Olen jo monena kesänä haaveillut, että itse joskus pääsisi ajamaan kaksipyöräisellä. Entinen miesystävä vei kokoontumisajoihin mm Rottaralliin ja Suolahteen, ja nyt kun lumet sulivat, ja pyörät alkoivat pörrätä ympärillä...iski aivan tajuton kuume! Olen vasta 20-vuotias, täysin kokematon (pikkumopolla joskus teininä vähän ajellu), eikä tietenkään ajokorttia,minkään menopelin. Suzukit ovat aina olleet suosikkejani! Kuinka pääsisi alkuun? Tai toisin sanoen, millaisesta pyörästä olisi järkevintä aloittaa?
Kuinka pääsisi alkuun?
7
1250
Vastaukset
- kiinostaa
hei, oikee valinta harrastukselle, ja vielä suzuki. ehkä vois olla jos kyykky kiinostaa niin 600 gsxf, kova sana, ei liian tehokas, mut jos keulia tahtoo nii sit ärrä. ite alotin siis kyseisellä vaikka oonki mies, mut sillä oli hyvä harjoitella, ei kyllä keulintaa. sun pitänee iskee joku mies jolla on pyörä, kyl se opettaa sua ajaan, varmasti. mun systeri alotti kustomilla pyöräilyn tai ajaa kyl vieläki.
oon kihloissa pyörättömän miehen kanssa nykyään, sitä ei prätkäily kiinnosta, mutta ite haluaisin harrastaa. Vois vähitellen ruveta säästään pyörää ja korttia varten...oon ehdottomasti customien perään!
- no tietenkin
...minkälainen autokoulussa sattuu olemaan.
...no tietysti...mut mut...custom sen täytyy olla ja suzuki! Autokoulussa pääsee ajamaan jonkinlaista, siellä varmasti selviää ainakin minkä kokoista pyörää meikäläinen kykenee hallitsemaan.
Nyt kipaset autokouluun kyselemään vaihtoehtoja
mut eikös se ole aivan sama minkämerkkisellä ja tyyppisellä pyörällä kortin ajat.
Customi on hiukka hankalampi ajaa käsittelykokeessa.
Onnee vaan ja tsemppiä ajoharrastuksen aloittamiseen.- savage
Minä alotin kolme vuotta sitten suzuki savagella,sama pyörä on alla vieläkin ja en vaihda.
Se sattuu vaan kohdalle se ainoo ja oikee pyörä :) - myöhässä?
Jos vielä luet etkä ole ostanut pyörää.
Oma kokemukseni uudelleen aloitukseta:
1. osta niin edullinen peruspyörä, että rahaa jää kunnollisiin varusteisiin JA TULEVIIN KORJAUKSIINKIN. Esim. Suzukilta F:mallit on puolet halvempia kui R-mallit jne.
2. osta heti asialliset varusteet: Käsineet, kypärä, kypärähuppuja, ehkä alkuu tekstiilipuku, ajosaappaat sekä hyvät kerrastot alle.
3. sitten siistiä totutteluajoa eka kesä ja viimeistään toisena kesänä radalle mieluiten kouluttajan kanssa.
4. Muista aina, että vain sinä vastaat turvallisuudestasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1783741
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262710Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?582554- 1462361
- 672046
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3151944- 311441
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211403Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381377Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161275