voiko pitää paikkansa kun en löydä hehkua nuffista.hyvin silti käyntiin lähtee kun laittaa pakkosyötön päälle 20 asteen pakkasessakin.
ei ole edes paikkaa hehkulle joten onko joku teeseitsemies soveltanut jotain vai eikö siinä edes ole hehkua.traktoris ei ole edes kertojia ainoastaan 5 vaihdetta eteen ja yksi taakse,voima ei silti lopu kesken(ei ole mitään hidas/nopea vipuakaan) ja silti kulkee lujaa joten onko minulla joku erikoismalli vai onko näitä enemmänkin
nuffield 4/60 vm 62
4
2243
Vastaukset
ja kunnossa joten ei se sitä hehkua tarvitsekaan.
Useita vielä Suomenmaassa.- Vili Elelijä
Olen jostakin päässyt siihen käsitykseen, että Lordi Nuffieldin mallin 4/60 BMC-dieselit olivat/ovat suoraan ruiskauttelevaa sorttia.
M-F 35:ssä lienee puolestaan käytetty (Standard-moottoreista luopumisen jälkeen) kahdenlaisia Perkins-dieseleitä:
AD3-152 (suoraruiskutus)
A3-152 (esikammiorakenne)
Suuttimet tököttävät esikammiokoneissa pystysuorassa kanteen nähden, suoraruiskukoneissa ne ovat vinossa asennossa.
Suoraruiskuissa hehkutulppia ei ole minun tietääkseni pahemmin käytetty. Korkeampipuristeisina ne käynnistyvät ilmankin. Esikammiokoneissa hehkutulpat ovat taas paremminkin sääntö kuin poikkeus (kylmäkäynnistystä helpottamassa).
Esikammiokoneen käyntiääni on pehmeämpi ja vaimeampi, ominaiskulutus puolestaan vähän suurempi. Siinä toisessa sitten vähän niin kuin päinvastoin.
Tietävämmät saavat mielihyvin korjata.- vihtori
joo mulla on samanlainen nuffi alkujaan hehkuja ei ole viime talvena rakensin ei tartte enää pakkosyöttöö. kunnolla hehkuttaa ja starttaa hyvin lähtee
- mika
vihtori kirjoitti:
joo mulla on samanlainen nuffi alkujaan hehkuja ei ole viime talvena rakensin ei tartte enää pakkosyöttöö. kunnolla hehkuttaa ja starttaa hyvin lähtee
Minä ostin tai siis ostan tiistaina juuri tuollaisen 460 nuffin ... naapurilta !!! joo niin väitti että pakkosyöttö vaan pumpusta (simms samanlainen kun oli vanhassa transitissa ?? ) päälle ja aina lähtee ... siis -20 pakkasessakin .. niin ja kuulemma kulkee hyvin ?? on kuulemma ollut suosiossa juuri tuon ominaisuuden takia .. ja minusta on aika hyväkin kun ei ole niitä "ylivaihteita" vaan siittä vaan selvästi pykälää kehiin .. niin ja oli just laittanut uuden akun ja laturinkin , että pitäis virtaa tulevaisuudessakin riittää ... niin ja tulee mukaan toinen aihio josta kone rikki ja puuttuu ... ilmeisesti joku aikonut laittaa ja sit hukkunut koko kone jonnekin .. mutta siinä on semmoinen etukuormaaja ..mikä nyt sitten pitäis asentaa tähän parempaan versioon .. mutta kertokaa lisää vaan jos on kokemuksia noista nuffeista .. olisi kiva tietää kaikenlaista .. jóku jo väitti että siihen ei saa osia mistään .. en oikien usko ..mutta .. on mun eka oma traktori ,tosin poikasena olen aika paljonkin ajellut pitkin heinäpeltoja ,mutta siitä on vuosia . Niin ja jos jollain on jotain ylimääräisiä tilpehöörejä tai vehkeitä tohon koneeseen niin voisin olla kiinnostunut niistäkin !!?? joo katsellaan ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442460
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262400Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502309- 1352190
- 591840
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2461685- 311381
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201319Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161205Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi341194