Palstalle on ilmestynyt asiantuntijana esiintyvä nojatuolipsykologi, jolla ei ole hajuakaan siitä, mitä lääketieteelliseen tietoon ja kokemukseen perustuva terapia tai muut hoitotoimenpiteet ovat koskien erilaisista pahoista riippuvuuksista kärsiviä ihmisiä. Lieneekö kyseessä joku helluntailainen ex-narkomaani, alkoholisti tai rikollinen?
Olisiko paikallaan pyytää ylläpitoa poistamaan järjestään kaikki hänen kirjoittamansa viestit vai miten häneen tulisi suhtautua? Sellainen opetus, jota hän edustaa, ei ole Jumalan rakkaudesta kumpuavaa eikä siinä ole sitä Jumalan viisautta, jota Raamatun kirjoitukset edustavat ja joiden kautta syntiä sairastavat parantuvat, jos se ylipäätään on mahdollista.
Me tiedämme Jumalan sanana sen, että monet alkoholistit ja homoseksuaalit ja transsukupuoliset ja rikolliset eivät voi muuttua toisenlaisiksi ihmisiksi, vaikka he pitäisivät totena evankeliumin ja uskoisivat, koska nämä synnilliset ominaisuudet ovat erottamaton ja kiinteä osa heitä syntymästä asti. Osa on seurausta perinnöllisestä taipumuksesta ja osa on synnynnäistä, mutta yhtä mahdotonta on niistä eroon päästä. Sen vuoksi heitä ei tule syyllistää.
Heitä tulee kohdella rakkaudella ja arvostavasti, niin että hyväksytään heidät heidän teoistaan ja pahoista himoistaan (ajatuksistaan) riippumatta, koska he eivät voi muuttua toisenlaisiksi eikä Jumala ole luvannut heitä toisenlaisiksi muuttaa. Miksi muuttaisi, kun on heidät sellaisiksi luonut? Homoiksi, juopoiksi, avionrikkojiksi, varkaiksi, valehtelijoiksi, murhamiehiksi,... Miksi tulisi kieltää se, millaiseksi Jumala on "minut" luonut ja valehdella vastoin totuutta, että olen erilainen: hyvä ja pyhä ihminen?
Palstalla esiintyvä nojatuolipsykologi
45
69
Vastaukset
Jumalan Sana kyllä opettaa aivan muuta kuin sinä. Vaikka ihminen elää langenneessa ruumissa niin syntiä ei saa harjoittaa. Vaeltakaa Hengessä niin ette lihanhimoa täytä. Pyydän sinua itseäsi lähtemään täältä levittämästä valheitasi.
- Anonyymi
Alkoholismikeskusteluista ei ajeta ketään ulos. Myös aloittajalla on oikeus kertoa oma kokemuksensa ja mielipiteensä asiasta.
Vain muiden alkoholistien kuunteleminen ja omien asioidensa miettiminen, Jumalan vaikutusta unohtamatta, voi auttaa alkoholistia.
- Anonyymi
Antaa nojatuolipsykologin puhua. Kyllä itse aidot alkoholistit, juovat ja raitistuneet, osaavat kunkin kirjoitukset arvioida.
Hän kertoo oman kokemuksensa ja uskonsa juomisen ongelmista.
Kyllä, etenkin AA:laiset (entiset tai nykyiset) ovat tottuneet kuulemaan monenlaisia puheita. Toiset tuntevat aihetta paremmin, toiset huonommin. Omat kokemukset ja ymmärrys sekä muilta kuullut kertomukset vaikuttavat kunkin mielipiteisiin.
Alkoholismi on etenevä sairaus ja se etenee kunkin kohdalla yksilöllisesti, mutta pää- ja oirekohdin ne ovat jokseenkin samanlaiset. Toiset raitistuvat varhemmin ja säästyvät monelta kauhulta ja hulluudelta. Eivät voi arvatakaan mitä jäi kokematta.
Naisten alkoholismi etenee yleensä nopeammin kuin miesten. Fyysiset voimat ja sietokyky ovat toiset, kun sama määrä alkoholia, samaan aikaan, valuu alas vierekkäisistä kurkuista.
Myös naisten ja miesten persoonissa ja kokemusmaailmoissa, yhteiskunnan mielipiteissä, ainakin vielä aiemmin, oli eroavuutensa, joka on myös vaikuttanut kunkin yksilön alkoholisoitumisen vakavuuteen.
Joten antaa korituolijuopon puhua. Joku herkempi voi hänestä tietysti loukkaantua. Yksihän jo heti iltapäivällä sai tarpeekseen ja pyörähti lähialepassa.- Anonyymi
Tälläisistä valepsykologeista kuuluu tehdä rikosilmoitus! On väärin puoskaroida muka psykologina ja antaa ihmisille väärää tietoa ja neuvoja. Psykologina esiintyminen ilman asianmukaista tutkintoa on rikos jo sellaisenaan.
Ei muuta kuin vinkkiä poliisille palstan psykolgista vaan jokainen laittamaan. Kyllä poliisi, jopa ylläpitäjä pystyy selvittämään ip-osoitteen ja sitä kautta henkilö rikosoikeudelliseen vastuuseen puuhistaan!!
Helluntailaisten kokouksissa voi käydä halutessaan, mutta oma elämä täytyy pitää aivan erillään seurakunnasta. Siellä on kaikenmaailman puoskareita joka asiaan puuttumassa ja toitottamassa omia uskomuksiaan.
Pitäkää omat ystävänne ja puolisonne, harrastukset ym hyväksi kokemanne asiat, seurakuntalaisten takia ei näistä kannata luopua. Tilalle ei saa mitään hyvää heiltä. Säilyttököö oma itsemäärämisoikeutenne ja tahtonne!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tälläisistä valepsykologeista kuuluu tehdä rikosilmoitus! On väärin puoskaroida muka psykologina ja antaa ihmisille väärää tietoa ja neuvoja. Psykologina esiintyminen ilman asianmukaista tutkintoa on rikos jo sellaisenaan.
Ei muuta kuin vinkkiä poliisille palstan psykolgista vaan jokainen laittamaan. Kyllä poliisi, jopa ylläpitäjä pystyy selvittämään ip-osoitteen ja sitä kautta henkilö rikosoikeudelliseen vastuuseen puuhistaan!!
Helluntailaisten kokouksissa voi käydä halutessaan, mutta oma elämä täytyy pitää aivan erillään seurakunnasta. Siellä on kaikenmaailman puoskareita joka asiaan puuttumassa ja toitottamassa omia uskomuksiaan.
Pitäkää omat ystävänne ja puolisonne, harrastukset ym hyväksi kokemanne asiat, seurakuntalaisten takia ei näistä kannata luopua. Tilalle ei saa mitään hyvää heiltä. Säilyttököö oma itsemäärämisoikeutenne ja tahtonne!!Ihmisten tekemisistä on määrätty, mistä voi kansalainen tehdä rikosilmoituksen ja mistä ei.
Tuo "valepsykologi" on vain tämän ketjun aloittajan antama termi sille henkilölle joka varsin ylimielisesti möykkäsi / möykkää toisessa ketjussa, jaellen reippaasti "te, jotka haluatte syntiä tehdä" ja "me, helluntailaiset, jotka olemme tehneet alkoholismista parannuksen!" Ei se pelle ollut minkäänlainen psykologi.
Tyyppi on vaarallinen, henkistä väkivaltaa käyttävä, mutta pelkkä paskanpuhuja. Ei hänestä rikosilmoitusta kannata tehdä. Kannattaa vain kävellä ohi ja jättää se yksin huutamaan.
Yhden herkemmän sielun hän kuitenkin sai jo eilen iltapäivällä juomaan. Se oli hänen, tuon möykkääjän, hengenhedelmä. Tietysti pullonhakija itsekin teki "valinnan", mutta niin alkoholistille tyypillisen. "Asiaatuntevan", mölyävän alkoholistin olisi pitänyt ennakoida teoissaan myös tämä, oma vaikutuksensa ympäristöönsä. Möykkääjän oma "rikosnimike" tässä onkin eräänlainen toisen "juomisen mahdollistaja". Henkilön, jonka oma, tietoisesti törkeä toiminta johtaa toisen, heikon ihmisen masennukseen, niin, että tämä heti lohdutuksekseen, "lääkkeekseen", hakee pullon. Ellei päädy kattolamppuun roikkumaan. Älkää tehkö tätä! Kyllä elämä vielä hymyileekin!
Voi meitä.
Onhan juominen, nk. juoppojen kohdalla (jotka eivät ole varsinaisia alkoholisteja) myös omakin valinta, mutta alkoholistia alkoholi on jo usein lähes alusta asti vienyt kuin pässiä narussa. Ilman toisten antamaa tukea alkoholisti ei raitistu. Itse "tein parannusta", join ja oksensin nuo viimeiset 7 vuotta, rukoillen joka aamu Jumalaa, että auta jo! Mutta Jumala ei auttanut, tässä mielessä. Hän antoi minun kokea koko kuurin ja pohjanmaan kautta. Se oli täysi helvetti. Ainoa tosi tuki oli siis Jumala ja tämä tuki - sellaisena kuin sitä itse pyysin - puuttui. Yritin minä omaa parannustakin, lähes joka päivä ja parannus pisimmillään kestikin joskus pari päivää, sitten oli vieroitustuska niin kova, ettei enää jaksanut.
Kukaan ystävällinen sielu, tuohon aikaan, ei kertonut minulle nk. katkaisuasemista, huoltoloista, sosiaalisairaalasta. Kuulin näistä vasta n. 16 vuoden ryyppyputken jälkeen. Kirkon tiesin jo ihan oma-aloitteisesti. Taistelin todella yksin. Kirkon tultua tutuksi, tapasin myös tosi-Jumalan. Hänkin oli sitä mieltä, että tarvitsen myös yhteiskunnan tukea ja tätä seurasikin muutaman vuoden nk. pönttölä-vaihe. Sain tosi kokemuksen niin muiden kuin omankin alkoholismini sisäisestä olemuksesta.
Moni alkoholisti jo tunteekin nämä asiat, mutta on myös heitä, joille asia voi olla aivan uusi, joten laitan muutaman linkin. Jotkut ovat linkkejä Helsingissä, mutta hakusanoilla jokainen etsiköön oman paikkakuntansa lähimmät apupisteet:
https://www.a-klinikka.fi/
Päihdesairaala, entiseltä nimeltään "Järvenpään sosialisairaala", on laajentanut toimenkuvaansa:
https://www.a-klinikka.fi/toimipisteet/jarvenpaa/paihdesairaala
Nk. katkaisuasemia, Helsingissä (etsi netistä oma paikkakuntasi):
https://www.hel.fi/sote/fi/palvelut/palvelukuvaus?id=2990#
Kun lähtee näihin hoitopisteisiin, siellä saa sitten enemmän tietoa kaikesta, mitä tehdä ensin, mitä seuraavaksi. Näiden kautta alkavat asiat, yhteiskunnan kautta järjestyä.
Luullakseni jo juoppoputkassa eli poliisilaitoksellakin osataan neuvoa asioissa eteenpäin. Pitää vain itse tiskillä asiaa kysyä.
Samoin terveyskeskuslääkärin kanssa voi puhua ja hän neuvoo asiassa eteenpäin paikkoihin, joissa neuvotaan sieltä eteenpäin.
Ensimmäiseksi ja suorinta olisi heti ottaa yhteyttä paikkakuntasi lähimpään A-klinikkaan tai terveyskeskukseen. Tai ilmoittautua katkaisuasemalle eli vieroitushoitoon (soita vaikka ensin). Sinne mennessä tulee käsittääkseni olla sillä hetkellä auttavasti selvinpäin, eli ei kovin korkeissa promilleissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäkää omat ystävänne ja puolisonne, harrastukset ym hyväksi kokemanne asiat, seurakuntalaisten takia ei näistä kannata luopua. Tilalle ei saa mitään hyvää heiltä. Säilyttököö oma itsemäärämisoikeutenne ja tahtonne!!Kuules nyt valejuristi! Psykoterapian antaminen ilman pätevyyttä on rikollista. Tämä on keskustelupalsta, eikä terapiasessio. Ja suurin osa ihmisistä on tarpeeksi fiksuja ymmärtääkseen kuka puhuu asiaa ja kuka taas ei. Tai ainakin pitäisi olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuules nyt valejuristi! Psykoterapian antaminen ilman pätevyyttä on rikollista. Tämä on keskustelupalsta, eikä terapiasessio. Ja suurin osa ihmisistä on tarpeeksi fiksuja ymmärtääkseen kuka puhuu asiaa ja kuka taas ei. Tai ainakin pitäisi olla.
Eihän kyseinen henkilö ole edes väittänyt olevansa psykologi!
Mitä ihmettä oikein jupiset?
Eikä hän tosiaankaan ammattiaan täällä harjoita, jos sattuisi alan ihminen olemaankin...
Luuletko, että poliisia kiinnostaa jonkun kiihkouskovan hörhön tekemät tutkintapyynnöt?
Poliisi on jo muutenkin ylikuormitettu, joten voit unohtaa sen, että joku poliisi alkaisi tutkia sitä, mitä jotkut uskovaiset tällaisella palstalla toisiaan vastaan tai puolesta kirjoittelevat esim. tästä aiheesta. Mitään sellaista rikosta ei ole tapahtunut, joka voisi edes teoriassa johtaa syytteiden nostamiseen, joten on ajanhaaskausta ja poliisin voimavarojen väärinkäyttöä tehdä tutkintapyyntö tällaisesta asiasta.
Poliisia ei kiinnosta!
- Anonyymi
1Joh.1:8. 1:10 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hän sanansa ei ole meissä. Saarn.7:21 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä. 2Aik.6:36. Sananl.20:9
- Anonyymi
2Moos.32:33 Mutta Herra vastasi Moosekselle: Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani. Siis joutuu pyyhkimään, kaikki nimet pois.
- Anonyymi
Tuo kaksikko johti kansaansa harhaan yli 40 pitkää vuotta. Luotatko oikeasti noihin surkeisiin suunnistajiin. En ostaisi heiltä käytettyä autoa satasella, muusta nyt puhumattakaan.
- Anonyymi
En ole lukenut kuin murto-osan täälläkin olleista viesteistä. Olen kuitenkin kirjoitellut useamman viestin tänne ja joitakin muillekin palstoille. Jotenkin tuli tunne, että aloittaja saattaa tarkoittaa esim. itseäni, joka en todellakaan ole asiantuntija, mutta elämänkoulua käyneenä ja eri lähteistä tietoa saaneena on minulla käsityksiä, joita hyvässä tarkoituksessa olen laittanut. Niissä olen ilmaissut esim. homoseksuaalisuuden olevan Jumalan tahdon vastaista. Tiedän, että useat seksuaalisen identiteettinsä kadottaneet ovat "parantuneet" esim. uskoontulon yhteydessä.
En halua olla lyömässä lähimmäistäni, enkä ole mielestäni esim. pilkannut seksuaalivähemmistöön kuuluneita tai julistanut heille kadotustuomioita, mihin kenelläkään uskovalla ei ole varaa. Itselläni on esim. rikkonainen paljon syntiä sisältävä tausta ja parannuksenteon on alettava itsestäni. Jumala/Jeesus Kristus on meidän kaikkien tuomari. Kehoitan lukemaan Raamattua rukoillen.
Jos olen aloittajan mainitsema "nojatuolipsykologi" ja saanut aikaan tahtomattani Jumalan tahdon vastaista ahdistusta aikaan, pyydän anteeksi ihmisiltä, joille olen saattanut (?) aiheuttaa terveen synnintunnon sijasta vääränlaista ahdistusta ja pyydän Jeesuksen Kristuksen vereen vedoten Jumalaa antamaan minulle mahdolliset syntini tässä ja kaikessa muussakin anteeksi olematta ketään toista parempi ihminen ja uskovanakin vielä kompuroiva. Jos kyse on minusta, poistakaa mahdolliset väärät, epäasialliset ja ahdisusta tuottavat viestini pois. Vastaisuudessa en tule ottamaan mitään kantaa seksuaalivähemmistöihin liittyen. Toivon heidän saavan Jumalalta avun, mikä on heille kaikkein parasta.- Anonyymi
Kauniisti ja katuvasti kirjoitat, mutten usko aloittajan tarkoittaneen juuri sinua.
Toisessa ketjussa, jonka aloituksen teki kyselevä alkoholisti, muuan kirjoittaja kirjoitti hyvin tuomitsevasti ja julmasti alkoholisteista, jotka "ruikuttavat ja syyttävät muita, eivätkä vaan tee parannusta ja lopeta juomista", ym alkoholismi-sairauden olemuksen täyttä ymmärtämättömyyttä ja muuta typerää.
Se et varmaankaan ollut sinä. Sinulla on sydäntä, empatiaa ja omatunto. 💞
Ole rauhassa. Jos sinä olet ymmärtämättömyyttäsi loukannut, ainakin minä annan sinulle anteeksi.
. - Anonyymi
Itse en osaa viestejäni poistaa...siis jos ne ovat sellaisia, että ne tulisi poistaa. Niiden poistoa voitte pyytää halutessanne ylläpidolta.
- Anonyymi
Kyllä. Kyllä. Jos joku ei niitä suvaitse, hän varmasti vaatii niiden poiston.
Itse kannatan sanan- ja mielipiteen vapautta, enkä sellaista vaadi.
Nuku nyt rauhassa. 🙂 Anonyymi kirjoitti:
Kauniisti ja katuvasti kirjoitat, mutten usko aloittajan tarkoittaneen juuri sinua.
Toisessa ketjussa, jonka aloituksen teki kyselevä alkoholisti, muuan kirjoittaja kirjoitti hyvin tuomitsevasti ja julmasti alkoholisteista, jotka "ruikuttavat ja syyttävät muita, eivätkä vaan tee parannusta ja lopeta juomista", ym alkoholismi-sairauden olemuksen täyttä ymmärtämättömyyttä ja muuta typerää.
Se et varmaankaan ollut sinä. Sinulla on sydäntä, empatiaa ja omatunto. 💞
Ole rauhassa. Jos sinä olet ymmärtämättömyyttäsi loukannut, ainakin minä annan sinulle anteeksi.
.Jos alkolisti tai muun riippuvuuden kanssa kamppaileva heikkouttaan sortuu juomaan on eri asia, mutta riippuvuuttaa käyttää verukkeenaan ryhtyessä juomaan niin se on eri asia. Hänelä on tavallaan "lupa" tai oikeus harjoittaa syntiään. Ja kukapa ulkopuolinen tietää toisen motiiveista tekeekö syntiä tahallaan vaan heikkouttaan.
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Jos alkolisti tai muun riippuvuuden kanssa kamppaileva heikkouttaan sortuu juomaan on eri asia, mutta riippuvuuttaa käyttää verukkeenaan ryhtyessä juomaan niin se on eri asia. Hänelä on tavallaan "lupa" tai oikeus harjoittaa syntiään. Ja kukapa ulkopuolinen tietää toisen motiiveista tekeekö syntiä tahallaan vaan heikkouttaan.
Alkoholisti ei "sorru juomaan". Alkoholistin omaa mielipidettä ei tässä asiassa kysytä. Alkoholi vie häntä täysin. Alkoholismilla on eri asteensa ja mitä kauemmin juominen ja asian psyykkisen puolen hoitamattomuus pääsee jatkumaan, sitä sairaammaksi alkoholisti tulee ja sitä enenmmän hän takertuu pulloon, vaikka jopa tietäisi juuri sen aiheuttavan hänessä kaiken tuon tuskan. Alkoholin lyhytaikainen vaikutus on helpotuksen tunteen antaminen, pitkäaikainen vaikutus taas tuhoava.
Tässä vaiheessa alkoholisti, ihminen, ei enää "juo alkoholia" vaan "alkoholi juo tuota ihmistä". Jokainen "juoppo" ei ole nimenomainen alkoholisti. Nk. "juoppo" (alkoholistien käyttämä termi tässä asiassa) nauraa, juo ja nauraa. Alkoholisti itkee, juo ja itkee.
Ja voisitko olla sanomatta, että tuo on hänen oma valintansa ja että on vain tehtävä parannus. Aidolla alkoholistilla tämä ei noin vain onnistu. Se on totta, että taistella hänen "pitäisi", pyrkiä pois alkoholismin otteesta, mutta tähän hän tarvitsee myös omaa uskoa asiaan sekä toisten tukea. Uskonpuute toipumisen mahdollisuuteen, vaikka halua olisikin, on se, joka pitää alkoholistin pohjalla. Ensisijaisesti hän tarvitisi Jumalan tukea. Mutta myös muiden ihmisten, asiantuntijoiden, kuten muiden, jo raitistuneiden ja toipuneiden alkoholistien, mutta myös yhteiskunnan lääkäreiden tukea. Alkoholisti on surullinen, epätoivoinen ihminen.
Sillä alkoholismi on sairaus. Tunne-elämän sairaus, joka kuuluu osana mielisairauksiin. Kun itselleni aikoinaan sanottiin, että alkoholismi on sairaus, oli kuin taakka olisi pudonnut harteiltani: vihdoinkin jotain konkreettista, johon voi tarttua! En olekaan tässä asiassa paha, heikko ihminen kuten hellarit sanovat, vaan sairas! Sairauttahan voi hoitaa! Sairautta kuuluu hoitaa! Sairas kuuluu sairaalaan! Asia kuuluu itselleni ja lääkäreille! Ei esim. viisasteleville helluntaipuoskareille, jotka ovat käskeneet tekemään sairaudesta "parannuksen", sanoen, että kyse on vain synnistä, jota holisti itse itsessään tietoisella valinnallaan elättää! Haistakee kukku!
Parannus tässä asiassa on sitä, että lähtee hoitamaan sairauttaan, ottaa tällä tavoin oman vastuun ja asiallisen avun vastaan! Mutta on kaiken aikaa muistettava, että tämä sairaus ei poistu antibioottikuurilla. Mielensairauksia hoidetaan toisin ja ne voivat psyykkisiltä syiltään ja vaikutuksiltaan kestää jopa koko eliniän. Se, että lopettaa juomisen, ei tarkoita, että olisi vielä parantunut itse alkoholismi-sairaudestaan. Se on vasta vain tuon sairauden väärän "lääkityksen", alkoholi-hermomyrkyn nauttimisen lopetus.
Hgin Kyläsaaren katkolla aikoinaan päihdelääkäri kertoi meille, kylpytakki-kuulijoille mm. että alkoholi on hermomyrkky ja jokainen humalatila on myrkytystila, joka aluksi saattaa tuntua mukavalta. Alkoholisteissa kuitenkin jo itsessään on se fyysinen, psyykkinen, sosiaalinen ja hengellinen puute, että heissä / meissä tuo myrkky vaikuttaa toisin kuin tässä suhteessa terveissä ihmisissä, nk. "juopoissa". Tavallisen juopon kunto palautuu tuon myrkkyleikin jälkeen entiselleen, mutta alkoholistin kohdalla näin ei ole, vaan hänessä alkaa vaikuttaa tuon hermomyrkyn laaja-alaisempi, tuhoava vaikutus.
Alkoholismi on fyysinen, psyykkinen, sosiaalinen ja hengellinen sairaus. Alkoholin jatkuva käyttö alkaa rapeuttaa alkoholistin kohdalla kaikkia näitä piirteitä hänessä. Toisilla nopeammin, toisilla hitaammin.
Nyt, kun alkoholi täysin jätetään pois kuvioista, aletaan hoitaa itse pohjalla olevaa tunne-elämän sairautta.
~ - Anonyymi
Et ole se henkilö.
Mainittu "nojatuolipsykologi" ei pyydä koskaan keneltäkään anteeksi mitään.
Hän on sydämetön, kylmä ja kova rakkaudeton ihminen.
Hän tunnusti itsekin, että ei voi tuntea empatiaa kärsiviä potilaita kohtaan.
Onko hän lääkäri tai psykiatri? Tai psykologi? Kukapa sen tietää. Epäilen trolliksi. Tai muuten vain pahaksi kenties entiseksi uskovaksi, jolla on itsellään paha alkoholiongelma. Tai sitten hän on sellainen itseään täynnä oleva "entinen alkoholisti", joka vaatii muilta samanlaista onnistumista elämässään kuin mitä on itse kokenut. Mikä lie. Ei kannatta paukkujaan tuollaiseen tuhlata! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholisti ei "sorru juomaan". Alkoholistin omaa mielipidettä ei tässä asiassa kysytä. Alkoholi vie häntä täysin. Alkoholismilla on eri asteensa ja mitä kauemmin juominen ja asian psyykkisen puolen hoitamattomuus pääsee jatkumaan, sitä sairaammaksi alkoholisti tulee ja sitä enenmmän hän takertuu pulloon, vaikka jopa tietäisi juuri sen aiheuttavan hänessä kaiken tuon tuskan. Alkoholin lyhytaikainen vaikutus on helpotuksen tunteen antaminen, pitkäaikainen vaikutus taas tuhoava.
Tässä vaiheessa alkoholisti, ihminen, ei enää "juo alkoholia" vaan "alkoholi juo tuota ihmistä". Jokainen "juoppo" ei ole nimenomainen alkoholisti. Nk. "juoppo" (alkoholistien käyttämä termi tässä asiassa) nauraa, juo ja nauraa. Alkoholisti itkee, juo ja itkee.
Ja voisitko olla sanomatta, että tuo on hänen oma valintansa ja että on vain tehtävä parannus. Aidolla alkoholistilla tämä ei noin vain onnistu. Se on totta, että taistella hänen "pitäisi", pyrkiä pois alkoholismin otteesta, mutta tähän hän tarvitsee myös omaa uskoa asiaan sekä toisten tukea. Uskonpuute toipumisen mahdollisuuteen, vaikka halua olisikin, on se, joka pitää alkoholistin pohjalla. Ensisijaisesti hän tarvitisi Jumalan tukea. Mutta myös muiden ihmisten, asiantuntijoiden, kuten muiden, jo raitistuneiden ja toipuneiden alkoholistien, mutta myös yhteiskunnan lääkäreiden tukea. Alkoholisti on surullinen, epätoivoinen ihminen.
Sillä alkoholismi on sairaus. Tunne-elämän sairaus, joka kuuluu osana mielisairauksiin. Kun itselleni aikoinaan sanottiin, että alkoholismi on sairaus, oli kuin taakka olisi pudonnut harteiltani: vihdoinkin jotain konkreettista, johon voi tarttua! En olekaan tässä asiassa paha, heikko ihminen kuten hellarit sanovat, vaan sairas! Sairauttahan voi hoitaa! Sairautta kuuluu hoitaa! Sairas kuuluu sairaalaan! Asia kuuluu itselleni ja lääkäreille! Ei esim. viisasteleville helluntaipuoskareille, jotka ovat käskeneet tekemään sairaudesta "parannuksen", sanoen, että kyse on vain synnistä, jota holisti itse itsessään tietoisella valinnallaan elättää! Haistakee kukku!
Parannus tässä asiassa on sitä, että lähtee hoitamaan sairauttaan, ottaa tällä tavoin oman vastuun ja asiallisen avun vastaan! Mutta on kaiken aikaa muistettava, että tämä sairaus ei poistu antibioottikuurilla. Mielensairauksia hoidetaan toisin ja ne voivat psyykkisiltä syiltään ja vaikutuksiltaan kestää jopa koko eliniän. Se, että lopettaa juomisen, ei tarkoita, että olisi vielä parantunut itse alkoholismi-sairaudestaan. Se on vasta vain tuon sairauden väärän "lääkityksen", alkoholi-hermomyrkyn nauttimisen lopetus.
Hgin Kyläsaaren katkolla aikoinaan päihdelääkäri kertoi meille, kylpytakki-kuulijoille mm. että alkoholi on hermomyrkky ja jokainen humalatila on myrkytystila, joka aluksi saattaa tuntua mukavalta. Alkoholisteissa kuitenkin jo itsessään on se fyysinen, psyykkinen, sosiaalinen ja hengellinen puute, että heissä / meissä tuo myrkky vaikuttaa toisin kuin tässä suhteessa terveissä ihmisissä, nk. "juopoissa". Tavallisen juopon kunto palautuu tuon myrkkyleikin jälkeen entiselleen, mutta alkoholistin kohdalla näin ei ole, vaan hänessä alkaa vaikuttaa tuon hermomyrkyn laaja-alaisempi, tuhoava vaikutus.
Alkoholismi on fyysinen, psyykkinen, sosiaalinen ja hengellinen sairaus. Alkoholin jatkuva käyttö alkaa rapeuttaa alkoholistin kohdalla kaikkia näitä piirteitä hänessä. Toisilla nopeammin, toisilla hitaammin.
Nyt, kun alkoholi täysin jätetään pois kuvioista, aletaan hoitaa itse pohjalla olevaa tunne-elämän sairautta.
~"Nk. "juoppo" (alkoholistien käyttämä termi tässä asiassa) nauraa, juo ja nauraa. Alkoholisti itkee, juo ja itkee."
Ei pidä paikkaansa. Alkoholisti voi nauraa ja pitää hauskaa siinä kuin kuka tahansa, olipa juoppo, alkoholisti tai jotakin muuta. Käy vaikka Katulähetyksen "märässä päässä" tai missä vain yksikössä tutustumassa tosialkoholisteihin, niin saat tietää totuuden tässä asiassa, jos et sitä vielä tiennyt (et näytä tietävän: elät omissa harhakuvitelmissasi sen suhteen, mitä alkoholismi on ja mitä se ei ole).
Alkoholisti tarvitsee toki tukea ja rohkaisua eri tahoilta, mutta viime kädessä hän on vain itse kykenevä auttamaan itseään ja raitistumaan. Vasten tahtoa ei kenestäkään tule raitista. Edes Jumala ei paranna alkoholistia vasten tämän tahtoa ja poista viinanhimoa, ellei se sitten poistu heti uudestisyntymisen hetkellä ja ole kestävä muutos. Joillakin on, mutta ei kaikilla kristityillä uskovilla.
Alkoholismi on Raamatun mukaan syntisen ihmisen syntinen ja pahojen himojen vaivaama mielentila, joka ei ole synnynnäistä tai vastoin tahtoa ihmiseen tullutta sairautta. Se on aina seurausta ihmisen omista valinnoista ja on opittu tapa sen sijaan, että olisi sairaus, johon ihminen ei ole voinut millään tavalla vaikuttaa. Edes alkoholismille altistavaa perinnöllistä alttiutta ei ole voitu todistaa puolueettomissa tieteellisissä tutkimuksissa.
Niinpä nykyisen tietämyksen mukaan alkoholisti on itse syyllinen alkoholismiinsa ja vastuussa siitä. Sama pätee narkomaaneihin ja kaikkiin muihin pahoista riippuvuuksista kärsiviin ihmisiin. Se ei ole synnynnäistä sairautta vaan opittua ja valittua niin kuin esimerkiksi homoseksuaalisuus, jota monet sielulliset ja lihalliset puolustavat uskonnollisilla palstoilla henkeen ja vereen, koska eivät tunne Jumalaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan.
Ateisti on nimenomaan paha ja itsekäs ihminen, kun hakee vain omaa nautintoa ja mielihalujen tyydyttämistä välittämättä todella mitään läheisistään, joille aiheuttaa suunnattomasti tuskaa ja kärsimystä pahoilla teoillaan. Jos joku alkoholisti tämän kieltää, niin ei voi ikinä parantua ja tulla vapaaksi himoistaan Jeesuksen/ Jumalan avulla Raamatun opetusten mukaan. Turha siinä on helluntailaisia syyttää: tämä on profeettojen, Jeesuksen ja apostolien opetus Raamatussa! Se voi kuulostaa sydämettömältä, kovalta ja rakkaudettomalta, mutta "joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa!" Jumala joutuu ojentamaan ja kasvattamaan lapsiaan myös vitsan avulla, mikä on ihan oikein.
Alkoholismiin johtavat syyt ovat usein ihmisen lapsuudessa tai jossakin myöhemmän elämän kokemuksissa. Syyt eivät ole kemiallisia, vaikka alkoholi aiheuttaakin kemiallista riippuvuutta samoin kuin huumeet, tupakka ja vaikkapa kahvi. Alkoholismia hoidettaessa on hyvä etsiä terapiassa siihen johtaneita syitä, sillä ne ovat voineet unohtua psykologisten puolustusmekanismien ja alkoholin aivoihin vaikuttamisen tuloksena. Kun ne syyt ovat tiedossa, niin tulee käsitellä ne ja etsiä ratkaisua totuuden kohtaamiseen muusta kuin päihteistä. Totuus itsestä ja omasta menneisyydestä on pystyttävä kohtaamaan selvin päin, sillä päihteet ovat itsepetosta ja valhetta. Tässä on kristillisessä päihdetyössä apuna syntien anteeksisaamisen kokemus ja Jumalalta saatu kyky antaa anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nk. "juoppo" (alkoholistien käyttämä termi tässä asiassa) nauraa, juo ja nauraa. Alkoholisti itkee, juo ja itkee."
Ei pidä paikkaansa. Alkoholisti voi nauraa ja pitää hauskaa siinä kuin kuka tahansa, olipa juoppo, alkoholisti tai jotakin muuta. Käy vaikka Katulähetyksen "märässä päässä" tai missä vain yksikössä tutustumassa tosialkoholisteihin, niin saat tietää totuuden tässä asiassa, jos et sitä vielä tiennyt (et näytä tietävän: elät omissa harhakuvitelmissasi sen suhteen, mitä alkoholismi on ja mitä se ei ole).
Alkoholisti tarvitsee toki tukea ja rohkaisua eri tahoilta, mutta viime kädessä hän on vain itse kykenevä auttamaan itseään ja raitistumaan. Vasten tahtoa ei kenestäkään tule raitista. Edes Jumala ei paranna alkoholistia vasten tämän tahtoa ja poista viinanhimoa, ellei se sitten poistu heti uudestisyntymisen hetkellä ja ole kestävä muutos. Joillakin on, mutta ei kaikilla kristityillä uskovilla.
Alkoholismi on Raamatun mukaan syntisen ihmisen syntinen ja pahojen himojen vaivaama mielentila, joka ei ole synnynnäistä tai vastoin tahtoa ihmiseen tullutta sairautta. Se on aina seurausta ihmisen omista valinnoista ja on opittu tapa sen sijaan, että olisi sairaus, johon ihminen ei ole voinut millään tavalla vaikuttaa. Edes alkoholismille altistavaa perinnöllistä alttiutta ei ole voitu todistaa puolueettomissa tieteellisissä tutkimuksissa.
Niinpä nykyisen tietämyksen mukaan alkoholisti on itse syyllinen alkoholismiinsa ja vastuussa siitä. Sama pätee narkomaaneihin ja kaikkiin muihin pahoista riippuvuuksista kärsiviin ihmisiin. Se ei ole synnynnäistä sairautta vaan opittua ja valittua niin kuin esimerkiksi homoseksuaalisuus, jota monet sielulliset ja lihalliset puolustavat uskonnollisilla palstoilla henkeen ja vereen, koska eivät tunne Jumalaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan.
Ateisti on nimenomaan paha ja itsekäs ihminen, kun hakee vain omaa nautintoa ja mielihalujen tyydyttämistä välittämättä todella mitään läheisistään, joille aiheuttaa suunnattomasti tuskaa ja kärsimystä pahoilla teoillaan. Jos joku alkoholisti tämän kieltää, niin ei voi ikinä parantua ja tulla vapaaksi himoistaan Jeesuksen/ Jumalan avulla Raamatun opetusten mukaan. Turha siinä on helluntailaisia syyttää: tämä on profeettojen, Jeesuksen ja apostolien opetus Raamatussa! Se voi kuulostaa sydämettömältä, kovalta ja rakkaudettomalta, mutta "joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa!" Jumala joutuu ojentamaan ja kasvattamaan lapsiaan myös vitsan avulla, mikä on ihan oikein.
Alkoholismiin johtavat syyt ovat usein ihmisen lapsuudessa tai jossakin myöhemmän elämän kokemuksissa. Syyt eivät ole kemiallisia, vaikka alkoholi aiheuttaakin kemiallista riippuvuutta samoin kuin huumeet, tupakka ja vaikkapa kahvi. Alkoholismia hoidettaessa on hyvä etsiä terapiassa siihen johtaneita syitä, sillä ne ovat voineet unohtua psykologisten puolustusmekanismien ja alkoholin aivoihin vaikuttamisen tuloksena. Kun ne syyt ovat tiedossa, niin tulee käsitellä ne ja etsiä ratkaisua totuuden kohtaamiseen muusta kuin päihteistä. Totuus itsestä ja omasta menneisyydestä on pystyttävä kohtaamaan selvin päin, sillä päihteet ovat itsepetosta ja valhetta. Tässä on kristillisessä päihdetyössä apuna syntien anteeksisaamisen kokemus ja Jumalalta saatu kyky antaa anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.Voi luoja... 🧐
"Koprostasis cerebri"...
"Tyhmys generalismus"...
😂 (naurava alkoholisti) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi luoja... 🧐
"Koprostasis cerebri"...
"Tyhmys generalismus"...
😂 (naurava alkoholisti)Onhan osa tuosta edellä tietenkin totta.
Mutta eihän kukaan ole väittänytkään että itse juomisen halu olisi synnynnäistä!
Koska tyypin ll kohdalla kyse on perinnöllisyydestä, se perinnöllisyys piilee perityssä persoonallisuudessa, myös aivojen välittäjäaineiden epätasapainossa. Jonka kohdalla, tunne-elämänsä heittelemissä mielentiloissa tällainen henkilö, yleensä jo nuorena, "löytää avun" alkoholista, joka hetkellisesti tasaa näiden serotoniinien ja dopamiinien epätasapainoa, tuo hetkellisen hyvänolon tunteen ja jolloin tästä kärsivä Tyyppi ll tulee nopeasti henkisesti ja fyysisesti riippuvaiseksi alkoholista.
Kun kirjoitin "itkee ja juo" tarkoitin alkoholistin suhdetta juomiseensa. Kyllä tiedän kuinka räkäisesti juovat holistit voivat (etenkin vielä alkuvaiheessaan) nauraa. Niin selvin päin kuin etenkin kännissä. Ajan kuluessa hymy kyllä hyytyy. Usein nimenomaan ennen ryyppyä ja sitten aamutunteina.
Moni myös iloisesti virnuilee, vaikka haima on jo sökö, naama vihreänharmaa ja lähtö lähestyy. Helpottaa kuolemanpelossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan osa tuosta edellä tietenkin totta.
Mutta eihän kukaan ole väittänytkään että itse juomisen halu olisi synnynnäistä!
Koska tyypin ll kohdalla kyse on perinnöllisyydestä, se perinnöllisyys piilee perityssä persoonallisuudessa, myös aivojen välittäjäaineiden epätasapainossa. Jonka kohdalla, tunne-elämänsä heittelemissä mielentiloissa tällainen henkilö, yleensä jo nuorena, "löytää avun" alkoholista, joka hetkellisesti tasaa näiden serotoniinien ja dopamiinien epätasapainoa, tuo hetkellisen hyvänolon tunteen ja jolloin tästä kärsivä Tyyppi ll tulee nopeasti henkisesti ja fyysisesti riippuvaiseksi alkoholista.
Kun kirjoitin "itkee ja juo" tarkoitin alkoholistin suhdetta juomiseensa. Kyllä tiedän kuinka räkäisesti juovat holistit voivat (etenkin vielä alkuvaiheessaan) nauraa. Niin selvin päin kuin etenkin kännissä. Ajan kuluessa hymy kyllä hyytyy. Usein nimenomaan ennen ryyppyä ja sitten aamutunteina.
Moni myös iloisesti virnuilee, vaikka haima on jo sökö, naama vihreänharmaa ja lähtö lähestyy. Helpottaa kuolemanpelossa.Alkoholi vaikuttaa kaikkiin ihmisiin kutakuinkin samalla tavalla. Mikään perinnöllinen taipumus ei saa toista "sairastumaan" alkoholismiin, kun taas toinen ei sairastu erilaisesta perimästä johtuen. Tuo on ihan puppua ja paskanjauhamista.
Puolueeton tieteellinen tutkimus ei tue väitteitä alkoholismin perinnöllisyydestä edes siinä määrin, että "taipumus" olisi perinnöllistä ja johtuisi geneettisestä poikkeavuudesta valtaväestöön nähden.
https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/392313
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0038322
https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/405113
https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/392311
Ja niin edelleen. Jotkut ihmiset eivät vain tahdo tunnustaa omaa syyllisyyttään ja toiset puolustavat heitä jostakin syystä, mutta totuus on se, että syy alkoholismiin on vain ihmisessä itsessään.
Kasvuympäristö ja elämänkokemukset voivat altistaa alkoholismille, mutta se on silti aina yksilön oma valinta ja opittu elämäntapa, joka on johtanut päihteiden väärinkäytön vuoksi myös kemialliseen riippuvuuteen, josta on mahdollista vapautua ja koska mitään synnynnäistä riippuvuutta ei ole olemassakaan, niin psyykkisestä riippuvuudesta pääsee myös helposti eroon, jos vain tahtoo ja saa tarvittaessa ammattiauttajan apua.
Vieläkö tekee mieli puolustaa alkoholisteja ikään kuin he eivät olisi lainkaan vastuussa omista tekemisistään? Oletko ajatellut alkoholistien uhreja? Mitä jos lopultakin ottaisit syyt niskoillesi ja vetäisit itsesi kaulakiikkuun, ellet pysty totuutta tunnustamaan?
Monet tuntemani alkoholistit jatkavat juomista, mutta heillä ei ole mitään tarvetta vahingoittaa itseään tai suunnitella itsemurhaa, sillä he pitävät alkoholista ja alkoholistin elämäntavasta eivätkä mitään muuta tahdokaan (toki he haluaisivat päästä eroon alkoholismin aiheuttamista ongelmista, mutta juomista he rakastavat ja pitävät alkoholismia ainoana hyvänä vaihtoehtona omassa elämässään eikä se ole heille todellakaan mikään "sairaus"). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole se henkilö.
Mainittu "nojatuolipsykologi" ei pyydä koskaan keneltäkään anteeksi mitään.
Hän on sydämetön, kylmä ja kova rakkaudeton ihminen.
Hän tunnusti itsekin, että ei voi tuntea empatiaa kärsiviä potilaita kohtaan.
Onko hän lääkäri tai psykiatri? Tai psykologi? Kukapa sen tietää. Epäilen trolliksi. Tai muuten vain pahaksi kenties entiseksi uskovaksi, jolla on itsellään paha alkoholiongelma. Tai sitten hän on sellainen itseään täynnä oleva "entinen alkoholisti", joka vaatii muilta samanlaista onnistumista elämässään kuin mitä on itse kokenut. Mikä lie. Ei kannatta paukkujaan tuollaiseen tuhlata!"Onko hän lääkäri tai psykiatri? Tai psykologi?"
Ei taatusti ole. Täysin amatöörimäistä puhetta!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholi vaikuttaa kaikkiin ihmisiin kutakuinkin samalla tavalla. Mikään perinnöllinen taipumus ei saa toista "sairastumaan" alkoholismiin, kun taas toinen ei sairastu erilaisesta perimästä johtuen. Tuo on ihan puppua ja paskanjauhamista.
Puolueeton tieteellinen tutkimus ei tue väitteitä alkoholismin perinnöllisyydestä edes siinä määrin, että "taipumus" olisi perinnöllistä ja johtuisi geneettisestä poikkeavuudesta valtaväestöön nähden.
https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/392313
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0038322
https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/405113
https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/392311
Ja niin edelleen. Jotkut ihmiset eivät vain tahdo tunnustaa omaa syyllisyyttään ja toiset puolustavat heitä jostakin syystä, mutta totuus on se, että syy alkoholismiin on vain ihmisessä itsessään.
Kasvuympäristö ja elämänkokemukset voivat altistaa alkoholismille, mutta se on silti aina yksilön oma valinta ja opittu elämäntapa, joka on johtanut päihteiden väärinkäytön vuoksi myös kemialliseen riippuvuuteen, josta on mahdollista vapautua ja koska mitään synnynnäistä riippuvuutta ei ole olemassakaan, niin psyykkisestä riippuvuudesta pääsee myös helposti eroon, jos vain tahtoo ja saa tarvittaessa ammattiauttajan apua.
Vieläkö tekee mieli puolustaa alkoholisteja ikään kuin he eivät olisi lainkaan vastuussa omista tekemisistään? Oletko ajatellut alkoholistien uhreja? Mitä jos lopultakin ottaisit syyt niskoillesi ja vetäisit itsesi kaulakiikkuun, ellet pysty totuutta tunnustamaan?
Monet tuntemani alkoholistit jatkavat juomista, mutta heillä ei ole mitään tarvetta vahingoittaa itseään tai suunnitella itsemurhaa, sillä he pitävät alkoholista ja alkoholistin elämäntavasta eivätkä mitään muuta tahdokaan (toki he haluaisivat päästä eroon alkoholismin aiheuttamista ongelmista, mutta juomista he rakastavat ja pitävät alkoholismia ainoana hyvänä vaihtoehtona omassa elämässään eikä se ole heille todellakaan mikään "sairaus")."Alkoholi vaikuttaa kaikkiin ihmisiin kutakuinkin samalla tavalla. Mikään perinnöllinen taipumus ei saa toista "sairastumaan" alkoholismiin, kun taas toinen ei sairastu erilaisesta perimästä johtuen. Tuo on ihan puppua ja paskanjauhamista."
"Puolueeton tieteellinen tutkimus ei tue väitteitä alkoholismin perinnöllisyydestä edes siinä määrin, että "taipumus" olisi perinnöllistä ja johtuisi geneettisestä poikkeavuudesta valtaväestöön nähden."
Suomenkansan (geneettinen?) kansallissairaus on alkoholismi. Valtaväestöön, siis suomalaisiin nähden, yksi, suomalaiseen alkuperäiskansaan kuuluva alkoholisti ei tietenkään geneettisesti poikkea näistä muista. Sama pätee venäläisiin, olemmehan sisaruskansaa. Perinteisessä suomenkielessä on n. 500 sanaa jotka kuvaavat käsitettä "olla humalassa". Venäläisillä on kuulemma vieläkin enemmän.
Ruotsalaisten geneettinen ominaisuus sen sijaan vaikuttaisi olevan homous / bi- ym. suomalaisista yleispoikkeavampi seksuaalisuus. Sieltä mm. porno tuli Suomeen. Montakohan sanaa heillä on esittää tuosta heille omimmasta toiminnostaan?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi
Missään vaiheessa en ole esittänyt, että sairaudesta huolimatta alkoholistin itsensä ei tulisi ottaa vastuuta itsestään ja läheisistään. Tuo väite minusta on omaa pahaasuopaa valhettasi, eivätkä kaiketi muutkaan ll-tyypin holistit ole tällaista väittämässä. Tuo "ruikuttava, vain muita syyttelevä alkoholisti" on yksin sinun ja kaltaistesi luoma pahansuopa illuusio.
Jokaisella alkoholistilla on etenkin oma vastuu tilanteensa jatkuvuudesta, mutta alunalkaen "kaikki ei ollut omaa syytä". Osa on omaa syytä, mutta paljon on alkoholistin tragediassa myös muiden ihmisten tekojen / rikosten seurausta. On julmaa valhetta syyttää yksin alkoholistia. Alkoholisti on herkkä ihminen, jolle elämä on selvinpäin liian raskas kantaa, siksi hän hakee lohtua ja voimaa pullosta, lääkitsee alkoholilla heikkoa, murtunutta itseään.
Sinusta on kiva lyödä lyötyjä. Oletko hakannut monta naista ja / tai lasta?
Ehdotuksestasi huolimatta en aio vetää itseäni kaulakiikkuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onko hän lääkäri tai psykiatri? Tai psykologi?"
Ei taatusti ole. Täysin amatöörimäistä puhetta!!!Samaa mieltä. Ei tunne edes alan termistöä puhumattakaan siitä, että tuntisi hoitomenetelmiä tms. tärkeää. Kunhan höpöttää uskontonsa opettamia "totuuksia" ja "puoskaroi" sieluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Alkoholi vaikuttaa kaikkiin ihmisiin kutakuinkin samalla tavalla. Mikään perinnöllinen taipumus ei saa toista "sairastumaan" alkoholismiin, kun taas toinen ei sairastu erilaisesta perimästä johtuen. Tuo on ihan puppua ja paskanjauhamista."
"Puolueeton tieteellinen tutkimus ei tue väitteitä alkoholismin perinnöllisyydestä edes siinä määrin, että "taipumus" olisi perinnöllistä ja johtuisi geneettisestä poikkeavuudesta valtaväestöön nähden."
Suomenkansan (geneettinen?) kansallissairaus on alkoholismi. Valtaväestöön, siis suomalaisiin nähden, yksi, suomalaiseen alkuperäiskansaan kuuluva alkoholisti ei tietenkään geneettisesti poikkea näistä muista. Sama pätee venäläisiin, olemmehan sisaruskansaa. Perinteisessä suomenkielessä on n. 500 sanaa jotka kuvaavat käsitettä "olla humalassa". Venäläisillä on kuulemma vieläkin enemmän.
Ruotsalaisten geneettinen ominaisuus sen sijaan vaikuttaisi olevan homous / bi- ym. suomalaisista yleispoikkeavampi seksuaalisuus. Sieltä mm. porno tuli Suomeen. Montakohan sanaa heillä on esittää tuosta heille omimmasta toiminnostaan?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi
Missään vaiheessa en ole esittänyt, että sairaudesta huolimatta alkoholistin itsensä ei tulisi ottaa vastuuta itsestään ja läheisistään. Tuo väite minusta on omaa pahaasuopaa valhettasi, eivätkä kaiketi muutkaan ll-tyypin holistit ole tällaista väittämässä. Tuo "ruikuttava, vain muita syyttelevä alkoholisti" on yksin sinun ja kaltaistesi luoma pahansuopa illuusio.
Jokaisella alkoholistilla on etenkin oma vastuu tilanteensa jatkuvuudesta, mutta alunalkaen "kaikki ei ollut omaa syytä". Osa on omaa syytä, mutta paljon on alkoholistin tragediassa myös muiden ihmisten tekojen / rikosten seurausta. On julmaa valhetta syyttää yksin alkoholistia. Alkoholisti on herkkä ihminen, jolle elämä on selvinpäin liian raskas kantaa, siksi hän hakee lohtua ja voimaa pullosta, lääkitsee alkoholilla heikkoa, murtunutta itseään.
Sinusta on kiva lyödä lyötyjä. Oletko hakannut monta naista ja / tai lasta?
Ehdotuksestasi huolimatta en aio vetää itseäni kaulakiikkuun.Ruotsalaisten perimässä ei ole mitään homoseksuaalisuuteen altistavaa geenivirhettä tai -poikkeamaa. Ruotsalaiset ovat suhtautuneet suomalaisia aiemmin suvaitsevaisesti homoseksuaalisuuteen. Nykyään molemmat kansat taitavat olla yhtä suvaitsevia. Tähän ei ole vaikuttanut geneettinen perimä vaan yhteisön arvomaailman ja moraalikäsitysten muutos. Kun kansa on maallistunut ja vieraantunut kristinuskosta, niin se on tullut samalla mediavaikutuksen ja seksuaalista vapautta ajavien lobbauksen vaikutuksesta suvaitsevaiseksi asioille, joita kansan enemmistö piti aiemmin "syntinä" tai pahana asiana.
Suomenkansalla ei ole mitään geneettistä sairautta, joka altistaisi tai johtaisi suomalaiset alkoholismiin muita kansoja useammin. Amerikan alkuperäiskansoilla ei ollut mitään geneettistä taipumusta alkoholismiin, mutta kun alkoholia tarjottiin heille ja kokemattomina sen käytön vaaroista he alkoholisoituivat, niin lopputulos oli katastrofaalinen. Intiaaneilla ei voinut olla mitään geneettistä riskiä sairastua alkoholismiin sen enempää kuin "valkoihoisilla" tai negroideilla. Silti he tuhosivat oman elämänsä ja kulttuurinsa alkoholin vaikutuksesta.
Jos alkoholisti on itsestään riippumattoman sairauden uhri, niin hänen ei tietenkään tarvitse tuntea syyllisyyttä alkoholismistaan ja sitä mieltä olet edelleen? Kun nyt väität, että alkoholisti ottaa vastuun itsestään ja läheisistään, niin teet hänestä sankarin, joka kantaa vastuun niistä vahingoista, joihin on itse täysin syytön! Teet syyllisestä uhrin ja sankarin vastoin sitä, mikä on totuus! Kukaan ei pakota alkoholistia juomaan eikä mikään sairaus ole tehnyt hänestä alkoholistia! Se on hänen oma valintansa ja opittu tapa, jolta hän olisi voinut välttyä olemalla moraalisesti korkeammalla tasolla ja rakastamalla lähimmäisiään!
Vai että on alkoholismin syynä muiden ihmisten teot ja rikokset! Olet kuin sellainen pedofiili tai homo, joka sanoo rikostensa syyksi sen, että on lapsena ollut pedofilian uhri tai hyväksikäytetty nuori! Millainen ihminen alkaa tehdä muille lapsille ja nuorille sitä pahaa, jonka uhri on itse ollut ja tietää kokemuksesta sen tuskan ja kärsimyksen, mitä ne synnit aiheuttavat? Onko se jotenkin lieventävä asianhaara sille, että joku sellainen raiskaa, joka on tullut itse raiskatuksi? Tämä vain yhtenä esimerkkinä. Millainen sinun oikeudentajusi oikein on? Ei ainakaan sellainen kuin oikeamielisen ja oikeudenmukaisen Jumalan, jos sellainen olisi olemassa.
Alkoholisti ei kestä kohdata totuutta ja pakenee sen vuoksi päihteiden luomaan illuusioon, valheen maailmaan. Jos alkoholisti kohtaisi totuuden itsestään ja syistä, jotka saavat hänet juomaan, niin hän voisi vapautua viinanhimosta ja tulla raittiiksi, mikäli ottaisi vastaan Jumalan tarjoaman armon ja uskoisi Jeesukseen kristittyjen päihdetyön opettamalla tavalla. Puhun nyt niistä totuutta rakastavista veljistä ja sisarista, jotka eivät vääristele tosiasioita vaan tunnustavat avoimesti alkoholistin olevan viimekädessä yksin vastuussa siitä, että juo tai on tullut alkoholistiksi. Hän on yksin syyllinen, ei kukaan muu. Niin kauan kuin syytät jotakin muuta tai joitakin muita alkoholismistasi, niin sinulla ei ole MITÄÄN MAHDOLLISUUKSIA tulla todellisesti vapaaksi alkoholismista.
Raamatun mukaan Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi voi olla ENTINEN juomari, varas, homoseksuaali, avionrikkoja, valehtelija tms. pahantekijä, mutta ei ole enää! Etkö edes tämän vertaa tiedä kristinuskosta, johon kuitenkin vetoat pitäessäsi kiinni pahasta himostasi ja pysyessäsi edelleen alkoholistina, vaikka Jeesus tahtoisi muuttaa sinut ja tehdä sinusta RAITTIIN myös mieleltäsi, niin että et himoitse enää alkoholia ja humaltumista tai humalatilaa! Se on ainoa tapa tulla täysin vapaaksi alkoholismista. On ikävää, että olet torjunut sen ja jatka elämää himojesi orjana, synnin orjana, vaikka Jeesus tahtoisi sinut vapauttaa ja Jumala ojentaa hänet sinulle tarjottimella lahjana, joka voi sinut pelastaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsalaisten perimässä ei ole mitään homoseksuaalisuuteen altistavaa geenivirhettä tai -poikkeamaa. Ruotsalaiset ovat suhtautuneet suomalaisia aiemmin suvaitsevaisesti homoseksuaalisuuteen. Nykyään molemmat kansat taitavat olla yhtä suvaitsevia. Tähän ei ole vaikuttanut geneettinen perimä vaan yhteisön arvomaailman ja moraalikäsitysten muutos. Kun kansa on maallistunut ja vieraantunut kristinuskosta, niin se on tullut samalla mediavaikutuksen ja seksuaalista vapautta ajavien lobbauksen vaikutuksesta suvaitsevaiseksi asioille, joita kansan enemmistö piti aiemmin "syntinä" tai pahana asiana.
Suomenkansalla ei ole mitään geneettistä sairautta, joka altistaisi tai johtaisi suomalaiset alkoholismiin muita kansoja useammin. Amerikan alkuperäiskansoilla ei ollut mitään geneettistä taipumusta alkoholismiin, mutta kun alkoholia tarjottiin heille ja kokemattomina sen käytön vaaroista he alkoholisoituivat, niin lopputulos oli katastrofaalinen. Intiaaneilla ei voinut olla mitään geneettistä riskiä sairastua alkoholismiin sen enempää kuin "valkoihoisilla" tai negroideilla. Silti he tuhosivat oman elämänsä ja kulttuurinsa alkoholin vaikutuksesta.
Jos alkoholisti on itsestään riippumattoman sairauden uhri, niin hänen ei tietenkään tarvitse tuntea syyllisyyttä alkoholismistaan ja sitä mieltä olet edelleen? Kun nyt väität, että alkoholisti ottaa vastuun itsestään ja läheisistään, niin teet hänestä sankarin, joka kantaa vastuun niistä vahingoista, joihin on itse täysin syytön! Teet syyllisestä uhrin ja sankarin vastoin sitä, mikä on totuus! Kukaan ei pakota alkoholistia juomaan eikä mikään sairaus ole tehnyt hänestä alkoholistia! Se on hänen oma valintansa ja opittu tapa, jolta hän olisi voinut välttyä olemalla moraalisesti korkeammalla tasolla ja rakastamalla lähimmäisiään!
Vai että on alkoholismin syynä muiden ihmisten teot ja rikokset! Olet kuin sellainen pedofiili tai homo, joka sanoo rikostensa syyksi sen, että on lapsena ollut pedofilian uhri tai hyväksikäytetty nuori! Millainen ihminen alkaa tehdä muille lapsille ja nuorille sitä pahaa, jonka uhri on itse ollut ja tietää kokemuksesta sen tuskan ja kärsimyksen, mitä ne synnit aiheuttavat? Onko se jotenkin lieventävä asianhaara sille, että joku sellainen raiskaa, joka on tullut itse raiskatuksi? Tämä vain yhtenä esimerkkinä. Millainen sinun oikeudentajusi oikein on? Ei ainakaan sellainen kuin oikeamielisen ja oikeudenmukaisen Jumalan, jos sellainen olisi olemassa.
Alkoholisti ei kestä kohdata totuutta ja pakenee sen vuoksi päihteiden luomaan illuusioon, valheen maailmaan. Jos alkoholisti kohtaisi totuuden itsestään ja syistä, jotka saavat hänet juomaan, niin hän voisi vapautua viinanhimosta ja tulla raittiiksi, mikäli ottaisi vastaan Jumalan tarjoaman armon ja uskoisi Jeesukseen kristittyjen päihdetyön opettamalla tavalla. Puhun nyt niistä totuutta rakastavista veljistä ja sisarista, jotka eivät vääristele tosiasioita vaan tunnustavat avoimesti alkoholistin olevan viimekädessä yksin vastuussa siitä, että juo tai on tullut alkoholistiksi. Hän on yksin syyllinen, ei kukaan muu. Niin kauan kuin syytät jotakin muuta tai joitakin muita alkoholismistasi, niin sinulla ei ole MITÄÄN MAHDOLLISUUKSIA tulla todellisesti vapaaksi alkoholismista.
Raamatun mukaan Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi voi olla ENTINEN juomari, varas, homoseksuaali, avionrikkoja, valehtelija tms. pahantekijä, mutta ei ole enää! Etkö edes tämän vertaa tiedä kristinuskosta, johon kuitenkin vetoat pitäessäsi kiinni pahasta himostasi ja pysyessäsi edelleen alkoholistina, vaikka Jeesus tahtoisi muuttaa sinut ja tehdä sinusta RAITTIIN myös mieleltäsi, niin että et himoitse enää alkoholia ja humaltumista tai humalatilaa! Se on ainoa tapa tulla täysin vapaaksi alkoholismista. On ikävää, että olet torjunut sen ja jatka elämää himojesi orjana, synnin orjana, vaikka Jeesus tahtoisi sinut vapauttaa ja Jumala ojentaa hänet sinulle tarjottimella lahjana, joka voi sinut pelastaa.Aamen!
Ja seuraknta sanoo: Aamen!
Kiitos Jumalalle näistä selvistä sanoista ja ohjeista, jotka toivottavasti saavat monet alkoholistit tarttumaan Jeesuksen ojentamaan armolliseen käteen ja tulevat terveiksi sairaudestaan, joka on itsevalittua ja opittua syntiä!
Jumala rakastaa jokaista ihmistä - myös alkoholisteja - mutta jotta saisitte avun häneltä, tulee teidän mennä itseenne ja lakata syyttämästä muita ihmisiä, kasvatusta, elinympäristöä tai olosuhteita siitä, mitä olette ja mitä olette tehneet!
Jos tahdot saada syntisi anteeksi, niin sinun tulee mennä itseesi niin kuin tuhlaajapoika ja tunnustaa, että sinä olet syyllinen ja sinä olet tehnyt syntiä lähimmäisiä vastaan, Jumalaa vastaan ja itseäsi vastaan!
Jos lakkaat syyttämästä muita, niin voit saada syntisi anteeksi, kunhan osoitat samalla tahtosi muuttua toisenlaiseksi ihmiseksi - juomarista raittiiksi, homosta heteroksi, avionrikkojasta uskolliseksi, valehtelijasta rehelliseksi, jne.
Jumala antaa sinulle anteeksi ja tekee sinusta uuden ihmisen - uuden luomuksen - jonka mieli, arvomaailma, ajatukset, tahto ja tekeminen ovat muuttuneet. Tulet silloin täysin vapaaksi ja se on Jumalan lupaus sinulle, joka häntä etsit. Vilpilliset vääntävät vinoon kirjoituksia ja opettavat väärin Jumalan sanaa, koska eivät tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa eli Pyhä Henki ei vaikuta heissä.
- Anonyymi
Ap.t.13:46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen. Ap.t.13:48 Sen kuullessaan pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään. Room.8:29.30
- Anonyymi
Missähän on nyt toorapastorin paskakärpänen, joka diagnosisoi suoraan Wikipediasta unettomuuden niillä, jotka kirjoittavat puolenyön jälkeen?
- Anonyymi
Monenlaista täällä näkee.
- Anonyymi
Ps.119:62 Puoliyöstä minä nousen kiittämään sinua sinun vanhurskautesi oikeuksista. Ps.42:9. Ap.t.16:25
- Anonyymi
Jumalaton toorapastori, et noussut kiittämään Jumalaa, vaan silppuamaan Raamattua ja pitämään Jumalan Sanan halpana ja eksyttämään ja valehtelemaan.
- Anonyymi
Tiede kiistää, että homous tai lesbous olisi synnynnäistä.
Aloittaja haukkuu muita, mutta on itse täysin hukassa ja puhuu puuta heinää.
Geeneissä saattaa olla riippuvuteen altiastavia tekijöitä, mutta ei sellaista, mikä automaattisesti ohjaisi alkoholismiin, homouteen tai lesbouteen.
Alkoholismi ei ole sairaus, vaan riippuvuus, tapa ja tottumus.
Samoin kuin on soffiinankin katkeruus ja pahansuopaisuus, joka on päässyt tekemään pesänsä soffiinan sisimpään ja jos ei Herra auta ja armahda soffiinaa, niin menee katkeruutensa kanssa vielä helvettiin.- Anonyymi
Jaaha. Nyt jälleen kostettiin outtaamalla.
Vain helluntailaisten käyttämillä foorumeilla sallitaan outtaus.
Sinulle ei soffiinan katkeruudet kuulu.
Alkoholismi on sairaus. Juominen on riippuvuus, mutta alkoholismi on sairaus.
Huomaatte holistit, minkä tasoista on helluntailaisten nk. "päihdetyö".
Suosittelen enemmän omien paikkakuntienne tarjoamaa, lääketieteellistä vieroitushoitoa ja esim. Järvenpään päihdesairaalaa, kuin helluntailaisten, edelleen vaan tuota samaa, puoskaritason "päihdetyötä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha. Nyt jälleen kostettiin outtaamalla.
Vain helluntailaisten käyttämillä foorumeilla sallitaan outtaus.
Sinulle ei soffiinan katkeruudet kuulu.
Alkoholismi on sairaus. Juominen on riippuvuus, mutta alkoholismi on sairaus.
Huomaatte holistit, minkä tasoista on helluntailaisten nk. "päihdetyö".
Suosittelen enemmän omien paikkakuntienne tarjoamaa, lääketieteellistä vieroitushoitoa ja esim. Järvenpään päihdesairaalaa, kuin helluntailaisten, edelleen vaan tuota samaa, puoskaritason "päihdetyötä".Viittaan outtaukseen nimenomaan tässä kohdin, koska alkoholismin kohdalla keskustelijat yleensä esiintyvät Anonyyminä. (Alcoholics Anonymous.)
Tätä anonyymiyttä helluntailaiset eivät kunnioita. Edelliset viestit kirjoitti - ei Soffiina - vaan anonyymi alkoholisti. Jos Soffiina haluaisi¨, hän itse allekirjoittaisi ne nimellään. Mutta tällainen olisi esim. nimenomaisessa AA:ssa jopa kiellettyä. Jokainen anonyymi alkoholisti kertoo vain oman kokemuksensa muiden anonyymien joukossa.
Se oli ei-alkoholisti hellari joka alkoholistien omassa ketjussa edellä outtasi anonyymin alkkiksen, ryhtyen samalla, nyt hänen puoskari-"psykologikseen"!
Epäilen, että mahd. "joku" ent. Netmissionin johtajistoon kuuluva. Siellä kylläkin rekisteröityessä vakuutettiin, "etteivät kirjoittajien henk.tiedot päätyisi kolmansille osapuolille"... No, totuushan jo hyvinkin pian osoittautui aivan toiseksi. Foorumistit joutuivat Nm:n rikosten uhreiksi, eikä asioita ole Nm:n toimesta selvitetty.
Sama jatkuu nyt tälläkin, S24-foorumilla, yp:n täälläkin sen salliessa.
Asiallisilla foorumeilla outtaaja saisi ikuisen bannin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viittaan outtaukseen nimenomaan tässä kohdin, koska alkoholismin kohdalla keskustelijat yleensä esiintyvät Anonyyminä. (Alcoholics Anonymous.)
Tätä anonyymiyttä helluntailaiset eivät kunnioita. Edelliset viestit kirjoitti - ei Soffiina - vaan anonyymi alkoholisti. Jos Soffiina haluaisi¨, hän itse allekirjoittaisi ne nimellään. Mutta tällainen olisi esim. nimenomaisessa AA:ssa jopa kiellettyä. Jokainen anonyymi alkoholisti kertoo vain oman kokemuksensa muiden anonyymien joukossa.
Se oli ei-alkoholisti hellari joka alkoholistien omassa ketjussa edellä outtasi anonyymin alkkiksen, ryhtyen samalla, nyt hänen puoskari-"psykologikseen"!
Epäilen, että mahd. "joku" ent. Netmissionin johtajistoon kuuluva. Siellä kylläkin rekisteröityessä vakuutettiin, "etteivät kirjoittajien henk.tiedot päätyisi kolmansille osapuolille"... No, totuushan jo hyvinkin pian osoittautui aivan toiseksi. Foorumistit joutuivat Nm:n rikosten uhreiksi, eikä asioita ole Nm:n toimesta selvitetty.
Sama jatkuu nyt tälläkin, S24-foorumilla, yp:n täälläkin sen salliessa.
Asiallisilla foorumeilla outtaaja saisi ikuisen bannin.En ymmärrä AA-liikkeen anonyymisyyttä. Alkoholistit kertovat aina todistuksensa alussa oman nimensä:
- Minä olen Jaana. Olen alkoholisti!
Mitä ihmeen anonyymiutta tuollainen oman nimen avoimesti muille kertominen oikein on? Ja jos olet osallistunut toimintaan, niin tiedät sen, että jokainen aktiivijäsen tunnetaan omalla nimellään ja sitä aletaan urkkia heti ensimmäisen käynnin aikana!
Yksi syy, miksi en mene enää ikinä AA:han on se, että siellä on paljon rikollisia ja huijareita, jotka pyrkivät hyötymään minusta taloudellisesti tai käyttämään muilla tavoilla hyväkseen. Olen erittäin varakas ja yhteiskunnallisesti korkeassa asemassa oleva alkoholisti, joten pyrkiessäni eroon alkoholista minun on turvauduttava maksulliseen hoitoon ja yksityiseen terapiaan. On liian riskialtista osallistua A-klinikan tai AA:n tai Katulähetyksen tms. järjestön toimintaan (esim. Sininauhaliitto). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä AA-liikkeen anonyymisyyttä. Alkoholistit kertovat aina todistuksensa alussa oman nimensä:
Mitä ihmeen anonyymiutta tuollainen oman nimen avoimesti muille kertominen oikein on? Ja jos olet osallistunut toimintaan, niin tiedät sen, että jokainen aktiivijäsen tunnetaan omalla nimellään ja sitä aletaan urkkia heti ensimmäisen käynnin aikana!
Yksi syy, miksi en mene enää ikinä AA:han on se, että siellä on paljon rikollisia ja huijareita, jotka pyrkivät hyötymään minusta taloudellisesti tai käyttämään muilla tavoilla hyväkseen. Olen erittäin varakas ja yhteiskunnallisesti korkeassa asemassa oleva alkoholisti, joten pyrkiessäni eroon alkoholista minun on turvauduttava maksulliseen hoitoon ja yksityiseen terapiaan. On liian riskialtista osallistua A-klinikan tai AA:n tai Katulähetyksen tms. järjestön toimintaan (esim. Sininauhaliitto).AA:ssa onkin paljon rikollisia. En ole AA:ta täällä kenellekään suositellut. Alkoholisteja tulee varoa. Tilaisuuksissa ovat myös mahd. riivaajat läsnä. AA ei ole kristittyjä varten.
Kenenkään asioita ei saisi urkkia, eikä niitä levittää. Nuo rikolliset eivät tätä sääntöä enää nykyään kunnioita. AA:sta voi olla enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Mutta on siitä raittiuden kannalta katsoen myös se hyötynsä. Ainakin alkuvaiheessa. Sitten kannattaa jo katsoa eteenpäin, eikä juuttua sinne. Olla itsenäinen.
Tämä on minun mielipiteeni ja kokemukseni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AA:ssa onkin paljon rikollisia. En ole AA:ta täällä kenellekään suositellut. Alkoholisteja tulee varoa. Tilaisuuksissa ovat myös mahd. riivaajat läsnä. AA ei ole kristittyjä varten.
Kenenkään asioita ei saisi urkkia, eikä niitä levittää. Nuo rikolliset eivät tätä sääntöä enää nykyään kunnioita. AA:sta voi olla enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Mutta on siitä raittiuden kannalta katsoen myös se hyötynsä. Ainakin alkuvaiheessa. Sitten kannattaa jo katsoa eteenpäin, eikä juuttua sinne. Olla itsenäinen.
Tämä on minun mielipiteeni ja kokemukseni.Joo, kannatan sitä, että uskovaiset eivät hae apua AA:sta tai muista paikoista, joissa heitä käytetään hyväksi ja aiheutetaan heille vahinkoa heidän hakiessaan apua.
Suosittelen tästä syystä vain kristittyjen uskovien tarjoamaa apua ja pääsääntöisesti pelkkä seurakunnan jäsenyys sekä aktiivisuus riittää siihen, että Jeesus saa vapauttaa alkoholiriippuvuudesta. Sehän alkaa uudestisyntymisestä, jossa se vanha alkoholisti ikään kuin kuolee ja uusi hyvä Jumalan ihminen syntyy tilalle.
Ken on tämän kokenut, niin on päässyt kertaheitolla pysyvästi eroon päihderiippuvuudesta ja muista pahoista riippuvuuksista. Silloin se on myös selvästi kokonaan Jumalan armoteko heissä eikä jotakin omaa ansiota, jollaisena uskosta osattomat ja sielulliset/lihalliset uskonnolliset ihmiset sitä pitävät.
Se, että he hyökkäävät niin räikeästi kristittyjä (helluntailaisia) vastaan tässä asiassa, johtuu siitä, että he ovat eri hengen omia kuin me, joissa asuu Jumalan Pyhä Henki ja se myös vaikuttaa meissä voimallisesti, niin että emme ole enää juoppoja (alkoholisteja), homoseksuaaleja, transsukupuolisia, valehtelijoita, varkaita, anastajia, avionrikkojia, väkivallantekijöitä, rikollisia, jne., vaikka osa meistä oli ennen uudestisyntymistä sellaisia. (1. Kor. 6:9-11; Tii. 3:1-7) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä AA-liikkeen anonyymisyyttä. Alkoholistit kertovat aina todistuksensa alussa oman nimensä:
Yksi syy, miksi en mene enää ikinä AA:han on se, että siellä on paljon rikollisia ja huijareita, jotka pyrkivät hyötymään minusta taloudellisesti tai käyttämään muilla tavoilla hyväkseen. Olen erittäin varakas ja yhteiskunnallisesti korkeassa asemassa oleva alkoholisti, joten pyrkiessäni eroon alkoholista minun on turvauduttava maksulliseen hoitoon ja yksityiseen terapiaan. On liian riskialtista osallistua A-klinikan tai AA:n tai Katulähetyksen tms. järjestön toimintaan (esim. Sininauhaliitto).Heh heh. Jaanoja on Suomessa yli 24 000. Etkä sinä tiedä onko Jaana oikeasti Jaana. Anonyymiyden idea on, ettei ihmistä ei voi nimen perusteella tunnistaa. Eikä AA:ssa ole virkoja ja titteleitä, vaan kaikki ovat samalla tasolla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AA:ssa onkin paljon rikollisia. En ole AA:ta täällä kenellekään suositellut. Alkoholisteja tulee varoa. Tilaisuuksissa ovat myös mahd. riivaajat läsnä. AA ei ole kristittyjä varten.
Tämä on minun mielipiteeni ja kokemukseni."Kenenkään asioita ei saisi urkkia, eikä niitä levittää. Nuo rikolliset eivät tätä sääntöä enää nykyään kunnioita. AA:sta voi olla enemmän vahinkoa kuin hyötyä."
Mistä "rikolliset" tietävät kenen asioita levittävät, kun AA:ssa ei esitellä itseään nimillä. Toivottavasti avun tarpeessa olevat eivät kuuntele näin typeriä neuvoja, vaan ajattelevat itse.
Seurakunnat ovat täynnä moniongelmaisia juuri siksi, että ollaan liian pyhiä ja ylpeitä hakemaan apua. Vastuutonta touhua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kenenkään asioita ei saisi urkkia, eikä niitä levittää. Nuo rikolliset eivät tätä sääntöä enää nykyään kunnioita. AA:sta voi olla enemmän vahinkoa kuin hyötyä."
Mistä "rikolliset" tietävät kenen asioita levittävät, kun AA:ssa ei esitellä itseään nimillä. Toivottavasti avun tarpeessa olevat eivät kuuntele näin typeriä neuvoja, vaan ajattelevat itse.
Seurakunnat ovat täynnä moniongelmaisia juuri siksi, että ollaan liian pyhiä ja ylpeitä hakemaan apua. Vastuutonta touhua.Oletko yksi AA:ssa kulkevista rikollisista tai hyväksikäyttäjistä?
Siltä vähän kuulostaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko yksi AA:ssa kulkevista rikollisista tai hyväksikäyttäjistä?
Siltä vähän kuulostaa...Pieleen meni. Minulla on aina ollut alkoholin kanssa sellainen ongelma, että en pidä siitä. Mutta tunnen ihmisiä, jotka ovat saaneet elämänsä AA:ssa järjestykseen.
Yhtäkään heistä ei ole hyväksikäytetty. Miten se edes olisi mahdollista? Ihminen itse päättää paljonko hän avautuu. Eikä kukaan edes tiedä heidän oikeaa henkilöllisyyttään tai mikä heidän asemansa yhteiskunnassa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieleen meni. Minulla on aina ollut alkoholin kanssa sellainen ongelma, että en pidä siitä. Mutta tunnen ihmisiä, jotka ovat saaneet elämänsä AA:ssa järjestykseen.
Yhtäkään heistä ei ole hyväksikäytetty. Miten se edes olisi mahdollista? Ihminen itse päättää paljonko hän avautuu. Eikä kukaan edes tiedä heidän oikeaa henkilöllisyyttään tai mikä heidän asemansa yhteiskunnassa on.Jos presidentti Sauli Niinistö menisi AA:han niin eikö häntä kukaan tuntisi?
Jos kuka tahansa julkisuuden henkilö tai muuten hyvin tunnettu ihminen menisi AA:han, niin eikö häntä tunnettaisi?
Hyväksikäyttäminen on mahdollista, mutta onneksi monet hyväksikäyttäjät ovat yhtä tyhmiä kuin sinä. Uskottelevat jopa, että AA:ssa olisi mahdollista käydä säännöllisesti incognito, vaikka jokainen siellä käyvä tietää sen erittäin vaikeaksi ja jopa mahdottomaksi.
Mitä pienempi paikkakunta on, niin sitä vaikeampi on AA:ssa henkilöllisyytensä salaaminen, vaikka ei sattuisi olemaan julkisuuden henkilö tai työnsä vuoksi yleisesti tunnettu. Monet juopot tuntevat toisensa myös kapakoista ja baareista ennen AA:ta...
Useimmat ihmiset eivät muuten oikeasti pidä alkoholin mausta, sillä se on pahaa. He pitävät silti sen vaikutuksesta! On toki erilaisia mietoja alkoholijuomia ja sekoituksia, jotka on saatu maistumaan hyvältä. Siksihän sitä viinaa lantrataankin, että se ei maistuisi niin pahalta! Ja kuka on se, joka pitää olutta tai viiniä paremman makuisena kuin limonadia tai mehua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos presidentti Sauli Niinistö menisi AA:han niin eikö häntä kukaan tuntisi?
Jos kuka tahansa julkisuuden henkilö tai muuten hyvin tunnettu ihminen menisi AA:han, niin eikö häntä tunnettaisi?
Hyväksikäyttäminen on mahdollista, mutta onneksi monet hyväksikäyttäjät ovat yhtä tyhmiä kuin sinä. Uskottelevat jopa, että AA:ssa olisi mahdollista käydä säännöllisesti incognito, vaikka jokainen siellä käyvä tietää sen erittäin vaikeaksi ja jopa mahdottomaksi.
Mitä pienempi paikkakunta on, niin sitä vaikeampi on AA:ssa henkilöllisyytensä salaaminen, vaikka ei sattuisi olemaan julkisuuden henkilö tai työnsä vuoksi yleisesti tunnettu. Monet juopot tuntevat toisensa myös kapakoista ja baareista ennen AA:ta...
Useimmat ihmiset eivät muuten oikeasti pidä alkoholin mausta, sillä se on pahaa. He pitävät silti sen vaikutuksesta! On toki erilaisia mietoja alkoholijuomia ja sekoituksia, jotka on saatu maistumaan hyvältä. Siksihän sitä viinaa lantrataankin, että se ei maistuisi niin pahalta! Ja kuka on se, joka pitää olutta tai viiniä paremman makuisena kuin limonadia tai mehua?Kirjoitit AA:n "nimettömyydestä" sen, mitä en itse enää viitsinyt.
AA:laisethan tutustuvat toisiinsa, vierailevat toistensa luona. Vaikka näitä tietoja ei saisi muille levittää, ne leviävät. Toiset tuntevat toisensa jo juomapiireistä asti. Edes kaukana sijaitsevissa AA-ryhmissä vierailu ei estä tunnetuksi tulemista, lopulta aina joku tunnistaa.
On kunkin omasta moraalista kiinni, pitääkö muiden tiedot itsellään. Niitähän ei saisi levittää. Kaikki eivät levitäkään. Mutta muutama moraaliton tyyppi joukossa...
On tunnettu tosiasia, että AA:ssa monet miehet mm. seksuaalisesti hyväksikäyttävät suoraan "kadulta" tulleita, psyykeltään sekaisin olevia tyttöjä. Olen kuullut raiskauksista, jotka eivät kaiketi menneet edes poliisin tietoon, sillä alkoholistitytöille tällainen on tuttua jo itse juoppopiireistä, eikä arkisesta asiasta helposti tehdä rikosilmoitusta. Myös AA:n seksuaalirikolliset tietävät tämän.
AA:sta voi olla apua monille, mutta myös suurta vahinkoa. Alkoholistien kanssa tulee aina olla varovainen. Jos joku kokee AA:n hyväksi itselleen, no hyvä niin. Mutta jos yhtään alkaa epäilyttää, tuntua pahalta: poistu. Et ole heille tilivelvollinen, vaikka kyseessä onkin lahko, joka myös vahvasti sitoo itseensä.
He tarkkailevat käytkö palavereissa ja jos et ole heidän orjansa ja käy siellä säännöllisesti, voidaan alkaa levittää valhetta: "Se on kentällä..." (= juomassa). Sillä AA opettaa (kyllä opettaa!), että jos ei säännöllisesti käy heidän tilaisuuksissaan, ei voi säilyä raittiina, vaan ratkeaa juomaan. Jos sinua ei ole siellä näkynyt = se on juomassa tai "ainakin hyvin suuressa vaarassa ratketa"!
Sinä valitset "ratkeatko", vai et. Sinun valintasi eivät kuulu jonkun toisen puliukon tai -akan arvioitavaksi. Muista, että kaikki siellä kahvipöydissä ovat sairaita, kieroutuneita tyyppejä (alkoholismi on tunne-elämän sairaus) ja siellä kuivana palvotaan Kuningas Alkoholia, hänestä puhutaan kuin herrasta, vaikkakin myös jonkinlainen, "parempi" Korkein Voima myös mainitaan. Ateistille tuo Korkein Voima voi olla esim. Stalin ja hänen oppinsa tai - jos ei enää tämänkään jumaluuteen usko -, niin sitten vaikka olohuoneensa iso lämpöpatteri. Kunhan uskoo johonkin itsensä ulkopuoliseen, joka Korkeampana Voimana jakaa hänellekin voimaansa.
Emme kukaan ole tilivelvollisia muille, mistään. Ison siivouksen yhteydessä heitin eräässä alalaatikossani pitkään lojuneen AA-viirinkin roskiin. Sillä oli pieni tunnearvo, muttei enää. Alkoholismi on menneisyyttäni. Jos ei ole, kaitpa sitten tulevaisuudessa saisin 1- (vai 5-?) vuotis-päivänäni uuden.
Olen - jopa ilman AA:ta! - raitis, mutten juhli sitä joka vuosi, enkä julista muille, kuinka kauan olen ollut. Se on oma elämäni, eikä kuulu muille. Heitin pois tuon ahdistavan sairauden viimeisenkin fyysisen muiston elämästäni.
Se vastuu itselleni sieltä ryhmistä jäi, että pyrin noudattamaan sitä periaatetta, että tilaisuuden tullen pyrin omalla tavallani ja kyvyilläni "tukemaan toista, vielä kärsivää alkoholistia".
"Kertomaan oman kokemukseni asiasta" (en valehtelemaan), jos tämä "voisi auttaa jotain toista, vielä kärsivää alkoholistia".
~
- Anonyymi
Myöskin me Paavin voitelemat Manaajat olemme myöskin havainneet nämä ns. nojatuolipsykologit ja heidän antamansa täyttä potaskaa olevat lausuntonsa, joista ei ole kuin harmia kunnioitetulle ammattikunnallemme.
- Anonyymi
Mitkä "Paavin voitelemat Manaajat"?
Voiteleeko Paavi Manaajia? Onko linkkiä näin tärkeästä tapahtumasta?
Millä Paavi voitelee Manaajia? Onko tästä linkkiä?
Keitä ovat nuo Paavin voitelemat Manaajat? Selvästi tunnet heidät / teidät, koska puhut näistä "me"-muodossa.
Nimettömät Manaajat? Vai onko teidänkin kohdallanne kyseessä salaseura? Ei saa kertoo. Näistä paavin salaseuroista on tällä foorumilla paljonkin vihjailtu. Nyt saimme itse asiantuntijan!
Oletko kenties yksi noita, kuuluisia "jesuiittoja", joita helluntailaiset, Lutherin lisäksi, myös suuresti vihaavat. Jesuiitta joka puskan takana kurkistamassa? "Sinäkö se ooot?" Käytätkö Ku klux klanin huppua?
"Myöskin me Paavin voitelemat Manaajat olemme myöskin havainneet nämä ns. nojatuolipsykologit ja heidän antamansa täyttä potaskaa olevat lausuntonsa, joista ei ole kuin harmia kunnioitetulle ammattikunnallemme."
- "MyösKIN ME..."
- "... havainneet nämä nojatuolipsykologit..." Ahaa. Siis nojatuolipsykologit ovat teidän uhkanne?
- "... ja heidän antamansa täyttä potaskaa olevat lausuntonsa..." Niin....?
- "... joista ei ole kuin harmia kunnioitetulle ammattikunnallemme." Kunnioitetulle? AMMATTIKUNNALLE? Niinkuin vapaamuurareille? Free masons?
Totuus siis aiheuttaa jo teilleKIN harmia? Keitä ne muut ("-kin") muuten ovat?
No, kiitos nyt tästäkin ilmoituksestaNNE.
Tosin en ITSE kuulu noihin, mainitsemiisi nojatuolipsykologeihin,..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723280
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361299Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235