Sakkoihin 8 miljoonan euron lisäys!

Apiina

51

2017

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oman itsensä herra

Onneksi ei ole tarvetta ajella kaasu pohjassa miten sattuu, kun ei kukaan komentele ja asettele aikatauluja. Saavuttakaa sellainen tila elämässänne, jossa olette oman itsenne herra. Monella tänne kirjoittavalla on siihen vielä pitkä tie kuljettavanaan, ja kipua se näyttää tuovan jo nyt.

• Apiina

Mitä lupaat, jos kuitenkin saat tänävuonna sakon?
        Esittäisitkö julkisen anteeksipyynnön omasta typeryydestäsi tällä palstalla ja omalla nimelläsi varustettuna?

• Oman itsensä herra
        Apiina kirjoitti:

Mitä lupaat, jos kuitenkin saat tänävuonna sakon?
        Esittäisitkö julkisen anteeksipyynnön omasta typeryydestäsi tällä palstalla ja omalla nimelläsi varustettuna?

Lisäksi kustannan jonkun kaupallisen radion paikanpäälle, niin anteeksipyyntö välittyy myös radioaaltojen välityksellä eetteriin.

Tämä tosin sillä ehdolla, että itse sitoudut täsmälleen samanlaiseen lupaukseen.

• Apiina
        Oman itsensä herra kirjoitti:

Lisäksi kustannan jonkun kaupallisen radion paikanpäälle, niin anteeksipyyntö välittyy myös radioaaltojen välityksellä eetteriin.

Tämä tosin sillä ehdolla, että itse sitoudut täsmälleen samanlaiseen lupaukseen.

En minä ole väittänyt, etten saisi sakkoja. En ole täydellinen kuski ja saatan ajaa mm. ylinopeutta vahingossakin. Joskus minulta saattaa jäädä jopa jokunen liikennemerkkikin huomaamatta.

• Oman itsensä herra
        Apiina kirjoitti:

En minä ole väittänyt, etten saisi sakkoja. En ole täydellinen kuski ja saatan ajaa mm. ylinopeutta vahingossakin. Joskus minulta saattaa jäädä jopa jokunen liikennemerkkikin huomaamatta.

Olet niin pieni osa koneistoa, ettet pysty edes tällaista lupausta itsesi puolesta antamaan. No, et ole ainoa, teitä matosia on satoja tuhansia.

• bemukuski

Kukaan ei pakota ajamaan ylinopeutta, ajetaan rajoitusten mukaan niin sakkotulot jäävät valtiolta saamatta.
      Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

• Apiina

Oletko täydellinen kuski? Huomaatko aina kaikki liikennemerkit ja noudatat niitä? Tolppia ja tahallisesti järjestettyjä sakkorysiä kasvaa kuin sieniä sateella, etkä sinäkään niitä kaikkia tule välttämään, mikäli aiot tulevaisuudessakin autoilla.

Onko tosi, että bemukuskin pää on niin tyhmä, että kuvittelee kaikkien sakotettujen ajaneen tahallista ylinopeutta ja että nuo sakkotulot tulevat vain ylinopeuksista?

• säädin päässä
        Apiina kirjoitti:

Oletko täydellinen kuski? Huomaatko aina kaikki liikennemerkit ja noudatat niitä? Tolppia ja tahallisesti järjestettyjä sakkorysiä kasvaa kuin sieniä sateella, etkä sinäkään niitä kaikkia tule välttämään, mikäli aiot tulevaisuudessakin autoilla.

Onko tosi, että bemukuskin pää on niin tyhmä, että kuvittelee kaikkien sakotettujen ajaneen tahallista ylinopeutta ja että nuo sakkotulot tulevat vain ylinopeuksista?

muka väärässä !? Eipä ollenkaan. Kukaan ei ole täydellinen, ei luultavasti tuo bemukuskikaan. Oletan, että hän minun laillani hyväksyy sakon, jos sellaisen epähuomiossa saa. Suututtaahan se, mutta niin pitääkin.

• bemukuski
        säädin päässä kirjoitti:

muka väärässä !? Eipä ollenkaan. Kukaan ei ole täydellinen, ei luultavasti tuo bemukuskikaan. Oletan, että hän minun laillani hyväksyy sakon, jos sellaisen epähuomiossa saa. Suututtaahan se, mutta niin pitääkin.

Emoviesti oli ymmärtääkseni lähtöisin kameratolppien lisäämisestä? Eikös niistä tolpista varoiteta liikennemerkeillä, joten aika kovasta päästä on kysymys jos köröttölee edelleen ylinopeutta.
        Jos ei liikennemerkkejä (useimpia) havaitse, sitten voisi kysyä onko kuskin oikea paikka liikenteessä?
        Ite olen saanut yhden sakon n. 10 vuotta sitten, kun tuttuun risteykseen tuli Stop-merkki ja poliisi oli hiljaisena lauantaiaamuna passissa. Eli pahimpia paikkoja ovat tutut ja paljonajetut reitit.
        Viime vuonna yhdeltä kokoojakadulta Pohjois-Helsingissä nopeus pudotettiin 50:stä 40 km/h ja poliisi passissa ensimmäisenä arkiaamuna ja tekivät mukavan tilin.
        Kyllä poliisi kerää löysät rahat pois.

• Apiina.
        bemukuski kirjoitti:

Emoviesti oli ymmärtääkseni lähtöisin kameratolppien lisäämisestä? Eikös niistä tolpista varoiteta liikennemerkeillä, joten aika kovasta päästä on kysymys jos köröttölee edelleen ylinopeutta.
        Jos ei liikennemerkkejä (useimpia) havaitse, sitten voisi kysyä onko kuskin oikea paikka liikenteessä?
        Ite olen saanut yhden sakon n. 10 vuotta sitten, kun tuttuun risteykseen tuli Stop-merkki ja poliisi oli hiljaisena lauantaiaamuna passissa. Eli pahimpia paikkoja ovat tutut ja paljonajetut reitit.
        Viime vuonna yhdeltä kokoojakadulta Pohjois-Helsingissä nopeus pudotettiin 50:stä 40 km/h ja poliisi passissa ensimmäisenä arkiaamuna ja tekivät mukavan tilin.
        Kyllä poliisi kerää löysät rahat pois.

Minä ymmärsin, että viestin ydinasia oli sakkobudjetin älytön kasvattaminen.

Tuleepa mieleeni eräskin kerta, tais olla jossain Rantsilassa, kun sekä 60:n rajoitus, että kameratolppa oli nätisti sijoitettu rehevän koivun taakse. Kumpaakaan ei ollut mahdollista nähdä kauempaa, joten ajoin tolpan ohitse n. 90km/h. Onneksi ei räpsähtänyt.
        Ei siinä 10km aiemmin ollut kyltti autom. kameravalvonnasta paljoa auttanut.
        Vastaavia sakkorysiä on käsittääkseni muitakin.

"Helsingissä nopeus pudotettiin 50:stä 40 km/h ja poliisi passissa ensimmäisenä arkiaamuna ja tekivät mukavan tilin."
        Viime kesänä osallistuin poliisin tilintekoon vastaavassa paikassa, kun 60:n kadulta otettiin rajoitus pois, jolloin se muuttui 40:n alueeksi ja LP laittoi kamerat väijyyn. Reilu peli!

• bemukuski
        Apiina. kirjoitti:

Minä ymmärsin, että viestin ydinasia oli sakkobudjetin älytön kasvattaminen.

Tuleepa mieleeni eräskin kerta, tais olla jossain Rantsilassa, kun sekä 60:n rajoitus, että kameratolppa oli nätisti sijoitettu rehevän koivun taakse. Kumpaakaan ei ollut mahdollista nähdä kauempaa, joten ajoin tolpan ohitse n. 90km/h. Onneksi ei räpsähtänyt.
        Ei siinä 10km aiemmin ollut kyltti autom. kameravalvonnasta paljoa auttanut.
        Vastaavia sakkorysiä on käsittääkseni muitakin.

"Helsingissä nopeus pudotettiin 50:stä 40 km/h ja poliisi passissa ensimmäisenä arkiaamuna ja tekivät mukavan tilin."
        Viime kesänä osallistuin poliisin tilintekoon vastaavassa paikassa, kun 60:n kadulta otettiin rajoitus pois, jolloin se muuttui 40:n alueeksi ja LP laittoi kamerat väijyyn. Reilu peli!

Ymmärsin, että kasvu on laskettu automaattisen valvonnan lisäyksen perusteella.
        Kyllähän pelin pitäisi olla reilua, mutta toisaalta joillekin reilu peli molemmin puolin ei kelpaa, joten en jaksa olla hirveän pahoillani sakkorysistä. Varmaan sinne joukkoon joutuu sattumalta ihan kunnollisia ja atavallisia autoilijoita.

• ÄIJÄLÄ

Oli sopivasti sanottu. Eipä siihen ole paljon lisäämistä. Minunkaan ei ole tarvinnut koskaan sakkoja maksella. Aivan turhaa niitä makselee, sillä autoilu on jo muutenkin tolkuttoman kallista.
        Polttoaineet ovat tolkuttoman kalliita, niin kenellä on vielä varaa ja haluja maksella sakkoja ylinopeuksista ja muista törttöilyistä.

Minulle ei tuota yhtään vaivaa ajaa sitä nopeutta, jota sallitaan ja kun ajan muutenkin hiljempaa.
        Voi että minä iloitsen, kun näin talvisaikaan on noita 80.n rajoituksia. Se helpottaa, kun kaikki ajaa kohtuudella ja ei ole jatkuvasti joku ohittelemassa. Ja mikä ihmen pakkomielle on moottoriteilläkin ajaa suurinta sallittua nopeutta, minäkait voin moottoriteilläkin ajaa alle sadan.
        Ajoin tässä mennä viikonvaihteessa moottoritiellä, jossa oli satasen rajoitus.
        Tein kokeen ja ajoin tarkasti satasen vauhtia ottaen huomioon myös mittarin virhemarginaalin.
        Eiköhän jumalauta jokaisen pitänyt päästä ohi sittekin, vaikka nostin nopeutta kokeeksi yli sadan ja mitä kovempaa aloin mennä, sitä kovempaa tuli toista kaistaa se ohittaja, jolla ei ollut mitään muuta syytä ohitukseen, kuin vain ajaa ohi.
        Sitten kun oli päästy ohi, tippui vauhti normaaliksi ja sitä siksakki ohitusta tapahtui kaiken aikaa. Ajoivat siis pikkuisen yli sallitun, kun laskivat, ettei siitä vielä sakkoa tule. Tällä ajotyylillään he aiheuttivat sen, että piti aina ohittaa ne tunnollisesti oikeaa nopeutta ajavat.

Koska tie oli kuiva ja hyvä, leikin kokeeksi ja nostin kerran vauhdin 130.n , että pitääkö vieläkin päästä ohi ja piti päästä, kaveri löi vauhtia 150 ja kirmasi ohi.
        Lopetin sitten leikkimisen, kun tajusin, ettenhän niin kovaa aja, etteikö Auto-Anterot kiilaa ohi.

• ÄIJÄLÄ kirjoitti:

Oli sopivasti sanottu. Eipä siihen ole paljon lisäämistä. Minunkaan ei ole tarvinnut koskaan sakkoja maksella. Aivan turhaa niitä makselee, sillä autoilu on jo muutenkin tolkuttoman kallista.
        Polttoaineet ovat tolkuttoman kalliita, niin kenellä on vielä varaa ja haluja maksella sakkoja ylinopeuksista ja muista törttöilyistä.

Minulle ei tuota yhtään vaivaa ajaa sitä nopeutta, jota sallitaan ja kun ajan muutenkin hiljempaa.
        Voi että minä iloitsen, kun näin talvisaikaan on noita 80.n rajoituksia. Se helpottaa, kun kaikki ajaa kohtuudella ja ei ole jatkuvasti joku ohittelemassa. Ja mikä ihmen pakkomielle on moottoriteilläkin ajaa suurinta sallittua nopeutta, minäkait voin moottoriteilläkin ajaa alle sadan.
        Tein kokeen ja ajoin tarkasti satasen vauhtia ottaen huomioon myös mittarin virhemarginaalin.
        Eiköhän jumalauta jokaisen pitänyt päästä ohi sittekin, vaikka nostin nopeutta kokeeksi yli sadan ja mitä kovempaa aloin mennä, sitä kovempaa tuli toista kaistaa se ohittaja, jolla ei ollut mitään muuta syytä ohitukseen, kuin vain ajaa ohi.
        Sitten kun oli päästy ohi, tippui vauhti normaaliksi ja sitä siksakki ohitusta tapahtui kaiken aikaa. Ajoivat siis pikkuisen yli sallitun, kun laskivat, ettei siitä vielä sakkoa tule. Tällä ajotyylillään he aiheuttivat sen, että piti aina ohittaa ne tunnollisesti oikeaa nopeutta ajavat.

Koska tie oli kuiva ja hyvä, leikin kokeeksi ja nostin kerran vauhdin 130.n , että pitääkö vieläkin päästä ohi ja piti päästä, kaveri löi vauhtia 150 ja kirmasi ohi.
        Lopetin sitten leikkimisen, kun tajusin, ettenhän niin kovaa aja, etteikö Auto-Anterot kiilaa ohi.

Hyvään tarkoitukseenhan rahat menevät. Minulle on vuosikymmenien aikana kertynyt paljon sakkoja ja minun talouttani ne eivät ole koskaan rasittaneet, eikä autoilu muutenkaan kuluineen. Polttoaine on vieläkin niin halpaa, että sitä voi surutta polttaa 12-sylinterisillä moottoreilla 100 000 km/v ja joskus pitempäänkin.

Minulle ei tuota yhtään vaivaa ajaa muuta liikennettä nopeammin ja joskus jopa kaksinkertaisilla nopeuksilla rajoituksiin nähden. Usein olen nautiskellut ajamisesta talvisilla sorateillä 140-180 km/h ja muilla talviteillä 180-220 km/h. Kesäisillä moottoriteilläkin pystyy hiljaisina aikoina hyvin ajamaan huippunopeuksilla ja silloin mennään parhaimmillaan lähes 300 km/h. Muuta liikennettä en kuitenkaan vaaranna koskaan.

Tavallisilla kaksikaistaisilla maanteillä saavutan usein kymmenenkin auton jonoja, mutta en jää jonojen hännille, vaan ohittelen ne tarvittaessa vastaantulijoiden vuoksi vaikka yhden kerrallaan. Usein pari koukkausta riittää, kun koneessa on puhtia. Jos taas joku ohittaa minut, niin en lähde kisailemaan, vaan annan tilaa ja toivotan mielessäni ripeää matkaa (paristakintakin syystä).

Taajamissa ajan varovaisuutta noudattaen, mutta mittarin tarkkailu jää kyllä aika vähälle.

• rajoitustenmukaan

En kannata ylinopeuden ajamista. Kannatan sitä, että kaikki ajavat samaa nopeutta, joka on rajoitusten mukaan. Silloin liikenne sujuu.

Maantiellä yleensä pystyy seuraamaan rajoituksia aika vaivatta, mutta kaupunkialueella ei aina ole helppoa tietää, mikä rajoitus milloinkin on menossa. Käytännössä en ainakaan minä ole joka hetki niin sataprosenttisen skarppina, että pystyisin seuraamaan rajoituksia. Lisäksi vilkkaassa kaupunkiliikenteessä pitää seurata ensisijaisesti liikennettä.

Joskus voin ajaa vahingossa ylinopeutta minäkin.

• Auto--Antero
        ÄIJÄLÄ kirjoitti:

Kohtahan alkaa suuri rumba pääkaupungissa, kun automaattisakotusta lisätään rutkasti.
        Ja jotta päästäisiin liikenneturvallisuus(=sakkobudjetti)tavotteisiin, lasketaan nopeusrajoitus 20km/h!

Elikä tervetuloa matelemaan ykkösellä!!!!

Minä suksin VITTUUN koko maasta! Kämppä ja mökit on jo myynnissä. Ei Suomi ole enää valkoisen miehen paikka...

• on jo ikävä
        Auto--Antero kirjoitti:

Kohtahan alkaa suuri rumba pääkaupungissa, kun automaattisakotusta lisätään rutkasti.
        Ja jotta päästäisiin liikenneturvallisuus(=sakkobudjetti)tavotteisiin, lasketaan nopeusrajoitus 20km/h!

Minä suksin VITTUUN koko maasta! Kämppä ja mökit on jo myynnissä. Ei Suomi ole enää valkoisen miehen paikka...

niin ikävä että

• ÄIJÄLÄ
        Auto--Antero kirjoitti:

Mihin maahan aijot mennä? Saksasa on ne kuuluisat moottoritiet, joilla voi ajaa vapaasti, mutta kyllä se on niin tiheästi asuttu maa, että muualla olis tungosta, koska sinähän ajaisit nopeasti moottoritien päästä päähän.
        Vaikka minuakin vituttaa tässä liikenteessä moni asia, en silti aijo muuttaa mihinkään.
        Minulle on se syrjäinen mökkipaikka parasta, missä haluan viettää paljon aikaa.
        Turhanpäiväinen ajeleminen ei kiinnosta, jos ei ole asiaa.

• ÄIJÄLÄ
        Kairakettu kirjoitti:

Hyvään tarkoitukseenhan rahat menevät. Minulle on vuosikymmenien aikana kertynyt paljon sakkoja ja minun talouttani ne eivät ole koskaan rasittaneet, eikä autoilu muutenkaan kuluineen. Polttoaine on vieläkin niin halpaa, että sitä voi surutta polttaa 12-sylinterisillä moottoreilla 100 000 km/v ja joskus pitempäänkin.

Minulle ei tuota yhtään vaivaa ajaa muuta liikennettä nopeammin ja joskus jopa kaksinkertaisilla nopeuksilla rajoituksiin nähden. Usein olen nautiskellut ajamisesta talvisilla sorateillä 140-180 km/h ja muilla talviteillä 180-220 km/h. Kesäisillä moottoriteilläkin pystyy hiljaisina aikoina hyvin ajamaan huippunopeuksilla ja silloin mennään parhaimmillaan lähes 300 km/h. Muuta liikennettä en kuitenkaan vaaranna koskaan.

Tavallisilla kaksikaistaisilla maanteillä saavutan usein kymmenenkin auton jonoja, mutta en jää jonojen hännille, vaan ohittelen ne tarvittaessa vastaantulijoiden vuoksi vaikka yhden kerrallaan. Usein pari koukkausta riittää, kun koneessa on puhtia. Jos taas joku ohittaa minut, niin en lähde kisailemaan, vaan annan tilaa ja toivotan mielessäni ripeää matkaa (paristakintakin syystä).

Taajamissa ajan varovaisuutta noudattaen, mutta mittarin tarkkailu jää kyllä aika vähälle.

Olipa se päiväsatu, kehtaatkin vanhalle miehelle moista syöttää, kun en usko kumminkaan.

Jos on 12 sylinteriä, niin polttoainekuluthan on silloin valtavat.
        Miten sitä kehtaa semmoisilla ajaa.
        Amerikanraudat on kyllä jämeriä peliä, mutta niiden kulutus on aivan älytöntä.

Olen monasti istunut Chevyjen kyydissä ja mukavaa menoahan se on, jos on varaa isoihin polttoainekuluihin.
        Jos et tosiaan välitä yhtään nopeusrajoituksista, niin miten on mahdollista, että sulla on vielä ajolupa, koska pelkillä sakoillahan ei selvitä toistuvista törkeistä ylinopeuksista.

Taijat puhua nyt vaan ilikeyttäs ropakantaa.
        Ajaaksesi 100 000 km vuotessa, sun pitäs ajaa jokaisena päivänä 274 km.
        Ei kuulosta uskottavalta!

Toivon, ettet satuileisi enempää.

• ÄIJÄLÄ kirjoitti:

Olipa se päiväsatu, kehtaatkin vanhalle miehelle moista syöttää, kun en usko kumminkaan.

Jos on 12 sylinteriä, niin polttoainekuluthan on silloin valtavat.
        Miten sitä kehtaa semmoisilla ajaa.
        Amerikanraudat on kyllä jämeriä peliä, mutta niiden kulutus on aivan älytöntä.

Olen monasti istunut Chevyjen kyydissä ja mukavaa menoahan se on, jos on varaa isoihin polttoainekuluihin.
        Jos et tosiaan välitä yhtään nopeusrajoituksista, niin miten on mahdollista, että sulla on vielä ajolupa, koska pelkillä sakoillahan ei selvitä toistuvista törkeistä ylinopeuksista.

Taijat puhua nyt vaan ilikeyttäs ropakantaa.
        Ajaaksesi 100 000 km vuotessa, sun pitäs ajaa jokaisena päivänä 274 km.
        Ei kuulosta uskottavalta!

Toivon, ettet satuileisi enempää.

Se 12-sylinterinen kuluttaa eniten polttoainetta kaupunkiajossa, maantiellä vain hiukan muuta liikennettä nopeammin ajaessa menee jotain 8-11 litraa sataselle ja vasta kovissa nopeuksissa 20-25 l/100 km. Kulutus ei kuitenkaan ole mitään suurta, joten jos pysähtelen tankille, tai kahvilaan, niin annan käydä tyhjäkäynnillä nekin ajat.

Ajokortti on ollut hyllytettynä ylinopeuksien vuoksi aikoinaan montakin kertaa, mutta vain lyhyitä aikoja. Nykyään on jo tullut tekniikkaa sen verran avuksi, että kiinnijäämisriski on minimaalinen. Pitäähän sitä vähän minimoida turhia pysähdyksiä ja nykyisin käytössä olevia pitempiä ajokieltoja, ei sakkojen vuoksi.

100 000 km/v on aivan totta ja ihan muutama vuosi sitten ajoin paljon enemmän, eli 150 000-180 000 km/v. Olen siis vähentänyt ajamistani ja tarkoitus olisi vähentää entisestään, nytkin lepäilen tämän kuukauden. Kirjoittelen näitä viestejä muuten useilta eri paikkakunnilta, joskus autostakin kesken matkan (huvittaa, kun jotkut joskus kyselevät, että milloin ehdit ajamaan, heh). Niin ja eikös se ole niin, että kun lujaa ajaa, niin 100 000 km tulee äkimpää täyteen?

• keke..
        Kairakettu kirjoitti:

Se 12-sylinterinen kuluttaa eniten polttoainetta kaupunkiajossa, maantiellä vain hiukan muuta liikennettä nopeammin ajaessa menee jotain 8-11 litraa sataselle ja vasta kovissa nopeuksissa 20-25 l/100 km. Kulutus ei kuitenkaan ole mitään suurta, joten jos pysähtelen tankille, tai kahvilaan, niin annan käydä tyhjäkäynnillä nekin ajat.

Ajokortti on ollut hyllytettynä ylinopeuksien vuoksi aikoinaan montakin kertaa, mutta vain lyhyitä aikoja. Nykyään on jo tullut tekniikkaa sen verran avuksi, että kiinnijäämisriski on minimaalinen. Pitäähän sitä vähän minimoida turhia pysähdyksiä ja nykyisin käytössä olevia pitempiä ajokieltoja, ei sakkojen vuoksi.

100 000 km/v on aivan totta ja ihan muutama vuosi sitten ajoin paljon enemmän, eli 150 000-180 000 km/v. Olen siis vähentänyt ajamistani ja tarkoitus olisi vähentää entisestään, nytkin lepäilen tämän kuukauden. Kirjoittelen näitä viestejä muuten useilta eri paikkakunnilta, joskus autostakin kesken matkan (huvittaa, kun jotkut joskus kyselevät, että milloin ehdit ajamaan, heh). Niin ja eikös se ole niin, että kun lujaa ajaa, niin 100 000 km tulee äkimpää täyteen?

Kerro heti sen sun kaaras merkki ja malli, nin käyn heti tilaamassa ittelekki märyräkoira-auton! Kun tuppaa viemään melkein 8 litraa satkulla tämä tavallinen nelipyttynenkin... Eikä se kulje kuin alun toistasataa...

• keke.. kirjoitti:

Kerro heti sen sun kaaras merkki ja malli, nin käyn heti tilaamassa ittelekki märyräkoira-auton! Kun tuppaa viemään melkein 8 litraa satkulla tämä tavallinen nelipyttynenkin... Eikä se kulje kuin alun toistasataa...

Isomoottorinen auto menee melko lujaa jo pikkuauton tyhjäkäyntikierroksilla, siihen kai se perustuu.

• koirakettu
        Auto--Antero kirjoitti:

"Minä suksin VITTUUN koko maasta! Kämppä ja mökit on jo myynnissä."

- Hyvä ratkaisu.

• ÄIJÄLÄ
        Kairakettu kirjoitti:

Minua ihmetyttää, miksi pitää ajaa huvikseen mahdottomat määrät.
        Vai olisko sinun työsi vuoksi ajettava?

Minun ajeluni jäävät tuonne alle 20 000 km/vuosi
        Tää mun bensamersu on kyllä melkoinen syömäri, 9 - 10 litraa menee satasella.
        Se näissä pensamersuissa on huono puoli.
        Pitäis kyllä vaihtaa bensatiisseliin. Niissä kulutus on heti paljo alhaisempi tiämmä.

En tosiaanni ymmärrä sinun ajotyyliäsi. Haluat vaan ajaa ajamisen ilosta ja mahdollisimman nopiaa.
        Se on tuo vauhti näköjään verissä joillahi hamaan vanhuuteen asti.

• Apiina
        ÄIJÄLÄ kirjoitti:

Pitäis kyllä vaihtaa bensatiisseliin. Niissä kulutus on heti paljo alhaisempi tiämmä.

En tosiaanni ymmärrä sinun ajotyyliäsi. Haluat vaan ajaa ajamisen ilosta ja mahdollisimman nopiaa.

mikä mahtaa olla bensatiisseli?

• sinivilkku
        ÄIJÄLÄ kirjoitti:

Meillä kun oli vuoden verran Mersu, siis bensasellainen, niin siinä oli keskikulutus alle 8 litraa satasella.

Nyt tulee jo vahvasti tunne, että tulee toteennäytetyksi se "ikuisuuskina", että reipas liikkeellelähtö ja reipas ajaminen eivät tosiaankaan lisää polttoaineenkulutusta, näyttäisi olevan päinvastoin.

• ÄIJÄLÄ kirjoitti:

Katsos kun pelkästä kauppareissustakin tulee paikasta riippuen 100-500 km mutkin. Sitten nuo sukulaiset ja muut tutut asuvat aika hajallaan ympäri Suomen, joita tulee usein käytyä moikkaamassa, niin kyllä siinä kilometrejä kertyy paljon. Pitäisikö sanoa, että onneksi osa on jo kuollut, niin tulee vähemmän kilometrejä?

Sitten tulee vielä noita viikonloppumatkoja pohjoisen mökeille, pilkille ja muuten vaan aikaa kuluttamaan. Lasten käyttäminen mummolassa tekee 800 km edestakaisin jne.

• ÄIJÄLÄ
        Apiina kirjoitti:

mikä mahtaa olla bensatiisseli?

Voi tikkerperi, kun kiireissään kirjoittaa mitä sattuu.Tarkoitan tietysti diesel-mersua.

• ÄIJÄLÄ
        sinivilkku kirjoitti:

Meillä kun oli vuoden verran Mersu, siis bensasellainen, niin siinä oli keskikulutus alle 8 litraa satasella.

Nyt tulee jo vahvasti tunne, että tulee toteennäytetyksi se "ikuisuuskina", että reipas liikkeellelähtö ja reipas ajaminen eivät tosiaankaan lisää polttoaineenkulutusta, näyttäisi olevan päinvastoin.

Jos ajaa oikein sievästi pitkää matkaa, niin kulutus putoaa kahdeksaan litraan tai alle.

En usko, että kovat kiihdytykset auttavat vähentämään bensan kulutusta.
        Näköjään on niin, että eri tyyppisisä mersuissa on pikkusen eroja kulutuksissa, on senverran juteltu eri mersumiesten kanssa.

• sinivilkku
        ÄIJÄLÄ kirjoitti:

Jos ajaa oikein sievästi pitkää matkaa, niin kulutus putoaa kahdeksaan litraan tai alle.

En usko, että kovat kiihdytykset auttavat vähentämään bensan kulutusta.
        Näköjään on niin, että eri tyyppisisä mersuissa on pikkusen eroja kulutuksissa, on senverran juteltu eri mersumiesten kanssa.

olla, että eri tyyppisissä on eroja, näyttäisi, että isojakin.

No totuus on kuitenkin, että esim. 600 km:n matkalla, kyydissä minun lisäkseni 4 isokokoista miestä, siis täysi poka päällä, kului polttoainetta 42 litraa.
        Muuten sen matkan jälkeen myin Mersun yhdelle kyydissä olleista :)

Ajoin koko matkan n. 10 km yli kulloisenkin rajoituksen. Matkaan sisältyi maantieajoa ja 4 kaupungin läpiajot.

• ÄIJÄLÄ kirjoitti:

Voi tikkerperi, kun kiireissään kirjoittaa mitä sattuu.Tarkoitan tietysti diesel-mersua.

Eihän sulla pitänyt pahemmin kiireitä olla, ainakaan liikenteessä, vai mitä? Kun liikenteessä kuhnii aikansa, niin ne kiireet siirtyvät sitten muihin arkirutiineihin ja tulee just tuollaisia hutilointeja.

Lue vielä, kirjoitit: "Pitäis kyllä vaihtaa bensatiisseliin."

Sinulta kysyttiin: "mikä mahtaa olla bensatiisseli?"

Sinä vastasit: "Tarkoitan tietysti diesel-mersua."

Ajatusvirheet näköjään jatkuu?

Minä ymmärsin, että tarkoitit vaihtoa bensa-autosta dieseliin?

• ÄIJÄLÄ
        sinivilkku kirjoitti:

olla, että eri tyyppisissä on eroja, näyttäisi, että isojakin.

No totuus on kuitenkin, että esim. 600 km:n matkalla, kyydissä minun lisäkseni 4 isokokoista miestä, siis täysi poka päällä, kului polttoainetta 42 litraa.
        Muuten sen matkan jälkeen myin Mersun yhdelle kyydissä olleista :)

Ajoin koko matkan n. 10 km yli kulloisenkin rajoituksen. Matkaan sisältyi maantieajoa ja 4 kaupungin läpiajot.

Siis oliko kysymksessä bensa mersu sinulla vai diesel-mersu? Miksi möit pois hyvän auton, jos kerran ei syönyt tuon enempää?

Ja mikä merkki oli siis kysymyksessä?

Pitääpä alkaa testaamaan, tuleeko kulutuseroja vauhtia nostettaessa.

En tällä syönnillä vielä jaksa uskoa,että nopeuden kasvaessa yli 100km.n tunarin,kulutus vaan pienenis, vaan kyllä se kaiken järjen mukaan kasvaa.

• ÄIJÄLÄ
        Kairakettu kirjoitti:

Katsos kun pelkästä kauppareissustakin tulee paikasta riippuen 100-500 km mutkin. Sitten nuo sukulaiset ja muut tutut asuvat aika hajallaan ympäri Suomen, joita tulee usein käytyä moikkaamassa, niin kyllä siinä kilometrejä kertyy paljon. Pitäisikö sanoa, että onneksi osa on jo kuollut, niin tulee vähemmän kilometrejä?

Sitten tulee vielä noita viikonloppumatkoja pohjoisen mökeille, pilkille ja muuten vaan aikaa kuluttamaan. Lasten käyttäminen mummolassa tekee 800 km edestakaisin jne.

Taijat olla lapin miähii, ei muualla voi olla nuin pitkät etäsyytet. Oletko vaan vapaa-ajan autoilija, jolla ei enää työhuolet paina, vaan voi ajella kuin tuo Auto-Antero pelkkää hupia ristiin rastiin.
        Mullaki pitäis laittaa samanlainen iso auto jo senkin vuoksi, ettei tarvi pelätä hirvieläimiä.

• sinivilkku
        ÄIJÄLÄ kirjoitti:

Siis oliko kysymksessä bensa mersu sinulla vai diesel-mersu? Miksi möit pois hyvän auton, jos kerran ei syönyt tuon enempää?

Ja mikä merkki oli siis kysymyksessä?

Pitääpä alkaa testaamaan, tuleeko kulutuseroja vauhtia nostettaessa.

En tällä syönnillä vielä jaksa uskoa,että nopeuden kasvaessa yli 100km.n tunarin,kulutus vaan pienenis, vaan kyllä se kaiken järjen mukaan kasvaa.

Se oli joku 190-sarjalainen, vm. 1994.

Bensakoneella se oli.

Eihän se vauhti koko aikaa ollut yli 100km/h, olihan siinä ne kaupunkialueetkin ja 8-kympin pätkät. Mutta tosiaan koko ajan ajoin sen kympin yli rajoitusten ja sen reissun kulutuksen muistan siksi niin hyvin, kun kaverit tankkasivat auton ennen lähtöä ja sitten taas kun palattiin. Ihmettelivät tankilla kun ei mahtunut enempää polttoainetta vaikka kuinka olisi yrittänyt :)

Ai miksikö myin? Siihen on montakin syytä, ensinnäkin se, ettei Mersu ole oikein kätsy juttu. Siinä eivät takapenkit käänny ja se on minulle tärkeä juttu. Sitten se auto tuli minulle vähän vahingossa. Sain sen todella edullisesti ja sitten kun minulle siitä tarjottiin hyvin, niin tietysti möin sen. Onhan maailmassa autoja, ei yhteen passaa niin kovasti rakastua.

Mutta alle 8 litran sillä jäi tosiaan keskikulutus ja ehti se vuoden verran olla, että siinä kulutuksessa on kesä sekä talvi.

Katsos kun auton pistää kerran liikkeelle ja sitten antaa mennä niin ei se kulutus niin kauheita ole. Jos koko ajan vähän pidättelee, painaa muka vaan aivan vähän kerrallaan kaasua niin sitähän saa olla painamassa alvariinsa ja polttoainetta kuluu joka painalluksella.

Joku viisas varmaan osaa selittää asian paremmin kuin minä ;)

• sinivilkku
        sinivilkku kirjoitti:

Se oli joku 190-sarjalainen, vm. 1994.

Bensakoneella se oli.

Eihän se vauhti koko aikaa ollut yli 100km/h, olihan siinä ne kaupunkialueetkin ja 8-kympin pätkät. Mutta tosiaan koko ajan ajoin sen kympin yli rajoitusten ja sen reissun kulutuksen muistan siksi niin hyvin, kun kaverit tankkasivat auton ennen lähtöä ja sitten taas kun palattiin. Ihmettelivät tankilla kun ei mahtunut enempää polttoainetta vaikka kuinka olisi yrittänyt :)

Ai miksikö myin? Siihen on montakin syytä, ensinnäkin se, ettei Mersu ole oikein kätsy juttu. Siinä eivät takapenkit käänny ja se on minulle tärkeä juttu. Sitten se auto tuli minulle vähän vahingossa. Sain sen todella edullisesti ja sitten kun minulle siitä tarjottiin hyvin, niin tietysti möin sen. Onhan maailmassa autoja, ei yhteen passaa niin kovasti rakastua.

Mutta alle 8 litran sillä jäi tosiaan keskikulutus ja ehti se vuoden verran olla, että siinä kulutuksessa on kesä sekä talvi.

Katsos kun auton pistää kerran liikkeelle ja sitten antaa mennä niin ei se kulutus niin kauheita ole. Jos koko ajan vähän pidättelee, painaa muka vaan aivan vähän kerrallaan kaasua niin sitähän saa olla painamassa alvariinsa ja polttoainetta kuluu joka painalluksella.

Joku viisas varmaan osaa selittää asian paremmin kuin minä ;)

Se Mersu oli siis 200-sarjalainen. Isännyys tuossa korjasi, pojalla oli yhtáikaa 190-sarjalainen.

• ÄIJÄLÄ kirjoitti:

Taijat olla lapin miähii, ei muualla voi olla nuin pitkät etäsyytet. Oletko vaan vapaa-ajan autoilija, jolla ei enää työhuolet paina, vaan voi ajella kuin tuo Auto-Antero pelkkää hupia ristiin rastiin.
        Mullaki pitäis laittaa samanlainen iso auto jo senkin vuoksi, ettei tarvi pelätä hirvieläimiä.

...kunnon auto (useampi). Ei näillä kairoilla talviyön pakkasissa ajatus tienposkeen jäämisestä ole niitä houkuttelevimpia.

• K.M

En aio maksaa tänäkään vuonna yhtään ylinopeussakkoa.

• Apiina

Kyllä ulosotto hoitaa sen puolen...

• K.M
        Apiina kirjoitti:

Kyllä ulosotto hoitaa sen puolen...

En vain tiedä miten paljon ulosottomiehet ottavat ylinopeussakkoja reissuillaan.

Ei ylinopeussakkoja anneta, ne otetaan. Sitten sanotaan, että kun oli sakkorysä, kun oli kamera niin v-mäisessä paikassa, poliisi kyttäsi, oli turha rajoitus ja kaiken maailman muut selitykset.

Jos ei noudata yhteisiä sääntöjä niin siitä seuraa sanktio, ei voida lähteä siitä että saisi valita itselle sopivat säännöt joita sitten noudatetaan.

• Huugo Jortikka

No, nehän niitä sakkoja makselevat, jotka ovat tähänkin asti makselleet. Ihan hyvä vaan, että saavat edes murto-osasta pölhöilyistään rapsuja.

• Eipä taida valtio olla halukas luopumaan noista tuloista autoihin asennettavilla, nopeusrajoituksiin reagoivilla nopeusrajoittimilla?

• säädin päässä

Tämä kertoo meistä. Kuri höltyy, ei ymmärretä, että liikenne ei tosiaankaan suju, jos sääntöjä ei noudateta tai kanssaliikennöitsijän tekemiset eivät ole likimainkaan ennalta arvattavia. Maksakoot sakkonsa.
      Tärkein säädin meillä on tuolla pääkopassa.

• ei suju

koska noudatetaan typeriä sääntöjä. liikennevalot (normaaliaikaan), stop- merkit ja naurettavat nopeusrajoitukset ja kääntymiskiellot hidastavat sujuvuutta eniten. suuresssa maailmassa valitsee "hallittu kaaos" joka näyttää pahalta, mutta hyvät ja rohkeat selviävät siinä mainiosti, toisin on kyllä sosiaalidemokraatilla jolla alahuuli väpättää kun autoilu pelottaa...

• bemukuski
        ei suju kirjoitti:

koska noudatetaan typeriä sääntöjä. liikennevalot (normaaliaikaan), stop- merkit ja naurettavat nopeusrajoitukset ja kääntymiskiellot hidastavat sujuvuutta eniten. suuresssa maailmassa valitsee "hallittu kaaos" joka näyttää pahalta, mutta hyvät ja rohkeat selviävät siinä mainiosti, toisin on kyllä sosiaalidemokraatilla jolla alahuuli väpättää kun autoilu pelottaa...

Siis kaikki heikot, vanhukset, vammaiset, lapset etc. pois silmistä, kaiken pitää sujua "vahvojen, rohkeiden" ja varmaan unohtui, ennenmuuta tyhmien ehdoilla.
        Sairasta ajattelua. Kyllä liikenne saa sopeutua ympäröivään yhteiskuntaan eikä päinvastoin.

• Kallonkutistaja

Joo-o, on siinä teillä maksamista. Sääliäkö pitäisi?

• Auto--Antero

On hankkia tarppeeksi tehokas auto, ettei jää kiinni.
      Lisäksi sen haltijaksi kannattaa rekisteröidä joku bulvaani.
      Etukilven voi myös naamioida samoin, kuin oman naamansa.

Siinähän haukkaavat paskaa, saatanan kyrpänaamat!!!

• bemukuski

Onneksi on nämä erilaiset voorumit, joissa Auto-Antsa saa purkaa agressioitaan. Olisihan se ikävää kun lääkityksen joskus unohtuessa vaimo tai jopa ulkopuolinen joutuisi vastaanottamaan Antsan opetukset.

• niko

..eli kaikkiaan sakkoja siis on budjetoitu kerättävän 75 milj euroa. Siitä tulee jokaista mummoa ja imeväistä kohden noin 14 euroa. Pitäkäähän huolta, että oma velvollisuutenne tulee hoidettua, olishan se hirveää jos valtion budjetti kusis kintuille...

Jo voitas korvamerkitä nuo liikenteestä kerätyt veroluontoiset tulot (niinhän niitä budjetissa nimitetään!) takaisin liikenteen hyväksi, niin maksaisin mielelläni, mutta kun ei..

Momentille arvioidaan kertyvän 75 000 000 euroa.
      Selvitysosa: Päätösosa korvaa talousarvioesityksen momentin päätösosan.

Lisäys 8 000 000 euroa talousarvioesityksen 67 000 000 euroon nähden perustuu vuoden 2005 toteutuneeseen kehitykseen. Kehityksen arvioidaan jatkuvan samankaltaisena myös vuonna 2006.

2006 talousarvio 75 000 000
      2005 II lisätalousarvio 6 000 000
      2005 talousarvio 65 000 000
      2004 tilinpäätös 66 693 166

• muuten

Etteivät ne tulot sakoista kata lähellekkään summaa joka aiheutuu valtiolle niiden perinnästä...

• muuten kirjoitti:

Etteivät ne tulot sakoista kata lähellekkään summaa joka aiheutuu valtiolle niiden perinnästä...

Nimenomaan. Valtio lähti oikeuteen 70€ sakosta. Kuluja tuli tonni varovasti arvioiden

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      173
      3425
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2610
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2476
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2331
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1996
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      295
      1882
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1411
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1359
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1327
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1245
    Aihe