Olen utelias.

fiiuliN

Siksi kysynkin minkämoisia ketjunavauksia pitäisi tehdä saadakseen kirjoittajat kiinnostumaan , tai oikeammin sanottuna, millaiset aiheet pitäisi sisällyttää viesteihin vetääkseen keskustelijoita mukaan.
Onko kaikki aiheet jo kaluttu luineen päivineen, niin ettei enää mikään juttu kiinnosta.

Kaikilla palstoilla tuntuu olevan sama ongelma edessä, kiroukset ja toisten nälvimiset jonkun verran saavat jatkoja kun jokainen haluaa puolustaa itseään,*enhän minä, vaan tuo toinen*-tyyliin.

Haluja olisi, mutta miten päästä eteenpäin, siinä pulmaa.
Poikkesin Mtv:n keskusteluissa lueskelemassa, havaitsin siellä keskusteltavan melko vilkkaasti.
Kuitenkin itse olen tämän palstan "areenakseni" valinnut enkä oikein osaa moniin uusiin kavereihin tutustua.

Täällä ovat monet kirjoittajat tuttuja jo pidemmältä ajalta, siksi toivoisin keksittävän jatkoa keskustelujen koossa pysymiseen.

Henkireikänään monet ovat näitä palstoja nimitelleen, minne nyt vain ovat nuo hengittäjät kadonneet.

HEI; minulla on ikävä teidän jokaisen mielipiteitä, olkoot vaikka ilmoista keksittyjä tai arkipuuhista.

33

2046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veeti.severi

pohtinut ikäväni keskellä että mikä se säädyllinen suruaika miehelle olisi sopiva,kun kuitenkin nuorikon tarvitsisin, milloin olisi sopiva ilmaista aikomuksistaan? Tällästä mietiskelen!

• Reetta

Vaikea asia leskeytyminen on ja sen käsittely ja ymmärtäminen tosi ongelmallista.
        Pitäisi surra poismennyttä, mutta samalla normaali
        tunne elämä, seksuaalisuus alkaa vaatia osaansa elämässä. Ristiriita on valmis jos ei tiedosta asiaa, se elämä on loppunut joka kesti vuosikymmeniä, mutta oma elämä jatkuu luonnollisin asioin, en ole kuollut, kaipaan läheisyyttä, ikäistäni keskustelijaa, kanssakulkijaa elämääni.
        Jokainen voi ratkaista asian tavallaan. Kun antaa itselleen mahdollisuuden järjestää oma elämä siedettäväksi kaiken jälkeen se osoittaa elämän jatkumista uudella tavalla. Harkintaa suosittelen
        valintaan.

• fiiuliN

Eikös se miehillä ole suruaika ½ vuotta ja naisilla 1 v ennenkuin olisi sopivaa uudelleen avioitua, tai oli ennen. Nykyisinhän jotkut löytävät uuden siipan ennenkuin edellinen on ehtinyt edes kuolemaan.

Mutta jos todella olet jo 80v elämääsi elellyt, niin ota onnestasi vaarin heti kun tilaisuus syntyy. Mutta minun neuvoni olisi ettet mitään nuorta "nuorikkoa", vaan järkikypsä, lähempänä ikääsi oleva olisi sinulle sopivampi.

• Elviira
        Reetta kirjoitti:

Vaikea asia leskeytyminen on ja sen käsittely ja ymmärtäminen tosi ongelmallista.
        Pitäisi surra poismennyttä, mutta samalla normaali
        tunne elämä, seksuaalisuus alkaa vaatia osaansa elämässä. Ristiriita on valmis jos ei tiedosta asiaa, se elämä on loppunut joka kesti vuosikymmeniä, mutta oma elämä jatkuu luonnollisin asioin, en ole kuollut, kaipaan läheisyyttä, ikäistäni keskustelijaa, kanssakulkijaa elämääni.
        Jokainen voi ratkaista asian tavallaan. Kun antaa itselleen mahdollisuuden järjestää oma elämä siedettäväksi kaiken jälkeen se osoittaa elämän jatkumista uudella tavalla. Harkintaa suosittelen
        valintaan.

Olen Reetta kanssasi samaa mieltä.Olen kokenut leskeyden ja kokenut myös samoja asioita mitä kirjoitit.Tuntui mukavalta kuulla että muillakin on samat pohdinnot.
        Tuntuu vaan siltä ettei mistään saa kiinni.Että pääsis järjesteleen omaa elämää.

• veeti.severi
        fiiuliN kirjoitti:

Eikös se miehillä ole suruaika ½ vuotta ja naisilla 1 v ennenkuin olisi sopivaa uudelleen avioitua, tai oli ennen. Nykyisinhän jotkut löytävät uuden siipan ennenkuin edellinen on ehtinyt edes kuolemaan.

Mutta jos todella olet jo 80v elämääsi elellyt, niin ota onnestasi vaarin heti kun tilaisuus syntyy. Mutta minun neuvoni olisi ettet mitään nuorta "nuorikkoa", vaan järkikypsä, lähempänä ikääsi oleva olisi sinulle sopivampi.

vastauksista kysymymykseeni, jotain sellaista olen ajatellutkin,vertti antaa paljon rakkautta ja halia saa kerrakseen mutta oma vaimo olisi hyvä saada jota palvois ja rakastais,ja nyt kun osaan jo ruokaakin valmistaa niin passaisin häntä iloisena kunhan vain omani olisi!!!

• veeti.severi kirjoitti:

vastauksista kysymymykseeni, jotain sellaista olen ajatellutkin,vertti antaa paljon rakkautta ja halia saa kerrakseen mutta oma vaimo olisi hyvä saada jota palvois ja rakastais,ja nyt kun osaan jo ruokaakin valmistaa niin passaisin häntä iloisena kunhan vain omani olisi!!!

mitä voi sanoa sopivaksi ajaksi,ei suremisella ole määrä aikaa.
        Minä olen sitä mieltä ,että jos sopiva mukava ihminen sinun makuusi löytyy,siitä vaan.

Elämä meillä on jo lyhyt aikaa vähän edessä,nauttikaamme.

Ainahan paheksujia löytyy,mutta kuka sinulle voi sanoa ,nyt on sopiva aika,olet surrut tarpeeki.
        Suru ei katoa,muuttuu muistoiksi ja meidän tänne jääneiden on elettävä,kyselemättä lupaa keltään,näin minä tekisin ,jos niin hyvä tuuri kävisi.

Halaile vaan verttiä,häneltä saat ainakin aidon hyväksynnän.

• veeti.severi
        SkillaN kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä ,että jos sopiva mukava ihminen sinun makuusi löytyy,siitä vaan.

Ainahan paheksujia löytyy,mutta kuka sinulle voi sanoa ,nyt on sopiva aika,olet surrut tarpeeki.
        Suru ei katoa,muuttuu muistoiksi ja meidän tänne jääneiden on elettävä,kyselemättä lupaa keltään,näin minä tekisin ,jos niin hyvä tuuri kävisi.

mieli kirkastui;)) halailen verttiä - siihen asti!

• Anna Emilia
        veeti.severi kirjoitti:

mieli kirkastui;)) halailen verttiä - siihen asti!

kahvipirtistä löytyy sinulle emäntä. Et ehkä sitten olisi niin kiukkuinen.

Syyttelit muuten minua turhasta. En ole vastaillut itselleni, eikä minun tavoitteeni ole tilppu.

Skillanille ilkeästi vastannut en ole minä, koska ei ole ollut edes aihetta olla, enkä nauti ilkeilystä. Pahoin kyllä pelkäsin, että minua epäillään kun se oli ilmestynyt sopivasti sellaiseen väliin kuin minä olisin sen kirjoittanut. Siksi kirjoitin ilkeästä hyväksikäyttäjästä, joka mielellään piiloutuisi voidakseen ilmitulematta laajentaa "ilkeilyreviiriä" .

Tietenkin minua harmittaa tällaiset sotkut näillä palstoilla, ja aivan erityisesti kun olen päässyt tutustumaan laadukkaampaan keskusteluun. Tällä en tarkoita sitä, että itse pystyisin kirjoittamaan laadukkaasti, mutta uskon ihmisten kehittymiseen.

• BilMan
        Anna Emilia kirjoitti:

Syyttelit muuten minua turhasta. En ole vastaillut itselleni, eikä minun tavoitteeni ole tilppu.

Skillanille ilkeästi vastannut en ole minä, koska ei ole ollut edes aihetta olla, enkä nauti ilkeilystä. Pahoin kyllä pelkäsin, että minua epäillään kun se oli ilmestynyt sopivasti sellaiseen väliin kuin minä olisin sen kirjoittanut. Siksi kirjoitin ilkeästä hyväksikäyttäjästä, joka mielellään piiloutuisi voidakseen ilmitulematta laajentaa "ilkeilyreviiriä" .

Tietenkin minua harmittaa tällaiset sotkut näillä palstoilla, ja aivan erityisesti kun olen päässyt tutustumaan laadukkaampaan keskusteluun. Tällä en tarkoita sitä, että itse pystyisin kirjoittamaan laadukkaasti, mutta uskon ihmisten kehittymiseen.

Ketähän mahtanet tarkoittaa?
        minutkin asiassa mainitsit.

Kirjoittelemisiin.

• veeti.severi
        Anna Emilia kirjoitti:

että sinulla olisi ollut selkärankaa myöntää katatuutesi,-kai siellä nikkiesi takana on säälittävä rääpäle, anteeksi-sana on sinulle vieras sana vaikka kuinka yliopistossa olisit oppisi saanut,olet koulullesikin häpeäksi!

• Elviira
        SkillaN kirjoitti:

olet löytänyt SkillaN.
        Samanlaisia mietteitä on minullakin.On vaan mukava lukea että joku muukin ajattelee samalla tavalla, kun yleensä yksikseen miettii.

• Ajomies

Toivon vain, ettet häiritse enää ainakaan avaamissani keskusteluissa !

• fiiuliN

Sinullekin kiitos, kun poikkesit ketjussani, tule toistekin, ilman häiriköintiä, otan ilolla vastaan.

Lupaan ja vannon , kautta kiven ja kannon....
        (noinko se meni)
        etten häiriköiden tule ketjuihisi, muuten vain piristämään voisin tulla, ihan vilpittömin mielin.

• Ajomies
        fiiuliN kirjoitti:

Sinullekin kiitos, kun poikkesit ketjussani, tule toistekin, ilman häiriköintiä, otan ilolla vastaan.

Lupaan ja vannon , kautta kiven ja kannon....
        (noinko se meni)
        etten häiriköiden tule ketjuihisi, muuten vain piristämään voisin tulla, ihan vilpittömin mielin.

Satoja kertoja olet tullut pelkästään häiriköimään
        hyvinkin törkeästi
        - valitettavasti !

• fiiuliN
        Ajomies kirjoitti:

Satoja kertoja olet tullut pelkästään häiriköimään
        hyvinkin törkeästi
        - valitettavasti !

Eikö jo voitaisi pysyä sovinnossa, jos minä en häiriköi niin lupaatko sinä tehdä samoin?

• tehty ei mielestäni toimi ,ja kun oikein yrittää,se lopahtaa.

Minä olen vähän vierastanut sanaa "keskustelu" johtuuko siitä,että en osaa keskustella,sen olen monasti saanut todeta.
      En liion pidä hyvänä keskusteluna edes sitä,että toistetaan toisten kertomia omin sanoin muunnellen.

Kun juttelemme livenä,hyvä keskustelu lähtee kulkemaan itsestään ,siirtyy aiheesta toiseen,eikä se tarvitse mitään suuria ihmeellisyyksiä.
      Minulla menee päivä rattoisasti(joskus liiankin)
      kun luen näitä kahta palstaa ja vastailen niihin ketjujen viesteihin,minhin minulla on sanottavaa.
      Tuntuu kuin joskus olisi ihan tarve vastata ja joskus leikkimielellä mukaan tulen.

Tietenkin joku aloitus/aihe on ihan hyvä,mutta yleensä ne rönsyää melko pian ja asia muuttuu,mutta minusta se on aivan hyvä.

Onko pakko puhua asiasta ja jatkaa ketjua tyhjillä samaa toistavilla jutuilla.
      Olen ollut huomaavinani,että jos aihe on vaikka runot ,tai politiikka,rakkaus iloineen,suruineen,
      kohta kehoitetaan siirtymään kyseisille palstoille.

Mielipiteet,oli ne vaikka aihetta kauempaa koskettavat ,jatkavat ketjua.

No tulipa taas "mielipiteitä",niitä kai pursuaa
      jostakin,kun on suuri halu sanoa jotakin;))D

• fiiuliN

Keskustelusanaa minäkin vierastan, ja usein käytänkin sen tilalla sanaa kirjoittelu.
        Olen livenäkin huono keskustelija, löpisen vain mitä löpisen. Enkä isossa seurassa ehdi löpisemäänkään :D.

Sepä se. Joskus kovasssa kirjoitteluhalussani kun en löydä mitään sellaista johon osaisin ottaa kantaa, olen omakohtaisesti yrittänyt vääntää jonkun avauksen.
        Eihän sellaiset ollenkaan toimi. Ja minulla on ollut kyllä taipumusta hakea googlesta aihetta, josta muovailisin kunnon jutun, mutta samoin on käynyt niissäkin tapauksissa.

Tulee väkisinkin mieleen jonkun sanonta sisäänlämpävästä, tai sisäpiiristä kuinka joku tai jotkut vain keskustelevat keskenään, uusia huomioimatta.

Tuollainen ajatus kyllä on täysin läpimätä, moni vain tuntee niin ja tuon myönnän omalla kohdallanikin.
        Se on minun kohdallani varmaankin jäänyt evakkoreissuni peruina, koska olin uusi kouluissa ja ujo ottamaan osaa toisten juttuihin, niin eihän niitä kavereita montaakaan kertynyt.

Olen joskus alkuaikoina ottanut yhteyttä ylläpitoon ja kysynyt saako runojakin näillä ikäpalstoilla ottaa keskusteluavauksina kun tuolla runopalstoilla on enemmän vain nuorisoa.
        Sain myöntävän vastauksen jossa sanotiin ettei kenelläkään pitäisi olla siihen vastaansanomista .

Kirjoita sinä vain Skillan omia mukavia mielipiteitäsi niin me tehdään toisetkin, vaikka joskus epäonnistuenkin.

• Joinakin päivinä luen useampia juttuja, vastaankin, kun tulee mieleen aiheeseen liittyvää, mutta näkyy olevan jokaisen jutun kohtalona se paikalleen jämähtäminen, lopahtaminen, eikä, (vaikka aihe kiinnostaisikin ja haluaisi asiasta jatkaa, tai tuoda esiin uusia näkökulmia) sitten tunnu mielekkäältä siihenkään, ehkä oman mielipiteensä perään, enää mitään lisätä. On kuin keskustelisi itsensä kanssa.

Tälläkin sivulla on kiinnostavia aloituksia, niin, asiallisiakin, mutta missä mielipiteet.
      Taitaa olla arkuuttakin mukana, pelko leimautumisesta, tai kastijaosta, josta useinkin on palstoilla kirjoitettu.

Oman sisimpänsä avaaminen, omien mielipiteiden esittäminen, ja patoumien purkaminen omasta mielestänsä tänne kirjoittamalla, toisi jonkin asteisen helpotuksen, kun rohkeus riittäisi siihen.
      Meillä jokaisella on omat mieltymyksemme, omat mielipiteemme ja tapamme. Keskustelemalla voimme avartaa omia näkemyksiämme, saada virikkeitä toisiltamme ja jakaa kokemuksiamme eri aiheista.

Olen tullutkin siihen tulokseen, ettei täällä lopultakaan kovin monia kirjoittajia ole. Kävijämääärät eivät kerro kuinka monta eri kävijää, vaan kuinka monta kertaa juttuja luetaan.
      Ehkä se onkin siitä kiinni.
      Monella nimellä voi kirjoittaa, monta nimeä sivuilla, mutta kuinka monta ihmistä niiden takana, se onkin oma juttunsa.

Olemmeko me liian pinnallisia, emmekö uskalla ottaa kantaa, vai ilmaisemmeko sen oman kantamme jupisemalla itsekseksemme koneemme äärellä, ja jätämme sanomatta mielipiteemme vaikka asia kiinnostaisikin?

Elämässä on lukemattomia kiinnostavia aiheita.
      Omat taipumuksemme, kokemuksemme ja tapamme ilmaista mielipiteemme, luovat sen hedelmällisen maaperän jonka pohjalta keskustelu voisi elää, mutta liian moni kynttilä on vakan alle jätetty.

Kuten sinä, fiiuliN, toivoisin minäkin sivujen antavan myös virikkeitä arkielämään. Leppoisaa jutustelua aiheista ja niiden ympäriltä, tuijottamatta liikaa siihen, pysyykö ketju kaiken aikaa samassa aiheessa, vai tuleeko siihen, kuten elämässä käy, uusia tuulia ja vivahteita, jotka virkistävät sammunutta mielenkiintoa.

Eihän ketjun pituudella ole merkitystä, sisältö ja sanoma ovat tärkeämmät.

Minä taas sanoin sanomiseni liian monella sanalla, vähempikin olisi riittänyt, mutta kai ymmärrätte, keskustelua minäkin kaipaan, henkireikää sanoa itse ja kuunnella toisia.

• fiiuliN

Kyllä minäkin olen havainnut jonkun mukavan jutun jämähtäneen paikoilleen juuri kun olisi päässyt mukavaan alkuun .
        Esim. oli tuo MyMMElin avaama ketju 60 palstalla noista sanonnoiden synnyistä. Kukaan ei jatkanut vaikka monella varmasti olisi ollut monta arvausta.

(2w3 3p0ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo jätänpä nähtäväksi tähän meidän Tiina kissamme jalanjäljen jonka se teki sillä aikaa kun poikkesin hieman toisaalle)

Mutta meitä on moneen lähtöön ja kaikkia emme aina huomaakaan.
        Itselläni on vielä nuo "lamaantumisajat" jolloin en löydä mistään mitään aihetta vastatakseni.
        Olen kai se toisaikainen, joksi minua on kuultu livessäkin sanottavan.

Arkuus on todella suuri ongelma , ja se on kai lisääntynytkin sen jälkeen kun viestit alkoivat katoamaan.
        Ja leimautumisesta.... sen me kaikki saamme kokea mitä useammin täällä olemme esillä.
        Mutta eikö se johdu kirjoittajasta itsestään millä tavoin leimautuu.
        Toiset osaavat asiansa tuoda julki enemmän ajattelemalla, mitä kirjoittaa ja mitä ei. Ja onhan meissä eriluonteisia ihmisiäkin täällä nikkiemme takana. Tuon kirjoitustavan perusteellahan me opimme aika monasti tuntemaan minkätyyppinen ihminen siellä on.

Eihän varmastikaan moni vakituisesti tänne kirjoittele, ei jokainen lukija edes ole kiinnostunut kirjoittamaan. Ehkä joillekin antaa jotain sekin kun saa lueskella meidän toisten "toilauksia" ja hyvähän sekin, olemme tuottaneet heillekin jutuillamme uutta sisältöä entiseen ja kuluneeseen.

Ei kai viestin pituudella tai lyhyydellä olekaan mitään merkitystä, mutta kun olen lueskellut tuolla jossain sellaisia kahden sanan vastauksia niin olen itseni tuntenut kuin jotain vaille jääneeksi, en saanutkaan sitä mitä hain.
        Ainahan hieman pidemmästä saa paremman käsityksen kuin kahdesta kolmesta sanasta : "tekee mieleni kirota" jne.

Sitten vielä jokunen sana tuosta mielipahasta jonka joskus saamme toisten kirjoituksista.
        Ei pitäisi loukkaantua niin herkästi sillä tämähän on virtuaalista, ja ihmiset tuntemattomia.
        Minäkin loukkaanuin alkuvuosina kun kuvittelin kaikkien kirjoittavan tosissaan, mutta kun olen tottunut näihin henkilöihin jotka täällä kirjoittavat, olen tullut tutummaksi heidän kanssaan, enkä osaa pahoittaa mieltäni. Jos pahoitankin, se menee ohi kun selkäni käännnän.
        Eikös ystävyydessäkin siedetä toinen toisensa virheitä, voisimme kokeilla sitä näin kavereittenkin keskuudessa.

Tässäpä minä kissoineni taas "leimautan" itseäni.
        Pitäisi tosin lähteä ulos kun on vähän siedettävmpi sää. Kun olisi joku kaveri kävelyreissulle, mutta kun ei, niin ei.

• jos sitä tarkoitat. Melkein mikä asia tahansa saattaa saada innostumaan.
      Meidän vaikeutenamme saada keskustelut vilkkaiksi ei suinkaan ole ollut aiheitten mielenkiinnottomuus vaan se että keskustelut on lyöty lyttyyn ja kirjoittajat leimattu enemmän tai vähemmän tyhmiksi.
      Kuinka kauan jaksaa vuodesta toiseen ottaa vastaan loukkauksia ja herjoja yleisillä keskustelupalstoilla?
      Selvää on että arastellen tullaan palstalle ja kirjoitushalut menevät.

Nyt ollaan kuitenkin oikealla tiellä ja syksyllä ideoimamme Nyyssikoulu antoi ehkä pienen sysäyksen oikeaan suuntaan.
      Ylläpitokin on saanut silmänsä auki ja antanut meille sheriffin järjestysmieheksi.
      Sheriffille täydet pisteet että hoitaa tehtävänsä hyvin!

P.S. - Huomaatko fiiuliN nyt tämän ketjun rakenteen? Ei yhtään porrasta.
      Useimmat ovat klikanneet avausviestiäsi ja kirjoittaneet vastauksensa heti perään. Näin
      viestit säilyvät (jos pysyy asiallisena ;))

• fiiuliN

Kyllä huomaan tarkoittamasi rakenteen, ja olen aiemminkin asian ymmärtänyt, en vain ole tullut ottaneeksi kantaa asiaan.

Minusta tuollainen kuitenkin on hieman kinkkinen tapa, jos nimittäin haluan vastata määrätyn nikin kirjoitukseen, silloin rönsyilee varmasti.
        Enkä muista näin portaattomana, mitä tuo mainittu nikki on kirjoittanut kun en näe teksistä.
        Useat aiheet jäävät huomioimatta tällaisessa rakenteessa, kun vastataan ainoastaan aloittajalle.

Ja kuten jo edeltä huomaat, jos yksi ilkeän tyylinen viesti poistettaisiin tuolta , niin kaikki allaolevat poistuisivat samantien.
        Kyllä henkilö joka haluaa ilkeillä , keinot keksii , oli portaita taikka ei.
        Tarkoituksesi on hyvä, tiedän sen, mutta ei aina oikein käytännöllinen.

Ja tosiaankin paremminhan täällä on luistanut, ja ehkä keskustelijoitakin ilmestyy lisää.

Jotenkin kuvittelen näin usean ikäluokan palstojen olevan syynä siihen kun on muodostunut ikäänkuin monia kerrostumia meihin kirjoittajiin.

Tämä on vain minun mielipiteeni, jotka eivät ole vakavasti otettaviksi tarkoitettu.

• Anu.

Olen myös minä täällä aloittanut keskustelun,
      tahi niinsanotun kirjoittelun,
      mutta ei niihin paljon kommentteja saa,
      siksi olen katsonut että ei se kannata.

Kerran tein monta avausta,
      mutta yksi vain vastasi kaikkiin,
      ja kertoi vielä säälistä
      vastaavansa,
      mutta en minä jaksa sellaisiin
      ottaa kommentteja.

Nyt sinä laitoit hyvän aiheen, me vanhat
      konkarit tunnemme jäävän jalkohin täällä,
      mutta sehän on vain minun tuntemukseni.
      Pitäisi olla aiheet mitkä kiinnostaa
      useampia.

Kun itselläkin on sellainen tunne, että ei
      osaa ottaa kantaa kaikkiin asiohin, mutta
      minunmielestäni on hyvä kun saa lueskella
      täällä näitä.

Pyhäpäivät ovat meille joillekkin juhalaa,
      mutta toisille se on hyvinkin yksinäisyyden
      tuomaa taakkaa, jos ei tälläistä henkireikää
      meillä olisi, mihin silloin ajatuksemme
      laittaisimme.

En tiedä mitä Skillan tarkoitti sillä että
      muunneltuna toisia, voimme kirjoittaa
      toisen ajatuksia, vai miten se meni, luin sen
      kyllä mutta kun iso D vaivaa, niin ei muista
      enää mitään.

En nyt kuitenkaan jämähdä tähän koneen ääreen,
      vaan menen vähän ulos, on taas niin kaunis päivä,
      mutta täytyy kahviprtissä käydä vielä kahvilla
      niin sitten on hyvä lähteä
      Hyvää päivän jatkoa teille kaikille.

• näin sitä kirjoittaessa ei hoksaa miten toinen viestin ymmärtää,kun mielessään sen itse tajuaa.

Tarkoitin siis,että joku kertoo asian ja joku toinen saman ,muunnellen vain sanoja ,siis sama juttu eri tavalla sanottuna.
        Vielä jos jatkan tarkoituksiani,ajattelin sanoa ,että jokainen sanoisi asiaan oman näkemyksensä,jos sellainen on ja näin joku toinen saisi siitä ideaa jatkaa, ja taas toinen,j.n.e

Kyllä on todella ajateltava olisiko viisainta poistua ja jättää nämä palstat,vaikeaa tuntuu olevan.
        Minä olen nauttinut,kun saan kirjoitella ,hassutellakin ,ihan omana itsenäni,mutta en kai osaa ilmentää itseäni oikein ja siitä tulee väärinkäsityksiä ja pahaa mieltä,se ei ole tarkoitus.

Miksi täällä tuntemattomia kirjoittajia haluaisin loukata,haluan ajatuksia yksinäiseen elämääni.

Tämä on ollut ihan kiva tapa.

• Anu.
        SkillaN kirjoitti:

näin sitä kirjoittaessa ei hoksaa miten toinen viestin ymmärtää,kun mielessään sen itse tajuaa.

Tarkoitin siis,että joku kertoo asian ja joku toinen saman ,muunnellen vain sanoja ,siis sama juttu eri tavalla sanottuna.
        Vielä jos jatkan tarkoituksiani,ajattelin sanoa ,että jokainen sanoisi asiaan oman näkemyksensä,jos sellainen on ja näin joku toinen saisi siitä ideaa jatkaa, ja taas toinen,j.n.e

Kyllä on todella ajateltava olisiko viisainta poistua ja jättää nämä palstat,vaikeaa tuntuu olevan.
        Minä olen nauttinut,kun saan kirjoitella ,hassutellakin ,ihan omana itsenäni,mutta en kai osaa ilmentää itseäni oikein ja siitä tulee väärinkäsityksiä ja pahaa mieltä,se ei ole tarkoitus.

Miksi täällä tuntemattomia kirjoittajia haluaisin loukata,haluan ajatuksia yksinäiseen elämääni.

Tämä on ollut ihan kiva tapa.

Skillan kiltti, et ole minua ainakaan
        koskaan vielä loukannut, älä niin olettakkaan.

No nyt huomasin että kirjoitan sinulle skillan
        kiltti kun sinä kirjoitit Anu kiltti;-))

Näin sitä kierretään ja yhteen tullaan, en
        nyt ala tuota vaihtamaan.

Eikös sitä sanota että ainakin totta
        tarkoitetaan kun yhtaikaa samoin tulee.

Minä kävin sauvakävelyllä,mutta en jaksanut
        oikein pitkää lenkkiä tehdä.

Oli kaunis aurinko ja pakkasta vain yksi aste,
        kun lähdin ja nyt tulee lunta, mutta on
        silti oikein mukava ilma.

Pakkasta ei ole kuin 3 astetta, ja uusilumi on
        vanhanlumen surma, niin olen kuullut
        sanottavan.

Jatka vain kirjottamista,
        mitä tekisimme ilman sinunlaistasi,
        tuot tunteesi julki niinkuin pitääkin, älä väheksy itseäsi.

Sinä osaat ja uskallat kirjoittaa mitä ajattelet,
        silloin ei pitäisi antaa toisten ilmaisujen
        olla esteenä, anna piu paut sellaisille.

Tavataan taas kirjoittelun merkeissä. Hyvää jatkoa sinulle.

• fiiuliN

Kai se useampaakin vieroittaa näistä keskusteluhetkistä, jos kukaan ei vastaa.
        Kuitenkin meidän pitäisi olla sisukkaita ja jatkaa vain, vaikka toisten avauksissa, sanoa sanottavansa.

En nyt uskoisi seriffistä niin huonoa että hän poistaisi asiallisen kirjoituksen vaikka se ei itse ketjun avauksen aiheeseen liittyisikään.
        Se on vain ikävää kun jostain sivusta joku tahallaan ilkeilevä haluaa omalla sanomisellaan poistattaa toistenkin viestit.

Olen pitänyt sitä aivan järkeenkäypänä, kun olen vastannut sellaiseenkin viestiin joka ei kaikkia normeja täytäkkään, yrittäen kääntää asian harmittomampaan suuntaan.
        Sellaista ei tunnuta hyväksyvän (ei ainakaan minun kohdallani) ja siksi minun viestejäni on paljon poistettu. Niistä kimpaannuin, mutta en ole lannistunut vaan jatkan edelleenkin silloin kun mieleni tekee kirjoitella.

• Anu.

Oletteko ennen kuulleet tyhjyyttänsä
      hämmästelevästä miehestä,tavaratalon nurkalla.Luottaa ei voi kehenkään ei mihinkään.

Neiti, saanko Viherhiukkasen, totuus on vain minussa,minulle totta ei ole uni,ei elämä
      vain rakkaus on osa minun totuuttani.

Kiitos neiti, eihän tämä ole mikään Viherhiukkanen, tässähän on Alkon likööriä.

En tiedä ymmärsikö kukaan, mutta miettikää mitä tämä tarkoittaa nimiä mainitsematta.

• Elviira

En ymmärtänyt sitten yhtään...Selvennä vähän!

• Anu.
        Elviira kirjoitti:

En ymmärtänyt sitten yhtään...Selvennä vähän!

Minkälainen on mies joka seisoskelee tavaratalon nurkalla ja uneksii totuudesta.

Joka ei usko ja luota kehenkään, vain rakkaus on hänelle totuus.

Ja sekin alkossa mutta ei sitäkään uskonut,
        kun väitti viherhiukkasta alkonlikööriksi.

Missä on tälläisen miehen totuus, ei siis ees siinä rakkaudessa alkoon.

Nyt voi kukin itse jatkaa ja ajatella mikä on tämän viestin tarkoitus.

• MUMMELI1
        Anu. kirjoitti:

Minkälainen on mies joka seisoskelee tavaratalon nurkalla ja uneksii totuudesta.

Joka ei usko ja luota kehenkään, vain rakkaus on hänelle totuus.

Ja sekin alkossa mutta ei sitäkään uskonut,
        kun väitti viherhiukkasta alkonlikööriksi.

Missä on tälläisen miehen totuus, ei siis ees siinä rakkaudessa alkoon.

Nyt voi kukin itse jatkaa ja ajatella mikä on tämän viestin tarkoitus.

En todella viihtyisi näillä palstoilla jos odottaisin mieltymyksiäni eri asioihn .
        Myöskään omat aloittamani ketjut eivät ole saaneet suurtakannattaja joukkoa taakseen. Ehkäpä se johtuu siitä etten ole heti jaksanut olla kirjoittamatta omaa kokemustani tai mieli pidettäni joukkoon. Kuitenkin ajatteln että juuri
        oman mielipiteeni ko. asiasta tahdon sanoa.
        Vilkkaampaakin keskustelua asiallisista aiheista kaipaisin palstalle ,mutta en kuitenkaan ole näiden palstojen orja ,joten jaksan odottaa ,että kekusteluakin syntyy.

• fiiuliN
        MUMMELI1 kirjoitti:

En todella viihtyisi näillä palstoilla jos odottaisin mieltymyksiäni eri asioihn .
        Myöskään omat aloittamani ketjut eivät ole saaneet suurtakannattaja joukkoa taakseen. Ehkäpä se johtuu siitä etten ole heti jaksanut olla kirjoittamatta omaa kokemustani tai mieli pidettäni joukkoon. Kuitenkin ajatteln että juuri
        Vilkkaampaakin keskustelua asiallisista aiheista kaipaisin palstalle ,mutta en kuitenkaan ole näiden palstojen orja ,joten jaksan odottaa ,että kekusteluakin syntyy.

Kyllähän meillä on monenlaatuisia mielipiteitä, ei kai sitä kukaan voi odottaa kaikkien toisten ajattelevan samalla tavoin.

Mytta kai nämä palstat on sitä varten tänne avattu että niihin jokainen omanlaisensa mielipiteen kirjoittaa.
        Kumpa vain osaisimme oikealla tavalla hyödyksemme nämäkin palstat käyttää.

Sinä olet aina ollut mukautuvan henkilön tapainen, ainakin minun mielestäni, mutta on meitä täällä toisenkinlaisia. Ja saakin olla, jokainen taaplaa tyylillään, on jäänyt jostain mieleeni.

Eikä kukaan tosiaankaan huomaa jokaiseen ketjuun osallistua, ja hankalaahan se olisikin. On itsekullekin helpompaa osallistua sellaisiin asioihin joihin tuntee itsellänsä olevan sanottavaa.

On jäänyt mieleeni kun kerran ihmettelin Ruuneperin vastaamattomuutta minun viesteihini, hän mainitsi ettei hänellä ollut mitään sanottavaa kirjoitukseeni. Silloin en sitä ymmärtänyt niinkuin olisi pitänyt, mutta vähin erin olen tuonkin sanoman oppinut ymmärtämään.

Kuitenkin kun luin tämänkin ketjun viestit niin ei voi muuta kuin ihmetellä, jotkut eivät varmaan koskaan opi tai eivät haluakaan.

En minäkään aina jaksa omiin avauksiini osallistujille vastata, mutta tällä erää on taas kirjoituspakko päällä.

Kiitos sinullekin vastauksestasi, samalla toivottelen hyvää yötä.

• MUMMELI1 kirjoitti:

pohtia ja kysynytkin olen,mikä on asiallinen keskustelu.
        Minusta täällä on aiheita laidasta laitaan.
        Aloitusta eläkeläisten oloista,elämästa,luonon tuhoutumisesta,kirjoista ,ihmissuhteista,ym.
        Kuitenkaan mikään ei vedä ja jos joku ketju alkaa kohtuudella,kohta se rönsyää.(mikä ei mielestäni paha,voihan palata takaisin)

Olen tätä keskustelu kulttuuria miettinyt täällä ulkopuolella tietokoneen,näinhän keskustelemme arkipäivässäkin,joku aloittaa ja asiat etenevät,alkuperäinen aihe on jo kaukana,kun juttu loppuu.

Keskustelu tilaisuuksissa on aina joku joka keskustelua vetää ja hän voi hillitä rönsyilyä,pyytämällä tai ohjailla keskustelu uomilleen.
        Täällä koneella se on vaikeampaa,mutta voihan aiheen aloittaja pitää jonkunmoista "otetta" käsissään ja johdatella kirjoittelua.

Toinen asia on rohkeneeko kukaan omia näkemyksiä tuoda esille,peläten "viisampien " tyrmäämistä.

Ketjuilla henkilön arvostelu on aika häijyäkin ja aremmat katsovat viisaaksi olla hiljaa.
        On aika noloa olla aina arvostelun kohde.

Se että keskustelu pysyisi aiheessa,eikä puuttuisi henkilöön,voisi innostaa keskustelua.
        Suvaittaisiin tyhmempiäkin mielipiteitä ,heti tyrmäämättä ja näin rohkaisten keskustelun kulkua.

Miettikääpä mitä keskustelulta toivotte,laittakaa
        aihe ja olkaa mukana kirjoitteluissa.
        Voi olla täyttä puppua tämä ajatteluni,mutta kun aina keskustelua kaivataan ,toin tämän ajatuksenani.

• Tuskin kukaan voi sanoa mista ja miten pitaisi kirjoittaa. Tarkeaa on ettei rehvasteltaisi omalla erinomaisuudella ja tuomittaisi muut tyhmiksi.

Minusta tallaisten palstojen perusajatus on, etta taalla voi tavata tuttuja, joiden kanssa voi keskustella kun naapurin tai ystavan kanssa ikaan.

Ne, jota keskustelevat mielipiteen, asian kanssa, tehkoot toisin.

• fiiuliN

En ole koskaan ollut mikään hyvä asioitten pohtija enkä keskustelija, kirjoittelenpa mitä milloinkin sattuu.

Kovasti olen "opiskellut" sellaiseksi etten kaikkea allekirjoittaisi mitä milloinkin ajattelen, mutta erehtyväisiä me ihmiset olemme, ja jokainen.

Riittää kun joku hiemankin antaa aihetta, niin siitä se lähtee joko hyvään tai huonoon suuntaan.
        Ja tietenkin siihen suuntaan, mihin annettu aihe viittaa.

Señora lyyli , hän osasi aina malttaa mielensä eikä koskaan tainnut pahasti mielipiteitänsä julki tuoda. Ollappa hänen kaltaisiaan enemmän.

Mutta miksi oikein kirjoitan menneessä muodossa, kyllähän hän taas pian palaa, vai mitä sinä luulet?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      179
      3945
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2780
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      66
      2660
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      151
      2463
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      69
      2110
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      316
      1963
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1461
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1413
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1397
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1295
    Aihe