Selema tiällä tunnustelloo muaperree pitkästä aekoo... Oon ollunna muilla maella, vierahilla...
Uattelin, ku nyt oon tuas kotona ja oon vilikassu tänne palstoelle, että kuullostelen, oesko vielä murteella kirjottavia kiinnostunneita,
jos pyöräätettäs tuas vanaha Ellinpoksi kääntiin?
Mulle tulloo aena niin nostalkinen olo, ku uattelen Ellinpoksin perustajjoo, meijän kaekkiin Mopomiestä...Mihinkähän lie mopomies häepynnä? Ja monet muut jotka meijän kijoskilla
pyöriskelivät...
Erikoesvuatimuksena eijoo murteella kirjottaminen, vuan se, että tässä poksissa ee kettään mollata. Piämiäränä on että tiältä lähtiissä on hyvä miel.
OKITOKI. Antakee palloo!
Serihvi ottaa häeriköt niskasta ja pershuarukasta kiinni ja paeskoo pellolle!
ELLINPOKSI
85
4228
Vastaukset
- Selema
Olin kaakomatkalla ja yövyin yhessä hotellissa, kaakana tiältä turvallisesta pohjolasta. Heräsin keskellä yötä ku joku penko minun matkatavaroeta.
Minä kysäsin unentokkuraesena että mittee sinä etit.
Sieltä pimmeestä kuulu iäni että "mani"...
Voe herranen aeka, ku myö sitte yhessä etittiin sitä mania.... :D- Selema
Pirrejuupas kirjoitti:
kyssyy, jotta löyvvittäkö työ?
Se piirti mulle ilimassa jottaen neliskanttista
ja olj purasevinnaan reonasta.
Ahaa, sanon minä ja kaevoen esille näkkäripaketin. Mulle ku aena tulloo reissussa ikävä omia evväetä...Ojensin kaks palasta hyvän hyvvyyttään, vaen ee se huolinna. Sano jottaen, joka kuulosti "karampalta" :D ja häepy ikkunasta
Riijon pimmeeseen yöhön.
Minä kaevoin Visa-kortin tissiin välistä ja lykkäsin toeseen töppöseen, jotka mulla olj jalassa. Eihän sitä oes kuitenkaan voenu syyvä. Selema kirjoitti:
Se piirti mulle ilimassa jottaen neliskanttista
ja olj purasevinnaan reonasta.
Ahaa, sanon minä ja kaevoen esille näkkäripaketin. Mulle ku aena tulloo reissussa ikävä omia evväetä...Ojensin kaks palasta hyvän hyvvyyttään, vaen ee se huolinna. Sano jottaen, joka kuulosti "karampalta" :D ja häepy ikkunasta
Riijon pimmeeseen yöhön.
Minä kaevoin Visa-kortin tissiin välistä ja lykkäsin toeseen töppöseen, jotka mulla olj jalassa. Eihän sitä oes kuitenkaan voenu syyvä.tuo hyvä kun kuitennii olj senverran sentlemanni että ei ruvenna heti tissijä puristelemmaan.
- Reetta
Kevät se näköjään tuo kaekennäköset hanslankarit ja mualarit. Ootko Selema ollu ameriikassa kun oh hattukin kun kovpoylla ja hammasmuotiko on tuollaenen suurenlaenen vae Hashis-sätkäkö sinuh huulesta törröttää niin somasti?
Minä oon kuullunna että tummija lasija pittee käättää jos on tullu otettuva ihteensä vahvempaa.
Kaekissa tappaaksissa sinä oot syvämellisesti tervehitty suapumisestas Ellim poksille. Voe sentäs kun näätät niin suurem mualiman naeselta että ihan kääpi katteks, viihy tiällä kaaan .en oo ollunna ameriikoessa vae Rasiliassa käväsin sen jäläkeen ku selevisin hengissä siitä uasian sunamista...
Tuo hatturiähkä jäe piähän ku en viihtinnä kantoo satteenvarjoo niin pistin levveelierisen hatun piähän. Siellä sato koko aejan.
Nuo silimälasithan mulla olj piässä ku uattelin että sitä nyt piäsöö niille Riijon kuulusille uimarannoelle, Ipanemaan tae Kopakapaanaan, mutta kissanviikset...
Nuo hampaat....Kävin valakasuttamassa hampaat ja
ottivat maenoskuvan, käskivät lirkuttoo ies yhen
hampaan huulen piälle että muuttii näkköö että
nikotiini ja muu tökötin häviää kemian avulla...
Selema isköö kohta uuvestaan! Moe!- Selema
MdK-MdK kirjoitti:
en oo ollunna ameriikoessa vae Rasiliassa käväsin sen jäläkeen ku selevisin hengissä siitä uasian sunamista...
Tuo hatturiähkä jäe piähän ku en viihtinnä kantoo satteenvarjoo niin pistin levveelierisen hatun piähän. Siellä sato koko aejan.
Nuo silimälasithan mulla olj piässä ku uattelin että sitä nyt piäsöö niille Riijon kuulusille uimarannoelle, Ipanemaan tae Kopakapaanaan, mutta kissanviikset...
Nuo hampaat....Kävin valakasuttamassa hampaat ja
ottivat maenoskuvan, käskivät lirkuttoo ies yhen
hampaan huulen piälle että muuttii näkköö että
nikotiini ja muu tökötin häviää kemian avulla...
Selema isköö kohta uuvestaan! Moe!Ee se Reetta sulta kysynnä...hulumuhelleena siinä :D
- ellumari
vilikasin palstoelle ruokatunnilaen ja riemusta kiljasin kun huomasin, että Selema on palanna ja avanna poksin.
Työkaverit uattelivat että tuassii näen kevväällä tuolla ellumarilla on miehet erikoesen paljon mielessään kun ihekseen naaraa ja riekoiloo.
Ei johtuna siitä (pelekästään) vuan siitä kun piäsöö tuassii huastamaan lupsakkata murretta ja iliman murrettakkiin suapi poksiin tulla, niinkun Selema jo iliminieras.
Kaekki tervetulloo minunnii puolestaen!
Pallaellaan iltasela! - Selema
Lukasin jostahhii että joku TV-kanava miettii jos pistäsivät pystyyn Ropinson-kilipaelut vähä vanahemmalle porukalle.
Minä jo annon mielikuvituksen lähtee hölökkeemään...
Piäsyvuatimukset oes vähintään 50 vuotta ja siitä ylöspäen...
Uatelkoo nyt ku valikointiin eli "aatissioniin" tulloo porukkata jostaen vanahustentalolta, pyörätuolit natisoo, kävelykepit kopsaa, hampaat
lonksuttaa, kaekki yhtä innokkaeta piäsemään johonnii trooppiselle suarelle, unelmoemaan että piäsöö julukkikseks ja suapii ilimaset kopsut ravintelissa.....
Mutta voehan niitä olla sopivia hakijoeta tiällä 60 palstallahhii?
Kirjottakkeepa tok, mitä varten justiisa sinä sopisit porukkaan? Ja minkä henkilökohtasen esineen/tarvikkeen ottasit mukkaas ja mitä varten?- Selema
Ku en oo kahtonna suomalaesta versiota Ropinsonista, mutta luulen kuitennii että ovat yrittänneet seorata alakuperästä iteata.
No että olis TV-ylleisölle ajanvietettä ja ennenku männään lankulle seisommaan aaringon puahteeseen, niin sitä on eteltännä kaekenmualiman intriikit, kuppikunnat, hirvee näläkä, poekkeen iänestämiset sun muut.
Antakee nyt ajatusten lentee ihan vappaasti, naaretaan sitte yhessä! - Ropinsonista
Selema kirjoitti:
Ku en oo kahtonna suomalaesta versiota Ropinsonista, mutta luulen kuitennii että ovat yrittänneet seorata alakuperästä iteata.
No että olis TV-ylleisölle ajanvietettä ja ennenku männään lankulle seisommaan aaringon puahteeseen, niin sitä on eteltännä kaekenmualiman intriikit, kuppikunnat, hirvee näläkä, poekkeen iänestämiset sun muut.
Antakee nyt ajatusten lentee ihan vappaasti, naaretaan sitte yhessä!tulleepi se ikäihmisten kilpaeluhenki entisestäänkin nousemmaan? Piethän sinä Selema sitte huolta, ettei vuan tällä rannikolla mikkään kakspiippusen kansa kuljeksiva tule sanomaan, jotta sinä siinä olet kohta niitä kuolijaaksvaiettavia.
Minä kun arvelin, jotta jos sitä Perjantaita en sua tähän kilpaeluun ottoo mukkaan, henkisekskää tueksein, nii jos sitte vaekka jonkuulaesen kyyhkysenrepaleen viestejäin viemään ja tuomoon.
Olisha niitä vinkkejä aenakii suotava ja annettava, vae miten arvelet?
Kelepaisinko ottammaan ossoo, vaekkapa vuan suunsoettoon? - Selema
Ropinsonista kirjoitti:
tulleepi se ikäihmisten kilpaeluhenki entisestäänkin nousemmaan? Piethän sinä Selema sitte huolta, ettei vuan tällä rannikolla mikkään kakspiippusen kansa kuljeksiva tule sanomaan, jotta sinä siinä olet kohta niitä kuolijaaksvaiettavia.
Minä kun arvelin, jotta jos sitä Perjantaita en sua tähän kilpaeluun ottoo mukkaan, henkisekskää tueksein, nii jos sitte vaekka jonkuulaesen kyyhkysenrepaleen viestejäin viemään ja tuomoon.
Olisha niitä vinkkejä aenakii suotava ja annettava, vae miten arvelet?
Kelepaisinko ottammaan ossoo, vaekkapa vuan suunsoettoon?jos tämä Ropinson-suarelle värveeminen pistettäs kääntiin.
Mikäs sinun nimes muuten onkaan?
Onko sulla minkälaesia merriittiä esmerkiks tiältä iäkkäämpiin palstoelta? Siellä suarella ku joutuu meleko varmasti syyttelemmään porukan johtajoo ja tiällähän sitä on suanu harjotusta jos on ollu ahkera syyttelemässä ylläpittoo tae nyt viimeaekona serihviä.
Minusta oes sommoo jos voetas pistee kaekki riitapukarit sammaan porukkaan ja laettoo vähäks aekoo selevittelemmään välijään johonnii yksinäeselle suarelle.
Voettaja saes sitte jiähä ihan omin nokkisa hallihtemmaan sitä suarta :D
Suarelle laetettas tietysti välillä huvitoemikuntaan kuuluva tiimi, joka meloes suarelle hirveen naarun remakan kansa ja kävis
seuroomassa tilannetta...
Ehokkaeta? - jonniinlaenen
Selema kirjoitti:
jos tämä Ropinson-suarelle värveeminen pistettäs kääntiin.
Mikäs sinun nimes muuten onkaan?
Onko sulla minkälaesia merriittiä esmerkiks tiältä iäkkäämpiin palstoelta? Siellä suarella ku joutuu meleko varmasti syyttelemmään porukan johtajoo ja tiällähän sitä on suanu harjotusta jos on ollu ahkera syyttelemässä ylläpittoo tae nyt viimeaekona serihviä.
Minusta oes sommoo jos voetas pistee kaekki riitapukarit sammaan porukkaan ja laettoo vähäks aekoo selevittelemmään välijään johonnii yksinäeselle suarelle.
Voettaja saes sitte jiähä ihan omin nokkisa hallihtemmaan sitä suarta :D
Suarelle laetettas tietysti välillä huvitoemikuntaan kuuluva tiimi, joka meloes suarelle hirveen naarun remakan kansa ja kävis
seuroomassa tilannetta...
Ehokkaeta?Pittää siulle het tunnustoo, jotta en piässy ehkiis siihen uuteen opukseen, "Kuka kukin on omasta mielestään", miulla ei sentappaistakkaa merriittiä ou, mutta jos oesin vaekka jonniinlaenen "OnMulla", niin piäsisköhän sillä ies lähtöviivalle?
Viranommaisii enkä muitakkaa ihmisijä ou moittinna suoti haukkunna, oun vuan ehkiis heijän näkövinkkelistää liijan kova kyselemmään, tae mitä lienöö, vastauksiin kansa ovat olleet miun mielestäin meleko nuukia, etteivät suorastaan itarahkoi.
Mihenkäs ja minkälaisii anomuksii pitäis täytellä? - Selema
jonniinlaenen kirjoitti:
Pittää siulle het tunnustoo, jotta en piässy ehkiis siihen uuteen opukseen, "Kuka kukin on omasta mielestään", miulla ei sentappaistakkaa merriittiä ou, mutta jos oesin vaekka jonniinlaenen "OnMulla", niin piäsisköhän sillä ies lähtöviivalle?
Viranommaisii enkä muitakkaa ihmisijä ou moittinna suoti haukkunna, oun vuan ehkiis heijän näkövinkkelistää liijan kova kyselemmään, tae mitä lienöö, vastauksiin kansa ovat olleet miun mielestäin meleko nuukia, etteivät suorastaan itarahkoi.
Mihenkäs ja minkälaisii anomuksii pitäis täytellä?ottaa anomuksia vastaan kaekilta semmosilta, jotka eevät ossoo riitoo jaohoo.
Nyt sitte keksit itelles taeteilijanimen ja kerrot vähä, ootko semmonen kuoliaaks naarattaja-tyyppi (sillehhii voes olla käättöö ku männään vieraelemmaan ropinson-suarelle) vae mitä taetoja sulla on että löyvettäs sulle sopiva tehtävä.
Myö koetetaan joustoo ku kuminaaha että mahollisimman moni piäsis porukkaan. - OnMulla
Selema kirjoitti:
ottaa anomuksia vastaan kaekilta semmosilta, jotka eevät ossoo riitoo jaohoo.
Nyt sitte keksit itelles taeteilijanimen ja kerrot vähä, ootko semmonen kuoliaaks naarattaja-tyyppi (sillehhii voes olla käättöö ku männään vieraelemmaan ropinson-suarelle) vae mitä taetoja sulla on että löyvettäs sulle sopiva tehtävä.
Myö koetetaan joustoo ku kuminaaha että mahollisimman moni piäsis porukkaan.Eikös se tuo tämmöseen performanssiin sopis, kun voesin kaekkeen vastaella vuoan "onmulla", vaekka mitä kelleen mieleen juolahtaes kysellä?
Niinku varmastikkii jo näestä alakupuhheistain out huomannukkii, kieltaetoa pitänöö miunkiin kehittää, männöö sekasin niinku kaeketi vähä itekin. Vuan siinä naaramisessa voesin pärjäilläkkii, on se tuo itkukkii aeka herkillä toesinnaa, enempi myötätunnosta kuitennii, ihtiäinkin kohtaan.
Vuoan mitkä ne oes kilipaelulajit, jos kovankii puoleisii harjotuksii pitänöö alakaa, piäsykoetta vartenkii? - ellumari
sitä kilepaelulajia ehottoo, vuan sen tiijen että meijen ikäset suattaivat pärjätä toesilleen
missä tahaasa lajissa.
On meinoon elämänkokemusta kartuna ja mikä viisuvesta jiäp vaijooks sen kinnoominen korvoo.
Vuajitaan vuan perusteluja vaekka joku sanos että aarinko noosoo ijästä ja laskoo länteen.
Minä henkilökohtasesti voesin tuuva uuven koerain sellaseksi koeraterapiavälineeksi.
Luin lehestä että vanahainkottiin viijään justiin tälläsiä viksuja koerija niinkun minunnii.
Taesin toesaalla jo maenostoo että sellasen löysin ja on se jo viisas vaekka on vuan päevän olla minun seurassaen. - Selema
ellumari kirjoitti:
sitä kilepaelulajia ehottoo, vuan sen tiijen että meijen ikäset suattaivat pärjätä toesilleen
missä tahaasa lajissa.
On meinoon elämänkokemusta kartuna ja mikä viisuvesta jiäp vaijooks sen kinnoominen korvoo.
Vuajitaan vuan perusteluja vaekka joku sanos että aarinko noosoo ijästä ja laskoo länteen.
Minä henkilökohtasesti voesin tuuva uuven koerain sellaseksi koeraterapiavälineeksi.
Luin lehestä että vanahainkottiin viijään justiin tälläsiä viksuja koerija niinkun minunnii.
Taesin toesaalla jo maenostoo että sellasen löysin ja on se jo viisas vaekka on vuan päevän olla minun seurassaen.Ropinson-porukkaan on suatu lipunkantajat, ellumari ja Selema ja ellumarin koera, josta meille tulloo olemaan paljon hyötyvä ja illoo.
Se ilimottaa ku on suarelle vieraeta tulossa, kaevaa esille salloo kuajetut villisiat, jotka jotkut epälojjaalit on omia tarkotuksijaan varten hiekkaan kaevaneet, mutta Joppe kyllä löytää :D
Ite mietin että oesko mulle enemmän hyötyvä
"stay upseista" vaeko vesurista (se on semmonen suomalaenen viitakkoveihti).
Piätin ottoo ne itsestään pystyssä pysyvät sukat.
Niillä voe kalastoo kaekenlaesta :D, niillä voepi vaekka ankeriaan tae nahkiaesen hirttee ja muuta semmosta.
Tiijän tok että ruuvasta tulloo oleman pula.
Siellä voejaan kerätä kaekenlaesia juurakoeta ja keitetään ja paestetaan niitä, tehhään nuotiolla muhvinsija.
Joku rohkee suapi kiivetä kookospalamuun ja kopsautteloo pähkinöetä toesten piähän :D
Jos on taju kankaalla vähän aekoo niin ruokatuntihii siirtyy ja ruokoo siästyy.
Ruppeiskohan tuo nim. "Onmulla" kokiksi, aenahhii siihen asti kun kaks leiriä lyyvään yhteen?
Oon koettanna suaha tähän porukkaan vähän nuorempijahhii, tuolta Amantaeulaalia ja Mätiarski, ja muutama muu tyyppi suattas antoo sopivata lisäväriä. Jos ihan yli ikärajjain koetettas antoo kevväälle vaahtia ja mäntäs porukalla Suarelle :D - OnMulla
Selema kirjoitti:
Ropinson-porukkaan on suatu lipunkantajat, ellumari ja Selema ja ellumarin koera, josta meille tulloo olemaan paljon hyötyvä ja illoo.
Se ilimottaa ku on suarelle vieraeta tulossa, kaevaa esille salloo kuajetut villisiat, jotka jotkut epälojjaalit on omia tarkotuksijaan varten hiekkaan kaevaneet, mutta Joppe kyllä löytää :D
Niillä voe kalastoo kaekenlaesta :D, niillä voepi vaekka ankeriaan tae nahkiaesen hirttee ja muuta semmosta.
Siellä voejaan kerätä kaekenlaesia juurakoeta ja keitetään ja paestetaan niitä, tehhään nuotiolla muhvinsija.
Joku rohkee suapi kiivetä kookospalamuun ja kopsautteloo pähkinöetä toesten piähän :D
Ruppeiskohan tuo nim. "Onmulla" kokiksi, aenahhii siihen asti kun kaks leiriä lyyvään yhteen?
Oon koettanna suaha tähän porukkaan vähän nuorempijahhii, tuolta Amantaeulaalia ja Mätiarski, ja muutama muu tyyppi suattas antoo sopivata lisäväriä. Jos ihan yli ikärajjain koetettas antoo kevväälle vaahtia ja mäntäs porukalla Suarelle :D...vielä tolkuisannekii, voen ottaa ehotetun pestin vastaan. Onmulla aena senverran kokemuksii tikkuloilla hämmentelemistä ja nuotijoijen puatin kokkaan tekemisistäkkii, jotta aenakin suarelle asti voetaes piästä.
Perämelän oun aena siästänny vihonviimeseks, aerot oun pilikkonu, jos on alakanu siltä näyttee, jotta oma piä on jo uhanalaenen.
Siinähä tuliskii sitte harjotelttuu teiänki sitä naaramista, ku näkisittä miun tarjoukset. Aenakii hyvillä mielin heitettäes veivimme, miunhan se tietennii pittää kaekki ensiks maestoo. Jos hyvvää sattuu olemaan, suatta sitte lopuista jonkun kilipaelun järjestöö.
Mie nyt alankii keskittymmää, johonnii tarpeellisseen. - Selema
Selema kirjoitti:
Ropinson-porukkaan on suatu lipunkantajat, ellumari ja Selema ja ellumarin koera, josta meille tulloo olemaan paljon hyötyvä ja illoo.
Oon koettanna suaha tähän porukkaan vähän nuorempijahhii, tuolta Amantaeulaalia ja Mätiarski, ja muutama muu tyyppi suattas antoo sopivata lisäväriä. Jos ihan yli ikärajjain koetettas antoo kevväälle vaahtia ja mäntäs porukalla Suarelle :Dja sinkoellu sinne tänne, kävin huutamassa yhen
sätin ovellahhii että tulukee tänne, tiällä on mukavoo :D
Siellä yks haekaeli kevätmorsianta niin minä huikkasin että tiällähän minä oon, kuvat ja kaekki on näkösällä, koetin sitä höönättee tulemaan tänne. Sillä ku olij niin ruuan makunen nikkihhii...uattelin että voejaan siitä keittee lihasoppoo jos hirvee näläkä tulloo loppuva kohti...
Heippa! Ja tuas mäntiin! Selema kirjoitti:
Oon koettanna suaha tähän porukkaan vähän nuorempijahhii, tuolta Amantaeulaalia ja Mätiarski, ja muutama muu tyyppi suattas antoo sopivata lisäväriä. Jos ihan yli ikärajjain koetettas antoo kevväälle vaahtia ja mäntäs porukalla Suarelle :Dsitä MätiArskkoo vongata mukkaan ensinkkää, se suattaa ruveta pasuuttammaa vuan pijan ihtteesä, vae minkäänlaesesta tappauksesta liennöön puhe?
Sitten sekkii pisttää arvelemmaan, jotta säillyykö se sopu siellä suaressa, jos yhen miehen vuan suapi mukkaan?- ellumari
Pirrejuupas kirjoitti:
sitä MätiArskkoo vongata mukkaan ensinkkää, se suattaa ruveta pasuuttammaa vuan pijan ihtteesä, vae minkäänlaesesta tappauksesta liennöön puhe?
Sitten sekkii pisttää arvelemmaan, jotta säillyykö se sopu siellä suaressa, jos yhen miehen vuan suapi mukkaan?enemmännii miehiä mukkaan.
Mäti Arskoo kanattaa kysästä.
Enpähän tuota tunne koko miestä, mutta siinähän tutustuttaan.Piä asija on kun on mies lissee naevaltasessa porukassa.
Enpä minnäe tarkkaan tiije mitä siellä suarella tehhään, mutta jottaen hengissä seleveytymis asijoo se on.
Selemalla ne on tarkemmat tiijot.
Jottaen ajomiinoo, vai mittee poekoo, tae miestä sitä koetettan karttoo kuitennii viimeseen asti. ellumari kirjoitti:
enemmännii miehiä mukkaan.
Mäti Arskoo kanattaa kysästä.
Enpähän tuota tunne koko miestä, mutta siinähän tutustuttaan.Piä asija on kun on mies lissee naevaltasessa porukassa.
Enpä minnäe tarkkaan tiije mitä siellä suarella tehhään, mutta jottaen hengissä seleveytymis asijoo se on.
Selemalla ne on tarkemmat tiijot.
Jottaen ajomiinoo, vai mittee poekoo, tae miestä sitä koetettan karttoo kuitennii viimeseen asti.pittää yrittee kierttee! Oishan se tietennii toinennii Lappalainen tiijjossa kun se MätiArska, mutta se suattaa vuan olla vaikkee vongattava tämmössiin vaille kuuskymppissiin matkkaan ja suarreen vielä, se kun miellii mielluummiin nuihen neljkymppissiin völjjyyn, ihe on sanona silleen!
Nuo lappilaiset vuan on melekossii suusttaan, sitä ei tiijjä sitten miten kahen kanssa pärjjeis tämmönen hilijasempi naisporukka, no näkkypähän, se on sen aijjan murhetta.
tämmösseen pokssiin luppoo tunkkeettuu tälleen liijjan nuorena, oljkkoon niitä piäsyvuatimukssii tuon ijän suhtteen, kun minen ou vielä kuuttakymmentäkkää täättänä?
- ellumari
Enhän minnäe ou kuuttakymmentä täättänä, enkä täätä monneen vuoteen, mutta tielä on mukavoo.
Semmosta vilosohvista ajattelumallija, eekä kettään haakuta.
Voe kun haaska kun tulit! - Selema
että koetettas yli ikärajjaen suaha porukkata koolle... Tule vaen mukkaan ja ilimota ens alakuun minkä henkilökohtasen tarvikkeen otat suarelle mukkaan.
- MUMMELI1
Selema kirjoitti:
että koetettas yli ikärajjaen suaha porukkata koolle... Tule vaen mukkaan ja ilimota ens alakuun minkä henkilökohtasen tarvikkeen otat suarelle mukkaan.
Ompa mukavata palata Suomeen ja palstalle ,kun kaheksaan viikkoon ee ollu kun kolome puhekaveria joihinka kansa sae etes Suomee hoastoo. Opetin siellä kyllä 3,5 vuotiaalle pojanpoejalle savvoo nii ,että hyvin oppi.
Ite asijaan mennäkseni minusta saesitta johonnii jookkueeseen hyvän kalastajan ,vaekka ite kehun .
Kun kesä kaavet oon kaloja narroomassa ,niinkun vakituiset palstalaeset tiijättäkkii.
Välinettä pitäs tietysti ottoo vähä mukkaa vaekka oon käöny noapuri pitäjässä käsin kalastustakii harjottamassa haovenkutuaekaan.
Kalaruokookii ossoon tehä aeka vähäpätösistä tarpeesta ,melekeempä kalavalleestakkii pyöräätän keeton. Että passooko mukkaan? - ellumari
MUMMELI1 kirjoitti:
Ompa mukavata palata Suomeen ja palstalle ,kun kaheksaan viikkoon ee ollu kun kolome puhekaveria joihinka kansa sae etes Suomee hoastoo. Opetin siellä kyllä 3,5 vuotiaalle pojanpoejalle savvoo nii ,että hyvin oppi.
Ite asijaan mennäkseni minusta saesitta johonnii jookkueeseen hyvän kalastajan ,vaekka ite kehun .
Kun kesä kaavet oon kaloja narroomassa ,niinkun vakituiset palstalaeset tiijättäkkii.
Välinettä pitäs tietysti ottoo vähä mukkaa vaekka oon käöny noapuri pitäjässä käsin kalastustakii harjottamassa haovenkutuaekaan.
Kalaruokookii ossoon tehä aeka vähäpätösistä tarpeesta ,melekeempä kalavalleestakkii pyöräätän keeton. Että passooko mukkaan?Vaekka Selema on tämän palstan alotana, niin uskallan minnäe kuitennii luvata, että mukkaan vuan!
Haaskoo tulloo olomaan, siitä eppäelykset poes! ellumari kirjoitti:
Enhän minnäe ou kuuttakymmentä täättänä, enkä täätä monneen vuoteen, mutta tielä on mukavoo.
Semmosta vilosohvista ajattelumallija, eekä kettään haakuta.
Voe kun haaska kun tulit!oljpa kerrannii syvämmellinen vastaanotto, ihan silimät meinas ihan ruveta vettä vuotammaan- kiitokssii hirveesti!
Miusta on niin haaska huasttoo tätä meijjän oikkeeta viärree savvoo, johon on sekottuna tuota karjallookkii, mutta vuan verpaalissa muojossa.
Nesteenä mie sitä käytän kohtuuvvella, vuan kerran viikkoon ja aina vuan saanan jäläkkeen, tai siinä jiähytellessä ulukorappusilla. On miulla pyyhe sillon pikkusen piällä, meihjjän ohi kun männöö semmonen piälystetty tie ja siintä kulukkoo aika kovvoo autoja - ei passoo alasti ripalehttoo siinä millonkkaa, ajjaavat vielä lepikkoon jos tämän miun koko kommeuvven näkköövät.
No pittää anttoo muillekkii vuoro huasttoo, pitäs kait käyvvä välillä laittamassa evästä nuihen meijjän immeissiin etteen, jotta moi vua - niinku ne siellä piäkaapunkissa sannoovat nykysin.))Selema kirjoitti:
pikkusen myöhemmin sen kapsäkin sisällön suarreen lähttiissä - hetkinen vua...
- Selema
Pirrejuupas kirjoitti:
pikkusen myöhemmin sen kapsäkin sisällön suarreen lähttiissä - hetkinen vua...
Kapsäkki on jo yks esine...Mihinkäs sitä voesit käättee?
Uattele, että sen pittää olla semmonen henkilökohtanen tarvike, mistä sulle voepi olla hyötyä :D
Kaekki ropinsonilaeset suavat sitten samanlaesen varustelun lähteissään, ettei tule riitoo ennenku piästään suareen. - OnMulla
MUMMELI1 kirjoitti:
Kalaruokookii ossoon tehä aeka vähäpätösistä tarpeesta ,melekeempä kalavalleestakkii pyöräätän keeton. Että passooko mukkaan?Siulleha mie voinkii sitte luovuttaa tiän jo melekeen saavun kokin pestin, sie ku tunnutkii olevan oekee tekijäimmeinen, pelekällä kalavalleellaki out suanu ruokituks. Miulla nuo taijot on aena ollunna hakusessa, joten ilomielellä mie luovutan tärkiän viran siulle, jos se muille kilipaan lähtijöille passovaa, mie ku justiinsa muistin miten mersairaaks mie kerranki yhellä Tallinnan risteilylläkkii tulin, vaekka tuullu ei yhtään, nii pelekät laineet lasissa saevat koko yön mänemään aevan susille.
Tervetulloo kotomuahan vielä miunkii puolestain ja miehä myötäelän kyllä tiällä siun kisassais. Selema kirjoitti:
Kapsäkki on jo yks esine...Mihinkäs sitä voesit käättee?
Uattele, että sen pittää olla semmonen henkilökohtanen tarvike, mistä sulle voepi olla hyötyä :D
Kaekki ropinsonilaeset suavat sitten samanlaesen varustelun lähteissään, ettei tule riitoo ennenku piästään suareen.ihan tosissaan väittee, että mie en sua ottoo kun sen kapsäkin mukkaan, vai kerkiskö sennii jo joku nappoommaan mukkaasa?
Suap kait ne ehkkiis pitovuatteet ottoo piälleesä, ei kai miun tarvvii pelekästtään siihen kapsäkkiin kiettouttuu, vois olla että pittää siinä tappauksessa piikosäkki kapsäkiks meille keleppuuttoo?
Vuan mihinkkään ne siinä tappauksessa toissiin tarvekalut laitettaan, selevitähä sie kun out kerran tätä assiita ruvenna hommoommaan.
Ei tullu toillaa nuita ohjjeita niin tarkkaan luvettuu, mie kun oun vähäsen tämmönen impulssiivinen immeinen kun mie piäsen vauhttiin ja innostun - mie en sillon jouvva hyvin ohjjeita lukemmaan.Pirrejuupas kirjoitti:
ihan tosissaan väittee, että mie en sua ottoo kun sen kapsäkin mukkaan, vai kerkiskö sennii jo joku nappoommaan mukkaasa?
Suap kait ne ehkkiis pitovuatteet ottoo piälleesä, ei kai miun tarvvii pelekästtään siihen kapsäkkiin kiettouttuu, vois olla että pittää siinä tappauksessa piikosäkki kapsäkiks meille keleppuuttoo?
Vuan mihinkkään ne siinä tappauksessa toissiin tarvekalut laitettaan, selevitähä sie kun out kerran tätä assiita ruvenna hommoommaan.
Ei tullu toillaa nuita ohjjeita niin tarkkaan luvettuu, mie kun oun vähäsen tämmönen impulssiivinen immeinen kun mie piäsen vauhttiin ja innostun - mie en sillon jouvva hyvin ohjjeita lukemmaan.on ruvenna tuntummaan, että pitäskköön miun pyyttee , jos ois jollennii niitä selevviitymiskilipailuvitejoita siästynä.
Hittolainen kun miulta tais jiähä koko ohjelma kahtomata ja nyt mie en ou oikkeen selevilla siitä kilippailun juonesta.
Luulettako työ miun pärjjeevän tämmösillä vaillinaisilla tiijjoilla, muut varustteet mulla on kohallaan?- ellumari
Pirrejuupas kirjoitti:
on ruvenna tuntummaan, että pitäskköön miun pyyttee , jos ois jollennii niitä selevviitymiskilipailuvitejoita siästynä.
Hittolainen kun miulta tais jiähä koko ohjelma kahtomata ja nyt mie en ou oikkeen selevilla siitä kilippailun juonesta.
Luulettako työ miun pärjjeevän tämmösillä vaillinaisilla tiijjoilla, muut varustteet mulla on kohallaan?selanen varma selevitymistapa kun välttee
viäree matkaseuroo.
Meijenniin porukkaan suattaa tulla pyrkimään naeseksi nuamioituneita epämiehekkäetä ukon vänkkyröetä.
Millon ne essiintyvät minnäen mummelioeneiana ja vastaavanlaesina.
Tämä minun Joppe koerain kyllä hajusta jo tunnistaa onko tyyppi sabotoemassa meijen hanketta. - Selema
Pirrejuupas kirjoitti:
on ruvenna tuntummaan, että pitäskköön miun pyyttee , jos ois jollennii niitä selevviitymiskilipailuvitejoita siästynä.
Luulettako työ miun pärjjeevän tämmösillä vaillinaisilla tiijjoilla, muut varustteet mulla on kohallaan?Meillon ihan omat iteat. Kyllä sinä selevijät.
Ruppeet vuan reenoomaan naarulihaksia hyvän siän aekana.
- Pumsipum
Eekös se jonkunlaenen pimpo piä olla semmosissa tokusoopissa mukana?
Minä voesin lähtee mukaan, kerkien vielä laetattoo lissee silikoonia huuliin ja tisuloehin ennen lähtöö.
Lähtisin mukkaan semmoseks hookutuslinnuks että suatas miehijäkkii mukkaan.
Ottasin ehottomasti käspeilin mukkaan, sillä voes
sytytellä tulet jos tikut kastuu loppumatkalla ku uijaan rantaan.- ellumari
Hookutuslintuva myö tarvitaannii.
Kun ei nyt vuan sattus mikkään viäränlaenen purjehtiva Otuseus tarttumaan sinun pyyvyksees.
Mukavasti tämä aika männöö matkoo suunnitellessakiin.
Eehän meillä mittee kiirettä oukkaan.
Lissee potrukkata värveemeen vuan kaekki!
Turvallisempoo se on reissussa olla isommalla sakilla. ellumari kirjoitti:
Kun ei nyt vuan sattus mikkään viäränlaenen purjehtiva Otuseus tarttumaan sinun pyyvyksees.
Turvallisempoo se on reissussa olla isommalla sakilla.ottana huomijjoon jotta nyt on vilä järvvin selä jiässä, ei myö vielä voijja lähtteekkää -purjehtimmaan.
Vai oljkkoon se tarkotus jonnekkiin lämpimmiin maihen asti ensin ryöjäyttyy?ellumari kirjoitti:
Turvallisempoo se on reissussa olla isommalla sakilla.ottana huomijjoon, jotta nyt on vielä järvviin selät jiässä - ei myö vielä voijja lähtteekkää - minnekkää purjehtimmaan.
Vai oljkkoon se tarkotus jonnekkiin lämpimmiin maihen asti ensin ryöjäyttyy?
Perhana, kun on nuo silimät jo ristissä, pittää lähttee makkoommaan välillä, jotta hyvvee yötä vuan teillekkii!- ellumari
Pirrejuupas kirjoitti:
ottana huomijjoon, jotta nyt on vielä järvviin selät jiässä - ei myö vielä voijja lähtteekkää - minnekkää purjehtimmaan.
Vai oljkkoon se tarkotus jonnekkiin lämpimmiin maihen asti ensin ryöjäyttyy?
Perhana, kun on nuo silimät jo ristissä, pittää lähttee makkoommaan välillä, jotta hyvvee yötä vuan teillekkii!Outellaanpa raahassa, kohan järven selekä vappaatuu jiä peitteistään. Suunnitellaan siihen asti.
Sinä Pirre kun out nuin pirsakka naesimmeinen niin värvee meille miehijä mukkaan !
Eehän niitä muuten, mutte jos sattuu vaekka tulomaan sellasta tarvista mitä ei ite ossoo eteltä käen arvata. ellumari kirjoitti:
Outellaanpa raahassa, kohan järven selekä vappaatuu jiä peitteistään. Suunnitellaan siihen asti.
Sinä Pirre kun out nuin pirsakka naesimmeinen niin värvee meille miehijä mukkaan !
Eehän niitä muuten, mutte jos sattuu vaekka tulomaan sellasta tarvista mitä ei ite ossoo eteltä käen arvata.itekullekkii. Pittää yrittee parraasa tehä, vuan takkuita mie en anna luavvusta.
Ois varmmaanniin miun tiijjusteltava näin etukätteen sitä valintaritteerrii, jotta ei tule mittää sanomissii sitten jäläkkeenpäin.
Oljkkoon muuta vällii kuhan ouvvat oikkeen hajussii, huumorrii pittää varmmaannii olla jonkunverran?
No miulla on nyt vähäsen kiire hoitammaan nuita avijollissii velevollissuukssii, jotta terve vuan ilttaan asti!- ellumari
Pirrejuupas kirjoitti:
itekullekkii. Pittää yrittee parraasa tehä, vuan takkuita mie en anna luavvusta.
Ois varmmaanniin miun tiijjusteltava näin etukätteen sitä valintaritteerrii, jotta ei tule mittää sanomissii sitten jäläkkeenpäin.
Oljkkoon muuta vällii kuhan ouvvat oikkeen hajussii, huumorrii pittää varmmaannii olla jonkunverran?
No miulla on nyt vähäsen kiire hoitammaan nuita avijollissii velevollissuukssii, jotta terve vuan ilttaan asti!vuatimuksija miehen suhteen esittee.
Meijen täätys pittee sellanen miitinki,missä asetettaan jottaen toevomuksuja miehiin suhteen!
Itelläen ei ou erikoesempia vuatimiksija mutta tärkein on että ee haese, elikä hajuton.
Sitten vielä, että on komijan näkönen , tottelevaenen ja tekköö enimmät työt
kehhuu meitä jokkaesta kovasti ja jos oes rikassii, niin suatas vaekka arvo koruja lahjaks niiltä miehiltä.
Nämä vuatimukset luulis olovan heleppoo täättee.
Lopuks on pakko vielä maenita että jos ei ihan näitä ritteriöetä täätä, niin otetaan muunniin laesija.
Enilä täätyy konsultoeja Selemannii kansa sekä muijjennii. ellumari kirjoitti:
vuatimuksija miehen suhteen esittee.
Meijen täätys pittee sellanen miitinki,missä asetettaan jottaen toevomuksuja miehiin suhteen!
Itelläen ei ou erikoesempia vuatimiksija mutta tärkein on että ee haese, elikä hajuton.
Sitten vielä, että on komijan näkönen , tottelevaenen ja tekköö enimmät työt
kehhuu meitä jokkaesta kovasti ja jos oes rikassii, niin suatas vaekka arvo koruja lahjaks niiltä miehiltä.
Nämä vuatimukset luulis olovan heleppoo täättee.
Lopuks on pakko vielä maenita että jos ei ihan näitä ritteriöetä täätä, niin otetaan muunniin laesija.
Enilä täätyy konsultoeja Selemannii kansa sekä muijjennii.minä nyt tuohon liseesin oman toivomuksen,pitäs olla sellane karhu olone,ku syllii koppois ja rutistas,tuntus että huolet pois männöö.
Kukkakimppu vielä joka miehe kättee,ois ku piste iin piälle.
Muute nuo ellemarin vuatimukset onnii iha kohtuullisia,ja helepot täyttee.
- Selema
Kävin justiisa tuolla Laevat & Merenkuluku-palstalla nauloomassa ress-riliisin meijän reissuun lähöstä ja toevon että suahaan sieltä
ruavaeta merimiehiä mukkaan. :D
Katoen kiireesti että meitä oes noen kaheksan
naesimmeistä lähössä ja tein pienen esittelyn.
Suapipa nähä, tulloovatko tiällä käämään..
En jaksanna ootella tuota meijän pimpoo, jos sillä on se silikoonihomma tapetilla, sen hommoohan tuo miesten värveeminen oes ollu...
Nyt täätyy tässä ruveta kahtelemmaan varusteita mitä jokkaesella on ehottomasti oltava mukana,
niinku kärpäslätkät.
Kyllä myö tiältä jouvetaannii lähtee johonnii lämpymään ku räntee rätkii harva se päevä.- ellumari
ilima ee meitä ou hemmotella tielä pohoesmaessa.
Siskoes se aienakii saei lämmöstä naatija, siellä Rasiliassa, vaekka ee aarunkoa nähnä kunn sato melekein aena.Kuitennii olha se ilima lämpimämpöö kun tielä.
Mittee sitä pimova turhoon outellan, jos on tulla esteitä, niin mänköön ommiin seerapiireihiisä. Löötyy sitä pimpova vaekka minustakiin, eekä ou vaekijatä etes ehtijä.
Suunitellan vielä jonnin aekoo. Kasvoo tuo minunni vaht' koera ja ossoo tullissa, vae mikä se on, haestoo huume ja muut hajut, ettei mukkan änkeyvy sopimatonta porukkata.
Tarkotan kaksneuvosia, joesta ei tiijä mitä perskeleitä ne on. - Selema
ellumari kirjoitti:
ilima ee meitä ou hemmotella tielä pohoesmaessa.
Siskoes se aienakii saei lämmöstä naatija, siellä Rasiliassa, vaekka ee aarunkoa nähnä kunn sato melekein aena.Kuitennii olha se ilima lämpimämpöö kun tielä.
Mittee sitä pimova turhoon outellan, jos on tulla esteitä, niin mänköön ommiin seerapiireihiisä. Löötyy sitä pimpova vaekka minustakiin, eekä ou vaekijatä etes ehtijä.
Suunitellan vielä jonnin aekoo. Kasvoo tuo minunni vaht' koera ja ossoo tullissa, vae mikä se on, haestoo huume ja muut hajut, ettei mukkan änkeyvy sopimatonta porukkata.
Tarkotan kaksneuvosia, joesta ei tiijä mitä perskeleitä ne on.sen minun ilimotuksen Venneily/Laevat ja merenkuluku?
Kyllä kaet meijän täytyy laevan kyytiin piästä (ae laevaan juu) aenahhii ens alakuun. Ihan rantaanhan myö ee piästä, vaen suattaa olla että suahaan uija loppumatka.
Myö suatettas pukkeutuva vaekka sammakkomiehen pukkuun, semmoseen kehokontoomiin, että nähhään jo rantaan tullessa mikä on kalatilanne. Eekä kenenkään tarvihte pelätä hukkuvasa. Kahloo vuan veen alla rantaan.
Suatas tuotua tureet päevällistarvikkeet tullessaan ja Onmulla ja Mummeli vae olko se Pirrejuupas tekköö kalasoppoo.
Ja tietennii nuo laevapoejat tulis katamariinilla perässä. - ellumari
Selema kirjoitti:
sen minun ilimotuksen Venneily/Laevat ja merenkuluku?
Kyllä kaet meijän täytyy laevan kyytiin piästä (ae laevaan juu) aenahhii ens alakuun. Ihan rantaanhan myö ee piästä, vaen suattaa olla että suahaan uija loppumatka.
Myö suatettas pukkeutuva vaekka sammakkomiehen pukkuun, semmoseen kehokontoomiin, että nähhään jo rantaan tullessa mikä on kalatilanne. Eekä kenenkään tarvihte pelätä hukkuvasa. Kahloo vuan veen alla rantaan.
Suatas tuotua tureet päevällistarvikkeet tullessaan ja Onmulla ja Mummeli vae olko se Pirrejuupas tekköö kalasoppoo.
Ja tietennii nuo laevapoejat tulis katamariinilla perässä.lukemassa se sinun ilimotukseis ja vetävempee en oes osanna itekkään luatija.
Eppääelen että alakaa tulla ilimotaujia pilivin pimmein.
Se olj hyvä sekkin kohta missä sanottiin että laevapoejat tulloo katamaraanilla perästä. Seuroovat kun hae laevoo.
Tämän uamua oun soetella merjmies aeheista mussiikkija.
Nyttiin soep taastalla:"uallokko, uollokko kuhtuu." - fiiuliN
En halua häiritä, enkä minä tuosta "möngerryksestänne" juuri mitään ymmärräkään, mutta kysyisin, ootteko te kaikki tähän ketjuun osallistuneet alkuperältänne savolaisia?
Tuo murteessa esiintyvä samankaltaisuus vain pisti ajattelemaan tätäkin asiaa. - nikittäjä
fiiuliN kirjoitti:
En halua häiritä, enkä minä tuosta "möngerryksestänne" juuri mitään ymmärräkään, mutta kysyisin, ootteko te kaikki tähän ketjuun osallistuneet alkuperältänne savolaisia?
Tuo murteessa esiintyvä samankaltaisuus vain pisti ajattelemaan tätäkin asiaa.Nikkeilijät tässä kohtaa toisensa.
Onkohan sinun lisäksesi pari muuta.
Monellako itse olet? Selema kirjoitti:
sen minun ilimotuksen Venneily/Laevat ja merenkuluku?
Ja tietennii nuo laevapoejat tulis katamariinilla perässä.ja huvtoimikuu minu änkesit.
Mittees huvija sitä minä ossoon,mutta tokkiisa,naurataaha se niitä,ku minut nököövät.
Kyllä oon vitsit vähissä,ku pelottaa niin juutaasti se merille mänö,minä ku vua tätä Saimoon seutuva oon seilanna ,Leppävirta laivoo oon hyväks käyttännä.
Vai olko se tarkotus iha näitä sisävesiä kyntee.
Jäi tuolta väliltä lukemata,ku oon pitännä kiirettä tuolla toisaalla,oon puoliasa pitänä pittee,nyt tosissan yritän panneuta tähän uatteen parii.nikittäjä kirjoitti:
Nikkeilijät tässä kohtaa toisensa.
Onkohan sinun lisäksesi pari muuta.
Monellako itse olet?savon murretta taitamaton?
Luultavasti sinne mukaan änkeäisi muitakin kaltaisiani, ilman murretta, kun muuten mitat ja pääsyvaatimukset täyttäisi.
Vai oliko ne testit ensiksi, ja minne hakemukset jätetään, Robinson kilvastahan kyse oli, ja siinä ei pelkällä murteen osaamisella pärjää, vai onko se vaatimus ja muut jää rannalle kun laiva lähtee?
Minulla on monta taitoa hanskassa ja hanskatkin, tai rukkaset, kuinka vaan. Pääseekö kyytiin?
Ja mukaan ottaisin paistinpannun. Ai miksikö?
Pitäähän kalat paistaa,ja pyyntiinkin minulla on oma kikkani, enpäs kerro, jos en pääse mukaan, niin ettehän sitten voi kikkaani käyttää.- ellumari
kirjar kirjoitti:
savon murretta taitamaton?
Luultavasti sinne mukaan änkeäisi muitakin kaltaisiani, ilman murretta, kun muuten mitat ja pääsyvaatimukset täyttäisi.
Vai oliko ne testit ensiksi, ja minne hakemukset jätetään, Robinson kilvastahan kyse oli, ja siinä ei pelkällä murteen osaamisella pärjää, vai onko se vaatimus ja muut jää rannalle kun laiva lähtee?
Minulla on monta taitoa hanskassa ja hanskatkin, tai rukkaset, kuinka vaan. Pääseekö kyytiin?
Ja mukaan ottaisin paistinpannun. Ai miksikö?
Pitäähän kalat paistaa,ja pyyntiinkin minulla on oma kikkani, enpäs kerro, jos en pääse mukaan, niin ettehän sitten voi kikkaani käyttää.Varsin myä outettiin että ilimaantus immeisijä, jotka sitten sielä suaressa mihinkä rantauvuttaan ymmärtesivät paremmin puhetta joka ei ou niin eksoottinen kun tämä meijen muutaman käättämä kotonen savo.
Jos vaekka Näsjärvelle päen mäntäs, tahikka Päijänteelle.
Tule mukkaan ihmeessä! Sinä out niin montoemi immeinen, jotta tulukin hommookin pystyt hoetamaan. - ellumari
SkillaN kirjoitti:
ja huvtoimikuu minu änkesit.
Mittees huvija sitä minä ossoon,mutta tokkiisa,naurataaha se niitä,ku minut nököövät.
Kyllä oon vitsit vähissä,ku pelottaa niin juutaasti se merille mänö,minä ku vua tätä Saimoon seutuva oon seilanna ,Leppävirta laivoo oon hyväks käyttännä.
Vai olko se tarkotus iha näitä sisävesiä kyntee.
Jäi tuolta väliltä lukemata,ku oon pitännä kiirettä tuolla toisaalla,oon puoliasa pitänä pittee,nyt tosissan yritän panneuta tähän uatteen parii.vielä huomasit maenita mikä olis otettava huomijoon matkakohetta valitessa.
Saemoo!
Sinuakkaan ei Saemaan uallot niin kovasti pelottasj kun jokkiin muu. Kallavesj jäei mainihtematta ja se on jotenniin tuttu kun sielä päen aekoinaan käätiin entisen poekakaverin kansa.
Tässäpä oun nyt tämän päevee näetä ilemotuskuavakkeita täättänä ja kaekki mukkaan pyrkivät on iliman ehtoja hyväksytty, vaekka Selema, joka on pomo ja itean äet suapi vielä tarkistoo nämä paperit.
Minäpä Skillan annannii sinulle yhen itean kun out huvtoemikunnan piälysmies savolaesittaen.
Pijetäämpä sillä risteilyllä sellaset missikilepaelut, ei muuten, mutta suatas yks mies mukkaan.
Uatamia meinoon. Sehän oes elementissään kun piäsis naesija arvostelemaan.
Ehotahan sille jos tappoot.
Sano että ilimaset ruuvat tarjotaan, eeköhän innostu! ellumari kirjoitti:
Varsin myä outettiin että ilimaantus immeisijä, jotka sitten sielä suaressa mihinkä rantauvuttaan ymmärtesivät paremmin puhetta joka ei ou niin eksoottinen kun tämä meijen muutaman käättämä kotonen savo.
Jos vaekka Näsjärvelle päen mäntäs, tahikka Päijänteelle.
Tule mukkaan ihmeessä! Sinä out niin montoemi immeinen, jotta tulukin hommookin pystyt hoetamaan.olen asunut ja Suomi-laivalla sen selkiä seilannut joten tuttuja paikkoja ja kalaisia vesiä.
Enhän minä tulkiksi kelpaa, minullehan pitää tulkata!
Aikoinaan, silloin nuorena ja nättinä ( nyt olen vain nätti, hi hii) asuin kyllä tuolla Satakunnassa ja sen seudun murretta, raumlaistki, sentään vähän ymmärrän, mutta kun tuo itä puoli on jäänyt kiertämättä, vaan vielähän ehdin oppia kun joukkoonne pääsen.
Jos nyt sitten sitä lähtöä jään odottelemaan, kunhan ei jäisi aikeeksi kuin Lokarille meno.ellumari kirjoitti:
vielä huomasit maenita mikä olis otettava huomijoon matkakohetta valitessa.
Saemoo!
Sinuakkaan ei Saemaan uallot niin kovasti pelottasj kun jokkiin muu. Kallavesj jäei mainihtematta ja se on jotenniin tuttu kun sielä päen aekoinaan käätiin entisen poekakaverin kansa.
Tässäpä oun nyt tämän päevee näetä ilemotuskuavakkeita täättänä ja kaekki mukkaan pyrkivät on iliman ehtoja hyväksytty, vaekka Selema, joka on pomo ja itean äet suapi vielä tarkistoo nämä paperit.
Minäpä Skillan annannii sinulle yhen itean kun out huvtoemikunnan piälysmies savolaesittaen.
Pijetäämpä sillä risteilyllä sellaset missikilepaelut, ei muuten, mutta suatas yks mies mukkaan.
Uatamia meinoon. Sehän oes elementissään kun piäsis naesija arvostelemaan.
Ehotahan sille jos tappoot.
Sano että ilimaset ruuvat tarjotaan, eeköhän innostu!missikilippailun järjestämisestä sielä laevalla, onkkoon se sille Uatamille oikkeen tervveellistä?
Se kun näkkyy oleven niin mahottoman riittinen ja melekosen ihesttään tykkeeväkkii on, niin kuka takovvaa kaikkiin kilipailluun osallistujjiin huumortajjuu, kun ei vain kävis siinä Uatamille viärin - jouttuu vielä uimasilleen keskellä ulappoo.
Pitäskköön se järjesttee mielluummin semmoset rummuuskilippailut sittennii?- ellumari
Pirrejuupas kirjoitti:
missikilippailun järjestämisestä sielä laevalla, onkkoon se sille Uatamille oikkeen tervveellistä?
Se kun näkkyy oleven niin mahottoman riittinen ja melekosen ihesttään tykkeeväkkii on, niin kuka takovvaa kaikkiin kilipailluun osallistujjiin huumortajjuu, kun ei vain kävis siinä Uatamille viärin - jouttuu vielä uimasilleen keskellä ulappoo.
Pitäskköön se järjesttee mielluummin semmoset rummuuskilippailut sittennii?Ja meillä on jokkaesella mahollisuuksija suaha se voettjan ruunu piähämme.
Vieläpä suattas käävä niinnii onnekkaasti, että Uatami ropistelis roppakaapalla pisteitä ja meille tulis kilipaelussa tasapelj.
Tässäpä onnii nyt jo yks miespuolinen matkaseeralaenen melekein selevä lähtemään.
Toesta ajattelin kansa ehottoo pyyvetäväks.
Sitä Titniun Mannija.
Meillä kun on kaekilla nämä matkatietsikat mukana, niin sehän se sitten huoltas niitä ja korjois jos mänisivät jotennii epäkuntoon.
Se on mukava poeka. Ee vanhempiakkaan naesija haaku lihaviksi rupukoeksi.
Huumorintjunen ja viksu nuor mies.
Nämä miehet jotka pyyvetään ovat poekamiehijä.
Iliman muuta oltaesiin Mualaismietä pyyvetty, mutta ee hänen eekosa suattas piestee.
Veeti.severi olis mukava matkaseeralaenen, mutta kun meijen koerat ovat sammoo sukupuolta niin niille suattas tulla tappelu.
Lokarj tuassii on siellä Ameerikan mantereen puolella ja Ruuneperi Espanjassa, niin, että Uatami ja Titnium Man ovat aenoot , vissiinnii.
Voethan sitä lappalaesta kysyvä ja Mäti Arskoo , mutta jos ne nuoremmista tykkee enemmän.
Myöhän ollaan kypsijä naesija. fiiuliN kirjoitti:
Tuo murteessa esiintyvä samankaltaisuus vain pisti ajattelemaan tätäkin asiaa.ei Seleman lisäksi taida olla kun tuo Pirrejuupas,OnMulla luultavasti ja minä.
Kirjar on toiselta laitaa suomea,mutta mukaan hyvin sopii niinkuin toisetkin murteet,Turustakin;)))D
Kuule kyllä tuo mongerrus on vaikeeta näin synnynnäiseltä savolaiseltakin,vielä sitä puhuu,mutta kirjoittaa,,siinä on kuin englanniksi
viäntäs.
Murteet tulisi säilyttää ja joistakin voi olla mukavakin tutustua eri murteisiin.
Savolaisten huumori on myös omaa luokkaansa ,tule sinäkin ja tutustu.
Asiantuntija en asiassa ole,mutta yritän ajatuksen juoksua seurata,minäkin,väliin voin jopa onnistua.- Selema
fiiuliN kirjoitti:
Tuo murteessa esiintyvä samankaltaisuus vain pisti ajattelemaan tätäkin asiaa.vaen fiiuliN niin opit möngertämmään sinähii!
Ei tiällä oo vuatimuksena osata murretta, jokkaenen kirjottaa niinku ossoo.
Mutta muuten vaen oes mukava jos oes eri murteen taetajia, niin siinähän sitä oppis ymmärtämmään toesijaan.
Ennakkoluulottii suattas hävitä.
- Selema
Moe rakkaat matkaseoralaeset!
Mullon ollu kiirettä ku kirpun tappajalla.
Oon sinkoellu sinne tänne ja koettanna miettiä,
mitä kaekkee sitä pittää muistoo mukkaan ottoo.
Oon vukranna kuorma-aaton ja lähen käämään kaapunnissa
ja meinoon käävä armeijan ylijiämävarastolla kahtelemassa
vähän matkavarusteita.
Tiijän että esmerkiks ylijiämävarastolla on
käätettyjä verkkopaetoja,
joesta voes tulla monenlaeseen käättöön vähällä vaevalla apu.
Niitä voes käättee kalastukseen.
Niistä voepi venyttee riippumaton.
Niistä voepi suaha muastopuvun ku pistää kaekenmualiman oksia
silimukoehin ym ym.
Kärpäslätkiä pittää kansa muistoo ostoo,
niistä suapi paljousalennuksen
niin minä ostan paljo.
Moskiittojahhii on paljo...Joka moskiitolle
oma lapio, eiku lätkä.
Täytyy uatella vähän luonnonsuojelusta ja
uhattuja elläinparkoja.
Meinoonnii ostoo semmosia lätkiä misson reikä
keskellä. Jos hyvä säkä
käypi niin joku suattaa selevitä hengissä.
Halapoja kypärijähhii siellä on. Uattelin että
pyssyy piät ehjänä jos kopsahtaa kookospähkinä piähän.
Kypärästä voepi syyvähhii, pestä hampaat
ja jokkaesella on siinä oma yöastija niin ee
tarvihte yöllä pimmeessä lähtee mihinkään kähmimään.
Sitte toevon että jokkaenen yrittää uatella
älyn kansa minkä henkilökohtasen tarvikkeen
ottaa mukkaan.
Että siitä olis mahollisimman monipuolinen
hyöty ku jouvutaan rimitiivisiin olosuhteisiin.
Kuulin että titanium man ehkä tulloo meijän
huoltomieheks ja tarvihtoo hieromalaetteellesa
alustoo.
Pyöräätän yhen purkuliikkeen pihalle ja ostan
vanahan oven. Tulloopahan sillehhii uutta
käättöö. Pukkijalat vaen alle ja hyvä peli!
Tummeliahii ostan muutaman suurpakkaaksen, niin
eiköhän paekat pysy pehmeenä. Eekös se huoltomies
valittanna että sillähii on paekat kovana?
Tummeli tehhoo.
Ilimotakkee mitä minä minun pitäs ehottomasti muistoo!
Täytyy tuas männä! Heippa!- titanium_man
on minut ylennetty "hieromakoneeksi"...
No, hyvähän tuo on jos kaikista luontaiseduista sun muista sovitaan (se on sitten 50 € / tunti :) )
Muista katsoa että on huolella höylätty se ovi...voi olla nimittäin ikävää jos hieronta session jälkeen on tikkuja pyllyssä..
Mitäköhän sitä ottais mukaansa....
Riittääkö lannevaate pyyhe pullo aurinkoöljyä ? Makuupussikin on mutta hiukkasen liian pieni...
JK:
Mitä ihmettä tuo "Tummeliahii" on ?
Muuten sain kyllä kaikesta selvän :) - Selema
titanium_man kirjoitti:
on minut ylennetty "hieromakoneeksi"...
No, hyvähän tuo on jos kaikista luontaiseduista sun muista sovitaan (se on sitten 50 € / tunti :) )
Muista katsoa että on huolella höylätty se ovi...voi olla nimittäin ikävää jos hieronta session jälkeen on tikkuja pyllyssä..
Mitäköhän sitä ottais mukaansa....
Riittääkö lannevaate pyyhe pullo aurinkoöljyä ? Makuupussikin on mutta hiukkasen liian pieni...
JK:
Mitä ihmettä tuo "Tummeliahii" on ?
Muuten sain kyllä kaikesta selvän :)Selema ite tiällä! :)
Niin, se Tummeli on *kahteloo ympärilleen* *psst*
semmosta utarevoijetta (tiijätkös, mikä on utare :D) eli jos et tiijä niin minä valistan sinuva tässä että se on lehmän nänni *punastuu viehkosti*. Ne nännit voijellaan Tummelilla, ja sitte lypsetään niin että kahva maetoämpärissä vapisoo!
Kyllä myö voejaan sulle näättee, siinä vaekka
sen oven piällä. Tummeli on monneen kippeeseen, issoon ja kovvaan paekkaan hyvä liäke ;-):)
Luontaesevut on erittäen hyvät, semmosia et poeka tule ikäpäevänä elläessäs suamaan ku meijän pestiin lähtiissä suat.
Ee siellä lannevuatteet pysy paekollaan, hula-hulloo ku tanssitaan ja salsoo sotketaan, mutta elä hättäele, Selema isköö jälleen! - titanium_man
Selema kirjoitti:
Selema ite tiällä! :)
semmosta utarevoijetta (tiijätkös, mikä on utare :D) eli jos et tiijä niin minä valistan sinuva tässä että se on lehmän nänni *punastuu viehkosti*. Ne nännit voijellaan Tummelilla, ja sitte lypsetään niin että kahva maetoämpärissä vapisoo!
sen oven piällä. Tummeli on monneen kippeeseen, issoon ja kovvaan paekkaan hyvä liäke ;-):)
Luontaesevut on erittäen hyvät, semmosia et poeka tule ikäpäevänä elläessäs suamaan ku meijän pestiin lähtiissä suat.
Ee siellä lannevuatteet pysy paekollaan, hula-hulloo ku tanssitaan ja salsoo sotketaan, mutta elä hättäele, Selema isköö jälleen!Kiitosta valistuksesta.
Täytyy nyt sitten vaan ootella kärsivällisesti että saat matkavalmistelut suoritettua...että pääsee utareita tummelilla lypsämään ;D ! - ellumari
Selema kirjoitti:
Selema ite tiällä! :)
Ee siellä lannevuatteet pysy paekollaan, hula-hulloo ku tanssitaan ja salsoo sotketaan, mutta elä hättäele, Selema isköö jälleen!poekoo muanitella.
Ne luontaesevut sitä kiinnostaa. Ee se jiä rannalle kun lähetään.
Toevottavasti nämä kaekki ilimottaatuneet, jotka vähän pelekeevät noeta suurempija vesijä, kuitennii ovat lähtöhetkellä satamassa.
Johan minä uattelinni, että et sinä Selema kehtoo näetä sisävesj reittejä seilta kun teilä on suvussa tuo kaakomuamatkaelu.
Siskovaes tarkotan ennen kaekkee.
Minä sitä sinun listoo tarkastelin ja enpä huomanna mittee olleellista puuttuvan.
Tummel olj kaekkein olleellinen ja sen käättäjä tämä Titaniun -Man.
Jokkaene ottaa sitten sen oman erikoisvehkeensä mukkaan. Kirjar kun on montoemimmeinen niin hänellä on se paestinpannu, jolla voijaan vaekka ruokookin tehä, vaekka etupiässähän se on Uatamia varten jos ei käättäätyminen naesija kohtaan korjauvu, niin pannulla piähän.
Minä sitä oekein outan että piäsen hierojoo neuvomaan sen tummelin käätössä.
Sinä tuassiin siinä miten hula hulloo männään ja sampoo. Siskoes vissiinni näätti kun tulj reissusta. - Hili(ma)kka
Selema, hiffasinko oekein, että oes suatavilla käötettyjä kypäröetä?!
Jos tieto pittää paekkoonsa, niin ruppeisitko heti ihan henkilökohtasesti värveemään yhtä minulle?
Oun nimittäen kertonna tiällä poksillakkii aekonaen, että en löyvä kotkaopungista riittävän issoo kypäröö. Hili(pa)kka-skootteri outtaa kärsimättömänä jo toesta vuotta ajjoon piäsyä pyörävarastossa. Kyllä se minut tuntoo, kun varaston ohikulukiessaen kuulen moettivia murahuksia ja pöriseviä pärräöksiä.
Minulla on niin iso piä, että meijän Sokoksen hatut eivät täötä minulla kun piälaen. Kypärän koko pitäes olla aenakiin 62-63 tae ehkä vielä 64, liekö semmosia olemassakkaan?
Kun sulaes lumet, kun olis lämmintä ja - kun löytys se oekee kypärä - niin haluaesin lähtee viilettelemään Hili(pa)kalla vaekkapa päevän mittasille retkille - tietennii hyvät evväät mukana repussa! Patonkia, juustoo, kanankoepee, viinirypäleitä, termarissa kahvia, pieni bebe-leivos ja ylellisyytenä pieni pullo viiniä. Hyvä uimaranta, lukemista, uimista, ehkä saona. Ja sitten palluumatka hyvillä mielin, ehkä uatellen jo uutta reissua.
Muuten, jossaen vaeheessa reissua voes sattua ihan oekeesti jokkii yllättävä hankaluus. Piäsisköhän silloen jonkun poksilaesen luokse yöpymään? Tämä on ite asiassa aenakiin minusta tärkee asia sentähen, että majapaekkoja ei ou suinkaan aena lähellä tarvittaessa. Englantilaesten B&B eli Peti ja puuro -systeemi on rantaotunut meillekkiin, eli evullinen mahollisuus yöpymiseen.
Joko kerkesin puhua ummet ja lammet? En ou jaksanna olla aktiivinen kirjottamisessa, on ollunna olevinnaan turhan paljon omia ja lähheisten murheita.
Haluan kuitennii olla mukana! Luen kirjotuksia ja hyvin ussein naoran issoon iäneen nimenommaan näetä Ellinpoksin juttuja. Tässä klupissa oun ollunna alusta lähtien: oun kokenna toella elähyttäviä hetkiä; monesti ne ovat pelastanneet päeväni.
Aekoo mäni - herranen aeka - nyt pittää männä muata ja kiireesti! En meinoo ies tarkastoo kirjotusta, hyväksykkee kirjotusvirheet - pliis!
Hyvvee kevättä ja kesän outosta, parhaen terveisin Hili(ma)kka. - Hili(ma)kka
Hei Selema!
Nyt kirjotan mahollisimman vähän: piste. Kirjotin kolome eri kirjettä, ne häipyvät saman tien: piste. Tein niinkuin ennenkin, enhän osaa mitään "jippoja".
Minulla on Sinulle paljon kerrottavaa: piste.
Kun en tiijä, tullooko tämä kaekki posti Sinulle (opiskelijana perille kotimaahani?, ei varmaan?!), niin kerron nyt siitä lyhyesti.
Hei!
Oesin halunnu kertoo paljon enemmännii. Nyt se ei vielä onnistunna.
Voesinko ottoo yhteyttä? Parhaen terveisin Hili(ma)kka.
KEEP IN TOUCH! - Selema
Hili(ma)kka kirjoitti:
Selema, hiffasinko oekein, että oes suatavilla käötettyjä kypäröetä?!
Jos tieto pittää paekkoonsa, niin ruppeisitko heti ihan henkilökohtasesti värveemään yhtä minulle?
Oun nimittäen kertonna tiällä poksillakkii aekonaen, että en löyvä kotkaopungista riittävän issoo kypäröö. Hili(pa)kka-skootteri outtaa kärsimättömänä jo toesta vuotta ajjoon piäsyä pyörävarastossa. Kyllä se minut tuntoo, kun varaston ohikulukiessaen kuulen moettivia murahuksia ja pöriseviä pärräöksiä.
Minulla on niin iso piä, että meijän Sokoksen hatut eivät täötä minulla kun piälaen. Kypärän koko pitäes olla aenakiin 62-63 tae ehkä vielä 64, liekö semmosia olemassakkaan?
Kun sulaes lumet, kun olis lämmintä ja - kun löytys se oekee kypärä - niin haluaesin lähtee viilettelemään Hili(pa)kalla vaekkapa päevän mittasille retkille - tietennii hyvät evväät mukana repussa! Patonkia, juustoo, kanankoepee, viinirypäleitä, termarissa kahvia, pieni bebe-leivos ja ylellisyytenä pieni pullo viiniä. Hyvä uimaranta, lukemista, uimista, ehkä saona. Ja sitten palluumatka hyvillä mielin, ehkä uatellen jo uutta reissua.
Muuten, jossaen vaeheessa reissua voes sattua ihan oekeesti jokkii yllättävä hankaluus. Piäsisköhän silloen jonkun poksilaesen luokse yöpymään? Tämä on ite asiassa aenakiin minusta tärkee asia sentähen, että majapaekkoja ei ou suinkaan aena lähellä tarvittaessa. Englantilaesten B&B eli Peti ja puuro -systeemi on rantaotunut meillekkiin, eli evullinen mahollisuus yöpymiseen.
Joko kerkesin puhua ummet ja lammet? En ou jaksanna olla aktiivinen kirjottamisessa, on ollunna olevinnaan turhan paljon omia ja lähheisten murheita.
Haluan kuitennii olla mukana! Luen kirjotuksia ja hyvin ussein naoran issoon iäneen nimenommaan näetä Ellinpoksin juttuja. Tässä klupissa oun ollunna alusta lähtien: oun kokenna toella elähyttäviä hetkiä; monesti ne ovat pelastanneet päeväni.
Aekoo mäni - herranen aeka - nyt pittää männä muata ja kiireesti! En meinoo ies tarkastoo kirjotusta, hyväksykkee kirjotusvirheet - pliis!
Hyvvee kevättä ja kesän outosta, parhaen terveisin Hili(ma)kka.Kuule Hili(ma)kka, jos ee nuo tavalliset kypärät passoo, niin ostin semmosen 10 litran puuropaan kaeken varalta. Siihen pitäs piä mahtuva, sanka
leuvan alle. Siinä on kolome jalakoohii, tosi mahtavan ja juluman näkönen :D
Sain itean siitä sinun Peti änt Puuro-jutusta.
Siinä sinun kypärässä voes keittee törräätte pikku porukalle puuroo, pestä käspyykkiä ym.
Minä oon niin ihastunna semmosiin monikäättösiin vehkeisiin!
- Ajomies
Tämähän loppui kuin kanan lento.
- Vanhaa tapaa noudattaen.
(Ensimmäinen ja ainoa puheenvuoroni täällä).- Saara
Mikä sinä, Ajomies, olet mestaroimaan, kun jotkut haluavat jutella omalla kielellään!
Tosin tällainen karu ja vähäpuheinen länsisuomalainenkin tuntee itsensä ulkopuoliseksi "oikeitten immeisten" joukossa, mutta jatkakaa te hauskaa tarinointianne! ... poistuu hiljaa takavasemmalle ... Saara kirjoitti:
Mikä sinä, Ajomies, olet mestaroimaan, kun jotkut haluavat jutella omalla kielellään!
Tosin tällainen karu ja vähäpuheinen länsisuomalainenkin tuntee itsensä ulkopuoliseksi "oikeitten immeisten" joukossa, mutta jatkakaa te hauskaa tarinointianne! ... poistuu hiljaa takavasemmalle ...käy ies kertomassa mittee tykkeet ja suatko selevee.
Laita omia mielipitteitäsi ja myö lissäillää.
Toen totta tämä savon kiel on sitte vaikeeta kirjottoo,minäkii meleko hyvi huastoo osoon,mutta laitappa kirjotusta.
Kyllä nuo taitajat punastelloo häppeesä,mutta yrittänyttä ei laiteta,,,sanotaa.- toivottavasti
Älä sotkeudu hyviin juttuihin
Laeva on kohta lähtövalamis, pohjatappia vaen tiivistellöövät siellä vielä.
Oon laettanna ylijiämävarastolta ostetun kenttäkeittiön kapyssiin.
Saen halavalla keltasia herneitä. Ostin kolome säkkiä.
Jos ee ruokoo suarelta löyvetä niin hengissä pysytään.
Ostin semmosija mustia silimälappujahhii aeka nivaskan, että ollaan vähä pelottavamman näkösiä.
Laevan nimi on m/s Salmonella (merten kaahu).
Ajomies tuossa jo kiirehtii, että millonka sitä lähetään vae katkesko tämä ku kanan lento.
Nyt ku titanium man on ylennetty meijän huoltomieheks, niin Ajomies suapi ottoo sen Perjantaen homman hoejettavakseen.
Ensinnähhii suapi männä ruumaan lapioemaan hiiliä, siinä suapi vähä väriä nuamaasa :)
Kaeppa ne Ajomiehen kaekki kaverittii änkeevät mukkaan, että voejaan järjestee niille niitä
lammasjuhlia eli kilipaeluja.
Muuten tästä tulloo luultavasti ihan huviristeily :D
Kään vielä tänä päevänä tääventämässä muonituspuolta, kokkelpiimee otetaan matkaevvääks ja kalakukkoo tietennii. Suattaa olla joku joka ottaa mukkaasa talakkunnoo ja muuta semmosta.
Tiällä on oekee piäkallokeli. On satanna lunta ja nyt tulloo vettä ja on 10 astetta lämmintä.
En uskalla lähtee tuolla kuorma-aatolla pikkutielle, vaekka siinä on loestokunnossa olovat renkaat, ee nuarmun nuarmua.
Täätyy männe lavveeta tietä pitkin. Kappeet tiet on vuarallisia, vaen huasteita antavia.- Saara
Olen ylen huvittuneena seurannut teidän puuhakasta matkavalmisteluanne!
Olen vilpittömän kateellinen, kun olette saaneet matkaseurueeseen suosikkini titanium_manin, ja Ajomiehelle minun täytyy esittää anteeksipyyntö, kun niin kärkevästi vastasin hänelle.
Olin liian tosikkomainen, mutta nythän MdK-MdK avasi silmäni: Ajomieshän oli vain huolissaan siitä, että koko matka peruuntuu kuin kananlento!
Hyvin olette valmistautuneet. Oikein hauskaa matkaa m/s Salmonellalla! - Saara
Saara kirjoitti:
Olen vilpittömän kateellinen, kun olette saaneet matkaseurueeseen suosikkini titanium_manin, ja Ajomiehelle minun täytyy esittää anteeksipyyntö, kun niin kärkevästi vastasin hänelle.
Olin liian tosikkomainen, mutta nythän MdK-MdK avasi silmäni: Ajomieshän oli vain huolissaan siitä, että koko matka peruuntuu kuin kananlento!
Hyvin olette valmistautuneet. Oikein hauskaa matkaa m/s Salmonellalla!Pitääpi antaa vielä yksi neuvo. Hyvin olette ruokapuolen kannalta valmistautuneet matkaan, mutta antakaa nyt vaikka Ajomiehen vielä tarkistaa, että kaikki köydet, ankkurit ja pelastusvälineet ovat mukana!
- titanium_man
Saara kirjoitti:
Hyvin olette valmistautuneet. Oikein hauskaa matkaa m/s Salmonellalla!sinä myös tulet mukaan tälle lemmenlaiva risteilylle...*wirnistys*!
Enhän minä nyt voi uskollista faniani jättää yksin laiturille vollottamaan!
Annas kun tarjoan käsivarteni ja nostan sinut paattiin.
No niin...
Naiset ensin................
.....vaikka heikoille jäille ;)
Jaaha, jokohan alkaa olla valmista että päästään seilaamaan ?
Tsekataampa:
pyyhkeet...on
aurinkoöljy (kerroin 69)...on
sandaalit...on
uikkarit...on
salmonella rokotus...on
Minun puolestani voidaan lähteä! - ellumari
titanium_man kirjoitti:
sinä myös tulet mukaan tälle lemmenlaiva risteilylle...*wirnistys*!
Enhän minä nyt voi uskollista faniani jättää yksin laiturille vollottamaan!
Annas kun tarjoan käsivarteni ja nostan sinut paattiin.
No niin...
Naiset ensin................
.....vaikka heikoille jäille ;)
Jaaha, jokohan alkaa olla valmista että päästään seilaamaan ?
Tsekataampa:
pyyhkeet...on
aurinkoöljy (kerroin 69)...on
sandaalit...on
uikkarit...on
salmonella rokotus...on
Minun puolestani voidaan lähteä!voijaanni lähtijä, vuan ruahitaanko myö?
On se tämä matkan suunnittelu niin mukavoo, että voeshan tätä vielä jatkoo.
Sinä tuota näätät olovan innokas lähtemään.
Hierontoo tässä ite kukiin jo kaepoo, vuan ilahuttavoo on tuo sinun työhalukkuuteis.
Kaekkihan on sinunni kohalla selevee.
Alussa jo pietetiin, että jokkaene tuop oman henkilökohtasen tarvikkeensa mukkaan. Minulla on koeraein. Kirjarilla paestinpannu ja sinulla oma vehkeis.
Eephän kun jatketaan ilosta matkan suunnitteluva!
Sinä out vuan niin nuoruuven malttamaton.
- Selema
MdK meinoo ottoo piällysmiehen hommat itelleen, vaen se on niin innostunna ku se on nyt reissanna viime aekona ja luuloo että myö ee iliman sitä selevitä ;)
Onhan se minuva aattanna ja antanna iteoita.
Minä uattelin että tulukoon jookon jatkoks.
Yhessä myö männään kaapunkiin hakemaan sitä titanium manin "hoetopöytee".
Se on verstaalla höölättävänä. Pukkijalattii lupasivat tehä saman tien.
Sitte on yks pöhheikköpohheemi luvanna keittee meille sippuraattorillasa hyvvee matkajuomoo. Kolome vihreetä tonkkoo on oottamassa, että ee kuolla jannoon.
On tärkeetä pittee nestetasapaenosta huolta.
Nyt tuo MdK hättyyttellöö, että tule jo, nyt männään.
Se veivas tuon aaton kääntiin.
Heippa!- ellumari
etenöö omalla paenollaan kun on toemen immeiset tarttuna ohjaksiin.
Ajomies tulj pyrkimään mukkaan, niinkun arvattiinniin. Sillon ilemottaatumis päevänä oesin vähän eppäellä jos oes tulla pyrkimään. Ei ou suositukset kovin hiäppöset.
Minä vanahana henkilöstöpiällikkönä kyllä oesin suositella vähän toesenlaesta toemenkuvvoo.
Kaekissa kunnon entisaekasissa laevoessa olj laevarotta. Ja minusta sitä tehtävee täättämään oes Ajomies onneomijaan.
Pysys näkymättömissä laevan uumenissa ja jyrsis ja nakertelis sielä, sekä vikisis kavereineen.
Jos ee tottelis siäntöjä ja tupaatus liijan lähelle, niin vanahat kunnon merjmieslaet täätäntöön. Kölin alta kun muutaman kerran vejettäes, niin luulispa oppivan merjmiesten tavoelle.
Jos tuasiin ee aattas sekkään, niin hännästä kiinni ja merreen.
Tämä suattaa olla ruokoo meininkijä, mutta myö ollaan karskija mermiehijä, tae naisija, joita tämä elämännii uaallokko on vienä jos jonniin laeseen myrskynsilemään.Niin että ee täässä hempeilyt aata.
Tämä vuan tul mieleen kun noita tehtävijä jaetaan. Kapteenhan sen suap vimekäissä piettee pannaanko katteeveunvihrijälle nuamalleen värijä hankkimaan hiilijä lapioijessa vae tämä minun mielestäen vieläkiin sopivampi laevarotan tehtävä. - kirjar1
ellumari kirjoitti:
Ajomies tulj pyrkimään mukkaan, niinkun arvattiinniin. Sillon ilemottaatumis päevänä oesin vähän eppäellä jos oes tulla pyrkimään. Ei ou suositukset kovin hiäppöset.
Minä vanahana henkilöstöpiällikkönä kyllä oesin suositella vähän toesenlaesta toemenkuvvoo.
Kaekissa kunnon entisaekasissa laevoessa olj laevarotta. Ja minusta sitä tehtävee täättämään oes Ajomies onneomijaan.
Pysys näkymättömissä laevan uumenissa ja jyrsis ja nakertelis sielä, sekä vikisis kavereineen.
Jos ee tottelis siäntöjä ja tupaatus liijan lähelle, niin vanahat kunnon merjmieslaet täätäntöön. Kölin alta kun muutaman kerran vejettäes, niin luulispa oppivan merjmiesten tavoelle.
Tämä suattaa olla ruokoo meininkijä, mutta myö ollaan karskija mermiehijä, tae naisija, joita tämä elämännii uaallokko on vienä jos jonniin laeseen myrskynsilemään.Niin että ee täässä hempeilyt aata.
Tämä vuan tul mieleen kun noita tehtävijä jaetaan. Kapteenhan sen suap vimekäissä piettee pannaanko katteeveunvihrijälle nuamalleen värijä hankkimaan hiilijä lapioijessa vae tämä minun mielestäen vieläkiin sopivampi laevarotan tehtävä.Ettäkö te oo miettiny että kissaki laivasa pittää olla. Sehän se pitäs hiiret kurisa ja herran nuhteesa. Eivät ainakaan pöyvälle hyppisi, pysysivät hilijaa ja hyppelemätä josaki loukosa, vaikka ny sielä lastiruuman pohojalla.
Vaan tehän sen paremmin tiijättäki ko otta laivaa lastaamasa tojella suurella porukalla.
Olispa se mukavaa nähä ku naisporukka Ropinssonikilipailuihin matkaa tekkee, mahottoman homman eesä ovatki ne vähäluluset miespuolet, jokka sinne on völijyyn tulosa.
Oottako jo kaikki säännöt pannu järijestykseen ja kilipailulajitki päättäny. Vai jääkö se reisu pelekäksi seilaamiseksi, ei mittään Ropinssonia etes valita,tuli vaan mieleen ko kahtelin nuita kirijotuksianna.
Säännöt pittää panna selevästi essiin ja kuri on oltava kovvaa, mittään repimisiä ja rääväpuhheita ei saa essiintyä kahtojilla eikä kilipailijoilla.
Sopusa joukko ja rehti kilipailu, vaan millonka se oikiasti alakaa, että ossaisin tälläytyä valamiiksi pakkaasieni kans, mukkaan otan kaikki roinat mitä pittääki, ja naisten tappaan, vähä muutaki, mitä nyt vähä kainalosa kulukee. - Selema
ellumari kirjoitti:
Tämä vuan tul mieleen kun noita tehtävijä jaetaan. Kapteenhan sen suap vimekäissä piettee pannaanko katteeveunvihrijälle nuamalleen värijä hankkimaan hiilijä lapioijessa vae tämä minun mielestäen vieläkiin sopivampi laevarotan tehtävä.ku tulit ottaneeks puhheeks nuo kunnon merimiestavat...
Myöhän suatetaan ylittee päeväntassooja ja sillon myö voejaan pyörittee Ajomies tervassa ja höyhenissä, eli tehhään siitä tervapöpö :D
*ruapii piätäsä ja tuhahtelloo* - Tervoo pittää ostoo lähimmästä Marina-puttiikista!
Kuulittako:marina-puttiikista :DDD!!!
Muutaman vanahan höyhentyynyn suatan uhrata, että suahaan tehä aenahhii yks tervapöpö. - ellumari
Selema kirjoitti:
ku tulit ottaneeks puhheeks nuo kunnon merimiestavat...
Myöhän suatetaan ylittee päeväntassooja ja sillon myö voejaan pyörittee Ajomies tervassa ja höyhenissä, eli tehhään siitä tervapöpö :D
*ruapii piätäsä ja tuhahtelloo* - Tervoo pittää ostoo lähimmästä Marina-puttiikista!
Kuulittako:marina-puttiikista :DDD!!!
Muutaman vanahan höyhentyynyn suatan uhrata, että suahaan tehä aenahhii yks tervapöpö.tuasii hoksasit!Onkohan tuota tervassa ja hööhenissä pyöritettykää ennemminj.
Vaekka oes pitänä montkii kertoo.
Nyt sitten kun matka totteetuu, niin se ku sielä keelassa istuu hööhenpeiteissään ja kaelottaa ihmisoekeuksista, niin aporikinualit säekähtää ja pakenoo ja myö ollaan tuasii suatu uus aluvevaltaas.
Alakuasukaijen parastahan se uatteloo tietenni, mutta kun sen toeminnat on jäläkeejiäneihin hommija.Sitä voep näköjään käättää monessakkin tarkotuksessa - ainakii missä ei älyvä vuajita.
Olpa hyvä kun viime käissä hyväksyttiin mukkaan, vaekka vuan siälistä kun tottuven sanon. - Selema
ellumari kirjoitti:
tuasii hoksasit!Onkohan tuota tervassa ja hööhenissä pyöritettykää ennemminj.
Vaekka oes pitänä montkii kertoo.
Nyt sitten kun matka totteetuu, niin se ku sielä keelassa istuu hööhenpeiteissään ja kaelottaa ihmisoekeuksista, niin aporikinualit säekähtää ja pakenoo ja myö ollaan tuasii suatu uus aluvevaltaas.
Alakuasukaijen parastahan se uatteloo tietenni, mutta kun sen toeminnat on jäläkeejiäneihin hommija.Sitä voep näköjään käättää monessakkin tarkotuksessa - ainakii missä ei älyvä vuajita.
Olpa hyvä kun viime käissä hyväksyttiin mukkaan, vaekka vuan siälistä kun tottuven sanon.Siinä on koera haavattuna... Maksetaan potut pottuina. Siinäpähän suapi kaekista "piättömistä kanoestasa"...hih-hih, kuikaeloo keolassa kaala pitkänä ja huutaa: - Kansaenväliset ihmisoikeuvet pykälä se ja se, artikla se ja se...Minä vuajin yksilöetyä selitystä että minuva tällä laella ryvetettään tervassa ja hööhenissä...Oes ies ollu riikinkukon hööheniä, vaen ku kanan hööheniä - kaekkee sitä pittää ihmisen kestee!
Suatpa nähä että ee nujua puutu ku mejän "seeklasti" irtoo muasta! - ellumari
Selema kirjoitti:
Siinä on koera haavattuna... Maksetaan potut pottuina. Siinäpähän suapi kaekista "piättömistä kanoestasa"...hih-hih, kuikaeloo keolassa kaala pitkänä ja huutaa: - Kansaenväliset ihmisoikeuvet pykälä se ja se, artikla se ja se...Minä vuajin yksilöetyä selitystä että minuva tällä laella ryvetettään tervassa ja hööhenissä...Oes ies ollu riikinkukon hööheniä, vaen ku kanan hööheniä - kaekkee sitä pittää ihmisen kestee!
Suatpa nähä että ee nujua puutu ku mejän "seeklasti" irtoo muasta!Kanan hööhenissä ryvettyny käppänä sielä keelassa pelottimen paekalla,vuatii perusteluja.
Ruakkuu vielä viimesillä iänvaroillaan, että näättäkee ounko millonkaan olla viärässä.
Kaekki sille totteemuan, että et millonkaan.
Tiännii osan out viisauvellas ihelleis ansaenna.
Kapteen kun näättämölle astuu niin pikkusen hiljempoo väkättee :"olenkonan tuassi oekeessa vae vallann viärässä?"'
Asijasta kolomanteen : Onkohan tuo titanium- man suana hieromalaetteesa toemimaan?
Joku sano, että se on olla epäkunnossa.
Tulis käämää tielä varikolla ja esittelis vehkeesä!
Eehn myö uskalletä käättökelevotonta hieromalaeteea ottoo mukkaan.
Sen onnii oltava rimmattu vehe. - titanium_man
ellumari kirjoitti:
Kanan hööhenissä ryvettyny käppänä sielä keelassa pelottimen paekalla,vuatii perusteluja.
Ruakkuu vielä viimesillä iänvaroillaan, että näättäkee ounko millonkaan olla viärässä.
Kaekki sille totteemuan, että et millonkaan.
Tiännii osan out viisauvellas ihelleis ansaenna.
Kapteen kun näättämölle astuu niin pikkusen hiljempoo väkättee :"olenkonan tuassi oekeessa vae vallann viärässä?"'
Asijasta kolomanteen : Onkohan tuo titanium- man suana hieromalaetteesa toemimaan?
Joku sano, että se on olla epäkunnossa.
Tulis käämää tielä varikolla ja esittelis vehkeesä!
Eehn myö uskalletä käättökelevotonta hieromalaeteea ottoo mukkaan.
Sen onnii oltava rimmattu vehe.tämä nyt sitten olisi. Tämä onkin oikein hieno vehje, on pehmusteet ja kiiltävää kromia ja kaikki...
Vähän jäykkähän se on ja lähtee hitaasti käyntiin aluksi..mutta lämmettyään siitä lähtee ihan mukavat kierrokset.
Ja tahtia voi säätää täysin portaattomasti!
(Olo on kuin mainosmiehellä :D)
Jätän sen nyt tänne teitin tutkittavaksi mutta ei saa sitten rikkoa !
Hyvää yötä! - Selema
titanium_man kirjoitti:
tämä nyt sitten olisi. Tämä onkin oikein hieno vehje, on pehmusteet ja kiiltävää kromia ja kaikki...
Vähän jäykkähän se on ja lähtee hitaasti käyntiin aluksi..mutta lämmettyään siitä lähtee ihan mukavat kierrokset.
Ja tahtia voi säätää täysin portaattomasti!
(Olo on kuin mainosmiehellä :D)
Jätän sen nyt tänne teitin tutkittavaksi mutta ei saa sitten rikkoa !
Hyvää yötä!*tiiraeloo aekasa vehkeen ympärillä*
...ku on käännä viäntämässä lypsykonneesta yhen "imupillin" irti...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1733385
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262600Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542466- 1462331
- 671996
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2921874- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201359Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381317Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245