haluan aloittaa mökkiautoilun ja minulla on mökki
jossa on 400 m pätkä tietä ja autotallissa seisoo
1.3 litrainen kytkinvikainen takavetodexi joku '83
että voinko minä näillä eväillä aloitella ajamisen
vai tarvitsenko vielä jotain?
(huom: kokonaan uusi dx:n kytkin on myös tallissa)
mitä tarvitsen
11
838
Vastaukset
- Normilo
Alota siitä että etit jostai pitemmän pätkän....sitten kannattaa korjata se kytkin.hommaa myös kypärä kaiken varalle sitä kun ei koskaan tiiä millonka se karkaa mettähallituksen puolelle.tietty autosta kannattaa ottaa lasitt pois taia liimata niihin kontaktimuovi koska itse aiankin kyllästyn keräilee lasinsirpaleita.tuuli ja takalasin kandee korvata pleksillä.ja siinäpä oli noi tärkeimmät.kyllä tietty sillä 400m pätkällä voi harjotella mutta talvella kaikki tiet vievätt jääradalle!! ei muuta kun onnea!! se on loistava harrastus!! ps:missä päin ajelett/tulet ajamaan?
kannattaa opetella se auton hallinta ensin ja lisätä sitä vauhtia sitten vasta.
Sori tuo edellinen, mutta turvallisuus kannattaa pitää AINA tärkeimpänä.
Edelliselle
auto kuntoon ja jos sillä tiellä ajat, niin muista VARMISTAA se, ettei muita tule samaan aikaan yllättäen vastaan.Turvavyöt AINA kiinni ja kypärä Päähän ja opettelemaan.
Ja jäällä paras paikka harjoitella TODELLA ja KAIKKIEN, niitä taitoja voi joskus tarvita liikenteessäkin.
Hyvää jatkoa.- amatööri
lapissa.. Muurolassa
- isäntä
ei muutakuin kytkin kuntoon ja kovaa ajoo kypärät on ihan turhia mä oon ajanu 6 vuotta ja ikinä en oo kypärää tarvinnu
- Normilo
Ei siihen kannata vedota että jos on ajanu vaikka 50 autolla ilman kypärää.mutta mitä jos se putki katkeaa ja sulla ei olekkaan se potta päässä mitäs sitten..? kyllä kannattaa pitää jos esim on kyseessä vielä ns "harjoitus ajo" nii sitä kypärää. eli jos se lipsahtaa nii ei käy pääkopalle nii pahasti.ja jos on irtohiekkaa nii kuppipenkki ja 4 piste vyöt parantavatt lisää turvallisuutta ne voi toki siirtää seuraavaan ja seuraavaan .....jne autoon.eli aika kannattava sioitus.mutta kyllä pärjää ihan peruspulkalla ja sitten normi vöillä.mutta kypärän sinuna hankkisin!
- gibba
Normilo kirjoitti:
Ei siihen kannata vedota että jos on ajanu vaikka 50 autolla ilman kypärää.mutta mitä jos se putki katkeaa ja sulla ei olekkaan se potta päässä mitäs sitten..? kyllä kannattaa pitää jos esim on kyseessä vielä ns "harjoitus ajo" nii sitä kypärää. eli jos se lipsahtaa nii ei käy pääkopalle nii pahasti.ja jos on irtohiekkaa nii kuppipenkki ja 4 piste vyöt parantavatt lisää turvallisuutta ne voi toki siirtää seuraavaan ja seuraavaan .....jne autoon.eli aika kannattava sioitus.mutta kyllä pärjää ihan peruspulkalla ja sitten normi vöillä.mutta kypärän sinuna hankkisin!
ei kypärä niin pakollinen ole paitsi jos et ole
ennen kuullutkaan miten autoa ajetaan, että kannattaa
ajella aluksi sellasta 30 km/h mutta sitten kun
tuntuu että osaa niin voi jo ruveta ajamaan 40 km/h
mä olen ajanut autolla paljon enkä koskaan käyttänyt kypärää
mutta älkää kuitenkaan ottako siitä opiksi nimittäin
mun kaverin isoveli on ajanut autolla yli 6 vuotta
ja kerran kun olin hänen kyydissä niin hän paukutteli
40 mittarissa lumihankeen.. onneksi oli pehmeää - Onnitus
gibba kirjoitti:
ei kypärä niin pakollinen ole paitsi jos et ole
ennen kuullutkaan miten autoa ajetaan, että kannattaa
ajella aluksi sellasta 30 km/h mutta sitten kun
tuntuu että osaa niin voi jo ruveta ajamaan 40 km/h
mä olen ajanut autolla paljon enkä koskaan käyttänyt kypärää
mutta älkää kuitenkaan ottako siitä opiksi nimittäin
mun kaverin isoveli on ajanut autolla yli 6 vuotta
ja kerran kun olin hänen kyydissä niin hän paukutteli
40 mittarissa lumihankeen.. onneksi oli pehmeääSiis mitä tää on 40km/t ? eihä se ole mitää ajoo peruuttamallaki pääsee uhtä kovaa kyllähän se pitää olla semmonen 60
- gibba
Onnitus kirjoitti:
Siis mitä tää on 40km/t ? eihä se ole mitää ajoo peruuttamallaki pääsee uhtä kovaa kyllähän se pitää olla semmonen 60
hemmetti.. kun mutkia tuli heti yksi toisensa
jälkeen ja autokin oli sellanen 1.1 rivi4 koneella
varustettu ford fiesta !
olen mä toki ajanut yli 70 km/h kun silloin oli
parempi tie - Normilo
gibba kirjoitti:
hemmetti.. kun mutkia tuli heti yksi toisensa
jälkeen ja autokin oli sellanen 1.1 rivi4 koneella
varustettu ford fiesta !
olen mä toki ajanut yli 70 km/h kun silloin oli
parempi tieMulla ei alitehot vaivaa !! on 240 turbo (ruisku) volvo sitten on 320 kutos koneella oleva ruisku bemari ni kyllä niillä kelpaa julistaa....ps:oma kehu haisee :D
- gibba
Normilo kirjoitti:
Mulla ei alitehot vaivaa !! on 240 turbo (ruisku) volvo sitten on 320 kutos koneella oleva ruisku bemari ni kyllä niillä kelpaa julistaa....ps:oma kehu haisee :D
oletkos ajanut fiat 127:lla
se on kaikkien mielestä paras peltoauto
ja olisi nurmilolle kovat paineet päästä koeajamaan
tämä 900-kuutioinen 45 hv peli !
onhan tuo melko laiska :D - Normilo
gibba kirjoitti:
oletkos ajanut fiat 127:lla
se on kaikkien mielestä paras peltoauto
ja olisi nurmilolle kovat paineet päästä koeajamaan
tämä 900-kuutioinen 45 hv peli !
onhan tuo melko laiska :Dolen ajanu kaverilla on sellanen tuntu ett se ei liiku mihkään biimerin jälkeen :D laiska laite ei voi muuta sanoo sill on vieläkin se mutt sillä on tekeillä siihen 1.5 ritmon kone siihen nii voi olla fiiun läh´öt ihan toista luokkaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723280
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361299Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235