oloinen lisävaruste ! ei todellakaan välttämätön !
Eilisen koeajoteeveen mukaankin vaatii vuotuisen huollon pysyäkseen kunnossa , a 150 egee ! Väärinkäytettynä tuo pahanhajuista ilmaa sisätiloihin , homeitiöt jyllää kennostossa jos se jätetään "märäksi" ! Kulutata bensaa enemmän ym ym !
Ilmastointi on mielestäni
31
15316
Vastaukset
- jep jep
kaikki laitteet tarvii huoltoa jopa autoski tarvii huoltaa ei siinä ole mitään ihmeelistä ja jos on ilmastointi niin ei tarvii ajella ikkuna auki
- mielipide
Minusta on kiva ajella ikkuna auki varsinkin maaseudulla.
- toukokuusta syyskuuhun
piste. Toinen hyvä on automaattivaihteet: kaupunkiliikenteessä ja myös maanteillä, esim. ohittaminen on helppoa. Painaa vain kaasun pohjaan ja keskittyy liikenteen seuraamiseen ja auton ohjaamiseen. Viileässä autossa, kesät talvet.
- Automiekkonen
Tuskin kukaan täysjärkinen ostaa uutta autoa jossa ilmastointia ei ole. Ja kyllä automaatti on aivan ykkösjuttu. Onneksi enää pari viikkoa ja pääsee uudella tomaatilla ajamaan...jess....
- automaattia
Automiekkonen kirjoitti:
Tuskin kukaan täysjärkinen ostaa uutta autoa jossa ilmastointia ei ole. Ja kyllä automaatti on aivan ykkösjuttu. Onneksi enää pari viikkoa ja pääsee uudella tomaatilla ajamaan...jess....
En ostaisi nykytekniikalla vielä automaattia. Otetaan esim. Volvon isompi malli, ongelmia vaihteissa ja muissakin merkeissä.Mieluummin satsaisin lisävarusteissa vakionopeudensäätimeen.
Automaatista on varmaan hyötyä Helsingin ruuhkaliikenteessä. Mutta onnea kuitenkin sulle automaattivaihteen omistajana. - ikävä
automaattia kirjoitti:
En ostaisi nykytekniikalla vielä automaattia. Otetaan esim. Volvon isompi malli, ongelmia vaihteissa ja muissakin merkeissä.Mieluummin satsaisin lisävarusteissa vakionopeudensäätimeen.
Automaatista on varmaan hyötyä Helsingin ruuhkaliikenteessä. Mutta onnea kuitenkin sulle automaattivaihteen omistajana.Meikäläisellä on ollut aikaisemmin kaksi automaattia, vaimolla nyt menossa toinen.
Tällä hetkellä ajan itse manuaalilla, meneehän sekin, mutta kyllä on tomaattia ikävä.
Yhtä noin 100 euron korjausta lukuunottamatta (Saab: keskipakokytkimen tiivisteet) minkäänlaista trabelia ei ole perheen automaateissa ollut.
Ajan 40.000km vuodessa Suomessa ja 10-15.000 Saksassa. Reissulla aina vuokra-auto, jossa noin joka neljäs kerta osuu tomaatti kohdalle.
Kokemusta minulla on automaatista noin 500.000km ja 15-20 eri automallista, kun vuokra-autotkin lasketaan (1.000-1.500km/auto). Yhtä ainoata poikkeusta lukuunottamatta (uusi Astra) automaatti on aina ja kaikkialla ollut parempi vaihtoehto. Suosittelen.
Tomaatit muuten tulevat lähivuosina voimakkaasti yleistymään Suomessa. Automiekkonen kirjoitti:
Tuskin kukaan täysjärkinen ostaa uutta autoa jossa ilmastointia ei ole. Ja kyllä automaatti on aivan ykkösjuttu. Onneksi enää pari viikkoa ja pääsee uudella tomaatilla ajamaan...jess....
ilmoittaudun kuuluvai sinun asteikollasi vähäjärkisten joukkoon. Se ei kuitenkaan hetkauta minua mitenkään. En edes suunnittele sen enempää ilmastoinnin, automaattilaatikon tai ohjaustehostimen omaavan auton ostamista puhumattakaan sähköisesti suunnattavista peileistä ja ikkunannostajista.
Kaikkia noita voisin kyllä Sinulle korjata sitten, kun ne Sinulla taas rikkoontuvat.- Öljyt pitää myös vaihtaa
automaattia kirjoitti:
En ostaisi nykytekniikalla vielä automaattia. Otetaan esim. Volvon isompi malli, ongelmia vaihteissa ja muissakin merkeissä.Mieluummin satsaisin lisävarusteissa vakionopeudensäätimeen.
Automaatista on varmaan hyötyä Helsingin ruuhkaliikenteessä. Mutta onnea kuitenkin sulle automaattivaihteen omistajana.Monet vamistajat eivät ohjeista vaihtamaan vaihteistoöljyjä, niin ihmekös tuo, jos loota jossain vaiheessa hajoaa.
- aina pajalla
sitroen kirjoitti:
ilmoittaudun kuuluvai sinun asteikollasi vähäjärkisten joukkoon. Se ei kuitenkaan hetkauta minua mitenkään. En edes suunnittele sen enempää ilmastoinnin, automaattilaatikon tai ohjaustehostimen omaavan auton ostamista puhumattakaan sähköisesti suunnattavista peileistä ja ikkunannostajista.
Kaikkia noita voisin kyllä Sinulle korjata sitten, kun ne Sinulla taas rikkoontuvat.Sitikkaa kai saakin aina korjailla. Autolla ajetaan, ei korjailla. Se käytetään tietyin väliajoin määräaikaishuollossa.
- Allu
aina pajalla kirjoitti:
Sitikkaa kai saakin aina korjailla. Autolla ajetaan, ei korjailla. Se käytetään tietyin väliajoin määräaikaishuollossa.
Juu, muilla on Citroen ja joka huollon välissä pitää käydä pikahuollossa korjauttamassa tuota masiinaa.
Auto on Vm.2002 sytytys eletroniika vaihdettu 3kertaa, kannentiiviste, ikkunannostin sähköinen, radion näyttö, mukavuustietokone, tukivarsi ja ajovalon lamput n.10kerta se siitä
- onni !
Vain tietämätön voi nurista ilmastoinnista. Kun on kokenut automaatti-ilmastoinnin, niin älyää, miten helppoa miellyttävän ympäristön luominen voi olla. Asetat vaan lukeman säätimestä ja sen jälkeen ei tarvitse koskea nippeleihin kuukausiin jos ei halua muutosta säädettyyn läpötilaan. Voiko sen mukavampaa olla.
Automaattivaihde on myös ylivertainen keksintö. Kun on keppiä hämmentänyt jo yli 30 vuotta niin siihenkin kyllästyy. Antaa koneen hoitaa hommat.
Rekan ohitus on lasten leikkiä . Vähän reilummin kaasua (ei edes pohjaan) ja ohitus käy kätevästi. OIkein hämmästyy kun omalle kaistalle palatessa on mittari 140-150 km/h . Eikä mulla ole tehoja kun alle 100 kW. Mitenköhän ne isokoneiset oikein kiihtyy tosi polkaisulla. Kiihtyvyys on myös osa turvallisuutta kun sitä oikein käyttää.- lähtee
2.5L v6 omega aut.
- Automiekkonen
Toki automaatti-ilmastointi on hyvä, mutta se, että siihen ei tarvitsisi koskea kuukausikaupalla, on valetta. Se ei nimittäin osaa lukea ajatuksia. Varsinkin jos sää ei ole kovin lämmin ja automaatti saavuttaa halutun sisälämpötilan, on joka ikisessä merkissä mitä minä olen ajanut, pitänyt manuaalisesti laittaa puhallusta lisää, koska se automaatti tiputtaa puhalluksen niin pienelle etä ilma ei kunnolla kierrä. Tämä siis riippumatta automerkistä.
- kun polkaisee
lähtee kirjoitti:
2.5L v6 omega aut.
Seville 4.6 aut.
- Lepa
Automiekkonen kirjoitti:
Toki automaatti-ilmastointi on hyvä, mutta se, että siihen ei tarvitsisi koskea kuukausikaupalla, on valetta. Se ei nimittäin osaa lukea ajatuksia. Varsinkin jos sää ei ole kovin lämmin ja automaatti saavuttaa halutun sisälämpötilan, on joka ikisessä merkissä mitä minä olen ajanut, pitänyt manuaalisesti laittaa puhallusta lisää, koska se automaatti tiputtaa puhalluksen niin pienelle etä ilma ei kunnolla kierrä. Tämä siis riippumatta automerkistä.
Aiempi keskustelija sanoikin: jos ei halua muutosta lämpöihin.
- Automiekkonen
Lepa kirjoitti:
Aiempi keskustelija sanoikin: jos ei halua muutosta lämpöihin.
Ei se lisäpuhallus sitten kuitenkaan niitä lämpöjä muuta miksikään, mutta kiertääpähän ilma vähän paremmin...
- paikkansa
Automiekkonen kirjoitti:
Toki automaatti-ilmastointi on hyvä, mutta se, että siihen ei tarvitsisi koskea kuukausikaupalla, on valetta. Se ei nimittäin osaa lukea ajatuksia. Varsinkin jos sää ei ole kovin lämmin ja automaatti saavuttaa halutun sisälämpötilan, on joka ikisessä merkissä mitä minä olen ajanut, pitänyt manuaalisesti laittaa puhallusta lisää, koska se automaatti tiputtaa puhalluksen niin pienelle etä ilma ei kunnolla kierrä. Tämä siis riippumatta automerkistä.
...
- Jermu
Automiekkonen kirjoitti:
Ei se lisäpuhallus sitten kuitenkaan niitä lämpöjä muuta miksikään, mutta kiertääpähän ilma vähän paremmin...
Esim. Autotallin viileydestä 20 ulos 30 asteeseen, niin auton automaattinen ilmastointi ei välttämättä heti ymmärrä kaikkia olosuhteita oikein. Usein joutuu hieman lisäämään puhallustehoa kaupunkiajossa. Maantiellä ei sitten tarvitsekkaan, koska (ilmeisesti) ajoviiman paine hieman parantaa puhallusta laitteiston lävitse muutenkin. Omassa sain kuitenkin säädettyä ajotietokoneen kautta noita arvoja eteen ja taakse paremmiksi, joten nyt vörkkii.
- ilmastoinnista
lmastointi on ihan jees,jos se on kunnossa. Ei sitä tarvii joka vuosi huoltaa, mutta ehkä joka kolmas vuosi. Varmaan ilmastointilaitteet tulee vanhoissa autoissa olemaan riesa, koska kukaan ei niitä varmaan huollata.Ilmastoinnin käyttöohjeessa sanotaan, että n.5km ennen ajon loppumista pitäsi sammuttaa ilmastointi, että kennosto kerkiää kuivaa. Mutta entäs jos työmatka on 5km.
- max
Itse en huoli autoa,jossa ei ole ilmastointia.
Minun mielestäni ilmastoinnilla on liikenneturvallisuutta parantava vaikutus.
Vertaa ajamista 20 ja 40 asteisessa autossa.
Kumman kuskilla on "pinna"tiukalla?
Huoltoa ne tarvii noin 3:n vuoden välein.
Väärinkäytettynä kaikki laitteet menee yleensäkin rikki. - on niin
helvetin lyhyt että kyllä joutaa ikkuna auki sompailla.Itselläni on ilmastointi mutta en sitä juurikaan käytä,ehkä niinä kolmena hellepäivänä jotka Suomen suveen osuu.Pysyy tuo flunssakin poissa kun ei palelluta itseään turhanpäiväisellä lisävarusteella.
- Kulkineena
Minulla on automaattisella ilmastoinnilla ja Tiptronicilla varustettu VW Pasuuna TDi 96kW koneella. Nyt on ilmastoinnin huolto edessä, hinta 100 EUR merkkiliikkeessä, jossain pikkupajalla selviäisi ehkä 75 EURolla. Parin vuoden välein 100 EUR ei ole auton kokonaishintaan ja kuluihin nähden mikään iso paukku.
Automaattivaihteistosta voi ola montaa eri mieltä. Aiemmin ajelin 110 kW bensa&manuaalivaihteisella autolla, ja ihan rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että pari kertaa olen melkein tappanut itseni kun kiisselitomaatti ei lähde tarpeeksi ripeästi risteyksestä. Ehkä harjoittelun puutetta.
Suoritusarvot kertovat ehkä jotain, edellinen auto kiihtyyi 0-100 km/h 8 sekunnissa , Pasuuna 12 sekunnissa. Maantieohituksissa 80-140 kiihdytys toimii ihan kiitettävän ripeästi, mutta pitää katsoa aika tarkasti että mihin väliin tunkee rampilta tai risteyksestä.
Vaimoväki kyllä kehuu tomaattia, enää ei kuulemma tunnu siltä että tippuu kiihdytyksessä kyydistä ;-)- Mara
Mikä automerkki on Pasuuna,mikä autonosa on tomaatti? Millainen on kiisselikone?,entä kiisselitomaatti?
Outoja termejä....... - kakaaaaaaaaaaaa
Mara kirjoitti:
Mikä automerkki on Pasuuna,mikä autonosa on tomaatti? Millainen on kiisselikone?,entä kiisselitomaatti?
Outoja termejä.......pasuuna = se pasuunan näköinen auto, tomaatti = auton vaihdekepin tilala on iso punainen tomaatti, kiisseli = auton tankkiin kaadetaan merkistä riippuen joko mustikka- tai mansikkakiisseliä, eli ei bensaa tai dieseliä.
- Mersuilija
takkuisuus johtuu joko alitehoisesta koneesta tai kansanauton laatikosta.
- Sisältömainonta laitonta
Koeajo-tv varmasti kertookin totuuden, etenkin, kun kertojana on alalla toimiva bisnesmies! Kas kun ei sanonut, että pitää "huoltaa" kolme kertaa vuodessa. "Huoltohan" on yhtä kuin kylmäaineen lisäys. Sitä pitää lisätä vasta sitten, kun kompressorin toimintasykli on lyhentynyt oleellisesti alkuperäisestä.
7 vuotta on toiminut ilman "huoltoa", niin että sen puolesta voisi lakata vaikka jo toimimasta. - Mersuilija
kattoluukku, automaattivaihteisto, ortopediset penkit, sähkölasit, saatanallisen tehokas dieselkone jne ovat mielestäni aivan sopiva yhdistelmä ja tuovat autoiluun mukavuutta.
- Mersuilija
Ja pilikin on ilmoitellut, että heräämässä ollaan...
- on mielestäni
aivan turha...
Mitä nyt joskus ( -0c`)-kelillä seuraan ulkolämpötilaa.
Vakionopeussäädin mielestäni paras, kun valtaosa ajosta on maantieajoa.
(automaatti-)Ilmastoinnista en enää luovu vaikka, ennen en sitä olisi tarvinnutkaa. jää takapenkin narinatkin vähemmälle.
Mukavuus maksaa! Ja hellepäiviä on ainaskin 5 kpl!!!
Automaattiloota on tosi kiva kun oppii merkkikohtaiset niksit! - Carlos
Ilmastoinnin home ja muita bakteereitakin voi poistella semmoisella käsittelyllä. Itse käytin oman autoni Pellen Paja Oy:ssä, jossa tappoivat bakteereita ilmastointilaitteesta, ja desinfioivat pahan hajun auton sisältä pois.
- merkki.
Mitä maksoi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723240
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361289Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235