Kuinka saisin rakennetuksi pienen fissioreaktorin, joka tuottaisi lämpöä omakotitalon tarpeisiin? Hajoamiskelpoista uraania voisi ehkä löytyä jostain vanhasta kaivoksesta, mutta kuinka paljon tuota malmikiveä tarvitaan toimivan alikriittisen reaktorin käynnissä pitämiseen?
Krääsänhän voisi asentaa vaikka suureen maakuoppaan ja kierrättää putkisto kasan läpi edelleen lämpöpumpulle vietäväksi. Radonitkin haihtuisivat maan pinnalta taivaan tuuliin.
Fissioreaktori
23
1881
Vastaukset
- uraanin halkoja
on loistava(koko piha pimeässä hehkuu) idea kaipa uraanit venäjältä saa torilta tai jos kysäsis uuden ydin voimalan rakennus työmaalta silleen vaivihkaa... no koko reaktorin vois kai tilaa netin kautta postiennakolla itä-naapurista silleen osissa jottei kusti väsy kokonaan polkemiseen, tuskin tuohon rakennus lupaakaan tarttis kun sijoittaa maan alle no ehkä naapurit vois ihmetellä sitä sieni pilveä joka reaktion käynnistyessä lähtis ilmoille mutta sähän on normaalia jos on sytytys vähän pielessä..=)
- lollollol
Pienemmässä mittakaavassa, tapahtui kuulema vielä neuvostoliiton aikana niin, että eräs sukulainen osti rannekellon ilmeisesti hieman kestävämmillä pattereilla varustettuna Virosta. Nimittäin, kun sattui käymään ydinvoimalassa kello kädessä - postinjakaja kun oli - niin olivat ottaneet sen pois ja tuumanneet, että "säteilee liikaa".. :)
- käynnisti
rakensi ja käynnisti aikoinaan maailman
ensimmäisen rekatorin. Se oli tiilikasa
jossain huoneen nurkassa. Samankaltainen
lienee riittävän yksinkertainen itsekin
tehtäväksi jos vain uraania/plutoniumia
jostain saa.
Lue tästä Fermin kokeista ja sovella:
koulut.luvia.fi/20012002/ydinenergia.rtf - S.teurastaja
Olihan tuolla juttua, Fermi sai 0.5W energiaa
kun käytössä oli 40 000kg uraanirikastetta ym.
Ehkä projektisi on vähän ylimitoitettu, olen paholillani.
Ilmoitathan säteilyturvakeskukseen tai terveyskeskukseen jos meinaat jatkaa projektiasi.
http://www.atomicarchive.com/Photos/CP1/index.shtml - VeinStein
Millä meinasit aloittaessasi saada neutroniryöpsäyksen? Luonnonuraani toimii yhtä hyvin polttoaineena takassa kuin ydinvoimalassa. Rikasta tätä paljon 238-uraania sisältävää malmia siten, että siinä vähemmistönä esiintyvä 235 on vähintään 3.5 prosenttista. Sitten vain FUUSIOIMAAN!
vaan fissioimaan.
Ei tarvita neutroniryöpsähdystä fission käynnistämiseksi, spontaani hajaantuminen tuottaa tarvittavat neutronit. Tiedän, koska olin paikalla, kun atomivoimala käynnistettiin... Toisen käynnistyksen tein itse.- Rahikainen ?
sitroen kirjoitti:
vaan fissioimaan.
Ei tarvita neutroniryöpsähdystä fission käynnistämiseksi, spontaani hajaantuminen tuottaa tarvittavat neutronit. Tiedän, koska olin paikalla, kun atomivoimala käynnistettiin... Toisen käynnistyksen tein itse.Olitko Tsernobylissä ,siellähän käynnistys
onnistui yli odotusten? - fissiofuusio
sitroen kirjoitti:
vaan fissioimaan.
Ei tarvita neutroniryöpsähdystä fission käynnistämiseksi, spontaani hajaantuminen tuottaa tarvittavat neutronit. Tiedän, koska olin paikalla, kun atomivoimala käynnistettiin... Toisen käynnistyksen tein itse.Kerroppa vielä minkä reaktorin oikein käynnistit.
Vihje: Suomessa on viisi reaktoria jotka on käynnistetty.
- sub...
"mutta kuinka paljon tuota malmikiveä tarvitaan toimivan alikriittisen reaktorin käynnissä pitämiseen? "
Miten voi olla yhtä aikaa "alikriittinen" että "toimiva"...
Tarkoitatko nyt kenties jotain "plutoniumparistojen" tyylistä viritystä?
Nimittäin kun reaktorin pitää olla kriittinen jotta ketjureaktio olisi jatkuva... Ylikriittinen taas on pikkasen ikävämpi juttu (PUM)... - vetyfissiokehitin
ei tartte mitään kiveä. kärkkäinen-lehdessä oli joku vuosi sitten juttu, jossa oli alle jääkaapin kokoinen laite, jonka sisässä tapahtui (en muista mitä) ja jonka säteilytaso laski puolessa tunnissa sammutuksesta normaalitasolle. ovi ja kuoret oli lyijyä tms. se teki sähköä omakotitalolle jossa täyssähkölämmitys, niin vuodeksi yhdellä täytöllä (sitä en tiedä mitä). vai olikohan se jotenkin vetyyn liittyvä..
- vetykylmäfuusio
se oli kylmäfuusioon perustuva energiakatalysaattori
http://www.magneettimedia.com/lampoa-vedysta/
eikä ole 1.4 ilmoitettu juttu!
- yksjukkis
Kylmäfuusion kun keksit, ei tarvii senjälkeen ainakaan sähkölaskun määrää ihmetellä, kun rahaa on.
Nykytekniikalla fuusio syntyy vain korkeassa lämpötilassa ja sen paloa hallitaan magneettikentillä ja ongelma on se, että se syö energiaa enemmän kuin luovuttaa.
Näitä kylmäfuusiojuttuja putkahtaa aina sillointällöin esille, ropelipäät asialla.
Mutta eihän sitä kukaan tiedä vaikka sellainen keksitään.
Fissio on keksitty jo ajat sitten, ja kohtalaisen pieniä, entissä Neuvostoliitossa, laivoja ja sukellusveneitä, niissä niitä on ihan valmiina, senkun menee ostoksille.
Niin ydinvoimalassa ei ole ns. kriittistä massaa, se on vain pommissa. - henrik ijös72
vois tuosta hangesta ottaa lämmöt Einstein
- henrik ijös72
mun keksinto on pienvirralla saada suurta enrgiaa watteina.
- henrik ijös72
henrik ijös72 kirjoitti:
mun keksinto on pienvirralla saada suurta enrgiaa watteina.
katto kellari läömmitys saatais aikaan
putkia paljon - henrik ijös7
henrik ijös72 kirjoitti:
katto kellari läömmitys saatais aikaan
putkia paljonkupariputkia kapteeni
- henrik ijös72
henrik ijös7 kirjoitti:
kupariputkia kapteeni
keksin tossa joka ei palkon söhköä vie.
putkeen vaan propelli paskakaikvoon - henrik ijöls72
henrik ijös72 kirjoitti:
keksin tossa joka ei palkon söhköä vie.
putkeen vaan propelli paskakaikvoonatomi reaktori fissiodaan suodattamalla
- henrik ijös72
henrik ijöls72 kirjoitti:
atomi reaktori fissiodaan suodattamalla
ilman muuntajaa ei paskakaivo toimi saa söhkäö
- henrik ijös72
henrik ijös72 kirjoitti:
ilman muuntajaa ei paskakaivo toimi saa söhkäö
lattiaa saisko halvalla 3cm paloimna
värillä ei väriä'
- joslämmittelet
Voisi olla halvempaa ja helpompaa näin: tilaat norjalaisia öljynporaajia paikalle poraamaan 4 kilometrin syvyisen reijän maaperään josta sitten tulee lämpöä omalla paineellaan,.
- Se halkeaa
Eikös sitä Radonia ole melkein joka kämpässä, sehän on sitä uraanin hajoamistuotetta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1612810
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262460Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?532364- 1352220
- 631905
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2481734- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311222Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161215