MIES mitä teet tässä vaikeassa tilanteessa?

nainennnnn

olet n. 20-vuotias mies. nainen, kaverisi vakipanosi (vaikea määritellä itseäni miehelle kun en tiedä itsekään mitä hänelle olen) eli minä, tulen raskaaksi ja lapsi on sinun. aion pitää lapsen. mitä teet kun kerron tästä sinulle ja pyydän sinulta apua tulevaisuuteen.? vai tarvitseeko näin typerää kysymystä edes kysyä? kun mies on sanonut minulle ettei halua suhdetta "kenenkään" kanssa juuri nyt.
(tilanne siis on kuviteltu, tämä raskaus jne)
kiitos ASIALLISISTA vastauksista :)

59

3839

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kundi20

Tuumaan, ettet tasantarkkaan ole työntämässä mun mukulaani tähän maailmaan. Abortti on ainoa vaihtoehto tai jos se ei sulle käy, niin on niitä muitakin (nyrkki alavatsaan jne.) Tää on sen verran iso juttu, että kovatkin otteet on sallittuja.

Kuviteltua tilanne vai? Oot siis suunnittelemassa tällaista ovelaa juonta että saisit jätkän koukkuun? Sairasta, sanon minä. Vai eikö oo pillerit maistunu?

• hoijaa

tuollasen miehen kannattaa opetella se
        kortsun käyttö ja kantaa omalta osaltaan
        vastuu eikä vaan heilua... niin kato sitten
        ei tule mukuloita. ps muistahan poika, että väkivaltainen käytös on rikos ja siitä saa rangaistuksen.

• Cajun

Sinun tapauksessasi ainoa järkevä vaihtoehto olisi ns. jälkiabortti.

• aikoihin lukenut

SAIRASTA VAI! Työnnä kullisi jonkun karvaisen miehen perseeseen ja takokaa sitten toisianne nyrkillä ihan minne huvittaa. Ei tule lapsia!

• ... ei kannata tehdä. Jos tulee tekeneeksi, niin aborttia peliin ja vauhdilla...

Eli sanoisin että on abortin paikka.

Lapsia tehdään sitten kun on normaali parisuhde kyseessä, eikä mikään vakiopaneskelu-harrastus.

- Dekas

• aikuismainen

vastaus? sinunlla siis ei ollut mitään vastuuta ehkäisystä samantekevää sinulle miehenä? Mistä olet kasvatuksesi saanut?

• mieti vielä

Haluatko tosiaan kertoa lapsellesi että teit hänet jotta saisit pidettyä vastentahtoisen isän - josta ei ole sen koommin kuultu? Tajuatko, että olet leikittelemässä kolmen ihmisen elämällä - omasi saat toki pilata, mutta sääli edes miestä ja lasta!

Haluatko ottaa riskin, että mies lähtee ja olet yh? Tai jos mies jää, haluatko miehen joka on luonasi vain velvollisuudentunnosta, pakotettuna, ainoastaan lapsesta kiinnostuneena - ja sinulle ikuisesti katkerana törkeästä tempustasi?

• ovat

helvetin julmia ja itsekkäitä olentoja. mitä siinä miehen tai lapsen elämä vaa'assa painaa, kunhan tyttö saa haluamansa miehen?

• Saatanan julma
        ovat kirjoitti:

helvetin julmia ja itsekkäitä olentoja. mitä siinä miehen tai lapsen elämä vaa'assa painaa, kunhan tyttö saa haluamansa miehen?

Niin ovatkin: minä olen ainakin saaatanallisen itsekäs ja julma ja pahemmaksi vaan menee kun tajuaa että maailmassa on miehiä jotka päästävät suustaan jotakin tuollaista.

Kun nussit seuraavan kerran julmuuden ruumiillistumaa eli naista -käytä kortsua.

• tulee..

taas uusi YH-ÄITI tähän maailmaan..teitä on niin paljon..miksi te naiset annatte perää aina sille väärälle kundille..

• Mies

Tietenkin tuossa tilanteessa vastaisin tekemisistäni.

Ei ns. pakkoavioliitto välttämättä sen huonompi ole kuin muillakaan perusteilla solmittu. Tai elatusmaksut niin kovin kamalia ole.

Tietenkin on miehiä ja on hiiriä...

• m78..

vaikuttaa että mitä tuntisin kyseiseen naiseen, vaikeaahan yhteiselämää on edes ajatella, jos nainen ei kiinnosta yhtään,

• Hmmm...

niin ja jos nainen ei kiinnosta yhtään miksi mennä sänkyyn sen kanssa saati pitää sitä vakipanona!

• nainen olenkin

niin suurinpiirtein samassa veneessä ollaan...
      Itsekin mietin että, mitä sitten Jos raskaana olen, mieheni ei sitoutua halua "kenenkään" kanssa juuri tällä hetkellä. Oletko kertonut hänelle, että et aborttia halua tehdä? Vai olisitko siihen valmis?
      Itse nimittäin kerroin miehelleni, että abortti ei tule kysymykseen, vaikka perheenperustaminen ei suunnitelmiimme kuulukaan. EIhän Meitä varsinaisesti edes ole... Kuitenkin hän on sanonut, että hänestä tulisi hyvä isä ja lasten kanssa hän viihtyy. Siispä, mikäli pillereitä syöt, syö niitä edelleen, äläkä tekeydy raskaaksi ja koita saada sillä konstilla miestä itsellesi! Mikäli miehelläsi on yhtään vastuuntuntoa, hän kyllä osuutensa hoitaa, jos raskaana olet!!!

• ei kai

Ei kai kukaan oikeasti hommaa itseään raskaaksi ehdoin tahdoin? Olen aina ajatellut, että se on typerää kaupunkilegendaa, eikä sitä todellisessa elämässä tapahtu.

Eihän?

-nainen27-

• Miehen mitta
        ei kai kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti hommaa itseään raskaaksi ehdoin tahdoin? Olen aina ajatellut, että se on typerää kaupunkilegendaa, eikä sitä todellisessa elämässä tapahtu.

Eihän?

-nainen27-

Ei olisi eka kerta.

• nainennnnn

näyttäis olevan korjaus paikallaan. sanoinhan että tilanne on kuviteltu. ja luuletteko tosiaan että tekisin jotain tällaista vain saadakseni miehen itselleni. en tosiaankaan! henkilökohtaisesti minä haluan lapsen vasta sitten kun on parisuhde vakaalla pohjalla. eli kyse ei siis ole suunnitelmasta tai muusta. tämä kuviteltu raskaus olisi vahinko.
      muistakaa nyt vielä: kuviteltu

• Mies

Teetkö ihan viisivuotissuunnitelmatkin niinkuin neukkulassa ennenvanhaan?

Uskaltaisit elää.

• en usko
        Mies kirjoitti:

Uskaltaisit elää.

että tässä on muuta ap:llä mielessä kuin ottaa selvää miehen logiikasta tällaisella mahdollisuudella. En usko että tässä on suunnittelemisesta kyse.

Olenko väärässä?

• Mies
        en usko kirjoitti:

että tässä on muuta ap:llä mielessä kuin ottaa selvää miehen logiikasta tällaisella mahdollisuudella. En usko että tässä on suunnittelemisesta kyse.

Olenko väärässä?

...että tuo alkuperäinen kuvittelee että elämä menee suunnitelmien mukaan. Saahan sitä kuvitella.

Miten se nyt menikään: Mikään sotasuunnitelma ei selviä ensimmäisestä taistelusta. Clausewitz?
        Tai: Paras suunnitelma on se mikä tehdään taistelun jälkeen. Rommel.

• nainennnnn
        en usko kirjoitti:

Olenko väärässä?

..väärässä vaan täysin oikeassa. en tee minkäänlaisia suunnitelmia että JOS näin vaikka tapahtuisi niin suunnitelmat olisivat valmiina. ei sellainen ole edes mahdollista.
        kyllä tässä on jo pystynyt miehistä jo päättelemään muutakin. kunhan vain kyselen niin heti kuvitellaan että nainen juonittelee ja suunnittelee ja yrittää väkisin saada miehen itselleen vaikkei kysymys ole lähelläkään sitä. ei tarvitse heti pistää paniikkia päälle :D

• ddhm
        Mies kirjoitti:

Uskaltaisit elää.

En yhtään ihmettele, jos joku nainen tuollaista kyselee. Vahinkoraskauksia tulee ihan oikeasti. Ja vaikka se ei eräiden miesten päätä pakottaisikaan, niin naista voi huolestuttaa, kuinka hänelle (ja mahdolliselle lapselle) käy, jos vahinko tulee. Onko asioiden etukäteen, varmuudenvuoksi pohtimisessa jotain pahaa? Abortti ei muuten ole kaikille vaihtoehto!

Itse ainakin kysyin tuon kysymyksen poikaystävältäni suoraan kun aloimme tapailla. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut silloin tai koskaan "saada miestä nalkiin", halusinpahan vain tietää joudunko vahingon sattuessa kantamaan vastuun yksin vai onko toinenkin osapuoli valmis kantamaan vastuunsa. Tosipaikan eteen en ole onneksi joutunut, mutta helpottava on jo tieto siitä, että oma mieheni on mies eikä hiiri.

• tavallaan

Itselläni on myös tavallaan vakipano, ja olenkin joskus miettinyt, että mitä sitten, jos oikeasti kävisi vahinko. Minusta ei todellakaan olisi äidiksi tällä elämäntilanteella, joten aborttiin luultavammin päätyisin. Olenkin siis miettinyt, että tuleeko tälläisessä tilanteessa miehelle kertoa asiasta, vai ei. Ja jos tulisi, niin miksi. Mitä se nyt sen elämää liikauttaisi. Mutta olisihan se tietenkin hieman huvittavaa, jos sattuisi juuri klinikka-matkalla soittamaan... "sori, nyt ei just käy, oon menossa tekemään aborttia...". Hui, okei, nyt kuulostan jo ihan kamalalta... outo huumorintaju, sori.

• järkevä

mies heivaa tollasen niin helvetin äkkiä aborttiklinikalle kuin mahdollista! Tietty asiasta kannattaa kertoa oli tilanne mikä vaan. Aika huonosti käy jos tollasii ees suunnittelee tekevänsä! Mieheltä on turha kuvitella mitään elatusmaksuja tippuvan, ties miten montaa jääkiekkojoukkuetta sitä on tullut paneskeltua. Voiko nää eukot olla näin tyhmiä?

• höpsö

Excuse me. Aborttikilinikka ei ole paikka minne nainen heivataan. Se voi aiheuttaa naiselle loppuelämän tunnontuskat siitä, mitä tuli tehtyä. Jokainen järkevä mies ei pakottaiasi ketään naista tekeen semmosta, mitä se katuu koko elämänsä, jos ei nainen itse halua tehdä sitä. Moni nainen kokee sen abortin syntymättömän lapsen murhana, ja sitä se kieltämättä onkin. Ja vaikka nainen tekisikin jotain tuommosta ilman miehen painostusta, niiin siltikin saattaa katua sitä loppuelämänsä. Tiedän niin monia tapauksia, että voin sen ihan sanoa.

• minäkin...
        höpsö kirjoitti:

Excuse me. Aborttikilinikka ei ole paikka minne nainen heivataan. Se voi aiheuttaa naiselle loppuelämän tunnontuskat siitä, mitä tuli tehtyä. Jokainen järkevä mies ei pakottaiasi ketään naista tekeen semmosta, mitä se katuu koko elämänsä, jos ei nainen itse halua tehdä sitä. Moni nainen kokee sen abortin syntymättömän lapsen murhana, ja sitä se kieltämättä onkin. Ja vaikka nainen tekisikin jotain tuommosta ilman miehen painostusta, niiin siltikin saattaa katua sitä loppuelämänsä. Tiedän niin monia tapauksia, että voin sen ihan sanoa.

tiedän tapauksia. Monesti sitä tajuaa vasta vuosien päästä mitä tuli tehtyä ja sitten on tehtävä surutyö asian kanssa. Suomessa tehdään abortteja ihan liian heppoisin perustein. Jos lasta ei itse halua kasvattaa voihan aina antaa sen adoptoitavaksi, Suomessa on paljon lapsettomia pariskuntia jotka odottavat vuosia että saisivat adoptoida lapsen.

Abortti ei ole ehkäisykeino! Jos tyttö on niin nuori ettei ole valmis sellaiseen vastuuseen pitäisi pöksyt silloin jalassa.

• höpsö tähtisilmäx
        minäkin... kirjoitti:

tiedän tapauksia. Monesti sitä tajuaa vasta vuosien päästä mitä tuli tehtyä ja sitten on tehtävä surutyö asian kanssa. Suomessa tehdään abortteja ihan liian heppoisin perustein. Jos lasta ei itse halua kasvattaa voihan aina antaa sen adoptoitavaksi, Suomessa on paljon lapsettomia pariskuntia jotka odottavat vuosia että saisivat adoptoida lapsen.

Abortti ei ole ehkäisykeino! Jos tyttö on niin nuori ettei ole valmis sellaiseen vastuuseen pitäisi pöksyt silloin jalassa.

Muuten olen täysin samaa mieltä, mutta viiminen lause sai niskavillat pystyyn. Miksi aina tyttö? Eikö mieskin voisi pitää "pöksyt jalassa", jos ei ole valmis lasten tuloon. Miksi nämä asiat kaatuu aina naisten päälle? Ja oikeessa olet, jos ei itse ole valmis vanhemmaksi, eikä koe olevansa tarpeeksi kypsä siihen, tai tietää, että on huono äiti ja tulee pilaan lapsen elämän, niin silloin on parempi antaa parempien ihmisten kasvattaa oma lapsi. Tietää ainakin lapsen olevan paljon onnellisempi kun ei tarvi olla huonon äidin tai vanhemman kasvattamana. Yleensä adoptioperhe on paljon parempi äiti lapselle kuin oma sekainen ja epätasapainonen äiti.

• @w@

teki niin tai näin. en kertoisi. "oletko itsekäs??" "kyse ei ole pelkästään sinusta, vaan myös sen miehen oikeudesta tietää" tai sitten kukaan ei ajatellut että ehkä nainen ei halunnut kertoa miehelle koska tiesi hänen reaktionsa ja ei halunnut sitoa millään tapaa toista omaan tilanteeseen? on ehkäisy keksitty, se ei aina toimi, ajatteliko kukaan? "jos on valmis seksiin on valmis seuraamuksiin" muistutan (en korosta) että ehkäisy ei tässäkään modernissa maailmassa ole varma. mutta mielipiteitä on yhtä monia kuin ihmisiä. isku vatsaan ei välttämättä tapa lasta, aiheuttaa vamman; miten selittää pienelle avuttomalle ehkäpä uloskaivetulle mutta elävälle lapselle että; sinun biologinen isäsi teki tämän, et ollut tervetullut hänen maailmaansa, kun tämä nyytti itkee käsilläsi 20 viikkoisena kipuaan vammautuneena iskusta?

• Jerkkis

eipä siinä ole muuta tehtävissä. en vitussa alkais faijaksi minkään vakipanon kanssa. jos ei nainen sitä ymmärrä, että en ottaisi mitään vastuuta lapsesta. ottaisin vaan hatkat, ei vois muuta. onneksi tää on kuviteltu tilanne.

• surkealle habitukselle

Pidä Jerkkis se oksettava värkkis vetoketjusi välissä, älä naisen jalkovälissä. Hyvää loppuelämää -toivottavasti et koskaan lisäänny, sillä geeniperimäsi vaikuttaa surkealta. Toivottavasti sinulla on edes ulkonäköä, koska henkistä pääomaa olet selkeästi jäänyt vaille.

• kepardi82

Jos on 20-vuotiaasta jätkästä kyse, niin suosittelisin aborttia ehdottomasti. Ei kannata pilata kaikkien elämää, koska ei sellaisesta faijaa saa tekemälläkään. Mitäköhän henkisiä traumoja siitä voi saada, jos abortti tehdään? mullakin on poistettu umpisuoli ja en vitussa parkunut, että mun persoonallisuudestä lähti osa ,kun toi suoli poistettiin. Lapsiahan saa tietääkseni tehtyä lähes tulkoon aina lisää. Eihän 20v jätkää voi olettaa isäksi rupeamaan, mutta siitä pitää suoraan sanoa, että ei kiinnosta faijan hommat ja elatusmaksut. No jokuhan tästä kommentista suuttuu, mutta se johtuu siitä ,että ajattelen käytännöllisesti en tunteilla. Mun mielestä jätkiä on turha syyttää, jos ne selvästi sanoo, että ei kiinnosta olla tekemisissä lapsen kanssa mitenkään. ja kysyy voisko tehdä abortin.se on sitten naisen ihan oma asia, miten se sen lapsen hoitaa. siinä on mun mielestä turha uikutta a, että faija otti ja jätti.....se on niin oma vika,voi olla.

• hn124

Tyhmälle lienee turha suuttua. Olet aika pihalla ihmisten toiminnasta, motiiveista ja mielenliikkeistä jos kuvittelet abortin olevan jollain lailla umpisuolenpoistoon verrattava toimenpide. Monelle raskaanaolevalle naiselle lapsi on jos todellinen asia, johon nainen voi olla kiintyvyt, olkoonkin, että raskaus on vasta alussa. Voi olla että se on sinun "käytännöllisille" aivoillesi mahdoton ajatus, mutta kuitenkin totta. Ihmiset, jotka paasaavat ajattelevansa järjellä kun taas tyhmät ajattelevat tunteella, ovat järjestäen aika säälittäviä tapauksia. Ensinnäkin, järjellä ajatteleva mies ei IKINÄ joutuisi kyseeseen tilanteeseen. Toiseksi KUKAAN meistä ei ajattele vain ja ainoastaan järjellä, sellaisen väittäminen on suurenluokan itsepetosta. Kolmanneksi, missään ei ole sanottu, että järki on aina tunteita parempi peruste päätöstenteossa.

PS. Jos tuohon tilanteeseen joutuisit ja nainen suostuisi tekemään abortin, niin olisitko valmis tukemaan häntä jos hän esim. sairastusi vakavaan masennukseen? Maksaisitko osasi terapiasta ja olisitko vuosienkin päästä valmis kuuntelemaan ja auttamaan naista jos hän tukeasi asian tiimoilta yhä kaipaisi?

• nainennnnn

vai ei abortista voi saada henkisiä traumoja... nooo, sitten ei sinun silmissäsi nähdä kyyneliäkään kun äitisi kuolee vanhuuteen. vanha, haitta, tiellä vain ja hyödytön. järjellä ajateltuna hänethän olisi pitänyt tappaa jo muutama vuosi aiemmin niin säästyttäis turhilta eläkemaksuilta. niin. mutta kiitos mielipiteestäsi. ja jos ikinä saat omia lapsia ajatteleppa asiaa uudelleen. kaikki miehet eivät aina ymmärrä lapsen olemassa oloa ennenkuin se on syntynyt. naiselle lapsi on se ja sama vielä masussakin :)

• kepardi82
        hn124 kirjoitti:

Tyhmälle lienee turha suuttua. Olet aika pihalla ihmisten toiminnasta, motiiveista ja mielenliikkeistä jos kuvittelet abortin olevan jollain lailla umpisuolenpoistoon verrattava toimenpide. Monelle raskaanaolevalle naiselle lapsi on jos todellinen asia, johon nainen voi olla kiintyvyt, olkoonkin, että raskaus on vasta alussa. Voi olla että se on sinun "käytännöllisille" aivoillesi mahdoton ajatus, mutta kuitenkin totta. Ihmiset, jotka paasaavat ajattelevansa järjellä kun taas tyhmät ajattelevat tunteella, ovat järjestäen aika säälittäviä tapauksia. Ensinnäkin, järjellä ajatteleva mies ei IKINÄ joutuisi kyseeseen tilanteeseen. Toiseksi KUKAAN meistä ei ajattele vain ja ainoastaan järjellä, sellaisen väittäminen on suurenluokan itsepetosta. Kolmanneksi, missään ei ole sanottu, että järki on aina tunteita parempi peruste päätöstenteossa.

PS. Jos tuohon tilanteeseen joutuisit ja nainen suostuisi tekemään abortin, niin olisitko valmis tukemaan häntä jos hän esim. sairastusi vakavaan masennukseen? Maksaisitko osasi terapiasta ja olisitko vuosienkin päästä valmis kuuntelemaan ja auttamaan naista jos hän tukeasi asian tiimoilta yhä kaipaisi?

No, eipä toi sunkaan teksti mitään nobelkamaa ollut, mutta luin sen silti. Kyllä tuollainen raskaustilanne on ihan mahdollinen järkevällekkin kundille, ei ne kortsut ja pillerit aina jeesaa. Jos tuohon tilanteeseen itseni saisin hommattua. Maksaisin ainakin sen abortin, mutta vaikea se on vaan uskoa, että ihminen sairastuisi tuollaisen takia. Se riippuisi tilanteesta mitä maksaisin, mutta, varma oli se että sanoisin asiasta kerran että en aio millään tavalla osallistua kasvatukseen tai rahalliseen avustukseen. Eikä mua tarvitse edes mainita sille lapselle. En todennäköisesti maksaisi hänen terapia juttujaankaan, koska ei ole välttämättä minun asiani, jos ei pää kestä. Hei, haloo kyse olisi 20-vuotiaana tapahtuneesta asiasta ja sä olet jo terapiaan menossa. Ei siinä iässä muisteta mitä edellis kesänä edes tapahtui, sekoillaan vaan pirusti. Mä en tietenkään aina ajattele käytännön ajattelumallilla, mutta tällisessä tilanteessa tuli kyllä kaikki ajatusmallit. Ei vaan mun mielestä ole järkevää ton ikäisenä perustella perhettä, kun on edessä niin paljon nähtävää ja vanhempana voi sitten lusia sen perheen kanssa.

• kepardi82
        nainennnnn kirjoitti:

vai ei abortista voi saada henkisiä traumoja... nooo, sitten ei sinun silmissäsi nähdä kyyneliäkään kun äitisi kuolee vanhuuteen. vanha, haitta, tiellä vain ja hyödytön. järjellä ajateltuna hänethän olisi pitänyt tappaa jo muutama vuosi aiemmin niin säästyttäis turhilta eläkemaksuilta. niin. mutta kiitos mielipiteestäsi. ja jos ikinä saat omia lapsia ajatteleppa asiaa uudelleen. kaikki miehet eivät aina ymmärrä lapsen olemassa oloa ennenkuin se on syntynyt. naiselle lapsi on se ja sama vielä masussakin :)

rauha nyt mä vaan kerroin mun asenteeni tälläistä tilannetta kohtaan....ja jotkut näemmä ei kestä tuollaista ajattelua. turha sun on mun äidistäni puhua, kun et tiedä niistä asioista vittuakaan!.....turhaahan tämä on.

• Pelimies
        nainennnnn kirjoitti:

No voi jessus. Jos et hyväksi sitä että teollasi saattaa olla seurauksia, niin kuka pakottaa panemaan? Pikkutytön kannattaisi pikimmiten kaivaa barbi ja ken kaapista, ne kun voi harrastaa sataprosenttista turvaseksiä ja ovat muutenkin paljon lähempänä sitä satumaailmaa, missä sinä näytät henkisesti elävän.

• nainennnnn
        Pelimies kirjoitti:

No voi jessus. Jos et hyväksi sitä että teollasi saattaa olla seurauksia, niin kuka pakottaa panemaan? Pikkutytön kannattaisi pikimmiten kaivaa barbi ja ken kaapista, ne kun voi harrastaa sataprosenttista turvaseksiä ja ovat muutenkin paljon lähempänä sitä satumaailmaa, missä sinä näytät henkisesti elävän.

JOS olisin raskaana, minähän ne tekoni hyväksyisin, ja pitäisin lapsen. jotkut tekevät abortin, minä en. mieshän se tuossa tilanteessa ei tekojen seurauksia hyväksyisi jos pakottaa aborttiin tai jos ei edes hänestä saa omalle lapselleen sanallakaan mainita. eikös panemiseen tarvita kaksi ihmistä?

• Pelimies
        nainennnnn kirjoitti:

JOS olisin raskaana, minähän ne tekoni hyväksyisin, ja pitäisin lapsen. jotkut tekevät abortin, minä en. mieshän se tuossa tilanteessa ei tekojen seurauksia hyväksyisi jos pakottaa aborttiin tai jos ei edes hänestä saa omalle lapselleen sanallakaan mainita. eikös panemiseen tarvita kaksi ihmistä?

Raskaus on seurausta seksistä, ei lapsi. Lapsi on seurausta vasta toivotusta raskaudesta. Raskauden kanssa taas voi ja pitää menetellä monella tavalla, jos et näihin ole valmis, paras olla panematta.

• Daisy
        Pelimies kirjoitti:

Raskaus on seurausta seksistä, ei lapsi. Lapsi on seurausta vasta toivotusta raskaudesta. Raskauden kanssa taas voi ja pitää menetellä monella tavalla, jos et näihin ole valmis, paras olla panematta.

Raskaus on seurausta seksistä, lapsi seuraus raskaudesta... niin se menee. Jos töppäillään, kannetaan vastuu siitä.

Miesten on todella vaikea ymmärtää tätä naisten raskaus asiaa. Naiselle se alkava ELÄMÄ oman itsensä sisällä on tärkeä. Keskenmeno tai abortti on kova paikka naiselle, sitä ei mies ymmärrä.

Kaverini äiti oli nelikymppinen kun tuli raskaaksi. Isä olisi halunnut tehdä abortin, koska muut lapset olivat jo muuttaneet pois kotoa eikä elämäntilanteeseen sopinut vauva. Äiti ei tehnyt aborttia vaan piti lapsen. Onneksi! Minä olisin muuten sitä kaveria vaille, huippu tyyppi muuten.

Eihän se ole sen lapsen syy jos isä on kusipää ja äiti mokailee, onhan sillä oikeus elämään.

Mitäs jos oma äitisi olisi abortoinut sinut? Mitä jos et olisikaan ollut toivottu? vai olitko, mistäs sen tietäisi? Kyllä joka sukuluetteloista aina joku äpärä löytyy...

• Pelimies
        Daisy kirjoitti:

Raskaus on seurausta seksistä, lapsi seuraus raskaudesta... niin se menee. Jos töppäillään, kannetaan vastuu siitä.

Miesten on todella vaikea ymmärtää tätä naisten raskaus asiaa. Naiselle se alkava ELÄMÄ oman itsensä sisällä on tärkeä. Keskenmeno tai abortti on kova paikka naiselle, sitä ei mies ymmärrä.

Kaverini äiti oli nelikymppinen kun tuli raskaaksi. Isä olisi halunnut tehdä abortin, koska muut lapset olivat jo muuttaneet pois kotoa eikä elämäntilanteeseen sopinut vauva. Äiti ei tehnyt aborttia vaan piti lapsen. Onneksi! Minä olisin muuten sitä kaveria vaille, huippu tyyppi muuten.

Eihän se ole sen lapsen syy jos isä on kusipää ja äiti mokailee, onhan sillä oikeus elämään.

Mitäs jos oma äitisi olisi abortoinut sinut? Mitä jos et olisikaan ollut toivottu? vai olitko, mistäs sen tietäisi? Kyllä joka sukuluetteloista aina joku äpärä löytyy...

Mahtaakin olla tärkeä solumöykky, kun sen takia ollaan valmiita pilaamaan oma ja miehen elämä sekä tietysti sen syntymättömän lapsen. Varsinkin kun sitä ei kukaan tähän maailmaan ole halunnut eikä kaivannut, se ei tunne eikä ajattele mitään, sillä ei ole edes omaa tahtoa tai persoonaa. Teknisesti elämän merkit siis täyttyvät, muttei älyllisen elämän.

Jos kaverisi olisi abortoitu, et tietäisi mitä olet menettänyt etkä siis osaisi sitä millään tavalla kaivata. Sinulla olisi muita kavereita, joista pitäisit kenties jopa enemmän, ken tietää. Tuollainen jossittelu on siis täysin typerää.

Ja miksi miehen pitäisi kantaa vastuu naisen päätöksestä (synnyttää lapsi)?

• Daisy
        Pelimies kirjoitti:

Mahtaakin olla tärkeä solumöykky, kun sen takia ollaan valmiita pilaamaan oma ja miehen elämä sekä tietysti sen syntymättömän lapsen. Varsinkin kun sitä ei kukaan tähän maailmaan ole halunnut eikä kaivannut, se ei tunne eikä ajattele mitään, sillä ei ole edes omaa tahtoa tai persoonaa. Teknisesti elämän merkit siis täyttyvät, muttei älyllisen elämän.

Jos kaverisi olisi abortoitu, et tietäisi mitä olet menettänyt etkä siis osaisi sitä millään tavalla kaivata. Sinulla olisi muita kavereita, joista pitäisit kenties jopa enemmän, ken tietää. Tuollainen jossittelu on siis täysin typerää.

"Ja miksi miehen pitäisi kantaa vastuu naisen päätöksestä (synnyttää lapsi)? "

voit sitten miettiä kun makselet elatusmaksuja. Ei kannata työntää päätään sellaisiin asioihin joihin et ole valmis. Et olisi ensimmäinen pelimies, kuten et varmasti viimeinenkään.

Muihin mainitsemiisi seikkoihin en viitsi edes tarttua, koska huomaan ettet todella todella ymmärrä naisia. Sinä mukatärkeä solumöykky... louskuta rauhassa!

• älä yleistä
        Daisy kirjoitti:

Jos äitini olisi abortoinut minut, enpä ymmärrä millä tavalla se voisi minua harmittaa. Pitäisikö kaikki abortit kieltää ettei naisille tule paha mieli tai joku ihminen syntymättä?

Älä yleistä, eivät kaikki naiset (kuten en minä) pidä solurypästä lapsena, edes vielä sikiönä, samalla sekunnilla kun hedelmöitys tapahtuu. Ei ole mitään erikoista gloriaa synnyttää lapsi maailmaan olosuhteista huolimatta.

Sinun on vaikeaa ymmärtää tätä naisten raskausasiaa. Se kun on yksilöllinen kokemus jokaiselle naiselle. Sitä sinä et ymmärrä

• Pelimies
        Daisy kirjoitti:

"Ja miksi miehen pitäisi kantaa vastuu naisen päätöksestä (synnyttää lapsi)? "

voit sitten miettiä kun makselet elatusmaksuja. Ei kannata työntää päätään sellaisiin asioihin joihin et ole valmis. Et olisi ensimmäinen pelimies, kuten et varmasti viimeinenkään.

Muihin mainitsemiisi seikkoihin en viitsi edes tarttua, koska huomaan ettet todella todella ymmärrä naisia. Sinä mukatärkeä solumöykky... louskuta rauhassa!

Tapa se tuokin sanoa, että asia-argumentit ovat loppu.

Sinua en todellakaan ymmärrä, mutta en edes katso, miksi pitäisi.

• Daisy
        älä yleistä kirjoitti:

Jos äitini olisi abortoinut minut, enpä ymmärrä millä tavalla se voisi minua harmittaa. Pitäisikö kaikki abortit kieltää ettei naisille tule paha mieli tai joku ihminen syntymättä?

Älä yleistä, eivät kaikki naiset (kuten en minä) pidä solurypästä lapsena, edes vielä sikiönä, samalla sekunnilla kun hedelmöitys tapahtuu. Ei ole mitään erikoista gloriaa synnyttää lapsi maailmaan olosuhteista huolimatta.

Sinun on vaikeaa ymmärtää tätä naisten raskausasiaa. Se kun on yksilöllinen kokemus jokaiselle naiselle. Sitä sinä et ymmärrä

Onko sinulle tehty abortti tai oletko saanut keskenmenon?

Kokemuksella sinulle... kokeile, silloin ymmärrät mitä tarkoitan.

• hn124
        kepardi82 kirjoitti:

No, eipä toi sunkaan teksti mitään nobelkamaa ollut, mutta luin sen silti. Kyllä tuollainen raskaustilanne on ihan mahdollinen järkevällekkin kundille, ei ne kortsut ja pillerit aina jeesaa. Jos tuohon tilanteeseen itseni saisin hommattua. Maksaisin ainakin sen abortin, mutta vaikea se on vaan uskoa, että ihminen sairastuisi tuollaisen takia. Se riippuisi tilanteesta mitä maksaisin, mutta, varma oli se että sanoisin asiasta kerran että en aio millään tavalla osallistua kasvatukseen tai rahalliseen avustukseen. Eikä mua tarvitse edes mainita sille lapselle. En todennäköisesti maksaisi hänen terapia juttujaankaan, koska ei ole välttämättä minun asiani, jos ei pää kestä. Hei, haloo kyse olisi 20-vuotiaana tapahtuneesta asiasta ja sä olet jo terapiaan menossa. Ei siinä iässä muisteta mitä edellis kesänä edes tapahtui, sekoillaan vaan pirusti. Mä en tietenkään aina ajattele käytännön ajattelumallilla, mutta tällisessä tilanteessa tuli kyllä kaikki ajatusmallit. Ei vaan mun mielestä ole järkevää ton ikäisenä perustella perhettä, kun on edessä niin paljon nähtävää ja vanhempana voi sitten lusia sen perheen kanssa.

Seksin harrastaminen kun ei halua lapsia ei ole "järkevää", sillä mikä tahansa ehkäisy voi pettää (ja kaupanpäälle voi saada sukupuolitausin). Silti monet ihmiset näin tekevät, sillä seksi tuottaa mielihyvää. Tällöin siis mielihalut ja tunteet menevät rationaalisen ajattelun edelle.

On tietysti mahdollista, että etenkin kaksikymppisistä miehistä löytyy yksilöitä, joihin pätee "Ei siinä iässä muisteta mitä edellis kesänä edes tapahtui, sekoillaan vaan pirusti.". Minuun ja lähes kaikkiin tuntemiini ikäisiini naisiin tuo ei päde, useimmille heistä abortti olisi (ja muutamalle on ollutkin) aika kova paikka. Eivät kaikki välttämättä terapiaa tarvitse, mutta tukea ja auttavaa ystävää on tarvinnut jokainen.

"Ei vaan mun mielestä ole järkevää ton ikäisenä perustella perhettä, kun on edessä niin paljon nähtävää ja vanhempana voi sitten lusia sen perheen kanssa."

No, monen mielestä se voi olla paras vaihtoehto. Viestissäsi et ottanut kantaa kuin tuohon raha-asiaan, vaikka minusta vähintään yhtä tärkeä kysymys oli "Tukisitko naista hänen surussaan mahdollisesti pitkänkin aikaa?". Vaikea uskoa sitä ihmisestä, jonka päähän ei edes mahdu, että moni 20-kymppinen on jo vastuunsatunteva ihminen, jolle abortti ei ole pelkkä oman mukavuuden vuoksi suoritettu pikku toimenpide. Suosittelen, että luet pari abortin henkistä puolta käsittelevää tutkimusta (kokeile terkosta). Kuriositeettina voisin mainita, että muistaakseni naisen itsemurhariski on abortin jälkeen kolminkertainen verrattuna normaalitilanteeseen.

• liikaa
        hn124 kirjoitti:

Seksin harrastaminen kun ei halua lapsia ei ole "järkevää", sillä mikä tahansa ehkäisy voi pettää (ja kaupanpäälle voi saada sukupuolitausin). Silti monet ihmiset näin tekevät, sillä seksi tuottaa mielihyvää. Tällöin siis mielihalut ja tunteet menevät rationaalisen ajattelun edelle.

On tietysti mahdollista, että etenkin kaksikymppisistä miehistä löytyy yksilöitä, joihin pätee "Ei siinä iässä muisteta mitä edellis kesänä edes tapahtui, sekoillaan vaan pirusti.". Minuun ja lähes kaikkiin tuntemiini ikäisiini naisiin tuo ei päde, useimmille heistä abortti olisi (ja muutamalle on ollutkin) aika kova paikka. Eivät kaikki välttämättä terapiaa tarvitse, mutta tukea ja auttavaa ystävää on tarvinnut jokainen.

"Ei vaan mun mielestä ole järkevää ton ikäisenä perustella perhettä, kun on edessä niin paljon nähtävää ja vanhempana voi sitten lusia sen perheen kanssa."

No, monen mielestä se voi olla paras vaihtoehto. Viestissäsi et ottanut kantaa kuin tuohon raha-asiaan, vaikka minusta vähintään yhtä tärkeä kysymys oli "Tukisitko naista hänen surussaan mahdollisesti pitkänkin aikaa?". Vaikea uskoa sitä ihmisestä, jonka päähän ei edes mahdu, että moni 20-kymppinen on jo vastuunsatunteva ihminen, jolle abortti ei ole pelkkä oman mukavuuden vuoksi suoritettu pikku toimenpide. Suosittelen, että luet pari abortin henkistä puolta käsittelevää tutkimusta (kokeile terkosta). Kuriositeettina voisin mainita, että muistaakseni naisen itsemurhariski on abortin jälkeen kolminkertainen verrattuna normaalitilanteeseen.

Kuriositeettinä voisin mainita että muistat väärin tuon itsemurhariskin, mutta eipä se nyt tässä oleellisin kysymys ole.
        Kovasti täällä asetelma tuntuisi olevan se, että seksin seurauksena raskaaksi tuleva nainen on uhri, joten miesten tulee kantaa vastuunsa, mikäli haluavat seksiä harrastaa. Missä on naisen vastuu, jos haluaa seksiä harrastaa? Silloin hän ottaa riskin, että tulee raskaaksi, ja tuolloin mahdollisesti jää yksin. Vika ei tuolloin ole ainoastaan (huom. ainoastaan) miehen, koska nainenkin olisi tilanteen voinut estää. Oikein käytettynä ehkäisyteho on nykytuotteissa lähempänä sataa prosenttia. Vielä ehkäisyn pettäessäkin on mahdollisuus turvautua jälkiehkäisyyn.

Abortti ei ole ihan niin dramaattinen tapahtuma kun täällä (sitä kokemattomat henkilöt) antavat ymmärtää. Se on erittäin hyvä vaihtoehto siinä vaiheessa, kun lapselle ei voida turvata lähtökohtia, jotka hän elämälleen ansaitsee. Raskas valinta, jonka tekemiseen tarvitaan kypsä henkilö ja paljon harkintaa. Jos edelliset seikat eivät täyty, voivat jälkiseuraukset olla pitkäaikaisia.

• kepardi82
        hn124 kirjoitti:

Väitätkö että naiset tekevät itsemurhan abortin takia. en vaan ymmärrä mitä helvetin ihmeellistä siinä oikein on, sä voit aina sanoa mua epäkypsäksi tai lapseksi,mutta karu tosiasia on se että lapsi tehdään molempien vanhempien halusta usein. Kysyin asiaakin mun hyvältä kaverilta ja hänelle on tehty abortti. Hänkin sanoi että ei se sen kummoisempi asia ollut...pelkkä toimenpide vaan. Sä olet nyt puhunut pelkästän naisten hyvinvoinnista, mites toisippäin? Mites ku se kakara syntyy maailmaan, kuka vastaa miehen hyvinvoinnista.....meinaan kaikille se pentu ei todellakaan ole lottovoitto, siinä menee kaikki vituiksi.

• hn124
        liikaa kirjoitti:

Kuriositeettinä voisin mainita että muistat väärin tuon itsemurhariskin, mutta eipä se nyt tässä oleellisin kysymys ole.
        Kovasti täällä asetelma tuntuisi olevan se, että seksin seurauksena raskaaksi tuleva nainen on uhri, joten miesten tulee kantaa vastuunsa, mikäli haluavat seksiä harrastaa. Missä on naisen vastuu, jos haluaa seksiä harrastaa? Silloin hän ottaa riskin, että tulee raskaaksi, ja tuolloin mahdollisesti jää yksin. Vika ei tuolloin ole ainoastaan (huom. ainoastaan) miehen, koska nainenkin olisi tilanteen voinut estää. Oikein käytettynä ehkäisyteho on nykytuotteissa lähempänä sataa prosenttia. Vielä ehkäisyn pettäessäkin on mahdollisuus turvautua jälkiehkäisyyn.

Abortti ei ole ihan niin dramaattinen tapahtuma kun täällä (sitä kokemattomat henkilöt) antavat ymmärtää. Se on erittäin hyvä vaihtoehto siinä vaiheessa, kun lapselle ei voida turvata lähtökohtia, jotka hän elämälleen ansaitsee. Raskas valinta, jonka tekemiseen tarvitaan kypsä henkilö ja paljon harkintaa. Jos edelliset seikat eivät täyty, voivat jälkiseuraukset olla pitkäaikaisia.

Sinä sitten varmaan korjaat virheeni :) Asiasta on tehty useampikin tutkimus eri maissa, ja tulokset niiden välillä uskoakseni eroavat jonkin verran.

En ole sitä mieltä, että nainen on uhri eikä ole itse vastuussa seksin seurauksista. Tuo on oma ja virheellinen tulkintasi. Se sijaan olen kyllä ollut sitä mieltä, että monet miehet eivät vastuuta teoistaan ota. Vastuu vahingosta on aina sekä naisen että miehen, mutta käytännössä nainen jää useimmiten ongelman kanssa yksin (etekin, kun on kyse vähemmän vakavasta suhteesta, vakaassa parisuhteessa homma toimii yleensä paremmin). Mies ei halua mitään vastuuta lapsesta eikä toisaalta ole valmis edes tukemaan aborttitilanteessa (kaikki miehet eivät tietenkään ole tällaisia). Tunnustan että arsyynnyin edellisen kommenteista joiden mukaan 20 vuotias vain sekoile eikä paskaakaan häiriinny aborteista ym - jos kyseinen herra on tuollainen niin voi voi, useimmat eivät ole (ainakaan naiset).

Ehkäisystä: se on tosiaan kummankin asia ja edelleen jokaikinen ehkäisymenetelmä voi pettää. Meidän perheessä on pillerilapsi, kierukkalapsi ja kondomilapsi - vain tuossa viimeisessä tapauksessa oli omaa syytä mukana.

Abortti on joillekin henkilöille dramaattinen ja traumatisoiva, toisille ei. Vaikka olisit sen itse kokenut, et voi tietää miten toiset asian kokevat. Itselleni ei ole aborttia tehty eikä varmaan tehdäkään, koska jo pelkkä ajatus tutuu aivan hirveältä. Sen sijaan minulla on hyvin läheisiä ystäviä, jotka ovat sen tehneet. Minun on vaikea uskoa, että he ovat teeskennelleet masennusoireensa ja että he huvin vuoksi murehtisivat asiaa vielä vuosienkin päästä. Yksi heistä muuten teki itsemurhan. En toki kuvittele, että abortti ole siihen ainoa syy, mutta osansa sillä varmaankin oli, koska henkilö puhui siitä jäähyväiskirjeessä. Vain yksi tuntemani ihminen on mielestään toipunut hyvin eikä ole katunut koskaan valintaansa.

"Se on erittäin hyvä vaihtoehto siinä vaiheessa, kun lapselle ei voida turvata lähtökohtia, jotka hän elämälleen ansaitsee."

Niinpä, enkä tätä ole kiistämässä. Hyvät lähtökohdat ovat tosin aika liukuva käsite, eikä esim. isättömyys välttämättä lapsen elämää pilaa.

"Raskas valinta, jonka tekemiseen tarvitaan kypsä henkilö ja paljon harkintaa. Jos edelliset seikat eivät täyty, voivat jälkiseuraukset olla pitkäaikaisia."

Oikein taas, ja nuo seikat eivät täyty, jos naista esim. painostetaan. Yllättävän moni nainen on tehnyt abortin osin painostuksen alaisena tai ainakin siinä pelossa, että jää yksin - juuri tällöin ongelmat ovat suuria, eivät silloin kun nainen päätyy aborttiin omasta vakaasta tahdostaan.

Ja vielä "missä on naisen vastuu?". Tällähetkellä nainen on vastuussa kaikesta: lopullisesta päätöksestä, abortista toipumisessa tai lapsen kasvattamisesta, työnsä riskeeraamisesta jne. Miehellä on korkeintaan taloudellinen vastuu. Minusta miehen asemassa se paskin puoli on naisen valta tehdä abortti vastoin miehen tahtoa.

• hn124
        kepardi82 kirjoitti:

Väitätkö että naiset tekevät itsemurhan abortin takia. en vaan ymmärrä mitä helvetin ihmeellistä siinä oikein on, sä voit aina sanoa mua epäkypsäksi tai lapseksi,mutta karu tosiasia on se että lapsi tehdään molempien vanhempien halusta usein. Kysyin asiaakin mun hyvältä kaverilta ja hänelle on tehty abortti. Hänkin sanoi että ei se sen kummoisempi asia ollut...pelkkä toimenpide vaan. Sä olet nyt puhunut pelkästän naisten hyvinvoinnista, mites toisippäin? Mites ku se kakara syntyy maailmaan, kuka vastaa miehen hyvinvoinnista.....meinaan kaikille se pentu ei todellakaan ole lottovoitto, siinä menee kaikki vituiksi.

En ole väittänyt, että naiset tekisivät itsemurhan abortin takia. Aborttiin liittyy usein masennusta ja masennukseen kasvanut itsemurhariski. Abortti yksinään tuskin saa ketään itsemurhaa tekemään, mutta osasyy se voi olla, ja tämän pitäisi minusta todistaa sinulle, ettei abortti aina ole kovin helppo asia.

Mahdollisesta epäkypsyydestäsi: jos käsityksesi on, että olet täydellisen kyvytön isäksi ja että vain sekoilet sikana etkä muista mitä viime kesänä tapahtui, olet mielestäni epäkypsä ollaksesi 22 (tai 23) vuotias. Isäksi kasvaminen on tietty hyvin yksilöllistä (ja kiinni lähinnä asenteesta), mutta kyllä minusta normaali 20 vuotias on jo ohittanut nuo kaksi viimeksi mainitsemaani vaihetta.

Kiva, jos kaverisi on toipunut abortista hyvin. Hän todennäköisesti teki sen täysin omasta halustaan. Ongelmia tulee eniten naisille, jotka tekevät abortin osaksi tai vain siksi että mies sitä haluaa (pelkäävät menettävänsä miehen tai pelkäävät lapsen kanssa yksin jäämistä, mies kiristää ja taivuttelee tms). En ole sanonut, että abortti on aina traumaattinen tapahtuma, mutta tuskin voit yksittäistapauksen perusteella väittää, ettei abortista voi seurata henkisiä ongelmia? Minä kun voisin marssittaa eteesi useita tapuksia, joissa abortti on aiheuttanut huomattavia psyykkisiä ongelmia.

Miehen hyvinvoinnista: olet itse puolustanut miehen oikeuksia ilman vastuuta niin voimakkasti, että katsoin voivani jättää sitä näkökulmaa vähemmälle. Pyrin tuomaan esiin naisen näkökulman, jota et pahemmin ollut ajatellut. Ymmärrän kyllä, että paikka voi olla kova miehellekin, joskin minusta suurin vääryys miestä kohtaan tehdään silloin, kun nainen tekee abortin vastoin miehen tahtoa.

Asia ei siis ole yksioikoinen, ja minusta nykyinen lainsäädäntä on ihan hyvä yritelmä tasa-arvoisesta mallista, joskin siinä on kummankin sukupuolen kannalta huonoja puolia.

Itse olen sitä mieltä, että parin pitäisi puhua näistä asioista etukäteen. Minä olen aina sanonut poikaystävilleni että aborttia en tee, ja jos siitä on jotain valittamista niin sitten sänkyhommat voi jättää väliin. Sekä miehen että naisen on tällöin pohdittava asiaa tarkasti jo ennen kuin mitään sattuu. Tietysti on mahdollista, että tositilanteessa mieli muuttuu, mutta ainakin on hieman paremmat mahdollisuudet päästä rauhanomaiseen lopputulokseen.

• luin
        liikaa kirjoitti:

tämän viestin mietin miksi et kirjoita omalla nimimerkilläsi... onko maa alkanut poltaa liikaa jalkojen alla vai eikö imagosi kestä tällaista kommenttia, Pelimies... mutta tuo testamenttisi selittää asian.

Kettu-repolainen, häntäkarvojasi on oven välissä!!! ;)

• kepardi82
        hn124 kirjoitti:

En ole väittänyt, että naiset tekisivät itsemurhan abortin takia. Aborttiin liittyy usein masennusta ja masennukseen kasvanut itsemurhariski. Abortti yksinään tuskin saa ketään itsemurhaa tekemään, mutta osasyy se voi olla, ja tämän pitäisi minusta todistaa sinulle, ettei abortti aina ole kovin helppo asia.

Mahdollisesta epäkypsyydestäsi: jos käsityksesi on, että olet täydellisen kyvytön isäksi ja että vain sekoilet sikana etkä muista mitä viime kesänä tapahtui, olet mielestäni epäkypsä ollaksesi 22 (tai 23) vuotias. Isäksi kasvaminen on tietty hyvin yksilöllistä (ja kiinni lähinnä asenteesta), mutta kyllä minusta normaali 20 vuotias on jo ohittanut nuo kaksi viimeksi mainitsemaani vaihetta.

Kiva, jos kaverisi on toipunut abortista hyvin. Hän todennäköisesti teki sen täysin omasta halustaan. Ongelmia tulee eniten naisille, jotka tekevät abortin osaksi tai vain siksi että mies sitä haluaa (pelkäävät menettävänsä miehen tai pelkäävät lapsen kanssa yksin jäämistä, mies kiristää ja taivuttelee tms). En ole sanonut, että abortti on aina traumaattinen tapahtuma, mutta tuskin voit yksittäistapauksen perusteella väittää, ettei abortista voi seurata henkisiä ongelmia? Minä kun voisin marssittaa eteesi useita tapuksia, joissa abortti on aiheuttanut huomattavia psyykkisiä ongelmia.

Miehen hyvinvoinnista: olet itse puolustanut miehen oikeuksia ilman vastuuta niin voimakkasti, että katsoin voivani jättää sitä näkökulmaa vähemmälle. Pyrin tuomaan esiin naisen näkökulman, jota et pahemmin ollut ajatellut. Ymmärrän kyllä, että paikka voi olla kova miehellekin, joskin minusta suurin vääryys miestä kohtaan tehdään silloin, kun nainen tekee abortin vastoin miehen tahtoa.

Asia ei siis ole yksioikoinen, ja minusta nykyinen lainsäädäntä on ihan hyvä yritelmä tasa-arvoisesta mallista, joskin siinä on kummankin sukupuolen kannalta huonoja puolia.

Itse olen sitä mieltä, että parin pitäisi puhua näistä asioista etukäteen. Minä olen aina sanonut poikaystävilleni että aborttia en tee, ja jos siitä on jotain valittamista niin sitten sänkyhommat voi jättää väliin. Sekä miehen että naisen on tällöin pohdittava asiaa tarkasti jo ennen kuin mitään sattuu. Tietysti on mahdollista, että tositilanteessa mieli muuttuu, mutta ainakin on hieman paremmat mahdollisuudet päästä rauhanomaiseen lopputulokseen.

Joo, oikeassa olet etten ole paljon puolustanut naisten puolta, mutta en ole niitä haukkunutkaan. Ikää on 22v meikäläiselle ja olen mielestäni tasapainoinen, mutta kaipa sitä kypsempikin voisi olla. Se vaan riippuu asiasta, tälläinen asia on mulle aika henkilökohtainen, koska tälläisiä esimerkkejä on aika paljon kaveripiirissäni. Tarkoitan, että vedetään jätkä vähän kiristäen mukaan sellaiseen mistä se ei välttämättä ei tiedä, eikä tajua mitään. Noh lopputuloksena on ollut, että kaverit on kaiken ihanuuden uutuuden jälkeen tullut arki ja sen tuoma masennus. ja sitä ei lievitetä muulla kuin huumeilla ja viinalla, ainakin mun kaveripiirissä. oon nähnyt aika monen kaverin hoitavan itsensä huonoon kuntoon, kun arki elämä ei todella ole kiinnostanut. Lähinnä sen takia mulla on ollut niinkin kielteinen asenne tälläistä lapsimeininkiä kohtaan. totta kai sekoilen ihan sikana, pakko se on jonkun se tehtävä....mutten sentään niin vitun tyhmä ole, että panisin jonkun paksuksi.

• hn124
        kepardi82 kirjoitti:

Joo, oikeassa olet etten ole paljon puolustanut naisten puolta, mutta en ole niitä haukkunutkaan. Ikää on 22v meikäläiselle ja olen mielestäni tasapainoinen, mutta kaipa sitä kypsempikin voisi olla. Se vaan riippuu asiasta, tälläinen asia on mulle aika henkilökohtainen, koska tälläisiä esimerkkejä on aika paljon kaveripiirissäni. Tarkoitan, että vedetään jätkä vähän kiristäen mukaan sellaiseen mistä se ei välttämättä ei tiedä, eikä tajua mitään. Noh lopputuloksena on ollut, että kaverit on kaiken ihanuuden uutuuden jälkeen tullut arki ja sen tuoma masennus. ja sitä ei lievitetä muulla kuin huumeilla ja viinalla, ainakin mun kaveripiirissä. oon nähnyt aika monen kaverin hoitavan itsensä huonoon kuntoon, kun arki elämä ei todella ole kiinnostanut. Lähinnä sen takia mulla on ollut niinkin kielteinen asenne tälläistä lapsimeininkiä kohtaan. totta kai sekoilen ihan sikana, pakko se on jonkun se tehtävä....mutten sentään niin vitun tyhmä ole, että panisin jonkun paksuksi.

Ketään ei voi pakottaa isäksi, maksumieheksi kyllä. Ystävilläsi on kyllä ollut mahdollisuus kieltäytyä vanhemman roolista, ja elatusmaksutkin riippuvat tuloita, eli pienituloisen ei tarvitse maksaa niitä liikaa. Perhe-elämään lahteminen on ollut noiden miesten oma valinta viimekädessä. Haluan myös sanoa, etten ole missään vaiheessa puolustellut naisia, jotka tahallaan huijaavat miehen isäksi (esim. valehtelevat käyttävänsä pillereitä). Sellainen on täydellisen vastuutonta toimintaa ja siitä voisi minusta antaa vaikka sakkoja, jos on kunnon todisteet. Olen puhunut koko ajan naisista, jotka ovat tulleet vahingossa raskaaksi.

Minusta ei voi sanoa, että nainen on kiristänyt miehen kotileikkeihin, jos mies on lähtenyt mukaan vääriä mielikuvia elätellen. Väittäisin myös, että ihmisen elämäsääs on oltava muutakin vikaa kuin lapsi, jos ainoa ratkaisu on päihteiden käyttö. Kaveriporukkasi on ehkä hieman vääristänyt mielikuvaasi, itse tunnen monia pareja joilla on yllätyslapsi, osa asuu yhdessä osa ei, tunnen myös lapsi joiden isä ei ole kuvioissa. Vain yhteen tapaukseen liittyy päihteiden liikakäyttöä ja mielenterveysongelmia, ja ne ongelmat olivat jo enne lasta.

Sinulla on luonnollisesti oikeus lapsikielteiseen asenteeseen, hyvä että silloin huolehdit ehkäisystä. Vahinko ei kuitenkaan aina katso älykkyysosamäärää, ja jos niin joskus käy, niin ei sinua voi pikkuperheen isäksi pakottaa.

• kepardi82
        hn124 kirjoitti:

Ketään ei voi pakottaa isäksi, maksumieheksi kyllä. Ystävilläsi on kyllä ollut mahdollisuus kieltäytyä vanhemman roolista, ja elatusmaksutkin riippuvat tuloita, eli pienituloisen ei tarvitse maksaa niitä liikaa. Perhe-elämään lahteminen on ollut noiden miesten oma valinta viimekädessä. Haluan myös sanoa, etten ole missään vaiheessa puolustellut naisia, jotka tahallaan huijaavat miehen isäksi (esim. valehtelevat käyttävänsä pillereitä). Sellainen on täydellisen vastuutonta toimintaa ja siitä voisi minusta antaa vaikka sakkoja, jos on kunnon todisteet. Olen puhunut koko ajan naisista, jotka ovat tulleet vahingossa raskaaksi.

Minusta ei voi sanoa, että nainen on kiristänyt miehen kotileikkeihin, jos mies on lähtenyt mukaan vääriä mielikuvia elätellen. Väittäisin myös, että ihmisen elämäsääs on oltava muutakin vikaa kuin lapsi, jos ainoa ratkaisu on päihteiden käyttö. Kaveriporukkasi on ehkä hieman vääristänyt mielikuvaasi, itse tunnen monia pareja joilla on yllätyslapsi, osa asuu yhdessä osa ei, tunnen myös lapsi joiden isä ei ole kuvioissa. Vain yhteen tapaukseen liittyy päihteiden liikakäyttöä ja mielenterveysongelmia, ja ne ongelmat olivat jo enne lasta.

Sinulla on luonnollisesti oikeus lapsikielteiseen asenteeseen, hyvä että silloin huolehdit ehkäisystä. Vahinko ei kuitenkaan aina katso älykkyysosamäärää, ja jos niin joskus käy, niin ei sinua voi pikkuperheen isäksi pakottaa.

Höpö höpö, mä en usko että kaverini olisi vääristänyt
        minun mielikuvaani. En toisaalta tarvitse mitään tai
        ketään elääkseni onnellisesti. jos tarvitsee lapsen , että osaa elää.
        säälittävämpää ihmista ei edes ole. Menettää kaiken ja saa....hmm ei vittu tarvitse ainakaan pelata korttia yksin. Kiristyksestä puheen ollen, niin siinä on juurikin niin käynyt, ainakin kaveripiirissäni....ja kyllä se on tasan se ainut syy miksi tää jätkä ei seurustele.Mun mielestä ihmisen elämässä ei tarvitse välttämättä olla mitään vikana, jos päihteet on tärkeämpää kuin parisuhdejutut. kaikki elää tavallaan ja joillekkin se perus ei ole mitään, pitää olla niin sanotusti superia..kiitos keskustelusta.

• sinun tapaasi
        hn124 kirjoitti:

tuoda esiin ajatuksiasi, joissa yhdistyvät älykkäästi järki ja tunteet: tieto ja empatia.

• Kysyn vaan
        kepardi82 kirjoitti:

Höpö höpö, mä en usko että kaverini olisi vääristänyt
        minun mielikuvaani. En toisaalta tarvitse mitään tai
        ketään elääkseni onnellisesti. jos tarvitsee lapsen , että osaa elää.
        säälittävämpää ihmista ei edes ole. Menettää kaiken ja saa....hmm ei vittu tarvitse ainakaan pelata korttia yksin. Kiristyksestä puheen ollen, niin siinä on juurikin niin käynyt, ainakin kaveripiirissäni....ja kyllä se on tasan se ainut syy miksi tää jätkä ei seurustele.Mun mielestä ihmisen elämässä ei tarvitse välttämättä olla mitään vikana, jos päihteet on tärkeämpää kuin parisuhdejutut. kaikki elää tavallaan ja joillekkin se perus ei ole mitään, pitää olla niin sanotusti superia..kiitos keskustelusta.

Ketä sinäkin nuori mies panisit, jos tätä maailmaa ei ohjaisi lisääntymisvietti!? Panemalla ne sinunkin panosi on tehty.

• Julmahuvi
        Pelimies kirjoitti:

Helvetti soikoon! Jos olisin sinkkunainen, pokaisin sinut baarista parhaimman ovulaation hetkella ja nussisin sinulta aivot pihalle. Yhdeksän kuukauden päästä toisin rääkyvän vauvan sinulle ja pyytäisin pitämään hyvää huolta.

Ihana ajatusleikki! Jos nainen olisi tunnemaailmaltaan samalla tasolla kuin moni tässä viestiketjussa kommentoinut mies, tuollaisen tempun voisi toteuttaa. Nyt poden huonoa omatuntoa siitä, että kehtasin edes kirjoittaa mitään näin härskiä.

• Mitä minä tekisin tuossa tilanteessa. Vissiin vaatisin ainakin yhteishuoltajuutta tai huoltajuutta jopa kokonaan itselleni. Yksinhuoltajuutta sinulle en antaisi suurin surminkaan. Jos en saisi olla lapselle isä niin en kyllä tukisi sinua muutenkaan.

Yhteenmuutto? En tahdo uskoa järkiliittoihin. Pieni romeo sydämessä kuolisi siihen paikkaan.

• Nakki

Minä ainakin pitäisin kiinni siitä abortista. Ei vaihtoehtoja 20 kybäselle jätkälle. No, riippuu tietenkin aina tilanteesta mitä elämältään haluaa. 20-vuotiaana jotenkin päätyisin varmasti aborttiin. ei sen ikäisestä ole vielä faijaksi. Mun mielestä miehet pitäis vapauttaa vastuusta,jos olet sanonut ettei hommat kiinnosta ja ei aio olla mitenkään lapsen kasvatuksessa mukana.Kyseiset lauseet pitäisi sanoa tietenkin tarpeeksi ajoissa. jos nainen vilä sen lapsen pitää, ni ei todellakaan pitäisi olla sen jätkän ongelma. Miksi tuhota kolme elämää, kun yksikin riittäisi. Enemmäm pitäis olla oikeuksia miehellä...jes. jos mimmi olis mun vakipano en kauheasti stressais edes koko tilanteesta, koska sehän on vaan panemista eikä sillä ole mitään väliä. ja ei siitä vastuuta kannata ottaa.

• hyvä vaihtoehto

Jos panet niin sinulla on vastuu. Kannattaisi varmaan nakittaa omaa nyrkkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe