Terve vaan tällekin palstalle!
Mazdalla ja peugeotilla nyt viimeisimmäksi ajaneena, kyllästyin siihen peugeotin jatkuvaan korjaamiseen ja mazdan ruostumiseen. No, autot olivatkin jo vuosimallia -89 joten tuleehan sitä jo tuossa iässä kaikenlaista.
Katselin nettiautosta autoja, aivan avoimin mielin ja pisti silmään se että alle 10 vuoden ikäisiä felicia dieselfarmareita saa kohtuullisen halvalla.
Onko noissa jotakin muutakin ongelmaa kuin se että se on skoda. Muotoilu on mitä on, mutta minua se ei haittaisi. Rekisteröisin auton pakettiautoksi kun vaimon kanssa kahden kuljemme, koskaan ei takapenkillä kukaan meidän autoissa istuskele.
Kertokaa kokemuksia ja miten tuo 1,9D liikuttaa tuota skodan koria?
Felician laatu?
11
2301
Vastaukset
- onko??
Oikeasti kyseessä on "oikea" Skoda, jossa saattaa olla VW:n moottori, mutta muuten auto on oikeaa "itäistä" suunnittelua ja designiä!
Ruostuu herkästi - ainakin takaluukku, eikä kestävyys vedä vertoja tämän päivän Skodalle.
Suosittelen jonkin muun auton katsomista, ihan oikeasti, vaikka sitten nuorempaa Ocu I:stä- Niin se on
Juu, erona on hinta.
Tuollaisen -97 felician saisi 2000 eurolla, mittarissa 200tkm. Moottorina diesel ja korimallina farmari.
En keksi juurikaan halvempaa siirtymätapaa kuin se että ostaisi tuollaisen ja raksisi siitä sen takapenkin pois ja maksaisi käyttövoimaveroa sen 50 euroa vuodessa.
Kyllä fellu hakkaa mennen tullen jaappanilaiset,on meinaan kokemusta kummastakin.
Itte ostin aikoinaan 99 mallisen ja ajelin mittariin 260tuhatta eikä muuten takaluukku mitään ruostunut kun aina silloin tällöin muistin pestä ja vahata pirssin.
Mitään isompia murheita ei ollut,normaalit kuluvat osat korjattiin.
Vaihdoin fellun tuossa helmikuussa uuteen fabia turbo kiisseliin kun noita kilometrejä tuntuu kertyvän,ja sain ihan kohtuullisen summan vanhasta.
Toistaseksi oon ollu tyytyväinen fabiaan,saas nähdä onko tuo yhtä huoleton peli kuin fellu.- ihan totta
aletaan puhumaan, oli Felicia aikanaan yksi kaikkein vikaisimpia autoja mm. Saksan vikatilastoissa.
Laatu parani jonkin verran, kun autoon laitettiin VW:n diesel ja muutenkin laadukkaampia VW-komponentteja.
Ei yltänyt uudempikaan malli japsien tasolle luotettavuudessa, mutta halpaa kyytiä sillä sai siis varsinkin dieselpakuna. - ...............
ihan totta kirjoitti:
aletaan puhumaan, oli Felicia aikanaan yksi kaikkein vikaisimpia autoja mm. Saksan vikatilastoissa.
Laatu parani jonkin verran, kun autoon laitettiin VW:n diesel ja muutenkin laadukkaampia VW-komponentteja.
Ei yltänyt uudempikaan malli japsien tasolle luotettavuudessa, mutta halpaa kyytiä sillä sai siis varsinkin dieselpakuna.Kaikki V.A.G viat kun saa siitä korjattua niin autohan on mitä parhain.
ihan totta kirjoitti:
aletaan puhumaan, oli Felicia aikanaan yksi kaikkein vikaisimpia autoja mm. Saksan vikatilastoissa.
Laatu parani jonkin verran, kun autoon laitettiin VW:n diesel ja muutenkin laadukkaampia VW-komponentteja.
Ei yltänyt uudempikaan malli japsien tasolle luotettavuudessa, mutta halpaa kyytiä sillä sai siis varsinkin dieselpakuna.Fellu on aivan huipulla Kiinan vikatilastoissa verrattuna paikallisiin omiin merkkeihin.
- evo2
nyt kyseessä vanha auto jossa on vanhan auton ongelmat. varmasti fellulla voi ajella halvalla tai sitten voi tulla kalliiksi. alustan osat suht kestäviä ja halpoja jos täytyy vaihtaa. jokainen käytetty auto on yksilö. kokonaisuudessaan edullinen hankinta. kannattaa etsiä vähän kalliimpi, mutta hyvin pidetty kuin halpa ja huonosti pidetty.
- Rontti
Kyllä se Felicia autosta käy oikein hyvin. Joissakin sakemannien vikatilastoissa pitää perää, mutta ei niitä kannata orjallisesti tuijottaa. Luulenpa, että edullista autoa eivät edes sakut huolla ja hoida kunnolla, siinä selitys.
Takaluukun ruoste on ongelma, mutta ei se nyt muuten mikään ruostepommi ole. Sopii verrata vaikka samanikäisiin Nissaneihin, joita pidetään jo jonkinlaisina laatuvaunuina. Diisselistä ei ole kokemusta, mutta eikös tuo kone ole käytössä ties missä mallissa, joten pitäis kestää. Itsellä oli 1600-kuutioinen bensapeli, joka siis on VW-tuote ja vieläpä pirun hyvä kone. Vääntää kokoisekseen aivan mahtavasti.
Meikäläisen Fellu Combista meni valokatkaisin noin 60 000 kilometrin tienoissa. On kuulemma niitä tsekkiläisten ihmevempaimia, joita sinänsä ei montaa enää tuossa vehkeessä ole. Sitten jotain pientä häikkää oli etujarrun värinäjousessa (vaihto), takahyllyn luukkuun kiinnittävät vermeet ovat heikot, (rikki)ja vetoakselin kumit myös vaihtoon. Mutta muuten oli oikeasti hyvä ajaa. Pitkällä matkalla leppoisa peli. Tosin mulla ei ollut tehostinta, eli tarvitsi vähän ruista ranteeseen, mutta diisseleissä sekin värkki taisi olla vakio alusta saakka - haukutaan
Hinta-laatu on todellakin kohdallaan.
Polttoaineenkulutus sekalaisessa 5.3L/100km ilman kärryä. Öljyä menee 0,2-0,7L/10tkm, selvitään siis ilman lisäyksiä vaihtovälillä, öljynä Mobil 5W-50 täyssynteettinen. Tämä siis mittarilukemassa 265tkm, pidemmälle en ole vielä ehtinyt testata.
Matkanopeudessa pärjäät Suomen teillä kelle vaan ja 110kmh voi pitää mittarissa ihan ilokseen, sen jälkeen ääni vähän muuttuu. Tällä hetkellä kilometrejä kertyy itsellä luotettavan tuntuisesti 150km/arkipäivä ja 150km/vkl. Aikoinaan ostin käytettynä reilu 100tkm ajettuna. 3-4tonnia on hinta näköjään tippunut, jos niitä nyt myydään 2000e:llä.
Ongelmat eli vaihdettavaa osaa ml. 200-250tkm:n tietämillä, jollei jo vaihdettu, on
- ulommainen vetonivel, itsellä hajosi suojakumi joka rikotti nivelen, hinta 45e
- mahdollisesti alapallonivel, 10-15e vaihtui edellisen yhteydessä varmuuden vuoksi.
- pakoputki, ehkä kokonaisuudessaan 150e 50 e 50e.
- jarrupalat (20e) ja mahdollisesti etujarrulevyt (50e)
- Raidetangon pää 10e/kpl
- takaiskarit ja jouset (50 50 / kpl)
- hehkutulpat (40e)
- takajarrujen kuorman mukaan säätyvä paineensäädin voi ruostua kiinni. (ruosteenirrotusliuosta)
Kaikki huollot ja yllä mainitut korjaukset hoituu perustyökaluilla maks. parin tunnin omalla työllä, jos on joskus sormensa rasvaan ennen töhrinyt.
Pestyssä ja hoidetussa autossa ei ruostetta pitäisi olla muualla kuin takaluukussa, jos sielläkään.
Jakopäänremmin vaihto jakopään stefojen vaihto 200tkm:n jälkeen merkkihuollossa. Tämä kustansi jostain syystä vain 225e. Remmin vaihtoväli oikeasti 90tkm. - seiko
itellä ollut puolivuotta ja kone on ripeä. olen ollut tyytyväinen kaikinpuolin. ainut mikä mättää on jarrujen lievä tehottomuus, mutta ei se liikaa haittaa ;-)
vähä kuluttaa polttoainetta ja on edullinen pitää.suosittelen!- Ennenkaikkea
Kokemusta kahdesta Feliciasta. Bensa 1.3:lla ajelin puolitoista vuotta. Ongelmat: tiivistin takapaksin lasin 10 euroa ja vaihdettaessa olisin joutunut vaihtamaan vetonivelten suojakumit(liike otti asian vastuulleen vaihdettaessa. Seuraava oli diesel, jolla ajoin yli 100000. Takalasin jouduin tiivistämään ja virtalukko uusittiin. Sadan tonnin kieppeillä vaihdoin alapallot. Kokonaisuutena katsoisin, että kyseessä om kohtuullisen ongelmaton perusauto!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1783741
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262710Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?582554- 1462361
- 672046
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3151944- 311441
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211403Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381377Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161275