Vanhoillislestadiolaisena tunnettu Kärkkäinen on ollut tunnettu nimi ainakin Pohjoinen Perinne -yhdistykseen liittyvissä kuvioissa.
https://varisverkosto.com/2017/02/karkkainen-tavarataloketju-tiiviissa-yhteistyossa-natsijarjeston-kanssa/
Onko tämä yleistäkin vanhoillisilla, että ollaan myös natseja?
Äärioikeistokytkennät?
34
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vl-liikkeessä ja puhujien joukossa on jopa Israel vihamielisiä.
Ei rukoilla eikä siunata JUMALAN omaisuuskansa Israelin puolesta omissa seuroissaan.
Monet srk n armeijataustaiset körmyt ovat jopa piilonatsihenkisiä.
Saksalaiset autot pitää olla jolla roiskutellaan rapaa.- Anonyymi
Nykyinen lihallinen Israel ei ole erityisasemassa muihin kansoihin nähden. Sitä ei pidä rukoilla. Se on yksi maallinen ja maailmallinen valtio muitten joukossa.
Raamattu tarkoittaa uudessa liitossa Israelilla hengellistä Jumalan valtakuntaa. Se on Jumalan silmäterä koska sen muodostavat kaikki pyhät ja vanhurskaat. Siellä ei mitään maallista, vaan kaikki on pyhää.
w. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen lihallinen Israel ei ole erityisasemassa muihin kansoihin nähden. Sitä ei pidä rukoilla. Se on yksi maallinen ja maailmallinen valtio muitten joukossa.
Raamattu tarkoittaa uudessa liitossa Israelilla hengellistä Jumalan valtakuntaa. Se on Jumalan silmäterä koska sen muodostavat kaikki pyhät ja vanhurskaat. Siellä ei mitään maallista, vaan kaikki on pyhää.
w.Siis miten niin kaikki pyhää?
Vasta taivaankodissa on kaikki pyhää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis miten niin kaikki pyhää?
Vasta taivaankodissa on kaikki pyhää.Taivaankoti jota vl saarnaajat ihannoivat, sitä ei ole olemassakaan. Kuolleet menevät tuonelaan ja elävät ovat syntisessä lihassaan maan päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
w.Ymmärrätkö että sekä näkyvä ja näkymätön Israel on yhtä kunnioitettava asia,Ei niitä voi erottaa toisistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
w.Häpeällistä W.
Jeremia:
31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
2.Korinttolaiskirje:
3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
Hebrealaiskirje:
8:8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, >> Jakeen lisätiedot
9:15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
12:24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
Jumala ei hylkää kansaansa ja muistaa jokaisen disporalaisen jopa heidän hiuksensakin.
r - Anonyymi
Ei ole vihamielisiä. Me emme vihaa Juutalaisia missään nimessä. Se, ettemme pidä heitä taivaskelpoisina, ei tarkoita sitä, että vihaisimme heitä. Tällä logiikallahan me vihattaisiin lähes kaikkia ihmisiä, koska he eivät ole meikäläisiä.
Valitettavasti meikäläisten keskuudessa on viime aikoina monia lähtenyt ääriliikkeisiin tai ihannoimaan niitä. Tämä ei ole kuitenkaan uskovaiselle sopivaa. Viime aikoina on muutenkin ollut todella paljon luopumusta. Ihmiset jättävät elävän uskon kuka mistäkin syystä. Ja osa vain menettää sen, kun eivät jaksaneet valvoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vihamielisiä. Me emme vihaa Juutalaisia missään nimessä. Se, ettemme pidä heitä taivaskelpoisina, ei tarkoita sitä, että vihaisimme heitä. Tällä logiikallahan me vihattaisiin lähes kaikkia ihmisiä, koska he eivät ole meikäläisiä.
Valitettavasti meikäläisten keskuudessa on viime aikoina monia lähtenyt ääriliikkeisiin tai ihannoimaan niitä. Tämä ei ole kuitenkaan uskovaiselle sopivaa. Viime aikoina on muutenkin ollut todella paljon luopumusta. Ihmiset jättävät elävän uskon kuka mistäkin syystä. Ja osa vain menettää sen, kun eivät jaksaneet valvoa.Kiitos, hyvä näin osaltasi.
Mutta kuitenkin minua vihataan ja naljaillaan, jopa ukaillaan etnisen taustani ja Jeesuksen vuoksi, ja jos lukee Paavalin saaman sanan Jeesukselta, niin moni haluaisi olla askenaasi juutalainen.
Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
Joten ei ole kumma kun kadehditaan, siitähän on kysymys.
r
Voi Juha, oletko Sinä vieläkin niissä piireissä? Se tuntuu meistä pahalta, ollaan Israelin ystäviä ja käydään natsitaustaista Saksin lingeä vastaan taistelua. Olen yrittäjäperheestä, niin eikö se ole yrityksenkin kannalta huono asia?
- Anonyymi
Tämä osoittaa taas kerran sen, että jätkä on trolli!
- Anonyymi
Vieläkö TÄTIRYHMÄ asuu ja vaikuttaa venäjällä? Vieläkö TÄTIRYHMÄ palvoo putinia?
- Anonyymi
Olen vanhoillislestadiolainen. En hyväksy Kärkkäisen kannanottoja enkä halua kannattaa tuollaisen henkilön omistamaa liiketoimintaa millään tavalla, enkä myöskään tiedä lähipiirissäni ketään, joka tukisi hänen mielipiteitään. Mietin kuitenkin - koska siellä kai kauppa edelleen käy - että ilmeisesti juutalaisasiat / antisemitismi ovat hänen kauppojensa alueilla melko kaukaisia asioita eikä juuri kukaan törmää juutalaisiin tai juutalaisuuteen juuri missään muodossa, että onko asia sitten niin, että ko. alueella ei vastaavaa kauppatarjontaa juuri ole ja vaihtoehtojen ollessa vähäisiä vaikkapa pk-seutuun verrattuna monet kuitenkin käyvät hänen liikkeessään, tykkäsivätpä kauppiaan mielipiteistä tai ei? Sitä en myöskään tiedä, onko ko. henkilö nykyään sydämestään tai edes "paperilla" vanhoillislestadiolainen vai ei, ja mitä hän nykyään miettii näistä asioista.
- Anonyymi
Sikapäivillä kannattaa käydä ostoksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sikapäivillä kannattaa käydä ostoksilla.
En käy kärkkäisillä sen takia, että tukisin Juhan typeriä ideolokioita, vaan sen takia, että monasti siellä on jokin asia kovassa tarjouksessa. Eli ostan köyhänä aina sieltä, mistä minkäkin halvalla saa. Ai niin joo. Paikkakunnallani ei ole Kärkkäistä, joten tilaan sieltä tuotteet yleensä verkkokaupan kautta.
Paikkakunnallani on vain Verkkokauppa.Com, Motonet, Gigantteja, Sokoksia, Stockmann jne. Hulluilla päivillä moni on usein heleketin kallista, joten sinne hullujenhuoneelle en yleensä mene. Sikapäivillä voisi joskus käydä ihan konkreettisesti käydä paikan päälläkin. - Anonyymi
Todella hyvä ja oikeudenmukainen kristityn näkemys.
r
- Anonyymi
Uutisointi Kärkkäisen natsimyönteisyydestä on vahvasti liioiteltua tai jopa täysin perätöntä. Olkaa mediakriittisiä!
- Anonyymi
Juutalaisvastaisuus ei mielestäni ole aina natsismia, mutta eipä se paljoa lohduta.
- Anonyymi
Ei tarvitse, kuin lukea Juha Kärkkäisen FB-seinää, niin näkee nää asiat todeksi. Juha on todellakin antisemitisti ja kannattaa QAnon-liikettä. Täytyy olla aika sokea, jos hänen seinää lukiessaan ei tätä huomaa! Juha puhui ennen suoraan juutalaisista, mutta nyt bannauksen pelossa hän onkin alkanut käyttää heistä nimeä Mafia tai JMafia. Se ei poista sitä tosiasiaa, etteikö hän edelleen syyllistyisi kiihottamiseen kansanryhmää kohtaa.
Sen sijaan Kärkkäisen tavaratalon työntekijöistä runsas enemmistö ei hyväksy Juhan oppeja, mutta koska Juha on on heidän työnantaja, he eivät jaksa näkyvästi sitä vastustaakaan. Muutenhan he menettäisivät työnantajan, joka kohtelee heitä varsin reilusti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisvastaisuus ei mielestäni ole aina natsismia, mutta eipä se paljoa lohduta.
Juutalaisvastaisuus on antisemitistmiä. Miksi vastustaa ite juutalaisia? Pikemminkin voi kritisoida eliittiä sortumatta kuitenkaan minkäänlaiseen rasismiin. Eli kritisoi rakenteita jne. Sen voisi tehdä asiallisemminkin. Juha ei totisesti näin toimi. Hänen toiminta on suoranaista antisemitismiä ja rotuvihaa. Lukekaapa ihan vasiteks vaikka hänen fb-seinää, niin näette.
- Anonyymi
Päinvastoin, tilanne on huomattavasti vakavampi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta antisemitismia se on aina, josta Jumalan varoitus; 1 Moos 12;
1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus.
3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."
Kaikki Isarelia vihaavat elävät Jumalan kirous niskassa.
r
- Anonyymi
Nytkö alkaa vl-liikkeestä nousta vastavoimaa. Limingan lestadiolainen kirkkoherra on alkanut puhua natsiliikettä vastaan. Ovatkohan tuttuja Kärkkäisen kanssa?
- Anonyymi
Vanhoillislestadiolaiset ovat aina vastustaneet natsismia. Ikinä ei ole sympatiapisteitä meidän puolelta herunut. Juha Kärkkäinen on yksittäisenä henkilönä sortunut antisemitismiin ja tämä ei ole Jumalan mielen mukaista toimintaa. Kärkkäinen tuskin omistaa elävää uskoa.
- Anonyymi
Israel om maailman pahin ja kovin terroristivaltio lännen suostumuksella.
- Anonyymi
Mitähän sanoo kempeleläinen Israelin siunaaja?
- Anonyymi
Israel on ainoa demokraattinen valtio tuolla alueella. Siellä toimii vahva oppositio kuten demokratiassa pitääkin.
Länsirannalla oli viimeiset parlamenttivaalit v 2006 ja Abbasin toimikausi päättyi v 2009, joten siellä toimii laiton hallitus ja laiton presidentti.
Mutta he eivät uskalla järjestää uusia vaaleja, koska pelkäävät, että Hamas voittaa ne ja heidän mahtavat korruptiolla hankitut tulonsa romahtaisivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän sanoo kempeleläinen Israelin siunaaja?
Mihin väite perustuu?
Oletko käynyt maassa, minä olen ja saanut filistealaisen pommin vireeni, joka heidän epäonnekseen jäi suutariksi?
Niitä tulee maahan filistealaisten ja arabien toimesta keskimäärin 22 kappaletta päivässä?
Miten sinä reagoisit, jos Ruotsi pommittaisi meitä samalla tavalla?
Israel kuitenkin ensin rauhoittelee kylää, josta pommit lähtee, pyrkii neuvottelemaan, mutta oman maan turvallisuuden vuoksi se vastaa omilla jutuillaan ja kylään ei jää yhtään kiveä toisen päälle.
Jokaisella maalla on oikeus suojata kansalaisiaan ja Israel ei ole YK;N mukaa Terroristivaltio, mutta palestiinalaiset ovat.
Saat kuvan minulta, kun panet mailisi.
Sitten uutinen, Idässä on useampi valtio tunnustanut Idän viime aikoina, mitä lännessä.
Olet tainnut kasvaa pensaassa, ilman TV;tä.
Israel, Jumalan silmäterä on pienempi mitä Sodankylä, ja naapurina saman olemuksen omaavia, kun sinä on 60 miljoonaa rättipäätä, pyssyt kädessä.
Eikö jo kellot soi.
Muuten Israel on yksi tehokkaimmista kristinuskon levittäjistä, lähetystyöstä, vaikka Messiaanisia siellä on vain kymmes- osa, loput ortodokseja tai sekulaareja, seuraavasta syystä.
He ovat neuvotelleet naapurus- sopimuksen Egyptin, Saudi arabian ja parin muun arabimaan kanssa, ja siellä on tullut kaikissa maissa herätystä, ja talous noussut, ilman peltikattojen myyjiä.
Muista missä kirouksessa kaveri elää; Gen 12;1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus.
3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."
Näin Jumalan siunaus on mennyt nyt arabeihinkin, mutta onko mennyt antisemistiseen SRK;hon.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin väite perustuu?
Oletko käynyt maassa, minä olen ja saanut filistealaisen pommin vireeni, joka heidän epäonnekseen jäi suutariksi?
Niitä tulee maahan filistealaisten ja arabien toimesta keskimäärin 22 kappaletta päivässä?
Miten sinä reagoisit, jos Ruotsi pommittaisi meitä samalla tavalla?
Israel kuitenkin ensin rauhoittelee kylää, josta pommit lähtee, pyrkii neuvottelemaan, mutta oman maan turvallisuuden vuoksi se vastaa omilla jutuillaan ja kylään ei jää yhtään kiveä toisen päälle.
Jokaisella maalla on oikeus suojata kansalaisiaan ja Israel ei ole YK;N mukaa Terroristivaltio, mutta palestiinalaiset ovat.
Saat kuvan minulta, kun panet mailisi.
Sitten uutinen, Idässä on useampi valtio tunnustanut Idän viime aikoina, mitä lännessä.
Olet tainnut kasvaa pensaassa, ilman TV;tä.
Israel, Jumalan silmäterä on pienempi mitä Sodankylä, ja naapurina saman olemuksen omaavia, kun sinä on 60 miljoonaa rättipäätä, pyssyt kädessä.
Eikö jo kellot soi.
Muuten Israel on yksi tehokkaimmista kristinuskon levittäjistä, lähetystyöstä, vaikka Messiaanisia siellä on vain kymmes- osa, loput ortodokseja tai sekulaareja, seuraavasta syystä.
He ovat neuvotelleet naapurus- sopimuksen Egyptin, Saudi arabian ja parin muun arabimaan kanssa, ja siellä on tullut kaikissa maissa herätystä, ja talous noussut, ilman peltikattojen myyjiä.
Muista missä kirouksessa kaveri elää; Gen 12;1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
Näin Jumalan siunaus on mennyt nyt arabeihinkin, mutta onko mennyt antisemistiseen SRK;hon.
rEn ottanut mitään kantaa Israelin puolesta tai vastaan. Etkö sekopää tajua lukemaasi, turha a sinun on agressioitasi minuuun kohdistaa.
- Anonyymi
Kärkkäisen Juhan ajattelumaailma on kaukana vanhoillislestadiolaisen ajattelumaailmasta. Hän kannattaa selvästi QAnon-liikettä, jota mielestäni uskovaisena ei voi missään nimessä kannattaa. Antisemitismiäkään emme missään nimessä kannata ja minkäänlaista rotusortoa. On hyvä huomata, että valtaosa Kärkkäisen tavaratalon työntekijöistä ei kannata QAnonia. Siinä, missä Juha Kärkkäinen haukkuu maskit ja desinfiointiaineet turhina, Kärkkäisen tavaratalo niitä silti myy. Miksi? Koska tavaran tilaajat eivät usko Juhan hömpötyksiin. Eikä Juha estä tavaran tilaamista, sillä hänelle kelpaa raha kuin raha.
Kaikki vl:t joiden kanssa olen jutellut, ovat olleet sitä mieltä, ettei Kärkkäisen Juha voi olla vanhoillislestadiolainen. Me emme voi veljeillä ääriliikkeiden kanssa!- Anonyymi
Totta. Jumalan lapsina sanoudumme jyrkästi irti tällaisista ääriajatteluista. QAnonin maailmankuva on kaukana uskovaisten maailmankuvasta. QAnon on vaarallinen ääriliike. Onneksi FB alkaa kitkemään näitä QAnon-julkaisuja pois alustaltaan. Toivottavasti ne pitävät sanansa. Me Jumalan lapsina emme voi seisoa QAnonin arvojen takana!
Asia on monimutkainen, luin itse aikoinaan magneettimediasta nuo kohua aiheuttaneet kirjoitukset jotka toivat Kärkkäiselle myös tuomiot, kirjoituksista joita hän ei ollut siis kirjoittanut.
Korostan nyt että en hyväksy minkäänlaista juutalaisvihamielisyyttä ja tiedän että Juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa.
Kärkkäinen sai tuomion jutuista jotka oli julkaistu mm yhdysvalloissa ja ilman tuomioita. Kysymyksessä on valtio jossa pienimmästäkin muotovirheestä napsahtaa syyte, joten voidaan olettaa että lakimiesarmeija oli lukenut kirjoitukset ennen julkaisua.
Sananvapaus käsite on moniulotteinen ja mielestäni suurliikemiehelläkin on oikeus mielipiteisiin . Itse asiat jotka Kärkkäinen halusi esiin tuoda keskusteltaviksi ja arvioitaviksi, jäivät täysin vaille huomiota. Tapahtui kuten ennenkin että viestin tuoja ammuttiin ja viesti jäi lukematta.- Anonyymi
Ihmettelen sitä että kun tämän valitun kansan tekoja kritisoidaan niin se nähdään automaattisesti vain poliittisena kannanottona. Käsitteet oikeisto vasemmisto /esiintyvät vain politiikassa.
- Anonyymi
Kärkkäinen on huonomaineisempia yrityksiä erään sanomalehden mukaan.
- Anonyymi
Valitun kansan pääkaupunki on Oulusa. Sielä se Hengi lepää
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1153153- 122046
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371895Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4011763Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101201- 131196
- 201059