Muistatteko, etenkin nuoruudestanne, sellaisia juhannuksia? Kun olitte yksin. Eikä ollut mitään kivaa juhannuksenviettotapaa tiedossa. Kaikki tutut ja kaverit lähtivät johonkin juhannuksenviettoon. Mutta sinä itse et selvästi koskaan ollut tervetullut heidän porukkaansa. Vaikka joskus yrititkin ängetä vaan mukaan, muiden seuraan. Sait kyllä aina kiusallisesti tuntea sen, ettet ollut tervetullutta seuraa. Vaan todellakin torjuttu seuraantunkeutuja. Koska et halunnut olla yksin. Kun muutkaan eivät olleet. Kaipasit sosiaalista kanssa käymistä, hauskaa keskikesän juhlaa muiden seurassa. Mutta torjutuksi tuleminen, tai suoranainen kieltäminen, et voi tulla meidän mukaan. Tälläiset tilanteet pilasi sinulta monta juhannusta ja muitakin juhlapyhiä. Muiden juhliessa sitä porukalla. Sinä jäit aina yksin.
Juhannus ja seuraan hakeutuminen
25
266
Vastaukset
- Anonyymi
Päin vastoin, juuri juhannus olikin nuorena kesän kohokohta!
Lapsena ensin mentiin kokolle ja siellä oli järkätty meille pennuille kilpailuja ja leikkejä. Oli makkaranpaistoa ja haitarimusiikkia ja aikuiset tanssahtelikin.
Saatiin valvoa ja kivaa oli!
Nuorena sitten lähdettiin telttailemaan ja kerran ainakin oltiin jossain festareilla missä tapasin pojan johon rakastuin. Asuimme eri kaupungeissa mutta silti seurusteltiin ja tavattiin, aikansa sitä kesti.
Olin kova menemään nuorena ja aina keksi jotain hauskaa kavereitten kanssa.
Ihan itsestä kiinni eristäytyykö ja torjuuko kaikki ja vaipuu itsesääliin. Jos kaveria ei ole, menee sitten yksin mukaan joukkoon sinne missä tapahtuu! Kotoa ei kukaan hae. - Anonyymi
Muistan kyllä. Se teki kipeää. Opiskelukaverit kaikkosivat kesäksi eri puolille Suomea.
Nyt minulla on ihana mies ja olen hyvin onnellinen. En ehkä osaisi arvostaa tätä onnea, jos en olisi kokenut sellaista juhlapyhäyksinäisyyttä.
Voimia kaikille yksinäisille! 💖 - Anonyymi
Nuorena olin aina porukassa juomassa viinaa. Viinaa juomalla tutustui naisiin ja löysi kumppanin. Tyttöystävän kanssa oltiin silti porukassa juhannuksena jossain rannalla mauimalassa tai kaverin luona. Tärkeää on ettei ole juhannuksena tai muuten yksin vaan hakeutukaa kavereiden luokse juhlimaan jotta kumppanin voi löytää.
T viinamies - Anonyymi
Yksinäistä elämää täälä. yksin juhannus.
t. 36 vuotias ikisinkku - Anonyymi
Ei tässä ole muutenkaa mitää järkee kun ei omista kavereita ei tuttuja.. on yksinäinen ja ei ole naista ei mitään.. mitä tässä pitäs tehdä kun yksin juhannus vaan.
- Anonyymi
Tuttua tuo. Kerran kelpasin mukaan juhannusta viettämään ihan vaan sen takia, kun tarvitsivat telttaa, mä tulin siinä kaupantekijäisenä. Ei ollut hääppönen reissu, oli muutama hauska kohtakin, mutt melko yksin sain olla muuten.
- Anonyymi
Njaa, näin jo elämää nähneenä vietän oikein mielellään laatuaikaa ihan itseni kanssa. Tosin tänään menen kyllä terdelle parille🍻
- Anonyymi
oNNEKS ON MUITAKI YKSINÄISIÄ KUN MINÄ
- Anonyymi
Harva oikeastaan täysin yksin viihtyy, ihminen on laumaeläin. Kokee tulleensa hyljätyksi, kun ei kelpuuteta mukaan porukkaan ja jos vielä on sanottu ettei sua haluta muiden seuraan, se on kuin lyönti kasvoille. Lukioaikana olisin halunnut osallistua, kun muut olivat ostamassa lahjaa yhdelle luokan tytöistä, porukan pomo sanoi suoraan etten saa osallistua lahjaan. Tuntuihan se silloin helvetin pahalta, mutt minkäs sille voi, jos ei kelvannut porukkaan.
- Anonyymi
En kyllä muista yhtään tuollaista juhannusta. Pikemmin niin päin, että jossain mökillä turhankin isolla sakilla ja olen miettinut, että voiskohan täältä poistua. En ole ikinä jaksanut tollasta hillumista. Ei ole yhtään mun juttu. Tykkään olla rauhassa, pienellä porukalla, nauttia luonnosta ja rauhasta. Muksuna juhannukset meni aina mökillä. Uimista ja saunomista, oli keli mikä vaan. Notski ja makkaraa ja jälkkäriksi jätskiä. Välillä mato-ongelle, jossa istuttiin ihan hiljaa ja tuijotettiin kohoja.
- Anonyymi
Kyllä täällä nyt kommentoidaan, että änkeä mukaan vaan, jos kaveriporukka lähdössä juhannusta viettämään. Näin muka jotkut tehneet. Tässä unohdetaan vaan se asia, että kaikki ei ole sellaisia, joille sopii, että seurueeseen on tervetulleita ihan kaikki, jotka haluaa tulla. Älkää unohtako. On sellaisia ihmisiä, jotka rajaavat tarkasti sen, keitä saa osallistua heidän juhannuksensa viettoon, tai muihin kokoontumisiin. Kai sen nyt jokainen käsittää, että silloin kutsumattoman, ei toivotun vieraan tälläiseen porukkaan mukaantuppautuminen on hyvin kiusallista.
Muksuna ja teininä tuli juhannusaatto pääosin vietettyä joka vuosi isovanhempien rantasaunalla, jossa oli mukana serkut vanhempineen. Siinä sitä sitten saunottiin, uitiin, laulettiin haitarin säestyksellä, kun kerta musikaalista porukkaa oltiin, sekä syötiin hyvin. Kokko oli yleensä joka vuosi, ellei ollut metsäpalovaroitus päällä.
Ekan juhannuksen muualla kuin sukulaisten seurassa vietin silloisen poikakaverin kanssa festareilla. Siitä seuraavat kolme jussia meni enemmän tai vähemmän yksin festareilla, ja näiden jälkeen pari juhannusta kavereitten kanssa.
Sen jälkeen on tullut vietettyä juhannusta porukoitten kanssa tai yksin. Eipä siinä mitään eroa ole ollut onko joku ollut mukana tai ei, kun olen kuitenkin tottunut pienestä pitäen kulkemaan yksin, ja menemään sinne minne haluan, lähti sitten joku mukaan tai ei. Se ei ollut este lähdölle, että kukaan ei tullut mukaan.
Eipä tää tämän päivän päiväohjelma poikkea mitenkään mun tavallisesta perjantaista, tai vaikka keskiviikosta. Samaa teen mitä muinakin päivinä. En edes kaipaa mitään väenpaljoutta, saati jotain pitkällä kaavalla juhlimista. Ainoa poikkeus mikä tänään oli verrattuna muihin päiviin, oli se että nukuin poikkeuksellisesti yhdeksään.- Anonyymi
" Eipä siinä mitään eroa ole ollut onko joku ollut mukana tai ei,"
"En edes kaipaa mitään väenpaljoutta, saati jotain pitkällä kaavalla juhlimista."
Sama!!! Aivan juhliminen pitkällä kaavalla yhtä piinaa. Parasta on mennä johonkin, olla jossain ja muutaman tunnin kuluessa lähteä pois 😊
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
" Eipä siinä mitään eroa ole ollut onko joku ollut mukana tai ei,"
"En edes kaipaa mitään väenpaljoutta, saati jotain pitkällä kaavalla juhlimista."
Sama!!! Aivan juhliminen pitkällä kaavalla yhtä piinaa. Parasta on mennä johonkin, olla jossain ja muutaman tunnin kuluessa lähteä pois 😊
- SheenaNiinpä. Nuorempana tuli juhlittua, ryypättyä rankasti ja pidettyä hauskaa. Se kuului siihen aikaan, mutta nyt ennemmin ottaa rauhallisesti ja yrittää olla stressaamatta mistään.
Eilenkin kun isä kysyi tuleeko hän mut tänään aamupäivällä hakemaan, kuten vielä viime sunnuntaina oli puhe, vastasin että ei tarvi. Porukat kun tietää mun tilanteen, totesivat siihen että onhan juhannusta vielä kaksi päivää tämänkin päivän jälkeen jäljellä, vaikkei sunnuntai enää varsinaisesti juhannuspäivä olekaan. Huomena näkee menenkö sinne huomiseksi vai en.
Toisaalta olin heillä juuri viime viikonloppuna pari päivää, joten jos ei ollenkaan pysty menemään, niin en missaa mitään muuta kuin grilliherkut.
Kyllä mä muuten kävisin mielelläni jossain, mutta en oikein pysty mitään täysin varmaksi sopimaan, kun saatan joutua vielä sinä päivänä perumaan jolloin kyseinen meno on, jos en ole siinä kunnossa että pystyisin edes lähtemään. Monet pippalot ja kyläilyt on jäänyt vuosien varrella väliin, kun en ole pystynyt selän takia lähtemään kotoa. Jos hermosärky on päällä, niin se on päällä. Se on asia jolle en mitään voi tehdä.
- Anonyymi
Koskettava kertomus, jossa paljon tuttua. Sinun kanssa olisi hauska juhlia.
- Anonyymi
Ihania aikoja kun ei sen viettelemisestä mitään tiennytkään🤣😂😅
- Anonyymi
Vain viime ja tämän vuoden juhannusaaton olen yksin, omasta vapaasta tahdosta. Huilaan rankan työviikon jälkeen ja huomenna taas jatkuu siivousprojekti.
Juhannuksen vietto on sujunut läpi elämän erilaisessa seurassa, paikoissa. Ikinä koskaan en ole tykännyt mennä minnekään mökille - ellei nyt sitten kaverin vanhempien (jotka eivät juo alkoholia) mökille, pari kertaa niinkin.
- Sheena - Anonyymi
Aloitus ansaitsee ison peukun!
- Anonyymi
Seuran löytäminen on helppoa kun käy baareissa heti alkuvuodesta niin tutustuu naisiin ja sitten voi yhteistä juhannusta suunnitella eikä tarvii olla yksin. Kyllä naisetkin on yksinäisiä ja haluavat että miehet tulee juttelee ja haluavat sen kumppanin joyya yhteisiä menoja voi suunnitella. Nyt teillä on vuosi aikaa seuraavaan juhannukseen joten käykää ahkeraan baareissa.
T viinamies - Anonyymi
Ei kaverit hyljeksineet mutta kyllähän juhannus oli aina naisettomalle nuorellemiehelle aika vaikea. On se vieläkin mutta kun riittävästi kyynistyy ajan myötä niin se auttaa.
- Anonyymi
Ei kai se naisen löytyminen vierelle ole mahdotonta vieläkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai se naisen löytyminen vierelle ole mahdotonta vieläkään?
Ei kai se täysin mahdotonta ole mutta on se yksinäisten miesten kanjoni niin karu paikka että ei sieltä ihan helposti kiivetä ylös.
- Anonyymi
Muistan juhannustanssit 80-luvulla pirtillä keskellä metsää. Oli sateinen ilta ja kyllä oli hieno tunnelma.
Olin nuori tyttö ja humalainen mies halusi minua tanssittaa, mutta vaari kielsi.
Se oli elämäni paras ja ainoa juhannus josta olen tykännyt. - Anonyymi
No ehkä muutaman olis voinut viettää paremmassakin seurassa, mut kesät oli/on niin hektisiä, että juhannus ollu itelle aina ennemminki vaan ihan tervetullu levähdystauko. Ja sukulaisten mökit, huh ne oli kyllä aina semmosia hullunmyllyjä, että suorastaan huokas aina helpotuksesta kun ne sai alta pois lusittua. Toiset ryyppäs ja toiset raivoraittiita, hieman kireitä fiiliksiä ja painostavia tunnelmia.
https://youtu.be/w1EZB0Nxo88 Muistan kuinka nuorena mentiin aina jonnekin festareille bailaamaan. Lapsuudesta muistan siirtolapuutarhan juhannusjuhlat Kumpulassa kokkoineen ja tansseineen yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723350
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262590Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542466- 1462331
- 671986
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2871859- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201349Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381317Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245