Kiitos ystävät.

BilMan

Yhteisellä toiminnalla olemme saavuttamassa näille palstoille kirjoittamisen ilon.

Ilman teitä tätä ei olisi saavutettu. Tästä on hyvä jatkaa.

Kiitos, jatketaan kevätmielin huomista kohti.

Kirjoittelemisiin.

18

2127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

Kiitos itsellesi! Asiat palstoilla ovat selkiintyneet ja rauhoittuneet. Hyvältähän tämä alkaa näyttää.

• Tyynentyttö

Kiitos myös sinulle että kävit rohkeasti ongelmaan käsiksi huolimatta osaksesi tulleesta arvosteluryöpystä.

• niistämään klopeilta nenut :D
      Hyvä BilMan!

• kiittämään saavutuksista,paljon sait kuulla,mutta hyvin kestit.
        Toivon ,että asiallisuus ja kirjoittamiseen halu jatkuu ja huumorikin väriä antaa.

• veeti.severi

minäkin että kaikki sopisimme palstalle ilottelemaan,pelkäämättä että joku kimppuun pusikosta hyökkää;))))

• ellumari

Muutama kuukausi sitten en olisi tätä vielä uskonut.

• Anna Emilia

Mielivalta tarvitsee tarkoituksiinsa nukkehallitusta ja seriffi virassaan näkyy olevan nukkehallituksen pönkänä.

Ihmisiä ei tulisi jakaa Hyviin ja Pahoihin, sillä jokaisessa on hyvää ja pahaa. Mieluummin pitäisi katsoa mihin mikin toiminta johtaa; elämäniloon vaiko elämäntuhoon.

Ja kun ihmisillä on oma järki, sitä pitäisi käyttää tai se surkastuu.

Keskustelupalstan, ollakseen terve, pitäisi kestää eriäviä näkemyksiä. Jokaisen pitäisi voida kehittää omaa ajattelua ja jossa kenenkään syyttämättä voi ilmaista mielipiteensä ja perustella sen omiin kokemuksiinsa vedoten. Vain tällä tavoin ihminen voi palata mieron tieltä takaisin omaan itseensä.

Saman asian voisi ilmaista myös toisin, vertauskuvaa käyttäen: terveessä kehossa solut ovat toimintakykyisiä ja kukin niistä hoitaa omat tehtävänsä.
      Ollakseen terve, ihmisen sisäeritys tarvitsee turvallisuudentunnetta, hyvää mieltä, sopivasti eri mieltä olevien kanssa nahistelua ym. monipuolisesti, kunhan perusvire on se, että ihmiset kuuluvat laumaan, eikä diktaattori hallitse ihmisiä heidän vahingokseen.

Mutta syöpä on tuhoavien solujen yhteenliittymä ja elämänvastainen huolimatta siitä, että se kasvaa nopeasti, valloittaa muita soluja ja näyttää itse elämältä kiihtyvässä kasvussaan.
      Syöpäsolut liittouduttuaan ja tiivistettyään yhteistyötään muuttavat koko puolustusjärjestelmän omien tarkoitusperiensä mukaiseksi. Ne kehittävät etäpesäkkeitä ja niillä on tietty päämääränsä.

• BilMan

Toimintaani voi vapaasti nimitellä miksi kukin sen kokee. Kunhan nimittely ei ole asiatonta eikä herjaavaa.

Valitettavati Sinun ihan hyvä ja yhteistä ymmästämystä korostava viestisi tuossa poistettavaksi joutuneessa ketjussa meni roskikseen.
        Tiedät kyllä syyn miksi niin kävi.

Toivotaan, ettei näin käy jatkossa.

Kirjoittelemisiin.

• ja juuri sen takia, että voisimme näitä eriäviä mielipiteitä "tuuletella" rauhassa, tarvitsemme
        sheriffiä apunamme, jonka tehtävänä on puhkoa mätäpaiseet heti alkuunsa, jotta nämä palstat pysyisivät terveinä eivätkä muuttuisi haiseviksi ajoksiksi.

• fiiuliN

Yhdyn mielipiteeseesi, mutta en kaikkeen.

Se on tosiaan hyvä ja mielenkintoinen asia, jos saisimme kirjoittaa omia mielipiteitämme sellaisina kuin oman kantamme mukaan katsomme oikeaksi. Siinä tulisi esiin vaihtelavaa keskustelua joka kiinnostaisi jatkamaan eikä lässähtäisi vain siihen ; kun kerran olet sitä mieltä niinpä minäkin olen.
        Enkä usko kenenkään sellaiselta oikeasti ketjujen kulun käyvän.

Mutta siinä , kun joku/jotkut alkavat sättiä kaikkia toisia kirjoittajia itseään mitättömäksi,
        ja heidän kantaansa typeriksi ja kanamaisiksi, niin sitä minäkään en voi sulattaa.
        Ennemmin vaikka myönnyn toisen mielipiteeseen vasten omaa käsitystäni asiasta.

On niin kovin vaikeaa omaa itseään kohtaan, kun vaaditaan ettei voisi vastaväitteitä esittää , ja kukin omalla tavallaan.
        Kirjoituksista tulee väkinäisiä kun ei voi kirjoittaa sillä taidolla millä kykenee.

Jos väitellään mielipiteistä, ei se minunkaan mielestäni ole toisen kirjoitusta aliarvioivaa ja halveksuntaa, vaan omien mielipiteittensä jukituomista.

Mutta yritetään kuitenkin pitää sopua jollain tavoin koossa.
        Hyvää kevään odotusta.

• ohimenen.
        MdK-MdK kirjoitti:

ja juuri sen takia, että voisimme näitä eriäviä mielipiteitä "tuuletella" rauhassa, tarvitsemme
        sheriffiä apunamme, jonka tehtävänä on puhkoa mätäpaiseet heti alkuunsa, jotta nämä palstat pysyisivät terveinä eivätkä muuttuisi haiseviksi ajoksiksi.

Koska teillä on tarkoitus ryhtyä kirjoittamaan asiaa.Meinaa eiväthän nämä itse kehut ja arvostelut oikeastaan ole mitään asiaa. Tyhjän päiväiväistä pyörittelyä. Ei edes hauskaa. Kovin niukasti kukaan enää näyttää tänne kirjoittavankaan.

• Palsta kestaa koska vaan, aina, eriavia nakemyksia muta ei sita, etta eriava nakemys tuomitaan kelvottomana ja kirjoittaja nimitetaan elaimiksi t.m.s.

Olet ilmeisesti uusi kirjoittaja, joka et seuraa palstaa tiiviisti etka tieda mita on tapahtunut.

Olen palstan konkari, haukuttu Ruuneperi, ja pidan jarjestyksen palauttamista palstalle erittain tarkeana. Kirjoitan nain (en nai) koska tama on palstan toiminnan kannalta valttamatonta.

• kertaa sano tätä,mutta jotenkin mielestäni nyt ei haluta ymmärtää, tai sitten minä en ymmärrä mitään.

Koko minun palstoilla olo ajan (yksi vuosi) on ollut sama nahina siitä,että kirjoittipa minkä viestin tahansa erään nikin ketjuun ,tai uskalsi vastata hänen viestiinsä,sai sellaisen ryöpyn nimityksiä, että itku pääsi.

No sitten sisua kasvattaen ,yritin perätä miksi,tuli aina vain lisää" mollaamista"
        Yritin vastata ,pitää puoliani,perätä oikeutta kirjoitteluun,aina tuli vastaus ,ei hänen aloituksiin.No tämähän nosti sappeni ja aloin myös olemaan ilkeämpi,vastailin töykeämmin,mutta en nimitellyt,enkä ole sitä tehnyt vieläkään .

No nyt minun mielestä tärkein asia.
        Olen ymmärtänyt,että ketään ei ole kielletty mielipiteistä kirjoittaa ,erimieltäkin voi olla,mutta ei nimittelyä,moittimista ja ilkeilyä.

Siitä tässä on minun mielestä kyse ja olen hyvilläni ,jos nyt asia on korjaantunut ja jatkossa vain paranee.

Tarkoitus ei ole ketään jalustalle nostaa,vaan mielipiteiden kirjo sallitaan,mutta hyväksytään vähän "tyhmemmätkin" kirjoittelijat.
        Niin kirjoitus ,kuin muutkin pienet virheet sallitaan ja asiavirheet korjataan

• BilMan
        SkillaN kirjoitti:

kertaa sano tätä,mutta jotenkin mielestäni nyt ei haluta ymmärtää, tai sitten minä en ymmärrä mitään.

Koko minun palstoilla olo ajan (yksi vuosi) on ollut sama nahina siitä,että kirjoittipa minkä viestin tahansa erään nikin ketjuun ,tai uskalsi vastata hänen viestiinsä,sai sellaisen ryöpyn nimityksiä, että itku pääsi.

No sitten sisua kasvattaen ,yritin perätä miksi,tuli aina vain lisää" mollaamista"
        Yritin vastata ,pitää puoliani,perätä oikeutta kirjoitteluun,aina tuli vastaus ,ei hänen aloituksiin.No tämähän nosti sappeni ja aloin myös olemaan ilkeämpi,vastailin töykeämmin,mutta en nimitellyt,enkä ole sitä tehnyt vieläkään .

Olen ymmärtänyt,että ketään ei ole kielletty mielipiteistä kirjoittaa ,erimieltäkin voi olla,mutta ei nimittelyä,moittimista ja ilkeilyä.

Siitä tässä on minun mielestä kyse ja olen hyvilläni ,jos nyt asia on korjaantunut ja jatkossa vain paranee.

Tarkoitus ei ole ketään jalustalle nostaa,vaan mielipiteiden kirjo sallitaan,mutta hyväksytään vähän "tyhmemmätkin" kirjoittelijat.

SkillaN kiteytti tuohon sanomaansa kaiken oleellisen.

Eiköhän asia ole varsin selvästi tuotu esille.

Kirjoittelemisiin.

• Anna Emilia
        SkillaN kirjoitti:

kertaa sano tätä,mutta jotenkin mielestäni nyt ei haluta ymmärtää, tai sitten minä en ymmärrä mitään.

voisi vastata ja keskustella asia selväksi, sinun pitäisi nyt panna kissa pöydälle, eli kirjoittaa selvästi, mitä nimimerkkiä tarkoitat.

En ainakaan itseäni tunnista tuosta. Mutta vihjaatpa kenestä tahansa, voisitko antaa hänelle puolustautumisen mahdollisuuden.

• Anna Emilia kirjoitti:

voisi vastata ja keskustella asia selväksi, sinun pitäisi nyt panna kissa pöydälle, eli kirjoittaa selvästi, mitä nimimerkkiä tarkoitat.

En ainakaan itseäni tunnista tuosta. Mutta vihjaatpa kenestä tahansa, voisitko antaa hänelle puolustautumisen mahdollisuuden.

Hajupoika minua on rökittänyt aina.

Luulin kaikkien tietävän ja siksi en olisi halunnut esiin tuoda.

Hänellä on niin monta nikkiä,millä aina kovistelee,että en mukana pysy,mutta käsialan ja tekstin olen jo oppinut.
        Toivon hänenkin ymmärtävän ,mitä tarkoitan ja lopettavan ainaisen ilkeyden.

• on kerrassaan
        SkillaN kirjoitti:

tuomitavaa. Kyllä tosiaankin on tärkeätä, ettei tahallisesti fiksumpiaan ärsytä. Joillei sitten, välttämättä halua ainaisesti ruikuttaa.

• on kerrassaan kirjoitti:

tuomitavaa. Kyllä tosiaankin on tärkeätä, ettei tahallisesti fiksumpiaan ärsytä. Joillei sitten, välttämättä halua ainaisesti ruikuttaa.

jos nyt oikein osasin lukea,että minä en saisi fiksumpia häiritä.
        Minä nyt olen mikä olen,mutta en kovin fiksuna käytöksenä ole pitänyt saamaani kohtelua.
        Minulle on neuvottu ja olen havainnut muutenkin,että fiksun ihmisen ei tarvitse mollata toisia,jotta hänen erinomaisuutensa tulee esiin.

Kun on fiksu se näkyy ja tyhmät aina tekevät itsensä tyhmiksi,yrittäessään olla fiksuja.

Minä en edes yritä moista,enkä ruikuta ,toivon asiallisuutta ja rauhaa.

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      179
      3865
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2750
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      63
      2625
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      149
      2434
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      68
      2076
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      315
      1954
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1451
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1403
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1397
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1285
    Aihe