Valtionkirkon vääräoppisena olen seuraillut huvittuneena menoa täällä suoli24 sekä YouTubessa kohkaavia saarnaajia. "Uudesti syntyneitä" hätistetään synkkään keski-aikaan tai sitten ihan Genesiksen alkulehdille. Valitetaan sitä kuinka koulut ”aivopesevät” oppilaat uskomaan evoluutioon ja tieteisiin. Toisaalta se on ihan loogista, tieteet ovat uskonlahkojen vihollisia, sadun kerronta ei ole tiedettä.
Osa porukasta hyväksyy täysin Mooseksen aikaisen maailman kuva, tosin lahkosaarnaajien opastamana – sehän ei ole aivopesua, eihän? Kreationistit ja muut fundamentalistit poimivat ikään kun ”rusinat pullasta”. He patistavat seuraajiaan raamatun kertomusten maailmaan jossa eletään satoja vuosia, melotaan vedenpaisumuksessa, ollaan enkeleitä, jättiläisiä, piruja ja jalopeuroja, ties mitä mielikuvitusotuksia -Telluksella joka on 6500 vuotias pannukakku . Saarnaajat sekoittavat sujuvasti juttuihinsa nykyaikaisia termejä – siruja, tiedettä ja teknologiaa, myös UFO:t kummittelevat profetioissa. Vaikka kuinka tungetaan evoluution vastineeksi ”älytöntä suunnittelua” se ei toimi. Raamatusta ei tule tieteellistä oppikirjaa tekemälläkään, eikä se ole sellaiseksi edes koostettu.
Kas kummaa, niin saarnaajat kun seuraajat käytävät sujuvasti nykyaikaisia, viestimiä, kaikenlaista teknologiaa, kulkuneuvoja, lääkkeitä ja leikkauksia. Nämähän ovat niitä elämää helpottavia saatanan tekemiä houkutuksia - eksytyksiä tosiuskovalle, eihän niitä ollut Mooseksella, Jeesuksesta puhumattakaan. Missä on tosiuskovan logiikka, kun halveksitaan tieteiden opetusta, mutta tieteiden tuotokset kyllä kelpaavat?
Revi ihokkaasi ja heitä kännykkäsi järveen.
Fundamentalistinen torailu.
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
kirjoitat
Kas kummaa, niin saarnaajat kun seuraajat käytävät sujuvasti nykyaikaisia, viestimiä, kaikenlaista teknologiaa, kulkuneuvoja, lääkkeitä ja leikkauksia. Nämähän ovat niitä elämää helpottavia saatanan tekemiä houkutuksia - eksytyksiä tosiuskovalle, eihän niitä ollut Mooseksella, Jeesuksesta puhumattakaan.
Elämme maailmassa, mutta ei maailmasta.
Ei viestimet ole "nykyaikaisia"- vaan nykyaika käyttää olevaa- jo luomisessa toteutettua mahdollisuutta käyttää esim. sähköä. Sehän sähkö on jo ollut olemassa, mutta ihminen on vain erämaassaan vasta nyt saanut älliä päähän, että generaattori jauhaa sähköä ja lamppu palaa valoksi.
Ja meidän kulkuneuvot sitten saastuttavat elämänympäristön, eli olisi parempi palata enemmän juurilleen, viljelemään ja varjelemaan luomakuntaa.
Siksipä käytän ajoneuvoa vain tarpeelliseen liikkumiseen, eli siihen, kun tämänajan ihminen on vienyt kaupan kauas. jne.
Lääkkeistä puheenollen, niin eiköhän Jumala paranna haavat. Eli meihin luomisessa rakennettu haavanparannushoito toimii.
Ja tuskin ne lääkärit osaavat tehdä sokeille silmiin tahtasta, jolla vesipesulla näkö parantuisi.
Jeesus otti Luojana maasta savea ja sylkäsi kouraansa, että savi pysyi koossa.
Savesta mekin olemme - ja langenneen ihmisen silmät oli syntymästään sokeat, kuten meilläkin monen väärän isän elämäntavan mukaan geenivirheet sen osoittaa. Eli nyt Jeesus siveli tahtaan silmiin ja Luojana korjasi saven vikaisuuden silmistä ja näin pesunjälkeen tuli terveys. Siinäpä sitä lääkettä kerrakseen.
Piipahdapa silmäpolilla kysymässä, että käyttääkö tämänpäivän lääketiede sokeita parantavaa tahtasta, vai onko se vielä lapsen asteella ja tarvitaan puukkoa asiassa, joka ei olekaan niin varma tuloksista.
Eli ei ole kyse houkutuksista, vaan siitä, että jotenkin täällä Edenin ulkopuolella, missä orjantappurat ja ohdakkeet ovat tietä tehneet haastavaksi, että ominkäsin yritetään selvitellä menoa, saataisiin jokin helpotus vanhan aatamin valintoihin.
Ei aika tuo ikäänkuin uutta - eli loisi olevaisuuteen ihmisen luomisihmettä, vaan ihminen ikäänkuin yrittää olevaisuudesta kaivaa ratkaisua ongelmiinsa.
Uskova ymmärtää ja oikeassa kohden kiittää Luojaansa, mutta epäuskoinen saadessaan billeripurkin käteensä, syö ja kiroaa elämäänsä. Siinä se ero on.- Anonyymi
Valitettavan usein uskovainen ymmärtää evoluution vasta kun yskä tulee housuun.
Mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. On vain ajan kysymys, koska lähes kaikki länsimaiden sokeat saavat lääkäreiltä näkönsä takaisin. Monet saavat jo nyt. Ennen harmaakaihi sokeutti, nyt sitä korjataan liukuhihnalta "haukansilmäksi", kuten eräs viisikymppinen hämäläinen kunnanjohtaja sanoi kaihileikkauksensa jälkeen.
Jeesuksen ihmeellinen savinen "tahtas" on tietenkin satua. Jeesuksen nyt vain piti olla ihmeidentekijä, jotta uusi uskonto ottaisi paremmin kierroksia.
- Anonyymi
Fundamentalistiset kiihkoilijat ovat ihan tärähtäneitä. Säikkyvät raukat varjoja, eivätkä uskalla ottaa asioista tosissaan selvää ja uskovat kaikenlaiseen höpöhöpöön.
- Anonyymi
Te säikytte varjojanne, eli syntistä minäänne, ettekä halua tulle Herran eteen nuhdeltavaksi, syntienne tähden. Eli on vaakakupit ensin pantava kohdalleen, että ymmärtää puheensa merkitykset.
- Anonyymi
Kiitän luojaani eli äitiä ja isää.
- Anonyymi
Psa 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
Psa 50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
Psa 50:17 Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse!
Psa 50:18 Jos sinä näet varkaan, niin sinä mielistyt häneen, ja sinä pidät yhtä avionrikkojain kanssa.
Psa 50:19 Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta.
Psa 50:20 Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet äitisi poikaa. - Anonyymi
Ateisti on evoluution huippu jonka geeneissä on vihata kristittyjä.
- Anonyymi
Ja joka vihaa Jeesukseen uskovia kristittyjä uudestisyntyneitä autuaita Jumalan lapsia niin ilmeisesti vihaa heidän Isäänsäkin.
Ja se vihaamisen perimmäinen juuri on jumalattomilla olipa hänen tittelinsä ateisti, muslimi, jehovan todistaja, hindu:
”Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. -- Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. – Kaiken tämän ihmiset tekevät teille minun nimeni tähden, siksi etteivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.” (Joh. 15:18, 20, 21)
Mainitsin vainotut kristityt autuaiksi. Ennen minua niin sanoi Jeesuskin vuorisaarnansa aikana:
”Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa ”
Meitä tosiaan herjataan ja vainotaan. Arviolta 200 miljoonaa kristittyä on vuosittain jumalattomien ihmisten vainon kohteena. Kristittyjen vainojen odotetaan leviävän Suomeen. Itse en ole vainoa kokenut ellei herjaamista lasketa siihen niin silloin ollaan vainottu mutta maailmanlaajuisesti kristittyjen vainot ovat tosiasia. Kuinka moni tietää Kiinassa ateistivaltion murhanneen miljoonia kristittyjä?
Aika hyvin valtamedia osaa nämä ja monet muut keskeiset tärkeät uutiset pitää piilossa. Suomen valtamedioissa vaikuttavat pimeyden lapset ja he kirjoittavat pimeyden lapsille mutta älä sitä säikähdä. Näin täytyy tapahtua, sillä näin on määrä käydäkin maailmassa lopun aikana. Pidä sinä kiinni uskostasi Jeesukseen kunnes kuolet tai tulet elävältä ylösotetuksi.
Paljon autuuden eli ylionnellisuuden syitä on useita
Matteus 5:1-12:ssa muitakin.
Suosittelen Baruch Kormanin profeetalliset ajanmerkit ohjelmasarjaa. Se on aikaansa seuraaville kristityille tarkoitettu katsottavaksi, ajateltavaksi. Anonyymi kirjoitti:
Ja joka vihaa Jeesukseen uskovia kristittyjä uudestisyntyneitä autuaita Jumalan lapsia niin ilmeisesti vihaa heidän Isäänsäkin.
Ja se vihaamisen perimmäinen juuri on jumalattomilla olipa hänen tittelinsä ateisti, muslimi, jehovan todistaja, hindu:
”Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. -- Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. – Kaiken tämän ihmiset tekevät teille minun nimeni tähden, siksi etteivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.” (Joh. 15:18, 20, 21)
Mainitsin vainotut kristityt autuaiksi. Ennen minua niin sanoi Jeesuskin vuorisaarnansa aikana:
”Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa ”
Meitä tosiaan herjataan ja vainotaan. Arviolta 200 miljoonaa kristittyä on vuosittain jumalattomien ihmisten vainon kohteena. Kristittyjen vainojen odotetaan leviävän Suomeen. Itse en ole vainoa kokenut ellei herjaamista lasketa siihen niin silloin ollaan vainottu mutta maailmanlaajuisesti kristittyjen vainot ovat tosiasia. Kuinka moni tietää Kiinassa ateistivaltion murhanneen miljoonia kristittyjä?
Aika hyvin valtamedia osaa nämä ja monet muut keskeiset tärkeät uutiset pitää piilossa. Suomen valtamedioissa vaikuttavat pimeyden lapset ja he kirjoittavat pimeyden lapsille mutta älä sitä säikähdä. Näin täytyy tapahtua, sillä näin on määrä käydäkin maailmassa lopun aikana. Pidä sinä kiinni uskostasi Jeesukseen kunnes kuolet tai tulet elävältä ylösotetuksi.
Paljon autuuden eli ylionnellisuuden syitä on useita
Matteus 5:1-12:ssa muitakin.
Suosittelen Baruch Kormanin profeetalliset ajanmerkit ohjelmasarjaa. Se on aikaansa seuraaville kristityille tarkoitettu katsottavaksi, ajateltavaksi.>Arviolta 200 miljoonaa kristittyä on vuosittain jumalattomien ihmisten vainon kohteena.
Oletko varma, että syvästi uskovat muslimit ovat jumalattomia ihmisiä? Haluatko lukita vastauksen?
>Kristittyjen vainojen odotetaan leviävän Suomeen.
Tuo odotus on tavallinen osa lopunaikauskovaisuutta. Mitään järkeä siinä ei tietenkään ole.
> Itse en ole vainoa kokenut ellei herjaamista lasketa
Tuolla perusteella olen näillä palstoilla taatusti paljon vainotumpi kuin sinä koskaan. Miten nimetöntä ja nimimerkitöntä anonyymia edes herjataan? Kerropa se niin aloitan heti.
Lopunaikana käy niin kuin Jeremialle. Ei häntä uskottu, mutta silti hän teki tehtävänsä lopuun saakka. Me saaranaamme, varoitamme, mutta harva uskoon. Näin kävi Nooan aikaan kun vedenpaisumus tuli.
Miten Kiinassa ja Amerikassa asuvia varoitettiin ja mitä he olisivat voineet tehdä vedenpaisumuksen estämiseksi?
- Anonyymi
Aloittajaa kiinnostaa asiat paljon, mutta rohkeus ei riitä hänellä ottamaan asioista selvää :)
Hän myös kuvittelee jotenkin provosoivansa, lähinnä hän aiheuttaa sääliä uskovaisten keskuudessa :) - Anonyymi
Uskovaiset häpäisevät oman uskonsa tässä ketjussa.harhaan uskovat ei toteen todellisuuteen.
- Anonyymi
Eikö se ole viisautta, kun uskoo suurinta Herraa, Jumalaa, niin ei tarvitse olla pie nempien herrojen juoksuteltavana? Niitä nimittäin riittää..
Kyllä tarvitsee silti. Jos rikot lakia, joudut poseen. "Pienempiä herroja" pitää sinunkin totteleman, heidän lakejaan noudattaman ja heidän edessään polviasi notkistaman.
Tavallaan minä olen yksi noista pienemmistä herroista, sillä monet lait vastaavat täysin omaa oikeudentajuani, mutta sinun tajuasi taas eivät.
- Anonyymi
kyllä näillä palstoilla kovasti tuomitaan !!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1783741
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262710Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?582554- 1462361
- 672046
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3151944- 311441
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211403Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381377Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161275