Missä on Kristus?

sal-mon

Kysymykseen vastaa heti raamattu lepattaen kourassaan lahkolainen, Kristus on taivaassa.
Siellä hallitsee ja tietää siellä,mitä maan päällä tapahtuu.
Onhan Hän tulossa maan päälle todistaa järkeilevä,
lahkolainen lahkosaappaissaan.

Luterilainen tosi uskova vastaa tähän että Kristus on kasteessani ja on sanansa mukaan vielä suojelusenkeleitäkin lähempänä meitä lapsenakastettuja.
Tämä on todellista havaittua tapahtumaa uskovien elämässä ja siitä lapsenakastetut kertovat niille
joilla on hengelliset kuulevat korvat ja lahkolaisilla on syyhyävät karheat korvat joten he ovat kuuroja totuuden äänelle kuulematta mitään muuta kuin eksytysten oppia ja uusia kätten päälle panemis tekoja.
Lahkolaisethan ovat aasinkorvilla varustettuja
yksisilmäisiä yksikätisiä rosvoja jotka ovat
lahjansa ja leiviskänsä piiloittaneen ollen kaikki pahan palveluksessa vastaan Jumalan omaisuuskansaa, tunnustavia luterilaisia.

21

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joosua

      joka ei pidä toisia ihmisiä minään. Tässä näemme esimerkin joka on niiiiin rakstavaa puhetta että. Uskooko luterilaiset todellakin että kukaan muu ei pelastu? taitaa olla aika yllätys kun huomaavat että on muitakin kuin pelkkiä luterilaisia.

      Eiköhän nyt sovita niin että jokainen Joka huutaa avukseen Jeesusta ja tekee parannuksen synneistään Jumalan armosta, ovat sinun siariasi ja veljiäsi jotka kulkevat kaidalla tiellä.
      Armottomuus voi koitua omaan nilkkaan. Hyvää päivänjatkoa. :)

      • herkkules

        koska lahkolaisuus ei peri Jumalan valtakuntaa ei lahkohenget voi päästä taivaaseen uskoineen ja tahtoineen.
        Lahkolaisten parannus on farisealaista hapatusta.
        Ketä ovat sisariani ja minun veljiäni?
        Lahkoissahan tehdään lahkojen määräämä tahto ratkaisuineen ja muine opin kyhäelmineen.


      • herkkules kirjoitti:

        koska lahkolaisuus ei peri Jumalan valtakuntaa ei lahkohenget voi päästä taivaaseen uskoineen ja tahtoineen.
        Lahkolaisten parannus on farisealaista hapatusta.
        Ketä ovat sisariani ja minun veljiäni?
        Lahkoissahan tehdään lahkojen määräämä tahto ratkaisuineen ja muine opin kyhäelmineen.

        Tiedätkö, että luterilaisuus on maailmanlaajuisesti meko pieni lahko. Esimerkiksi helluntailaisten lahko on monin verroin suurempi. Puhumattakaan sitten paavilaisten jättilahkosta. Mutta kyse ei ole maallisesta mahdista ja suuremman ylivallasta.

        Jumalan seurakunta on Kristuksen ruumis, eikä Kristus ole jaettu. Pyrkimys jakaa seurakunta toisiaan kyräileviksi kuppikunniksi on lihan tekoa, josta pitää tehdä parannus. Jumalasta ei ole tilanne, että Jumalan pyhät kokoontuvat oppi-isiensä, ismiensä ja lahkojensa nimissä. Jo Paavali sanoutui jyrkästi irti sellaisesta, eikä sallinut paavalilaisten eriseuraa. Voisiko luterilaisten eriseura olla jotenkin sitä oikeaoppisempi?

        Kristikunnan lahkojen pajouden syy on sanottukin Raamatussa: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan (1Kor.4:6)


      • herkkules
        Rintti kirjoitti:

        Tiedätkö, että luterilaisuus on maailmanlaajuisesti meko pieni lahko. Esimerkiksi helluntailaisten lahko on monin verroin suurempi. Puhumattakaan sitten paavilaisten jättilahkosta. Mutta kyse ei ole maallisesta mahdista ja suuremman ylivallasta.

        Jumalan seurakunta on Kristuksen ruumis, eikä Kristus ole jaettu. Pyrkimys jakaa seurakunta toisiaan kyräileviksi kuppikunniksi on lihan tekoa, josta pitää tehdä parannus. Jumalasta ei ole tilanne, että Jumalan pyhät kokoontuvat oppi-isiensä, ismiensä ja lahkojensa nimissä. Jo Paavali sanoutui jyrkästi irti sellaisesta, eikä sallinut paavalilaisten eriseuraa. Voisiko luterilaisten eriseura olla jotenkin sitä oikeaoppisempi?

        Kristikunnan lahkojen pajouden syy on sanottukin Raamatussa: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan (1Kor.4:6)

        luterilaisuus ei ole lahko sillä se on Jumalasta
        lähtöisin oleva Jumalasta syntynyt ja Jumalan sanan
        ainoa julistaja nykyään joten luterilaisuus on sama kuin alkuseurakunta jossa on Kristuksen oppi.

        Kyllä samat kiusat tahtovat nousta esiin luterilaisuudessakin.
        Lahkolaisten pitää tehdä parannus sillä meistä he ovat lähteneet perustaen omia looshejaan.
        Sinullakin kuten lahkolaisilla on tapana mitata kaikkea sen loistolla, lukumäärällä, siis "lihan" mitoilla joka on toista kuin ajattelu ja käsitteiden muodostaminen Pyhässä Hengessä.


      • herkkules kirjoitti:

        luterilaisuus ei ole lahko sillä se on Jumalasta
        lähtöisin oleva Jumalasta syntynyt ja Jumalan sanan
        ainoa julistaja nykyään joten luterilaisuus on sama kuin alkuseurakunta jossa on Kristuksen oppi.

        Kyllä samat kiusat tahtovat nousta esiin luterilaisuudessakin.
        Lahkolaisten pitää tehdä parannus sillä meistä he ovat lähteneet perustaen omia looshejaan.
        Sinullakin kuten lahkolaisilla on tapana mitata kaikkea sen loistolla, lukumäärällä, siis "lihan" mitoilla joka on toista kuin ajattelu ja käsitteiden muodostaminen Pyhässä Hengessä.

        Voitko perustella väitettäsi?

        En suinkaan tarkoittanut, että lahkoja tulisi arvioida niiden loistolla ja lukumäärällä. Silloinhan katolinen lahko olisi kirkkaasti ykkönen. Tarkoitin, että olisi hyvä suhteuttaa väitteensä.

        Jumalan seurakunta on hajaannuksessa lukuisissa eri lahkoissa. Se ei ole Jumalan tahto. Siksi Hän kutsuukin heitä sieltä ulos. "Että he yhtä olisivat" oli Jeesuksenkin rukous.


      • herkkules
        Rintti kirjoitti:

        Voitko perustella väitettäsi?

        En suinkaan tarkoittanut, että lahkoja tulisi arvioida niiden loistolla ja lukumäärällä. Silloinhan katolinen lahko olisi kirkkaasti ykkönen. Tarkoitin, että olisi hyvä suhteuttaa väitteensä.

        Jumalan seurakunta on hajaannuksessa lukuisissa eri lahkoissa. Se ei ole Jumalan tahto. Siksi Hän kutsuukin heitä sieltä ulos. "Että he yhtä olisivat" oli Jeesuksenkin rukous.

        ei ole Jumalan tahto että valitut etsisivät yhtä niiden kanssa jotka ovat heidät jättäneet(kirkon)
        Oma kokemus lujittaa näkemykseni myös.

        Vihollinen kyllä karismaattisella menettelyllään koettaa sekoittaa pasmat, mutta turhaan.

        Perustelen sillä että arvioinnit tulee suorittaa sanan kautta ja kokemus on hyväksi ja Pyhän Hengen
        viisaus välttämätön.

        Karismaattisuus on ollut nokkani edessä houkuttamassa pois uskosta.
        Ole varovainen.


      • herkkules kirjoitti:

        ei ole Jumalan tahto että valitut etsisivät yhtä niiden kanssa jotka ovat heidät jättäneet(kirkon)
        Oma kokemus lujittaa näkemykseni myös.

        Vihollinen kyllä karismaattisella menettelyllään koettaa sekoittaa pasmat, mutta turhaan.

        Perustelen sillä että arvioinnit tulee suorittaa sanan kautta ja kokemus on hyväksi ja Pyhän Hengen
        viisaus välttämätön.

        Karismaattisuus on ollut nokkani edessä houkuttamassa pois uskosta.
        Ole varovainen.

           
        Valtiokirkkoomme kuulutaan, koska se on maan tapa. Näin se on käytännössä yhtä kuin maailma. Seurakunnan taas pitäisi olla maailmasta ulos kutsuttujen joukko. Kestämätöntä. Mitenkähän toteutuu seuraava raamatunpaikka valtionkirkkojärjestelmässä?

           Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa;
           sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä?
           Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
           Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar?
           Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
           Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?
           Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut:
              "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään
               ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".    (2Kor.4:14-16)

        Valtiokirkossa jopa täysin jumalattomat hyväksytään "Jumalan työhön". He saavat vapaasti pilkata Jumalaa, kunhan eivät kyseenalaista kirkon arvovaltaa. Jerobeam oli samaa maata. Hänkin vihki kirkon papiksi jokaisen halukkaan jolla oli sopiva yliopistotutkinto. Jerobemilaisessa pappeudessa ei tarvita Jumalan tuntemista. Jerobeam keksi omasta päästään ja pakanallisten esikuvien mukaan kaikenmaailman kynttilänpäiviä ja pyhäinpäiviä.

           Hän rakensi myös uhrikukkulatemppeleitä
           ja teki kansan keskuudesta papeiksi kaikenkaltaisia miehiä,
           jotka eivät olleet leeviläisiä.
           Ja Jerobeam laittoi juhlan kahdeksannessa kuussa,
           kuukauden viidentenätoista päivänä,
           sen juhlan kaltaisen, jota vietetään Juudassa,
           ja nousi silloin itse alttarille; niin hän teki Beetelissä
           ja uhrasi niille vasikoille, jotka hän oli teettänyt.
           Ja tekemiänsä uhrikukkulapappeja hän asetti virkaan Beeteliin.
           Hän nousi sille alttarille, jonka oli teettänyt Beeteliin,
           viidentenätoista päivänä kahdeksatta kuuta,
           jonka kuukauden hän oli omasta päästään keksinyt.
           Hän laittoi silloin juhlan israelilaisille ja nousi alttarille polttamaan uhreja.
           (1Kun.12:31-33)

        Kovasti keskustellaan "naispappeudesta". Jos Raamatusta asiaa tutkittaisiin, voitaisiin todeta, että pappeus kuuluu erottelematta jokaiselle pyhälle. Vähin vaatimus seurakunnan paimenelta on, että hän edes olisi pappi. Vasta sen jälkeen tulevat muut asiat. Seremoniallista pappeutta Uusi testamentti ei tunne. Se on roomankirkon jäänne, yhdistelmä pakanauskontoja ja juutalaisesta temppelipalvelua. Jako kirkon papistoon ja maallikoihin on nikolaittojen oppia. Palkattu papisto hoitaa lähes kaiken sen, mikä kuuluisi koko seurakunnalle. Ihmetellään väen vähenemistä ja lääkkeeksi kehitellään komeampia kirkkotekstiilejä ja messukaavoja.

        Tuo ehtoollisjumalanpalveluksen nimeksi otettu "messu" on ollut lainattu paavinkirkolta. Katolisessa messussa kirkon pappi muuttaa leivän ja viinin kirkollisilla taikamenoilla Jeesuksen ruumiiksi ja vereksi. Puhutaan messu-uhrista, jossa Jeesus sanavalinnasta riippuen uhrataan tai ei uhrata uudelleen ja uudelleen.

        Kirkosta puuttuu Jumalan sanan kunnioitus. Viimeisin raamatunväännös on vain yksi osoitus siitä. Ilmestymisajan älämölö on jo tyystin laantunut. Esimerkkinä vaikka 1.Piet.3:21, joka on väännetty alkumerkityksensä kanssa aivan päinvastaiseksi, kirkon oppeihin parmmin sopivaksi. Kirkko kunnioittaa tunnustuskirjojaan ja katekismuksiaan pyhänä Jumalan sanana, joihin ei saa kajota. Raamattu selitetään niiden pohjalta.

        Miten perustelet kirkon konfirmaatiota "kasteen vahvistusta"? Raamattu ei tunne sellaista, sillä Raamatullinen kaste Herran Jeesuksen nimeen on pätevä. Koko ikäluokka kurssitetaan (mikä on sinänsä hyvä asia) ja tämän jälkeen suurinpiirtein jokainen onkin valmis kuorossa valehtelemaan uskovansa. Uskoontulleet ovat sentään aika pieni vähemmistö.

        Arvioi itse, josko tuossa vuodatuksessa tuli ylilyöntejä. Se ei ole tieteellinen tutkimus. Ihmettelen vain, jos joku voi rehellisesti väittää nykymenon olevan Jumalasta.

           Sentähden:
              "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra,
               älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
               ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni,
               sanoo Herra, Kaikkivaltias".    (2Kor.4:17,18)

        Mihin sitten lähteä? Kuten jo aiemmin totesin, Jumalan seurakunta on yksi. Jumalalla ei ole millään paikkakunnalla useampia laumoja. Yksi lauma ei ole helluntaiseurakunta, ei eikä mikään muukaan vapaan suunnan lahko, vaikka niissä onkin ainakin suhteellisesti enemmän Jumalan pyhiä kuin valtiokirkossa. Kuulumalla johonkin ns. seurakuntaan samalla tulee viestittäneeksi, ettei kuulu johonkin toiseen. Tiedän kyllä, että "mihin kuuluu - tai kuuluuko mihinkään" on hyvin monelle samantekevää. Mutta koska Raamattu ei tunnusta ns. seurakuntia, ei niihin ole mitään syytä liittyäkään. Puolueettomuus ei estä pyhien yhteyttä.

        Alkuseurakunta kokoontui pääasiassa kotona. Miksi uskovat eivät vain alkaisi kokoontua Raamatusta oppia katsoen seurakuntana kuten se? Suhtaudun epäillen siihen, että jokin näistä ns. seurakunnista lopettaisi olemassaolonsa ja Kiinan seurakunta toteutti Raamatun mallia. Kulttuurivallankumouksen aikana se vain kasvoi ja levisi, mutta kirkot näivettyivät. Raamattu puhuu Elian hengestä, joka panee kaiken kohdalleen ennen Herran Jeesuksen paluuta. On palattava alkuun, siihen mistä on langettu.

        Seuraavassa on kiinalaisen martyyrin Watchman Neen pitämä esitelmä seurakunnan järjestämisestä, ote kirjasta "Apostolinen lähetystyö".

        http://www.kolumbus.fi/gematria/Nee9.htm

        Vihjasit karismaattisuudesta ja varoitus on aiheellinen. Muistat kai Elian Karmelilla? Oli kysymys Jumalan kunniasta - puut ja uhri piti saada syttymään, mutta käsky oli: "Älkää panko tulta!". Nykypäivänä on suuri kiusaus "auttaa" Pyhää Henkeä ilmestymään. Vieraasta tulesta on Raamatussa monia varoituksia. Ne ovat meille tähän aikaan. Elia valeli kaiken kolmeen kertaan vedellä. Mutta valmistelut oli tehty oikein, Jumalan käskystä ja "Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu".

        Karismaattisuus yhdistetään käsittääkseni erityisesti helluntailaisiin, mutta se ei ole mitenkään vieras ilmiö valtionkirkossakaan. Vierasta tulta on paljon liikkeellä. Apostolit eivät koskaan lyöneet rumpua ihmeidentekokokouksista - he julistivat ristiinnaulittua, ylösnousutta Herraa Jeesusta. Ja Jumala antoi tapahtua ihmeitä.


      • herkkules
        Rintti kirjoitti:

           
        Valtiokirkkoomme kuulutaan, koska se on maan tapa. Näin se on käytännössä yhtä kuin maailma. Seurakunnan taas pitäisi olla maailmasta ulos kutsuttujen joukko. Kestämätöntä. Mitenkähän toteutuu seuraava raamatunpaikka valtionkirkkojärjestelmässä?

           Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa;
           sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä?
           Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
           Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar?
           Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
           Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?
           Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut:
              "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään
               ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".    (2Kor.4:14-16)

        Valtiokirkossa jopa täysin jumalattomat hyväksytään "Jumalan työhön". He saavat vapaasti pilkata Jumalaa, kunhan eivät kyseenalaista kirkon arvovaltaa. Jerobeam oli samaa maata. Hänkin vihki kirkon papiksi jokaisen halukkaan jolla oli sopiva yliopistotutkinto. Jerobemilaisessa pappeudessa ei tarvita Jumalan tuntemista. Jerobeam keksi omasta päästään ja pakanallisten esikuvien mukaan kaikenmaailman kynttilänpäiviä ja pyhäinpäiviä.

           Hän rakensi myös uhrikukkulatemppeleitä
           ja teki kansan keskuudesta papeiksi kaikenkaltaisia miehiä,
           jotka eivät olleet leeviläisiä.
           Ja Jerobeam laittoi juhlan kahdeksannessa kuussa,
           kuukauden viidentenätoista päivänä,
           sen juhlan kaltaisen, jota vietetään Juudassa,
           ja nousi silloin itse alttarille; niin hän teki Beetelissä
           ja uhrasi niille vasikoille, jotka hän oli teettänyt.
           Ja tekemiänsä uhrikukkulapappeja hän asetti virkaan Beeteliin.
           Hän nousi sille alttarille, jonka oli teettänyt Beeteliin,
           viidentenätoista päivänä kahdeksatta kuuta,
           jonka kuukauden hän oli omasta päästään keksinyt.
           Hän laittoi silloin juhlan israelilaisille ja nousi alttarille polttamaan uhreja.
           (1Kun.12:31-33)

        Kovasti keskustellaan "naispappeudesta". Jos Raamatusta asiaa tutkittaisiin, voitaisiin todeta, että pappeus kuuluu erottelematta jokaiselle pyhälle. Vähin vaatimus seurakunnan paimenelta on, että hän edes olisi pappi. Vasta sen jälkeen tulevat muut asiat. Seremoniallista pappeutta Uusi testamentti ei tunne. Se on roomankirkon jäänne, yhdistelmä pakanauskontoja ja juutalaisesta temppelipalvelua. Jako kirkon papistoon ja maallikoihin on nikolaittojen oppia. Palkattu papisto hoitaa lähes kaiken sen, mikä kuuluisi koko seurakunnalle. Ihmetellään väen vähenemistä ja lääkkeeksi kehitellään komeampia kirkkotekstiilejä ja messukaavoja.

        Tuo ehtoollisjumalanpalveluksen nimeksi otettu "messu" on ollut lainattu paavinkirkolta. Katolisessa messussa kirkon pappi muuttaa leivän ja viinin kirkollisilla taikamenoilla Jeesuksen ruumiiksi ja vereksi. Puhutaan messu-uhrista, jossa Jeesus sanavalinnasta riippuen uhrataan tai ei uhrata uudelleen ja uudelleen.

        Kirkosta puuttuu Jumalan sanan kunnioitus. Viimeisin raamatunväännös on vain yksi osoitus siitä. Ilmestymisajan älämölö on jo tyystin laantunut. Esimerkkinä vaikka 1.Piet.3:21, joka on väännetty alkumerkityksensä kanssa aivan päinvastaiseksi, kirkon oppeihin parmmin sopivaksi. Kirkko kunnioittaa tunnustuskirjojaan ja katekismuksiaan pyhänä Jumalan sanana, joihin ei saa kajota. Raamattu selitetään niiden pohjalta.

        Miten perustelet kirkon konfirmaatiota "kasteen vahvistusta"? Raamattu ei tunne sellaista, sillä Raamatullinen kaste Herran Jeesuksen nimeen on pätevä. Koko ikäluokka kurssitetaan (mikä on sinänsä hyvä asia) ja tämän jälkeen suurinpiirtein jokainen onkin valmis kuorossa valehtelemaan uskovansa. Uskoontulleet ovat sentään aika pieni vähemmistö.

        Arvioi itse, josko tuossa vuodatuksessa tuli ylilyöntejä. Se ei ole tieteellinen tutkimus. Ihmettelen vain, jos joku voi rehellisesti väittää nykymenon olevan Jumalasta.

           Sentähden:
              "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra,
               älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
               ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni,
               sanoo Herra, Kaikkivaltias".    (2Kor.4:17,18)

        Mihin sitten lähteä? Kuten jo aiemmin totesin, Jumalan seurakunta on yksi. Jumalalla ei ole millään paikkakunnalla useampia laumoja. Yksi lauma ei ole helluntaiseurakunta, ei eikä mikään muukaan vapaan suunnan lahko, vaikka niissä onkin ainakin suhteellisesti enemmän Jumalan pyhiä kuin valtiokirkossa. Kuulumalla johonkin ns. seurakuntaan samalla tulee viestittäneeksi, ettei kuulu johonkin toiseen. Tiedän kyllä, että "mihin kuuluu - tai kuuluuko mihinkään" on hyvin monelle samantekevää. Mutta koska Raamattu ei tunnusta ns. seurakuntia, ei niihin ole mitään syytä liittyäkään. Puolueettomuus ei estä pyhien yhteyttä.

        Alkuseurakunta kokoontui pääasiassa kotona. Miksi uskovat eivät vain alkaisi kokoontua Raamatusta oppia katsoen seurakuntana kuten se? Suhtaudun epäillen siihen, että jokin näistä ns. seurakunnista lopettaisi olemassaolonsa ja Kiinan seurakunta toteutti Raamatun mallia. Kulttuurivallankumouksen aikana se vain kasvoi ja levisi, mutta kirkot näivettyivät. Raamattu puhuu Elian hengestä, joka panee kaiken kohdalleen ennen Herran Jeesuksen paluuta. On palattava alkuun, siihen mistä on langettu.

        Seuraavassa on kiinalaisen martyyrin Watchman Neen pitämä esitelmä seurakunnan järjestämisestä, ote kirjasta "Apostolinen lähetystyö".

        http://www.kolumbus.fi/gematria/Nee9.htm

        Vihjasit karismaattisuudesta ja varoitus on aiheellinen. Muistat kai Elian Karmelilla? Oli kysymys Jumalan kunniasta - puut ja uhri piti saada syttymään, mutta käsky oli: "Älkää panko tulta!". Nykypäivänä on suuri kiusaus "auttaa" Pyhää Henkeä ilmestymään. Vieraasta tulesta on Raamatussa monia varoituksia. Ne ovat meille tähän aikaan. Elia valeli kaiken kolmeen kertaan vedellä. Mutta valmistelut oli tehty oikein, Jumalan käskystä ja "Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu".

        Karismaattisuus yhdistetään käsittääkseni erityisesti helluntailaisiin, mutta se ei ole mitenkään vieras ilmiö valtionkirkossakaan. Vierasta tulta on paljon liikkeellä. Apostolit eivät koskaan lyöneet rumpua ihmeidentekokokouksista - he julistivat ristiinnaulittua, ylösnousutta Herraa Jeesusta. Ja Jumala antoi tapahtua ihmeitä.

        raamatun ehdoton ja välttämätön tapa on erota perkeleestä ja hänen palkkalaisistaan joka lupaus on tehty jo kasteessa.

        Ongelma ei ole kirkkoon kuuluminen vaan noudattaa
        Jeesuksen sanaa se on ongelmaa suurempi käsky.

        Ne jumalattomat ovat riivattuja, pahuuden täyteyteen
        kasvaneet, juudasseurakuntalaisia jotka ovat väkeä
        joiden parissa ei missään tapauksessa uskovainen
        ole eikä tule olemaankaan.

        Luterilaisuus opettaa täysin oikein pappeudesta ja miten sitä sovelletaan seurakunnassa.

        Konfirmaatio on kirkon keksintöjä, mutta se ei haittaa koska näin päästään opettamaan nuorta väkeä kuinka pelastutaan ja mitä on lapsikasteen
        merkitys ja sen voima uskovalle.

        Niin Jumala on päälleni tulen heittänyt, mutta raamattu kertoo selvästi onko lahkofuusioituminen oikein Jumalan sanan mukaan.Ei ole.

        En syytä niinkään helluntailaisia vaan noita läyhiä valhekristittyjä siis luterilaisia joiden
        olkapäätä ei risti paina ja korvat syyhyten etsivät nokialta helppoa elämää, mukavuutta ja rauhaa lihassa ja hekumassa.
        Helluntailaiset tahtovat kyllä ilmestyä päällepäsmäreiksi mikä osoittaa että he pitävät itseänsä muita parempina.


      • joosua
        herkkules kirjoitti:

        raamatun ehdoton ja välttämätön tapa on erota perkeleestä ja hänen palkkalaisistaan joka lupaus on tehty jo kasteessa.

        Ongelma ei ole kirkkoon kuuluminen vaan noudattaa
        Jeesuksen sanaa se on ongelmaa suurempi käsky.

        Ne jumalattomat ovat riivattuja, pahuuden täyteyteen
        kasvaneet, juudasseurakuntalaisia jotka ovat väkeä
        joiden parissa ei missään tapauksessa uskovainen
        ole eikä tule olemaankaan.

        Luterilaisuus opettaa täysin oikein pappeudesta ja miten sitä sovelletaan seurakunnassa.

        Konfirmaatio on kirkon keksintöjä, mutta se ei haittaa koska näin päästään opettamaan nuorta väkeä kuinka pelastutaan ja mitä on lapsikasteen
        merkitys ja sen voima uskovalle.

        Niin Jumala on päälleni tulen heittänyt, mutta raamattu kertoo selvästi onko lahkofuusioituminen oikein Jumalan sanan mukaan.Ei ole.

        En syytä niinkään helluntailaisia vaan noita läyhiä valhekristittyjä siis luterilaisia joiden
        olkapäätä ei risti paina ja korvat syyhyten etsivät nokialta helppoa elämää, mukavuutta ja rauhaa lihassa ja hekumassa.
        Helluntailaiset tahtovat kyllä ilmestyä päällepäsmäreiksi mikä osoittaa että he pitävät itseänsä muita parempina.

        että luterilaisuus on ainoa ja oikea seurakunta. Niin, sitä ei itse huomaa kuinka oikeana itseään pitää, katso kuitenkin ettet lankea tuomitsemaan Jumalan omia, jotka ovat lähteneet ulos leirin maailmasta, Jumalan omat kokoontuvat yhteen, eikä niinkuin kirkossa, siellä on maailma yhdessä. Se ei ole Jumalan SEurakunta. Siksi olemme käynteet ulos leirin ja seurakunnassamme on paimenia, vanhimpia, jne, opettamassa tätä laumaa.
        Ja kun käytät tätä lahkolais nimeä, et taida käsittää sen sanan merkitystä.
        Lahko käsittää opin, joka ei tunnusta Jeesusta ylösnousseeksi Jumalan pojaksi.
        Joten haukut aivan vääriä instansseja.
        Ne jotka ovat puhdistaneet vaatteensa Karitsan veressä ovat Jumalan omia, ovat ottaneet uskossa ensimmäisen kasteensa, vauva on saanut sen papin ja vanhempien toimesta, eikä siinä ole uskosta ollut kysymys lainkaan, vaan kun se on perinnäissääntö jota Raamattu ei tunnista, siksi se ei ole mikään uudestikaste jonka uskova ottaa ja hän tietää miksi sen ottaa ja mikä tarkoitus sillä on.
        Ihmiseltä ei voi vaatia mitään sellaista mihin hän ei itse kykene tajuamaan. Siksi vauvojen kastetta Raamattu ei tunne missään kohdissa, vaan ja ainoastaan ne jotka kuulivat opettettua Sanaa ja tekivät sen mukaan, antoivat kastaa itsensä kun itse sitä pyysivät, Raamattu sanoo, anna kastaa itsesi, sanonta on sanottu ihmiselle joka ymmärtää tämän lauseen.
        Opetuslapseksi pitää ensin tulla ja sitten kastetaan.
        Lähetyskäskykin sen osoittaa, menkää ja tehkää kaikista kanoista Minun opetuslapsiani, käsky on siis ensin opetuslapseuttaa ja sitten kastaa.
        Ei sinne ole annettu toista järjestystä, missä ihmisen pitää pelastua. Siellä ei sanota, antakaa kastaa vauvanne.. vaan ottakoon kukin kasteen Heran Jeesuksen nimeen...
        Kehoitus on yksikössä. Eikä kukaan voi tehdä toista uskovaksi ilman hänen lupaansa, tämä on ns. pakkokäännytystä. Jumalan Sanassa on lupaus, ketä Herrä ikinä kutsuu. Joka uskoo minuun.. kolkuttakaa niin teille avataan.
        Tie on tehty auki, joka sen uskoo ja tahtoo seurata on myös kasteelle menevä, sillä se täyttää koko vanhurskauden.

        Jeesus julisti itse parannusta ihmisille, apostolit, opetuslapset, Sanan julistuksen kautta ihmisiä pelastui ja ottivat kasteen. Amen.


      • herkkules
        joosua kirjoitti:

        että luterilaisuus on ainoa ja oikea seurakunta. Niin, sitä ei itse huomaa kuinka oikeana itseään pitää, katso kuitenkin ettet lankea tuomitsemaan Jumalan omia, jotka ovat lähteneet ulos leirin maailmasta, Jumalan omat kokoontuvat yhteen, eikä niinkuin kirkossa, siellä on maailma yhdessä. Se ei ole Jumalan SEurakunta. Siksi olemme käynteet ulos leirin ja seurakunnassamme on paimenia, vanhimpia, jne, opettamassa tätä laumaa.
        Ja kun käytät tätä lahkolais nimeä, et taida käsittää sen sanan merkitystä.
        Lahko käsittää opin, joka ei tunnusta Jeesusta ylösnousseeksi Jumalan pojaksi.
        Joten haukut aivan vääriä instansseja.
        Ne jotka ovat puhdistaneet vaatteensa Karitsan veressä ovat Jumalan omia, ovat ottaneet uskossa ensimmäisen kasteensa, vauva on saanut sen papin ja vanhempien toimesta, eikä siinä ole uskosta ollut kysymys lainkaan, vaan kun se on perinnäissääntö jota Raamattu ei tunnista, siksi se ei ole mikään uudestikaste jonka uskova ottaa ja hän tietää miksi sen ottaa ja mikä tarkoitus sillä on.
        Ihmiseltä ei voi vaatia mitään sellaista mihin hän ei itse kykene tajuamaan. Siksi vauvojen kastetta Raamattu ei tunne missään kohdissa, vaan ja ainoastaan ne jotka kuulivat opettettua Sanaa ja tekivät sen mukaan, antoivat kastaa itsensä kun itse sitä pyysivät, Raamattu sanoo, anna kastaa itsesi, sanonta on sanottu ihmiselle joka ymmärtää tämän lauseen.
        Opetuslapseksi pitää ensin tulla ja sitten kastetaan.
        Lähetyskäskykin sen osoittaa, menkää ja tehkää kaikista kanoista Minun opetuslapsiani, käsky on siis ensin opetuslapseuttaa ja sitten kastaa.
        Ei sinne ole annettu toista järjestystä, missä ihmisen pitää pelastua. Siellä ei sanota, antakaa kastaa vauvanne.. vaan ottakoon kukin kasteen Heran Jeesuksen nimeen...
        Kehoitus on yksikössä. Eikä kukaan voi tehdä toista uskovaksi ilman hänen lupaansa, tämä on ns. pakkokäännytystä. Jumalan Sanassa on lupaus, ketä Herrä ikinä kutsuu. Joka uskoo minuun.. kolkuttakaa niin teille avataan.
        Tie on tehty auki, joka sen uskoo ja tahtoo seurata on myös kasteelle menevä, sillä se täyttää koko vanhurskauden.

        Jeesus julisti itse parannusta ihmisille, apostolit, opetuslapset, Sanan julistuksen kautta ihmisiä pelastui ja ottivat kasteen. Amen.

        opissa ei ole varaa osua harhaan kuten lahkolaiset omaksi kadotuksekseen ovat tehneet voimatta estää pahan vaikutuksen itsessään ja kaltaisissaan.

        Lahko on rosvoleiri tai kuppatautisten ulos lähtenyt ryhmä joka elää leiriolosuhteissa...ja muissakin...vapaissa suhteissa?

        Emme ole vauvojen kastetta opettaneetkaan vaan että vauvatkin tulee kastaa Jeesukses käskyn mukaan...
        Älkää estäkö heit...ja joosualle:myllynkivi kaulaan ja menoksi.

        Kysyikö Jumala sinulta että kelpaisiko lahkolaiselle armo kun luterilaisten tähden ainakin lähetän poikani lunastamaan valitut.
        Lahkoille kelpaa vain heidän omat tekonsa.

        Ei kukaan todella uskoon tullut mene lahkolaisten leiriin johan se olisi häpeäksi koko kansalle.
        Voi luiskaotsaisia lahkolaisia puuhasteluineen.


      • TaistoRa.

        Tuo on sama kirjoittaja joka lähes aina muistaa liittää kirjoitukseensa tuon "lahkolais" sanan!

        Pysyvää "Nimimerkkiä" hän ei käytä lainkaan, ettei häntä tunnistettaisi. Kuitenkin hänen kirjoitustyylinsä pysyvät samanlaisia oli hänen nimimerkkinsä mikä tahansa. Eli nimim, vaihtuu hänen joka kirjoituksensa yhteydessä kuin tuuliviirin asento katon harjalla!

        Hänen suurin henkinen kapasiteettinsa on ollut omaksua niinkin suuri sanallinen ilmaisu kuin - "lahkolaiset"!

        Sitä hän on ryhtynyt viljelemään ja sen myötä hän saa itselleen henkisiä "kiksejä" käyttäessään sitä kirjoituskyhäelmissään! Hän on kuitenkin samaan hengenvetoon täydellisen sokea sille opinmuodolle minkä puolesta hän muka puolestapuhuu! Hän vain ei kertakaikkiaan näe asian oikeaa laitaa, sappensa kiehumisen vuoksi! = (ei ymmärrä)!

        Jumala on kuitenkin ihmeitä tekevä Jumala, koska minäkin olen saanut Hänen armostaa tulla Jeesukseen uskovaksi ja siksi olen sitä mieltä, että hänelläkin on mahdollisuus pelastua ja saada "vino" mielenlaatunsa anteeksi Jeesuksen ristintyön ansiosta, kunhan vain suostuu vapahtajamme kanssa yhteistyöhön! Muuten käy niinkuin tervamäen kukolle! "Hukka perrii"!


        Herra häntä armahtakoon Jeesuksen nimessä ja antakoon hänelle anteeksi ja antakoon hänelle myös uusi hengellinen lihasydän, "kivisydämensä" tilalle!


      • joosua
        herkkules kirjoitti:

        opissa ei ole varaa osua harhaan kuten lahkolaiset omaksi kadotuksekseen ovat tehneet voimatta estää pahan vaikutuksen itsessään ja kaltaisissaan.

        Lahko on rosvoleiri tai kuppatautisten ulos lähtenyt ryhmä joka elää leiriolosuhteissa...ja muissakin...vapaissa suhteissa?

        Emme ole vauvojen kastetta opettaneetkaan vaan että vauvatkin tulee kastaa Jeesukses käskyn mukaan...
        Älkää estäkö heit...ja joosualle:myllynkivi kaulaan ja menoksi.

        Kysyikö Jumala sinulta että kelpaisiko lahkolaiselle armo kun luterilaisten tähden ainakin lähetän poikani lunastamaan valitut.
        Lahkoille kelpaa vain heidän omat tekonsa.

        Ei kukaan todella uskoon tullut mene lahkolaisten leiriin johan se olisi häpeäksi koko kansalle.
        Voi luiskaotsaisia lahkolaisia puuhasteluineen.

        että alat pilkaan Jumalan omia. Osoitit pelkosi ja sinussa nousi sellainen henki, jonka pystyy havaitsemaan kenen suulla puhut.Kukaan Jumalan Hengessä ei sano tuolla tavoin jos rakastaa Jumalan kutsuttuja. Jos jatkat tuolla tavalla, voin vain varoittaa. Jumala ei katso hyvällä tuollaista jossa käyt Jumalan omia vastaan.
        Katso ettei omasta piiristäsi löydy kuppatautisia, huorintekijöitä, pedofiileja jne.
        Kirkko on maailma, sinne kuuluu yllämainitut henkilöt. Jumalan seurakuntaan kuuluu uloskutsutut armahdetut syntiset, Jeesuksen kalliilla verellä lunastetut. Joka elää synnissä, eikä ole puhdistautunut Hänessä, on vielä maailmassa.
        Ketä vastaan käyt?


      • sol-mon
        TaistoRa. kirjoitti:

        Tuo on sama kirjoittaja joka lähes aina muistaa liittää kirjoitukseensa tuon "lahkolais" sanan!

        Pysyvää "Nimimerkkiä" hän ei käytä lainkaan, ettei häntä tunnistettaisi. Kuitenkin hänen kirjoitustyylinsä pysyvät samanlaisia oli hänen nimimerkkinsä mikä tahansa. Eli nimim, vaihtuu hänen joka kirjoituksensa yhteydessä kuin tuuliviirin asento katon harjalla!

        Hänen suurin henkinen kapasiteettinsa on ollut omaksua niinkin suuri sanallinen ilmaisu kuin - "lahkolaiset"!

        Sitä hän on ryhtynyt viljelemään ja sen myötä hän saa itselleen henkisiä "kiksejä" käyttäessään sitä kirjoituskyhäelmissään! Hän on kuitenkin samaan hengenvetoon täydellisen sokea sille opinmuodolle minkä puolesta hän muka puolestapuhuu! Hän vain ei kertakaikkiaan näe asian oikeaa laitaa, sappensa kiehumisen vuoksi! = (ei ymmärrä)!

        Jumala on kuitenkin ihmeitä tekevä Jumala, koska minäkin olen saanut Hänen armostaa tulla Jeesukseen uskovaksi ja siksi olen sitä mieltä, että hänelläkin on mahdollisuus pelastua ja saada "vino" mielenlaatunsa anteeksi Jeesuksen ristintyön ansiosta, kunhan vain suostuu vapahtajamme kanssa yhteistyöhön! Muuten käy niinkuin tervamäen kukolle! "Hukka perrii"!


        Herra häntä armahtakoon Jeesuksen nimessä ja antakoon hänelle anteeksi ja antakoon hänelle myös uusi hengellinen lihasydän, "kivisydämensä" tilalle!

        lahkotaiston yhteistyö onkin näkyvä osa lahkotaiston ja muidenkin erilleen menneen kohdalla kun näkyy että sorkat on näkyvissä joka paikassa jopa Jeesuksen työtäkin parannellaan ja käskyjä lisätään sekä muuta kauhistusta on nähtävissä lahkotemppelien lattioilla.
        Kunnian miehet?...lahkolaiset.


      • herkkules
        joosua kirjoitti:

        että alat pilkaan Jumalan omia. Osoitit pelkosi ja sinussa nousi sellainen henki, jonka pystyy havaitsemaan kenen suulla puhut.Kukaan Jumalan Hengessä ei sano tuolla tavoin jos rakastaa Jumalan kutsuttuja. Jos jatkat tuolla tavalla, voin vain varoittaa. Jumala ei katso hyvällä tuollaista jossa käyt Jumalan omia vastaan.
        Katso ettei omasta piiristäsi löydy kuppatautisia, huorintekijöitä, pedofiileja jne.
        Kirkko on maailma, sinne kuuluu yllämainitut henkilöt. Jumalan seurakuntaan kuuluu uloskutsutut armahdetut syntiset, Jeesuksen kalliilla verellä lunastetut. Joka elää synnissä, eikä ole puhdistautunut Hänessä, on vielä maailmassa.
        Ketä vastaan käyt?

        kuppatautisuus oli vain vertaus...en niinkään hermostu elämän heikkouden vuoksi kuin sen että
        tungetaan sinne mihin ei ole asiaa...sorkkajaloilla.
        (nyt tark. akavan sorkkaj.)

        On helppo puhua kun Herra on kanssani.(ollut kasteesta alkaen mukana ..varsinkin mitä synteihin
        tulee niin siinä on apua saatu Amen!

        Minä taistelen puhtaan opin puolesta ja taistelen perkeleen omia vastaan olkoot he kirkoissa tai lahkoissa.


      • herkkules kirjoitti:

        raamatun ehdoton ja välttämätön tapa on erota perkeleestä ja hänen palkkalaisistaan joka lupaus on tehty jo kasteessa.

        Ongelma ei ole kirkkoon kuuluminen vaan noudattaa
        Jeesuksen sanaa se on ongelmaa suurempi käsky.

        Ne jumalattomat ovat riivattuja, pahuuden täyteyteen
        kasvaneet, juudasseurakuntalaisia jotka ovat väkeä
        joiden parissa ei missään tapauksessa uskovainen
        ole eikä tule olemaankaan.

        Luterilaisuus opettaa täysin oikein pappeudesta ja miten sitä sovelletaan seurakunnassa.

        Konfirmaatio on kirkon keksintöjä, mutta se ei haittaa koska näin päästään opettamaan nuorta väkeä kuinka pelastutaan ja mitä on lapsikasteen
        merkitys ja sen voima uskovalle.

        Niin Jumala on päälleni tulen heittänyt, mutta raamattu kertoo selvästi onko lahkofuusioituminen oikein Jumalan sanan mukaan.Ei ole.

        En syytä niinkään helluntailaisia vaan noita läyhiä valhekristittyjä siis luterilaisia joiden
        olkapäätä ei risti paina ja korvat syyhyten etsivät nokialta helppoa elämää, mukavuutta ja rauhaa lihassa ja hekumassa.
        Helluntailaiset tahtovat kyllä ilmestyä päällepäsmäreiksi mikä osoittaa että he pitävät itseänsä muita parempina.

        Pyhällä ei luonnollisestikaan pitäisi olla mitään tekemistä perkeleen & co kanssa. Tämä on totta. Toinen väitteesi on kuitenkin hatusta temmattu - olettaen, että tarkoitat ristiäisiä. Sylissä parkuva lapsi ei lupaa siinä yhtään mitään. Vanhemmat voivat lupailla ja kummit voivat lupailla, mutta jos kysyt lapselta, et takuulla saa mitään vastausta. Hänhän ei ymmärrä kysymystä, eikä tule jälkeenpäin muistamaan koko tapausta.


        Olet siinäkin oikeassa, että usko Herraan Jeesukseen on monin verroin tärkeämpää kuin kirkosta eroaminen. Eihän Hänellä muuten voisi olla kansaa, jota kehottaa lähtemään. Mutta miten voit pysyä erossa näistä juudasseurakuntalaisista, jos virallisten papereidenkin mukaan olet yhtä heidän kanssaan? Eikö siitä seuraa luonnollista tietä se, että uskovat alkavat kokoontua mieluummin omilla ehdoillaan, kuin kuuntelemassa maallistuneen liturgiakoneiston tarjoamaa yleishumaania lässytystä?


        Luterilaisuus sekoittaa kaksi käsitettä ”pappi” ja ”vanhin”. Puhutaan kyllä epämääräisesti ”yleisestä pappeudesta”, mutta sen rinnalla viljellään Rooman peruna kirkon pappeutta, seremoniamestarin virkaa. Sellaista Uusi testamentti ei tunne lainkaan.

        Yleisellä tasolla pappi on välittäjä ihmisen ja jumaluuden välillä. Juutalaiset tarvitsivat pappia, sillä Suuri ylimmäinen pappi Jeesus, JHVHn pelastus, tunnettiin korkeintaan hämärästi ennustusten kautta. Meidän ylipappimme ja välittäjämme on Jeesus. Jumalan pyhien pappeus on sitten vuorostaan välittää ilosanomaa Jeesuksesta sitä vielä tuntemattomille.

        Seurakunnan vanhin on uskossaan pidemmälle ehtinyt, joka on saanut kutsumuksen johonkin erityiseen tehtävään seurakunnan rakennukseksi. Raamattu luettelee joitakin ja jokaisella on jokin erityispiirteensä. On ainakin opettajia, paimenia ja johtajia. Vanhimman ei tule olla mikään diotrefesmäinen herrana hallitsija, vaan paremminkin esikuva. Kirkkoherra on siis mahdollisimman epäraamatullinen nimitys. Vanhimmista puhutaan monikossa. Heitä on useita ja kukin hoitaa virkaansa sillä armolahjalla, jonka on saanut.

        Raamattu ei myöskään opeta, että vanhimman pitäisi olla koulutettu. Jumalan viisautta ei opita koulussa. Kiehtovia viisauden sanoja ja puheen loistoa voi kyllä oppia, mutta se on arvotonta. Inhimillisestä viisaudesta on vain vähän hyötyä. Paavalikin oli sivistynyt mies, mutta koetti olla tukeutumatta siihen. Ettei Jeesuksen risti menisi mitättömäksi. Jumalan viisautta voi oppia Jumalan neuvotteluissa – viipymällä sanan ääressä ja rukouksessa.


        Rippikoulu on periaatteessa hyvä asia. Siis sikäli että opetus on raamatullista. Valitettavasti rippikoulussa opetetaan myös kaikki kirkolliset eksytykset. Sen sijaan konfirmaatio on likaista valhetta ja teatteria. Vaikka olen ollut itse isosena, ihmettelen sitä suuresti. Silloin sitä ei jotenkin vain huomannut. Toivottavasti sinä huomaat. Vuodesta toiseen ripille pääsevien joukot kuorossa vannovat kirkon papin perässä olevansa Jeesukseen uskovia. Jälkeenpäin tämä sama kirkon pappi voi surkutella sitä, että tuliko tälläkään leirillä yhtään uskoon.


        Jumalan seurakunnassa voi kilpailla vain toinen toisensa kunnioittamisessa. Pyrkimys päällepäsmäriksi on lihan teko, mistä Jeesus opetuslapsiaan tämän tästä ojensi. Näistä on lupa keskustella pyhien kesken. Ojennusta pitää antaa ja sitä pitää kuunnella, mutta rakkaudessa. ”Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme.”


    • Hän on sisällisesti meissä. "Me tulemme hänen luoksensa ja jäämme sinne asumaan." Siis Isä, Poika ja Pyhä Henki. "Minä tunnen Hänet, johon minä uskon".

      • sal-mon

        Kristus on tiedettävä olevan meitä niin lähellä ettei edes lanka mahdu väliin.

        Uskon kautta tämä mahdollisuus tunnistetaan ja läsnä oleva Kristus antaa meille turvan ja lohdutuksen.


      • sal-mon kirjoitti:

        Kristus on tiedettävä olevan meitä niin lähellä ettei edes lanka mahdu väliin.

        Uskon kautta tämä mahdollisuus tunnistetaan ja läsnä oleva Kristus antaa meille turvan ja lohdutuksen.

        sitä ei yksikään ihminen voi sanoa. Kolmiyhteinen Jumala on minussa. Se riittää.


      • SofiaDaan kirjoitti:

        sitä ei yksikään ihminen voi sanoa. Kolmiyhteinen Jumala on minussa. Se riittää.

        Jos olet uskossa, Kristus asuu sinussa. Sitähän se on.
        Sinussa on Pyhä Henki, Kristuksen Henki, Jumalan Henki,...
        Jeesus myös lupasi tulla Isänsä kanssa rakkaidensa luo ja jäädä asumaan.

        Mutta Kolmiyhteisestä Jumalasta Raamattu ei mainitse mitään.


           Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme;
           mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten
           ikuisesti, että me pitäisimme kaikki tämän lain sanat." (5Moos.29:29)

        Jumalasta ei pidä tehdä kuvaa. Ei edes inhimillisen ajatuksen kuvailemaa.
        Jeesus on ainoa Jumalan kuva, joka meille on annettu.


      • Rintti kirjoitti:

        Jos olet uskossa, Kristus asuu sinussa. Sitähän se on.
        Sinussa on Pyhä Henki, Kristuksen Henki, Jumalan Henki,...
        Jeesus myös lupasi tulla Isänsä kanssa rakkaidensa luo ja jäädä asumaan.

        Mutta Kolmiyhteisestä Jumalasta Raamattu ei mainitse mitään.


           Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme;
           mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten
           ikuisesti, että me pitäisimme kaikki tämän lain sanat." (5Moos.29:29)

        Jumalasta ei pidä tehdä kuvaa. Ei edes inhimillisen ajatuksen kuvailemaa.
        Jeesus on ainoa Jumalan kuva, joka meille on annettu.

        Totuus on silti vain yksi. Kanssani on Isä Jumala, Poika ja Pyhä Henki.

        Jos Jumala on näiden kolmen kautta itsensä ilmaissut, niin ei Hän ainakaan minua ole siitä nuhdellut, että olen Häntä sanonut senjohdosta kolmiyhteiseksi, vaikkei sitä sanaa Raamatussa olisikaan.

        Mutta minulle se kumminkin on pääasia, että Hän on kanssani ja pysyy.


    • aivan kaikkea

      julkistaa, mitä ajatuksiin nousee.

      Matteus 12:36
      "Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      161
      2810
    2. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2460
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

      Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      53
      2364
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

      Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2220
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

      taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      63
      1905
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

      Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      248
      1734
    7. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Minulta loppuu aika

      Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1222
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1215
    Aihe