Seksinostokiellon vaikutus

Ajattelin kysyä palstalaisilta, miten oletatte seksiostokiellon vaikuttavan prostituutioon Suomessa. Tässä oma teoriani:

- Vapaaehtoiseksi seksiä myyvät naiset vähentävät kauppaa, koska eivät halua osallistua rikolliseen toimintaan.

- Syntyy markkinarako, tyhjiö, jonka rikolliset täyttävät pakottamalla seksibusinekseen virolaisia ja venäläisiä naisia

- Koska seksinostaja on moraaliton, hän ostaa seksiä vaikka prostituoitu on työhön pakotettu.

- Prostituution ja seksikaupan määrä ei vähene. Vapaaehtoisten naisten sijaan työtä tekevät siihen pakotetut naiset.

- Rikollisen keräävät rahat naisten sijaan.

Minusta on epäloogista olettaa, että miehet vähentävät seksin ostoa lain muuttuessa. Tämä logiikka nojaa siihen oletukseen, että seksinostajat olisivat kunnollisia miehiä, eivätkä haluaisi rikkoa lakia. En usko tähän.

- Dekas (mies, 21v, ei seksinostaja)

21

1070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evp-v

Olen samoilla linjoilla kanssasi. Uskon prostituution muuttuvan entistä organisoidummaksi. Ehkä näkyvän prostituution väheneminen kuitenkin lämmittää oston kieltävän lain kannattajia - "poissa silmistä, poissa mielestä".

Sitten niistä vaikuttimista. Mitkä ovat ne todelliset vaikuttimet, jotka saavat ihmisen kannattamaan nimenomaan seksin oston kieltävää lakia? Väkisinkin herää epäilys halusta kyykyttää miehiä. Uskon, että suurin osa prostituoiduista tekee työtä vapaasta halusta. Ihmiskauppaan ja paritukseen pitäisi puuttua kohdennetummin. Nyt vastuu sälytetään lähes yksinomaan miehille jotka toimivat yksilöinä näiden org. ulkopuolella. Entistä vähemmän jää mahdollisuuksia päästä käsiksi parittajiin.

• Miten tulkitaan se mitä, jopa arvovaltaisten sanoma-ja aikakauslehtien sivuilla nyt on palstametreittän.

Ns. läähätyslinjat jotka rahastavat n. 2€/min
      Siinähän ei fyysistä kontaktia synny mutta ovatko moraalisesti tuomittavia, koska vastapuolella useimmin on nainen.
      En ole kylläkään soittanut mutta lapset, nuoret näkevät nämä ilmoitukset.

• Herätys!

Vapaasa demokratiassa nainen ja mies voi huoletta huohoitella toisilleen puhelimitse. Tämän takaa perustuslain suoma ilmaisu ja sanavapaus. Vapaa keskustelu on itsenäisen ja toimivan demokratian peruspilareita. Taleban yhteiskunnasssa naisten ja miesten väliset kontaktit on kielletty. Ps: valistuneet liitymän haltijat ovat ottaneet käytöönsä estopalvelut maksullisiin numeroihin.

• Herätys! kirjoitti:

Vapaasa demokratiassa nainen ja mies voi huoletta huohoitella toisilleen puhelimitse. Tämän takaa perustuslain suoma ilmaisu ja sanavapaus. Vapaa keskustelu on itsenäisen ja toimivan demokratian peruspilareita. Taleban yhteiskunnasssa naisten ja miesten väliset kontaktit on kielletty. Ps: valistuneet liitymän haltijat ovat ottaneet käytöönsä estopalvelut maksullisiin numeroihin.

ylpeänä kannattajana olen sammaa mieltä siitä, että voimme tälläisia keskusteluja käydä pelkäämättä sanktioita, hyvä näin. Em. aihe on myös nähty naisia alentavana. No ei se hoopo ole joka rahastaa vaan se joka maksaa.
        En ole tarvinnut soitonestopalvelua.

Kaipa Talebanit joskus naisiin kontaktia ottavat,täytyyhän saada sitä uutta rekryyttiä.

• usko

Niin että enpähän usko, että niillä "vapaaehtoisesti", seksiä myyvillä, esim narkkareilla mikään huippukorkea moraali löytyisi. Sitä paitsi eivät he tekisi mitään rikollista vaikka itseään myisivätkin.

• haastateltiin naisvankia, joka oli narkkari(vieroituksessa) ja seksityöntek. hän avoimesti kertoi, niin ja esiintyi nimellä ja "kasvoilla", että hänellä oli kolme mahdollisuutta rahoittaa huumeiden käyttönsä_
        -ryhtyä huumehuoraksi, kuten hän itse sitä kuvasi siten, että kimppaan jonkin narkkarimiehen kanssa jolta saisi annoksensa.

- ryhtyä varastamaan.

- alkaa myydä itseään ilman parittajaa ja hän oli valinnut tämän tien.

mikä sitten onkaan oikein sano se?

• olisi
        epikuros kirjoitti:

haastateltiin naisvankia, joka oli narkkari(vieroituksessa) ja seksityöntek. hän avoimesti kertoi, niin ja esiintyi nimellä ja "kasvoilla", että hänellä oli kolme mahdollisuutta rahoittaa huumeiden käyttönsä_
        -ryhtyä huumehuoraksi, kuten hän itse sitä kuvasi siten, että kimppaan jonkin narkkarimiehen kanssa jolta saisi annoksensa.

- ryhtyä varastamaan.

- alkaa myydä itseään ilman parittajaa ja hän oli valinnut tämän tien.

mikä sitten onkaan oikein sano se?

ohjata tämä narkkari hoitoon.

• sitä ole jo yrittänyt?
        olisi kirjoitti:

ohjata tämä narkkari hoitoon.

Takuulla joku on sitäkin jo yrittänyt. Pakolla kun vain ei näissä asioissa (harvoissa muissakaan) oikein saa tuloksia aikaan. Halun päästä kuiville on lähdettävä itsestä, aina.

• Hertha

Paljonko maksaa litra maitoa? Mitä luokkaa ovat päivähoitomaksut?

Elämää prostituution ohessa; on sitä jonkun verran vielä.

• Maidonkaksihintajärjestelmkö?
        Tarkoitiko:
        1. Rasvatonta--kevyt--vai täysmaitoa?
        2. luomumaitoa
        3. äidin maitoa?
        4. kumissia?

Hoitomaksut: 1. yksityisellä
        2. julkinen

on niin vaikeaa vastata;)

• Hertha
        epikuros kirjoitti:

Maidonkaksihintajärjestelmkö?
        Tarkoitiko:
        1. Rasvatonta--kevyt--vai täysmaitoa?
        2. luomumaitoa
        3. äidin maitoa?
        4. kumissia?

Hoitomaksut: 1. yksityisellä
        2. julkinen

on niin vaikeaa vastata;)

Ajattele nyt maitoa ylipäätään. Naaraspuolisen tuottamaa ravintoa koko yhteiskunnalle. Juomina, juustoina, jogurtteina, leivonnaisten raaka-aineena! Vastasyntyneiden elintärkeänä ravintona, jota ilman (tai ilman sen teollista korviketta) jälkeläisemme eivät jäisi eloon.

Halpaa arvoonsa nähden.

• Hertha kirjoitti:

Ajattele nyt maitoa ylipäätään. Naaraspuolisen tuottamaa ravintoa koko yhteiskunnalle. Juomina, juustoina, jogurtteina, leivonnaisten raaka-aineena! Vastasyntyneiden elintärkeänä ravintona, jota ilman (tai ilman sen teollista korviketta) jälkeläisemme eivät jäisi eloon.

Halpaa arvoonsa nähden.

kunnioittakaamme naarasnisäkkäitä enemmän, niissähän on kansakunnan kerma :)

• saaristosta

on vaikea kuvitella ettet ostaisi seksiä. Tämä aihe nimen omaan tuntuu kiinnostavan sinua intohimoisesti.

Niille miehille, jotka eivät seksiä osta, tulee tuskin mitään vaikutuksia. Meille ei-myytävissä oleville naisille se saattaa merkitä vähemmän törkeitä ehdotuksia.

Olen sitä mieltä, että myös myynti pitäisi kriminalisoida. Mutta myyntihän ei ole ongelman ydin, vaan se, että meillä on niin paljon miehiä, jotka eivät ymmärrä mitä seksi on, eivätkä ymmärrä eroa ihmisen ja esineen välillä.

• sinulta.......................

Solvaat aloittajaa ja esität ikäänkuin olettamuksen siitä, että juuri sinä tiedät, mitä seksin tulisi kaikkien ihmisten tapauksessa olla. Uskomattomia ihmisiä kaltaisesi, jotka kuvittelevat aina voivansa määritellä, kuinka kaikkien muidenkin tulisi elämäänsä elää. Sävystäsi päätellen olisi ihan vain kuule parasta jos yrittäisit keskittyä siihen, että saisit omasta elämästäsi tyydyttävää. Ehkä sitten ei tarvitsisi roikkua keskustelupalstoilla solvaamassa muita ja kertomassa, kuinka heidän tulisi elää elämäänsä.

• evp-v

Miten voidaan edes ajatella sukupuolten tasa-arvon toteutuvan, jos vain toisen sukupuolen (miehen) koetaan oleva vastuullinen teoistaan? Esimerkiksi työmarkkinoilla etenkin johtaviin tehtäviin etsitään nimenomaan henkilöitä, jotka kykenevät kantamaan vastuuta.

• Ei, minä en ole koskaan ostanut seksiä. Asiasta olen kyllä palstoilla paljon keskustellut, koska seksinostokiellon argumentit ovat mielestäni jotenkin täysin nurinkurisia. Olen yrittänyt ymmärtää kuinka joku voi olettaa seksinostokiellon vähentävän seksikauppaa. Etenkin minua kiinnostaa sen, että seksinostokiellon innokkaimmat puollustajat ovat feministejä, vaikka on loogisesti odotettavassa että seksinostokielto tulee satuttamaan nimenomaan naisia.

- Dekas

• j.pukkila

..teoriani mukaan prostituutio naamioituu normaalin näköiseksi perhe-elämäksi tai muuksi kulissiksi, jos prostituutio maksullisena toimintana kielletään..

..siihen kai feministit pyrkivätkin, menettely takaa taloudellisia etuja naiselle, mutta mies voidaan tarvittaessa tuomita rikoksesta..

• rusalka

Sama systeemi pyörii jo nyt.

Asiakasmiehet vaan yrittää pitää omaatuntoaan kurissa toitottamalla, että asiakas "todella uskoo" myyjän olevan vapaaehtoinen.

Voi teitä hölmöjä! Kaikki puolustelunne ovat niiin keinotekoisia selittelyjä, etteivät ketkään usko. Kaikki vaan toivovat, ettei asiasta puhuta liikaa, ettei paljastuisi miten paljon miehet inhoavat niitä naisia joita JOUTUVAT naimaan, kun eivät parempaa saa...ei rahalla eikä "rakkaudella".

Naisten aseman kohentamiseen Suomessa tarvitaan myös eräänlainen käänteinen uskonpuhdistus. Evankelisluterilaisen kirkon oppeihin pitää tuoda takaisin Äiti Madonnan "palvominen".

Repikää siitä.

Kaikki luonnon kansat ovat jumalaoineet syntymää ja kaiken uusiutumisen voimaa.

Meillä nykyään selitetään kaikki tieteellisesti todistetuksi arkipaskaksi, ettei mitään jumalallista ihmettä näytä olevan kuin miehen munan nousemisen ihme...

• suosittelen hoitoon hakeutu...

Sanon tämän ihan kaikella ystävyydellä; hakeudu hoitoon. Tekstistäsi huokuu sen verran rankka sekopäisyys, että syytä olisi hakeutua ammattiauttajan pakeille.

• rusalka
        suosittelen hoitoon hakeutu... kirjoitti:

Sanon tämän ihan kaikella ystävyydellä; hakeudu hoitoon. Tekstistäsi huokuu sen verran rankka sekopäisyys, että syytä olisi hakeutua ammattiauttajan pakeille.

ei pitäisi koko ajan yrittää asettua minun yläpuolelleni. Puskastahuutelija on kovin voimaton ja yksin. Taitaa itseläsi olla jotain "sekaisin", kun et uskalla julkisesti näyttäytyä.

• Vasuri'

"Minusta on epäloogista olettaa, että miehet vähentävät seksin ostoa lain muuttuessa. Tämä logiikka nojaa siihen oletukseen, että seksinostajat olisivat kunnollisia miehiä, eivätkä haluaisi rikkoa lakia. En usko tähän."

Jaatko siis tuon näkemyksen 'kunnollisista miehistä' vai tarkoitatko että vain poliitikot niin ajattelevat? Sanoisin että ensimmäisessä tapauksessa olet lammas.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe