kertokaa nyt hyvät ihmiset, olenko yksin tämän kanssa vaiko en, minä en saa nukkuttua kuin vasta 4-5 aikoihin ja sit kun päivään klo 12-13 multa menee pia hermot, kun menen koittaa unta noi klo24 ,ja sit ei uni ,tule ja ramppaan koko yön.olenko yksin ja miten saisin rytmin kuntoon en haluaisi unilääkettä, mitää olla joku muu keino, onko kellään neuvoa ja omaa kokemusta. valvotko sinä näin.
menee hermot
9
749
Vastaukset
- sara
rentoutusta, joogaa tai aivojumppaa, mutta ei se unilääkkeidenkään ottaminen mikään poissuljettu asia ole. Itse olin aina ajatellut, että ikinä en rupea unilääkkeitä syömään, mutta kerran oli pahaan unettomuuteen pakko hakea resepti. Otin unilääkkeitä kahtena iltana ja juttu meni sillä ohi.
- annabelle
Olen itse vuorotyöläinen ja saan jatkuvasti taistella unen saannin takia.Kunnon yöuni on tosi tärkeetä että pysyy järjissään.Huonosti nukuttu yö on yhtä vaarallista liikenteessä kuin humalassa olo.
Mikä sua valvottaa?juotko liikaa piristäviä aineita joissa kofeiinia?Mulla on sellainen herkkä nukahtamisaika noin klo 21.00 ja jos se menee tunnin yli niin en saa unta kuin joskus 3:n aikaan.Eli unirytmi menee niin pienestä sekaisin.Käy iltakävelyllä raittiissa ilmassa joskus 8 aikoihin ja sit lämmin suihku ja kevyt iltapala.ei missään nimessä kahvia enää klo 18 jälkeen.Paitsi jos on alhainen verenpaine.sillon kahvi auttaa nukahtamaan.Sit menet sänkyyn ja ajattelen mukavia asioita ja luet ehkä hyvää kirjaa ja kun väsyttää niin ala nukkumaan.Magnesium auttaa myös nukkumisessa.Sitä käytetään levottomien jalkojen hoitoon ja lihasten kramppien hoitoon.eli sillä on rentouttava vaikutus.se on suola joka on ihan luonnollinen aine elimistössä.Opettele heräämään noin klo 7-9 välillä aamulla.silloin unirytmisi siirtyy oikeaan kohtaan.koska normaali ihminen tarvitsee unta noin 8 tuntia yössä.nuoremmat yleensä enemmän,jopa 12 tuntia.Kauniita unia toivottelen.Nukahtamislääkkeet auttavat silloin jos nämä keinot eivät tepsi.kannattaa käydä lääkärissä ettei vaiva jatku pitkään,,voi tulla isompia ongelmia..masennusta ja jopa hyperaktiivisuutta joka viittaa jopa maaniseen tilaan ja se on jo sairaus.mutta sitäkin hoidetaan lääkkeillä joissa suolaa.litium.en usko että sulla kuitenkaan sellaista ongelmaa.mulla unettomuutta ennen kuukautisia.liittyy hormooneihin..ja täysikuu valvottaa mua..elämässä on paljon asioita jotka voi aiheuttaa unettomuutta.jopa ihastuminen vie yöunet.mutta vain hetkellisesti.kauniita unia sulle.Toivottavasti nämä helpottavat sua. - uneton
annabelle kirjoitti:
Olen itse vuorotyöläinen ja saan jatkuvasti taistella unen saannin takia.Kunnon yöuni on tosi tärkeetä että pysyy järjissään.Huonosti nukuttu yö on yhtä vaarallista liikenteessä kuin humalassa olo.
Mikä sua valvottaa?juotko liikaa piristäviä aineita joissa kofeiinia?Mulla on sellainen herkkä nukahtamisaika noin klo 21.00 ja jos se menee tunnin yli niin en saa unta kuin joskus 3:n aikaan.Eli unirytmi menee niin pienestä sekaisin.Käy iltakävelyllä raittiissa ilmassa joskus 8 aikoihin ja sit lämmin suihku ja kevyt iltapala.ei missään nimessä kahvia enää klo 18 jälkeen.Paitsi jos on alhainen verenpaine.sillon kahvi auttaa nukahtamaan.Sit menet sänkyyn ja ajattelen mukavia asioita ja luet ehkä hyvää kirjaa ja kun väsyttää niin ala nukkumaan.Magnesium auttaa myös nukkumisessa.Sitä käytetään levottomien jalkojen hoitoon ja lihasten kramppien hoitoon.eli sillä on rentouttava vaikutus.se on suola joka on ihan luonnollinen aine elimistössä.Opettele heräämään noin klo 7-9 välillä aamulla.silloin unirytmisi siirtyy oikeaan kohtaan.koska normaali ihminen tarvitsee unta noin 8 tuntia yössä.nuoremmat yleensä enemmän,jopa 12 tuntia.Kauniita unia toivottelen.Nukahtamislääkkeet auttavat silloin jos nämä keinot eivät tepsi.kannattaa käydä lääkärissä ettei vaiva jatku pitkään,,voi tulla isompia ongelmia..masennusta ja jopa hyperaktiivisuutta joka viittaa jopa maaniseen tilaan ja se on jo sairaus.mutta sitäkin hoidetaan lääkkeillä joissa suolaa.litium.en usko että sulla kuitenkaan sellaista ongelmaa.mulla unettomuutta ennen kuukautisia.liittyy hormooneihin..ja täysikuu valvottaa mua..elämässä on paljon asioita jotka voi aiheuttaa unettomuutta.jopa ihastuminen vie yöunet.mutta vain hetkellisesti.kauniita unia sulle.Toivottavasti nämä helpottavat sua.eipä kai mulla muuta kuin rytmi sekaisin, nukun kyllä putkeen 8t mut ajankohta väärä.kiitos neuvoista kokeilen niitä.
- nainen
Kannattaisi jättää päivällä nukkuminen, sillä nehän voi joillakin ihmisillä verottaa yöunia ja jos päivällä väsyttää pieni kävelylenkkiy ms tekisi hyvää. Suosittelisin aamulla 7.oo ylös ja huhkit jotain koko päivän niin eiköhän yöllä nukuta sekä ulkoilua tarpeeksi.
Kahvissa olevalla kofeiinilla on piristävä vaikutus, joten ei kannattaisi juoda kahvia klo 18 jälkeen jos haluaa nukkua yöllä.
Ennen nukkumaan menoa kevyt iltapala voisi vauhdittaa unen tuloa.- ggnojoP
samaa mieltä päiväunien suhteen. Maksimissaan
2 tuntia, mieluummin 1 tunti tai vaihtoehtoisesti
jalat pään yläpuolelle ja täydellinen lihasrentou-
tuminen maks. puoleksi tunniksi.
Tai sitten pienelle happihyppelylle.
Kahvista taas on todettu, että ensimmäisen puolen
tunnin aikana sillä on unettava vaikutus, jolloin
se voi toimia hyvänä päiväunilääkkeenä ja olet
taas pirteä herätessäsi.
Itse iltapalan jättäisin (jotain tomaattia lukuun-
ottamatta) pois, koska suolisto on iso lihaskimppu
sekin ja tekee sitten töitä koko yön.
Jeps, ja kahvia ei todellakaan 18:00 jälkeen.
Jos ei mömmöjä, niin sitten unelmointia. Unelmoi
mahdottomista asioista. Sait juuri ferrarin ja
kokeilet käynnistää sitä jne. Tai ostit lentoko-
neen ja olet tekemässä take-offia. Tai, sait juuri
puolisosi viereesi ja yrität teeskennellä olevasi
nukkumassa....
rohkeasti lääkäriltä nukahtamislääkeresepti.
Huonounisena ja entisenä vuorotyöläisenä olen jo yli 20 vuotta nukkunut niitten avulla. Puoli pilleriä tunti ennen nukkumaan menoa ja jos liian aikaisin herää (= yli 4 tuntia liian aikaisin), niin sitten toinen puolikas.
Takaan ja alleviivaan, että nykypillereillä nukkuminen on varmasti parempi vaihtoehto kuin unetta kuijottaminen. Siinä vaan rupeaa se köyhän miehen kiikku kiinnostamaan. Se, jossa on vain yksi naru...- uneton
kiitos kannanotosta!otan joistakin neuvoista vaarin, mutta en kuitenkaan ole kokonaan uneton kun nukun joka vuorokausi 8t mutta ajan kohta on väärä.en juo kahvia, alkoholia ,teetä kyllä. mutta kaipa se oma kultakin olis hyvä unilääke. mut ku sekin hakusis
- uniton #2
Mene joka ilta sankyyn viimeistaan klo 21.30. Aivopese itsesi vakuuttamalla etta vaikken nukukkaan, ainakin kehoni huilaa. Silmalaput silmille, usein pimeys jo auttaa nukkumaan. Sitten rupea rakentaman ajatuksissasi jotain miellyttavaa, vaikka unelmiesi kesamokkia (tai jos sinuula jo sellainen on, miten voisit muokata pihamaata jne.) Juuri kun ajatukset karkaa pois unelma patiosta, anna niiden menna, tuo vai rauhassa takaisin ja jatka suunnittelua. Seuraavana iltana voit jatka mihin jait.
Tai laita joku kirja kasetti pyorimaan nauhalta vaimennetuna, sekin saa ajatukset rentoutumaan.
Minulle todella paras on menna laput silmilla aikaisin sankyyn koska siina ei ole moneen tuntiin paniikkia etta nyt taytyy heti nukahtaa, katsomista kelloon ettenko vielakaan ole nukahtanut, voi hirvea, huomenna on koko paiva kokouksia ja taytyy ola terava, enko vielakaan ole nukahtanut.
Sitten tietysti on unipillerit joihin voi turvautua mutta ota se ennen klo 20.00 niin etta voit nukkua koko rohdon vaativan ajan rauhassa, ilman heratyskelloa. - Tuuli
Kunnon n. 1 km uintilenkki illan edellä ajattelematta että PITÄÄ nukkua. Auttoi minulla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1612810
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262460Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?532364- 1352220
- 631905
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2481734- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311222Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161215