Haluaisin tässä välissä kunnioittavasti huomauttaa, etten vihaa naisia. Uskon myös, että palstalta löytyy muitakin miespuolisia kirjoittajia jotka eivät vihaa naisia.
Tässä on viimeaikoina tullut vastaan aika reippaasti negatiiviseen tapaan palstan miehet kategoroivia kirjoituksia. Oletteko te naiset tosiaan sitä mieltä, että jos kirjoittaa tällä palstalla jotain, on automaattisesti sovinisti? Onko niin vaikea hyväksyä miesten mielipiteitä että ne on heti hylättävä ja miehet haukuttava? Muunmuassa seksinostolaista keskustellessa mielipiteensä esiin nostetut miehet teilattiin aika tehokkaasti mutta argumentit jätettiin huomioitta.
Ja jos mies kritisoi jotain feminismiin liittyvää negatiivista ilmiötä, se ei automaattisesti tee hänestä puutteessa elävää naisvihaaja-sovinistia, joka ramppaa huorissa ja kittaa kaljaa kalsareissa.
Kovasti tällä palstalla jatketaan hokea, että naisten mielipiteitä ei arvosteta eikä oteta huomioon, mutta onko ratkaisu tähän ongelmaan saman kohtelun toistaminen?
(Olen itsekkin huomannut, että palstalla juoksee joitain idiootti-miehiä, jotka tarkoituksella kirjoittavat idioottisia asioita, mutta älkää yleistäkö kaikkia palstan miehiä näihin "Naistet kuuluu nyrkin ja hellan väliin"-miehiin, pliis?)
- Dekas
(PS, disclaimer: En käy huorissa, en ole puutteessa, en vihaa naisia, en ole väkivaltainen, en ole idiootti, en käytä viinaa, en haise pahalta, en omista sohvaa, vihaan kaljaa, olen parisuhteessa.)
Kaikki palstan miehet eivät vihaa naisia
11
1658
Vastaukset
- P.e.p.e.
Eikö se paremminkin ole todennäköistä. Mielestäni kuitenkin aika moni mies kirjoittaa tänne hyvinkin tasa-arvoisessa hengessä ja eikö se ole feministeille tärkeää. Itse suon naisille tiettyjä etuoikeuksia mutta niihin ei mielestäni kuulu se, että miestä mollataan. Kummastakin sukupuolesta löytyy "idiootteja", tosin en ole siitäkään aivan varma, kenen tehtävä moisen tittelin saaja on määrittää.
- I.Loyola
Se, että joku mies yleensä laatii tuollaisen julistuksen on vain osoituksena siitä, että femakot ovat onnistuneet ainakin osalle yleisöä tarjoamaan seuraavan valheen totuutena:
Feminismin arvostelu= (kaikkien) naisten vihaaminen
Mieletön päätelmä mielettömältä liikkeeltä, mutta kukapa odottikaan muuta. - takkutukka
olen naimisissa. Ihan onnellisesti, ja tälläkin hetkellä puolisoni katsoo jotain kotimaista elokuvaa ja varmaan ihmettelee mitä hemmettiä täällä naputan.
Se että pitäisi naisista, arvostaisi heitä jne. ei todellakaan tarkoita että pitäisi hyväksyä feministinen näkökanta tähän maailman. Ei läheskään kaikki naisetkaan kannata sitä.
Siinä on paljon ristiriitoja. Esimerkiksi juuri luin erään kannanoton jossa valitettiin kuinka naisia on yksinhuoltajina ja tätä kautta heidän toimeentulonsa on tiukkaa. Voisi heti heittää vastaukseksi että miksi ne (feministi?) naiset siellä sosiaalivirastoissa aina antaa lapset naiselle eron sattuessa. Kaikkea ei voi aina saada. Helppoa toimeentuloa, vapaa-aikaa jne ja samalla lapsiperheen. Moni yksinhuoltaja kyllä tietää tämän, mutta tietenkin kun heille kaupataan "miehistä yhteiskuntaa" syylliseksi vaikkapa siihen että on "matti kukkarossa" niin ainahan se on mukavempi syyllinen kuin vaikkapa oma itse tai omat valinnat.- ^**^
Voisin kuvitella, että lapsille tulisi aika turvaton olo asuessa isän kanssa, jonka suurin tehtävä isänä on ollut kuskata lapsi päiväkotiin tai kouluun. Jos lapsi on tottunut aina huolissaan kääntymään äidin puoleen.
- takkutukka
^**^ kirjoitti:
Voisin kuvitella, että lapsille tulisi aika turvaton olo asuessa isän kanssa, jonka suurin tehtävä isänä on ollut kuskata lapsi päiväkotiin tai kouluun. Jos lapsi on tottunut aina huolissaan kääntymään äidin puoleen.
koitat vaan ärsyttää...
- ^**^
takkutukka kirjoitti:
koitat vaan ärsyttää...
Koitin vain tuoda esiin lapsen näkökulmaa.
- takkutukka
^**^ kirjoitti:
Koitin vain tuoda esiin lapsen näkökulmaa.
aikas hyvä ja oikeudenmukainen käsitys isänä olemisesta.
No samoin tässä voisi todeta että mitä ne "akat aina rutkuttaa" jos vähän pyykkiä pesevät ja vaippoja vaihtavat. Aina kiukkusia joten luulisi että lasten on parempi isän kanssa.
- Yks vakivieras
En myöskään vihaa naisia, elän parisuhteessa suomalaisen akateemisen naisen kanssa, olen täysin raitis ja savuton, hoikka ja hyväkuntoinen, kiltti koti-ihminen. En ole väkivaltainen enkä ole koskaan käynyt huorissa. Siisti, sohvaton, ja fiksu. Silti olen saanut kuulla ties mitä, en jaksa edes luetella, vain siksi että olen hiukan avarakatseisempi kuin feministit, ja monesta asiasta erimieltä ihan faktapohjalta. Enkä hyväksy fasismia missään muodossa, koska historia on osoittanut mihin se johtaa.
- naisista
"Oletteko te naiset tosiaan sitä mieltä, että jos kirjoittaa tällä palstalla jotain, on automaattisesti sovinisti? Onko niin vaikea hyväksyä miesten mielipiteitä että ne on heti hylättävä ja miehet haukuttava?"
Ei automaattisesti, ei toki. Mutta kun aloitus tai vastaus on muotoiltu siihen malliin, että niin voi päätellä kirjoituksen sisällöstä tai mielipiteistä, niin silloin kyllä. - nain-en
"Ja jos mies kritisoi jotain feminismiin liittyvää negatiivista ilmiötä, se ei automaattisesti tee hänestä puutteessa elävää naisvihaaja-sovinistia, joka ramppaa huorissa ja kittaa kaljaa kalsareissa."
Kirjoituksessasi oli pointtia, mutta tämä särähti silmissäni.
Itse en ajattele naisvihaajan olevan perusjuntti kaljan kittaaja, päinvastoin. Olen omassa elämässäni huomannut että ne kaljankittajat perusmiehet on niitä mukavimpia ja rennoimpia tapauksia miehiksi.
Poikkeuksia toki löytyy.
Itselle naisvihaajan ruummiillistuma on sellainen bisness-tyyliin pukeutuva snobi, sosiaalinen ja yhteiskunnallinen kiipijä, joka ei siedä tulla naisen ohittamaksi missään asiassa.
Äh, no anti olla. sanoin vaan mielipiteeni.Olet kyllä varsin oikeassa tuon business-snobi jutun suhteen. Sellaisen tyypin miehet ovat usein hyvin itsekeskeisiä eivätkä juuri naisia arvosta. Tosin, business-snobit eivät arvosta juuri muita miehiäkään. Ja naisen päihittämäksi joutuminen vaikuttaa olevan kyseisen mallin miehille jotenkin umpikauhea kokemus. Omissa silmissäni business-snobi ei rekisteröidy miehenä, vaan he ovat lähempänä sieluttomia olentoja jotka välittävät vain rahasta, MBW:stä ja uusista mustista aurinkolaseista.
Silti mielestäni Stereotyypillinen Huono Suomalainen Mies(TM) on se kaljaa kittaava umpijuoppo naistenhakkaaja sohvallaan...
- Dekas
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796