MF 35:n käynnistysvaikeudet

MF 58

Missä vika kun MF 35 vm.58 ei tahdo käynnistyä? Imusarjan hehku toimii,akut uudet 2 kpl 6V 150Ah.Starttimoottori pyörittää laiskasti.Pitäisikö vaihtaa hiilet? Onko hyviä neuvoja?

30

11648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VM 57

Vaihda alkuperäisen starttimoottorin tilalle jokin nopempi kierroksinen. Harva kone ei jaksa käynnistyä hitaan starttinopeuden vuoksi. Itse laitoin auton starttimoottorin alkuperäisen tilalle, ja johan käynnistyy.

• Juha

Siis mikä se jännite siinä on? Mulla on suunnilleen saman ikäinen stantardin koneella ja siinä on yksi 12 voltin 60 ah:n akku. Kesällä lähtee hyvin hehkun kanssa käyntiin, kylmemmällä vaatii spraytä.

• VARMER

Joo Mun pitäs saada hehku toimimaan oikeen, koska se toimiin nyt sillain että ku käynnistää moottorin niin hehku käynnistyy samaan aikaan, miksi näin???

Eikö hehkun pitäisi toimia ennen käynnistystä???

Kysyisin neuvoa miten saisin hehkun kytkettyä niin että se toimisi oikein???? Ja kysehän oli MF-65:sta.

• renki
        VARMER kirjoitti:

Joo Mun pitäs saada hehku toimimaan oikeen, koska se toimiin nyt sillain että ku käynnistää moottorin niin hehku käynnistyy samaan aikaan, miksi näin???

Eikö hehkun pitäisi toimia ennen käynnistystä???

Kysyisin neuvoa miten saisin hehkun kytkettyä niin että se toimisi oikein???? Ja kysehän oli MF-65:sta.

laita erillinen katkaisin hehkulle.Esim painokatkaisin,niin kyllä toimii,olen itsekkin laittanut 165 ferguun.

• MF 165
        renki kirjoitti:

laita erillinen katkaisin hehkulle.Esim painokatkaisin,niin kyllä toimii,olen itsekkin laittanut 165 ferguun.

En tiedä vanhempia MF 165 traktoreita enkä 135 traktoreita, mutta ainakin 1970 mallista alkaen 165 traktorissa on sellainen virtalukko, että myötäpäivään käännettäessa on vain yksi asento "S=kone starttaa" ja vastapäivään käännettäessä on kaksi asentoa ensin " H=hehkutus " ja sitten "HS= hehkutus ja starttaus". Tälläisellä virtalukolla varustetuissa traktoreissa ei siten tarvita mitään ylimääräisiä katkaisimia hehkutukselle.

• renki kirjoitti:

kunnollinen virtalukko jossa on se hehkuasentokin,
        sillä ne painonapit tahtoo ruveta hitsailemaan,jos ei ole riittävän kokoinen amppeeriteholtaan.

• MF 58

Kaksi 6V:n akkua sarjassa=12V.

• säätäjä

Laita yksi 88 AH akku pellin alle ja kunnon kaapelit tartille -joha pyörittää
        Apukammio kone vaatii aina hehkutuksen
        (Pitää se Mersukin vetää käyntiin ! -siinä on pikahehkut vain )

• se käyntiinlähtö, ennen sitä ei ajettu edes varjoon kesällä niin saatiin paremmin käyntiin.
      En muista varmasti ,mutta onko 12V? ,jos on kytke ne akut sarjaan niin saat sen 12V.

• Dieselasentaja

Iltaa

Kumpi kyseessä eikö pyöri startatessa vai eikö syty.

Kerrotko ruiskutuspumpun tyypin jatketaan juttua

• MF 58

Alkuperäinen 35:n vm.-58 ruiskutuspumppu CAV-rivipumppu.Pyörii laiskasti startatessa,hinaamalla käynnistyy helposti.

• MF 35

Sorry,annoin väärää tietoa.Kyseessä on jakajatyyppinen mekaanisella säätäjällä.C.A.V mallia DPA 3240011.

• asia on.
        MF 58 kirjoitti:

Alkuperäinen 35:n vm.-58 ruiskutuspumppu CAV-rivipumppu.Pyörii laiskasti startatessa,hinaamalla käynnistyy helposti.

Totta puhut muistanpa miten monesti hinasivat 60-luvulla meidän 35,sta.Se huono käynnistyvyys oli ominaisuus ei vika. Kerrankin kun oli kovat hankiaiset muistan kun vetivät sitä pitkin hankia naapurin nuhvilla ja minä pirtin ikkunasta katoin.

• EPE
        asia on. kirjoitti:

Totta puhut muistanpa miten monesti hinasivat 60-luvulla meidän 35,sta.Se huono käynnistyvyys oli ominaisuus ei vika. Kerrankin kun oli kovat hankiaiset muistan kun vetivät sitä pitkin hankia naapurin nuhvilla ja minä pirtin ikkunasta katoin.

Ferguson 35 käynnistys on taidetta kylmänä.
        "Kultamaha" käynnistyy jopa pienellä pakkasella
        jos on tarkkana.
        Kun hehkuttaa niin täytyy kuunnella imusarjahehkun
        kohinaa ja sitä ei saa kuulua kuin pari sekuntia
        ja sitten starttia.
        Liian pitkä aika polttaa kaiken hapen imusarjasta
        ja sitä ei riitä polttoaineen syttymiseen sylinterissä.
        Kultamahaan oli myös syliterikansia jossa oli
        hehkutulpat joka sylinterille.

• epe
        EPE kirjoitti:

Ferguson 35 käynnistys on taidetta kylmänä.
        "Kultamaha" käynnistyy jopa pienellä pakkasella
        jos on tarkkana.
        Kun hehkuttaa niin täytyy kuunnella imusarjahehkun
        kohinaa ja sitä ei saa kuulua kuin pari sekuntia
        ja sitten starttia.
        Liian pitkä aika polttaa kaiken hapen imusarjasta
        ja sitä ei riitä polttoaineen syttymiseen sylinterissä.
        Kultamahaan oli myös syliterikansia jossa oli
        hehkutulpat joka sylinterille.

Lisäys vielä, Kultamahaan sopii Warren lohkolämmitin kuin nenä päähän.

• Dieselasentaja

Iltaa

Pyörittääkö startti paremmin jos annat apuvirtaa
      suoraan startille sekä että -

Onko akkukaapelit kunnossa.

Onko mahdollista käyttää yleismittaria jolla
      näet tasajännitteitä.

Jos nin.

Mittaa millainen jännite vaikuttaa startilla
      käynnistyksen aikana.

Miten on latauksen laita.

Jatketaan juttua

• MF 58

Kiitos neuvoista.Täytyy tutkia ja mittailla.Tyyppivialta kuulostaa vastausten perusteella.Palailen asiaan ensi viikon lopulla.Hyvää kevään jotkoa.

• MF 58

No niin.Apuvirta ei vaikuta.Yritin hetken mutta oli lopetettava kun kuului ylimääräistä ääntä (vinkunaa).Kaapelit ovat mielestäni kunnossa.Yleismittarilla mitattuna startilta ennen käynnistystä 13V,käynnistettäessä 0,3V.Voiko olla totta?Akut ovat kunnossa,starttimoottori pyörii kuin autossa kun akku on niin tyhjä että juuri pyörii.Laturi syöttää n.17V riippuen kierroksista mutta sama jännite tulee akun navoille.Releen kärjet ei kaiketi irroita?Lieneekö hapettuneet kiinni?Se naftapumpun tiivistekin vuotaa,vaihdan lähipäivinä.Jatketaan juttua.

• Dieselasentaja
        MF 58 kirjoitti:

No niin.Apuvirta ei vaikuta.Yritin hetken mutta oli lopetettava kun kuului ylimääräistä ääntä (vinkunaa).Kaapelit ovat mielestäni kunnossa.Yleismittarilla mitattuna startilta ennen käynnistystä 13V,käynnistettäessä 0,3V.Voiko olla totta?Akut ovat kunnossa,starttimoottori pyörii kuin autossa kun akku on niin tyhjä että juuri pyörii.Laturi syöttää n.17V riippuen kierroksista mutta sama jännite tulee akun navoille.Releen kärjet ei kaiketi irroita?Lieneekö hapettuneet kiinni?Se naftapumpun tiivistekin vuotaa,vaihdan lähipäivinä.Jatketaan juttua.

Iltaa

Lataappa joku toinen akku täyteen ja koeta sillä

• MF 58
        Dieselasentaja kirjoitti:

Iltaa

Ääni oli sellainen ettei arvaa.Ensi viikolla vaihdan starttimoottorin hiilet ja puslat.Ilmoittelen sitten että muuttuiko.

• MF 58
        Dieselasentaja kirjoitti:

Iltaa

Startti huollettu.Suurin vika oli että startti "luisti".Pyörittää melko reippaasti.Käymäänlähtö vaikeahkoa vieläkin tai sitten 35:lle ominaista.Dieselille tarkoitetulla pilotilla kyllä lähtee kun suihkuttaa 1-2 sekunttia.Pilotin käytöstä olen saanut kahdenlaista tietoa,toiset sanoo että kone hajoaa vuodessa ja toiset että voi huoletta käyttää.Mitä kokemuksia?Hyvää kesän jatkoa kaikille keskusteluun osallistuneille!

• urakoitsija

mitä mittari näyttää kun kone lataa? itse jouduin starttaamaan mäkistartilla ja yks kaks vikahävisi? meinasin vaihtaa laturin...

• ruuta

käynnistyvyys parani tosi paljon kun vaihdoin tiivisteen ruiskutuspumppuun (keskustelu tuolla alapuolella).
      Minä kyllä syyttäisin tuota akku systeemiä, virrat katoaa noihin kahden akun piuhoihin. Laita yksi niin iso 12v:n akku kun mahtuu siihen akun paikalle konepellin alle. Mulla ainaki pyörittää tosi hyvin.

• ippe

startin puslat on huonot

• hemi

mulla ollu kaks 35mf molemmat tosi surkeita käynnistymään laitatatin toiseen suuttimia myöten kaikki eikä muuttunut miksikään,molemmat oli neli pyttysiä.se ei kuulemma oo vika vaan ominaisuus.möin molemmat pois ja ostin vametin 359 nyt lähtee käymään.

• kukaan ?
        hemi kirjoitti:

mulla ollu kaks 35mf molemmat tosi surkeita käynnistymään laitatatin toiseen suuttimia myöten kaikki eikä muuttunut miksikään,molemmat oli neli pyttysiä.se ei kuulemma oo vika vaan ominaisuus.möin molemmat pois ja ostin vametin 359 nyt lähtee käymään.

kokeillu pilottia....
        syttyykö ferku tulille sillä...kokemusta kellään..

piennellä perkinssillä ollut transetti aikoinaan heräs pilotilla elolle....

• Vikaa

"Vaihda alkuperäisen starttimoottorin tilalle jokin nopempi kierroksinen. Harva kone ei jaksa käynnistyä hitaan starttinopeuden vuoksi. Itse laitoin auton starttimoottorin alkuperäisen tilalle, ja johan käynnistyy."

Minkä auton starttimoottori sopii 35 alkuperäisen tilalle?

• VETOMESTARI

"OSTA NUHVI JA VEDÄ SILLÄ KÄYNTIIN..."

• Metsäkoneasentaja

Kyllä fergu käyntiin lähtee jos mainitut asiat kunnossa eli lohkolämmitin kuuluu ropinaa helppo tarkistaa. Hehku kunnossa ruuvaa irti ja katso että kuumenee. Monessa myös polttoaine pumpun putsaus sekä ajoituksen säätö. Polttoainesuodatin myös kannattaa vaihtaa. Moottori myös voi olla väljä mutta vika ei tule yhtäkkiä.

• Metsäkoneasentaja

Myös suuttimet kannattaa vaihtaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      170
      3087
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2530
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2416
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2301
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1966
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      263
      1793
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1401
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1339
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      36
      1269
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1235
    Aihe