Suomalainen mies on liian kiltti...

* Katja *

Suomalaiset miehet on itse syypäitä siihen että täällä naiset alkaa "hyppimään silmille". Toisin sanoen suomalaisnaiset eivät enää suostu naisen rooliin - siis olemaan naisia.

Miehemme ovat liian kilttejä, munattomia! Miettikääpäs suostuuko aasialaismies siivoamaan tai tiskaamaan? E-hei! Entä ne maat joissa miehet uskaltavat pitää päätösvallan itsellään ja vaimon kiltisti kotonaan!

Nykynaisena en tunne oloani kovin turvalliseksi suomalaismiehen vierellä. Nainen kuitenkin kaipaisi sitä. Ei ihme, että täällä avioero on pikemminkin sääntö kuin poikkeus...

Vahva, jämäkkäotteinen, määrätietoinen mies tekee naiseen - varsinkin suomalaiseen - lähtemättömän vaikutuksen. Siksi yhä useampi hakee miehensä maasta, jossa vielä elää kunnon vanhanajan sukupuoliroolit.

40

4306

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

mulla on aasialainen mies.hän kyllä imuroi,tiskaa,ja tekee ruokaakin.myös minä teen ruokaa.useimmiten minä kyllä hoidan tiskit ja hän pyykit.

• * Katja *

Siinäpä tulikin heti oiva todiste suomalaisnaisten kovapäisyydestä. Nykyään naisellisuuteen kohdistuva viha on jo sitä luokkaa, että aasialaismieskin saadaan pakotettua tiskaamaan, imuroimaan ja pyykkaamaan!

Eläköön, me suomalaiset ikisinkkufemakot! :(

• Suomi-kiina
        * Katja * kirjoitti:

Siinäpä tulikin heti oiva todiste suomalaisnaisten kovapäisyydestä. Nykyään naisellisuuteen kohdistuva viha on jo sitä luokkaa, että aasialaismieskin saadaan pakotettua tiskaamaan, imuroimaan ja pyykkaamaan!

Eläköön, me suomalaiset ikisinkkufemakot! :(

No kylla vain oma kiinalainen appiukkonikin tekee kotitoita, kokaa, tiskaa, imuroi jne... samoin oikeastaan kaikki tuntemani kinalaismiehet, niin vanhat kuin nuoretkin. Kuka heidat on mielestasi siihen pakottanut??!

Onko muuten mielestasi naisen paikka nyrkin ja hellan valissa?

• Mac
        Suomi-kiina kirjoitti:

No kylla vain oma kiinalainen appiukkonikin tekee kotitoita, kokaa, tiskaa, imuroi jne... samoin oikeastaan kaikki tuntemani kinalaismiehet, niin vanhat kuin nuoretkin. Kuka heidat on mielestasi siihen pakottanut??!

Onko muuten mielestasi naisen paikka nyrkin ja hellan valissa?

On totta että Kiinalaismiehet yleensä osallistuvat aktiivisesti kotitöihin. Erityisesti tässä kunnostautuvat Shanghaissa ja sen läheisyydessä asuvat miehet. Muualla Kiinassa heitä kutsutaan leikkisästi Shanghai little men:eiksi.

Korea taas on täydellinen vastakohta Kiinalle. Suurin osa Korealaismiehistä ei osallistu mitenkään kotitöihin. Tosin varmaan Koreassa jonkinlaista muutosta tapahtuu koko ajan.

• Kenties tuossa on jotain perääkin. Jos katselee vanhoja suomalaisia elokuvia, niin kyllähän siellä on miehet Miehisempiä.

Ja nykyään taitaa ne äijämäiset kuspäät saada naisia aika helposti, ainakin mitä olen täällä juttuja seurannut. Aina kummastellaan kuinka naistenhakkaajille riittää naisia.

Mutta tuosta Aasia-kommentista. Aasia on iso paikka. Siellä on aika monta maata.

Oma tyttöystäväni on Kiinasta, ja hän ainakin arvostaa kilttiä miestä, jollainen minä satun olemaan. Ei kannata yleistää koko mannerta yhdenkaltaiseksi.

• kommentoi

Erotessa Suomalaisesta naisesta oli kaikenlaista, muttei mitään selvää syytä..ennen exällä oli väkivaltaisia ja "linnakundia" "poliisien tuttuja" ja kymmenisen vuotta oltiin normaalisti naimisissa..hieman säälistä otin vaimoksi, kun elämä oli naisella jo tarpeeksi potkinut..

Exällä toki "uusi" mies valmiina, ennen muuttoa ja eroa..kaksikertaa eronnut ja väkivaltainen tunnettu alamaailman heppu.. jonka eronaikanakin puhelinterroria ym..poliisit sai lopettamanaan pesäpallomailalla vierailuja kuin itä-länsi ottelussa..en voinut, kuin nauraa ukolle.. ja nauran yhä..ihan sairasta menoa..yhä mietin mitä hyvää on sellaisessa ukossa, mut se on ollut ja mennyt nyt elän uutta aikaa..ja ei paljon entinen haittaa, mut ihmetyttää yhä tuollainen meininki, mitä oli..
      ehkä osasyynä oli naisen myös 30-kriisikin..mutta muistan kuulleeni tuon lauseen.."olet ihan liikaa kiltti"..ennen taluttaessani exää ulko-ovelle ja parkukurkussa lähtiessään.."mene sen miehes luokse" oli viimeiset sanani..tai 2v oikeudessa oli jokunen sanaa, sillä ahneus kasvoi ja siltä yritettiin saada rahaa, jolla sitä on..muttoisin kävi turpiin tuli exälle ja maksaa nyttemmin minulle ..arvaa harmittaakos?

Nyttemmin Thaimaalaisen kanssa suhteessa on tasa-arvo ihan balanssissa ja jos tykkää kokata ja pyykkiä pestä, lakanoiden vaihtoa ym..ihan kaikkea yhdessä.. 50/50
      en pidä sitä häpeällisenä.. mut tällä ilmeisesti kovakouraisuus on valttia, mut useinmille Suomalaiselle miehille se vaan ei käy..
      No nyt lähden miettimään huomista piknikkiä saaristoon.. ja oli juttua Thaimaaseen matkustelemisestakin, kun kohta vuoden on Thaityttö ollut täällä Suomessa..
      Hyvää kesän jatkoa kaikille lukioille..

• akak

Totta toinen puoli. Kun miesten työ on muuttunut äärimmäisen raskaasta tukkien väännöstä umpihangessa siistiksi sisähommaksi niin mieshormonin määrä on samalla myös laskenut. Eli ennen ei miehille tultu vittuilemaan mutta nykyään niille vittuillaan.

Naiset - tai ainakin osa niistä - kaipaavat selvästi kovaa kättä suhteessa ja kun ei sitä löydy niin ne alkavat ensin kukkoilemaan ja sen jälkeen eroavat kun miehestä ei löydy miestä.

Ehkä ratkaisu tosiaan on siinä, että naiset voisivat jo lähtökohtaisesti etsiä miehiä kulttuureista jotka ovat machompia, ja miehet vastaavasti alueilta joissa naiset arvostavat suhteessa harmoniaa ja seesteisyyttä.

• Näin on

Suomalaiset naiset ovat kovia jätkiä. Sääliksi käy noita meidän naisiimme tottumattomia ulkomaalaisia, jotka alistuneina ja onnettoman näköisinä kantavat likapyykkikoria taloyhtiön pesutupaan. Ei ihme, että valtaosa ulkomaalaisten kanssa solmituista liitoista päättyy eroon.

• nilkvist

Mistä olet tietosi saanut, että ulkomaalaisten kanssa solmitut suurimalta osin päätyvät eroon? Taitaa olla MUTU- tietoa. Kerroppa kenen sen likapyykkikorin pitäisi kantaa sinne pyykkitupaan?

Mun entinen kihlattuni ainakin halusi auttaa minua niin paljon kuin pystyi ja ei olisi hävennyt viedä sitä pyykkikoria. Ei sitä ole missään määritelty kenen hommia se on, vai onko? Onko se kenties koodattu sinun omaan aivopuoliskoosi, joka tuntuu mielestäsi yhdeltä ja ainoalta vaihtoehdolta.

• hehheh...
        nilkvist kirjoitti:

Mistä olet tietosi saanut, että ulkomaalaisten kanssa solmitut suurimalta osin päätyvät eroon? Taitaa olla MUTU- tietoa. Kerroppa kenen sen likapyykkikorin pitäisi kantaa sinne pyykkitupaan?

Mun entinen kihlattuni ainakin halusi auttaa minua niin paljon kuin pystyi ja ei olisi hävennyt viedä sitä pyykkikoria. Ei sitä ole missään määritelty kenen hommia se on, vai onko? Onko se kenties koodattu sinun omaan aivopuoliskoosi, joka tuntuu mielestäsi yhdeltä ja ainoalta vaihtoehdolta.

Eli pidät "kilteistä" ja "munattomista" miehistä, jotka ottavat osaa kotitöihin ja kannattavat tasa-arvoa?

• samainen
        hehheh... kirjoitti:

Eli pidät "kilteistä" ja "munattomista" miehistä, jotka ottavat osaa kotitöihin ja kannattavat tasa-arvoa?

Niin en mielestäni sanonut. Pidän miehekkäistä ja älykkäistä miehistä, jotka kysymättäkin tarjoavat apua kotihommissa ja jotka eivät todellakaan kuulu pelkästään naisosapuolelle.
        En koskaan ole pitänyt naisia aliarvioivista miehistä, jotka pitävät itseään jotensakin ylempiarvoisempana verrattuna omaan kumppaniinsa. Siis sovinistilleilla ei ole ainakaan minun elämässäni mitään jakoa, elävät jotain viime vuosituhatta. Kiltti voi olla omalla tavallaan, mutta ei tossun alla. Kiltteys ja munattomuus ei aina käy käsikädessä, esim. miehellä neljä lasta. Olisiko niin, että sovinistisioilla on enemmän kuin paljon sopeutumisongelmia elää parisuhteessa ja leikkiä kotista kuin ihan tavallisilla miehillä, joilla on suotu myös tunneälyä?

• samainen hehheh...
        samainen kirjoitti:

Niin en mielestäni sanonut. Pidän miehekkäistä ja älykkäistä miehistä, jotka kysymättäkin tarjoavat apua kotihommissa ja jotka eivät todellakaan kuulu pelkästään naisosapuolelle.
        En koskaan ole pitänyt naisia aliarvioivista miehistä, jotka pitävät itseään jotensakin ylempiarvoisempana verrattuna omaan kumppaniinsa. Siis sovinistilleilla ei ole ainakaan minun elämässäni mitään jakoa, elävät jotain viime vuosituhatta. Kiltti voi olla omalla tavallaan, mutta ei tossun alla. Kiltteys ja munattomuus ei aina käy käsikädessä, esim. miehellä neljä lasta. Olisiko niin, että sovinistisioilla on enemmän kuin paljon sopeutumisongelmia elää parisuhteessa ja leikkiä kotista kuin ihan tavallisilla miehillä, joilla on suotu myös tunneälyä?

Ehkäpä sinäkin ymmärsit väärin. Minä osallistun kotitöihin. Kysymykseesi sovinistisikojen sopeutumisongelmista en osaa vastata. Edelleenkin väitän, että tietyistä kulttuureista tuleville miehille arki suomalaisen, tasa-arvoisen naisen kanssa voi tuottaa ongelmia.

• kalevan lukija
        samainen hehheh... kirjoitti:

Ehkäpä sinäkin ymmärsit väärin. Minä osallistun kotitöihin. Kysymykseesi sovinistisikojen sopeutumisongelmista en osaa vastata. Edelleenkin väitän, että tietyistä kulttuureista tuleville miehille arki suomalaisen, tasa-arvoisen naisen kanssa voi tuottaa ongelmia.

Uskon, että olet oikeassa. Sopeutuminen on varmasti vaikeaa, jos miehen kotimaassaan ei ole tarvinnut tehdä mitään kotitöitä. Monissa maissa on vielä niin, että äiti on ei käy töissä, vaan on kotona.

Tänään Kalevassa 30.6. mainittiin että italialaisista 18-30 vuotiaista miehistä 80% asui vielä kotona! On niin helppoa, kun mamma hoitaa, itse ei tarvitse tehdä mitään.

• Sir Mickey

Suomalaisen miehen sperma on tunnetusti Euroopan parasta. Että se siitä munattomuudesta.

• yööök

Sun spermaas ei huoli edes venakko muijat!!

• Sir Mickey
        yööök kirjoitti:

Jos tuntisit mut oikeasti, niin mieles varmaan tekis. En kyllä siltikään antais sulle. Ei ole mitään takeita, että lapsista tulisi älykkäitä.

• tarjouksesta
        Sir Mickey kirjoitti:

Jos tuntisit mut oikeasti, niin mieles varmaan tekis. En kyllä siltikään antais sulle. Ei ole mitään takeita, että lapsista tulisi älykkäitä.

Kiitos tarjouksesta, mutta mun mies on paras ja en halua muita.
        Joo, jos sais isänsä geenit, niin älykkyydestä en tiedä, meinaan jos susta tulis isä.

• Shauvinisti
        yööök kirjoitti:

Suomalaiset naiset ovat keksineet tehokkaan tavan edistää rodunjalostusta varmistamalla, että vaginassa on aina useiden eri maalaisten miesten spermaa.

Tällöinhän eri rotuisten miesten siittiöt käyvät keskenään uintimaaottelua ja parhaan maan paras edustaja pääsee maaliin ensimmisenä.

Se, että suomalaiset naiset jakavat toosaansa anteliaasti eri maista tuleville miehille johtuu siis vain biologiasta ja evoluution asettamista paineista.

• heiiiiii
        Shauvinisti kirjoitti:

Suomalaiset naiset ovat keksineet tehokkaan tavan edistää rodunjalostusta varmistamalla, että vaginassa on aina useiden eri maalaisten miesten spermaa.

Tällöinhän eri rotuisten miesten siittiöt käyvät keskenään uintimaaottelua ja parhaan maan paras edustaja pääsee maaliin ensimmisenä.

Se, että suomalaiset naiset jakavat toosaansa anteliaasti eri maista tuleville miehille johtuu siis vain biologiasta ja evoluution asettamista paineista.

Jos mun mies on ulkomaalainen, niin ei se tarkoita sitä että jakaisin kaikille ulkomaalaisille miehille!!!

• minä
        Shauvinisti kirjoitti:

miehet anteliasti jakelee spermaansa kaikille vastaantuleville naisille jotka halukkaalla päällä on.. Suomipoika siinä missä muunkin maanlaiset pojat..

• bidrali

Ok liian kiltti, ei hyvä. hirmu tuhma, paha.
      Ei mitään keskitietä. Jos mies auttaa kotitöissä hän takuulla kannattaa feministien ihannoimaa tasa-arvoa, tiskaa, siivoaa ja mikä kamalinta hoitaa pyykin jossa on myös naisten vaatteita >>urks

• zkelvin

Onko se miehen mitta, ettei suostu tekemään kotitöitä? Onko se miehen mitta, ettei suostu ottamaan naiselta käskyjä ja ohjeita. Ei minusta ole.

Vahvuus ja jämäkkyys eivät ole omasta asemasta kynsin ja hampain kiinni pitämistä. Vahva ja jämäkkä mies on löytänyt paikkansa elämässä ja kumppanin vierelleen, ottaa vastuun perheestään ja kaikesta tekemisestään. Joillakin se saa ilmenemismuodoikseen kotitöiden tekemisen ja joillakin taas jotain muuta.

Kaikki me olemme yksilöitä ja toimimme eri tavalla. Vahvuutta on tunnustaa itselleen, ettei välttämättä sovikaan siihen valmiiksi määriteltyyn muottiin, vaan toteuttaa omaa tehtäväänsä täällä elämässä omalla tavallaan. Mitä vahvuutta se on, kun on koko ajan mietittävä, olenkohan nyt varmasti vahva ja jämäkkä yhteisön silmissä?

Ja kyllä, minäkin pidän kiltistä miehestä, joka tiskaa, siivoaa ja osallisuu muutenkin perheen yhteisiin askareisiin. Mutta ei tuo munaton ollut, ainakin kun viimeksi tarkistin.

• M35

Minusta on miehen mitta, että määrittelee itse omat rajansa ja tilansa ja pitää niistä sitten kiinni. Se on sitä oikeaa jämäkkyyttä ja miehisyyttä.

Se ei ole miehisyyttä jos joka asiasta kyselee vaimon mielipidettä ja lupaa tyyliin "Saanko mennä Pekan kanssa yhdelle?" kuten niin monet "miehet" nykyisin tekevät. Kyllä miehellä ja naisellakin on oikeus ystäviin, harrastuksiin ja omaan tilaan ja reviiriin. Ei vaimollani ole mitään veto-oikeutta minun elämääni ja henkilökohtaisiin asioihini.

Ainakin meillä tuo on toiminut oikein hyvin. Vaimoni kunnioittaa minua ja minä häntä. Olemme molemmat löytäneet oman paikkamme ja roolimme liitossamme ja ne roolit ovat selkeästi erilaiset.

En todellakaan usko nykyiseen tasa-arvo hömpötykseen, jossa roolit ovat sekoitettu, eikä ole miesten ja naisten töitä ja rooleja vaan molemmat tekevät molempia. Ainakaan minun havaitojeni mukaan tuo harvoin toimii ja tuottaa vain enemmän ongelmia.

• zkelvin
        M35 kirjoitti:

Minusta on miehen mitta, että määrittelee itse omat rajansa ja tilansa ja pitää niistä sitten kiinni. Se on sitä oikeaa jämäkkyyttä ja miehisyyttä.

Se ei ole miehisyyttä jos joka asiasta kyselee vaimon mielipidettä ja lupaa tyyliin "Saanko mennä Pekan kanssa yhdelle?" kuten niin monet "miehet" nykyisin tekevät. Kyllä miehellä ja naisellakin on oikeus ystäviin, harrastuksiin ja omaan tilaan ja reviiriin. Ei vaimollani ole mitään veto-oikeutta minun elämääni ja henkilökohtaisiin asioihini.

Ainakin meillä tuo on toiminut oikein hyvin. Vaimoni kunnioittaa minua ja minä häntä. Olemme molemmat löytäneet oman paikkamme ja roolimme liitossamme ja ne roolit ovat selkeästi erilaiset.

En todellakaan usko nykyiseen tasa-arvo hömpötykseen, jossa roolit ovat sekoitettu, eikä ole miesten ja naisten töitä ja rooleja vaan molemmat tekevät molempia. Ainakaan minun havaitojeni mukaan tuo harvoin toimii ja tuottaa vain enemmän ongelmia.

Olet oivaltanut asian hyvin ja löytänyt rinnallesi oikeanlaisen kumppanin. Homma toimii teillä sen takia hyvin. Itsetuntemus ei ole koskaan pahasta.

Toisen kunnioittaminen on hyvän suhteen - millaisen tahansa - avain. Olet fiksu mies.

• M35
        zkelvin kirjoitti:

Olet oivaltanut asian hyvin ja löytänyt rinnallesi oikeanlaisen kumppanin. Homma toimii teillä sen takia hyvin. Itsetuntemus ei ole koskaan pahasta.

Toisen kunnioittaminen on hyvän suhteen - millaisen tahansa - avain. Olet fiksu mies.

Ainakin minun kohdallani kävi niin, että yritin useaan otteeseen yhdistää suhdetta suomalaisen naisen kanssa ja noita periaatteitani, mutta ei siitä tullut oikein mitään.

Suomalaiset kumppanini pyrkivät yleensä dominoimaan minua ja astumaan määrittelemälleni reviirille. Minulle myös asetettiin heidän toimestaan mahdottomia tavoitteita ja valitettiin jatkuvasti eri asioista.

Lopulta löysin onneni ulkomaalaisen naisen kanssa. Poissa on ainainen natina, valtataistelu ja pomottamis yritykset. Elämme harmoniassa toisiamme kunnioittaen ja auttaen. Vaimoni noudattaa "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" taktiikkaa ja hyvin puree ainakin minuun. Pyrin maksamaan saamani hyvyyden kaksin verroin takaisin.

• toinen Katja:)

olen aivan samaa mieltä.
      en tiedä mitä suomipojille on tapahtunut?
      löytyyhän niitä jämäkämpiä miehiä mutta ne on just jotain 59 vuotiaita ja liian vanhoja mulle!

• jasmina

en oo samaa mieltä....saa olla kiltti.
      eihän se tarkoita sitä,että ei vois olla turvallinen!ei noi kaks vaihtoehtoa mun mielestä sulje toisiaan pois!

• Mies35plus

Naiset itse halusivat tasa-arvoa ja miesten osallistumista kotitöihin, samapalkkaisuutta, osallistumista ns. vanhoihin naistentöihin.

Tässä on nyt tulos. Naiset voit huonommin kuin koskaan. Miehet voivat vielä huonommin. Roolimalleja ei ole.

Miehet ovat "liian kilttejä" ja naiset ovat muuttuneet vähitellen vanhanajan miehiksi. Nykymiehiltä odotetaan olevan ja käyttäytyvän ns. vanhanroolimallin mukaan naista iskiessä (oltava macho, miehen tehtävä aloite, tarjottava drinkki/illallinen, oltava kohtelias, availtava ovia, ostettava lahjoja jne.). Kotona pitäisi osallistua tasa-arvoisesti (luetaan miehen tehtävä) kaikkiin vanhoihin naistentöihin, mutta nainen ei osallistukaan vuorostaan vanhoihin miestentöihin. Kiitoksena saamastaan tasa-arvosta näköjään suomalaiset naiset toteavat suomalaisten miesten vielä olevan "munattomia". Tasa-arvo on siis toteutunut siltäkin osin.

Tämä ei loputtomasti jatku näin. Se viha mitä miehet kantavat sisällään tulee vielä purkautumaan. Joka tulella leikkii... niin...

• Juntti

"Naiset itse halusivat tasa-arvoa ja miesten osallistumista kotitöihin, samapalkkaisuutta, osallistumista ns. vanhoihin naistentöihin. Tässä on nyt tulos. Naiset voit huonommin kuin koskaan. Miehet voivat vielä huonommin. Roolimalleja ei ole."

Näin se on. Minulla on monia kavereita, jotka olisivat hyviä puolisoita. Valitettavasti kivekset ovat hukkuneet matkalle, joka haittaa kummasti puolisoksi pääsemistä. Itse olen ollut samanlainen, mutta 180 asteen käännöksen jälkeen tuntuu huomattavasti paremmalta.

Suomessa sukupuoliroolit ovat niin sekaisin kuin olla voi. Roolimalleja ei ole. Pieni oppikoulu itä- tai latinonaisten kanssa tekisi suomalaisille miehillä hyvää. Naisille machokulttuurien miehien kanssa.

Toisaalta yksi ongelma on se, että suomalaiset naiset eivät ANNA suomalaisen miehen olla mies, vaan tuloksena on aina hirveää vänkäämistä. Ulkomaalaisilta sen sijaan machokäytös ja sokeriset sanat hyväksytään paljon helpommin.

• M35
        Juntti kirjoitti:

"Naiset itse halusivat tasa-arvoa ja miesten osallistumista kotitöihin, samapalkkaisuutta, osallistumista ns. vanhoihin naistentöihin. Tässä on nyt tulos. Naiset voit huonommin kuin koskaan. Miehet voivat vielä huonommin. Roolimalleja ei ole."

Näin se on. Minulla on monia kavereita, jotka olisivat hyviä puolisoita. Valitettavasti kivekset ovat hukkuneet matkalle, joka haittaa kummasti puolisoksi pääsemistä. Itse olen ollut samanlainen, mutta 180 asteen käännöksen jälkeen tuntuu huomattavasti paremmalta.

Suomessa sukupuoliroolit ovat niin sekaisin kuin olla voi. Roolimalleja ei ole. Pieni oppikoulu itä- tai latinonaisten kanssa tekisi suomalaisille miehillä hyvää. Naisille machokulttuurien miehien kanssa.

Toisaalta yksi ongelma on se, että suomalaiset naiset eivät ANNA suomalaisen miehen olla mies, vaan tuloksena on aina hirveää vänkäämistä. Ulkomaalaisilta sen sijaan machokäytös ja sokeriset sanat hyväksytään paljon helpommin.

Ongelma on minusta kaksipiippuinen. Toisaalta naiset asettavat suomalaisille (mutta ei aina ulkomaisille) miehille mahdottomia ja ristiriitaisia vaatimuksia joita on mahdotonta täyttää ja lisäksi naiset käyvät alituista valtataistelua miesten kanssa.

Toisaalta kehitys, naisten "koulutus" ja kotona nähdyt vinoutuneet roolimallit ovat tehneet monista miehistä pehmeitä "nössöjä", joilta puuttuu kaikenlainen jämäkkyys ja itsekunnioitus naisten suhteen.

Koska on minusta varsin epätodennäköistä, että suomalaiset naiset luopuisivat vapaaehtoisesti nykyisestä valta-asemastaan on mielestäni suomalaisella miehellä olemassa lähinnä kolme vaihtoehtoa:

1) Eletään yksin, ilman kumppania
        2) Otetaan ulkomaalainen kumppani maasta, jossa vanhat (kunnon) sukupuoliroolit ovat vielä voimissaan
        3) Otetaan itseä niskasta kiinni, jämäköidytään ja aletaan toimia miehekkäästi ja määrätietoisesti.

Itse suosittelisin aloittamista jonkinlaisella miesten ryhtiliikkeellä. Oleellista on että jokainen määrittelee itselleen tietyn minimi reviirin ja liikkumatilan suhteessa kumppaniinsa ja sen jälkeen pidetään siitä määrätietoisesti kiinni. Miehekkyyttä ei ole väkivalta ja naisen alistaminen vaan ITSEKUNNIOITUS. Jos puoliso ei taivu siihen, että miehellä on oma reviiri, elämä ja liikkumatila, niin tarvittaessa vaihdetaan sitten vaikka kumppania.

Pelkästään tämä usein riittäisi, sillä tuollaisella määrätietoisella käytöksellä monet miehet saisivat takaisin puolisonsa kadonneen kunnioituksen. Aina se ei kuitenkaan onnistu.

Mikäli yhteiselämä suomalaisten naisten kanssa ei tunnu onnistuvan on nykyisin varsin helppoa etsiä itselleen ulkomaalainen kumppani maasta jossa asiat eivät ole yhtä huonosti kuin meillä. Maailma on pullollaan naisia, jotka haluavat kumppanikseen kunnollisen suomalaisen miehen.

Jos kumpikaan edellämainituista ei onnistu, on varmaankin syytä elellä ihan vaan itsekseen.

Olisikohan aika perustaa jonkinlainen miesten liitto, vapauttakaa miehet RY tai vastaava ajamaan miesten asiaa ja antamaan miehille koulutusta paristuhteeseen ja elämänhallintaan. Sellaisella olisi minusta huutava tarve.

• Juntti
        M35 kirjoitti:

Ongelma on minusta kaksipiippuinen. Toisaalta naiset asettavat suomalaisille (mutta ei aina ulkomaisille) miehille mahdottomia ja ristiriitaisia vaatimuksia joita on mahdotonta täyttää ja lisäksi naiset käyvät alituista valtataistelua miesten kanssa.

Toisaalta kehitys, naisten "koulutus" ja kotona nähdyt vinoutuneet roolimallit ovat tehneet monista miehistä pehmeitä "nössöjä", joilta puuttuu kaikenlainen jämäkkyys ja itsekunnioitus naisten suhteen.

Koska on minusta varsin epätodennäköistä, että suomalaiset naiset luopuisivat vapaaehtoisesti nykyisestä valta-asemastaan on mielestäni suomalaisella miehellä olemassa lähinnä kolme vaihtoehtoa:

2) Otetaan ulkomaalainen kumppani maasta, jossa vanhat (kunnon) sukupuoliroolit ovat vielä voimissaan
        3) Otetaan itseä niskasta kiinni, jämäköidytään ja aletaan toimia miehekkäästi ja määrätietoisesti.

Itse suosittelisin aloittamista jonkinlaisella miesten ryhtiliikkeellä. Oleellista on että jokainen määrittelee itselleen tietyn minimi reviirin ja liikkumatilan suhteessa kumppaniinsa ja sen jälkeen pidetään siitä määrätietoisesti kiinni. Miehekkyyttä ei ole väkivalta ja naisen alistaminen vaan ITSEKUNNIOITUS. Jos puoliso ei taivu siihen, että miehellä on oma reviiri, elämä ja liikkumatila, niin tarvittaessa vaihdetaan sitten vaikka kumppania.

Pelkästään tämä usein riittäisi, sillä tuollaisella määrätietoisella käytöksellä monet miehet saisivat takaisin puolisonsa kadonneen kunnioituksen. Aina se ei kuitenkaan onnistu.

Mikäli yhteiselämä suomalaisten naisten kanssa ei tunnu onnistuvan on nykyisin varsin helppoa etsiä itselleen ulkomaalainen kumppani maasta jossa asiat eivät ole yhtä huonosti kuin meillä. Maailma on pullollaan naisia, jotka haluavat kumppanikseen kunnollisen suomalaisen miehen.

Jos kumpikaan edellämainituista ei onnistu, on varmaankin syytä elellä ihan vaan itsekseen.

Olisikohan aika perustaa jonkinlainen miesten liitto, vapauttakaa miehet RY tai vastaava ajamaan miesten asiaa ja antamaan miehille koulutusta paristuhteeseen ja elämänhallintaan. Sellaisella olisi minusta huutava tarve.

Ansaitset hatunnoston tuosta kirjoituksesta! Tuo pitäisi liittää muiden nidoksien lisäksi raamatun ensimmäiseksi sivuksi!

• M35
        Juntti kirjoitti:

Ansaitset hatunnoston tuosta kirjoituksesta! Tuo pitäisi liittää muiden nidoksien lisäksi raamatun ensimmäiseksi sivuksi!

Sanoit "Toisaalta yksi ongelma on se, että suomalaiset naiset eivät ANNA suomalaisen miehen olla mies, vaan tuloksena on aina hirveää vänkäämistä."

Kyse on minusta juuri aiemmin mainitsemistani ristiriitaisista odotuksista ja vaatimuksista.
        Miehen pitäisi olla samaan aikaan karski ja jämäkkä machomies ja raju rakastaja mutta myöskin hellä ja ymmärtäväinen koti-isä, joka esiliina päällä paistaa pullaa vauva toisessa kainalossa ja odottaa uravaimoaan kotiin työmatkalta.

Kuka mies tuohon muottiin taipuu? Tuskin juuri kukaan ja siksi suhteet on jo etukäteen tuomittu epäonnistumaan.

• minä

Se viha jota miehet kantavat sisällään.. kaikkea sitä kuulee.. Kannattaisko miehen tehdä omalle elämälleen jotain jos se niin vihainen on.. Vaikka onhan se helppo syyttää naisia niin ei tarvitse oman elämänsä eteen tehdä mitään..

Eikä "naisten työt" miestä tapa vaan naisten nalkutus ja ne on kaksi eri asiaa.. Minä voin rapata autoa ja teen sen jopa ihan mielelläni eikä minulla nouse mitään vihoja miestä kohtaan vaikka "miesten työtä" teenkin.. Mutta jos siitä minulle alettaisiin nalkuttaan niin lähtisin.. Ei ole tapana tukahduttaa tunteita pinnan alle ja odottaa että joskus räjähtää niin kuin teillä miehillä on ilmeisesti tapana..

• minä
        M35 kirjoitti:

tule suurta vahinkoa vaikka alkaisitkin elämään yksin tästä lähtien.. Luultavasti helpotus jollekin naiselle..

• tasa-arvo

Tasa-arvoinen suhde on rautaa. Pitää pysyä kauha niin miehen kuin naisenkin kädessä. Ja vasara.

Kyllä suomalainen mies on paras; niin ihanan siniset silmät ja vaalea iho.

• Anzu

Mene ja ota sit sellainen mies joka ei tee mitään kotona.. Rupea sille talouskoneeksi ja tee kaikki yksin. Siihen pari mukulaa ja käy normaalisti töissä. Miehesi tulee raskaan päivän jälkeen kotiin ja asettuu sohvalle. Sinä tulet vähää myöhemmin ensin haet lapset hoidosta, käy kaupassa ja ilman autoa, koska miehellä on perheen ainoa auto. IHANAA. Ala laittaa ruokaa, pese pyykkiä siivoa, käytä koira lenkillä. Hoida lapsia ja ole heidän kanssaan myös muuten. Korjaa päivällisastiat.. Voitkin ruveta laittamaan lapsia nukkumaan... Pesulle.. Iltapala heille ja miehellesi... Sitten kun lapset nukkuvat. Siivoa vähän lisää, tiskaa, laita pyykkiä... Sitten olet ihana rakastajatar miehellesi. Hauskaa ja onnellista elämää.

• mies?

Toi on todella totta, mitä minulla oli suomalaisen miehen kanssa.
        Joo mut ku ne thait ja muut naiset on kotiäitinä, niin mikäs siinä laitella ruokaa ja muuta.
        Miksi muuten suomalainen mies, kun ottaa suomalaisen naisen, pitää olla joku monitoiminainen. Sit kun se hakee tuolta Aasiasta, niin se voikin jäädä kotiin ja sit täällä kehutaan, kun on ruoka aina valmis tms.

• joo joo

Mitä väliä sillä on kuka ne kotityöt tekee, kunhan ne vain tulevat tehtyä? Mitä tekemistä sillä on naiseuden tai miehisyyden kanssa? Kulttuurillisesti on, mutta biologisesti ei. On luonnollista että nainen tulee raskaaksi ja imettää, toisin sanoen huolehtii pikkulapsesta. On myös luonnollista että mies hoitaa fyysistä voimaa vaativat työt, löytyyhän heiltä enemmän lihasmassaa. Loput töistä ovat mielestäni yhdentekeviä, se hoitakoon jolla on aikaa. Töissäkäyntikin on useimmille vain keino hankkia rahaa, eli mielestäni ei ole tarpeen että lapsiperheen äiti käy töissä mikäli miehellä on varaa elättää koko perhe. Silloin kotityöt jäävät automaattisesti naiselle joka on muutenkin kotona. Jos perheessä ei ole lapsia, ei ole syytä miksi vaimo jäisi kotiin laiskottelemaan töissäkäynnin sijaan. Toisaalta, jos vaimo on työelämässä ja mies jo esim. eläkkeellä tai työtön, eihän ole reilua että vaimo pitkän työpäivän jälkeen hoitaa vielä kotityöt? Mikäli molemmat ovat töissä niin olisi reilua jakaa kodin työt tasan. Eri elämäntilanteissa siis pätevät eri lait. Sellainen "musta tuntuu ettei tosimies siivoa" on turhaa haihattelua.

• joo joo

Taisi viestini mennä jo vähän ohi varsinaisesta aiheesta eli monikulttuurisista suhteista...

• nuori nainen

Olen ketjun aloittajan kanssa samaa mieltä.

Mielestäni sen pitääkin mennä niin, että mies määrää. Ja saa olla kovat otteet. En ole itse ylikiltti pullamössö, mutta mieluummin alistun kun onnistun saamaan miehen tossun alle.

Feministejä ei kaivata tänne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe