Miksi mies lyö?

Vilma-Vallaton

Miksi mies lyö?

Kertokaapa mietteitänne!

49

2912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jebujee

Tykkää tenniksestä tai pesäpallosta. esim...

• mariamagda

Jos ei saa muuten naista alistumaan.

• Vilma-Vallaton

Zombrialla oli hyvät vastaukset. Eli kyllä miehellä kikkoja riittää!

• jebujee

Entä jos mies lyö miestä?

• mariamagda
        jebujee kirjoitti:

Entä jos mies lyö miestä?

miesten keskinäisten riitelyjen syitä:) Vaikka palstan miehet "tietävätkin" naisista kaiken:(

Ajatuksenjuoksutkin näyttävät palstalla olevan useinmiten kummallisia. Tai juoksemattomuus:(

• LPM-
        mariamagda kirjoitti:

miesten keskinäisten riitelyjen syitä:) Vaikka palstan miehet "tietävätkin" naisista kaiken:(

Ajatuksenjuoksutkin näyttävät palstalla olevan useinmiten kummallisia. Tai juoksemattomuus:(

Lyödä ihan samasta syystä kuin hiekkalaatikollakin.

Vakavammin ottaen, harva sellainen aloittaa fyysisen väkivallan, joka ei usko sen olevan oman edun mukaista - tarkoittaen sitä, että pitää todennäköisenä, että päätyy konfrontaatiossa kynnen päälle.

• mariamagda
        LPM- kirjoitti:

Lyödä ihan samasta syystä kuin hiekkalaatikollakin.

Vakavammin ottaen, harva sellainen aloittaa fyysisen väkivallan, joka ei usko sen olevan oman edun mukaista - tarkoittaen sitä, että pitää todennäköisenä, että päätyy konfrontaatiossa kynnen päälle.

Minun pitäisi lyödä useimpia naisia, koska olen fyysisesti vahva ja uskon että voittaisin.
        Silti en lyö.
        Joten meni mönkään tuokin teoria.

• LPM-
        mariamagda kirjoitti:

Minun pitäisi lyödä useimpia naisia, koska olen fyysisesti vahva ja uskon että voittaisin.
        Silti en lyö.
        Joten meni mönkään tuokin teoria.

Väkivallan aloittamiseen on useampia motiiveja, kykeneväisyys on vain yksi niistä. Harmikseni joudun toteamaan, etten tähän hätään edes muista niitä muita. Jos ees muistaisi sen kirjan, missä siitä puhutaan. Surullista. Eikun kirjahyllylle ja kaikki alusta.

• avecMaria

Kuin nainenkin.

• LPM-

• avecMaria
        LPM- kirjoitti:

Miesten ja naisten eroja liioitellaan

21.9.2005 YLE Tiedeuutiset/American Psychologist

Miesten ja naisten välistä psykologista eroa liiotellaan julkisuudessa, osoittaa 46 eri tutkimuksen yhteenveto. Sukupuolet eivät sittenkään eroa kovin paljon toisistaan persoonallisuudeltaan, tai johtamisominaisuuksiltaan.

Ref:
        http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_tutkittua&jutunid=5772

Noinhan se kiistämättä on.

Suurin osa väkivallan tekijöistä on miehiä, mutta niin myöskin uhreista, eli miesten väkivalta ei kohdistu pääasiassa naiseen, joka täällä kyllä säännöllisesti unohdetaan.

• Ruosutar
        avecMaria kirjoitti:

Noinhan se kiistämättä on.

Suurin osa väkivallan tekijöistä on miehiä, mutta niin myöskin uhreista, eli miesten väkivalta ei kohdistu pääasiassa naiseen, joka täällä kyllä säännöllisesti unohdetaan.

Miesten väkivalta kohdistuu ennen kaikkea toisiin miehiin ja naisten väkivalta lapsiin.

• Kertokaapa mietteitänne?

No tässä on.

Perkele.

Olen luonteeltani erittäin rauhallinen, rauhaa-rakastava kaveri. Viimeksi olen lyönyt toista ihmistä ala-asteella. Se oli toinen miespuolinen. Naista en ole koskaan lyönyt. En ikinä. Enkä lyö.

Minua suoraansanottuna sapettaa, kun koko mies-sukupuoli yleistetään tällä tavalla väkivaltaisiksi.

"Miksi mies lyö?"

No vitustako minä tiedän, mene kysymään niiltä jotka sellaista harrastaa!

En minäkään täällä kirjoittele "Mksi nainen huoraa?" tai "Miksi nainen lyö lapsia?" otsikoilla provoja. Miksi en? Koska en halua yleistää. Arvoisalla Vilma-Vallattomalla ei näytä olevan yleistämisen kanssa mitään ongelmia. Vaikka sitä kuinka yrittää olla kiltti ja hyvä mies, niin aina vaan koko sukupuoli pannaan samaan kastiin ja nimetään väkivallankäyttäjiksi. Pikkaisen ottaa hermoon tuollainen. Että siinä niitä mietteitä.

En ole tainut olla muutamaan vuoteen näin vimmastuksissani.

Alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi tällä palstalla on niin paljon naisia vihaavia miehiä. Tehän olette aivan mahdottomia! Ette te ole ikinä tyytyväisiä! Ei mies nähtävästi voi teidän silmissänne olla tarpeeksi hyvä. Aina tulee sama leima ja paska niskaan täällä. Onko suomalaisnaisen täysin mahdotonta hyväksyä sellainen ajatus, että kenties kaikki miehet eivät olekkaan kaljaa kittaavia naistenhakkaajia? Näköjään.

- Dekas

• LPM-

Kyllä mun täytyy naisena sanoa, ettei siitä tulis yhtään mitään, jos noi kundit ei mua treeneissä löis. Onneks ovat sentään senverran äijiä, että osaavat kohdella naista asiallisesti kehässä ja tatamilla. Kunnioitusta on se, että lyö sen verran kunnolla, että siitä oppiikin jotain.

Että kiitos vaan kaikille miehille, jotka ei oleta heti, ettei naisista oo yhtään mihinkään ja niitä pitää pitää kuin kukkaa kämmenellä.

Ois kai pitäny syntyä Spartaan.

• mariamagda

Nytkin on yhtä miestä kehuttu täällä palstalla naisten toimesta, eilistä Huttusta, katsoitko?
        En usko että hän olisi myöskään hakkaaja, naisen eikä miehen.
        Ehkä sinä olet hänen kaltaisensa? En muista tarkemmin millaisen kuvan olet antanut itsestäsi palstalla.

• Vilma-Vallaton

Kuules tyytyväinen EI VOI OLLA jos katsoo niitä väkivaltalukuja. Siitä on tyytyväisyys hyvin kaukana.

Mitä SINÄ olet tehnyt jotta miesten väkivalta vähenisi?

¤ihmettelee taas palstamiehiä, ja alkaa valmistautumaan iltauintiin¤

• Vilma-Vallaton
        mariamagda kirjoitti:

Nytkin on yhtä miestä kehuttu täällä palstalla naisten toimesta, eilistä Huttusta, katsoitko?
        Ehkä sinä olet hänen kaltaisensa? En muista tarkemmin millaisen kuvan olet antanut itsestäsi palstalla.

Noita hyviä miehiä kun on vaan niin harmillisen vähän.

¤onnellinen on hän joka sellaisen läytää¤

• LPM-
        mariamagda kirjoitti:

Upea lajinsa edustaja.

• yksinkertainen
        Vilma-Vallaton kirjoitti:

oli käsittääkseni aika normaali mies.

• Antsux

Menit kuitenkin avauksena kysymään, että miksi mies lyö.

Nyt sitten otat takapakkia, kun myönnät että on hyviä miehiä jotka eivät lyö.

Eikös alun alkaen olisi ollut reilua kysyä, että miksi JOTKUT miehet lyövät??

Mikään ei yleistä yhtä törkeän rajusti kun miehistä puhuva nainen.

• Vilma-Vallaton
        Antsux kirjoitti:

Jos kysyn että miksi mies lyö se ei tarkoita että kaikki mehet lyövät. Turhaan urputat kyllä se on ihan selvä kysymys, että miksi mies lyö.

Tietenkin haluat vähätellä miesten väkivaltaa, onhan sitä samaa kysynyt jopa Amnesty! Mutta ei saa suomalainen nainen kysyä ei. Silloin on syyllistänyt miehiä, juu!

¤alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttämään tämä sovinistien kanssa jatkuva kädenvääntö¤

• rusalka
        Antsux kirjoitti:

Nyt on kyllä sanottava, että kyllä täällä on tapana koko ajan lukea tekstiä ja ymmärtää se omalla tavallaan pikku päässään. Sitten hyökätään kirjoittajan päälle eikä uskota mitä toinen selittää alunpitäen tarkoittaneensa.

Tässä on nyt vaan niin, että ei taideta olla kukaan riittävän hyviä ilmaisemaan omia ajatuksia niin eksaktina kirjoituksena, että lukija sen ymmärtää siten kuin kirjoittaja sen on tarkoittanut. Tulkinnan mahdollisuuksia on ja tulee olemaan. Keskustelua tämä on.

Nyt vaan sanon, että olis kiva jos keskustelu liikahtais joskus eteenpäin näistä paikalleen jämähtäneistä asemista.

'Miksi mies lyö?' ei tarkoita 'Miksi kaikki miehet lyövät?'

Jos katsotte näitä kahta kysymystä rinnakkain, niissä on ero. 'Miksi mies lyö?' tarkoittaa juuri sitä yhtä lyövää miestä, joka lyö. Tällainen mahdollisimman avoimeksi jätetty kysymys kyllä paljastaa vastaajista paljon. Mielenkiintoista miten kukin omalla tahollaan ymmärtää kysymyksen.

Voisko olla kysymys siittä, että Antsux omassa päässään tekee tällaisen johtopäätöksen ja tuolla aiemmin Dekas. Jos sanotaan, että miksi mies lyö, heti pitää tehä johtopäätös, että kirjoittaja tarkoittaa kaikkia miehiä. Miksi ei voi kiihtymättä vastata omat ajatuksensa. Sitten todeta päälle etten halua lyödä, en ole lyönyt, ei tulisi mieleenkään...jne. Ja vielä voisi todeta miten paljon kiukuttaa, että tässä tulee ITSELLE mieleen kirjoittajan tarkoittavan, että KAIKKI MIEHET lyövät. Voi todeta, ettei se pidä paikkaansa.

Hyökkäys ei ole paras puolustus.

Voisi esimerkiksi määritellä omassa päässään uudelleen sanan mies: Minä olen mies, joka en ole lyönyt miestä enkä naista. Toivon, etten koskaan lyö ketään...

Herättää nimittäin jonkinlaista ihmettelyä minussa kun tarkemmin ajattelen...ollaanko sitä sitten jotenkin ulkoapäin ohjautuvia ja se oma raja selkeästi hahmottamatta? Hyökätään toisen päälle, että äläpäs määrittele minua tuolla tavalla. Kun oma raja on selkeästi hahmottunut itselle, tietää mikä itse on ja mitä ei ole, toisen rajanylitys on 'helppo' käsitellä.

Oliko tämä edes rajanylitys?

• Antsux

Jos kysyn että miksi mies lyö se ei tarkoita että kaikki mehet lyövät. Turhaan urputat kyllä se on ihan selvä kysymys, että miksi mies lyö.

Tietenkin haluat vähätellä miesten väkivaltaa, onhan sitä samaa kysynyt jopa Amnesty! Mutta ei saa suomalainen nainen kysyä ei. Silloin on syyllistänyt miehiä, juu!

¤alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttämään tämä sovinistien kanssa jatkuva kädenvääntö¤

Niin tosiaan, turhaan urputan. Kysyit miksi mies lyö, ja vastasin heti että samasta syystä kuin nainen nimeltä Eva Wahlström.

Ääääähhh..... mitä mä täällä roikun.

• Antsux
        rusalka kirjoitti:

Nyt on kyllä sanottava, että kyllä täällä on tapana koko ajan lukea tekstiä ja ymmärtää se omalla tavallaan pikku päässään. Sitten hyökätään kirjoittajan päälle eikä uskota mitä toinen selittää alunpitäen tarkoittaneensa.

Tässä on nyt vaan niin, että ei taideta olla kukaan riittävän hyviä ilmaisemaan omia ajatuksia niin eksaktina kirjoituksena, että lukija sen ymmärtää siten kuin kirjoittaja sen on tarkoittanut. Tulkinnan mahdollisuuksia on ja tulee olemaan. Keskustelua tämä on.

Nyt vaan sanon, että olis kiva jos keskustelu liikahtais joskus eteenpäin näistä paikalleen jämähtäneistä asemista.

'Miksi mies lyö?' ei tarkoita 'Miksi kaikki miehet lyövät?'

Jos katsotte näitä kahta kysymystä rinnakkain, niissä on ero. 'Miksi mies lyö?' tarkoittaa juuri sitä yhtä lyövää miestä, joka lyö. Tällainen mahdollisimman avoimeksi jätetty kysymys kyllä paljastaa vastaajista paljon. Mielenkiintoista miten kukin omalla tahollaan ymmärtää kysymyksen.

Voisko olla kysymys siittä, että Antsux omassa päässään tekee tällaisen johtopäätöksen ja tuolla aiemmin Dekas. Jos sanotaan, että miksi mies lyö, heti pitää tehä johtopäätös, että kirjoittaja tarkoittaa kaikkia miehiä. Miksi ei voi kiihtymättä vastata omat ajatuksensa. Sitten todeta päälle etten halua lyödä, en ole lyönyt, ei tulisi mieleenkään...jne. Ja vielä voisi todeta miten paljon kiukuttaa, että tässä tulee ITSELLE mieleen kirjoittajan tarkoittavan, että KAIKKI MIEHET lyövät. Voi todeta, ettei se pidä paikkaansa.

Hyökkäys ei ole paras puolustus.

Voisi esimerkiksi määritellä omassa päässään uudelleen sanan mies: Minä olen mies, joka en ole lyönyt miestä enkä naista. Toivon, etten koskaan lyö ketään...

Herättää nimittäin jonkinlaista ihmettelyä minussa kun tarkemmin ajattelen...ollaanko sitä sitten jotenkin ulkoapäin ohjautuvia ja se oma raja selkeästi hahmottamatta? Hyökätään toisen päälle, että äläpäs määrittele minua tuolla tavalla. Kun oma raja on selkeästi hahmottunut itselle, tietää mikä itse on ja mitä ei ole, toisen rajanylitys on 'helppo' käsitellä.

Oliko tämä edes rajanylitys?

... en jaksanut lukea loppuun.

• Vilma-Vallaton
        Antsux kirjoitti:

Niin tosiaan, turhaan urputan. Kysyit miksi mies lyö, ja vastasin heti että samasta syystä kuin nainen nimeltä Eva Wahlström.

Ääääähhh..... mitä mä täällä roikun.

Oletko sinäkin näitä palstan ´naisia´ vai mikä tuo Antsu nimi oikein on?

Annukka vai Antero?

Mies olet kuitenkin, se paistaa kyllä läpi. ;D

• Antsux

Hän harrastaa nyrkkeilyä. Just niin kuin esim Eva Wahlström. Mutta kukaan ei kysy miksi Eva lyö.

• LPM-

Mikä se semmottinen on, ku tuo Eva panee niin kerpeleesti hanskaa toisen eteen ???

Nimim.
        Ei minun nuoruuvessani kyllä tollasta.

• jorojukka-kukka

Siksi, että nainen tuo omat mielipiteensä esiin ja ne lyövät miehet eivät kestä sitä.

• Vilma-Vallaton

Sen huomaa tälläkin palstalla, kun nainen haluaa jotain sanoa, niin HETI pitää pyytää lupaa.

Mutta minä kun en lupia pyytele!

Väkivaltaista miestä halveksin syvästi. Niin moni mustasilmäinen nainen joutuu keksimään jonkun selityksen sille että silmä on mustana JA MIES PÄÄSEE KUIN KOIRA VERÄJÄSTÄ!

• yksinkertainen

viikonloppuisin monasti nakkikioskilla syntyneen vuoroväärinkäsitysten vuoksi. Uskoisin tähän auttavan samanlaisen vuoronumerosysteemin kuin on esim. kaupoissa, pankeissa ja posteissa.

Olen myös kuullut sanonnan tälläkin palstalla, että väkivalta lopettaa vittuilun. Pitänee osaltaan paikkansa.

• LPM-

>

Mä oon sitä mieltä, että jos tarpeeks turpaansa aukoo, niin jos vaikka se ei ole oikeutettua tällaiseen ihmiseen käsiksi käydä - niin kyllä se vaan on aika luonnollinen seuraus.

Ei sitä voi ihan mitä tahansa sanoa toiselle ihmiselle, ja verbaalisesti pystyy tekemään todella pahaa jälkeä. Jos vuosien verbaalisen rääkkäämisen jälkeen tulee nyrkistä, niin mä en kyllä voi sanoa muuta kuin että sitä saa mitä tilaa.

Aikuisilla ihmisillä on omituinen harhaluulo, että toista ihmistä ei tarvitse kunnioittaa ollenkaan, kun ei aikuiset kuitenkaan käy enää kimppuun. Guess again.

Mulla on sen verran respektiä mun kumppania kohtaan, että kohtelen tätä sellaisella arvolla, etten koskaan provosoisi toista siihen pisteeseen, että käsiksi tarvitsisi käydä. On aikuisten ihmisten avuttomuutta, että auotaan päätä siihen malliin, että tulee turpiin. Väkivalta ei edelleenkään ole oikeutettua, mutta sitä ei myöskään ole se verbaalinen väkivalta, jota parisuhteissa aivan liian viljalti harrastetaan. Valitettavasti se on käytännössä lopulta hyväksyttyä ja sallittua se toisen kyykyttäminen. Miliisi haetaan vasta, kun nyrkki alkaa heilua.

Toki on monenlaisia suhteita, mutta toisinaan todellakin olisi syytä molempien osapuolien mennä itseensä.

• yksinkertainen
        LPM- kirjoitti:

>

Mä oon sitä mieltä, että jos tarpeeks turpaansa aukoo, niin jos vaikka se ei ole oikeutettua tällaiseen ihmiseen käsiksi käydä - niin kyllä se vaan on aika luonnollinen seuraus.

Ei sitä voi ihan mitä tahansa sanoa toiselle ihmiselle, ja verbaalisesti pystyy tekemään todella pahaa jälkeä. Jos vuosien verbaalisen rääkkäämisen jälkeen tulee nyrkistä, niin mä en kyllä voi sanoa muuta kuin että sitä saa mitä tilaa.

Aikuisilla ihmisillä on omituinen harhaluulo, että toista ihmistä ei tarvitse kunnioittaa ollenkaan, kun ei aikuiset kuitenkaan käy enää kimppuun. Guess again.

Mulla on sen verran respektiä mun kumppania kohtaan, että kohtelen tätä sellaisella arvolla, etten koskaan provosoisi toista siihen pisteeseen, että käsiksi tarvitsisi käydä. On aikuisten ihmisten avuttomuutta, että auotaan päätä siihen malliin, että tulee turpiin. Väkivalta ei edelleenkään ole oikeutettua, mutta sitä ei myöskään ole se verbaalinen väkivalta, jota parisuhteissa aivan liian viljalti harrastetaan. Valitettavasti se on käytännössä lopulta hyväksyttyä ja sallittua se toisen kyykyttäminen. Miliisi haetaan vasta, kun nyrkki alkaa heilua.

Toki on monenlaisia suhteita, mutta toisinaan todellakin olisi syytä molempien osapuolien mennä itseensä.

että kamelin selkä katkeaa jossain vaiheessa. Kun sinne mukiin ei määrättömästi mahdu niin jossain vaiheessa tulee yli, yhtä varmasti kuin tulee vuorovesi.

Parisuhde väkivaltaa varmasti tapahtuu fyysisiltä osin enemmän miesten puolelta heterosuhteissa siis, no homosuhteissa väkivallan osuessa kohdalle niin prosentti taitaa olla 100. Tosin en osaa sanoa mitään siitä kuinka paljon väkivaltaa homo- ja lesbosuhteissa esiintyy.

Henkinen väkivalta voi olla todella rajua. Ei kai henkisiä kidutuskeinojakaan muuten olisi olemassa. Periaatteessa kuten Rautiainen laulussa laulaa: "kyllä mies kivun kestää mutta ei häpeää..." pitää täysin paikkansa. Fyysinen kipu on kestettävissä hyvinkin pitkälle. Henkinen kipu on se joka ottaa tosissaan lujille. Puhun siis ihan yleisesti. Fyysisestä väkivallasta jää vain tilastointia varten selvemmät jäljet.

Ja koska ihminen on perusluonteeltaan väkivaltainen niin fyysistä ja henkistä sovelletaan omien kykyjen, tarpeiden ja tilanteen mukaan - jokatapauksessa.

• rusalka
        yksinkertainen kirjoitti:

että kamelin selkä katkeaa jossain vaiheessa. Kun sinne mukiin ei määrättömästi mahdu niin jossain vaiheessa tulee yli, yhtä varmasti kuin tulee vuorovesi.

Parisuhde väkivaltaa varmasti tapahtuu fyysisiltä osin enemmän miesten puolelta heterosuhteissa siis, no homosuhteissa väkivallan osuessa kohdalle niin prosentti taitaa olla 100. Tosin en osaa sanoa mitään siitä kuinka paljon väkivaltaa homo- ja lesbosuhteissa esiintyy.

Henkinen väkivalta voi olla todella rajua. Ei kai henkisiä kidutuskeinojakaan muuten olisi olemassa. Periaatteessa kuten Rautiainen laulussa laulaa: "kyllä mies kivun kestää mutta ei häpeää..." pitää täysin paikkansa. Fyysinen kipu on kestettävissä hyvinkin pitkälle. Henkinen kipu on se joka ottaa tosissaan lujille. Puhun siis ihan yleisesti. Fyysisestä väkivallasta jää vain tilastointia varten selvemmät jäljet.

Ja koska ihminen on perusluonteeltaan väkivaltainen niin fyysistä ja henkistä sovelletaan omien kykyjen, tarpeiden ja tilanteen mukaan - jokatapauksessa.

Meinaatko, että mies lyö koska se häpeää??

• rusalka
        rusalka kirjoitti:

Meinaatko, että mies lyö koska se häpeää??

Mies lyö häpeästä. Esim. epäonnistumisen ja pettymyksen aiheuttamasta häpeästä.

Dr. Pilissä tuolla nelosella oli ohjelma jossa ratkottiin huutavan ja haukkuvan aviomiehen ongelmaa. Mies tunsi ettei ollut OMIEN vanhempiensa hyväksymä ja koki riittämättömyyttä, joka purkautui huutamisena jopa pariskunnan vauvaikäisille lapsille.

Tässäpä tämä sitten olikin. Parisuhteeseen vaikuttavat ulkopuolisten tekemiset ja sanomiset, tekemättä ja sanomatta jättämiset ja jopa katseet. Jokaisella on tarve suojata oma koti turvallisuuden kehällä, jonka sisällä sekä aikuiset että lapset saavat olla ja elää rauhassa. Jos toiset ihmiset eivät kunnioita tätä, turvallisuuden kehä katoaa.

Erityisen haavoittavaa on ihmisten tapa sijoittaa toisiin se paha mitä ei kestä katsoa itsessä. Kun tällä tavoin huomio kohdistetaan toisessa ihmisessä olevaan pahaan, on helppo unohtaa oma pahuus. Tämä sijoittaminen voi olla hyvin monennäköistä jopa 'hyväntahtoista auttamista', jolla sitten osoitetaan että vain sinulla on ongelma ei minulla. Tällaiseen törmätään, kun kommunikointi on riittämätöntä ja vastavuoroisuus olematonta.

Hyvin paljon tälläkin palstalla arvostellaan yksinhuoltajia. Minä olen nyt yksin se, joka vahdin minun perheeni turvallisuuden kehää ja toisten on kunnioitettava sitä.

• jorojukka-kukka
        rusalka kirjoitti:

Mies lyö häpeästä. Esim. epäonnistumisen ja pettymyksen aiheuttamasta häpeästä.

Dr. Pilissä tuolla nelosella oli ohjelma jossa ratkottiin huutavan ja haukkuvan aviomiehen ongelmaa. Mies tunsi ettei ollut OMIEN vanhempiensa hyväksymä ja koki riittämättömyyttä, joka purkautui huutamisena jopa pariskunnan vauvaikäisille lapsille.

Tässäpä tämä sitten olikin. Parisuhteeseen vaikuttavat ulkopuolisten tekemiset ja sanomiset, tekemättä ja sanomatta jättämiset ja jopa katseet. Jokaisella on tarve suojata oma koti turvallisuuden kehällä, jonka sisällä sekä aikuiset että lapset saavat olla ja elää rauhassa. Jos toiset ihmiset eivät kunnioita tätä, turvallisuuden kehä katoaa.

Erityisen haavoittavaa on ihmisten tapa sijoittaa toisiin se paha mitä ei kestä katsoa itsessä. Kun tällä tavoin huomio kohdistetaan toisessa ihmisessä olevaan pahaan, on helppo unohtaa oma pahuus. Tämä sijoittaminen voi olla hyvin monennäköistä jopa 'hyväntahtoista auttamista', jolla sitten osoitetaan että vain sinulla on ongelma ei minulla. Tällaiseen törmätään, kun kommunikointi on riittämätöntä ja vastavuoroisuus olematonta.

Hyvin paljon tälläkin palstalla arvostellaan yksinhuoltajia. Minä olen nyt yksin se, joka vahdin minun perheeni turvallisuuden kehää ja toisten on kunnioitettava sitä.

Myös tuo pointti auttamisesta on erittäin valaiseva. Ei ihminen suinkaan aina auta omaa hyvyyttään, vaan motivaatiot voivat olla kaikkea muuta. Olisikin äärimmäisen tärkeää opetella löytämään todellinen itsenä ja sitä kautta elämään täysipainoista elämää. Aitous näkyy ja ennenkaikkea VÄLITTYY toisesta ihmisestä toiseen. Etenkin perheen sisällä, jossa keskinäinen vuorovaikutus on suuri, olisi tärkeää, että ihmiset kykenisivät aitouteen, minuutensa todelliseen paljastamiseen.

Suosittelen Dr. Phil'n teosta Pidä huolta itsesi. (Tarkkaan ajatuksella luettuna ja tehtäviin osallistuen, kirja on tosi arvokas tie omaan itseen.)

• Rezo

Väkivalta on tosiaan. Minua(mies) on lyönyt kaksi vierasta henkilöä. Molemmat ovat olleet naisia. Toinen selvinpäin ja toinen humalassa. Niin ja en ole itse lyönyt ketään ikinä. Lyönnit eivät olleet kovia eikä minua sattunut fyysisesti eikä henkisestikään. Myönnän, että toisessa tapauksessa provosoin sanallisesti. Mutta kysymys kuuluu, miksi lyönti sallitaan silloin kun se ei satuta tai jätä fyysisiä jälkiä? Kuten yleisesti naisten tapauksessa.

• mutta täytyy sanoa

että profiilisi on juuri sellainen jota aavistelinkin suurimman osan femakkoja olevan

• onko?

Eikö feministin pitänyt olla sellainen kuiva akka, jolla on kireä nuttura/siilitukka ja paksut silmälasit?

...Eikä mikään lihavan italialaisen mamman näköinen, joka kaiken lisäksi hymyilee.

• helv... ruma
        onko? kirjoitti:

Eikö feministin pitänyt olla sellainen kuiva akka, jolla on kireä nuttura/siilitukka ja paksut silmälasit?

...Eikä mikään lihavan italialaisen mamman näköinen, joka kaiken lisäksi hymyilee.

ja omaa miestä ei ole ollut ikinä! senhän näkee sokeakin ja hymy taitaa johtua jurrista

• nut-tu

turvaudutaan sen jälkeen isomman oikeuteen.

Kysymys on varmaankin valta-asetelmasta. Kun mies kokee olevansa jollakin tapaa huonompi, hänen täytyy pönkittää omaa egoaan lyömällä, eli, alistamalla.

Hyvä kysymys sinulla oli. Toivottavasti joskus saisimme kunnon vastauksia mieheltä, joka on lyönyt.
      Mutta vielä täytyy huokaista helpotuksesta, onneksi harvat miehet kuitenkin lyövät. Mutta se yksikin kerta on liikaa.

• jorojukka-kukka

Tilastot kuitenkin näyttäisivät puhuvan sen tyyppistä kieltään, että miehen lyöminen ei olisi kovinkaan harvinaista ja vielä vain osa väkivallasta tulee ulkopuolisten tietoisuuteen. :(
        Monessa perheessä mies myös pitää yllä väkivallan uhkaa, jolla saadaan naisväki tottelemaan.
        *hyi ihan puistatuttaa*

Ps. Kiva, että olet välillä meitä täällä tervehtimässä, Nuttu!

• meikämie
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Tilastot kuitenkin näyttäisivät puhuvan sen tyyppistä kieltään, että miehen lyöminen ei olisi kovinkaan harvinaista ja vielä vain osa väkivallasta tulee ulkopuolisten tietoisuuteen. :(
        Monessa perheessä mies myös pitää yllä väkivallan uhkaa, jolla saadaan naisväki tottelemaan.
        *hyi ihan puistatuttaa*

Ps. Kiva, että olet välillä meitä täällä tervehtimässä, Nuttu!

"Monessa perheessä mies myös pitää yllä väkivallan uhkaa, jolla saadaan naisväki tottelemaan.
        *hyi ihan puistatuttaa* "

Sievästi kauhisteltu, mutta mistä ihmeestä sinä tämän tiedät? Onko antaa linkkiä johonkin tutkimukseen.

• Vilma-Vallaton

Vastauksesi on hyvä. Perimmäisenä syynä on minunkin mielestä aina valta ja vallanhimo.

Valitettavasti miehiltä on kyllä vaikeata saada asian tiimoilta rehellisiä vastauksia. Asiaa halutaan peitellä eikä suora puhe ole sallittua.

Olen seurakuntatyössä ja entisenä AA-jäsenenä nänhnyt kuule niin paljon tuota väkivallan peittelyä, että en kyllä puhuisi mistään marginaaliasiasta.

• jorojukka-kukka
        meikämie kirjoitti:

"Monessa perheessä mies myös pitää yllä väkivallan uhkaa, jolla saadaan naisväki tottelemaan.
        *hyi ihan puistatuttaa* "

Sievästi kauhisteltu, mutta mistä ihmeestä sinä tämän tiedät? Onko antaa linkkiä johonkin tutkimukseen.

Päivittäin keskustelen naisten kanssa. Tämäkin aihe tulee välillä esille.

• jorojukka-kukka

Vastauksesi on hyvä. Perimmäisenä syynä on minunkin mielestä aina valta ja vallanhimo.

Valitettavasti miehiltä on kyllä vaikeata saada asian tiimoilta rehellisiä vastauksia. Asiaa halutaan peitellä eikä suora puhe ole sallittua.

Olen seurakuntatyössä ja entisenä AA-jäsenenä nänhnyt kuule niin paljon tuota väkivallan peittelyä, että en kyllä puhuisi mistään marginaaliasiasta.

Ja entä tosiaan tämä Rusalkan esiintuoma epäonnistuminen, pettymys. Nekin saavat miehen lyömään vallanhalun lisäksi.

Tuntuu siltä, että mies PEITTELEE NAISTA ENEMMÄN SISIMPÄÄNSÄ ja tätä kautta kokee kiistanalaiset tilanteet uhkaavina. Miehet eivät halua paljastaa omaa itseään, tarvitsevuuttaan, vaan ohittavat ja peittävät sen sijaistoimintaan: formuloihin, kalastukseen, määräilemisen haluun kotona. Naisilla voi alunperin olla sama ongelma itsensä suhteen, mutta he halukkaasti aloittavat aikuisiällä itsensä kehittämisen ja tutustuvat perinpohjin itseensä. Miehillä on tapana viitata kintaalla psykologiseen kirjallisuuteen ja tv-ohjelmiin ja pitää niitä hömppänä. On helpompi ohittaa kipeä asia leimaamalla se hömpäksi.

(Nuoruusvuosilta Al-anon on minulle tuttu ja kävin siinä samalla kuuntelemassa myös AA'laisten omia kertomuksia. Iso kirja on helkutan raastava teos ja pakottaa itsensä katsomaan silmästä silmään. Lukailin senkin aikoinaan pika pikaa.)

• Nari_Säre

...määritellä ensin, mitä lyödään.

Esim. minä lyön löylyä, koska tykkään saunoa.

Joskus myös lyön leikiksi, koska huumori piristää elämää, ja yleensä positiivinen suhtautuminen.

Siinäpä ne tärkeimmät.

• Vilma-Vallaton

Vitsaillaan VAKAVALLA asialla. :(

• Nari_Säre

Vitsaillaan VAKAVALLA asialla. :(

...että kerrankin otan feministisen aloituksen noin positiivisesti, enkä heti ajattele, että se maalailee yleistävästi negatiivisia maailmankuvia.

Toisaalta - kun kysytään yleistäen, niin silloin kaikkia termejä voipi ajatella yleistävästi.

Väkivallan suhteen sitä harjoittavat/harjoittaneet miehet mitä ilmeisimmin ovat useimmiten lyöneet riitaannuttuaan toisen miehen kanssa, varmastikin mitä vaihtelevimmista syistä.

• rusalka
        Nari_Säre kirjoitti:

...että kerrankin otan feministisen aloituksen noin positiivisesti, enkä heti ajattele, että se maalailee yleistävästi negatiivisia maailmankuvia.

Toisaalta - kun kysytään yleistäen, niin silloin kaikkia termejä voipi ajatella yleistävästi.

Väkivallan suhteen sitä harjoittavat/harjoittaneet miehet mitä ilmeisimmin ovat useimmiten lyöneet riitaannuttuaan toisen miehen kanssa, varmastikin mitä vaihtelevimmista syistä.

Kirjoitin tuohon aiemmin vastauksen 'kyllä vaan'.

Sitten huomasin, että tuolla toinen aloitus Dekas: Miksi nainen ei ymmärrä? Siihen on tullut hyvä vastaus 'Miksi mies lyö?'

Hyvää päivän jatkoa kaikille tasapuolisesti

Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe