Tällä palstalla yleistykset lentelee suuntaan jos toiseenkin. Ajattelin kysäistä, mikä olisi sellainen stereotypia tai yleistys joka itseäsi ärsyttää erityisesti?
Kyseisen stereotypian ei tarvitse olla pelkästään miehiin tai naisiin kohdistuva, mikä tahansa käy.
Itseäni on aina rasittanut eri seksuaalivähemmistöjen (siis aivan kaikkien) erilainen stereotypiointi ja niihin kohdistuva vihamielisyys. Se on aina tuntunut jotenkin idioottimaiselta.
(Ja tällä palstalla kaikki miehet typeryksiksi yleistävä stereotypia on myös rasittava)
- Dekas
Stereotypia josta haluat eroon?
12
715
Vastaukset
- P.e.p.e.
... sälyttäminen ongelma kaikkien miesten niskaan, niidenkin jotka ovat valmiita puolustamaan naista väkivaltatilanteessa. Suurin osa miehistä on jo ihan kasvatuksen johdosta näin asennoitunut. Kysymys (kuten niin usein muutenkin) on yksilötason ongelmista. Sitä en kiellä, etteikö väkivaltainen käytös (fyysinen) olisi vallitsevampi ominaisuus miehillä. Uskon kuitenkin, että jos tätä ei niin kovasti sukupuolitettaisi, voitaisiin päästä parempiin tuloksiin. Joskus eittämättä tulee mieleen, onko se edes syyllistäjien tarkoitus.
- jorojukka-kukka
Minua ärsyttää ja väsyttää tuo ainainen stereotyyppinen ajattelumalli, että nainen, joka haluaa edistää naisten asemaa ei voi olla heteroseksuaali. :(
- nut-tu
Stereotypiat ärsyttää.
Katseltais ihmisiä yksilöinä. Ei miehenä, naisena,,,- aatos
vastaus. kun joku vielä tietäis, miten tuo toimii.
- nut-tu
aatos kirjoitti:
vastaus. kun joku vielä tietäis, miten tuo toimii.
En minäkään tiedä vielä, miten se toimii, mutta harjoittelen...
- P.e.p.e.
... ehkä sekin on joissain tapauksissa perusteltua ja selkeyttää hahmottamista. Minusta raja menee siinä, pyritäänkö yleistyksellä vaikuttamaan ihmisten mielipiteisiin; propaganda, mustamaalaus jne. Välttämättä positiivinenkaan yleistys ei ole hyvä, sillä silloin se saattaa peittää alleen ratkaisemattomia ongelmia.
- neitiX
Jaan kanssasi ärsyyntymisen sukupuolivähemmistöjen stereotypioinnista. Kirjoitit joku aika sitten erittäin hyvän vastineen johonkin ketjuun, oli kuin omasta kynästäni, mutta paremmin kirjoitettu.
Toisekseen ärsyttää se, että jos toimii s.p.vähemmistöjen kanssa tai "puolustelee" heitä idioottimaisilta kommenteilta, on itsekkin heti johonkiin s.p.vähemmistöön kuuluva. - Kaappisovinisti
Sovinisnistiksi nimitellään nykyisin aivan liian helposti. Se ei ole jokaisen miehen kutsumanimi vaan arvonimi joka pitää ansaita työllä ja vaivalla. Lainaan itseäni:"Sovinistit ovat kotirintamamiehiä jotka jatkuva alistaminen, solvaaminen, esineellistäminen ja sorto on saanut kiipeämään poterosta ja huutamaan väsyneellä mutta vimmaisella äänellä : "NYT RIITTÄÄ!!!" Joku raja se on paskan nielemis kyvylläkin, ja monella miehellä se mitta alkaa olla täynnä. Sovinistit ovat sankareita, toisessa ajassa nämä miehet menivät nurkumatta etulinjaan kun me muut olimme töissä rättivarastolla tai keittiössä."
Olen tietenkin liikuttunut ja ylpeä jos minua kutsutaan sovinistiksi, mutta: en todellakaan ole ansainnut sitä kunniaa. Siinä missä sankarillinen sovinisti antaisi ilkeän femakon kuulla kunniansa, minä lymyilen puskissa ja mietin että on pakko teeskennellä mukavaa, muuten menee maine eikä enää saa pillua. Vaitettavasti kaikki eivät pysty sovinismiin vaikka siitä haaveilemmekin.- Sanelman
Sovinistitkin ovat jakaantuneet eri lahkoihin. Kuulut piipertäjäsovakoiden lahkoon, joka on vaarattomin ja huvittavin joskin meluisin sovakkolajike.
- Kaappisovinisti
Sanelman kirjoitti:
Sovinistitkin ovat jakaantuneet eri lahkoihin. Kuulut piipertäjäsovakoiden lahkoon, joka on vaarattomin ja huvittavin joskin meluisin sovakkolajike.
Sinä sen sijaan olet ällöttäväkusipääfemakko joka on feministi lahkoista suurin ja oikeastaan ainoa, valitettavasti.
- meikämie
Ärsyttä homoseksualainen sterestypioiminen. Tyyliin:
Homomies; trendikäs, naismainen, komea, kaunis, itseänsä hoitava, täydellinen ihminen, voi opettaa jopa heteromiehenkin sivistyneeksi,
Lesbo: kalju, piikkitukkainen, sänkipäinen, läski, kovaääninen femakkoääliö, miestenvihaaja, ruma.
Erityisesti ällöttää homoseksuaalisten miesten jonkinlainen kanonisoiminen fantastisiksi, komeiksi, kauniiksi ja hienoiksi, kulttureilleiksi ja fiksuiksi ubermenscheiksi, vaikka en sinänsä vihaa tai inhoa ketään seksuaalisen suuntautumisen perusteella. - viitaten
Stereotypia, jonka mukaan mies ei ole yhtä kykenevä tekemään jokapäiväisiä kotitöitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796