Katoppas Hujanen miten kauniilta Suomi näyttääkään näin lintuperspektiivistä katsoen.Sinihohteisia järvenselkiä,vihreitä metsämaisemia ja Pohjanmaalle tultaessa nämä avarat lakeusmaisemat...nämä ne saavat minut hyrräämään.
Mainiota että päästivät lopulta sieltä Dookuhospitaalista avohoitoon tänne kotpuoleen...
Tiedän että tulevat viikot elän kuin veitsenterällä tuon juomisen suhteen ja siksi käskinkin sisarenpoikaani järkkäämään minut Laattajärven ulapalla sijaitsevaan saareen kesän ajaksi.Sieltä on hankala painella ALKOon kesken kaiken...
Hieno oivallus lentokapt. Hujaselta hankkia käyttöömme vesitasolentokone.Nyt voimme nousta siiville suoraan järvestä kuin joutsenet konsanaan...
Kas,tuolla näkyy pikkudeen perunapellot ja mahtavat orasvainiot.Ahkera poika ja niin tunnollinen,ei maistu juomatkaan niinkuin sedälleen...mitä nyt siideriä vähän ottaa kun oikein tuputtaa...
No niin Hujanen,kaarto vasemmalle ja loppuliito Laattajärven tyrskyävälle pinnalle....Hups vähän hyppelee mutta hyvin Hujanen koneen hallitsee...
Ajelehdippas siihen laiturin kupeeseen niin päästään kuivina maan kamaralle.
Saunankin ovat jo näköjään laittaneet valmiiksi,voi veikkoset,onpa ihmeen hyvä tulla kotiin taas...
Laattajärvi,Here I come!!
89
1983
Vastaukset
- Hesperian puiston Kreivitär
Olen jo kauan odottanut Sinua palaavaksi sieltä
täysihoitolasta tänne kartanooni toipilaaksi.
Mutta Sinä läksitkin Laattajärvelle ja jätit minut
tänne riutumaan ikäväni kanssa. Ei, Henrik V ei saa
ikävääni laantumaan, eikä edes Aleksanteri Suuri.
Vain Sinä Yrjöseni olet elämäni valo. Luulinhan
Sinun jo kuolleen silloin lento-onnettomuudessa ja
niin ollen pelkäsin menettäneeni Sinut iäksi.
Älä viivy kauan Yrjö!- Y.L.
.. upeaa kuulla Sinusta jälleen! Toivottavasti et järkyttynyt liikaa minun ennenaikaisesta poismenouutisestani..
Olin kahden vaiheilla oikaistakko uutinen seuraavana päivänä mutta päätin katsoa ketkä ovat todellisia ystäviäni... Ilokseni huomasin että minulla on ystäviä.. ja rakkaita sellaisia!
Minun on tunnustettava että rakastuin syvästi erääseen ihastuttavaan neitoon tuolla Vironvisiitilläni,sydämeni pompottaa vieläkin ylikierroksilla... Tämä asia ei kuitenkaan ole esteenä sille ettemmekö voisi tavata lähiaikoina joko siellä kartanossasi tai sitten täällä saaressa.. Upea viinikirjakin on vielä paketissa odottamassa Sinua ,hurmaava ystäväni.
Minun täytyy nyt lähteä tästä akregaattoria etsimään muuten en saa communikaattoriani ladatuksi täällä kun ei ole Fortumin sähkölinjoja
ja nyt akku näyttää olevan ihan ty.piip piip - Hesperian puiston Kreivitär
Y.L. kirjoitti:
.. upeaa kuulla Sinusta jälleen! Toivottavasti et järkyttynyt liikaa minun ennenaikaisesta poismenouutisestani..
Olin kahden vaiheilla oikaistakko uutinen seuraavana päivänä mutta päätin katsoa ketkä ovat todellisia ystäviäni... Ilokseni huomasin että minulla on ystäviä.. ja rakkaita sellaisia!
Minun on tunnustettava että rakastuin syvästi erääseen ihastuttavaan neitoon tuolla Vironvisiitilläni,sydämeni pompottaa vieläkin ylikierroksilla... Tämä asia ei kuitenkaan ole esteenä sille ettemmekö voisi tavata lähiaikoina joko siellä kartanossasi tai sitten täällä saaressa.. Upea viinikirjakin on vielä paketissa odottamassa Sinua ,hurmaava ystäväni.
Minun täytyy nyt lähteä tästä akregaattoria etsimään muuten en saa communikaattoriani ladatuksi täällä kun ei ole Fortumin sähkölinjoja
ja nyt akku näyttää olevan ihan ty.piip piipVai olet menettänyt sydämesi toiselle. Eikö
Sinun sydämesi puolikas ollutkaan yhteen sopiva
minun puolikkaani kanssa? Ehdin jo suunnitella
meidän kuninkaallisia häitämmekin!
Ja niin kuin Sinä Yrjö olit jo suudellut minua
kädelle. Eikö se tarkoittanutkaan mitään?
Voi, nyt minun on matkustetttava Ranskaan
kokoamaan itseni. Voi Yrjö, voi Yrjö minkä teit!
Jää hyvästi,
Aurora Mary Elisabeth - Y.L.
Hesperian puiston Kreivitär kirjoitti:
Vai olet menettänyt sydämesi toiselle. Eikö
Sinun sydämesi puolikas ollutkaan yhteen sopiva
minun puolikkaani kanssa? Ehdin jo suunnitella
meidän kuninkaallisia häitämmekin!
Ja niin kuin Sinä Yrjö olit jo suudellut minua
kädelle. Eikö se tarkoittanutkaan mitään?
Voi, nyt minun on matkustetttava Ranskaan
kokoamaan itseni. Voi Yrjö, voi Yrjö minkä teit!
Jää hyvästi,
Aurora Mary Elisabeth.. minun selittää,koska rakas AME et ole kadonnut mihinkään ajatuksistani... Olet nainen joka nosti minut säteilevällä karismallaan jaloilleni. Muistan ne eloisana tuikkivat silmäsi...
Tiedätkö arvon Kreivitär että todelliset ystävät eivät hylkää toisiaan pahanakaan hetkenä..
Pyydän,anna minulle aikaa miettiä asioitani,olen vielä hidusen sekavassa tilassa ..
Muistanpa tässä vielä miten kuvailit itseäsi nimipäivieni aikoihin.Kerroit olevasi vakaa kuin vuori ja raikas kuin kevättuulen tuoksahdus,eikö niin? Ole siis nytkin vakaa äläkkä tee liian karkeita johtopäätöksiä minun suhteeni.. - Hesperian puiston Kreivitär
Y.L. kirjoitti:
.. minun selittää,koska rakas AME et ole kadonnut mihinkään ajatuksistani... Olet nainen joka nosti minut säteilevällä karismallaan jaloilleni. Muistan ne eloisana tuikkivat silmäsi...
Tiedätkö arvon Kreivitär että todelliset ystävät eivät hylkää toisiaan pahanakaan hetkenä..
Pyydän,anna minulle aikaa miettiä asioitani,olen vielä hidusen sekavassa tilassa ..
Muistanpa tässä vielä miten kuvailit itseäsi nimipäivieni aikoihin.Kerroit olevasi vakaa kuin vuori ja raikas kuin kevättuulen tuoksahdus,eikö niin? Ole siis nytkin vakaa äläkkä tee liian karkeita johtopäätöksiä minun suhteeni..Voinkohan enää Sun sanomaasi luottaa kaikkien noiden naisseikkailujesi jälkeen?
Veljenpoikasikin on välillä raotellut salaisuutesi verhoa meille täällä piireissä!
Ja voit arvata, että PikkuDeen vuodattelu on valunut joskus jopa yli äyräiden!
Mutta, oi George (IV?), toki jaksan odottaa ihastumisesi laantumista!
Muutin siis mieleni ja lähdenkin neuvostasi viisastuneena Uuteen-Guineaan.
Sinun, AME - Y.L.
Voinkohan enää Sun sanomaasi luottaa kaikkien noiden naisseikkailujesi jälkeen?
Veljenpoikasikin on välillä raotellut salaisuutesi verhoa meille täällä piireissä!
Ja voit arvata, että PikkuDeen vuodattelu on valunut joskus jopa yli äyräiden!
Mutta, oi George (IV?), toki jaksan odottaa ihastumisesi laantumista!
Muutin siis mieleni ja lähdenkin neuvostasi viisastuneena Uuteen-Guineaan.
Sinun, AMETämäpä oli hämmentävää..
Oliko tuo viesti aito? Siinä oli nimittäin pari virheellistä tietoa...
No se nähdään kyllä kunhan ehditään...
Taidanpas käydä tästä levolle.Eka yö täällä saarella... Jännittää hidusen...
On niin oudon hiljaista.
No eiköhän tämä tästä.AME saisi kyllä vahvistaa viestinsä,jotenkin epäilytti...
Hyvää Yötä .... kaikki rakkaat ystävät - Hesperian puiston Kreivitär
Y.L. kirjoitti:
Tämäpä oli hämmentävää..
Oliko tuo viesti aito? Siinä oli nimittäin pari virheellistä tietoa...
No se nähdään kyllä kunhan ehditään...
Taidanpas käydä tästä levolle.Eka yö täällä saarella... Jännittää hidusen...
On niin oudon hiljaista.
No eiköhän tämä tästä.AME saisi kyllä vahvistaa viestinsä,jotenkin epäilytti...
Hyvää Yötä .... kaikki rakkaat ystävätEpäiletkö sinä Yrjö kaikkien näiden vuosien jälkeen aitouttani?
Olen aidompi kuin Suomineito kansallispuvussaan ja vaaleissa palmikoissaan!
Lihasta ja verestä, hiestä ja kyyneleistä, elämästä ja naurusta oli vastaukseni laadittu.
Yrjö, älä mieti liikaa, tarvitset nyt kaiken energiasi toipumiseen! Hyvää yötä!
Rakkain terveisin Aurora
- Y.L.
... tässä hirsimökissä joko kummittelee tai sitten näen nii-in todentuntuisia unia että ei paremmasta väliä..
Kas, Kreivitär vahvistaa viestinsä,hyvä niin..
Ole levollinen,rakas ystäväni,kaikki on hyvin ja näin Sinusta untakin yöllä...
Niin,se uni tosiaan... Menin unessa Kreivittären kartanoon viemään lahjaani... AME tuli eteishalliin päällään pitsinen unelma,olihan jo illan myöhäiset hetket...
Joimme teetä ja juttelimme...Sitten Hän laittoi
gramofooniin vanhan savikiekon,Wieniläisvalssin ihanat tahdit hyväilivät korviamme kirjastohuoneen hämyssä..
Tartuin AMEa kädestä,suutelin tuota jaloa kädenselkää ,pieni hipaus ja niin suuri tunne...
Tanssimme valssin ja sitten... Oih,tämä on niin haikeaa että alan vollottaa... Makuuhuoneen seinällä on Kreivittären edesmenneen puolison kuva,käännän sen vaivihkaa toisinpäin.....
Paneudumme ihanaan vanhaan höyhenpatjasänkyyn ja silitän hellästi Kreivittären hiuksia..
Ja ne silmät,miten ne sädehtivätkään...
Aamulla herään kovalta kelovuoteelta ja patja on märkä.. Mitä ihmettä oikein täällä tapahtuu?
Ulkona sataa.. Kas,katossa on pieni reikä ja juuri minun sänkyni kohdalla,siitä märkyys....
Ehdin jo tovin ajatella jotain muuta!
No siinähän on askaretta tälle päivälle,ei muuta kuin katolle töihin kun sade loppuu...
Pikkudee saisi tuoda tänne kaasupullon, jääkaappikin on melkein tyhjä .- pikkudee
..putoat vielä,vanha äijä! Ai reikää korjaat,siellä on tainnut käydä tikka hakkaamassa aikansa kuluksi vanhaa pärekattoa...
Toin sulle vähä muonaa ettet näläkään kuole täälä ja on tossa jotain postiakin..mikäs tää ny on kuka sulle Virosta kirjottelee hoitsut vai?
Mä käyn vielä illalla tuon lisää tarvikkeita..
Koeta pärjätä,Hujanen on mulla päivämiehenä soita sille jos lentoon pitää päästä,onhan tossa toi peräprutkukin jos alkaa vesielämä kyllästyttämään.. Annas kun haistan henkeäs....
sniff... joo,ei oo romminhuuruja,hyvä poika niin sitä pitää... Onkos leiti sulle kirjotellu? - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
..putoat vielä,vanha äijä! Ai reikää korjaat,siellä on tainnut käydä tikka hakkaamassa aikansa kuluksi vanhaa pärekattoa...
Toin sulle vähä muonaa ettet näläkään kuole täälä ja on tossa jotain postiakin..mikäs tää ny on kuka sulle Virosta kirjottelee hoitsut vai?
Mä käyn vielä illalla tuon lisää tarvikkeita..
Koeta pärjätä,Hujanen on mulla päivämiehenä soita sille jos lentoon pitää päästä,onhan tossa toi peräprutkukin jos alkaa vesielämä kyllästyttämään.. Annas kun haistan henkeäs....
sniff... joo,ei oo romminhuuruja,hyvä poika niin sitä pitää... Onkos leiti sulle kirjotellu?ja postista,annas se kirje tänne sassiin!!
Taisin saada tuon katonkin pitämään...
En ole saanut leitiltä postia ihan juuri,kyllä hän tietää että olen tullut kotiin....Tarttisin kyllä neuvonantajaa ja talouspäällikköä...
Ja juttuseuraa,kyllä täällä täihin tulee kun yksin oleilee...
Sain Kreivittäreltä kipakkaa postia,mitähän sä poikuli oot mennyt minusta visertelemään,pidä suus kiinni kun ei kysytä!
Niin ja kerro sille isolleveljellesi myös terveiset olis mukava nähdä sitäkin täällä kesän mittaan... Mees ny siitä hommiis,Hujanen jo odottaa sua tumput suorina.. - Hesperian puiston Kreivitär
Vai tuollaisia unia... Emmehän ole vielä edes säädyssä!
Koska ajttelit pyytää kättäni isältäni? - Y.L.
Vai tuollaisia unia... Emmehän ole vielä edes säädyssä!
Koska ajttelit pyytää kättäni isältäni?Tämäpä noloa,Aurora armain.. En huomannutkaan että ajattelin ääneen sitä untani..Olin todella tahditon.(siitäkin huolimatta että armeija-aikanani löin tahtia Vaasan varuskunnan soitto-orkesterissa rumpalina !)
Tosin uneni oli erittäin kaunis ja viaton!
Unimaailmani alkoi vilkastua senjälkeen kun laitoin rommipullon korkin kiinni.
Pahimman juomisvimman aikana en edes nukkunut,olin vain jonkinlaisessa välitilassa,päällimmäisenä ajatuksena saada jostain uusi täysinäinen pullo lepakkojuomaa..
Rinsessan kohtalo ajoi minut siihen kurjuuteen.En voi käsittää miksi kaikki kävi niin kuin kävi.Elämä on suuri mytseerio ja kun asiat lopulta alkavat selvitä on usein sitten jo iltahuudon aika.Se on valitettava totuus myös minunkin kohdallani..
Kyllä tässä nyt on elettävä vain päivä kerrallaan ilman pitkäaikaisia sitoumuksia.En muuten tiennytkään että isäsi.. on.. elossa..,muistatko onko hän kenties joskus ollut afääriasioissa tekemisissä kanssani?
Niin,missäs muuten olet juuri tällä hetkellä?
Hyvää Yötä Sinulle AME ,muista vastata!
Ystäväsi Yrjö - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
ja postista,annas se kirje tänne sassiin!!
Taisin saada tuon katonkin pitämään...
En ole saanut leitiltä postia ihan juuri,kyllä hän tietää että olen tullut kotiin....Tarttisin kyllä neuvonantajaa ja talouspäällikköä...
Ja juttuseuraa,kyllä täällä täihin tulee kun yksin oleilee...
Sain Kreivittäreltä kipakkaa postia,mitähän sä poikuli oot mennyt minusta visertelemään,pidä suus kiinni kun ei kysytä!
Niin ja kerro sille isolleveljellesi myös terveiset olis mukava nähdä sitäkin täällä kesän mittaan... Mees ny siitä hommiis,Hujanen jo odottaa sua tumput suorina..Tulin vielä käymään.Tuos ois se kaasupullo,saat lisää lämpöä pirttiin... Mitäs olet noin mietteliäs,onko jokin asia menossa taas mönkähän? Hei laitas nämä leivät vilpooseen,emäntä ne päivällä leipoo sulle.. Niissä on ehta rukihin maku,omalta pellolta tietysti perääsin!
Velipoika lupaili kävähtää viikonloppuna kunhan kerkee niiltä kirjallisilta touhuiltaan..Joo,hep vaan ja hyviä öitä! - Hesperian puiston Kreivitär
Y.L. kirjoitti:
Tämäpä noloa,Aurora armain.. En huomannutkaan että ajattelin ääneen sitä untani..Olin todella tahditon.(siitäkin huolimatta että armeija-aikanani löin tahtia Vaasan varuskunnan soitto-orkesterissa rumpalina !)
Tosin uneni oli erittäin kaunis ja viaton!
Unimaailmani alkoi vilkastua senjälkeen kun laitoin rommipullon korkin kiinni.
Pahimman juomisvimman aikana en edes nukkunut,olin vain jonkinlaisessa välitilassa,päällimmäisenä ajatuksena saada jostain uusi täysinäinen pullo lepakkojuomaa..
Rinsessan kohtalo ajoi minut siihen kurjuuteen.En voi käsittää miksi kaikki kävi niin kuin kävi.Elämä on suuri mytseerio ja kun asiat lopulta alkavat selvitä on usein sitten jo iltahuudon aika.Se on valitettava totuus myös minunkin kohdallani..
Kyllä tässä nyt on elettävä vain päivä kerrallaan ilman pitkäaikaisia sitoumuksia.En muuten tiennytkään että isäsi.. on.. elossa..,muistatko onko hän kenties joskus ollut afääriasioissa tekemisissä kanssani?
Niin,missäs muuten olet juuri tällä hetkellä?
Hyvää Yötä Sinulle AME ,muista vastata!
Ystäväsi YrjöToki tiesin, että suhteemme ja varsinkin
ajatuksesi suhteestamme on viattomalla pohjalla!
Kunhan kiusoittelin.
Isäni, enkö ole muistanut esitellä teitä
toisillenne? Niin, tilaisuutta siihen ei kai ole
meille vielä tullut. Saattaa kyllä olla
niinkin, että maineesi on kiirinyt edelläsi ja
esittely ei vielä olisi ollut kovinkaan
järkevää. Joka tapauksessa olet varmaankin
kuullut puhuttavan hänestä, Wilhelm Walloittaja
on hänen nimensä.
Niin, nyt tiedät millä intensiteetillä pyydät
kättäni kun sen aika koittaa!
On niin rauhoittavaa kuulla, että olen
ajatuksissasi. Sinä Yrjö olet myös minun
ajatuksissani yhä enenevässä määrin. Lieneekö
kohtalomme jo kirjoitettu tähtiin?
Minä riudun rakkauden puutteessa täällä linnani
vankina. Kaipaan Sinua unelmieni prinssi sapuvan
pelastamaan minut täältä ylväästä yksinäisyyden
tornista. Tiedän Yrjö, että Sinä jos kuka,
pystyt täyttämään salaisimmatkin toiveeni ja
mielihaluni. Vain kaikki aika on meitä vastaan!
Odottaen,
Aurora - Y.L.
Toki tiesin, että suhteemme ja varsinkin
ajatuksesi suhteestamme on viattomalla pohjalla!
Kunhan kiusoittelin.
Isäni, enkö ole muistanut esitellä teitä
toisillenne? Niin, tilaisuutta siihen ei kai ole
meille vielä tullut. Saattaa kyllä olla
niinkin, että maineesi on kiirinyt edelläsi ja
esittely ei vielä olisi ollut kovinkaan
järkevää. Joka tapauksessa olet varmaankin
kuullut puhuttavan hänestä, Wilhelm Walloittaja
on hänen nimensä.
Niin, nyt tiedät millä intensiteetillä pyydät
kättäni kun sen aika koittaa!
On niin rauhoittavaa kuulla, että olen
ajatuksissasi. Sinä Yrjö olet myös minun
ajatuksissani yhä enenevässä määrin. Lieneekö
kohtalomme jo kirjoitettu tähtiin?
Minä riudun rakkauden puutteessa täällä linnani
vankina. Kaipaan Sinua unelmieni prinssi sapuvan
pelastamaan minut täältä ylväästä yksinäisyyden
tornista. Tiedän Yrjö, että Sinä jos kuka,
pystyt täyttämään salaisimmatkin toiveeni ja
mielihaluni. Vain kaikki aika on meitä vastaan!
Odottaen,
Aurora..on taas niin mukava painaa päänsä tyynyyn,uneksia onnesta...
On kohtuutonta pitää Sinua yksinäisyydessä siellä kartanosi lukemattomissa huoneissa.Minä tulen tuomaan pakettini ja kukkaseni Sinulle huomenna jos se sopii Sinulle...
Voin lähteä matkaan vaikka heti aamulla kun olen virkistynyt... No,se lähtö kyllä riippuu myös Hujasesta,en minä osaa lentää tuolla rakkineella!
Arvasin että isäsi on Wilhelm Walloittaja,kuinkas muuten.On todellakin parempi että tapailemme näin privaatisti ilman että isäsi on tietoinen suhteestamme,ehkä voin välttyä joiltain ikävyyksiltä tällä tapaa....
Toivotan Sinulle Hyvää Yötä AME
Yrjö yksinäinen yökyöpeli
- Y.L.
.. Laattajärven vesi kimaltelee kauniilla tavalla aivankuin pinta olisi muodostunut miljoonista pienistä kiteistä...
Aamu-uinti virkistää kummasti vanhaakin miestä..
Saisi vähän lämpimämpää tuo vesi kyllä olla!
Hujanen lupasi tulla hakemaan aamupäivän mittaan ja sitten suunnataan Hälssinkiä kohti ellei AME ilmoittele esteistä..
Illaksi täytyy ehtiä takaisin kun lupasin pikkudeelle olla lapsenvahtina että pääsevät Laattajärven maamiessseurantalolle tansseihin..- Y.L. & Hujanen
.. vaan, mennäänkö heti koputtamaan vai vedetäänkö henkeä täällä kartanon ihastuttavassa puutarhassa... Katospas Huju kun on komeita patsaita,liekö isäntä itse ikuistettu graniittiin..? Ja linnuillekkin oma allas...
Jäädään hetkeksi tähän varjoon odottelemaan.. - pettynyt Y.L.
Y.L. & Hujanen kirjoitti:
.. vaan, mennäänkö heti koputtamaan vai vedetäänkö henkeä täällä kartanon ihastuttavassa puutarhassa... Katospas Huju kun on komeita patsaita,liekö isäntä itse ikuistettu graniittiin..? Ja linnuillekkin oma allas...
Jäädään hetkeksi tähän varjoon odottelemaan.... tuollaisia ne sitten on ne Hälssingin naiset,heti kadotaan kuin kaste maasta vaikka ensin ollaan niin mielinkielin...
Tai sitten AME ehti häipyä ulkomaille ennenkuin sai tulostamme kertovan viestin...
Outoa.. perin outoa...
Noh,tästä on lähdettävä pikkudeen tenavia vahtimaan kun kerran tuli luvattua.Olisin nyt kyllä ollut itse innokas lähtemään humpalle jonkun tutun kyläntytön kanssa,ottaa niin ohimoon tuo turha reissu... On tässä AMElla selityksen paikka joo..
Nykäistääs prutku käyntiin ja eikun menoksi....
Järvenselkä on tumma,yöllä taitaa tulla sadetta.
Kuhan ei tulisi ukkosta,se lyö aina mahani kuralle! - pikkudee
pettynyt Y.L. kirjoitti:
.. tuollaisia ne sitten on ne Hälssingin naiset,heti kadotaan kuin kaste maasta vaikka ensin ollaan niin mielinkielin...
Tai sitten AME ehti häipyä ulkomaille ennenkuin sai tulostamme kertovan viestin...
Outoa.. perin outoa...
Noh,tästä on lähdettävä pikkudeen tenavia vahtimaan kun kerran tuli luvattua.Olisin nyt kyllä ollut itse innokas lähtemään humpalle jonkun tutun kyläntytön kanssa,ottaa niin ohimoon tuo turha reissu... On tässä AMElla selityksen paikka joo..
Nykäistääs prutku käyntiin ja eikun menoksi....
Järvenselkä on tumma,yöllä taitaa tulla sadetta.
Kuhan ei tulisi ukkosta,se lyö aina mahani kuralle!.. emäntä ei tykänny kun pöhönääset klääppii...
Huono oli orkesterikin,mitä lie rannikon retkuja.
Kuinkas Yrjö pärjäs näiden pienten kanssa,taisivat pitää sua lujilla täälä?
On ne niin elävääsiä nuo mukulat...
Emäntä ihmetteli kun sai niin komeeta ruusuja leiväntekopalkkioksi sulta,mitäs tämä oikeen tarkoottaa.. Et kai ala mun emäntää..
Ai ne oli siitä Kreivittären kukkakimpusta,just!
Nykku lähäret niin ehdit vielä ennen pimiäntuloa saareen...Oot sä ny sellaanen Robinson Cruusoe..
Otas tuosta vähän muonaa mukaan,soitellaan... - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
.. emäntä ei tykänny kun pöhönääset klääppii...
Huono oli orkesterikin,mitä lie rannikon retkuja.
Kuinkas Yrjö pärjäs näiden pienten kanssa,taisivat pitää sua lujilla täälä?
On ne niin elävääsiä nuo mukulat...
Emäntä ihmetteli kun sai niin komeeta ruusuja leiväntekopalkkioksi sulta,mitäs tämä oikeen tarkoottaa.. Et kai ala mun emäntää..
Ai ne oli siitä Kreivittären kukkakimpusta,just!
Nykku lähäret niin ehdit vielä ennen pimiäntuloa saareen...Oot sä ny sellaanen Robinson Cruusoe..
Otas tuosta vähän muonaa mukaan,soitellaan..... hyvinkin ehdin saarelle ennen pimeää.Alan jo sopeutua tänne,onhan tämä sellainen suht turvallinen paikka,ei ainakaan satunnainen kulkija eksy keskelle järvenselkää..
Tällä saarella on kuulemma ollut joskus pässejä kesälaitumella,veneillä vietyjä.Nyt on vain Yrjöpässi...
Täytyypä vielä lukea sen virontytön kirje uudestaan,saan siitä kauniit unenaiheet..
Hohhoijaa,vielä naamapesulle ja sitten untelaan.
Hyvää Yötä kaikille
Yrjö yhä yksinäisempi yökyöpeli - Hesperian puiston Kreivitär
Y.L. & Hujanen kirjoitti:
Jäädään hetkeksi tähän varjoon odottelemaan..Etkä Yrjö kuullut kuinka huusin Sinua linnani tornista! Jollen tuntisi Sinua, voisin epäillä, että tarvitset kuulolaitetta, koska sitä huutoa ei voinut olla kuulematta. Niin, muuten tuossa saattaisi olla syy niin moniin väärinkäsitksiinkin meidän välillä. Yrjö ei kai sinun kuulo vain ole huonontunut?
Niin, siis takaisin torniin. Isäni Wilhelm oli jostakin kumman syystä saanut vihiä tulostasi tänne Hesperiaan. Hän lukitsi minut torniini. Odotin Yrjö, että olisit tullut pelastamaan minut. Olin palmikkonikin jo asettanut valmiiksi sinua varten. Yrjö, Sinä olet niin hyvä kiipeämään!
Isäni on aivan kauhea. Hän lukitsee minut aina torniin silloin, kun hän epäilee jotakin vehkeilyä. Usein hän järjestää jopa vartioinnin ovelle ja syöttää minulle väkisin niitä kauheita pieniä punaisia karamellejä. Niistä tulee niin huono olokin. Ja minä viattomista viattomin saan aina kärsiä hänen julmuudestaan. Yrjö, koska viet minut pois täältä? - Y.L.
Etkä Yrjö kuullut kuinka huusin Sinua linnani tornista! Jollen tuntisi Sinua, voisin epäillä, että tarvitset kuulolaitetta, koska sitä huutoa ei voinut olla kuulematta. Niin, muuten tuossa saattaisi olla syy niin moniin väärinkäsitksiinkin meidän välillä. Yrjö ei kai sinun kuulo vain ole huonontunut?
Niin, siis takaisin torniin. Isäni Wilhelm oli jostakin kumman syystä saanut vihiä tulostasi tänne Hesperiaan. Hän lukitsi minut torniini. Odotin Yrjö, että olisit tullut pelastamaan minut. Olin palmikkonikin jo asettanut valmiiksi sinua varten. Yrjö, Sinä olet niin hyvä kiipeämään!
Isäni on aivan kauhea. Hän lukitsee minut aina torniin silloin, kun hän epäilee jotakin vehkeilyä. Usein hän järjestää jopa vartioinnin ovelle ja syöttää minulle väkisin niitä kauheita pieniä punaisia karamellejä. Niistä tulee niin huono olokin. Ja minä viattomista viattomin saan aina kärsiä hänen julmuudestaan. Yrjö, koska viet minut pois täältä?.. rakas AME ,miten kaksi miestä voi kuulla niin huonosti,Hujanen on nuori mies ja hänkään ei kuullut mitään.. noh ehkä tuuli vei äänesi kuulumattomiin..
Kuten muistat kerroin Sinulle rakastuneeni Virossa... Ystävyytemme on nyt koetuksella mutta tahdon kokeilla kantavatko Onnen siivet Zannaa ja minua...
Aion tietysti auttaa Sinut vapauteen sieltä tornista.Minulla on suunnitelma,operaatio Tornihaukka... Sinun tarvitsee vain pitää tornin ikkunaluukku avoinna ja olla valmiina kiipeämään tikkaille kun saavun sinne.. Usko pois olet vapaa huomenna tähän aikaan...
Ystäväsi Yrjö
- pikkudee
.. ovet on seliällänsä ja sängys on maattu mutta itte isäntä on katees..
Oliskohan lähtenyt aamukalaan ?
Ei,tuolla se istuu kalliolla ja kattelee haikeana mantereelle päin.. Sen on taatusti jo kova ikävä muiden luo...
Paree kun olis vaan täälä,sais kunnolla repäästyä ittensä irti vanhoosta asioosta..
Mikäs paperi tuoss on.... aaa,tämä on sen virolaisen kirje... Enpäs voi olla lukematta kun on näin herkullinen tilaisuus...mitäs täs seisoo...
Moicca kultapoju
Sait siis kirjeeni koska luet sitä.Minun on Sinua ikävä,itkin koko päivän kun lähdit hospitaalista sinne Suomeen.
Haluaisin niin tulla antamaan kokovartalohierontaa kaikilla mausteilla,ihan kuin täällä Sinulle tein.Voisitko mitenkään järjestää edes pientä yhteistä aikaa joko täällä Pärnussa tai vielä mieluummin siellä Laattajarvella...
Elämä täällä hoitolassa on yhtä painajaista ellen pääse pian Sinua tapaamaan...
Suukkoja t. Zanna ..elämäsi nainen..
Voi herrajumala! Tästä se Ykä kyllä riemastui sen uskon... Pitääpä sanoa Hujaselle ettei vaan Viroon sitä kuskaa,se voisi laukaista saman kierteen uudestaan... On tuo setä varsinainen pässi en muuta sano..- Zanna
Voi Sinua kun jätit kirjeeni esille ja pikkudee sen luki. Uskomattoman häpeämätön teko, kirjesalaisuus on mielestäni rikkumaton. Otapa poika puhutteluun kun näet seuraavan kerran.
Kultapojuni, olisin kirjoittanut Sinulle jo aikaisemminkin, mutta en voinut tulla Sinun ja Kreivittären välejä sotkemaan. Hän siis olikin petturi tai sitten sairas, sillä Sinunlaistasi miesten miestä ei kukaan tervejärkinen jätä porttien ulkopuolelle.
Tule hakemaan minut sinne Laattajärven saarelle jos veljenpoikasi ei Sinua Pärnuun päästä. Jatkettaisiin elämää ilman alkomahoolia, hellisin Sinua vielä enemmän kuin täällä, katselisimme yhdessä merelle ja haaveilisimme kuten täälläkin. Enempää en kirjoita ennenkuin saan kirjeesi. Voisit lähettää Hujasen yksin tänne minua hakemaan niin pikkudeen ei tarvitsisi olla huolissaan.
Rakkaudella
Zannasi, hidusen hassu mutta luotettava. - Y.L.
Zanna kirjoitti:
Voi Sinua kun jätit kirjeeni esille ja pikkudee sen luki. Uskomattoman häpeämätön teko, kirjesalaisuus on mielestäni rikkumaton. Otapa poika puhutteluun kun näet seuraavan kerran.
Kultapojuni, olisin kirjoittanut Sinulle jo aikaisemminkin, mutta en voinut tulla Sinun ja Kreivittären välejä sotkemaan. Hän siis olikin petturi tai sitten sairas, sillä Sinunlaistasi miesten miestä ei kukaan tervejärkinen jätä porttien ulkopuolelle.
Tule hakemaan minut sinne Laattajärven saarelle jos veljenpoikasi ei Sinua Pärnuun päästä. Jatkettaisiin elämää ilman alkomahoolia, hellisin Sinua vielä enemmän kuin täällä, katselisimme yhdessä merelle ja haaveilisimme kuten täälläkin. Enempää en kirjoita ennenkuin saan kirjeesi. Voisit lähettää Hujasen yksin tänne minua hakemaan niin pikkudeen ei tarvitsisi olla huolissaan.
Rakkaudella
Zannasi, hidusen hassu mutta luotettava...nitropurkki,missä on nitropurkki...!
Huh nyt helpottaa jo.. Zanna oi Zanna..mmmm..
Nyt kyllä halaan tuota lähintä petäjää.. kas noin kaarnapalat vaan rapisevat...
Tämähän sattui onnelliseen aikaan,juuri kun masennus meinasi saada yliotteen,communikaattorini vastaanottaa viestin Enkeliltä..!
Nyt menen tuonne lempipaikalleni kallioluodolle ja näpyttelen vastauksen....skipijaduu wou wou! - Y.L.
Zanna kirjoitti:
Rakkaudella
Zannasi, hidusen hassu mutta luotettava... olen täällä Laattajärven saaren kallioluodolla ja onnellisen tunnekuohun vallassa! Sain viestisi,sen sanoma mykisti minut sekunniksi,sen jälkeen aloin hihkua riemusta..
Muistan itkuisen ilmeesi kun erosimme hospitaalin rappusilla.... Itku ei ollut kaukana minunkaan sisälläni..
Nyt on sitten ilmeisesti aika itkeä ilosta!
Minä haluan Sinut tänne saarelle vielä tänään jos sen suinkin pystyn järjestämään ja jos se Sinulle käy päinsä.Hujanen voisi noutaa Sinut ominkin nokkinensa mutta tottakai tahtoisin mukaan tälle matkalle...
Tämä riippuu siitäkin milloin pääsisit lähtemään.
Kirjoita minulle viesti tähän perään niin voimme suunnitella yhdessä asioita.Minun on mentävä tästä pikkudeen vanhimman pojan YO-juhliin...
Siinä vierähtää jokunen tunti mutta illalla olemme viisaampia....
Rakkaani,pian olemme yhdessä..
Yrjö hanipuuppeli
ps.Yritä hommata minulle pari purkkia nitroja! - Zanna
Y.L. kirjoitti:
.. olen täällä Laattajärven saaren kallioluodolla ja onnellisen tunnekuohun vallassa! Sain viestisi,sen sanoma mykisti minut sekunniksi,sen jälkeen aloin hihkua riemusta..
Muistan itkuisen ilmeesi kun erosimme hospitaalin rappusilla.... Itku ei ollut kaukana minunkaan sisälläni..
Nyt on sitten ilmeisesti aika itkeä ilosta!
Minä haluan Sinut tänne saarelle vielä tänään jos sen suinkin pystyn järjestämään ja jos se Sinulle käy päinsä.Hujanen voisi noutaa Sinut ominkin nokkinensa mutta tottakai tahtoisin mukaan tälle matkalle...
Tämä riippuu siitäkin milloin pääsisit lähtemään.
Kirjoita minulle viesti tähän perään niin voimme suunnitella yhdessä asioita.Minun on mentävä tästä pikkudeen vanhimman pojan YO-juhliin...
Siinä vierähtää jokunen tunti mutta illalla olemme viisaampia....
Rakkaani,pian olemme yhdessä..
Yrjö hanipuuppeli
ps.Yritä hommata minulle pari purkkia nitroja!Et sinä sentään mikään hanipuppelipoika ole, sehän selvisi täällä. Alkuaikojen deliriumkohtauksiasi en kyllä haluaisi muistella, mutta eikös juoppojen suusta kuitenkin totuus tule. Kerroit ettei yksikään aitta Suomessa ole säästynyt vierailuiltasi. Kerroit kyllä liian intiimisti niistä aittapuuhistasi, siis mitä koputustekniikkaa käytit että uksi aukeni. Menin ihan punaiseksi ja jo tervehtymäänpäin olevat dokut vaan nauroivat. Antoivat Sinulle lempinimen Ruben Oskar, en kyllä ymmärrä miten niin kaunissointuisen nimen keksivätkään. Minäkin voisin kutsua Sinua ihanaksi Ruben Oskariksi, sopiiko?
Errrittäin mielelläni tulen kyläilemään Laattajärvelle. Lepo täältä dokuhospitaalista tekisi teräviä. Nuo ukot kun haluavat kaiket päivät vain sitä yhtä ja samaa enkä enää millään jaksaisi. Ajattele nyt; ainakin 10 ukkoa pitää joka päivä paketoida turpeeseen ja mutaan ja sitten se pesu, hyi hitto kun haisee.
Vain on pikkudeellä jo niin iso poika, että pääsee ylioppilaaksi, onnitteluni! Mikähän Sinä hänelle oikein olet kun olet pikkudeen setä. Minä en kaikkia suomen kielisiä termejä ymmärrä, vaikka joka päivä opinkin uusia sanoja. Sinultakin vaikka kuinka monta, se hidusen on viehättävä sana. Sitä käytän aina kun suomalaisia täällä tapaan, jotkut katsovat ihmeissään ja minä olen ylpeänä kun osaan niinkin kotoisan sanan, maistelen sitä, mieleeni tulee Lydia Koidula.
Ai niin, en pääse tänään vielä lähtemään kun ensin pitää saada sijainen sekä tieto Sinulta, miten kauan voin viipyä ihanassa seurassasi, vastaathan?
Huomasin, että Kreivitär olikin ollut lukittujen ovien takana kun teit Hälssingin reissusi. Sinun pitää nyt miettiä uusiksi sitä reissua ja jos aiot sinne mennä niin minä tulen sitten myöhemmin kesällä, paitsi jos kihlat ostatte niin en tokkiinsa tule.
Voisin käydä ensin maamotshkan luona Riverillä, sillä hän on jo yli 90-vuotias ja hiekka tiimalasissa on vähissä jo.
Sinä Rakas saat päättää jatkosta.
Nyt suljen suutelmin tämän letterin ja laitan postiin tulemaan.
Sinun Zanna - Y.L.
Zanna kirjoitti:
Et sinä sentään mikään hanipuppelipoika ole, sehän selvisi täällä. Alkuaikojen deliriumkohtauksiasi en kyllä haluaisi muistella, mutta eikös juoppojen suusta kuitenkin totuus tule. Kerroit ettei yksikään aitta Suomessa ole säästynyt vierailuiltasi. Kerroit kyllä liian intiimisti niistä aittapuuhistasi, siis mitä koputustekniikkaa käytit että uksi aukeni. Menin ihan punaiseksi ja jo tervehtymäänpäin olevat dokut vaan nauroivat. Antoivat Sinulle lempinimen Ruben Oskar, en kyllä ymmärrä miten niin kaunissointuisen nimen keksivätkään. Minäkin voisin kutsua Sinua ihanaksi Ruben Oskariksi, sopiiko?
Errrittäin mielelläni tulen kyläilemään Laattajärvelle. Lepo täältä dokuhospitaalista tekisi teräviä. Nuo ukot kun haluavat kaiket päivät vain sitä yhtä ja samaa enkä enää millään jaksaisi. Ajattele nyt; ainakin 10 ukkoa pitää joka päivä paketoida turpeeseen ja mutaan ja sitten se pesu, hyi hitto kun haisee.
Vain on pikkudeellä jo niin iso poika, että pääsee ylioppilaaksi, onnitteluni! Mikähän Sinä hänelle oikein olet kun olet pikkudeen setä. Minä en kaikkia suomen kielisiä termejä ymmärrä, vaikka joka päivä opinkin uusia sanoja. Sinultakin vaikka kuinka monta, se hidusen on viehättävä sana. Sitä käytän aina kun suomalaisia täällä tapaan, jotkut katsovat ihmeissään ja minä olen ylpeänä kun osaan niinkin kotoisan sanan, maistelen sitä, mieleeni tulee Lydia Koidula.
Ai niin, en pääse tänään vielä lähtemään kun ensin pitää saada sijainen sekä tieto Sinulta, miten kauan voin viipyä ihanassa seurassasi, vastaathan?
Huomasin, että Kreivitär olikin ollut lukittujen ovien takana kun teit Hälssingin reissusi. Sinun pitää nyt miettiä uusiksi sitä reissua ja jos aiot sinne mennä niin minä tulen sitten myöhemmin kesällä, paitsi jos kihlat ostatte niin en tokkiinsa tule.
Voisin käydä ensin maamotshkan luona Riverillä, sillä hän on jo yli 90-vuotias ja hiekka tiimalasissa on vähissä jo.
Sinä Rakas saat päättää jatkosta.
Nyt suljen suutelmin tämän letterin ja laitan postiin tulemaan.
Sinun Zanna.. kyllä tässä saa olla ylpeä isosetä.. kuusi ällää tuli että paukahti!
Kyllähän Sinä Zanna näit etten minä ole mikään eilisen teeren poika,en myöskään puppelipoika,täälläpäin on eri asia kun sanotaan hanipuuppeli kahdella uulla se tarkoittaa semmoista duracellpupua tai yleensä eroottis-energistä herrasmiestä jos nyt sallit tällaisen itsekehun..
Enohan minä oikeasti pikkudeelle olen mutta siitä tuli joskus hankalia sählinkejä kun huudettiin en oo en oo tehnyt jotakin tms niin sovittiin että olen sitten vain yksinkertaisesti setä... Sisko sai kaksoispojat alta kakskymppisenä.. Nyt sisko on 55v, minä 47v ja pikkudee & dingman 38v molemmat tietysti ja sitten tää yo-juniori 19 v... niin ne vuodet menee...
Saattaa olla että olen hörissyt vieroitushoidossa jotain sellaista mikä on silkkaa mielikuvitusta,vastuu on kuulijalla.
Eipä silti,kaikenlaista mahtuu minun elämäni pirtaan... Auervaaroja on Suomessa tasan yksi ja se on jo mennyttä aikaa.Minä olen yhden naisen mies..siis noin kerrallaan.
Yritäs nyt saada sijainen itsellesi huomiseksi ja ilmoittele aamupäivän mittaan minulle suoraan communikaattoriin,numerohan löytyy dookuhospitaalin papereista.Me järjestämme Hujasen kanssa Sinulle ilmalennon tänne.
Oispa mukavata vietellä sunnuntaita kanssasi Kaunissaaren jylhissä maisemissa..
Yrjösi - Zanna
Y.L. kirjoitti:
.. kyllä tässä saa olla ylpeä isosetä.. kuusi ällää tuli että paukahti!
Kyllähän Sinä Zanna näit etten minä ole mikään eilisen teeren poika,en myöskään puppelipoika,täälläpäin on eri asia kun sanotaan hanipuuppeli kahdella uulla se tarkoittaa semmoista duracellpupua tai yleensä eroottis-energistä herrasmiestä jos nyt sallit tällaisen itsekehun..
Enohan minä oikeasti pikkudeelle olen mutta siitä tuli joskus hankalia sählinkejä kun huudettiin en oo en oo tehnyt jotakin tms niin sovittiin että olen sitten vain yksinkertaisesti setä... Sisko sai kaksoispojat alta kakskymppisenä.. Nyt sisko on 55v, minä 47v ja pikkudee & dingman 38v molemmat tietysti ja sitten tää yo-juniori 19 v... niin ne vuodet menee...
Saattaa olla että olen hörissyt vieroitushoidossa jotain sellaista mikä on silkkaa mielikuvitusta,vastuu on kuulijalla.
Eipä silti,kaikenlaista mahtuu minun elämäni pirtaan... Auervaaroja on Suomessa tasan yksi ja se on jo mennyttä aikaa.Minä olen yhden naisen mies..siis noin kerrallaan.
Yritäs nyt saada sijainen itsellesi huomiseksi ja ilmoittele aamupäivän mittaan minulle suoraan communikaattoriin,numerohan löytyy dookuhospitaalin papereista.Me järjestämme Hujasen kanssa Sinulle ilmalennon tänne.
Oispa mukavata vietellä sunnuntaita kanssasi Kaunissaaren jylhissä maisemissa..
YrjösiOlipa hieno saavutus pojalta, saat nyt olla ylpeä isosetä! Huomasin toki täällä oloaikasi loppupuolella, että olet sivistynyt gentleman ja kaiken lisäksi huumorintajuinen. Sellainen mukava veitikka.
Huomaan kirjeestäsi, että juhlat ovat vieneet Sinusta puhdin pois, mutta se on täysin ymmärrettävää, sillä olethan vasta toipilas ja juhliminen ottaa aina voimille. En minäkään tällä hetkellä virkeimmilläni ole ja menenkin heti nukkumaan kun tämän olen loppuun raapustanut.
Hyvä kun selitit sen hanipuuppelin merkityksen, minä olinkin aika tavalla ihmeissäni! Eroottisenerginen herrasmies on valioluokkaa, ihan heikottaa jo sanakin. Kyllä minä muistan energiasi hyvin, sitä piisasi. Ei sentään muille asti jakaa vaan sillai sopivasti yhden ihmisen tarpeiksi. Duracellpupuksi en sentään Sinua ala kutsumaan.
Ai niin, meinasi tärkein unohtua eli huomenna olen lähtövalmiina kapsäkin kanssa tasan klo 14.00 sillä pienlentokentällä. Odotan innoissani pääsyä Laattajärven saarelle. Saankohan edes unta tänä yönä. Jännittää...
Zannasi - Y.L.
Zanna kirjoitti:
Olipa hieno saavutus pojalta, saat nyt olla ylpeä isosetä! Huomasin toki täällä oloaikasi loppupuolella, että olet sivistynyt gentleman ja kaiken lisäksi huumorintajuinen. Sellainen mukava veitikka.
Huomaan kirjeestäsi, että juhlat ovat vieneet Sinusta puhdin pois, mutta se on täysin ymmärrettävää, sillä olethan vasta toipilas ja juhliminen ottaa aina voimille. En minäkään tällä hetkellä virkeimmilläni ole ja menenkin heti nukkumaan kun tämän olen loppuun raapustanut.
Hyvä kun selitit sen hanipuuppelin merkityksen, minä olinkin aika tavalla ihmeissäni! Eroottisenerginen herrasmies on valioluokkaa, ihan heikottaa jo sanakin. Kyllä minä muistan energiasi hyvin, sitä piisasi. Ei sentään muille asti jakaa vaan sillai sopivasti yhden ihmisen tarpeiksi. Duracellpupuksi en sentään Sinua ala kutsumaan.
Ai niin, meinasi tärkein unohtua eli huomenna olen lähtövalmiina kapsäkin kanssa tasan klo 14.00 sillä pienlentokentällä. Odotan innoissani pääsyä Laattajärven saarelle. Saankohan edes unta tänä yönä. Jännittää...
Zannasi.. mitä huominen tuo tullessaan...Toivottavasti ainakin Zannan... vipinää piisaa,onneksi sain pikkudeen tajuamaan että tässä on nyt tärkeät asiat kyseessä!
Hujanen on loistoheppu ja huomenna hänkin saa laittaa parastaan peliin,muuten hommat menee päin honkia..
Sade senkun yltyy vaan,tais jäädä poutapäivä haaveeksi.No,vanha sanontahan on:Sateen sattuessa sateessa...
Jospa keittäis vähän yökahvia tuossa kaasuhellalla ja sitten unimaahan...
Hyvää Yötä Zanna
Oikein hyviä unia teille kaikille muillekkin
Yrjö
- Y.L.
.. taas kerran yö pyyhki pilvet pois taivaalta..
Toivottavasti harmaat pilvet väistyvät minun sydämestäni tänään...
Kaksi asiaa joiden pitäisi onnistua..
Pikkudee ja Hujanen ovat pian tulossa saaren rantaan Cessnalla... mutta kukas tuolta tulee nyt soudellen,onko se .. Onhan se!- dingman
Eipähän olla nähty ku viimeksi huhtikuulla.Lähdin käymään velipojan luona ja kun kuulin että majailet täällä Kaunissaaressa päätin soudella heti moikkaamaan..
Te ootte lähdössä etelään päin vai?
Kiirettä on pidellyt minullakin,on monenlaisia juttuja vireillä.. Runokirjaa rustaan siinä...
Vanhustyötä olen tehnyt väliajalla,kaikenlaista tonttuilua...
Sulla on hoito kans jo hyvällä mallilla,olet ihan entisesi näköinen,pikkudee kertoili kuinka lihoit ja näytit ihan jouluporsaalta silloin pahimman ryyppyvaiheen aikoihin...Ei muuta kuin tsemppiä kovasti,pidän täällä peukkuja pystyssä teille.. Tässä on vielä eväitä ja joitain tarvikkeita.. Minä lähden nyt kävelemään tuonne saaren sisäosiin,runovihko on mukana,jospa inspiraatio iskisi kun täällä lapsuusmaisemissa olen...Hyvät onnentoivotukset vaan ... - Y.L.
dingman kirjoitti:
Eipähän olla nähty ku viimeksi huhtikuulla.Lähdin käymään velipojan luona ja kun kuulin että majailet täällä Kaunissaaressa päätin soudella heti moikkaamaan..
Kiirettä on pidellyt minullakin,on monenlaisia juttuja vireillä.. Runokirjaa rustaan siinä...
Sulla on hoito kans jo hyvällä mallilla,olet ihan entisesi näköinen,pikkudee kertoili kuinka lihoit ja näytit ihan jouluporsaalta silloin pahimman ryyppyvaiheen aikoihin...Ei muuta kuin tsemppiä kovasti,pidän täällä peukkuja pystyssä teille.. Tässä on vielä eväitä ja joitain tarvikkeita.. Minä lähden nyt kävelemään tuonne saaren sisäosiin,runovihko on mukana,jospa inspiraatio iskisi kun täällä lapsuusmaisemissa olen...Hyvät onnentoivotukset vaan ...... lähdettiin heti matkaan kun saatiin suunnitelma hiotuksi.. Kolmen kopla...Hujanen hyvä,pikkudee paha ja minä.. no ruma sitten..
Hälssinki,savuinen sumuinen kaupunki... kaikki valmiina operaatio Tornihaukkaa varten...
Ensin kuitenkin tehdään välilasku... - Zanna
Yrjöni,
Kyllä jäi yöunet vähiksi kun jännitti liikaa ja aamulla jo kuudelta läksin ulos vesisateeseen kävelemään. Nyt pakkaan loppuja kamoja ja on vähän ongelmallista kun en tiedä, millainen sää on Yrjö kullan Kaunissaaressa. No, pakkaan vielä varalta villasukat ja maamotshkan kutomat pässinpökkimät, ne ovat minusta kovin sexyt... sitten tuossahan onkin nuo nitropurkit, pistän ne käsveskaan jos heti tulee tarvetta... ottaisinkohan yöpaidan, ei en ota, kyllä muuten täytyy lämpimänä pysyä.
Jahas, dingman on saarella! Tämä on ihan selvästi pikkudeen juoni, nyt en ala millee. Laittoi veljensä tsekkaamaan, millainen pimu sieltä Vironmaalta tulee, ettei olisi vetysuperoksidilla blondattu suttura tai jokin sellainen yleinen. Nyt pitää miettiä tarkkaan moni asia. Ensinnäkin vaatetus, joo, laitan päälleni tuon nilkkoihin ylettyvän ruutuhameen, kauluksellisen pitkähihaisen paidan ja huivin sidon leuan alta kiinni. Pitää antaa dingmannille vähän väärä mielikuva. Hän saapi sitten kertoa pikkudeelle rauhoittavat uutiset, mutta kun hän poistuu saarelta niin...
On tämä vaikeaa, tarvitsisin kyllä neuvonantajaa, mutta eipä ole sellaista. Sinä ylpeilit, että Sinulla on. No, jatkan pakkaamista ja kittaan sumppia välillä.
Näkymisiin.
Zanna - Y.L.
Y.L. kirjoitti:
... lähdettiin heti matkaan kun saatiin suunnitelma hiotuksi.. Kolmen kopla...Hujanen hyvä,pikkudee paha ja minä.. no ruma sitten..
Hälssinki,savuinen sumuinen kaupunki... kaikki valmiina operaatio Tornihaukkaa varten...
Ensin kuitenkin tehdään välilasku..... on nähkääs operaatio Tornihaukan ensimmäiset sekunnit käynnissä..
Pidän AMEnkin vielä jännityksessä..
Non niin, tuolla Hesperian kartano ja massiivinen torni jo näkyvätkin...
Lähestytään hissuksiin,onneksi tornin ikkunaluukku on auki,kalteria ei ole ,hyvä niin,
vielä vähän likemmäs,vielä vähän likemmäs,vielä vielä... JA NYT! Tikkaat ovat ikkunalla juuri sopivasti.. AME-kulta,rakas Ametistini nyt on
Sinun vuorosi näyttää Kreivittären käsivoimat..
Noin ihan hienosti kiipeät ikkunalaudalle,avitan Sinua lantiosta,uh niin kapea uuma...Palmikko meinaa tarttua ikkunanhakaan repäisen sen irti voi sentään koko palmikko purkautuu ja nuo vaaleat kutrit hulmahtavat auki kuin tulenlieska!
Nyt ollaan onneksi tikkailla ja sitten komento:
operaatio Tornihaukka vaihe 1 suoritettu,siirrytään vaiheeseen 2 ei mennäkkään alaspäin,missä odottaa isäsi hälyttämät vartiomiehet..ehei me lähdemme YLÖS!
Pikkudee alappas vinssata meitä sinne helicopteriin..... Rakas AME...Sinä olet vapaa!
Mut mut.. vinssi ei jaksa nostaa kahta ihmistä..
Noh,roikutaan sitten täällä kuin Pelkokertoimessa ikään ja katsellaan aamuista Hälssinkiä näin extremehenkisesti...Voi AME miten tärisetkään... Tässä suukko urhealle naiselle! Huh,omatkin jalkani ovat pettämäisillään...
Nän tuli samalla maksettua kalavelat isällesi..
Hän ryösti kerran minut mutta siitä joskus toiste.Me laskeudumme kohta kentälle ja siirrymme takaisin Cessnan uumeniin.Kiitos afääriystäväni, helicopterin lainasta...
Kas niin nyt ollaan taas omassa koneessa.Lähdemme jonkinajan kuluttua Viroa kohti menemme Pärnuun,olen varannut AME Sinulle luxushuoneiston parhaasta kylpylästä...
Saat siellä parannella itseäsi ja vaikka kutsua ystäväsi P af Granninkin käymään..Hänkin varmasti viihtyisi siellä...
Tasan klo 14 poimin sitten Zannan kapsäkkeineen ja palaamme juhlamielin Laattajärvelle...
Huhhuh,kaikki hyvin tähän asti.... - Y.L.
Zanna kirjoitti:
Yrjöni,
Kyllä jäi yöunet vähiksi kun jännitti liikaa ja aamulla jo kuudelta läksin ulos vesisateeseen kävelemään. Nyt pakkaan loppuja kamoja ja on vähän ongelmallista kun en tiedä, millainen sää on Yrjö kullan Kaunissaaressa. No, pakkaan vielä varalta villasukat ja maamotshkan kutomat pässinpökkimät, ne ovat minusta kovin sexyt... sitten tuossahan onkin nuo nitropurkit, pistän ne käsveskaan jos heti tulee tarvetta... ottaisinkohan yöpaidan, ei en ota, kyllä muuten täytyy lämpimänä pysyä.
Jahas, dingman on saarella! Tämä on ihan selvästi pikkudeen juoni, nyt en ala millee. Laittoi veljensä tsekkaamaan, millainen pimu sieltä Vironmaalta tulee, ettei olisi vetysuperoksidilla blondattu suttura tai jokin sellainen yleinen. Nyt pitää miettiä tarkkaan moni asia. Ensinnäkin vaatetus, joo, laitan päälleni tuon nilkkoihin ylettyvän ruutuhameen, kauluksellisen pitkähihaisen paidan ja huivin sidon leuan alta kiinni. Pitää antaa dingmannille vähän väärä mielikuva. Hän saapi sitten kertoa pikkudeelle rauhoittavat uutiset, mutta kun hän poistuu saarelta niin...
On tämä vaikeaa, tarvitsisin kyllä neuvonantajaa, mutta eipä ole sellaista. Sinä ylpeilit, että Sinulla on. No, jatkan pakkaamista ja kittaan sumppia välillä.
Näkymisiin.
Zanna.. Zannalta... Huomenta Rakas!
.. Sinäkään et tiennyt tämän juonen käänteitä näemmä... Kuten tuolta ylempää voit huomata olen tulossa AMEn,Hujasen ja pikkudeen kanssa sinneppäin! Onhan siellä hyvä laskeutumissää?
Koeta jaksaa nämä muutamat tunnit tässä välillä,kyllä kaikki vaivat unohtuvat kunhan olemme taas yhdessä... Suukko sinne!
Yrjö,taivaan sinessä
ps. siskonpojat ovat ok,mutta pieni hämäys voi olla tietysti paikallaan...etteivät ala kadehtia onneani... - leiti
dingman kirjoitti:
Sulla on hoito kans jo hyvällä mallilla,olet ihan entisesi näköinen,pikkudee kertoili kuinka lihoit ja näytit ihan jouluporsaalta silloin pahimman ryyppyvaiheen aikoihin...Ei muuta kuin tsemppiä kovasti,pidän täällä peukkuja pystyssä teille.. Tässä on vielä eväitä ja joitain tarvikkeita.. Minä lähden nyt kävelemään tuonne saaren sisäosiin,runovihko on mukana,jospa inspiraatio iskisi kun täällä lapsuusmaisemissa olen...Hyvät onnentoivotukset vaan ...Kuulehan ny, mää säikähin sun soittoa ja tarkennan pikkusen vielä. Ensinnäki - mää en tienny onko Ykä hengissä vai ei, eikä mulla ollu aavistustakkaan että oli Pärnusa, oisit ilimottanu!!!
Turha sun on mua syyttää yhtään mistään, mää en oo setäs holohooja vaan neuvonantaja ja sitäki vaan ku on apua multa pyytäny. Eipä pyytäny dokuvaiheessaan, joten se siitä.
Vai on Ykä taas sekoilemasa naisten kans! Se ei kuule oo mun huoli, tärkeintä on ettei oo ennää Wiinamäen miehiä. Oisit sääki vaan tyytyväinen, että ukko ei oo niin höperö ettei ennää naisten päälle ymmärtäs. Ettei ois vaan pieni katteuvenpoikane suhun iskeny. Rauhotu ny ja sano velipojalles terkkuja ettei sekkaannu Ykän elämään liikaa ja että muistaa viijä sinne saarelle safkaa ja mitä Ykä millonki haluaa.
Että tämmöstä! Mää kerran toukokuun lopulla yritin tavottaa Ykää vaan siinä kävi vähä hullusti mutta ei sekkään kuulu sulle. Siittä laitan yksityismeiliä setälles vielä tännään, pikkusen viestin.
Tästä tuli vähä äkänen viesti, mutta oli sun soittos kans liikaa mua syyttelevä.
Saisit kyllä kirijottaa mulle lepytysrunon!!! - Zanna
Y.L. kirjoitti:
.. Zannalta... Huomenta Rakas!
.. Sinäkään et tiennyt tämän juonen käänteitä näemmä... Kuten tuolta ylempää voit huomata olen tulossa AMEn,Hujasen ja pikkudeen kanssa sinneppäin! Onhan siellä hyvä laskeutumissää?
Koeta jaksaa nämä muutamat tunnit tässä välillä,kyllä kaikki vaivat unohtuvat kunhan olemme taas yhdessä... Suukko sinne!
Yrjö,taivaan sinessä
ps. siskonpojat ovat ok,mutta pieni hämäys voi olla tietysti paikallaan...etteivät ala kadehtia onneani...Yrjöni,
Sinä olet tänään ehtinyt tehdä jo vaikka mitä. Se operaatio Tornihaukka oli niin jännittävä, että oli kuin olisin actionelokuvaa katsellut! Voi, miten urhoollinen oletkaan.
Sää on kehnonpuoleinen, mutta usva on jo hälvennyt joten eiköhän laskeutuminen onnistu. Teitä onkin melkoinen sakki sitten tulossa, mutta samahan tuo on. Hyvä että olet Kreivittären pelastanut ja tuot tänne rentoutuslomalle, hän varmasti on kiitollinen.
Nyt vaan odottelen ja tulen ajoissa kentälle.
Kaipaavin terveisin Zannasi
P.S. Vapisen jännityksestä! - Y.L.
Zanna kirjoitti:
Yrjöni,
Sinä olet tänään ehtinyt tehdä jo vaikka mitä. Se operaatio Tornihaukka oli niin jännittävä, että oli kuin olisin actionelokuvaa katsellut! Voi, miten urhoollinen oletkaan.
Sää on kehnonpuoleinen, mutta usva on jo hälvennyt joten eiköhän laskeutuminen onnistu. Teitä onkin melkoinen sakki sitten tulossa, mutta samahan tuo on. Hyvä että olet Kreivittären pelastanut ja tuot tänne rentoutuslomalle, hän varmasti on kiitollinen.
Nyt vaan odottelen ja tulen ajoissa kentälle.
Kaipaavin terveisin Zannasi
P.S. Vapisen jännityksestä!.. ajoissa right in time...
Tuollahan Zanna onkin kapsäkkinsä kanssa!
Terve kulta,mitä kuuluu? - Zanna
Y.L. kirjoitti:
.. ajoissa right in time...
Tuollahan Zanna onkin kapsäkkinsä kanssa!
Terve kulta,mitä kuuluu?Hyväähän minulle nyt kuuluu kun pääsin Sinua pitkästä aikaa halaamaan, ihan hengästyttää...
Vähän kummasti tuo pikkudee minua katsoo, mutta kohta ei katso ollenkaan. Kunhan pääsemme Kaunissaareen niin kerron enemmän kuulumisiani, ihan privaatisti. Nyt olen tämän matkan ajan ihan hijaa kainaloosi käpertyneenä.
Oi, miten ihana on oloni! - Y.L.
Zanna kirjoitti:
Hyväähän minulle nyt kuuluu kun pääsin Sinua pitkästä aikaa halaamaan, ihan hengästyttää...
Vähän kummasti tuo pikkudee minua katsoo, mutta kohta ei katso ollenkaan. Kunhan pääsemme Kaunissaareen niin kerron enemmän kuulumisiani, ihan privaatisti. Nyt olen tämän matkan ajan ihan hijaa kainaloosi käpertyneenä.
Oi, miten ihana on oloni!.. olethan hm. hieman erinäköinen ilmestys kuin
viimeksi nähdessämme... (kuiskaa: hyvin olet itsesi stailannut) Oi miten suloista painaa Sinut rintaani vasten,tunnen että sydämeni sykkii voimallisemmin kuin koskaan..
Nyt voimme olla huoleti,tämä reissu ei voi päättyä huonosti,ellei sitten salama iske koneeseen... No sitten mennään yhdessä paratiisiin.. Voi Zanna ihanaa että tulit! - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
.. olethan hm. hieman erinäköinen ilmestys kuin
viimeksi nähdessämme... (kuiskaa: hyvin olet itsesi stailannut) Oi miten suloista painaa Sinut rintaani vasten,tunnen että sydämeni sykkii voimallisemmin kuin koskaan..
Nyt voimme olla huoleti,tämä reissu ei voi päättyä huonosti,ellei sitten salama iske koneeseen... No sitten mennään yhdessä paratiisiin.. Voi Zanna ihanaa että tulit!.. nyt ne käpertyi toisiinsa ja nukahti!
Oli vähä ouronnäköönen tuo Zanna.. Luulin aiva erinäkööseksi,tuollaaset roirit päällä...
Yrjö vie sen enstöikseen Keskiselle vaattehia kattomahan uskokko?
Nätti sillon naama kyllä...
Ehkä se on sisääsesti komia kans... - lentokapt. Hujanen
pikkudee kirjoitti:
.. nyt ne käpertyi toisiinsa ja nukahti!
Oli vähä ouronnäköönen tuo Zanna.. Luulin aiva erinäkööseksi,tuollaaset roirit päällä...
Yrjö vie sen enstöikseen Keskiselle vaattehia kattomahan uskokko?
Nätti sillon naama kyllä...
Ehkä se on sisääsesti komia kans..... Kyllä Yrjöllä on aina mukavia ystäviä ollut.
Kunhan tyttö vaan kotiutuisi saarelle,pelkään että hän on tottunut vilkkaaseen menoon.Kaunissaarella ei ole kuin puita,kiviä ja lintuja.Niin ja se niitty missä ne pässit tapasivat ennen olla.Taitaa rehottaa villinä nykyään.
Tässä menee vielä pari tuntia ennenkuin ollaan Laattajärvellä.Menehän oikaisemaan luitas sinäkin pikkudee... Minä tyyrään...
Herätä nuo onnelliset sitten kun laskeudutaan eli tuossa puoli viiden jälkeen.. - dingman
lentokapt. Hujanen kirjoitti:
.. Kyllä Yrjöllä on aina mukavia ystäviä ollut.
Kunhan tyttö vaan kotiutuisi saarelle,pelkään että hän on tottunut vilkkaaseen menoon.Kaunissaarella ei ole kuin puita,kiviä ja lintuja.Niin ja se niitty missä ne pässit tapasivat ennen olla.Taitaa rehottaa villinä nykyään.
Tässä menee vielä pari tuntia ennenkuin ollaan Laattajärvellä.Menehän oikaisemaan luitas sinäkin pikkudee... Minä tyyrään...
Herätä nuo onnelliset sitten kun laskeudutaan eli tuossa puoli viiden jälkeen..Täällä on sen näköistä että kohta tulee ukkonen.Mustaa pilveä taivas täynnä,ihan totta.
Jos ei yhteydet toimi niin saatte syyttää säätä.
Sovitaan niin että Ykä ja minä hoidamme viestintää kunnes ilmat on paremmat.Ei viitsi särkeä communikaattoreita ylijännitteellä..
Siis illalla yhteyksiä jos ei ennemmin...
Tehkää välilasku johonkin sopivaan järveen jos sää aivan pahaksi heittäytyy!
Terveiset koko sakille! - Zanna
Y.L. kirjoitti:
.. olethan hm. hieman erinäköinen ilmestys kuin
Nyt voimme olla huoleti,tämä reissu ei voi päättyä huonosti,ellei sitten salama iske koneeseen... No sitten mennään yhdessä paratiisiin.. Voi Zanna ihanaa että tulit!Laitan tämän huivini niin että voin sen suojassa kuiskata. No nyt.. Minua pelottaa ihan kamalasti, kone huojuu ja lentokapteeni Hujanen huutaa jotain että es ou es, mikähän hänelle on tullut. Jos pyörryn niin yritä saada minut elävien kirjoihin kun olemme päässeet Kaunissaareen. Apua, mikä välähdys tuo oli hups...
- Y.L.
Zanna kirjoitti:
Laitan tämän huivini niin että voin sen suojassa kuiskata. No nyt.. Minua pelottaa ihan kamalasti, kone huojuu ja lentokapteeni Hujanen huutaa jotain että es ou es, mikähän hänelle on tullut. Jos pyörryn niin yritä saada minut elävien kirjoihin kun olemme päässeet Kaunissaareen. Apua, mikä välähdys tuo oli hups...
.. missähän me NYT ollaan...?
Kone kelluu komeasti vedessä,mutta Hujanen ja pikkudee ovat hävinneet jonnekin...
Sataa.. Ai nyt tiedänkin! Kone joutui myrskyn
kouriin ja salama iski johonkin antenniin..
Miten Hujanen on onnistunut laskeutumaan tähän pieneen järveen..
Tämä on ilmeisesti jokin tekojärvi koska tuossa vieressäni on voimalaitos..
Hei tuolta ne sankarit tulevatkin..!
Missäs te olitte.. ai toitte grillisapuskaa,mahtavaa.. Onkin jo nälkä..
Zanna-a .. Heräty-y-s ... Hei tyttö ,herää jo!
Hei kuulkaa,Zanna on pyörtynyt! Onneksi pulssi tuntuu...
Hujanen missä me ollaan? - lentokapt.Hujanen
Y.L. kirjoitti:
.. missähän me NYT ollaan...?
Kone kelluu komeasti vedessä,mutta Hujanen ja pikkudee ovat hävinneet jonnekin...
Sataa.. Ai nyt tiedänkin! Kone joutui myrskyn
kouriin ja salama iski johonkin antenniin..
Miten Hujanen on onnistunut laskeutumaan tähän pieneen järveen..
Tämä on ilmeisesti jokin tekojärvi koska tuossa vieressäni on voimalaitos..
Hei tuolta ne sankarit tulevatkin..!
Missäs te olitte.. ai toitte grillisapuskaa,mahtavaa.. Onkin jo nälkä..
Zanna-a .. Heräty-y-s ... Hei tyttö ,herää jo!
Hei kuulkaa,Zanna on pyörtynyt! Onneksi pulssi tuntuu...
Hujanen missä me ollaan?.. Kurikassa...
Myrsky pakotti tekemään pakkolaskun ja salama iski antenniin juuri kun näin vilahduksen tästä pikku järvestä.Meillä oli satumainen onni mukana taas kerran!
Hain tuolta leirintäalueelta meille vähän purtavaa, kohta pääsemme jatkamaan matkaa..
Onko tyttö kunnossa,te molemmat olitte varmasti hetken taju kankaalla.. Itsellänikin oli vaikeuksia,salama sokaisi niin että olin lentää päin männikköä..
Pikkudee on vieläkin aivan kalpea,ei puhu mitään ja syö ranskalaisia silmät tapilla...
Koneen radio ei toimi mutta muuten ollaan valmiit lähtemään.Tästä ei ole enää pitkä matka..
Nonniin... potkuri pyörimään ja eikun menoksi....
Hienosti noustaan nokka kohti pohjoista...
Rautaa ja ruokaa...niimpä niin.... - dingman
leiti kirjoitti:
Kuulehan ny, mää säikähin sun soittoa ja tarkennan pikkusen vielä. Ensinnäki - mää en tienny onko Ykä hengissä vai ei, eikä mulla ollu aavistustakkaan että oli Pärnusa, oisit ilimottanu!!!
Turha sun on mua syyttää yhtään mistään, mää en oo setäs holohooja vaan neuvonantaja ja sitäki vaan ku on apua multa pyytäny. Eipä pyytäny dokuvaiheessaan, joten se siitä.
Vai on Ykä taas sekoilemasa naisten kans! Se ei kuule oo mun huoli, tärkeintä on ettei oo ennää Wiinamäen miehiä. Oisit sääki vaan tyytyväinen, että ukko ei oo niin höperö ettei ennää naisten päälle ymmärtäs. Ettei ois vaan pieni katteuvenpoikane suhun iskeny. Rauhotu ny ja sano velipojalles terkkuja ettei sekkaannu Ykän elämään liikaa ja että muistaa viijä sinne saarelle safkaa ja mitä Ykä millonki haluaa.
Että tämmöstä! Mää kerran toukokuun lopulla yritin tavottaa Ykää vaan siinä kävi vähä hullusti mutta ei sekkään kuulu sulle. Siittä laitan yksityismeiliä setälles vielä tännään, pikkusen viestin.
Tästä tuli vähä äkänen viesti, mutta oli sun soittos kans liikaa mua syyttelevä.
Saisit kyllä kirijottaa mulle lepytysrunon!!!.. ei tule aina ajateltua asioita ihan loppuun saakka.Yrjö on kans niin ailahteleva ettei koskaan tiedä mitä sille seuraavaksi mieleen juolahtaa ,väliin juo ja väliin lahtaa.. no ei sentäskää.. Hyvin on menny tähän asti vaikka neuvonantajaa ei ole näkynytkään..Olisiko tuo Ykä oppinut jo vähän elämisen perussääntöjä?
Jotain roolia soisin kyllä Sinulle tässä..
Minun anteeksipyytävä runoni Sinulle
Anteeksi
On hyvä syy tää
anteeksi pyytää
kun Sulta leitin´
tietoja peitin..
en tee niin enää
et kai tee tenää
ja anteeksi anna
älä kaunaa kanna..
Vassokuu,kiitos kun otit yhteyttä!
dingman - Y.L.
lentokapt.Hujanen kirjoitti:
.. Kurikassa...
Myrsky pakotti tekemään pakkolaskun ja salama iski antenniin juuri kun näin vilahduksen tästä pikku järvestä.Meillä oli satumainen onni mukana taas kerran!
Hain tuolta leirintäalueelta meille vähän purtavaa, kohta pääsemme jatkamaan matkaa..
Onko tyttö kunnossa,te molemmat olitte varmasti hetken taju kankaalla.. Itsellänikin oli vaikeuksia,salama sokaisi niin että olin lentää päin männikköä..
Pikkudee on vieläkin aivan kalpea,ei puhu mitään ja syö ranskalaisia silmät tapilla...
Koneen radio ei toimi mutta muuten ollaan valmiit lähtemään.Tästä ei ole enää pitkä matka..
Nonniin... potkuri pyörimään ja eikun menoksi....
Hienosti noustaan nokka kohti pohjoista...
Rautaa ja ruokaa...niimpä niin....Laattajärvi! Kauniit on laineesi sinun...
Olipa värikäs paluumatka.. Tästä riittää pikkudeen tenaville kertomista pariksikin iltapuhteeksi..
Mitenkäs Zanna,joko minun enkelini on saanut väriä poskilleen.. Silmiään räpyttelee hän..
Näetkö rakkaani,tuossa on Kaunissaari,minun selviytyjä-saareni...
Hujanen,sinä saat tästä keikasta tuplaliksan..olet kyllä mies paikallasi!
Pikkudeen kun vielä saatat kotiin toipumaan niin hyvä tuli.Toivottavasti saat koneen radion toimintakuntoon.. Nähdään...
No Zanna,tässä tervetuliaishalaus Sinulle mmmm
armaani,mennään nyt kovalle maalle,jalkojani särkee hidusen.. - Zanna
Y.L. kirjoitti:
Laattajärvi! Kauniit on laineesi sinun...
Olipa värikäs paluumatka.. Tästä riittää pikkudeen tenaville kertomista pariksikin iltapuhteeksi..
Mitenkäs Zanna,joko minun enkelini on saanut väriä poskilleen.. Silmiään räpyttelee hän..
Näetkö rakkaani,tuossa on Kaunissaari,minun selviytyjä-saareni...
Hujanen,sinä saat tästä keikasta tuplaliksan..olet kyllä mies paikallasi!
Pikkudeen kun vielä saatat kotiin toipumaan niin hyvä tuli.Toivottavasti saat koneen radion toimintakuntoon.. Nähdään...
No Zanna,tässä tervetuliaishalaus Sinulle mmmm
armaani,mennään nyt kovalle maalle,jalkojani särkee hidusen..Et ole turhaan ylistänyt Kaunissaarta - karuudessaan ihanan kaunis. Kun hieman vielä toivun niin saat esitellä saarta tarkemmin. Sen pässien laidunmaan haluan nähdä. Onko pikkudeellä lampaita? Olisi somaa herätä aamulla lampaitten määkimiseen.
Niin, tulomatkasta mä en muista mittään. Siis sen jälkeen kun pyörryin, onneksi olen kuullut mitä silloin tapahtui. Hyvin hallitsi Hujanen hermonsa, melkoinen lentotaituri on ja palkkansa tuplana ansainnut.
Tällä saarella kyllä unohtuu Alkon tuotteet, on hiljaista ja tunnelmallista. Täällä haluaisin käydä elokuun loppupuolella. Olisi lämmintä ja myöhään pimeää, oih mikä tunnelma! Nuotio vaan valaisisi.
No mutta, ei pidä mennä ajassa eteenpäin vaan on elettävä tässä hetkessä. On varmaan lähes yötön yökin kaunis.
Käyn vaihtamassa vaatteita nyt kun Hujanen häipyi pikkudeen kanssa tai en sittenkään vielä, sillä onkohan tuo soutuvene dingmanin. Ettei vaan jossain puskan takana runoja rustailisi.
Kerro rakkaimpani mitä teemme jatkossa! Pidämmekö kaiken privatietonamme?
vastausta odottaa
Zannasi - Y.L.
Zanna kirjoitti:
Et ole turhaan ylistänyt Kaunissaarta - karuudessaan ihanan kaunis. Kun hieman vielä toivun niin saat esitellä saarta tarkemmin. Sen pässien laidunmaan haluan nähdä. Onko pikkudeellä lampaita? Olisi somaa herätä aamulla lampaitten määkimiseen.
Niin, tulomatkasta mä en muista mittään. Siis sen jälkeen kun pyörryin, onneksi olen kuullut mitä silloin tapahtui. Hyvin hallitsi Hujanen hermonsa, melkoinen lentotaituri on ja palkkansa tuplana ansainnut.
Tällä saarella kyllä unohtuu Alkon tuotteet, on hiljaista ja tunnelmallista. Täällä haluaisin käydä elokuun loppupuolella. Olisi lämmintä ja myöhään pimeää, oih mikä tunnelma! Nuotio vaan valaisisi.
No mutta, ei pidä mennä ajassa eteenpäin vaan on elettävä tässä hetkessä. On varmaan lähes yötön yökin kaunis.
Käyn vaihtamassa vaatteita nyt kun Hujanen häipyi pikkudeen kanssa tai en sittenkään vielä, sillä onkohan tuo soutuvene dingmanin. Ettei vaan jossain puskan takana runoja rustailisi.
Kerro rakkaimpani mitä teemme jatkossa! Pidämmekö kaiken privatietonamme?
vastausta odottaa
Zannasi.. ihan noissa kamppeissakin,ei täällä saaressa tarvitse esiintyäkkään missään viimeisimmissä muotiluomuksissa.. Tai äläs nyt.. Onhan tässä saanut noita petäjiä tuijotella jo kohta viikon..
Taidan saada shokin jos pynttäydyt kovin seksikkääksi... Ja siitä dingmanista tiedän senverta että hän jos kuka ymmärtää kaiken kauniin päälle,runollinen sielu kun on...
En tiedä missä se poika luurailee,kyllä hän täällä vielä on koska paatti on rannassa..
Mennään tuonne mökkiin ja keitetään tulokahvit vai juotko Sinä kahvia?
Tuntuu siltä että ihan kaikkein intiimeimpiä juttuja me emme paljasta muille.. Omat pienen haaveet ja kommentit ovat ihania...
Saas nähdä miten tuonkin lupauksen käy kun vauhtiin päästään... - Zanna
Y.L. kirjoitti:
.. ihan noissa kamppeissakin,ei täällä saaressa tarvitse esiintyäkkään missään viimeisimmissä muotiluomuksissa.. Tai äläs nyt.. Onhan tässä saanut noita petäjiä tuijotella jo kohta viikon..
Taidan saada shokin jos pynttäydyt kovin seksikkääksi... Ja siitä dingmanista tiedän senverta että hän jos kuka ymmärtää kaiken kauniin päälle,runollinen sielu kun on...
En tiedä missä se poika luurailee,kyllä hän täällä vielä on koska paatti on rannassa..
Mennään tuonne mökkiin ja keitetään tulokahvit vai juotko Sinä kahvia?
Tuntuu siltä että ihan kaikkein intiimeimpiä juttuja me emme paljasta muille.. Omat pienen haaveet ja kommentit ovat ihania...
Saas nähdä miten tuonkin lupauksen käy kun vauhtiin päästään...Kyllä kahvi nyt maistuukin, monta mukillista haluan. Käyn ensin tuolla ulkohuussissa. Mene laittamaan kahvi tulemaan.
En minä vaihda nyt vaatteita, Sinun silmiesi iloksi sitten kun dingman on lähtenyt tai sitten viimeistään kun menemme hmmm... nukkumaan. Muistat kai millainen yöasu minulla on.
Tulen ihan pian, tässä Sinulle pusu vielä. Apua kun maistutkin ihanalle. - Y.L.
Zanna kirjoitti:
Kyllä kahvi nyt maistuukin, monta mukillista haluan. Käyn ensin tuolla ulkohuussissa. Mene laittamaan kahvi tulemaan.
En minä vaihda nyt vaatteita, Sinun silmiesi iloksi sitten kun dingman on lähtenyt tai sitten viimeistään kun menemme hmmm... nukkumaan. Muistat kai millainen yöasu minulla on.
Tulen ihan pian, tässä Sinulle pusu vielä. Apua kun maistutkin ihanalle... tämä saari on vasta nyt nimensä veroinen kun tulit tänne Zanna... Suukkosi maistui mansikalle!
Minä täräytän kahvit ja sitten etsitään vaikka se kadonnut lammas tuolta saaren uumenista!
Kas tässä mukillinen höyryävää .. kippis ja tervetuloa saarelle! - leiti
dingman kirjoitti:
.. ei tule aina ajateltua asioita ihan loppuun saakka.Yrjö on kans niin ailahteleva ettei koskaan tiedä mitä sille seuraavaksi mieleen juolahtaa ,väliin juo ja väliin lahtaa.. no ei sentäskää.. Hyvin on menny tähän asti vaikka neuvonantajaa ei ole näkynytkään..Olisiko tuo Ykä oppinut jo vähän elämisen perussääntöjä?
Jotain roolia soisin kyllä Sinulle tässä..
Minun anteeksipyytävä runoni Sinulle
Anteeksi
On hyvä syy tää
anteeksi pyytää
kun Sulta leitin´
tietoja peitin..
en tee niin enää
et kai tee tenää
ja anteeksi anna
älä kaunaa kanna..
Vassokuu,kiitos kun otit yhteyttä!
dingmanSää oot sitte ihan oikia runoilija. Laita tuo lepytysruno seuraavaan kokoelmaas. Se hakkaa mennetulle kaikenmaailman Taabermannin lällärikamarunot. Mää haluan sen kirijan sitte omistuskirijotuksella.
Eipä ennää muuta ku että jos Ykä meinaa mennä hunningolle nii ilimota nii mää tuun paikan päälle pittään sille jöötä. Tuun vaikka Tuuriin ja sää tuut mut sieltä hakkeen.
Nyt Ykän asiat näyttää olevan reilasa; se on maailiman paras uutinen.
Hyviä runoiluinspiksiä sulle.
t. leiti - Zanna
Y.L. kirjoitti:
.. tämä saari on vasta nyt nimensä veroinen kun tulit tänne Zanna... Suukkosi maistui mansikalle!
Minä täräytän kahvit ja sitten etsitään vaikka se kadonnut lammas tuolta saaren uumenista!
Kas tässä mukillinen höyryävää .. kippis ja tervetuloa saarelle!hyvää kahvia, kauan sitä hörpin ja samalla nautin saaresi kauneudesta.
Vähän nyt ujostuttaa, mutta eiköhän tämä tästä ohi mene kun jonkun aikaa täällä olen. En olisi kyllä tätä todeksi uskonut vielä eilisaamuna.
Pidetään pieni huilaustauko ja sitten saarta tutkimaan. - Hesperian puiston Kreivitär
Y.L. kirjoitti:
.. on nähkääs operaatio Tornihaukan ensimmäiset sekunnit käynnissä..
Pidän AMEnkin vielä jännityksessä..
Non niin, tuolla Hesperian kartano ja massiivinen torni jo näkyvätkin...
Lähestytään hissuksiin,onneksi tornin ikkunaluukku on auki,kalteria ei ole ,hyvä niin,
vielä vähän likemmäs,vielä vähän likemmäs,vielä vielä... JA NYT! Tikkaat ovat ikkunalla juuri sopivasti.. AME-kulta,rakas Ametistini nyt on
Sinun vuorosi näyttää Kreivittären käsivoimat..
Noin ihan hienosti kiipeät ikkunalaudalle,avitan Sinua lantiosta,uh niin kapea uuma...Palmikko meinaa tarttua ikkunanhakaan repäisen sen irti voi sentään koko palmikko purkautuu ja nuo vaaleat kutrit hulmahtavat auki kuin tulenlieska!
Nyt ollaan onneksi tikkailla ja sitten komento:
operaatio Tornihaukka vaihe 1 suoritettu,siirrytään vaiheeseen 2 ei mennäkkään alaspäin,missä odottaa isäsi hälyttämät vartiomiehet..ehei me lähdemme YLÖS!
Pikkudee alappas vinssata meitä sinne helicopteriin..... Rakas AME...Sinä olet vapaa!
Mut mut.. vinssi ei jaksa nostaa kahta ihmistä..
Noh,roikutaan sitten täällä kuin Pelkokertoimessa ikään ja katsellaan aamuista Hälssinkiä näin extremehenkisesti...Voi AME miten tärisetkään... Tässä suukko urhealle naiselle! Huh,omatkin jalkani ovat pettämäisillään...
Nän tuli samalla maksettua kalavelat isällesi..
Hän ryösti kerran minut mutta siitä joskus toiste.Me laskeudumme kohta kentälle ja siirrymme takaisin Cessnan uumeniin.Kiitos afääriystäväni, helicopterin lainasta...
Kas niin nyt ollaan taas omassa koneessa.Lähdemme jonkinajan kuluttua Viroa kohti menemme Pärnuun,olen varannut AME Sinulle luxushuoneiston parhaasta kylpylästä...
Saat siellä parannella itseäsi ja vaikka kutsua ystäväsi P af Granninkin käymään..Hänkin varmasti viihtyisi siellä...
Tasan klo 14 poimin sitten Zannan kapsäkkeineen ja palaamme juhlamielin Laattajärvelle...
Huhhuh,kaikki hyvin tähän asti....Tuhannet ja vielä toiset tuhannet kiitokset
urhealle pelastajalleni! Kerrankin joku antoi isukille
ansionsa mukaan!
Voi miten upean sviitin olet järjestänyt minulle!
Tämä on enemmän kuin mitä uskalsin odottaa.
Ainoastaan sinä Yrjö puutut täältä. Voitko
kuitenkin viestittää P af Grannille, että järjestän
täällä kylpylän salissa tanssiaiset tänä iltana.
Olenkin jo tutustunut piireihin ja ovat mielissään minun
saapumisestani tänne. Seuraelämä täällä on ollut hyvinkin kuollutta jo pitkään.
Nyt heilläkin on tilaisuus tutustua kuninkaallisiin
ystäviini.
Rakkaudella
Aurora - Y.L.
Zanna kirjoitti:
hyvää kahvia, kauan sitä hörpin ja samalla nautin saaresi kauneudesta.
Vähän nyt ujostuttaa, mutta eiköhän tämä tästä ohi mene kun jonkun aikaa täällä olen. En olisi kyllä tätä todeksi uskonut vielä eilisaamuna.
Pidetään pieni huilaustauko ja sitten saarta tutkimaan... jos olet kovin väsynyt voit käydä tuohon sänkyyn unosille,minä etsin tuolta varastosta lisää patjoja ja huopia..
Ellen ihan väärin muista siellä pitäisi olla muutama lämmin lampaantaljakin.. Ne voisi laittaa vaikka tuohon takan eteen.Teenpäs muuten takkaan tulen..Puut ovat vaan vielä pinossa..
Minä paasaan näitä klapeja täällä,älä häiriinny siitä vaan ota pikku unoset.Onhan päivä ollut raskas.. Voi pieni Zannani,olet todella sydämeni lämmin liesi.... Halataan hidusen...
Mmmmmm .... Tähän olisi niin mukava jäädä..
Teen nyt niitä puita kuitenkin ekaksi.
Ja sitten tuli takkaan.... - Y.L.
Tuhannet ja vielä toiset tuhannet kiitokset
urhealle pelastajalleni! Kerrankin joku antoi isukille
ansionsa mukaan!
Voi miten upean sviitin olet järjestänyt minulle!
Tämä on enemmän kuin mitä uskalsin odottaa.
Ainoastaan sinä Yrjö puutut täältä. Voitko
kuitenkin viestittää P af Grannille, että järjestän
täällä kylpylän salissa tanssiaiset tänä iltana.
Olenkin jo tutustunut piireihin ja ovat mielissään minun
saapumisestani tänne. Seuraelämä täällä on ollut hyvinkin kuollutta jo pitkään.
Nyt heilläkin on tilaisuus tutustua kuninkaallisiin
ystäviini.
Rakkaudella
Aurora.. että operaatio Tornihaukka oli onnistunut veto .. Sinulle tekee hyvää päästä vaihtamaan ilmapiiriä,se linnantorni oli aika karu asua...
Minulle jäi se rusetti palmikostasi käteen siinä paetessa,se on minulla muistona tästä seikkailusta..
Muistihan kylpylän palvelija ojentaa sen viinikirjan jonka vasta lähtiessä muistin ottaa koneen ruumasta. Pyysin myös tuomaan uuden kimpun kukkasia.Kun katsot tarkkaan kimppua huomaat että se on kiinnitetty kauniilla nauhalla.Jos haluat muistaa minua niin laita se nauha hiuksiisi tämän illan tanssiaisissa....
Olet minulle rakas ystävä nyt ja aina!
Parhainta Sinulle Aurora toivoo Yrjö
ps.Laitan tanssiaiskutsun palstalle nyt heti ja toivon että P af Grann huomaa sen ja vastaa Sinulle tässä kohdin... - Zanna
Y.L. kirjoitti:
.. jos olet kovin väsynyt voit käydä tuohon sänkyyn unosille,minä etsin tuolta varastosta lisää patjoja ja huopia..
Ellen ihan väärin muista siellä pitäisi olla muutama lämmin lampaantaljakin.. Ne voisi laittaa vaikka tuohon takan eteen.Teenpäs muuten takkaan tulen..Puut ovat vaan vielä pinossa..
Minä paasaan näitä klapeja täällä,älä häiriinny siitä vaan ota pikku unoset.Onhan päivä ollut raskas.. Voi pieni Zannani,olet todella sydämeni lämmin liesi.... Halataan hidusen...
Ja sitten tuli takkaan....... ja makeasti. Tuo takkatuli lämmittää niin suloisesti etten millään jaksaisi nousta ylös. Mitä jos menisimme joku toinen kerta saarta tutkimaan? Ajattelin, että loikoilisimme noilla tuomillasi lampaantaljoilla ja jutustelisimme niitä näitä.
Muistelisimme Pärnun aikoja, siis kun olit jo tervehtynyt ja tietenkin haaveilisimme tulevaisuudesta. Sitten kun olisi aika mennä nukkumaan niin voisimme siihen takan eteen nukahtaa. Rakkaani, tule nyt halaamaan jo äläkä vitkastele!
Odota hetkonen, riisun nämä matkavaatteet ensin ja pukeudun yöasuun.
No niin... huh kun tuntuu ihanalta... - dingman
Y.L. kirjoitti:
.. jos olet kovin väsynyt voit käydä tuohon sänkyyn unosille,minä etsin tuolta varastosta lisää patjoja ja huopia..
Ja sitten tuli takkaan....Eikö ne puut jo ala piisaamaan..No mites meni se reissu? Kuulin että piti tehdä välilasku myrskyn takia,vai menikö vanhan herran maha kuralle niin pahasti että sen takia piti...
No leikki leikkinä,tämä päivä on ollut minulle ikimuistoinen.Olen kokenut niin monta mukavaa hetkeä täällä etten unohda niitä koskaan!
Olen todella otettu kaikesta,ystäväni...
Zanna nukkuu makeasti,en viitsi häntä herättää.
Kurkkaan vain vielä varovasti.. Voi Yrjö,pidä nyt huoli tuosta neidosta,hän näyttää niin runolliselta nukkuissaan..
Minä soutelen tästä pikkudeen tuvalle ja huomenna ajelen ehkä kotiappäin..
Hyvää yötä minun puolestani teille! - Y.L.
Y.L. kirjoitti:
Ja sitten tuli takkaan......on tämä tekniikka niin syvältä joskus...
Ehkä meidän pitä aloittaa uusi sivu iltaelämässämme...
dingmanni taisi nähdä vilauksen Sinun runollisetta puolestasi..olikohan se etu- vai taka- ... Hupsis ajattelin ääneen!
Minua kiinnostaisi tietää onko sinulla mahdollisuus olla täällä miten pitkään? - Zanna
Y.L. kirjoitti:
Ja sitten tuli takkaan....Muru,
Tarkoitatko kysymykselläsi, miten kauan voin olla kaikkiaan Kaunissaarella vai tänä iltana? ;-))
Tänään meidän pitää mennä nukkumaan klo 23.00, mutta muuten en aio lähteä mihinkään tänään enkä huomennakaan.
Tarkenna pikkusen. - <-----Y.L.
Y.L. kirjoitti:
Ja sitten tuli takkaan......tuonne vasemmalle jutustelemaan.Tässä on liian kuumaa...
- Hesperian puiston Kreivitär
Y.L. kirjoitti:
.. että operaatio Tornihaukka oli onnistunut veto .. Sinulle tekee hyvää päästä vaihtamaan ilmapiiriä,se linnantorni oli aika karu asua...
Minulle jäi se rusetti palmikostasi käteen siinä paetessa,se on minulla muistona tästä seikkailusta..
Muistihan kylpylän palvelija ojentaa sen viinikirjan jonka vasta lähtiessä muistin ottaa koneen ruumasta. Pyysin myös tuomaan uuden kimpun kukkasia.Kun katsot tarkkaan kimppua huomaat että se on kiinnitetty kauniilla nauhalla.Jos haluat muistaa minua niin laita se nauha hiuksiisi tämän illan tanssiaisissa....
Olet minulle rakas ystävä nyt ja aina!
Parhainta Sinulle Aurora toivoo Yrjö
ps.Laitan tanssiaiskutsun palstalle nyt heti ja toivon että P af Grann huomaa sen ja vastaa Sinulle tässä kohdin...Voi Yrjö, kuinka romanttinen Sinä oletkaan! Voisin melkein
rakastua sinuun Yrjö. Harmi, että olet
menettänyt sydämesi Zannalle. Toivon teille
kaikkea hyvää Zannan kanssa. Mutta jos koskaan
tarvitset ystävää, täällä olen!
Kiitos myös viestin välityksestä P af Grannille!
Hän varmasti ilahtuu kutsusta!
Nauhan laitan hiuksiini aina tanssiaisissa ja
kuvittelen joka kerta ensimmäiben tanssin Sinun kanssasi Yrjö!
Sinun ikuisesti,
Aurora
- Y.L.
..jatkaa rupattelua tässä vaikka...
Voi nämä taljat ovat ihanan pehmoisia,melkein niin pehmoisia kuin Sinäkin...
Sinä..olet.. todella.. Kaunis,Zanna!- Y.L.
.. sitä onko sinun pakko lähteä täältä edes lähipäivinäkään... tahtoisin että olisit täällä seuranani pitkään.Tänä iltana sopii hyvin että menemme levolle khm. klo 23
- Zanna
Y.L. kirjoitti:
.. sitä onko sinun pakko lähteä täältä edes lähipäivinäkään... tahtoisin että olisit täällä seuranani pitkään.Tänä iltana sopii hyvin että menemme levolle khm. klo 23
Voi kuule, ei minulla ole minnekään kiire. Saan lomailla niin kauan kuin haluan.
Huomasin, että dingman souteli tuolla aavalla kohti velipoikansa taloa, hyvä niin. Saamme olla nyt ihan rauhassa kaksistaan.
Hups, älä rutista niin kovaa! Sinulla on niin vahvat käsivarret että meinaan litistyä mutta samalla minulla on aivan heavenly olo tässä Sinun vieressäsi. - Y.L.
Zanna kirjoitti:
Voi kuule, ei minulla ole minnekään kiire. Saan lomailla niin kauan kuin haluan.
Huomasin, että dingman souteli tuolla aavalla kohti velipoikansa taloa, hyvä niin. Saamme olla nyt ihan rauhassa kaksistaan.
Hups, älä rutista niin kovaa! Sinulla on niin vahvat käsivarret että meinaan litistyä mutta samalla minulla on aivan heavenly olo tässä Sinun vieressäsi... ja niin ylpeä saadessani jakaa kanssasi nämä ikimuistoiset hetket...
Tässä takkatulen ääressä ajatukset alkavat kummasti kiertää tietyissä teemoissa,päässäni soi jostain syystä Rakkaus on sininen..
Tuo kaunis järvi ja Sinun hellä läheisyytesi saa minun eroottisenergisen herrasmiehen esiin todella näpäkästi... Annahan kun suutelen Sinua oikein herrasmiehen ottein... näin.!*** - Zanna
Y.L. kirjoitti:
.. ja niin ylpeä saadessani jakaa kanssasi nämä ikimuistoiset hetket...
Tässä takkatulen ääressä ajatukset alkavat kummasti kiertää tietyissä teemoissa,päässäni soi jostain syystä Rakkaus on sininen..
Tuo kaunis järvi ja Sinun hellä läheisyytesi saa minun eroottisenergisen herrasmiehen esiin todella näpäkästi... Annahan kun suutelen Sinua oikein herrasmiehen ottein... näin.!***... romantiikkaa. Voitko ihanampaa kuvitella, minä en voi.
Kuulehan kultani, jos jatkat suutelemista niin kohta en saa enää yhtään järkevää sanaa suustani. Olen jo melko...
Olet kyllä uskomattoman eroottisenerginen. Nyt stop vähäksi aikaa.
Odota, vedän välillä henkeä... noin ja kulaus vettä lasista ja nyt haluan taas jatkaa suutelemista... forever and ever...
Ei, kyllä minä käyn ulkona hieman jäähdyttelemässä, tule hetkeksi rappusille kanssani. - Yrjö
Zanna kirjoitti:
... romantiikkaa. Voitko ihanampaa kuvitella, minä en voi.
Kuulehan kultani, jos jatkat suutelemista niin kohta en saa enää yhtään järkevää sanaa suustani. Olen jo melko...
Olet kyllä uskomattoman eroottisenerginen. Nyt stop vähäksi aikaa.
Odota, vedän välillä henkeä... noin ja kulaus vettä lasista ja nyt haluan taas jatkaa suutelemista... forever and ever...
Ei, kyllä minä käyn ulkona hieman jäähdyttelemässä, tule hetkeksi rappusille kanssani... linnut lentävät jo pesilleen järven yltä,mekin lensimme tänään pitkän matkan..
Onko tämä meidän kahden Onnenpesä,Zanna-kulta? - Zanna
Yrjö kirjoitti:
.. linnut lentävät jo pesilleen järven yltä,mekin lensimme tänään pitkän matkan..
Onko tämä meidän kahden Onnenpesä,Zanna-kulta?... olemme. Mentäiskö jo nukkumaan tai siis omaan haavemaahamme takkatulen luo ja siellä puhuttaisiin niin hiljaa etteivät edes linnut kuulisi, supateltaisiin ja suukoteltaisiin.
- Yrjö
Zanna kirjoitti:
... olemme. Mentäiskö jo nukkumaan tai siis omaan haavemaahamme takkatulen luo ja siellä puhuttaisiin niin hiljaa etteivät edes linnut kuulisi, supateltaisiin ja suukoteltaisiin.
Käydään taljoille maate ja katsellaan toistemme onnellisia silmiä,hymyilevää suuta ja kuunnellaan sydäntemme lyöntejä tässä sykähdyttävässä Kaunissaaren hiljaisuudessa...
Hiljaa silitän hiuksiasi,varovasti kosketan ihoasi,suloista suutasi suutelen näin....
Takkatuli saa lämmittää meitä pitkälle yöhön.Se valaisee kauniisti tämän meidän romanttisen Onnenpesämme.... - Zanna
Yrjö kirjoitti:
Käydään taljoille maate ja katsellaan toistemme onnellisia silmiä,hymyilevää suuta ja kuunnellaan sydäntemme lyöntejä tässä sykähdyttävässä Kaunissaaren hiljaisuudessa...
Hiljaa silitän hiuksiasi,varovasti kosketan ihoasi,suloista suutasi suutelen näin....
Takkatuli saa lämmittää meitä pitkälle yöhön.Se valaisee kauniisti tämän meidän romanttisen Onnenpesämme....... my love is blue...
Niin teemme, oih, loppuja emme kerro vaan jatkamme kaksin. - Yrjö
Zanna kirjoitti:
... my love is blue...
Niin teemme, oih, loppuja emme kerro vaan jatkamme kaksin... sillä kauneimmat rakkauden hetket jaetaan vain kumppanin kanssa... Zanna,kiitos Sinulle tästä illasta... Löysit minusta jotain sellaista mitä aina haluaisin olla... turvallinen olkapää,hauska humoristi,terävä tarkkailija...
Löysin itsestäni ja Sinusta paljon samaa...
Nuku hyvin lampaantaljalla kun unen aika on..
Kaunissaari vaikenee tältä illalta....
- Y.L.
.. ja täällä ollaan edelleen,kaksin...
Kävin aamu-uinnilla,vesi on vieläkin kylmää,tässä iho kananlihalla näpyttelen saaripäiväkirjaani.
Zanna nukkuu vielä,varpaat ja nenu vaan näkyy lampaantaljojen seasta,soma tyttö kertakaikkiaan.
Pikkudee lupasi tuoda tänne saarelle pari lammasta ikäänkuin tunnelmaa tuomaan ja seuraksemme,vanha koiransa pääsee myös hetkeksi saareen...
Käynpähän itsekin vähän kiertelemässä kun tuo tyttökin jatkaa uniaan.Panenpas viestin tuohon pöydälle:
Zanna,huomenta Sinulle! Olen täällä saarella,tutkin vähän seutua.. Älä säikähdä jos pikkudee tulee prutkulla käymään,se lupasi tuoda meille lemmikkejä tänne... Keitä kahvia ja ole kuin kotonasi..
Rakkaasi Yrjö- pikkudee
..täältä saapuu teille lemm.. hoi onko täälä ketää kotona?
Ovi on raollaan,taitaavat nukkua vielä..
Sänky on tyhyjä,lappo pöyrällä.. Luetaas,pahuus kun jäi okulaarit kotia... koitetaan tihrustaa..
...joopajoo,Yrjö on maastoutunut jonnekkin..
missäs tyttö on.. Taljakasasta näkyy varpahat,jassoo täälä nukutahan vielä...
Katotahas ny vähän miten uninen pimu sieltä löytyy..
Härreguud sehän nukkuu alasti,äkkiä peitot päälle enkä oo nähäny mitää en oo nähäny mitää..
Olipa muutoon komiakroppaanen nainen..
Ei täs ny auta muu ku mennä ettimähän Yrjöä..
Lampahat ja koira saa tulla völiys.. - Zanna
... päivän enää alkaa...
Yrjöö! Tule tänne! Eikä, minä olen yksin, missähän Yrjö on... tuolla onkin viesti.
Ensin kaivan kapsäkistä kukkamekon, huh, onneksi kukaan ei ole käynyt mökissä. Eevan asussa olisin säikähtänyt pahemman kerran.
No niin, mekko on päällä. Ai, Yrjö kulta on aamuvirkku, uinutkin jo. Keitänkin kunnon pöönakahvit ja laitan termokseen niin saa mussukkanikin kun tulee.
Mitä ääntä tuolta ulkoa kuuluu, käyn katsomassa. Kappas, pikkudeen paatti on rannassa, on tainnut tuoda lampaita tänne. On joo, kuuluu tuolta kaukaa koiran haukahduksia, siellä on varmaan se pässipelto vai mikähän se olikaan suomeksi.
Onneksi pikkudee meni sinne suoraan. Nyt sumppivesi kiehuu ja kohta saan kahvia. Menen juomaan ulkorappusille, onkohan täällä sämpylöitä. Alan tekemään aamupalaa... - Yrjö
Zanna kirjoitti:
... päivän enää alkaa...
Yrjöö! Tule tänne! Eikä, minä olen yksin, missähän Yrjö on... tuolla onkin viesti.
Ensin kaivan kapsäkistä kukkamekon, huh, onneksi kukaan ei ole käynyt mökissä. Eevan asussa olisin säikähtänyt pahemman kerran.
No niin, mekko on päällä. Ai, Yrjö kulta on aamuvirkku, uinutkin jo. Keitänkin kunnon pöönakahvit ja laitan termokseen niin saa mussukkanikin kun tulee.
Mitä ääntä tuolta ulkoa kuuluu, käyn katsomassa. Kappas, pikkudeen paatti on rannassa, on tainnut tuoda lampaita tänne. On joo, kuuluu tuolta kaukaa koiran haukahduksia, siellä on varmaan se pässipelto vai mikähän se olikaan suomeksi.
Onneksi pikkudee meni sinne suoraan. Nyt sumppivesi kiehuu ja kohta saan kahvia. Menen juomaan ulkorappusille, onkohan täällä sämpylöitä. Alan tekemään aamupalaa..... kas tässä Sulle kimppu kesän kukkasia.. Ja halaukset päälle,mois-kiss ihana naiseni..
Lammaskäälystä löysin näitä kukkia. On siellä hyvää ruohoakin pikkudeen lampaille..
Näitkö Sinä pikkudeetä muuten.. Se toi ne villakerät laitumelle...koirankin toi..
Mitähän se poika oli niin kovin kumman näköinen,aivan kuin olisi nähnyt hiljattain jotain erikoista.. Posket punotti kuin omenalla!
Tule Sinäkin kierrokselle,näytän sen puun jossa siskonpojat pitivät majaa oksanhaarassa ja dingmanni putos sieltä kerran.. Sen jäljiltä se on ollutkin vähän .. hmmm.. erilainen nuori.
Käydään myös kallioluodolla joka on minun lempipaikkani saarella... tai oli,ennenkuin tästä Onnenpesästä saimme näin kauniin tyyssijan rakkaudellemme... Zanna,jonain päivänä minä haluan viettää häitä kanssasi.. Tunnetko Sinä samoin minua kohtaan.? - Zanna
Yrjö kirjoitti:
.. kas tässä Sulle kimppu kesän kukkasia.. Ja halaukset päälle,mois-kiss ihana naiseni..
Lammaskäälystä löysin näitä kukkia. On siellä hyvää ruohoakin pikkudeen lampaille..
Näitkö Sinä pikkudeetä muuten.. Se toi ne villakerät laitumelle...koirankin toi..
Mitähän se poika oli niin kovin kumman näköinen,aivan kuin olisi nähnyt hiljattain jotain erikoista.. Posket punotti kuin omenalla!
Tule Sinäkin kierrokselle,näytän sen puun jossa siskonpojat pitivät majaa oksanhaarassa ja dingmanni putos sieltä kerran.. Sen jäljiltä se on ollutkin vähän .. hmmm.. erilainen nuori.
Käydään myös kallioluodolla joka on minun lempipaikkani saarella... tai oli,ennenkuin tästä Onnenpesästä saimme näin kauniin tyyssijan rakkaudellemme... Zanna,jonain päivänä minä haluan viettää häitä kanssasi.. Tunnetko Sinä samoin minua kohtaan.?hani, niin ovat kauniita että kiepsahdan kaulaasi ja monta pusskissiä... nam nam, en malttaisi lopettaa, mutta on niin paljon puuhaa, että odotan iltaan asti...
Kun viivyit ja viivyit niin tein itsekseni pienen kierroksen saarellasi. Aivan lumoava paikka. Samalla reissulla näin Sinut juttelemassa pikkudeen kanssa enkä halunnut tulla häiritsemään. Pikkudee oli eilenkin tänne tulomatkalla vähän outo, tiiraili joten kummeksuen minua.
Sen pässin hän olisi kyllä saanut jättää tuomatta, mokoma ruoja näki kukkamekkoni ja lähti tulemaan kohti ja kyllä partiolaisaikani opetukset muistin eli kiipesin nopeasti petäjän latvaan asti. Pässi piti ainakin puoli tuntia vahtia ennenkuin kyllästyi. Mikäs minun siellä korkealla oli ollessani, näin pikkudeenkin kotitalon ja pellot ja pikkuväkeä pihalla.
Tietenkin tulen kanssasi tutustumaan saaresi jännittäviin paikkoihin. No, minusta dingman on oikein miellyttävä heppu, ei vaikuta minusta ollenkaan puusta pudonneelta...
Sitten se kysymyksesi... en usko vielä sitä todeksi... huih, mutta kyllä Sinä tiedät tunteeni Sinua kohtaan eli sanon KYLLÄ!
Minulla on Virossa kapioarkku valmiina, täynnä käsinkirjailtuja liinavaatteita. Minä en sinne kaipaa joten kun häät ovat ajankohtaiset, saa velipoikani Urmas tuoda ne tänne...
Otetaan evästä matkaan ja eikun saarikierrokselle... - Yrjö
Zanna kirjoitti:
hani, niin ovat kauniita että kiepsahdan kaulaasi ja monta pusskissiä... nam nam, en malttaisi lopettaa, mutta on niin paljon puuhaa, että odotan iltaan asti...
Kun viivyit ja viivyit niin tein itsekseni pienen kierroksen saarellasi. Aivan lumoava paikka. Samalla reissulla näin Sinut juttelemassa pikkudeen kanssa enkä halunnut tulla häiritsemään. Pikkudee oli eilenkin tänne tulomatkalla vähän outo, tiiraili joten kummeksuen minua.
Sen pässin hän olisi kyllä saanut jättää tuomatta, mokoma ruoja näki kukkamekkoni ja lähti tulemaan kohti ja kyllä partiolaisaikani opetukset muistin eli kiipesin nopeasti petäjän latvaan asti. Pässi piti ainakin puoli tuntia vahtia ennenkuin kyllästyi. Mikäs minun siellä korkealla oli ollessani, näin pikkudeenkin kotitalon ja pellot ja pikkuväkeä pihalla.
Tietenkin tulen kanssasi tutustumaan saaresi jännittäviin paikkoihin. No, minusta dingman on oikein miellyttävä heppu, ei vaikuta minusta ollenkaan puusta pudonneelta...
Sitten se kysymyksesi... en usko vielä sitä todeksi... huih, mutta kyllä Sinä tiedät tunteeni Sinua kohtaan eli sanon KYLLÄ!
Minulla on Virossa kapioarkku valmiina, täynnä käsinkirjailtuja liinavaatteita. Minä en sinne kaipaa joten kun häät ovat ajankohtaiset, saa velipoikani Urmas tuoda ne tänne...
Otetaan evästä matkaan ja eikun saarikierrokselle..... soljuvat söpöstä suustasi,ihan tässä menen äimäksi vaikka olenkin karski mies...
Pohjimmiltani lienen sellainen ikuinen poika,ei se äitimuori turhaan sanonut isälle että
"tuo Yrjö Salomon ei sitten aikuistu koskaan" ja siitä asiasta olen pelkästään iloinen.
Olisin jo ajat sitten kuollut murheisiini ilman tätä pientä sisäistä poikaa..
Sinä Zanna olet juuri sellainen nainen jonka kanssa tahdon olla ja elää.. Et ole turhan kranttu,etkä jää sanattomaksi missään tilanteessa.. Kaunis sisältä ja päältä.. Mitä muuta mies voi toivoa..? Rahaa ja valtaa..?
Ei kiitos,tämä pieni maailma riittää meille.
Täällä Etolankylällä kaikki tuntevat minut ja pian myös Sinutkin.. ehkä jonain päivänä olemme pariskunta Zanna ja Yrjö Laatta,meillä on pieniä tenavia ja niille kerromme kaikki seikkailumme..
Mutta nyt mennään etsimään lampaita.. Mihinkäs se koiruli hävisi.. Roope-e tseh.. - Zanna
Yrjö kirjoitti:
.. soljuvat söpöstä suustasi,ihan tässä menen äimäksi vaikka olenkin karski mies...
Pohjimmiltani lienen sellainen ikuinen poika,ei se äitimuori turhaan sanonut isälle että
"tuo Yrjö Salomon ei sitten aikuistu koskaan" ja siitä asiasta olen pelkästään iloinen.
Olisin jo ajat sitten kuollut murheisiini ilman tätä pientä sisäistä poikaa..
Sinä Zanna olet juuri sellainen nainen jonka kanssa tahdon olla ja elää.. Et ole turhan kranttu,etkä jää sanattomaksi missään tilanteessa.. Kaunis sisältä ja päältä.. Mitä muuta mies voi toivoa..? Rahaa ja valtaa..?
Ei kiitos,tämä pieni maailma riittää meille.
Täällä Etolankylällä kaikki tuntevat minut ja pian myös Sinutkin.. ehkä jonain päivänä olemme pariskunta Zanna ja Yrjö Laatta,meillä on pieniä tenavia ja niille kerromme kaikki seikkailumme..
Mutta nyt mennään etsimään lampaita.. Mihinkäs se koiruli hävisi.. Roope-e tseh..Rakkaimpani,
Raikas ulkoilma ja reipas kävely tekivät minut niin uniseksi, että nyt otetaan pienet tirsat!
Minä niin säikähdin kun meinasin siltä kalliolta tippua, mutta Sinä nopsana miehenä ennätit saada otteen minusta - vähän vieläkin tärisen. Onnekseni en ollut siellä yksin... Lupaan varoa tästä lähtien, siitä voit olla varma... Olin vaan varomaton kun liian nopeasti pinkaisin katsomaan sitä puunhaaraa, missä pojat kiipeilivät koltiaisina.
Makustelen ajatusta, että eräänä kauniina päivänä nimeni on Zanna Laatta, ylpeänä kannan rakkaani sukunimeä... Tietenkin haluamme muutaman tenavan, mutta ensin olemme kaksin ainakin vuoden, harjoittelemme ahkerasti lapsen tekoa niin ettei sitten tule ongelmia kun asia on ajankohtainen... sori, olin ajatuksissani, mutta mutta...
Tule nyt viekkuuni, noin ja nyt vähän peittoa päälle. Onneksi ovi on lukossa ja Roope ovella vahdissa...
huhh!!! - Yrjö
Zanna kirjoitti:
Rakkaimpani,
Raikas ulkoilma ja reipas kävely tekivät minut niin uniseksi, että nyt otetaan pienet tirsat!
Minä niin säikähdin kun meinasin siltä kalliolta tippua, mutta Sinä nopsana miehenä ennätit saada otteen minusta - vähän vieläkin tärisen. Onnekseni en ollut siellä yksin... Lupaan varoa tästä lähtien, siitä voit olla varma... Olin vaan varomaton kun liian nopeasti pinkaisin katsomaan sitä puunhaaraa, missä pojat kiipeilivät koltiaisina.
Makustelen ajatusta, että eräänä kauniina päivänä nimeni on Zanna Laatta, ylpeänä kannan rakkaani sukunimeä... Tietenkin haluamme muutaman tenavan, mutta ensin olemme kaksin ainakin vuoden, harjoittelemme ahkerasti lapsen tekoa niin ettei sitten tule ongelmia kun asia on ajankohtainen... sori, olin ajatuksissani, mutta mutta...
Tule nyt viekkuuni, noin ja nyt vähän peittoa päälle. Onneksi ovi on lukossa ja Roope ovella vahdissa...
huhh!!!.. voimallisesti.. Näin unta että kirposit käsistäni siellä kallioilla.. Huusin kauhusta ja hyppäsin perääsi tyrskyihin.. Siihen heräsin..
Onneksi kaikki se oli pahaa unta vain...
Sinä siinä lähelläni,käsi kädessä me nukuskellaan vielä tunti kaksi,mennään sitten katsomaan josko aurinko paistaisi muuallakin kuin sydämissämme..
Tuolta ikkunasta jo näkyy pieni valonsäde.... - Zanna
Yrjö kirjoitti:
.. voimallisesti.. Näin unta että kirposit käsistäni siellä kallioilla.. Huusin kauhusta ja hyppäsin perääsi tyrskyihin.. Siihen heräsin..
Onneksi kaikki se oli pahaa unta vain...
Sinä siinä lähelläni,käsi kädessä me nukuskellaan vielä tunti kaksi,mennään sitten katsomaan josko aurinko paistaisi muuallakin kuin sydämissämme..
Tuolta ikkunasta jo näkyy pieni valonsäde....... ja pitää tarkistaa että niillä on vettä.
Oli hyvää keittämäsi iltakahvi, virkistyin heti. Tuli melko pitkät unoset, mutta onhan meillä aikaa. Ei kiirusta minnekään.
Katos, Roope on tullut portaille ja huiskii noin iloisesti hännällään... Tässä ruokaa koiravaari, oleppa hyvä. No niin, nyt jaksat lähteä meidän mukaan.
Voi kun järvi siintää kauniin sinisenä ja aivan tyynenä, juostaan Rakkaani... - Yrjö
Zanna kirjoitti:
... ja pitää tarkistaa että niillä on vettä.
Oli hyvää keittämäsi iltakahvi, virkistyin heti. Tuli melko pitkät unoset, mutta onhan meillä aikaa. Ei kiirusta minnekään.
Katos, Roope on tullut portaille ja huiskii noin iloisesti hännällään... Tässä ruokaa koiravaari, oleppa hyvä. No niin, nyt jaksat lähteä meidän mukaan.
Voi kun järvi siintää kauniin sinisenä ja aivan tyynenä, juostaan Rakkaani..... karkuun minulta... Noin,kepeästi sain Sinut kiinni... Täällä minä lapsena monasti kirmailin kylän poikain kanssa ja myöhemmin vahdin pikkudeetä ja dingmania,niillä oli aina hurjat intiaanileikit täällä..
Pikkudee olikin varsinainen pikkudevil pentuna ollessaan.. Monasti sain olla selvittämässä niiden tappeluja... dingman oli jo lapsena semmoinen pilviintuijottaja ja herkkis...
Varo nyt sitä pässiä siellä kun vettä kaadat niille lampaille.. Osaatko kutoa villoista minulle sukat jos niin pyydän? - Zanna
Yrjö kirjoitti:
.. karkuun minulta... Noin,kepeästi sain Sinut kiinni... Täällä minä lapsena monasti kirmailin kylän poikain kanssa ja myöhemmin vahdin pikkudeetä ja dingmania,niillä oli aina hurjat intiaanileikit täällä..
Pikkudee olikin varsinainen pikkudevil pentuna ollessaan.. Monasti sain olla selvittämässä niiden tappeluja... dingman oli jo lapsena semmoinen pilviintuijottaja ja herkkis...
Varo nyt sitä pässiä siellä kun vettä kaadat niille lampaille.. Osaatko kutoa villoista minulle sukat jos niin pyydän?... toki kutoa sukat, lapaset ja villapaidankin. Olisikin mukavaa Onnenpesässä talvi-iltoina puuhastella kutimien parissa... Sinä voisit iltapuhteena värkätä pikkudeen tenaville jotain perinteisiä puuleluja.
Vai oli pikkudee villi pentu, no sen uskon kyllä. Ahkera ja aikaansaava mies hänestä sitten tulikin.
Mutta kuulehan hani, olemme kulkeneet jo tunnin ja minusta olisi aika suunnistaa kohti Onnenpesäämme, matka on aika pitkä ja mehän sovimme menevämme siihen ihanan takkatulen eteen tänään jo aikaisin, viimeistään klo 22.00... jää aikaa haaveiluun ja suukotteluun. Viime yö jäi Sinulla liian lyhyeksi, minä koisasin melkein puolille päivin... Tule nyt... - Yrjö
Zanna kirjoitti:
... toki kutoa sukat, lapaset ja villapaidankin. Olisikin mukavaa Onnenpesässä talvi-iltoina puuhastella kutimien parissa... Sinä voisit iltapuhteena värkätä pikkudeen tenaville jotain perinteisiä puuleluja.
Vai oli pikkudee villi pentu, no sen uskon kyllä. Ahkera ja aikaansaava mies hänestä sitten tulikin.
Mutta kuulehan hani, olemme kulkeneet jo tunnin ja minusta olisi aika suunnistaa kohti Onnenpesäämme, matka on aika pitkä ja mehän sovimme menevämme siihen ihanan takkatulen eteen tänään jo aikaisin, viimeistään klo 22.00... jää aikaa haaveiluun ja suukotteluun. Viime yö jäi Sinulla liian lyhyeksi, minä koisasin melkein puolille päivin... Tule nyt..... taas häämöttää... sinä olet monitaitoinen tyttö Zanna-kulta... Minä yritin kerran kutoa lapasta mutta pannulappu siitä tuli...Se tapahtui Etolan kansakoulussa vuonna -65...
Noin päästiin sisälle ja laitetaan nyt takkavalkea että tarjetaan täällä... Kesäyöt on vielä niin viileitä... Ootas kun päästään juhannukseen.Sitten otetaan kesästä kaikki irti.Ongitaan,retkeillään,voidaan joutua heinätöihinkin pikkudeelle...
Kyllä meidän aika täällä kuluu liiankin nopeasti.
Kas näin,tuli rätisee iloisesti ja hyvä tuohenkäry leijuu ilmassa..
Tässä taljoilla huilitaan taas aamuun..
Jotenkin on kaihoisa olo tekisi mieli sanoa ne kuuluisat viimeiset sanat ennenkuin filmi loppuu.Tarkoitan tietysti tätä saaripäiväkirjaani, en meitä...
Zanna,minä annan Sinulle ensin puheenvuoron,sitten vielä kerron jotain... - Zannalta
Yrjö kirjoitti:
.. taas häämöttää... sinä olet monitaitoinen tyttö Zanna-kulta... Minä yritin kerran kutoa lapasta mutta pannulappu siitä tuli...Se tapahtui Etolan kansakoulussa vuonna -65...
Noin päästiin sisälle ja laitetaan nyt takkavalkea että tarjetaan täällä... Kesäyöt on vielä niin viileitä... Ootas kun päästään juhannukseen.Sitten otetaan kesästä kaikki irti.Ongitaan,retkeillään,voidaan joutua heinätöihinkin pikkudeelle...
Kyllä meidän aika täällä kuluu liiankin nopeasti.
Kas näin,tuli rätisee iloisesti ja hyvä tuohenkäry leijuu ilmassa..
Tässä taljoilla huilitaan taas aamuun..
Jotenkin on kaihoisa olo tekisi mieli sanoa ne kuuluisat viimeiset sanat ennenkuin filmi loppuu.Tarkoitan tietysti tätä saaripäiväkirjaani, en meitä...
Zanna,minä annan Sinulle ensin puheenvuoron,sitten vielä kerron jotain...Hani, jatketaan me tätä yhteiseloa päiviemme loppuun asti... Rakastan Sinua!
- Yrjö haikeamieli
Zannalta kirjoitti:
Hani, jatketaan me tätä yhteiseloa päiviemme loppuun asti... Rakastan Sinua!
.. sillä Zanna rakas, Sinä olet elämäni valo!
Rakastan Sinua todella paljon...
Sinun kanssasi tahdon päiväni jakaa täällä Kaunissaaressa.. Katsella joka ikisen auringonnousun ja laskun,pidellä myrskyt ja ukkoset kanssasi kun järvenselkä möyryää...
Nyt kun saaripäiväkirjan sivut suljetaan uteliailta voimme sitten aloittaa sen harjoittelun.. niin minkä.. no kylläs tiedät!
Kaunissaari vaikenee..*
- dingman
.. vielä turista ennenkuin Hujasen kanssa lähdetään etelään päin...
Olen viettänyt mahtavan viikon kahden ihanan naisen kera...
Hesperian puiston Kreivitär... olet niin aito aatelisnainen että kunnioituksesta täällä kumarran.. kuka sitten oikeasti oletkin...
Parhainta kesää Sinulle!
Zanna... olin yllättynyt kun tarinan Zanna muuttui yhtäkkiä todeksi... Kirjoitin itse sen pikkudeen lukeman kirjeen mutta siitä eteenpäin Zannaa teki eräs toinen... Olin ymmälläni että kuka mutta viimeisen saaripäivän aamuna sain sähköpostia... Rakas leitini hän siellä..
tunnusti kaiken,oli minua pimennossa pitänyt ovela nainen... enkä häntäkään oikeasti tunne...
Hyvää kesää Sinulle myös!
Ei näistä jutuista mitään tulisi ilman Ystäviä jotka kantavat tarinaa eteenpäin... Kiitos teille ja myös tarinan lukijoille kesäterveiset minulta....
Nyt Hujanen jo laittoi koneen käyntiin....
Noin-n... ilmassa ollaan.... Kaunissaari vilahtaa vielä kerran ikkunassa... Olin näkevinäni Zannan ja Yrjön ongella Onnenpesän laiturilla... Heilutas Hujanen vähän siipiä....
Joo,sieltä nousi kädet tervehdykseksi,ne eivät ole hyvästit... Ne tarkoittavat:Me näemme vielä joskus....
dingman
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1143131- 122016
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371885Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4001754Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
- 131196
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91166- 201049