Kävisitkö kentällä ilman raportoimista?

Emeritus-Corrector

Kävisitkö sinä jt kentällä jollei sinun tarvitsisi raportoida?

Jos sanot että et kävisi, niin miksi et kävisi?

Entä miten suhtautuisit sellaiseen seurakuntalaiseen joka kävisi kentällä mutta ei raportoisi tunteja? Pitäisitkö häntä "hyvin mukana olevana"?

-Corrector-

33

1727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalkapallofani

...on eri asia käydä, käväistä, piipahtaa kentällä, kuin toimia siellä pitkään. Oli kyseessä kenttä kuin kenttä, jossa on laaditut säännöt noudatettavaksi, sääntöjen räikeä tahallinen rikkominen johtaa pelikieltoon. KUTEN TV:stä jääkiekkoa ja jalkapalloa seuranneet ovat huomanneet, kentältäpoistettu tukijoineen, kapinoivat pitkään tuomaria vastaan, erilaisin syin ja puolustuksin, jopa valheisiin tukeutuen.

"3. Lisäksi Jehova on valinnut maan päältä joitakin uskollisia miehiä ja naisia taivaaseen. He tulevat hallitsemaan ihmiskuntaa Jeesuksen kanssa kuninkaina, tuomareina ja pappeina. (Luukas 22:28–30; Ilmestys 5:9, 10.) Jeesus sanoi näitä Valtakunnassaan toimivia hallitsijatovereita ”pieneksi laumaksi”. Heitä on 144 000. (Luukas 12:32; Ilmestys 14:1–3.)

5.Pian Jeesus [TUOMARINA] tuomitsee ihmiset ja erottelee heidät niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. ”Lampaat” ovat niitä, jotka ovat osoittautuneet hänen uskollisiksi alamaisikseen. He saavat elää ikuisesti maan päällä. ”Vuohet” ovat niitä, jotka ovat hylänneet Jumalan valtakunnan. (Matteus 25:31–34, 46.) Jeesus tuhoaa lähitulevaisuudessa kaikki vuohen kaltaiset ihmiset (2. Tessalonikalaisille 1:6–9). Jos haluat kuulua Jeesuksen ”lampaisiin”, sinun täytyy kuunnella Valtakunnan sanomaa ja toimia oppimasi mukaan (Matteus 24:14)."
      http://www.watchtower.org/languages/finnish/library/rq/article_06.htm

"40 Ja kuningas sanoo heille vastaukseksi: 'Totisesti minä sanon teille: sen, mitä teitte yhdelle vähäisimmistä näistä minun veljistäni, sen te teitte minulle.'" Matt.25:40 UM

Correktor hankki itselleen pelikiellon...

• Emeritus-Corrector

Aika huono oli vastineesi mutta ei anneta sen häiritä - taidan muuten tietää kuka olet.

Olen Jumalan valtakunnan kannattaja ja siten myös fariseusjehovien vastustaja ;-)

Tai itseasiassa ymmärsin itse hylätä tuon pelipaika jehnujen fariseusliigassa. Voin vain lainata apostoli Paavalin sanoja: "minä pidin sitä kaikkena roskana!"

-Corrector, voittajan puolella ;-)

• jalkapallofani
        Emeritus-Corrector kirjoitti:

Aika huono oli vastineesi mutta ei anneta sen häiritä - taidan muuten tietää kuka olet.

Olen Jumalan valtakunnan kannattaja ja siten myös fariseusjehovien vastustaja ;-)

Tai itseasiassa ymmärsin itse hylätä tuon pelipaika jehnujen fariseusliigassa. Voin vain lainata apostoli Paavalin sanoja: "minä pidin sitä kaikkena roskana!"

-Corrector, voittajan puolella ;-)

Miten uskonne käsittää Jehovan suhteen Poikaan. Tukeeko uskonne luterilaisuudelle ominaista kolminaisuusjumaluutta sellaisena kuin kirkkomme sen tunnustaa?

• timotei
        jalkapallofani kirjoitti:

Miten uskonne käsittää Jehovan suhteen Poikaan. Tukeeko uskonne luterilaisuudelle ominaista kolminaisuusjumaluutta sellaisena kuin kirkkomme sen tunnustaa?

viitsit selailla, löytyy näiltä sivuilta runsaasti pohdintoja aiheesta.

Jt:t eivät pidä jumalaa kolmiyhteisenä samalla tavalla kuin suuret kirkkokunnat. Heillä on isä, poika ja pyhä henki, mutta erillisinä, ei minään kolmiapilana. Asia lyhykäisyydessään, kuten olen sen ymmärtänyt.

• jalkapallofani
        timotei kirjoitti:

Jt:t eivät pidä jumalaa kolmiyhteisenä samalla tavalla kuin suuret kirkkokunnat. Heillä on isä, poika ja pyhä henki, mutta erillisinä, ei minään kolmiapilana. Asia lyhykäisyydessään, kuten olen sen ymmärtänyt.

Onko Corrector sama ilmentymä kuin timotei? Kent tietää, mutta ei sitä sano ;)

Esitin pyynnön nimimerkkiä Corrector hallinnoivalle ex-Jt:lle, niin kas kummaa kun, nimimerkiltä Corrector ei enää tulekaan vastauksia, tälle kiusalliseksi syntyneeseen, 'kolminaisuusjumaluus', kysymykseen.

• Markku_Meilo
        timotei kirjoitti:

>>Jt:t eivät pidä jumalaa kolmiyhteisenä samalla tavalla kuin suuret kirkkokunnat.

Tästähän ei nyt ole epävarmuutta, kolminaisuus on käsikassara, jolla jehovantodistaja pääsee halutessaan lyömään toisuskoista, hyvänä kakkosena tullee helvetti. Eikä tarvitse ainakaan sillä hetkellä miettiä vaikka 607:aa sekä 2520-vuotta. Samalla saa hetken kuvitella olevansa voittaja.

Enemmän kuin kolminaisuus sinänsä, olisin kiinnostunut tietämään mikä ongelma Vartiotorniseuralla on kolminaisuuden suhteen. Kolminaisuuskirjasessa kun lainaillaan kolminaisuuteen uskovien tekstejä siten valikoivasti, että lainaus osoittaisi kirjoittajan kieltävän kolminaisuuden. Ettei vaan olisi samaa ongelmaa kuin kehitysopinkin suhteen, se luomiskirja kun on toinen taidonnäyte väärinlainaamisesta.

• Emeritus-Corrector

Minua saa sinutella, mutta asiaan: Ensinnäkin, Jehova on jehovien antama nimi palvontansa kohteelle. Lisäksi jehovat sanovat, että "pitää olla uskollinen Jehovalle ja Järjestölle", joten todellisuudessa heidän palvontansa kohde on heille pyhä kaksinaisuus; Järjestöjumala joka voidaan perustellusti nimetä Amerikanjehovaksi.

Oletko itse luterilainen kun sanoit "kirkkomme"?

Minä uskon kolminaisuuteen siten kuin Raamattu sen esittää. Jeesus on samaa olemusta Isänsä kanssa, ja Pyhä Henki on persoona ja sen lisäksi Jumalan Henki ja Kristuksen Henki. Jeesus joka myös on Jumala alistuu Isän alaisuuteen, kuten Raamattu osoittaa.

Jumalan olemuksen täsmällinen määrittäminen on kohtuuton tehtävä rajalliselle ihmiselle. Siihen pitää tyytyä. Kaikkein tärkeintä on se, että uskomme evankeliumin, emmekä lisää siihen omiamme emmekä jätä siitä mitään pois.

Jos sinä uskot että Jeesus on Kristus ja kuollut meidän syntiemme edestä ja jos sinä uskot että Jeesus on meidän Herramme ja sinut on kastettu kristillisessä kasteessa niin sinä pelastut.

-Corrector- toivottavasti oleellinen tuli sanotuksi :)

• timotei

Onko Corrector sama ilmentymä kuin timotei? Kent tietää, mutta ei sitä sano ;)

Esitin pyynnön nimimerkkiä Corrector hallinnoivalle ex-Jt:lle, niin kas kummaa kun, nimimerkiltä Corrector ei enää tulekaan vastauksia, tälle kiusalliseksi syntyneeseen, 'kolminaisuusjumaluus', kysymykseen.

Henk. koht. kirjeenvaihtoa voi harrastaa mailaillen. En ole Corre, etkä sinä tuomari.

• timotei
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Jt:t eivät pidä jumalaa kolmiyhteisenä samalla tavalla kuin suuret kirkkokunnat.

Tästähän ei nyt ole epävarmuutta, kolminaisuus on käsikassara, jolla jehovantodistaja pääsee halutessaan lyömään toisuskoista, hyvänä kakkosena tullee helvetti. Eikä tarvitse ainakaan sillä hetkellä miettiä vaikka 607:aa sekä 2520-vuotta. Samalla saa hetken kuvitella olevansa voittaja.

Enemmän kuin kolminaisuus sinänsä, olisin kiinnostunut tietämään mikä ongelma Vartiotorniseuralla on kolminaisuuden suhteen. Kolminaisuuskirjasessa kun lainaillaan kolminaisuuteen uskovien tekstejä siten valikoivasti, että lainaus osoittaisi kirjoittajan kieltävän kolminaisuuden. Ettei vaan olisi samaa ongelmaa kuin kehitysopinkin suhteen, se luomiskirja kun on toinen taidonnäyte väärinlainaamisesta.

ja muut jt-uskon markkinakeinot. Mielestäni teloitustapakin, oliko se nyt sitten paalu vai risti, on sivuseikka. Kolminaisuus sinänsä on suurempi, koska ev.lut. uskontunnustuksessa tunnustetaan uskoa kolmiyhteiseen jumalaan. Se taas, mitä se pitää sisällään on eri asia ja onko sekänn niin tärkää. Helvettioppi ei juuri kirkossa saarnoissa esiinny, vaikka luult. se jossakin kirjallisuudessa kuuluukin asiaan.

• Emeritus-Corrector
        timotei kirjoitti:

ja muut jt-uskon markkinakeinot. Mielestäni teloitustapakin, oliko se nyt sitten paalu vai risti, on sivuseikka. Kolminaisuus sinänsä on suurempi, koska ev.lut. uskontunnustuksessa tunnustetaan uskoa kolmiyhteiseen jumalaan. Se taas, mitä se pitää sisällään on eri asia ja onko sekänn niin tärkää. Helvettioppi ei juuri kirkossa saarnoissa esiinny, vaikka luult. se jossakin kirjallisuudessa kuuluukin asiaan.

Moro Timotei,
        Seuraan ajoittain enemmän ja ajoittain vähemmän tätä palstaa ja nimimerkkisi on tuttu. Kertoisitko itsestäsi ja taustasi tarkemmin? Oletko xjt tms nykyisen näkemyksesi uskosta jne...

-Corrector-

• Markku_Meilo
        timotei kirjoitti:

>>ja muut jt-uskon markkinakeinot.

Markkinoinnin strategiaa suunniteltaessa on tunnettava kilpailijan, ainakin näennäisesti heikot sekä arat alueet.

>> Mielestäni teloitustapakin, oliko se nyt sitten paalu vai risti, on sivuseikka.

Se tulee sivuseikaksi Vartiotorniseuran kannattajallekin siinä vaiheessa kun hän huomaa, että kyseessä oli ainoastaan Rutherfordin keino tehdä hajurakoa Russelille uskollisiin raamatuntutkijoihin.

>> Kolminaisuus sinänsä on suurempi, koska ev.lut. uskontunnustuksessa tunnustetaan uskoa kolmiyhteiseen jumalaan. Se taas, mitä se pitää sisällään on eri asia ja onko sekänn niin tärkää.

Inhimillisyyttä ja lähimmäisenrakkautta täällä maapallolla kaivattaisiin enemmän kuin oman raamatuntulkintansa korottamista yli muiden.

>> Helvettioppi ei juuri kirkossa saarnoissa esiinny, vaikka luult. se jossakin kirjallisuudessa kuuluukin asiaan.

Ei mutta jos oikein olen havainnut, niin sillä on grillattu täällä mm. Ohdaketta.

• timotei

Moro Timotei,
        Seuraan ajoittain enemmän ja ajoittain vähemmän tätä palstaa ja nimimerkkisi on tuttu. Kertoisitko itsestäsi ja taustasi tarkemmin? Oletko xjt tms nykyisen näkemyksesi uskosta jne...

-Corrector-

kiinnostuksestasi, mutta en halua, että minut tunnistetaan, joten en oikein paljon halua paljastaa. Nämä piirit ovat pienet ja paljastuksesta voisi olla jollekulle haittaa, ei minulle henk.koht.

Sen verran, että suvussani on ollut jt:ia ja kotonani on tutkittu. Olen tutkinut itsekin aikusena jonkun verran, mutta en koskaan liittynyt seurakuntaan, enkä siis ole käynyt kasteella.

Kuitenkin jotkut jt:t ovat kohdelleet minua kuin eronnutta, mutta ei se minua ole haitannut, koska ystäväpiirini koostuu pääosin muista kuin jt:sta. Lähinnä nimikristitillisistä tavallisista ihmisistä, joille hengellisyys ei ole kovinkaan tärkeää.

Tutkimiseni osui vuosiin 74-75. Peli oli silloin aika raflaavaa. Kävin kesän konventissakin ja minua todella ottaa päähän nämä "yli-innokas"- puheet. Meitäkin hiukan moitittiin, koska ostimme asunnon, joka oli aivan turhaa, koska joko kuolisimme tai pääsisimme paratiisiin. Sääliksi käy niitä, jotka jättivät opinnot sen takia ja nyt vähätellään asiaa ja syyllistetään aitoja uskovia.

Tällaista toimintaa en voi missään tapauksessa kannattaa, mutta seurailen vähissä määrin missä ollaan menossa. Mielestäni näytetään harhailevan autiomaassa kultaisen vasikan(vt-seura) ympärillä.

• timotei

Minua saa sinutella, mutta asiaan: Ensinnäkin, Jehova on jehovien antama nimi palvontansa kohteelle. Lisäksi jehovat sanovat, että "pitää olla uskollinen Jehovalle ja Järjestölle", joten todellisuudessa heidän palvontansa kohde on heille pyhä kaksinaisuus; Järjestöjumala joka voidaan perustellusti nimetä Amerikanjehovaksi.

Minä uskon kolminaisuuteen siten kuin Raamattu sen esittää. Jeesus on samaa olemusta Isänsä kanssa, ja Pyhä Henki on persoona ja sen lisäksi Jumalan Henki ja Kristuksen Henki. Jeesus joka myös on Jumala alistuu Isän alaisuuteen, kuten Raamattu osoittaa.

Jumalan olemuksen täsmällinen määrittäminen on kohtuuton tehtävä rajalliselle ihmiselle. Siihen pitää tyytyä. Kaikkein tärkeintä on se, että uskomme evankeliumin, emmekä lisää siihen omiamme emmekä jätä siitä mitään pois.

Jos sinä uskot että Jeesus on Kristus ja kuollut meidän syntiemme edestä ja jos sinä uskot että Jeesus on meidän Herramme ja sinut on kastettu kristillisessä kasteessa niin sinä pelastut.

on lähimmäisenrakkaus. Lähimmäistä kuuluu rakastaa samoin kuin itseään. Monelle voi olla vaikeaa, koska ei pidä itseään missään arvossa.

• Emeritus-Corrector
        timotei kirjoitti:

kiinnostuksestasi, mutta en halua, että minut tunnistetaan, joten en oikein paljon halua paljastaa. Nämä piirit ovat pienet ja paljastuksesta voisi olla jollekulle haittaa, ei minulle henk.koht.

Sen verran, että suvussani on ollut jt:ia ja kotonani on tutkittu. Olen tutkinut itsekin aikusena jonkun verran, mutta en koskaan liittynyt seurakuntaan, enkä siis ole käynyt kasteella.

Kuitenkin jotkut jt:t ovat kohdelleet minua kuin eronnutta, mutta ei se minua ole haitannut, koska ystäväpiirini koostuu pääosin muista kuin jt:sta. Lähinnä nimikristitillisistä tavallisista ihmisistä, joille hengellisyys ei ole kovinkaan tärkeää.

Tutkimiseni osui vuosiin 74-75. Peli oli silloin aika raflaavaa. Kävin kesän konventissakin ja minua todella ottaa päähän nämä "yli-innokas"- puheet. Meitäkin hiukan moitittiin, koska ostimme asunnon, joka oli aivan turhaa, koska joko kuolisimme tai pääsisimme paratiisiin. Sääliksi käy niitä, jotka jättivät opinnot sen takia ja nyt vähätellään asiaa ja syyllistetään aitoja uskovia.

Tällaista toimintaa en voi missään tapauksessa kannattaa, mutta seurailen vähissä määrin missä ollaan menossa. Mielestäni näytetään harhailevan autiomaassa kultaisen vasikan(vt-seura) ympärillä.

Kiitos vastauksestasi,
        eipä täällä kannata liikaa itsestään kertoa, se on turhaakin koska kyllä jeppulat tekee sen ennenpitkää muutenkin, tosin katkeran ja itkun ja panettelun kera :)

Hyvää jatkoa ja siunausta!

-Corrector-

• Markku_Meilo
        timotei kirjoitti:

>>Meitäkin hiukan moitittiin, koska ostimme asunnon, joka oli aivan turhaa,

Turhuus tuleekin siitä, että Vartiotorniseuran mukaan tuolloin olisi pitänyt myydä asuntonsa.

• timotei
        timotei kirjoitti:

Kuulun ev.lut. kirkkoon, mutta en toimi aktiivisesti. En tarkkaanottaen tiedä mihin uskoa. Minulle lähimmäisenrakkaus on tärkeää ja se, että ei esitä muuta kuin mitä on.

Luonto on minulle tärkeä ja iän myötä tullut tärkeämmäksi. Ihmettelen sen lakeja ja eläin- ja kasvimaailmaa ja varsinkin luonnon kauneutta. Eilen tuli teeveestä ohjelma, jossa oli taideteoksia siroteltu asutuksen keskelle. Jotkut niistä selvästi pilasivat maiseman. Luonto on suurempi taideteos kuin mitä ihminen osaa tehdä. Toki on hyviä eri alojen taiteilijoita ja jotakin on tullut itsekin värkättyä.

Kuitenkaan ei voi mennä sanomaan, että tämä kaikki olisi pelkkää sattumaa, koska eihän ole koskaan saatu selville oliko kana ennen munaa.

• Emeritus-Corrector
        timotei kirjoitti:

on lähimmäisenrakkaus. Lähimmäistä kuuluu rakastaa samoin kuin itseään. Monelle voi olla vaikeaa, koska ei pidä itseään missään arvossa.

Se on toki totta. Kaksi suurinta käskyä on: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

Miksiköhän jehovien rakkaus on niin täydestä mitasta vajaaksi jäänyttä ja lisäksi kaikessa ontuvuudessaan niin valikoivaa? Ehkä syynä on se, että jehnuuden henki (made by vanhimmisto seurakuntatasolla) tappaa aidon rakkauden.

Toistan:

...jehovien rakkaus on niin täydestä mitasta vajaaksi jäänyttä ja lisäksi kaikessa ontuvuudessaan niin valikoivaa? Ehkä syynä on se, että jehnuuden henki (made by vanhimmisto seurakuntatasolla) tappaa aidon rakkauden.

-Corrector-

• jalkapallofani

"Jeesus on samaa olemusta Isänsä kanssa, "

Käsitätkö olemuksen persoonana? Jos et, niin mikä käsitys sinulla on olemuksen sisällöstä tai olemuksesta käsitteenä, terminä?

• äidinpoika..

Se on toki totta. Kaksi suurinta käskyä on: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

Miksiköhän jehovien rakkaus on niin täydestä mitasta vajaaksi jäänyttä ja lisäksi kaikessa ontuvuudessaan niin valikoivaa? Ehkä syynä on se, että jehnuuden henki (made by vanhimmisto seurakuntatasolla) tappaa aidon rakkauden.

Toistan:

...jehovien rakkaus on niin täydestä mitasta vajaaksi jäänyttä ja lisäksi kaikessa ontuvuudessaan niin valikoivaa? Ehkä syynä on se, että jehnuuden henki (made by vanhimmisto seurakuntatasolla) tappaa aidon rakkauden.

-Corrector-

corre:
        " Kaksi suurinta käskyä on: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

Pikääkö tuo ilmentämäsi rakkaus sisällään matkalipun, myös "hänelle", ...helvettiin muiden Jehovan todistajien mukana?

• Emeritus-Corrector
        äidinpoika.. kirjoitti:

corre:
        " Kaksi suurinta käskyä on: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

Pikääkö tuo ilmentämäsi rakkaus sisällään matkalipun, myös "hänelle", ...helvettiin muiden Jehovan todistajien mukana?

Syy miksi toivotin hyvää matkaa helvettiin jehoville oli jehovien pedofiilisuojelu.

Voinhan sanoa sen näinkin jos sinusta tuntuu paremmalta: Terve menoa pedofiili-paratiisiin te kaikki pedofiilen suojeulua kannattavat jeppulat. Ehkä te saatte tuntea siellä olevanne lastenne
        kaltaisia.

Tuntuuko kenties paremmalta?

-Corrector-

Ps: Jotta tähänkirjoitukseen saataisiin jotain toisenalaistakin ajateltavaa niin tuossa olisi iltapala:
        jt:ien opetukset aiheena on osoittautunut hölynpölyksi. Voidaan herättää aiheellinen kysymys vartioitorniseuran toiminnan mielekkyydestä:

Ajatelkaapa kuinka paljon rahaa, työtä ja aikaa käytetään täysin turhaan työhön tuollaisen kirjan aikaansaamiseksi ja saamiseksi yleiseen käyttöön:

(1) Ihmiset käyvät töissä ja kuluttavat rahojaan lahjoittamalla niitä pois jotta esimerkiksi tuollainen Danielin selityskirja saadaan painettua.

(2) Kirjan painamiseksi pitää ylläpitää valtavan suuria kirjapainolaitoksia ja beettelitä ja saleja eri puolilla maailmaa ja elättää satoja ja taas satoja ihmisiä.

(3) Tavallisten rivijulistajien on oltava säänöllisesti kuuntelemassa saleilla sitä opetusta, jota tuosta kirjasta jaetaan. Seurakuntien miehille annetaan tehtäväksi valmistaa puheita tuosta kirjasta. Pidetään rukouksia jossa miljoonat jehovat kiittäävät siitä 'hienosta kirjasta jonka uskollinen ja ymmärtäväinen orja on taas saanut aikaiseksi antaessaan ruokaa ajallaan'ja samalla säälitään Saatanan vallassa olevia ihmisiä jotka eivät tuollaisesta kirjasta mitään tiedä ja rukoillaan jehovalta, että hän lähettäisi työntekijöitä, että mahdollisimman moni voisi oppia totuuden tuon kirjan avulla.

(4) Ympäri maailmaa pidetää kirjantutkisteluja ainakin puolen vuoden tahi vuoden ajan, joihin ihmiset kokoontuvat tutkimaan juuri tuota kyseistä kirjaa.

(5) Pidetään tuhansia kenttäkokouksia joissa seurakuntakaiset harjoittelevat ja saavat vinkkejä siitä kuinka kirjaa voidaan esittää ihmisille ja todistella sen luotettavuutta Raamatulla. Jotkut jopa voivat oppia jt-totuuden tuosta kirjasta.

AJATELKAAPA! Kaikki tuo on ollut KOKOAJAN TÄYSIN TURHAA, PELKKÄÄ AJAN, RAHAN JA ENERGIAN TUHLAUSTA. Ja mikä pahinta: SE ON OLLUT VALHEELLISTA OPETUSTA JA VÄÄRÄÄ PROFETOINTIA - taas kerran ja ties monennenko kerran!

Mitähän Jumala ajattelee tuollaisesta?

• Emeritus-Corrector

"Jeesus on samaa olemusta Isänsä kanssa, "

Käsitätkö olemuksen persoonana? Jos et, niin mikä käsitys sinulla on olemuksen sisällöstä tai olemuksesta käsitteenä, terminä?

"Jeesus on samaa olemusta Isänsä kanssa,"[Corre]

[jalkapallofani]

Jeesus on samaa jumalallista olemusta Isänsä kanssa, mutta täysin eri persoona Isänsä kanssa.

-C-

Ps. Olen itsekin jalkapallofani. Ettei vaan katsottu yhdessä matseja silloin ennen? ;-)

• jalkapallofani

Palvotko Jeesusta Jumalana?

Rukoiletko Jeesusta Jumalana?

Pidätkö Jeesusta:

- samanarvoisena,
        - samansuuruisena,
        - yhtä iankaikkisena

...JHWH (Jehova, Jahve) Jumalan kanssa?

Pidätkö Jeesusta Kaikkivaltiaana Jumalana?

• Emeritus-Corrector

Palvotko Jeesusta Jumalana?

Rukoiletko Jeesusta Jumalana?

Pidätkö Jeesusta:

- samanarvoisena,
        - samansuuruisena,
        - yhtä iankaikkisena

...JHWH (Jehova, Jahve) Jumalan kanssa?

Pidätkö Jeesusta Kaikkivaltiaana Jumalana?

Muistin erään Kentsun kirjoittaman tekstin viime kesältä ja se oli niin hyvä että jt:kin taisivat hiljentyä sen edessä. Heitän loppuun vielä omankin kommenttini, mutta luepa tuo ennakkoluulottomasti:

Elohim
        Kirjoittanut: Kentsu 21.7.2005 klo 00.23

Elohim = Jumalat

Kolminaisuusoppi on kristillinen opetus Jumalan olemuksesta. Sen mukaan on vain yksi Jumala, joka kuitenkin on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Kolminaisuusoppi syntyi tarpeesta määritellä käsitteellisesti ja analyyttisesti kristillisiä totuuksia kristinuskon levitessä hellenistiseen ja roomalaiseen maailmaan ensimmäisellä vuosisadalla.

Kristillisten kirkkojen järjestätyessä vainojen päättymisen jälkeen kolminaisuusoppia käsiteltiin laajasti Nikaian kirkolliskokouksessa vuonna 325. Nikaiassa pohdittiin erityisesti Jeesuksen Kristuksen olemusta. Areiolainen kanta oli, että Jeesus on ennen kaikkea ihminen, toinen kanta korosti Jeesuksen jumaluutta. Lopullinen päätös oli, että Jeesus oli täydellinen ihminen ja täydellinen Jumala, ja areiolaisuus julistettiin harhaoppiseksi. Jeesus oli Jumala, hän oli ollut aina olemassa ja oli syntynyt, ei luotu, maan päälle. Kirkon vanhoista uskontunnustuksista Athanasioksen uskontunnustus on suunnattu areiolaisuutta vastaan.

Kolminaisuusoppi lyhyesti

Persoonat:

Isä - luoja: Kristinuskon mukaan ihminen ja koko maailmankaikkeus eivät ole syntyneet sattumalta, vaan Isä Jumalan luomistyön tuloksena. Luomiskertomuksessa kerrotaan, että Jumala loi kaiken sanallaan. Jumala loi sekä näkyvän että näkymättömän maailman. Näkyvään maailmaan kuuluvat luonto, eläimet, ihmiset ja näkymättömään hyvät ja pahat henkivallat. Jumalan luomistyö ei kuitenkaan päättynyt kuuteen päivään, vaan hän luo jatkuvasti uutta ihmisten työn kautta.

Poika - pelastaja (Jeesus):

Pojan hahmossa Jumala syntyi ihmiseksi ihmisten keskelle. Jeesus oli sijaiskärsijä; ristillä hän oli sovittaja ja lunastaja.

Pyhä Henki - pyhittäjä:

Pyhän Kolminaisuuden kolmas persoona on Pyhä Henki, jonka Jeesus lupasi oppilailleen puolustajaksi ja totuuteen ohjaajaksi. Pyhä Henki vuodatettiin opetuslapsille helluntaina Jerusalemissa. Tapahtumaa voidaan pitää kristillisen kirkon syntyhetkenä. Pyhä Henki on voima, joka synnyttää ihmisessä uskon.

Persoonat ovat Jumalan ilmenemiä, eli niissä Jumala ilmoittaa itsestään ihmisille

Kaikki persoonat ovat osa samaa Jumalaa

Kaikilla persoonilla on yhtä suuri valta, kaikki ovat kaikkivaltiaita

Persoonat ovat erottamattomia keskenään

Kyseessä on siten kokoajan ehdottomasti Yksi Jumala

Kolminaisuus Raamatussa

Vanhassa testamentissa yksi Jumalasta käytetty hepreankielinen nimi on monikollinen ELOHIM, joka merkitsee kirjaimellisesti "Jumalat". Kolminaisuusopin näkökulmasta monikon voi ymmärtää edustavan Jumalan kolmea persoonaa. Jo luomiskertomuksessa mainitaan Jumalan Henki, joka liikkui "vetten päällä". Viisauskirjallisuudessa (Psalmit, Sananlaskut) mainitaan Jumalan Poika sekä persoonallinen Viisaus (Hokma), jonka kristityt ovat tulkinneet pre-eksistenttiseksi Jeesukseksi.

Juutalaisuudessa odotettiin ennen Jeesuksen aikaa voittoisaa messiashahmoa, jonka piti olla Israelin nationalistinen ja etninen vapauttaja. Tämä oli erityisesti seloottien poliittissävytteinen käsitys Messiaasta. Kuitenkin rabbiinisessa juutalaisuudessa ennen ajanlaskun alkua Messiaan katsottiin olevan Vanhan testamentin mukaan itse Jumala (mm. Ps. 2, Snl. 8, Jes 53 jne.) Ajan kuluessa rabbiininenkin juutalaisuus on siirtynyt odottamaan enemmän nationalistista vapauttajaa, koska Jeesusta ei tunnustettu odotetuksi messiaaksi ja siksi myös haluttiin erottautua kristinuskosta. Messiaaniset juutalaiset korostavat, että Jeesusta edeltävän ajan rabbiinisessa juutalaisuudessa Jumalan kolminaisuus ei ollut ongelma vaan yksi Jumalan määreistä.

Uuden testamentin evankeliumeissa Jeesus antaa selviä viitteitä samaistumisestaan Jumalan kanssa ("Minä ja Isä olemme yhtä") sekä tunnustaa olevansa Jumalan Poika. Juutalaisille tämä oli jumalanpilkkaa, ja siitä seurasi kuolemanrangaistus. Apostolisissa kirjeissä Jeesuksen sanotaan olevan Jumala (Room. 9:5, 1. Joh. 5:20). Pyhä Henki mainitaan Uudessa testamentissa sekä Jumalan että Jeesuksen Henkenä. Kristillinen kaste tapahtuu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Matt. 18:19). Samoin Kolminaisuus oli läsnä Jeesuksen kasteessa (Matt. 3:16-17).

Repikää siitä huumoria. Muistutan edelleen siitä, että Uudenmaailman käännös uudesta testamentista itse asiassa todistaa erittäin hyvin sen, että Jumala on Kristus. Olen tämän nyt monta kertaa kirjoittanut ja kirjoitan sen vielä kerran:

Kyrios sana on 237 kertaa käännetty sanalla Jehova UM raamatussa. Siinä ei itsessään virhettä tapahdu. Suomenkielessä oikeampi sana olisi Herra.

UM raamatun käännöskomitean virhe on kuitenkin siinä, että muutamissa kohdissa yllättäen krekan kielen Kyrios sana onkin käännetty sanalla Herra eikä Jehova niinkuin olettaa saattaa.

Mistä moinen epäjohdonmukaisuus? Jos joku ei nyt ymmärtänyt niin lukekoon lauseen uudelleen.

Vastaus on se, että jos käännöskomitea olisi ollut johdonmukainen, niin esimerkiksi:

1 Piet 3:15. vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne jne..

korvatkaa Herra sanalla Jehova, mitä tapahtuukaan.

Vaan pyhittäkää Jehova Kristus

Tässä vähän lisää esimerkkejä

Luuk 2:11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra (Jehova), Daavidin kaupungissa.

Joh 11:27. Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra (Jehova); minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."

Room 13:14. vaan pukekaa päällenne Herra (Jehova) Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.

Room 14:9. Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra (Jehova).

1 Kor 8:6. niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra (Jehova), Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Fil 2:11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Rakkaat veljet Jeesuksessa Kristuksessa, ylösnousseessa Jumalassa, älkää antako eksyttäjien eksyttää teitä. Jeesus sanoi:

Matt 22:29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000009543090

Eikös ollut hyvä ja selventävä kirjoitus? Terveisiä vaan Kentsulle jos tätä luet :)

Mielipiteeni on se, että kun kolminaisuuskäsite on taustalla, niin ei joudu ristiriitaan lukiessaan Raamatusta Jumalallisen olemuksen eri persoonien ilmentymiä. Koska Jeesus on Jumalallisen olemuksen yksi persoona, jolla Jumala ilmaisee itsensä, niin Häntä voidaan pitää kaikkivaltiaana tuon Jumalallisen olemuksen perusteella, ja Häntä voidaan tietysti myös rukoilla Jumalana. Näitähän sinä taisit kysellä.

Vielä kuvaus tuosta kolmesta peroonasta jotka ovat samaa Jumalallista olemusta. Tosin tämä on ehkä kömpelö vertaus, mutta saattaa silti auttaa ymmärtämään asiaa: Aikuinen mies voi olla samanaikaisesti isä, aviomies ja ammatinharjoittaja, jotka ovat vain saman olemuksen (ihmisen) eri rooleja.

-Corrector-

• äidin tyttö
        äidinpoika.. kirjoitti:

corre:

Jos minun äitini suojelisi jonkun järjestön ohjeiden mukaisesti pedofiliaa eli aikuisten miesten sukupuoliyhdyntää pienten lasten kanssa, niin antaisin hänelle matkalipun suoraan helvettiin, jos hän ei muuttaisi käsityksiään terveemmiksi.

• tuuliviiri-kettu-hiekkaharj...

Syy miksi toivotin hyvää matkaa helvettiin jehoville oli jehovien pedofiilisuojelu.

Voinhan sanoa sen näinkin jos sinusta tuntuu paremmalta: Terve menoa pedofiili-paratiisiin te kaikki pedofiilen suojeulua kannattavat jeppulat. Ehkä te saatte tuntea siellä olevanne lastenne
        kaltaisia.

Tuntuuko kenties paremmalta?

-Corrector-

Ps: Jotta tähänkirjoitukseen saataisiin jotain toisenalaistakin ajateltavaa niin tuossa olisi iltapala:
        jt:ien opetukset aiheena on osoittautunut hölynpölyksi. Voidaan herättää aiheellinen kysymys vartioitorniseuran toiminnan mielekkyydestä:

Ajatelkaapa kuinka paljon rahaa, työtä ja aikaa käytetään täysin turhaan työhön tuollaisen kirjan aikaansaamiseksi ja saamiseksi yleiseen käyttöön:

(1) Ihmiset käyvät töissä ja kuluttavat rahojaan lahjoittamalla niitä pois jotta esimerkiksi tuollainen Danielin selityskirja saadaan painettua.

(2) Kirjan painamiseksi pitää ylläpitää valtavan suuria kirjapainolaitoksia ja beettelitä ja saleja eri puolilla maailmaa ja elättää satoja ja taas satoja ihmisiä.

(3) Tavallisten rivijulistajien on oltava säänöllisesti kuuntelemassa saleilla sitä opetusta, jota tuosta kirjasta jaetaan. Seurakuntien miehille annetaan tehtäväksi valmistaa puheita tuosta kirjasta. Pidetään rukouksia jossa miljoonat jehovat kiittäävät siitä 'hienosta kirjasta jonka uskollinen ja ymmärtäväinen orja on taas saanut aikaiseksi antaessaan ruokaa ajallaan'ja samalla säälitään Saatanan vallassa olevia ihmisiä jotka eivät tuollaisesta kirjasta mitään tiedä ja rukoillaan jehovalta, että hän lähettäisi työntekijöitä, että mahdollisimman moni voisi oppia totuuden tuon kirjan avulla.

(4) Ympäri maailmaa pidetää kirjantutkisteluja ainakin puolen vuoden tahi vuoden ajan, joihin ihmiset kokoontuvat tutkimaan juuri tuota kyseistä kirjaa.

(5) Pidetään tuhansia kenttäkokouksia joissa seurakuntakaiset harjoittelevat ja saavat vinkkejä siitä kuinka kirjaa voidaan esittää ihmisille ja todistella sen luotettavuutta Raamatulla. Jotkut jopa voivat oppia jt-totuuden tuosta kirjasta.

AJATELKAAPA! Kaikki tuo on ollut KOKOAJAN TÄYSIN TURHAA, PELKKÄÄ AJAN, RAHAN JA ENERGIAN TUHLAUSTA. Ja mikä pahinta: SE ON OLLUT VALHEELLISTA OPETUSTA JA VÄÄRÄÄ PROFETOINTIA - taas kerran ja ties monennenko kerran!

Mitähän Jumala ajattelee tuollaisesta?

##Syy miksi toivotin hyvää matkaa helvettiin jehoville oli jehovien pedofiilisuojelu. ##

Ni eipä ainakaan ko. Jippiin ketjusta olisi tuota asiaa voinut päätellä. Sinä kun olit vain ja ainoastaan kirjoittanut tuon helvetti-toivotuksesi ilmaan mitään lisäseliseliselityksiä siinä kohtaa. Vielä kun voisi Replyn ottaa ko. kirjoitukseen (kuten aiemmin on sinulle sama esitetty) niin näkyisi vain sinun toivotuksesi, ei mitään muuta. (valitettavasti se ei enää onnistu Jippiin muutoksien jälkeen ja kuvakapparit eivät photoshop-pelossa nykypäivänä käy kellekkään)

##Voinhan sanoa sen näinkin jos sinusta tuntuu paremmalta: Terve menoa pedofiili-paratiisiin te kaikki pedofiilen suojeulua kannattavat jeppulat. Ehkä te saatte tuntea siellä olevanne lastenne kaltaisia.##

Hmm. Aika moinen esitys ja tuuliviiren kääntö. Jippiin ko. tekstuurin aikana ja sen jälkeen et tälläistä myönnytystä suostunut kokonaisuudessaan tekemään, että sanontasi kohdistuisi vain suojelijoihin. Aika moinen takinkääntö, mutta sehän onkin jo vanhastaan tuttua sinun kohdaltasi. Tällä takinkäännöllä saat täällä Suomi24:ssa väännettyä asiat niin, että toivotuksesi ei koskenutkaan esim. sinulle tärkeitä ihmisiä.

HEI SHEFU tai YLLÄPITO ! Mainitut asiat ovat todella tapahtuneet ja käsittelemme vain todellisia tapahtumia. Corre itse näemmä vastaili ketjussa ja ketjua ei ole poistettu. En näe syytä ketjun tai tämän vastauksen poistamiseen vaikka Corre tai joku muu sitä pyytäisi. Sitä saa mitä tilaa, varsinkin sellaisesta mikä todella on tapahtunut. Ja Corre itse asiaa myös käsitteli.

• tuuliviiri-kettu-hiekkaharj... kirjoitti:

##Syy miksi toivotin hyvää matkaa helvettiin jehoville oli jehovien pedofiilisuojelu. ##

Ni eipä ainakaan ko. Jippiin ketjusta olisi tuota asiaa voinut päätellä. Sinä kun olit vain ja ainoastaan kirjoittanut tuon helvetti-toivotuksesi ilmaan mitään lisäseliseliselityksiä siinä kohtaa. Vielä kun voisi Replyn ottaa ko. kirjoitukseen (kuten aiemmin on sinulle sama esitetty) niin näkyisi vain sinun toivotuksesi, ei mitään muuta. (valitettavasti se ei enää onnistu Jippiin muutoksien jälkeen ja kuvakapparit eivät photoshop-pelossa nykypäivänä käy kellekkään)

##Voinhan sanoa sen näinkin jos sinusta tuntuu paremmalta: Terve menoa pedofiili-paratiisiin te kaikki pedofiilen suojeulua kannattavat jeppulat. Ehkä te saatte tuntea siellä olevanne lastenne kaltaisia.##

Hmm. Aika moinen esitys ja tuuliviiren kääntö. Jippiin ko. tekstuurin aikana ja sen jälkeen et tälläistä myönnytystä suostunut kokonaisuudessaan tekemään, että sanontasi kohdistuisi vain suojelijoihin. Aika moinen takinkääntö, mutta sehän onkin jo vanhastaan tuttua sinun kohdaltasi. Tällä takinkäännöllä saat täällä Suomi24:ssa väännettyä asiat niin, että toivotuksesi ei koskenutkaan esim. sinulle tärkeitä ihmisiä.

HEI SHEFU tai YLLÄPITO ! Mainitut asiat ovat todella tapahtuneet ja käsittelemme vain todellisia tapahtumia. Corre itse näemmä vastaili ketjussa ja ketjua ei ole poistettu. En näe syytä ketjun tai tämän vastauksen poistamiseen vaikka Corre tai joku muu sitä pyytäisi. Sitä saa mitä tilaa, varsinkin sellaisesta mikä todella on tapahtunut. Ja Corre itse asiaa myös käsitteli.

Tämän palstan aihe on Jehovantodistajuus, ei Corrector.

Silloin kun aletaan tinkaamaan siitä mitä joku on jossain toisella palstalla joskus todennut, niin menee jo sivuraiteille ja hedelmättömäksi saivarteluksi.

Olennaista lienee mitä toinen kirjoittelija ajattelee nyt. Kuka meistä ei joskus olisi ilmaissut jotain loppuun asti harkitsematta? En ainakaan itse voisi sellaiseen joukkoon rehellisesti ilmoittautua;) Kenenkään toisen on mielestäni mahdotonta sivusta kertoa mistä motiiveista ja mitä toinen kirjoittelija on tai ei ole kirjoituksillaan joskus aiemmin jossain muualla tarkoittanut.

Keskitytään muutoinkin vain siihen mitä toinen kirjoittelija kirjoittaa palstan aiheesta, eikä aleta nokkimaan toisen kirjoittajan persoonaa puolin tai toisin:)

• Yleistäjä
        admata kirjoitti:

Tämän palstan aihe on Jehovantodistajuus, ei Corrector.

Silloin kun aletaan tinkaamaan siitä mitä joku on jossain toisella palstalla joskus todennut, niin menee jo sivuraiteille ja hedelmättömäksi saivarteluksi.

Olennaista lienee mitä toinen kirjoittelija ajattelee nyt. Kuka meistä ei joskus olisi ilmaissut jotain loppuun asti harkitsematta? En ainakaan itse voisi sellaiseen joukkoon rehellisesti ilmoittautua;) Kenenkään toisen on mielestäni mahdotonta sivusta kertoa mistä motiiveista ja mitä toinen kirjoittelija on tai ei ole kirjoituksillaan joskus aiemmin jossain muualla tarkoittanut.

Keskitytään muutoinkin vain siihen mitä toinen kirjoittelija kirjoittaa palstan aiheesta, eikä aleta nokkimaan toisen kirjoittajan persoonaa puolin tai toisin:)

En ota kantaa kenestä täällä puhutaan vaan kirjoitan yleistettynä.

##Tämän palstan aihe on Jehovantodistajuus, ei Corrector.##

Olet täysin oikeassa. Mutta yleisesti ajatellen kysyä käsittääkseni aina voi tarkennuksia toisen mielenpiteeseen tai sitten muuttuneeseen (jonka useasti aiemmin jopa silmänräpäystä aiemmin kieltäneseen) mielipiteeseen.

##Silloin kun aletaan tinkaamaan siitä mitä joku on jossain toisella palstalla joskus todennut, niin menee jo sivuraiteille ja hedelmättömäksi saivarteluksi.##

Ei välttämättä. Yleistettynä voidaan ajatella myös niin että mitä joku on tällä palstalla tai muualla sanonut mutta myöhemmin kieltää omat sanomisensa ja kuitenkin viljelee niitä myöhemmin. Suomi24:n jopa tuoretta historiaa tutkimalla on mahdollista havaita kuinka jotkut kirjoittajat tiukasti moneen otteeseen kieltävät " En minä ole tuollaista ole väittänyt, höpö höpö." Sitten kun eteen tuodaan todisteet ja myös muiden kirjoittajien varmennukset siitä että näin on käynyt niin mitä sitten...yleistettynä : sitten käännetäänkin asia niin päin että sen ja sen välit minun kanssa eivät kuulu tälle palstalle (vaikka se joku muu olikin juuri varmentanut asiat todeksi mitkä toinen olikin kieltänyt) mutta ei vieläkään tunnusteta että olisi sattunut pullamössövahinko.
        Ei ole saivartelua käydä lävitse totuutta ja ERITOTEN totuuden kieltämistä. V-tt-i-u on sitten asia erikseen joka ei tuota hyviä lopputuloksia. Tästä olen samaa mieltä.

##Olennaista lienee mitä toinen kirjoittelija ajattelee nyt.##

Näinhän sen pitäisi olla, mutta joskus yleistettynä on omituista miten mielipiteet käänytyvät edestakaisin ja sitten vielä kiistetään että : "höpö höpö, en minä ole näin sanonut". Aika erikoista näin yleistettynä.

##Kuka meistä ei joskus olisi ilmaissut jotain loppuun asti harkitsematta?##

Varmasti ei kukaan. Yleistettynä joillakin vaan riittää pokkaa myöntää tämä , jostain ihmeen syystä joillakin näemmä ei ei.

##Kenenkään toisen on mielestäni mahdotonta sivusta kertoa mistä motiiveista ja mitä toinen kirjoittelija on tai ei ole kirjoituksillaan joskus aiemmin jossain muualla tarkoittanut.##

Näinhän sen pitäisi olla. Mutta tähän vaikuttaa myös se, että jotkut tietyt porukat ymmärtävät omanhenkisen kirjoittajan käsityksiä paremmin kuin muun henkiset porukat. Ymmärtäisit myös enemmän, jos olisit nähnyt miten yleistettynä jotkut kirjoittajat kääntävät tuuliviirtä ees takaisin ja kiistävät ja valehtelevat asioiden suhteen. Hyvänä yleistävänä esimerkkinä voisi ottaa sellaisen, että kirjoittaja kirjoittelee toisella nimimerkillä palstalla ja kiinni jäädessään sen kieltää mutta vastaavasti oman piirin jutuissa toisaalla myöntää ja kehuskelee asialla ja vielä tämänkin jälkeen kehtaa kieltää vaikka on asian suhteen jäänyt useamman kerran kiinni muualla ja myös siellä omalla reviirillä. No rehellisyyttä on monenlaista.

##Keskitytään muutoinkin vain siihen mitä toinen kirjoittelija kirjoittaa palstan aiheesta, eikä aleta nokkimaan toisen kirjoittajan persoonaa puolin tai toisin:)##

Näin se pääsääntöisesti pitäisi olla. Jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä. Katson kuitenkin niin, että osa palstalla olijoista ovat pitkän linjan kirjoittajia ja osa ns. puoli-julki-exiä ja osa julki-exiä. Tuntuisi oudolta se, että nämä velikullat kirjoittavat samalla tunnarilla eri palstoilla ja eri mielensävyillä. näissä tapauksissa syytäkin ehkä hivenen tarkistaa mielipidettä. Tai sitten sama nimmari eri palstoilla tarkoittaakin mielipiteiden suhteen erilaista katsontaa joka sitten tarpeiden mukaisesti tuntuu muuttuvan tai sitten kiellettävän. Erikoista eikö totta.

MUTTA ; henkilökohtaisuuteen ei välttämättä liiaksi tule mennä, mutta yleistettynä valheellisuudet pitää saada pois. Varsinkin yleistettynä niiltä, jotka niitä eivät tunnusta, eivätkä meinaa tunnustaa vaikka todisteet ovat edessä.

Yleistettynä, ylpeyskö estää tunnustamasta valehteluja ja ylpeyskö estää tunnustamasta että olen ollut väärässä ?

Miksi ihmiset eivät voi olla rehellisiä ja hyväntahtoisia ?

MUTTA : Hyvä pointti ja kirjoitus sinulta Admata.

Pidetään mielessä ja toivottavasti kaikkipitävät mielessä.

• Rakkauden tunti

"Kävisitkö sinä jt kentällä jollei sinun tarvitsisi raportoida?"

Jos rehellisiä ollaan niin taitaisi joksenkin jäädä käymättä.

"Jos sanot että et kävisi, niin miksi et kävisi?"

Ovelta ovelle käyminen on luonnotonta eikä sille löydy Raamatusta todellista tukea.

"Entä miten suhtautuisit sellaiseen seurakuntalaiseen joka kävisi kentällä mutta ei raportoisi tunteja? Pitäisitkö häntä "hyvin mukana olevana"?"

Jos kyseessä olisi satunnainen todistaminen, niin arvostaisin häntä sen työmuodon vuoksi, mutta uskoisin että häntä pidettäisiin pyyteettömyydestään huolimatta huonosti mukana olevana, koska hän ei noudattaisi järjestön raportoimisohjetta.

Tämänkö halusit kuulla?

• salaisuus?

ja kontrollin takia ovilla ravattiin. Tulihan siinä rapaortti laatikon edessä pieni kiksi, kun sai näyttää olleensa kentällä.

• Olinpa eräänkin kerran jättänyt epähuomiossa raportoimatta edellisen kuun 2 tuntiani kun mielestäni tärkeää oli, että oli ollut kentällä, ei sen raportointi.

No veli vanhin muistutti asiasta ja kertoi kuinka tärkeää on raportoida ajallaan. Lisäksi hän kertoi, että jos jokainen julistaja jättäisi raportoimatta viisi minuuttia kuussa niin raportoimatta jäisi aivan tolkuton määrä tunteja. Mietin jo silloin, että niin, mitä sitten? En tietenkään ääneen.

Noh, lukujen ja numeroiden sekä rahan lähettäminen haaratoimistoonhan on jokaisen seurakunnan prioriteeteissa numero yksi. Toisena tullee noiden numeroiden, lukujen ja rahamäärien pitäminen siedettävällä tasolla, mielummin tietenkin kasvusuunnassa.

• mamiliini

Minä ainakin keksin joka kuun lopussa jonkun tuntimäärän raporttiin joka tuntuisi hyvältä esim. 5 h. En tietenkään raportoisi mitään jos ei tarvitsisi.

• Enmaksaisipenniäkään
        mamiliini kirjoitti:

Minä ainakin keksin joka kuun lopussa jonkun tuntimäärän raporttiin joka tuntuisi hyvältä esim. 5 h. En tietenkään raportoisi mitään jos ei tarvitsisi.

Voi voi on teilläkin ihmeelliset touhut.
        On oikeen sivistynyt isoveli valvoo systeemi.
        Ilmeisesti kaikki kyttäävät toistensa tekemisiä kuten vanhassa neuvostoliitossa oli tapana.
        Mikähän teillä on kohtuullinen summa tilitettävänä haarakonttoriinne?
        Ihan vaan mielenkiinnosta utelen.

• en lopettaisi

>>Kävisitkö sinä jt kentällä jollei sinun tarvitsisi raportoida?

En lopettaisi elämää pelastavaa, Jeesuksen käskyn mukaista saarnaamista ja opettamista. Raportoitiin sitä tahi sitten ei.

>>Entä miten suhtautuisit sellaiseen seurakuntalaiseen joka kävisi kentällä mutta ei raportoisi tunteja? Pitäisitkö häntä "hyvin mukana olevana"?

Jaa jos oltaisiin tilanteessa jossa ei "tarvitsisi" raportoida? Duh...

Näin sen näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      103
      1329
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1209
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      132
      955
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      867
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      807
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      803
    7. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      741
    8. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      71
      737
    9. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      724
    10. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      58
      722
    Aihe