ja kuitenkin Järki Särki-purkin kilohinta oli yli 30 €, kun osuuskaupassa katsoin - järkeä jo tähän kalanhinnoitteluun, kiitos.
Hulluko tuota ostaa. Puolet pois!
https://www.foodie.fi/entry/jarki-sarki-275g--145g-savust-valko/6419641600007
Pikkukalaa saa ilmaiseksi järvistä
15
61
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan se kypsennettyä, luomurypsi öljyä, valkosipulia, merisuolaa. Jos minä onkisin muovikassillisen särkiä ja tarjoaisin kauppaan myytäväksi , niin eivät ottaisi. Minulla pitäisi olla Valviran elintarvikelupa, yritys toiminimellä jne..
- Anonyymi
Missä tossa enää maistuu särki? Suomut veks, sisukset ulos, suolaa. Nuotsikalle tikkuun, Se on mun maku, muttei ehkä kannata ihan näin kotomaista?
Särki on muuten purkkikalana jos ei ihan paras, niin ainakin ihan kärkipäästä. Minä ostan muikut, siiat ja särjenkin suoraan kalastajilta siivottuina ja särki on 60% kalliimpaa kuin muikku ja siika. Purkitan sitten kaiken itse.
- Anonyymi
Eikö kitkaspede osaa edes kalaa itse käsitellä? Pikkukalojen nylkeminen on maailman helpointa hommaa. Ei tarvita kuin puukko työkaluksi.
Tietkin pitää teille valmiiksi karhentaa. Hamekangasta tarvitsette, uusavuttomat pullamössösukupolvet. Anonyymi kirjoitti:
Eikö kitkaspede osaa edes kalaa itse käsitellä? Pikkukalojen nylkeminen on maailman helpointa hommaa. Ei tarvita kuin puukko työkaluksi.
Tietkin pitää teille valmiiksi karhentaa. Hamekangasta tarvitsette, uusavuttomat pullamössösukupolvet.Muikkuja ei nyljetä, vaan puhkotaan. Miksi tekisin sen itse, vaikka osaankin?
Jos et osaa ajaa kesärenkailla talvisella ns. pääkallokelillä, niin hamekangasta tarvit itse ja olet just sitä mainitsemaasi pullamössösukupolvea. Äitis niistää sulta varmaan nenänkin ja pyyhkii persees, pyykkää kakkahousus, poloinen.
- Anonyymi
Oletko oikeasti niin saamaton ettet viitsi edes ongella tai pilkillä käydä?
Turha ulista mistään hinnoista, jos ei viitsi ilmaista itse käydä hakemassa.- Anonyymi
Sen saamattomuuden täysin tunnustan, mutta se pointti - jos pitää taas rautalangasta vääntää - on tuotteen HINTAKILPAILUKYKY....millä tuo kannattaa? työtönkö ja pieneläkeläinenkö sitä ostaa?
Minun on helppo tuhahtaa koko tuotteelle ja valita siitä vierestä vaikka LATVIALAISTA tomaattimakrillia tai PORTUGALILAISTA sardiinia...tai tonnikalaa.
Surullista. että SUOMALAINEN tuote on pelannut itsensä pihalle sikahinnalla!
....Ja lopulta otin pakastekaapista norjalaista seitiä..
https://www.foodie.fi/entry/rainbow-seiti-annospaloina-400-g/6415713110207
Kilohinta 7,73€. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen saamattomuuden täysin tunnustan, mutta se pointti - jos pitää taas rautalangasta vääntää - on tuotteen HINTAKILPAILUKYKY....millä tuo kannattaa? työtönkö ja pieneläkeläinenkö sitä ostaa?
Minun on helppo tuhahtaa koko tuotteelle ja valita siitä vierestä vaikka LATVIALAISTA tomaattimakrillia tai PORTUGALILAISTA sardiinia...tai tonnikalaa.
Surullista. että SUOMALAINEN tuote on pelannut itsensä pihalle sikahinnalla!
....Ja lopulta otin pakastekaapista norjalaista seitiä..
https://www.foodie.fi/entry/rainbow-seiti-annospaloina-400-g/6415713110207
Kilohinta 7,73€.7,73€ > 0€.
En tiedä oletko tarkoituksella tyhmä vai trollaatko muuten vaan?
Eläkeläisillä on rajattomasti vapaa-aikaa ja sitä osataan myös käyttää hyväkseen mm. kalastamalla. Hinnoista itkeminen on säälittävää. Kuulostaa uusavuttomien kaupunkilaispellein ulinalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
7,73€ > 0€.
En tiedä oletko tarkoituksella tyhmä vai trollaatko muuten vaan?
Eläkeläisillä on rajattomasti vapaa-aikaa ja sitä osataan myös käyttää hyväkseen mm. kalastamalla. Hinnoista itkeminen on säälittävää. Kuulostaa uusavuttomien kaupunkilaispellein ulinalta.Et käsitä vieläkään... se on surullista tuonkin firman kannalta, että sen tuotteet jäävät suurelta osin - veikkaan - hyllyn ,kun ne ovat liian kalliita.
Lue nyt edes ajatuksella, mitä sanoin tuossa yllä , muut kalatuotteet ovat paljon halvempia.
Minua ei ainakaan kiinnosta istua missään avannon äärellä.
- Anonyymi
Eiköhän tuon tee halvemmalla itse?
- Anonyymi
Särkeä voisi alkaa viemään afrikkaan niin proteiinipitoisena kalajauhona kuin purkitettunakin. Tässä olisi hyvä bisnes maahanmuuttajille.
- Anonyymi
Thaimaassa on edullinen palkka taso. Siitähän tämä järjettömyys johtuu elintaso kuiluista.
- Anonyymi
Alta kympin kilo.. Sitte..
- Anonyymi
Kävin ostamassa ihan oikealta kaupalliselta kalastajalta eilen pari kiloa kuhaa, hinta oli 12,- euroa kilo. Kysyin samalla , mitä kalatukku, kalanjalostajat tai kaupat maksavat hänelle eri kaloista. " Mä saan kuhasta tukussa kokonaisena 5-6,- euroa, muikusta kokonaisena 2,20 euroa ja särjestä jalostajalta 0,40 - 1,00 euroa kilo. Vähittäiskauppa maksaa 9,- euroa kuhasta, muikusta 3,20 euroa ja tuota särkeä ei juurikaan vähittäiskauppaan mene". Kävin katsomassa kaupassa , millä hintaa noita kaloja myydään ulos... hinta oli n. kaksinkertainen.
- Anonyymi
Säilykepurkitettu suomalainen särki: ......... 31,66 €/kg
Tuore fileoitu lohifilee: ...................................... 12,90 €/kg
Tavallisen suomalaisen valikoidessa kalatuotteita ostoskoriinsa, kumpikohan mahtaa useimmin tulla valituksi?
Tykkään suomalaisesta korkealaatuisesta Ahti-sillistä. Ahti-purkin hintaa olen pitänyt aina aika kovana. Mutta se onkin näköjään vain 19 €/kg kilohinnaltaan, eli itse asiassa varsin edullista, verattuna särkisäilykkeen hintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723310
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262590Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542456- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2841850- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201349Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381307Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245