Järkyttävät KENGÄT

mariamagda

Minua on aina ihmetyttänyt naisten kengät. Ne ovat malliltaan sellaisia, ettei niissä jalka viihdy. Ainakaan minun jalkani eivät ole koskaan sellaisista pitäneet, kun joskus olen yrittänyt. Ja minulla on tietääkseni aivan normaali terve naisen jalka, k. 37. Ei liikavarpaita tai lättäjalkaa kuten vaikka sisarillani. Jalkoja alkaa väistämättä särkemään niin, että on pakko pian istua tai ottaa kengät pois. Eli niitä on täysin mahdoton pitää kuin hetken.

Ovathan korkeakorkoiset kengät, jotkut ainakin, kauniita, mutta niitä ei ole ihmisen jalalle tehty. Kun olen valittanut joskus jollekin asiasta, niin tällainen korkeakorkokengän ihailija on vaan väittänyt, että kyllä sopivat löytyy.

Onneksi ei sentään ole korkokenkäpakkoa. Löytyy kyllä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä miksi en käytä korkokenkiä.
Erittäin hankalat kävellä. Miksi naisille tehdään jalkaan sopimattomia kenkiä?
Se kauneus, se kauneus, ei väliä vaikka jalka pilaantuisi.

Jostain luin, että jos naiset istuvat pöydän ääressä, pöydän alla on monta poispotkaistua kenkäparia, näin taas ei ole jos miehet istuvat pöydän ääressä.
Mitäs miehet tykkäisitte, jos teidänkin pitäisi laittaa painonne pienen piikin varaan ja vielä yrittää kävellä?

Että tämmöstä tällä kertaa.

38

1722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mi-yes

Eli jos hieman autan.

Patriarkatti on kehittänyt nuo naistenkengät saadakseen naisen rakenteellisesti naismaiseksi. Muuten nainen olisi liian pelottava omana itsenään.

• Antsu

Korkokengät ovat vain osa naisille suunnattua jalkinevalikoimaa. Jos valikoiman laajuus on mielestäsi epäkohta, niin oletpa todella ristiretkellä matalakantaisten tanttamallien puolesta. Periaatteellista mutta ahdistavaa.

• jorojukka-kukka

Kaikki miehet varsinaisia tanttoja?

• Antsu
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Kaikki miehet varsinaisia tanttoja?

Kun sukupuoli on nainen, ikä on 50, elämänkokemus koostuu menetetyistä mahdollisuuksista ja jalassa ovat Ecco Nordic Walk -sauvakävelykengät, niin enpä ihmettele jos tantta-sana saa ihmisen näkemään punaista.

• Soma
        Antsu kirjoitti:

Kun sukupuoli on nainen, ikä on 50, elämänkokemus koostuu menetetyistä mahdollisuuksista ja jalassa ovat Ecco Nordic Walk -sauvakävelykengät, niin enpä ihmettele jos tantta-sana saa ihmisen näkemään punaista.

Vain nuoruus saa näkyä, kiinteä, tuore, tasavärinen liha; ulkomuoto, josta näkyy siihen tuhlatut tunnit. Elämänkokemus, kypsyys ja viisaus ei ole mitään. Taikinainen iho joka ei mahdu kapeaan piparkakkumuottiin, kauhistus! Siis etenkin naisella. Vanhempi mies on charmikas, vanhempi nainen on tantta. Mitäs ovat tantat vapaaehtoisesti menneet elämään niin useita vuosia? Naisen tulee horjua koroilla, tunkea jalkateränsä piikkikärkiin, rakentaa kosmeettinen naamari ja nostaa rintojaan 10 cm. Kun jalat sitten ovat terveytensä menettäneet, tulee vähin äänin painua varjoihin. Vasta alastonta kolmevitosta naista voi sanoa ALASTOMAKSI. Treenatut, pikkubikiniteiniobjektit eivät ole koskaan alasti, heitä suojaa hengettömyyden ja stereotyyppisen ihanteen kuori. Aika ei ole lahja, se on vihollinen. Tartu hetkeen, nuori nainen, koska et ole enää olemassa kun rinnanpääsi lähestyvät Eccojesi kärkiä.

• Antsu
        Soma kirjoitti:

Vain nuoruus saa näkyä, kiinteä, tuore, tasavärinen liha; ulkomuoto, josta näkyy siihen tuhlatut tunnit. Elämänkokemus, kypsyys ja viisaus ei ole mitään. Taikinainen iho joka ei mahdu kapeaan piparkakkumuottiin, kauhistus! Siis etenkin naisella. Vanhempi mies on charmikas, vanhempi nainen on tantta. Mitäs ovat tantat vapaaehtoisesti menneet elämään niin useita vuosia? Naisen tulee horjua koroilla, tunkea jalkateränsä piikkikärkiin, rakentaa kosmeettinen naamari ja nostaa rintojaan 10 cm. Kun jalat sitten ovat terveytensä menettäneet, tulee vähin äänin painua varjoihin. Vasta alastonta kolmevitosta naista voi sanoa ALASTOMAKSI. Treenatut, pikkubikiniteiniobjektit eivät ole koskaan alasti, heitä suojaa hengettömyyden ja stereotyyppisen ihanteen kuori. Aika ei ole lahja, se on vihollinen. Tartu hetkeen, nuori nainen, koska et ole enää olemassa kun rinnanpääsi lähestyvät Eccojesi kärkiä.

Olenkohan aliarvioinut sinut? Teksti oli muodoltaan mukaansatempaavaa ja sisällöltään, melko odotetusti, överiksi heittävää emansipaatiota, mutta varsin henkilökohtaista. Ja se, että tuo kirjoitus, varmasti harkittu ja huolellisesti ulospantu, oli osoitettu JUURI MINULLE, se oli jotain.

• Soma
        Antsu kirjoitti:

Olenkohan aliarvioinut sinut? Teksti oli muodoltaan mukaansatempaavaa ja sisällöltään, melko odotetusti, överiksi heittävää emansipaatiota, mutta varsin henkilökohtaista. Ja se, että tuo kirjoitus, varmasti harkittu ja huolellisesti ulospantu, oli osoitettu JUURI MINULLE, se oli jotain.

Jaa että minutKIN olet aliarvioinut? Onko sulla muita harrastuksia? Mutta oikein kiva että tykkäsit. Mietelmäni oli tarkoitettu vain ja ainoastaan Sinulle, rakas Antsu. Ei kylläkään harkittua tekstiä, ei edes oikoluettua, mutta ilmeisesti olen vaan niin pirun hyvä lauseenmuodostaja. Ei että painava aihe tosin enää retoriikkaa kaipaisi.

• Antsu
        Soma kirjoitti:

Jaa että minutKIN olet aliarvioinut? Onko sulla muita harrastuksia? Mutta oikein kiva että tykkäsit. Mietelmäni oli tarkoitettu vain ja ainoastaan Sinulle, rakas Antsu. Ei kylläkään harkittua tekstiä, ei edes oikoluettua, mutta ilmeisesti olen vaan niin pirun hyvä lauseenmuodostaja. Ei että painava aihe tosin enää retoriikkaa kaipaisi.

Olisit nyt edes jättänyt sen '-kin'-liitteen pois.
        Ja harrastuksista: niitä ei oikeastaan ole. On vain tätä arjen taistelua jossa kaikki liittyy kaikkeen.

Mutta nyt peli poikki ja otsa kurttuun! Hus hus tuollaisille isoille ässille, rakas-tituleeraamisille, tykkäämisille ja kaikelle kivalle! Mihis me siinä sukupuolten sodassa jäätiinkään.....

• mariamagda

vastaus sinulla muuten.

`Korkokengät ovat vain osanaisille suunnattua jalkinevalikoimaa` ja valivalitat. Sitten haukut muut kengät tanttakengiksi.
        Aika ahdistava olet.

• Antsu
        mariamagda kirjoitti:

vastaus sinulla muuten.

`Korkokengät ovat vain osanaisille suunnattua jalkinevalikoimaa` ja valivalitat. Sitten haukut muut kengät tanttakengiksi.
        Aika ahdistava olet.

Moi taas mieliharmi! En ole päässyt kiittämään sinua siitä kohtukateus-tuomiosta, joka vihdoinkin todisti, että minut otetaan vakavasti miehenä.

Mutta asiaan. En olisi uskonut, että jonkun Antsun tantta-heitto onnistuu ahdistamaan emansipoituneita naisia! Minun varpaani kyllä kestävät, käytitte sitten balettitossuja tai rullaluistimia, lenkkareita tai platform-klontteja. JOS joku lähtee kävelylle piikkikoroissa, lupaan arvioida askellusta kriittisesti.

• jorojukka-kukka
        Antsu kirjoitti:

En minä ainakaan. Onko muuten miehet tanttoja matalakorkoisine kenkineen?
        *ihmettelee, kun täällä ei enää pysytä aiheessa*

• jorojukka-kukka
        Soma kirjoitti:

Vanhahkot haahkat (miehet) ovat vasta surkeaa katseltavaa. Kaikki samasta muotista. Yhtä harmaata ja kalvakkaa, pinttyneelle haiskahtavaa edesmennyttä vaatekertaa ja kalju päälaki muutamalla hiuspätkällä siivitettynä, vanhanaikaiset silmälasit, joiden takana tyhmänä toljottava katse. Tämä kapistus seisoo kaiken keskellä (esim. kaupassa) kuin tankki, ei väistä eikä ota yhtään ylimääräistä askelta, mitä kauppalistaan ei ole merkitty. Siinä sitä charmia! :(

• Antsu

Vanhahkot haahkat (miehet) ovat vasta surkeaa katseltavaa. Kaikki samasta muotista. Yhtä harmaata ja kalvakkaa, pinttyneelle haiskahtavaa edesmennyttä vaatekertaa ja kalju päälaki muutamalla hiuspätkällä siivitettynä, vanhanaikaiset silmälasit, joiden takana tyhmänä toljottava katse. Tämä kapistus seisoo kaiken keskellä (esim. kaupassa) kuin tankki, ei väistä eikä ota yhtään ylimääräistä askelta, mitä kauppalistaan ei ole merkitty. Siinä sitä charmia! :(

Ahaa... että kaupassa sitä bongataan miehiä, nuuhkitaan ja otetaan oikein katsekontakti! Marketissa tavataan, jörö! Kauppalista se on paras ankkuri Antsunkin ostosreissulla. Kun lapset kärttävät karkkia ja herkkuja, voin kylmästi vedota että sorry: ei lapussa sellaista ole!

Haahka! Hieno lintu, sellainen villi ja vapaa... kuin Antsu nuoruudessaan, kun siivet alkoivat kantaa...

• femini-SS-ti

naisen pitämään korkeakorkoisia ja epämukavia kenkiä, mies on sika.

• muoriska

on sitten vissiin (f)emakko, kun on aina tykännyt, että jalka lepää paremmin hieman korkeampikantaisesa kengässä kuin lättänäpohjaisessa...

• öhm

Hetkinen! Kyllähän miesten ja naisten pituuserot ovat yksi suurimmista epäkohdista miesten ja naisten tasa-arvon välillä. Tässä se taas nähdään, ettei feministeillä ole todellista halukkuutta edesauttaa tasa-arvon saavuttamista.

• cisma

No mitenkäs sitten saataisiin niitä miehiä lyhyemmiksi? Jollakin tavalla sitomalla, kuten aikoinaan kiinalaisten naisten jalat? Tai kenties venyttämällä naisia?

* pimpom taas *

• sidottuja
      • ja sinä

• jorojukka-kukka

• Kiiklanteri

luonnotonta

• mariamagda

• mariamagda

Kun kapeakärkisiin kenkiin on jalkaansa ahdellut (vähemmän kiduttavaa kuin korkokengät), niin ihan samaan suuntaanhan nuo varpaat on menossa. Pikkuvarvastani olet katsellut kun se koittaa olla olematta ja muotoutunut viereiseen varpaaseen ihan kiinni.

• plum

• aatos

Meneekö niistä jalat pilalle?

• jorojukka-kukka

Jalat menevät niissä pilalle. Vaivasenluuleikkaukset ovat monen naisen arkea.

• Mä vaan

Jalat menevät niissä pilalle. Vaivasenluuleikkaukset ovat monen naisen arkea.

ihmetellä miksi niitä käytetään?

• meek
        Mä vaan kirjoitti:

Ei oma emäntäni ainakaan korkokenkiä käytä, enkä ole koskaan moisia osannut hänen jalkoihinsa kaivata. Ihmetyttää, että tällaisestakin asiasta vauhkotaan tasa-arvon nimeen, kun ei voisi vähempää kiinnostaa, mitkä töppöset niillä naisilla on jaloissaan.

• jorojukka-kukka
        Mä vaan kirjoitti:

Jotkut naiset yhä edelleenkin tekevät itseään tykö miehille pukeutumisen keinoin. Joku tuolla jossain kirjoitti Lihatiskistä, joka tarina on varmaankin totta.

Minä en kyllä korkkareita jalkaani laittaisi miehen takia, enkä muutenkaan lotkauttaisi korvaanikaan miehen takia. Se mies, joka tarvitsee keimailuja naisen taholta, ei olisi minun tyyppiseni lainkaan.

• Soma

Jotkut naiset yhä edelleenkin tekevät itseään tykö miehille pukeutumisen keinoin. Joku tuolla jossain kirjoitti Lihatiskistä, joka tarina on varmaankin totta.

Minä en kyllä korkkareita jalkaani laittaisi miehen takia, enkä muutenkaan lotkauttaisi korvaanikaan miehen takia. Se mies, joka tarvitsee keimailuja naisen taholta, ei olisi minun tyyppiseni lainkaan.

Tykkään susta:)

• Tuosta viimeisestä lauseesta jäi sellainen maku suuhun, että sinä tuntuisit syyttävän miehiä näistä epäoikeudenmukaisista kenkäluomuksista.

Omasta mielestäni korkokengät ovat epäkäytännöllisiä. En ole oikein ymmärtänyt millä logiikalla kävelystä pitäisi tietentahtoen tehdä vaikeampaa kuin sen tarvitsee olla. Korkokengät myös lisäävät naisen pituutta, jonka näen huonona asiana. Pidän lyhyemmistä naisista kuin itse olen, samaten varmasti useimmat muut miehet.

Mutta pidetään nyt kuitenkin mielessä kuka näitä kenkiä ja muuta muotia suunnittelee. Naisethan niitä luo! Ja naisille niitä markkinoidaan ja naiset niitä ostaa. En ainakaan itse ole koskaan ostanut tyttöystävälle korkokenkiä. Itse hän on niitä ostanut useammankin parin, vaikka olen koittanut vihjailla niiden olevan epäkäytännöllisiä.

Minusta miehiä ei voi syyttä korkokenkien käytöstä. Se on naisten oma valinta jonka takana ovat naisten omat motiivit. Kaveriporukastani yksikään ei ole koskaan sanonut korkojen olevan edes kauniit tai puoleensavetävät. Useampikin on niitä manannut, koska ne pidentävät naisia.

Itselläni on kahdet kesäkengät. Molemmat ovat tismalleen saman mallin nahkakengät. Toinen pari on ruskea, toinen musta. Vahaan ja kiillotan ne joka perjantai-ilta. Loogista ja toimivaa, sekä ennenkaikkea helppoa ja kivutonta.

- Dekas

(PS: En ole raaskinut kertoa tyttöystävälle, että hän on paljon söpömpi korottomissa kengissä, koska hän niin nauttii koroissa kulkemisesta. Syy tähän on toistaiseksi selvittämättä. Jaksaa kuitenkin aina manata kuinka huonot kadut meillä täällä Suomessa on, kuulemma vaikeaa kävellä koroilla täällä.)

(PPS: Jos joku teistä arvon naisista osaisi kertoa tietämättömälle miehelle miksi te niitä korkoja viitsitte logiikan ja järjen vastaisesti käyttää, olisin kiitollinen)

(PPPS: Miksi naisilla muuten on sata paria kenkiä?)

• mariamagda

Ainoa hyvä syy miksi niitä pitäisin, olisi se, että tulisin pidemmäksi. Mutta sievin sandaaleissa jalkani nytkin lepäävät.

Siitä vaan sanomaan, ettet pidä korkokengistä.

• joutavaa mäkätystä

juurihan olemme saanet kuulla kuinka hyviä johtajia naiset ovat yritysmaailmassa, perustakaa kenkätehdas ja suunnitelkaa jalkaanne sopivia kenkiä - luulisi nyt noin älykkäiden naisten tajunneen moisen mahdollisuuden ihan omin päinkin............

• mariamagda

mies ei vastannut, miltä tuntuisi ajatus että joutuisi itse ahtamaan jalkansa aivan liian pieniin kenkiin kärjestä vaikka 10 cm korkeudelle vaikka piikkikorolla.

• riittää älyä

olla työntämättä jalkojaan liian pieniin kenkiin

• Soma
        riittää älyä kirjoitti:

olla työntämättä jalkojaan liian pieniin kenkiin

oikein, että korkokengät ovat miesten mielestä tarpeettomia? Ja että nainen on yhtä haluttava ja naisellinen MUKAVISSA kengissä kuin ensisijaisesti hyvännäköisissä kengissä? HITSI! Ensimmäinen positiivinen asia jonka olen miehistä tällä palstalla oppinut. Kunnes joku tämän kumoaa.

• Nari_Säre

...että mikä estää kulkemasta mummuhuopikkaissa sinua?

ts. nehän täyttävät mukavuusjutut (samaten pappatohvelit, joita varmaan saisi myös kolmiseiskakoolle).

Mikä tekee naisten kengistä "naisten kengät"?

• Fem

Tässä tuli sivuhuomiona se voittokommentti, miksi on parempi olla nainen kuin mies. Voi heittää kengät pois jalastaan, eikä sitä pidetä sopimattomana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      101
      2900
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1834
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      386
      1692
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe