Suomalainen autoilija rikkoo tietä kovametalipaloin varusteluilla renkailaan, kovaa rensgasmelua tuottaen, nastapölyä nieleskellen, likaisella kotterollaan pölyisiä housunlahkeitaan häveten ja ankarasti kiroten korkeita veroja. Hän hakeekin pian uuden käytetyn auton Saksasta, jossa suolataan paljon enemmän kuin Suomessa mutta autot säilyvät ruosteettomina, koska nastamössöä ei ole. Joka tätä ei usko voi käydä Saksassa ja ihmetellä.
Nastarenkaat kotteroissa
26
51
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä ole ihme, sillä 100 km tuntinopeudessa yhden auton nastat iskevät yli 9000 kertaa joka sekuntti asfaltin pintaan ja louhivat sitä pölyksi n. 3,5 kg jokaista ajettua 100 kilometriä kohti.
- Anonyymi
Mene hakkaamaan asfalttia vasaralla. Katsotaan paljonko pölyä saat aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene hakkaamaan asfalttia vasaralla. Katsotaan paljonko pölyä saat aikaan.
Metsäläs maaliikenne rekka keskuksesta kun lähetää hämeen linnantietä nousemaan liittymöst pohjoiseen.
Snsimmäisessä mäessä aina uden asvaltoinjäkeen paripyörä uratjo parissa b iikossa ilma että on edes kellään nastokaåja
Eikö kukaan bidaudessaan tajuu kuinka paljon ylipainoiset rekat vaurioitaa. Ties y öä.
Rekat maksu miehiksi .
Keskustelu taas kääneetäänpienii kitkoila ajab å bin yh äitei j in.
Lisäksi kun pätiet sulataanmitäs. Esim suola teke j is laitat sitä pihallesi.
Beto n ilaatat. Halkee ji aamuksi paskaksi.
Haloo surattkaa eläämää kokoomus trolit.
Yritystukiloinen - Anonyymi
Jos noin on, niin Hki -Lahti moottoritie pitäisi päällystää uudestaan kerran kuukaudessa.
- Anonyymi
Hups hei... Onko hieman maat kadoksissa kartalla.
Saksassa paaaljon pitempi kesä kuin Suomessa.
Talvi alkaa paaaljon myöhemmin kuin Suomessa
Aiemmin tehtiin tiet kestämään, nykyään asfaltin laatu paljon huonompi.
Mitä enemmän tiet rikkoutuu sen enemmän firmat tienaa. - Anonyymi
hummerit, mb.t ym teslan koslat lojahtaa pikku monttuihinkin. lada niva sen kun mennä porskuttaa.
- Anonyymi
Ihmettelen suuresti, että Suomessa tuhlataan kansallisomaisuutta jauhamalla asfalttitiet urille nastarenkailla. Kitkarenkailla pärjää oikein hyvin. Niillä olen ajellut tämän vuosituhannen ilman ongelmia.
- Anonyymi
Nastat louhivat yli 9000 kertaa joka sekuntti asfaltin pintaa pölyksi...
Etkös nyt keksi mitään raflaavampaa kuvausta sille hirveydelle?
Mites olis: "Julmat nastat louhivat ja murskaavat(!) raa'asti hirvittävällä tehollaan viattoman asfaltin tomuksi ja tuhkaksi.
Asfaltin, joka ei halunnut mitään muuta kuin elää onnellisen elämän hyödyllisenä osasena yhteiskuntaa ja ketään häiritsemättä.
Kaipaamaan jäivät Cultor ja Lemminkäinen." - Anonyymi
Tänään olisi ollut vaikeaa pysytellä ojien välissä ilman nastarenkaita. Hyvissä ajoin piti ryhtyä jarruttelemaankin, ettei olisi tullut "tuupattua hanuriin" eteen pysähtyneitä.
Pihoillakaan ei meinaa pysyä pystyssä ilman nastakenkiä.
Nastarenkaat pelastavat oikeasti ihmishenkiä. Ambulansseissakin niitä käytetään.
Kitkarenkaiden käyttäjille pitäisikin asettaa lisämaksu. Ja ne maksut ohjattaisiin nastarenkaiden käyttäjille palkkioksi tehdystä liikenneturvallisuustyöstä. Jos kukaan ei tienpintoja karhentaisi, niin kitkarenkailla killotetut tienpinnat aiheuttaisivat kamalia määriä onnettomuuksia.Höpöhöpö, nastarenkaiden aiheuttama pöly tappaa ihmisiä enemmän kuin liikenteessä kuolee ja niin tappaa myös nastarenkailla huonoksi kulutettu tiestö, vaikka lait onkin laadittu niin, että syy on aina autoilijassa.
Tienpintojen mahdollinen karhentaminen olisikin tienpidon tehtävä, siihen ja parempaan talvikunnossapitoon löytyisi paljon rahaa tienpintojen uusimistarpeen vähetessä.- Anonyymi
Kairakettu kirjoitti:
Höpöhöpö, nastarenkaiden aiheuttama pöly tappaa ihmisiä enemmän kuin liikenteessä kuolee ja niin tappaa myös nastarenkailla huonoksi kulutettu tiestö, vaikka lait onkin laadittu niin, että syy on aina autoilijassa.
Tienpintojen mahdollinen karhentaminen olisikin tienpidon tehtävä, siihen ja parempaan talvikunnossapitoon löytyisi paljon rahaa tienpintojen uusimistarpeen vähetessä.Sinulla ei ole suhteellisuudentajua, etkä ole näköjään koskaan ajanut autolla Suomen talvessa.
Nastarenkaiden avulla Suomen tieverkosto saadaan pidettyä talvisin kitkarenkaillakin ajettavassa kunnossa. Muutoin jouduttaisiin levittämään hiekkaa ja/tai tiesuolaa huomattavasti enemmän.
Tiesuola on kaikkein pahin tienkuluttaja sen rapauttaessa tienpinnat. Suolan levittämisestä tulisi antaa vapausrangaistuksia. Kitkarenkaiden käyttäjät tulee puolestaan laittaa maksamaan aiheuttamistaan vahingoista. Reilu peli niin sanotusti, Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole suhteellisuudentajua, etkä ole näköjään koskaan ajanut autolla Suomen talvessa.
Nastarenkaiden avulla Suomen tieverkosto saadaan pidettyä talvisin kitkarenkaillakin ajettavassa kunnossa. Muutoin jouduttaisiin levittämään hiekkaa ja/tai tiesuolaa huomattavasti enemmän.
Tiesuola on kaikkein pahin tienkuluttaja sen rapauttaessa tienpinnat. Suolan levittämisestä tulisi antaa vapausrangaistuksia. Kitkarenkaiden käyttäjät tulee puolestaan laittaa maksamaan aiheuttamistaan vahingoista. Reilu peli niin sanotusti,Minä olen sitä ikäluokkaa, että ei ollut aikoinaan mitään typerää talvirengaspakkoa ja ajettiin kesärenkailla ympäri vuoden ilman ongelmia. Olen ajanut viime aikoinakin, kesärenkailla talvella, kitkarenkailla myös ja talvirenkailla viime talvenkin, joista oli poistettu nastat. En ole ollut teiden tukkeena, vaan joutunut ohittelemaan nastarenkailla ajavia. Ajan n. 10 000 km/kk.
Sinä et vaan osaa, kannattais harjoitella ja osata ennakoida.Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole suhteellisuudentajua, etkä ole näköjään koskaan ajanut autolla Suomen talvessa.
Nastarenkaiden avulla Suomen tieverkosto saadaan pidettyä talvisin kitkarenkaillakin ajettavassa kunnossa. Muutoin jouduttaisiin levittämään hiekkaa ja/tai tiesuolaa huomattavasti enemmän.
Tiesuola on kaikkein pahin tienkuluttaja sen rapauttaessa tienpinnat. Suolan levittämisestä tulisi antaa vapausrangaistuksia. Kitkarenkaiden käyttäjät tulee puolestaan laittaa maksamaan aiheuttamistaan vahingoista. Reilu peli niin sanotusti,Lisään vielä, että en kaipaa teiden suolaamista, vaikka ajaisin kesärenkailla talvella, hiekoittamistakin vain pahimpiin paikkoihin. Teiden pintoja voidaan karhentaa tienhoidon puolesta tarvitsematta nastarenkaita siihen hommaan ja jos tienhoitoa hoidetaan, niin hiekoittamistakaan ei tarvita kuin jalankulkijoille.
- Anonyymi
Suomessa voitaisiin siirtyä allseason renkaisiin. Niitä käytetään mm. Yhdysvalloissa. Moni rengasliike joutuisi toki laittamaan lapun luukulle.
- Anonyymi
jep, ne 500-1000kg akkupaketit pitäis poistaa autoista normaalikokoisiin muutaman kymmene kilon akkuun ettei nastat revi asfalttia niin paljon
- Anonyymi
Totta on että tänään oli sellianen liukkaus että 3,5 litraa satasella kuluttava diesel auto suti kaasuttaessa.
Ja alla oli uudet ja varmasti maksimimääräiset nastarenkaat.
Henkiä nastarenkaiden avulla taatusti pelastui tänäänkin. - Anonyymi
Täytyykin lähteä sudittamaan bemmillä taas parkkipaikoille louhimaan asfattia....
- Anonyymi
Kymmenen vuoden päästä kaikki on toisin, tytöt pitävät siitä huolen,, ja hyvä niin :D
- Anonyymi
Ylipainoiset rekat t uhoo suomen suolatun t iestön
Kesälläkin uudet asvaltit tuhou y uu ajousin vaika mula ei nastoja b ielä alla esim metsälästä.pohjoiseen mäki hämeenlinnan y iellä.
Uusi asvaltoåinjo m parissa biikossa paripuörät urat asvaltossa missä.nastat.
Kaiken maalima ääliöitä luulee tie t ävänsä kaiken .
Suola se tietrappeutaa ylipainoiste rekkojen kanss akeka t maksu miejåhiksinkun aina ovayåt ajossa .
Paklaselakin. - Anonyymi
No voi kerpele, tääl eteläs ainaski ol tarpeen tänää nastat, ku nollan rajois lämpö, tiet osittain jääs, ilman nastoi olis moni ollu ojas, tai edel menevä hanuris, hyvä et saa kunno talvirenkait pitää.... huh ... huh.
- Anonyymi
liukkaita pitelee...
mut ajetaan kelillä kuin kelillä sano rekkamies,,,
- Anonyymi
Omassa ykkösautossani nastat pieksävät tien pintaa hajalle 100 km/h vauhdissa 44 000 kertaa sekunnissa. Mutta siksi maksankin autoilustani. Pysyvät asvalttimiehetkin leivänsyrjässä kiinni.
- Anonyymi
Sellittakoon noille epävarmoille ja epäpäteville nastat, kunhan suurin osa käyttäisi kirjoja.
- Anonyymi
Miksi pitää kyntää suolaa tiestöön? Miksi suurimassa osassa suomea pärjää ilman suolaa ja hiekkaa, eli sivuteillä voi ajella 80 km/h ihan molempia ilman, mutta jopa pikkukyläntiellä jossa nopeus vain 40 km/h ei pysty ajamaan, eli uusavuttomiako tässä.............
- Anonyymi
Sitä Suomessa kun on lumenauraus, hiekoitus, suolaus ja kitkarenkaat, niin miksi pitäisi vielä olla kovametalipalat kumirenkaissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723280
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361299Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235