https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c0f9c418-4aaf-4ce8-96f4-462e5a8eb187
"Hanna Peltosella on tuhansia seuraajia somessa, muttei ketään, jonka kanssa lähteä kahville. Tutkijan mukaan nuorten naisten yksinäisyys on yllättävän yleistä: siitä kärsivät myös menestyneet ja kuuluisat."
Onkohan nyt käynyt niin että kun naiset avoimesti halveksii kilttejä & kunnollisia miehiä, ja taas niiden ihailemat väkivaltaiset jännäp..kapötkylät ovat niin vaarallisia ettei niiden kanssa kannata hengailla tai menee henki, niin jäävät sitten yksinäisiksi?
Täällä sinkut -palstallakin olisi varmasti lukuisia kilttejä & kunnollisia miehiä jotka voisi alkaa Hannan ystäväksi ja kahvittelukaveriksi, Hannalle ei vain kelpaa k&k kaveriksi niin joutuu sitten valittamaan yksinäisyyttään lehdistölle :(
-harmiseikirj-
Nuorten naisten yksinäisyys on yllättävän yleistä
27
104
Vastaukset
Miten niin naiset halveksii kilttejä ja kunnollisia..? Taasen syyllistyt yleistämään..
Tietääkseni olen nainen.. ja arvostan suuresti kilttejä ja kunnollisia miehiä.
Nehän on ihan parhaita...- Anonyymi
No kyllä se yleensä niin menee että jännäp..kapötkylä rikollinen murhamies on ainoa valkoihoinen miesmalli jonka naiset hyväksyy. Näkeehän sen tuosta Hannastakin, mieluummin on ilman kavereita kuin hyväksyy kiltit & kunnolliset miehet.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
No kyllä se yleensä niin menee että jännäp..kapötkylä rikollinen murhamies on ainoa valkoihoinen miesmalli jonka naiset hyväksyy. Näkeehän sen tuosta Hannastakin, mieluummin on ilman kavereita kuin hyväksyy kiltit & kunnolliset miehet.
-harmiseikirj-Toisaalta aika moni nainen on mieluummin yksin kuin "tyytyy" epätäydelliseen kumppaniin.
Sehän se jännä juttu onkin, että jokainen on epätäydellinen, niin naiset kuin miehetkin.
Mitä täydellisempänä ihminen itseään pitää, sitä suuremman vaatimustason tuntuisi asettavan muille ihmisille.
Ja sillä ei olekaan oikeasti mitään tekemistä täydellisyyden kanssa, että pitää itseään täydellisenä.
Mä voin lähteä Hannan kanssa kahville. Missä hän mahtaa asua?
Mitenkäs sitten te miehet. Te palstan k&k:t. Tekin haluatte jännäjennoja, niin miksi te ette kelpuuta kilttejä ja kunnollisia naisia? Harvase päivä joku tekee aloituksen, jossa kerrotaan ettei Tindereissä ja muissa tule matcheja, kun naisia ei kiinnosta, tai ne ei vastaa. Tai jos ei ihan joka päivä aloituksia, niin ainakin kymmeniä saman aiheisia kommentteja joko yhdessä tällaisessa aloituksessa, tai useammassa missä tahansa naiseen viittaavassa aloituksessa.
Miksi te valitatte, kun TE teette tasan tarkkaan samaa, mitä väitätte naisten tekevän? Jotta ei tule epäselvyyttä siitä, mistä minä tiedän mitä nainen haluaa, niin jalkojeni välistä ei löydy sitä miehistä roikkuvaa lihanpalaa. Sieltä löytyy kaksi isompaa aukkoa, ja yksi pienempi.
Miksi TE ette hyväksy kilttejä ja kunnollisia naisia, joita löytyy huomattavasti enemmän kuin näitä teidän mieleisiänne keinotekoisia isotissisiä jännäjennoja, joille oma virheetön ulkonäkö on tärkeämpää kuin mikään muu. Siksi, että teille naisessa on vain kolme merkittävää asiaa: nätti laitettu naama, isot tissit, ja tietenkin tärkein eli pillu. Ei teitä kilttejä ja kunnollisia kiinnosta laittamattomat hiirulaiset eli kiltit ja kunnolliset naiset, siis itsenne kaltaiset. Te haluatte Maisa Torpan ja hänenlaisen naisen, ja koska ette sellaista saa, valitatte ettette saa naista.
Mitä tulee artikkelin (jota en pysty lukemaan sen maksullisuuden takia) naiseen, niin jos hän tarkoittaa vain platonisia ystävyyssuhteita ja niiden puutetta, ovat nämä ystävät pääosin samaa sukupuolta, joten siinäkin palstan k&k miehet omaavat väärän sukupuolen. Jos etsii platonista ystävää, ei silloin etsitä ensimmäiseksi ja automaattisesti miesten joukosta.
Miten muka palstan miehet osaisivat puhua luontevasti hänenlaisten, siis naisellisten ja laittautumisesta pitävien naisten kanssa?
Miten he pystyisivät vertailemaan keskenään meikkejä, tai ylipäätään meikkauksesta, vaatteista ja muodista, kengistä ja laukuista, asusteita ym muista naisellisista asioista, sekä ruotia muita miehiä ja vertailla eri miehiä keskenää, jotka kokevat itsensä kilpailijoina? Miten palstapojat osaisivat keskustella menkoista, itselle parhaimmista tampooneista ja siteistä, e-pillereistä ja kierukoista, sekä niiden aiheuttamista sivuoireista ja mielialan heilahteluista, sekä vertailla pms-oireita, ylipäätään naistentaudeista ja niiden oireista, kun heillä ei ole miehinä omakohtaista kokemusta näistä asioista. He eivät itse edes tiedä miltä nämä asiat tuntuvat, koska ovat miehiä, ja näistä yleensä puhutaankin naisten välisissä keskusteluissa. Mutta jos naisella ei ole kuin yksi ainoa ystävä, ja tämä ystävä on kiltti & kunnollinen mies, niin kenen kanssa hän voi näistä mieltä askarruttavista asioista keskustella? Ei ainakaan tämän ystävänsä kanssa. Joten ollaan lähtöpisteessä uudemman kerran.
Ei joka ikinen keskustelu voi koskea urheilua, tekniikkaa, tietotekniikkaa, elektroniikkaa, ja muita miehisiä asioita. Ei tällaisia naisia nuo miesten kiinnostuksen kohteet kiinnosta välttämättä ollenkaan. Ja mistäs sitten keskustellaan kahvikupposen ääressä, kun ei yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja asioita ole seksiä lukuunottamatta, eikä siitäkään voi jatkuvasti puhua?- Anonyymi
👍
xLiner - Anonyymi
"Siksi, että teille naisessa on vain kolme merkittävää asiaa: nätti laitettu naama, isot tissit, ja tietenkin tärkein eli pillu. "
Kyllä korvien välilläkin on merkitystä, pitää omata perinteiset kristilliset arvot eikä olla mikään vihreä sateenkaarihihhuli :) Voidaan puhua vaikka politiikkaa, noista mainitsemistasi asioista kamunainen voi ottaa sitten selvää ominpäin googlaamalla.
"Siksi, että teille naisessa on vain kolme merkittävää asiaa: nätti laitettu naama, isot tissit, ja tietenkin tärkein eli pillu. "
Kyllä korvien välilläkin on merkitystä, pitää omata perinteiset kristilliset arvot eikä olla mikään vihreä sateenkaarihihhuli :) Voidaan puhua vaikka politiikkaa, noista mainitsemistasi asioista kamunainen voi ottaa sitten selvää ominpäin googlaamalla.
-harmiseikirj-Mitä sitten puhua, jos kummallakin on aivan erilaiset arvot, on vaikka ateisti, eikä edes suostu puhumaan uskonnoista? Mitä jos naista ei kiinnosta politiikka yhtään, ja tämä tunnistaa juuri ja juuri hallituksen ministerit, joten tämä ei siitä osaa edes yhtään mitään puhua, kun ei tiedä mitkä asiat ovat tällä hetkellä tapetilla?
Mä olen esimerkiksi sellainen ihminen, jota ei kiinnosta puhua kristillisistä arvoista, vaikka kuulunkin ev.lut. seurakuntaan. Olen aikalailla maallikko, joka käy kerran vuodessa tai vielä harvemmin kirkossa. Mua ei kiinnosta puhua korkealentoisista aiheista kuten filosofiasta, koska en tiedä siitä mitään, eikä mua kiinnosta edes ottaa siitä selvää. Tylsää... Mua ei kiinnosta esim. keskustella, väitellä, ja perustella mielipidettäni siitä kumpi oli ensin, muna vai kana.
Mua ei kiinnosta pätkääkään politiikka, joten en sitä seuraamaan, ja kansanedustajien nimet ovat tuttuja lähinnä keltaisen lehdistön sivuilta. Kansanedustajan kuvaa näytettäessä en osaa edes nimetä kenestä on kyse, saati sitä mihin puolueeseen kuuluu, ja onko tämä oppositiossa vai hallituspuolueessa.
Jos äänestän, tyylini valita ehdokas on periaatteessa se, että listojen kohdalla pistän silmät kiinni ja tökkään sormeni johonkin, ja äänestän sitä kenen kohdalla sormi on. Jos kyse on kunnallisvaaleista, tai välillä eduskuntavaaleista, äänestän itselle tuttua ehdokasta välittämättä siitä yhtään, mihin puolueeseen tämä kuuluu.
Joten jos keskustelisimme näistä asioista kasvotusten, olisi se seuraavanlainen keskutelu: sinä saisit yksin höpöttää omaa monologia, minä pystyisin hiljaa, ja hyvin todennäköisesti kuuntelemisen sijaan ajattelisin omia juttuja kuulematta sanaakaan siitä mitä sanot, korkeintaan ynähdellen jotain välillä, minkä jokainen voi tulkita kuten haluaa.
Pystyisitkö sinä keskustelemaan kanssani parhaimmista metallibändeistä, ja heidän parhaimmista biiseistään? Tai miehistön vaihdoksesta?
Pystyisitkö puhumaan virkkauksesta tai neulomisesta, ja mielestäsi parhaimmista koukuista ja puikoista kera niiden materiaaleineen ja muotoineen, sekä niiden eroavuuksista, eri langoista ja niiden materiaaleista, sekä siitä mihin työhön mikäkin lanka soveltuu, ja minkä kokoinen koukku tai puikko on paras juuri siihen työhön?
Entä pystyisitkö puhumaan ristipistotyön aiheeseen keskenään sopivasta värimaailmasta sävyineen, kuten siitä kumpi on mielestäsi parempi valmiissa työssä: jälkipistoilla vai ilman niitä?
Pystytkö puhumaan parhaimmista löytämistäsi vaate-, kuvio-, ja liinamalleista?
Vai kuunteletko tylsityneen näköisenä puhettani, yrittäen vähän väliä vaihtaa puheenaihetta itseäsi kiinnostavaan aiheeseen, minun torpatessa sen ja jatkaen omista mielenkiinnon kohteista, joista et vähääkään piittaa?
Olet väärässä. Se netistä yksin googlailu ei riitä naiselle yksistään.
Kysymys: jos sinulle tulee impotenssiongelmia (olettaen että olet mies), niin kysytkö miespuolisilta ystäviltä ja tutuilta kasvotusten ovatko he kokeneet vastaavaa, ja sitten vertailette keskenään kauanko toisella on sama vaiva kestänyt, ja mistä se kenties johtuu?
Tuskin. Epäilen, että te miehet tämänkaltaisissa ja ylipäätään terveyteen liittyvissä ongelmissa vaikenette asiasta kuin muuri, ja etsitte yksin netistä vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin puhumatta asiasta kenellekään. Siksi kuvittelette naisten olevan samanlaisia, ja saman tavan riittävän naisille. Väärin.
Tässä on huomattava sukupuolten välinen ero.
Nainen kyllä ottaa asiasta itse selvää netin kautta, mutta nainen haluaa nimenomaan jutella itselle tärkeistä ja mieltä vaivaavista asioista toisen naisen kanssa kasvotusten, kuullakseen tämän kokemuksia ja mielipiteitä asiasta/ongelmasta. Niitä ei saa mistään lehden artikkelista, tai välttämättä edes keskustelupalstalta, ja asiaa pitää päästä ruotimaan ääneen toisen naisen kanssa. Tietäähän tämä mitä on olla nainen.
Kun naiselle tulee jokin mieltä askarruttava asia, hän tarvitsee vertaistukea toiselta naiselta, ja myös sitä että voivat puhua kiusallisista asioista rohkeasti, ja pelkäämättä sitä, että toinen nauraa päin naamaa, ivaa, vähättelee, ja kuuntelee toists näyttäen tylsistyneeltä, ja uhriutuvalta.
Miesten ja naisten välinen ero on se, että naiset haluavat puhua vaikeistakin asioista toiselle naiselle, kuulla tämän kokemuksia, saada empatiaa, ja ylipäätään keskustella asia pohjamutia myöten. Itse asiassa eivät pelkästään halua, vaan tarvivat sitä samalla tavalla kuin ilmaa mitä hengittää, kuin ruokaa mitä syödä.
Naiselle ei riitä asian selvittämiseksi rivitolkulla ykkösiä ja nollia. Valitettavasti sitä ei voi mies, oli sitten kumppani tai ystävä, tälle antaa. Se vaatii sen mitä mies ei ole. Naisen, joka tarvitsee samaa asiaa kuin itse: jutella toisen naisen kanssa kasvotusten itseä pohdituttavista asioista. Se ei mieheltä luonnistu....valitettavasti. Mies ei voi olla naispuolisen ystävän korvaaja. Ystävä toki voi olla.- Anonyymi
Amen!
- Anonyymi
Lauruska kirjoitti:
Mitä sitten puhua, jos kummallakin on aivan erilaiset arvot, on vaikka ateisti, eikä edes suostu puhumaan uskonnoista? Mitä jos naista ei kiinnosta politiikka yhtään, ja tämä tunnistaa juuri ja juuri hallituksen ministerit, joten tämä ei siitä osaa edes yhtään mitään puhua, kun ei tiedä mitkä asiat ovat tällä hetkellä tapetilla?
Mä olen esimerkiksi sellainen ihminen, jota ei kiinnosta puhua kristillisistä arvoista, vaikka kuulunkin ev.lut. seurakuntaan. Olen aikalailla maallikko, joka käy kerran vuodessa tai vielä harvemmin kirkossa. Mua ei kiinnosta puhua korkealentoisista aiheista kuten filosofiasta, koska en tiedä siitä mitään, eikä mua kiinnosta edes ottaa siitä selvää. Tylsää... Mua ei kiinnosta esim. keskustella, väitellä, ja perustella mielipidettäni siitä kumpi oli ensin, muna vai kana.
Mua ei kiinnosta pätkääkään politiikka, joten en sitä seuraamaan, ja kansanedustajien nimet ovat tuttuja lähinnä keltaisen lehdistön sivuilta. Kansanedustajan kuvaa näytettäessä en osaa edes nimetä kenestä on kyse, saati sitä mihin puolueeseen kuuluu, ja onko tämä oppositiossa vai hallituspuolueessa.
Jos äänestän, tyylini valita ehdokas on periaatteessa se, että listojen kohdalla pistän silmät kiinni ja tökkään sormeni johonkin, ja äänestän sitä kenen kohdalla sormi on. Jos kyse on kunnallisvaaleista, tai välillä eduskuntavaaleista, äänestän itselle tuttua ehdokasta välittämättä siitä yhtään, mihin puolueeseen tämä kuuluu.
Joten jos keskustelisimme näistä asioista kasvotusten, olisi se seuraavanlainen keskutelu: sinä saisit yksin höpöttää omaa monologia, minä pystyisin hiljaa, ja hyvin todennäköisesti kuuntelemisen sijaan ajattelisin omia juttuja kuulematta sanaakaan siitä mitä sanot, korkeintaan ynähdellen jotain välillä, minkä jokainen voi tulkita kuten haluaa.
Pystyisitkö sinä keskustelemaan kanssani parhaimmista metallibändeistä, ja heidän parhaimmista biiseistään? Tai miehistön vaihdoksesta?
Pystyisitkö puhumaan virkkauksesta tai neulomisesta, ja mielestäsi parhaimmista koukuista ja puikoista kera niiden materiaaleineen ja muotoineen, sekä niiden eroavuuksista, eri langoista ja niiden materiaaleista, sekä siitä mihin työhön mikäkin lanka soveltuu, ja minkä kokoinen koukku tai puikko on paras juuri siihen työhön?
Entä pystyisitkö puhumaan ristipistotyön aiheeseen keskenään sopivasta värimaailmasta sävyineen, kuten siitä kumpi on mielestäsi parempi valmiissa työssä: jälkipistoilla vai ilman niitä?
Pystytkö puhumaan parhaimmista löytämistäsi vaate-, kuvio-, ja liinamalleista?
Vai kuunteletko tylsityneen näköisenä puhettani, yrittäen vähän väliä vaihtaa puheenaihetta itseäsi kiinnostavaan aiheeseen, minun torpatessa sen ja jatkaen omista mielenkiinnon kohteista, joista et vähääkään piittaa?
Olet väärässä. Se netistä yksin googlailu ei riitä naiselle yksistään.
Kysymys: jos sinulle tulee impotenssiongelmia (olettaen että olet mies), niin kysytkö miespuolisilta ystäviltä ja tutuilta kasvotusten ovatko he kokeneet vastaavaa, ja sitten vertailette keskenään kauanko toisella on sama vaiva kestänyt, ja mistä se kenties johtuu?
Tuskin. Epäilen, että te miehet tämänkaltaisissa ja ylipäätään terveyteen liittyvissä ongelmissa vaikenette asiasta kuin muuri, ja etsitte yksin netistä vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin puhumatta asiasta kenellekään. Siksi kuvittelette naisten olevan samanlaisia, ja saman tavan riittävän naisille. Väärin.
Tässä on huomattava sukupuolten välinen ero.
Nainen kyllä ottaa asiasta itse selvää netin kautta, mutta nainen haluaa nimenomaan jutella itselle tärkeistä ja mieltä vaivaavista asioista toisen naisen kanssa kasvotusten, kuullakseen tämän kokemuksia ja mielipiteitä asiasta/ongelmasta. Niitä ei saa mistään lehden artikkelista, tai välttämättä edes keskustelupalstalta, ja asiaa pitää päästä ruotimaan ääneen toisen naisen kanssa. Tietäähän tämä mitä on olla nainen.
Kun naiselle tulee jokin mieltä askarruttava asia, hän tarvitsee vertaistukea toiselta naiselta, ja myös sitä että voivat puhua kiusallisista asioista rohkeasti, ja pelkäämättä sitä, että toinen nauraa päin naamaa, ivaa, vähättelee, ja kuuntelee toists näyttäen tylsistyneeltä, ja uhriutuvalta.
Miesten ja naisten välinen ero on se, että naiset haluavat puhua vaikeistakin asioista toiselle naiselle, kuulla tämän kokemuksia, saada empatiaa, ja ylipäätään keskustella asia pohjamutia myöten. Itse asiassa eivät pelkästään halua, vaan tarvivat sitä samalla tavalla kuin ilmaa mitä hengittää, kuin ruokaa mitä syödä.
Naiselle ei riitä asian selvittämiseksi rivitolkulla ykkösiä ja nollia. Valitettavasti sitä ei voi mies, oli sitten kumppani tai ystävä, tälle antaa. Se vaatii sen mitä mies ei ole. Naisen, joka tarvitsee samaa asiaa kuin itse: jutella toisen naisen kanssa kasvotusten itseä pohdituttavista asioista. Se ei mieheltä luonnistu....valitettavasti. Mies ei voi olla naispuolisen ystävän korvaaja. Ystävä toki voi olla.Pälä pälä, hirveästi tekstiä jota ei jaksanut lukea kokonaan, itse asiasi oli että tykkäät jutella metallibändeistä ja yhteiskunnalliset asiat ei kiinnosta pätkääkään. Ilmankos naisilla ei ole kavereitakaan kun olette noin vaikeita ja yksipuolisia, sekä jo ennakkoon tyrmäätte mahdollisuuden mielenkiintoiseen keskusteluun.
Pälä pälä, hirveästi tekstiä jota ei jaksanut lukea kokonaan, itse asiasi oli että tykkäät jutella metallibändeistä ja yhteiskunnalliset asiat ei kiinnosta pätkääkään. Ilmankos naisilla ei ole kavereitakaan kun olette noin vaikeita ja yksipuolisia, sekä jo ennakkoon tyrmäätte mahdollisuuden mielenkiintoiseen keskusteluun.
-harmiseikirj-Väärässä olet taas. Jokainen nainen mitä tässä maassa on, ei ole samassa tilanteessa kuin artikkelin nainen. Toisille riittää muutama läheinen ystävä, ja toiset tarvitsevat paljon ystäviä. Nämä ystävättömät ovat pieni ryhmä kaikista Suomen naisista.
Jutun pointti oli se, että mies ei voi korvata naispuolista ystävää, ja täten olla naisen ainoa ystävä. Ystävän kanssa jaetaan ilot ja surut. Sekä kaikki siltä väliltä.
Jos sä et kokonaan ole jaksanut lukea, niin ei mikään ihme että olet aivan hakoteillä siitä mitä halusin sanoa. Lue uudelleen loppuun asti ja ajatuksella.
Miksi haluaisin edes jutella kasvotusten sellaisen kanssa, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä? Kaikki ei edes halua sellaista ihmistä elämäänsä, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä. Parempi etsiä ystävä sellaisesta ryhmästä, jonka jäsenet ovat kiinnostuneet samanlaisista asioista.
Puhe oli palstan kilteistä ja kunnollisista miehistä naisen ystäväksi. Valitettavasti yhdestäkään k&k miehestä ei ole naispuolisen ystävän tilalle korvaamaan naista ystävänä. Pikemminkin palstan pojat voisivat alkaa toistensa ystäviksi, koska heillä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita, mutta he voisivat olla toistensa vertaistukena naisten julmassa maailmassa.- Anonyymi
Lauruska kirjoitti:
Väärässä olet taas. Jokainen nainen mitä tässä maassa on, ei ole samassa tilanteessa kuin artikkelin nainen. Toisille riittää muutama läheinen ystävä, ja toiset tarvitsevat paljon ystäviä. Nämä ystävättömät ovat pieni ryhmä kaikista Suomen naisista.
Jutun pointti oli se, että mies ei voi korvata naispuolista ystävää, ja täten olla naisen ainoa ystävä. Ystävän kanssa jaetaan ilot ja surut. Sekä kaikki siltä väliltä.
Jos sä et kokonaan ole jaksanut lukea, niin ei mikään ihme että olet aivan hakoteillä siitä mitä halusin sanoa. Lue uudelleen loppuun asti ja ajatuksella.
Miksi haluaisin edes jutella kasvotusten sellaisen kanssa, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä? Kaikki ei edes halua sellaista ihmistä elämäänsä, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä. Parempi etsiä ystävä sellaisesta ryhmästä, jonka jäsenet ovat kiinnostuneet samanlaisista asioista.
Puhe oli palstan kilteistä ja kunnollisista miehistä naisen ystäväksi. Valitettavasti yhdestäkään k&k miehestä ei ole naispuolisen ystävän tilalle korvaamaan naista ystävänä. Pikemminkin palstan pojat voisivat alkaa toistensa ystäviksi, koska heillä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita, mutta he voisivat olla toistensa vertaistukena naisten julmassa maailmassa."Miksi haluaisin edes jutella kasvotusten sellaisen kanssa, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä?"
No niinpä.
Tykkään kyllä paljonkin keskustella todella erilaisten ihmisten kanssa kuin itse olen. Siinä vain on sellainen juttu, että noiden toisten aivan erilaisten ihmisten on oltava samoilla linjoilla. Molemmilla pitää olla isoa ymmärrystä ja taitoa keskustella, puhua ja kuunnella, vastavuoroisesti.
Parisuhde on sitten ihan eri juttu. Siinä on käytännön kannalta oltava paljonkin yhteistä tietyissä asioissa.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Kuuluuko mielestäsi kristillisiin arvoihin toisten ihmisten/ihmisryhmien nimittely ala-arvoisesti?
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluuko mielestäsi kristillisiin arvoihin toisten ihmisten/ihmisryhmien nimittely ala-arvoisesti?
- Sheenavihreä sateenkaarihihhuli ei ole ala-arvoinen nimitys vaan kuvaus tietystä ihmistyypistä, karkea kielenkäyttö taas oli lainausta toiselta keskustelijalta.
"Miksi haluaisin edes jutella kasvotusten sellaisen kanssa, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä?"
No niinpä.
Tykkään kyllä paljonkin keskustella todella erilaisten ihmisten kanssa kuin itse olen. Siinä vain on sellainen juttu, että noiden toisten aivan erilaisten ihmisten on oltava samoilla linjoilla. Molemmilla pitää olla isoa ymmärrystä ja taitoa keskustella, puhua ja kuunnella, vastavuoroisesti.
Parisuhde on sitten ihan eri juttu. Siinä on käytännön kannalta oltava paljonkin yhteistä tietyissä asioissa.
- SheenaTotta.
Asioilla on aina kääntöpuolensa. Ajatukseni takana oli sellainen skenaario, että naisella on vain yksi ystävä. Palstan k&k mies, kuten harmis aloituksessa ehdotti, ja suhde on täysin platoninen.
En ajattele lainkaan niin, ettei naisella voi olla täysin platonista ystävyyssuhdetta miehen kanssa, ja että nämä eivät voi keskustella mistään keskenään.
Mulla itsellä oli erittäin hyvä miespuolinen ystävä vuosia sitten, suhde oli täysin platoninen ja kaverillinen, ja jonka kanssa vietin aika paljonkin kahdenkeskistä aikaa. Hän seurusteli ja asui tyttöystävänsä kanssa yhdessä, ja vietiin aikaa myös tyttöystävän kanssa, koska ystävystyimme. Kumppani tiesi ettei meillä ollut miehen kanssa mitään sutinaa keskenämme, eikä ihmetellyt tai ajatellut automaattisesti meidän mihin oivan keskenämme, jos jonakin lauantai sunnuntai aamuna kotiin tullessaan löysi minut miehensä vierestä nukkumasta.
Se miksi olimme tämän miehen kanssa läheisiä, johtui siitä että meillä oli yksi yhteinen iso asia. Diagnosoitu masennus. Olimme toisillemme vertaistukena, ja jos tuntui että seinät kaatuu päälle eikä halua olla yksin, lähes aina pääsi ystävän luo tarvitsematta järin selitellä miksi ei halua olla yksin kotona sillä hetkellä.
Valitettavasti muutamaa vuotta myöhemmin tämä mies teki itsemurhan. Hänen silloinen tyttöystävä on edelleen yksi parhaista ystävistäni, ja vaikka hänen kanssa tapaamisten väli saattaa olla vuosia, jatkuu juttu aina siitä mihin se edellisellä kerralla jäi. Hänelle juttelin silloin kun asuttiin samalla paikkakunnalla, ja nähtiin melkein joka päivä, aika paljon omia mieshuolia, ja muita kunnon ruodintaa vaativia asioita. Kuitenkin eri asioita mitä tämän miehen kanssa.
Voin itsekin jutella kenen vieraan ihmisen kanssa tahansa jostain päivän polttamasta asiasta, mutta suppeasti ja yleisesti, paneutumatta ja puimatta syvällisemmin asiaa. Vähän small talk -tyyliin. Riippuu aiheesta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vihreä sateenkaarihihhuli ei ole ala-arvoinen nimitys vaan kuvaus tietystä ihmistyypistä, karkea kielenkäyttö taas oli lainausta toiselta keskustelijalta.
-harmiseikirj-Kyllä se on kielteisesti arvotunnelatautunut sana, joka kyllä kuvaa käyttäjäänsä enemmän kuin kuvauksen kohteena olevia ihmisiä.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
vihreä sateenkaarihihhuli ei ole ala-arvoinen nimitys vaan kuvaus tietystä ihmistyypistä, karkea kielenkäyttö taas oli lainausta toiselta keskustelijalta.
-harmiseikirj-Minä käytin palstan k&k miesten yleisesti palstalla käyttämää kieltä. Ei se minun vika ole, että se on karkeaa. Suoraan sanottuna tuskin juuri kukaan palstan kakslahkeisista edes ymmärtäisi mistä puhuisin, jos samoja kiertoilmaisuja käyttäisin mitä käytän irl.
Suurinta osaa palstalla käytetyistä termeistä käytetään vain ja ainoastaan palstalla, ja jos suurimmalta osalta palstan ulkopuolisilta ihmisiltä kysyisi mitä tarkoittaa atm ja ytm, ei näillä olisi mitään hajua mistä puhutaan.
- Anonyymi
HAH HAA! Jokainen some-syöväke onkin ansainnut yksinäisyyden ja kaiken muunkin mahdollisen paskan.
- Anonyymi
Some saattaa aiheuttaa naisoletetuille yksinäisyyttä, ja miesoletetuille internet porno yms.
- Sheena - Anonyymi
Ei tietenkään kelpaa. Some ajan naisille pitää olla rikas perinnön saanut kansikuvapoju. Oikeilla työmiehillä ei ole mitään mahdollisuuksia edes kaveriksi saati juttuseuraksi.
- Anonyymi
On nirso nainen joka ei kelpuuta ätmiä edes kaveriksi.
- Anonyymi
Stressaahan se sydäntäkin huonohampaisuuden lisäksi https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008065200.html
- Anonyymi
No missä välissä sitä ehtis tehdä mitään irl-juttua, jossa mahdollisuus ystävystymiseen olisi, jos kaikki aika menee somepäivityksiin ja ittensä puunaamiseen niitä varten.
Samanlaiset leikkii parhaiten, joten kuvittelisin jutun tyyppisen naisen etsivän kumppaninsakin kriteerein, joiden mukaan valitun kanssa yhteistä jutunaihettakin löytyy ihan liikunnan, terveyden, vaatteiden yms piiristä. Tyyliin barbie&ken. Olisi varmaan helvetin rasittavaa olla tuollaisen kanssa kahvilla kun se keskittyisi kuvaamaan kahvikuppiaan.
- Anonyymi
Tisseilee julkeasti https://www.is.fi/viihde/art-2000008072907.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824160
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262830Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?692728- 1532520
- 722162
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3482046- 331528
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi391447Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171322