Autoni takaovissa ikkunan tiivisteet eivät asetu kunnolla ikkunaa vasten. Lasin ja tiivisteen väliin jää siis pieni rako, ja sadevettä pääsee siitä vuotamaan oven sisään. Ei taida pidemmän päälle tehdä hyvää tuollainen, joten kaipaisin neuvoja, miten asian saisi korjattua? Millaisia konsteja/tarvikkeita tarjolla?
Ikkunatiiviste ei tiivistä
5
1169
Vastaukset
- Jamppa1
se ikinä ihan tiivis ole. Sitä varten pitää huolehtia että ovien suojamuovit ja vedenpoistoreiät on kunnossa.
- selittää
Voisitko selittää vähän tarkemmin, mikä suojamuovi ja mitkä vedenpoistoreiät? Olen aika ummikko. Siis missä vedenpoistoreiät yleensä ovat? Pitäiskö veden pitäisi poistua niistä jotenkin valumalla vai haihtumalla? Auton sisään vai ulos? Entäs tuo suojamuovi: onko se jossain oven sisällä vai mitä se suojaa? En ihan normaalina pidä tätä tiivistymättömyyttä, sen verran jää rakoa tiivisteen ja lasin väliin. Liekö sitten lämmin kesäsää tehnyt tepposet ja oven vähän kuperammiksi, kun ei yllä.
selittää kirjoitti:
Voisitko selittää vähän tarkemmin, mikä suojamuovi ja mitkä vedenpoistoreiät? Olen aika ummikko. Siis missä vedenpoistoreiät yleensä ovat? Pitäiskö veden pitäisi poistua niistä jotenkin valumalla vai haihtumalla? Auton sisään vai ulos? Entäs tuo suojamuovi: onko se jossain oven sisällä vai mitä se suojaa? En ihan normaalina pidä tätä tiivistymättömyyttä, sen verran jää rakoa tiivisteen ja lasin väliin. Liekö sitten lämmin kesäsää tehnyt tepposet ja oven vähän kuperammiksi, kun ei yllä.
on auton ovessa sisäpuolella pellin ja sisäverhoilun välissä oleva muovikalvo. Voi kiinnittää vaikka teipillä peltiin. Uudenkin voi tehdä tarvittaessa itse paksuhkosta muovikelmusta.
Vedenpoistoreiät ovat oven alareunassa olevat reiät, joista tiivisteen ohi oven sisään päässyt vesi pääsee valumaan oven sisältä ulos ovitiivisteen ulkopuolelle.
Näkemättä en osaa sanoa raon suuruudesta mitään. Kai siinä joku tiiviste sentään on? Vai puuttuuko tiiviste kokonaan? Ei uuden asentaminenkaan kummoinen homma ole, oviverhoilu pois, lasi alas ja tiiviste paikalleen. Sitten vain suojamuovi teipillä tiiviisti kiinni ja kaikki osat takaisin.- Jamppa1
sitroen kirjoitti:
on auton ovessa sisäpuolella pellin ja sisäverhoilun välissä oleva muovikalvo. Voi kiinnittää vaikka teipillä peltiin. Uudenkin voi tehdä tarvittaessa itse paksuhkosta muovikelmusta.
Vedenpoistoreiät ovat oven alareunassa olevat reiät, joista tiivisteen ohi oven sisään päässyt vesi pääsee valumaan oven sisältä ulos ovitiivisteen ulkopuolelle.
Näkemättä en osaa sanoa raon suuruudesta mitään. Kai siinä joku tiiviste sentään on? Vai puuttuuko tiiviste kokonaan? Ei uuden asentaminenkaan kummoinen homma ole, oviverhoilu pois, lasi alas ja tiiviste paikalleen. Sitten vain suojamuovi teipillä tiiviisti kiinni ja kaikki osat takaisin.siinähän se tulikin, enpä kerennyt itse vastaamaan.
- Mie
Jamppa1 kirjoitti:
siinähän se tulikin, enpä kerennyt itse vastaamaan.
sulla on focua niin sehän kuseksii joka paikasta!!!!
Tosi asiantuntija????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723310
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262590Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542456- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2841850- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201349Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381307Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245