Tiedän, että tuliaseet eivät (toivottavasti!) liity feminismiin millään tavoin, mutta haluaisin saada tähän aiheeseen naisten mielipiteitä.
Tulisiko Suomen lain sallia kansalaisille käsiaseen kanto?
Minusta maailma, Suomi mukaanluettuna, on mennyt viime vuosina aika reippaasti vaarallisempaan suuntaan: On raiskauksia ja ryöstöjä, on väkivaltaisia pahoinpitelyjä ja muita vaaroja.
Minusta lainkuuliaisella kansalaisella pitäisi olla oikeus kantaa käsiasetta turvanaan.
Mitä olette mieltä?
- Dekas
Käsiaseet
4
431
Vastaukset
- Sanelman
sillä nythän niitä kantavat sallimatta henkilöt, joilla ei pitäisi olla niiden kanssa missään tekemisissä. Kaiken maailmaset hörhöt, nistit ja kriminaalit kuljeskelevat vapaina ja tavallisen ihmisen pitäisi antaa takaisin vain loputonta ymmärrystä...
- Kurre_Orava
Se on se tuliasen semmonen vekotin, että sitä pitää osata käyttää. Lisäksi siinä on sekin ominaisuus, että sillä voi osoittaa molempiin suuntiin...
Eli ei ehkä kuitenkaan tuliasetta ihan heppoisilla perusteilla. Joku kaasuase voisi sen sijaan olla jopa suositeltava. - Qusai
Iltapäivälehtiä lukemalla voi tulla tommoseen harhaluuloon. Sitten niitä tappoja ja murhia vasta syntyiskin jos jokaisella olis ase aina mukana. Amerikoista sen nyt näkee kuinka aseet on yleistyny kaikilla, pelkän ryöstön takia saatetaan heti ampua kyselemättä hengiltä ihan varmuuden vuoksi koska ryöstettävälläkin saattaa olla ase jota hän voi käyttää ryöstäjää vastaan kuolettavasti.
Mun mielestä pelkääjät saa pysyä sisällä josseivat uskalla liikkua ilman aseita. - Werrut
jos jokaisella kansalaisella olisi oikeus hankkia käsiase ilman mitään erityisiä lupia, niin murhien ja tappojen määrä lisääntyisi Suomessa valtavasti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806