tervehdys..
niin miksi on vaikeata saada
lomittajaa.. pohjosessa ainakin..
jos alle 1000e kk on palkka niin
ei tarvii ihmetellä...
huomaa että 7 päiväsiä
työviikkoja...
koko päivän kiinni...
oltava valmiina lähtemään töihin
vaikka keskellä yötä.. ei muuta korvausta
kuin kilometrit.. jos tunnit on sumplittu
sillei "sopivasti"...
12 päivää töitä 3 vapaata... jee...
ja joskus ei ole näitä kolmee vapaatakaan...
nyt riitti mulle...
ainoo mitä tulee ikävä niin lehmuskoja...
ja muutenkin duunia...
mutta ei ole mahdollista
käydä töissä kun rahat
ei riitä laskuhin...
seuraavan kk liksa 894e jippii...
300e vuokra autonvakuutus 100e
140e sähkölasku..
onneksi sähkölasku on vaan
joka toinen kuukausi...
kiitos vaan ja näkemiin...
maatalouslomittajista pulaa.. miksikö?
9
1319
Vastaukset
- Heinä
maaseutulomittajaksi. Lapin läänissä. Kovin innostunut olen muuten, mutta tuo palkkaus ei hyvä.
Kertoisiko joku, mistä maatalousalan työstä tienaa hyvin?- heltu
Näet miten ahneita isännät ovat. Maataloustuet ovat 2,4 mrv euroa/ vuosi. /70000 yrittäjää laske mitä palkaa yrittäjä itse saa yhteiskunnalta!
heltu kirjoitti:
Näet miten ahneita isännät ovat. Maataloustuet ovat 2,4 mrv euroa/ vuosi. /70000 yrittäjää laske mitä palkaa yrittäjä itse saa yhteiskunnalta!
paljonko tuloihin tarvittavat menot mahtaa olla tilaa kohti?
- turhautunut..
heltu kirjoitti:
iltaa..
nyt ei ole kyse tilallisten
ahneudesta.. vaan kunnan..
silloin ollaan tuntiliksalla kun
se on kunnalle halvin ratkasu...
ja kun "tunnit" ei täyty ollaankin
65% prosenttisia kk liksalaisia..
mikä järki? en ymmärrä..
pitäiskö tässä mennä sossuun???
ei saatana... joku roti..
kyllä työllä pitää elää niin ettei
tarvii ruikuttaa missään luukulla...
noh eipähän tarvii enään
tehä tätä ku 3 viikkoo..
ja sitte loppu...
ehkä tässä vielä jotain keksii
millä elää...
noh nyt pitäis jo mennä nukkuu
ku kello soi 5:00.. onneks
tila on lähellä... - terveisiä
heltu kirjoitti:
Ei isännät maksa eikä määrää lomittajien palkoista,
kuntien patalaiskat sossuvirkamiehet niistä päättää. - Ent.lomittaja
terveisiä kirjoitti:
Ei isännät maksa eikä määrää lomittajien palkoista,
kuntien patalaiskat sossuvirkamiehet niistä päättää....taisi alkaa mennä enemmän taikka vähemmän alaspäin kuin lehmän häntä silloin, kun kellokortin kanssa lomittaja alkoi navettahommia tekemään. "Pisteytys" siellä, toinen täällä...
Noin yleensä taitaa olla lomittajien palkkaan osuutensa syissä jos sepissäkin, niin kunnan lomitustoiminnan hoitavissa tahoissa kuin taloollisissakin -- "Pisteytys" -> paljonko aikaa menee mihinkin työvaiheeseen maatilan/navetan töissä ->siltä ajalta maatilallinen maksaa osansa etupäässä sairauslomituksissa, joiden tuoma työtuntimäärä on vaikuttanut myös varsinaisen lomituksen tuntimäärään!!!, lomittaja valtion jakamista lomitukseen varatuista määrärahoista palkkaa saa.
Joka taholla on rahasta kysymys. - janna
Traktori- ja lypsykoneiden huoltomiehillä on ainakin hyvät tuntitaksat
- Joku, ken tiedä ei
janna kirjoitti:
Traktori- ja lypsykoneiden huoltomiehillä on ainakin hyvät tuntitaksat
Onko esimerkiksi DeLavalin autolla ajeleva henkilö tällainen lypsykoneen huoltaja?
- janna
Joku, ken tiedä ei kirjoitti:
Onko esimerkiksi DeLavalin autolla ajeleva henkilö tällainen lypsykoneen huoltaja?
On.Veloitettava tuntitaksa on kiitettävä, en tosin tiedä paljonko de laval ottaa provikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272276Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502259- 1272189
- 1282118
- 541756
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2411643- 311361
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161195Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381137