Tämä laulu soi kun asia on tullut esiin eräissä keskusteluissa. Usein ihmisten arvo mitataan hänen ystäviensä mukaan.
Usein mieltyminen johonkin ihmiseen ei kuitenkaan osoita, että he olisivat läheisiä ystäviä keskenään.
- Viisas ystävä osaa torjua vaikeuksia, mutta huono tuo niitä tullessaan. Yhden hyvän ystävän oivallus on enemmän arvoinen kuin monien hyvä tahto.
MISTÄ TUNNET SÄ YSTÄVÄN ?
70
7047
Vastaukset
- nainen49
on aina sellainen että kuuntelee toisen murheet,eikä niitä sitten levittele eteenpäin:)))
Vaikkakin olen nyt yksin,kun en viitsi lähteä örinöitä kuuntelemman.- Ajomies
Todellinen ystävä myötäelää kanssamme.
Todellinen ystävä on enemmän kuin "mukava lystinpitäjä". Luottamus on ystävyyssuhteen perusedellytyksiä.
- Älä toivota ystävällesi hyvää onnea ja menestystä, ellet halua menettää häntä. - nainen
Ajomies kirjoitti:
Todellinen ystävä myötäelää kanssamme.
Todellinen ystävä on enemmän kuin "mukava lystinpitäjä". Luottamus on ystävyyssuhteen perusedellytyksiä.
- Älä toivota ystävällesi hyvää onnea ja menestystä, ellet halua menettää häntä.todellinen ystävä,jos sen takia menettää että toisella on enemmän onnea ja menestystä.
- Ajomies
nainen kirjoitti:
todellinen ystävä,jos sen takia menettää että toisella on enemmän onnea ja menestystä.
Monet vanhat sanonnat pitävät yllättävän usein paikkansa. Työpöydälläni on Baltasar Gracián
Viisauden käsikirja.
Aikoinaan pidettiin uskaliaana alkaa kääntää tämän espanjalaisen tekstejä, sillä eivät edes espanjalaiset ymmärtäneet hänen ajatuksiaan.
1600-luvulla eläneen aragonialaisen jesuiitan sanottavaa on kuitenkin luettu vuosisadasta toiseen.
Tyyni Tuulio kertoo suomentajan sanoissaan:
- Pääasia on kuitenkin ajatusten yleispätevyys, kulumaton viisaus.
- Kaunis kappale
Mistä tunnet sä ystävän
onko oikea sulle hän
anna meren se selvittää
kuka viereesi jää
ja jos silloin kun myrsky soi
vain sun kumppanis vaikeroi
vene lähimpään rantaan vie
jääköön pois mikä lie
Mistä tunnet sä ystävän
onko oikea sulle hän
anna tunturin selvittää
kuka viereesi jää
kun on kaukana kaikki muut
ja kun päättyvät pitkospuut
kuka rinnallas ruikuttaa
takaisin mennä saa
Mistä tunnet sä ystävän
onko oikea sulle hän
ajat ankeimmat selvittää
kuka viereesi jää
kun on sinulla vaikeaa
ja kun tarvitset auttajaa
silloin ystävyys punnitaan
menee muut menojaan
Siitä tunnet sä ystävän
kun on vierelläs vielä hän
turhat tuttavat luotas ois
hävinneet pian pois
Oikein hauskaa juhannusta kaikille :)- Ajomies
Alkuaan kuulin sen muistaakseni erään venäläisen basson tulkitsemana. Nuoruudentuttu Tuurin tyttö Eila Pienimäki on viimeksi sen laulanut koskettavasti. Hämmästelen hänen monipuolista taiteellista lahjakkuuttaan.
Kiittelen, että saamme täällä palstallakin lukea nuo sanat - luulen että nämä soivat meidän kaikkien mielessä - hyvää suven ilta toivotellen Ajomies(Samanniminen sävelmä, romaani ja elokuva
antoivat minulle syyn nikin valintaani). - myös kaunis
Ajomies kirjoitti:
Alkuaan kuulin sen muistaakseni erään venäläisen basson tulkitsemana. Nuoruudentuttu Tuurin tyttö Eila Pienimäki on viimeksi sen laulanut koskettavasti. Hämmästelen hänen monipuolista taiteellista lahjakkuuttaan.
Kiittelen, että saamme täällä palstallakin lukea nuo sanat - luulen että nämä soivat meidän kaikkien mielessä - hyvää suven ilta toivotellen Ajomies(Samanniminen sävelmä, romaani ja elokuva
antoivat minulle syyn nikin valintaani).kappale, hyvä nikki sinulla.
- nainen49
kaunis kappale,ihan herkistyy;))
nainen49 kirjoitti:
on kappale. Kaunis, kuten muutkin sadut.
Eihän niitä ystäviäkään aikuisen oikeasti ole olemassakaan.
Hyvää Jussia silti!- Ajomies
nainen49 kirjoitti:
Minulla on taipumus pyrkiä asioiden alkulähteille. Niin nytkin varmistin ennen kuin vastaan. Tuo ystävän laulu tunnetaan monina eri versioina ja muistaakseni Junnu Vainio suomensi nuo sanat (?).
Kaiken kaikkiaan niitä lienee sumennettu satakunta.
"Moskovassa 25.1.1938 syntynyt Vladimir Semjonovitsh Vysotski oli runoilija, näyttelijä, kirjailija ja laulujen säveltäjä, sanoittaja ja esittäjä. "
Näin kerrotaan hänen elämäkerrassaan. Viimeisten kymmenen elinvuoooootensa aikana hän oli hyvin suosittu. Hän kuoli runsaan neljänkymmenen ikäisenä. - nokka pitkällä
sitroen kirjoitti:
on kappale. Kaunis, kuten muutkin sadut.
Eihän niitä ystäviäkään aikuisen oikeasti ole olemassakaan.
Hyvää Jussia silti!Hyvää Juhannusta, vaikka en sen läheisempi olekaan.
- nainen49
Ajomies kirjoitti:
Minulla on taipumus pyrkiä asioiden alkulähteille. Niin nytkin varmistin ennen kuin vastaan. Tuo ystävän laulu tunnetaan monina eri versioina ja muistaakseni Junnu Vainio suomensi nuo sanat (?).
Kaiken kaikkiaan niitä lienee sumennettu satakunta.
"Moskovassa 25.1.1938 syntynyt Vladimir Semjonovitsh Vysotski oli runoilija, näyttelijä, kirjailija ja laulujen säveltäjä, sanoittaja ja esittäjä. "
Näin kerrotaan hänen elämäkerrassaan. Viimeisten kymmenen elinvuoooootensa aikana hän oli hyvin suosittu. Hän kuoli runsaan neljänkymmenen ikäisenä.on se hyvä että joku viitsii kaivaa tietoja:))))
- Ajomies
nainen49 kirjoitti:
on se hyvä että joku viitsii kaivaa tietoja:))))
En tiedä olenko "vastarannan kiiski", mutta vanha sanonta:
- Kuolleet kalat kulkevat virran mukana, mutta elävät uivat aina vastavirtaan.
Se on ollut mielilausahduksiani.
Tätä samaa tarkoitetaan monessa muussakin.
Kun haluat päästä alkulähteille niin on mentävä vastavirtaan
niille päästäkseen.
Harvat haluavat nähdä vaivaa päästä näille raikkaita vesiä pulppuaville lähteille, mutta luulen vaivan tulevan palkituksi korkojen kera
- ystävyydessäkin ! - nainen49
Ajomies kirjoitti:
En tiedä olenko "vastarannan kiiski", mutta vanha sanonta:
- Kuolleet kalat kulkevat virran mukana, mutta elävät uivat aina vastavirtaan.
Se on ollut mielilausahduksiani.
Tätä samaa tarkoitetaan monessa muussakin.
Kun haluat päästä alkulähteille niin on mentävä vastavirtaan
niille päästäkseen.
Harvat haluavat nähdä vaivaa päästä näille raikkaita vesiä pulppuaville lähteille, mutta luulen vaivan tulevan palkituksi korkojen kera
- ystävyydessäkin !vastarannan kiiskejä,mun äiti aina sanoi,että kyllä olet kuin vastarannan kiiski,siis nuorena tyttönä:))))Ei enää:))
- Ajomies
myös kaunis kirjoitti:
kappale, hyvä nikki sinulla.
Toivoisin teidän tutustuvan venäläiseen sävelmään
ja Selma Lagerlöfin romaaniin sekä siitä tehtyyn elokuvaan. Kenties niistä saattaa löytyä perusteita nikkini valintaan.
En siis missään tapauksessa koe olevani metsästävä, aseen kanssa liikkuva ajomies.
En myöskään ole täällä palstoilla "saalistamassa"
ketään. Hyvä ja antoisa keskustelu erilaisia mielipiteitä, maailman- ja elämänkatsomuksia omaavien kanssa laajentaa myös omaa näköpiiriäni. - Ajomies
nainen49 kirjoitti:
vastarannan kiiskejä,mun äiti aina sanoi,että kyllä olet kuin vastarannan kiiski,siis nuorena tyttönä:))))Ei enää:))
Olen joskus aiemminkin kertonut tapauksen nuoruudestani kun juhannuksen tienoilla
eräs viehättävä nuori nainen äksyili minulle
vanhemman vaarin seuratessa silmä tarkkana.
Tytön poistuessa hän loihe lausumaan:
- Rakkaudesta se hevonenkin potkii.
Usein myöhemmin olen oivaltanut sen olevan jonkinlaisen mielenkiinnon merkki
- sitäköhän tuo äksyily on näillä palstoillakin ? - Ajomies
nokka pitkällä kirjoitti:
Hyvää Juhannusta, vaikka en sen läheisempi olekaan.
Mistähän on tullut sanonta:
- Hän ei nyt ajattele yhtään nokkaansa pidemmälle ?
Miten muuten valitsemme oomat ystävämme:
- Sattumako on puuttunut peliin heittäen arpanoppaa vai onko heti ollut aistittavissa syvempiä tunteita ? - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Olen joskus aiemminkin kertonut tapauksen nuoruudestani kun juhannuksen tienoilla
- sitäköhän tuo äksyily on näillä palstoillakin ?täällähän on välillä näköjään tosi äksyjä ihmisiä.
Olen minäkin kuullut ton sanonnan.
Onneksi ei tänään ainakaan tarvii kenellekään äksyillä:))))) - ollikolli-63
Ajomies kirjoitti:
- sitäköhän tuo äksyily on näillä palstoillakin ?Äksyilystä juuri mitään,mutta se vaari puhui sulle viisaita.
Samaa olen rakkaudesta kuullut ennenkin..
Mutta mistä tunnet sä ystävän...
Aikas hyvin mielestäni kiteytän tätä kysymystä siteeraamalla nalle puhia..
Elikkäs jotenkin näin se meni.
Nasu sanoi - puh..
Puh sanoi - mitä ?
Nasu - ei mitään..varmistin vain että olet siinä..
Sanoma on kait se että tiedän sen ystävän olevan aina lähellä,vaikka kännykän takana..aina..
Mulla on yksi semmoinen ja olen onnellinen siitä.. - sinkku55
ollikolli-63 kirjoitti:
Äksyilystä juuri mitään,mutta se vaari puhui sulle viisaita.
Samaa olen rakkaudesta kuullut ennenkin..
Mutta mistä tunnet sä ystävän...
Aikas hyvin mielestäni kiteytän tätä kysymystä siteeraamalla nalle puhia..
Elikkäs jotenkin näin se meni.
Nasu sanoi - puh..
Puh sanoi - mitä ?
Nasu - ei mitään..varmistin vain että olet siinä..
Sanoma on kait se että tiedän sen ystävän olevan aina lähellä,vaikka kännykän takana..aina..
Mulla on yksi semmoinen ja olen onnellinen siitä..täällä muitakin paikalla...
Onhan ystäviä varmaan jokaisella.
Onko ollikollikin kotosalla.
MInäkään en viitsinyt mihinkään lähteä,vaikka pyydettiin,eipähän tarvii katsella humalaisia:)))
Täällä on niin hiljaista ja rauhallista. - ollikolli-63
sinkku55 kirjoitti:
täällä muitakin paikalla...
Onhan ystäviä varmaan jokaisella.
Onko ollikollikin kotosalla.
MInäkään en viitsinyt mihinkään lähteä,vaikka pyydettiin,eipähän tarvii katsella humalaisia:)))
Täällä on niin hiljaista ja rauhallista.Muksujen kans katotaan ufoja !! telkusta..
Mökkikin olis ollut vapaa mut kaukana ja ma-aamuyöstä töihinkin vielä..
Eli kotona kivasti menee tämä juhannus.. - Ajomies
nainen49 kirjoitti:
täällähän on välillä näköjään tosi äksyjä ihmisiä.
Olen minäkin kuullut ton sanonnan.
Onneksi ei tänään ainakaan tarvii kenellekään äksyillä:)))))Kun ihminen rakastuu,
hänellä ei ole järkeä,
jota hän taas tarvitsee
- kyetäkseen rakastamaan. - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Kun ihminen rakastuu,
hänellä ei ole järkeä,
jota hän taas tarvitsee
- kyetäkseen rakastamaan.ihminen kun rakastuu,niin järki menee,eikä nää toisen vikoja,kun on sokea....toisen vikoihin...
- sinkku55
ollikolli-63 kirjoitti:
Muksujen kans katotaan ufoja !! telkusta..
Mökkikin olis ollut vapaa mut kaukana ja ma-aamuyöstä töihinkin vielä..
Eli kotona kivasti menee tämä juhannus..katsotte..Mulla onneksi ensi viikko töitä ja sitten lomalle.
Siksi olen yksin kun kaveri on lahden tuolla puolen ollut jo yli viikon...tulee ensi viikolla... - Ajomies
nainen49 kirjoitti:
ihminen kun rakastuu,niin järki menee,eikä nää toisen vikoja,kun on sokea....toisen vikoihin...
Omat vikammehan me huomaamme oitis toisessa
- itsessämme emme niitä havaitse kuuna kullan valkeana ! - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Omat vikammehan me huomaamme oitis toisessa
- itsessämme emme niitä havaitse kuuna kullan valkeana !itse huomaa omia vikoja,eikä tunnusta vaikka tietäisi:)))))Mulla on yksi tosi paha vika,olen siivoushullu:)))))))))
- Ajomies
nainen49 kirjoitti:
itse huomaa omia vikoja,eikä tunnusta vaikka tietäisi:)))))Mulla on yksi tosi paha vika,olen siivoushullu:)))))))))
Tiedän ettet ole ainoooa siivoushullu.
Merkillisintä vain on ettemme huomaa
itsessämme mitään erityistä.
Joku valtioviisas sanoi jo aikoinaan, että on
paljon mukavampaa olla hulluna hullujen joukossa kuin viisas yksinään.
- Hullujen joukoissa nimittäin käy usein niin, että viisasta pidetään hulluna ! - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Tiedän ettet ole ainoooa siivoushullu.
Merkillisintä vain on ettemme huomaa
itsessämme mitään erityistä.
Joku valtioviisas sanoi jo aikoinaan, että on
paljon mukavampaa olla hulluna hullujen joukossa kuin viisas yksinään.
- Hullujen joukoissa nimittäin käy usein niin, että viisasta pidetään hulluna !että olen ainoa:)))))
Nyt täällä sataa vettä,kävin Lintsillä,vähän pelaamassa:))) - Ajomies
nainen49 kirjoitti:
että olen ainoa:)))))
Nyt täällä sataa vettä,kävin Lintsillä,vähän pelaamassa:)))Se oli silloin ennen...!
Muistan käyneeni Linnanmäellä ensi kerran keväällä 1957. Kim Borg oli tuolloin vieraana.
Syksyllä seurasin kallioilta Sibeliuksen hautajaissaattuetta.
Eläintarhan ajoja seurasin myös muistaakseni 1958 äitienpäivänä ja taisivat olla viimeiset.
Linnanmäen kalliot oli mieluisia lukupaikkoja lämpiminä päivinä. Jonkinlaisia romanssintapaisiakin saattoi nuorella pojalla olla - ujo olin niinkuin edelleenkin.
Peleistä muistelen iskeneeni jollain lekan tapaisella kuulaa ylös - kilahdus tiesi voittoa. - Ajomies
sinkku55 kirjoitti:
katsotte..Mulla onneksi ensi viikko töitä ja sitten lomalle.
Siksi olen yksin kun kaveri on lahden tuolla puolen ollut jo yli viikon...tulee ensi viikolla...Harvoin tulee katsottua, mutta tuo UFOa(?) sarja on ollut hyvin mielenkiintoinen.
70 palstalla keskustelimme äskettäin - sensooori ei pitänyt jostain syystä vaikka hyvin asiallista keskustelua kävimme. - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Se oli silloin ennen...!
Muistan käyneeni Linnanmäellä ensi kerran keväällä 1957. Kim Borg oli tuolloin vieraana.
Syksyllä seurasin kallioilta Sibeliuksen hautajaissaattuetta.
Eläintarhan ajoja seurasin myös muistaakseni 1958 äitienpäivänä ja taisivat olla viimeiset.
Linnanmäen kalliot oli mieluisia lukupaikkoja lämpiminä päivinä. Jonkinlaisia romanssintapaisiakin saattoi nuorella pojalla olla - ujo olin niinkuin edelleenkin.
Peleistä muistelen iskeneeni jollain lekan tapaisella kuulaa ylös - kilahdus tiesi voittoa.ole tota peliä enää ja muutenkin Lintsi on muuttunut.Vai ujo olet vieläkin:)))))
- Ajomies
nainen49 kirjoitti:
ole tota peliä enää ja muutenkin Lintsi on muuttunut.Vai ujo olet vieläkin:)))))
Kyllä, hyvin ujo ainakin kun tulee tilanne,
että pitäisi kysyä tytöltä viimeistään viimeisellä valssilla, että oliko sinulla hyvä ilta...? - Ajomies
Ajomies kirjoitti:
että pitäisi kysyä tytöltä viimeistään viimeisellä valssilla, että oliko sinulla hyvä ilta...?"...kun on sinulla vaikeaa
ja kun tarvitset auttajaa
silloin ystävyys punnitaan
menee muut menojaan..."
...että tuletko ensi kerrallakin tanssimaaan...? - Ajomies
Ajomies kirjoitti:
että pitäisi kysyä tytöltä viimeistään viimeisellä valssilla, että oliko sinulla hyvä ilta...?"...kun on vierelläs vielä hän
turhat tuttavat luotas ois
hävinneet pian pois..."
Voisimmeko kenties tavata
- joskus....ehkä jossakin.... - nainen49
Ajomies kirjoitti:
että pitäisi kysyä tytöltä viimeistään viimeisellä valssilla, että oliko sinulla hyvä ilta...?taidan olla liian rohkea....
- Ajomies
nainen49 kirjoitti:
itse huomaa omia vikoja,eikä tunnusta vaikka tietäisi:)))))Mulla on yksi tosi paha vika,olen siivoushullu:)))))))))
Toisessa ketjussa aloitin ajatuspoliisista sekä 40 palstalla naarasleijonan olevan rohkeampi kuin harjasniskainen uros.
Arvelen Sinussa olevan paljon tuota "naarasleijonaa" enkä laisinkaan epäile rohkeuttasi ellei siinä ole annos
- uhkarohkeutta ?
Vastaukseni liittyi puheenvuoroosi rohkeudestasi. - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Toisessa ketjussa aloitin ajatuspoliisista sekä 40 palstalla naarasleijonan olevan rohkeampi kuin harjasniskainen uros.
Arvelen Sinussa olevan paljon tuota "naarasleijonaa" enkä laisinkaan epäile rohkeuttasi ellei siinä ole annos
- uhkarohkeutta ?
Vastaukseni liittyi puheenvuoroosi rohkeudestasi.Rohkea olen,mut en uhkarohkea,vaikka mulle on sanottu että olen liian uhkarohkea,mut silti olen varovainen.
Niin olenkin naarasleijona:))))))
Nyt naarasleijona lähtee nukkumaan,jotta jaksaa aamulla nousta töihin. - Ajomies
nainen49 kirjoitti:
Rohkea olen,mut en uhkarohkea,vaikka mulle on sanottu että olen liian uhkarohkea,mut silti olen varovainen.
Niin olenkin naarasleijona:))))))
Nyt naarasleijona lähtee nukkumaan,jotta jaksaa aamulla nousta töihin.Ajattelin vain, että naarasleijona, jolla on pentuja on erittäin vaarallinen vasinkin
- ärsytettynä tai/ja haavoitettuna. - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Ajattelin vain, että naarasleijona, jolla on pentuja on erittäin vaarallinen vasinkin
- ärsytettynä tai/ja haavoitettuna.peräti kolme kappaletta ja lapsenlapsia neljä,kaikki lapset on mitä ihanimpia..
Nuorena kun tekee niin saa olla aikaisin omissa oloissa:))))))
Mua ei niin vaan saa ärsytettyä. - Ajomies
nainen49 kirjoitti:
peräti kolme kappaletta ja lapsenlapsia neljä,kaikki lapset on mitä ihanimpia..
Nuorena kun tekee niin saa olla aikaisin omissa oloissa:))))))
Mua ei niin vaan saa ärsytettyä.Kansanomainen nimitys on usein penskat tai pennut, kakarat, ipanat, toukat mitä kukin käyttänee. Sanot "peräti", onhan siinä hyvä alku
ja kun omani laskettaisiin mukaan niin luku
enemmän kuin tuplaantuisi.
Ihanuudesta voinemme sitten olla montaa mieltä."Jellonaemostakin" omat pennut ovat varmaan maailman kauneimmat ja suloisimmat. - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Kansanomainen nimitys on usein penskat tai pennut, kakarat, ipanat, toukat mitä kukin käyttänee. Sanot "peräti", onhan siinä hyvä alku
ja kun omani laskettaisiin mukaan niin luku
enemmän kuin tuplaantuisi.
Ihanuudesta voinemme sitten olla montaa mieltä."Jellonaemostakin" omat pennut ovat varmaan maailman kauneimmat ja suloisimmat.entä lastenlapset,ne vasta suloisia ja ihania on...On muuten tyttö voittoinen mun perhe on vain yksi poika,eli nuorin lapsenlapsi::))))eli akkavalta ja miehet pistetään ojennukseen:)))
- salainen ystävä
Ajomies kirjoitti:
Kun ihminen rakastuu,
hänellä ei ole järkeä,
jota hän taas tarvitsee
- kyetäkseen rakastamaan.Mies rakastumaan useasti?
Jos onko se aina totta?
Mikä on ihastumisen ja rakastumisen ero?
Miten järki lopulta palaa takasin tai jos ei palaa kuinka kauan sallitaan olla järjetön? Miten pystyä sanomaan se ensimmäinen järkevä lause?
Miten maailma sen jälkeen muuttuu?
- nainen49
punnitaan hädän hetkellä.
Silloin kun erosin niin silloin jäi silloiset ystvät pois,mut sainpahan sen jälkeen uusia ystäviä ja ne on pysyneet...- Ajomies
Miten se rohkeus ilmenee ?
Minusta useimmiten ihminen puhuu
hyvinkin rohkeasti, mutta tosipaikan tullen alkaa "housuuttaa", kuten kotipuolessa on tapana sanoa.
Mietihän ?
Tutkiskelehan, mitä on housuuttaminen.
Vastaan huomenissa ellei sensoooori ole siivonnut pöytää, kuten minun keskusteluilleni tahtoo
käydä tuolla "mummojen kammarissa" ( 60-80).
Olen palstojen pahin häirikkö, joten rohkeutesi saatetaan pian
- "punnita ja köykäiseksi havaita !"
En pahastu vaikka Sinua alkaisi "housuuttaa". - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Miten se rohkeus ilmenee ?
Minusta useimmiten ihminen puhuu
hyvinkin rohkeasti, mutta tosipaikan tullen alkaa "housuuttaa", kuten kotipuolessa on tapana sanoa.
Mietihän ?
Tutkiskelehan, mitä on housuuttaminen.
Vastaan huomenissa ellei sensoooori ole siivonnut pöytää, kuten minun keskusteluilleni tahtoo
käydä tuolla "mummojen kammarissa" ( 60-80).
Olen palstojen pahin häirikkö, joten rohkeutesi saatetaan pian
- "punnita ja köykäiseksi havaita !"
En pahastu vaikka Sinua alkaisi "housuuttaa".enkä tiedä mitä housuuttaminen tarkoittaa:((
Toiseksi tappelemaan en rupea... - Ajomies
nainen49 kirjoitti:
enkä tiedä mitä housuuttaminen tarkoittaa:((
Toiseksi tappelemaan en rupea...Uskollisuudestaan tunnettu Penelope otti jatkoaikaa, kun puoliso Odysseus oli harharetkillään, kosimiehiä viivytelläkseen
hän kutoi kangasta luvaten vastauksen kun se on valmis.
Yöllä hän purki päivällä kutomaansa.
Näinhän aivan meidän päiviimme saakka saa nainen halutessaan antaa kosiomiehelle rukkaset.
lisi toívorttavaa etteivät kokoiseni rukkaset ole vielä valmiina kuriiripostissa lähetettäväksi vaan vasta olet hankkimassa lankaa, sopivia kudinpuikkoja ja mallia....
Saan siis hieman aikaa.
Tappelusta en tiedä, mutta husuuttanut joskus olen
ja aavistan pienen tuulevireen takamuksissani kun käyn ulkona parvekkeella ? !
Täällä palstakeskustluissa on vaikea paikka alkaa syödä sanojeen, joooooooten katsokaamme.... - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Uskollisuudestaan tunnettu Penelope otti jatkoaikaa, kun puoliso Odysseus oli harharetkillään, kosimiehiä viivytelläkseen
Näinhän aivan meidän päiviimme saakka saa nainen halutessaan antaa kosiomiehelle rukkaset.
lisi toívorttavaa etteivät kokoiseni rukkaset ole vielä valmiina kuriiripostissa lähetettäväksi vaan vasta olet hankkimassa lankaa, sopivia kudinpuikkoja ja mallia....
Saan siis hieman aikaa.
Täällä palstakeskustluissa on vaikea paikka alkaa syödä sanojeen, joooooooten katsokaamme....vaikka mitä,erioten osaan kaikkea käsitöitä tehdä..
Rukkaset valmistuisi yhdessä illassa jos haluan,koska mulla on aina lankaa,puikot ja malli on päässä valmiina:)
Niinpä näkyy tuulevan aika kovasti,kun käyn parvekkeellä tupakalla:(( - Ajomies
nainen49 kirjoitti:
vaikka mitä,erioten osaan kaikkea käsitöitä tehdä..
Rukkaset valmistuisi yhdessä illassa jos haluan,koska mulla on aina lankaa,puikot ja malli on päässä valmiina:)
Niinpä näkyy tuulevan aika kovasti,kun käyn parvekkeellä tupakalla:((Onko Sinulla ma lammaskatras ja niille ketta. Pidän erityisesti mustista lampaista.
Suomalainen oooooon maailman sikiävin, joten saattaa "pässi (ryggja-rotua?) vierasmaalainen
tuonut kenties geenejään katraaseen.
Lihakkuutta tietää paistiin....
...nikonistikoo vallan, ai jai, tauti vooipi tarttua minuun? - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Onko Sinulla ma lammaskatras ja niille ketta. Pidän erityisesti mustista lampaista.
Suomalainen oooooon maailman sikiävin, joten saattaa "pässi (ryggja-rotua?) vierasmaalainen
tuonut kenties geenejään katraaseen.
Lihakkuutta tietää paistiin....
...nikonistikoo vallan, ai jai, tauti vooipi tarttua minuun?ja meni jo yli mun ymmärrysten.((((joo tauti tarttuu,varsinkin nikotiini:)))))))
- Ajomies
nainen49 kirjoitti:
ja meni jo yli mun ymmärrysten.((((joo tauti tarttuu,varsinkin nikotiini:)))))))
Muistan joskus käyneeni naistentansseissa.
Tavoistani poiketen aloooin keskustelemaan erään Daamini kanssa ja huomasin hänen pöydässään tilaa, ja pöytäseurue kehoitti liittymään seuraan.
Ootin tupakkamassini taskustani tarjoten.Juuri tanssittamani rouva ilmoitti>:
- Kiitos en polta, emkä pidä tupakasta.
- Sinun seurassasi en sytytä tupakkaa, vastasin.
En tuolloin arvannut mitä tuli sanottua.
Tupakoimuutta oooon kestänyt toistakymmentä vuotta,
viime aikoina eromme jälkeen olen aina joskus polttanut "rauhanpiippuna" sikarin tai savukkeen
kun on tarjottu.
Paheitten suhteen huomaan joskus olevani peräti
- hyväoppinen ! - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Muistan joskus käyneeni naistentansseissa.
Tavoistani poiketen aloooin keskustelemaan erään Daamini kanssa ja huomasin hänen pöydässään tilaa, ja pöytäseurue kehoitti liittymään seuraan.
Ootin tupakkamassini taskustani tarjoten.Juuri tanssittamani rouva ilmoitti>:
- Kiitos en polta, emkä pidä tupakasta.
- Sinun seurassasi en sytytä tupakkaa, vastasin.
En tuolloin arvannut mitä tuli sanottua.
Tupakoimuutta oooon kestänyt toistakymmentä vuotta,
viime aikoina eromme jälkeen olen aina joskus polttanut "rauhanpiippuna" sikarin tai savukkeen
kun on tarjottu.
Paheitten suhteen huomaan joskus olevani peräti
- hyväoppinen !kun et polta.
Minä kerran yritin olla polttamatta ja olinkin vuoden ilman tupakka,mut paino rupesi nousee,niin aloitin uudestaan,eli ei kantti kestänyt:(((( - Ajomies
nainen49 kirjoitti:
kun et polta.
Minä kerran yritin olla polttamatta ja olinkin vuoden ilman tupakka,mut paino rupesi nousee,niin aloitin uudestaan,eli ei kantti kestänyt:((((En halua olla julma, mutta jos ja kun joskus tapaamme niin Sinulla on tarjottavanasi minulle
hyvä sikari, rauhanpiippu tai savuke.
- Niin, siis silloin kun itsekin sytytät tupakan.
Voin tietenkin jättää kuitenkin omani sytyttämättä, mutta
- tarjolla on oltava !
- Jokohan tuulee liian rajusti ? - nainen49
Ajomies kirjoitti:
En halua olla julma, mutta jos ja kun joskus tapaamme niin Sinulla on tarjottavanasi minulle
hyvä sikari, rauhanpiippu tai savuke.
- Niin, siis silloin kun itsekin sytytät tupakan.
Voin tietenkin jättää kuitenkin omani sytyttämättä, mutta
- tarjolla on oltava !
- Jokohan tuulee liian rajusti ?mullahan on aina tupakkaa,mikä se semmonen tupakoitsija on jos ei ole mistä toiselle tarjota yhtä tupakkaa:))))
Miten niin rajusti????????? - Ajomies
nainen49 kirjoitti:
mullahan on aina tupakkaa,mikä se semmonen tupakoitsija on jos ei ole mistä toiselle tarjota yhtä tupakkaa:))))
Miten niin rajusti?????????Kotipuolessa tuo otsikon sana on hyvin tuttu.
Kun et pyrkinytkään arvaamaan niin kerronpa Sinulle:
Noissa tansseissa oli aikoinaan nuorilla miehillä kysyä josko pääsisi "hialle" eli saatolle.
Kun joskus saattoi tapahtua niin kummalliosesti, että tyttö lupasi niin poikaa alkoi "housuuttaa" eli alkoi tuulla housuihin ja hän ei lähtenytkään saatolle vaan lähti kotiinsa joihinkin tekosyihin vedoten tai suorastaan karaten !
Tupakastahan meidän piti....
...pannaánko tupakaksi ? - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Kotipuolessa tuo otsikon sana on hyvin tuttu.
Kun et pyrkinytkään arvaamaan niin kerronpa Sinulle:
Noissa tansseissa oli aikoinaan nuorilla miehillä kysyä josko pääsisi "hialle" eli saatolle.
Kun joskus saattoi tapahtua niin kummalliosesti, että tyttö lupasi niin poikaa alkoi "housuuttaa" eli alkoi tuulla housuihin ja hän ei lähtenytkään saatolle vaan lähti kotiinsa joihinkin tekosyihin vedoten tai suorastaan karaten !
Tupakastahan meidän piti....
...pannaánko tupakaksi ?tupakaksi...vai sellaista ennen oli housuuttaminen..
- Ajomies
nainen49 kirjoitti:
tupakaksi...vai sellaista ennen oli housuuttaminen..
Kävin taannoin seuraavanlaisen keskustelun:
- Pannaanko tupakaksi ?
- Pannaan vaan !
- Miun jäi kotiin.
- Miun jäi kans.
- Ollaan ilman.
- Ollaan vaan !
Passaisko Sinulle tähän tapaan ? - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Kävin taannoin seuraavanlaisen keskustelun:
- Pannaanko tupakaksi ?
- Pannaan vaan !
- Miun jäi kotiin.
- Miun jäi kans.
- Ollaan ilman.
- Ollaan vaan !
Passaisko Sinulle tähän tapaan ?en rupea olemaan..muuten tulen kiukkuiseksi.
- Ajomies
nainen49 kirjoitti:
en rupea olemaan..muuten tulen kiukkuiseksi.
Ei se niin vaikeata ole
- lopettaa !
Poltin jopa neljättä askia päivässä ja lopetin kertaheitolla. Pitää keksiä muuta "käsityötä".
Harmittelen, että yleensä aloin aikanaan tupakoida.
Tupakanpoltto on vain paha totuttu tapa
- uskothan kerrankin minua ? - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Ei se niin vaikeata ole
- lopettaa !
Poltin jopa neljättä askia päivässä ja lopetin kertaheitolla. Pitää keksiä muuta "käsityötä".
- uskothan kerrankin minua ?tiedän että se on tapa ja paha sellainen.
Tiedän myös että se on epäterveellistäkin,mut täytyyhän joku pahe olla:)))) nainen49 kirjoitti:
en rupea olemaan..muuten tulen kiukkuiseksi.
johtuu tupakasta. Jos et polttaisi tupakkaa, et tulisi kiukkuiseksi siitä, että Sinulla ei ole tupakkaa.
Pitääkö vääntää rautalangasta? Entäpä maalaanko vielä punaiseksi?- Aloitit
Ajomies kirjoitti:
Uskollisuudestaan tunnettu Penelope otti jatkoaikaa, kun puoliso Odysseus oli harharetkillään, kosimiehiä viivytelläkseen
Saan siis hieman aikaa.
Täällä palstakeskustluissa on vaikea paikka alkaa syödä sanojeen, joooooooten katsokaamme....Sen penelopen juttusi?
- Odysseus
Aloitit kirjoitti:
Sen penelopen juttusi?
Voinette tutustua Odysseuksen ja Penelopen tarinaan 60 ( 65) palstalla runsas kaksi vuotta sitten ilmeisesti alkoi maaliskuussa 2003
ja jatkui jatkumistaan.... - Harharetkeilijäkö
Odysseus kirjoitti:
Voinette tutustua Odysseuksen ja Penelopen tarinaan 60 ( 65) palstalla runsas kaksi vuotta sitten ilmeisesti alkoi maaliskuussa 2003
ja jatkui jatkumistaan....Monennekohan osan rakkaustarinaanne saamme luettavaksemme?
- sisko
Se on tosi, että hädässä ystävät tutaan.
Kun mieheni kuoli 10 v sitten, kaikki meidän yhteiset "ystävät" katosivat kuin tuhka tuuleen. Leski jää aina yksin. Onneksi olen sellainen, että vaikka olen yksin, en ole koskaan yksinäinen. Kysyin joltakin "ystävältä" miksi en ole kuullut hänestä mitään? Vastaus oli, kun en tiedä mitä sanoisin, koska minulla oli niin suuri suru, kun poikani haudattiin myös samana päivänä.Sellaisia ovat "ystävät" - nainen49
sitroen kirjoitti:
johtuu tupakasta. Jos et polttaisi tupakkaa, et tulisi kiukkuiseksi siitä, että Sinulla ei ole tupakkaa.
Pitääkö vääntää rautalangasta? Entäpä maalaanko vielä punaiseksi?se ei sulle kuulu....maalaa vaan punaiseksi::)))))))
- Ajomies
nainen49 kirjoitti:
se ei sulle kuulu....maalaa vaan punaiseksi::)))))))
Kuvittelehan, että olisimme rakastavaisia.
Jokainen tietää ettei voi pahastua kun laulaa Georg Malmstenin liikennelaulua:
- Muista aina liikenteessä
monta vaaraa vaanii eessä...
Vaan, jos huomauttaa tupakanpolton vaaroista niin johan tulee vastaus:
"se ei kuulu sulle.... maalaa vaan punaiseksi::))))) "
Kerron tämän. koska itse olen polttanut neljättä askia päivässä ja uskallan sanoa, että olin todella hullu ! Poltettu, mitkä poltettu, mutta
toivon pontevammin puututtavan näihin ongelmiin. - nainen49
Ajomies kirjoitti:
Ei se niin vaikeata ole
- lopettaa !
- uskothan kerrankin minua ?Tupakka on ihanaa varsinkin kunnon rakastelun jälkeen:))))))))))))))
- Ajomies
nainen49 kirjoitti:
Tupakka on ihanaa varsinkin kunnon rakastelun jälkeen:))))))))))))))
Rakastavaisena en suurin surmin lähtisi tupakalle
nautinnollisten hetkien jälkeen. Tiedän itse olevani "kunnon rakastelun" jälkeen hyvin raukea.
On todella autuas olo ja haluan olla tänmän jälkeen ihan hiljaa vieri vieressä aistien kaikilla soluillani pitkään kokemani nautinnon.
Ei ole mitään syytä lähteä heti edes pesulle
vaan tuntea rakkaansa tuoksun, lämmön, sydämen ja hyväilevät ihon kosketukset.
- On autuas rauhaisa, raukea olo.... - nainen49
nainen49 kirjoitti:
Tupakka on ihanaa varsinkin kunnon rakastelun jälkeen:))))))))))))))
tupakalle,vaan sen jälkeen kun on nauttinut jonkun aikaa huumasta,läheisyydestä ja kaikesta muusta,sitten pesulle ja sitten kunnon sauhulle..
Älä yritä riitaa aiheuttaa mun kanssa,siihen en lähde mukaan. - Ajomies
Aloitit kirjoitti:
Sen penelopen juttusi?
Kertokaahan millaisia "palstarakkaustarinoita" olette huomanneet ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1783741
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262710Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?582554- 1462361
- 672046
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3151944- 311441
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211403Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381377Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161275