Kertokaahan arvon naiset, mitä mieltä olette miehestä joka asuu ÄIDIN kanssa ja ikää hiukka yli 40 v.?? Kirjoittelin tämän miehen kanssa ja vaikutti kivalta ja symppikseltä mieheltä, mutta nyt kun viikkojen kirjoittelun jälkeen selvisi että äiti poikansa kaa asuu, niin laskipa pisteet silmissäni. En voi mitään sille, että pidän sellaisia tapauksia mamman poikina ja luulenpa, että kirjoittelu loppuu tähän. Olen jyrkkä ja joku voi pitää pikkumaisenakin, mutta kun itse olen aikuinen ja itsenäinen nainen, joka ei tarvitse äitiä tai isää kämppikseksi, niin lienee ymmärrettävää, että taidan siirtyä seuraavaan, jolle äiti ei ole se, joka tekee ruoat, pyykkää jne...
mamman pojat
29
4254
Vastaukset
- pihlaja
Riippuu missä mies asuu.Jos maalaisyhteisössä siellähän se on luonnollista asumismuodosta johtuen.Miksei useampi sukupolvi voisi asua saman katon alla.Myöhemmin tietysti se millainen äiti on ratkaisee paljon. Onko symbioosista irtauduttu vai onko poika aikuinen mies.Tutkaile asiaa.
- Iiwari
...tilanne onkin niin päin, että poika hoitaa vanhaa ja/tai sairasta äitiään. Voisipa jopa kunnioittaakin moista valintaa ?!?!
- rakkaus ja ihmisistä välitt...
niin, sanoinkin jo nimimerkissäni mitä ajattelen...
- Jaskaxx
Mammalla tarkoitan äitiä, ja kyllä minulla äiti on.
Mammanpojaksi minua, hirmuista ydinvoimalahenkilöä, sen sijaan tuskin voi sanoa.
On siinä meillä ja kirjoittelija! - pappa
Mikä yllätys tuo muka oli? Tietenkin täällä on myös mammanpoikia, antaa epätoivoistenkin yrittää. Itseäni käy pelkästään sääliksi noita useasti hieman vähempilahjaisia ihmisiä, jotka yrittävät kovasti, vaikka eivät saa kahta sanaa peräkkäin oikein kirjoitettua.
Minusta he tarvitsivat jonkin sosiaalisen verkoston kotikunnassaan missä tavata kaltaisiaan. Täällä heitä ei kukaan noteeraa, ne haistaa jo profiileista.
Jätä kaveri rauhaan ja jatka matkaa, kun ei kerran kiinnosta.- Jaskaxx
Tuon Aikuisen naisen kanssa, nimittäin. Kirjoittamisen puoliammattilaisena kirjoitusasu ja kielioppipuoli kertovat minulle vastapeluristani paljon, rivien väleistä puhumattakaan.
- Miksu
Jaskaxx kirjoitti:
Tuon Aikuisen naisen kanssa, nimittäin. Kirjoittamisen puoliammattilaisena kirjoitusasu ja kielioppipuoli kertovat minulle vastapeluristani paljon, rivien väleistä puhumattakaan.
Hahhhaaaa, hyvä sinä, aikuinen nainen. Sait miehet liikkeelle ja taisipa osua naulan kantaan ja nämä jotka täällä nyt viestejään kirjoittelevat taitavat ollakin niitä ikuisia mamman poikia, tunnustakaa pois. Jaskaxx, sinulta rohenen kysyä, että mikä on kirjoituasussa väärin, kun luin Aikuisen naisen tekstin useaan kertaan ja olen sitä mieltä, että suht' normaalisti hän kirjoitti, koska olen saanut viestejä naisilta, jotka eivät käytä mm. pilkkua lainkaan ja sitä on ÄRSYTTÄVÄ lukea. Niin ja kertoisitko mitä "puoliammattilainen" tietää kirjoitusasusta ja kieliopista? Ei näköjään yhtikäs mitään. Aikuinen nainen, jatka samaan tapaan, sillä trollihan se oli, mutta meillä tai noilla miehillä se otti kaaliin ja rajusti :))))))
- Jaskaxx
Miksu kirjoitti:
Hahhhaaaa, hyvä sinä, aikuinen nainen. Sait miehet liikkeelle ja taisipa osua naulan kantaan ja nämä jotka täällä nyt viestejään kirjoittelevat taitavat ollakin niitä ikuisia mamman poikia, tunnustakaa pois. Jaskaxx, sinulta rohenen kysyä, että mikä on kirjoituasussa väärin, kun luin Aikuisen naisen tekstin useaan kertaan ja olen sitä mieltä, että suht' normaalisti hän kirjoitti, koska olen saanut viestejä naisilta, jotka eivät käytä mm. pilkkua lainkaan ja sitä on ÄRSYTTÄVÄ lukea. Niin ja kertoisitko mitä "puoliammattilainen" tietää kirjoitusasusta ja kieliopista? Ei näköjään yhtikäs mitään. Aikuinen nainen, jatka samaan tapaan, sillä trollihan se oli, mutta meillä tai noilla miehillä se otti kaaliin ja rajusti :))))))
Käyhän poika? koulusi loppuun ja lueskele vähän kirjallisuutta. Opit kirjoittamisestakin jotakin.
Rivien välistä voi lukea paljon - kun on riittävästi elämänkokemusta. - Kepa
Miksu kirjoitti:
ja lataa tuttelia tuttipulloos ipana,tuskin vielä karvatkaan sulla kasvaa.
- Kepa
Kepa kirjoitti:
ja lataa tuttelia tuttipulloos ipana,tuskin vielä karvatkaan sulla kasvaa.
sitten tarkoitettu.
- vähän pidempään
kuin sen sekunnin ennen kirjoittamaan ryhtymistä miettiä ennenkuin käy "laukomaan" asioita joita sylki on suuhun tuonut mm. tuosta että kuka asuu ja kenenkin kanssa.Nimittäin siihen että asuu sitten kuka kenenkin kanssa asuukin,tosiaankin VOI olla jokin muukin painava syy kuin että olisi pelkästään "mammanpoika".
Asun itsekin profiilini mukaan "kommuunissa",enkä varsinkaan häpeä sitä milliäkään. - todennäköisesti se
on mielenterveysongelmainen. Sairasta tollanen peräkammarissa piileskely.
Hahhahahahahahhahahahaha.- Justjoo
tuon keksit,,wwaaauuu.
- retusaleva
He ovat "peräkamarinpoikia"ei mammanpoikia.
- idioottejakin
Niin miksei sitten mamman- tai peräkämmarinpoikiakin.Kyllähän meitä tänne maailmaan mahtuu monenmoisia,tervetuloa vaan sekaan.
- Mammanpoikako?
Itse mentin vuokra-asunnon, seurauksena se, että joudun asumaan väliaikaisesti äitini luona. Olen siis asunut kyllä ihan yksin omassa asunnossa ennemmin. Ikää siis 30v mies.
Mutta tätähän ei naiset varmaan ikinä tule näkemään, vaan olen heti se mammanpoika, vaikka itse kustannan itseni asumiset ja syömiseni. Juuri tämän takia sinkkuus on mulle se must juttu tällähetkellä. Heh! Siis olisin saanut vaikka kuinka monta naista tänä aikana, mutta tämän takia vedän kylmästi rajan jos nainen yrittää lähempää tuttavuutta, toki se repii sielua, mutta tämä asia hävettää mua!
Näköjään olen ollut oikeassa tiukan linjani suhteen ja se pitää niinkauan kuin tämä äitini asunto on majoituksenani.
Sorry girls! - Ei missään tapauksessa
No kyllä varmaan menee maku jos tuon ikäinen mies asuu äitinsä kanssa. Ehdottomasti kannattaa hyllyttää sellainen heppu.
- se maku
siitä miksikään väljähdy jos mies asuu äitinsä kanssa.
- säde
Tämä mies on voinut jäädä äidille vai tueksi ja turvaksi, monesti se on poika joka jää huolehtimaan äidistä. Älä katkaise suhdetta häneen katsele rauhassa, haet kai ihmistä etkä mielikuvaa.
- Mimmi
Mitäs ajattelet, jos hän pitääkin huolta omasta äidistään, pesee pyykit, siivoo kodin yms. , koska hänen äitinsä ei enää jaksa tehdä sitä jostain syystä itse, vaikka haluaisikin? Asia voi olla näinkin, jos asuu samankaton alla vanhempiensa kanssa, sitä sanotaan omaishoidoksi.
- Utelias
Niin, oletko selvittänyt, että minkä ikäinen äitinsä on ja onko esim. joku sairaus, jonka vuoksi pojan pitää asua hänen kanssaan?
Lisäksi voisit selvittää, että onko mies koskaan asunut pois kotoaan. Ennen näiden kysymysten selvittelyä ei kannata tehdä liian nopeita päätelmiä.
Ilmeisesti sinä et koskaan ja missään olosuhteissa alkaisi hoitaa vanhempiasi. Näin sain tekstistäsi sellaisen käsityksen, olethan itsenäinen nainen ja jokainen selvitköön miten tahtoo, eikö niin. Oli sitten sukulaisia tai ei. - SAMPERI
Aikuinen tai ei. Jos et elämästä tuon enempiä tiedä, niin anna miehen olla. Täällä pohjosen perukoilla on paljon vanhoja isiään ja äitejään hoitamaan/huoltamaan jääneitä sinkkuja naisia ja miehiä. He pitävät omaisensa poissa laitoksista syömästä sinun kalliita veroeurojasi ja samalla menettävät osansa "mahtavasta" tulevaisuudesta sinunlaistesi yli-ihmisten kanssa.
Yritä ymmärtää: tämä ei ole sen enempää leikin asia, kuin oman äitisi saattohoitokaan. Hyvä hoitaja et itse selvästikään ole.
Mitäpä jos sinua arvioitaisi sukuhistoriasi perusteella tai jollain muulla verukkeella, joka ei ole oikeudenmukainen. Katso napaasi. Sieltä ei löydy napanuoraa. Vain tyhjänpäiväistä nöftää. - humaani
No eikös just tätä kaikki paasaa ja halua nyky-yhteiskunnassa. Että jokaisen pitää ottaa vastuu itsestään ja läheisistään. Yhteiskunnan ja viranomaisten työt vaaditaan siirrettäviksi kolmansille osapuolille. Eli kun veronmaksajat eivät halua maksaa veroja, niin joudutaan hoitamaan kaikki sairaat, vammaiset ja vanhukset kotona.
Ja nyt yht'äkkiä nämä kaikki nykymenon mallioppilaat ja veromarkkojen säästäjät ovatkin mammanpoikia!!!????
Eli jos en pistä äitiäni laitoshoitoon, olenkin mammanpoika!- Huhutitushuhu
On todella mukava lukea, kun on ihmisiä joilla arvot on kohdallaan. Kaikkienhan se pitäis tajuta että ei äitiä ja isää laiteta mihinkään laitokseen. Oma isäni käy ns. hoitamassa isäänsä ja äitiänsä n. 30km päässä aina iltaisin. Toki meillä on siellä hevoisetkin mutta samalla hoitaa vanhukset. Tekee poltto puut, kolaa pihat yms. Lapissa ainakin on sellainen perinne että ei vanhempia laiteta mihinkään kotoaan. Toivottavasti etelän ihmistetkin sen oppis, mutta en usko. En tiedä miksi mulle tuli sellainen olo, että kaikki jotka olivat tuon naisen puolella, on etelälaisia, ja muut on pohjoisesta. Tietenkään tuota ei saisi yleistää, mutta niin vain oma mielikuvani on.
- säde
Kiitos suorista sanoista, itse olen työssä vuodeosastolla ja täytyy sanoa että on omaisia ja "omaisia". Toiset omaiset käy jopa syöttämässä joka päivä rakkaansa ja toiset käy jouluna ja juhannuksena. Monet vanhukset sentään elävät monta vuotta laitoksessa.
- Sivusta seuraaja
säde kirjoitti:
Kiitos suorista sanoista, itse olen työssä vuodeosastolla ja täytyy sanoa että on omaisia ja "omaisia". Toiset omaiset käy jopa syöttämässä joka päivä rakkaansa ja toiset käy jouluna ja juhannuksena. Monet vanhukset sentään elävät monta vuotta laitoksessa.
Mielenkiintoista lukea kuinka yhden ihmisen mielipide saa ihmiset liikkeelle. Olen tavallaan samaa mieltä aikuisen naisen kanssa siitä että en ehkä alkaisi suhdetta rakenteleen miehen kanssa joka äitinsä helmoissa pyörii. Tosin en tiedä taustoja, MUTTA itse tutustuin joskus mieheen joka asui hyvin voivan äitinsä kanssa ja äiti siivosi, teki ruuat jne...poikaressulle, joka oli tottunut siihen että äiti kyl huolehtii. Sain jopa vähän vihiä siitä, että nainen on sitten se joka huolehtii kaikesta, mies vain käy töissä, mutta huushollaus on naisen vastuulla. Mä lähdin suhteesta ennen kuin se ehti kunnolla edes alkaa koska en ala äitinsä jäljiltä miehestä tekemään MIESTÄ. Miehille vaikuttaa olevan kova pala purtavaksi se, että naiset odottavat miehiltä itsenäisyyttä eikä äitihahmoa, joka huolehtii ja voitelee leivätkin valmiiksi. Omaishoito onkin ihan eri asia ja siihen olisin itsekin valmis ja joskus varmasti senkin aika koittaa.
- Jaskaxx
Sivusta seuraaja kirjoitti:
Mielenkiintoista lukea kuinka yhden ihmisen mielipide saa ihmiset liikkeelle. Olen tavallaan samaa mieltä aikuisen naisen kanssa siitä että en ehkä alkaisi suhdetta rakenteleen miehen kanssa joka äitinsä helmoissa pyörii. Tosin en tiedä taustoja, MUTTA itse tutustuin joskus mieheen joka asui hyvin voivan äitinsä kanssa ja äiti siivosi, teki ruuat jne...poikaressulle, joka oli tottunut siihen että äiti kyl huolehtii. Sain jopa vähän vihiä siitä, että nainen on sitten se joka huolehtii kaikesta, mies vain käy töissä, mutta huushollaus on naisen vastuulla. Mä lähdin suhteesta ennen kuin se ehti kunnolla edes alkaa koska en ala äitinsä jäljiltä miehestä tekemään MIESTÄ. Miehille vaikuttaa olevan kova pala purtavaksi se, että naiset odottavat miehiltä itsenäisyyttä eikä äitihahmoa, joka huolehtii ja voitelee leivätkin valmiiksi. Omaishoito onkin ihan eri asia ja siihen olisin itsekin valmis ja joskus varmasti senkin aika koittaa.
Ei tuohon asiaan ole mitään yleispätevää neuvoa. Exäni asui tavatessamme poissa kotoaan, ja vakuutteli itsenäisyyttään ja riippumattomuuttaan. Myöhemmin ilmeni, että hän on sairaalloisen riippuvainen äidistään. Teki vaikka mitä mieletöntä, kun äiti käski. Siihen liittomme lopulta kaatuikin. No, sairaat ovat erikseen.
Eräs parhaista alaisistani asui äitinsä luona tämän kuolemaan asti. Kai äiti hänellä huushollin hoiti, mutta ei sitä miestä voi todellakaan mammanpojaksi sanoa, vaikka ei mikään naissankari olekaan.
Kyllä meillä miehillä toki toisinaan varsin erikoinen käsitys yhteiselämästä naisen kanssa on. Tuolta Avioeropalstaltahan se on luettavissa.
Minun nykyinen emäntäni passaa minua liikaakin. Siivoilee minun, hutiluksen, jälkiä. Kyllä kai minua voi kuitenkin miehenä pitää, vaikka järjestyksenpitoni kotona paras mahdollinen olekaan, siis kamojen puolesta. Naapurit yms. tulee pidettyä hyvässä järjestyksessä, vaikka toki olen tunnettu ihmisystävällisyydestäni.
Emäntäni muutti luokseni Hesasta, ja on halukas avioitumaan kanssani – kaikesta huolimatta! - etelän impi
Huhutitushuhu kirjoitti:
On todella mukava lukea, kun on ihmisiä joilla arvot on kohdallaan. Kaikkienhan se pitäis tajuta että ei äitiä ja isää laiteta mihinkään laitokseen. Oma isäni käy ns. hoitamassa isäänsä ja äitiänsä n. 30km päässä aina iltaisin. Toki meillä on siellä hevoisetkin mutta samalla hoitaa vanhukset. Tekee poltto puut, kolaa pihat yms. Lapissa ainakin on sellainen perinne että ei vanhempia laiteta mihinkään kotoaan. Toivottavasti etelän ihmistetkin sen oppis, mutta en usko. En tiedä miksi mulle tuli sellainen olo, että kaikki jotka olivat tuon naisen puolella, on etelälaisia, ja muut on pohjoisesta. Tietenkään tuota ei saisi yleistää, mutta niin vain oma mielikuvani on.
ei pidä paikkaansa.olen etelästä ja tiedän...
Mikä ero on kun puhutaan "isän tytöstä" ja "mamman pojasta"?
Ainakin minun korvissani kuullostaa niinkuin puhuttaisiin jotenkin ihailevasti isän tytöstä, mutta sitten hiukan halventavasti mamman pojasta.
Oletteko tytöt/naiset ajatelleet että miten mies kohtelee ja puhuttelee äitiään, sillä tavalla hän tulee kohtelemaan myös vaimoansa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1753466
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262620Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542486- 1462331
- 672006
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2981888- 311421
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211363Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381327Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245