Ainoa toimiva menetelmä on:
1. 100 uutta kamera-autoa käyttöön välittömästi.
2. Sakkotaulukko 5km 50€...25km 1250€ normaalit päiväsakot.
3. Yli 25 km kortti pois 3 kuukaudeksi.
4. Perässä roikkuville samankaltaset sakot.
5. Rekkojen ylinopeudet lopetetaan välittömästi.
6. 3 törkeää liikenteen varantamista,kortti pois vähintään 10 vuotta. Pahimmissa tapauksissa ainiaaksi.
7. Jos aiheuttaa likenneonnettomuuden,missä ihminen kuolee, ja siinä yhteydessä syyllistyy törkeän liikenteen vaarantamiseen, vähintään 8 vuotta ehdotonta.
8. Tiet yritetään pitää vähintään nykykaltaisessa kunnossa.
9. Koulujen,lapsitarhojen,jne lähellä pitää valvoa huomattavasti enemmän.
10. Alkoholistit, jotka ajavat autoa jatkuvasti juovuksissa,pakkohiotoon.
Liikennekuolleiden vähentämiseen.
30
2019
Vastaukset
- PerSE
mitä vielä lisää päätäntä valtaa kouluttamattomille ,asennevammaisille ja tuomaria leikkiville poliiseille...
vasta painoksi vaikka poliisien kivittäminen (kuten aikoinaan kivitettiin väärä uskoisia )jos on asennevaamisesti käytetty mielivaltaa (jota käytetään joka helvetin päivä mileyi jokaisessa tehtävässa ainakin jos ollaan liikenteen kanssa tekemisessä )
8-10:ssa jokseenkin järkeä mutta edellä mainitut muut vesittää järkevätkin eli enpä kannata vaan todella pakkohoitoon ohjattava tyyppi olet... - samalla
lista myös toimenpiteistä, joilla väkivaltarikoksia ja ulkomaalaistaustaisten tekemiä rikoksia vähennetään.
- pakolliseksi
seuraamaan jokaista autoa, muuten ei saa lähteä ajamaan. Demarit ja vihreät kyllä maksaa.
- esim :
JKL-TRE välillä saatte esimakua turvallisesta huomisesta keskikaistalla olevien kaiteiden myötä, eihan kaiteiden määrä % matkasta mikään huima ole mut suunta on oikea , näitä lisää
ainakin ohituskaistojen kohdalla mainio asia koska juuri silloin on hallinnanmenetys mahdollisuus suurimmillaan kun "luvalla" pitäis päästä ohitse...niitä on paljon ja lisää rakennetaan. Rekkoja on hyytynyt, tai kaatunut niillä kapeilla osuuksilla jo vaikka kuinka monta kertaa. Siinä on sitten pitkä jono autoja täysin jumissa, ohi ei pääse, eikä kääntymään takaisin, eikä peruuttamaan.
Uskon kuitenkin, että tuollaisten teiden valmistuttua kaikkialle Ruotsin pääteille, niitä ryhdytään muuttamaan nelikaistateiksi, keskikaidehan on jo valmiina. Suomessa ne taitavat jäädä ohituskaistoitetuksi, hyvä kuitenkin edes se siinä mielessä, että vastaantuleva poliisiauto ei niin vaan pääsekään pyörähtämään perään.- Auto--Antero
Kairakettu kirjoitti:
...niitä on paljon ja lisää rakennetaan. Rekkoja on hyytynyt, tai kaatunut niillä kapeilla osuuksilla jo vaikka kuinka monta kertaa. Siinä on sitten pitkä jono autoja täysin jumissa, ohi ei pääse, eikä kääntymään takaisin, eikä peruuttamaan.
Uskon kuitenkin, että tuollaisten teiden valmistuttua kaikkialle Ruotsin pääteille, niitä ryhdytään muuttamaan nelikaistateiksi, keskikaidehan on jo valmiina. Suomessa ne taitavat jäädä ohituskaistoitetuksi, hyvä kuitenkin edes se siinä mielessä, että vastaantuleva poliisiauto ei niin vaan pääsekään pyörähtämään perään.Tuo on ainoa lohtu noilla typerillä teillä. Joskus prätkälläkin liikkuvana, minua kauhistuttaa nuo Ruotsin vaijerikaiteet.
Sinne kun esim. renkaan puhjetessa ajautuu, sahaa vaijeri äijän poikki ja tolpan kohdalla tulee se äkkipysäys.
Kaiteita muuttamalla olisi hieman parempi.
Kuitenkin ilman kaiteita jäisi suurin mahdollisuus henkiin jäämisestä esimerkkitapaukssa. Vastaantulija voi väistää ja onhan siinä se kaistanleveys pelivaraa. Auto--Antero kirjoitti:
Tuo on ainoa lohtu noilla typerillä teillä. Joskus prätkälläkin liikkuvana, minua kauhistuttaa nuo Ruotsin vaijerikaiteet.
Sinne kun esim. renkaan puhjetessa ajautuu, sahaa vaijeri äijän poikki ja tolpan kohdalla tulee se äkkipysäys.
Kaiteita muuttamalla olisi hieman parempi.
Kuitenkin ilman kaiteita jäisi suurin mahdollisuus henkiin jäämisestä esimerkkitapaukssa. Vastaantulija voi väistää ja onhan siinä se kaistanleveys pelivaraa.Ne vaijerikaiteet ovat hirveän rumatkin, jotenkin tulee mieleen keskitysleirit.
- kaaharimies kysyy
Jos lähettää 10000 euroa jo ennakkoon niin eivät sitten edes pysäytä, rahaa on niin että ei paskalle taivu :D
- somm
Nonii.. täähän on fiksua, kaikki kansalaiset vois saman tien laittaa holhoukseen alaisiks ja lailla määrätä pehmustetut pyöreät seinät joka kotiin.
Ylinopeus on kuitenkin aika pieni syyllinen jos vertailee syitä liikennekuolemiin. Akuutit sairaskohtaukset ja muut vastaavat syyt aiheuttavat onnettomuuksia valtavasti.
Ja kaikkihan me joskus kuollaan, syystä tai toisesta. Vaikka autoilu kiellettäisiin kokonaan.. - Ohjaamotarkkailija
Miten pysytkään housuisasi? Kun et pääse määräilee toisia... Jos olisit liikenneministeri joksi olenkin jo sinua "toivonut". Voisi olla että,joku yhtä tyhmä voisi jopa kanssasi samaa mieltä. Mutta onneksemme sinäkin olet yhtä pieni vaikuttamaan kuin me muutkin. Ottaisit nyt yhteyttä Linkolaan ja menisit sinne metsään noitumaan "hyviä" ideoitasi.
Tiedätkö että,olet poliisin silmissä samalla tasolla kun me muutkin...- finnbulli
voimassa Norjassa.
6 ja 7 ovat voimassa Ranskassa.
Rekkojen ylinopeudet ovat minulle henkilökohtaisesti suurin vaara liikenteessä.
Liikenteen juopoille on pakko tehdä jotakin. - Auto--Antero
finnbulli kirjoitti:
voimassa Norjassa.
6 ja 7 ovat voimassa Ranskassa.
Rekkojen ylinopeudet ovat minulle henkilökohtaisesti suurin vaara liikenteessä.
Liikenteen juopoille on pakko tehdä jotakin.Paljonko haittaa, jos rekka ajaa ohitsesi motarilla 100km/h lasissa, kun itse nysväät 70km/h?
Vaihdatko kaistaa rekan eteen, esitellen jarruvalojasi? - finnbulli
Auto--Antero kirjoitti:
Paljonko haittaa, jos rekka ajaa ohitsesi motarilla 100km/h lasissa, kun itse nysväät 70km/h?
Vaihdatko kaistaa rekan eteen, esitellen jarruvalojasi?vastaan,tavallisillä maanteillä.
- sinivilkku
finnbulli kirjoitti:
vastaan,tavallisillä maanteillä.
kannattaisi pysyä omalla kaistallasi, ja siellä oikeassa reunassa.
Rekat tulee ja menee, aivan kuten kaikki muukin liikenne. - finnbulli
sinivilkku kirjoitti:
kannattaisi pysyä omalla kaistallasi, ja siellä oikeassa reunassa.
Rekat tulee ja menee, aivan kuten kaikki muukin liikenne.uutinen!!
"Rekat tulee ja menee, aivan kuten kaikki muukin liikenne." finnbulli kirjoitti:
vastaan,tavallisillä maanteillä.
Vai mistä näet, että vastaasi tulevat rekat ajavat ylinopeutta?
Rekatko pelottaa? Sitä se paska tiestö teettää.- vastaan
sinivilkku kirjoitti:
kannattaisi pysyä omalla kaistallasi, ja siellä oikeassa reunassa.
Rekat tulee ja menee, aivan kuten kaikki muukin liikenne.myös perä edellä, jos et tienny...
- joo
Herää pahvi todellisuuteen!! Jos rekat pelottaa niin mee lääkäriin!!!
1-3. Olen periaatteessa samaa mietä, mutta en nykyisillä T-Fordille säädetyillä rajoituksilla.
4 kohtaa riittäisi, että edes ryhdyttäisiin valvomaan, jopa sakottamaan.
5. Rekkojen kohdallla nopeus e ole ongelma, vaan turvaväli ja tilannenopeus.
6. Ok, jos törkeän määriteltä on realistinen, eikä sinun kaltaisesi.
7. Pitäisi olla ainakin 100% pitävä näyttö ja se törkeä kts. edellä, huomioitava myös muiden provosoiva toiminta.
8. Teiden kuntoa pitää pystyä jopa parantamaan. Onhan tiet rakennettu aikanaan huonommalla elintasolla kuin nyt.
9-10 minä hyväksyn.
====================
Omia juttuja:
11. Alkoholi yksinäään, joka on suurin yksittäinen tappojen aiheuttaja, siis toimeenpanoon sun kohta 7.
12. Itsemurhia ei laskettaisi liikennekuolemiksi.
13. Näkökyky tulisi testata ns "vauhtinäkötestinä".
14. Iäkkäiden kuljettajien tulisi todistaa ajotaitonta puolueettoman tarkastajan toimesta, ei sukulaisen alekirjoituksella.
15. "Kairaketulla" oli monta hyvää ideaa....
PS. Ei ole ongelma vähentää sinänsä kuolemia riittävän rajuilla rajoitteilla, mutta sitä ei voi tehdä KOHTUUTOMALLA liikkumisen rajoittamisella. Jos tosiaan näin on, minä myyn autoni, jätän työni ja ryhdyn pultsariksi, yhteiskunnan riesaksi.....- finnbulli
vaikka olet melko lailla sama mieltä.
finnbulli kirjoitti:
vaikka olet melko lailla sama mieltä.
Nykyisilla rajoituksia 25km/h ylitys ei ole mitään "törkeää liikenteen vaarantamista", näin ollen ko. sakotuksen kiristäminenkin on persiistä.
- ykluy
Sä oot nero!!!
- Palstatotuus
Olet ihan väärässä joten korjataan nuo virheet.
1. Kaikki kameravalvonta lakkautettava heti koska se on vaarallista.
2. Sakkotaulukko siten että vasta 40km/h ylityksestä rikesakko ja päiväsakko pois.
3. Kortti pois vaan alinopeutta ajavilta.
4. Perässä roikkumisesta siinä edellä menevällä kovat sakot kun estää paremman kuskin ohituksen.
5. Rekoilta pois rajoitukset.
6. Törkeää liikenteen vaarantamista ei ole kuin alinopeus ja suojatien eteen pysähtyminen, niistä kortti kokonaan pois ja kuski vankilaan.
7. Alinopeutta ja ilman sumuvaloja ajavat vankilaan jo ennen kuin tappavat ketään.
8. Teiden kunnossapitoon heti 10 miljardia lisää mutta sitä rahaa ei saa ottaa ainakaan autoilijoilta.
9. Koulujen ja tarhojen ulkopuolella käveleminen pitää kieltää ja ehkä kaikkialla muuallakin missä on autoja, ei ne autot vaaraa aiheuta vaan kävelijät.
10. Ei mitään pakkohoitoja ihmisten yksilönvapautta rajoittamaan. Kännissä pitäisi saada ajaa jos ei aiheuta vaaraa alinopeutta ajamalla.
Ja maailma paranee...- mieltä
kohdasta 5. muut on täyttä p**kaa
- Palstatotuus
mieltä kirjoitti:
kohdasta 5. muut on täyttä p**kaa
Olen sen verran kauan seurannut näitä keskusteluja, että kyllä nuo listaamani kohdat varmasti pitävät paikkansa. Niin usein niitä täällä toitotetaan. Ettäs tiedät!
- lisää valvontaa
3 ja 6 poistettakoon, lisätään vaan sakon määrää.
Sakkotulot tienhoitoon, saadaan parempia teitä. - Kissa
Valitettavasti nuo ehdottomasi lääkkeet eivät pure. Siinä listalla pyritään vähentämään ylinopeuksia, mutta sehän ei ole merkittävä syy liikennekuolemissa.
Entäpä jos nuo rangaistusten koventaminen ja valvonnan lisääminen tehoaa, ja ylinopeudet loppuisivat? Silti tieliikenteessä kuolisi yli 300 henkeä vuosittain, koska EDELLEEN rattijuopot törmäilisivät, itsemurhia tulee ja seniilit ajavat valtateiden risteyksissä tukkirekkojen eteen. - JiiPee
Liikenneturvallisuutta sais paljon jo sillä lisää, kun jokaiselle turvaväliä noudattamattomalle rekkakuskille annettaisiin kunnon pikavoitot tai pieni ajokielto. Vois kyl loppuu kuskit suomenmaasta nopeasti. Sen verran kouluttamattomia rekkakuskit ovat, etteivät numeroita peruskoulun aikana ole oppineet, kun eivät noita nopeusrajoitusmerkkejä osaa lukea.
- t.bone
Iso osa ihmisistä ei vieläkään käytä turvavöitä vaikka laissa tämä on ollut jo vuosikymmeniä.
Tutkintatulosten mukaan viime vuonna 50 (!!!) ihmistä olisi selvinnyt kuolonkolarista hengissä käyttämällä turvavöitä.
Aika helppoa olisi ihmisten tuon verran tilastoja parantaa kun vaan muistaa yhden pienen asian tehdä ennen ajoon lähtöä. Aina kun ehdotat jotain, niin kannattaa muistaa mahdollistako laki sellaisen... Tuollaista ei mahdollista
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723280
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361299Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235