Kissa- vai koiraihminen?

Pike

Ihmiset jakautuu usein joko kissoista taikka koirista pitäviin. Kumpaan itse kuulut?

Olen vaan huomannut, että aika usein kissaihmiset ovat luonteeltaan erilaisia koiraihmiset ;-)

32

1458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daniel

Ei koiria mulle, kiitos. Kissa on itsenäinen, hiljainen ja komee otus, koirat haisee pahalle, vie tilaa ja vaatii kusilenkille joka aamu kesät talvet. Ja niitähän on tässä maassa jo muutenkin liikaa.

• Bloodbrother

Itse kuulun ehdottomasti koiraihmisiin. Minulla on 2 bichon friseä.

• Rouva67

Mulla on ollut lähes aina koira tai useampia eli olen koiraihminen. En tosin kissojakaan vihaa, niitäkin on ollut, mutta koira on aina koira :)

• CharlieChaplin

Panda ihminen!

• Just niin

Pidän sekä kissoista että koirista tasapuolisesti.

Luonne-erot rajoittuvat siihen että toiset pitävä kissoista ja toiset koirista ja kolmannet pitävät molemmista.

Miten kummassa tämä liittyy miehen logiikkaan?

M26

• logiikkaa ehkä on se, että ne pitää enemmän kissoista, kun kissa on laiskan ihmisen lemmikki. "Ei tarvii mennä ulkoiluttaan monta kertaa päivässä". Kissa on itsenäinen, ei lauma eläin kuten koira.
        Koira pitää kilotkin kurissa ja muodot kohdallaan, kun sen kanssa on käytävä usein kävelyllä, jos ihmiset istuu esim. kuppilassa ja kissa odottaa kotona, ei siitä tarvii niin huolehtia, mut koiraa ei voi jättää yksin pitkäksi aikaa.
        Ehdottomasti koira on paras näistä kahdesta mainitusta.

• beo

Koiria on useempi tällä hetkellä ja kissoja on ollut kolme.

Ilman koiraa en osais elää. Harkinnassa yks rotu, mutta harkitaan rauhassa...

• Kissoista ja koirista en tiedä, mutta vaimo nimittelee kiinalaisen horoskooppini mukaan siaksi. Koska olen sukujuuriltani kiero savolainen, minua myös kiinnostisi tietää, onko kalakukko lintu vai kala?

• beo

savolaiselle sanoo, se on niin kiero että viäntää sen kuitenki muuksi :)

• engerw

minun mielestä kaikki kissat ja koirat sais tappaa!

• sinuun

...

• engerw
        sinuun kirjoitti:

...

Vain häiriintyneet ihmiset haluaa kaveerata karvaisten elukoiden kanssa ihmisten sijasta.

• engerw kirjoitti:

Vain häiriintyneet ihmiset haluaa kaveerata karvaisten elukoiden kanssa ihmisten sijasta.

vai oot sitä mieltä, että ihmiset on sairaita, kun ne kaveeraa esim. koiran kanssa. Et oo tainnu lukee lehdistä, että mielenterveys potilaiden ja muiden sairaiden kuntouttajana, käytetään paljon nk. terapiakoiraa, eli koira käy omistajansa kanssa laitoksissa ja potilaat saavat pitää koiraa hyvänä ja silitellä ja puhuakin sille, kaikkea mahdollista. Siitä on saatu hyviä tuloksia, etenkin vanhusten päivien piristäjänä ja muidenkin laitoshoidossa olevien potilaiden mielelle on luotu positiivinen kokemus.
        Sairaita näkyy olevan täälläkin, tarvisit sinäkin terapiaa.

• Mies vm71

Koirani on kiva. Tykkään lenkkeillä sen kanssa, ja meillä on tosi kivaa yhdessä.

Ihmettelen joidenkin valitusta siitä, että koiraa pitää ulkoiluttaa.

Itse lähden ystäväni kanssa ulos aamuneljältä, vaikka lunta tulisi vaakatasossa, tai pakkasta olisi -20C. Ja nautin ystävyydestämme.

• hone-y

on ihan oikeasti mahdotonta sanoa kummista pidän enemmän. Pidän molemmista, lemmikkinä on ollut molempia ja tulee toivottavasti olemaankin. Kummassakin on puolensa =)

• koira sekä kissa

Nyt meillä on kissa ja ollaan koiraa hankkimassa.

• joka pitää

koirista. Suurista ja hieman resuisista sellaisista... :)

• Manfred

Omistan kyllä koiran, kissaa en ottaisi.

• vilperi

vituttaa molemmat luontokappaleet niin paljon.

• ei oo kyllä

ihan normaalia, jos ei tykkää eläimistä. tai lapsista ja kukista.

• rysä
        ei oo kyllä kirjoitti:

jos ei tykkää homoistakaan

• vilperi
        ei oo kyllä kirjoitti:

älä sä mieti mikä normaalia. jos haluan nähdä elukoita, ni avaan telkkarin ja katson luontoohjelman tai menen korkeasaareen.

• katarzyna

Tykkään usein ihmisistä jotka tykkäävät kissoista. Parhaat ystävät ja tulisimmat ihastukset ovat jostain olleet kissaihmisiä. Itse olen tasapuolisesti kissa- ja koiraihminen.

• ap.

Siksi kiinnostikin tietää :)

• mies_vm56

ei ole koiraa uskollisempi.

• orange-x

Molemmista pidän kovasti, kissoista tosin saan jumalattomia allergia-kohtauksia. Pari hurttia koiraa tuossa pyöriikin, on marsua, kilpikonnaa ja pahnan pohjimmaisena pikkuruinen ja pitkäkarvainen hamsteri.

Koirat on sydämessäni kuitenkin aina niitä ykkösiä. Mutta mielelläni noita muitakin hoitelen, saa hyvin hoivavietin purettua niihin kun tuo lapsikin on jo sen tiivimmän halivaiheen ohittanut jo vuosia sitten...

• kundi32v

mut koiratkin on kivoja

• tiituska80

vaikka nykyisin olen jopa ystävystynyt muutaman tuttavan kissan kanssa ja miettinyt lemmikiksikin kun olisi "helpompi" kuin koira (ei tarvii ulkoilutusta).

Mutta aikaa sekin kaipaa, joten vieläkin ilman kumpaakin =( kalat varmaan ainoastaan selviäisi mun aikatauluista ja menoista hengissä!

• Kissat ovat minun mieleeni. Itse olen sen verran mukavuuden haluinen (ja "laiska"), että koirasta olisi ihan liikaa vaivaa.

• dark wolf

ne on niitä lutusia lemmikkejä:) miksi ei myös kattikin riippuu mirristä:D

• ghjk

on koirien kanssa helpompaa. Kissa ei ole vielä sopeutunut ihmisiin yhtä hyvin. Mukavia molemmat, mutta kissa ei vain osaa kertoa kaikkia asioitaan yhtä hyvin.

Ja asiasta hermostuville esimerkki: koirasta näkee niin helposti milloin se tietää olleensa tuhma.

• prinsku_

Kissoja ei tarvi ulkoiluttaa. Koirat vaatii hirveenä aikaa, koulutusta, liikuntaa...vaativia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe