Mielestäni kristinuskoon ei kuulu miesten palvonta (Paavalin palvonta). Tervehenkiseen kristinuskoon kuuluu tasa-arvo miesten ja naisten välillä sekä molemminpuolinen kunnioittaminen.
Pitääkö miestä palvoa?
17
<50
Vastaukset
Jumalan edessä olemme tasapäisiä sukupuoleen, ikään, kansallisuuteen,rotmmuun katsomatta. Myös koulutus, sosiaalinen asema, sairaus tai vamma ei saa aiheuttaa syrjintää. Toinen toistemme kunnioittamisessa tulisi kilpailla mutta palvoa ei ketään tarvitse.
- Anonyymi
Entä sukupuolinen suuntautuminen ja muu uskonto kuin kristinusko. Vieläkö tasa-arvo pätee?
- Anonyymi
Ei tietenkään tule ihmistä palvoa - ei edes enkeleitä sanotaa Raamatussa. Eikä kukaan Jumalaan uskova sellaista itselleen haluakaan.
- Anonyymi
Kyllä juuri näin on. Itse palvon vapaaehtoisesti (aina välillä).
- Anonyymi
Kristinuskoon ei kuulu miesten palvonta, mutta mies on luomakunnan kruunu.
- Anonyymi
Väärin meni. Naisesta ja orjasta puhutaan eri lailla. Tosin toraistit ovat usein vääntäneet naisen orjan asemaan omaksi tuhoksi.
Jumala sanoi heti alussa:
1. Moos. 2:18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".
...
20 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
25 Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa.
Huomaa, että kirjoitus on tehty myöhemmin, sillä Aadamilla eikä Eevalla ei ollut vanhempia. Ja lisäyksestä huolimatta on usein niin, että nainen jättää oman sukunsa ja liittyy miehensä sukuun. Siis toimii Jumalan käskyä vastaan.
Alkuperäinen kirjoitus on lähempänä Jumalan alkuperäistä ilmoitusta:
1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Luomakunnan kruunu on siis nainen. Kruunua ei pidä kohdella alentavasti vaan sitä pidetään hyvin.
Onhan vanha kansa tiennyt, että sanonta menee:
"Jos tahdot arvioda miehen niin katso hänen vaimoa."
Eli, jos vaimo on hyvin voivan näköinen niin mies on kunniallinen. Jos vaimo tai "naikkoset" on häväisty niin mies on moraaliton.
Lukeehan se Raamatussakin, että viisaat ovat aina tienneet, että nainen on Jumalan lahja:
Sananl. 12:4 Kelpo vaimo on puolisonsa kruunu, mutta kunnoton on kuin mätä hänen luissansa.
Sananl. 18:22 Joka vaimon löysi, se onnen löysi, sai Herralta mielisuosion.
Sananl. 31:10 Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
Voi voi tätä krislamin pakkosyöttöä, yritetään tehdä kauniista kruunusta orjantappurakruunua... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin meni. Naisesta ja orjasta puhutaan eri lailla. Tosin toraistit ovat usein vääntäneet naisen orjan asemaan omaksi tuhoksi.
1. Moos. 2:18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".
...
20 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
25 Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa.
Huomaa, että kirjoitus on tehty myöhemmin, sillä Aadamilla eikä Eevalla ei ollut vanhempia. Ja lisäyksestä huolimatta on usein niin, että nainen jättää oman sukunsa ja liittyy miehensä sukuun. Siis toimii Jumalan käskyä vastaan.
1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Luomakunnan kruunu on siis nainen. Kruunua ei pidä kohdella alentavasti vaan sitä pidetään hyvin.
Eli, jos vaimo on hyvin voivan näköinen niin mies on kunniallinen. Jos vaimo tai "naikkoset" on häväisty niin mies on moraaliton.
Lukeehan se Raamatussakin, että viisaat ovat aina tienneet, että nainen on Jumalan lahja:
Sananl. 12:4 Kelpo vaimo on puolisonsa kruunu, mutta kunnoton on kuin mätä hänen luissansa.
Sananl. 31:10 Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
Voi voi tätä krislamin pakkosyöttöä, yritetään tehdä kauniista kruunusta orjantappurakruunua...Raamatun opetus on kyllä täysin yksiselitteinen. Mies on perheen pää ja vaimon on kunnioitettava aviomiestään. Mies pitää vaimoaan vallassa ja vaimon tehtävä on noudattaa miehensä tahtoa.
1 Moos 2:18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".
1 Moos 3:16 Naiselle hän sanoi: -- Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi. Kuitenkin tunnet halua mieheesi, ja hän pitää sinua vallassaan.
Ef 5:22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
----
33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.
4 Moos 30:10 "Jos naimisissa oleva nainen lupaa Herralle jotakin tai valalla vannoen sitoutuu kieltämään itseltään jotakin,
11 hänen on pidettävä lupauksensa ja kaikki sitoumuksensa, ellei hänen miehensä puutu asiaan ja kiellä häntä.
12 Mutta mitkään vaimon antamat lupaukset tai hänen tekemänsä sitoumukset eivät päde, jos hänen miehensä kumoaa ne sinä päivänä, jona saa tietää asiasta. Jos mies ne kumoaa, Herra antaa vaimolle anteeksi.
1 Tim. 2:12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
1 Kor 14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Voi voi tätä krislamin pakkosyöttöä, yritetään tehdä kauniista kruunusta orjantappurakruunua...Naisen tulee olla kuuliainen omalle miehelleen. Naisen tulee totella aviomiehensä ohjeita.
1 Piet 3:5 Näin kaunistivat itsensä entisajankin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan. He olivat miehilleen kuuliaiset --
6 Saarakin oli kuuliainen Abrahamille ja kutsui häntä herraksi. Ja Saaran tyttäriä tekin olette, kun teette hyvää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun opetus on kyllä täysin yksiselitteinen. Mies on perheen pää ja vaimon on kunnioitettava aviomiestään. Mies pitää vaimoaan vallassa ja vaimon tehtävä on noudattaa miehensä tahtoa.
1 Moos 2:18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".
1 Moos 3:16 Naiselle hän sanoi: -- Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi. Kuitenkin tunnet halua mieheesi, ja hän pitää sinua vallassaan.
23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
----
33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.
4 Moos 30:10 "Jos naimisissa oleva nainen lupaa Herralle jotakin tai valalla vannoen sitoutuu kieltämään itseltään jotakin,
11 hänen on pidettävä lupauksensa ja kaikki sitoumuksensa, ellei hänen miehensä puutu asiaan ja kiellä häntä.
12 Mutta mitkään vaimon antamat lupaukset tai hänen tekemänsä sitoumukset eivät päde, jos hänen miehensä kumoaa ne sinä päivänä, jona saa tietää asiasta. Jos mies ne kumoaa, Herra antaa vaimolle anteeksi.
1 Tim. 2:12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
1 Kor 14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.Jeesus sanoi Marialle:
Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Ja Maria meni. On siis täysin selvää, että Jeesus kehoitti myös naisia viemään evankeliumia eteenpäin. Myös miehille.
Huomaan, että alistajilla ei ole ymmärrystä tehdä eroa avun ja orjan välillä. Alussa kerrotaan, että mies ei oiken pärjännyt yksin, joten hänelle annettiin näppärä seuralainen. Ei orjaa!
Alistavat miehet ovat yleensä lihassa heikkoja ja käyttävät seksipalveluita omaksi ilokseen, koska eivät ymmärrä naisen koko olemusta. Mutta itseppä ovat ajaneet itsensä siihen tilaan, että ne fiksut naiset eivät heistä kiinnostu. He saavat vain rahalla seuralaisen. Valitettavasti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi Marialle:
Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Ja Maria meni. On siis täysin selvää, että Jeesus kehoitti myös naisia viemään evankeliumia eteenpäin. Myös miehille.
Huomaan, että alistajilla ei ole ymmärrystä tehdä eroa avun ja orjan välillä. Alussa kerrotaan, että mies ei oiken pärjännyt yksin, joten hänelle annettiin näppärä seuralainen. Ei orjaa!
Alistavat miehet ovat yleensä lihassa heikkoja ja käyttävät seksipalveluita omaksi ilokseen, koska eivät ymmärrä naisen koko olemusta. Mutta itseppä ovat ajaneet itsensä siihen tilaan, että ne fiksut naiset eivät heistä kiinnostu. He saavat vain rahalla seuralaisen. Valitettavasti!Vaimo ei ole orja. Vaimo noudattaa aviomiehensä ohjeita rakkaudesta ja sen takia, että noudattaa Jumalan käskyä olla kuuliainen aviomiehelleen.
1 Piet 3:5 Näin kaunistivat itsensä entisajankin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan. He olivat miehilleen kuuliaiset --
6 Saarakin oli kuuliainen Abrahamille ja kutsui häntä herraksi. Ja Saaran tyttäriä tekin olette, kun teette hyvää...
- Anonyymi
Toorapelle on pelkkä valehtelva vätys, ei luomakunnan kruunu, vaan Kainin tietä kulkeva likapilkku.
- Anonyymi
Kukaan ei ota sinua vakavasti, koska kaikki tietävät, että sinä olet riivaajahengen vallassa, joka antaa sinulle raivareita ja käskyjä herjata kaikkea vanhurskasta.
Voitko kertoo, missä helluntaiseurakunnassa sinä käyt? Sanoit kerran, että sinulla on seurakunta, joten mikä on sinun helluntaiseurakuntasi?
- Anonyymi
Huvittavaa kun helluntailaisnaiset palvoivat homo-Tiaista kun hän juoksi Helluntaikirkoissa puhumassa.
Näin omin silmin ja koin hengessä. - Anonyymi
Laitoit valheellisen yleistyksen. Ani harva hellariseurakuntaan kuuluva nainen juoksi Tiasen perässä. Melkein kaikki naiset hellunseurakunnan piirissä viettävät omaa rauhallista elämää, ja toimittavat askareita ja käyvät kokouksissa eivätkä juoksi yhtään missään.
- Anonyymi
Kunnioitus tulee ansaita. Kunnioitetut miehet ovat aivan jotain muuta,kuin tämä märisijä täällä, joka perää itselleen kunnioitusta, vaikka ei ole tehnyt tai puhunut mitään kunnioitusta herättävää. Helluntsiseurakuntiin on aina hakeutunut erittäin itsenäisiä ja älykkäitä naisia. Kyllä he valitsevat ihan otse, ktä arvostavat ja ketä eivät.
- Anonyymi
Raamatun mukaan kunnioitusta ei tarvitse ansaita. Jumalan käskyjä tulee noudattaa joka tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1783721
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262700Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?552541- 1462361
- 672036
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3141939- 311441
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211393Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381367Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161275