Kas, olitkin jo hereillä..
Hyvää huomenta, rakas vaimoni.. * puss!! Valvoin kuutamoisessa yössä pikkutunneille saakka, jotenkin vain ei nukuttanut. Hoh hoijaa.. nyt kyllä tekee mieli vielä käpertyä viereesi toviksi.. Laitan vaan tuon aamukahvin porisemaan ensin.
Tianaiseni..
201
3007
Vastaukset
- pikkudee
Kaippa muistit jotta tänään on se yhtiökokous..
No eppä tietenkää. Ei täs ny vielä hengenhätä oo, puoliltapäivin se asianajaja lupaali olla meillä. Pirä ny huoli jottoot paikalla ku oot kerran yhtiön suurin osakaski. Velipoikaki tuli jo eileen tänne.
Kylymä aamu.. Pitää täs teherä pesähän valakian jotta tarietahan... joo hei.... sehän se valvottikin minua kun en tiedä olisiko se yhtiömuutos Y. Laatta Ky:lle sittenkään oikea askel. Osakeyhtiö... kyllähän se hienolta kuulostaisi mutta että oikein pörssiin..
- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. sehän se valvottikin minua kun en tiedä olisiko se yhtiömuutos Y. Laatta Ky:lle sittenkään oikea askel. Osakeyhtiö... kyllähän se hienolta kuulostaisi mutta että oikein pörssiin..
olet niin kovasti huolestuneen näköinen y.l=ylettömän laadukas mieheni, mikäs nyt noin pistää kulmat kera otsan kurttuun.
kovasti miettii hän y.l=yrjö laatta, mennään me lapsoset sinne ulos ja annetaan isän miettiä ja pohtia. suukko ja halaus y.l=yrjö laadukas
t:rinsessa ja huoli
- rinsessa
aamukahvit on nautittu pitkän kaavan mukaan kera lasten ja aamupuuron y.l=yhäti laadukas herra laattani, alkaa olla jo niin koleaa ja sangen viileää kera tuulosen ,että varpakseni palelee tylliksen alla, nytkin jalassani on sinun aamutohvelit ja meinaan mennä kumoon sekä nurin saatikka nenälleni y.l=ylin lattiamestarini, pitäisikös tehdä viileälle lattialle jotakin, emme voi takan ääressä kelliä jos viima käy lemmenpesän lattialla ja ajattele pikku georgea ja rianaa aina villasukat jalassa y.l=ylen laatuisa yrjö, sinun rakkautesi kyllä pitää meidät lämpöisenä kera takkatulen.
hupss,auts, no niin taas meni tohvelit ristiin ja tässä ollaan mahallaan pöydän alla, autappas yrjö hiukan! y.l=yrjö laupias samarialainen, katsos kun olikin tohvelit väärissä jaloissa, ilmankos tuntui kävely hiukan hankalalta y.l=yritteliäs laatumieheni, menen hetkiseksi lasten kanssa ulkoilemaan ja katselemme samalla näkyykö palkoa missään, ai jestas, enhän minä tohveleissa voi mennä!lapset ojennukseen ja ulkoilemaan, antakaas isille suukko kera halin! T:rinsessa ja tohvelit kokoa 45..tässä itsekkin todennut saman ilmiön. Talvi tulee ja meillä on vain tuo takka lämpöä antamassa. Kyllä tässä pitää jostain saada lisää lämpöä huvilaan. Tämähän tehtiinkin alunperin vain kesänviettopaikaksi.
Tilkkeellä ja pilkkeellä ei tätä lämpimäksi saa.
Minä nyt mietin tätäkin asiaa yön yli. aivan kuin eräs laajakatseinen poliitikko.
Lapsosten ei pidä vilusta kärsimän.. se olisi ikävää ja anteeksiantamatonta. Tulkaahan pienet isukin sylkkään... Laatan laadukkaat lapset, Riana ja George..!
Körö körö kirkolle.. oosakeeannille..
- Wasama
ajattalin että se oli se ikkunasta loistava hopeinen Kuu...
Minua nimittäin on kiehtonut jo pitemmän aikaa tuo Punainen planeetta. Alusten aikataulut, reitit ja valuutat jo lähes selvitetty. Hyvästi yhtiökokoukset, silakan haju ja kikattava navettapiika- täältä tullaan ! - Y.L.
Yhtiökokous on pidetty ja liki yhteisellä päätöksellä ryhdytään tekemään tästä kommandiittiyhtiöstä trendikästä ja globaalia osakeyhtiötä. Jotain sellaista se asianajaja sanoi..
dingman oli ainoa joka pani hanttiin loppuun saakka. pikkudee ja minä kuitenkin omistamme 75 % nykyisestä yhtiöstä joten hän jäi niinsanotusti nuolemaan näpyköitään.
Minähän kiinnostuin heti kun talousjohtaja Roponen esitelmöi hienosta optio-ohjelmasta, joka palkitsee meitä avainhenkilöitä firman hyvästä kasvusta.
Osakepohjaa pitää vaan laajentaa.
Minä olen aivan innoissani näistä rahaalupaavista näkymistä... Miksi Tiana olet niin aprikoivan näköinen ? Otappas lentosuukko
* tups!!... lapsille myös * puks! ja * poks!...- rinsessa
ja tuumailen osakepohjaa ja antimia kera tilkkeen ja pilkkeen y.l=ylen laadukas laadukkaitten lasten isä, minä en nyt ole ollenkaan kärryillä, mutta jos tuo kokous aiheutti sellaisen tuloksen ,että saadaan lemmenpesään muutakin lämpöä kuin yrjö, niin olen ylen tyytyväinen rouva laatta.
y.l=yrjö laattaseni saisikohan sitä muutamaa numeroa pienemmät tohvelitkin, näillä sinun tohveleilla kun astelen niin ne tuppaavat jäämään aina jalkaan uloskin mennessä y.l=ylen laatuisa rouvasi astelee pihalle tylliksessä ja yrjön tohveleissa, hassua, lapsetkin nauravat minulle tuon tuosta kun kompastelen.
T:rinsessa ja vaikeat osakeannit kera pohjallisen - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
ja tuumailen osakepohjaa ja antimia kera tilkkeen ja pilkkeen y.l=ylen laadukas laadukkaitten lasten isä, minä en nyt ole ollenkaan kärryillä, mutta jos tuo kokous aiheutti sellaisen tuloksen ,että saadaan lemmenpesään muutakin lämpöä kuin yrjö, niin olen ylen tyytyväinen rouva laatta.
y.l=yrjö laattaseni saisikohan sitä muutamaa numeroa pienemmät tohvelitkin, näillä sinun tohveleilla kun astelen niin ne tuppaavat jäämään aina jalkaan uloskin mennessä y.l=ylen laatuisa rouvasi astelee pihalle tylliksessä ja yrjön tohveleissa, hassua, lapsetkin nauravat minulle tuon tuosta kun kompastelen.
T:rinsessa ja vaikeat osakeannit kera pohjallisen.. sinulle tohveliinit heti huomenna kun käväisen Hälssingissä siskonpoikien kanssa laittamassa yhtiömuotomuutoksen vireille.
Itseasiassa Y.Laatta Ky tuo maahan mm. laadukkaita kiinalaisia ilta- ja aamutossuja.
En heti tuota muistanutkaan. Täytyypä käydä maahantuontiterminaalissa Hälssingin satamassa ja tuoda sopivankokoiset sipsuttimet sinulle. Mikäs se numerosi olikaan..
Rakas, joko olet laittautunut yöunille..?
Tässä yösuudelmainen laadukkaalle rouva Laatalle.
* smack!!
Lapset pelaavat Mustaa Pekkaa tuolla yläkerrassa.. He nyt ainakin saisivat jo mennä yöpuulle. RIANA.. GEORGE... Nyt unimaahan, unijuna jo puksuttaa.. - rva.rinsessa.laatta
Y.L. kirjoitti:
.. sinulle tohveliinit heti huomenna kun käväisen Hälssingissä siskonpoikien kanssa laittamassa yhtiömuotomuutoksen vireille.
Itseasiassa Y.Laatta Ky tuo maahan mm. laadukkaita kiinalaisia ilta- ja aamutossuja.
En heti tuota muistanutkaan. Täytyypä käydä maahantuontiterminaalissa Hälssingin satamassa ja tuoda sopivankokoiset sipsuttimet sinulle. Mikäs se numerosi olikaan..
Rakas, joko olet laittautunut yöunille..?
Tässä yösuudelmainen laadukkaalle rouva Laatalle.
* smack!!
Lapset pelaavat Mustaa Pekkaa tuolla yläkerrassa.. He nyt ainakin saisivat jo mennä yöpuulle. RIANA.. GEORGE... Nyt unimaahan, unijuna jo puksuttaa..lapsoset uinuvat! y.l=ylen laadukkaani, minun jalan kokoako et muista? se on siro 38, ylen lahjakkaasti y.l olet sen nyt mennyt unohtamaan.
y.l=yrjö laadukas samalla voisit tuoda tohvelit rianalle ja georgelle ,pojalle sellaiset kuin sinulla ja tytölle samanmoiset kera tupsun kuin tuot minulle.
suukkosia olisin vailla ja suunitelmaa y.l=yhäti lukuisan kekseliäs mieheni, miten saadaan lattia lämpöiseksi ja tuleeko sinusta nyt sitten pörssi-meklari kera vasaran tahi nuijan?
T:rinsessa ja epätieto rva.rinsessa.laatta kirjoitti:
lapsoset uinuvat! y.l=ylen laadukkaani, minun jalan kokoako et muista? se on siro 38, ylen lahjakkaasti y.l olet sen nyt mennyt unohtamaan.
y.l=yrjö laadukas samalla voisit tuoda tohvelit rianalle ja georgelle ,pojalle sellaiset kuin sinulla ja tytölle samanmoiset kera tupsun kuin tuot minulle.
suukkosia olisin vailla ja suunitelmaa y.l=yhäti lukuisan kekseliäs mieheni, miten saadaan lattia lämpöiseksi ja tuleeko sinusta nyt sitten pörssi-meklari kera vasaran tahi nuijan?
T:rinsessa ja epätieto.. tämä häpeällinen kömmähdys.. 38, 38, 38....
nyt muistan sen lopun elämäni ajan..
Onnea muuten hienolle nikillesi.. Tosi uljas..!
Lapsille laitetaan numeroa 28, eikös se niin ollut..?
Minä laitan ne lapulle niin ei tule virheksiä. Siis tupsulliset 28 ja 38, ja tupsuton miestenmalli 28 ... Kas niin.
Tuota noin, en ala pörssimeklariksi mutta muuten pörssejä seuraan entistä innnokkaammin jos se Y.Laatta Oy sitten joskus siellä on mukana.
Minä jatkan samoissa tehtävissä kuin tähänkin asti.
Olen miettinyt tuota lämmitystä.. Yksi vaihtoehto on sähkölämmitys mutta pitkällä aikavälillä se on tosi kallis ratkaisu.
Kyllä minusta maalämpö soveltuisi hyvin tähän meidän huvilalle! Mitäs siihen sanot, * moisk!!.., kultaseni ?- rva.rinsessa.laatta
Y.Laatta kirjoitti:
.. tämä häpeällinen kömmähdys.. 38, 38, 38....
nyt muistan sen lopun elämäni ajan..
Onnea muuten hienolle nikillesi.. Tosi uljas..!
Lapsille laitetaan numeroa 28, eikös se niin ollut..?
Minä laitan ne lapulle niin ei tule virheksiä. Siis tupsulliset 28 ja 38, ja tupsuton miestenmalli 28 ... Kas niin.
Tuota noin, en ala pörssimeklariksi mutta muuten pörssejä seuraan entistä innnokkaammin jos se Y.Laatta Oy sitten joskus siellä on mukana.
Minä jatkan samoissa tehtävissä kuin tähänkin asti.
Olen miettinyt tuota lämmitystä.. Yksi vaihtoehto on sähkölämmitys mutta pitkällä aikavälillä se on tosi kallis ratkaisu.
Kyllä minusta maalämpö soveltuisi hyvin tähän meidän huvilalle! Mitäs siihen sanot, * moisk!!.., kultaseni ?mitäs se sitten tahtoo sanoa? y.l=yrjö laatuisa lattian lämmittäjä, tarkoittaako se sitä, että ensin lämmitämme maata lemmenpesän alta ja siten saamme lämpöä pesään? mutta eikös siinä ole jo vaaran paikat ja tuliset hiillokset kera palohälyn. y.l=yrjö laadukas, koitas nyt selittää minulle niin etten ihan sekaannu asioissa.
T:rinsessa ja yli ymmärryksen asenne rva.rinsessa.laatta kirjoitti:
mitäs se sitten tahtoo sanoa? y.l=yrjö laatuisa lattian lämmittäjä, tarkoittaako se sitä, että ensin lämmitämme maata lemmenpesän alta ja siten saamme lämpöä pesään? mutta eikös siinä ole jo vaaran paikat ja tuliset hiillokset kera palohälyn. y.l=yrjö laadukas, koitas nyt selittää minulle niin etten ihan sekaannu asioissa.
T:rinsessa ja yli ymmärryksen asenne.. ei nyt sentään ihan niin..
Meidän tapauksessa maalämpö sopisi mitä mainioimmin koska tässä on järvi aivan rannassa. Sinne upotettaisiin muoviputkea noin satasen metriä pitkälti ja putken sisään kiertämään lämpöä vedestä itseensä keräävä neste. Huvilaan laitetaan lämpöpumppu joka luovuttaa nesteen lämmön huoneilmaan ja käyttöveteen. Se olisi minusta nykyaikainen ja egologinen ratkaisu.. Jopa trendikäs, etten sanoisi!
Ei me lattian alle ala valkeita laittamaan.. Hui..
No, miltäs kuulostaa Tiana..?- rva.rinsessa.laatta
Y.Laatta kirjoitti:
.. ei nyt sentään ihan niin..
Meidän tapauksessa maalämpö sopisi mitä mainioimmin koska tässä on järvi aivan rannassa. Sinne upotettaisiin muoviputkea noin satasen metriä pitkälti ja putken sisään kiertämään lämpöä vedestä itseensä keräävä neste. Huvilaan laitetaan lämpöpumppu joka luovuttaa nesteen lämmön huoneilmaan ja käyttöveteen. Se olisi minusta nykyaikainen ja egologinen ratkaisu.. Jopa trendikäs, etten sanoisi!
Ei me lattian alle ala valkeita laittamaan.. Hui..
No, miltäs kuulostaa Tiana..?kamalan tekniseltä mutta hyvältä! y.l=yrjö laatuisa, mistä sinä nuo kaikki tiedot olet ammentanut? olen niin ylpeä noin älykkäästä miehestäni.
y.l=ylin lajitoverini, upotetaan putkea ja otetaan lämpöä vedestä se olisikin jo hienoa ja kekseliästä, tuleeko sellainen kalliiksi ja voiko sen saada kuinka pian?
y.l=yhteinen lattianlaitto projekti siis laitetaan käyntiin, mistä tarvikkeet ja laitankos minäkin niitä putkia ja letkuja?
y.l=ylen laadukkaani, kovasti tahtoisin auttaa, osaan koota riippuliidokin käden käänteessä ja omella,leipoa,kutaista ja suudella, mutta onkohan minusta lattian laittajaksi?
T:rinsessa innokas apuri rva.rinsessa.laatta kirjoitti:
kamalan tekniseltä mutta hyvältä! y.l=yrjö laatuisa, mistä sinä nuo kaikki tiedot olet ammentanut? olen niin ylpeä noin älykkäästä miehestäni.
y.l=ylin lajitoverini, upotetaan putkea ja otetaan lämpöä vedestä se olisikin jo hienoa ja kekseliästä, tuleeko sellainen kalliiksi ja voiko sen saada kuinka pian?
y.l=yhteinen lattianlaitto projekti siis laitetaan käyntiin, mistä tarvikkeet ja laitankos minäkin niitä putkia ja letkuja?
y.l=ylen laadukkaani, kovasti tahtoisin auttaa, osaan koota riippuliidokin käden käänteessä ja omella,leipoa,kutaista ja suudella, mutta onkohan minusta lattian laittajaksi?
T:rinsessa innokas apuri.. tuolla kirkonkylällä käydessäni vesijohtoliikkeessä maalämpöasioita ja sain oikein tietoiskun tutulta putkimieheltä. Melkein muuten lensin selälleni iskun voimasta..
Putkimies Suntti lupasi ihan kohtuuhintaisen urakan jos me häneltä päädymme ottamaan kaiken tarvittavan siihen hommaan.
Turha sitä on maailman ääristä ottaa ketään tähän, sittenhän meillä on huoltomieskin läheltä tiedossa jos ongelmia syntyy.
Tehdään sellainen urakka että aputyöt hoitaa parivaljakko Ykä&Tiana ja varsinaisen asennushommelin tämä herra Suntti.
Parhaassa tapauksessa meillä on lisälämpöä jo viikon lopulla..
Ahh.. Eikös tunnu houkuttelevalta... liikkua paljain jaloin huvilassa talvellakin..pyyhkiä hikeä otsalta..- rva.rinsessa.laatta
Y.Laatta kirjoitti:
.. tuolla kirkonkylällä käydessäni vesijohtoliikkeessä maalämpöasioita ja sain oikein tietoiskun tutulta putkimieheltä. Melkein muuten lensin selälleni iskun voimasta..
Putkimies Suntti lupasi ihan kohtuuhintaisen urakan jos me häneltä päädymme ottamaan kaiken tarvittavan siihen hommaan.
Turha sitä on maailman ääristä ottaa ketään tähän, sittenhän meillä on huoltomieskin läheltä tiedossa jos ongelmia syntyy.
Tehdään sellainen urakka että aputyöt hoitaa parivaljakko Ykä&Tiana ja varsinaisen asennushommelin tämä herra Suntti.
Parhaassa tapauksessa meillä on lisälämpöä jo viikon lopulla..
Ahh.. Eikös tunnu houkuttelevalta... liikkua paljain jaloin huvilassa talvellakin..pyyhkiä hikeä otsalta..hyvinkin saati sitten mielenkiintoiselta
y.l=yrjö lahjakas, ajattele kellimistä takan äärellä ilman vetoa, ja ajattele minua jossakin yö-tylliksessä ilman sinun aamu tohveleitasi.
y.l=ylen laadukkaasti ajattelit tuon lämmityshommelin laiton, muistiini palasi tylliksen naulaus laituriin kera yrjön kongon-kana aitauksen teko, olemme aika vaarallisia timpureita, tai minä taidan olla.
y.l=ylen laadukkaani, minä silloin löin sinua päähän, vaikka piti lyödä ihan muuhun päähän, voi annahan suudelmainen ja halaus!
siis, putkimies suntti töihin ja apumiehet passiin, varmuuden varalle. y.l=yhäti laadukas mieheni, minä voin toimia muona-vastaavana, se onnistuu minulta ilman kommelluksia.
T:rinsessa ja helpotuksen huokaus rva.rinsessa.laatta kirjoitti:
hyvinkin saati sitten mielenkiintoiselta
y.l=yrjö lahjakas, ajattele kellimistä takan äärellä ilman vetoa, ja ajattele minua jossakin yö-tylliksessä ilman sinun aamu tohveleitasi.
y.l=ylen laadukkaasti ajattelit tuon lämmityshommelin laiton, muistiini palasi tylliksen naulaus laituriin kera yrjön kongon-kana aitauksen teko, olemme aika vaarallisia timpureita, tai minä taidan olla.
y.l=ylen laadukkaani, minä silloin löin sinua päähän, vaikka piti lyödä ihan muuhun päähän, voi annahan suudelmainen ja halaus!
siis, putkimies suntti töihin ja apumiehet passiin, varmuuden varalle. y.l=yhäti laadukas mieheni, minä voin toimia muona-vastaavana, se onnistuu minulta ilman kommelluksia.
T:rinsessa ja helpotuksen huokaus.. Tianani.. älä niitä vanhoja kämmejä enää muistele.. Tämä homma hoidetaan tyylillä ja taidolla. Kyllä me nyt yksi putki saadaan upoksiin tuohon rantaveteen ja rantahiekka on pehmoista ja helposti lapioitavaa..
Toki tarvitaan muonamestariakin ja siinä onkin sitten vain yksi varteenotettava ehdokas: Tiana Aralmiina Laatta..
Oma * puss!!, suloinen * kiss!!, rinsessaiseni.. {{{***}}}
Jokohan mentäisiin nukkumaan ? Huomenna on varhainen lähtö Hälssinkiin, Hujanen tulee heti aamupäivällä Cessnalla hakemaan tuosta kotirannasta. pikkudee ja dingman tulevat mukaan.- rva.rinsessa.laatta
Y.Laatta kirjoitti:
.. Tianani.. älä niitä vanhoja kämmejä enää muistele.. Tämä homma hoidetaan tyylillä ja taidolla. Kyllä me nyt yksi putki saadaan upoksiin tuohon rantaveteen ja rantahiekka on pehmoista ja helposti lapioitavaa..
Toki tarvitaan muonamestariakin ja siinä onkin sitten vain yksi varteenotettava ehdokas: Tiana Aralmiina Laatta..
Oma * puss!!, suloinen * kiss!!, rinsessaiseni.. {{{***}}}
Jokohan mentäisiin nukkumaan ? Huomenna on varhainen lähtö Hälssinkiin, Hujanen tulee heti aamupäivällä Cessnalla hakemaan tuosta kotirannasta. pikkudee ja dingman tulevat mukaan.nukkumaan! y.l=ylen laadukkaani, pääni on täynnä suunitelmia ja ruokaohjeita, ne pitää saada nyt järjestykseen ja siihen ei auta kuin uni y.l=yrjö laatuisan kainalossa.
siispä hernespehkuun ja uinumaan, lapset heräävät aikaisin ja sinulla on varhainen lähtö aamulla. y.l=yrjö laatta, muista tohvelit ja suukkoset, ilman niitä ei rinsessa pärjää.
tules yrjöseni tänne, ihan viereen! y.l=ymmärrän laadun kun sellaisen näen, hymmmmmm! yötä yrjö!
T:rinsessa kera turvallisen kainalon rva.rinsessa.laatta kirjoitti:
nukkumaan! y.l=ylen laadukkaani, pääni on täynnä suunitelmia ja ruokaohjeita, ne pitää saada nyt järjestykseen ja siihen ei auta kuin uni y.l=yrjö laatuisan kainalossa.
siispä hernespehkuun ja uinumaan, lapset heräävät aikaisin ja sinulla on varhainen lähtö aamulla. y.l=yrjö laatta, muista tohvelit ja suukkoset, ilman niitä ei rinsessa pärjää.
tules yrjöseni tänne, ihan viereen! y.l=ymmärrän laadun kun sellaisen näen, hymmmmmm! yötä yrjö!
T:rinsessa kera turvallisen kainalon.. me tarkenisimme vaikka keskitalven pakkasissa.. Rakkautemme lämpö on kuumaa ja säteilee ympäristöön ihastuttavalla tavalla.
Ajatellaan tuolla hernespehkussa vielä nämä asiat varmuuden vuoksi uudestaan ja sitten unessa ne loksahtavat oikeisiin uomiinsa..
Itse asiassa minua ei enää nukutakkaan kovin hartaasti..
Ehkäpä..
Noh, eipä huikita näistä kaikille.. * moisk!! ... Kumpi ensin pehkussa.. "Hyvää Yötä"
Hohhoijaa... Ääh.. Herätyskello, tuo julma aamujeni pilaaja..
Ai mutta tänään onkin se Hyvin Tärkeä Päivä..
Huomenta rinsessani.. * moisk!! (((***)))
Näitkös unta maalämpöputkesta? Minä uneksin isoista optioista.. Tänään se kaikki laitetaan alulle.
Konsultti Sarvansuo odottaa visioineen Hälssingissä. Minäpäs laitan tuon kahvin porisemaan, on mukavampi lentää täysin vatsoin, Hujasen Cessnassa kun ei ole lentoemäntää eikä tarjoilua.
Soitan sitten koneesta sille putkimiehelle ja vahvistan urakan..
Lapset nukkuvat näemmä vielä.. Minä annan pienet * ja * poskipusut heille ja sinulle vähän mojovamman suukko-satsin ... * mjuiskis!! * smack!! * suuk!! ...
Jaahass, sieltähän se kone jo kuuluu tulevankin, somasti Cessna pyrähtää rantaveteen kuin vesilintu. Hujanen osaa hommansa ja kone kelluu ponttoonien varassa vakaasti. Se on menoa nyt.. Hei iltaan asti!- rinsessa
armaani y.l=ylen laadukas mieheni! muista tohvelit!
voi, olen aina ihan itku kurkussa kera pillityksen kun lähdet työ että ostosmatkoille, muista y.l=ylen laatuisa viininmaistajani ,että ruuan kanssa siellä ei saa litkiä vaan siemailla, muuten menee työ ja putkihommat sekaisin ja sikinsokin ja tohveleistakin voi tulla kumisaappaat!
y.l=yleisön laatiman gallupin mukaan niin voi käydä jos litkii eikä siemaile!
suukko ja halaus matkaan y.l=yrjö laatta, täällä me odotamma sinua turavallisesti kotiin!
T:rinsessa kera ohjeen että muistutuksen - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
armaani y.l=ylen laadukas mieheni! muista tohvelit!
voi, olen aina ihan itku kurkussa kera pillityksen kun lähdet työ että ostosmatkoille, muista y.l=ylen laatuisa viininmaistajani ,että ruuan kanssa siellä ei saa litkiä vaan siemailla, muuten menee työ ja putkihommat sekaisin ja sikinsokin ja tohveleistakin voi tulla kumisaappaat!
y.l=yleisön laatiman gallupin mukaan niin voi käydä jos litkii eikä siemaile!
suukko ja halaus matkaan y.l=yrjö laatta, täällä me odotamma sinua turavallisesti kotiin!
T:rinsessa kera ohjeen että muistutuksenHoidan hommat tyylillä.. kunniasanalla!
Tohvelit tulevat kotimatkalla, olihan se koko 38.. ja pienet tossukaiset no 28..
No niin, huomenta Huju, pikkudee ja dingman. Pannnanpas menoksi.
Hujanen, kierräppä yksi kunniakierros Lemmenpesän yläpuolella.. Siellä rinsessa heiluttaa... ohhoh, lapsetkin tulivat portaille, pienet kätöset viuhuvat vimmatusti.. laadukkaat Laattalaiset.. Hei hei
Ja nyt nokka kohti Hälssinkiä! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Hoidan hommat tyylillä.. kunniasanalla!
Tohvelit tulevat kotimatkalla, olihan se koko 38.. ja pienet tossukaiset no 28..
No niin, huomenta Huju, pikkudee ja dingman. Pannnanpas menoksi.
Hujanen, kierräppä yksi kunniakierros Lemmenpesän yläpuolella.. Siellä rinsessa heiluttaa... ohhoh, lapsetkin tulivat portaille, pienet kätöset viuhuvat vimmatusti.. laadukkaat Laattalaiset.. Hei hei
Ja nyt nokka kohti Hälssinkiä!tässä odottavan aika käy pitkäksi kera huolen y.l=ylen laadukkaani lupasi hoitaa asiat kunnialla kotiin ja siemailla viiniä hillitysti kera lounaan y.l=ylen laadukkaani on kerran työmatkaltaan saapunut kaikkea muuta kuin siemailleena, oli tainnut kaatua koko pullo suuhun keralla, mutta luotan yrjöön y.l=ylen laadukkaat lapset ovat askarrelleet isille syksynlehdistä kauniit kortit, lehtiä paperiin liimaillessa, tulin liimanneeksi nuo yrjön tossut lattiiaan, mutta tuskin yrjö huomaa moista erhettä y.l=yhteiset laadukkaat hetket ovat käsillä, kun avustamme lämpöurakassa, minun ehkä kaiketi ja saati kannattaa pysyä tuvan puolella ja hoidella koti askareita, olen niin sangen hanakka tunaroimaan y.l=yrjö laatta saisit jo tulla, tahdon tohvelit kera tupsun, koska sinun on liimattu lattiaan, koitan kohta saada ne irti jollakin, ei uskoisi lasten liiman olevan noin tehokasta, purkin kyljessä luukee myrkytön lapsille vaaraton, teholiima.
y.l=yritän liottaa tohvelit irti keinolla millä hyvänsä hiukan myöhemmin.
T:rinsessa ja liimatossut - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
tässä odottavan aika käy pitkäksi kera huolen y.l=ylen laadukkaani lupasi hoitaa asiat kunnialla kotiin ja siemailla viiniä hillitysti kera lounaan y.l=ylen laadukkaani on kerran työmatkaltaan saapunut kaikkea muuta kuin siemailleena, oli tainnut kaatua koko pullo suuhun keralla, mutta luotan yrjöön y.l=ylen laadukkaat lapset ovat askarrelleet isille syksynlehdistä kauniit kortit, lehtiä paperiin liimaillessa, tulin liimanneeksi nuo yrjön tossut lattiiaan, mutta tuskin yrjö huomaa moista erhettä y.l=yhteiset laadukkaat hetket ovat käsillä, kun avustamme lämpöurakassa, minun ehkä kaiketi ja saati kannattaa pysyä tuvan puolella ja hoidella koti askareita, olen niin sangen hanakka tunaroimaan y.l=yrjö laatta saisit jo tulla, tahdon tohvelit kera tupsun, koska sinun on liimattu lattiaan, koitan kohta saada ne irti jollakin, ei uskoisi lasten liiman olevan noin tehokasta, purkin kyljessä luukee myrkytön lapsille vaaraton, teholiima.
T:rinsessa ja liimatossuttässä alkaa jo hermostua rinsessa kera lasten y.l=ylen laadukas laattaseni ei ole vieläkään tullut, ei kai vain ole joutunut joron jäljille rakas yrjöni! y.l=ylen laadukkaasti kunnialla lupasi hoidella asiat halki ja pinoon.
katsellaan ikkunasta lapset, josko isi sieltä kohta tulee.
T:rinsessa ja joron jälki epäily - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
tässä odottavan aika käy pitkäksi kera huolen y.l=ylen laadukkaani lupasi hoitaa asiat kunnialla kotiin ja siemailla viiniä hillitysti kera lounaan y.l=ylen laadukkaani on kerran työmatkaltaan saapunut kaikkea muuta kuin siemailleena, oli tainnut kaatua koko pullo suuhun keralla, mutta luotan yrjöön y.l=ylen laadukkaat lapset ovat askarrelleet isille syksynlehdistä kauniit kortit, lehtiä paperiin liimaillessa, tulin liimanneeksi nuo yrjön tossut lattiiaan, mutta tuskin yrjö huomaa moista erhettä y.l=yhteiset laadukkaat hetket ovat käsillä, kun avustamme lämpöurakassa, minun ehkä kaiketi ja saati kannattaa pysyä tuvan puolella ja hoidella koti askareita, olen niin sangen hanakka tunaroimaan y.l=yrjö laatta saisit jo tulla, tahdon tohvelit kera tupsun, koska sinun on liimattu lattiaan, koitan kohta saada ne irti jollakin, ei uskoisi lasten liiman olevan noin tehokasta, purkin kyljessä luukee myrkytön lapsille vaaraton, teholiima.
T:rinsessa ja liimatossutHei te siellä kotona
Meillä on vähän ongelmia. Sumua kiitoradalla. Hujanen yrittää sokkonousua kunhan kerää ensin koneeseen kierroksia ja itseensä rohkeutta.
Muuten kaikki on hyvin. Allekirjoitimme ison nivaskan erilaisia sopimuksia ja sitoumuksia.
Tunnen jo ison rahan tuoksun..
Tohvelitkin ovat lastiruumassa.. Otimme niitä varmuuden vuoksi kaikkia kokoja kun en ihan enää muistanut illansuussa mitkä ne teidän kokonne olivat.
Jos kaikki menee nappiin, olemme n. klo 22.00 perillä Laattajärvellä.
Rakkain terveisin Yrjö
ps Communikaattorin akku on lähes tyhjä ja laturi jäi kotiin. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Hei te siellä kotona
Meillä on vähän ongelmia. Sumua kiitoradalla. Hujanen yrittää sokkonousua kunhan kerää ensin koneeseen kierroksia ja itseensä rohkeutta.
Muuten kaikki on hyvin. Allekirjoitimme ison nivaskan erilaisia sopimuksia ja sitoumuksia.
Tunnen jo ison rahan tuoksun..
Tohvelitkin ovat lastiruumassa.. Otimme niitä varmuuden vuoksi kaikkia kokoja kun en ihan enää muistanut illansuussa mitkä ne teidän kokonne olivat.
Jos kaikki menee nappiin, olemme n. klo 22.00 perillä Laattajärvellä.
Rakkain terveisin Yrjö
ps Communikaattorin akku on lähes tyhjä ja laturi jäi kotiin.saapui lapset! isi on kunnossa ja oikeilla jäljillä, joro ei saanut otetta kauluksesta tahi takin helmuksesta! y.l=yritä laskeutua turvallisesti, me laadukkaat laatat täällä alamme iltapuuhiin y.l=yrjön lapset! laittakaas lelut laatikkoon ja tulkaa iltapuurolle sitten saatte hetken katsella piirrettyä laattajärven lasten seikkailu elokuvaa.
y.l=yllättäen laadukkaani unohdit koot ja mitat, mutta tohveleita joka lähtöön pitää olla kodissa kuin kodissa, täällä odotan jo kera suudelmaisten sekä kalakeiton!
sopimuksia ja sitoumuksia yllin &kyllin,toivottavasti y.l=yrjö laadukas on tehnyt oikeita ratkaisuja kera veljen poikien.
T:rinsessa kera odotuksen - rinsessa
univelka kera osakeannin y.l=ylen laadukkaani tulee kohta kotiin ja minua nukuttaa kovin y.l=ylen laatuisa hernespehku kutsuu sangen houkuttelevasti, tulkaas laatan laadukkat lapset äidin kanssa tänne pehkuun hiukan oikasemaan ja odottamaan isiä!
y.l=ylen laadukas yrjöni kun sapuu, toivottavasti hän muistaa syödä kalakeittoa, ompas lapsosetkin ihan uupuneita, kovasti olemme touhuilleet tänään kaikenlaisia asioita, georke taitaa jo nukkua tuossa kainalossa ja rianakin tuhisee, jospa minäkin otan pienet nokoset ennen yrjön tuloa, ei kai se haittaa. oh hoijaa kumpa armaani krooooooohhhhhh pyyyyhhhhhh
T:rinsessa ja uupumus rinsessa kirjoitti:
univelka kera osakeannin y.l=ylen laadukkaani tulee kohta kotiin ja minua nukuttaa kovin y.l=ylen laatuisa hernespehku kutsuu sangen houkuttelevasti, tulkaas laatan laadukkat lapset äidin kanssa tänne pehkuun hiukan oikasemaan ja odottamaan isiä!
y.l=ylen laadukas yrjöni kun sapuu, toivottavasti hän muistaa syödä kalakeittoa, ompas lapsosetkin ihan uupuneita, kovasti olemme touhuilleet tänään kaikenlaisia asioita, georke taitaa jo nukkua tuossa kainalossa ja rianakin tuhisee, jospa minäkin otan pienet nokoset ennen yrjön tuloa, ei kai se haittaa. oh hoijaa kumpa armaani krooooooohhhhhh pyyyyhhhhhh
T:rinsessa ja uupumus.. on katsella kuunloisteessa kylpevää lakeutta.. dingmankin on uppoutunut tuijottamaan ikkunasta tuota varmaankin runollisen näköistä utumaisemaa..
Katsokaas, tuolta Laattajärvi jo näkyy.. kovin on mustanpuhuvaa vesi, Kaunissaarikin kuin jokin iso mörkö tuossa märkyyden keskellä.
Kiepautahan Huju aivan rantahiekalle asti että pääsen kuivin jaloin hakemaan tossupussini koneen lastiruumasta..
Kas niin.. Te saatte jatkaa matkaa pikkudeen rantaan ja minä hipsin katsomaan ovatko laadukkaat Laattalaiset vielä valveilla..
Hyvää yötä ja soitellaan aamulla..
Kiitos Huju kun toit meidät taas kerran ehjinä kotiin!
Koiruli ainakin vahtii vielä.. Nooh Roope, älähän nyt tutulle miehelle terhennä niin voimallisesti.. Häntä heiluu,..oliko ikävä,mitä?
Hohoi.. Jokos täällä nukutaan...?- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. on katsella kuunloisteessa kylpevää lakeutta.. dingmankin on uppoutunut tuijottamaan ikkunasta tuota varmaankin runollisen näköistä utumaisemaa..
Katsokaas, tuolta Laattajärvi jo näkyy.. kovin on mustanpuhuvaa vesi, Kaunissaarikin kuin jokin iso mörkö tuossa märkyyden keskellä.
Kiepautahan Huju aivan rantahiekalle asti että pääsen kuivin jaloin hakemaan tossupussini koneen lastiruumasta..
Kas niin.. Te saatte jatkaa matkaa pikkudeen rantaan ja minä hipsin katsomaan ovatko laadukkaat Laattalaiset vielä valveilla..
Hyvää yötä ja soitellaan aamulla..
Kiitos Huju kun toit meidät taas kerran ehjinä kotiin!
Koiruli ainakin vahtii vielä.. Nooh Roope, älähän nyt tutulle miehelle terhennä niin voimallisesti.. Häntä heiluu,..oliko ikävä,mitä?
Hohoi.. Jokos täällä nukutaan...?tulit vihdoin ja viimein!
y.l=ylen laadukas miekkoseni ja kunnossa kaikin puolin. otin lasten kanssa unoset tuossa pehkulla ja siinä laatan lapset köllii vieläkin, saat kantaa heidät omiin sänkyihinsä.
y.l=ylen laatuisa mieheni ,toit tossuja yllin kyllin, hyvä sillä liimasin sinun tohvelisi vahingossa lattiaan kun askartelimme kera lasten
riana ja george tekivät sinulle kortit syksyn lehdistä...katsoppas...
suuko nyt ja oitis ja sitten keino millä tohvelit irroitetaan
T:rinsessa kera onnen rinsessa kirjoitti:
tulit vihdoin ja viimein!
y.l=ylen laadukas miekkoseni ja kunnossa kaikin puolin. otin lasten kanssa unoset tuossa pehkulla ja siinä laatan lapset köllii vieläkin, saat kantaa heidät omiin sänkyihinsä.
y.l=ylen laatuisa mieheni ,toit tossuja yllin kyllin, hyvä sillä liimasin sinun tohvelisi vahingossa lattiaan kun askartelimme kera lasten
riana ja george tekivät sinulle kortit syksyn lehdistä...katsoppas...
suuko nyt ja oitis ja sitten keino millä tohvelit irroitetaan
T:rinsessa kera onnenTulkaahan kaikki tänne niin halaan teitä...
(((***))) ((**)) ((**)) Johan minunkin tuli teitä ikävä kun koko päivä rypistettiin otsia niiden koukeroisten papereiden kanssa..
Onpas ihania kortteja.. Lapset ovat selvästi taiteellisia.. Syksyn värit kontaktimuovin alle ikuistettuina.. se on vaatinut tarkkaa kättä ja taiteellista silmää!
Minun tekee mieli sitä ruokaa kovasti , mutta tässä ensin ne tossut teille... sovitelkaa niistä sopivat.
Jaa-a.. Mitenkäs nuo liimatossut sitten irrotetaan.. sitäpä mietin hetken tässä...- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Tulkaahan kaikki tänne niin halaan teitä...
(((***))) ((**)) ((**)) Johan minunkin tuli teitä ikävä kun koko päivä rypistettiin otsia niiden koukeroisten papereiden kanssa..
Onpas ihania kortteja.. Lapset ovat selvästi taiteellisia.. Syksyn värit kontaktimuovin alle ikuistettuina.. se on vaatinut tarkkaa kättä ja taiteellista silmää!
Minun tekee mieli sitä ruokaa kovasti , mutta tässä ensin ne tossut teille... sovitelkaa niistä sopivat.
Jaa-a.. Mitenkäs nuo liimatossut sitten irrotetaan.. sitäpä mietin hetken tässä...sattui sellainen juttu, katsos y.l=ylettömän lahjakas mieheni, että purkki kaatui kumoon ja minä epähuomiossa laitoin tohvelit siihen ja sitten ne olivatkin siinä tiukasti.
y.l=yrjö laatta, laatan lapset ja rouva laatta sai nyt tohvelit joita ei varmasti ole muilla kauniit ja somat, katsos georgen tossuja,aivan on isänsä kopio koko poika ja rianalla samanmoiset kuin äidillä, aivan kuin pieni tiana tuo riana y.l=ylen laadukkaani, väsyttää kovin.
iroitetaanko tohvelit lattiasta huomenna jos keksit siihen keinon kera niksin.
annas suukonen vielä ,oli niin ikävä!
T:rinsessa ja selitys rinsessa kirjoitti:
sattui sellainen juttu, katsos y.l=ylettömän lahjakas mieheni, että purkki kaatui kumoon ja minä epähuomiossa laitoin tohvelit siihen ja sitten ne olivatkin siinä tiukasti.
y.l=yrjö laatta, laatan lapset ja rouva laatta sai nyt tohvelit joita ei varmasti ole muilla kauniit ja somat, katsos georgen tossuja,aivan on isänsä kopio koko poika ja rianalla samanmoiset kuin äidillä, aivan kuin pieni tiana tuo riana y.l=ylen laadukkaani, väsyttää kovin.
iroitetaanko tohvelit lattiasta huomenna jos keksit siihen keinon kera niksin.
annas suukonen vielä ,oli niin ikävä!
T:rinsessa ja selitys.. somalle, vaimolle omalle.. * moisk!! .. Intohimoisen ihania ovat rouva Laatan suukot.
Aika täpinöissä tässä ollaan itsekukin.. mutta nukutaan ensin hyvät yö-unoset ja aletaan huomenna setviä tätä lämpöhommaa oikein tosissaan..
Putkimies lupasi käydä aamulla tekemässä kartoituksen hommasta ja kasaa optimaalisen kokoonpanon siihen lämpöpumppuun. Sitten selviää urakan lopullinen hintakin, kuulemma.
minä vien lapsoset uinumaan hernespeteihinsä, panenkin nuo tossukat jalkaani niin on help...
KLONKS!! auh... En muistanutkaan että ne olivat liimalla kiinni. No nyt muistan!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. somalle, vaimolle omalle.. * moisk!! .. Intohimoisen ihania ovat rouva Laatan suukot.
Aika täpinöissä tässä ollaan itsekukin.. mutta nukutaan ensin hyvät yö-unoset ja aletaan huomenna setviä tätä lämpöhommaa oikein tosissaan..
Putkimies lupasi käydä aamulla tekemässä kartoituksen hommasta ja kasaa optimaalisen kokoonpanon siihen lämpöpumppuun. Sitten selviää urakan lopullinen hintakin, kuulemma.
minä vien lapsoset uinumaan hernespeteihinsä, panenkin nuo tossukat jalkaani niin on help...
KLONKS!! auh... En muistanutkaan että ne olivat liimalla kiinni. No nyt muistan!y.l=yrjö laadukas! kuinkas taas kävi ja kaikki minun syytäni, koska opin ja koska lakkaan telomasta sinua! y.l=yritä laattaseni nousta, minä vien lapset nukkumaan ja lämmitän keittoa sinulle.
y.l=yrjö laadukas, en taas ymärrä niistä kartoituksista enkä putkistoista mutta ymmärrän sen että olen sinulle tuhansia suukkosia velkaa tossujen liimauksesta, ne saat y.l=ylettömän lahjakas mieheni heti kun pääsemme pehkuun.
y.l=yrjö laatumies ,tules niin suukotan heti yhden kerran ja nuo tohvelit pitää saada irti keinolla millä hyvänsä
T:rinsessa ja murheenkryyni tohvelit rinsessa kirjoitti:
y.l=yrjö laadukas! kuinkas taas kävi ja kaikki minun syytäni, koska opin ja koska lakkaan telomasta sinua! y.l=yritä laattaseni nousta, minä vien lapset nukkumaan ja lämmitän keittoa sinulle.
y.l=yrjö laadukas, en taas ymärrä niistä kartoituksista enkä putkistoista mutta ymmärrän sen että olen sinulle tuhansia suukkosia velkaa tossujen liimauksesta, ne saat y.l=ylettömän lahjakas mieheni heti kun pääsemme pehkuun.
y.l=yrjö laatumies ,tules niin suukotan heti yhden kerran ja nuo tohvelit pitää saada irti keinolla millä hyvänsä
T:rinsessa ja murheenkryyni tohvelit.. on se hyvä ominaisuus että vaikka aikaansaat joskus tuhoa ympäristöllesi, olet myös erinomaisen hyvä vaurioiden paikkaaja..
* muiskis!!.. Ahh, oikein tunnen miten kipu kaikkoaa ja sisäinen sankari-Yrjöni nostelee päätään.. Vai olenko vain tohveli-sankari tänä iltana?
Nam.. Keitto on taivaallisen hyvää ja ravitsevaa.
Burp.
Eiköhän oteta ne tossut sitten huomenna irti, nyt alkaa uni painaa jo minunkin silmiäni.
Mennäänpä unille niin jaksetaan aamulla touhata..
Hyvää Yötä Rakas.. * smack!! {{{***}}}- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. on se hyvä ominaisuus että vaikka aikaansaat joskus tuhoa ympäristöllesi, olet myös erinomaisen hyvä vaurioiden paikkaaja..
* muiskis!!.. Ahh, oikein tunnen miten kipu kaikkoaa ja sisäinen sankari-Yrjöni nostelee päätään.. Vai olenko vain tohveli-sankari tänä iltana?
Nam.. Keitto on taivaallisen hyvää ja ravitsevaa.
Burp.
Eiköhän oteta ne tossut sitten huomenna irti, nyt alkaa uni painaa jo minunkin silmiäni.
Mennäänpä unille niin jaksetaan aamulla touhata..
Hyvää Yötä Rakas.. * smack!! {{{***}}}yötä yrjö! y.l=ylen laadukas jos on mieheni niin ylen laadukas on mieheni kainalokin,jo alkaa uni painaa silmiä kiinni.
y.l=yrjö laatta, annan ne suutelot nyt! muiskis x tuhat!
y.l=yötä laadukas laattani!
T:rinsessa ja tuhat suukkoa kera unen - rva.rinsessa.laatta
rinsessa kirjoitti:
T:rinsessa ja uupumusrakkaat laattalaiset! y.l=yrjö laadukas, alahan nousta, on ihana raikas pakkasaamu ja väki senkun nukkuu!
y.l=ylen laadukkaani, täällä minä tassuttelen ihanilla tupsu-tohveleilla, eikä jalkoja palella lain eikä ollenkaan, kiitos yrjö! muiskis!
y.l=ylen laadukkaani, aamutuimaan teidän vielä nukkuessa irroitin nuo tohvelit lattiasta, sain ne irti taltalla ja liiman liotinkin sitten irti ja hankasin, tossut ovat entiset, onneksi toit monet tohvelit saat sinäkin siitä uudet!
y.l=yrjö.laatta ja laadukkaat lapset! aamiaiselle, ei köllitä enään
T:rinsessa ja touhukkuus rva.rinsessa.laatta kirjoitti:
rakkaat laattalaiset! y.l=yrjö laadukas, alahan nousta, on ihana raikas pakkasaamu ja väki senkun nukkuu!
y.l=ylen laadukkaani, täällä minä tassuttelen ihanilla tupsu-tohveleilla, eikä jalkoja palella lain eikä ollenkaan, kiitos yrjö! muiskis!
y.l=ylen laadukkaani, aamutuimaan teidän vielä nukkuessa irroitin nuo tohvelit lattiasta, sain ne irti taltalla ja liiman liotinkin sitten irti ja hankasin, tossut ovat entiset, onneksi toit monet tohvelit saat sinäkin siitä uudet!
T:rinsessa ja touhukkuusOletpas sinä ollut ahkerana täällä.! Et sitten kokeillut millään liuottimella noita tohveleita..
* puss!! ja (((***))) mmmmm..
Tossuista on enää riekaleet jäljellä, onneksi toin niitä isojakin kokoja.
Kaunis on aamu.. Ja kylmänpuoleinen. Tahdon ensin aamukahvia jotta saan koneeni käyntiin..
Kas kun se Suntti ei ole vielä käynyt mittaiemassa sitä putkistoa..
Täytyy soitta jos ei miestä ala kuulua.
Ah miten hyvää kahvia. Nyt tuntuu jo ajatuskin juoksevan laadukkaammin!
Jahas nyt näkyy paku peruuttavan pihaan..
Pyydänkö hänetkin aamukahville?- Y.L.
Y.Laatta kirjoitti:
Oletpas sinä ollut ahkerana täällä.! Et sitten kokeillut millään liuottimella noita tohveleita..
* puss!! ja (((***))) mmmmm..
Tossuista on enää riekaleet jäljellä, onneksi toin niitä isojakin kokoja.
Kaunis on aamu.. Ja kylmänpuoleinen. Tahdon ensin aamukahvia jotta saan koneeni käyntiin..
Kas kun se Suntti ei ole vielä käynyt mittaiemassa sitä putkistoa..
Täytyy soitta jos ei miestä ala kuulua.
Ah miten hyvää kahvia. Nyt tuntuu jo ajatuskin juoksevan laadukkaammin!
Jahas nyt näkyy paku peruuttavan pihaan..
Pyydänkö hänetkin aamukahville?.. mies tuo putkimies, juoksi vaan tukka putkella ja laittoi lukemia paperiinsa.
Ei ehtinyt edes kahvia hörppäämään.
Tämmöinen kaaviokuva siitä muodostui, katsohan..
Meidän pitää kaivaa rantaan asti ulottuva oja sille putkelle ja lattian alle laitetaan kiemurtelemaan sellainen lämmitysputkiverkosto.
Onneksi teimme tämän huvilan aikoinaan korkealle kivijalalle. Tuolla lattian alla mahtuu hyvinkin olemaan kontallaan ja napeeraamaan putkea kiinni.
Ei kai tässä auta muu kuin alkaa kaivelemaan.. - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
.. mies tuo putkimies, juoksi vaan tukka putkella ja laittoi lukemia paperiinsa.
Ei ehtinyt edes kahvia hörppäämään.
Tämmöinen kaaviokuva siitä muodostui, katsohan..
Meidän pitää kaivaa rantaan asti ulottuva oja sille putkelle ja lattian alle laitetaan kiemurtelemaan sellainen lämmitysputkiverkosto.
Onneksi teimme tämän huvilan aikoinaan korkealle kivijalalle. Tuolla lattian alla mahtuu hyvinkin olemaan kontallaan ja napeeraamaan putkea kiinni.
Ei kai tässä auta muu kuin alkaa kaivelemaan..Jopas jotaki.. Oikeen oot lapiomieheksi alakanu.
Ja rinsessaki! Tästäkö se lämpöputki tuloo vai ?
Empähän tällä seisomalla oikeen usko jotta huvila lämpiää tuolla kylymällä järviverellä..
Mutta kyllä eileen tehtihin hyvät paperit kuule..
Olis vaan dingmaniki saanu olla vähä suopiee. Ei se oikeen oo pisnesmiehiä. - No eikähän senki silimät aukee ku euroja alakaa ropajamahan.. - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
Jopas jotaki.. Oikeen oot lapiomieheksi alakanu.
Ja rinsessaki! Tästäkö se lämpöputki tuloo vai ?
Empähän tällä seisomalla oikeen usko jotta huvila lämpiää tuolla kylymällä järviverellä..
Mutta kyllä eileen tehtihin hyvät paperit kuule..
Olis vaan dingmaniki saanu olla vähä suopiee. Ei se oikeen oo pisnesmiehiä. - No eikähän senki silimät aukee ku euroja alakaa ropajamahan.... millään "järviverellä" lämpiäkään.. Tuo sinun murteesi aiheuttaa sekaannusta ja hämminkiä.
Tähän ojaan ja järveen upotetaan muoviputki ja sen sisässä kiertää neste. Eihän se mitään kuumaa olekkaan järvestä tullessaan mutta huvilan sisälle asennettava maalämpöpumppu vai mikä lämmönvaihdin se oli, se ottaa nesteestä lämmön talteen ja jollain ihme tavalla se vaan kuumentaa tuota lämmitys- ja käyttövettä.
On meillä nyt kovetut paperit ei käy kieltäminen.
Mutta aluksi kaikki jatkuu ihan kuin tähänkin asti. Vasta myöhemmässä vaiheessa tehdään suunnattu osakeanti ja sitten se bisnestouhu muuttuukin kertaheitolla laajapohjaisemmaksi. Mutta pidetään huoli että äänivalta pysyy meillä, muuten ei kunnian kukko laula ja firman tulevaisuudesta päättävät aivan jotkut muut kuin me ja dingman.
Vähän jäi mietityttämään se viimeiseksi allekirjoitettu paperi, se suoraveloitussopimus..
Tajusitko sinä mitä kaikkea se oikein piti sisällään? - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
.. millään "järviverellä" lämpiäkään.. Tuo sinun murteesi aiheuttaa sekaannusta ja hämminkiä.
Tähän ojaan ja järveen upotetaan muoviputki ja sen sisässä kiertää neste. Eihän se mitään kuumaa olekkaan järvestä tullessaan mutta huvilan sisälle asennettava maalämpöpumppu vai mikä lämmönvaihdin se oli, se ottaa nesteestä lämmön talteen ja jollain ihme tavalla se vaan kuumentaa tuota lämmitys- ja käyttövettä.
On meillä nyt kovetut paperit ei käy kieltäminen.
Mutta aluksi kaikki jatkuu ihan kuin tähänkin asti. Vasta myöhemmässä vaiheessa tehdään suunnattu osakeanti ja sitten se bisnestouhu muuttuukin kertaheitolla laajapohjaisemmaksi. Mutta pidetään huoli että äänivalta pysyy meillä, muuten ei kunnian kukko laula ja firman tulevaisuudesta päättävät aivan jotkut muut kuin me ja dingman.
Vähän jäi mietityttämään se viimeiseksi allekirjoitettu paperi, se suoraveloitussopimus..
Tajusitko sinä mitä kaikkea se oikein piti sisällään?No ei kai se muuta tarkoota ku jotta konsultti saa velekoa omat kulunsa suoraan Y.Laatta Ky:n tiliiltä.
Aika hyvä tuntitaksa sillä oliki.. Tuollaaset paperinpyörittäjät ne teköö yhtäkkiä tiliä enämpi ku meikäläänen viikos kahares.
Lipevän oloonen se Sarvansuo oli.. Sellaanen ketunnaama. Niinhän ne on kaikki.
Milläs te tuon ojan kaivatta tuonne järven pohojahan? - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
No ei kai se muuta tarkoota ku jotta konsultti saa velekoa omat kulunsa suoraan Y.Laatta Ky:n tiliiltä.
Aika hyvä tuntitaksa sillä oliki.. Tuollaaset paperinpyörittäjät ne teköö yhtäkkiä tiliä enämpi ku meikäläänen viikos kahares.
Lipevän oloonen se Sarvansuo oli.. Sellaanen ketunnaama. Niinhän ne on kaikki.
Milläs te tuon ojan kaivatta tuonne järven pohojahan?.. jätetään järven pohjalle sellaisenaan, ehkä jotain betoniankkureita tarvitaan pitämään se pohjassa alkuvaiheessa.
Tuossa veden ja rannan liittymäkohdassa pitää kahlailla hidusen mutta minulla on pitkävartiset saappaat niin että eiköhän se putki saada piiloon routarajan alapuolelle tuolla rannassakin.
Nyt se putkimies tuo ilmeisesti niitä koneiston osia.. Joudatkos kantamaan niitä hänen kanssaan. Tässä menee vielä kauan ennenkö oja on valmiina..
Rinsessa.. Hellitä hetkeksi ja käy katsomassa onko posti jo tullut. Ruokakin alkaisi jo maistua, senverran tämä lapiotyö on uuvuttavaa..
Tein saman havainnon kuin sinäkin, pikkudee..
Sarvansuolla oli rahan kiilto silmissään kun hän otti vastaan allekirjoitetut sopimukset.
Talousjohtaja Roposen mielestä hän on luotettava joten ei kai tässä ole syytä huolestua.. - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
.. jätetään järven pohjalle sellaisenaan, ehkä jotain betoniankkureita tarvitaan pitämään se pohjassa alkuvaiheessa.
Tuossa veden ja rannan liittymäkohdassa pitää kahlailla hidusen mutta minulla on pitkävartiset saappaat niin että eiköhän se putki saada piiloon routarajan alapuolelle tuolla rannassakin.
Nyt se putkimies tuo ilmeisesti niitä koneiston osia.. Joudatkos kantamaan niitä hänen kanssaan. Tässä menee vielä kauan ennenkö oja on valmiina..
Rinsessa.. Hellitä hetkeksi ja käy katsomassa onko posti jo tullut. Ruokakin alkaisi jo maistua, senverran tämä lapiotyö on uuvuttavaa..
Tein saman havainnon kuin sinäkin, pikkudee..
Sarvansuolla oli rahan kiilto silmissään kun hän otti vastaan allekirjoitetut sopimukset.
Talousjohtaja Roposen mielestä hän on luotettava joten ei kai tässä ole syytä huolestua..huolestun vasta siinä vaihees kun pankki ilmoottaa jottei tilille enää mahru rahaa.,haahhaha hahaha öö.. joo...
Joudanhan minä täs hetkeksi kantohon tavaraa, Molonen tosin taannoon kattoo mun selekää ja sanoo ettei mun saa kantaa ku vastuuta.. - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
huolestun vasta siinä vaihees kun pankki ilmoottaa jottei tilille enää mahru rahaa.,haahhaha hahaha öö.. joo...
Joudanhan minä täs hetkeksi kantohon tavaraa, Molonen tosin taannoon kattoo mun selekää ja sanoo ettei mun saa kantaa ku vastuuta.... se sitten jaksat olla vitsikäs. Ei pidä nuolaista ennenkö tipahtaa ja jos osakekurssit tulevaisuudessa tipahtavat, ei meiltäkään tipu kuin tappion karvaita kyyneliä. Tämä ei ole mitään Monopolia, tässä pelataan oikealla rahalla ja oikeilla riskeillä. Mutta kuten sanoin, vielä kaikki langat ovat meidän käsissämme, vain yhtiömuoto muuttuu Oy:ksi kunhan paperit ovat kiertäneet tarpeeksi monen herran työpöydän kautta.
No mees nyt auttamaan Sunttia ettei se uuvu tuon raskaan pakettinsa kanssa..
Tiana-a.. Joko pian päästään kalakeitolle? - rinsessa
rva.rinsessa.laatta kirjoitti:
rakkaat laattalaiset! y.l=yrjö laadukas, alahan nousta, on ihana raikas pakkasaamu ja väki senkun nukkuu!
T:rinsessa ja touhukkuusyltä sekä alta on rinsessa y.l=ylen laadukasta ruokaa laitan, laitoin aamulla jo karjalanpaistin uuniin muhimaan ja kohta saatte ruokaa koko sakki ,tuleekohan tuo putkimestari tai mikä lie mies syömään???
y.l=ylen laadukkaat lapsetkin kaivelivat ojaa innokkaina pienillä lapioillaan ,mahtaa ruoka maistua ja päiväunoset lapsille.
y.l=yrjö laadukas, taisin taas pukeutua ojan kaivuuseen ihan väärin, pitää vaihtaa suomiverkkarit päälle, tyllis on ihan ryvettynyt.
tules katsomaan y.l=ylen laadukkaani ,minkä löysin tuolta kaivaessani, kaunis saviruukku! pesen sen ja otan käyttöön, mitähän siinä oikein lukeekin.
Syömäääääääännnnnnn!!! koko sakki. y.l=yrjö laatta ja laadukkaat lapset kera vieraiden!
T:rinsessa ja ruukku sekä rapa että kura - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
yltä sekä alta on rinsessa y.l=ylen laadukasta ruokaa laitan, laitoin aamulla jo karjalanpaistin uuniin muhimaan ja kohta saatte ruokaa koko sakki ,tuleekohan tuo putkimestari tai mikä lie mies syömään???
y.l=ylen laadukkaat lapsetkin kaivelivat ojaa innokkaina pienillä lapioillaan ,mahtaa ruoka maistua ja päiväunoset lapsille.
y.l=yrjö laadukas, taisin taas pukeutua ojan kaivuuseen ihan väärin, pitää vaihtaa suomiverkkarit päälle, tyllis on ihan ryvettynyt.
tules katsomaan y.l=ylen laadukkaani ,minkä löysin tuolta kaivaessani, kaunis saviruukku! pesen sen ja otan käyttöön, mitähän siinä oikein lukeekin.
Syömäääääääännnnnnn!!! koko sakki. y.l=yrjö laatta ja laadukkaat lapset kera vieraiden!
T:rinsessa ja ruukku sekä rapa että kurakarjalanpaistia ja eilistä kalakeittoa! y.l=ylen laadukkat ruuat ,vieraat ottaa nyt vaan!
T:rinsessa kera vaihtoehdon - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
yltä sekä alta on rinsessa y.l=ylen laadukasta ruokaa laitan, laitoin aamulla jo karjalanpaistin uuniin muhimaan ja kohta saatte ruokaa koko sakki ,tuleekohan tuo putkimestari tai mikä lie mies syömään???
T:rinsessa ja ruukku sekä rapa että kuraTiesinhän että ei tässä nälkään tarvitse nääntyä!
Mehän tulemme koko sakki juoksujalkaa syömään. Taitaa pirtinpöytä jäädä lyhyeksi..
Se on tuo ojankaivuu tylliksessä aika vaikea suoritus. Mutta suoraa ojaa sait aikaiseksi. Mikäs ihmeen ruukku se oikein on.. Kerrohan tarkemmin. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Tiesinhän että ei tässä nälkään tarvitse nääntyä!
Mehän tulemme koko sakki juoksujalkaa syömään. Taitaa pirtinpöytä jäädä lyhyeksi..
Se on tuo ojankaivuu tylliksessä aika vaikea suoritus. Mutta suoraa ojaa sait aikaiseksi. Mikäs ihmeen ruukku se oikein on.. Kerrohan tarkemmin.tälläinen. y.l=ylen laadukas mieheni, se löytyi ihan tuosta lemmenpesän vierestä kun kaivoin ojaa ja kompastuin tyllikseen, olin siitä jo kaivanut aimo kasan ja siinä se sitten pilkotti suoraan nenän alla kun vatsallani makasin siellä ojassa y.l=yrjö laadukas ,en kehdannut huutaa apua kera pelastuksen kun oli vieraita , kömmin sieltä ylös lasten avulla, ja pistin tuon ruukun sivuun y.l=yhteinen laattamme kera lasten , oli siellä vielä tälläinen lautansen näköinenkin mutta sillä ei taida tehdä mitään, on niin kovin kulunutkin.
y.l0yrjö laatta, annas suukko! ja sano vieraille ,että jälkiruuaksi on kermakakkua ja kahvia! lapsille mehua. kaadetaankos jo lapset mehua?
T:rinsessa ja mahalento rinsessa kirjoitti:
tälläinen. y.l=ylen laadukas mieheni, se löytyi ihan tuosta lemmenpesän vierestä kun kaivoin ojaa ja kompastuin tyllikseen, olin siitä jo kaivanut aimo kasan ja siinä se sitten pilkotti suoraan nenän alla kun vatsallani makasin siellä ojassa y.l=yrjö laadukas ,en kehdannut huutaa apua kera pelastuksen kun oli vieraita , kömmin sieltä ylös lasten avulla, ja pistin tuon ruukun sivuun y.l=yhteinen laattamme kera lasten , oli siellä vielä tälläinen lautansen näköinenkin mutta sillä ei taida tehdä mitään, on niin kovin kulunutkin.
y.l0yrjö laatta, annas suukko! ja sano vieraille ,että jälkiruuaksi on kermakakkua ja kahvia! lapsille mehua. kaadetaankos jo lapset mehua?
T:rinsessa ja mahalentoTeitpäs löydön, armaani.. * mjuiskis!! kera halin .. (((***))) ..toivottavasti et satuttanut itseäsi kaatuessasi.
Katsotaanpas sitä astiaa..
Tässähän on jotain ihme nuolenpääkirjoitusta. Ei ole ihan tältä vuosituhannelta eikä varmaan parilta viime tuhanneltakaan. Erikoisia merkkejä ja tuossa sivulla kuin joku sarvipäähärkä jota tikkumies yrittää kolauttaa nuijalla..
Laattajärven rannoilla on ilmeisesti asusteltu jo vähän pidempään..
Hyvä työväki... Rouva tuossa pyysi ilmoittamaan että jälkiruoaksi on kermakakkukahvit.. Kaippa kaikille maistuu? Riana ja George.. Hohoi, tulkaa. Äiti on tehnyt komean kermakakun.. ai, tekö koristelitte sen... No , ilmankos se on niin hieno!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Teitpäs löydön, armaani.. * mjuiskis!! kera halin .. (((***))) ..toivottavasti et satuttanut itseäsi kaatuessasi.
Katsotaanpas sitä astiaa..
Tässähän on jotain ihme nuolenpääkirjoitusta. Ei ole ihan tältä vuosituhannelta eikä varmaan parilta viime tuhanneltakaan. Erikoisia merkkejä ja tuossa sivulla kuin joku sarvipäähärkä jota tikkumies yrittää kolauttaa nuijalla..
Laattajärven rannoilla on ilmeisesti asusteltu jo vähän pidempään..
Hyvä työväki... Rouva tuossa pyysi ilmoittamaan että jälkiruoaksi on kermakakkukahvit.. Kaippa kaikille maistuu? Riana ja George.. Hohoi, tulkaa. Äiti on tehnyt komean kermakakun.. ai, tekö koristelitte sen... No , ilmankos se on niin hieno!ylen laadukkaat lapset osaavat ihan mitä vain, olkaa hyvät ja ottakaa!
y.l=yrjö laatta, melkein unohdin, riana löysi georgen kanssa samaisesta montusta tuon kaulavitjan joka on rianalla kaulassa, mikä lie hely, mutta riana pitää siitä y.l=yllin laadukkaasti kaikki söivät, pitäisikö hetki levätä ja sitten jatkaa töitä, vai samoilla puhdeillako jatketaan.
y.l=yrjö laadukas, ei miuna sattunut, kunhan nyt taas kompuroin helmoihini, tyllis on nyt pesussa ja verkkarit päällä, ojankaivuu sujuu paremmin näissä vetimissä kera lapion.
T:rinsessa ja verryttelyasuste made in finland rinsessa kirjoitti:
ylen laadukkaat lapset osaavat ihan mitä vain, olkaa hyvät ja ottakaa!
y.l=yrjö laatta, melkein unohdin, riana löysi georgen kanssa samaisesta montusta tuon kaulavitjan joka on rianalla kaulassa, mikä lie hely, mutta riana pitää siitä y.l=yllin laadukkaasti kaikki söivät, pitäisikö hetki levätä ja sitten jatkaa töitä, vai samoilla puhdeillako jatketaan.
y.l=yrjö laadukas, ei miuna sattunut, kunhan nyt taas kompuroin helmoihini, tyllis on nyt pesussa ja verkkarit päällä, ojankaivuu sujuu paremmin näissä vetimissä kera lapion.
T:rinsessa ja verryttelyasuste made in finland.. vähän torkahdin tähän nojatuoliin kermakakkukahviherkutteluni päätteeksi.. Joko pikkudee ja Suntti menivät hommiin?
Minä menen oitis perään.. Putki on oltava järvessä vielä tänään.
Tässä Rianan messinkivitjassa on hannunvaakunakoriste.. Se tuokoon onnea hänelle!
Olipa erikoista että osuitte tuollaiseen muinaislöytöön.. Kaivelkaa te sieltä vielä , minä teen tuon rannanpuoleisen pään valmiiksi ja päästään putkea laskemaan.
Vaka vanha Yrjämöinen.. Laski laulellen putkea..
Tässä tulee Kalevalaisiin aatoksiin kun tuollaisia yllätyksiä alkaa löytyä kotikonnuilta!
Pikkudee, tuotko nitä merkkikeppejä tänne!!- pikkudee
Y.Laatta kirjoitti:
.. vähän torkahdin tähän nojatuoliin kermakakkukahviherkutteluni päätteeksi.. Joko pikkudee ja Suntti menivät hommiin?
Minä menen oitis perään.. Putki on oltava järvessä vielä tänään.
Tässä Rianan messinkivitjassa on hannunvaakunakoriste.. Se tuokoon onnea hänelle!
Olipa erikoista että osuitte tuollaiseen muinaislöytöön.. Kaivelkaa te sieltä vielä , minä teen tuon rannanpuoleisen pään valmiiksi ja päästään putkea laskemaan.
Vaka vanha Yrjämöinen.. Laski laulellen putkea..
Tässä tulee Kalevalaisiin aatoksiin kun tuollaisia yllätyksiä alkaa löytyä kotikonnuilta!
Pikkudee, tuotko nitä merkkikeppejä tänne!!niitä tikkuja,he..
Meinaakko jota prutkulla verät tuon putken suoraksi järvelle ja takaasin? Mä tuun selevitysmieheksi jottei koko kieppi tuu sykkyräs sun perähän.
Niitä petoonipainoja ny muutamia tarvittaas.
Otas tuosta niitä valamihiksi.
Älä sitte pirä turhan kovaa kiirusta sen paatin kans. Muutoon mäki kastun.. - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
niitä tikkuja,he..
Meinaakko jota prutkulla verät tuon putken suoraksi järvelle ja takaasin? Mä tuun selevitysmieheksi jottei koko kieppi tuu sykkyräs sun perähän.
Niitä petoonipainoja ny muutamia tarvittaas.
Otas tuosta niitä valamihiksi.
Älä sitte pirä turhan kovaa kiirusta sen paatin kans. Muutoon mäki kastun..sujuu..
Tehdään nätti kiepsaus lahdenpohjukassa ja tuodaan putken toinenkin pää rantaan.
No niin, nyt meillä on putkilenkki järven pohjassa.. Sataviisikymmentä metriä putkea.
Nyt vain molemmat päät ojaa pitkin kohti Lemmenpesää.
Hei siellä, alkakaas peittää putkea ettei se nouse pois ojasta.
Rinsessa ja lapset.. mitäs te nyt olette löytäneet? - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
sujuu..
Tehdään nätti kiepsaus lahdenpohjukassa ja tuodaan putken toinenkin pää rantaan.
No niin, nyt meillä on putkilenkki järven pohjassa.. Sataviisikymmentä metriä putkea.
Nyt vain molemmat päät ojaa pitkin kohti Lemmenpesää.
Hei siellä, alkakaas peittää putkea ettei se nouse pois ojasta.
Rinsessa ja lapset.. mitäs te nyt olette löytäneet?ja george kera äidin on saaneet kokoon kohta kokonaisen astiaston y.l=yrjö laadukas ,täältä löytyi lisää astioita ja helyjä, georgelle rannekoru, sormus ja kippoja ja kuppeja kera vaasin että HUI!
y.l=ylen laadukas mieheni, apuun ja joutuin, täällä on pääkallo kera mudan että ravan, en kaiva enkä peitä täällä enään mitään.
y.l=yrjö laatan lapset sivuun ja pois, isä saa tulla katsomaan tuota kalloa, onko se oikea vaiko väärennetty ,onko se patsas vaiko kallo?
T:rinsessa ja muumio - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
ja george kera äidin on saaneet kokoon kohta kokonaisen astiaston y.l=yrjö laadukas ,täältä löytyi lisää astioita ja helyjä, georgelle rannekoru, sormus ja kippoja ja kuppeja kera vaasin että HUI!
y.l=ylen laadukas mieheni, apuun ja joutuin, täällä on pääkallo kera mudan että ravan, en kaiva enkä peitä täällä enään mitään.
y.l=yrjö laatan lapset sivuun ja pois, isä saa tulla katsomaan tuota kalloa, onko se oikea vaiko väärennetty ,onko se patsas vaiko kallo?
T:rinsessa ja muumioTämä kallo on aitoa tavaraa, ei mikään lelukallo made in hongkong..
Nytpä taidettiin tehdä muinaishautalöydös.. On ollutkin tiedossa että Laattajärven ensimmäiset asukkaat olivat nimenomaan täällä Itärannalla.
Mutta että meidän huvilan päädyllä tuollainen..
Peitetään se heti kunnolla ja ei hiiskuta kenellekään. Sanotaan kaikille että nuo lasten korut on chinabasarista ostettuja helyjä.
En minä tahdo tänne arkeologeja tonkimaan.. Pahassa lykyssä joudutaan vielä muuttamaan pois täältä.
Siis hiekkaa haudan päälle, lepää rauhassa ken lienetkin..
Huh, tuo oli jo vähän järkyttävää.. taidan ottaa nitropurkin ihan varoiksi käden ulottuville. - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
Tämä kallo on aitoa tavaraa, ei mikään lelukallo made in hongkong..
Nytpä taidettiin tehdä muinaishautalöydös.. On ollutkin tiedossa että Laattajärven ensimmäiset asukkaat olivat nimenomaan täällä Itärannalla.
Mutta että meidän huvilan päädyllä tuollainen..
Peitetään se heti kunnolla ja ei hiiskuta kenellekään. Sanotaan kaikille että nuo lasten korut on chinabasarista ostettuja helyjä.
En minä tahdo tänne arkeologeja tonkimaan.. Pahassa lykyssä joudutaan vielä muuttamaan pois täältä.
Siis hiekkaa haudan päälle, lepää rauhassa ken lienetkin..
Huh, tuo oli jo vähän järkyttävää.. taidan ottaa nitropurkin ihan varoiksi käden ulottuville.ja nopiaa!
Mä voin alaata laittohon tuota laattialetkua paikallensa kun oon tälläänen kärppä. Maharun hyvinkin vasaroomahan tänne laattian alle.
Antakaa nuota kiinnikkehiä ja letkunpää niin päästähän hyvähän alakuhun ennenkö pimiä tuloo.
Mikä mua hytäjyttää.. Tuo luuknippu vissihin.
Peitelkää se ny jo vähä vinkiää.. - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
T:rinsessa ja ruukku sekä rapa että kurasitä saa kokea ja nähdä! y.l=ylen laadukas isä laatta, mitäs näille kipoille ja kupposille kera vaasin että ruukun tehdään?
jotenkin en haluakkaan niitä enään omaan käyttöön tahi koristukseksi. y.l=ylen laadukkailta lapsilta ei voi noita helyjä enään riistää, koska ovat niin kovasti onnessaan, roopenkin kaulaan on ripustettu jokin koristus,voi lapsi kullat, onko roope nyt hieno?
y.l=ylttömästi lapiolla hiekkaa päälle,multaa, sementtiä,betonia ja laattoja, kaikkea mitä löytyy.
y.l=ylen laatuisa mieheni, taisin äsken hermostua ja pelästyä oikein pahoin, taidan mennä kahvin keittoon että tokenen, lapset! tulkaas sisälle tekin, piirtelemään välillä..
george, äläs kaiva sitä hiekkaa enään pois siitä, se on valmis jo, riana tules sinäkin.
y.l=yrjö laadukas, tarvitsen ainakin kolme halausta kera suukon ennenkuin tokenen!
T:rinsessa kera muinaismuiston - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
sitä saa kokea ja nähdä! y.l=ylen laadukas isä laatta, mitäs näille kipoille ja kupposille kera vaasin että ruukun tehdään?
jotenkin en haluakkaan niitä enään omaan käyttöön tahi koristukseksi. y.l=ylen laadukkailta lapsilta ei voi noita helyjä enään riistää, koska ovat niin kovasti onnessaan, roopenkin kaulaan on ripustettu jokin koristus,voi lapsi kullat, onko roope nyt hieno?
y.l=ylttömästi lapiolla hiekkaa päälle,multaa, sementtiä,betonia ja laattoja, kaikkea mitä löytyy.
y.l=ylen laatuisa mieheni, taisin äsken hermostua ja pelästyä oikein pahoin, taidan mennä kahvin keittoon että tokenen, lapset! tulkaas sisälle tekin, piirtelemään välillä..
george, äläs kaiva sitä hiekkaa enään pois siitä, se on valmis jo, riana tules sinäkin.
y.l=yrjö laadukas, tarvitsen ainakin kolme halausta kera suukon ennenkuin tokenen!
T:rinsessa kera muinaismuiston.. mutta minulla on molemmissa käsissä letkuvyyhti. Pikkudee laittaa huvilan alla hiki hatussa letkua lattiaan kiinni, minä yritän pitää tätä vyyhtiä jollain lailla järjestyksessä.
No ehkä voin silti päästää irti ja halata...
(((***))) Srrrrrrrrrrrrr......
Anteeksi pikkudee, saitko kenties letkukiepin päin näköä..
Tiana.. Voisitko auttaa pikkudeetä ja setviä lasten kanssa letku-sotkun.
Minä muistin juuri että pari isoa laskua on maksamatta ja pankki menee kohta kiinni.
Laitetaan ne astiat johonkin laatikkoon ja mietitään mitä tehdään, haudataanko ne kenties takaisin maahan..
Voi voi, nyt tulee kiire... - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. mutta minulla on molemmissa käsissä letkuvyyhti. Pikkudee laittaa huvilan alla hiki hatussa letkua lattiaan kiinni, minä yritän pitää tätä vyyhtiä jollain lailla järjestyksessä.
No ehkä voin silti päästää irti ja halata...
(((***))) Srrrrrrrrrrrrr......
Anteeksi pikkudee, saitko kenties letkukiepin päin näköä..
Tiana.. Voisitko auttaa pikkudeetä ja setviä lasten kanssa letku-sotkun.
Minä muistin juuri että pari isoa laskua on maksamatta ja pankki menee kohta kiinni.
Laitetaan ne astiat johonkin laatikkoon ja mietitään mitä tehdään, haudataanko ne kenties takaisin maahan..
Voi voi, nyt tulee kiire...rinsessa kera lasten kirmaa apuun, odota tuokio!
y.l=ylen laadukas laskunmaksaja lähti justiinsa kiireimmän kaupalla maksamaan laskuja, on yrjöllä tuo muisti kanssa aika hatara.
george kisko sinä tästä ja riana tästä, äiti kiskoo tuosta ja nyt y.l=ylen laadukkaat laatan lapset yhtäaikaa ! 1,2,3, nyt!
johan oikesi!
pikkudee! onko kaikki hyvin?
rinsessa täällä huhuilee, oletkos hengissä siellä talon alla enään? jaahas mites on noin hiljaa tuolla tuo pikkudee, meniköhän multaa suu täyteen.
odotetaan vähän aikaa, eiköhän sieltä y.l=yrjö laattakin saavu kohta, istutaan lapset letkun päälle ja lauletaan, ettei letku taas mene kippuralle ja pikkudeen kitaan! huhuillaankos yhdessä pikkudeelle
pikkudee! oletko siellä kunnossa, letku on suorassa jälleen ja taas, istumme sen päällä, vastaa!
T:rinsessa ja letku kera lasten että hiljaisuuden - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
rinsessa kera lasten kirmaa apuun, odota tuokio!
y.l=ylen laadukas laskunmaksaja lähti justiinsa kiireimmän kaupalla maksamaan laskuja, on yrjöllä tuo muisti kanssa aika hatara.
george kisko sinä tästä ja riana tästä, äiti kiskoo tuosta ja nyt y.l=ylen laadukkaat laatan lapset yhtäaikaa ! 1,2,3, nyt!
johan oikesi!
pikkudee! onko kaikki hyvin?
rinsessa täällä huhuilee, oletkos hengissä siellä talon alla enään? jaahas mites on noin hiljaa tuolla tuo pikkudee, meniköhän multaa suu täyteen.
odotetaan vähän aikaa, eiköhän sieltä y.l=yrjö laattakin saavu kohta, istutaan lapset letkun päälle ja lauletaan, ettei letku taas mene kippuralle ja pikkudeen kitaan! huhuillaankos yhdessä pikkudeelle
pikkudee! oletko siellä kunnossa, letku on suorassa jälleen ja taas, istumme sen päällä, vastaa!
T:rinsessa ja letku kera lasten että hiljaisuudenihmeessä y.l=yrjö laatta viipyy, ja ennenkaikkea emme voi nousta letku lähtee pikkudeen kimppuun kera kiepin ja pikkudee on liian hiljaa tuolla, onkohan siellä koko miestä enään.
y.l=ylen laadukas saat huutia jos olemme turhaan istuneet letkun päällä kaksi tuntia, lapsetkin niin laadukkaan rauhallisina
y.l=yrjö laatta1 saisit jo tulla tarkistamaan talon alusen sekä ja että pelastamaan perheesi istunnolta!
T:rinsessa ja letkunvahdit - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
ihmeessä y.l=yrjö laatta viipyy, ja ennenkaikkea emme voi nousta letku lähtee pikkudeen kimppuun kera kiepin ja pikkudee on liian hiljaa tuolla, onkohan siellä koko miestä enään.
y.l=ylen laadukas saat huutia jos olemme turhaan istuneet letkun päällä kaksi tuntia, lapsetkin niin laadukkaan rauhallisina
y.l=yrjö laatta1 saisit jo tulla tarkistamaan talon alusen sekä ja että pelastamaan perheesi istunnolta!
T:rinsessa ja letkunvahdit.. minä. Viivyin hidusen kauan kun pankkiasioissa oli mutkia.. Outoa..
Yritin maksaa kaksi vaivaista laskua mutta kone ilmoitti että päivänostojen saldoraja on ylitetty. Minun piti ottaa firman kassakaapista käteistä jotta sain laskut maksetuksi.
Missäs pikkudee on? Hän on tietysti nostanut rahaa johonkin maatalous-härveliin.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. minä. Viivyin hidusen kauan kun pankkiasioissa oli mutkia.. Outoa..
Yritin maksaa kaksi vaivaista laskua mutta kone ilmoitti että päivänostojen saldoraja on ylitetty. Minun piti ottaa firman kassakaapista käteistä jotta sain laskut maksetuksi.
Missäs pikkudee on? Hän on tietysti nostanut rahaa johonkin maatalous-härveliin..on kaiketi tuolla talon alla ja me tässä letkun päällä y.l=yrjö laadukas ,kovin hiljaa on pikkudee tuolla jos siellä yleensä ketään enään on!
T:rinsessa kera tuohtumuksen - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
on kaiketi tuolla talon alla ja me tässä letkun päällä y.l=yrjö laadukas ,kovin hiljaa on pikkudee tuolla jos siellä yleensä ketään enään on!
T:rinsessa kera tuohtumuksenHänenhän pitäisi olla par'aikaa lampaitaan ruoskimassa.. korjaan, ruokkimassa.
Tarkoitatteko te että hän on ollut tuolla alla koko ajan siitä lähtien kun se putkikieppi pääsi singahtamaan tuonne talon alle ja.. Härttinen...
Tuolla huvilan alla on mies! Minä ryömin apuun..
Voi ei.. Se on pikkudee ja minusta tuntuu että hänellä on nyt paha olo. Päässä on iso kuhmu ja silmät ovat väärinpuolin. Lisäksi hän on aivan veltto..
Antakaa köysi, meidän on vedettävä hänet tuolta alta tavalla tai toisella..
Hei, ei ei ei... Älkää kaikki nousko yht'aikaa pois kiepin päältä , se kiepsah....Srrrrrrrr!
POKS!
Aaaargh!! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Hänenhän pitäisi olla par'aikaa lampaitaan ruoskimassa.. korjaan, ruokkimassa.
Tarkoitatteko te että hän on ollut tuolla alla koko ajan siitä lähtien kun se putkikieppi pääsi singahtamaan tuonne talon alle ja.. Härttinen...
Tuolla huvilan alla on mies! Minä ryömin apuun..
Voi ei.. Se on pikkudee ja minusta tuntuu että hänellä on nyt paha olo. Päässä on iso kuhmu ja silmät ovat väärinpuolin. Lisäksi hän on aivan veltto..
Antakaa köysi, meidän on vedettävä hänet tuolta alta tavalla tai toisella..
Hei, ei ei ei... Älkää kaikki nousko yht'aikaa pois kiepin päältä , se kiepsah....Srrrrrrrr!
POKS!
Aaaargh!!huusi y.l=yrjö laadukas ja näin taas kävi, ei olisi saanut nousta! voi lapset mitäs nyt tehdään?
y.l=yrjö laadukas ja pikkudee! olen tulossa, näen y.l=ylettömän laadukkaat jalat ,ne täytyy olla yrjön, köysi tuohon nilkkaan ja taas vedetään yhdessä miehin lapset, 1,2,3, nyt!
y.l=yrjö laadukas ja kieppi letkua putkahti esiin, mistäs se yrjö pitää kiinni, ahas pikkudeen saappaasta, molemmat miehet turvassa ,mutta tolkuttonna! y.l=ylettömän laadukkaat lapset, tarkkailkaa tässä ,minä haen vettä!
No, niin vettä tulossa, kohta saatte juotavaa ,hupsista! oho nyt meni koko ämpärillinen miesten päälle, voi ja oi1
y-l=yrjö laadukas, sinä tokenit, ei mennyt hukkaan se vesi, pikkudeekin tokenee mutta on kyllä ihan pökkyrällään kumpainenkin, mitäs nyt ,mikä eteen? APUA!
T:rinsessa ja hysteria - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
huusi y.l=yrjö laadukas ja näin taas kävi, ei olisi saanut nousta! voi lapset mitäs nyt tehdään?
y.l=yrjö laadukas ja pikkudee! olen tulossa, näen y.l=ylettömän laadukkaat jalat ,ne täytyy olla yrjön, köysi tuohon nilkkaan ja taas vedetään yhdessä miehin lapset, 1,2,3, nyt!
y.l=yrjö laadukas ja kieppi letkua putkahti esiin, mistäs se yrjö pitää kiinni, ahas pikkudeen saappaasta, molemmat miehet turvassa ,mutta tolkuttonna! y.l=ylettömän laadukkaat lapset, tarkkailkaa tässä ,minä haen vettä!
No, niin vettä tulossa, kohta saatte juotavaa ,hupsista! oho nyt meni koko ämpärillinen miesten päälle, voi ja oi1
y-l=yrjö laadukas, sinä tokenit, ei mennyt hukkaan se vesi, pikkudeekin tokenee mutta on kyllä ihan pökkyrällään kumpainenkin, mitäs nyt ,mikä eteen? APUA!
T:rinsessa ja hysteriaTsunami?
Romahtiko huvila?
Taivaan niin tähtikirkkaan nään.. Vaikka onkin pilvinen sää.
Oih. Nyt alkaa valjeta. Väistin sitä kieppiä ja löin pääni huvilan lattiaan. Kieppi osui ilmeisesti pikkudeehen, tälläkertaa se palautti hänen tajuntansa. Jotain hyvää siis taas tässäkin katastrofissa..
Nyt kyllä lopetetaan työnteko ja mennään pirttiin parantamaan päätä. Päivä se on huomennakin vai mitä ? - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
Tsunami?
Romahtiko huvila?
Oih. Nyt alkaa valjeta. Väistin sitä kieppiä ja löin pääni huvilan lattiaan. Kieppi osui ilmeisesti pikkudeehen, tälläkertaa se palautti hänen tajuntansa. Jotain hyvää siis taas tässäkin katastrofissa..
Nyt kyllä lopetetaan työnteko ja mennään pirttiin parantamaan päätä. Päivä se on huomennakin vai mitä ?Viimeenen kerta kun tuun kökkähän.. tasan ja taatusti...
Pää on puhki ja eläämet huutaa ruokaa kotona. On maailma mallisnansa.
Kovat oli voimmat rinsessalla ja tenavilla, en olis uskonu jotta kaks vetelää miestä tuloo nuon keviää tuolta ahtauresta.. Kiitos teille, tängjuu veri mats.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Tsunami?
Romahtiko huvila?
Nyt kyllä lopetetaan työnteko ja mennään pirttiin parantamaan päätä. Päivä se on huomennakin vai mitä ?vaan, onkin jo puutunut kaikki takamukset ja kädet!
y.l=ylettömän laadukas mieheni, pitää hoitaa tuo pikkudeen kuhmu ja sinun myös, lapsetkin ovat ihan poikki kun ovat raataneet tänään enemmän kuin lastensuojelulaki sallii, pelastaneet helyt ja isän sekä pikudeen
y.l=ylen lopussa olen minä ,tälläisen päivän jälkeen ja mitä ihmettä sinä höpötit pikkudeen konehankinnoista ja nostorajoista jotka oli käytetty?
y.l=ylen laadukas yrjö! tarkoititko ,että firman tilillä ei ollut käyttövaraa? olenko vaatinut liikaa tylliskankaita ja hepeniä, voi ei!
T:rinsessa ja uusi murhe - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
vaan, onkin jo puutunut kaikki takamukset ja kädet!
y.l=ylettömän laadukas mieheni, pitää hoitaa tuo pikkudeen kuhmu ja sinun myös, lapsetkin ovat ihan poikki kun ovat raataneet tänään enemmän kuin lastensuojelulaki sallii, pelastaneet helyt ja isän sekä pikudeen
y.l=ylen lopussa olen minä ,tälläisen päivän jälkeen ja mitä ihmettä sinä höpötit pikkudeen konehankinnoista ja nostorajoista jotka oli käytetty?
y.l=ylen laadukas yrjö! tarkoititko ,että firman tilillä ei ollut käyttövaraa? olenko vaatinut liikaa tylliskankaita ja hepeniä, voi ei!
T:rinsessa ja uusi murhe.. kahvit huvilassa ja hoidellaan arvet ja kuhmut.. Meillähän on Tri Molosen yrttivoidetta vielä vai menikö se kaikki viimein kun se runosuoni puhkesi..?
Annahan Tiana kylmiä kääreitä meille poloisille pojille. Georgekin katsoo ihan hämmästyneenä että miten isot miehet ovat noin surkean näköisiä..
Ei olisi pitänyt alkaa urakoimaan tuota lattialetkutusta itse.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. kahvit huvilassa ja hoidellaan arvet ja kuhmut.. Meillähän on Tri Molosen yrttivoidetta vielä vai menikö se kaikki viimein kun se runosuoni puhkesi..?
Annahan Tiana kylmiä kääreitä meille poloisille pojille. Georgekin katsoo ihan hämmästyneenä että miten isot miehet ovat noin surkean näköisiä..
Ei olisi pitänyt alkaa urakoimaan tuota lattialetkutusta itse..on iso varasto y.l=yrjö laadukas, jotenkin tohtori molonen ennakoi kaiketi tälläiset tilanteet ja antoi sitä runsaasti, no ei turhaan antanut, kovasti on ollut käyttöä yrttivoiteella.
y.l=ylen laadukas mieheni, tässä hauteet ja voiteet, tässä kahvit ja voileivät, tässä suukko ja halaus. pikkudeelle samat ilman suukkoa.
y.l=ylen laadukkat laatan lapset, nyt pisulle, pesulle ja ruuan kautta nukkumaan, teillä on ollut rankka päivä.
y.l=yrjö laatuisa kerro olenko tuhlannut ylettömästi tylliskankaisiin, mielenrauhani järkkyy jollet kerro, selvyys nyt ja sitten voin mennä nukkumaan joko rauhallisena tai sekä että hermostuneena
T:rinsessa ja ensiapu - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
on iso varasto y.l=yrjö laadukas, jotenkin tohtori molonen ennakoi kaiketi tälläiset tilanteet ja antoi sitä runsaasti, no ei turhaan antanut, kovasti on ollut käyttöä yrttivoiteella.
y.l=ylen laadukas mieheni, tässä hauteet ja voiteet, tässä kahvit ja voileivät, tässä suukko ja halaus. pikkudeelle samat ilman suukkoa.
y.l=ylen laadukkat laatan lapset, nyt pisulle, pesulle ja ruuan kautta nukkumaan, teillä on ollut rankka päivä.
y.l=yrjö laatuisa kerro olenko tuhlannut ylettömästi tylliskankaisiin, mielenrauhani järkkyy jollet kerro, selvyys nyt ja sitten voin mennä nukkumaan joko rauhallisena tai sekä että hermostuneena
T:rinsessa ja ensiapuFirman rahoja on hukan teillä vinot pinot!
Tilillä oli muutama vaivainen killinki vaikka omien päätelmieni mukaan siellä piti olla kymmeniä tuhansia euroja!
Pikkudee... kerroppas minulle jotain.. Ostitko sen lampaankerintärobotin josta olet haaveillut jo kauan? Ja millä rahoilla jos saan luvan kysyä? - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
Firman rahoja on hukan teillä vinot pinot!
Tilillä oli muutama vaivainen killinki vaikka omien päätelmieni mukaan siellä piti olla kymmeniä tuhansia euroja!
Pikkudee... kerroppas minulle jotain.. Ostitko sen lampaankerintärobotin josta olet haaveillut jo kauan? Ja millä rahoilla jos saan luvan kysyä?lampahia aiva viime aikoona enkä oo keriinny ostohon mitää tuollaasia josta puhut.
Itte oot tainnu tilin tyhyjätä nuohin järvenlämmittimihis! - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
sitä saa kokea ja nähdä! y.l=ylen laadukas isä laatta, mitäs näille kipoille ja kupposille kera vaasin että ruukun tehdään?
T:rinsessa kera muinaismuistonseis tykkänään mihet!
ei riitaa ei hammasten kiristelyä tai kalautan teitä kumpaistakin kattilalla kuhmuihinne!
y.l=ylen laadukkaat miehet siinä, nyt mietitte rauhassa ,mihin rahaa on mennyt, ja jos minä olen tylliksieni kanssa ajanut kakki perikatoon, korvaan kaiken ilmoittautumalla orja-työvoimaksi
puuvilla plantaasille!
T:rinsessa ja uhkaus
- Y.L.
.. ja jutellaan rauhassa. Rinsessa, onko tässä sinun mielestäsi jotain outoa?
- rinsessa
on kovastikkin ja hämmennystä!
y.l=yrjö laadukas ,ei saa riidellä, mietitään!
kovasti on kummallista ja ei tyllis -kankaat kai niin kalliita ole ,että perikato iskee
T:rinsessa kera ihmetyksen - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
on kovastikkin ja hämmennystä!
y.l=yrjö laadukas ,ei saa riidellä, mietitään!
kovasti on kummallista ja ei tyllis -kankaat kai niin kalliita ole ,että perikato iskee
T:rinsessa kera ihmetyksen.. on saatava ensi tilassa! Siitähän näkee kaikki otot ja panotkin..
Minun communikaattorissani on kyllä se pankkiyhteys-ominaisuus mutta en suureksi harmikseni muista mikä se salasana on... En saa siis yhteyttä pankkiin tilanteen selvittämiseksi.
Sen tiedän että eilen rahaa jäi vielä aika tavalla kun maksoin sen konsultin laskun..
Sarvansuo!
Ja se ketun ilme!
Nyt alkaa kirkastua! - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
.. on saatava ensi tilassa! Siitähän näkee kaikki otot ja panotkin..
Minun communikaattorissani on kyllä se pankkiyhteys-ominaisuus mutta en suureksi harmikseni muista mikä se salasana on... En saa siis yhteyttä pankkiin tilanteen selvittämiseksi.
Sen tiedän että eilen rahaa jäi vielä aika tavalla kun maksoin sen konsultin laskun..
Sarvansuo!
Ja se ketun ilme!
Nyt alkaa kirkastua!jotta konsultti Sarvansuo on vetäny välistä?
Oli kyllä vähä sen näköönen mies jotta vois hyvinki altistua houkutukselle moisehen epäreiluhun käytöksehen.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. on saatava ensi tilassa! Siitähän näkee kaikki otot ja panotkin..
Sarvansuo!
Ja se ketun ilme!
Nyt alkaa kirkastua!kaiken pahan alku ja juurikas! y.l=ylen laadukas mieheni ,anna halaus, syy ei siis ole tylliksissä, en joudu puuvillaplantaasille enkä orjatyöhön!
y.l=yrjö laadukas, miten saatte sen ketaleen tilille ja satimeen. jäättekö te miettimään, minä menen hernespehkuun ja selvitän asiat nukkumalla kohdalleen, huomenna otan kattilan ja menen kajauttamaan sitä ketaletta nuppiin että tutisee
y.l=yrjö laatta, olen kuikkuinen moiselle ketaleelle, pihisen ja puhisen!
T:rinsessa ja kiukku kera kattilan - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
kaiken pahan alku ja juurikas! y.l=ylen laadukas mieheni ,anna halaus, syy ei siis ole tylliksissä, en joudu puuvillaplantaasille enkä orjatyöhön!
y.l=yrjö laadukas, miten saatte sen ketaleen tilille ja satimeen. jäättekö te miettimään, minä menen hernespehkuun ja selvitän asiat nukkumalla kohdalleen, huomenna otan kattilan ja menen kajauttamaan sitä ketaletta nuppiin että tutisee
y.l=yrjö laatta, olen kuikkuinen moiselle ketaleelle, pihisen ja puhisen!
T:rinsessa ja kiukku kera kattilan.. Sinä olet syytön, anteeksi etten heti sitä huomannut lausua ääneen. * puss!!
Me kaksi tolloa sensijaan samme katsoa peiliin ja todeta että itse allekirjoitimme paperin jolla Jali Sarvansuo saa velottaa suoraan Y.Laatta Ky:n tililtä kulunsa. Mutta me luulimme että vain ne kulut jotka tulivat siitä eilisestä paperisodasta ja parista muusta pikku laskusta. Näyttää siltä että Jali-herra on pistänyt tuulemaan. Pannut haisemaan oikein isolla Peellä! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. Sinä olet syytön, anteeksi etten heti sitä huomannut lausua ääneen. * puss!!
Me kaksi tolloa sensijaan samme katsoa peiliin ja todeta että itse allekirjoitimme paperin jolla Jali Sarvansuo saa velottaa suoraan Y.Laatta Ky:n tililtä kulunsa. Mutta me luulimme että vain ne kulut jotka tulivat siitä eilisestä paperisodasta ja parista muusta pikku laskusta. Näyttää siltä että Jali-herra on pistänyt tuulemaan. Pannut haisemaan oikein isolla Peellä!pitää hoitaa se asia kuntoon ja y.l=yrjö laadukas minä tulen kattiloineni mukaan jos vain haluat ja sallit, sinä tiedät millainen olen kun sisuunnun, yksi kunnon kumautus kattilalla niin jo palautuu rahat sinne missä olikin
y.l=ylen laadukas laattaseni ,lapset huutavat sadun kerrontaan, ei taida uni tulla ilman sitä, menen lukemaan sadun ilkeästä savansuosta joka koitti huijata laatan perhettä huonoin tuloksin!
tule sinäkin sitten pehkuun, kun olet pikkudeen kanssa saanut asioita selväksi.
y.l=ylettömän lahjakas ja laatuisa yrjöni, tässä suukko, muiskis!
T:rinsessa kera iltasadun - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
pitää hoitaa se asia kuntoon ja y.l=yrjö laadukas minä tulen kattiloineni mukaan jos vain haluat ja sallit, sinä tiedät millainen olen kun sisuunnun, yksi kunnon kumautus kattilalla niin jo palautuu rahat sinne missä olikin
y.l=ylen laadukas laattaseni ,lapset huutavat sadun kerrontaan, ei taida uni tulla ilman sitä, menen lukemaan sadun ilkeästä savansuosta joka koitti huijata laatan perhettä huonoin tuloksin!
tule sinäkin sitten pehkuun, kun olet pikkudeen kanssa saanut asioita selväksi.
y.l=ylettömän lahjakas ja laatuisa yrjöni, tässä suukko, muiskis!
T:rinsessa kera iltasadunMinusta se kattilalla kumautus olisi kyllä todella erinomainen tapa maksaa kalavelat!
Mutta aamulla on ensin varmistettava tiliotteesta että Sarvansuo on tosiaankin meidän etsimämme syyllinen. Olisi noloa käydä kumauttamassa miestä Hälssingissä ja sitten huomata että tulikin tehtyä paha virhes.
Mutta 99% varmuudella hän on tämän kaiken takana!
Hyvää Yötä ja (((***))) ` moisk!!! ....tulen heti perään kun vain pääsen.. - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
Minusta se kattilalla kumautus olisi kyllä todella erinomainen tapa maksaa kalavelat!
Mutta aamulla on ensin varmistettava tiliotteesta että Sarvansuo on tosiaankin meidän etsimämme syyllinen. Olisi noloa käydä kumauttamassa miestä Hälssingissä ja sitten huomata että tulikin tehtyä paha virhes.
Mutta 99% varmuudella hän on tämän kaiken takana!
Hyvää Yötä ja (((***))) ` moisk!!! ....tulen heti perään kun vain pääsen..kans tästä kotia ku alakaa jo kipuki heleppaamahan.. Hyvää se on tuo Molosen ihimevoire. Soita sitte huomenna ku saat seleville kuka ja mitä ja mihinä kuhuna..
Yks asia vielä Yrjö...
Tuli vaan mielehen jotta dingmannillaki on firman tiliihin nosto-oikeuret..
Se on Kaunissaares ny, halus saaren rauhahan sitä suurta runo-inpsiraatiota vastahanottamahan..
Makaa varmahan Onnenpesäs sykkyräs takkatulen ääres ja on niin poheemia. Ettei vaan etittääs syyllistä liika kaukaa tälläkertaa? - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
kans tästä kotia ku alakaa jo kipuki heleppaamahan.. Hyvää se on tuo Molosen ihimevoire. Soita sitte huomenna ku saat seleville kuka ja mitä ja mihinä kuhuna..
Yks asia vielä Yrjö...
Tuli vaan mielehen jotta dingmannillaki on firman tiliihin nosto-oikeuret..
Se on Kaunissaares ny, halus saaren rauhahan sitä suurta runo-inpsiraatiota vastahanottamahan..
Makaa varmahan Onnenpesäs sykkyräs takkatulen ääres ja on niin poheemia. Ettei vaan etittääs syyllistä liika kaukaa tälläkertaa?olisi laittanut rahat johonkin tililtä? Älä nyt ole hullu... hänhän on nuuka ja ei tekisi sellaista meille, ehei.. Kyllä minä teidät siskonpojat tunnen. Lyön vaikka vetoa että dingman'illa on puhtaat jauhot tässä asiassa.
Mutta koska olet noin tuohtunut asiasta niin soitanpa hänelle... Kyllä minä äänestä kuulen jos mies valehtelee.. - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
olisi laittanut rahat johonkin tililtä? Älä nyt ole hullu... hänhän on nuuka ja ei tekisi sellaista meille, ehei.. Kyllä minä teidät siskonpojat tunnen. Lyön vaikka vetoa että dingman'illa on puhtaat jauhot tässä asiassa.
Mutta koska olet noin tuohtunut asiasta niin soitanpa hänelle... Kyllä minä äänestä kuulen jos mies valehtelee..toresta kuulolle minäki.
Ota ja pirahuta kohta. - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
toresta kuulolle minäki.
Ota ja pirahuta kohta.Ei vastaa kännykkä ei... Joko hän on sen sulkenut tai ei halua vastata.
Mitäpäs jos hänellä on jokin hätä siellä saaressa? Jospa Kaunissaaren riippupeppulepakko ajaa häntä takaa kuutamoisessa yössä?
Minä arvaan ajatuksesi pikkudee...
Ajattelet että veljesi laskee tyytyväisenä saalisrahojaan jossain kaukana.. - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
Ei vastaa kännykkä ei... Joko hän on sen sulkenut tai ei halua vastata.
Mitäpäs jos hänellä on jokin hätä siellä saaressa? Jospa Kaunissaaren riippupeppulepakko ajaa häntä takaa kuutamoisessa yössä?
Minä arvaan ajatuksesi pikkudee...
Ajattelet että veljesi laskee tyytyväisenä saalisrahojaan jossain kaukana..arvaamahan!
Mutta itteasias mä tierän jotta se on Kaunissaares erelleen. Koska mä vein sen sinne tuolla prutkulla ennenkö tulin tänne huvilalle.
Ei siellä oo venestä millä rantahan soutaas ja uira ei voi tuollasta matkaa näillä ilimoolla.
Sieltä se poika löytyys ku mentääs kattomahan.
Mennähänkö? - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
arvaamahan!
Mutta itteasias mä tierän jotta se on Kaunissaares erelleen. Koska mä vein sen sinne tuolla prutkulla ennenkö tulin tänne huvilalle.
Ei siellä oo venestä millä rantahan soutaas ja uira ei voi tuollasta matkaa näillä ilimoolla.
Sieltä se poika löytyys ku mentääs kattomahan.
Mennähänkö?Muuten en saa nukutuksi koko yönä. Soita kuitenkin emännällesi että hän ei ole suotta huolissaan sinusta. Kuka ne lampaat lypsää kun olet täällä vielä ja askaresaika oli jo monta tuntia sitten?
Ai niin... Eihän lampaita lypsetäkkään. Ne olikin lehmiä... tai sonneja.. En tiedä enkä edes halua tietää.
No niin.. Prutku käyntiin ja kokka kohti Kaunissaarta. Aika hurjaa ajella kuutamoisena yönä Laattajärvessä. Täytyy muistaa kivet ja karit ettei tule haaveria..
- Y.L.
.. on saarella. Kuu heittää säteitään kuusten lomaan. On niin hiljaista että voisi kuulla pienimmänkin havinan.
Jotain havinaa kuuluukin.. Kas.. Riippupeppulepakko tuli kuin tulikin meitä katsomaan.. eikös ole soma nahkaveijo, vai mitä pikkudee? Hus, mene nyt siitä kuitenkin.
Onnenpesän ikkunasta näkyy kynttilänvalo.
Pian selviää onko minun siskonpoikani katala konna runoilijan valepuvussa!
En kyllä usko sitä ellen kuule omin korvin.
Menehän pikkudee edellä sisään.- pikkudee
Nykkuule velipoika jäit rysän päältä kiinni. Mitäs piiloottelet selekäs takana.. Rahatukkuako?
Kerro heti ookko käyny firman tilillä tänään? - dingman
pikkudee kirjoitti:
Nykkuule velipoika jäit rysän päältä kiinni. Mitäs piiloottelet selekäs takana.. Rahatukkuako?
Kerro heti ookko käyny firman tilillä tänään?Kävin aamulla Laattajärven pankissa ja nostin raha firman tililtä.. Mutta miksi kutsut minua roistoksi pikkudee? Yrjö-setäkin on ihan kalpea ja vihaisen näköinen.. Minulta meni nyt runoinspiraatiokin taivaan tuuliin. Olin juuri alkamassa kirjoittamisen kun rynnistitte sisään kuin järjettömät.
- pikkudee
dingman kirjoitti:
Kävin aamulla Laattajärven pankissa ja nostin raha firman tililtä.. Mutta miksi kutsut minua roistoksi pikkudee? Yrjö-setäkin on ihan kalpea ja vihaisen näköinen.. Minulta meni nyt runoinspiraatiokin taivaan tuuliin. Olin juuri alkamassa kirjoittamisen kun rynnistitte sisään kuin järjettömät.
Palioko nostit ja mihinä rahat on?
Näytä ny jo mitä piilottelet selekäs takana! - dingman
pikkudee kirjoitti:
Palioko nostit ja mihinä rahat on?
Näytä ny jo mitä piilottelet selekäs takana!Laitoin senverran Köyhien runoilijoiden tuki ry:n tilille..
Ja mitäkö piilottelen selkäni takana..
Se on minun sinikantinen runovihkoni.
Voisitteko nyt ystävällisesti selittää mistä oikein on kysymys! - Y.L.
dingman kirjoitti:
Laitoin senverran Köyhien runoilijoiden tuki ry:n tilille..
Ja mitäkö piilottelen selkäni takana..
Se on minun sinikantinen runovihkoni.
Voisitteko nyt ystävällisesti selittää mistä oikein on kysymys!Hyvä, pikkudee.. Ilmeesi on näkemisen arvoinen!
Sanoinhan minä että dingmaniin voi luottaa..
piti vain tulla yöllä Kaunissaareen saakka todistamaan se itselleen.
Anteeksi dingman.. Tuolla veljelläsi on niin vilkas mielikuvitus.
Mutta se on totta että firman tili on tyhjä. Joku kettu on vienyt viimeisetkin killingit sen jälkeen kun olet nostanut sen 20-euroisessi.
Meillä on yksi epäilty. Jali Sarvansuo, konsultti Hälssingin kaupungista. Mies jonka tehtävä on hoidella Y.Laatta Ky:stä osakeyhtiö.
Nyt näyttää siltä että tämän firman nimi on pian Y.Laatta Ky:n konkurssipesä.
Aamulla pidetään kriisikokous Lemmenpesän pihalla. Laitan tilin jäihin heti tästä paikasta. Se puhelinnumero minulla sentään on lompakossa.
Varautukaa Hälssinkiin lähtöön siskonpoikani...Soturini.. Huomenna muuan ketunnaama saa maistaa rinsessan paistinpannua!... vai kattilako se oli.
Mennään nukkumaan ja voimia keräämään.
Hyvää Yötä, nukkukaa hyvin.
Paitsi Jali Sarvansuo. - rinsessa
rakas y.l=yrjö laatta ja laatan laadukkaat lapset!
jokos nousette, aamupuurolle ja kahville? y.l=ylen laadukkaani on niin valvoneen ja miettiväisen näköinen ,vaikka on vielä unessa, unissaan miettii raukka firman rahoja ja eilisiä murheen-kryynejä, olipas oikein kamala päivä eilen saati sitten kuhmut kera tilin tyhjennyksen.
y.l=ylen laatuisa laskijani ja letkunrunnoma miekkoseni, mennäänkös sitä tänään helsinkiin? saitteko setvittyä pikkudeen kanssa asioita siihen malliin että syylinen kera huijauksen selvisi?
Muutama iloinen uutinen tälle päivälle heti alkuunsa, y.l=yltäkylläisen laadukkaan elämän antanut mieheni, se putkimies.S ,on laittanut lämpösysteemit siihen malliin aamun koitteessa, ettei meille jäänyt kuin hiukan peitettävää tuonne rantaan, kerroin kuhmuista kera letkun hyökkäyksen ja kahden tunnin istunnosta letkun päällä, putkimies pillahti itkuun ja lupasi tehdä hommat loppusuoralle.
toinen uutinen y.l=yrjö laatta, laadukas miekkonen, että minulla on kattila kiilloitettuna kumautusta varten ,jos siihen on tarve kera iskun.
suukko yrjö ja halaus!, nyt piristyitkin kummasti, mutta huolen ryppy on otsalla vielä.
y.l=ylen laadukas, tule kahville, annas käsi!!
T:rinsessa ja aamu aherrus kera nyyhkytarinan - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
jokos nousette, aamupuurolle ja kahville? y.l=ylen laadukkaani on niin valvoneen ja miettiväisen näköinen ,vaikka on vielä unessa, unissaan miettii raukka firman rahoja ja eilisiä murheen-kryynejä, olipas oikein kamala päivä eilen saati sitten kuhmut kera tilin tyhjennyksen.
y.l=ylen laatuisa laskijani ja letkunrunnoma miekkoseni, mennäänkös sitä tänään helsinkiin? saitteko setvittyä pikkudeen kanssa asioita siihen malliin että syylinen kera huijauksen selvisi?
Muutama iloinen uutinen tälle päivälle heti alkuunsa, y.l=yltäkylläisen laadukkaan elämän antanut mieheni, se putkimies.S ,on laittanut lämpösysteemit siihen malliin aamun koitteessa, ettei meille jäänyt kuin hiukan peitettävää tuonne rantaan, kerroin kuhmuista kera letkun hyökkäyksen ja kahden tunnin istunnosta letkun päällä, putkimies pillahti itkuun ja lupasi tehdä hommat loppusuoralle.
toinen uutinen y.l=yrjö laatta, laadukas miekkonen, että minulla on kattila kiilloitettuna kumautusta varten ,jos siihen on tarve kera iskun.
suukko yrjö ja halaus!, nyt piristyitkin kummasti, mutta huolen ryppy on otsalla vielä.
T:rinsessa ja aamu aherrus kera nyyhkytarinankätesi on nihkeä ja kuuma! ei kai sinulla ole huono-olo kera kuhmun?
putkimies.s ,kävi äsken ilmoittamassa ,että lasku tulee perässä kera huiman alennuksen ja oli kuulemma ottanut siitä joitain kuluja ja kustannuksia poiskin ,kun oli niin sääli meidän perhettä ja poloisia y.l=ylen laadukkaista lapsia, hänellä on kuulemma itselläänkin lapsia katras ja siksi liikuttui kovasti ja paljon siitä lasten sinnikkäästä isumisesta letkun päällä ja teidä pelastamisestanne talon alta.
y.l=yrjö laadukas, otas vielä kahvia ,niin tokenet olet kovin poissaolevan tuntuinen, päässäsi pyörii liian paljon asioita nyt saati sitten muulloinkin että taas!
T:rinsessa kera kahvin että nihkeän käden rinsessa kirjoitti:
T:rinsessa ja aamu aherrus kera nyyhkytarinan. Tianaiseni.. * kiss!! ja (((***))) mmm..
Pidähän kädestäni kiinni ja sano onko minulla kuumetta. Oloni on outo.. Epäilen että olen matkakuumeessa!
Sain communikaattorini pankkiyhteyden pelaamaan juuri äsken. Salasanavihje olikin tarralapulla kiinni akun alla. Sinä luki: Sanoo hau.
Elikkä Roope on se salasana. voin sen kertoa tässä koska tiedän että kukaan muu ei kuule tai näe mitä Lemmenpesässä nyt tapahtuu.
Firman tilitapahtumista löytyi juuri se mitä pelkäsinkin. Sarvansuo Consulting Services on laskuttanut firmaa eilen niin paljon että tili on kuivanut täysin.
Hälytin jo siskonpojat sekä lentokapt. Hujasen.
Sopiiko sinulle että dingman jää vahtimaan lapsia tänne ja me muut menemme Hälssinkiin pikavauhtia..
Oih.. tämä kahvi tekee hyvää.. Ja tuo kirkas katseesi!
Jahas, sieltä kone jo tulikin rantaan.- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
. Tianaiseni.. * kiss!! ja (((***))) mmm..
Pidähän kädestäni kiinni ja sano onko minulla kuumetta. Oloni on outo.. Epäilen että olen matkakuumeessa!
Sain communikaattorini pankkiyhteyden pelaamaan juuri äsken. Salasanavihje olikin tarralapulla kiinni akun alla. Sinä luki: Sanoo hau.
Elikkä Roope on se salasana. voin sen kertoa tässä koska tiedän että kukaan muu ei kuule tai näe mitä Lemmenpesässä nyt tapahtuu.
Firman tilitapahtumista löytyi juuri se mitä pelkäsinkin. Sarvansuo Consulting Services on laskuttanut firmaa eilen niin paljon että tili on kuivanut täysin.
Hälytin jo siskonpojat sekä lentokapt. Hujasen.
Sopiiko sinulle että dingman jää vahtimaan lapsia tänne ja me muut menemme Hälssinkiin pikavauhtia..
Oih.. tämä kahvi tekee hyvää.. Ja tuo kirkas katseesi!
Jahas, sieltä kone jo tulikin rantaan.sopii!
y.l=ylen laadukkaani, nyt minulle tuli hoppu! pakkaan kattilan kassiin ja matkatyllis päälle, suukoset lapsille noin ja noin! y.l=yrjö laadukas olen valmis kalautus reissulle, täynnä tulta ja tulikiveä kera tappuran sekä kiukun.
y.l=ylettömän laadukas, sinulla on matkakuume ja jännitystila, se menee onneksi ohi ja kuhmelikin on laskenut aikas paljon yrttivoiteen ansiosta.
T:rinsessa ja kalautusmatka rinsessa kirjoitti:
sopii!
y.l=ylen laadukkaani, nyt minulle tuli hoppu! pakkaan kattilan kassiin ja matkatyllis päälle, suukoset lapsille noin ja noin! y.l=yrjö laadukas olen valmis kalautus reissulle, täynnä tulta ja tulikiveä kera tappuran sekä kiukun.
y.l=ylettömän laadukas, sinulla on matkakuume ja jännitystila, se menee onneksi ohi ja kuhmelikin on laskenut aikas paljon yrttivoiteen ansiosta.
T:rinsessa ja kalautusmatkaEi muuta kuin menoksi..
Hujanen, tankkasitko korkeaoktaanisella kuten pyysin.
Hyvä, sitten voidaan lentää korkeammalla kuin tavallisesti ja matkakin joutuu kuin siivillä!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Ei muuta kuin menoksi..
Hujanen, tankkasitko korkeaoktaanisella kuten pyysin.
Hyvä, sitten voidaan lentää korkeammalla kuin tavallisesti ja matkakin joutuu kuin siivillä!onkin aikaa kun olen käynyt helsngissä y.l=ylen laadukas yrjö, ihan mukavaa lentää, tulee omat siipien heiluttelu ajat mieleen, olisi ollut mukava matkustaa vain toisissa tunnelmissa.
y.l=yrjö laadukas, et usko kuinka kattila kuumottaa kassissa, ihan tekisi mieli kumauttaa jo nyt jotain
T:rinsessa ja räpistely ilmassa kera joukon rinsessa kirjoitti:
onkin aikaa kun olen käynyt helsngissä y.l=ylen laadukas yrjö, ihan mukavaa lentää, tulee omat siipien heiluttelu ajat mieleen, olisi ollut mukava matkustaa vain toisissa tunnelmissa.
y.l=yrjö laadukas, et usko kuinka kattila kuumottaa kassissa, ihan tekisi mieli kumauttaa jo nyt jotain
T:rinsessa ja räpistely ilmassa kera joukonMinunkin rystysiä syyhyy siihenmalliin että tästä tulee ankara koitos..
Tehdään sitten niin että Huju jää kentälle koneen vahdiksi. me otamme taksin ja painelemme Sarvansuon toimistolle. Tehdään atakki ja palataan voittajina kotiin..
Vai mitä rinsessa ja pikkudee..- pikkudee
Y.Laatta kirjoitti:
Minunkin rystysiä syyhyy siihenmalliin että tästä tulee ankara koitos..
Tehdään sitten niin että Huju jää kentälle koneen vahdiksi. me otamme taksin ja painelemme Sarvansuon toimistolle. Tehdään atakki ja palataan voittajina kotiin..
Vai mitä rinsessa ja pikkudee..Mä annan dingmanninkin puolesta pari kunnon mäjäystä. Ketuttaa niin vietävästi ku menin velieä suotta mollaamahan eileenehtoolla.
- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Minunkin rystysiä syyhyy siihenmalliin että tästä tulee ankara koitos..
Vai mitä rinsessa ja pikkudee..y.l=yrjö laadukas juuri niin, suunitelmasi on ylen laadukas.
y.l=yrjö laatta, minun pitää koota matkatyllikseni helmat ylös, että pääsen nopeasti sekä vauhdilla konnan kintereille jos tarve vaatii, annas pakkausteippiä niin teen tylliksestäni housut, noin!
y.l=ylen lahjakkaasti huijasi tuo kelmi, hups yrjö! minulla on tohvelit jalassa, mutta ei kai se vauhtia haittaa eikä sinua ?
T:rinsessa ja housutyllis - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
y.l=yrjö laadukas juuri niin, suunitelmasi on ylen laadukas.
y.l=yrjö laatta, minun pitää koota matkatyllikseni helmat ylös, että pääsen nopeasti sekä vauhdilla konnan kintereille jos tarve vaatii, annas pakkausteippiä niin teen tylliksestäni housut, noin!
y.l=ylen lahjakkaasti huijasi tuo kelmi, hups yrjö! minulla on tohvelit jalassa, mutta ei kai se vauhtia haittaa eikä sinua ?
T:rinsessa ja housutyllis.. taisi tulla kiiru aamulla sen lähdön kanssa..
Noh, eiköhän tohveleillakin pääse kipittämään tarpeeksi lujaa. Laita nekin pakkausteipillä kiinni kantapäihisi niin johan pysyy..
No juuri.. Nyt on vauhdikas tyttö!
Joko me nyt olemme näin lähellä Hälssinki-Vantaan lentokenttää. Hujanen pisti näemmä tallan pohjaan ! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. taisi tulla kiiru aamulla sen lähdön kanssa..
Noh, eiköhän tohveleillakin pääse kipittämään tarpeeksi lujaa. Laita nekin pakkausteipillä kiinni kantapäihisi niin johan pysyy..
Joko me nyt olemme näin lähellä Hälssinki-Vantaan lentokenttää. Hujanen pisti näemmä tallan pohjaan !häämöttää!
y.l=yrjö laadukas, teipit kantapäissä ja kiire kannoilla, nyt laskeudutaan , tilasitkos taksin kentälle?
T:rinsessä ja kantapäät Y.L. kirjoitti:
.. taisi tulla kiiru aamulla sen lähdön kanssa..
Joko me nyt olemme näin lähellä Hälssinki-Vantaan lentokenttää. Hujanen pisti näemmä tallan pohjaan !.. sillä nyt laskeudutaaaaaaan....
Mennään tuonne alemmas ja tilataan taksi. Hujanen saa jäädä vahtimaan koneelle.
Rinsessa, onhan kattila mukana varmasti?Y.Laatta kirjoitti:
.. sillä nyt laskeudutaaaaaaan....
Rinsessa, onhan kattila mukana varmasti?.. tänne ja heti! Kiitos..
Vellihousuntie 5, olkaa hyvä.- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. sillä nyt laskeudutaaaaaaan....
Rinsessa, onhan kattila mukana varmasti?kasissa ja kassi tiukasti kädessä! y.l=ylen laadukas yrjö, olen valmiina taistoon housutylliksessäni! kalautanko taksikuskia jossei pian ilmaannu? no ei sentään yrjökkini, kunhan laskin leikkiä
T:rinsessa ja hermostunut huumori
.. joutuisa taksi.. Siinähän se konsultin toimisto on ja takapihalla hänen hieno Iguan xs autonsakkin. Mies on siis kotosalla.
Mennäänkö heti etuovesta sisään vai mitä?
Haluan kuulla teidän kummankin mielipiteen.- rinsessa
suoraan kohti kelmiä! y.l=ylen laadukas yrjö, otan kattilan esiin ja valmius asentoon
T:rinsessa kera kasarin rinsessa kirjoitti:
suoraan kohti kelmiä! y.l=ylen laadukas yrjö, otan kattilan esiin ja valmius asentoon
T:rinsessa kera kasarinÄlä sitä Iguan xs:sää siellä ihaile. Kysyin että mitä tehdään.. ootko siellä takaovella passissa jos hän vaikka yrittää karata?
- pikkudee
Y.Laatta kirjoitti:
Älä sitä Iguan xs:sää siellä ihaile. Kysyin että mitä tehdään.. ootko siellä takaovella passissa jos hän vaikka yrittää karata?
ku on komia auto..
Joo joo kyllä kuulin ja sopii. Menkää sisälle vaan ja kun rytinät alakaa niin tuun kaharen nyrkin kans taistohon mukahan! - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
ku on komia auto..
Joo joo kyllä kuulin ja sopii. Menkää sisälle vaan ja kun rytinät alakaa niin tuun kaharen nyrkin kans taistohon mukahan!Täällä on joku sihteerikkö. kysyn häneltä missä itse maestro on...
Ahaa.. Seuraava huone mutta ei ole tavattavissa. Minusta tuntuu että on!
Ovi auki ja... Hei mitäs tämä on..
Rinsessa, yritä osua sillä kattilalla.. tämä juippi on liukas kuin ankerias..
Pääsikö pakenemaan? - rinsessa
mene edellä, minä kera kattilan seuraan perässä!
jos menen ensin kalautan pian oitis ja heti!
T:rinsessa kera iskun - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
T:rinsessa kera iskunEtkö edes nähnyt kuinka hän livahti tuosta väliovesta ulos!
Toivottvasti pikkudee on valppaana siellä..
PIKKUDEE! Kaveri tulee ulos sieltä takaa..!!! - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
T:rinsessa kera iskunja pakeni takaovesta! ehdin kalauttaa neljän kasarin iskun=kalauta kelmiä kalloon kovaa!
perään y.l=yrjö laatuisa, perään, minä olen tulossa, perhanan tohvelit!
y.l=yrjö laatta, väistä hiukan, heitän tohvelilla.
T:rinsessa kera takaa-ajon - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
Etkö edes nähnyt kuinka hän livahti tuosta väliovesta ulos!
Toivottvasti pikkudee on valppaana siellä..
PIKKUDEE! Kaveri tulee ulos sieltä takaa..!!!Kuulin kuulin.. kaverit tuloo takaovesta, ettäkö siis nähäneet koko miestä.
Kukas se tuo sitte on joka lähtöö justihin tuolla ikuaanilla matkoohinsa? Isoo kapsäkki völiys. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
ja pakeni takaovesta! ehdin kalauttaa neljän kasarin iskun=kalauta kelmiä kalloon kovaa!
perään y.l=yrjö laatuisa, perään, minä olen tulossa, perhanan tohvelit!
y.l=yrjö laatta, väistä hiukan, heitän tohvelilla.
T:rinsessa kera takaa-ajonSinun syysi kun et ollut valppaana.. onneksi taksi odotti ja päästään perään.
Näetkö rinsessa yhtään minne päin se kaahari paineli? - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Sinun syysi kun et ollut valppaana.. onneksi taksi odotti ja päästään perään.
Näetkö rinsessa yhtään minne päin se kaahari paineli?y.l=yrjö laadukas, tuonne kenttää kohti, sinne siis taksi suhari saa viedä meidätkin, perään!
y.l=yrjö laatta, taisi mennä se tohvelikin ohi, vaikka hyvin tähtäsin, mutta neljän kasarinisku osui, ompahan ainakin kuhnu kelmillä päässä toivottavasti se hidastaa kelmin matkaa!
T:rinsessa ja huti kuti - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
y.l=yrjö laadukas, tuonne kenttää kohti, sinne siis taksi suhari saa viedä meidätkin, perään!
y.l=yrjö laatta, taisi mennä se tohvelikin ohi, vaikka hyvin tähtäsin, mutta neljän kasarinisku osui, ompahan ainakin kuhnu kelmillä päässä toivottavasti se hidastaa kelmin matkaa!
T:rinsessa ja huti kuti.. hänet nappaamme, onneksi on ruuhkaa eikä Iguan xs pääse oikeuksiinsa. Suoralla tiellä jäätäisiin kuin nallit kalliolle!
Aikooko se pirulainen jonnekkin aukomaille kun kerta kapsäkkikin on mukana..
Minäpä pirautan Hujaselle, pankoot koneen käyntiin ja seuratkoon tilannetta!
Hujanen!
Pidäppä kone lentovalmiina. täältä tulee pian väkeä sinneppäin. Seuraa jos näet uuden Iguan xs:n saapuvan kentän laidalle. Konsultti on sillä matkassa ja aikoo varmaan lentää karkuun.
Tee mitä pystyt jos tilanne niin vaatii!! - lentokapt. Hujanen
Y.L. kirjoitti:
.. hänet nappaamme, onneksi on ruuhkaa eikä Iguan xs pääse oikeuksiinsa. Suoralla tiellä jäätäisiin kuin nallit kalliolle!
Hujanen!
Pidäppä kone lentovalmiina. täältä tulee pian väkeä sinneppäin. Seuraa jos näet uuden Iguan xs:n saapuvan kentän laidalle. Konsultti on sillä matkassa ja aikoo varmaan lentää karkuun.
Tee mitä pystyt jos tilanne niin vaatii!!odotan täällä ja potkuri pyörii jo. Itseasiassa tuohon parinsadan metrin päähän pysähtyi sen näköinen auto. mies raahaa isoa matkalaukkua ja nousee ultrakevyeen lentokoneeseen. Koneen kyljissä on SCS- tarrat. ettei vaan olisi sama tyyppi.
Nyt se alkoi rullata kiitoradalle.. lähdenkö perään, Yrjö? - rva.rinsessa.laatta
Y.L. kirjoitti:
.. hänet nappaamme, onneksi on ruuhkaa eikä Iguan xs pääse oikeuksiinsa. Suoralla tiellä jäätäisiin kuin nallit kalliolle!
Hujanen!
Tee mitä pystyt jos tilanne niin vaatii!!tässä on tuliset paikat! y.l=ylen laadukkaani, annas tässä välissä suukko ,muuten en pysy tylliksessäni vai olikos se nahoissani!
hujanen! pysy valppaana!T:rinsessa ja vauhdin hurma - Y.L.
lentokapt. Hujanen kirjoitti:
odotan täällä ja potkuri pyörii jo. Itseasiassa tuohon parinsadan metrin päähän pysähtyi sen näköinen auto. mies raahaa isoa matkalaukkua ja nousee ultrakevyeen lentokoneeseen. Koneen kyljissä on SCS- tarrat. ettei vaan olisi sama tyyppi.
Nyt se alkoi rullata kiitoradalle.. lähdenkö perään, Yrjö?.. hemmetissä!
Näytä sille konsultille vähän taitojasi.. pakota se laskeutumaan tai jotain. Mutta ole varovainen.
Katsokaa tuonne!
Sieltä nousee kaksi konetta ihan peräkanaa.. Näettekö? - rva.rinsessa.laatta
tässä on tuliset paikat! y.l=ylen laadukkaani, annas tässä välissä suukko ,muuten en pysy tylliksessäni vai olikos se nahoissani!
hujanen! pysy valppaana!T:rinsessa ja vauhdin hurmaperäkanaa y.l=ylen lahjakas mieheni, kunhan nyt ei tippuisi hujanen kera koneen alas, onneksi on taitava lentäjä ohjaimissa, pelottavaa katseltavaa.
y.l=yrjö laadukas ,kun saan tilaisuuden niin heitänkö kattilalla?
T:rinsessa sekä pelkokerroin 100 - Y.L.
tässä on tuliset paikat! y.l=ylen laadukkaani, annas tässä välissä suukko ,muuten en pysy tylliksessäni vai olikos se nahoissani!
hujanen! pysy valppaana!T:rinsessa ja vauhdin hurmaTämä menee nyt ilmataisteluksi mutta jos Huju saa sen toisen laskeutumaan niin silloin me iskemme..
Tälläkertaa ei meiltä päästä karkuun. Koneessa on vain kaksi ovea. Kummankin takana on tiedossa ikävyyksiä. Valitkoon itse, ottaako nyrkistä vai kattilasta.
Mutta ensin katsellaan Hujasen taitonäytös loppuun.
Hienosti hän estää ettei poju pääse karkaamaan ja nyt näyttää siltä että alkaa vauhditkin hiipumaan..
Mihin ne nyt katosivat, kentällekkö?
Näetkö mitään, rinsessa? - rva.rinsessa.laatta
Y.L. kirjoitti:
Tämä menee nyt ilmataisteluksi mutta jos Huju saa sen toisen laskeutumaan niin silloin me iskemme..
Tälläkertaa ei meiltä päästä karkuun. Koneessa on vain kaksi ovea. Kummankin takana on tiedossa ikävyyksiä. Valitkoon itse, ottaako nyrkistä vai kattilasta.
Mutta ensin katsellaan Hujasen taitonäytös loppuun.
Hienosti hän estää ettei poju pääse karkaamaan ja nyt näyttää siltä että alkaa vauhditkin hiipumaan..
Mihin ne nyt katosivat, kentällekkö?
Näetkö mitään, rinsessa?mitään! mitä tapahtuu? y.l=yrjö laadukas, tilannekatsaus kera umpimähkän, ei näy ei!
tuolla nyt näkyy, laskeutumassa molemmat koneet, hujanen pkottaa kelmin laskeutumaan!
voi kun kaikki sujuisi kera alastulon hyvin!
y.l=ylen laadukkaani laitan käteni tyllistä myöten ristiin että rastiin, kattila asemiin ja valmiustilaan!
T:rinsessa kera lentonäytöksen - Y.L.
mitään! mitä tapahtuu? y.l=yrjö laadukas, tilannekatsaus kera umpimähkän, ei näy ei!
tuolla nyt näkyy, laskeutumassa molemmat koneet, hujanen pkottaa kelmin laskeutumaan!
voi kun kaikki sujuisi kera alastulon hyvin!
y.l=ylen laadukkaani laitan käteni tyllistä myöten ristiin että rastiin, kattila asemiin ja valmiustilaan!
T:rinsessa kera lentonäytöksen.. rullaa aivan kelmin kannassa ja pakottaa sen tänne kentän laitaan, hiekalle. Siinä ei pyörät enää pyöri ja konsultin on jatkettava jalan mikäli tahtoo karkuun.
Äkkiä ulos kaikki ja valmiiksi tuonne hiekalle odottamaan.
Rinsessa, sinä otat kattilan ja vahdit koneen vasenta puolta , minä oikeaa ja pikkudee..
Hei missäs pikkudee on.. jäi kai sinne konsultin pihaan , nyt vasta huomaan.
Tuli niin kiire..
No oletko valmiina, rinsessa. Hei hän tulee sieltä sinun puolelta ulos... Näytä sille, rinsessa armaani!!! - rva.rinsessa.laatta
Y.L. kirjoitti:
.. rullaa aivan kelmin kannassa ja pakottaa sen tänne kentän laitaan, hiekalle. Siinä ei pyörät enää pyöri ja konsultin on jatkettava jalan mikäli tahtoo karkuun.
Äkkiä ulos kaikki ja valmiiksi tuonne hiekalle odottamaan.
Rinsessa, sinä otat kattilan ja vahdit koneen vasenta puolta , minä oikeaa ja pikkudee..
Hei missäs pikkudee on.. jäi kai sinne konsultin pihaan , nyt vasta huomaan.
Tuli niin kiire..
No oletko valmiina, rinsessa. Hei hän tulee sieltä sinun puolelta ulos... Näytä sille, rinsessa armaani!!!pesee! tässä kalautus kattilalla puolesta rinsessan, kops ja tässä y.l=ylen laadukkaani puolesta ja tässä lasten ja tässä pikkudeen ja tässä dingmanin puolesta ja vielä kolme kalautusta kaikkien huijattujen puolesta kops, kops kops! y.l=yrjö laadukas, täällä ketale taju kankaalla ja rinsessan kattila lommoilla, saat korvat kattilani senkin niljake kutale! et sinä yrjö vaan tuo huijari.
y.l=ylen laadukkaasti hoitelimme tuon ketaleen ja hujanen teki mestari suorituksen, taitava lentäjä! annan halauksen hujaselle! y.l=yrjö laadukkaani, nyt on kalautettu konnuudet tuon ukon kallosta. y.l=yrjö laadukas, kappas osui se tohvelikin näköjään, tuolla se pilkottaa konnan kauluksen alta, tohveli tänne senkin varas!
T:rinsessa sekä kalautettu konna - Y.L.
pesee! tässä kalautus kattilalla puolesta rinsessan, kops ja tässä y.l=ylen laadukkaani puolesta ja tässä lasten ja tässä pikkudeen ja tässä dingmanin puolesta ja vielä kolme kalautusta kaikkien huijattujen puolesta kops, kops kops! y.l=yrjö laadukas, täällä ketale taju kankaalla ja rinsessan kattila lommoilla, saat korvat kattilani senkin niljake kutale! et sinä yrjö vaan tuo huijari.
y.l=ylen laadukkaasti hoitelimme tuon ketaleen ja hujanen teki mestari suorituksen, taitava lentäjä! annan halauksen hujaselle! y.l=yrjö laadukkaani, nyt on kalautettu konnuudet tuon ukon kallosta. y.l=yrjö laadukas, kappas osui se tohvelikin näköjään, tuolla se pilkottaa konnan kauluksen alta, tohveli tänne senkin varas!
T:rinsessa sekä kalautettu konna.. ilo katsella tätä toistakin näytöstä!
Eipähän tee minunkaan mieleni haastaa riitaa sinun kanssa kun olet noin taitava kalloonkalauttaja..
* moisk!! ja (((***))) ... Olet ansainnut kunnon halit kera suukkosen..
Ja Hujanen.. olit tosi urhoollinen kamikazemies!
Tästä hyvästä saat ylimääräisen palkkion.
Minä katson tuonne kapsäkkiin, luulen että sieltä löytyy jotain sellaista mikä kuuluu meille.
Salvat auki, kansi auki...
Täällä on miesten juhlapuku, lomavaatteita mutta ei muuta ihmeellistä. Passi, väärällä nimellä sekin..
On täällä näemmä jotain.. Valepohjan alla on paksu kirjekuori..
Tässä lukee päällä " Y.Laatta Ky:ltä kavalletut rahat". Mitähän täällä on sisällä?
Tämä on täynnä sadan euron seteleitä.. Meidän firman rahoja tottamooses!
Tämän herran saa korjata poliisi parempaan talteen ja me menemme kotiin kun rahatkin saatiin. Pikkudee on hukassa mutta löytynee jostain.
Tuoltahan hän tuleekin toisella taksilla.
Nyt myöhästyit, täällä on likainen työ jo tehty! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. ilo katsella tätä toistakin näytöstä!
Eipähän tee minunkaan mieleni haastaa riitaa sinun kanssa kun olet noin taitava kalloonkalauttaja..
* moisk!! ja (((***))) ... Olet ansainnut kunnon halit kera suukkosen..
Ja Hujanen.. olit tosi urhoollinen kamikazemies!
Tästä hyvästä saat ylimääräisen palkkion.
Minä katson tuonne kapsäkkiin, luulen että sieltä löytyy jotain sellaista mikä kuuluu meille.
Salvat auki, kansi auki...
Täällä on miesten juhlapuku, lomavaatteita mutta ei muuta ihmeellistä. Passi, väärällä nimellä sekin..
On täällä näemmä jotain.. Valepohjan alla on paksu kirjekuori..
Tässä lukee päällä " Y.Laatta Ky:ltä kavalletut rahat". Mitähän täällä on sisällä?
Tämä on täynnä sadan euron seteleitä.. Meidän firman rahoja tottamooses!
Tämän herran saa korjata poliisi parempaan talteen ja me menemme kotiin kun rahatkin saatiin. Pikkudee on hukassa mutta löytynee jostain.
Tuoltahan hän tuleekin toisella taksilla.
Nyt myöhästyit, täällä on likainen työ jo tehty!hyvin ,kaikki hyvin!
y.l=yrjö laadukas laatta, olen onnellinen jälleen taas ja kerran, nyt suukko ja kotiin!
y.l=yrjö laadukas, onneksi sain tohvelinikin takaisin, nyt on kiire ja hoppu lasten luokse!
y.l=ylen laatuisa firman omistaja, rahat on tallessa ja konna pysäytetty, en minä sinua kalauttele kuin silloin tällöin vahingossa, minua naurattaa kovasti ja paljon tuon kelmin toimiston osoite, ei voisi osuvampaa osoitetta olla tuolaisella vellihousulla joka pelkää rinsessan kattilaa ja kalautusta y.l=ylen laadukkaani, taidan olla levon tarpeessa ja nämä pakkausteipitkin on juttuneet reisiini kiinni, taas tarvitaan liuoitusta kera yrjön!
mennään jo kotiin!
T:rinsessa ja urotyö rinsessa kirjoitti:
hyvin ,kaikki hyvin!
y.l=yrjö laadukas laatta, olen onnellinen jälleen taas ja kerran, nyt suukko ja kotiin!
y.l=yrjö laadukas, onneksi sain tohvelinikin takaisin, nyt on kiire ja hoppu lasten luokse!
y.l=ylen laatuisa firman omistaja, rahat on tallessa ja konna pysäytetty, en minä sinua kalauttele kuin silloin tällöin vahingossa, minua naurattaa kovasti ja paljon tuon kelmin toimiston osoite, ei voisi osuvampaa osoitetta olla tuolaisella vellihousulla joka pelkää rinsessan kattilaa ja kalautusta y.l=ylen laadukkaani, taidan olla levon tarpeessa ja nämä pakkausteipitkin on juttuneet reisiini kiinni, taas tarvitaan liuoitusta kera yrjön!
mennään jo kotiin!
T:rinsessa ja urotyö.. käydään tuolla lentoterminaalissa ja haukataan kunnon kana-riisi-annokset niin jaksetaan lennellä kotiin..
Y.Laatta Ky saa olla minun puolestani kommandiittiyhtiö, minä sain herrojen metkuista tarpeekseni enkä ala optioilla rikastumaan.
Elämässä pitää olla muutakin kuin rahan perässä juokseminen..
Tässä sitä juostiin ja lennettiin muuten sen rahan perässä oikein mielin määrin.
Mutta omansahan saa aina ottaa pois vai mitä pikkudee?- pikkudee
Y.Laatta kirjoitti:
.. käydään tuolla lentoterminaalissa ja haukataan kunnon kana-riisi-annokset niin jaksetaan lennellä kotiin..
Y.Laatta Ky saa olla minun puolestani kommandiittiyhtiö, minä sain herrojen metkuista tarpeekseni enkä ala optioilla rikastumaan.
Tässä sitä juostiin ja lennettiin muuten sen rahan perässä oikein mielin määrin.
Mutta omansahan saa aina ottaa pois vai mitä pikkudee?on optioota orotella ku alakuki on näiv vaikiaa.
Kyllä mulle sopii jotta jatketahan komanriittiyhtiönä.. Sinä, minä ja velii.
Eikö niistä lampahistaki tuu vähä optioota silloon tällöön.
Palio porua ja vähä villoja ny ainaki.
Mutta hyvä ku saatihin eurot takaasi ja konna kiinni..
Mennähän syömähän. Mun maha krupajaa jo. - rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. käydään tuolla lentoterminaalissa ja haukataan kunnon kana-riisi-annokset niin jaksetaan lennellä kotiin..
Mutta omansahan saa aina ottaa pois vai mitä pikkudee?kera riisin y.l=yrjö laatta, et voisi enään prempaa sanaa lausua! siispä syömään ja sitten kotiin.
y.l=ylen laadukkaani, heitä tuon kattilan roskiin vaikka laadukasta mallia olikin, ei tuollaisella kolhulla enään keitetä mitään!
y.l=yrjö laatuisa, saan kai kotimatkalla huilata koneessa, että jaksan lasten kanssa taas puuhailla kotona, pitää kertoa loppuun satu kelmistä jonka laatan perhe lannisti
T:rinsessa sekä ruokahalu - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
kera riisin y.l=yrjö laatta, et voisi enään prempaa sanaa lausua! siispä syömään ja sitten kotiin.
y.l=ylen laadukkaani, heitä tuon kattilan roskiin vaikka laadukasta mallia olikin, ei tuollaisella kolhulla enään keitetä mitään!
y.l=yrjö laatuisa, saan kai kotimatkalla huilata koneessa, että jaksan lasten kanssa taas puuhailla kotona, pitää kertoa loppuun satu kelmistä jonka laatan perhe lannisti
T:rinsessa sekä ruokahaluTämä elämä kun on muutenkin kuin satua...
Senkus alat huilaamaan heti kun ollaan syöty ja kone lähtee kotia kohti..
Minäkin otan kunnon unet.
Hujanen ei saa nukkua.. Muuten ollaan männikössä.
No joutukaahan syömään..
on mukava lentää, kunhan ei tule ketään vastaan.
Kerran Zanna-vainaan kanssa tultiin ukkospilvessä kotia kohti ja salama iski koneeseen.
Nyt näyttää että nuo harmaat pilvet ovat täynnä lumihiutaleita..
Miten on Huju.. Jos kotopuolessa on lumihiutalepilvi sopivalla kohdalla niin saatko puhkaistua sen siivellä auki?
Olisi kivaa kun lapset saisivat vähän lunta leikkeihinsä taivaalta kesken syksyn..- rinsessa
y.l=yrjö laatuisa kertakaikkiaan ja saati, olen mielissäni kun kaikki asiat selvisivät ja vatsa on täynnänsä kanaa kera riisin, unettaa.
y.l=ylettömästi lunta lapsille krooooohhhh
T:rinsessa ja uni - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
y.l=yrjö laatuisa kertakaikkiaan ja saati, olen mielissäni kun kaikki asiat selvisivät ja vatsa on täynnänsä kanaa kera riisin, unettaa.
y.l=ylettömästi lunta lapsille krooooohhhh
T:rinsessa ja unihereille kun Huju alkoi painaa nokkaa alaspäin.
Menipäs paluumatka utuisasti unessa.
Näin muuten unta että koko Itäranta oli lumen peitossa..
Ei siellä mitään lunta näy oikeasti, eihän?
Pitäkääs kiinni, Hujanen tekee näemmä bravuurinsa, syöksykierteen kolmella kahdeksikolla vielä tähän loppuun.... Huuuuih.. Tuntuuko oudolta olla pää alaspäin? - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
hereille kun Huju alkoi painaa nokkaa alaspäin.
Menipäs paluumatka utuisasti unessa.
Näin muuten unta että koko Itäranta oli lumen peitossa..
Ei siellä mitään lunta näy oikeasti, eihän?
Pitäkääs kiinni, Hujanen tekee näemmä bravuurinsa, syöksykierteen kolmella kahdeksikolla vielä tähän loppuun.... Huuuuih.. Tuntuuko oudolta olla pää alaspäin?Olipa karmiaa ku justihin silloon heräsin ku kiepahrettihin seliällensä.
Joko ny ollahan perillä, ei oo oikeen suuntavaisto parahimmillansa näin nurinkurin olles.
Jaha, nyt on horisontti oikeenpäin.. alakaa näyttöhön tutulta. - lentokapt. Hujanen
pikkudee kirjoitti:
Olipa karmiaa ku justihin silloon heräsin ku kiepahrettihin seliällensä.
Joko ny ollahan perillä, ei oo oikeen suuntavaisto parahimmillansa näin nurinkurin olles.
Jaha, nyt on horisontti oikeenpäin.. alakaa näyttöhön tutulta.Tein siinä vähän lopuksi kuviolentoa, on niin pitkäveteistä tuo vaakalento..
Näkyy lapset tuolla huiskuttelevan.. Hei hei Riana ja George... On siellä dingmankin. pikkudee kirjoitti:
Olipa karmiaa ku justihin silloon heräsin ku kiepahrettihin seliällensä.
Jaha, nyt on horisontti oikeenpäin.. alakaa näyttöhön tutulta.. kovaa maata jalkojen alla..
Kiitos taas Hujanen hyvästä lennosta, tuo loppukiepaus tosin otti vähän vatsasta. Lähti kana niinsanotusti vielä lentoon siellä..
Rinsessa nukkuu aina vaan. Ei herännyt vaikka tehtiin niitä kieppejä. Perin sikeäuninen on hän.
No, minä kannan hänet hernespetiin.. Olihan päivä raskas mutta niin antoisa!
Taidettiin tulla kuitenkin niin hiljaa että huvilan väki ei huomannut mitään. Ainakaan ketään ei näy.
Suntti on käynyt laittamassa putkenpäät kiinni ja koneisto käydä hyristää. Olisikohan peräti jo lattia lämmin..?
Sisällä on hiljaista ja lattia lämpimän tuntuinen.
Kas niin, nyt saat Tiana uinua tutussa petissä.
Parvelta kuuluu mutinaa ja paperin rahinaa.
Siellähän lapset istuvat jalat ristissä ja kuuntelevat dingmanin satuja.. Kaikki siis hyvin.
Vilkutan ja näytän käsillä että väsyttää..
Nyt pujahdan vaivihkaa hernespetiin ja alan kiskoa unta...
- dingman
Kylläpä kaikkia nukuttaa tänä aamuna. Luin eilenillalla Rianalle ja Georgelle noita satuja varmaan yhteentoista saakka. Aina vaan olisi pitänyt lukea lisää. Tyttö piirteli samalla vihkoon kuvia niistä satuhahmoista..
Mistäs nuo lapset ovat saaneet noin aidonnäköisiä kivikauden ajan koruja? Tosi hienosti tehtyjä jäljennöksiä... sateinen tuo ilmanala, siksi väsyttää. Huomenta vaan sinullekkin. Olihan mukavaa saada sinut tänne Lemmenpesään yökylään..
Näytäppäs niitä Rianan piirroksia..
Katohan vaan, tyttöhän on lahjakas piirtäjä, tuo on varmaan punahilkka ja tuossa kuvassa taitaa olla saapasjalkakissa.
Mikäs hassuliini tässä kuvassa on?
Ai jaa.. Iskä.
Vai niin.
Minä.. khrömm.. toin nuo korujäljennökset taannoin Hälssingistä, ihan sellaista halpistavaraa.. Tosi aidon näköisiä, kieltämättä..
Tuota noin.. Tiedätkö sinä mitään noista muinaishaudoista tai sellaisista..?
Tässä vaan tuli mieleen kysäistä.- dingman
Y.Laatta kirjoitti:
. sateinen tuo ilmanala, siksi väsyttää. Huomenta vaan sinullekkin. Olihan mukavaa saada sinut tänne Lemmenpesään yökylään..
Näytäppäs niitä Rianan piirroksia..
Katohan vaan, tyttöhän on lahjakas piirtäjä, tuo on varmaan punahilkka ja tuossa kuvassa taitaa olla saapasjalkakissa.
Mikäs hassuliini tässä kuvassa on?
Ai jaa.. Iskä.
Vai niin.
Minä.. khrömm.. toin nuo korujäljennökset taannoin Hälssingistä, ihan sellaista halpistavaraa.. Tosi aidon näköisiä, kieltämättä..
Tuota noin.. Tiedätkö sinä mitään noista muinaishaudoista tai sellaisista..?
Tässä vaan tuli mieleen kysäistä.Mikäs sinua niissä kiinnostaa?
Eikös sellaisiin haudattu ammoisina aikoina juuri noita kivikauden ajan ihmisiä.
Mukaan laitettiin usein hyvin tuontyylisiä koruja kuin nuo joilla lapset leikkivät.
Sellaisen haudan löytyminen olisi todellinen jymypaukku. Siinä pyörisi monenlaista tutkijaa lapioineen ja harjoineen.
Sellainen alue julistetaan aina rauhoitetuksi, aidataan ja siellä liikkuminen on luvanvaraista.
Laattajärven seudultahan etsittiin edelliskesänä muinaishautaa.. Sitä ei kuitenkaan löydetty.
Onneksi täältä Itärannalta ei löytynyt kuin pieniä ruukunsirpaleita ja kirveentapainen..
Teilläkin olisi pian muutto edessä jos jotain erikoisempaa löytyisi. - Y.L.
dingman kirjoitti:
Mikäs sinua niissä kiinnostaa?
Eikös sellaisiin haudattu ammoisina aikoina juuri noita kivikauden ajan ihmisiä.
Mukaan laitettiin usein hyvin tuontyylisiä koruja kuin nuo joilla lapset leikkivät.
Sellaisen haudan löytyminen olisi todellinen jymypaukku. Siinä pyörisi monenlaista tutkijaa lapioineen ja harjoineen.
Sellainen alue julistetaan aina rauhoitetuksi, aidataan ja siellä liikkuminen on luvanvaraista.
Laattajärven seudultahan etsittiin edelliskesänä muinaishautaa.. Sitä ei kuitenkaan löydetty.
Onneksi täältä Itärannalta ei löytynyt kuin pieniä ruukunsirpaleita ja kirveentapainen..
Teilläkin olisi pian muutto edessä jos jotain erikoisempaa löytyisi.. juuri pelkäsinkin..
Öö.. tai siis tarkoitin että hyvä kun eivät löytäneet täältä mitään kiinnostavaa.
Kylläpäs tuo lattia on mukavan lämmin. On se vain uskottava että maalämpö on toimiva juttu.
Saikos se Suntti koko homman valmiiksi silläaikaa kun olin Hälssingissä? - dingman
Y.L. kirjoitti:
. juuri pelkäsinkin..
Öö.. tai siis tarkoitin että hyvä kun eivät löytäneet täältä mitään kiinnostavaa.
Kylläpäs tuo lattia on mukavan lämmin. On se vain uskottava että maalämpö on toimiva juttu.
Saikos se Suntti koko homman valmiiksi silläaikaa kun olin Hälssingissä?hän puhui koeponnistuksesta.
Että katsotaan kaikki liitokset ja sensellaiset ettei ne vuoda.
Sitten kuulemma vasta laitetaan lattian alle eristekerros putkien suojaksi jotta talvella ette lämmitä harakoita täällä.
Minä käyn vähän kävelyllä. Voin vaikka lenkittää Roopea samalla.
Kyllä minä sitten ensi yöksi menen taas Kaunissaareen Onnenpesään.
Miten on Yrjö.. Voisinkohan minä asustella siellä vähän pidempäänkin. Sinähän olet kuitenkin täällä Lemmenpesässä nyt jatkuvasti kun olet ukkomies. - Y.L.
dingman kirjoitti:
hän puhui koeponnistuksesta.
Että katsotaan kaikki liitokset ja sensellaiset ettei ne vuoda.
Sitten kuulemma vasta laitetaan lattian alle eristekerros putkien suojaksi jotta talvella ette lämmitä harakoita täällä.
Minä käyn vähän kävelyllä. Voin vaikka lenkittää Roopea samalla.
Kyllä minä sitten ensi yöksi menen taas Kaunissaareen Onnenpesään.
Miten on Yrjö.. Voisinkohan minä asustella siellä vähän pidempäänkin. Sinähän olet kuitenkin täällä Lemmenpesässä nyt jatkuvasti kun olet ukkomies... minun puolestani. Onhan se tavallaan meidän kaikkien yhteinen lomapaikka.
Minä ja Zanna vietimme siellä alkukesän kauneinta aikaa.. Mutta nyt se kaikki on muistoa vaan.
Täällä mantereen puolella on sitäpaitsi perheellisen parempi asua. On helpompi lähteä autolla kuin veneellä.
Menehän sinä lenkille koiran kanssa. Minä laitan tässä vähän sapuskaa kun muu väki nukkuu aina vaan..
Mitähän sitä tekisi.. Spagettia ainakin löytyy kaapista... - Y.L.
Y.L. kirjoitti:
.. minun puolestani. Onhan se tavallaan meidän kaikkien yhteinen lomapaikka.
Minä ja Zanna vietimme siellä alkukesän kauneinta aikaa.. Mutta nyt se kaikki on muistoa vaan.
Täällä mantereen puolella on sitäpaitsi perheellisen parempi asua. On helpompi lähteä autolla kuin veneellä.
Menehän sinä lenkille koiran kanssa. Minä laitan tässä vähän sapuskaa kun muu väki nukkuu aina vaan..
Mitähän sitä tekisi.. Spagettia ainakin löytyy kaapista...Spagettikattilaa ei löydy mistään!
Tyhjä naula vaan seinällä sillä kohdin missä sen pitäisi roikkua.
Ai mutta sehän taisi olla juuri se sama jolla rinsessa murjoi sitä konsulttia.. Sehän sitten jäikin sinne kuhmuisena ja hylättynä lojumaan.
Siis se kattila. Sarvansuo luultavasti silittelee omia kuhmujaan putkassa.
No onhan täällä näitä astioita.
Kokkaaminen on kivaa kun tietää mitä tekee..
- rinsessa
kattilalla kalautus matka vei niin voimani y.l=ylen laadukas ,että tuntuu kuin vieläkin nukuttaisi, voi olla osa syynä ojankaivuu kera järkytyksienkin.
Y.l=yrjö laadukas, laitan tänään ruuaksi herneskeittoa ja pannaria, tuli niin herneksiä ikävä noita tuttuja ja turvallisia, huomasin etten ole lasten saannin jälkeen raahannut hernespussia mukanani laisin enkä ollenkaan.
y.l=yrjö laatuisa, meidän pitää olla muinaismuumiosta ja muista hiljaa kera jemman että piilon, en halua tänne mitään argoliineja vai argeoloita, mitä ne nyt olikaan argeolokeja mylläämään ja kieltämään asumisen kun juuri saimme lämmön lattiaan ja tupaan.
suukkonen yrjökki siitä hyvästä kun harjoittelit akankantoa ja toit minut eilen koneesta kotiin.
T:rinsessa kera hernestarpeen- Y.L.
Itse Pääkokki on herännyt!
* kiss!! ... (((***)))
Herneskeittoa.. Eikös siinä mene kauan kun pitää liotella ne hernekset ensin? Minä kuolen nälkään jo sitä ennen..
No jos teet vaikka pannaria ensin niin saadaan jatkoaikaa nälänhädältä.
Olen samaa mieltä niistä muinaisjutuista. Näistä ei hiiskuta kellenkään.
Mutta jonnekkin nuo lautaset ynnämuut pitää viedä täältä. dingman'kin jo kysyi noista koruista. Kerroin vähän valkoisia valheita kun ajattelin että hän voi vaikka ilmoittaa vahingossa jollekkin intendentille että täällä meidän huvilan päädyllä on jotain mielenkiintoista.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Itse Pääkokki on herännyt!
* kiss!! ... (((***)))
Herneskeittoa.. Eikös siinä mene kauan kun pitää liotella ne hernekset ensin? Minä kuolen nälkään jo sitä ennen..
No jos teet vaikka pannaria ensin niin saadaan jatkoaikaa nälänhädältä.
Olen samaa mieltä niistä muinaisjutuista. Näistä ei hiiskuta kellenkään.
Mutta jonnekkin nuo lautaset ynnämuut pitää viedä täältä. dingman'kin jo kysyi noista koruista. Kerroin vähän valkoisia valheita kun ajattelin että hän voi vaikka ilmoittaa vahingossa jollekkin intendentille että täällä meidän huvilan päädyllä on jotain mielenkiintoista..nälänhätään kera hillon y.l=ylen laatuisa, saamasi pitää!
hernekset on säilötty niin ettei niitä liotella, rinsessan oma salaisuus ja resepti, kera taidon y,l=yrjö laadukas mieheni menee siinä kuitenkin tunti poikineen ,saat siis pannaria, ja tässä suukko pahimpaan nälkään.
Y.L=YLEN LAADUKKAAT LAATAN LAPSET! tulkaas tänne ja auttakaa äitiä hiukan taikinan teossa, noin se sujuu.
Y.l=yhäti lemmenopesän alla koisaava muumio pitää saada jonnekkin, mutta miten ja kuinka kera salaisuuden säilymisen, tässä on jo ollut murhesta liikaa ilman löytöjäkin.
T:rinsessa kera pannarin - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
nälänhätään kera hillon y.l=ylen laatuisa, saamasi pitää!
hernekset on säilötty niin ettei niitä liotella, rinsessan oma salaisuus ja resepti, kera taidon y,l=yrjö laadukas mieheni menee siinä kuitenkin tunti poikineen ,saat siis pannaria, ja tässä suukko pahimpaan nälkään.
Y.L=YLEN LAADUKKAAT LAATAN LAPSET! tulkaas tänne ja auttakaa äitiä hiukan taikinan teossa, noin se sujuu.
Y.l=yhäti lemmenopesän alla koisaava muumio pitää saada jonnekkin, mutta miten ja kuinka kera salaisuuden säilymisen, tässä on jo ollut murhesta liikaa ilman löytöjäkin.
T:rinsessa kera pannarin.. olla jokin sopiva paikka minne ne haudattaisiin ettei niitä täältä ainakaan löydetä. Kuulin dingmanilta että sellainen löydös suojataan ja rauhoitetaan ja vaikka mitä.. Ja meidän tapauksessa se johtaisi siihen että olisi etsittävä uusi asunto jostain kauempaa.
Ei houkuttele kun juuri ollaan saatu tämä paikka kukoistamaan.
Mutta minä mietin tätä ongelmaa kaiken aikaa.. - dingman
Y.L. kirjoitti:
.. olla jokin sopiva paikka minne ne haudattaisiin ettei niitä täältä ainakaan löydetä. Kuulin dingmanilta että sellainen löydös suojataan ja rauhoitetaan ja vaikka mitä.. Ja meidän tapauksessa se johtaisi siihen että olisi etsittävä uusi asunto jostain kauempaa.
Ei houkuttele kun juuri ollaan saatu tämä paikka kukoistamaan.
Mutta minä mietin tätä ongelmaa kaiken aikaa..tuli tehdyksi. Roope on kova poika kiskomaan, aina täytyisi mennä täysillä.
Katseltiin tuossa metsikön takana tuota tienpenkkaa. Siihen on ilmestynyt paaluja, tietä aiotaan levittää oikein metritolkulla.
Moottoriliikennetieksi kuulemma sen tekevät.
Johan meni täältäkin luonnonrauha sen tien kun se valmiiksi saadaan.
Ensi viikolla tulee puskutraktorit ja tasaavat tuon tienvarren kauniin männikön maan tasalle.
Ikävää se on kun on tällainen rauhallinen kirkonkylämiljöö kyseessä. Se ei ole lainkaan runollista.
Mitähän tuo koira muuten kuopi niin vimmatusti tuosta päädyltä? Sitä uuden lämpöputken kohtaa alkoi kaivaa ja inisi niin että.. dingman kirjoitti:
tuli tehdyksi. Roope on kova poika kiskomaan, aina täytyisi mennä täysillä.
Katseltiin tuossa metsikön takana tuota tienpenkkaa. Siihen on ilmestynyt paaluja, tietä aiotaan levittää oikein metritolkulla.
Moottoriliikennetieksi kuulemma sen tekevät.
Johan meni täältäkin luonnonrauha sen tien kun se valmiiksi saadaan.
Ensi viikolla tulee puskutraktorit ja tasaavat tuon tienvarren kauniin männikön maan tasalle.
Ikävää se on kun on tällainen rauhallinen kirkonkylämiljöö kyseessä. Se ei ole lainkaan runollista.
Mitähän tuo koira muuten kuopi niin vimmatusti tuosta päädyltä? Sitä uuden lämpöputken kohtaa alkoi kaivaa ja inisi niin että..Onko se Jurppala tullut aivan hulluksi!
Kesällä oli puhetta siitä tienlevennyksestä ja silloin piti laittaa se menemään aivan uutta linjaa tuolta kirkonkylän pohjoispuolelta..
Siellä olisi ollut joutomaata ja vain vähän asutusta.
Täällä ei kyllä ole luonnonrauhasta mitään tähteenä jos tuollainen tie laitetaan kulkemaan kirkonkylän halki.
Kunnanjohtaja Hemmo Jurppala on ennenkin tehnyt noita typeriä päätöksiä. Laattajärvenkin aikoi kuivata ja muuttaa golfkentäksi. Nyt hän tietenkin ajattelee että kuntaan tulee lisää väkeä kun tieyhteys menee aivan keskuksen läpi.
Öh.. Roope kait haistoi minun näppylähanskani sieltä maan alta. Ne putosivat minun taskustani siinä ojanpeittelyvaiheessa..- rinsessa
puskutraktori kera moottoritien, eikö mikään enään voi olla ennallaan, tätähän ei rinsessan hermot enään kestä!
y.l=ylen lahjakas ja kekseliäs mieheni, mikä nyt eteen? en halua tänne lähistölle mellakkaa kera puiden kaadon, kaikki kaunis kumoon ja pois!
itkettää! y.l=yrjö laatta, nyt pitää tuollainen kyllä estää ja saada loppumaan, ajattele rippupeppulepakkoa,kongonkanaa,kettuja,jänöjä,rinsesaa.laadukkaita laatan lapsosia!! y.l=ylen laadukas ajattele itseäsi, ja anna suukko! hermot menee ja mieli järkkyy, taas olisi kattilalle töitä!
y.l=ylpeä laatta ei anna tuollaista tapahtua, miksi se roopekin ruopii ja kuopii juuri sieltä muinaishemmon kohdalta, siinäkin yksi murhe vielä käsittelemättä, ei siis roope vaan tuo muinainentyyppi talon alla kera astiaston sekä helyjen.
y.l=yli laadukas yrjöni, mieti mitä tehdään, olet viisas ja älykäs kera laadukkuuden, ratkaise ja keksi keino! minun on pakko aloittaa leipominen se on hyvää terapiaa, teen taikinan kera lasten ja leivon murhetta tuovat puskutraktorit, männyt ja muumiot samaan kasaan
pullataikinaan, leipominen on hyvää terapiaa.
y.l=ylen laadukkaani ,kyllä me kai tämän selvitämme? luotan sinuun!
T:rinsessa sekä ja että kuten ehkä ja myös kera luottamuksen - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
puskutraktori kera moottoritien, eikö mikään enään voi olla ennallaan, tätähän ei rinsessan hermot enään kestä!
y.l=ylen lahjakas ja kekseliäs mieheni, mikä nyt eteen? en halua tänne lähistölle mellakkaa kera puiden kaadon, kaikki kaunis kumoon ja pois!
itkettää! y.l=yrjö laatta, nyt pitää tuollainen kyllä estää ja saada loppumaan, ajattele rippupeppulepakkoa,kongonkanaa,kettuja,jänöjä,rinsesaa.laadukkaita laatan lapsosia!! y.l=ylen laadukas ajattele itseäsi, ja anna suukko! hermot menee ja mieli järkkyy, taas olisi kattilalle töitä!
y.l=ylpeä laatta ei anna tuollaista tapahtua, miksi se roopekin ruopii ja kuopii juuri sieltä muinaishemmon kohdalta, siinäkin yksi murhe vielä käsittelemättä, ei siis roope vaan tuo muinainentyyppi talon alla kera astiaston sekä helyjen.
y.l=yli laadukas yrjöni, mieti mitä tehdään, olet viisas ja älykäs kera laadukkuuden, ratkaise ja keksi keino! minun on pakko aloittaa leipominen se on hyvää terapiaa, teen taikinan kera lasten ja leivon murhetta tuovat puskutraktorit, männyt ja muumiot samaan kasaan
pullataikinaan, leipominen on hyvää terapiaa.
y.l=ylen laadukkaani ,kyllä me kai tämän selvitämme? luotan sinuun!
T:rinsessa sekä ja että kuten ehkä ja myös kera luottamukseny.l=ylen laadukas yrjö! tässä taikinaa vaivatessani, mieleeni tuli sellainen aatos ja toive,että voi kun saisimme kaikki murheet laitettua samaan pakettiin, ihan kuin minä nyt leivon murheita taikinaan. t.rinsessa kera toiveen
rinsessa kirjoitti:
y.l=ylen laadukas yrjö! tässä taikinaa vaivatessani, mieleeni tuli sellainen aatos ja toive,että voi kun saisimme kaikki murheet laitettua samaan pakettiin, ihan kuin minä nyt leivon murheita taikinaan. t.rinsessa kera toiveen
.. tässä pullaa mutustellessani.
Sen toteutuessa pääsisimme eroon luista ja muista muinaiskaluista.. Lisäksi saattaisimme onnistua estämään tuon järjettömän moottoriliikennetiehankkeen.
Menihän dingman jo Kaunissaareen että voin puhua ajatukseni ääneen?
Rakkaani, kerätään se kaikki muinaishautatavara yhteen säkkiin.. Minä vien sen yöllä tuonne tietyömaalle ja hautaan ne siihen kaavaillun tien linjalle. Kallot ja kulhot, lautaset, luut sun muut, kaikki samaan monttuun ja hiekkaa päälle.
Menen sitten huomennna koirulin kanssa niillemain "lenkille" ja annan Roopen kaivella ne sieltä ylös!
Sitten kerron tästä muinaishautalöydöstä Laattajärven Sanomien toimittajalle..
Johan on ihme ellei tietyömaata panna jäihin hetkeksi aikaa.
Hyvässä lykyssä koko tiehomma peruuntuu ja kylätien varteen pystytetään rauhoitettu muinaishauta-alue.
Kenenkään ei tarvitse tietää että luut olivat alunperin lähtöisin meidän huvilan tontilta..
Ei tässä oikein muuta ratkaisua tule mieleen.
Nam... teet aivan liian hyvää pullaa, lihon kuin sorsa tässä.. * kiss!! ... Tianaiseni...- Y.L.
Y.Laatta kirjoitti:
.. tässä pullaa mutustellessani.
Sen toteutuessa pääsisimme eroon luista ja muista muinaiskaluista.. Lisäksi saattaisimme onnistua estämään tuon järjettömän moottoriliikennetiehankkeen.
Menihän dingman jo Kaunissaareen että voin puhua ajatukseni ääneen?
Rakkaani, kerätään se kaikki muinaishautatavara yhteen säkkiin.. Minä vien sen yöllä tuonne tietyömaalle ja hautaan ne siihen kaavaillun tien linjalle. Kallot ja kulhot, lautaset, luut sun muut, kaikki samaan monttuun ja hiekkaa päälle.
Menen sitten huomennna koirulin kanssa niillemain "lenkille" ja annan Roopen kaivella ne sieltä ylös!
Sitten kerron tästä muinaishautalöydöstä Laattajärven Sanomien toimittajalle..
Johan on ihme ellei tietyömaata panna jäihin hetkeksi aikaa.
Hyvässä lykyssä koko tiehomma peruuntuu ja kylätien varteen pystytetään rauhoitettu muinaishauta-alue.
Kenenkään ei tarvitse tietää että luut olivat alunperin lähtöisin meidän huvilan tontilta..
Ei tässä oikein muuta ratkaisua tule mieleen.
Nam... teet aivan liian hyvää pullaa, lihon kuin sorsa tässä.. * kiss!! ... Tianaiseni...Näytähän valoa rinsessaiseni..
Tässä main näkyy Roopen kuoputukset kaikkein selvimmin.
Onneksi maa on pehmoista, ei mene koko yö luiden etsintään.. voi kauhistus miten tunnen itseni haudanryöstäjäksi.
Tarkoitus pyhittää keinot, sanotaan sananlaskussa. Ei tässä nyt ole tarkoitus tehdä ainakaan pahaa kenellekkään.
Kas niin.. Sieltä ne kaikki löytyvät kun vaan röyditään tarpeeksi syvältä.
Tuolla kiiltää vielä pieni messinkisormus. Sen minä otan itselleni muistoksi tästä seikkailusta.
Jos se tuottaa huonoa onnea, heitän sen myöhemmin siihen samaan paikkaan johon aion nämä käydä hautaamassa..
Ai niin, ne lautaset vielä mukaan.. Joko on kaikki?
Hyvää yötä kulta, * puss!! ja (((***))) ... minä lähden tästä säkkini kanssa öiselle kaivuukeikalle! - ***
Y.L. kirjoitti:
Näytähän valoa rinsessaiseni..
Tässä main näkyy Roopen kuoputukset kaikkein selvimmin.
Onneksi maa on pehmoista, ei mene koko yö luiden etsintään.. voi kauhistus miten tunnen itseni haudanryöstäjäksi.
Tarkoitus pyhittää keinot, sanotaan sananlaskussa. Ei tässä nyt ole tarkoitus tehdä ainakaan pahaa kenellekkään.
Kas niin.. Sieltä ne kaikki löytyvät kun vaan röyditään tarpeeksi syvältä.
Tuolla kiiltää vielä pieni messinkisormus. Sen minä otan itselleni muistoksi tästä seikkailusta.
Jos se tuottaa huonoa onnea, heitän sen myöhemmin siihen samaan paikkaan johon aion nämä käydä hautaamassa..
Ai niin, ne lautaset vielä mukaan.. Joko on kaikki?
Hyvää yötä kulta, * puss!! ja (((***))) ... minä lähden tästä säkkini kanssa öiselle kaivuukeikalle!Yrjö hiipii männikön läpi tietyömaalle ja alkaa kaivaa kuoppaa muinaiselle laattajärveläiselle..
Lapio uppoaa pehmoiseen hiekkakankaaseen kuin veitsi voihin.
Siististi asettuu kaikki löytötavara kuopan pohjalle ja taskulamppu antaa juuri sopivasti valoa tälle öiselle puuhalle.
Vielä pari luuta lähemmäs pintaa että koira saa helpommin vainun..
Kohta maa on taas yhtä tasainen kuin ennenkin.
Samoihin aikoihin kunnanjohtaja Hemmo Jurppala on palaamassa iltalenkiltään. Tälläkertaa hän on hölkännyt poikkeuksellisen kaukana koska on tahtonut nähdä unelmansa toteutumisen alkuvaiheen: Uuden moottoriliikennetien linjauspaalut..
Ensi viikolla se alkaisi.. Katepillarit puskisivat tietä leveämmäksi. Pian tulisivat sora-autot ja asvalttimiehet.. Laattajärven keskustan halki kulkisi nelikaistainen ajoväylä tuoden vaurautta pieneen maalaiskuntaan. Ja kaiken takana yksi mies.. Hemmo Jurppala!
Niin kauniisti ovat linjapaalut rivissä, aivankuin kunnioittaen kunnanjohtajan öistä tarkastuskäyntiä.. mutta mikä on tuo häilyvä valo tuolla tienposkessa.. joku katselee maata taskulampulla keskellä pimeää iltaa.
Hölkkääjän otsalampun teho ei riitä hämärämiehen varmaan tunnistamiseen. Samassa hämärämies itsekkin huomaa tulleensa paljastetuksi ja suuntaa taskulampun valokiilan kohti hölkkääjän kasvoja sokaisten tämän.
Tuotapikaa mies lapioineen on kadonnut männikköön.
Kunnanjohtaja kohauttaa olkapäitään ja jatkaa hämmentyneenä iltalenkkiään.. - Y.L.
*** kirjoitti:
Yrjö hiipii männikön läpi tietyömaalle ja alkaa kaivaa kuoppaa muinaiselle laattajärveläiselle..
Lapio uppoaa pehmoiseen hiekkakankaaseen kuin veitsi voihin.
Siististi asettuu kaikki löytötavara kuopan pohjalle ja taskulamppu antaa juuri sopivasti valoa tälle öiselle puuhalle.
Vielä pari luuta lähemmäs pintaa että koira saa helpommin vainun..
Kohta maa on taas yhtä tasainen kuin ennenkin.
Samoihin aikoihin kunnanjohtaja Hemmo Jurppala on palaamassa iltalenkiltään. Tälläkertaa hän on hölkännyt poikkeuksellisen kaukana koska on tahtonut nähdä unelmansa toteutumisen alkuvaiheen: Uuden moottoriliikennetien linjauspaalut..
Ensi viikolla se alkaisi.. Katepillarit puskisivat tietä leveämmäksi. Pian tulisivat sora-autot ja asvalttimiehet.. Laattajärven keskustan halki kulkisi nelikaistainen ajoväylä tuoden vaurautta pieneen maalaiskuntaan. Ja kaiken takana yksi mies.. Hemmo Jurppala!
Niin kauniisti ovat linjapaalut rivissä, aivankuin kunnioittaen kunnanjohtajan öistä tarkastuskäyntiä.. mutta mikä on tuo häilyvä valo tuolla tienposkessa.. joku katselee maata taskulampulla keskellä pimeää iltaa.
Hölkkääjän otsalampun teho ei riitä hämärämiehen varmaan tunnistamiseen. Samassa hämärämies itsekkin huomaa tulleensa paljastetuksi ja suuntaa taskulampun valokiilan kohti hölkkääjän kasvoja sokaisten tämän.
Tuotapikaa mies lapioineen on kadonnut männikköön.
Kunnanjohtaja kohauttaa olkapäitään ja jatkaa hämmentyneenä iltalenkkiään..Pitipäs sattua juuri nyt..
Ja vielä juuri se Jurppala...!!
No ei hän minua kyllä tunnistanut, onneksi ehdin sokaista taskulampulla.
Nyt vain hissuksiin nukkumaan ja päivällä koiran kanssa pikku lenkille..
Suukko poskellesi rinsessaiseni.. * smack!!
Hyvää yötä.
- pikkudee
Kuinka myöhälle te oikeen nukutta ku ei meinata ollenkaa tulla puhelimehen vastaamahan!
Mä oon täs aiva pää punaasena ku kuulin velieltä jotta sitä tietä levitetähän.
Moomma täällä masinoonu pientä mielenosootusta huomiselle päivälle. Kokoonnutahan pyhänä ehtoopäivällä tievvartehen ja sirotahan ittemmä vaikka ketjuulla mäntyyhin. Eikähän katepillariki pirätä ku ihimiset halaa puita tielinialla.
Tämä oli dingmanin ireaa.. Se on ollu muutaman kerran vähä samantyylisiä rotestia orkanisoomas.. no mitäs sanot?.. pikkudee.
Nukutti kovasti kun olin eilenillalla tavallista myöhempään töissä..
Kyllä meitäkin täällä kovasti ottaa päästä tuollainen tiehanke. Se on vaan Jurppalan yritys nostaa omaa profiiliaan esiin.. Tiedäthän.. Vaaleja tulossa ja miehellä loppumaton hinku päästä vallan kahvaan. Minä en kyllä tuollaista junttia äänestäisi presidentiksi, mieluummin muuttaisin vaikka Venäjälle.
Tai no ehkä miettisin asiaa yli yön..
Vai sellaisia suunnitelmia teillä. Onko sinne tulossa paljonkin väkeä.. Tuleeko lehdistön edustajia?- pikkudee
Y.Laatta kirjoitti:
.. pikkudee.
Nukutti kovasti kun olin eilenillalla tavallista myöhempään töissä..
Kyllä meitäkin täällä kovasti ottaa päästä tuollainen tiehanke. Se on vaan Jurppalan yritys nostaa omaa profiiliaan esiin.. Tiedäthän.. Vaaleja tulossa ja miehellä loppumaton hinku päästä vallan kahvaan. Minä en kyllä tuollaista junttia äänestäisi presidentiksi, mieluummin muuttaisin vaikka Venäjälle.
Tai no ehkä miettisin asiaa yli yön..
Vai sellaisia suunnitelmia teillä. Onko sinne tulossa paljonkin väkeä.. Tuleeko lehdistön edustajia?olis tulos täältä Etolan kylältäki pitkäs jonos ja kirkonkylääset päälle.
Se on huomenna viimeenen hetki koittaa vaikuttaa asioohin. Moon kuullu jotta ne alakaa varahin maanantaiaamuna pemuloomahan konehilla sielä.
Huomenna pitääs soittaa vielä Laattajärven Sanomaan toimituksehen ja luulen jotta sieltä lähtöö hyvin vinkiää joku jutuntekohon.
Mä en liioon äänestääsi tuota Jurppalaa ku korkeentaan Heikoommaksi Lenkiksi..
No oottako tariennu? Pelaako lämmöt? pikkudee kirjoitti:
olis tulos täältä Etolan kylältäki pitkäs jonos ja kirkonkylääset päälle.
Se on huomenna viimeenen hetki koittaa vaikuttaa asioohin. Moon kuullu jotta ne alakaa varahin maanantaiaamuna pemuloomahan konehilla sielä.
Huomenna pitääs soittaa vielä Laattajärven Sanomaan toimituksehen ja luulen jotta sieltä lähtöö hyvin vinkiää joku jutuntekohon.
Mä en liioon äänestääsi tuota Jurppalaa ku korkeentaan Heikoommaksi Lenkiksi..
No oottako tariennu? Pelaako lämmöt?.. on ollut lämmintä. Aamutossut saa tästedes jättää sängyn alle. Lattia on nyt Rianan ja Georgen lempipaikka. Laitettiin vielä pehmeät lampaantaljat siihen olohuoneen puolelle.
Ai että on mukavaa kun tuli panostettua vähäsen omaan ja perheen mukavuuteen.
Rinsessakin hyrisee tyytyväisenä ja pusuja satelee. Ja lämmönlähde on ehtymätön ellei Laattajärvi jäädy pohjiaan myöden.
Vai että silviisiin väkeä tulossa.. Hmm...
Kuulostaa aika hyvältä. Soitahan tosiaan sille toimittajalle huomenna ja pyydä tekemään juttua.
Minä tulen rinsessan ja lasten kanssa sinne takuuvarmasti.. niin ja Roopekin tulee myös..- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. on ollut lämmintä. Aamutossut saa tästedes jättää sängyn alle. Lattia on nyt Rianan ja Georgen lempipaikka. Laitettiin vielä pehmeät lampaantaljat siihen olohuoneen puolelle.
Ai että on mukavaa kun tuli panostettua vähäsen omaan ja perheen mukavuuteen.
Rinsessakin hyrisee tyytyväisenä ja pusuja satelee. Ja lämmönlähde on ehtymätön ellei Laattajärvi jäädy pohjiaan myöden.
Vai että silviisiin väkeä tulossa.. Hmm...
Kuulostaa aika hyvältä. Soitahan tosiaan sille toimittajalle huomenna ja pyydä tekemään juttua.
Minä tulen rinsessan ja lasten kanssa sinne takuuvarmasti.. niin ja Roopekin tulee myös..tulee ja hoppu! y.l=ylen laadukkaani me kera lasten teemme isot mielenosoituskyltit, jossa lukee jotakin perin ja juurin kannanottavaa, mititään lapset! saatte pirtää näihin pahveihin puun kuvia ja luontoa minä mietin kera yrjö-isän lauseita! y.l=ylen laatuisa laatan perheen pää , mitä luulet onnistuuko juoni kera perherauhan?
olen tolaltani jos ei kaikki suju hyvin, toivottavasti lapset ovat hiljaa ja eivät kommentoi muinaislöytöä mitenkään.
y.l=yrjö laatta, olen valmis kuin soittaja sotaan, pitäisikös otaa kattila tällekkin reisulle, jos se metsienraivaaja ei muuten asetu?
moottoriteitä ja muinaismuistoja, johan tässä hermostuu uudelleen ja jälleen!
suukko yrjö oitis ja heti! T:rinsessa ja mielipiteet vailla vertaa rinsessa kirjoitti:
tulee ja hoppu! y.l=ylen laadukkaani me kera lasten teemme isot mielenosoituskyltit, jossa lukee jotakin perin ja juurin kannanottavaa, mititään lapset! saatte pirtää näihin pahveihin puun kuvia ja luontoa minä mietin kera yrjö-isän lauseita! y.l=ylen laatuisa laatan perheen pää , mitä luulet onnistuuko juoni kera perherauhan?
olen tolaltani jos ei kaikki suju hyvin, toivottavasti lapset ovat hiljaa ja eivät kommentoi muinaislöytöä mitenkään.
y.l=yrjö laatta, olen valmis kuin soittaja sotaan, pitäisikös otaa kattila tällekkin reisulle, jos se metsienraivaaja ei muuten asetu?
moottoriteitä ja muinaismuistoja, johan tässä hermostuu uudelleen ja jälleen!
suukko yrjö oitis ja heti! T:rinsessa ja mielipiteet vailla vertaa.. minuakin kovasti. Mahani on sekaisin jo valmiiksi kun ajattelenkin sitä hetkeä kun koira alkaa kaivaa niitä luita esiin..
* smack!! ... > Ohhoh.. Sinäkin aivan täriset!
Täytyy vain toivoa että emme paljastu missään vaiheessa. Ainahan voi vaikka selittää että lapsille on luettu satuja kivikauden ajan ihmisistä.. Eiköhän siihen tule niin kovettu hässäkkä kun luut löytyvät että ilma on täynnä kaikenlaista ääntä.
Tuosta lämpöpumpun pakkauslaatikon pahvista saadaan hyviä kyltti-aineksia. Miten olisi vaikka
"MOOTTORITIE TULEE - LUONNONRAUHA MENEE" ...
Lapset voisivat kantaa luontoaiheisia kylttejä... vaikka että "SÄÄLIN SIILIÄ" tai
sitten piirtää niitä puiden kuvia.
Pikkudee lupasi kahlita itsensä ketjulla mäntyyn.
Hänelle pitää muuten mainita tästä luidensiirrosta jottei hän epähuomiossa möläytä jotain sopimatonta. Hänhän saa muuten sätkyn kun se kallo taas kaivetaan esiin hiekasta. Vielä kun on ketjulla kiinni männyssä niin paniikkikohtauksen ainekset ovat koossa!- rva.rinsessa.laatta
Y.Laatta kirjoitti:
.. minuakin kovasti. Mahani on sekaisin jo valmiiksi kun ajattelenkin sitä hetkeä kun koira alkaa kaivaa niitä luita esiin..
* smack!! ... > Ohhoh.. Sinäkin aivan täriset!
Täytyy vain toivoa että emme paljastu missään vaiheessa. Ainahan voi vaikka selittää että lapsille on luettu satuja kivikauden ajan ihmisistä.. Eiköhän siihen tule niin kovettu hässäkkä kun luut löytyvät että ilma on täynnä kaikenlaista ääntä.
Tuosta lämpöpumpun pakkauslaatikon pahvista saadaan hyviä kyltti-aineksia. Miten olisi vaikka
"MOOTTORITIE TULEE - LUONNONRAUHA MENEE" ...
Lapset voisivat kantaa luontoaiheisia kylttejä... vaikka että "SÄÄLIN SIILIÄ" tai
sitten piirtää niitä puiden kuvia.
Pikkudee lupasi kahlita itsensä ketjulla mäntyyn.
Hänelle pitää muuten mainita tästä luidensiirrosta jottei hän epähuomiossa möläytä jotain sopimatonta. Hänhän saa muuten sätkyn kun se kallo taas kaivetaan esiin hiekasta. Vielä kun on ketjulla kiinni männyssä niin paniikkikohtauksen ainekset ovat koossa!ojennukseen ja mars matkaan, kaikki valmiina!
y.l=ylettömän lahjakas mieheni, taas keksit ja kekkasit oikein osuvat aiheet ja asiat kyltteihin.
y.l=ylen laadukkaat laatan lapset piirsivät siilin kera ketun ja toisessa kyltissä puita sekä kattila, kattilan tarkoitusta en ymmärrä, mutta olen tainnut viime aikoina liiaksi siitä kattilasta puhua
y.l=ylen laadukas mieheni, kai tämä nyt onnistuu ja toivottavasti yöllinen piiloitus operaatiosi ei paljastu, suukko nyt ja sassiin! tässähän meinaa ihan tyllis tutista yllä
y.l=yrjö laadukas, sopiiko rianan ja minun metsäaihein kuvioitu tyllis tähän tilaisuuteen, entäs nämä kravatit, laitankos georgelle tämän kettukuvaisen ja sinä laitatko tämän riippupeppulepakko kuvioisen kravatin, teetin sen tässä taanoin, mutta ei ole ollut oikein sellaista tilaisuutta missä sitä pitäisi.
y.l=yrjö laatta, kattila saa jäädä kotiin kera kissan, en ala hutkimaan tällä kertaa kattilalla ketään vaikka mieleni tekisikin.
T:rinsessa ja isku kera lauseen rva.rinsessa.laatta kirjoitti:
ojennukseen ja mars matkaan, kaikki valmiina!
y.l=ylettömän lahjakas mieheni, taas keksit ja kekkasit oikein osuvat aiheet ja asiat kyltteihin.
y.l=ylen laadukkaat laatan lapset piirsivät siilin kera ketun ja toisessa kyltissä puita sekä kattila, kattilan tarkoitusta en ymmärrä, mutta olen tainnut viime aikoina liiaksi siitä kattilasta puhua
y.l=ylen laadukas mieheni, kai tämä nyt onnistuu ja toivottavasti yöllinen piiloitus operaatiosi ei paljastu, suukko nyt ja sassiin! tässähän meinaa ihan tyllis tutista yllä
y.l=yrjö laadukas, sopiiko rianan ja minun metsäaihein kuvioitu tyllis tähän tilaisuuteen, entäs nämä kravatit, laitankos georgelle tämän kettukuvaisen ja sinä laitatko tämän riippupeppulepakko kuvioisen kravatin, teetin sen tässä taanoin, mutta ei ole ollut oikein sellaista tilaisuutta missä sitä pitäisi.
y.l=yrjö laatta, kattila saa jäädä kotiin kera kissan, en ala hutkimaan tällä kertaa kattilalla ketään vaikka mieleni tekisikin.
T:rinsessa ja isku kera lauseen.. hyvin tähän saakka!! * moisk!! kultaseni ja * puks!! ja * poks!! pienet kultahippuni..
Roope katsoo vähän pitkään meitä, olemme kait sitten vähän erinäköisiä kuin tavallisesti.
Paljon täällä on väkeä..
Pikkudee on tuolla ja todentotta laittanut itsensä ketjulla kiinni isoon mäntyyn!
Pidelkääpäs Roopea vähäsen vielä kiinni, minä käyn juttelemassa hänen kanssa..
Kas vaan.. pikkudee.. Ootko ollut tässä kiinni jo miten kauan? Eikö ole jo vilu?
Kuiskaan sinulle pikku salaisuuden.. Kävin toissailtana hautaamassa tuohon muutaman metrin päähän sen muinaismuumion luut ja muut kipot sekä kannut... Älä sitten säiky jos Roope alkaa kaivella niitä ylös jossain vaiheessa.
Tämä saattaa olla se keino jolla moottoriliikennetien rakentaminen saadaan estetyksi.
Katsos, eihän tietä voi rakentaa muinaisen hautapaikan läpi.
Minä tiedän että kammoat luiden ja kallojen näkemistä mutta laita vaikka silmät kiinni, se helpottaa..
Hyss.. Tuossa menee itse pääpiru.. Jurppala.. Katselee vaan muikeasti. Eikö täällä muka saisi osoittaa mieltään?- pikkudee
Y.Laatta kirjoitti:
.. hyvin tähän saakka!! * moisk!! kultaseni ja * puks!! ja * poks!! pienet kultahippuni..
Roope katsoo vähän pitkään meitä, olemme kait sitten vähän erinäköisiä kuin tavallisesti.
Paljon täällä on väkeä..
Pikkudee on tuolla ja todentotta laittanut itsensä ketjulla kiinni isoon mäntyyn!
Pidelkääpäs Roopea vähäsen vielä kiinni, minä käyn juttelemassa hänen kanssa..
Kas vaan.. pikkudee.. Ootko ollut tässä kiinni jo miten kauan? Eikö ole jo vilu?
Kuiskaan sinulle pikku salaisuuden.. Kävin toissailtana hautaamassa tuohon muutaman metrin päähän sen muinaismuumion luut ja muut kipot sekä kannut... Älä sitten säiky jos Roope alkaa kaivella niitä ylös jossain vaiheessa.
Tämä saattaa olla se keino jolla moottoriliikennetien rakentaminen saadaan estetyksi.
Katsos, eihän tietä voi rakentaa muinaisen hautapaikan läpi.
Minä tiedän että kammoat luiden ja kallojen näkemistä mutta laita vaikka silmät kiinni, se helpottaa..
Hyss.. Tuossa menee itse pääpiru.. Jurppala.. Katselee vaan muikeasti. Eikö täällä muka saisi osoittaa mieltään?käy kuule niin kuumana jottei oo tosikaa.
Mun ja velien on käyny haukkumas jo parihin otteesehen ja kehuu mulle jotta oo siinä aamuhun asti, katepillari tuloo seittemältä irroottamahan mun ja männyn, kuulemma samalla kertaa.
No oot aika ovelus jos tuollaasen tempun oot teheny.. Mua ny alakas kyllä hytäjyttämähän vähä muuki ku tuo kolosia ilima. Olis pitäny panna välihousut.. En arvannukkaa jotta puun kylies tuloo näiv vilu. pikkudee kirjoitti:
käy kuule niin kuumana jottei oo tosikaa.
Mun ja velien on käyny haukkumas jo parihin otteesehen ja kehuu mulle jotta oo siinä aamuhun asti, katepillari tuloo seittemältä irroottamahan mun ja männyn, kuulemma samalla kertaa.
No oot aika ovelus jos tuollaasen tempun oot teheny.. Mua ny alakas kyllä hytäjyttämähän vähä muuki ku tuo kolosia ilima. Olis pitäny panna välihousut.. En arvannukkaa jotta puun kylies tuloo näiv vilu... dingman'kin täällä jossain?
Ai tuolla, juttelee Laattajärven Sanomien toimittajan kanssa.
Älä sure, kyllä tästä voitto kotiin otetaan.
Minä menen nyt väkeni luo ja kun tässä hetken hytkytään ensin niin tulen Roopen kanssa tähän hidusen "puuhailemaan"..
Hei Tiana ja lapset.. Nostakaas korkealle ne kyltit.. Tuolla on valokuvaajasetä..- dingman
Y.Laatta kirjoitti:
.. dingman'kin täällä jossain?
Ai tuolla, juttelee Laattajärven Sanomien toimittajan kanssa.
Älä sure, kyllä tästä voitto kotiin otetaan.
Minä menen nyt väkeni luo ja kun tässä hetken hytkytään ensin niin tulen Roopen kanssa tähän hidusen "puuhailemaan"..
Hei Tiana ja lapset.. Nostakaas korkealle ne kyltit.. Tuolla on valokuvaajasetä..Voi miten tämä näyttää toivottomalta. Ihmisten kasvoilta kuvastuu hätä tämän kauniin ympäristön pilaamisesta. Silti tällaiset protestit kaikuvat kuuroille korville.
Kunnanjohtaja uhkasi minua käräjillä kun kuuli minun olleen alkuunpanija tässä mielenosoituksessa. Tästä on kaikki runollisuus kaukana.. Tilanne on aivan absurdi.
Tarvittaisiin suoranainen ihme että tämä tästä vielä kääntyisi oikeaan suuntaan.
Tuo hullu uhkasi vielä muuttaa tämän tien nimen Hemmo Jurppalan tieksi kun kaikki työt on saatu valmiiksi.. Kuvottavaa.. dingman kirjoitti:
Voi miten tämä näyttää toivottomalta. Ihmisten kasvoilta kuvastuu hätä tämän kauniin ympäristön pilaamisesta. Silti tällaiset protestit kaikuvat kuuroille korville.
Kunnanjohtaja uhkasi minua käräjillä kun kuuli minun olleen alkuunpanija tässä mielenosoituksessa. Tästä on kaikki runollisuus kaukana.. Tilanne on aivan absurdi.
Tarvittaisiin suoranainen ihme että tämä tästä vielä kääntyisi oikeaan suuntaan.
Tuo hullu uhkasi vielä muuttaa tämän tien nimen Hemmo Jurppalan tieksi kun kaikki työt on saatu valmiiksi.. Kuvottavaa.... enempää kuin on tarpeen, dingman. Minulla on sellainen kutina että tässä jutussa saattaa hyvinkin olla jotain haudattuna..
Öö.. siis että ainahan voi ihmeitä tapahtua.
No mutta Roope.. mitäs sinä nyt löysit sieltä..
Tuohan näyttää luulta.
Kaivahan lisää, koiruli..- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. enempää kuin on tarpeen, dingman. Minulla on sellainen kutina että tässä jutussa saattaa hyvinkin olla jotain haudattuna..
Tuohan näyttää luulta.
Kaivahan lisää, koiruli..tähän tulee vain minun pyhä-tyllikseni ylitse!
y.l=ylen laadukkaani, kyllä tuollaiset herrat ja narrit saa ihan kiukun nousemaan pintaan, korkeammalle kyltit y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset!
y.l=ylen laadukkaasti tuo roope kaivaa ja kuopsuttaa, hyvässä mallissa on juoni kera piilon.
y.l=yrjö laadukas, olisi pitänyt ottaa kuumaa kahvia mukaan, ettei pikkudee ihan jäädy että palellu tuohon puun kylkeen.
T:rinsessa sekä kiukku kera juonen - dingman
Y.Laatta kirjoitti:
.. enempää kuin on tarpeen, dingman. Minulla on sellainen kutina että tässä jutussa saattaa hyvinkin olla jotain haudattuna..
Tuohan näyttää luulta.
Kaivahan lisää, koiruli..Tuohan on ihmisen luuta! Eikä ihan eilisen teeren poika olekkaan. Sanoisin että koirasi on tainnut löytää muinaishaudan!
Tämähän on kuin taivaan lahja. Jos tässä todellakin on muinainen kalmisto, ei tietyömaalla ole mitään asiaa tästä läpi.
Herra kunnanjohtaja.. Tulkaahan katsomaan mitä Yrjö Laatan koira on löytänyt!
Ja Laattajärven Sanomien toimittaja tänne myös.. - pikkudee
dingman kirjoitti:
Tuohan on ihmisen luuta! Eikä ihan eilisen teeren poika olekkaan. Sanoisin että koirasi on tainnut löytää muinaishaudan!
Tämähän on kuin taivaan lahja. Jos tässä todellakin on muinainen kalmisto, ei tietyömaalla ole mitään asiaa tästä läpi.
Herra kunnanjohtaja.. Tulkaahan katsomaan mitä Yrjö Laatan koira on löytänyt!
Ja Laattajärven Sanomien toimittaja tänne myös..Viluttaa jo valamihiksi ja sitte vielä nuo luut taas kerran.. Joo..siinä se kallo taas on..
Pyörtyys eres jottei tarttisi kattella tälläästä.
Viimeenen kerta ku itteni kahalehisihin köytän.. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
tähän tulee vain minun pyhä-tyllikseni ylitse!
y.l=ylen laadukkaani, kyllä tuollaiset herrat ja narrit saa ihan kiukun nousemaan pintaan, korkeammalle kyltit y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset!
y.l=ylen laadukkaasti tuo roope kaivaa ja kuopsuttaa, hyvässä mallissa on juoni kera piilon.
y.l=yrjö laadukas, olisi pitänyt ottaa kuumaa kahvia mukaan, ettei pikkudee ihan jäädy että palellu tuohon puun kylkeen.
T:rinsessa sekä kiukku kera juonen.. kaivaa kuin ei olisi ikänä muuta tehnytkään..
tämä menee ihan käsikirjoituksen mukaan.. Höh.. Kuka tämmöisiä olisi muka kirjoittanut.. - rinsessa
pikkudee kirjoitti:
Viluttaa jo valamihiksi ja sitte vielä nuo luut taas kerran.. Joo..siinä se kallo taas on..
Viimeenen kerta ku itteni kahalehisihin köytän..pikkudee parka, koita nyt kestää kuin mies! olet saanut iskuja ja maannut tajuttonna talon allakin, ei tämä ole paha siihen verrattuna kun tästä on hyvät seuraamukset
y.l=ylen laadukas on tämä laattojen roope, tekee työn kuin opetettuna
T:rinsessa ja luut - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
Viluttaa jo valamihiksi ja sitte vielä nuo luut taas kerran.. Joo..siinä se kallo taas on..
Viimeenen kerta ku itteni kahalehisihin köytän.... sauna sinulle kunhan tämä spektaakkeli on ohitse.
Minä haluan nyt nähdä Jurppalan naaman.. se on varmasti näkemisen arvoinen.
Kovasti muuttui kunnanjohtaja synkän näköiseksi..
Tämä oli hänelle kylmää suihkua.
Jotenkin minusta tuntuu että hän katsoi minua ensin vihaisesti... sitten hän kuin oivalsi jotakin.. sitten hän katsoi minua TODELLA vihaisesti.. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
pikkudee parka, koita nyt kestää kuin mies! olet saanut iskuja ja maannut tajuttonna talon allakin, ei tämä ole paha siihen verrattuna kun tästä on hyvät seuraamukset
y.l=ylen laadukas on tämä laattojen roope, tekee työn kuin opetettuna
T:rinsessa ja luut.. luu ja kippo löytyy, niin tarkka on Roopen vainu..
Toimittaja räpsii kuvia innostuneena, tästä saadaan lukea huomisesta Laattajärven Sanomista, se onkin maukas lukupaketti sanon ma!
* puss!! ja halit tämän kunniaksi ... (((***)))
Riana ja George.. tulkaa kyltteinenne tänneppäin.
Pääsette Roopen kanssa lehden kanteen.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. sauna sinulle kunhan tämä spektaakkeli on ohitse.
Minä haluan nyt nähdä Jurppalan naaman.. se on varmasti näkemisen arvoinen.
Kovasti muuttui kunnanjohtaja synkän näköiseksi..
Tämä oli hänelle kylmää suihkua.
Jotenkin minusta tuntuu että hän katsoi minua ensin vihaisesti... sitten hän kuin oivalsi jotakin.. sitten hän katsoi minua TODELLA vihaisesti..alkaa käydä ihan pelottavaksi!
y.l=ylen laadukas miekkosen, ei kai tuo kutale nähnyt sinua kera tunnistuksen silloin yöllä!
annas käsi, nyt tutisee tyllis jo pahan kerran.
y.l=ylen laadukkaani, katsoithan ettei mitään jälkiä jäänyt sinun kolttosestasi?
y.l=ylen laadukkaita kuvia ainakin sai toimittaja, ja tuolla roopen kaivauksella käy suunnaton kuhina kera mellakan!
T:rinsessa ja tutiseva tyllis - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
alkaa käydä ihan pelottavaksi!
y.l=ylen laadukas miekkosen, ei kai tuo kutale nähnyt sinua kera tunnistuksen silloin yöllä!
annas käsi, nyt tutisee tyllis jo pahan kerran.
y.l=ylen laadukkaani, katsoithan ettei mitään jälkiä jäänyt sinun kolttosestasi?
y.l=ylen laadukkaita kuvia ainakin sai toimittaja, ja tuolla roopen kaivauksella käy suunnaton kuhina kera mellakan!
T:rinsessa ja tutiseva tyllis.. tartun käteesi rakas.. näin..
Rauhoitu vaan, onnistuin sokaisemaan Jurppalan pahan kerran sillä xenon-taskulampullani..
Hän saattaa korkeintaan kuvitella jotain mielessään.
Hetkinen.. Mitäs tuo Roope nyt löysi.
Härttinen sentään.. Y.Laatta Ky:n mainoskynä!
Se varmaan putosi minun rintataskustani kun laitoin niitä luita tuonne pohjalle!
Äkkiä jalka siihen kynän päälle, rinsessa!
Kumarru poimimaan se kynä talteen kun minä heilutan kättä Jurppalalle... Noin.. pai pai.
Saitko sen kynän talteen.. Nyt minunkin sydämeni alkoi hakata hidusen tiuhempaan.
Johan olisi ollutkin jos muinaishaudasta löytyisi firman mainoskynä.
Onneksi kukaan ei huomannut.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. tartun käteesi rakas.. näin..
Rauhoitu vaan, onnistuin sokaisemaan Jurppalan pahan kerran sillä xenon-taskulampullani..
Se varmaan putosi minun rintataskustani kun laitoin niitä luita tuonne pohjalle!
Kumarru poimimaan se kynä talteen kun minä heilutan kättä Jurppalalle... Noin.. pai pai.
Saitko sen kynän talteen.. Nyt minunkin sydämeni alkoi hakata hidusen tiuhempaan.
Onneksi kukaan ei huomannut..kera logon on tallessa y.l=yrjö laadukas, taas oli tylliksestä apu että hyöty, onneksi helmat ovat pitkät!
Y.l=ylettömän laadukas ja lahjakas mieheni, mitä tuolla puhutaan? puhuvatkos he tuolla kaivauskiellosta ja suojeluksesta, taisimme saada aikaan juuri sen mitä halusimme!
y.l=yrjö laatta kera laadukkaitten lapsien, pelasti metsän kera lemmenpesän, voi katso kuinka suloisia taaperoita laadukkaat lapset ovat!
y.l=yrjö laadukas, suukko kera muiskun että halauksen!, sauna lämpiämään että pikkudee saadaan lämpimäksi, lähdetäänkö?
y.l=ylen laadukkaani, tuntuu taas kuin olisi kivi vierähtänyt rinnasta, ei pelkoa ei paniikkia kaikki hyvin !
T:rinsessa ja onnistunut konnuus - Y.L.
Y.L. kirjoitti:
.. tartun käteesi rakas.. näin..
Onneksi kukaan ei huomannut..Tähän tarvittiin meidän kaikkien oveluutta ja apua. Ilman kallolöytöäsi ei tästä oltaisi selvitty, ja kynän löytyminen tuhansien vuosien ikäisestä haudasta olisi laittanut koko homman poskelleen.. Siis suukko poskelle Tiana * moisk!! , Riana * muisk!! ja George * pups!!
Kannetaan pikkudee sulamaan Lemmenpesän lattialle lampaantaljojen päälle ja sitten viimeistään saunassa saadaan mies sulaksi..
dingman.. otahan toiseen kainaloon kiinni.
Viedään pakaste sulamaan..
- rinsessa
tarvitsee myös kanakeittoa kera yrttiteen.
y.l=ylen laadukkaani, keitän teen ja keiton kera patongin, lapset saunovat kera äidin sillä aikaa kun pikkudee sulaa, sitten saatte te miehet mennä saunomaan.
y.l=yrjö laatta, olemme tehokas tiimi kera veljenpoikien että roopen, kaikki sujuu hyvin vaikkakin ja saati joskus monen kuhmun ja mutkan kautta.
y.l=ylen laadukkaat lapset, autattehan äitiä keiton teossa, tehdään pikakeittoa ,että kaikki saavat lämmintä ja pian!
T:rinsessa ja huojennus kera keiton että sulatuksen- Y.L.
.. on ykköslaatua! Tämä tiimi hoitaa hommat taidolla, tiedolla ja tuurilla.
Ehkäpä tuo messinkisormus tuo sitä onnea meille.. Muinainen Laattajärveläinen olisi taatusti halunnut auttaa meitä tässä asiassa.
- ja sen hän tekikin. Tosin tuhansia vuosia kuolemansa jälkeen..
Pikkudee, sinä hytiset nyt jo niin että koko huvila resonoi..
Aivan mahtava vibraatio.. koitas laulaa jotakin..
Tai älä sittenkään.. ota vaan tuota teetä.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. on ykköslaatua! Tämä tiimi hoitaa hommat taidolla, tiedolla ja tuurilla.
Ehkäpä tuo messinkisormus tuo sitä onnea meille.. Muinainen Laattajärveläinen olisi taatusti halunnut auttaa meitä tässä asiassa.
- ja sen hän tekikin. Tosin tuhansia vuosia kuolemansa jälkeen..
Pikkudee, sinä hytiset nyt jo niin että koko huvila resonoi..
Aivan mahtava vibraatio.. koitas laulaa jotakin..
Tai älä sittenkään.. ota vaan tuota teetä..toivottaa huomenta kera kahvin ja kaakaon koko laadukkaalle laatan perhelle!
y.l=ylen laadukkaani, suliko se pikkudee, minä taisin saunan jälkeen nukahtaa lasten kanssa kesken sadun että unihalien.
y.l=ylettömän laatuisa laattaseni, tehdäänkös pihatöitä tänään, minä voisin mennä jo edeltä haravoimaan, tulkaa te kun joudatte, ihan uteliaisuuttani taidan käydä katsomassa mitä muinaislöydölle on tapahtunut nyt, maansiirtokoneen ääntä ei ainakaan kuulu! se on hyvä merkki.
y.l=ylen laadukas suutelo laadukkaalta laatan vaimoilta ,noin, nyt aamupalalle koko sakki, minä menen jo ulos!
T:rinsessa ja kukonlaulu rinsessa kirjoitti:
toivottaa huomenta kera kahvin ja kaakaon koko laadukkaalle laatan perhelle!
y.l=ylen laadukkaani, suliko se pikkudee, minä taisin saunan jälkeen nukahtaa lasten kanssa kesken sadun että unihalien.
y.l=ylettömän laatuisa laattaseni, tehdäänkös pihatöitä tänään, minä voisin mennä jo edeltä haravoimaan, tulkaa te kun joudatte, ihan uteliaisuuttani taidan käydä katsomassa mitä muinaislöydölle on tapahtunut nyt, maansiirtokoneen ääntä ei ainakaan kuulu! se on hyvä merkki.
y.l=ylen laadukas suutelo laadukkaalta laatan vaimoilta ,noin, nyt aamupalalle koko sakki, minä menen jo ulos!
T:rinsessa ja kukonlaulu.. rakkaani.. * moisk!! (((***)))
Käyhän tosiaankin varmistamassa ettei siellä vaan olla ryhdytty mihinkään raivaustöihin.
Tuo sitten Laattajärven Sanomat postiloodasta kun palaat. Kiinnostaa nähdä mitä siitä eilisestä kirjoitetaan.
Pikkudee valitti illalla olevansa vilustunut ja minä vein hänet saunan jälkeen autolla kotiin.
Aika kankea hän oli vielä saunan jälkeenkin.
Oli ollut kuulemma kauhea kokemus se eilisiltainen.. Ensin kangistua kylmästä ja sitten vielä kauhusta.. No itsehän halusi sitoa itsensä puun kylkeen.
Nam.. Olet kattanut tänne oikein juhlallisen aamupalan.. Riana ja George.. hoi!
Tulkaahan kaakaolle..
Säätiedotus lupasi lumisateita tänneppäin.
Taidankin vaihtaa tila-autoon talvirenkaat kunhan ne syksyn viimeiset lehdet on saatu haravoiduksi.- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. rakkaani.. * moisk!! (((***)))
Käyhän tosiaankin varmistamassa ettei siellä vaan olla ryhdytty mihinkään raivaustöihin.
Tuo sitten Laattajärven Sanomat postiloodasta kun palaat. Kiinnostaa nähdä mitä siitä eilisestä kirjoitetaan.
Pikkudee valitti illalla olevansa vilustunut ja minä vein hänet saunan jälkeen autolla kotiin.
Aika kankea hän oli vielä saunan jälkeenkin.
Oli ollut kuulemma kauhea kokemus se eilisiltainen.. Ensin kangistua kylmästä ja sitten vielä kauhusta.. No itsehän halusi sitoa itsensä puun kylkeen.
Nam.. Olet kattanut tänne oikein juhlallisen aamupalan.. Riana ja George.. hoi!
Tulkaahan kaakaolle..
Säätiedotus lupasi lumisateita tänneppäin.
Taidankin vaihtaa tila-autoon talvirenkaat kunhan ne syksyn viimeiset lehdet on saatu haravoiduksi.lehdet pinossa ja ojennuksessa kera kompostin!
y.l=ylen laadukkaani ja laadukkaat laatan lapsoset, tässä pötyä pöytään ja tässä y.l=ylen laadukkaani paikallis lehti kera laatan laaduikkaiden lasten kuvan!
y.l=ylen laadukkaat lapset riana ja george, katsokaas olette julkimoita, antaakas äidille nimmari käteen, ja roopekin! voi kun lapsia naurattaa, ei koko kättä saa piirtää, noh!
y.l=yrjö laatta miekkoseni laatutuoteeni, lueppas ääneen mitä sanotaan.
unohdin melkein kertoa y.l=yrjö laadukas ,että metsän kaato oli lopetettu ja koko muinaislöytö alue oli aidattu, siellä oli vain maata hammasharjalla rapsuttavia hipin näköisiä tyyppejä, ja isoja kylttejä joissa luki RAUHOITETTU ALUE!
y.l=ylen laadukas juonesi tuotti tulosta, muiskis siitä hyvästä ja vallan
T:rinsessa kera lööpin - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
lehdet pinossa ja ojennuksessa kera kompostin!
y.l=ylen laadukkaani ja laadukkaat laatan lapsoset, tässä pötyä pöytään ja tässä y.l=ylen laadukkaani paikallis lehti kera laatan laaduikkaiden lasten kuvan!
y.l=ylen laadukkaat lapset riana ja george, katsokaas olette julkimoita, antaakas äidille nimmari käteen, ja roopekin! voi kun lapsia naurattaa, ei koko kättä saa piirtää, noh!
y.l=yrjö laatta miekkoseni laatutuoteeni, lueppas ääneen mitä sanotaan.
unohdin melkein kertoa y.l=yrjö laadukas ,että metsän kaato oli lopetettu ja koko muinaislöytö alue oli aidattu, siellä oli vain maata hammasharjalla rapsuttavia hipin näköisiä tyyppejä, ja isoja kylttejä joissa luki RAUHOITETTU ALUE!
y.l=ylen laadukas juonesi tuotti tulosta, muiskis siitä hyvästä ja vallan
T:rinsessa kera lööpinMinäkin tahdon nimmarit.. Rianan nimi vasempaan ja Georgen nimi oikeaan käteen..
Ajattelin muuten käydä ottamassa tatuoinnin itselleni tässä jonain päivänä. Kyläkaupan vintille on perustettu tatuointi-studio. Ajattelin sellaista rinsessateemaa. Tuossa olkapäässä ankkuritatuoinnin alla olisi hyvä paikka..
Voi voi missähän minun lukulasini ovat..
Näkö on mennyt niin huonoksi että en kohta erota yötä ja päivää..
Vai niin meni juonemme toteen.. Aivan erinomaista!
Kas tuollahan ne lasit ovatkin.. Hmmmm..
MOOTTORILIIKENNETIEHANKE KARIUTUI
Yllättävä hautalöydös lopetti moottoriliikennetien raivaustyöt Laattajärven Etolan kylässä ennen niiden alkamistakaan. Sunnuntaina paikalle kerääntyneiden hankkeen vastustajien riemuksi joht. Yrjö Laatan Roope-koira vainusi paikalta muinaishaudan ja kaivoi sen esiin.Kuva 1. Roope kaivuutyössä , Laatan perheen lapset taustalla hurraamassa.
Hautalöydös on ensimmäinen laatuaan Laattajärvellä ja johti välittömästi tielinjauksen muuttamiseen.Vanha kirkonkylälle johtava tie säilyy ennallaan ja muinaishauta aidataan tutkijoiden käyttöön heti maanantaiaamuna. Yritimme saada kunnanjohtaja Hemmo Jurppalalta haastattelua asian tiimoilta mutta hän vetosi juuri alkaneeseen sairaslomaansa ja kieltäytyi kommentoimasta koko asiaa.Kuva 2. Hemmo Jurppala. Pahoittelemme kuvassa näkyvää keskisormea.
Uusi moottoriliikennetien linjaus tullaan tekemään Laattajärven pohjoispuolitse kuten enemmistö kuntalaisista halusikin. Mielenosoituksen osallistujat ottivat tiedon riemuiten vastaan. Kuva 3. joht. Yrjö Laatta perheineen ja voitonmerkki.
Eräs mielenosoittaja oli kytkenyt itsensä puuhun.
Hautalöytö sai hänet herkistymään. Kuva 3. Kohdehenkilö tärisi niin että kuvakin on epätarkka.
Kansalaisaktivismi sai siis muumiolta yllättävää tukea Laattajärvellä. Kuva 4. Muumio kuvattuna heti löydön jälkeen. Pahoittelemme tämänkin kuvan epätarkkuutta.
Olihan juttu!! Nuo kaksi viimeistä kuvatekstiä olivat kyllä vaihtaneet paikkoja. Pikkudee on tuossa viimeisessä kuvassa.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Minäkin tahdon nimmarit.. Rianan nimi vasempaan ja Georgen nimi oikeaan käteen..
Ajattelin muuten käydä ottamassa tatuoinnin itselleni tässä jonain päivänä. Kyläkaupan vintille on perustettu tatuointi-studio. Ajattelin sellaista rinsessateemaa. Tuossa olkapäässä ankkuritatuoinnin alla olisi hyvä paikka..
Voi voi missähän minun lukulasini ovat..
Näkö on mennyt niin huonoksi että en kohta erota yötä ja päivää..
Vai niin meni juonemme toteen.. Aivan erinomaista!
Kas tuollahan ne lasit ovatkin.. Hmmmm..
MOOTTORILIIKENNETIEHANKE KARIUTUI
Yllättävä hautalöydös lopetti moottoriliikennetien raivaustyöt Laattajärven Etolan kylässä ennen niiden alkamistakaan. Sunnuntaina paikalle kerääntyneiden hankkeen vastustajien riemuksi joht. Yrjö Laatan Roope-koira vainusi paikalta muinaishaudan ja kaivoi sen esiin.Kuva 1. Roope kaivuutyössä , Laatan perheen lapset taustalla hurraamassa.
Hautalöydös on ensimmäinen laatuaan Laattajärvellä ja johti välittömästi tielinjauksen muuttamiseen.Vanha kirkonkylälle johtava tie säilyy ennallaan ja muinaishauta aidataan tutkijoiden käyttöön heti maanantaiaamuna. Yritimme saada kunnanjohtaja Hemmo Jurppalalta haastattelua asian tiimoilta mutta hän vetosi juuri alkaneeseen sairaslomaansa ja kieltäytyi kommentoimasta koko asiaa.Kuva 2. Hemmo Jurppala. Pahoittelemme kuvassa näkyvää keskisormea.
Uusi moottoriliikennetien linjaus tullaan tekemään Laattajärven pohjoispuolitse kuten enemmistö kuntalaisista halusikin. Mielenosoituksen osallistujat ottivat tiedon riemuiten vastaan. Kuva 3. joht. Yrjö Laatta perheineen ja voitonmerkki.
Eräs mielenosoittaja oli kytkenyt itsensä puuhun.
Hautalöytö sai hänet herkistymään. Kuva 3. Kohdehenkilö tärisi niin että kuvakin on epätarkka.
Kansalaisaktivismi sai siis muumiolta yllättävää tukea Laattajärvellä. Kuva 4. Muumio kuvattuna heti löydön jälkeen. Pahoittelemme tämänkin kuvan epätarkkuutta.
Olihan juttu!! Nuo kaksi viimeistä kuvatekstiä olivat kyllä vaihtaneet paikkoja. Pikkudee on tuossa viimeisessä kuvassa..muistuttaa muumioita enemmän kuin muumio itse! pelottavaa.
y.l=ylen laadukkaani ,nyt on rauha lemmenpesässä ja asiat tolkuissaan, vielä kun saisi tuollaisen kunnanjohtajan jäämään tykkänään sairaslomalle! olisimpa ottanut kattilan mukaan ja kumauttanut.
y.l=yleensä laatuisa mutta lukiessa hiukan likinäköinen, silmälasit tekevät sinusta yllättävästi tyylikkään ja komeam vaikka sitä olet muutenkin.
y.l=yrjö laadukas ,rinsessa kera tylliksen tatuoituna käsivarteesi, hymmmmm muiskis! taidan minäkin ottaa tatuoinnin vaikka kaikkien nimikirjaimet
Y:rinsessa ja haave - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
muistuttaa muumioita enemmän kuin muumio itse! pelottavaa.
y.l=ylen laadukkaani ,nyt on rauha lemmenpesässä ja asiat tolkuissaan, vielä kun saisi tuollaisen kunnanjohtajan jäämään tykkänään sairaslomalle! olisimpa ottanut kattilan mukaan ja kumauttanut.
y.l=yleensä laatuisa mutta lukiessa hiukan likinäköinen, silmälasit tekevät sinusta yllättävästi tyylikkään ja komeam vaikka sitä olet muutenkin.
y.l=yrjö laadukas ,rinsessa kera tylliksen tatuoituna käsivarteesi, hymmmmm muiskis! taidan minäkin ottaa tatuoinnin vaikka kaikkien nimikirjaimet
Y:rinsessa ja haave.. kuvaaja oli aprikoinut pitkään kumpi on kumpi, heh heh...
Kunnanjohtajan kausi on muutenkin katkolla vuoden lopussa joten hyvässä lykyssä saamme uuden laadukkaamman kunnanjohtajan.
Tatuoinnit lujittaisivat meidät vielä tiiviimmin toisiimme.. Voisikohan Rianalle ja Georgellekkin laittaa pienenpienet tatskut.. pienet RL ja GL kirjaimet.. Ehtiipä tuon myöhemminkin.
Vai olen minä edustavan näköinen näissä laseissani.. Voi kiitos!! * puss!!
..Katsohan muuten tuota putkiliikkeen mainosta tuossa.
Tuollainen kylpytynnyri... se saattaisi olla oikein mukava olemassa meilläkin. Kun tuo Laattajärven vesikin tahtoo jo olla kylmänpuoleista.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. kuvaaja oli aprikoinut pitkään kumpi on kumpi, heh heh...
Kunnanjohtajan kausi on muutenkin katkolla vuoden lopussa joten hyvässä lykyssä saamme uuden laadukkaamman kunnanjohtajan.
Tatuoinnit lujittaisivat meidät vielä tiiviimmin toisiimme.. Voisikohan Rianalle ja Georgellekkin laittaa pienenpienet tatskut.. pienet RL ja GL kirjaimet.. Ehtiipä tuon myöhemminkin.
Vai olen minä edustavan näköinen näissä laseissani.. Voi kiitos!! * puss!!
..Katsohan muuten tuota putkiliikkeen mainosta tuossa.
Tuollainen kylpytynnyri... se saattaisi olla oikein mukava olemassa meilläkin. Kun tuo Laattajärven vesikin tahtoo jo olla kylmänpuoleista..kera kuutamon! y.l0ylen laadukas mieheni, nyt päästit suustasi sellaisen suunitelman, että pois alta vanhat vannat ja suihkut kera kylmän veden!
y.l=yrjö laadukas laattaseni jos saamme sellaisen kylpytynnyrin niin lupaan leipoa sinulle kakun joka sunnuntai kera kerman että mansikkahillon sekä banaanin!
y.l=ylen lujaa olemme lujittuneet toisiimme, mutta pikku tatuoinnit laadukaille lapsille ehkä myöhemmin, sitten kun he ovat laadukkaan kookkaita kestämään pientä nipistelyä tatuoidessa.
y.l0yllättävän liero kunnanjohtaja saa painua näkymättömiin täältä, sitä miestä ei kukaan enään äänestä mihinkään virkaan tahi toimeen
T:rinsessa sekä kylpytynnyri haave kera lupauksen - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
kera kuutamon! y.l0ylen laadukas mieheni, nyt päästit suustasi sellaisen suunitelman, että pois alta vanhat vannat ja suihkut kera kylmän veden!
y.l=yrjö laadukas laattaseni jos saamme sellaisen kylpytynnyrin niin lupaan leipoa sinulle kakun joka sunnuntai kera kerman että mansikkahillon sekä banaanin!
y.l=ylen lujaa olemme lujittuneet toisiimme, mutta pikku tatuoinnit laadukaille lapsille ehkä myöhemmin, sitten kun he ovat laadukkaan kookkaita kestämään pientä nipistelyä tatuoidessa.
y.l0yllättävän liero kunnanjohtaja saa painua näkymättömiin täältä, sitä miestä ei kukaan enään äänestä mihinkään virkaan tahi toimeen
T:rinsessa sekä kylpytynnyri haave kera lupauksen.. ei kaipaa sitten enempiä neuvotteluja, Laatan laadukkaat lapsetkin nyökyttelevät iloisesti tuota mainoskuvaa katsellessaan. Siinä on tyytyväinen perhe kylvyssä, vesi höyryää ja kupluttelee. Jollain tuota vettä pitää lämmittää. No savupiippu näkyykin tuolta takaa, siis jonkinlainen uuni.
Käyn huomenaamulla Suntin putiikissa kysymässä miten pian sellaisen saisi tuohon Lemmenpesän kulmalle.
* kiss!! sille päätökselle.
Kakuntekoakaan vastaan ei löytyne kannatusta, niin hyvin minä väkeni tunnen. Mutta vaatekauppaan tästä mennä pitää jos joka pyhä aletaan kermakakkuja ahmimaan..
Aletaan sitten vastavuoroisesti käymään kuntolenkeillä jotta en alkaisi kasvattamaan "talvirengasta" tuohon keskivartalooni.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. ei kaipaa sitten enempiä neuvotteluja, Laatan laadukkaat lapsetkin nyökyttelevät iloisesti tuota mainoskuvaa katsellessaan. Siinä on tyytyväinen perhe kylvyssä, vesi höyryää ja kupluttelee. Jollain tuota vettä pitää lämmittää. No savupiippu näkyykin tuolta takaa, siis jonkinlainen uuni.
Käyn huomenaamulla Suntin putiikissa kysymässä miten pian sellaisen saisi tuohon Lemmenpesän kulmalle.
* kiss!! sille päätökselle.
Kakuntekoakaan vastaan ei löytyne kannatusta, niin hyvin minä väkeni tunnen. Mutta vaatekauppaan tästä mennä pitää jos joka pyhä aletaan kermakakkuja ahmimaan..
Aletaan sitten vastavuoroisesti käymään kuntolenkeillä jotta en alkaisi kasvattamaan "talvirengasta" tuohon keskivartalooni..kera lasten ja roopen y.l=ylettömän laadukas idea sekin, olet vallan verraton miekkonen yrjö laatta.
y.l=ylen laadukkaani, mitäs jos laitamme liikaa puita pesään ja keitämme itsestämme laadukasta laatanperhe keittoa, onko sellainen mahdollista?
y.l=yrjö laatta,kuntolenkkeily tyllistä ei minulla vielä olekkaan, pitääkö sellainen hommata jos aloittaa lenkkeilyn? vai voinko kirmailla suomiverkkareissa
y.l=ylettömän laatuisa yrjö, pitäisikö meidän hommata kävelykepitkin vai mitkä suksisauvat ne ovat, olen nähnyt monen moista kertaa kun ihmiset lenkkeilevät sellaiset perässä raahautuen
T:rinsessa ja kuntokeskustelu - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
kera lasten ja roopen y.l=ylettömän laadukas idea sekin, olet vallan verraton miekkonen yrjö laatta.
y.l=ylen laadukkaani, mitäs jos laitamme liikaa puita pesään ja keitämme itsestämme laadukasta laatanperhe keittoa, onko sellainen mahdollista?
y.l=yrjö laatta,kuntolenkkeily tyllistä ei minulla vielä olekkaan, pitääkö sellainen hommata jos aloittaa lenkkeilyn? vai voinko kirmailla suomiverkkareissa
y.l=ylettömän laatuisa yrjö, pitäisikö meidän hommata kävelykepitkin vai mitkä suksisauvat ne ovat, olen nähnyt monen moista kertaa kun ihmiset lenkkeilevät sellaiset perässä raahautuen
T:rinsessa ja kuntokeskustelu.. että kävisi niinkuin tohtorille oli käydä Afrikassa.. Elävänä pataan porisemaan. Minulla on ainakin sellainen termostaatti ahterissa että se varoittaa kun lämpöä alkaa olla liikaa!
Tottakai on seurattava veden lämpenemistä eikä saa suinpäin loikata tynnyriin koskaan.
Mietin tuossa että jos tuon maalämmön tuotetun lämpimän veden saisi johdetuksi sinne tynnyriin.. Silloin ei tarvitsisi murehtia ylikuumenemisista ja puiden lisäämisistä..
Saisi vain nauttia ja katsella vaikka täysikuuta jos ei ole mitään muuta katsottavaa..
Etolan kylään on tehty kesällä aivan uusi pururata, vieläpä valaistu sellainen. Sinne olisi kiva poiketa kun siltä tuntuu.
Onko sellaisia lenkkeilytylliksiäkin..? Johan vaatekaappi alkaa pursua tylliksistä jos nyt joka lähtöön on omansa..
Suomiverkkari on kova sana, vielä kovempi olisi Laattajärven oman urheiluseuran Laattajärven Loiskeen verkkapuku..
Hankitaan sellaiset teleskooppisauvakävelykepit.
Niissä on hyvät säätömahdollisuudet ja joustava piikki, ei tule iskuja käsiin kävellessä. Vielä kun otetaan roskapussit mukaan niin voidaan keräillä paperirojut pois tienvarrelta niillä kepeillä.
Joko lapset menivät yöpuulle.? Unohdin antaa iltasuukkelit. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. että kävisi niinkuin tohtorille oli käydä Afrikassa.. Elävänä pataan porisemaan. Minulla on ainakin sellainen termostaatti ahterissa että se varoittaa kun lämpöä alkaa olla liikaa!
Tottakai on seurattava veden lämpenemistä eikä saa suinpäin loikata tynnyriin koskaan.
Mietin tuossa että jos tuon maalämmön tuotetun lämpimän veden saisi johdetuksi sinne tynnyriin.. Silloin ei tarvitsisi murehtia ylikuumenemisista ja puiden lisäämisistä..
Saisi vain nauttia ja katsella vaikka täysikuuta jos ei ole mitään muuta katsottavaa..
Etolan kylään on tehty kesällä aivan uusi pururata, vieläpä valaistu sellainen. Sinne olisi kiva poiketa kun siltä tuntuu.
Onko sellaisia lenkkeilytylliksiäkin..? Johan vaatekaappi alkaa pursua tylliksistä jos nyt joka lähtöön on omansa..
Suomiverkkari on kova sana, vielä kovempi olisi Laattajärven oman urheiluseuran Laattajärven Loiskeen verkkapuku..
Hankitaan sellaiset teleskooppisauvakävelykepit.
Niissä on hyvät säätömahdollisuudet ja joustava piikki, ei tule iskuja käsiin kävellessä. Vielä kun otetaan roskapussit mukaan niin voidaan keräillä paperirojut pois tienvarrelta niillä kepeillä.
Joko lapset menivät yöpuulle.? Unohdin antaa iltasuukkelit.mietittävää kera tynnyrin!
y.l=ylen laadukkaani, puhut niin hienosti ja kamalan korkeasti koulutetusti, ihan rinsessa häkeltyy, teleskooppisauvat iskunvaimentimella ja tynnyriin maalämmön tuottettu vesi!
y.l=yrjö laatuisa kaiken kaikkiaan, tehdään niin kuin sinä sanot, laattajärven loiskeen verkkarit kera teleskooppisauvojen, koko perheelle sellaiset! riana ja george tahtoo sellaiset myös ja omat sauvat kävelyyn.
y.l=ylen laadukkaani olemme sitten ylen näyttävä perhe lenkillä, roopelle seuran kaulahuivi!
aamupalalle perhe sieltä ja nopsaan, lapset kipinkapin!
T:rinsessa kera verkkarisauvakävelyhaaveen rinsessa kirjoitti:
mietittävää kera tynnyrin!
y.l=ylen laadukkaani, puhut niin hienosti ja kamalan korkeasti koulutetusti, ihan rinsessa häkeltyy, teleskooppisauvat iskunvaimentimella ja tynnyriin maalämmön tuottettu vesi!
y.l=yrjö laatuisa kaiken kaikkiaan, tehdään niin kuin sinä sanot, laattajärven loiskeen verkkarit kera teleskooppisauvojen, koko perheelle sellaiset! riana ja george tahtoo sellaiset myös ja omat sauvat kävelyyn.
y.l=ylen laadukkaani olemme sitten ylen näyttävä perhe lenkillä, roopelle seuran kaulahuivi!
aamupalalle perhe sieltä ja nopsaan, lapset kipinkapin!
T:rinsessa kera verkkarisauvakävelyhaaveen.. Tiana.. Olin puhelimessa.. Sain sen kylpytynnyrin heti toimitukseen!
Putkimiehellä oli yksi sellainen varastossa ja sain vielä hyvän alennuksenkin kun lupasin maksaa kerralla koko hinnan.
Annahan halit ripeälle miehellesi!
(((***))) * puss!!
Lapset hoi... Tulkaapa aamupalalle sieltä peteistänne. Setä tuo pian kylpytynnyrin tuohon pihaan ja sitten päästään molskimaan..
Oletpas sinä rakas nyt sädehtivä tänä aamuna..
Mikäs nyt niin vetää suukkua vehnäselleen?- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. Tiana.. Olin puhelimessa.. Sain sen kylpytynnyrin heti toimitukseen!
Putkimiehellä oli yksi sellainen varastossa ja sain vielä hyvän alennuksenkin kun lupasin maksaa kerralla koko hinnan.
Annahan halit ripeälle miehellesi!
(((***))) * puss!!
Lapset hoi... Tulkaapa aamupalalle sieltä peteistänne. Setä tuo pian kylpytynnyrin tuohon pihaan ja sitten päästään molskimaan..
Oletpas sinä rakas nyt sädehtivä tänä aamuna..
Mikäs nyt niin vetää suukkua vehnäselleen?onnellinen ja onnellinen y.l=ylen laadukkaani, vehnäsestä tulikin mieleeni, että pitääkin tehdä vehnästä kylpytynnyrin kunniaksi
y.l=yrjö laadukas, ajattelin kaiketi sitäkin, siis kylpemistä kuutamossa kun lapset nukkuvat, ja vielä kun miekkoseni on varustettu termostaatti takamuksella, ei ole pelkoa kiehumisesta
y.l=ylellinen lemmenpesä on nyt kun kylpytynnyrikin saadaan ja lattiat on lämpöiset.
pitääkin hankkia kylpytynnyriin sopiva asuste, kylpytyllis, mitäs sanot y.l=yrjö laatta?
T:rinsessa ja kylpytynnyrityllis - rinsessa
tulossa!
y.l=yrjö laatta ja laatan laadukkaat lapset, herra suntti tuo tynnyriä, ohops ompas se valtaisa T:rinsessa kera kypytakin ja pyyhkeen - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
onnellinen ja onnellinen y.l=ylen laadukkaani, vehnäsestä tulikin mieleeni, että pitääkin tehdä vehnästä kylpytynnyrin kunniaksi
y.l=yrjö laadukas, ajattelin kaiketi sitäkin, siis kylpemistä kuutamossa kun lapset nukkuvat, ja vielä kun miekkoseni on varustettu termostaatti takamuksella, ei ole pelkoa kiehumisesta
y.l=ylellinen lemmenpesä on nyt kun kylpytynnyrikin saadaan ja lattiat on lämpöiset.
pitääkin hankkia kylpytynnyriin sopiva asuste, kylpytyllis, mitäs sanot y.l=yrjö laatta?
T:rinsessa ja kylpytynnyrityllis.. kohta sekopäiseksi noiden erilaisten tylliksien kanssa..
Minä aion käyttää tummansinisiä uimahousujani, kuten tähänkin asti.
Kuutamokylvyssä on sitten asu vapaa. Vaahtokylpy rinsessan kanssa täydenkuun aikaan.. Se onkin houkutteleva ajatus!
Kas, tuolta tuleekin jo kuorma-auto pihaan. Komea kylpytynnyri kuormanaan.
Putkiasennus Hjalmar Sund, Laattajärvi..
Laitetaan se komeus tuohon lähelle ulko-ovea. On sitten helppo pujahtaa paukkupakkasellakin kuumiin vesiin.
Tämähän onkin kelpo laitos, hyvät askelmat molemmin puolin. Tähän vaan nyt vedet sisään ja tuli pesään, eikö niin Suntti?
Laitahan raana auki rinsessa.. Minä laitan letkunpään tynnyriin.
Hoi Tiana.. Laitoitko sen raanan auki?
Täältä ei tule mitään.. onko letkun päässä jokin tukos, vai... katsotaanpas.. SPLAT!!
äh.. no eipä tarvitse käydä enää aamupesulla.. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
tulossa!
y.l=yrjö laatta ja laatan laadukkaat lapset, herra suntti tuo tynnyriä, ohops ompas se valtaisa T:rinsessa kera kypytakin ja pyyhkeen.. jo esikastelin itseni tuolla letkulla!
Laittautukaas valmiiksi, vesi alkaa olla jo kuumaa.. Ihmeen äkkiä lämpesikin.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. jo esikastelin itseni tuolla letkulla!
Laittautukaas valmiiksi, vesi alkaa olla jo kuumaa.. Ihmeen äkkiä lämpesikin..jo valmiina y.l=ylen laadukkaani, kiusoittelin vain sillä kylpytylliksellä, uimapuvussahan minäkin ja lapset!
y.l=yrjö laadukas, anteeksi se vesisuihku, kesti hiukan avata se raana kun piti laittautua uimaasuihin, joko voimme mennä? emmehän kiehahda siellä?
ottakaas lapset pallo ja kylpyankat mukaan!
y.l=yrjö laatuisa, katsos nyt kun riana koittaa saada palkoa mukaan ja george roopea, roopen voisin huolia mutta kissa taitaa olla erimieltä kylvystä, riana ,ei palko tahdo kylpyyn
T:rinsessa sekä perhekylpy rinsessa kirjoitti:
jo valmiina y.l=ylen laadukkaani, kiusoittelin vain sillä kylpytylliksellä, uimapuvussahan minäkin ja lapset!
y.l=yrjö laadukas, anteeksi se vesisuihku, kesti hiukan avata se raana kun piti laittautua uimaasuihin, joko voimme mennä? emmehän kiehahda siellä?
ottakaas lapset pallo ja kylpyankat mukaan!
y.l=yrjö laatuisa, katsos nyt kun riana koittaa saada palkoa mukaan ja george roopea, roopen voisin huolia mutta kissa taitaa olla erimieltä kylvystä, riana ,ei palko tahdo kylpyyn
T:rinsessa sekä perhekylpy.. kelluskelee komeassa kylpytynnyrissä.
Hyvin tänne mahtuisi vielä Roopekin mutta ehkä on parempi vaan suihkutella sitä tuolla pesutiloissa.
Palko kasteli käpälänsä ja on vähän ihmeissään ihmisten merkillisistä päähänpistoista.
Hidusen pistelee takapuolessa.. onkohan tässä tikkuja vai alkaako vesi kuumeta liikaa..?
Laitetaanpas vähän poreita.. Ei, älkää pelätkö. Kyllä ne tulevat tuolta poresuuttimista..
Ah miten auvoisa olo. Kaiken vaikeuden jälkeen tämä on todella rentouttavaa. Otetaanpas käsistä kiinni toisiamme ja suljetaan silmät hetkeksi.
Kuunnellaan kuplivan veden ääntä ja nautitaan
tästä kaikesta.
Olihan mukava hetki.. Ottakaahan vielä lentosuukot ja sitten aletaan roiskuttaa kilpaa..
*** pu-pu-puss!!
No niin.. Roiskis.. vesisota alkaa NYT!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1143131- 122016
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371885Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4001754Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
- 131196
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91166- 201049