Yleisö-äänestys

tuffe

Mulla on keittiön ikkunassa vielä jouluvalot. Mitäs tuumitte, kannattaisko säästää voimia ja jättää ne sinne ensi joulua varten (sehän on kohta), vai pitääkö ne jo (

51

2399

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggnojoP

Quattro Cinto, vai kuinka se menikään?
      Pesetkö ikkunoita tässä välissä? Joudutko silloin
      siirtämään ne?

• tuffe

ruotsalaisittain englantia: Fan To Tri Får :))

Ikkunanpesu sujuu hyvin siirtämäti... Ja taitaa olla pakko... Tiedätkö miltä ikkuna näyttää kun joku vekara keksii että kastiketta on kivaa puhaltaa penne-pastan läpi??

• ggnojoP
        tuffe kirjoitti:

ruotsalaisittain englantia: Fan To Tri Får :))

Ikkunanpesu sujuu hyvin siirtämäti... Ja taitaa olla pakko... Tiedätkö miltä ikkuna näyttää kun joku vekara keksii että kastiketta on kivaa puhaltaa penne-pastan läpi??

Vaihda spaghettiin... :D

• Kunhan yöt tässä juhannukselta alkavat pitenemään, valot toimivat mainioina kukkalamppuina.

• tuffe

saiskin sopivasti poimittua ne seitsemän yrttiä taikayöksi tyynyn alle :) Ai pahus, minähän olen naimisissa... pieni moka ;)))

• (.)Y(.)

ole tosissasi.. :DDD
      Muuten, vieläkö niissä palaa valo?.. :DDD
      Kiitti, nauruista.. ;)))
      "Jos", tämä oli totta, niin ota pois.. ;))

• tuffe

Tehokas neitsyt... ;)))

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

Tehokas neitsyt... ;)))

on vielä valotkin.. :DDD
        Äänestyskö ratkaisee, mitä niille teet?.. ;))
        Minä en kyllä, usko sinua vieläkään.. ;))))

• tuffe
        (.)Y(.) kirjoitti:

on vielä valotkin.. :DDD
        Äänestyskö ratkaisee, mitä niille teet?.. ;))
        Minä en kyllä, usko sinua vieläkään.. ;))))

Äänestys ratkaisee... Vaikka arvaan jo miten teitin kanssa käy, äänestätte että otan pois, ja sitten haalitte lisä-ääniä ettei otetakaan, joudun tekemään tuplatyön...

;)

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

Äänestys ratkaisee... Vaikka arvaan jo miten teitin kanssa käy, äänestätte että otan pois, ja sitten haalitte lisä-ääniä ettei otetakaan, joudun tekemään tuplatyön...

;)

Hmmm... ei me niin tehdä, vai tehtäiskö kuitenkin?.. ;))
        Ei varmaankaan?...

• MysNa

on joulukuusikin?

• tuffe

laitettiin kyllä poroiksi... ;)

• MysNa
        tuffe kirjoitti:

laitettiin kyllä poroiksi... ;)

tai sammuttaisit ainakin valot muutamaksi kesäkuukaudeksi :))

• tuffe
        MysNa kirjoitti:

tai sammuttaisit ainakin valot muutamaksi kesäkuukaudeksi :))

sammuttaa, kun ei niistä nytkään näy onko valoja vai ei ;)) Kyllä sen Eon-yhtiön väki myös tarvii palkkaa...

• TheDragonLord

Älä ihmeessä ota pois, siinä tulee vaan enemmän
      hommia ens Jouluksi... Niin ties mikä muu vahinko
      vois tulla.

• tuffe

Siitä "ties mikä muu vahinko vois tulla" tulikin mieleen, että pitääkö ottaa kohelivakuutus sitä varten, jos otan ne valot pois... sehän voi olla vaarallista puuhaa... :)

• kalle-p

juhannusta.

Molemmissa tapauksissa hyöty- ja haittapuolet ovat yhtä suuret, ellei jopa suuremmat.

Vieläkös kuusi on sisällä. Kun siitä neulaset ovat karisseet, saat hyvän kuivaustelineen ;DDD

Hä häää ;)

• tuffe

Se oli oikein diplomaattinen vastaus ;)

Näköjään ois pitänyt pyytää neuvoa täältä ennen kuin kuusen poltin, tuohan oli hyvä vinkki. Muuten neulasista sais hyvän täytteen sohvatyynyyn, ettei se löhöäminen kiinnostais liikaa...

• valojen olla vaan! Minullakin on jo viidettä vuotta jouluvalot ulkosalla ikkunoilla ja kuistilla.
      Mitä niitä yhtenään vekslaamaan edestakaisin? Turhaa ja turhuttavaa työtä.
      Valoja en sentään polttele niissä kuin sydäntalvella.

• jpntar

ilkeä kuitenkaan naisena niitä ulkovalojen johtoja näytellä vieraille enää lumien jälkeen...kesällä..vaikka se nyt sitä vekslaamista onkin:)

• tuffe
        jpntar kirjoitti:

ilkeä kuitenkaan naisena niitä ulkovalojen johtoja näytellä vieraille enää lumien jälkeen...kesällä..vaikka se nyt sitä vekslaamista onkin:)

tässä just se sukupuolten välinen ero, kun naiset äänestävät että pitää ottaa pois, ja miehet että kannattaa jättää...

Pitääkö mun nyt poistaa ne pysyäkseni edes puoli vuotta naisellisena ;)

• PalNia

Enemmistö toivoo että anna olla vaan.;)) Minä kyllä ottaisin ne ehdottomasti pois vielä tässä vaiheessa vuotta.;)))
      Mietihän, haluatko olla johdateltavissa ja tyydyt enemmistön tahtoon.;)))

• jpntar

...luit ääneen ajatukseni:)))

• tuffe

aineistoa politiikoksi ;))) Politikon oppitunti nro. 1: Jos huomaat olevasi alakynnessä, vetoa johonkin muuhun seikkaan :))

Hmm, hyvä veto, mutta minä kun olen demokratian kannalla :) Sitä paitsi, suurin osa ihmisistä on jo tainnut ottaa ne pois, joten olen jo vastarannan kiiski..

• PalNia
        jpntar kirjoitti:

...luit ääneen ajatukseni:)))

Olen toistaiseksi PalNia, enkä *Painija*.;)))) Saat anteeks nysläysvirheen senkin samoinajattelijatar.;))

• PalNia
        tuffe kirjoitti:

aineistoa politiikoksi ;))) Politikon oppitunti nro. 1: Jos huomaat olevasi alakynnessä, vetoa johonkin muuhun seikkaan :))

Hmm, hyvä veto, mutta minä kun olen demokratian kannalla :) Sitä paitsi, suurin osa ihmisistä on jo tainnut ottaa ne pois, joten olen jo vastarannan kiiski..

Demokratia on joskus liian repivää, siksi etsiydynkin tuon muun seikan kautta oppitunnille kaksi kuunteluoppilaaksi.;))
        Eiköhän vastarantaan uivia voi täällä olla muitakin.;)

• valerian.s

mullakin on vielä kuusi sisällä ja aikomukseni on ruveta juhannuksen jälkeen liimailemaan neulasia kiinni yksitellen.

Kaipa saan homman valmiiksi jouluaattoon mennessä..

• (.)Y(.)

saikin hyvät naurut.. :DDD

Pikaliimalla, onnistut varmasti, saamaan jouluksi valmiiksi.. :DDD

• tuffe

ainakin täydellisen kuusen.

Varo vaan, ettei Murphyn laki päde siihenkin, kun liimaat viimeisen neulasen liima osoittautuu huonoksi ja neulaset... ei, liian traagista, en voi kirjoittaa tuota lausetta loppuun... Mutta valitse hyvä liima...

• bluepoem

Ne jouluvalot varman sopii hyvin sadesäälä juhannuskoivun oksille..valoa antamaan..

;)

Ja sitten on joulukis risut valmiina kun pukki tulee kotiin ;)

• tuffe

koivussakin kauniita...

Jouluna meillä on ovessa risututka, jos pukki tuo sellaiset tiedän kyllä kenelle ne on tarkoitettu :|

• on auringon lämmön voimasta kieroon "kasvaneita" pitkävartisia kynttilöitä.
      Ajattelin hyödyntää niitä johonkin kukka-asetelmaan.

Ulkona, jos saa ne sytytettyä ja palamaan hetken (ilman, että kylmällä vedellä suihkutetut kukat kärtsäävät) - ei tippuvasta steariinista ole isompaa haittaa...

• tuffe

valoa :) Voiskohan niitä "mikrottaa" ja leipoa uudestaan??

• tuffe kirjoitti:

valoa :) Voiskohan niitä "mikrottaa" ja leipoa uudestaan??

mutta hassun näköisiä sellaiset "u-käännöksen" tehneet kynttilät ovat - en raaski heittää poiskaan:)

• (.)Y(.)
        Minea44 kirjoitti:

mutta hassun näköisiä sellaiset "u-käännöksen" tehneet kynttilät ovat - en raaski heittää poiskaan:)

ja kieroon kasvanutta valoa.. :DDDDD
        Voi kamala, mä kuolen nauruun.. :DDD
        Kiitti, hepulikohtauksesta.. ;)))))

• tuffe
        (.)Y(.) kirjoitti:

ja kieroon kasvanutta valoa.. :DDDDD
        Voi kamala, mä kuolen nauruun.. :DDD
        Kiitti, hepulikohtauksesta.. ;)))))

vois polttaa kynttilää kummastakin päästä ;))) Kyä mulle sopii!

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

vois polttaa kynttilää kummastakin päästä ;))) Kyä mulle sopii!

Mutta, itse joutuisi varmaan, olemaan kynttilänjalkana?..
        Vai tiedätkö, miten muuten, se uukkari kynttilä pysyisi pystyssä?.. :DD
        Ilman että, palokunta tulee apuun.. ;)))

• annina2

voihan ne ollakin, oli meidän naapurissa äskettäin vielä ovikranssikin.

• tuffe

piti oikein mennä tarkistamaan omaa ovea... ;)

• Loistava.polku

Meillä on jouluvalot joka huoneessa kesät-talvet. On ne niin hienot!

• tuffe

Hyvä kun tänne loppuhäntään jokunen nainenkin eksyi, joka kannattaa jouluvaloa jussina. Tähän asti melkein vaan miehet oli säilyttämisen kannalla, alkoi tulla jo miehekäs olo ;)

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

Hyvä kun tänne loppuhäntään jokunen nainenkin eksyi, joka kannattaa jouluvaloa jussina. Tähän asti melkein vaan miehet oli säilyttämisen kannalla, alkoi tulla jo miehekäs olo ;)

Eihän sinulla, vaan ole sitä valokaapeliakin, vielä kierrettynä, parvekkeen kaiteeseen tai omenapuun runkoon?.. ;))
        Älä.. vaan sano, että on.. :DDD

• tuffe
        (.)Y(.) kirjoitti:

Eihän sinulla, vaan ole sitä valokaapeliakin, vielä kierrettynä, parvekkeen kaiteeseen tai omenapuun runkoon?.. ;))
        Älä.. vaan sano, että on.. :DDD

näitä vihreitä letkun tapaisia? Ei ole, sääli kyllä... Oma suosikki on nuo värilliset vilkkuvat ;)))

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

näitä vihreitä letkun tapaisia? Ei ole, sääli kyllä... Oma suosikki on nuo värilliset vilkkuvat ;)))

niitä tarkoitin.. :DDD
        Huh.. onneksi ei ole.. odotin ihan kauhulla.. mitä vastaisit.. ;)))
        Miten niin sääli?.. Et kai, vaan osta ensi Jouluksi?.. :(( Kamalia.. jo värinsäkin puolesta.. yäks.. hyi.. kaikkea sitä valmistetaankin.. :((
        Niin, taitaa niitä olla, muunkinlaisia?.. ;)))

• tuffe
        (.)Y(.) kirjoitti:

niitä tarkoitin.. :DDD
        Huh.. onneksi ei ole.. odotin ihan kauhulla.. mitä vastaisit.. ;)))
        Miten niin sääli?.. Et kai, vaan osta ensi Jouluksi?.. :(( Kamalia.. jo värinsäkin puolesta.. yäks.. hyi.. kaikkea sitä valmistetaankin.. :((
        Niin, taitaa niitä olla, muunkinlaisia?.. ;)))

olis se hienoa kun ei olisi mitään valoa, muuta kuin elävää (vaikka sitten kieroa :)) Täällä etelässäkin näkee välillä revontulia jos sattuu pimeeseen kävelemään... siis jos jaksaa kävellä niin pitkään ;)

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

olis se hienoa kun ei olisi mitään valoa, muuta kuin elävää (vaikka sitten kieroa :)) Täällä etelässäkin näkee välillä revontulia jos sattuu pimeeseen kävelemään... siis jos jaksaa kävellä niin pitkään ;)

samoilla linjoilla.. :)))
        Keinotekoinen on keinotekoista, siitä ei pääse yli eikä ympäri.. ;))
        Aidot kynttilät on kauneimmat, vaikka olisikin vähän kieronlaisia.. :))
        Juu, joskus näkee, kun hyvä tuuri sattuu kohdilleen.. ;)))

• kalle-p
      • (.)Y(.)

suorastaan loistava.. ;)))

Eikä ole, vihreitä valoja missään.. ;))

• tuffe
        (.)Y(.) kirjoitti:

suorastaan loistava.. ;)))

Eikä ole, vihreitä valoja missään.. ;))

ne taas pistivät musta-valkoiseksi sen kuvan... Muutenkin videosta olisi nähnyt paremmin kuinka iloisesti ne vilkkuu :))

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

ne taas pistivät musta-valkoiseksi sen kuvan... Muutenkin videosta olisi nähnyt paremmin kuinka iloisesti ne vilkkuu :))

musta valkoinen!.. ;)))
        Et kai, vaan ole värisokea?.. :DDD
        Sillä, selittyisi ne, sinun vihreät valotkin!!!.. ;))))

Hmmm.. mistäs muuten, tiesit että vilkkuisivat?...

• KOHTA TULEEJOULU TAAS

JOULU ON MIELI.EIKU ELOKUU MIELI.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2276
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2259
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      127
      2189
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      128
      2118
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      54
      1756
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1643
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1361
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1195
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1137
    Aihe