Vapaiden suuntien harha!

Anonyymi

Täällä on kummallista opetusta, että synninpäästö pysähtyi apostoleihin. Eihän niin opettanut Jeesuskaan ja yleensä kaikki kirkotkin on käsittänyt asian, niinkuin me vl:t käsitetään tämä asia.

80

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei mikään muu kirkko, kun Porttokirkko Rooma.
      Mainitse joku toinen?

r

• Anonyymi

Luterilainen kirkko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen kirkko

Lut kirkkohan kuuluu samaan jengiin, sen Paavi on Vatikaanissa.
        Tätäkautta myös SRK kuuluu porttokirkkoon.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

r

Etkö pölvästi huomaa, miten alhainen olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

r

Kaikki muut ovat varmaan sinun mielestäsi porttoja, mutta oma pikku seurakuntasi oikeassa. Kannattaa miettiä omaa suhdettasi uskoon, jos noin koville ottaa kirkkojen usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö pölvästi huomaa, miten alhainen olet.

Kommentoi vastusta, älä kirjoittajaa.
        Kuka tässä pölvästi ja alhainen , ja vielä tyhmä on.

ent. vl

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki muut ovat varmaan sinun mielestäsi porttoja, mutta oma pikku seurakuntasi oikeassa. Kannattaa miettiä omaa suhdettasi uskoon, jos noin koville ottaa kirkkojen usko.

Missä olen maininnut sen?
        Älä pane minun suuhun omia pineitasi.
        Minulla on Kristus, se rittää, sinulla ei, ilmeisesti, koska jutut on sitä, mitä on.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

r

Tyhmyydellä ei ole todellakaan rajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommentoi vastusta, älä kirjoittajaa.
        Kuka tässä pölvästi ja alhainen , ja vielä tyhmä on.

ent. vl

No et sinä ainakaan, omasta mielestäsi? Miksi pidät toista kirjoittajaa tyhmänä vaikka saatat itse olla häntä tyhmempi?

• Anonyymi

Olisi kovasti laestadiolaisten syytä kerrata 8. käsky. Kirjoitus antaa todella huonon kuvan uskostasi. Tyypillistä.

• Syyttävä sormi on syytä ojentaa kaikkia niitä kohti, jotka ottavat tosissaan ihmisen luoman kristinuskon epäjumalan.

Pistäkääs veikaten osaisiko oikea jumala antaa yksiselitteiset ohjeet?

• Anonyymi

Harso pois silmiltä ja etsi vastaus Jeesuksen sanoista. Se on selvästi sanottu kenelle Jeesus antoi vallan. Sitä sanaa ei käännetä, ei väännetä vaan se on niin kuin se on kirjoitettu.
        Kun nämä vallan saaneet ja sitä käyttäneet poistuivat tuonelaan, valta loppui. Sitä valtaa ei enää ole kenelläkään.
        Täällä jos missään tulee esille se kuinka Jeesuksen sana on hylätty eikä Häneen uskota. Senkin Jeesus sanoi eläessään. Se toteutuu kaikissa uskonnoissa ja kirkoissa.
        w.

• Anonyymi kirjoitti:

Harso pois silmiltä ja etsi vastaus Jeesuksen sanoista. Se on selvästi sanottu kenelle Jeesus antoi vallan. Sitä sanaa ei käännetä, ei väännetä vaan se on niin kuin se on kirjoitettu.
        Kun nämä vallan saaneet ja sitä käyttäneet poistuivat tuonelaan, valta loppui. Sitä valtaa ei enää ole kenelläkään.
        Täällä jos missään tulee esille se kuinka Jeesuksen sana on hylätty eikä Häneen uskota. Senkin Jeesus sanoi eläessään. Se toteutuu kaikissa uskonnoissa ja kirkoissa.
        w.

Tuon jeesuksen elämästä ei jäänyt minkäänlaista todistetta, kaikki sadut on kirjoitettu vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

Kukaan aikalainen ei huomannut edes ihmetekoja, jota voi kyllä pitää ihmeenä sinänsä.

• Anonyymi

Pistäkääs veikaten, ehtiiko tämä minun hunsvottipoikani, joka täälle riekkuu he-ma-nimimerkillä, saada aerobicin historian väikkärinsä valmiiksi kevääseen mennessä...
        t. äitinsä (kaulin sylissä)

• Anonyymi

Uskolla Herraamme Jeesukseen Kristukseen saadaan synnit anteeksi

Joh. 20:31
      mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

Ap. t. 10:43

Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

1. Joh. 1:9
      Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

1. Joh. 2:12
      Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Vl:t eivät luota että 1.Joh.2:12 olisi totta koska kirjoitettua Jumalan sanaa ei muka saisi uskoa todeksi.

Kristuksen seuraajat pyytävät kuulijoitaan
      2. Kor. 5:20
      Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Epäilevälle voi vakuuttaa että Jeesus Kristus on sovittanut hänenkin synnit.
      Synnit ei tule anteeksi saarnaamalla vaan kun saa vakuutettua ja rohkiastua epäilevänkin uskomaan Herraan Jeesukseen Kristukseen ainoana oikeana sijaisuhrinamme.

• Anonyymi

Uudestisyntynyt ihminen on Pyhän Hengen asuisija, Hänen lisäkseen ei tarvita tupakalle haisevia lestaukkoja mukapäästämään syntikuormista!

Ajatus on jo itsessään naurettava, vaikka näitä ukkoja ei naurata ollenkaan, heitä itkettää ja he naukuvat kuulijoilta...saanko minäkin vielä uskoa... ja penkeistä nostellaan käsiä ja mumistaan jeessss.... hoijakkaa.

eli tuossakin yllä on pitkä lista Raamatun kohtia joist ajokainen romuttaa tämän synninpäästövimman, mutta mitä tekee lestalainen sen lukiessaan, ?

ei mitään, ei ainakana usko lukemaansa.

mitä tästä päättelemme, sitä saa miettiä jokainen lukija.

• Anonyymi

Ne tulevat myös kasteessa, kun upotetaan sekä ehtoollisella.
        Hyvä oli kirjoituksesi.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä oli kirjoituksesi.

r

r. Sivuat ehtoollista. Mitä tapahtuu ehtoollisella ja minkä takia sitä Jeesuksen sanan mukaan vietetään?
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

r. Sivuat ehtoollista. Mitä tapahtuu ehtoollisella ja minkä takia sitä Jeesuksen sanan mukaan vietetään?
        w.

Käykö tämä; Matt. 26:26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."
        27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
        28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISEKSI
        29 Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Vahvistus; Hebr 9;15 Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käykö tämä; Matt. 26:26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."
        27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
        28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISEKSI
        29 Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Vahvistus; Hebr 9;15 Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön.

r

Uusi liitto ja Jeesuksen uhriveri mahdollistivat ihmiselle tien pelastukseen. Se edellyttää uskon Jeesukseen ja Hänen Isältä saamaansa sanaan. On tehtävä parannus ja sitten kaste.
        Se että nauttii ehtoollisen ei tarkoita vapautusta synneistä. Valitettavasti ehtoollista käytetään syntien anteeksi antamsena. J
        Jeesus sanoi opetuslapsilleen ehtoollisella, niin usein kun te tätä nautitte, tehkää se minun muistokseni. Se on ehtoollisen tarkoitus, muistamme Jeesuksen kuolemaa.
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi liitto ja Jeesuksen uhriveri mahdollistivat ihmiselle tien pelastukseen. Se edellyttää uskon Jeesukseen ja Hänen Isältä saamaansa sanaan. On tehtävä parannus ja sitten kaste.
        Se että nauttii ehtoollisen ei tarkoita vapautusta synneistä. Valitettavasti ehtoollista käytetään syntien anteeksi antamsena. J
        Jeesus sanoi opetuslapsilleen ehtoollisella, niin usein kun te tätä nautitte, tehkää se minun muistokseni. Se on ehtoollisen tarkoitus, muistamme Jeesuksen kuolemaa.
        w.

Tärkeintä on ottaa ehtoollinen nöyrällä sydämella Messiaan muistoksi, mutta kukaan ei voi väittää, etteikö Jeesus sanonut Matteuksessa, että myös syntien anteeksi antamiseksi.
        Sen poisotto on jo synti.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tärkeintä on ottaa ehtoollinen nöyrällä sydämella Messiaan muistoksi, mutta kukaan ei voi väittää, etteikö Jeesus sanonut Matteuksessa, että myös syntien anteeksi antamiseksi.
        Sen poisotto on jo synti.

r

Ehtoollisella Jeesus vahvisti vertauksella mitä Hänen veri ja ruumis tarkoittivat. Hänen ruumiinsa oli sana, elämän leipä. Joh 6:51.
        Viini tarkoitti Hänen uhriverta joka vuodatetaan monien edestä. Mark. 14:24.

Siis ehtoollisen nauttija ei saa syntejään anteeksi nauttimalla sen. Hänen on syötävä Jeesuksen ruumis leivässä joka tarkoittaa evankeliumia ja uskoa siihen. Veri mahdollistaa pelastuksen koska se uhriveri on vuodatettu kaikkien puolesta.
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä oli kirjoituksesi.

r

Pahanteko mielessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

r

Veren osallisuus saadaan omakohtaiseksi vain kasteessa hyväksi jolloin synti pestään ihmisestä pois ainutkertaisesti. Ehtoollisessa vain muistellaan Jeesuksen kärsimyksiä.

Room. 6:3

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestisyntynyt ihminen on Pyhän Hengen asuisija, Hänen lisäkseen ei tarvita tupakalle haisevia lestaukkoja mukapäästämään syntikuormista!

Ajatus on jo itsessään naurettava, vaikka näitä ukkoja ei naurata ollenkaan, heitä itkettää ja he naukuvat kuulijoilta...saanko minäkin vielä uskoa... ja penkeistä nostellaan käsiä ja mumistaan jeessss.... hoijakkaa.

eli tuossakin yllä on pitkä lista Raamatun kohtia joist ajokainen romuttaa tämän synninpäästövimman, mutta mitä tekee lestalainen sen lukiessaan, ?

ei mitään, ei ainakana usko lukemaansa.

mitä tästä päättelemme, sitä saa miettiä jokainen lukija.

Uskovalla on oikeus Jeesuksen nimessä ja veressä julistaa synnit anteeksi. Entä, jos ei olekaan uskoa, vaan luulouskoa? Silloin anteeksiantoa ei tapahtunutkaan. Huulet vain höpisivät ilman totista uskoa. Kevyesti syntejä ei voi antaa anteeksi.
        Onko vielä ns. hoitokokouksia? Silloin toimitaan alistamalla ilman rakkautta. Tuollaisen tilanteen pitäisi olla kahdenkeskinen ja katuvan itsensä toivomuksesta tapahtuva keskustelu. Tuskin niin on toimittu.
        Niin ehtoollisellakin. Sitä voi nauttia myös itselleen tuomioksi, jos ei usko. Mistä tiedät, oletko uskossa? Toimit Pyhän Hengen ohjauksessa ja silloin ohjaus on yhtä Raamatun kanssa. Rukoiletko? Luetko Raamattua? Miten toimit kotona? Töissä?
        Tiedän kokemuksesta, että pahan henki väistyy Jeesuksen nimen kuullessaan.
        Muutoksen aikaa? Toivottavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahanteko mielessä.

??

r

• Anonyymi

Amerikkalaiset helluntailiikkeen perustajat olivat homoja (Parham ja Saymou).

Niin eikös silloin helluntailiike ole se todellinen porttokirkko.

Samoin helluntailiikkeen Suomen aluejohtaja tuomittiin homoseksuaalisesta hurjastelusta kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen.

• Anonyymi

Ilmestyskirja todistaa mikä on portto. Kun lukee Ilm.17 niin sieltä selviää mikä on suuri Babylon, eli portto. Lyhyesti se tarkoittaa kaikkia maailman vääriä uskontoja, kirkkoja ja lahkoja. Ne jotka opettavat ja toimivat Jumalaa vastaan, niitä kohtaa tuho.

• Anonyymi

Kumpi lie pahempi, homo tai pedofiili, samoja paskoja ovat.

• Anonyymi

Nuo mainitsemasi tyypit eivät perustaneet mitään helluntailiikettä, vaan pyrkivät pyörimään sen varjossa, mutta varsinainen helluntaiherätys syntyi spontaanisti eri seurakunnissa. Ei sillä ollut ketään perustajaa! Koeta pysyä asiassa.
        Eiköhän se luterilainen kirkko ole varsinainen homo- ja porttokirkko, kun ihan piispoista lähtien kirkko suosii homutta. Siellähän järjestetään sateenkaarimessuja ja muita perverssejä tilaisuuksia. Pian ei saa virkaa kirkossa, ellei hyväksy tuota homo-agendaa.

• Synninpäästö sanaa ei löydy Raamatusta.

• Anonyymi

Ei löydy ei. Sana synninpäästö tarkoittaa että joku päästää toisen ihmisen hänen tekemistä synneistä.
        Sellaista ihmistä ei ole joka on " synninpäästäjä"
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei löydy ei. Sana synninpäästö tarkoittaa että joku päästää toisen ihmisen hänen tekemistä synneistä.
        Sellaista ihmistä ei ole joka on " synninpäästäjä"
        w.

Minkä te päästätte maan päällä, se on päästetty taivaassa.

• Tämä ei ole harhaa. harha on väittää että lestadiolaisten antama valhesynninpäästö on avain autuuteen.

KR 1933/-38
      Joh. 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Kun Jeesus vuodatti Golgatalla veriuhrin, sillä hetkellä hän sovitti koko maailman synnin, tulemalla synniksi itse ja synnin palkka onkuolema. Kuolemallaan hän kuoleman voitti. Kun uskot Jeesuksen kuolleen sinunkin syntiesi puolesta ja uskot että Jumala hänet herätti sinäkin pelastut kun suullasi tunnustat sen.

• Anonyymi

Vapaitten suuntien harhaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Vapaitten suuntien harhaa.

Tuollaiselle en voi siunausta toivottaa

Hebrealaiskirje:
        10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä

• Anonyymi

Vanhoillislestadiolaiset eivät ole päteviä julistamaan synninpässtöä, koska ovat itse kastamattomia luterilaisia.
      Perkeleen keksimä lapsikaste estää Pyhää Henkeä toimimasta kirkossa.

• Anonyymi

Hellareilla on hermot kireällä kun niiden huumediileri sai 5 vuotta linnaa.

• Anonyymi

Nyt palstalla keikistelee vapaitten suuntien kaksi pikku pirua. Ällöttää.

• Ole siunattu!

• Anonyymi

Onkohan syy se, ettemme itse tiedä Raamatun salaisuuksia, He vaikuttavat olevan perillä. Olen saanut paljon uutta tietoa.
        Saarnoistahan kolmannes käsittelee vain Daavidia ja Naatania, samoja kopioita vuodesta vuoteen ja ilman Jeesusken kirkastamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan syy se, ettemme itse tiedä Raamatun salaisuuksia, He vaikuttavat olevan perillä. Olen saanut paljon uutta tietoa.
        Saarnoistahan kolmannes käsittelee vain Daavidia ja Naatania, samoja kopioita vuodesta vuoteen ja ilman Jeesusken kirkastamista.

Hellaridiileri taisi kirkastaa enemmänkin sitä anfetamiinia. sai 5 v. vankeutta,

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Ole siunattu!

On kirjat sekaisin, kun saatanakin on siunaamassa.

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Ole siunattu!

Älä saatana ilveile.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä saatana ilveile.

Luukkaan evankeliumi:
        6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Roomalaiskirje:
        12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
        1.Pietarin kirje:

3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte

Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.

• Anonyymi kirjoitti:

On kirjat sekaisin, kun saatanakin on siunaamassa.

Luukkaan evankeliumi:
        6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
        Roomalaiskirje:
        12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
        1.Pietarin kirje:
        3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei saisi olla kenellekään salaisuus ja kaikkein viimeimmäksi niille jotka pitävät itseään uskovaisina.

Näillä puhujilla jotka pitävät Raamattua salattuna on suuri vastuu sieluista jotka ovat eksyttäneet.

Olet oikealla tiellä, Herra puhuttelee sinua. Älä torju taivaallista totuuden rakkauden lahjaa jota sinulle ojennetaan nyt.

• Anonyymi

Ei lestadiolainen kuuntele mitään joka ei tule omasta pikkupiiristä, sitä hän taas kuuntelee eikä osaa arvioida mitään kuulemastaan.

kaikki menee kun seulassa on miehen kokoinen reikä.

• Anonyymi

Raamattua kiellettiin lukemasta yksin aikoinaan kun pelättiin että puhujien väärät opetukset paljastuu.
        Vielä nykyisinkin saarnataan samoista valikoiduista kohdista jotka katsotaan sopivasti tulkittuna tukevan heidän omaa oppiaan.
        Yli kymmenen vuotta sitten laskin että viidessä eri saarnassa kerrottiin että Ananias saarnasi synnit Saulukselle anteeksi. Eli valehdeltiin.
        Ananias sanoi nimittäin Saulukselle vapaasti lainaten.. Mitä viivyttele huuda avuksesi Herraa ja anna kastattaa itsesi jotta syntisi pyyhittäisiin pois...
        SRK opetus halveksii niin kastetta kuin ehtoollistakin eli ei ole luterilainenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattua kiellettiin lukemasta yksin aikoinaan kun pelättiin että puhujien väärät opetukset paljastuu.
        Vielä nykyisinkin saarnataan samoista valikoiduista kohdista jotka katsotaan sopivasti tulkittuna tukevan heidän omaa oppiaan.
        Yli kymmenen vuotta sitten laskin että viidessä eri saarnassa kerrottiin että Ananias saarnasi synnit Saulukselle anteeksi. Eli valehdeltiin.
        Ananias sanoi nimittäin Saulukselle vapaasti lainaten.. Mitä viivyttele huuda avuksesi Herraa ja anna kastattaa itsesi jotta syntisi pyyhittäisiin pois...
        SRK opetus halveksii niin kastetta kuin ehtoollistakin eli ei ole luterilainenkaan.

Siis viidessä eri suviseurasaarnassa samoissa suviseuroissa..

• Anonyymi kirjoitti:

Heillä on sama periaate kuin aikoinaan roomalaiskatolisilla jesuiittamunkeilla; Tarkoitus pyhittää keinot. Eli kaikki manipuloinnin keinot ovat sallittuja vl-valheen tueksi.

Jokaisen pitäisi ymmärtää että usko joka perustuu valheelle ei ole pelastavaa.

Mutta jos olet torjunut Jumalalta saadun Rakkauden Totuuteen, olet kirouksen alainen ja uskot valheen.

• Anonyymi

Aloittaja ihmettelee kuinka opetetaan että synninpäästö toppasi Apostoleihin.. !

Minä taas ihmettelen sitä enemmänkin, kuinka se päätyi yksin lestalaisille !

• Anonyymi

Kuolemansa ja helluntain väliseksi ajaksi Jeesus oli estynyt antamaan syntejä anteeksi, niin siksi ajaksi Jeesus valtuutti opetuslapset antamaan synnit anteeksi.

Helluntaina ja sen jälkeen synnit saadaan anteeksi kasteessa.

• Anonyymi

Näytätkö Raamatunkohdan missä tuo sanotaan?

• Anonyymi

Kun ihmisestä on kasteessa riisuttu pois synti. Niin Jumalasta syntynyt ei enää tee syntiä. Synti on hegellinen asia.

1. Joh. 3:9
        "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

Joka tekee syntiä, sellainen ei ole syntynyt Jumalasta.

• Anonyymi

Viimeisinä sanoinaan Jeesus antoi kastekäskyn opetuslapsille syntien anteeksiantamisen välineeksi tuli kristillinen kaste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeisinä sanoinaan Jeesus antoi kastekäskyn opetuslapsille syntien anteeksiantamisen välineeksi tuli kristillinen kaste.

Väärin!
        Synnit saadaan anteeksi vain uskomalla herraan Jeesukseen:
        Ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»
        44Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa. "

Tuo kaste-automaatti on katolisen kirkon keksintö, jolla se sai hankittua uusia jäseniä. Typerää ajatellakaan, että uskomattoman vauvan kastamisella olisi mitään tekemistä syntienanteeksisaamisen kanssa. Eihän vauva ole tehnyt vielä syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näytätkö Raamatunkohdan missä tuo sanotaan?

Tuonelassa ollessaan Jeesus ei voinut kohdata ihmisä maan päälllä.

Luuk. 5:24
        "Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Maan päällä kulkiessaan Jeesus antoi syntejä anteeksi, keitä hän tapasikin

-syntinen nainen
        -lapset
        -halvaantunut mies
        -ristinryöväri

Tuonelassa oloa varten Jeesus valtuutti opetuslapset antamaan syntejä anteeksi siksi ajaksi. Jeesus delegoi anteeksiantamisen opetuslapsilleen siksi aikaan kun oli itse siitä estynyt. Eli kuolemansa ja helluntain väliseksi ajaksi.

Matt. 6:14

Sillä jos TE annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

-syntinen nainen
        -lapset
        -halvaantunut mies
        -ristinryöväri

Tuonelassa oloa varten Jeesus valtuutti opetuslapset antamaan syntejä anteeksi siksi ajaksi. Jeesus delegoi anteeksiantamisen opetuslapsilleen siksi aikaan kun oli itse siitä estynyt. Eli kuolemansa ja helluntain väliseksi ajaksi.

Sillä jos TE annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

Jeesus valtuuttaa opetuslapset antamaan syntejä anteeksi, siksi aikaa kun on itse estynyt niin tekemästä.

Joh. 20:23

Joiden synnit TE anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus valtuuttaa opetuslapset antamaan syntejä anteeksi, siksi aikaa kun on itse estynyt niin tekemästä.

Joiden synnit TE anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Turhaa kiistelyä. Hän joka tuntee sanan ja totuuden, hänen ei tarvitse kiistellä, tulkita tai olettaa. Vastaus löytyy aina Jeesuksen sanasta.
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turhaa kiistelyä. Hän joka tuntee sanan ja totuuden, hänen ei tarvitse kiistellä, tulkita tai olettaa. Vastaus löytyy aina Jeesuksen sanasta.
        w.

Kyllä Raamatun tilanteet, kuka puhuu ja kenelle puhutaan, pitää ymmärtää.

Ei sieltä voi vain siepata jakeita itselleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Raamatun tilanteet, kuka puhuu ja kenelle puhutaan, pitää ymmärtää.

Ei sieltä voi vain siepata jakeita itselleen.

Uusi testamentti pitää tuntea jokaista sanaa myöten ja ymmärtää asiayhteys ja kokonaisuus.
        Silloin voi verrata puhujien sanomaa Jeesuksen opetukseen. Olen varma että jos jokainen tuntisi totuuden niin he jättäisivät eksytyksen ja seuraisivat Jeesusta.
        Se tarkoittaisi sitä että kirkot olisivat tyhjiä, samoin uskonnollisten seuratuvat olisivat tyhjiä.
        Kuka menisi enää kuulemaan eksytystä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Näin Jeesus sanoi, kutta konteksti on toinen, siinä mainitaan aijemmin, samassa luvussa Martta ja Maria, sekä vahvistus Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Jeesus tavasi ennen kirkastumistaan kymmeniä henkilöitä, eikä yksin opetuslapsia, jolloin sanomasta tuli maapalloa kattava, jonka Daniel vahvistaa.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ihmisestä on kasteessa riisuttu pois synti. Niin Jumalasta syntynyt ei enää tee syntiä. Synti on hegellinen asia.

1. Joh. 3:9
        "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

Joka tekee syntiä, sellainen ei ole syntynyt Jumalasta.

Kasteessa ei riisuta ihmisestä yhtään mitään, no jos painepesuria käytetään saattaa housut lähteä, ei muuten!

ei pidä keksiä lapsellisia fraaseja joista ei Raamattu tiedä mitään.

voi myös lukea sen Joh kirjeen jatko-osankin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin!
        Synnit saadaan anteeksi vain uskomalla herraan Jeesukseen:
        Ap 10
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.»
        44Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa. "

Tuo kaste-automaatti on katolisen kirkon keksintö, jolla se sai hankittua uusia jäseniä. Typerää ajatellakaan, että uskomattoman vauvan kastamisella olisi mitään tekemistä syntienanteeksisaamisen kanssa. Eihän vauva ole tehnyt vielä syntiä.

Sillä, vauvakasteella ei ole mitään tekemistä Kristuksen kanssakaan.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No antoivat oppilaat syntejä anteeksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi testamentti pitää tuntea jokaista sanaa myöten ja ymmärtää asiayhteys ja kokonaisuus.
        Silloin voi verrata puhujien sanomaa Jeesuksen opetukseen. Olen varma että jos jokainen tuntisi totuuden niin he jättäisivät eksytyksen ja seuraisivat Jeesusta.
        Se tarkoittaisi sitä että kirkot olisivat tyhjiä, samoin uskonnollisten seuratuvat olisivat tyhjiä.
        Kuka menisi enää kuulemaan eksytystä?

niin mutt akun ihmiset rakastavat joukkoturvaa ja isien perinteitä kaiksita eniten, Raamattu on siinöä vaan jotta sieltä voidaan kaivaa jokin korvasyyhyjae omaan isien oppiin tueksi.

näin se menee käytännössä.

vähän on ihmisiä joita todella kiinnostaa ollenkaan mikään Raamatun totuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-syntinen nainen
        -lapset
        -halvaantunut mies
        -ristinryöväri

Raamattu kertoo sen, keitä Jeesus tapasi Tuonelassa; 1 Piet 3;18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
        19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
        21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
        22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

Matt 12:40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä, vauvakasteella ei ole mitään tekemistä Kristuksen kanssakaan.

r

Ei niin. Se on kirkollinen rituaali samoin kuin kirkollinen avioliittoon vihkiminen, vainajan ruumiinsiunaus, rippikoulu ym.
        Kirkon sivulta selviää mitä vauvakaste on. Sieltä voi jokainen tarkistaa että kasteessa lapsi otetaan kirkon ja kansainvälisen kirkon jäseneksi. Kirkko on maallinen instituutio jossa sinällään ei ole mitään hengellisyyttä. Se on organisaatio muiden joukossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niin. Se on kirkollinen rituaali samoin kuin kirkollinen avioliittoon vihkiminen, vainajan ruumiinsiunaus, rippikoulu ym.
        Kirkon sivulta selviää mitä vauvakaste on. Sieltä voi jokainen tarkistaa että kasteessa lapsi otetaan kirkon ja kansainvälisen kirkon jäseneksi. Kirkko on maallinen instituutio jossa sinällään ei ole mitään hengellisyyttä. Se on organisaatio muiden joukossa.

No vapaissa suunnisahan kyllä on hengellisyyttä, tosin saatanasta lähtöisin.

• Anonyymi

Sinun totuutesi on kristityille eksytystä.
      Ei pelkkä opin tuktkiminen takaa sitä että henki on oikea. Älkää jokaista henkeä uskoko.

Kaatajahenki ja jalanvenyttäjähenki on valheen henki.

Ylivainion aikana 1403 helluntailaisten väittämää ihmeparanemist osoittautui valheeksi.

Tottakai,koska koko helluntailaisuus on valheen hengen aikaansaama valheiden verkko, jolla he pyydystävät uhreja lahkoihinsa.

• Anonyymi

Kuka täällä on helluntailainen ?

• Anonyymi

Ai noinko lutterisi on sinulle kertonut, unessakoilmestyi vaiko ihan päivännäöllä, heititkö mustepullolla vai miten meni !!?

helluntaissa ei ole mitään jalanvenytystä koskaan ollut, yksityisiä mitä lie oli aikansa mutta ne katosivat tuli kai liian pitkiä jalkoja en tiedä, mutta helluntaihin se ei liity mitenkään muuten kuin sekottavana konferenssiriesana joskus.

paranemisista et tiedä yhtäänmitään sen enempää kuin ne tohtoriherratkaan tutkimuksineen, ihan satasella huuhaata heidän mukatutkintansa. en ole nähnyt kyselypaperia mutta kuullut olen että kysmykset oli laadittu sillä tavalla että lasaruskaan ei olisi haudast apäässyt ulos, eli älä puhu palturia enempää !

• Anonyymi

Kerro millainenon Raamatunmukainen Kristitty, anna tulla katsotaan kestääkö se tarkastelun!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro millainenon Raamatunmukainen Kristitty, anna tulla katsotaan kestääkö se tarkastelun!

Kristitty on ihminen joka on ottanut Jeesuksen vastaan Herrana ja vapahtajana.

Hän myös julistaa Hänen suuruuttaan tunnustamalla suullaan Hänet Kuninkaakseen, sekä Kaikkivaltiaaksi, sekä on ottanut kasteen uskontulon jälkeen nimenomaan Jeesukseen.

On myös uudestisyntynyt sekä ympärileikannut sydämensä Häneen ja kuuluu, tai etsii Kristillistä seurakuntaa, jolle Raamattu on auktoriteetti.

Tässä pikapikaa.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristitty on ihminen joka on ottanut Jeesuksen vastaan Herrana ja vapahtajana.

Hän myös julistaa Hänen suuruuttaan tunnustamalla suullaan Hänet Kuninkaakseen, sekä Kaikkivaltiaaksi, sekä on ottanut kasteen uskontulon jälkeen nimenomaan Jeesukseen.

On myös uudestisyntynyt sekä ympärileikannut sydämensä Häneen ja kuuluu, tai etsii Kristillistä seurakuntaa, jolle Raamattu on auktoriteetti.

Tässä pikapikaa.

r

Kaikki opista riippumatta kutsuvat itseään kristillisiksi seurakunniksi. Varmaan r tiedät mitä tarkoittaa ekklesia?
        Se ei ollut mikään uskonnollisesti rekisterötynyt järjestö vaan Jeesuksen seuraajien kokoontuminen.
        Suu pitää todistaa Jeesuksen Herraksi ja se Hån on.
        w.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai noinko lutterisi on sinulle kertonut, unessakoilmestyi vaiko ihan päivännäöllä, heititkö mustepullolla vai miten meni !!?

helluntaissa ei ole mitään jalanvenytystä koskaan ollut, yksityisiä mitä lie oli aikansa mutta ne katosivat tuli kai liian pitkiä jalkoja en tiedä, mutta helluntaihin se ei liity mitenkään muuten kuin sekottavana konferenssiriesana joskus.

paranemisista et tiedä yhtäänmitään sen enempää kuin ne tohtoriherratkaan tutkimuksineen, ihan satasella huuhaata heidän mukatutkintansa. en ole nähnyt kyselypaperia mutta kuullut olen että kysmykset oli laadittu sillä tavalla että lasaruskaan ei olisi haudast apäässyt ulos, eli älä puhu palturia enempää !

helluntailaisissa on paha henki, sellaisia pitää varoa ja karttaa, eikä sellaista pidä päästää sisälle huoneeseensa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki opista riippumatta kutsuvat itseään kristillisiksi seurakunniksi. Varmaan r tiedät mitä tarkoittaa ekklesia?
        Se ei ollut mikään uskonnollisesti rekisterötynyt järjestö vaan Jeesuksen seuraajien kokoontuminen.
        Suu pitää todistaa Jeesuksen Herraksi ja se Hån on.
        w.

Ekkeleesia tarkoittaa Koineella ylipäätään kokoontumista.
        Mielestäni uskovien yhteys on tärkä, miski muuten käydä Yliopistoa vuosikausia, sehän valmistaa esiintymään sekä tietoon, jota jakaa.
        Tyhjässä tuvassa siitä ei ole juuri apua, sen jokainen huomasi Covid 19 aikana.

Yksi seurakunta, jossa käyn, ei kuulu mihinkään kirkkokutaan.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisissa on paha henki, sellaisia pitää varoa ja karttaa, eikä sellaista pidä päästää sisälle huoneeseensa,

Miksihän sinä toistat tuota samaa valhetta? Onko sinulla jonkunlainen trauma helluntailaisia kohtaan?
        Rauhoittaako se levotonta omaatuntoasi kun haukut toisia uskovia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksihän sinä toistat tuota samaa valhetta? Onko sinulla jonkunlainen trauma helluntailaisia kohtaan?
        Rauhoittaako se levotonta omaatuntoasi kun haukut toisia uskovia?

se on hänen työnsä, työnantaja on valtuuttanut hänet siihen ja uskolliset palkitaan.

kuka se työantaja sitten on, sitä saaa miettiä itsekukin tykönään esilletullleita seikkoja hyödyntäen ja Raamattuun verraten.

juoppous kulkee usein isältä pojalle, jumalankielteisyys menee samaa rataa, kotona kylvetään monet siemenet ja ne näkyy monissa polvissa jos osaa katsoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      67
      2395
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe