Oletkos täällä jossain? Huhuu...
Olisi näitä kyläkaupan ostoksia tila-auto puolillaan.. Tuus nyt sieltä apuun..
Tiana hoi...
201
2889
Vastaukset
- rva.rinsessa.laatta
olen tulossa, laitan kutimeni vain sivuun!
y.l=yrjö laadukas ,kudon sinulle 10metriä pitkää kaulahuivia ,jotta tarkenet tuiskussa kera tuulosen, huuuuuuuupss..kops, auts! vietävän kaulahuivi, takertui nilkkaani y.l=yhäti laatuisani olen tulossa, kunhan saan tämän huivin pois nilkkani ympäriltä ja tylliksen helmat alas, noin, nyt tulen!Sattuiko pahasti? Ei sitä nyt ihan noin kovalla tohinalla olisi tarvinnut apuun rynnätä..
Komea on kaulaliina.. Miten monta kilometriä siihen lie mennyt jo villalankaa..
Annas kun vähän puhallan sitä otsa-kuhmua.. PUUH!
Pikku suukkonen vielä.. * puss!! No johan ilme kirkastui..
Otas nuo kaksi kassia niin minä tuon tämän ison laatikon. Lapset ovatkin sopivasti ulkona lumileikeissä..- rva.rinsessa.laatta
Y.Laatta kirjoitti:
Sattuiko pahasti? Ei sitä nyt ihan noin kovalla tohinalla olisi tarvinnut apuun rynnätä..
Komea on kaulaliina.. Miten monta kilometriä siihen lie mennyt jo villalankaa..
Annas kun vähän puhallan sitä otsa-kuhmua.. PUUH!
Pikku suukkonen vielä.. * puss!! No johan ilme kirkastui..
Otas nuo kaksi kassia niin minä tuon tämän ison laatikon. Lapset ovatkin sopivasti ulkona lumileikeissä..kaksi kassia y.l=yritteliäs laattasen, kiitos puhalluksesta! suukkelis vaan sinullekkin.
Mitäs ihmettä sinä olet sieltä ostanut? koko kyläkaupan tyhjäksikö? y.l=ylen laadukkaat lapset, olkaa kiltisti hetkinen kera minuutin, me isin kanssa rahtaamme sisälle tavarat.
y.l=yltiöpäinen laatan herra, kamalasti on tullut tuota lunta, otan tylliksen helmat hampaisiini ,että saan kassit sisälle! - Y.L.
rva.rinsessa.laatta kirjoitti:
kaksi kassia y.l=yritteliäs laattasen, kiitos puhalluksesta! suukkelis vaan sinullekkin.
Mitäs ihmettä sinä olet sieltä ostanut? koko kyläkaupan tyhjäksikö? y.l=ylen laadukkaat lapset, olkaa kiltisti hetkinen kera minuutin, me isin kanssa rahtaamme sisälle tavarat.
y.l=yltiöpäinen laatan herra, kamalasti on tullut tuota lunta, otan tylliksen helmat hampaisiini ,että saan kassit sisälle!. tarjouksia että en voinut kieltäytyä.
Onhan se joulukin jo kohtsilleen tuloillaan ja täytyy Rianalle ja Georgelle olla yhtä sun toista pakettiin pantavaa.
Tungos vaan oli kova kun kyläkauppa oli ensimmäistä kertaa auki pyhäpäivänä.
Mitäs sinä muuten käskit minun tuoda... oonkohan nyt muistanut kaiken..
Ruokaa, juomaa, glögiä toin kolme purkillista, sitten on näitä muita. noihin kauppakasseihin ei sitten kurkita.. niissä on pikkujouluhyväskää. - rva.rinsessa.laatta
Y.L. kirjoitti:
. tarjouksia että en voinut kieltäytyä.
Onhan se joulukin jo kohtsilleen tuloillaan ja täytyy Rianalle ja Georgelle olla yhtä sun toista pakettiin pantavaa.
Tungos vaan oli kova kun kyläkauppa oli ensimmäistä kertaa auki pyhäpäivänä.
Mitäs sinä muuten käskit minun tuoda... oonkohan nyt muistanut kaiken..
Ruokaa, juomaa, glögiä toin kolme purkillista, sitten on näitä muita. noihin kauppakasseihin ei sitten kurkita.. niissä on pikkujouluhyväskää.olen vallan vakuuttunut siitä ,että muistit kaikki ja hiukan liikaakin!
y.l=ylen laatuisani, menen ulos hakemaan lapset ja samalla laitamme lasten kanssa kynttilän palamaan lumilyhtyyn! y.l=ylen laadukas laatan lasten isä, muista varoa tuota kudintani ,se on siinä tuolissa! leivoimme lasten kanssa tänään ensimmäiset piparit, eikös olekkin hyvä tuoksu tuvassa? y.l=yrjö laatta, tuletkos kuitenkin ulos ja laitetaan kynttilä koko sakilla palamaan, ihan niinkuin pikku-joulun kunniaksi?
kamala sentään kun tekisi mieli hiukan kurkistaa tuonne kassiin ja toiseenkin. - Y.L.
olen vallan vakuuttunut siitä ,että muistit kaikki ja hiukan liikaakin!
y.l=ylen laatuisani, menen ulos hakemaan lapset ja samalla laitamme lasten kanssa kynttilän palamaan lumilyhtyyn! y.l=ylen laadukas laatan lasten isä, muista varoa tuota kudintani ,se on siinä tuolissa! leivoimme lasten kanssa tänään ensimmäiset piparit, eikös olekkin hyvä tuoksu tuvassa? y.l=yrjö laatta, tuletkos kuitenkin ulos ja laitetaan kynttilä koko sakilla palamaan, ihan niinkuin pikku-joulun kunniaksi?
kamala sentään kun tekisi mieli hiukan kurkistaa tuonne kassiin ja toiseenkin... kaikki tuli mitä pitikin.. Kassakuitti ainakin oli melkein yhtä pitkä kuin minäkin..
Ai niin.. niitä lumilyhdyn kynttilöitä minun piti tuoda ja toinkin. Ne taisi jäädä tuonne auton penkille.
Kyllä muuten tuoksuukin hyvältä joulupiparilta..
Paistoittekos te ne piparitalon osat myös tänään?
No mennääs sytyttämään ne lyhdyt... - rva.rinsessa.laatta
Y.L. kirjoitti:
.. kaikki tuli mitä pitikin.. Kassakuitti ainakin oli melkein yhtä pitkä kuin minäkin..
Ai niin.. niitä lumilyhdyn kynttilöitä minun piti tuoda ja toinkin. Ne taisi jäädä tuonne auton penkille.
Kyllä muuten tuoksuukin hyvältä joulupiparilta..
Paistoittekos te ne piparitalon osat myös tänään?
No mennääs sytyttämään ne lyhdyt...tuossa portailla hiukan kädestä kiinni! y.l=ylettömän laatuisa miekkoseni, liukkaalta näyttää kovasti ja paljon saati sitten hurjasti.
Teimme talonkin osaset ja siitä tuleekin ihan lemmenpesän kopio. George ja Riana muisti muotoilla taikinasta kylpytynnyrinkin.
y.l=yhäti laatuisani, voitkos edes hiukan kertoa mitä kasseissa on? Lapseeeeet! mennään sytyttämään lyhtyyn kynttilä, tulkaas tänne päin! - Y.L.
tuossa portailla hiukan kädestä kiinni! y.l=ylettömän laatuisa miekkoseni, liukkaalta näyttää kovasti ja paljon saati sitten hurjasti.
Teimme talonkin osaset ja siitä tuleekin ihan lemmenpesän kopio. George ja Riana muisti muotoilla taikinasta kylpytynnyrinkin.
y.l=yhäti laatuisani, voitkos edes hiukan kertoa mitä kasseissa on? Lapseeeeet! mennään sytyttämään lyhtyyn kynttilä, tulkaas tänne päin!.. rinsessa kultaseni.. Oh.. Onpas sinun kätesi lämpöinen. Minä puristin tuota kylmää autonrattia niin kauan että kätenikin on ihan kohmeinen.
Pahus kun tuolta Laattajärvenselältä käy kylmä tuulenvire.. Mittarissa on nollalukemat silti.
Ai että mitäkö toin.. noooo.. siellä on lapsille pikkujoululahjaksi vieterivetoiset pikku ankat ja jotain hyvää purtavaa. Niitä suklaisia tonttuja ynnä muuta asiaankuuluvaa.
On siellä sinullekkin jotakin..
Mitense on.. pidämmekö me tänä iltana vähän pikkujoulujuhlaa täällä Lemmenpesässä..
Minä haen sitten pienen kuusen tuosta metsikönreunasta jos niin ajatellaan.
Kas miten kauniit lumilyhdyt ovat lapset tehneet silläaikaa kun olin kaupalla.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. rinsessa kultaseni.. Oh.. Onpas sinun kätesi lämpöinen. Minä puristin tuota kylmää autonrattia niin kauan että kätenikin on ihan kohmeinen.
Pahus kun tuolta Laattajärvenselältä käy kylmä tuulenvire.. Mittarissa on nollalukemat silti.
Ai että mitäkö toin.. noooo.. siellä on lapsille pikkujoululahjaksi vieterivetoiset pikku ankat ja jotain hyvää purtavaa. Niitä suklaisia tonttuja ynnä muuta asiaankuuluvaa.
On siellä sinullekkin jotakin..
Mitense on.. pidämmekö me tänä iltana vähän pikkujoulujuhlaa täällä Lemmenpesässä..
Minä haen sitten pienen kuusen tuosta metsikönreunasta jos niin ajatellaan.
Kas miten kauniit lumilyhdyt ovat lapset tehneet silläaikaa kun olin kaupalla..on aina paikallaan y.l=ylen lahjakkaasti ajatteleva puoliskoni, pidetään vain pikkujoulut.
y.l=yhteistä laatua ajatteleva miekkoseni, on minullekkin siis tuonut jotakin, voi onneksi voin antaa sinulle sen kaulahuivin se on päättelyä vaille valmis! y.l=ylen laatuisat ja taiteelliset lapset tekivät lyhdyt omin pikku kinnas-kätösin.
Varos nyt yrjöseni ,sitä kohtaa, kun lapset kaivoivat tunnelin siihen ja sitten lapioivat lunta päälle. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
on aina paikallaan y.l=ylen lahjakkaasti ajatteleva puoliskoni, pidetään vain pikkujoulut.
y.l=yhteistä laatua ajatteleva miekkoseni, on minullekkin siis tuonut jotakin, voi onneksi voin antaa sinulle sen kaulahuivin se on päättelyä vaille valmis! y.l=ylen laatuisat ja taiteelliset lapset tekivät lyhdyt omin pikku kinnas-kätösin.
Varos nyt yrjöseni ,sitä kohtaa, kun lapset kaivoivat tunnelin siihen ja sitten lapioivat lunta päälle... kohtaa sellainen tunneli oooooooon.... TÖMPS
Ai tässähän se OLI... Olsit varoittanut minua hidusen ennemmin!
George vaan nauraa minulle.. taisi olla järjestetty "ansa"!!
Pahus poikuli kuule... Olet tainnut periä Laatan suvun kaikki piirteet.. oveluutta myöten.
Noin.. Hienosti palavat kynttilät lyhdyissä nyt.
Vähän rätisevät kun meni nuoskalunta steariinin sekaan tuossa kun keikahdin Georgen tunneliin..
Hei ollaanko hetki vielä ulkona vai haetaanko kuusi porukalla ja ryhdytään pikkujouluilemaan..? - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. kohtaa sellainen tunneli oooooooon.... TÖMPS
Ai tässähän se OLI... Olsit varoittanut minua hidusen ennemmin!
George vaan nauraa minulle.. taisi olla järjestetty "ansa"!!
Pahus poikuli kuule... Olet tainnut periä Laatan suvun kaikki piirteet.. oveluutta myöten.
Noin.. Hienosti palavat kynttilät lyhdyissä nyt.
Vähän rätisevät kun meni nuoskalunta steariinin sekaan tuossa kun keikahdin Georgen tunneliin..
Hei ollaanko hetki vielä ulkona vai haetaanko kuusi porukalla ja ryhdytään pikkujouluilemaan..?hakuun sakilla koko laadukas laatan perhe!
y.l=yrjö laatta ja laadukkaat lapset laulaa samalla ,kun kuljemme jonossa!
tonttujoukko silloin varpahillaan, varovasti hippi yli georgen ja rianan ansa, lasten ansan, tip tap tip!
y.l=yrjö laatuisa ,katsos millainen komppanja kuusen hakuun on lähdössä! edellä yrjö sitten george,riana,tiana,palko,roope ja vielä kongon kanakin.
y.l=yrjö laatuisa, jos nyt joku näkisi tämän kulkueen ,niin tulisi taas sensaatio lööppeineen kaikkineen, voihan tyllis ja hartiahuivi!
tylliksestä puheen ollen, olisi pitänyt laittaa taas kerran jotakin muuta kuin tyllis päälle, helmat painaa tuhatkiloa, kun lumi tarraa kiinni. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
hakuun sakilla koko laadukas laatan perhe!
y.l=yrjö laatta ja laadukkaat lapset laulaa samalla ,kun kuljemme jonossa!
tonttujoukko silloin varpahillaan, varovasti hippi yli georgen ja rianan ansa, lasten ansan, tip tap tip!
y.l=yrjö laatuisa ,katsos millainen komppanja kuusen hakuun on lähdössä! edellä yrjö sitten george,riana,tiana,palko,roope ja vielä kongon kanakin.
y.l=yrjö laatuisa, jos nyt joku näkisi tämän kulkueen ,niin tulisi taas sensaatio lööppeineen kaikkineen, voihan tyllis ja hartiahuivi!
tylliksestä puheen ollen, olisi pitänyt laittaa taas kerran jotakin muuta kuin tyllis päälle, helmat painaa tuhatkiloa, kun lumi tarraa kiinni... mahtava plutuuna väkeä yhtä pikku kuusennärettä hakemassa..heh heh..
Mutta tämä on ensimmäinen pikkujoulu meidän perheessä ja tästä tehdään raditio. rtati.. noo mikä nyt onkin ratititi-o olkoon vaikka rati riti ralla. nyt on talvihalla..
Uh.. tätä lumen paljoutta! Onpas hyvä että tuli laitettua pitkävartiset jalkaan.. Voi rinsessaiseni.. tylliksesi kerää puolet tuosta hangesta mukaansa.. annas kun vähän pelmutan helmaa... nnoin!! ja suukkonen siitä hyvästä olkaa niin hyvä.. * moisk!!..
Näyttäkääs vähän valoa niin otan ja humautan tuon nätin kuusen tuosta vallan kumoon! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. mahtava plutuuna väkeä yhtä pikku kuusennärettä hakemassa..heh heh..
Mutta tämä on ensimmäinen pikkujoulu meidän perheessä ja tästä tehdään raditio. rtati.. noo mikä nyt onkin ratititi-o olkoon vaikka rati riti ralla. nyt on talvihalla..
Uh.. tätä lumen paljoutta! Onpas hyvä että tuli laitettua pitkävartiset jalkaan.. Voi rinsessaiseni.. tylliksesi kerää puolet tuosta hangesta mukaansa.. annas kun vähän pelmutan helmaa... nnoin!! ja suukkonen siitä hyvästä olkaa niin hyvä.. * moisk!!..
Näyttäkääs vähän valoa niin otan ja humautan tuon nätin kuusen tuosta vallan kumoon!tulossa ja kiitos suukkosesta! y.l=yritteliäs laatta, minä hiukan peruutan tuonne ettei mene kumoon muutakin kuin kuusi. y.l=yritäs laaki saada osumaan tuonne, noin ja vielä kerran!
siinähän se! otan tuosta kiinni ja y.l=ylen laadukkaani, nyt teit humautuksen vielä kiellon päälle ja minä olen oikosenani kinoksessa! voi yrjö ja yrjön kuusi! y.l=yleis lahjakkuuteni, annas hiukan kättä ja kisko,lapset kanssa !
Y.l=yrjö laatan laadukas komppanja valmiina kuusen hankinta retkeltä takaisin lemmenpesään ja tylliksen vaihtoon.
Y.l=ylen laadukkaat lapset saavat koristella kuusen ja palko ei saa anastaa koristeita kuusesta! - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
tulossa ja kiitos suukkosesta! y.l=yritteliäs laatta, minä hiukan peruutan tuonne ettei mene kumoon muutakin kuin kuusi. y.l=yritäs laaki saada osumaan tuonne, noin ja vielä kerran!
siinähän se! otan tuosta kiinni ja y.l=ylen laadukkaani, nyt teit humautuksen vielä kiellon päälle ja minä olen oikosenani kinoksessa! voi yrjö ja yrjön kuusi! y.l=yleis lahjakkuuteni, annas hiukan kättä ja kisko,lapset kanssa !
Y.l=yrjö laatan laadukas komppanja valmiina kuusen hankinta retkeltä takaisin lemmenpesään ja tylliksen vaihtoon.
Y.l=ylen laadukkaat lapset saavat koristella kuusen ja palko ei saa anastaa koristeita kuusesta!.. enkelinkuva vain jäi rinsessan purstosta tuonne metsähankeen..
Nyt kun kuusi on tuvassa saavat Riana ja George laittaa nuo pahvilaatikossa olevat köynnökset ja pallukat parhaimmin päin kuusen oksille.
Me paketoimme silläaikaa nuo pikkujoululahjukset somiin kääreisiin.
Psst.. Tiana..
Pukkia ei nyt ole ellen minä sitten ala pukiksi tähän hätään... Toin kyllä kyläkaupasta jonkinnäköiset pukin kamppeetkin..
Ehkä nyt annetaan niiden olla pakkauksessaan toistaiseksi.
Kääritään nämä vieteriankat sassiin niin ei lasten tule aika pitkäksi.
Sinun lahjasi onkin jo paketissa..
Minä laitan ensin vielä nuo sähköiset kynttiläiset siihen kuuseen.. Niin ja latvus-tähtösenkin.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. enkelinkuva vain jäi rinsessan purstosta tuonne metsähankeen..
Nyt kun kuusi on tuvassa saavat Riana ja George laittaa nuo pahvilaatikossa olevat köynnökset ja pallukat parhaimmin päin kuusen oksille.
Me paketoimme silläaikaa nuo pikkujoululahjukset somiin kääreisiin.
Psst.. Tiana..
Pukkia ei nyt ole ellen minä sitten ala pukiksi tähän hätään... Toin kyllä kyläkaupasta jonkinnäköiset pukin kamppeetkin..
Ehkä nyt annetaan niiden olla pakkauksessaan toistaiseksi.
Kääritään nämä vieteriankat sassiin niin ei lasten tule aika pitkäksi.
Sinun lahjasi onkin jo paketissa..
Minä laitan ensin vielä nuo sähköiset kynttiläiset siihen kuuseen.. Niin ja latvus-tähtösenkin..varovainen siellä keikkuessasi tähden laitossa y.l=ylen laadukkaani. y.l=ylen laadukkaitten lasten lahjat on paketissa ja minä päättelin huivinkin jo, kiiruusti sekin pakettiin, niin saa yrjökin jotain laadukasta metreittäin.
y.l=yrjö laatta, jätetään pukin saapuminen joulluun, on sitten lapsilla mitä odottaa kera pukin että lahjusten. y.l=ylen laadukkaani, voisitkos edes pikkuisen vihjaista mitä minun lahjani sisältää, ihan olen hermostunut kera tärinän! tules jo alas sieltä! ompas mukavaa olla kuivassa iltatylliksessä, lapsille laitoin jo nutut päälle, on sitten mukava kömpiä juhlan päätteksi suoraan pehkuihin. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
varovainen siellä keikkuessasi tähden laitossa y.l=ylen laadukkaani. y.l=ylen laadukkaitten lasten lahjat on paketissa ja minä päättelin huivinkin jo, kiiruusti sekin pakettiin, niin saa yrjökin jotain laadukasta metreittäin.
y.l=yrjö laatta, jätetään pukin saapuminen joulluun, on sitten lapsilla mitä odottaa kera pukin että lahjusten. y.l=ylen laadukkaani, voisitkos edes pikkuisen vihjaista mitä minun lahjani sisältää, ihan olen hermostunut kera tärinän! tules jo alas sieltä! ompas mukavaa olla kuivassa iltatylliksessä, lapsille laitoin jo nutut päälle, on sitten mukava kömpiä juhlan päätteksi suoraan pehkuihin.Onnistuinpas kerrankin etten saanut täystuhoa aikaan latvatähden laitossa! Tikkaatkin kestivät kaatumatta. Nyt kun vielä saadaan kynttiläiset paikoilleen niin koristelu voi alkaa..
Niin siellä sinun paketissa on lämmikettä vähän monensorttista.. Kivat chincillaiset pupunpää-tossukat ja pikku pullollinen mainion makuista toffeelikööriä.
Ja sielulle ravintoa myös: Dingman sai vihdoinkin runokirjansa painokuntoon ja siellä on ensipainos nimikirjoituksella varustettuna!
Mitäs siihen sanot Tianaiseni..? - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Onnistuinpas kerrankin etten saanut täystuhoa aikaan latvatähden laitossa! Tikkaatkin kestivät kaatumatta. Nyt kun vielä saadaan kynttiläiset paikoilleen niin koristelu voi alkaa..
Niin siellä sinun paketissa on lämmikettä vähän monensorttista.. Kivat chincillaiset pupunpää-tossukat ja pikku pullollinen mainion makuista toffeelikööriä.
Ja sielulle ravintoa myös: Dingman sai vihdoinkin runokirjansa painokuntoon ja siellä on ensipainos nimikirjoituksella varustettuna!
Mitäs siihen sanot Tianaiseni..?ihanaa ja suuremmoista sekä valtaisan upeaa kaikin puolin ja tavoin! y.l=ylen laadukkaani, maistellaan me likööriä kera toffeen ja lapsille mehua, minä menen ja loihdin meille nyt upean aterian pikkujoulun kunniaksi kaikkine lisukkeineen y.l=ylettömän lahjakas ja rakas miekkoseni, olet taitava latvojen tähdittäjä ja kuusen valottaja!
ruuan jälkeen laitamme lapsoset pehkuun ja istumme takan ääressä likemassa dingmanin runokirjaa, kera liköörin että puputossukoiden.
y.l=yrjö laatta ja laatan laadukkaat lapset, katsokaa kuinka kaunis kuusi on! - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
ihanaa ja suuremmoista sekä valtaisan upeaa kaikin puolin ja tavoin! y.l=ylen laadukkaani, maistellaan me likööriä kera toffeen ja lapsille mehua, minä menen ja loihdin meille nyt upean aterian pikkujoulun kunniaksi kaikkine lisukkeineen y.l=ylettömän lahjakas ja rakas miekkoseni, olet taitava latvojen tähdittäjä ja kuusen valottaja!
ruuan jälkeen laitamme lapsoset pehkuun ja istumme takan ääressä likemassa dingmanin runokirjaa, kera liköörin että puputossukoiden.
y.l=yrjö laatta ja laatan laadukkaat lapset, katsokaa kuinka kaunis kuusi on!.. kalpenee säihkyvän olemuksesi rinnalla rakkaani.. (((***))) Halimus sen kunniaksi että pidit lahjuksistani..
Minä vähän istahdan tähän tuoliin ja katselen kuinka lapset koristavat kuusta niin onnellisen näköisinä.
Hei Palko-o.. kis kis kis.. Tules pois sieltä alaoksilta. Kultapallot ovat näemmä kissallekkin ylivoimaisen houkuttelevia leikkimiseen..
niitä vaan ei ole suunniteltu kissan-kestäviksi.
No niin.. siellä yksi pallo jo rusahti rikki.. Voi Riana..Älä ala itkemään ... Isi antaa uuden pallon. Huss kissi mene nurkkaan häpeemään...
MIAAU!
Lauletaan sitten Joulupuu kun kuusi on ihan valmiina.. Hyvät ruuoantuoksut... mmm..
Mitä sinä Tiana siellä oikein kokkaat?
Hernes-lihamurekettako?
- rinsessa
ruuaksi, keitettyjä perunoita, lihakastiketta, salaatteja ja pikkujoulun kunniaksi rosollia sekä riisipuuroa kera rusinasopan! y.l=yrjö laadukas, ei sovi juhalana laitella herneksistä mitään muuta kuin lisukkeita
nyt laulamaan ja sitten syömään! palko saa mennä nyt muualle siitä kuusen kimpusta, katsos nyt kun rianalle tuli paha mieli1 ei saa rikkoa palloja! oho, roopekin laulaa taas mukana, komealta kuulostaa. y.l=yrjö laatta ja laatan laadukkat lapset, nyt pöytään, olkaa hyvä!- Y.L.
Miten mahtavat tarjoilut!
Miten mahtavat vatsamme kestää tämän kaiken ruokapaljouden syömisen?
No se selviää vain kokeilemalla..
Laitetaan vielä tuo kaunis kynttelikkö keskelle pöytää tuomaan lisää jouluista tunnelmaa ja sitten vaan antimien kimppuun.. Saanko glögiä kiitos..
Tuosta Roopen lauluäänestä voidaan kyllä olla useaa mieltä... No.. koiraksi tietysti aika hyvä. Voittaa ainakin muutaman Idols-kisan osallistujan kirkkaasti..
Voi että olet hyvä kokki, rakkaani!! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Miten mahtavat tarjoilut!
Miten mahtavat vatsamme kestää tämän kaiken ruokapaljouden syömisen?
No se selviää vain kokeilemalla..
Laitetaan vielä tuo kaunis kynttelikkö keskelle pöytää tuomaan lisää jouluista tunnelmaa ja sitten vaan antimien kimppuun.. Saanko glögiä kiitos..
Tuosta Roopen lauluäänestä voidaan kyllä olla useaa mieltä... No.. koiraksi tietysti aika hyvä. Voittaa ainakin muutaman Idols-kisan osallistujan kirkkaasti..
Voi että olet hyvä kokki, rakkaani!!että ruoka maittoi kaikille y.l=ylen laadukkaat lapset puristavat ankkojaan pienissä käsissään, suloista! saavat ottaa ne viereensä yöksi! lapset ovat aika väsyksissä. y.l=yrjö laatuisa laatta ,kanna sinä george niin minä kannan rianan hernespehkuun, sitten saamme laatuaikaa kera toffeliköörin itsellemme.
y.l=ylen lämmin on kainalosi laattan herra, annas muisku! no niin tässä on on mukava lueskella runoja, aloita sinä y.l=yrjö laadukkaani! - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
että ruoka maittoi kaikille y.l=ylen laadukkaat lapset puristavat ankkojaan pienissä käsissään, suloista! saavat ottaa ne viereensä yöksi! lapset ovat aika väsyksissä. y.l=yrjö laatuisa laatta ,kanna sinä george niin minä kannan rianan hernespehkuun, sitten saamme laatuaikaa kera toffeliköörin itsellemme.
y.l=ylen lämmin on kainalosi laattan herra, annas muisku! no niin tässä on on mukava lueskella runoja, aloita sinä y.l=yrjö laadukkaani!Rakas.. Lapsia alkoikin väsyttää kovasti tuhdin aterian päälle..
Vieteriankat taisivat olla vähän liiankin "lapsellisia" vempaimia lasten mielestä.. No minä voin kyllä... kvak kvak.. no joo..
Kas niin.. Lapsoset uinuvat hernespehkuissaan.
Minä luen sinulle täältä yhden kauniin rakkausrunon.. Mutta otetaan pikku snapsit tähän väliin..
Khöm.
Tämän nimi on
RAKAS
Kun Sinut löysin
jotain tapahtui
kiinni kuin köysin
elämä tarrautui
vaikka en tiedä
syvyyttä, pohjaa
tunne tää viedä
saa, se mua ohjaa
Aika kaunis runo.. etten sanoisi!
(((***))) - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Rakas.. Lapsia alkoikin väsyttää kovasti tuhdin aterian päälle..
Vieteriankat taisivat olla vähän liiankin "lapsellisia" vempaimia lasten mielestä.. No minä voin kyllä... kvak kvak.. no joo..
Kas niin.. Lapsoset uinuvat hernespehkuissaan.
Minä luen sinulle täältä yhden kauniin rakkausrunon.. Mutta otetaan pikku snapsit tähän väliin..
Khöm.
Tämän nimi on
RAKAS
Kun Sinut löysin
jotain tapahtui
kiinni kuin köysin
elämä tarrautui
vaikka en tiedä
syvyyttä, pohjaa
tunne tää viedä
saa, se mua ohjaa
Aika kaunis runo.. etten sanoisi!
(((***)))Kaikki väki nukkuu vielä! y.l=ylen laadukkaani nukkuu, palko ja roopekin nukkuu, lapsoset y.l=ylen laadukkaat nukkuvat. y.l=yllättäin lahjani lämmittivät jaloissani niin paljon että nukahdin kesken runosen, mutta jotakin ylen laadukasta kuulin kyllä. y.l=yrjö laatuisa taisi puhua jotain minun köyttämisestäni ja veden syvyydestä! voi, ei kai armakseni ole minuun niin kyllästynyt että..oih ja voih!
y.l=ylen laadukas laatta saa kunnon aamiaisen ja siinä ruokailun ohessa uskaltaudun kysymään asiaa kera uhan! tai oikeastaan voisin lukaista sitä runokirjaa!
tuossa..kun sinut löysin
jotain tapahtui
kiinni kuin köysin
siinähän se, kylläpäs helpotti ja uhka väistyi kera köyden piilotuksen, kyllä y.l=ylen laadukkaalle nauru taas maittaisi kun lukisi ajatukseni. mitäs muuta täällä kirjasessa on.
riudun riuttavalaan lailla
jouduttuani karikkoon
on asiat sillä lailla
ei valas sovi kaislikkoon
onneksi on majakka joka ohjaa
niin sinä olet majakkani
ei muuten olisi elämällä pohjaa
sinä oma liukas salakkani
y.l=yleensä laadukkaasti kirjoittaa dingman, mutta nyt iskee epäilys kera laakin siitä, että onko vaiko eikö ole tuo runoilijamestari rakastunut??? vai onko hän vaipunut suureen hurmokseen haaveillessaan rakastumisesta, jotenkin en osaa kuvitella itseäni majakkana enkä salakkana, kuinkahan sitten dingmanin rakastettu.
y.l=yrjö laatta, heräisit jo, on niin paljon kysyttävää taas ja kerran. rinsessa kirjoitti:
Kaikki väki nukkuu vielä! y.l=ylen laadukkaani nukkuu, palko ja roopekin nukkuu, lapsoset y.l=ylen laadukkaat nukkuvat. y.l=yllättäin lahjani lämmittivät jaloissani niin paljon että nukahdin kesken runosen, mutta jotakin ylen laadukasta kuulin kyllä. y.l=yrjö laatuisa taisi puhua jotain minun köyttämisestäni ja veden syvyydestä! voi, ei kai armakseni ole minuun niin kyllästynyt että..oih ja voih!
y.l=ylen laadukas laatta saa kunnon aamiaisen ja siinä ruokailun ohessa uskaltaudun kysymään asiaa kera uhan! tai oikeastaan voisin lukaista sitä runokirjaa!
tuossa..kun sinut löysin
jotain tapahtui
kiinni kuin köysin
siinähän se, kylläpäs helpotti ja uhka väistyi kera köyden piilotuksen, kyllä y.l=ylen laadukkaalle nauru taas maittaisi kun lukisi ajatukseni. mitäs muuta täällä kirjasessa on.
riudun riuttavalaan lailla
jouduttuani karikkoon
on asiat sillä lailla
ei valas sovi kaislikkoon
onneksi on majakka joka ohjaa
niin sinä olet majakkani
ei muuten olisi elämällä pohjaa
sinä oma liukas salakkani
y.l=yleensä laadukkaasti kirjoittaa dingman, mutta nyt iskee epäilys kera laakin siitä, että onko vaiko eikö ole tuo runoilijamestari rakastunut??? vai onko hän vaipunut suureen hurmokseen haaveillessaan rakastumisesta, jotenkin en osaa kuvitella itseäni majakkana enkä salakkana, kuinkahan sitten dingmanin rakastettu.
y.l=yrjö laatta, heräisit jo, on niin paljon kysyttävää taas ja kerran.Huomenta rinsessa... Taisit nukahtaa kainalooni illalla.. miten sitten ollaankin päästy hernespehkuun yön mittaan..Kaipa olemme kävelleet sinne unissame.
No siinähän tulee vähän kuntoiltua samalla!
Tässä pieni... * muisk!! ..aamusuukkonen.
Nyt kun vielä saan kupillisen kahvia alkaa koneeni käydä oikein kunnolla!
Mitäs mietit siellä?- pikkudee
Y.Laatta kirjoitti:
Huomenta rinsessa... Taisit nukahtaa kainalooni illalla.. miten sitten ollaankin päästy hernespehkuun yön mittaan..Kaipa olemme kävelleet sinne unissame.
Mitäs mietit siellä?Ookko lumitöitä tekemäs? Tairat vielä makoolla sängys kun on niin pimiä päiväki.
Kuules ku tuo kyläkauppias Reunanen kyseli mua pukiksi kaupan joulutempauksehen.. mä enny oikeen tärittääsi ku on muita kiiruhia..
Kerkiääsikkö tuuraamahan huomenna... muutamaksi tunniksi eres? Otat mukuloota polovelle ja höpäjät niille jotaki kivaa ja kyselet joululahajatoivehia.. ei sen vaikiampaa. - rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Huomenta rinsessa... Taisit nukahtaa kainalooni illalla.. miten sitten ollaankin päästy hernespehkuun yön mittaan..Kaipa olemme kävelleet sinne unissame.
Mitäs mietit siellä?dingmania, olisiko mies mahdollisestikkin ja saati rakastunut vallan ja ihan y.l=ylen laadukkaita runosia on kirjasessa ja kaikenlaisia vertauksia, se salakka edelleen ihmetyttää ja kummastuttaa y.l=yrjö laatta, et uskokkaan mitä kummaa ajattelin aamusella ,kun mielessäni oli vain kuva siitä minun köyttämisestäni ja syvästä vedestä, nyt ihan naurattaa koko juttu, kaikkea se mielikuvitus kera unen saa aikaan.
y.l=ylen laadukkaat lapsosetkin ovat jo pukineissa ja vieteriankat molemilla leikin keskipisteenä, oiva oli ostoksesi y.l=yrjö laadukkaitten lasten isä!
suukkelis sinullekkin. - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
Ookko lumitöitä tekemäs? Tairat vielä makoolla sängys kun on niin pimiä päiväki.
Kuules ku tuo kyläkauppias Reunanen kyseli mua pukiksi kaupan joulutempauksehen.. mä enny oikeen tärittääsi ku on muita kiiruhia..
Kerkiääsikkö tuuraamahan huomenna... muutamaksi tunniksi eres? Otat mukuloota polovelle ja höpäjät niille jotaki kivaa ja kyselet joululahajatoivehia.. ei sen vaikiampaa.Aamukahvilla tässä ollaan ja pimeää oli vielä äsken täälläkin.
Kyllä tässä olisi tarkoitus lumitöitäkin tehdä kun vain saan koneeni käyntiin tällä kuumalla kahvilla!
Vai pukin virkaa tarjoat minulle..
Saakos siitä mitään muuta kuin hyvän mielen palkaksi?
Kaippa Reunanen nyt edes pukille joulukinkun lykkää kainaloon vaivanpalkaksi? - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
Aamukahvilla tässä ollaan ja pimeää oli vielä äsken täälläkin.
Kyllä tässä olisi tarkoitus lumitöitäkin tehdä kun vain saan koneeni käyntiin tällä kuumalla kahvilla!
Vai pukin virkaa tarjoat minulle..
Saakos siitä mitään muuta kuin hyvän mielen palkaksi?
Kaippa Reunanen nyt edes pukille joulukinkun lykkää kainaloon vaivanpalkaksi?saat kinkun vaikka molempiin kainaloohis jos yhtään kauppiahan mielehen oot ollu.. Elikkä kassakones on kirskuttanu hilipiää joululaulua!
Sovitahanko jotta soitellahan vielä huomenaamulla tästä asiasta tarkemmin?
Mä lähären tästä kohta koppiautolla menöhön mutta empäs kerrokkaa vielä mihin..
Huomenna oot viisahampi senki asian suhtehen..
Heippa ja terveeset muillekki! rinsessa kirjoitti:
dingmania, olisiko mies mahdollisestikkin ja saati rakastunut vallan ja ihan y.l=ylen laadukkaita runosia on kirjasessa ja kaikenlaisia vertauksia, se salakka edelleen ihmetyttää ja kummastuttaa y.l=yrjö laatta, et uskokkaan mitä kummaa ajattelin aamusella ,kun mielessäni oli vain kuva siitä minun köyttämisestäni ja syvästä vedestä, nyt ihan naurattaa koko juttu, kaikkea se mielikuvitus kera unen saa aikaan.
y.l=ylen laadukkaat lapsosetkin ovat jo pukineissa ja vieteriankat molemilla leikin keskipisteenä, oiva oli ostoksesi y.l=yrjö laadukkaitten lasten isä!
suukkelis sinullekkin... kun tuli tuo puhelu juuri tuohon..
Niin.. rakkaus on aina innoittanut runoilijoita.
Se saa tunteet esille ja ne on sitten purettava runomuodossa jalostettuna.
On siellä varmasti muistakin aiheista jotain..
He heh... Vai luulit että sinut köytän ja upotan Laattajärveen.. Voi sentään (((***)))
rakkaani..
Kuulitkos jo mitä pikkudee on suunnitellut?
Pukiksi kyläkaupan joulutempaukseen minut tahtoo tilallensa.. mihinkähän sillä nyt on niin kiire ettei itse ehdi kun on aikoinaan jo luvannut..
No ei se nyt mikään paha komennus ole. Olisiko minusta joulupukiksi, Tiana?- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. kun tuli tuo puhelu juuri tuohon..
Niin.. rakkaus on aina innoittanut runoilijoita.
Se saa tunteet esille ja ne on sitten purettava runomuodossa jalostettuna.
On siellä varmasti muistakin aiheista jotain..
He heh... Vai luulit että sinut köytän ja upotan Laattajärveen.. Voi sentään (((***)))
rakkaani..
Kuulitkos jo mitä pikkudee on suunnitellut?
Pukiksi kyläkaupan joulutempaukseen minut tahtoo tilallensa.. mihinkähän sillä nyt on niin kiire ettei itse ehdi kun on aikoinaan jo luvannut..
No ei se nyt mikään paha komennus ole. Olisiko minusta joulupukiksi, Tiana?toki sinusta joulupukiksi! y.l=yrjö laadukas, ainahan sinä tuotat hyvää mieltä ja muistat pikku lahjoilla. ota pesti vastaan ja mekin sitten lasten kanssa tulemme pukkia katsomaan
y.l=ylen laatuisa tuleva joulupukki, mahtaakohan lapset kiskoa parrasta tai tunnistaa pukin?
Kyläkaupan joulutempaus on vallan mainio joulun aloitus, voi miten hauskaa kera riemun.
y.l=yrjö laatuisa, ota pesti vastaan ,ajatteles yrjö ! minä olen sitten pukin oma joulumuori ja kaksi pientä tonttuakin on omasta takaa.
Ehei, ei kuitenkaan paljasteta lapsille!
y.l=ylen laatuisani, onneksi ei minun tarvinnut köyttä piilottaa, olen ihan hupsu. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
toki sinusta joulupukiksi! y.l=yrjö laadukas, ainahan sinä tuotat hyvää mieltä ja muistat pikku lahjoilla. ota pesti vastaan ja mekin sitten lasten kanssa tulemme pukkia katsomaan
y.l=ylen laatuisa tuleva joulupukki, mahtaakohan lapset kiskoa parrasta tai tunnistaa pukin?
Kyläkaupan joulutempaus on vallan mainio joulun aloitus, voi miten hauskaa kera riemun.
y.l=yrjö laatuisa, ota pesti vastaan ,ajatteles yrjö ! minä olen sitten pukin oma joulumuori ja kaksi pientä tonttuakin on omasta takaa.
Ehei, ei kuitenkaan paljasteta lapsille!
y.l=ylen laatuisani, onneksi ei minun tarvinnut köyttä piilottaa, olen ihan hupsu... tämä pukki-asia tosiaan lapsilta salassa niin on hauskaa sitten kaupalla huomenna. Muista sinäkin ettet paljasta minua kenellekkään.
Laitankin sellaiset naamiot ettei minua tunnistaisi oma äitimuorinikaan... äänestä korkeintaan.
Hyvää kahvia.. ahh. Laittaa kismittelemään..
Mennäänkö ulos temavien kanssa kun ilma on vielä noin tyyni.. luvattiin lumisadetta iltapäiväksi. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. tämä pukki-asia tosiaan lapsilta salassa niin on hauskaa sitten kaupalla huomenna. Muista sinäkin ettet paljasta minua kenellekkään.
Laitankin sellaiset naamiot ettei minua tunnistaisi oma äitimuorinikaan... äänestä korkeintaan.
Hyvää kahvia.. ahh. Laittaa kismittelemään..
Mennäänkö ulos temavien kanssa kun ilma on vielä noin tyyni.. luvattiin lumisadetta iltapäiväksi.vain! y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset, tulkaahan tänne niin puetään päälle, mennään ulos!
y.l=yrjö laadukas, pue sinä toinen kaksosista, tuossa on vaikka nyt rianan vaatteet, tule sinä george tänne.
mennään ulos ja kaivetaan tunneli kiinaan astikka ja ihan! rinsessa kirjoitti:
vain! y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset, tulkaahan tänne niin puetään päälle, mennään ulos!
y.l=yrjö laadukas, pue sinä toinen kaksosista, tuossa on vaikka nyt rianan vaatteet, tule sinä george tänne.
mennään ulos ja kaivetaan tunneli kiinaan astikka ja ihan!.. sen uuden hienon kymmenmetrisen kaulahuivini etten vaan saa köhää..
Kolme.. neljä.. viisi.. ..Kuusi kierrosta kaulan ympäri ja vielä jäi kaksi metriä kumpaankin päähän koristeeksi!!
On siinä kaulaliinalla mittaa..
Riana-a.. Tulehan nyt, jätä Palko sinne koriin nukkumaan. Mennään katsomaan vieläkö lumilyhdyissä on liekki sisällä..
Annappas kättäsi niin pujotetaan takki.. noin..
Ja pikku lapaset vielä.
No niin.. Kaikki valmista? Ulos sitten vaan!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. sen uuden hienon kymmenmetrisen kaulahuivini etten vaan saa köhää..
Kolme.. neljä.. viisi.. ..Kuusi kierrosta kaulan ympäri ja vielä jäi kaksi metriä kumpaankin päähän koristeeksi!!
On siinä kaulaliinalla mittaa..
Riana-a.. Tulehan nyt, jätä Palko sinne koriin nukkumaan. Mennään katsomaan vieläkö lumilyhdyissä on liekki sisällä..
Annappas kättäsi niin pujotetaan takki.. noin..
Ja pikku lapaset vielä.
No niin.. Kaikki valmista? Ulos sitten vaan!kaikki hyvin vaatetettu ja valmiina lumisotaan?
y.l=yrjö laatta, otas koppi täältä pesee, pläts!
katsokaa lapset isillä on lumipallo keskellä otsaa! laatan lapset ja rinsessa vastaan y.l=ylevä laatan isä! hupsis, nyt osui minua, ei lapset ei minua! pläts pläts pläts, kolmois-osuma rinsessaa tyllikseen ja kasvoihin, ei enään! rinsessa kirjoitti:
kaikki hyvin vaatetettu ja valmiina lumisotaan?
y.l=yrjö laatta, otas koppi täältä pesee, pläts!
katsokaa lapset isillä on lumipallo keskellä otsaa! laatan lapset ja rinsessa vastaan y.l=ylevä laatan isä! hupsis, nyt osui minua, ei lapset ei minua! pläts pläts pläts, kolmois-osuma rinsessaa tyllikseen ja kasvoihin, ei enään!.. lumimies. katsokaa!! BÖÖÖ!!
Minä olen kukkulan kuningas!
Nythän me voisimme tehdä oikein ison lumiukon kun tässä on kerrankin tätä tarveainetta oikein ylen ja paljon.
Tehdäänkö minun näköispatsaani vai otetaanko malli jostain muualta?
Hei.. Nyt tiedän. Tehdään siitä Hemmo Jurppalan näköinen.. vähän pulluvatsainen pönäkkä kunnallispamppu..- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. lumimies. katsokaa!! BÖÖÖ!!
Minä olen kukkulan kuningas!
Nythän me voisimme tehdä oikein ison lumiukon kun tässä on kerrankin tätä tarveainetta oikein ylen ja paljon.
Tehdäänkö minun näköispatsaani vai otetaanko malli jostain muualta?
Hei.. Nyt tiedän. Tehdään siitä Hemmo Jurppalan näköinen.. vähän pulluvatsainen pönäkkä kunnallispamppu..alkakaas y.l=yrjö laadukas ja laadukkaat laatan lapset pyörittämään palloja, minä kipaisen sisältä porkkanan nenäksi ja rusinoita napeiksi!
y.l=yrjö laattaseni, miten olisi, tuonkos sisältä samalla sen nuijan jonka sait afaari-reissultasi, saa ukko sitten kopautella päätöksiä hankeen!
George! ei saa enään heittää äitiä ,nyt lumiukon tekoon koko laatan laadukas perhe! rinsessa kirjoitti:
alkakaas y.l=yrjö laadukas ja laadukkaat laatan lapset pyörittämään palloja, minä kipaisen sisältä porkkanan nenäksi ja rusinoita napeiksi!
y.l=yrjö laattaseni, miten olisi, tuonkos sisältä samalla sen nuijan jonka sait afaari-reissultasi, saa ukko sitten kopautella päätöksiä hankeen!
George! ei saa enään heittää äitiä ,nyt lumiukon tekoon koko laatan laadukas perhe!ja nuija.. kaksi puupäätä samassa varressa..
Tuo ihmeessä visakoivuinen nuija sieltä piirongin yläkaapista..
Auh.. George!! ei saa heittää takaapäin niskaan jääpallolla.. so so.. Se on raukkamainen teko!
Laattajärven Lumimies on pian hyvin hyvin vihainen.... ÖÖöööööRHH! Olen Jeti ja syön teidät nyt ja HETI!! Murrrrr..- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
ja nuija.. kaksi puupäätä samassa varressa..
Tuo ihmeessä visakoivuinen nuija sieltä piirongin yläkaapista..
Auh.. George!! ei saa heittää takaapäin niskaan jääpallolla.. so so.. Se on raukkamainen teko!
Laattajärven Lumimies on pian hyvin hyvin vihainen.... ÖÖöööööRHH! Olen Jeti ja syön teidät nyt ja HETI!! Murrrrr..nuijan! lapset älkää suututtako suurta y.l=ylettömän lumista lumimiestä sillä välin!
rinsessa kirjoitti:
nuijan! lapset älkää suututtako suurta y.l=ylettömän lumista lumimiestä sillä välin!
.. nämä pallot ovatkin painavia!
Kunhan saadaan pää paikoilleen niin Tiana saa ruuvata porkkanan keskelle ukon naamaa.
Löytyiköhän takasta hiiliä napeiksi vai täytyykö etsiä hangen alta männynkäpyjä?
Roope olisi oiva apulainen kaivamaan käpyjä..
Oletko, Roope?
WUH!!
Hyvä poika..
- rinsessa
löytyy ja rusinoita kera porkkanan sekä nuijan y.l=yrjö laadukas roope kaivaa käpyjä ja lapset ovat löytäneet jostain vanhan linnunpelättimen olkiräysän, missäs meillä tuollainenkin oli? näyttää kyllä ihan siltä kuin roope olisi antanut tuolle räysälle kyytiä...
hieno lumiukko ihan on mallinsa näköinen pullea vatsa ja kaikki!
y.l=ylen laadukkaat lapset teitte hienoa työtä!
onko kylmä? mennäänkö mehulle välillä vai jatketaanko vielä?.. komeampi kuin malli itse onkaan.
Laitetaan ne rusinat omiin suihin, muuten linnut hakevat ne kohta.
On männynkävyistä napit ja hiilistä silmät sekä suu. Tuolta vielä pari oksanpätkää niin saadaan söpöt oravahampaat tälle veijarille..
Olkihattu vielä... Nyt se porkkana tuohon koloon jonka jo kaivoin..
Jos yöllä pakastaa niin tämä herra kohmettuu mukavan kankeaksi!
Mennään jo sisään.. alkaa käsiä paleltaa.
Otetaan sitä glögiä lämpimiksemme.
On puolisen hetki ja aika huilata muutenkin vähäsen...- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. komeampi kuin malli itse onkaan.
Laitetaan ne rusinat omiin suihin, muuten linnut hakevat ne kohta.
On männynkävyistä napit ja hiilistä silmät sekä suu. Tuolta vielä pari oksanpätkää niin saadaan söpöt oravahampaat tälle veijarille..
Olkihattu vielä... Nyt se porkkana tuohon koloon jonka jo kaivoin..
Jos yöllä pakastaa niin tämä herra kohmettuu mukavan kankeaksi!
Mennään jo sisään.. alkaa käsiä paleltaa.
Otetaan sitä glögiä lämpimiksemme.
On puolisen hetki ja aika huilata muutenkin vähäsen...niin, lapset ,tulkaas tänne y.l=yrjö laatan laadukkaat lapsoset, saatte ihailla ikkunasta kättenne työtä, mennään mehulle ja lämmittelemään!
y.l=yrjö laatta, olet sinä sitten ihastuttava miekkonen kerrassaan ja saati, olen onnen rinsessa! suukko ja halaus!
y.l=ylen laatuisani, miten olisi? no hassu, tarkoitin että miten olisi päivälliseksi lihapullat kera muusin? rinsessa kirjoitti:
niin, lapset ,tulkaas tänne y.l=yrjö laatan laadukkaat lapsoset, saatte ihailla ikkunasta kättenne työtä, mennään mehulle ja lämmittelemään!
y.l=yrjö laatta, olet sinä sitten ihastuttava miekkonen kerrassaan ja saati, olen onnen rinsessa! suukko ja halaus!
y.l=ylen laatuisani, miten olisi? no hassu, tarkoitin että miten olisi päivälliseksi lihapullat kera muusin?.. jo ajatuksenakin aivan suurenmoiselta, rakas rinsessani!
Tosin ajattelin ensin että suunnittelit ..khöm..
jotain muuta.
Eipä sitä nyt keskellä kirkasta päivää ja arkipäivänä.
Kunhan nyt vain tulikin mieleen.
* moisk!! ja ((((****)))) .. halit päälle!!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. jo ajatuksenakin aivan suurenmoiselta, rakas rinsessani!
Tosin ajattelin ensin että suunnittelit ..khöm..
jotain muuta.
Eipä sitä nyt keskellä kirkasta päivää ja arkipäivänä.
Kunhan nyt vain tulikin mieleen.
* moisk!! ja ((((****)))) .. halit päälle!!mennä y.l=yrjö laadukkaan ajatuksetkin oikeaan suuntaan, kun sai mahansa täyteen liapulleroita ja muusia!
kylläisiä ovat y.l=ylen laadukkaat lapsetkin. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
mennä y.l=yrjö laadukkaan ajatuksetkin oikeaan suuntaan, kun sai mahansa täyteen liapulleroita ja muusia!
kylläisiä ovat y.l=ylen laadukkaat lapsetkin.Tuo mitä sanoit jäi hidusen epäselväksi..
Kyllä tässä tuhti olo on kieltämättä tuollaisen aterian päälle.
Mitenkähän sitä oikein pitäisi sulatella? - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Tuo mitä sanoit jäi hidusen epäselväksi..
Kyllä tässä tuhti olo on kieltämättä tuollaisen aterian päälle.
Mitenkähän sitä oikein pitäisi sulatella?miekkoseni! sitä tässä vaan ,että kun ajatuksesi melkein harhautui tuonne pehkun pölläyttelyyn aamusella, niin nyt on mahasi niin täynnä ettet moisia ajattele, muiskista kuitenkin .
y.l=yrjö laatta laatua sata, kuinkahan se ruoka oikein tietää vatsassa, että mikä on hyvin sulavaa ja mikä huonosti sulavaa, kerrassaan ja saati vallan mielenkiintoista ajateltavaa.
y.l=yrjökki laadukas, minun ei vaan ole turvallista ajatella kovinkaan vaativia asioita. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
miekkoseni! sitä tässä vaan ,että kun ajatuksesi melkein harhautui tuonne pehkun pölläyttelyyn aamusella, niin nyt on mahasi niin täynnä ettet moisia ajattele, muiskista kuitenkin .
y.l=yrjö laatta laatua sata, kuinkahan se ruoka oikein tietää vatsassa, että mikä on hyvin sulavaa ja mikä huonosti sulavaa, kerrassaan ja saati vallan mielenkiintoista ajateltavaa.
y.l=yrjökki laadukas, minun ei vaan ole turvallista ajatella kovinkaan vaativia asioita... että se on vatsahappojen ongelma se sulavuuden arvioiminen. Kyllä ne sitten "ilmoittelevat" äkäisesti jos ruoka-aines ei ole siitä sulavimmasta päästä..
Mitäpä jos mentäisiin vielä pienelle raikkaalle ulkoilma-lenkille. Käydään viemässä kynttilä Muinaisen Laattajärveläisen Muistokivelle.
Minusta sinä ajattelet asioista hyvinkin järkevästi.. (koputtaa puuta/puupäätä) - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. että se on vatsahappojen ongelma se sulavuuden arvioiminen. Kyllä ne sitten "ilmoittelevat" äkäisesti jos ruoka-aines ei ole siitä sulavimmasta päästä..
Mitäpä jos mentäisiin vielä pienelle raikkaalle ulkoilma-lenkille. Käydään viemässä kynttilä Muinaisen Laattajärveläisen Muistokivelle.
Minusta sinä ajattelet asioista hyvinkin järkevästi.. (koputtaa puuta/puupäätä)osaat valita aina oikeat sanat! muiskis! y.l=yrjö laatta, en minä osaa aina ajatella tarpeeksi järjellä, teen ja touhuan niin että sattuu ja tapahtuu, mutta niin sinäkin välillä.
Y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset! puetaan taas ja mennään muinaisia kunnioittamaan kera kynttilän, saatte ottaa ankatkin mukaan! milläs y.l=yrjö laattaiseni mennään, kahlataanko kinoksessa taas ja vallan mahdottomasti. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
osaat valita aina oikeat sanat! muiskis! y.l=yrjö laatta, en minä osaa aina ajatella tarpeeksi järjellä, teen ja touhuan niin että sattuu ja tapahtuu, mutta niin sinäkin välillä.
Y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset! puetaan taas ja mennään muinaisia kunnioittamaan kera kynttilän, saatte ottaa ankatkin mukaan! milläs y.l=yrjö laattaiseni mennään, kahlataanko kinoksessa taas ja vallan mahdottomasti... tila-auto! Sillä kiepautetaan hetkessä muinaishaudalle jos ei nuo kinokset sitten tee kiusaa..
Minä koetan ajaa tuonne auratulle tielle..
Ole sinä valmiina lykkäämään jos on vähästä kiinni.
Pahus... Lunta on vähän liikaa. Koettakas lykätä vähän... Minä painan kaasua. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. tila-auto! Sillä kiepautetaan hetkessä muinaishaudalle jos ei nuo kinokset sitten tee kiusaa..
Minä koetan ajaa tuonne auratulle tielle..
Ole sinä valmiina lykkäämään jos on vähästä kiinni.
Pahus... Lunta on vähän liikaa. Koettakas lykätä vähän... Minä painan kaasua.minkä jaksan, uuuuuuuuh! lapset apuun, yhdessä nyt! uuuuuuuuuuh! ei etene auto eikä y.l=yrjö laadukkaan sakki, voihan kinos kera tukoksen.
- Y.L.
rinsessa kirjoitti:
minkä jaksan, uuuuuuuuh! lapset apuun, yhdessä nyt! uuuuuuuuuuh! ei etene auto eikä y.l=yrjö laadukkaan sakki, voihan kinos kera tukoksen.
.. muu kuin alkaa lumitöihin tai mennä kävellen.
Miten ihmeessä sitä mössöä on tullutkin noin paljon..
Koetetaan nyt vielä niin että sinä menet tuonne ratin taakse ja minä työnnän lasten kanssa..
Tuntui että se oli aika vähästä kiinni kuitenkin..
Anna sitä kaasua sitten oikein rehvakkaasti, vähän niinkuin amerikkalaisissa elokuvissa.
Kaasupoljin on se oikeanpuoleinen petaali..
Kokeillaan ainakin mitä tapahtuu.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. muu kuin alkaa lumitöihin tai mennä kävellen.
Miten ihmeessä sitä mössöä on tullutkin noin paljon..
Koetetaan nyt vielä niin että sinä menet tuonne ratin taakse ja minä työnnän lasten kanssa..
Tuntui että se oli aika vähästä kiinni kuitenkin..
Anna sitä kaasua sitten oikein rehvakkaasti, vähän niinkuin amerikkalaisissa elokuvissa.
Kaasupoljin on se oikeanpuoleinen petaali..
Kokeillaan ainakin mitä tapahtuu..tässä joutuu rinsessa kortitta rallikuskiksi y.l=yrjö laatuisa, oikea poljinko! jahas tuosta ja kädet rattiin, voi voi, hätä ja pelottaa , talla pohjaan sanoi entinen kuski. y.l=ylen laatuisani, valmiina nyt!!
woroooooooooooooooooooooooooooooommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!! - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
tässä joutuu rinsessa kortitta rallikuskiksi y.l=yrjö laatuisa, oikea poljinko! jahas tuosta ja kädet rattiin, voi voi, hätä ja pelottaa , talla pohjaan sanoi entinen kuski. y.l=ylen laatuisani, valmiina nyt!!
woroooooooooooooooooooooooooooooommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!Oikea poljin löytyi heti. Nyt sitten koetetaan heijata tätä autoa..
Hooo--ops... Hooo-oops...
Paina sitä kaasua vaan rohkeasti.
Me työnnämme minkä voimme.
Nyt se tuntuu läht.... - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Oikea poljin löytyi heti. Nyt sitten koetetaan heijata tätä autoa..
Hooo--ops... Hooo-oops...
Paina sitä kaasua vaan rohkeasti.
Me työnnämme minkä voimme.
Nyt se tuntuu läht....voihan sata sammakkoa ja rinsessan hätä! y.l=yrjö laaaaattttaaaaaa, nyt mennään eikä meinata ,miten tämä toimii, mistä pysähtyy, jalka on liian raskas en saaaaaaaa...tumps, ryskis!!!! johan toppasi ja mikä hiivatin toppaus minun edessäni on.? y.l=yrjö laatta ja laadukkaat lapset, täällä, help kera auts että iik! sekä apua! olen joutunut jonnekkin pehmeään ja en pääse irti! tylliksenikö noin pullistelee??RINSESSA HÄDÄSSÄ!!!!
- Y.L.
rinsessa kirjoitti:
voihan sata sammakkoa ja rinsessan hätä! y.l=yrjö laaaaattttaaaaaa, nyt mennään eikä meinata ,miten tämä toimii, mistä pysähtyy, jalka on liian raskas en saaaaaaaa...tumps, ryskis!!!! johan toppasi ja mikä hiivatin toppaus minun edessäni on.? y.l=yrjö laatta ja laadukkaat lapset, täällä, help kera auts että iik! sekä apua! olen joutunut jonnekkin pehmeään ja en pääse irti! tylliksenikö noin pullistelee??RINSESSA HÄDÄSSÄ!!!!
Miten se nyt noin karkasi käsistä..
Kuin jänis makoukselta.
Airpäkki se vain on rakkaani.. Miten kävi..
Luut ja lihakset paikoillaan?
Sanoin jo kesällä että tuon koivun pitäisi kaataa tuosta pihan sivusta. No nyt se tuli kaadettua. Kiitos vaan kaatajalle...
Paljonko maksaa..? - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Miten se nyt noin karkasi käsistä..
Kuin jänis makoukselta.
Airpäkki se vain on rakkaani.. Miten kävi..
Luut ja lihakset paikoillaan?
Sanoin jo kesällä että tuon koivun pitäisi kaataa tuosta pihan sivusta. No nyt se tuli kaadettua. Kiitos vaan kaatajalle...
Paljonko maksaa..?maksaa kantamalla minut tupaan ja huilaamaan järkytystä pois! y.l=yrjö laatta, saat mennä lasten kanssa muinaisia kunnioittamaan, minä en nyt kykene, otan hermoja rauhoittavaa hernesteetä ja toffeelikööriä! suukkosen annat kanssa, tai nostan tuon koivun pystyyn uudelleen!
ei minusta tainnut tulla rallikuskia!
airpäkki???? y.l=yrjö laadukas, minä kun luulin että tyllis oli muuttunut ilmatylikseksi. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
maksaa kantamalla minut tupaan ja huilaamaan järkytystä pois! y.l=yrjö laatta, saat mennä lasten kanssa muinaisia kunnioittamaan, minä en nyt kykene, otan hermoja rauhoittavaa hernesteetä ja toffeelikööriä! suukkosen annat kanssa, tai nostan tuon koivun pystyyn uudelleen!
airpäkki???? y.l=yrjö laadukas, minä kun luulin että tyllis oli muuttunut ilmatylikseksi... kun en muistanut kertoa ratista ja jarrupolkimesta halaistua sanaa. Nyt on myöhäistä..
No ei hätä ole tämän näköinen. onneksi minulla on Kaikenvaran Vakuutus ja Lisäturva..
Täytyy vain laittaa papereihin että minä itse olin ratin takana kun tälli tuli. Olinhan minä ratin takana.. Itseasiassa olin koko auton takana.
Minä autan sinut ulos.. Varo tyllistä ettei se repeydy. Saisinpa vaan tuon airpäkin jollainlailla ruttuun..
Kas niin.. Tässä rauhoittava hali (((***))) kera hellän suukkosen... * moisk!!
Minä kannan sinut sisään lepäämään järkytyksen pois.
Pikkudee saa tulla hinaamaan tuon auton korjaamolle. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
maksaa kantamalla minut tupaan ja huilaamaan järkytystä pois! y.l=yrjö laatta, saat mennä lasten kanssa muinaisia kunnioittamaan, minä en nyt kykene, otan hermoja rauhoittavaa hernesteetä ja toffeelikööriä! suukkosen annat kanssa, tai nostan tuon koivun pystyyn uudelleen!
airpäkki???? y.l=yrjö laadukas, minä kun luulin että tyllis oli muuttunut ilmatylikseksi... muinaishaudalla käynti myöhäisempään ajankohtaan. Minuakin alkoi vähän heikottaa kun ajattelin mitä olisi voinut sattua jos olisi ollut hidusen huonompi tuuri.
Otetaan kunnon hömpsyt toffeesnapsia ja ryömitään hernespehkuun muutamaksi tunniksi.
Riana ja George... Menkääpä tekin pötköksi..lötköksi pötköksi kumpainenkin.
- rinsessa
yrjö kun vieläkin kädet täräjää!!! y.l=ylin laatta herraseni, en koskaan enään istu kuskinpakeille! oli se aikamoinen törmäys kera turvatyyny-tylliksen.
y.l=yrjö laadukas ja laadukkaat laatan lapset huomenna on uusi päivä ja uudet kujekset kera tapahtumien, siihen koitan nyt itseni ladata, mutta isukki saa hoidella pikkuisia illan!
y.l=ylen laadukas mieheni, otan nyt levon kannalta ja koitan saada kolottavaa kaasujalkaani huomiseksi kuntoon, siihen tuli pieni mustelma kera ruhjeen, mutta onneksi tosi pieni, suukkosilla saat parantaa sen yrjökkini !
y.l=yrjö laatta, uneksin tässä samalla kaikenlaisia mukavia asioita, ja kuulostelen kuinka pärjää y.l=yrjö laatta ja laatan laadukkaat lapsoset! tulkaas antamaan muiskut tänne! kaikki kolme!.. rinsessani.. Ihan hävettää kun niin laitoin sinut pinteeseen ja tuskaan!
Tässä sinulle kipualievittävä puhallus PUUUF!!! kera halin ((((***)))) ja suukon * smack!!
Kunhan tästä selvitään niin opetan sinut ajamaan kaikessa rauhassa automaattivaihteista autoa.
Kyllä se ajotaito vaan hyvä olisi sinunkin oppia.
Minä soitin äsken Tri Moloselle ja pyysin ruhjeeseen jotain hoito-ohjetta.
Hän neuvoi laittamaan siihen Yrtti-Salvaa ja kevyen kääreen. Jos haluat niin hän käy huomenna täällä katsomassa miten voit..
Täytyy vielä pirauttaa siskonpojalle että hinaisi tuon auton korjaamolle. Kaippa pikkudee on jo saanut lampaansa ruokituksi.
Ai mutta hänhän sanoi menevänsä jonnekkin tänään sillä kuljetusautollaan.
Antakaas lapset äitille pikku moiskautukset poskille..
((**)) .... ((**))
No niin.. minultakin vielä yksi ... * mjuisk!!
Nukuhan makoisasti, Tiana..
Huomenta lammaspaimen!
Voisitkos käväistä täällä kohtsilleen.. Autossa on joku pieni vika.. ei lähde käyntiin. Aattelin että jos vähän hinattaisiin.
Yritin jo illalla soittaa mutta siellä oli vastaaja päällä.
Mitenkä se tämän päivän pukkihomma.?
Kyllä minä voin tulla kyläkaupan pukiksi jos tarvitaan..- pikkudee
Mä täälä takkuan vielä näiren lampahien kans hetkenaikaa, tuun sittenku kerkiän. Pääset samalla kertaa sinne kaupalle mun kyytis.
Sielon kaikki pukinkutehet valamihina muuta ku vetäästä päälle vaan.
Soviin jo Reunasen kans jotta saat syörä kaupan paaris iliman rajootuksia. Jotta jaksat niinku aimo miesi.. heh heh. Niinhän siinä joululaulus lauletahan.
Et muuten arvaa mihinä mä kävin eileen... ekkä varsinkaa mitä mä toin! pikkudee kirjoitti:
Mä täälä takkuan vielä näiren lampahien kans hetkenaikaa, tuun sittenku kerkiän. Pääset samalla kertaa sinne kaupalle mun kyytis.
Sielon kaikki pukinkutehet valamihina muuta ku vetäästä päälle vaan.
Soviin jo Reunasen kans jotta saat syörä kaupan paaris iliman rajootuksia. Jotta jaksat niinku aimo miesi.. heh heh. Niinhän siinä joululaulus lauletahan.
Et muuten arvaa mihinä mä kävin eileen... ekkä varsinkaa mitä mä toin!.. kuvitella mitään.
Ehkä kävit Kärsänniemessä ja toit sieltä pari poroa joulukoristeeksi markillesi..
No kerro nyt sassiin..- pikkudee
Y.Laatta kirjoitti:
.. kuvitella mitään.
Ehkä kävit Kärsänniemessä ja toit sieltä pari poroa joulukoristeeksi markillesi..
No kerro nyt sassiin..Mä en sitte alakaa sun kans.
Mistä sä sen arvasit jotta mä kävin Kärsänniemen eläänpuistos ja hain sieltä koppiautolla kaks poroa..
Ooksä joku selevänäkijä tai hilleri.. eiku hiileri? pikkudee kirjoitti:
Mä en sitte alakaa sun kans.
Mistä sä sen arvasit jotta mä kävin Kärsänniemen eläänpuistos ja hain sieltä koppiautolla kaks poroa..
Ooksä joku selevänäkijä tai hilleri.. eiku hiileri?. minä vain kuuntelin sen sinun vastaajan viestin: " Enoo ny justihin kotona ku lähärin eläänpuistosta poroja hakohon. Kokeele paremman kerran huomenna"
Että sellainen selvänäkijä tai paremminkin selväkuulija minä olen.
Mutta mitä sinä niillä poroilla aiot..?- pikkudee
Y.Laatta kirjoitti:
. minä vain kuuntelin sen sinun vastaajan viestin: " Enoo ny justihin kotona ku lähärin eläänpuistosta poroja hakohon. Kokeele paremman kerran huomenna"
Että sellainen selvänäkijä tai paremminkin selväkuulija minä olen.
Mutta mitä sinä niillä poroilla aiot..?Selevä pyy..
Taisin tosiaan jättää sellasen viestin ku tarkemmin räknään.
Nii katos ku ajattelin pientä poropisnestä tässä lampahien rinnalla kokeella. Kun meni ne optiokki ohi suun elikkä lompsan.
Tänään tuon ne porot näytille siihen kyläkaupan etehen. Tuloo vähä jouluntuntua sillälailla ja saan mä siitä vähä eurojaki Reunaselta vaivanpalakaksi..
Mutta mä tuun tästä ny aiva kohta. Pukin pitääs olla kymmeneltä kovas iskus kyläkaupan pihalla. pikkudee kirjoitti:
Selevä pyy..
Taisin tosiaan jättää sellasen viestin ku tarkemmin räknään.
Nii katos ku ajattelin pientä poropisnestä tässä lampahien rinnalla kokeella. Kun meni ne optiokki ohi suun elikkä lompsan.
Tänään tuon ne porot näytille siihen kyläkaupan etehen. Tuloo vähä jouluntuntua sillälailla ja saan mä siitä vähä eurojaki Reunaselta vaivanpalakaksi..
Mutta mä tuun tästä ny aiva kohta. Pukin pitääs olla kymmeneltä kovas iskus kyläkaupan pihalla... hinausköysi mukaan.. Hei..
- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. hinausköysi mukaan.. Hei..
lisko ja siansaparo! y.l=ylen laadukkaani, joko olet menossa???
minulla on kaikki asiat vielä puolitiessä kerraassaan ja saati sitten .y.l=ylettömän laadukkaat lapset! lusikoikaas reippaasti puurio masuun, minä katson teille vaatteita, pitää olla kerroksittain vaatetta ,että tarkenette! se on y.l=ylen laadukkaan yrjön ohje ja toimii.
y.l=yrjö laatuisa! jalkani on kunnossa yrttisalva ja suukko kera puhalluksen tepsi ja tehosi, oletko sinä vielä täällä yrjö!!!!!
y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset, me menemme hiukan myöhemmin kyläkaupalle, pitää vielä valita sopiva tylliskin, mutta missä isänne on? onkos se yrjö jo mennyt näin ajoissa? - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
lisko ja siansaparo! y.l=ylen laadukkaani, joko olet menossa???
minulla on kaikki asiat vielä puolitiessä kerraassaan ja saati sitten .y.l=ylettömän laadukkaat lapset! lusikoikaas reippaasti puurio masuun, minä katson teille vaatteita, pitää olla kerroksittain vaatetta ,että tarkenette! se on y.l=ylen laadukkaan yrjön ohje ja toimii.
y.l=yrjö laatuisa! jalkani on kunnossa yrttisalva ja suukko kera puhalluksen tepsi ja tehosi, oletko sinä vielä täällä yrjö!!!!!
y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset, me menemme hiukan myöhemmin kyläkaupalle, pitää vielä valita sopiva tylliskin, mutta missä isänne on? onkos se yrjö jo mennyt näin ajoissa?Laitetaan täällä pikkudeen kanssa tila-auto hinausköyden päähän ja viedään se korjaamolle siihen kyläkaupan viereen.
Jos pidätte kiirettä niin pääsette tässä samalla kyydillä kirkonkylälle! - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
Laitetaan täällä pikkudeen kanssa tila-auto hinausköyden päähän ja viedään se korjaamolle siihen kyläkaupan viereen.
Jos pidätte kiirettä niin pääsette tässä samalla kyydillä kirkonkylälle!Tulukaa nopiaa jos meinaatta keriitä joukkohon!
- Y.L.
pikkudee kirjoitti:
Tulukaa nopiaa jos meinaatta keriitä joukkohon!
.. suotta hermostuta Tianaa ja lapsia..
Eilen oli hermoilua jo ihan tarpeeksi tämän auton takia ja tuli vähän kipeääkin. Tianan polveen ja auton nokkaan... - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Laitetaan täällä pikkudeen kanssa tila-auto hinausköyden päähän ja viedään se korjaamolle siihen kyläkaupan viereen.
Jos pidätte kiirettä niin pääsette tässä samalla kyydillä kirkonkylälle!ollaan!
voidaan tulla kyydillä kunhan saan tämän tylliksen päälleni... - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
.. suotta hermostuta Tianaa ja lapsia..
Eilen oli hermoilua jo ihan tarpeeksi tämän auton takia ja tuli vähän kipeääkin. Tianan polveen ja auton nokkaan...on ainaki sökö, siis autos meinaan.
- Y.L.
rinsessa kirjoitti:
ollaan!
voidaan tulla kyydillä kunhan saan tämän tylliksen päälleni..... kun autan rakas.. Vedän vetoketjun kiinni takaa..
* Puss!!! Joko voit tosiaan paremmin?
Lapsetkin niin virkkuina että! - rinsessa
pikkudee kirjoitti:
on ainaki sökö, siis autos meinaan.
tarkoittaako se nyt sitä, että autossa on tästälähin kuuma kuin saunassa?
y.l=yrjö laatuisani, enhän minä voi matkustaa autossa vähäpukeisena, laitetaan autoon tuullettimia! sillä tavoinhan se jäähtyy.
onneksi ei tarvitse mennä tuolla autolla. olemme lähtövalmiina1 - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
on ainaki sökö, siis autos meinaan.
.. vihreää nestettä sieltä tulla lurisutti hetken aikaa. Valotkin näyttivät koivujen latvoihin.. Pitää varmaan suunnata uudestaan..
- rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. kun autan rakas.. Vedän vetoketjun kiinni takaa..
* Puss!!! Joko voit tosiaan paremmin?
Lapsetkin niin virkkuina että!ollaan! rinsessa ja y.l=yrjö laatan laadukaat lapset.
- Y.L.
rinsessa kirjoitti:
tarkoittaako se nyt sitä, että autossa on tästälähin kuuma kuin saunassa?
y.l=yrjö laatuisani, enhän minä voi matkustaa autossa vähäpukeisena, laitetaan autoon tuullettimia! sillä tavoinhan se jäähtyy.
onneksi ei tarvitse mennä tuolla autolla. olemme lähtövalmiina1.. taida olla noinkaan. Tässä on vähän vaikea sitä alkaa selittämään.. Katsos.. autossa on sellainen kuin moottori.. Se mistä kuuluu sitä hurinaa kun se on käytössä. Sitä se jäähdytin jäähdyttää.. ei auton hyttiä.
Mennään tuonne alemmas ja lähdetään.. minä avaan oven, odottakaa. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
ollaan! rinsessa ja y.l=yrjö laatan laadukaat lapset.
Sitten vain istutte tässä pikkudeen vieressä ja minä menen tyyräämään tuota hinattavaa tuonne perään.
Älä sitten aja kovin lujaa kurveissa, pikkudee! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Sitten vain istutte tässä pikkudeen vieressä ja minä menen tyyräämään tuota hinattavaa tuonne perään.
Älä sitten aja kovin lujaa kurveissa, pikkudee!lapset kyytiin ja matkaan...
- pikkudee
Y.L. kirjoitti:
Älä sitten aja kovin lujaa kurveissa, pikkudee!pyörällä ja kahava erellä..
No ei ny sentäskää.
.. jännittävä matka. ikkunat olivataivan huurussa loppuvaiheessa ja piti ohjata lähinnä kuulon perusteella!
Jätetään auto tähän korjaamon pihaan.
Minä menen nyt tästä pikkusen deen kanssa kauppaan ja sinä Tiana saat ihailla noita poroja tuossa ulkona hetken aikaa. Tulen sitten tuohon pukin tuolille kun saan maskit ja parrat ojennukseen.
Kovasti täällä on jo väkeä..- rinsessa
juttu. y.l=yrjö laadukas ,mennään poroja katsomaan lapset ja kohta pukkia katsomaan.
- pikkudee
rinsessa kirjoitti:
juttu. y.l=yrjö laadukas ,mennään poroja katsomaan lapset ja kohta pukkia katsomaan.
sitte jottei porot pääse pukkaamahan sarvillansa.
Ne on vähä äkämystyksis kun sillälailla kaapattihin kesken päivälevon sieltä Kärsänniemestä.
Tuo vaaliee on nimeltänsä Vikuri ja tuo tummee on Väättyri.
Varmahan ihan kivoja kun on nuon kivat nimekki!
yrjö.. Orotas mulla on sulle asiaa.. Mennähän tuonne eremmä.. - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
Ne on vähä äkämystyksis kun sillälailla kaapattihin kesken päivälevon sieltä Kärsänniemestä.
yrjö.. Orotas mulla on sulle asiaa.. Mennähän tuonne eremmä..On jo vähän kiire..
- rinsessa
pikkudee kirjoitti:
yrjö.. Orotas mulla on sulle asiaa.. Mennähän tuonne eremmä..lapsoset! y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset, katsokaas kuinka komeat sarvet poroilla on!
ei saa mennä liian lähelle. - pikkudee
Y.L. kirjoitti:
On jo vähän kiire..
mä pyyrin dingmanin toiseksi pukiksi jottei yhyren tartte hikoolla koko aijan tuos sohovalla tenavaan kans. Se näkyy tuola jo orottavan jotta pääsis alakamahan.
Mee sä ny vaikka ensi syömähän ja tuut sitte vaikka tunnin päästä niis pukinvaattehis tuonne taakse. Sielä vaihretahan lennos miestä.. tai siis pukkia.
Mä puen ajurinvaattehet ja paan porot pulukkaan etehen. Jos sattuus vaikka joku haluamahan porokyyritystä. - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
mä pyyrin dingmanin toiseksi pukiksi jottei yhyren tartte hikoolla koko aijan tuos sohovalla tenavaan kans. Se näkyy tuola jo orottavan jotta pääsis alakamahan.
Mee sä ny vaikka ensi syömähän ja tuut sitte vaikka tunnin päästä niis pukinvaattehis tuonne taakse. Sielä vaihretahan lennos miestä.. tai siis pukkia.
Mä puen ajurinvaattehet ja paan porot pulukkaan etehen. Jos sattuus vaikka joku haluamahan porokyyritystä.Onkin jo vähän nälkä tässä..
- pikkudee
rinsessa kirjoitti:
lapsoset! y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset, katsokaas kuinka komeat sarvet poroilla on!
ei saa mennä liian lähelle.tuosta korveesta niille vähä jäkälää. mä käyn tälläämäs asiammukaaset kutehet päälleni ja tuun tähän poromieheksi.
Joulupukki tuloo kohta tuonne paikallensa niin pääsettä toivehianna esittöhön... - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
lapsoset! y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset, katsokaas kuinka komeat sarvet poroilla on!
ei saa mennä liian lähelle.katsokaas tuonne y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset!
pukki on menossa tuoliinsa, mennään pian katsomaan, kumpi menee ensin pukin syliin?
voi, ei tarvitse ujostella. olisipa y.l=ylen laadukas isänne näkemässä nyt kun te ujostelette.
äitikö menee ensin, no voinhan minä mennä, odotetaan ensin kun tuo pieni poika tulee pois. - "Pukki"
rinsessa kirjoitti:
katsokaas tuonne y.l=yrjö laatan laadukkaat lapset!
pukki on menossa tuoliinsa, mennään pian katsomaan, kumpi menee ensin pukin syliin?
voi, ei tarvitse ujostella. olisipa y.l=ylen laadukas isänne näkemässä nyt kun te ujostelette.
äitikö menee ensin, no voinhan minä mennä, odotetaan ensin kun tuo pieni poika tulee pois.Tänne kaikki lapset.. toiveita esittämään..
- rinsessa
"Pukki" kirjoitti:
Tänne kaikki lapset.. toiveita esittämään..
kuulkaas! saakos tälläinen isompi lapsonen tulla esittämään polvelle toiveen?
y.l=ylettömän laadukkaat lapsoset kun ujostelevat liikaa, ja ensin pitää äidin tulla sitten ja sen jälkeen uskaltautuvat lapset. - "Pukki"
rinsessa kirjoitti:
kuulkaas! saakos tälläinen isompi lapsonen tulla esittämään polvelle toiveen?
y.l=ylettömän laadukkaat lapsoset kun ujostelevat liikaa, ja ensin pitää äidin tulla sitten ja sen jälkeen uskaltautuvat lapset... toiveet kuunnellaan tarkasti ja laitetaan toivomuskirjaan ylös.. Khröm...
Mitäpäs rinsessa on ajatellut toivoa.? - rinsessa
"Pukki" kirjoitti:
.. toiveet kuunnellaan tarkasti ja laitetaan toivomuskirjaan ylös.. Khröm...
Mitäpäs rinsessa on ajatellut toivoa.?sen pukin korvaan ettei kaikki kuule!
y.l=ylen laadukkaita suudelmaisia toivon jouluaamuna ainakin kolme ja uuden tuplatäkin hernespehkuun, että on sitten pukin kanssa kiva lötkötellä ja pötkötellä sen alla ja voihan pukki toki antaa yhden y.l=ylen laatuisan suukkosen nytkin, mutta poskelle ettei lapset ihmettele.
kumman hiljainen on pukki nyt? ja kuumissaan, ei pukki saa tuupata pois polvelta!
no, hyvä on y.l=ylen laatuisa joulupukki, annetaan lapsille vuoro, mutta muista mitä toivoin! - "Pukki"
rinsessa kirjoitti:
sen pukin korvaan ettei kaikki kuule!
y.l=ylen laadukkaita suudelmaisia toivon jouluaamuna ainakin kolme ja uuden tuplatäkin hernespehkuun, että on sitten pukin kanssa kiva lötkötellä ja pötkötellä sen alla ja voihan pukki toki antaa yhden y.l=ylen laatuisan suukkosen nytkin, mutta poskelle ettei lapset ihmettele.
kumman hiljainen on pukki nyt? ja kuumissaan, ei pukki saa tuupata pois polvelta!
no, hyvä on y.l=ylen laatuisa joulupukki, annetaan lapsille vuoro, mutta muista mitä toivoin!Hupsis.. Polveni meinasivat pettää.. Vanhat kun ovat.
Vai sellaisia toiveita rinsessalla..
Mitähän pukinmuori siihen sanoisikaan kun minä aattona... noh...
Tässä on nyt kyllä jotain outoa..
Entäpäs ne lasten toiveet.. - rinsessa
"Pukki" kirjoitti:
Hupsis.. Polveni meinasivat pettää.. Vanhat kun ovat.
Vai sellaisia toiveita rinsessalla..
Mitähän pukinmuori siihen sanoisikaan kun minä aattona... noh...
Tässä on nyt kyllä jotain outoa..
Entäpäs ne lasten toiveet..lapset supisemaan pukin korvaan toiveenne nyt!
y.l=ylen laadukkaat laatan lapset, muistakaa kuiskata ettei kuule muut kuin pukki!
sitten mennään tuonne ravinteliin mehulle ja pullalle! - "Pukki"
rinsessa kirjoitti:
lapset supisemaan pukin korvaan toiveenne nyt!
y.l=ylen laadukkaat laatan lapset, muistakaa kuiskata ettei kuule muut kuin pukki!
sitten mennään tuonne ravinteliin mehulle ja pullalle!.. Laatan perheellä laadukkat lapset..
Tulkaa polvelle kumpikin ja kertokaa mikä olisi se mukavin joululahja tänä jouluna...Äitinne toiveen jo.. huh.. kuulinkin siinä.
Jaahas.. George toivoo junarataa.. Oletkos ollut kiltti poika.. Jaa että isää heitit lumipallolla niskaan ja teit tunneliansan lumeen.. no ne ovat pieniä paheita.
Riana.. sinä olet aina kiltti..
Ahaa.. Nukke sekä pehmoeläin... Orava... Jahass.
Laitetaan muistiin..
Tässä teille joulukalenterit niin joulun odotus on hauskempaa.. Nähdään sitten jouluna.. Hei hei.. - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
lapset supisemaan pukin korvaan toiveenne nyt!
sitten mennään tuonne ravinteliin mehulle ja pullalle!tuliko kaikki toiveet kerrottua pukille?
y.l=ylen laadukkaat lapset, antakaas äidille käsi, täällä on niin paljon väkeä että on hiukan vaikea pitää teitä silmien alla koko ajan.
y.l=ylen laatuisat kaksoset ,tuolla on ravinteli, mennääs sinne!
katsokaas lapset kun isi onkin tuolla jo!? mennään sinneppäin ,tuonne.
(miten ihmeessä y.l=yrjö laadukas laatta on jo tuonne kerinnyt?????) - y.L.
rinsessa kirjoitti:
tuliko kaikki toiveet kerrottua pukille?
y.l=ylen laadukkaat lapset, antakaas äidille käsi, täällä on niin paljon väkeä että on hiukan vaikea pitää teitä silmien alla koko ajan.
y.l=ylen laatuisat kaksoset ,tuolla on ravinteli, mennääs sinne!
katsokaas lapset kun isi onkin tuolla jo!? mennään sinneppäin ,tuonne.
(miten ihmeessä y.l=yrjö laadukas laatta on jo tuonne kerinnyt?????)Minä täällä vielä syön kana-annosta..
En sitten kiirehtinytkään tuonne pukinvirkaan kun pikkudee sanoi että hänellä on siellä dingman toisena pukkina.
Hän taisi jo aloittaakkin siellä..
Oletko huonovointinen kun näytät niin oudolta..
Missäs lapset ovat... - rinsessa
y.L. kirjoitti:
Minä täällä vielä syön kana-annosta..
En sitten kiirehtinytkään tuonne pukinvirkaan kun pikkudee sanoi että hänellä on siellä dingman toisena pukkina.
Hän taisi jo aloittaakkin siellä..
Oletko huonovointinen kun näytät niin oudolta..
Missäs lapset ovat...ja voihan y.l=yrjö laadukas laattaseni, jos sinä et ollut pukkina niin, kukas sitten????
minä supisin pukin korvaan kaikkea ,voi voi.
lapset istukaas alas!
y.l=ylen laadukkaani, miten tästä nyt selvitään, johan pukki luulee minua jonkinmoiseksi vokottimeksi kera vikittelyn! - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
ja voihan y.l=yrjö laadukas laattaseni, jos sinä et ollut pukkina niin, kukas sitten????
minä supisin pukin korvaan kaikkea ,voi voi.
lapset istukaas alas!
y.l=ylen laadukkaani, miten tästä nyt selvitään, johan pukki luulee minua jonkinmoiseksi vokottimeksi kera vikittelyn!Joko te siis kävitte pukin pakeilla?
Se oli kyllä dingman sitten enkä minä.
En huomannut kertoa teille että hän tekee ensimmäisen tunnin.. Minä tulin syömään.
No et kai sinä mitään erityisen kummallisia supissut.. Toivoitko kenties uusia villalankoja tai tylliksiä?
Täytyypä kysäistä dingmanilta kun näen häntä..
Lapset varmaan uskoivat täysillä joulupukkiin vai?
Ottakaapa tuolta mehua ja jotain leivoksia..Minä menen päästämään dingmanin syömään.
Voitte vaikka käydä poroajelulla jos pikkudee on saanut ne valjastetuksi.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Joko te siis kävitte pukin pakeilla?
Se oli kyllä dingman sitten enkä minä.
En huomannut kertoa teille että hän tekee ensimmäisen tunnin.. Minä tulin syömään.
No et kai sinä mitään erityisen kummallisia supissut.. Toivoitko kenties uusia villalankoja tai tylliksiä?
Täytyypä kysäistä dingmanilta kun näen häntä..
Lapset varmaan uskoivat täysillä joulupukkiin vai?
Ottakaapa tuolta mehua ja jotain leivoksia..Minä menen päästämään dingmanin syömään.
Voitte vaikka käydä poroajelulla jos pikkudee on saanut ne valjastetuksi..kun tuota kyse ei ole ollenkaan villasukista!!!
y.l=ylen laadukkaat lapset uskovat pukkiin kyllä ,mutta minä en tämän jälkeen!
y.l=yrjö laadukas, mitä tahansa sitten sanoinkin, niin muista että luulin sinua pukiksi, eikun luulin pukkia sinuksi. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
kun tuota kyse ei ole ollenkaan villasukista!!!
y.l=ylen laadukkaat lapset uskovat pukkiin kyllä ,mutta minä en tämän jälkeen!
y.l=yrjö laadukas, mitä tahansa sitten sanoinkin, niin muista että luulin sinua pukiksi, eikun luulin pukkia sinuksi.Olen minäkin joskus erehtynyt sanomaan jotain mitä sitten myöhemmin olen katunut.
Ei kaikesta kannata olla liikaa huolissaan kun eletään tällaista hassua aikaa.. Aikuiset ihmiset
naamareissa ja parroissa..
Tämä on viatonta hupaa, kuten eräs runonikkari kerran totesi.
Ei mitään.. * puss!! syytä.. * kiss!! huoleen..! (((***)))
Minä menen nyt "hommiini".. Menkää te poroja ihailemaan kun saatte syödyksi.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Olen minäkin joskus erehtynyt sanomaan jotain mitä sitten myöhemmin olen katunut.
Ei kaikesta kannata olla liikaa huolissaan kun eletään tällaista hassua aikaa.. Aikuiset ihmiset
naamareissa ja parroissa..
Tämä on viatonta hupaa, kuten eräs runonikkari kerran totesi.
Ei mitään.. * puss!! syytä.. * kiss!! huoleen..! (((***)))
Minä menen nyt "hommiini".. Menkää te poroja ihailemaan kun saatte syödyksi..poroja ihastelemaan! syökää lapset reippaasti
y.l= ylen laadukas yrjökkini on ymmärtäväinen mies, toivon totisesti ettei dingman-pukki kävele vastaan, johan tässä saa hävetä kera nolostuksen.
suukkosia toivoin ja vaikka mitä!
y.l=ylen laatuisat laatan lapset, tiesittekö että äitinne on ihan pöhkö? jahas, että tiesitte, no se on hyvä ettei sitten se asia tule jatkossa suurempana yllätyksenä teillekkään.
- pikkudee
Nyt olis ainutlaatuunen tilaasuus päästä kokeelohon porokyyttiä..
Tuolla pellolla on tehtynä kiva kiertolenkki.
Se vähä käylähtää mettänkin puolella ja sielä on pikkuusen varottava kuusenoksia ja kantoja.
Saatta valita vaalian tai tumman poron. Kumpaanenkin on yhtä ripiä ja krapia..- rinsessa
lapset sanotte?
jahas, y.l=ylen laadukkaat lapset valitsevat vaalean poron, sitten kyytiin ja menoksi!
äiti menee keskelle ja te lapset molempiin kainaloihini, pidän tiukasti kiinni! - pikkudee
rinsessa kirjoitti:
lapset sanotte?
jahas, y.l=ylen laadukkaat lapset valitsevat vaalean poron, sitten kyytiin ja menoksi!
äiti menee keskelle ja te lapset molempiin kainaloihini, pidän tiukasti kiinni!Vikurilla matkahan.. Valakoonen hännäntupsu vaan somasti vilikuttaa..
Laitoon pienet kulukuset nuohin länkihin niinku joulunkellooksi..
Täs pellolla voirahan vähä koittaa kuinka lujaa poro kulukoo... Annas mennä.. Vikuri.!! - rinsessa
pikkudee kirjoitti:
Vikurilla matkahan.. Valakoonen hännäntupsu vaan somasti vilikuttaa..
Laitoon pienet kulukuset nuohin länkihin niinku joulunkellooksi..
Täs pellolla voirahan vähä koittaa kuinka lujaa poro kulukoo... Annas mennä.. Vikuri.!!hurjastelemasta! y.l=ylen laadukas laatan perhe on kohta taas pinteessä kera pulan, älä kurviin kahaa porosella näin lujaa!
missä jarru? onko tässäkään kulkupelissä jarrua, pelkkä kaasuko taas? - pikkudee
rinsessa kirjoitti:
hurjastelemasta! y.l=ylen laadukas laatan perhe on kohta taas pinteessä kera pulan, älä kurviin kahaa porosella näin lujaa!
missä jarru? onko tässäkään kulkupelissä jarrua, pelkkä kaasuko taas?käyttöohojehia joukos.
Suittista kun nyppää niin pitääs himmata mutta tämä on kyllä aika viriän sorttinen...
Ny mennähän kyllä jo vähä liika lujaa... - rinsessa
pikkudee kirjoitti:
käyttöohojehia joukos.
Suittista kun nyppää niin pitääs himmata mutta tämä on kyllä aika viriän sorttinen...
Ny mennähän kyllä jo vähä liika lujaa...ja kauhun kiekaisu kera y.l=yrjöööö laadukaaas !
pitäkää kiinni lapset, laaduukkaasti tässä mennään toistaiseksi, vai ei käyttöohjeita!!!
pysäytä oitis ja heti tämä vauhtihirmu! - pikkudee
rinsessa kirjoitti:
ja kauhun kiekaisu kera y.l=yrjöööö laadukaaas !
pitäkää kiinni lapset, laaduukkaasti tässä mennään toistaiseksi, vai ei käyttöohjeita!!!
pysäytä oitis ja heti tämä vauhtihirmu!vaikka kuinka nypin suittista..
Ilimankos sen nimi oli Vikuri..
Ei täs ny mitää hätää kai ooooooooo..
Paitti jotta nyt alakaa se mettäosuus..
Ota ja pirahuta Yrjölle ny äkkiä ku eherit!
Käske tulla sillä toisella porolla vastahan.. ei tämä muutoon pirätä.. - rinsessa
pikkudee kirjoitti:
vaikka kuinka nypin suittista..
Ilimankos sen nimi oli Vikuri..
Ei täs ny mitää hätää kai ooooooooo..
Paitti jotta nyt alakaa se mettäosuus..
Ota ja pirahuta Yrjölle ny äkkiä ku eherit!
Käske tulla sillä toisella porolla vastahan.. ei tämä muutoon pirätä..y.l=yrjö laatta! äkkiä apuun toisella porolla, tule vastaan taas ollaan pinteessä ja pulassa!
porossamme ei ole jarruja laisin eikä ollenkaan!
kohta mennään mettään koko laadukas sakki! aaaaaaaapuuuun! y.l=yrjö laatta rinsessa kirjoitti:
y.l=yrjö laatta! äkkiä apuun toisella porolla, tule vastaan taas ollaan pinteessä ja pulassa!
porossamme ei ole jarruja laisin eikä ollenkaan!
kohta mennään mettään koko laadukas sakki! aaaaaaaapuuuun! y.l=yrjö laattaSattui juuri sopivasti työ-huki loppumaan.
Miten tämä käynnistetään?
Virtalukko näkyy mutta avainta ei ole missään..
Ai tässä onkin kauko-ohjaus suitsilla ja komentohuudot menee langattomasti..
Kokeillaanpas... Mitäs ne sanoo ne poromiehet..
Olisikohan että "Gidapp"..
GIDAPP!!
Ai tämähän onkin se Väättyri. täytyykin olla ovela..
STOP!!!
No niin, heti lähti!......
Ottakaa rauhallisesti. olen tulossa vastaan toista kautta!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Sattui juuri sopivasti työ-huki loppumaan.
Miten tämä käynnistetään?
Virtalukko näkyy mutta avainta ei ole missään..
Ai tässä onkin kauko-ohjaus suitsilla ja komentohuudot menee langattomasti..
Kokeillaanpas... Mitäs ne sanoo ne poromiehet..
Olisikohan että "Gidapp"..
GIDAPP!!
Ai tämähän onkin se Väättyri. täytyykin olla ovela..
STOP!!!
No niin, heti lähti!......
Ottakaa rauhallisesti. olen tulossa vastaan toista kautta!on tulossa vastaan ! ja käski ottamaan rauhallisesti, ei tässä voi ottaa rauhallisesti kun poro kittää kuin formula-auto! y.l=yrjö laatta, kiirehdi, lapsia kyyti näyttää naurattavan, minun tyllikseni tutisee kuin myrskytuulessa.
rinsessa kirjoitti:
on tulossa vastaan ! ja käski ottamaan rauhallisesti, ei tässä voi ottaa rauhallisesti kun poro kittää kuin formula-auto! y.l=yrjö laatta, kiirehdi, lapsia kyyti näyttää naurattavan, minun tyllikseni tutisee kuin myrskytuulessa.
.. sieltä tullaan kuin valkotornaado..
Eiköhän poro pysähdy kun tulee samanlainen sarvekas vastaan samalla kaistalla..
Muuten kuuluu kaamea rusaus ja saadaan kävellä kotiin..
No niin Väättyri.. STOP!! eikun siis GIDAPP!!!
Nyt silmät kiinni... tornaado lähestyy...
Pahalta näyttää.. Härttinen sentään siellä onkin rinsessa suitsissa!
Pikkudee on pudonnut jo tuolla metsäosuudella!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. sieltä tullaan kuin valkotornaado..
Eiköhän poro pysähdy kun tulee samanlainen sarvekas vastaan samalla kaistalla..
Muuten kuuluu kaamea rusaus ja saadaan kävellä kotiin..
No niin Väättyri.. STOP!! eikun siis GIDAPP!!!
Nyt silmät kiinni... tornaado lähestyy...
Pahalta näyttää.. Härttinen sentään siellä onkin rinsessa suitsissa!
Pikkudee on pudonnut jo tuolla metsäosuudella!senkin peto!
kiskon suitsesi solmuun jollet seisahda!
y.l=yrjö laatuisa ! helpppppppp rinsessa kirjoitti:
senkin peto!
kiskon suitsesi solmuun jollet seisahda!
y.l=yrjö laatuisa ! helppppppppHoo-o-p-s!!
Ohhoh mikä näky! Porot ajoivat yhteen ja rinsessa kera lasten singahtaa suht. korkealle ilmaan!
Mitenkähän alastulon kanssa käydään.. onneksi hanki on pehmeää...
Ei hätää.. Rinsessa levittää tylliksen laskuvarjoksi ja poimii lapset helmaansa ilmasta käsin..
Vanha liitolentäjä kun on...
kas niin. Turvallisesti maassa ja oikein päin vielä!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Hoo-o-p-s!!
Ohhoh mikä näky! Porot ajoivat yhteen ja rinsessa kera lasten singahtaa suht. korkealle ilmaan!
Mitenkähän alastulon kanssa käydään.. onneksi hanki on pehmeää...
Ei hätää.. Rinsessa levittää tylliksen laskuvarjoksi ja poimii lapset helmaansa ilmasta käsin..
Vanha liitolentäjä kun on...
kas niin. Turvallisesti maassa ja oikein päin vielä!saa riittää! y.l=yrjö laatta ja laadukkaat laatan lapset! kotiin päin nikka ja kiiruumman vilkkaan, olen saanut tarpeekseni poroista, pukeista ja ralliajoista.
y.l=ylen laadukkaani, olen väsynyt mutta onnellinen siitä ,että lapset on turvassa, onneksi oli tyllis yllä ja lumi alla. rinsessa kirjoitti:
saa riittää! y.l=yrjö laatta ja laadukkaat laatan lapset! kotiin päin nikka ja kiiruumman vilkkaan, olen saanut tarpeekseni poroista, pukeista ja ralliajoista.
y.l=ylen laadukkaani, olen väsynyt mutta onnellinen siitä ,että lapset on turvassa, onneksi oli tyllis yllä ja lumi alla.toimi hyvänä jarruvarjona ja vielä laskuvarjonakin! * muisk!! rakkaani ja..
.. ** 2x pups!! rakkaat lapseni!! ((((****))))
Porotkin hölmistyivät tuosta tärskystä niin että taisivat tulla järkiinsä..
Mutta missä on pikkudee..?
Oletko täällä metsässä. Ho-hoi-i..
Vastaa nyt jotakin..
Tuossa töyssyn reunalla on tuollainen hassu enkelinkuva hangessa... Olisikohan pikkudee "maastoutunut" siinä..
Jäljet lähtevät tuonne kannokkoon..
Tuolla!
Kannon päällä istuu tutunomainen kaveri..
Kaivelee lunta kauluksestaan ja mutisee itsekseen.
Kävikö pahasti?- pikkudee
Hyvästi kävi kun kerta hengissä ollahan..
Poroolle kyllä aion sanua hyvästi tämän jäläkehen.
Mitenkäs ne kyytilääset selekis? Toiko poro ne
kaupalle asti?
Millä sä oot tänne tullu. Sillä toisella sarvipäälläkö? - Y.L.
pikkudee kirjoitti:
Hyvästi kävi kun kerta hengissä ollahan..
Poroolle kyllä aion sanua hyvästi tämän jäläkehen.
Mitenkäs ne kyytilääset selekis? Toiko poro ne
kaupalle asti?
Millä sä oot tänne tullu. Sillä toisella sarvipäälläkö?.. taisivat mennä solmuun kummaltakin porolta siinä loppurytinässä..
Tiana sai poroa himmatuksi sen verran että katastrofilta vältyttiin. Pieni törmäys tuli kuitenkin... Ihan hidusen vain kopsahti.
Muut odottavat tuolla pellolla moottorikelkkaa ja luulenpa että he ovat jo kyläkaupalla.
Se kelkkamies hakee sitten meidätkin täältä kunhan ehtii.
Porot ovat suitsilla kiinni pajupuskassa tuossa pellolla, laitetaan kelkan perään juoksemaan niin pääsevät kaupalle nekin.
Kas tuoltahan se kelkka jo tuleekin.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. taisivat mennä solmuun kummaltakin porolta siinä loppurytinässä..
Tiana sai poroa himmatuksi sen verran että katastrofilta vältyttiin. Pieni törmäys tuli kuitenkin... Ihan hidusen vain kopsahti.
Muut odottavat tuolla pellolla moottorikelkkaa ja luulenpa että he ovat jo kyläkaupalla.
Se kelkkamies hakee sitten meidätkin täältä kunhan ehtii.
Porot ovat suitsilla kiinni pajupuskassa tuossa pellolla, laitetaan kelkan perään juoksemaan niin pääsevät kaupalle nekin.
Kas tuoltahan se kelkka jo tuleekin..oli taas lentoa ja vauhtia! y.l=yrjö laatta, hyvin pääsitte tekin kelkalla tääne, mutta poroajelua en suosittele kenellekkään vaikka lapset haluaisivatkin uudelleen moiseen kyytiin!
pikkudeen pitää hommata porolla-ajo kortti enne seuraavaa kyyditystä y.l=ylen laatuisa miekkoseni ja laatan laadukkat lapset, eikös menn'ä kotiin jollakin turvallisella ajopelillä jo?
haluan niin omaan turvalliseen tupaan ja yrjökin kainaloiseen tutisemaan tylliksineni päivineni! rinsessa kirjoitti:
oli taas lentoa ja vauhtia! y.l=yrjö laatta, hyvin pääsitte tekin kelkalla tääne, mutta poroajelua en suosittele kenellekkään vaikka lapset haluaisivatkin uudelleen moiseen kyytiin!
pikkudeen pitää hommata porolla-ajo kortti enne seuraavaa kyyditystä y.l=ylen laatuisa miekkoseni ja laatan laadukkat lapset, eikös menn'ä kotiin jollakin turvallisella ajopelillä jo?
haluan niin omaan turvalliseen tupaan ja yrjökin kainaloiseen tutisemaan tylliksineni päivineni!.. tekee mieli minunkin jo.
Haen vain kyläkauppias Reunaselta sen joulukinkun mukaani.. työpalkan.
Pikkudee kävähtää vielä Tri Molosen vastaanotolla, me menemme tästä TAXIkyydillä..
Sen olemme totisesti ansainneet...
Onhan lapsilla tallessa ne joulukalenterit?- rinsessa
rinsessa kirjoitti:
oli taas lentoa ja vauhtia! y.l=yrjö laatta, hyvin pääsitte tekin kelkalla tääne, mutta poroajelua en suosittele kenellekkään vaikka lapset haluaisivatkin uudelleen moiseen kyytiin!
haluan niin omaan turvalliseen tupaan ja yrjökin kainaloiseen tutisemaan tylliksineni päivineni!sinulta y.l=yrjö laatan vaimona haluan kysäistä kera tivauksen, että harjoittelitko ollenkaan poroajelua ennen tänne tuloa?
kannattaisi seuraavaa kertaa ajatellen ottaa lentoharjoituksia,putoamisharjoituksia sekä ajoharjoituksia että vauhdissa ajajanvaihto harjoituksia saati sitten se poroajokortti.
kyllä y.l=yrjö laadukkaan vaimolta jäi pukille supatuksetkin toiseksi tuossa kyydissä. - rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. tekee mieli minunkin jo.
Haen vain kyläkauppias Reunaselta sen joulukinkun mukaani.. työpalkan.
Pikkudee kävähtää vielä Tri Molosen vastaanotolla, me menemme tästä TAXIkyydillä..
Sen olemme totisesti ansainneet...
Onhan lapsilla tallessa ne joulukalenterit?on tallessa ja turvassa y.l=yrjö laatuisa mieheni, kaikista turvallisin kyyti taitaa olla taxi-kyyti, varmuuden vuoksi minun kaiketi kannattaisi mennä peräkonttiin etten joudu vahingossakaan kuskinpakeille.
- Y.L.
rinsessa kirjoitti:
on tallessa ja turvassa y.l=yrjö laatuisa mieheni, kaikista turvallisin kyyti taitaa olla taxi-kyyti, varmuuden vuoksi minun kaiketi kannattaisi mennä peräkonttiin etten joudu vahingossakaan kuskinpakeille.
Ethän vain ole taikauskoinen.. että ei kahta ilman kolmatta... Auto, poro...
Kyllä tämä tästä kääntyi parhain päin.. Otetaan se taxi ja häivytään kinkku kainalossa! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Ethän vain ole taikauskoinen.. että ei kahta ilman kolmatta... Auto, poro...
Kyllä tämä tästä kääntyi parhain päin.. Otetaan se taxi ja häivytään kinkku kainalossa!tupa kullan kallis!
y.l=yrjö laatuisani, kinkku matkaan ja menoksi, mutta sitten taxikuski, ajat hiljaa!
laadukkat lapset autoon! - pikkudee
rinsessa kirjoitti:
sinulta y.l=yrjö laatan vaimona haluan kysäistä kera tivauksen, että harjoittelitko ollenkaan poroajelua ennen tänne tuloa?
kannattaisi seuraavaa kertaa ajatellen ottaa lentoharjoituksia,putoamisharjoituksia sekä ajoharjoituksia että vauhdissa ajajanvaihto harjoituksia saati sitten se poroajokortti.
kyllä y.l=yrjö laadukkaan vaimolta jäi pukille supatuksetkin toiseksi tuossa kyydissä.ainaki tarkootus lukia.
Tais vaa jäärä lukemata!
Piretähän mieles sun ohojeet ja anteeksi ny ku näin pääsi käymähän. - rinsessa
pikkudee kirjoitti:
ainaki tarkootus lukia.
Tais vaa jäärä lukemata!
Piretähän mieles sun ohojeet ja anteeksi ny ku näin pääsi käymähän.anteeksi, eihän tässä hullusti käynyt ja lapset pitivät kyydistä!!!
- TAXIkuski
rinsessa kirjoitti:
tupa kullan kallis!
y.l=yrjö laatuisani, kinkku matkaan ja menoksi, mutta sitten taxikuski, ajat hiljaa!
laadukkat lapset autoon!Nämä tiet ovat minulle tuttuja kun olen harrastanut rallia SM-tasolla jo jonkin aikaa..
Haluatteko nähdä pari kunnon hyppyä... - runsessa
TAXIkuski kirjoitti:
Nämä tiet ovat minulle tuttuja kun olen harrastanut rallia SM-tasolla jo jonkin aikaa..
Haluatteko nähdä pari kunnon hyppyä...sikseen ryökäle! tai hujautan justiinsa käsilaukulla!
y.l=yrjö laadukas laattaseni, onhan se nyt kumma kun ei missään kyydissä ole turvassa! - rinsessa
runsessa kirjoitti:
sikseen ryökäle! tai hujautan justiinsa käsilaukulla!
y.l=yrjö laadukas laattaseni, onhan se nyt kumma kun ei missään kyydissä ole turvassa!tuli runsessa kun vallan hätäännyin, että taas mennään eikä meinata! y.l=yrjö laatta toppuuttele tuota suharia!
runsessa kirjoitti:
sikseen ryökäle! tai hujautan justiinsa käsilaukulla!
y.l=yrjö laadukas laattaseni, onhan se nyt kumma kun ei missään kyydissä ole turvassa!.. on huumorimiehiä.
Ei mikään rallikuski.. Pikkudeen vanhin poika, jos et sattunut tuntemaan...
Ajaa nyt taksia ihan kokeilumielessä renkinä... Korttikin on vasta vajaan viikon vanha!
Ajahankin tarkasti, nyt on arvokas lasti!- TAXIkuski
Y.Laatta kirjoitti:
.. on huumorimiehiä.
Ei mikään rallikuski.. Pikkudeen vanhin poika, jos et sattunut tuntemaan...
Ajaa nyt taksia ihan kokeilumielessä renkinä... Korttikin on vasta vajaan viikon vanha!
Ajahankin tarkasti, nyt on arvokas lasti!Oonhan mä jo ajanut melkein 200 kilsaa että onhan noita jo takana,kilometrejä, ei noitia..
- rinsessa
TAXIkuski kirjoitti:
Oonhan mä jo ajanut melkein 200 kilsaa että onhan noita jo takana,kilometrejä, ei noitia..
hiukan hermot rassaa y.l=ylen laadukkaani en tuntenut suharia kerrassaan ekä saati, mutta nythän ollaan jo kotona!
katsokaa y.l=ylen laadukkaat lapset! oma tupa, lemmenpesä ja lumiukko!
kotiin pian! juostaan kilpaa!
y.l=yrjö laatta, minä keitän kaakaota ja tekaisen muutaman voileivän, kaikki hurja saa taas ja kerran että vallan unohtua.
huominen päivä saa luvan olla rauhallisempi tai en astu tuvasta ulos laisinkaan. - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
hiukan hermot rassaa y.l=ylen laadukkaani en tuntenut suharia kerrassaan ekä saati, mutta nythän ollaan jo kotona!
katsokaa y.l=ylen laadukkaat lapset! oma tupa, lemmenpesä ja lumiukko!
kotiin pian! juostaan kilpaa!
y.l=yrjö laatta, minä keitän kaakaota ja tekaisen muutaman voileivän, kaikki hurja saa taas ja kerran että vallan unohtua.
huominen päivä saa luvan olla rauhallisempi tai en astu tuvasta ulos laisinkaan.Lupaan että huomisesta päivästä tulee hidusen rauhallisempi kuin tämä.
Olen ajatellut laittaa huomenna pihapuihin jouluvaloja ja jos on oikein kiva ulkoilusää niin voisimme tehdä tähän pihaan lumilinnan porukalla..
Miltäs kuulostaa, Tiana ja lapset?
Tänä iltana tahtoisin nautiskella kylpytynnyrin
lämpimistä poreista...
Ajatelkaas.. Ulkona lämmin kylpy lumihiutaleiden hiljaa putoillessa maahan..
Houkuttelevaa.. etten sanoisi! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Lupaan että huomisesta päivästä tulee hidusen rauhallisempi kuin tämä.
Olen ajatellut laittaa huomenna pihapuihin jouluvaloja ja jos on oikein kiva ulkoilusää niin voisimme tehdä tähän pihaan lumilinnan porukalla..
Miltäs kuulostaa, Tiana ja lapset?
Tänä iltana tahtoisin nautiskella kylpytynnyrin
lämpimistä poreista...
Ajatelkaas.. Ulkona lämmin kylpy lumihiutaleiden hiljaa putoillessa maahan..
Houkuttelevaa.. etten sanoisi!kylpytynnyri kera poreen on oiva ja vallan mieluisa ajatus ja pääte tääle huimalla päivälle.
y.l=ylen laadukkaani, miten se jouluvalojen laitto, onkohan se ollenkaan turvallista ajatellen viime päivien tapahtumia?
y.l=ylen laadukkaat lapset kuiten haluaisivat tekaista lumilinnan huomenissa ja siihen minäkin uskallan osallistua. siinä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta joutua kuskiksi tahi muuten pinteeseen.
y.l=ylen laatuisa laattaseni, onkohan dingman toipunut siitä minun supatuksestani, kun puhuinkin väärälle pukille. - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
kylpytynnyri kera poreen on oiva ja vallan mieluisa ajatus ja pääte tääle huimalla päivälle.
y.l=ylen laadukkaani, miten se jouluvalojen laitto, onkohan se ollenkaan turvallista ajatellen viime päivien tapahtumia?
y.l=ylen laadukkaat lapset kuiten haluaisivat tekaista lumilinnan huomenissa ja siihen minäkin uskallan osallistua. siinä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta joutua kuskiksi tahi muuten pinteeseen.
y.l=ylen laatuisa laattaseni, onkohan dingman toipunut siitä minun supatuksestani, kun puhuinkin väärälle pukille.poikineen koittivat pilata kirjoitukseni!
tälle huimalle
lapset kuitenkin
niin siinä pitäisi lukea! olen pahoillani! - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
poikineen koittivat pilata kirjoitukseni!
tälle huimalle
lapset kuitenkin
niin siinä pitäisi lukea! olen pahoillani!.. oli niin paljon että ei ihme jos tulee kirjoitusvirheitä...
dingman on varmaan mennyt takaisin Kaunissaareen yöksi. Taisi saada vaan innoitusta uusiin runoihin niistä sinun supsutuksistasi..
Älä suotta murehdi sitä asiaa.. Minusta tuntuu että hän tahtoikin käyvän näin.
Ihan huvin vuoksi!
Laitetaan kylpytynnyri kuumaksi ja kylvetään oikein kunnolla koko väki!
Suukkokin maistuisi... * smack!!... nam! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. oli niin paljon että ei ihme jos tulee kirjoitusvirheitä...
dingman on varmaan mennyt takaisin Kaunissaareen yöksi. Taisi saada vaan innoitusta uusiin runoihin niistä sinun supsutuksistasi..
Ihan huvin vuoksi!
Suukkokin maistuisi... * smack!!... nam!laatan laadukas perhe, toivottavasti tämä päivä sujuu ilman kommeluksia ja kaahailuja!
y.l=yrjö laadukas ,otas aamuinen suukko tästä , muiskista! lapset kanssa, aamusuukolle! muisk ja muisk, noin nyt on hyvä.
y.l=ylen laadukkaani, miten olisi oikein tuhti aamiainen ennen lumilinnan tekoa!
alan paistella munia kera pekonin! Y.L. kirjoitti:
.. oli niin paljon että ei ihme jos tulee kirjoitusvirheitä...
Ihan huvin vuoksi!
Suukkokin maistuisi... * smack!!... nam!Nukuitko hyvin? * moisk!! (((***)))
Kylpy tynnyrissä teki kyllä todella hyvää.
Minusta tuntui että näit unta siitä eilisestä poroajelusta. Ainakin käskit unissasi jonkun pysähtymään tai muuten tapahtuu kauheita. Vai oliko se se autolla-ajo..?
Muuten, pitääkin kysyä korjaamolta autosta tänään.
Kipaisen postin tuolta laatikosta.. Nautin sitten siitä aamiaisesta kanssasi.
- Tri M.
Se eilinen porokolari..
Pikkudee kävi sairaalassa valittamassa päänsärkyään.
Tein hänelle ATT:n ja lähetin apteekin kautta kotiin. Onko hänestä kuulunut mitään sen jälkeen?
Miten rinsessa ja lapset jaksavat.. eihän heille vaan tullut mitään jälkiseuraamuksia?
Tuollaiset yllättävät tilanteet voivat aiheuttaa unihäiriöitä ja masennusta.En sitten enää nähnyt pikkudeetä sen koommin kun lähdettiin sieltä kyläkaupalta.
Hän lupasi käydä terveyskeskuksessa sen päänsärkynsä kanssa.
Rinsessa voi hyvin ja lapset toki myös.. He jäivät lumilinnaa tekemään kun läksin tänne kirkonkylälle hakemaan autoani huollosta.
Ihan pirteältä väkeni vaikutti aamupuurolla.
Yöllä Tiana kyllä näki jotain painajaista, huusi ja tolskasi kovasti..
Olihan se järkyttävä kokemus kaikille. Poroillakin varmaan särki päitä.. ne tosin taisivat tulla järkiinsä sen jysäyksen ansiosta.
Mikä se ATT on... aivojen täys tuho vai?- Tri M.
Y.Laatta kirjoitti:
En sitten enää nähnyt pikkudeetä sen koommin kun lähdettiin sieltä kyläkaupalta.
Hän lupasi käydä terveyskeskuksessa sen päänsärkynsä kanssa.
Rinsessa voi hyvin ja lapset toki myös.. He jäivät lumilinnaa tekemään kun läksin tänne kirkonkylälle hakemaan autoani huollosta.
Ihan pirteältä väkeni vaikutti aamupuurolla.
Yöllä Tiana kyllä näki jotain painajaista, huusi ja tolskasi kovasti..
Olihan se järkyttävä kokemus kaikille. Poroillakin varmaan särki päitä.. ne tosin taisivat tulla järkiinsä sen jysäyksen ansiosta.
Mikä se ATT on... aivojen täys tuho vai?ATT on lyhenne sanoista aivotoiminnan täydellinen tutkimus. Se tehdään nykyään niin kätevästi.. Pienet anturit vaan otsaan ja kone tulostaa kaaviot ja diagrammit tuotapikaa.
Hoito-ohjeenkin sylkäisee viimeiseksi.
Tässä pikkudeen tapauksessa oli vain mielenkiintoista että kone löysi merkkejä vilkastuneesta aivotoiminnasta täsmälleen sen jälkeen kun pulkasta putoaminen oli tapahtunut!
Aivan kuin aivot olisivat saaneet tärskähdyksessä jonkinlaisen herätteen..
Kyse ei ole siis mistään sairaudesta vaan onnenpotkusta.. kukapa ei haluaisi lisää järkeä päähänsä.
Hieno kuulla että teillä siellä menee mukavasti.
Täytyykin tästä jatkaa matkaa.. kävin vain syömässä tuolla kaupan baarissa.
Terveyskeskuksen ruoka on niin mautonta että voi voi..!
Muuten vielä.. Minulla olisi vielä muutama pari niitä Kenkä-Hälyttimiä.. Olethan lukenut niistä Laattajärven Sanomista. Anturit kenkiin ja saat hälytyksen jos paino uhkaa nousta yli ohjearvon.
Laitanko mukaasi? Saat kokeilla ilmaiseksi kahden viikon ajan! - Y.L.
Tri M. kirjoitti:
ATT on lyhenne sanoista aivotoiminnan täydellinen tutkimus. Se tehdään nykyään niin kätevästi.. Pienet anturit vaan otsaan ja kone tulostaa kaaviot ja diagrammit tuotapikaa.
Hoito-ohjeenkin sylkäisee viimeiseksi.
Tässä pikkudeen tapauksessa oli vain mielenkiintoista että kone löysi merkkejä vilkastuneesta aivotoiminnasta täsmälleen sen jälkeen kun pulkasta putoaminen oli tapahtunut!
Aivan kuin aivot olisivat saaneet tärskähdyksessä jonkinlaisen herätteen..
Kyse ei ole siis mistään sairaudesta vaan onnenpotkusta.. kukapa ei haluaisi lisää järkeä päähänsä.
Hieno kuulla että teillä siellä menee mukavasti.
Täytyykin tästä jatkaa matkaa.. kävin vain syömässä tuolla kaupan baarissa.
Terveyskeskuksen ruoka on niin mautonta että voi voi..!
Muuten vielä.. Minulla olisi vielä muutama pari niitä Kenkä-Hälyttimiä.. Olethan lukenut niistä Laattajärven Sanomista. Anturit kenkiin ja saat hälytyksen jos paino uhkaa nousta yli ohjearvon.
Laitanko mukaasi? Saat kokeilla ilmaiseksi kahden viikon ajan!Siis hetkinen.. Tutkin tuossa samalla tätä hirveän isoa autonkorjauslaskua.. meni vähän sivu korvien tuo loppu.
Karmeita summia noin pienen näköisistä vahingoista..
Onneksi vakuutus maksaa kaiken, niin minulle ainakin vakuutettiin aikoinaan.
Pikkudee tarvitsikin juuri sellaisen aivotoiminnan virkistystärskäyksen. Oppii joskus hänkin joskus jotain, muutenkin kuin kantapään kautta..
Niin se laite mitä tarjosit... anna nyt sitten sitä kokeeksi jos se ei kerta mitään maksa.. - Tri M.
Y.L. kirjoitti:
Siis hetkinen.. Tutkin tuossa samalla tätä hirveän isoa autonkorjauslaskua.. meni vähän sivu korvien tuo loppu.
Karmeita summia noin pienen näköisistä vahingoista..
Onneksi vakuutus maksaa kaiken, niin minulle ainakin vakuutettiin aikoinaan.
Pikkudee tarvitsikin juuri sellaisen aivotoiminnan virkistystärskäyksen. Oppii joskus hänkin joskus jotain, muutenkin kuin kantapään kautta..
Niin se laite mitä tarjosit... anna nyt sitten sitä kokeeksi jos se ei kerta mitään maksa..on kaikki tarvittavat osat. Voit palauttaa ne ellet ole tyytyväinen laitteen toimintaan.
Sain muuten myytyä samanlaiset kunnanjohtaja Jurppalalle eilen! Siinä miehessä laite pääseekin oikeuksiinsa.
Nyt on jo kiire.. Tänään pitäisi vielä ehtiä leikkaukseenkin.. hiusten leikkaukseen!
On lääkäreiden pikkujoulu illalla näetsen.. - Y.L.
Tri M. kirjoitti:
on kaikki tarvittavat osat. Voit palauttaa ne ellet ole tyytyväinen laitteen toimintaan.
Sain muuten myytyä samanlaiset kunnanjohtaja Jurppalalle eilen! Siinä miehessä laite pääseekin oikeuksiinsa.
Nyt on jo kiire.. Tänään pitäisi vielä ehtiä leikkaukseenkin.. hiusten leikkaukseen!
On lääkäreiden pikkujoulu illalla näetsen..Minäkin lähden tästä kotiin, toivottavasti auto pelaa niinkuin pitääkin.
Moottori kehrää kauniisti ja jäähdyttimen nestetasapaino on kunnossa.
Siellähän se koti jo häämöttää..
Ovatpas tehneet jo pitkälle sitä lumilinnaa silläaikaa..
Heippa kotiväki.. onko kivaa hommaa??
Mennään välillä sisälle juomaan kuumat glögit.. - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
Minäkin lähden tästä kotiin, toivottavasti auto pelaa niinkuin pitääkin.
Moottori kehrää kauniisti ja jäähdyttimen nestetasapaino on kunnossa.
Siellähän se koti jo häämöttää..
Ovatpas tehneet jo pitkälle sitä lumilinnaa silläaikaa..
Heippa kotiväki.. onko kivaa hommaa??
Mennään välillä sisälle juomaan kuumat glögit..mukavaa olla sisällä lämpimässä, lumilinna on melkolailla valmis. y.l=ylen laadukkaani, en kuitenkaan selvinnyt siitäkään ilman vauhdikasta lentoa!
y.l=ylen laadukkaista lapsista george oli jättänyt kelkan tuohon lumilinnan oviaukolle, ja minä kömmin ulos linnasta! loput arvaatkin.
y.l=ylen laadukkaani, kiisin kuin tukkasotka tuhatta ja sataa mahallani kelkassa tuohon lumivalliin ja y.l=ylen laatuisa miekkoseni! et usko kuinka hauskaa lapsilla oli, sieltä kömmin esiin kinoksesta kuin eilisen päivän rinsessa tyllis kohmeessa ja lunta suussa. - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
mukavaa olla sisällä lämpimässä, lumilinna on melkolailla valmis. y.l=ylen laadukkaani, en kuitenkaan selvinnyt siitäkään ilman vauhdikasta lentoa!
y.l=ylen laadukkaista lapsista george oli jättänyt kelkan tuohon lumilinnan oviaukolle, ja minä kömmin ulos linnasta! loput arvaatkin.
y.l=ylen laadukkaani, kiisin kuin tukkasotka tuhatta ja sataa mahallani kelkassa tuohon lumivalliin ja y.l=ylen laatuisa miekkoseni! et usko kuinka hauskaa lapsilla oli, sieltä kömmin esiin kinoksesta kuin eilisen päivän rinsessa tyllis kohmeessa ja lunta suussa.minä y.l=yrjö laadukkaan vaimo vaan löpisen vaikka piparkakkutalo malliin lemmenpesä kera kylpytynnyrin on kasaamatta!
y.l=yrjö laatan laadukkaat lapsoset, tulkaas auttamaan äitiä, te tiedätte paremmin kaikkien sijainnin ja kohdan kera paikan!
y.l=ylen laatuisia leipureita olette kumpainenkin, noin tästä tulee komea piparitalo, ihan kuin lemmenpesä!
y.l=yrjö laatuisa, katsos kun me teimme talon pihaan roopen ja palko-kisunkin ja ompa täällä kiinnittämistä vailla kongonkanakin! hauskaa touhua1
y.l=ylen laadukkaat lapset, ei vielä, pölysokeria laitetaan sitä sitten viimeisenä lumeksi. - rinsessa
rinsessa kirjoitti:
minä y.l=yrjö laadukkaan vaimo vaan löpisen vaikka piparkakkutalo malliin lemmenpesä kera kylpytynnyrin on kasaamatta!
y.l=yrjö laatan laadukkaat lapsoset, tulkaas auttamaan äitiä, te tiedätte paremmin kaikkien sijainnin ja kohdan kera paikan!
y.l=ylen laatuisia leipureita olette kumpainenkin, noin tästä tulee komea piparitalo, ihan kuin lemmenpesä!
y.l=yrjö laatuisa, katsos kun me teimme talon pihaan roopen ja palko-kisunkin ja ompa täällä kiinnittämistä vailla kongonkanakin! hauskaa touhua1
y.l=ylen laadukkaat lapset, ei vielä, pölysokeria laitetaan sitä sitten viimeisenä lumeksi.y.l=yrjö lahjakas nukkuja, ihmettelin miksei isukkinne vastaa, katsokaa lapset kun mokoma on täydessä unessa kiikkustuolissa
y.l=yllättävän laatuisat laatan lapset, tehdään piparilemmenpesä ja sitten saatte mennä antamaan isukillenne vauhdit kiikkustuolilla! - Y.L.
rinsessa kirjoitti:
mukavaa olla sisällä lämpimässä, lumilinna on melkolailla valmis. y.l=ylen laadukkaani, en kuitenkaan selvinnyt siitäkään ilman vauhdikasta lentoa!
y.l=ylen laadukkaani, kiisin kuin tukkasotka tuhatta ja sataa mahallani kelkassa tuohon lumivalliin ja y.l=ylen laatuisa miekkoseni! et usko kuinka hauskaa lapsilla oli, sieltä kömmin esiin kinoksesta kuin eilisen päivän rinsessa tyllis kohmeessa ja lunta suussa... nämä meidän kaikki kommellukset, töpeksimiset ja pelastumiset.. Aivan kuin joku tai jotkut niitä järjestelisivät päidemme menoksi!
Otatkos lisää glögiä Tiana?
Annahan kunnon halaus.... (((***))) ... ja sitten jatketaan linnan tekoa. Kannetaan sangoilla tuohon toiseen päätyyn iso kasa lunta. Haluaisin siihen vartiotornin. Sen huipulle olisi kiva tehdä illalla merkkituli. Se näkyisi hienosti Laattajärven toiselle rannalle saakka.
Sitäpaitsi tuosta linnasta puuttuu vielä liukumäki.. Senkin voisi tehdä siihen tornin yhteyteen.
Tornin on oltava ainakin 10 m korkea joten on tässä vielä urakkaa..
No.. Lunta ainakin riittää...
Laadukkaat lapset lapiot käteen ja menoksi! - rinsessa
Y.L. kirjoitti:
.. nämä meidän kaikki kommellukset, töpeksimiset ja pelastumiset.. Aivan kuin joku tai jotkut niitä järjestelisivät päidemme menoksi!
Otatkos lisää glögiä Tiana?
Annahan kunnon halaus.... (((***))) ... ja sitten jatketaan linnan tekoa. Kannetaan sangoilla tuohon toiseen päätyyn iso kasa lunta. Haluaisin siihen vartiotornin. Sen huipulle olisi kiva tehdä illalla merkkituli. Se näkyisi hienosti Laattajärven toiselle rannalle saakka.
Sitäpaitsi tuosta linnasta puuttuu vielä liukumäki.. Senkin voisi tehdä siihen tornin yhteyteen.
Tornin on oltava ainakin 10 m korkea joten on tässä vielä urakkaa..
No.. Lunta ainakin riittää...
Laadukkaat lapset lapiot käteen ja menoksi!valmistuu kera tornin ja liukumäen, sinä y.l=yrjö laadukas jaksat puurtaa kun otit ettoset kiikkustuolissa, sillävälin kun me kokosimme piparkakkutalon.
vielä merkkituli torniin niin on mahtava näky! rinsessa kirjoitti:
valmistuu kera tornin ja liukumäen, sinä y.l=yrjö laadukas jaksat puurtaa kun otit ettoset kiikkustuolissa, sillävälin kun me kokosimme piparkakkutalon.
vielä merkkituli torniin niin on mahtava näky!Nokosia, lumilinnatöitä ja piparitaloa.. kaikkia vaan ehdittiin taas. Väliin vaan tuntuu että sitä on kahdessa paikassa yht'aikaa.. Näitä suoran lähetyksen ongelmia..
- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Nokosia, lumilinnatöitä ja piparitaloa.. kaikkia vaan ehdittiin taas. Väliin vaan tuntuu että sitä on kahdessa paikassa yht'aikaa.. Näitä suoran lähetyksen ongelmia..
se on y.l=ylen laatuisa miekkoseni! näin sitä kerkiää nopeammin moneen paikkaan, nytkö se tuli kera roihun laitetaan?
rinsessa kirjoitti:
se on y.l=ylen laatuisa miekkoseni! näin sitä kerkiää nopeammin moneen paikkaan, nytkö se tuli kera roihun laitetaan?
.. tuli roihuilemaan..
Tästä vaan varovasti kiivetään lumiportaita pitkin ylemmäs.. yhä ylemmäs.. vielä vaan...
Huh.. Tulipas siitä komea ja korkea torni.
Katoppas vaan.. Isosaaren loistokin näkyy tuolta kaukaa.. Se missä olit kerran hauen kanssa mittelössä.
no niin.. Antakaas tikkuja.. Raaps!
Hienosti syttyi!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. tuli roihuilemaan..
Tästä vaan varovasti kiivetään lumiportaita pitkin ylemmäs.. yhä ylemmäs.. vielä vaan...
Huh.. Tulipas siitä komea ja korkea torni.
Katoppas vaan.. Isosaaren loistokin näkyy tuolta kaukaa.. Se missä olit kerran hauen kanssa mittelössä.
no niin.. Antakaas tikkuja.. Raaps!
Hienosti syttyi!linna ja hieno tuli!
y.l=yrjö laatta ja laadukkaat laatan lapset, tulkaas kokeilemaan liukumäkeä vielä!
äitikkä täällä jo laskeeeeeeeeeeeee...hui olipas vauhti ja tömähdys!
y.l=yrjö laatan lapset! varovasti, äiti ottaa vastaan. rinsessa kirjoitti:
linna ja hieno tuli!
y.l=yrjö laatta ja laadukkaat laatan lapset, tulkaas kokeilemaan liukumäkeä vielä!
äitikkä täällä jo laskeeeeeeeeeeeee...hui olipas vauhti ja tömähdys!
y.l=yrjö laatan lapset! varovasti, äiti ottaa vastaan.George... Hi-hoooo.....
nyt tulee Riana... Huiiiiii....
Täydelliset laskut.. Hyvät on liukurit.
Pahus.. Minulla ei ole liukuria.. Mikä neuvoksi?
Laitetaanpas tämä toppatakki pepun alle ja siitten menoksiiiiiiiiiiiiii... TUMPS
Kaivakaa nyt minut täältä hangesta.. olkaa niin kilttejä.- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
George... Hi-hoooo.....
nyt tulee Riana... Huiiiiii....
Täydelliset laskut.. Hyvät on liukurit.
Pahus.. Minulla ei ole liukuria.. Mikä neuvoksi?
Laitetaanpas tämä toppatakki pepun alle ja siitten menoksiiiiiiiiiiiiii... TUMPS
Kaivakaa nyt minut täältä hangesta.. olkaa niin kilttejä.se isukki on ,kinoksessa kinttuja myöden!
y.l=ylen laadukas ,otas käsi! kiskotaan lapset, no niin, sieltä se tupsahti mies esiin!
y.l=yrjö laatta, olet ihan lumiukon näköinen ja kurkkuusikin taisi mennä lunta kun äänikin on noin matala, hassu mies!
joko mennään sisälle teen keittoon, vai vieläkö lasketaan? rinsessa kirjoitti:
se isukki on ,kinoksessa kinttuja myöden!
y.l=ylen laadukas ,otas käsi! kiskotaan lapset, no niin, sieltä se tupsahti mies esiin!
y.l=yrjö laatta, olet ihan lumiukon näköinen ja kurkkuusikin taisi mennä lunta kun äänikin on noin matala, hassu mies!
joko mennään sisälle teen keittoon, vai vieläkö lasketaan?.. tekisi nyt hyvää.. Tee ja takkatuli..
Katsokaas.. Täältä ulko-ovelta se linna tornivalkeoineen vasta kauniilta näyttääkin..
Linnasta tulikin mieleen.. Onko niitä Linnan kutsuja tullut vieläkään. Alan jo huolestua hidusen..- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. tekisi nyt hyvää.. Tee ja takkatuli..
Katsokaas.. Täältä ulko-ovelta se linna tornivalkeoineen vasta kauniilta näyttääkin..
Linnasta tulikin mieleen.. Onko niitä Linnan kutsuja tullut vieläkään. Alan jo huolestua hidusen..mitkä kutsut? y.l=ylen laadukkaani et ole hiiren hiiskunut minulle mitään moisesta! mistä tyllis? mistä kampaus? entä lasten hoitaja? entä kengät kera limusiinin? kunniamitalit!! y.l=ylen laadukkaat lapset äkkiä sisälle, äidin pitää katsoa kuvastoja ja sivustoja kera teen keiton ja kampauksen
voi, y.l=yleinen linnaan astujani, nyt hermostuin niin että kaikki menee sikin & sokin!
istumaan ja hermot lepoon!
koitan saada järkeni ojennukseen sekä asettumaan.
y.l=yrjö laatta, ensin teetä ja sitten lapset nukkumaan ja sitten kuvastot sekä tylliksen suunnittelu. entäs jos kutsua ei tulekkaan? tyllis turhaan hankittu ja jos tulee en suostu menemään linnaan poro-kyydillä! rinsessa kirjoitti:
mitkä kutsut? y.l=ylen laadukkaani et ole hiiren hiiskunut minulle mitään moisesta! mistä tyllis? mistä kampaus? entä lasten hoitaja? entä kengät kera limusiinin? kunniamitalit!! y.l=ylen laadukkaat lapset äkkiä sisälle, äidin pitää katsoa kuvastoja ja sivustoja kera teen keiton ja kampauksen
voi, y.l=yleinen linnaan astujani, nyt hermostuin niin että kaikki menee sikin & sokin!
istumaan ja hermot lepoon!
koitan saada järkeni ojennukseen sekä asettumaan.
y.l=yrjö laatta, ensin teetä ja sitten lapset nukkumaan ja sitten kuvastot sekä tylliksen suunnittelu. entäs jos kutsua ei tulekkaan? tyllis turhaan hankittu ja jos tulee en suostu menemään linnaan poro-kyydillä!.. on kutsu Itsenäisyyspäivän juliin tullut tähän saakka joka vuosi.. Ihan tuon aatelisarvonikin puolesta.. Saati sitten ne kaikki vuodet jotka palvelin Hälssingissä krapulaisylijohtajana.
Onkohan nyt niin että kutsujen lähettäjät ovat laittaneet sen sinne Y.Laatta Ky:n konttoriin Hälssinkiin ja sihteerikkö ei ole muistanut kääntää kirjettä Laattajärvelle..
Otetaan siitä huomenna selko. Ei... minä soitan sinne nyt heti.. Oletko muuten innokas lähtemään sinne ensi tiistaina?
- rinsessa
linnaan tai vaikka kiinaan jos sinä y.l=yrjö laatta minua pyydät, mutta nyt en jaksa ajatella koko asu-pulmaa, laitan lapsille purtavaa ja vien pehkuun!
sen jälkeen menen pehkuun minäkin ja sinä y.l=yrjö laadukas, saat aamulla kertoa minulle mitä sihteerikkö sanoi, jos vielä mietin sitä asiaa en saa koko yönä tyllistä mielestäni.
y.l0ylen laadukas laatan herra ja aatelisarvoinen mieheni ,annas suuko ja halaus ,muiskis! nyt jaksan odottaa aamuun järisyttävää uutista.Mene sinä nukuttelemaan tenavat niin minä teen pienen happihölkän koirulin kanssa ja soittelen siitä linnankutsusta samalla.
(((***))) * suuk!! ja nukuhan makoisasti..
Riana ja George... Hyvää yötä teillekkin.- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Mene sinä nukuttelemaan tenavat niin minä teen pienen happihölkän koirulin kanssa ja soittelen siitä linnankutsusta samalla.
(((***))) * suuk!! ja nukuhan makoisasti..
Riana ja George... Hyvää yötä teillekkin.Laatan perhe! muiskista !
y.l=ylen laadukkaani, näin yöllä unta, että menin linnanjuhliin vain pelkässä korsetissa ja jaloissa minulla oli tuohivirsut!
y.l=yrjö laatta kuljetti minut paikan päälle valjakolla jota veti kissat! olipas siinä unta kerrasaan ja saati!
y.l=yleensä linnaan vaaditaan iltapuku ja minä talsin sinne virsuissa ja korsetissa, mitähän presidentti tuumaisi jos oikeasti sinne ilmaantuisin niin modernissa asusteessa?
y.l=ylen laadukkaat laatan lapset, kantakaas niitä mainoslehtisiä ja lehtiä tänne takkapuu- koriin sytykkeeksi, niitä on siunaantunut niin paljon taas ja kerran. minun pitää tehdä tilaa kuvastoille ,että saan silmitellä tylliksiä ja muita hepeneiä. y.l=ylen laadukkaani, onneksi minulle tulee tuo rinsessan unelmatyllikset kuvasto, ei aina tarvitse itse ommella ja pika kuljetuksena tyllis-tilaus ehtii perille ajoissa.
y.l=yrjö laatta, nyt puuttuu ainoastaan kutsut linnaan.
hyvä lapset! reippaasti jaksoitte kaikki mainokset ja joulutilpehöörikuvastot tuoda, nyt isi voi ilalla sytyttää takan ja käyttää noita lehtisiä apuna.
y.l=yrjö laatuisa laatta-mies ja herra kera aatelisarvon! katso mikä merihenkinen tyllis, suoraan kuin merenneidon kolttu, sinistä kaikissa sävyissä ja kimallusta! hups, aika kallis, yrjöööö, muiskis! katso nyyyyt ,halaus! katso tarkkaan miten kaunis, muiskis!. rinsessa kirjoitti:
Laatan perhe! muiskista !
y.l=ylen laadukkaani, näin yöllä unta, että menin linnanjuhliin vain pelkässä korsetissa ja jaloissa minulla oli tuohivirsut!
y.l=yrjö laatta kuljetti minut paikan päälle valjakolla jota veti kissat! olipas siinä unta kerrasaan ja saati!
y.l=yleensä linnaan vaaditaan iltapuku ja minä talsin sinne virsuissa ja korsetissa, mitähän presidentti tuumaisi jos oikeasti sinne ilmaantuisin niin modernissa asusteessa?
y.l=ylen laadukkaat laatan lapset, kantakaas niitä mainoslehtisiä ja lehtiä tänne takkapuu- koriin sytykkeeksi, niitä on siunaantunut niin paljon taas ja kerran. minun pitää tehdä tilaa kuvastoille ,että saan silmitellä tylliksiä ja muita hepeneiä. y.l=ylen laadukkaani, onneksi minulle tulee tuo rinsessan unelmatyllikset kuvasto, ei aina tarvitse itse ommella ja pika kuljetuksena tyllis-tilaus ehtii perille ajoissa.
y.l=yrjö laatta, nyt puuttuu ainoastaan kutsut linnaan.
hyvä lapset! reippaasti jaksoitte kaikki mainokset ja joulutilpehöörikuvastot tuoda, nyt isi voi ilalla sytyttää takan ja käyttää noita lehtisiä apuna.
y.l=yrjö laatuisa laatta-mies ja herra kera aatelisarvon! katso mikä merihenkinen tyllis, suoraan kuin merenneidon kolttu, sinistä kaikissa sävyissä ja kimallusta! hups, aika kallis, yrjöööö, muiskis! katso nyyyyt ,halaus! katso tarkkaan miten kaunis, muiskis!.Huomenta rakkaani.. * puss!! Sinä ja lapset täällä jo täydessä työn tohussa ja hyörinässä..
Hei George... jokos olet avannut joulukalenterin ensimmäisen luukun... Nii-in.. nyt on joulukuu.
Riana-a.. Huomenta ja tulehan sinäkin avaamaan kalenteriluukku... Äiti voi vähän auttaa.
Vai sellaisia unia.. Taitaisit ainakin päästä juorulehtien kansiin. Lattajärvi saisi ensimmäisen kohukaunottarensa!
Kyllä siellä väliin niin outoja luomuksia on näkynyt että ei aina tiedä onko kyseessä ikkunaverhoista kyhätty luomus vai mikä lie..
Eräänä vuonna kävelin epähuomiossa yhden tutun julkimonaisen laahuksen päällä ja se putosi alas kuin esirippu. Onneksi pääsin katoamaan väenpaljouteen niin että säästyin saarnalta.
Sihteerikkö sanoi kylmän rauhallisesti kääntäneensä viime viikolla sen Linnanjuhla-kutsun Laattajärvelle. Se on sitten joko hukkunut matkalla tänne tai sitten joutunut vahingossa roskiin jonkun mainoskirjeen kanssa..
En kyllä ymmärrä ollenkaan..
Pitäisköhön vähän penkoa tuota lehtipinoa..- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Huomenta rakkaani.. * puss!! Sinä ja lapset täällä jo täydessä työn tohussa ja hyörinässä..
Hei George... jokos olet avannut joulukalenterin ensimmäisen luukun... Nii-in.. nyt on joulukuu.
Riana-a.. Huomenta ja tulehan sinäkin avaamaan kalenteriluukku... Äiti voi vähän auttaa.
Vai sellaisia unia.. Taitaisit ainakin päästä juorulehtien kansiin. Lattajärvi saisi ensimmäisen kohukaunottarensa!
Kyllä siellä väliin niin outoja luomuksia on näkynyt että ei aina tiedä onko kyseessä ikkunaverhoista kyhätty luomus vai mikä lie..
Eräänä vuonna kävelin epähuomiossa yhden tutun julkimonaisen laahuksen päällä ja se putosi alas kuin esirippu. Onneksi pääsin katoamaan väenpaljouteen niin että säästyin saarnalta.
Sihteerikkö sanoi kylmän rauhallisesti kääntäneensä viime viikolla sen Linnanjuhla-kutsun Laattajärvelle. Se on sitten joko hukkunut matkalla tänne tai sitten joutunut vahingossa roskiin jonkun mainoskirjeen kanssa..
En kyllä ymmärrä ollenkaan..
Pitäisköhön vähän penkoa tuota lehtipinoa..y.l=yrjö laatta! ei kai sellainen arvoposti voi noin vain kadota! pitäisikös minun mennä kovistelemaan sitä sihteerikköä?
y.l=ylen laadukkaani ja laatan laadukkaat lapset, kaikki kiirulla kera vauhdin etsimään virallista arvopostikirjekuorta kera leiman ja kutsun. rinsessa kirjoitti:
y.l=yrjö laatta! ei kai sellainen arvoposti voi noin vain kadota! pitäisikös minun mennä kovistelemaan sitä sihteerikköä?
y.l=ylen laadukkaani ja laatan laadukkaat lapset, kaikki kiirulla kera vauhdin etsimään virallista arvopostikirjekuorta kera leiman ja kutsun... on tehnyt vain sen minkä pitääkin..
Nyt ainakin tiedetään että kutsu on tullut ja mennään sitten ilman muuta tiistaina Linnaan vaikka kutsua ei löytyisikään. Kyllä minut siellä tunnetaan.
Tuo merenneitomainen juhla-asu.. Eikö se ole hidusen liian rohkea valinta..
Ajattele sitä kuolan määrää lattialla kun kaikki miehet katselevat perääsi.
Kaivelkaa nyt kovasti sieltä pinosta kaikki vähänkin siltä näyttävät paperit ja kuoret..
Siinä pitäisi olla leijonavaakuna ihan etupuolella..- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. on tehnyt vain sen minkä pitääkin..
Nyt ainakin tiedetään että kutsu on tullut ja mennään sitten ilman muuta tiistaina Linnaan vaikka kutsua ei löytyisikään. Kyllä minut siellä tunnetaan.
Tuo merenneitomainen juhla-asu.. Eikö se ole hidusen liian rohkea valinta..
Ajattele sitä kuolan määrää lattialla kun kaikki miehet katselevat perääsi.
Kaivelkaa nyt kovasti sieltä pinosta kaikki vähänkin siltä näyttävät paperit ja kuoret..
Siinä pitäisi olla leijonavaakuna ihan etupuolella..vakuuna! y.l=ylen laadukkaani, jos hiukan fiksaisin asua laittaisin keveän harsohuivin harteille niin olisi asukin hiukan korrektimpi!
y.l=yrjö laatta, et kai sinä ole ??? taitaa miekkoseni miettiä jotain muuta kuin asun näyttävyyttä.
y.l=ylen laadukkaat lapset, näkyykö missään ja löytyykö mistään jellonaleimaista kirjettä? rinsessa kirjoitti:
vakuuna! y.l=ylen laadukkaani, jos hiukan fiksaisin asua laittaisin keveän harsohuivin harteille niin olisi asukin hiukan korrektimpi!
y.l=yrjö laatta, et kai sinä ole ??? taitaa miekkoseni miettiä jotain muuta kuin asun näyttävyyttä.
y.l=ylen laadukkaat lapset, näkyykö missään ja löytyykö mistään jellonaleimaista kirjettä?No en voi välttyä siltä ajatukselta kun kuvittelen tuollaisen kurvikaunottaren sen juhlayleisön joukkoon..
Loppuillasta saisit läpsiä laukullasi monen montaa boolin rohkaisemaa ökypoliitikkoa.
Hei.. Mikäs tuolla vilahti.. Tuolla Valittujen Pilojen Suurarvonta- kuoren alla..
Se on siinä!!
Leijonavaakuna ja Tasavallan Resitentin kanslian leima.. Tottamooses!
Rrrips... mmmmm.. Tervetuloa Tasavallan Resitentin Itsenäisyyspäivän Juhlaan resitentin linnaan 6.12.2005.
Pyydämme saapumaan ajoissa ja selvin päin.
No ei siinä ihan noin lukenut mutta kutsu siellä on!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
No en voi välttyä siltä ajatukselta kun kuvittelen tuollaisen kurvikaunottaren sen juhlayleisön joukkoon..
Loppuillasta saisit läpsiä laukullasi monen montaa boolin rohkaisemaa ökypoliitikkoa.
Hei.. Mikäs tuolla vilahti.. Tuolla Valittujen Pilojen Suurarvonta- kuoren alla..
Se on siinä!!
Leijonavaakuna ja Tasavallan Resitentin kanslian leima.. Tottamooses!
Rrrips... mmmmm.. Tervetuloa Tasavallan Resitentin Itsenäisyyspäivän Juhlaan resitentin linnaan 6.12.2005.
Pyydämme saapumaan ajoissa ja selvin päin.
No ei siinä ihan noin lukenut mutta kutsu siellä on!resitentin linnaan ja taatusti sekä selvistä päin! ilman poroja! onni ja autuus että arvokirje löytyi!
y.l=ylin laattaseni, katson jonkun muun tylliksen kuvastosta, ehkä tuo haaleakon vihertävän harsoisen unelma tylliksen, se on edullisempikin kuin merenheitukka-tyllis.
y.l=yrjö laatan laadukkaille lapsille pitää hommata piika kera kaitsijan, tulisikohan dingman tai pikkudee? rinsessa kirjoitti:
resitentin linnaan ja taatusti sekä selvistä päin! ilman poroja! onni ja autuus että arvokirje löytyi!
y.l=ylin laattaseni, katson jonkun muun tylliksen kuvastosta, ehkä tuo haaleakon vihertävän harsoisen unelma tylliksen, se on edullisempikin kuin merenheitukka-tyllis.
y.l=yrjö laatan laadukkaille lapsille pitää hommata piika kera kaitsijan, tulisikohan dingman tai pikkudee?.. olisikin hyvä siihen virkaan. Lapset tykkäsivät kovasti kun hän kertoili niitä satuja silloin kun oltiin Sarvansuota jahtaamassa Hälssingissä.
Hujanen saa viedä meidät sitten tiistaina juhliin.
Voi voi.. Musta frakkini täytyy ottaa tuulettumaan tuolta komerosta. Se on ollut henkarissa vihkiäisistä lähtien..- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. olisikin hyvä siihen virkaan. Lapset tykkäsivät kovasti kun hän kertoili niitä satuja silloin kun oltiin Sarvansuota jahtaamassa Hälssingissä.
Hujanen saa viedä meidät sitten tiistaina juhliin.
Voi voi.. Musta frakkini täytyy ottaa tuulettumaan tuolta komerosta. Se on ollut henkarissa vihkiäisistä lähtien..aleta tuulettelemaan ja tilaamaan asuja! y.l=ylen laadukkaani, minä selaan kuvastot vielä kerran ja siivoilen kera lasten!
y.l=ylen laatuisa miekkoseni alahan sinäkin mennä tekemään lumitöitä ja muita puhdehommia!
y.l=ylen laadukkaat lapset, leikkää hetki ja sitten saatte auttaa äitiä, leivotaanko tänään pullaa? jaa ,että leivotaan, no niin aletaan sitten touhuilemaan.
Tuus nyt puhelimeen sieltä ja sassiin.
Oletkos Hujasta nähnyt viime aikoina? Tarvitsen lentäjän ensi tiistaiksi.. Lentäjän ja lapsenvahdin. Sinua en huoli kumpaankaan hommaan!
Tai no sanotaan niin että Cessnan puikkoihin ei ainakaan.. Vähän arveluttavaa oli se poroajelukin.. siinä oli hyvää tuuriakin mukana.
Kuulin Tri Moloselta että se pulkasta putoaminen olikin sinulle itseasiassa vain hyväksi. Sait kuulemma hyvät diagsnoosit vai mitkä ihmeen älykäyrät ne oli.. näkyykö se päällekkinpäin.. se suuri tehonlisäys..?
Kokeillaanpa:
Paljoko on 123 x 456 jaettuna 789:llä.. ei saa käyttää laskinta apuna! Kahden desimaalin tarkkuus riittää...
Helppo kuin mikä ... minulle ainakin.- pikkudee
Nyt tierät sääki. Äläkkä nuon heleppoja kysele..
Taispa Yrjö-setä vähä yllättyä, mitä hä?
Jotaki tuola nuppendaalis tapahtuu ei sevväliä mitä.. kun kerta lopputulos oli tälläänen.
Ne on muuten riakrammia eikä riaknoosia..
Hujanen on mahatauris mutta jo tokenemahan päin.
Oli koko viime yön vessas.. vuoroon istuu ja vuoroon oli kontillansa. Sellaanen tyhyjennyshariootus sillä. Söi vissihin ylipäiväästä pernasalaattia.. vai olisko ny liikkeellä joku kauhia virus. En tierä mutta toivoosin jotta kiertää kaukaa meikälääsen.
Eikähän se Huju oo tiistaina jo kovasti lentokykyynen. Jättäköhön ne kuviolennot vähä vähemmälle tällä kertaa!
Mihinkäs sä oot muuten menos näin keskellä talavia? Ja onko järvikää enää sula jotta siitä pääsöö ponttoonien kans nousohon?
En oo muuten malttanukkaa niitä poroja pois vierä.. Laitoon ne vanhahan tallihin. Sielä ne syörä näliää heinää ja jäkälää.. Sisuunnuun sevverta jotta ajan sen porokortin.. Lakkaa se suunsoittoki siitä asiasta! pikkudee kirjoitti:
Nyt tierät sääki. Äläkkä nuon heleppoja kysele..
Taispa Yrjö-setä vähä yllättyä, mitä hä?
Jotaki tuola nuppendaalis tapahtuu ei sevväliä mitä.. kun kerta lopputulos oli tälläänen.
Ne on muuten riakrammia eikä riaknoosia..
Hujanen on mahatauris mutta jo tokenemahan päin.
Oli koko viime yön vessas.. vuoroon istuu ja vuoroon oli kontillansa. Sellaanen tyhyjennyshariootus sillä. Söi vissihin ylipäiväästä pernasalaattia.. vai olisko ny liikkeellä joku kauhia virus. En tierä mutta toivoosin jotta kiertää kaukaa meikälääsen.
Eikähän se Huju oo tiistaina jo kovasti lentokykyynen. Jättäköhön ne kuviolennot vähä vähemmälle tällä kertaa!
Mihinkäs sä oot muuten menos näin keskellä talavia? Ja onko järvikää enää sula jotta siitä pääsöö ponttoonien kans nousohon?
En oo muuten malttanukkaa niitä poroja pois vierä.. Laitoon ne vanhahan tallihin. Sielä ne syörä näliää heinää ja jäkälää.. Sisuunnuun sevverta jotta ajan sen porokortin.. Lakkaa se suunsoittoki siitä asiasta!Sehän tuli kuin apteekin hyllyltä! Pakko myöntää että ainakin päässälaskutaitosi on parantunut.
Nyt sitten vaan varot ettet kolhi nupukkaasi uudelleen jotta säädöt pysyvät kohdallaan..!
Vai vatsatautia Hujasella... Se on ikävää kun kohdalle osuu. Paitsi jos haluaa laihtua äkkiä.
Nuorna miesnä minulla oli kerran niin paha vatsatauti että lopuksi ei enää tiennyt kumpi on kipeä, vatsa vai selkä.. niin oli poika hoikassa kunnossa!
Nyt minulla on muuten hyvä varoitus-järjestelmä koekäytössä. Tri Molonen antoi minulle sellaiset kenkähälyttimet jotka ohjelmoidaan tietylle painolle ja jos tulee syötyä yli tarpeen niin kengissä olevat piipparit alkavat hälyttää.
Nerokasta vai mitä?
Me lähdemme Tianan kanssa tiistaina Hälssinkiin Linnan kutsuille. Olen siellä ollut aina ennenkin mutta nyt minulla onkin sellainen daami että oksat pois.. Tiana on jo tilannut pikatoimituksena muutaman tylliksen joista sitten valitsee sopivimman.
Katso sitten illalla telkusta kun me tanssimme Tonava kaunoisen..- pikkudee
Y.Laatta kirjoitti:
Sehän tuli kuin apteekin hyllyltä! Pakko myöntää että ainakin päässälaskutaitosi on parantunut.
Nyt sitten vaan varot ettet kolhi nupukkaasi uudelleen jotta säädöt pysyvät kohdallaan..!
Vai vatsatautia Hujasella... Se on ikävää kun kohdalle osuu. Paitsi jos haluaa laihtua äkkiä.
Nuorna miesnä minulla oli kerran niin paha vatsatauti että lopuksi ei enää tiennyt kumpi on kipeä, vatsa vai selkä.. niin oli poika hoikassa kunnossa!
Nyt minulla on muuten hyvä varoitus-järjestelmä koekäytössä. Tri Molonen antoi minulle sellaiset kenkähälyttimet jotka ohjelmoidaan tietylle painolle ja jos tulee syötyä yli tarpeen niin kengissä olevat piipparit alkavat hälyttää.
Nerokasta vai mitä?
Me lähdemme Tianan kanssa tiistaina Hälssinkiin Linnan kutsuille. Olen siellä ollut aina ennenkin mutta nyt minulla onkin sellainen daami että oksat pois.. Tiana on jo tilannut pikatoimituksena muutaman tylliksen joista sitten valitsee sopivimman.
Katso sitten illalla telkusta kun me tanssimme Tonava kaunoisen..niin monta kertaa sun pärstän sieltä jo pongannu jotta tairan jättää toosan kattelun välihin tällä kertaa. Mutta teirän tenavat varmahan kattoo hapinesta ku isä ja äitee sielä pyörähtelöö kansakunnan kerman seas..
Oliki Molosen kans puhetta linnanjuhulista.
Jurppalaki on kuulemma saanu kutsun.. oli nenä leviänä näytelly Moloselle sitä kirjettä ja uhonnu jotta ens kerralla se on sitte hän joka lähettää kutsut kemuuhin!
Kyllä sillä ääliöllä on melekooset luulot ittestänsä.
Kuka tervejärkinen menis äänestämähän Hemmo Jurppalaa resitentin vaaliis.. sano sä jos tierät! pikkudee kirjoitti:
niin monta kertaa sun pärstän sieltä jo pongannu jotta tairan jättää toosan kattelun välihin tällä kertaa. Mutta teirän tenavat varmahan kattoo hapinesta ku isä ja äitee sielä pyörähtelöö kansakunnan kerman seas..
Oliki Molosen kans puhetta linnanjuhulista.
Jurppalaki on kuulemma saanu kutsun.. oli nenä leviänä näytelly Moloselle sitä kirjettä ja uhonnu jotta ens kerralla se on sitte hän joka lähettää kutsut kemuuhin!
Kyllä sillä ääliöllä on melekooset luulot ittestänsä.
Kuka tervejärkinen menis äänestämähän Hemmo Jurppalaa resitentin vaaliis.. sano sä jos tierät!Tietysti arvoisa kunnanjohtajamme on tuonut itseään tykö Hälssinginreissuillaan niin hyvin että on saanut pressalta armosta kutsun.
Vai olisiko nykyinen presidentti ajatellut homman niin ovelasti että kutsuu kaikki tulevien vaalien kilpakumppanit Linnaan jotta kansa saisi nähdä minkälaisia kyläpelimanneja siellä on ehdokkaiden joukossa. Mistä pirusta se Jurppala mahtoi saada ne tarvittavat 20000 kannattajaa jotta ylipäänsä pääsi ehdokkaaksi?
En minä ainakaan ole pannut puumerkkiäni mihinkään listaan.
No oli miten oli.. Jurppala siis tulee myös linnaan. Mahtaakohan laittaa kenkähälyttimet jalkoihinsa.. Molonen oli myynyt hänelle sellaiset viime viikolla.
Tiedän että Jurppala syö kuin sika kun pääsee ahmimaan ilmaista einestä. Saattaa hyvinkin olla että hän pelkää housunnappiensa singahtavan irti kesken vasikanleikkeen popsimisen ja laittaa varoiksi kenkähälyttimet ylipainosta varoittamaan.
No menehän unille pikkudee.. Kerro Hujaselle terveiset ja pikaisen paranemisen toivotukset.
Hyvää yötä.- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Tietysti arvoisa kunnanjohtajamme on tuonut itseään tykö Hälssinginreissuillaan niin hyvin että on saanut pressalta armosta kutsun.
Vai olisiko nykyinen presidentti ajatellut homman niin ovelasti että kutsuu kaikki tulevien vaalien kilpakumppanit Linnaan jotta kansa saisi nähdä minkälaisia kyläpelimanneja siellä on ehdokkaiden joukossa. Mistä pirusta se Jurppala mahtoi saada ne tarvittavat 20000 kannattajaa jotta ylipäänsä pääsi ehdokkaaksi?
En minä ainakaan ole pannut puumerkkiäni mihinkään listaan.
No oli miten oli.. Jurppala siis tulee myös linnaan. Mahtaakohan laittaa kenkähälyttimet jalkoihinsa.. Molonen oli myynyt hänelle sellaiset viime viikolla.
Tiedän että Jurppala syö kuin sika kun pääsee ahmimaan ilmaista einestä. Saattaa hyvinkin olla että hän pelkää housunnappiensa singahtavan irti kesken vasikanleikkeen popsimisen ja laittaa varoiksi kenkähälyttimet ylipainosta varoittamaan.
No menehän unille pikkudee.. Kerro Hujaselle terveiset ja pikaisen paranemisen toivotukset.
Hyvää yötä.y.l=ylen laadukas perheeni1 minulla taas täysi tohina kera vilskeen, en millään osaa päättää minkä tylliksen sinne linnajuhliin valitsen!
y.l=yrjö laatta, valitsen sitten kun tulee ne tyllikset sovitettaviksi, ei tästä kuvastosta saa kunnollista mielikuvaa!
y.l=ylen laatuisa laattaseni, pidä perheestä huolta minä menen kylälle koekampaukseen.
Y.l=ylen laadukkaani kerrassaan ja saati, saan ilmaisen kampauksen kylän kampaajalta linnanjuhliin jos muistan vain kerran tai pari mainita juhlissa, kuka hiukseni on kammanut !
kampaaja Kutri Tupee-lakka laittaa erilaisia malleja hiuksistani tänään ja minä valitsen sitten mieleiseni.
Tuon kuvia tullessani, jotta sinäkin saat katsoa, suukko ja muiskis y.l=ylen laadukkaani. rinsessa kirjoitti:
y.l=ylen laadukas perheeni1 minulla taas täysi tohina kera vilskeen, en millään osaa päättää minkä tylliksen sinne linnajuhliin valitsen!
y.l=yrjö laatta, valitsen sitten kun tulee ne tyllikset sovitettaviksi, ei tästä kuvastosta saa kunnollista mielikuvaa!
y.l=ylen laatuisa laattaseni, pidä perheestä huolta minä menen kylälle koekampaukseen.
Y.l=ylen laadukkaani kerrassaan ja saati, saan ilmaisen kampauksen kylän kampaajalta linnanjuhliin jos muistan vain kerran tai pari mainita juhlissa, kuka hiukseni on kammanut !
kampaaja Kutri Tupee-lakka laittaa erilaisia malleja hiuksistani tänään ja minä valitsen sitten mieleiseni.
Tuon kuvia tullessani, jotta sinäkin saat katsoa, suukko ja muiskis y.l=ylen laadukkaani... aamua sinullekkin kulta.. * moissk!!
Puvun valintaa tuskin helpottaa se että kaikki nuo seitti-luomukset näyttävät todella upeilta..
Se merenneito-asu kyllä on minun suosikkini edelleen. Onneksi miehillä on vähemmän vaihtoehtoja pukeutumisen suhteen ellei sitten lähde hiihtämään aivan uusia latuja siinä asiassa. Mustaa ja valkoista, sitä se on ollut joka vuosi. Ollaan kuin pingviinit siellä salissa.
Tunnetkos sinä sen Jurppalan vaimon? Jos et niin viimeistään sitten tiistaina tunnet. Ja sen jälkeen toivot että ei olisi tarvinnut tulla tuntemaan...
Menehän vaan kampaajalle rakas.. Minä käyn lasten kanssa silläaikaa viemässä öljykynttilän Muinaiselle Laattajärveläiselle.
Nyt ei mennä autolla vaan tuosta suoraan metsän läpi.. Lumikin on painunut jo niin alas että siellä pääsee hyvin liikkumaan.
Hoi lapset... Herätkääpäs jo. Joulukalenterin luukutkin on vielä avaamatta. Mennään sitten katsomaan löytyisikö tuolta metsästä tonttujen jalanjälkiä. Ne kun hiiviskelevät juuri aamuhämärissä tuolla ikkunoitten takana katselemassa mitä lapset puuhailevat.
Otetaan Roope mukaan, se vainuaa tontun lapikkaanjäljet jo kaukaa...- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. aamua sinullekkin kulta.. * moissk!!
Puvun valintaa tuskin helpottaa se että kaikki nuo seitti-luomukset näyttävät todella upeilta..
Se merenneito-asu kyllä on minun suosikkini edelleen. Onneksi miehillä on vähemmän vaihtoehtoja pukeutumisen suhteen ellei sitten lähde hiihtämään aivan uusia latuja siinä asiassa. Mustaa ja valkoista, sitä se on ollut joka vuosi. Ollaan kuin pingviinit siellä salissa.
Tunnetkos sinä sen Jurppalan vaimon? Jos et niin viimeistään sitten tiistaina tunnet. Ja sen jälkeen toivot että ei olisi tarvinnut tulla tuntemaan...
Menehän vaan kampaajalle rakas.. Minä käyn lasten kanssa silläaikaa viemässä öljykynttilän Muinaiselle Laattajärveläiselle.
Nyt ei mennä autolla vaan tuosta suoraan metsän läpi.. Lumikin on painunut jo niin alas että siellä pääsee hyvin liikkumaan.
Hoi lapset... Herätkääpäs jo. Joulukalenterin luukutkin on vielä avaamatta. Mennään sitten katsomaan löytyisikö tuolta metsästä tonttujen jalanjälkiä. Ne kun hiiviskelevät juuri aamuhämärissä tuolla ikkunoitten takana katselemassa mitä lapset puuhailevat.
Otetaan Roope mukaan, se vainuaa tontun lapikkaanjäljet jo kaukaa...y.l=ylen laatuisani unohdin vallan ja kerrassaan kokonaan sano tahi kertoa, että totisesti tapasin jurppalan rouvan kampaaja kutri tupee-lakan kampaamossa.
Y.l=yrjö laadukas, olemme me vain säyseä ja sopuisa pari, verrattuna jurppalan pariskuntaan, en edes muista rouvan etunimeä ja sukunimikin taisi olla kaksiosainen, niin paljon se kielevä rouva palpatti, ja joka välissä muistutti minua siitä ,että äänestysten ajankohtana pitää muistaa äänestää herra jurppalaa...muistaahan rouva laatta sitten...
Y.l=ylen laatuisa miekkoseni, meinasin suihkuttaa lakkaa sille kielevälle kielelle, niin kamalasti minua alkoi kiukuttaa, kyselipä se mokoma meidän suhteemme toimivuudesta ja rahatilanteestakin, sanoi että raha se on joka tekee onnelliseksi!!! y.l=yrjö laatuisa, minä sanoin ,että kyllä rouva on ihan hakoteillä nyt, se on se rakkaus joka pitää meidän pirtin lämpöisenä ja lapset kaidalla tiellä, raha on välttämätön paha.
olipa se rouva hiljaa aika kauan sen jälkeen n.5min, ja sitten aloitti taas ja tällä kertaa linnanjuhlien puvustaan!
y.l=yrjö laatta, en voi ottaa sitä merenneitokaistyllistä! rouva jurppala aikoo ahtaa itsensä juuri sellaiseen, minun on valittava jokin muu tyllis!!!
y.l=ylen laatuisa miekkoseni, miten ihmeessä rouva kielevä jurppala tiesi kaiken hujasen vatsataudista,dingmanin runoista, pikkudeen poroajokortti haaveesta ja meidän hernespehkusta?
tiesipä senkin ,että olen silmitellyt itse juuri sitä merenhenkistä tyllistä ja minun hyvään makuuni luottaen tilasi sellaisen itselleen. rinsessa kirjoitti:
y.l=ylen laatuisani unohdin vallan ja kerrassaan kokonaan sano tahi kertoa, että totisesti tapasin jurppalan rouvan kampaaja kutri tupee-lakan kampaamossa.
Y.l=yrjö laadukas, olemme me vain säyseä ja sopuisa pari, verrattuna jurppalan pariskuntaan, en edes muista rouvan etunimeä ja sukunimikin taisi olla kaksiosainen, niin paljon se kielevä rouva palpatti, ja joka välissä muistutti minua siitä ,että äänestysten ajankohtana pitää muistaa äänestää herra jurppalaa...muistaahan rouva laatta sitten...
Y.l=ylen laatuisa miekkoseni, meinasin suihkuttaa lakkaa sille kielevälle kielelle, niin kamalasti minua alkoi kiukuttaa, kyselipä se mokoma meidän suhteemme toimivuudesta ja rahatilanteestakin, sanoi että raha se on joka tekee onnelliseksi!!! y.l=yrjö laatuisa, minä sanoin ,että kyllä rouva on ihan hakoteillä nyt, se on se rakkaus joka pitää meidän pirtin lämpöisenä ja lapset kaidalla tiellä, raha on välttämätön paha.
olipa se rouva hiljaa aika kauan sen jälkeen n.5min, ja sitten aloitti taas ja tällä kertaa linnanjuhlien puvustaan!
y.l=yrjö laatta, en voi ottaa sitä merenneitokaistyllistä! rouva jurppala aikoo ahtaa itsensä juuri sellaiseen, minun on valittava jokin muu tyllis!!!
y.l=ylen laatuisa miekkoseni, miten ihmeessä rouva kielevä jurppala tiesi kaiken hujasen vatsataudista,dingmanin runoista, pikkudeen poroajokortti haaveesta ja meidän hernespehkusta?
tiesipä senkin ,että olen silmitellyt itse juuri sitä merenhenkistä tyllistä ja minun hyvään makuuni luottaen tilasi sellaisen itselleen.Juuri sellaisen käsityksen minäkin olen saanut kunnanjohtajan puolisosta!
Siviä-Mielikki Tyrkky-Jurppala hän muuten on nimeltään.. Ellen ihan väärin muista.
Tuolla kylätien varressa näin eilen niitä Hra Jurppalan presidentinvaalimainoksia.
Yhdessä luki:
LYÖMÄTÖN VALINTA: HEMMO JURPPALA
Mietin jo että menenkö lyömään..
Mutta ei, minä olen rauhan mies.
En minä vaan tiedä mistä rouva Jurppala tietonsa onkii. Ehkä meitä valvotaan jossain monitorin ääressä. Tietoyhteiskunnassa kaikki sellainen on mahdollista..
Ehkä nytkin joku par'aikaa seuraa meidän keskusteluamme.. Saatan olla vainoharhainen mutta ei sitä voi tietää..- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Juuri sellaisen käsityksen minäkin olen saanut kunnanjohtajan puolisosta!
Siviä-Mielikki Tyrkky-Jurppala hän muuten on nimeltään.. Ellen ihan väärin muista.
Tuolla kylätien varressa näin eilen niitä Hra Jurppalan presidentinvaalimainoksia.
Yhdessä luki:
LYÖMÄTÖN VALINTA: HEMMO JURPPALA
Mietin jo että menenkö lyömään..
Mutta ei, minä olen rauhan mies.
En minä vaan tiedä mistä rouva Jurppala tietonsa onkii. Ehkä meitä valvotaan jossain monitorin ääressä. Tietoyhteiskunnassa kaikki sellainen on mahdollista..
Ehkä nytkin joku par'aikaa seuraa meidän keskusteluamme.. Saatan olla vainoharhainen mutta ei sitä voi tietää..ajatuskin että joku mielikki katselee salaa ja kuuntelee ja juoruaa kampaamossa kaikkien asiat
y.l=yrjö laatta laadukas, minun kampaukseni on sitten kaunis, siitä tulee kiharapilvi kera tiaran ja rouva mielikki jurppala olisi hakunnut samanlaisen mutta ei ollut onneksi hiuksia niin paljoa! kiukkuisena se tyrkky-jurppala jäi istumaan ja kinamaan asiasta.
y.l=yrjö laatta, minä en halua olla ilkeä kerrassaan koskaan mutta nyt minua jo edelle käsin huvittaa, millaiselta rouva jurppala näyttää siinä merenneitotylliksessä! voi, voi, eihän se sovi ollenkaan ovat niin samanmallisia herra ja rouva jurppala!
y.l=ylen laatuisani olen valinnut näistä puvuista nyt tämän, katsos! merenhenkeä hiukan mutta vihreää ja kultaa kera kimalluksen sekä hihat katsos kuinka tuulen keveät kuin siivet! rinsessa kirjoitti:
ajatuskin että joku mielikki katselee salaa ja kuuntelee ja juoruaa kampaamossa kaikkien asiat
y.l=yrjö laatta laadukas, minun kampaukseni on sitten kaunis, siitä tulee kiharapilvi kera tiaran ja rouva mielikki jurppala olisi hakunnut samanlaisen mutta ei ollut onneksi hiuksia niin paljoa! kiukkuisena se tyrkky-jurppala jäi istumaan ja kinamaan asiasta.
y.l=yrjö laatta, minä en halua olla ilkeä kerrassaan koskaan mutta nyt minua jo edelle käsin huvittaa, millaiselta rouva jurppala näyttää siinä merenneitotylliksessä! voi, voi, eihän se sovi ollenkaan ovat niin samanmallisia herra ja rouva jurppala!
y.l=ylen laatuisani olen valinnut näistä puvuista nyt tämän, katsos! merenhenkeä hiukan mutta vihreää ja kultaa kera kimalluksen sekä hihat katsos kuinka tuulen keveät kuin siivet!Olisin niin mielelläni nähnyt sinut siinä merenneito-unelmassa... Tosin tuo vihreäsävyinen kultakimalleasu tuo varmasti esiin vartalosi kurvikkuuden vähintäinkin yhtä näyttävästi! Kyläkaupan koruosastolta siihen vielä sävyyn sopivat korvakorut, rannerenkaat ja smaragdikoristeinen tiara... jo huimaa ennenkö olen edes päässyt näkemäänkään..
Tiistai-illalla sitten nähdään kuka on valokuvaajien ykkössuosikki.. Kenellä on illan kaunein puku. Kysykööt minulta niin kerron ketä kamerat rakastavat..
Sekin selviää repeääkö rouva Jurppalan puku kesken pikkuleipäpöydän antimien napostelun..
Tosin on tunnustettava että minunkin juhlapukuni saattaa ahdistaa vyötäröltä. Taidan laittaa ne ylipainohälyttimet ennen linnaan astumista kenkiini ihan varan vuoksi..
Hyvää Yötä rakkaani.. ** mo-moisk!! (((***)))
Muistutathan minua huomenna että soitan lapsenvahtiasiasta dingmanille. Olen tässä tohinassa unohtanut sen asian kokonaan.
Riana ja George.. Nyt unille.. Tonttu kurkkii ja vetää muistikirjaan pitkän miinuksen kun vielä kuikuilette jalkeilla tähän aikaan.. Mitä.. minullekkin.. Öh.. Taitaa se minullekkin viivan laittaa mutta aikuiset saavat vähän lyhyemmän viivan.- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Olisin niin mielelläni nähnyt sinut siinä merenneito-unelmassa... Tosin tuo vihreäsävyinen kultakimalleasu tuo varmasti esiin vartalosi kurvikkuuden vähintäinkin yhtä näyttävästi! Kyläkaupan koruosastolta siihen vielä sävyyn sopivat korvakorut, rannerenkaat ja smaragdikoristeinen tiara... jo huimaa ennenkö olen edes päässyt näkemäänkään..
Tiistai-illalla sitten nähdään kuka on valokuvaajien ykkössuosikki.. Kenellä on illan kaunein puku. Kysykööt minulta niin kerron ketä kamerat rakastavat..
Sekin selviää repeääkö rouva Jurppalan puku kesken pikkuleipäpöydän antimien napostelun..
Tosin on tunnustettava että minunkin juhlapukuni saattaa ahdistaa vyötäröltä. Taidan laittaa ne ylipainohälyttimet ennen linnaan astumista kenkiini ihan varan vuoksi..
Hyvää Yötä rakkaani.. ** mo-moisk!! (((***)))
Muistutathan minua huomenna että soitan lapsenvahtiasiasta dingmanille. Olen tässä tohinassa unohtanut sen asian kokonaan.
Riana ja George.. Nyt unille.. Tonttu kurkkii ja vetää muistikirjaan pitkän miinuksen kun vielä kuikuilette jalkeilla tähän aikaan.. Mitä.. minullekkin.. Öh.. Taitaa se minullekkin viivan laittaa mutta aikuiset saavat vähän lyhyemmän viivan.laatan laadukas väki! ylös jo, aamu sarastaa ja tontut kurkkii ikkunoista.
y.l=ylen laatuisani, muista soittaa tänään dingmanille piikomisasiasta!
y.l=yrjö laadukas, jos et kuitenkaan laittaisi niitä ylipainohälyttimiä! katsos jurrppalan rouva puhui miehestään ilkeään sävyyn ja sanoi että se möhköfantti saa laittaa hälyttimet kinttuihinsa ja saa jättää jokaisen ruokalajin väliin ettei hälytin parahda! aika erikoista puhetta kun siviä-mielikki on aivan kuin miehensä kopio.
ajattele nyt y.l=yrjö laatuisa ja komea mies puvussa sekä ilman, jos kaksi hälytintä parkuisi kesken juhlien, nolatkoon jurppala itsensä, ei me aleta moiseen...sinulla toki on varaa herkutella vaikka kuinka, olet sinä niin linjakas ja harteilla varustettu. muiskis ukkoseni! rinsessa kirjoitti:
laatan laadukas väki! ylös jo, aamu sarastaa ja tontut kurkkii ikkunoista.
y.l=ylen laatuisani, muista soittaa tänään dingmanille piikomisasiasta!
y.l=yrjö laadukas, jos et kuitenkaan laittaisi niitä ylipainohälyttimiä! katsos jurrppalan rouva puhui miehestään ilkeään sävyyn ja sanoi että se möhköfantti saa laittaa hälyttimet kinttuihinsa ja saa jättää jokaisen ruokalajin väliin ettei hälytin parahda! aika erikoista puhetta kun siviä-mielikki on aivan kuin miehensä kopio.
ajattele nyt y.l=yrjö laatuisa ja komea mies puvussa sekä ilman, jos kaksi hälytintä parkuisi kesken juhlien, nolatkoon jurppala itsensä, ei me aleta moiseen...sinulla toki on varaa herkutella vaikka kuinka, olet sinä niin linjakas ja harteilla varustettu. muiskis ukkoseni!Huomenta rakas vaimo.. (((***)))...
Vai puheli se Siviä- Mielikki sellaisiakin.. Eipä olisi haitaksi vaikka hänkin hankkisi tohtorilta anturit kenkiinsä..
Olenko minä tosissaan niin sutjakka kuin väität?
Sitten tuo peili valehtelee. Samoin vaaka.. se näyttää että olen lihonut kesästä hidusen..
Kokeillaanpas näitä juhlahousuja tälleen varovasti.
Kas vaan, meneehän ne jalkaan! Ei hätää sen asian suhteen.
Huh.. Pelkäsin jo etten voi ottaakkaan juhlissa muuta kuin mustaa kahvia. Vielä kun paastoan tämän päivän niin voin herkutella huoletta huomenna linnan antimilla..
Täytyypä varmistaa se Hujasen lentokunto tänään.
On niin pitkä aika siitä kun itse lensin viimeksi etten oikein mielelläni tarttuisi Cessnan ohjaimiin.. Varsinkin kun se linnan booli kuulemma on aika tuhtia!
Saattaisi paluumatkasta tulla hidusen liian jännittävä yön pimeydessä.
Tietysti me voisimme majoittua yöksi Hälssinkiin.
dingman tuskin moittii jos palaamme vasta keskiviikkona iltapäivällä.
Tuokos se kuriiri tyllikset kotiin vai pitääkö ne hakea jostain? Ettei vain tulisi viime hetken kiire siinä asiassa.. Käy toteen se korsetti-tuohivirsu-unesi...- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Huomenta rakas vaimo.. (((***)))...
Vai puheli se Siviä- Mielikki sellaisiakin.. Eipä olisi haitaksi vaikka hänkin hankkisi tohtorilta anturit kenkiinsä..
Olenko minä tosissaan niin sutjakka kuin väität?
Sitten tuo peili valehtelee. Samoin vaaka.. se näyttää että olen lihonut kesästä hidusen..
Kokeillaanpas näitä juhlahousuja tälleen varovasti.
Kas vaan, meneehän ne jalkaan! Ei hätää sen asian suhteen.
Huh.. Pelkäsin jo etten voi ottaakkaan juhlissa muuta kuin mustaa kahvia. Vielä kun paastoan tämän päivän niin voin herkutella huoletta huomenna linnan antimilla..
Täytyypä varmistaa se Hujasen lentokunto tänään.
On niin pitkä aika siitä kun itse lensin viimeksi etten oikein mielelläni tarttuisi Cessnan ohjaimiin.. Varsinkin kun se linnan booli kuulemma on aika tuhtia!
Saattaisi paluumatkasta tulla hidusen liian jännittävä yön pimeydessä.
Tietysti me voisimme majoittua yöksi Hälssinkiin.
dingman tuskin moittii jos palaamme vasta keskiviikkona iltapäivällä.
Tuokos se kuriiri tyllikset kotiin vai pitääkö ne hakea jostain? Ettei vain tulisi viime hetken kiire siinä asiassa.. Käy toteen se korsetti-tuohivirsu-unesi...kuriiri kera palvelun on tuonut ne tyllikset jo ja eilen palautin kaikki muut paitsi sen vihreäkimalluskultaisentylliksen jhon pukeudun ja ihastutan kansan kera yrjön! y.l=ylen laiha olet minun silmissäni, taidan tekaista sinulle kunnon tuhdin hernespiiraan kera perunoiden sekä lihan.
y.l=ylen laadukkaalta näytät ja sangen ylpeä saan olla noin komeasta miehestäni! muiskis sinullekkin, kaikki muut asiat on reilassa paitsi hujanen kuljetuksinenn ja dingmanin tulo, mutta ihan olisi vallan ja mahdottoman mukavaa viettää kassasi yö helsingissä!
y.l=yrjö laadukas, ajatteles , kaksin laatan laadukasta laatuaikaa viettämässä rinsessa kirjoitti:
kuriiri kera palvelun on tuonut ne tyllikset jo ja eilen palautin kaikki muut paitsi sen vihreäkimalluskultaisentylliksen jhon pukeudun ja ihastutan kansan kera yrjön! y.l=ylen laiha olet minun silmissäni, taidan tekaista sinulle kunnon tuhdin hernespiiraan kera perunoiden sekä lihan.
y.l=ylen laadukkaalta näytät ja sangen ylpeä saan olla noin komeasta miehestäni! muiskis sinullekkin, kaikki muut asiat on reilassa paitsi hujanen kuljetuksinenn ja dingmanin tulo, mutta ihan olisi vallan ja mahdottoman mukavaa viettää kassasi yö helsingissä!
y.l=yrjö laadukas, ajatteles , kaksin laatan laadukasta laatuaikaa viettämässäSinä oletkin toiminut sähäkkäästi.. Jos se asusi on vähänkään yhtä hieno luonnossa kuin siinä kuvassa jota eilen katsoin niin povaan että joudut varustautumaan tummilla laseilla..
Valokuvaajien salamavalot kun räiskähtelevät kovin kirkkaina huomenillalla.
Sainkin jo tällävälin varmuuden Hujasen kunnosta.
Hän se siellä laittaa jo Cessnaa lähtökuntoon.. paino pudonnut 6 kiloa vatsataudin vuoksi!
dingmanilta odotan vastausta.. pistin tekstarin aamulla kun sen känny on aina pois päältä.
Luomisen tuskassa kai siellä saaressa pähkii..
Hommasin jo Kämp-hotellista meille sviitin..
Sain vielä saman huoneen kuin kesällä. Niin että kyllä tässä tunnelma alkaa nousta.. * moisk!!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Sinä oletkin toiminut sähäkkäästi.. Jos se asusi on vähänkään yhtä hieno luonnossa kuin siinä kuvassa jota eilen katsoin niin povaan että joudut varustautumaan tummilla laseilla..
Valokuvaajien salamavalot kun räiskähtelevät kovin kirkkaina huomenillalla.
Sainkin jo tällävälin varmuuden Hujasen kunnosta.
Hän se siellä laittaa jo Cessnaa lähtökuntoon.. paino pudonnut 6 kiloa vatsataudin vuoksi!
dingmanilta odotan vastausta.. pistin tekstarin aamulla kun sen känny on aina pois päältä.
Luomisen tuskassa kai siellä saaressa pähkii..
Hommasin jo Kämp-hotellista meille sviitin..
Sain vielä saman huoneen kuin kesällä. Niin että kyllä tässä tunnelma alkaa nousta.. * moisk!!kera yrjön! y.l=ylen laatuisani, huomasin sellaisen asian ,että minulla ei ole pukuun sopivia kenkiä? mitäs nyt tehdään?
y.l=ylen laatuisa laattaseni tulenko tennareilla kera tylliksen vaiko lapikkailla?
kaikessa tohinassa sellainen asia unohtui täysin ja vallan sekä kokonaan.
y.l=yritteliäs laatuisa herra laatta, tule kanssani penkomaan kenkäkaappia ja etsimään sopiva avokaspari kera laukun, laukku ! sitäkään ei ole? tarvitsenko sitä? rinsessa kirjoitti:
kera yrjön! y.l=ylen laatuisani, huomasin sellaisen asian ,että minulla ei ole pukuun sopivia kenkiä? mitäs nyt tehdään?
y.l=ylen laatuisa laattaseni tulenko tennareilla kera tylliksen vaiko lapikkailla?
kaikessa tohinassa sellainen asia unohtui täysin ja vallan sekä kokonaan.
y.l=yritteliäs laatuisa herra laatta, tule kanssani penkomaan kenkäkaappia ja etsimään sopiva avokaspari kera laukun, laukku ! sitäkään ei ole? tarvitsenko sitä?Härttinen... Juuri kun ehdin sinua kehua sähäkäksi asioiden hoitajaksi.
Etsitään nyt sitten mutta minä vähän luulen että tästä on lähdettävä kenkäkauppaan.. Oi voi...
Katoppas! Onhan täällä tällaiset.. Alligaattorinnahkaa ja kultasomisteita. Jalkasi sirous pääsee tässä kengässä näyttävästi esiin.
Vai että tennareissa.. Huh ja Höh!!
Laukkujakin näyttää olevan kuin pienessä laukkukaupassa.. Miten olisi tämä pieni ja siro iltalaukku.. Tai tuo toinen vähän isompi.
Mitä sinä sinne sisään aiot laittaa? Se riippuu vähän siitäkin..
Onneksi meillä miehillä ei pukeutuminen ole aivan niin taiteellista ja pikkutarkkaa.
Mutta jotain olen minäkin unohtaa.. Kunniamerkit!
Missäs laatikossa ne ovat..
Tuollahan ne. Kaikkia en kyllä ala ripustaa ylleni, näyttäisin joulukuuselta sen jälkeen ja ryhtikin siitä jo kärsisi...- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
Härttinen... Juuri kun ehdin sinua kehua sähäkäksi asioiden hoitajaksi.
Etsitään nyt sitten mutta minä vähän luulen että tästä on lähdettävä kenkäkauppaan.. Oi voi...
Katoppas! Onhan täällä tällaiset.. Alligaattorinnahkaa ja kultasomisteita. Jalkasi sirous pääsee tässä kengässä näyttävästi esiin.
Vai että tennareissa.. Huh ja Höh!!
Laukkujakin näyttää olevan kuin pienessä laukkukaupassa.. Miten olisi tämä pieni ja siro iltalaukku.. Tai tuo toinen vähän isompi.
Mitä sinä sinne sisään aiot laittaa? Se riippuu vähän siitäkin..
Onneksi meillä miehillä ei pukeutuminen ole aivan niin taiteellista ja pikkutarkkaa.
Mutta jotain olen minäkin unohtaa.. Kunniamerkit!
Missäs laatikossa ne ovat..
Tuollahan ne. Kaikkia en kyllä ala ripustaa ylleni, näyttäisin joulukuuselta sen jälkeen ja ryhtikin siitä jo kärsisi...kera kultasomisteen ja pieni iltalaukku! y.l=ylen laadukkaani olet aarre, miesten mies miesten joukossa! muiskis! pelastit juhlat kera tunnelman.
y.l=ylen lahjakkaan paljon sinulla noita prenikoita, et voi laittaa kerrassaan kaikkia tai saamme hommata sinulle rollaattorin jotta pysyt pystyssä ja miltä sellainenkin sitten näyttäisi.
y.l=ylen laadukas pari olemme, aamulla kirmaan kampaamo kutri tupee-lakan kampaamoon ja hiuslaite kera tiaran asennetaan kuntoon ja mallilleen, toivottavasti ei siviä mielikki ole paikalla, en kestäisi sitä kielevää uteliasta naikkosta huomisessa jännityksen tilassa.
- dingman
Hei Yrjö muu väki
Sain lastenhoito-viestisi. Sory että pidin puhelinta suljettuna. Tulen huomenna aamusta sinne. Olkaa vaan yö hotellissa linnareissun päälle.
Kirjaa on myyty mukavasti. Kauppias pyysi lisää toiset 3 kpl.
t. dingman- rinsessa
uutinen kerrassaan ja vallan!
y.l=ylen laatuisa, mehän voisimme ostaa dingmanin kirjoja ison kasan ja laittaa joululahjaksi sukulaisille ja tuttaville!
siinä dingmanin mieli kohenisi kun kirjaa kaupattaisiin useita kappaleita! rinsessa kirjoitti:
uutinen kerrassaan ja vallan!
y.l=ylen laatuisa, mehän voisimme ostaa dingmanin kirjoja ison kasan ja laittaa joululahjaksi sukulaisille ja tuttaville!
siinä dingmanin mieli kohenisi kun kirjaa kaupattaisiin useita kappaleita!.. oivallus!
Ehkä saisimme niitä tukkuhinnalla vähän edullisemminkin.. Täytyypä kysäistä asiasta herralta runoilijalta huomenna lisää.
Sinä voisit oikeastaan alkaa Y.laatta Ky:n markkinointipäälliköksi kun kehittelet noin selkeitä visioita.
Firma saisi uutta tuoretta verta siinä kaupassa.
Miksi menit noin kalpeaksi rakas.. Käytin ehkä väärää sanamuotoa tai jotain..- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. oivallus!
Ehkä saisimme niitä tukkuhinnalla vähän edullisemminkin.. Täytyypä kysäistä asiasta herralta runoilijalta huomenna lisää.
Sinä voisit oikeastaan alkaa Y.laatta Ky:n markkinointipäälliköksi kun kehittelet noin selkeitä visioita.
Firma saisi uutta tuoretta verta siinä kaupassa.
Miksi menit noin kalpeaksi rakas.. Käytin ehkä väärää sanamuotoa tai jotain..verta!!! y.l=ylen laatuisa mieheni ja kunnollinen suomen kansalainen, en minä voi enkä saata olla mikään markkinointipäällikkö jos minun pitää tuoretta vertani kaupata! kuka sitä sellaista edes ostaa?
y.l=yrjö laatuisani, toinenkin seikka , se supattelu pukin korvaan joka olikin dingman, ei kai dingman luule minun todella hänelle supatelleen suukoista ja hernespehkusta? rinsessa kirjoitti:
verta!!! y.l=ylen laatuisa mieheni ja kunnollinen suomen kansalainen, en minä voi enkä saata olla mikään markkinointipäällikkö jos minun pitää tuoretta vertani kaupata! kuka sitä sellaista edes ostaa?
y.l=yrjö laatuisani, toinenkin seikka , se supattelu pukin korvaan joka olikin dingman, ei kai dingman luule minun todella hänelle supatelleen suukoista ja hernespehkusta?.. kulunut klishee se tuore veri.. ei mitään verenluovutuksia firmalle ei ei ei..
Mutta ihan oikeasti sinusta tulisi hyvä lisä firman ydintiimiin.. Naisnäkökulmaa kaivataan kovasti ja paljon..
Voi ihan suotta murehdit sitä pukkiasiaa.. me jo dingmanin kanssa keskustelimme siitä sinun supsuttelustasi kohtsilleen silläaikaa kun valmistauduit poroajelulle..
dingman oli ensin säikähtänyt että mitä oikein puhut pukille mutta sitten oivalsi että luulit häntä minuksi... Hän päätti viedä omaa rooliaan loppuun saakka mutta oli ollut kuulemma hiki naamarin alla niitä sinun toiveita kuunnellessa.. Ihan reilusti vielä myönsi että kateeksi käy nyt Yrjö-setää kun sai niin söden rinsessan. Pari runoakin kertoi kirjoittaneensa sitten jälkeenpäin, innostuneen inspiraation vallassa..
Älä ole stten hänelle vihainen huomenna vaikkei hän kertonutkaan sinulle kuka pukin naamarin alla oli todellisuudessa.
Minäkin olen vain ylpeä sinusta.. olisin mielelläni ottanut sinun toiveesi vastaan pukkina.. Vaan vielähän tuota ehtii..
Tule tule Joulu Kultainen..- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. kulunut klishee se tuore veri.. ei mitään verenluovutuksia firmalle ei ei ei..
Mutta ihan oikeasti sinusta tulisi hyvä lisä firman ydintiimiin.. Naisnäkökulmaa kaivataan kovasti ja paljon..
Voi ihan suotta murehdit sitä pukkiasiaa.. me jo dingmanin kanssa keskustelimme siitä sinun supsuttelustasi kohtsilleen silläaikaa kun valmistauduit poroajelulle..
dingman oli ensin säikähtänyt että mitä oikein puhut pukille mutta sitten oivalsi että luulit häntä minuksi... Hän päätti viedä omaa rooliaan loppuun saakka mutta oli ollut kuulemma hiki naamarin alla niitä sinun toiveita kuunnellessa.. Ihan reilusti vielä myönsi että kateeksi käy nyt Yrjö-setää kun sai niin söden rinsessan. Pari runoakin kertoi kirjoittaneensa sitten jälkeenpäin, innostuneen inspiraation vallassa..
Älä ole stten hänelle vihainen huomenna vaikkei hän kertonutkaan sinulle kuka pukin naamarin alla oli todellisuudessa.
Minäkin olen vain ylpeä sinusta.. olisin mielelläni ottanut sinun toiveesi vastaan pukkina.. Vaan vielähän tuota ehtii..
Tule tule Joulu Kultainen..ylen laatuisa oma pukkini kera joulun ja muutenkin.
hetken jo luulin että joudun kauppaamaan omaa tuoretta vertani, risessan veri kun on sangen arvokasta luovutettavaksi ihan noin vain.
y.l=yrjö laadukas, en minä suinkaan enkä ollenkaan voisi olla dingmanille vihainen, olisihan se jo ollut pettymys lapsillekkin jos pukki olisi suinpäin syöksynyt karkuun taihi huutanut olevansa joku muu kuin aito pukki!
y.l=yrjö laattaseni, on minulla toiveita sinunlaisellesikin pukille, niitä voinkin sitten aatonaattona alkaa sinulle supsuttelemaan. rinsessa kirjoitti:
ylen laatuisa oma pukkini kera joulun ja muutenkin.
hetken jo luulin että joudun kauppaamaan omaa tuoretta vertani, risessan veri kun on sangen arvokasta luovutettavaksi ihan noin vain.
y.l=yrjö laadukas, en minä suinkaan enkä ollenkaan voisi olla dingmanille vihainen, olisihan se jo ollut pettymys lapsillekkin jos pukki olisi suinpäin syöksynyt karkuun taihi huutanut olevansa joku muu kuin aito pukki!
y.l=yrjö laattaseni, on minulla toiveita sinunlaisellesikin pukille, niitä voinkin sitten aatonaattona alkaa sinulle supsuttelemaan... valmiina huomista varten.. harjoittelin jo ilmeenikin peilin edessä sitä kättelyä varten. Se pitää olla ylvään kohtelias ja sopivasti nöyrä.. ja silmiin pitää katsoa koko ajan!
Sinä tietysti niiata niksautat nätisti..
Mitähän siinä pitäisi oikein sanoa.. Sanonko vaan että terveiset Laattajärveltä.. tässä on minun puolisoni rinsessa Tiana. Vaikka kyllä sen nyt muutenkin näkee että me liikumme kaksin..
Sinä voisit vaikka ohimennen kertoa olevasi kuninkaallista sukua.. tekisi vaikutuksen ihan taatusti. Mutta Adubasta ei sitten puhuta halkaistua sanaa. Siellä on nimittäin Aduban sukua vieraana.. Bangaalian suurlähettiläs on Aduban serkku.
Jurppaloidenkaan kanssa ei kannata alkaa sanailemaan muutakuin ne pakolliset irvistellen kerrotut hauskan illan toivotukset.. Parempi pysyä niiden selän takana ja seurata vaivihkaa syrjäsilmällä.
Tanssia saat kyllä varmasti tarpeeksesi, tottakai muidenkin kanssa jos annat myös minulle saman oikeuden..
Sinne saattaa muuten tulla muuan ystäväni..nimittäin Hesperian puiston Kreivitär.
Onkin jo aikaa kun olen hänet viimeksi tavannut.
No, mennäänpä nukkumaan.. Hyvää yötä..
Voit sinä jo nytkin supsutella jotain korvaani jos ei uni tule heti silmään.. (((***)))- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. valmiina huomista varten.. harjoittelin jo ilmeenikin peilin edessä sitä kättelyä varten. Se pitää olla ylvään kohtelias ja sopivasti nöyrä.. ja silmiin pitää katsoa koko ajan!
Sinä tietysti niiata niksautat nätisti..
Mitähän siinä pitäisi oikein sanoa.. Sanonko vaan että terveiset Laattajärveltä.. tässä on minun puolisoni rinsessa Tiana. Vaikka kyllä sen nyt muutenkin näkee että me liikumme kaksin..
Sinä voisit vaikka ohimennen kertoa olevasi kuninkaallista sukua.. tekisi vaikutuksen ihan taatusti. Mutta Adubasta ei sitten puhuta halkaistua sanaa. Siellä on nimittäin Aduban sukua vieraana.. Bangaalian suurlähettiläs on Aduban serkku.
Jurppaloidenkaan kanssa ei kannata alkaa sanailemaan muutakuin ne pakolliset irvistellen kerrotut hauskan illan toivotukset.. Parempi pysyä niiden selän takana ja seurata vaivihkaa syrjäsilmällä.
Tanssia saat kyllä varmasti tarpeeksesi, tottakai muidenkin kanssa jos annat myös minulle saman oikeuden..
Sinne saattaa muuten tulla muuan ystäväni..nimittäin Hesperian puiston Kreivitär.
Onkin jo aikaa kun olen hänet viimeksi tavannut.
No, mennäänpä nukkumaan.. Hyvää yötä..
Voit sinä jo nytkin supsutella jotain korvaani jos ei uni tule heti silmään.. (((***)))laatan perhe!
y.l=yrjö laatuisa joko mennään?
tai minä menen ensin kampaukseen ja sittenkö mennään?
annas suukko sillä nyt hermostuttaa kerrassaan mahdottomasti!
y.l=yrjö laatta, siis ei puheita adubahista, ei muinaisista, ei puhella jurppaloille, niiata niksautan.
eiköhän se onnistu. rinsessa kirjoitti:
laatan perhe!
y.l=yrjö laatuisa joko mennään?
tai minä menen ensin kampaukseen ja sittenkö mennään?
annas suukko sillä nyt hermostuttaa kerrassaan mahdottomasti!
y.l=yrjö laatta, siis ei puheita adubahista, ei muinaisista, ei puhella jurppaloille, niiata niksautan.
eiköhän se onnistu... kun se on mahdollista. Olisi niin mukavaa levätä ensin tovi hotellissa ja käydä vielä suihkussa ennen iltaa.
Menehän sinä kultaseni sinne kampaajalle, minä silläaikaa laitan täällä jotain pientä syötävää.
Täytyy vielä lukea läpi tuota Kuka kukin on- kirjaa.. Siellä on niin monta ihmistä jotka ovat kasvoiltaan tuttuja mutta en saa ilveelläkään päähäni keitä he ovat..
Niinkuin nyt tuokin.. katsoppas.. Monet kerrat olen tämän kaverin kanssa naureskellut maailman menoa boolimaljan ääressä.. Ei ole tullut kysytyksi nimeä.. ai se on ministerismiehiä..
Taisipa muuten Hujanen päräyttää jo tuonne rantaan.. Kuului sen sorttista ääntä.
Nyt kuule kiireellä kampaajalle. Vieköön Huju sinut tila-autolla.. Älkää kaahatko kuitenkaan.
Tässä raikas aamusuukko... * smack!!- rinsessa
Y.Laatta kirjoitti:
.. kun se on mahdollista. Olisi niin mukavaa levätä ensin tovi hotellissa ja käydä vielä suihkussa ennen iltaa.
Menehän sinä kultaseni sinne kampaajalle, minä silläaikaa laitan täällä jotain pientä syötävää.
Täytyy vielä lukea läpi tuota Kuka kukin on- kirjaa.. Siellä on niin monta ihmistä jotka ovat kasvoiltaan tuttuja mutta en saa ilveelläkään päähäni keitä he ovat..
Niinkuin nyt tuokin.. katsoppas.. Monet kerrat olen tämän kaverin kanssa naureskellut maailman menoa boolimaljan ääressä.. Ei ole tullut kysytyksi nimeä.. ai se on ministerismiehiä..
Taisipa muuten Hujanen päräyttää jo tuonne rantaan.. Kuului sen sorttista ääntä.
Nyt kuule kiireellä kampaajalle. Vieköön Huju sinut tila-autolla.. Älkää kaahatko kuitenkaan.
Tässä raikas aamusuukko... * smack!!olipas kiireellä tehty reissu kampaajalle mutta lopputulos on sangen kaunis!
y.l=ylen laadukas miekkoseni, katsos mikä kiharapilvi-viehkotti täältä tulee!
mitäs sanot y.l=yrjö laatta?
vielä puku illalla päälle ,kengät kera laukun, niin kaikki on niinkuin pitää, vielä sinä y.l=ylettömän laadukas salskea yrjö käsipuoleen, niin menee jurppalalta kieli solmuun!
matkaan siis! onkos dingman tullut? lapset suukolle isi ja äiti lähtee linnaan! ei riana ei vankilaan vaan resitentin juhliin, katsotte sitten televisiosta dingmanin kanssa näkyykö isi ja äiti siellä!
muiskis ja muiskis!
y.l=yrjö laadukas laatan herra, tules muiskulle sinäkin, muiskis!
onko se dingman tullut, et vastannut vielä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1153153- 122046
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371895Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4011763Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101201- 131196
- 201059