Ostin Raisiosta uuden Honda 750 Kävin ensimmäisessä takuu huollossa, ja se oli viimeinen kerta . Eivät noteeraneet minun "vaatimuksia" Esim. Pakoputken kiinitys korva halki ei korjattu ja muitakin juttuja:
Honda takuuhuolto
32
4135
Vastaukset
- samaa
juu!! tuttu tunne!!!siihen firmaan en mee koskan enä,nykyän huollan kaikki itse!!silloin kuin ostin prätkän sieltä niin palvelu oli hyvä mutta van sen ajan kun oli rahat taskussa!!sen jälken en kelvannuy mihinkään enä!!firman nimi on bike world!!! älkä menkö sinne tosi huono paikka!!
- Turo--Inkeri
mikä ihme on "takuuhuolto"?? Olin siinä uskossa, että moottoripyörässä on määräaikaishuoltoja, sekä mahdollisesti takuukorjauksia (jos siinä ilmenee takuuaikana sen piiriin kuuluvia valmistevikoja)... mutta että takuuhuolto, mikä se sellainen on??
Ja jospas muutenkin vähän edes koettaisit selittää tarkemmin, kuinka sinua nyt on siellä Raisiossa sorsittu. Rauhoitu ensin pikkuisen, ennen kuin alat avautumaan, se helpottaa!Näinhän ne on näppylät.
Mulla ei oo kyllä mitään valittamista Raision palveluista.
Kirjalliseen huoltotilaukseen kun laitetaan pyydetyt työt niin silloin ne myös tehdään.
Jos kaveri vaan tiskillä huutelee että pakoputkikin tarttis korjata niin ei se mekaanikko siellä verstaan puolella sitä kuule.- mitteepä
Siellä ny mahtas takuuseen mennä pakoputken korvakkeita kysymään ? Eikö Hondassa ole neljän vuoden takuu, ja jäiko sulle jotain epäselvää, mistä oli kyse ?
- Turo--Inkeri
mitteepä kirjoitti:
Siellä ny mahtas takuuseen mennä pakoputken korvakkeita kysymään ? Eikö Hondassa ole neljän vuoden takuu, ja jäiko sulle jotain epäselvää, mistä oli kyse ?
ei yhdelläkään merkillä toimi siten, että poka mussuttaa huollossa jotain, että tämä ja tämä nyt sitten menee MINUN MIELESTÄNI takuuseen.
Niistä tehdään takuuhakemus, joka sitten hyväksytään tai hylätään. Jos hyväksytään, maahantuoja tilaa ko. osat ja järjestää niiden asennuksen.
Huollot ja takuut ovat kaksi täysin eri asiaa, eikä myöskään ole olemassa mitään "takuu-automaattia"; ne käsitellään aina tapauskohtaisesti. Koskee yhtä hyvin Hondaa, kuin muitakin merkkejä. - poika
Turo--Inkeri kirjoitti:
ei yhdelläkään merkillä toimi siten, että poka mussuttaa huollossa jotain, että tämä ja tämä nyt sitten menee MINUN MIELESTÄNI takuuseen.
Niistä tehdään takuuhakemus, joka sitten hyväksytään tai hylätään. Jos hyväksytään, maahantuoja tilaa ko. osat ja järjestää niiden asennuksen.
Huollot ja takuut ovat kaksi täysin eri asiaa, eikä myöskään ole olemassa mitään "takuu-automaattia"; ne käsitellään aina tapauskohtaisesti. Koskee yhtä hyvin Hondaa, kuin muitakin merkkejä.se vasta onkin huoleton poika ! Jos uudessa, tai uudehkossa pyörässä niinkin yksinkertainen asia, kuin pakoputken kiinnitys pettää, niin eikö se muka ole takuusen liittyvä asia Hondallakin ? Eikö myyjän pitäisi itse kertoa menettelytavoista, eikä tyyne-iivarin täällä viisastella ? Pitääkö "pokan" - joka on nyt omistaja, mokomasta asiasta "mussuttaa" ? Vai onko ko. vika Hondissa niin normaalia, että se kuuluukin huoltoon ?
- Turo--Inkeri
poika kirjoitti:
se vasta onkin huoleton poika ! Jos uudessa, tai uudehkossa pyörässä niinkin yksinkertainen asia, kuin pakoputken kiinnitys pettää, niin eikö se muka ole takuusen liittyvä asia Hondallakin ? Eikö myyjän pitäisi itse kertoa menettelytavoista, eikä tyyne-iivarin täällä viisastella ? Pitääkö "pokan" - joka on nyt omistaja, mokomasta asiasta "mussuttaa" ? Vai onko ko. vika Hondissa niin normaalia, että se kuuluukin huoltoon ?
mutta se korjataan silti TAKUU-menettelyn kautta, ei automaattisesti määräaikaishuollossa, vaikka niin kenties kuvittelet.
Katsos siellä huollossa ne noudattaa huoltokaaviota, eivätkä varsinkaan tähän aikaan vuodesta ehdi käymään läpi joka jumalan kohtaa jokaisessa pyörässä. Varsin ymmärrettävää loppujen lopuksi; ei näköjään kaikille silti. - kiellon..
Turo--Inkeri kirjoitti:
mutta se korjataan silti TAKUU-menettelyn kautta, ei automaattisesti määräaikaishuollossa, vaikka niin kenties kuvittelet.
Katsos siellä huollossa ne noudattaa huoltokaaviota, eivätkä varsinkaan tähän aikaan vuodesta ehdi käymään läpi joka jumalan kohtaa jokaisessa pyörässä. Varsin ymmärrettävää loppujen lopuksi; ei näköjään kaikille silti.Eikö myyjän velvollisuus ole kertoa, miten ko. asian kanssa pitää menetellä, eikä ns. besser-Wisserien ?
Siitäkin on näyttöä, että huoltokaavioonkin merkatut työt näkyvät useimmiten vain laskussa - eivätkä tehtyinä.
Asiakas nimenomaan huomautti ko. viasta, sitä EI tarvinnut suurennuslasilla etsiä. - Turo--Inkeri
kiellon.. kirjoitti:
Eikö myyjän velvollisuus ole kertoa, miten ko. asian kanssa pitää menetellä, eikä ns. besser-Wisserien ?
Siitäkin on näyttöä, että huoltokaavioonkin merkatut työt näkyvät useimmiten vain laskussa - eivätkä tehtyinä.
Asiakas nimenomaan huomautti ko. viasta, sitä EI tarvinnut suurennuslasilla etsiä.luonnollisestikin myyjän pitää tehdä asiakkaalle selväksi, miten asiat hoidetaan. Syystä tai toisesta tämän ketjun aloittaja ei ollut niistä selvillä, joko ei ollut kerrottu, tai sitten ei ole välittänyt kuunnella. Ja "nimenomaan huomautti", mistäs tiedät siitäkään, vai alkoiko vain sapettaa kun ei oltu määräaikaishuollossa tehty "automaattisesti".. hänen asenteensa ainakin tuntui olevan hieman tällainen.
Ei varmasti ole myyjänkään intresseissä jättää takuukorjauksia tekemättä. Tehdashan ne maksaa. - oppia
Turo--Inkeri kirjoitti:
ei yhdelläkään merkillä toimi siten, että poka mussuttaa huollossa jotain, että tämä ja tämä nyt sitten menee MINUN MIELESTÄNI takuuseen.
Niistä tehdään takuuhakemus, joka sitten hyväksytään tai hylätään. Jos hyväksytään, maahantuoja tilaa ko. osat ja järjestää niiden asennuksen.
Huollot ja takuut ovat kaksi täysin eri asiaa, eikä myöskään ole olemassa mitään "takuu-automaattia"; ne käsitellään aina tapauskohtaisesti. Koskee yhtä hyvin Hondaa, kuin muitakin merkkejä.Sinäkin, kun vain tarpeeksi monta kertaa " pokat mussuttavat" !!!
- kuules heppu
Turo--Inkeri kirjoitti:
luonnollisestikin myyjän pitää tehdä asiakkaalle selväksi, miten asiat hoidetaan. Syystä tai toisesta tämän ketjun aloittaja ei ollut niistä selvillä, joko ei ollut kerrottu, tai sitten ei ole välittänyt kuunnella. Ja "nimenomaan huomautti", mistäs tiedät siitäkään, vai alkoiko vain sapettaa kun ei oltu määräaikaishuollossa tehty "automaattisesti".. hänen asenteensa ainakin tuntui olevan hieman tällainen.
Ei varmasti ole myyjänkään intresseissä jättää takuukorjauksia tekemättä. Tehdashan ne maksaa.Oletko siellä töissä kun noin puolustelet sitä firmaa? Olen itse kohdannut kyseisessä firmassa juuri takuuasioissa laiminlyöntiä ja välittämättömyyttä asioihin. Itse en viitsi samoista asioista jankuttaa, joko ne toimii tai ei, itse ainakin vaihdan firmaa jos homma ei pelaa.
- kettuliinat
Aika pilkku jätkä, määräaikaishuolto ja takuuhuolto,
- Turo--Inkeri
kuules heppu kirjoitti:
Oletko siellä töissä kun noin puolustelet sitä firmaa? Olen itse kohdannut kyseisessä firmassa juuri takuuasioissa laiminlyöntiä ja välittämättömyyttä asioihin. Itse en viitsi samoista asioista jankuttaa, joko ne toimii tai ei, itse ainakin vaihdan firmaa jos homma ei pelaa.
ja saanko kysyä vähän esimerkkejä, kuinka ovat laiminlyöneet takuuasioiden hoidon?? Noin ihan periaatteena, ne hoitaa maahantuoja, ja ellei heidän jälleenmyyjänsä suostu asiassa yhteistyöhön, siitä kyllä kannattaa kertoa maahantuojalle. Nimettömällä keskustelupalstalla jurputtaminen auttaa paljon vähemmän (paitsi ehkä sitten henkisesti).
Kaikki rikki menneet asiat eivät myöskään automaattisesti "mene takuuseen" ensinnäkin siksi, että on olemassa tuhat ja yksi syytä, miksi joku paikka voi hajota. Valmistusvika (joka kuuluu takuun piiriin) on vain yksi niistä. Siksi on varsin järkeenkäypää, että on olemassa eri menettelykanavat normaalien kolarikorjausten, määräaikaishuoltojen tms. hoitamiseen, ja takuuasioille omansa. Ne katsotaan aina tapauskohtaisesti, sellaisten ihmisten toimesta joilla on asiantuntemusta arvioida, MIKSI osa ihan tarkalleen on hajonnut (poislukien ns. "factory recallit", jolloin tehdas ilmoittaa että tietty ongelmalliseksi havaittu osa vaihdetaan kaikkiin tietyntyyppisiin laitteisiin). Myös valmistajaa kiinnostaa kovastikin tietää, varsinkin jos jokin tärkeä komponentti on hajonnut valmistusvian vuoksi. Tieto useista samankaltaisista hajoamisista voi johtaa esim. juuri "factory recalliin".
Enkä minä ko. firmaa halua mitenkään puolustella mutta sori vaan, vieläkin tuosta keskustelunavauksesta haiskahtaa pahemman kerran, ettei aloittaja ollut tästä lainkaan selvillä, ja on lähinnä siksi pahoittanut mielensä.
Ehkä pyöränostajalle sitten pitäisi tarjota joku informaatiotilaisuus, jossa näitä asioita käytäisiin läpi. Esim. itselleni tämä homma kylläkin selvisi aikanaan varsin nopeasti, kun hieman otin asioista itse selvää. - huuhaa puhetta
Turo--Inkeri kirjoitti:
ja saanko kysyä vähän esimerkkejä, kuinka ovat laiminlyöneet takuuasioiden hoidon?? Noin ihan periaatteena, ne hoitaa maahantuoja, ja ellei heidän jälleenmyyjänsä suostu asiassa yhteistyöhön, siitä kyllä kannattaa kertoa maahantuojalle. Nimettömällä keskustelupalstalla jurputtaminen auttaa paljon vähemmän (paitsi ehkä sitten henkisesti).
Kaikki rikki menneet asiat eivät myöskään automaattisesti "mene takuuseen" ensinnäkin siksi, että on olemassa tuhat ja yksi syytä, miksi joku paikka voi hajota. Valmistusvika (joka kuuluu takuun piiriin) on vain yksi niistä. Siksi on varsin järkeenkäypää, että on olemassa eri menettelykanavat normaalien kolarikorjausten, määräaikaishuoltojen tms. hoitamiseen, ja takuuasioille omansa. Ne katsotaan aina tapauskohtaisesti, sellaisten ihmisten toimesta joilla on asiantuntemusta arvioida, MIKSI osa ihan tarkalleen on hajonnut (poislukien ns. "factory recallit", jolloin tehdas ilmoittaa että tietty ongelmalliseksi havaittu osa vaihdetaan kaikkiin tietyntyyppisiin laitteisiin). Myös valmistajaa kiinnostaa kovastikin tietää, varsinkin jos jokin tärkeä komponentti on hajonnut valmistusvian vuoksi. Tieto useista samankaltaisista hajoamisista voi johtaa esim. juuri "factory recalliin".
Enkä minä ko. firmaa halua mitenkään puolustella mutta sori vaan, vieläkin tuosta keskustelunavauksesta haiskahtaa pahemman kerran, ettei aloittaja ollut tästä lainkaan selvillä, ja on lähinnä siksi pahoittanut mielensä.
Ehkä pyöränostajalle sitten pitäisi tarjota joku informaatiotilaisuus, jossa näitä asioita käytäisiin läpi. Esim. itselleni tämä homma kylläkin selvisi aikanaan varsin nopeasti, kun hieman otin asioista itse selvää.Niin, mutta sää oletkin pukkumainen ainakin noista sun kirjoituksista päätellen.
Jos kyseinen kaveri on "ensihuollossa" ilmoittanut, että pyörässä on jokin rikki niin se pitäisi automaattisesti mennä takuuseen eikä koittaa vierittää syytä asiakaalle niinkuin liikkeet yleensä tekevät.
Ja vielä siitä, että miksi yleensäkin asiakasta pompotetaan noissa huolloissa. (itselläni ei ainakaan ole aikaa odotella kokopäivää huollossa jos vielä huolto on sanonut että tässä menee vaan tunti) - Turo--Inkeri
huuhaa puhetta kirjoitti:
Niin, mutta sää oletkin pukkumainen ainakin noista sun kirjoituksista päätellen.
Jos kyseinen kaveri on "ensihuollossa" ilmoittanut, että pyörässä on jokin rikki niin se pitäisi automaattisesti mennä takuuseen eikä koittaa vierittää syytä asiakaalle niinkuin liikkeet yleensä tekevät.
Ja vielä siitä, että miksi yleensäkin asiakasta pompotetaan noissa huolloissa. (itselläni ei ainakaan ole aikaa odotella kokopäivää huollossa jos vielä huolto on sanonut että tässä menee vaan tunti)ratakiskosta se oikein pitää taivuttaa että menisi jakeluun???
Kun tuollaiset asiat eivät "automaattisesti mene takuuseen", vaikka miten itkisit ja kiristelisit hammasta aiheesta. Selitin edellisessä viestissäni hyvin selkeästi, miksi huollot ja takuut käsitellään eri menettelyn kautta, enkä viitsi alkaa itseäni toistamaan. Mielestäni tälle järjestelylle on myös olemassa ihan hyvät perusteet.
Eikä kukaan "vieritä syytä asiakkaalle", niinkuin väität, vaan asia tutkitaan, ja jos on aihetta niin se korvataan takuuna. En tiedä, oletko paljon ollut tekemisissä minkään teknisten laitteiden kanssa, mutta samalla lailla se toimii muissakin takuunalaisissa vehkeissä. Ei asiakas voi olla se, joka "määrää", että tämä ja tämä menee nyt takuuseen. - jartsu
Turo--Inkeri kirjoitti:
ratakiskosta se oikein pitää taivuttaa että menisi jakeluun???
Kun tuollaiset asiat eivät "automaattisesti mene takuuseen", vaikka miten itkisit ja kiristelisit hammasta aiheesta. Selitin edellisessä viestissäni hyvin selkeästi, miksi huollot ja takuut käsitellään eri menettelyn kautta, enkä viitsi alkaa itseäni toistamaan. Mielestäni tälle järjestelylle on myös olemassa ihan hyvät perusteet.
Eikä kukaan "vieritä syytä asiakkaalle", niinkuin väität, vaan asia tutkitaan, ja jos on aihetta niin se korvataan takuuna. En tiedä, oletko paljon ollut tekemisissä minkään teknisten laitteiden kanssa, mutta samalla lailla se toimii muissakin takuunalaisissa vehkeissä. Ei asiakas voi olla se, joka "määrää", että tämä ja tämä menee nyt takuuseen.se että asiat hoidetaan on yksi asia toinen asia on että miten.liike joka palvelee tekee sen mutkattomasti. kyllä ammattilaisten pitää nähdä selvät viat, jotka kuuluu takuun piiriin ja informoida asiakasta miten juttu etenee.
- Turo--Inkeri
jartsu kirjoitti:
se että asiat hoidetaan on yksi asia toinen asia on että miten.liike joka palvelee tekee sen mutkattomasti. kyllä ammattilaisten pitää nähdä selvät viat, jotka kuuluu takuun piiriin ja informoida asiakasta miten juttu etenee.
tuosta olen, usko tai älä, aivan samaa mieltä!
Mutta kysymys oli nyt siitä, että kaveri purnasi kun ei hänen ns."takuuhuollossaan" oltu (kiireisimpään vuodenaikaan) korjattu kaikkia hänen ´vaatimiaan´ kohteita.
Sitä en osaa sanoa, johtuuko menettelytapojen heikko tuntemus siitä, ettei asiakkaalle ole kerrottu, vai siitä, etteikö häntä vain kiinnosta tietää - jotenkin haiskahti kirjoittelun perusteella tuolta jälkimmäiseltä.
Jos asiakas on vain pärähtänyt sinne huoltoon kesken kevätkiireen, ja alkanut latelemaan, mitä nyt laitetaan takuuseen, en ihmettele, ettei palvelu ole ollut kovin liukasta. Olin joskus prätkäputiikissa töissä, ja siellä kyllä näki joskus juuri kuvatunlaisia tapauksia, yleensä ensimmäisen moottoripyöränsä ostaneita. - fyrkken finns
kiellon.. kirjoitti:
Eikö myyjän velvollisuus ole kertoa, miten ko. asian kanssa pitää menetellä, eikä ns. besser-Wisserien ?
Siitäkin on näyttöä, että huoltokaavioonkin merkatut työt näkyvät useimmiten vain laskussa - eivätkä tehtyinä.
Asiakas nimenomaan huomautti ko. viasta, sitä EI tarvinnut suurennuslasilla etsiä.turo nyt vaan haluaa johdattaa keskustelua pois siitä että nuo paskafirmat vaan rikkoo pyöriä kun pitäisi korjata. johan tuo on tm:n huoltotesteissäkin todettu monet kerrat että toiminta on ihan luokatonta. ihan sama meininki vantaalla.
- Pera
Turo--Inkeri kirjoitti:
ratakiskosta se oikein pitää taivuttaa että menisi jakeluun???
Kun tuollaiset asiat eivät "automaattisesti mene takuuseen", vaikka miten itkisit ja kiristelisit hammasta aiheesta. Selitin edellisessä viestissäni hyvin selkeästi, miksi huollot ja takuut käsitellään eri menettelyn kautta, enkä viitsi alkaa itseäni toistamaan. Mielestäni tälle järjestelylle on myös olemassa ihan hyvät perusteet.
Eikä kukaan "vieritä syytä asiakkaalle", niinkuin väität, vaan asia tutkitaan, ja jos on aihetta niin se korvataan takuuna. En tiedä, oletko paljon ollut tekemisissä minkään teknisten laitteiden kanssa, mutta samalla lailla se toimii muissakin takuunalaisissa vehkeissä. Ei asiakas voi olla se, joka "määrää", että tämä ja tämä menee nyt takuuseen.Kyllä se nyt on tasan tarkkaan kyse siitä, että onko liikkeellä ollenkaan halua palvella asiakasta vai ottaa vain löysät rahat pois.
Tuollainen kiinnokkeen hajoaminen ei ole ydinfysiikkaa! Jos se on hajonnut käyttäjän töppäilyn takia, niin sen näkee sokeakin. Jos ulkoisia merkkejä käyttäjön mokasta ei ole, niin on täysin selvää, että osa menee takuuseen. Olkoon takuukäsittely millainen tahansa, niin noin yksinkertaisessa tilanteessa sen asian voi setviä helposti ilman etukäteensuoritettavia takuuleikkejä. Ja eikös ensimmäisessä huollossa ainakin Kawasakin ohjekirjan mukaan pitäisi kertoa kaikista ongelmista mitä pyörässä on ilmennyt. Ja putken kiinnityskorvakkeen vaihtoon ei aikaa juuri mene.
Asiat voi selkeissä tapaksissa tehdä järkevästi ja joustavasti, tai sitten EU:n omaista byrokratiaa noudattaen. Jälkimmäinen on ilmeisesti se tapa miten sinä haluat asiat hoitaa, jos se vain on päätösvallassasi? - Turo--Inkeri
Pera kirjoitti:
Kyllä se nyt on tasan tarkkaan kyse siitä, että onko liikkeellä ollenkaan halua palvella asiakasta vai ottaa vain löysät rahat pois.
Tuollainen kiinnokkeen hajoaminen ei ole ydinfysiikkaa! Jos se on hajonnut käyttäjän töppäilyn takia, niin sen näkee sokeakin. Jos ulkoisia merkkejä käyttäjön mokasta ei ole, niin on täysin selvää, että osa menee takuuseen. Olkoon takuukäsittely millainen tahansa, niin noin yksinkertaisessa tilanteessa sen asian voi setviä helposti ilman etukäteensuoritettavia takuuleikkejä. Ja eikös ensimmäisessä huollossa ainakin Kawasakin ohjekirjan mukaan pitäisi kertoa kaikista ongelmista mitä pyörässä on ilmennyt. Ja putken kiinnityskorvakkeen vaihtoon ei aikaa juuri mene.
Asiat voi selkeissä tapaksissa tehdä järkevästi ja joustavasti, tai sitten EU:n omaista byrokratiaa noudattaen. Jälkimmäinen on ilmeisesti se tapa miten sinä haluat asiat hoitaa, jos se vain on päätösvallassasi?En minä asiakaspalvelua sinänsä ole halunnut kyseenalaistaa. Tottakai on kaikkien etu, että hommat sujuvat mahdollisimman mutkattomasti.
Kyse oli vain siitä, että alun epämääräisen vuodatuksen perusteella ainakin itse sain sellaisen kuvan, että kaveri on tosiaan vain pärähtänyt paikanpäälle ja joko alkanut vaahtoamaan, että tämä ja tämä NYT takuuseen - tai sitten on jupissut vain hiljaa, ja tullut tänne avautumaan.
Jos olisi esim. soittanut etukäteen ja kertonut probleemastaan, tilanne olisi voinut olla toinen. Katsos, oli tapaus miten selvä tahansa, siitä täytyy tehdä takuuanomus ja se täytyy hyväksyä, mahdolliset tarvittavat osat täytyy järjestää paikanpäälle jne. Kuulostaa tosi byrokraattiselta, mutta on toisaalta erittäin hyvin perusteltua, miksi maahantuoja haluaa pitää kontrollin, mitä korvataan takuuseen ja mitä ei, muutenhan saisivat varmasti alkaa korvaamaan kaiken kuluneista renkaista lähtien. Myös tehdas edellyttää, että takuuasiat käsitellään näin, jotta he puolestaan korvaavat ne maahantuojalle.
Eli: huollot ja takuuasiat hoidetaan eri reittiä, ja takuukorjaukset ON mahdollista suorittaa myös huollon yhteydessä, mutta se vaatii hieman etukäteissuunnittelua. Kun mp-yrittäjän pitää tahkoa koko vuoden tulos huhti-kesäkuussa, ja varsinkin huollot ovat erityisen ruuhkautuneita, ehkä meidän pitäisi hieman yrittää ymmärtää heitäkin? - Turo--Inkeri
fyrkken finns kirjoitti:
turo nyt vaan haluaa johdattaa keskustelua pois siitä että nuo paskafirmat vaan rikkoo pyöriä kun pitäisi korjata. johan tuo on tm:n huoltotesteissäkin todettu monet kerrat että toiminta on ihan luokatonta. ihan sama meininki vantaalla.
muistan nuo huoltotestit, ja BW:n huolto ansaitsee todellakin ripitystä siitä aiheesta. Ovat flopanneet sitäpaitsi jo kahtena vuonna peräkkäin.
- fyrkken finns
Turo--Inkeri kirjoitti:
En minä asiakaspalvelua sinänsä ole halunnut kyseenalaistaa. Tottakai on kaikkien etu, että hommat sujuvat mahdollisimman mutkattomasti.
Kyse oli vain siitä, että alun epämääräisen vuodatuksen perusteella ainakin itse sain sellaisen kuvan, että kaveri on tosiaan vain pärähtänyt paikanpäälle ja joko alkanut vaahtoamaan, että tämä ja tämä NYT takuuseen - tai sitten on jupissut vain hiljaa, ja tullut tänne avautumaan.
Jos olisi esim. soittanut etukäteen ja kertonut probleemastaan, tilanne olisi voinut olla toinen. Katsos, oli tapaus miten selvä tahansa, siitä täytyy tehdä takuuanomus ja se täytyy hyväksyä, mahdolliset tarvittavat osat täytyy järjestää paikanpäälle jne. Kuulostaa tosi byrokraattiselta, mutta on toisaalta erittäin hyvin perusteltua, miksi maahantuoja haluaa pitää kontrollin, mitä korvataan takuuseen ja mitä ei, muutenhan saisivat varmasti alkaa korvaamaan kaiken kuluneista renkaista lähtien. Myös tehdas edellyttää, että takuuasiat käsitellään näin, jotta he puolestaan korvaavat ne maahantuojalle.
Eli: huollot ja takuuasiat hoidetaan eri reittiä, ja takuukorjaukset ON mahdollista suorittaa myös huollon yhteydessä, mutta se vaatii hieman etukäteissuunnittelua. Kun mp-yrittäjän pitää tahkoa koko vuoden tulos huhti-kesäkuussa, ja varsinkin huollot ovat erityisen ruuhkautuneita, ehkä meidän pitäisi hieman yrittää ymmärtää heitäkin?kaikki jo ymmärrä mikä ero on huollolla ja takuukorjauksella. Mutta asiakkaan kannalta juttu on niin että kun hän ilmoittaa tiskillä että tässä on pyörä, siinä on vika ja siinä takuu jonka pitäisi hänen mielestä korvata asia niin kyllä se pitäisi ymmärtää. Kuuluuko korvata sitten on toinen juttu.
Ja mitä muuta ymmärtämiseen tulee niin jos tosiaan saa vuoden tienestit 2 kuukaudessa, joka kyllä tuntiveloituksista ja osien hinnoista päätellen on helppo uskoa, ja on sitten 10kk aikaa tahkota rahaa muualla niin ei säälitä niin hirveästi. Ja jos tosiaan on varaa vielä lomailla ne 10kk jäljelle jäänyttä kuukautta niin säälittää vielä vähemmän.
Itse olen huollattanut cbr1000f:ni F.Nymanilla Kauniaisissa. Veloitukset on kovia mutta palvelu hyvää ja tiskillä on ollut ihmisiä jotka PUHUU ja KUUNTELEE eikä käyttäydy niinkuin nämä tavalliset auto/mp merkkihuoltoihin palkatut mykät amikset joita BW:ssäkin tuppaa olemaan. - putiikki
Turo--Inkeri kirjoitti:
tuosta olen, usko tai älä, aivan samaa mieltä!
Mutta kysymys oli nyt siitä, että kaveri purnasi kun ei hänen ns."takuuhuollossaan" oltu (kiireisimpään vuodenaikaan) korjattu kaikkia hänen ´vaatimiaan´ kohteita.
Sitä en osaa sanoa, johtuuko menettelytapojen heikko tuntemus siitä, ettei asiakkaalle ole kerrottu, vai siitä, etteikö häntä vain kiinnosta tietää - jotenkin haiskahti kirjoittelun perusteella tuolta jälkimmäiseltä.
Jos asiakas on vain pärähtänyt sinne huoltoon kesken kevätkiireen, ja alkanut latelemaan, mitä nyt laitetaan takuuseen, en ihmettele, ettei palvelu ole ollut kovin liukasta. Olin joskus prätkäputiikissa töissä, ja siellä kyllä näki joskus juuri kuvatunlaisia tapauksia, yleensä ensimmäisen moottoripyöränsä ostaneita.Siitäkö juontuvat sympatiat noita öykkäreitäkin kohtaan.
Pitänee seuraavalla kerralla odottaa jouluun, äläkä ala enää vääntää sitä ratakiskoa... - hondaxxx
Turo--Inkeri kirjoitti:
tuosta olen, usko tai älä, aivan samaa mieltä!
Mutta kysymys oli nyt siitä, että kaveri purnasi kun ei hänen ns."takuuhuollossaan" oltu (kiireisimpään vuodenaikaan) korjattu kaikkia hänen ´vaatimiaan´ kohteita.
Sitä en osaa sanoa, johtuuko menettelytapojen heikko tuntemus siitä, ettei asiakkaalle ole kerrottu, vai siitä, etteikö häntä vain kiinnosta tietää - jotenkin haiskahti kirjoittelun perusteella tuolta jälkimmäiseltä.
Jos asiakas on vain pärähtänyt sinne huoltoon kesken kevätkiireen, ja alkanut latelemaan, mitä nyt laitetaan takuuseen, en ihmettele, ettei palvelu ole ollut kovin liukasta. Olin joskus prätkäputiikissa töissä, ja siellä kyllä näki joskus juuri kuvatunlaisia tapauksia, yleensä ensimmäisen moottoripyöränsä ostaneita.Eikös tämä kaveri ilmoittanut, että hän oli varta vasten tilannut huoltoajan/ilmoittanut viat etukäteen ja pyörä oli menossa samalla ensimmäiseen huoltoon, en nyt tiedä koska se on mutta olisko 500km eli jos jokin on jo siinä vaiheessa rikki niin kyllä kuuluis takuun korvata, mutta kun ei aina korvaa. (itse saan asiat takuuseen, mutta se vaatii monesti vaan äänen korottamista, toiset vaan ei sitä ikinä tee ja jäävät ilman, tosin ei näin kuuluisi ollakaan)
- Turo--Inkeri
hondaxxx kirjoitti:
Eikös tämä kaveri ilmoittanut, että hän oli varta vasten tilannut huoltoajan/ilmoittanut viat etukäteen ja pyörä oli menossa samalla ensimmäiseen huoltoon, en nyt tiedä koska se on mutta olisko 500km eli jos jokin on jo siinä vaiheessa rikki niin kyllä kuuluis takuun korvata, mutta kun ei aina korvaa. (itse saan asiat takuuseen, mutta se vaatii monesti vaan äänen korottamista, toiset vaan ei sitä ikinä tee ja jäävät ilman, tosin ei näin kuuluisi ollakaan)
"Ostin Raisiosta uuden Honda 750 Kävin ensimmäisessä takuu huollossa, ja se oli viimeinen kerta . Eivät noteeraneet minun "vaatimuksia" Esim. Pakoputken kiinitys korva halki ei korjattu ja muitakin juttuja:"
- en tiedä, mistä keksit että oli huolto tilattu ja viat ilmoitettu, en minä ainakaan tuossa sellaista näe väitettävän. Tosin huoltoon ei nykypäivänä varmaan pääse ilman ajanvarausta, mutta niistä vioista on tuon perusteella paha mennä sanomaan. - paskaa
Turo--Inkeri kirjoitti:
mutta se korjataan silti TAKUU-menettelyn kautta, ei automaattisesti määräaikaishuollossa, vaikka niin kenties kuvittelet.
Katsos siellä huollossa ne noudattaa huoltokaaviota, eivätkä varsinkaan tähän aikaan vuodesta ehdi käymään läpi joka jumalan kohtaa jokaisessa pyörässä. Varsin ymmärrettävää loppujen lopuksi; ei näköjään kaikille silti.jos udessa filarissa on jotain halkipoikki niin tottakai se korjataan,eikä siitä aleta mitään vitun anomuksia tekemään.
- Sulla
Turo--Inkeri kirjoitti:
muistan nuo huoltotestit, ja BW:n huolto ansaitsee todellakin ripitystä siitä aiheesta. Ovat flopanneet sitäpaitsi jo kahtena vuonna peräkkäin.
TURO INKERI onko sulla edes prätkää.Sä vaikutat just semmoselta kapakkabikeriltä,joka tietää kaiken ,mutta ei itseasiassa tiedä mitään.
Mikä pyörä sulla on
Paljon on rengaspaine edessä
Monilenkkinen ketju
Mikä ketjukoko
Vastaa nyt noihin ekana
Mikä takarengas(Tarkka tyyppi)
- Hondaa
Yhdyn edelliseen, on se kumma miksi tollanen firma saa vielä edes myydä jotain? Itse en ainakaan vie sinne ikinä enään mitään huoltoon on sen verran "valohoito" paikka.
- Rahankerääjät
Eipä se huolto- ja takuu paljon parempaa muissakaan liikkeissä.
Jos joku tollanen paikka (kiinnitys) spragaa normaaliajossa, ilman kaatumista tai tahallista rikkomista -> takuun pitää korvata. Ilman ininää ja lässytystä. Muuten takuu on markkinointikikka.
Ois ees yksi liike, joka antaa huollosta kustannusarvion, tekee vaaditut temput, eikä kuseta asiakasta sumeilematta. Missä sellainen, missä? - BikeWorld Raisio
Rahankerääjät kirjoitti:
Eipä se huolto- ja takuu paljon parempaa muissakaan liikkeissä.
Jos joku tollanen paikka (kiinnitys) spragaa normaaliajossa, ilman kaatumista tai tahallista rikkomista -> takuun pitää korvata. Ilman ininää ja lässytystä. Muuten takuu on markkinointikikka.
Ois ees yksi liike, joka antaa huollosta kustannusarvion, tekee vaaditut temput, eikä kuseta asiakasta sumeilematta. Missä sellainen, missä?Ei ainakaan Raision BikeWorld saa tässä huoltoasiassa kiitosta.
- Peetu
Laitoimpa mielenkiintoisen viestin. Nyt jo on pitkälti yli tuhat kiinostunut asiasta, olisko kyseisen Liikkeen syytä tehdä jotain!!!
Lisäisin vielä siihen huolto matkaani . Olin saanut ajan aamulla klo 8.00. Minulla on matkaa yli 100 km . Pyörä otettiin sisään. Vika oli vain Tankki heilu, se pakoputki ja ensimmäinen huolto. Jouduin odottelemaan siellä nurkissa koko päivän.Pyörän sain klo 16.00 .Eivät muka olleet kerennen katsoa tankin kiinitystä.Kiitos RUNSAISTA kannanotoista. Kaikki jotka ovat ottaneet keskusteluun osaa ovat kanssani samaa mieltä liikkestä: - odotellen
Ois kiva kuulla BW raision vastaus esim kyseiseen aiheeseen.
Liikkeessä ei toimi mikään muu kuin mp-myynti sekin vain Romun ansiota, mutta kuka vastaa huollosta?
Totta myös se että kausi kestää vain muutaman kuukauden mut pitäis se myös olla henkilökunnan tiedossa eli kesäksi lisää huoltohenkilökuntaa!!
BW:n jälkimarkkinointi on aivan PERSEESTÄ!!
Onnex on vielä paikkoja joissa pyörä saa muutakin kun valohoitoa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723280
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361299Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235