Liittyminen kannattaa ilman muuta jos on valmis
- ajan myota myota jattamaan lähes kaikki nykyiset ystavansa
- hengailemaan hyväksytysti ainoastaan toisten jtn kanssa
- lukemaan ainoastaan jt kirjallisuutta uskonnollisissa asioissa
- surffailemaan ainoastaan jt sivustolla
- paasaamaan mahdollisimman monelle säännollisesti
- raportoimaan paasauksensa kuukausittain
- laittamaan viikossa 5 tuntia ajastaan jt kokouksiin
- lopettamaan harrastuksensa edellamainitun syyn vuoksi
- luopumaan omasta halusta ja ajattelukyvysta
- kuolemaan kieltaytymalla verensiirrosta
- antamaan lapsensa kuolla kieltaytymalla verensiirrosta
- uskomaan ehdottomana totuutena kaiken mita salin lavalta sanotaan
- uskomaan etta tieteen ja jt opin mennessa ristiin jt oppi on ehdottomasti oikeassa
- olemaan visusti hiljaa ellei usko kaikkeen
- harrastamaan avioliiton sisallakin tarkoin maariteltya seksia
- vasikoimaan tulevista jt ystavista
- kohtelemaan mahdollisesti erotettavia tulevia ystavia kuin kuolleita
- hylkaamaan jopa perheensa jt oppia koskevissa ristiriitatilanteissa
Miksi näitä ei kerrota kiinnostuneille heti?
Ala jehovantodistajaksi jos olet valmis
24
1300
Vastaukset
- 5454-6-0
>>Miksi näitä ei kerrota kiinnostuneille heti?
- kun itsekin tiedät
miksi muuta väität ihminen hyvä?
- nimimerkki.
Kaikki jt:t tietävät nämä asiat ja pitävät niitä päivänselvyyksinä. Jos joku muuta väittää niin hän on joko ei-jt, todella huonosti mukana oleva jt, tai sitten hän valehtelee jostain syystä.
Kiinnostuneille ei tietenkään kerrota noita, koska ne ovat seurakunnan sisäisiä juttuja. Eihän tuota erotettujen karttamistakaan käsitellä levitettävässä kirjallisuudessa, vaan vain julistajille jaettavassa "Valtakunnan Palveluksemme"-lehtisessä.
Ikävät säännöt ja määräykset pidetään salassa niin kauan että kiinnostunut saadaan nalkkiin. Eihän kaloillekaan esitellä teräviä koukkuja vaan mehevää syöttiä. Tai eihän huumekauppiaat kerro ensin riippuvuuden ikävistä puolista ja sivuoireista, vaan jakavat ilmaisnäytteitä niin kauan, että asiakas on koukussa. Uskonnon kaupittelussa toimitaan ihan samalla mallilla. - salaisuus?
on??????????????????????????
- fger.
nimimerkki. kirjoitti:
Kaikki jt:t tietävät nämä asiat ja pitävät niitä päivänselvyyksinä. Jos joku muuta väittää niin hän on joko ei-jt, todella huonosti mukana oleva jt, tai sitten hän valehtelee jostain syystä.
Kiinnostuneille ei tietenkään kerrota noita, koska ne ovat seurakunnan sisäisiä juttuja. Eihän tuota erotettujen karttamistakaan käsitellä levitettävässä kirjallisuudessa, vaan vain julistajille jaettavassa "Valtakunnan Palveluksemme"-lehtisessä.
Ikävät säännöt ja määräykset pidetään salassa niin kauan että kiinnostunut saadaan nalkkiin. Eihän kaloillekaan esitellä teräviä koukkuja vaan mehevää syöttiä. Tai eihän huumekauppiaat kerro ensin riippuvuuden ikävistä puolista ja sivuoireista, vaan jakavat ilmaisnäytteitä niin kauan, että asiakas on koukussa. Uskonnon kaupittelussa toimitaan ihan samalla mallilla.>>>Kiinnostuneille ei tietenkään kerrota noita, koska ne ovat seurakunnan sisäisiä juttuja. Eihän tuota erotettujen karttamistakaan käsitellä levitettävässä kirjallisuudessa, vaan vain julistajille jaettavassa "Valtakunnan Palveluksemme"-lehtisessä.
- salaisuus?
fger. kirjoitti:
>>>Kiinnostuneille ei tietenkään kerrota noita, koska ne ovat seurakunnan sisäisiä juttuja. Eihän tuota erotettujen karttamistakaan käsitellä levitettävässä kirjallisuudessa, vaan vain julistajille jaettavassa "Valtakunnan Palveluksemme"-lehtisessä.
Kuinka moni siinä "totuuden lähteellä" tulee ajatelleeksi jättävänsä järjestön. Sanotko sinä alkavalle todistajalle selkeästi ehdon: "Jos sinut erotetaan tai jos eroat JT järjestöstä, niin kaikki se vuosien aikainen ystävyys pyyhkityy pois ja emme edes tervehdi toisiamme tavatessa. Voin kohdatessa jopa mielenosoituksellisesti kääntää pääni pois esim. katsoen taivaalle kevään merkkeja ja muuttolintuja bongaten.
Jos järjestö opetuksessaan tois esille mitä erottaminen yksilölle merkitsee, niin harvemmassa olis hurahtamiset.
Sanoihan kiepparikin puheessaan, että jos ei tunne asiaa omakseen, niin voi aina erota. Tuntuu yht`äkkiä helpolta, mutta käytäntö onkin ihan eriasia! Vuosien/vuosikymmenten elämänturverkko katkolle vai JT järjestön sietäminen?? Monet käyvät sitä painia elämässään, mutta osaltani olen tyytyväinen kun osasin lähteä pois. fger. kirjoitti:
>>>Kiinnostuneille ei tietenkään kerrota noita, koska ne ovat seurakunnan sisäisiä juttuja. Eihän tuota erotettujen karttamistakaan käsitellä levitettävässä kirjallisuudessa, vaan vain julistajille jaettavassa "Valtakunnan Palveluksemme"-lehtisessä.
Olisi mielenkiintoista saada kuulla vastaus salaisuuden kysymykseen...
- sisäpiiri tietää
Joku jo ehti muuta väittämään mutta ei se auta. Me tiietään miten asiat on. Ne on noin.
- Läheinen ystävä ei voi olla muitten kuin srk:laisten kans. Ei ole ensinnäkään aikaa, ja siitä väärä seura turmelee-asiasta puhutaan joka välissä.
- Ei ole aikaa lukea niitä muita kirjojakaan isommalti eikä siihen kannusteta.
- Tottakai netti on varsinkin saatanasa. Mistään ei yhtä paljoa varoteta kuin luopio-sivuista, joka välissä!!
- Pitää saarnata aina kun voi.
- Raportointi tärkeä tärkeä tärkeä. Keksi vaikka yksi tunti jos et muuta keksi :)
- Kokouksissa pitäis käydä jokaisessa. Vain jos pää on kainalossa niin ei tarvi. Väsymys ei riittävä syy jäädä pois. Siellä kuulema virkistyy :)) ???
- Harrastaa voi jos jää aikaa, mielellään toisten uskovien kanssa, tai yksin..
- Ajattelu on ohjattua.
- Verensiirrosta huolimatta voi toki kuolla...mutta sekava se fraktioviidakko on..
- Mitä lavalta tulee - se tulee Jumalalta, ja sillä sipuli.
- Totta, tiede on kakkonen.
- Joo ei todellakaan auta mennä sanomaan ääneen jos jotain epäilee, tai saa ikävän leiman otsaansa, ja aletaan karttamaan..
- Niin pakko on kertoa jos joku tekee syntiä ja näet sen, muuten olet osallinen hänen tekoihinsa.
- Erotetun tai eronneen kans ei sais olla tekemisissä.
- Joo raamatussa on tuo; joka rakastaa enemmän veljeään, sisartaan, äitiään, peltojaan---- enemmän kuin minua - ei ole minun arvoiseni.
Hylkäys voi tulla.
- Tietenkään niitä ei kerrota tutkisteluissa. Johan se olisi kauheaa kuulla heti, että kaikki muut tapetaan kertakaikkiaan jne.
Sitten vähä kerrassaan kaikki selviää, mutta sen jo sulattaa siinä vaiheessa ja hyväksyy..- Ihmeellistä pölinnää!
>- Läheinen ystävä ei voi olla muitten kuin srk:laisten kans. Ei ole ensinnäkään aikaa, ja siitä väärä seura turmelee-asiasta puhutaan joka välissä.
Paras kaverini ei ole JT. Seurakunnassa se tiedetään, eikä kukaan ole siitä natissut.
>- Ei ole aikaa lukea niitä muita kirjojakaan isommalti eikä siihen kannusteta.
Lukeminen on erittäin suosittua JT piireissä. Lienevät täälläkin kirjaston aktiivimpia käyttäjiä. Minä ja vaimoni luemme paljon enemmän kaikkea muuta, kuin JT materiaalia.
>- Tottakai netti on varsinkin saatanasa. Mistään ei yhtä paljoa varoteta kuin luopio-sivuista, joka välissä!!
Kukaan ei väitä netin olevan sen enempää Saatanasta, kujin minkään muunkaan tässä maailmassa. Hyväksi on muistutta ihmisä tarkkanäköisyydestä.
>- Pitää saarnata aina kun voi.
Oikeammin: Haluaa saarnata aina, kun voi.
>- Raportointi tärkeä tärkeä tärkeä. Keksi vaikka yksi tunti jos et muuta keksi :)
Työn organisoinnin kannalta on kyllä tärkeää tietää, mitä tapahtuu. Mitään ei kyllä keksitä. Jos olet itse kirjaillut kohinoorilla, niin se on oma häpeäsi.
>- Kokouksissa pitäis käydä jokaisessa. Vain jos pää on kainalossa niin ei tarvi. Väsymys ei riittävä syy jäädä pois. Siellä kuulema virkistyy :)) ???
Virkistyy kyllä, se on totta. Itse käyn aina, kun pääsen. Ei kukaan ole moittinut väliinjääneistä kokouksista tai konventeista.
>- Harrastaa voi jos jää aikaa, mielellään toisten uskovien kanssa, tai yksin..
Olen kulllut 8en tavannut), että yksi toinenkin JT harrastaa samaa puuhaa, johonka tarvitaan paljon muuta väkeä oheen. Ei kukaan ole koskaan kyseenalaistanut harrastustani (eikä se ole edes ainoa harrastus).
>- Ajattelu on ohjattua.
Niinkuin miten? Useissa kaunokirjallisuuden helmissä tuodaan julki ajatus, että kaiken muun voi ihmiseltä viedä, mutta ei hänen ajatuksiaan.
>- Verensiirrosta huolimatta voi toki kuolla...mutta sekava se fraktioviidakko on..
Varmaan sellaiselle, jolla ei ole omaa mielipidettä. Moniko muuten on jäänyt henkiin yli 50 vuodeksi verensiirrosta huolimatta?
Ja moniko on kuollut alle kahden kuukauden veren siirron vuoksi?
>- Mitä lavalta tulee - se tulee Jumalalta, ja sillä sipuli.
Itse näen lavalla vain epätäydellisiä veljiä ja sisaria, jotka tekevät parhaansa toimiakseen oikein. Jumalee en ole siellä vielä nähnyt.
>- Totta, tiede on kakkonen.
Jep, ja se on nähty lukuisia kertoja aikain saatossa.
>- Joo ei todellakaan auta mennä sanomaan ääneen jos jotain epäilee, tai saa ikävän leiman otsaansa, ja aletaan karttamaan..
No jopas. Minä kun olen asettanut jotakin kyseenalaiseksi, olen päinvastoin saanut lämmintä huomiota ja opastusta. Selkeitä ja perusteltuja vastauksia.
>- Niin pakko on kertoa jos joku tekee syntiä ja näet sen, muuten olet osallinen hänen tekoihinsa.
Tästä minulle ei ole annettu uuuta ohjetta, kuin se, mikä on Raamatussa. Siinä kehoitetaan paljastamaan veljen synti tälle itselleen. Luehan oma pipliasi...
>- Erotetun tai eronneen kans ei sais olla tekemisissä.
Jaa ei vai? JT:lla, niin kuin kaikilla muillakin ihmisillä on vapaus valita, keiden kanssa ovat tekemisissä.
>- Joo raamatussa on tuo; joka rakastaa enemmän veljeään, sisartaan, äitiään, peltojaan---- enemmän kuin minua - ei ole minun arvoiseni.
Hylkäys voi tulla.
Mikä hylkäys? Katsoppa netistä, kuinka paljon on hylättyjä lapsia ja puolisoita ja vanhuksia ja elukoita. JT:kö ne kaikki on hylännyt?
>- Tietenkään niitä ei kerrota tutkisteluissa. Johan se olisi kauheaa kuulla heti, että kaikki muut tapetaan kertakaikkiaan jne.
Sitten vähä kerrassaan kaikki selviää, mutta sen jo sulattaa siinä vaiheessa ja hyväksyy..
Minulta ei kyllä todellakaan pimitetty mitään. luulempa, että asiassa on kyse siitä, mitä ymmärtää... - mene tutkimaan siitä :D
Ihmeellistä pölinnää! kirjoitti:
>- Läheinen ystävä ei voi olla muitten kuin srk:laisten kans. Ei ole ensinnäkään aikaa, ja siitä väärä seura turmelee-asiasta puhutaan joka välissä.
Paras kaverini ei ole JT. Seurakunnassa se tiedetään, eikä kukaan ole siitä natissut.
Lukeminen on erittäin suosittua JT piireissä. Lienevät täälläkin kirjaston aktiivimpia käyttäjiä. Minä ja vaimoni luemme paljon enemmän kaikkea muuta, kuin JT materiaalia.
>- Tottakai netti on varsinkin saatanasa. Mistään ei yhtä paljoa varoteta kuin luopio-sivuista, joka välissä!!
Kukaan ei väitä netin olevan sen enempää Saatanasta, kujin minkään muunkaan tässä maailmassa. Hyväksi on muistutta ihmisä tarkkanäköisyydestä.
>- Raportointi tärkeä tärkeä tärkeä. Keksi vaikka yksi tunti jos et muuta keksi :)
Työn organisoinnin kannalta on kyllä tärkeää tietää, mitä tapahtuu. Mitään ei kyllä keksitä. Jos olet itse kirjaillut kohinoorilla, niin se on oma häpeäsi.
>- Kokouksissa pitäis käydä jokaisessa. Vain jos pää on kainalossa niin ei tarvi. Väsymys ei riittävä syy jäädä pois. Siellä kuulema virkistyy :)) ???
Virkistyy kyllä, se on totta. Itse käyn aina, kun pääsen. Ei kukaan ole moittinut väliinjääneistä kokouksista tai konventeista.
Olen kulllut 8en tavannut), että yksi toinenkin JT harrastaa samaa puuhaa, johonka tarvitaan paljon muuta väkeä oheen. Ei kukaan ole koskaan kyseenalaistanut harrastustani (eikä se ole edes ainoa harrastus).
>- Ajattelu on ohjattua.
Niinkuin miten? Useissa kaunokirjallisuuden helmissä tuodaan julki ajatus, että kaiken muun voi ihmiseltä viedä, mutta ei hänen ajatuksiaan.
>- Verensiirrosta huolimatta voi toki kuolla...mutta sekava se fraktioviidakko on..
Varmaan sellaiselle, jolla ei ole omaa mielipidettä. Moniko muuten on jäänyt henkiin yli 50 vuodeksi verensiirrosta huolimatta?
Itse näen lavalla vain epätäydellisiä veljiä ja sisaria, jotka tekevät parhaansa toimiakseen oikein. Jumalee en ole siellä vielä nähnyt.
>- Joo ei todellakaan auta mennä sanomaan ääneen jos jotain epäilee, tai saa ikävän leiman otsaansa, ja aletaan karttamaan..
No jopas. Minä kun olen asettanut jotakin kyseenalaiseksi, olen päinvastoin saanut lämmintä huomiota ja opastusta. Selkeitä ja perusteltuja vastauksia.
>- Niin pakko on kertoa jos joku tekee syntiä ja näet sen, muuten olet osallinen hänen tekoihinsa.
Tästä minulle ei ole annettu uuuta ohjetta, kuin se, mikä on Raamatussa. Siinä kehoitetaan paljastamaan veljen synti tälle itselleen. Luehan oma pipliasi...
Jaa ei vai? JT:lla, niin kuin kaikilla muillakin ihmisillä on vapaus valita, keiden kanssa ovat tekemisissä.
>- Joo raamatussa on tuo; joka rakastaa enemmän veljeään, sisartaan, äitiään, peltojaan---- enemmän kuin minua - ei ole minun arvoiseni.
Hylkäys voi tulla.
Mikä hylkäys? Katsoppa netistä, kuinka paljon on hylättyjä lapsia ja puolisoita ja vanhuksia ja elukoita. JT:kö ne kaikki on hylännyt?
>- Tietenkään niitä ei kerrota tutkisteluissa. Johan se olisi kauheaa kuulla heti, että kaikki muut tapetaan kertakaikkiaan jne.
Sitten vähä kerrassaan kaikki selviää, mutta sen jo sulattaa siinä vaiheessa ja hyväksyy..
Minulta ei kyllä todellakaan pimitetty mitään. luulempa, että asiassa on kyse siitä, mitä ymmärtää...Mites sulla muuten on aikaa marvailla täällä kielletyllä sivulla?? Ja miksi kiinnostaa muuten? Kai siitä on taas varoteltu luopioitten kans seurustelusta vai eikö?
Miten sun "paras" kaveri ei ole jt?? O ´ou sentäs tsot tsot. Ei sulle natista vai, jaa jaa.., mutta seura muovaa kuule kaltaisekseen ennenpitkää, jompaan kumpaan suuntaan.... ps. mitä yhteistä sulla on maailman ihmisen (?) kans että ihan bestis on, kun ihan eri maailmat hmm? ps.ps. mulle kyllä natistiin aikoinaan.
Lukee ken ehtii sitä muuta kirjallisuutta, mulle kyllä monet ravarit ja muutkin sanoneet ettei millään ehdi ei, ja aina vaan jt-materiaali levällään pöydällä.
Montas tuntia meneekään pelkästään jo teokratia-hommiin viikossa, siis jos kunnolla ne tekee? Eikä vain vähän sinnepäin? Antaas kuulua!
Mahdollisen työn, perheen ja muun "pakollisen" lisäksi on aika pirun paljon kortilla eikö?. Joihin niihinkin kannustetaan käyttään mahd vähän aikaa, esim työ ois paree olla vaan osa-aikasta jne.
Kaikki on saatanasta maailmassa kun maailma hänen vallassaan. Varsinkin hevimusiikki:DD
No saarnaamaan siitä sitten hyvänen aika !!
Vaatiikos jumala niitä raportteja? Ja älä viitti, kun täällä ja muuallakin se tiietään millä konsteil niitä tunteja haalitaan... On mullekin aikoinaan sanottu että ota sää tästä vaikka se ja se tuntimäärä jne. Ja jos ei ollu oikein omasta mielestä mitään raportoitavaa, niin sanottiin ihan että no varmaan sulla on, laita ny vaikka tuntikaan... Siis miks??
Ja vanhojen puolikuurojen luona kun käy lätisemäs niitä näitä niin kenttäähän se on juuh?;) Tai oikeen hitaasti löntystää paikasta toiseen, tietäen jo että missä ei olla kotona, mutta taksamittari raksuttaa.
Teillähän ideaali seurakunta on !! Onneks olkoon vaan!! Mutta älä hei tule mulle kertomaan millasta meillä on, ja vähätelläänkö ihmisten sairauksia tai muuta. Vaikka, omapa on häpeäsi. MISSÄS muuten raamatussa sanotaan miten monta tuntia pitää olla kokouksia viikossa???? Oispa kiva kuulla.
Joo luojan kiitos !! Luojan kiitos rupesin ajatteleen omia ajatuksia.
Siis kuka hiisi tässä puolusteli verensiirtoa?! Tokko minä sitä koskaan ottaisin oli niin eli näin. Mutta joka mummo täällä srk:ssa oli laput pöydällä levällään ja hukassa, että kun ei tätä osaa eikä tiiä, että sanokaa te muut jne. Sekava mikä sekava äläkä muuta väitä!! Pitääkö sen tuommosta saivartelua olla?? Missä niin sanotaan??
MM sanoo varmasti saman jospas pyydetään hänet vähän tähän kertaamaan faktoja sullekin.
Muuttunu säännöt sinne sun tänne!
Kuten moni muukin asia.
Kissan viikset tekee parastaan toimiakseen oikein;DD Salli mun nauraa. Sanahelinää piisaa ja näyttelemistä, teatteria koko hela homma. Rakastaminen on mm ehdollista, elikkäs: ei ole rakastamista ollenkaan.
Kannustetaan juu siihen ja kannustetaan tähän, mutta kukaan ei tee mitään. Ja kun siitä huomautetaan, niin "älä ETSI vikoja" (ikäänkuin tarvis ettiä?!) "korjaa OMA asenteesi" (juu eli ei tarvi tehä mitään itse kunhan ne "muut" ) , ystävät (hahhah just joo sekin) ei ole täydellisiä (no just ei ookaan, vaan harvinaisen kaksnaamasia), odota jehovaa (taaskin pääsi kuin koira veräjästä) jne jne,... JA NIIN EDELLEEN.
Kas kas, teilläkö sallitaan kyseenalaistelu, epäily, perustelujen vaatiminen, muualtakin kuin jt.kirjallisuudesta, väärät kirjat... Mitens täällä on nimimerkki UskoToivolle käynyt sopii vaan kysyä. Että sillä tavalla. Ja jälleen, on omakohtaista kokemusta tuostakin.
Suoraan on sanottu, että "voi voi kun et ole tainnut tutkia tarpeeksi, oletkos lukenut jotain väärää, otapa nyt ja mene rukoilemaan siitä, sulla on väääääärä asenne" ...jne, jos jotain väärää tipahtaa suupielistä.
Ei kiinnosta kuule lukea, tiiän oikeen hyvin mitä siellä sanotaan. Entäs itse, muuta kuin uudenmaailman käännöstä? Mutta en ole niin vahingoniloinen paskiainen, että lähtisin lauleleen joka asiaa vanhoille käpysille. Kunnioitan muiden elämää ja valintoja. Niin, ja eikös ne käryä aikanaan ilman muuta?! Että päästää oikein urakalla juoruamaan ja taivastelemaan. Asia, Mistä myös varotetaan, mutta mikä on niitä harvoja huveja, supisupi ;D
Ja jos joku erotetaan sitten, niin vasta se on kiva kun pääsee olemaan sanomatta tervehdystä kyseiselle "moraalittomalle" ihmiselle. - salaisuus?
Ihmeellistä pölinnää! kirjoitti:
>- Ajattelu on ohjattua.
Hylkäys voi tulla.
Minulta ei kyllä todellakaan pimitetty mitään. luulempa, että asiassa on kyse siitä, mitä ymmärtää..."aito" JT. Minäkin aikoinaan olin ja hävettää vieläkin.
- Mitä tapahtui?
mene tutkimaan siitä :D kirjoitti:
Mites sulla muuten on aikaa marvailla täällä kielletyllä sivulla?? Ja miksi kiinnostaa muuten? Kai siitä on taas varoteltu luopioitten kans seurustelusta vai eikö?
Miten sun "paras" kaveri ei ole jt?? O ´ou sentäs tsot tsot. Ei sulle natista vai, jaa jaa.., mutta seura muovaa kuule kaltaisekseen ennenpitkää, jompaan kumpaan suuntaan.... ps. mitä yhteistä sulla on maailman ihmisen (?) kans että ihan bestis on, kun ihan eri maailmat hmm? ps.ps. mulle kyllä natistiin aikoinaan.
Lukee ken ehtii sitä muuta kirjallisuutta, mulle kyllä monet ravarit ja muutkin sanoneet ettei millään ehdi ei, ja aina vaan jt-materiaali levällään pöydällä.
Montas tuntia meneekään pelkästään jo teokratia-hommiin viikossa, siis jos kunnolla ne tekee? Eikä vain vähän sinnepäin? Antaas kuulua!
Mahdollisen työn, perheen ja muun "pakollisen" lisäksi on aika pirun paljon kortilla eikö?. Joihin niihinkin kannustetaan käyttään mahd vähän aikaa, esim työ ois paree olla vaan osa-aikasta jne.
Kaikki on saatanasta maailmassa kun maailma hänen vallassaan. Varsinkin hevimusiikki:DD
No saarnaamaan siitä sitten hyvänen aika !!
Vaatiikos jumala niitä raportteja? Ja älä viitti, kun täällä ja muuallakin se tiietään millä konsteil niitä tunteja haalitaan... On mullekin aikoinaan sanottu että ota sää tästä vaikka se ja se tuntimäärä jne. Ja jos ei ollu oikein omasta mielestä mitään raportoitavaa, niin sanottiin ihan että no varmaan sulla on, laita ny vaikka tuntikaan... Siis miks??
Ja vanhojen puolikuurojen luona kun käy lätisemäs niitä näitä niin kenttäähän se on juuh?;) Tai oikeen hitaasti löntystää paikasta toiseen, tietäen jo että missä ei olla kotona, mutta taksamittari raksuttaa.
Teillähän ideaali seurakunta on !! Onneks olkoon vaan!! Mutta älä hei tule mulle kertomaan millasta meillä on, ja vähätelläänkö ihmisten sairauksia tai muuta. Vaikka, omapa on häpeäsi. MISSÄS muuten raamatussa sanotaan miten monta tuntia pitää olla kokouksia viikossa???? Oispa kiva kuulla.
Joo luojan kiitos !! Luojan kiitos rupesin ajatteleen omia ajatuksia.
Siis kuka hiisi tässä puolusteli verensiirtoa?! Tokko minä sitä koskaan ottaisin oli niin eli näin. Mutta joka mummo täällä srk:ssa oli laput pöydällä levällään ja hukassa, että kun ei tätä osaa eikä tiiä, että sanokaa te muut jne. Sekava mikä sekava äläkä muuta väitä!! Pitääkö sen tuommosta saivartelua olla?? Missä niin sanotaan??
MM sanoo varmasti saman jospas pyydetään hänet vähän tähän kertaamaan faktoja sullekin.
Muuttunu säännöt sinne sun tänne!
Kuten moni muukin asia.
Kissan viikset tekee parastaan toimiakseen oikein;DD Salli mun nauraa. Sanahelinää piisaa ja näyttelemistä, teatteria koko hela homma. Rakastaminen on mm ehdollista, elikkäs: ei ole rakastamista ollenkaan.
Kannustetaan juu siihen ja kannustetaan tähän, mutta kukaan ei tee mitään. Ja kun siitä huomautetaan, niin "älä ETSI vikoja" (ikäänkuin tarvis ettiä?!) "korjaa OMA asenteesi" (juu eli ei tarvi tehä mitään itse kunhan ne "muut" ) , ystävät (hahhah just joo sekin) ei ole täydellisiä (no just ei ookaan, vaan harvinaisen kaksnaamasia), odota jehovaa (taaskin pääsi kuin koira veräjästä) jne jne,... JA NIIN EDELLEEN.
Kas kas, teilläkö sallitaan kyseenalaistelu, epäily, perustelujen vaatiminen, muualtakin kuin jt.kirjallisuudesta, väärät kirjat... Mitens täällä on nimimerkki UskoToivolle käynyt sopii vaan kysyä. Että sillä tavalla. Ja jälleen, on omakohtaista kokemusta tuostakin.
Suoraan on sanottu, että "voi voi kun et ole tainnut tutkia tarpeeksi, oletkos lukenut jotain väärää, otapa nyt ja mene rukoilemaan siitä, sulla on väääääärä asenne" ...jne, jos jotain väärää tipahtaa suupielistä.
Ei kiinnosta kuule lukea, tiiän oikeen hyvin mitä siellä sanotaan. Entäs itse, muuta kuin uudenmaailman käännöstä? Mutta en ole niin vahingoniloinen paskiainen, että lähtisin lauleleen joka asiaa vanhoille käpysille. Kunnioitan muiden elämää ja valintoja. Niin, ja eikös ne käryä aikanaan ilman muuta?! Että päästää oikein urakalla juoruamaan ja taivastelemaan. Asia, Mistä myös varotetaan, mutta mikä on niitä harvoja huveja, supisupi ;D
Ja jos joku erotetaan sitten, niin vasta se on kiva kun pääsee olemaan sanomatta tervehdystä kyseiselle "moraalittomalle" ihmiselle.Mitä tapahtui siis UskoToivolle? Oliko/onko hän jeh.todistaja?..Täällä vieraili ja mitä sitten...??
- olla niinkin
Mitä tapahtui? kirjoitti:
Mitä tapahtui siis UskoToivolle? Oliko/onko hän jeh.todistaja?..Täällä vieraili ja mitä sitten...??
että UskoToivo sai kokea seurakunnan vanhimpien rakkauden. Sillä seurauksella ettei tänne ole enempää asiaa.
- kai nyt jotain tiiät
Mitä tapahtui? kirjoitti:
Mitä tapahtui siis UskoToivolle? Oliko/onko hän jeh.todistaja?..Täällä vieraili ja mitä sitten...??
kuka täällä ei ut.tä tiedä, ei ole todellista?!
- ennemmin tai
myohemmin nain kay kun liittyy. Osaan on selvat ohjeet, osaa katsotaan hetken läpi sormien. Mutta ajan myötä jokainen noista on tosi seurakunnan sisällä. Pidän itsekin kyseenalaisena kun kentällä minun pitää sanoa kuulijalle, että "kyllä uskonnon kyseenalaistaminen on hyväksi" ja että "kyllä asioita kannattaa tutkia". Sitten salilla sanotaan että "ei seuraa voi kyseenalaistaa" ja "muun kirjallisuuden tutkiminen ei ole hyväksi hengelliselle terveydelle".
- kun oiskin hohhoijaa
Koko tutkia -sana on pösilö jt-yhteyksissä. Tarkottaa "kiinnostuneelle" esim sitä että jotain julkasua käydään läpi ja vastaukset on sit siinä kirjassa. Ok, raamattua luetaan kyllä juu.
Mutta kun ei ihmiset tiedä mitä raamatussa on, tai uskonasioita keskimäärin harrasta, niin helposti siinä keskustelussa pärjää. Jolla sitten kyllä leuhkitaankin.
Ja sitten ne ovat äimän käkenä et "ai jaa no oikeassa ootte huhhuh", tällastahan se on joo joo joo", jos ovat herkässä tilass tms. Kuten monet ovat, jos ne alkaa pitempiin juttusille. - yrittää
kun oiskin hohhoijaa kirjoitti:
Koko tutkia -sana on pösilö jt-yhteyksissä. Tarkottaa "kiinnostuneelle" esim sitä että jotain julkasua käydään läpi ja vastaukset on sit siinä kirjassa. Ok, raamattua luetaan kyllä juu.
Mutta kun ei ihmiset tiedä mitä raamatussa on, tai uskonasioita keskimäärin harrasta, niin helposti siinä keskustelussa pärjää. Jolla sitten kyllä leuhkitaankin.
Ja sitten ne ovat äimän käkenä et "ai jaa no oikeassa ootte huhhuh", tällastahan se on joo joo joo", jos ovat herkässä tilass tms. Kuten monet ovat, jos ne alkaa pitempiin juttusille.ehdottaa että "jo tutkitaan vaan" ja sitten tuo tutkisteluun mukanasi vaikkapa jonkun muun uskontokunnan kirjallisuutta. Vertaileminen ei käykään, vaan tutkimisessa pitää olla "johdonmukainen". Seuran kirjallisuutta tutkitaan. Muusta sanotaan sitten salin lavalta, ettei seura on jo tutkinut asiat kaikkien puolesta valmiiksi.
- Kaveri merihädässä
yrittää kirjoitti:
ehdottaa että "jo tutkitaan vaan" ja sitten tuo tutkisteluun mukanasi vaikkapa jonkun muun uskontokunnan kirjallisuutta. Vertaileminen ei käykään, vaan tutkimisessa pitää olla "johdonmukainen". Seuran kirjallisuutta tutkitaan. Muusta sanotaan sitten salin lavalta, ettei seura on jo tutkinut asiat kaikkien puolesta valmiiksi.
Mun yks tuttu on just tollasessa tilanteessa..jeh.todistajat "tutkiskelee" "raamattua" hänen kanssaa. Kohta varmaan kastetaan :( joskus asiat pääsevät tosi pitkälle ennenkuin niistä kuulee...olen sentään vähän päässyt "väliin" kertomalla oikeasta evankeliumista, joka ei ole sidoksissa maallisiin järjestöihin tai kirkkokuntiin..Ei voi kuin rukoilla tämän nuoren naisen puolesta ja toivoa että.!!
- mieheni
Kaveri merihädässä kirjoitti:
Mun yks tuttu on just tollasessa tilanteessa..jeh.todistajat "tutkiskelee" "raamattua" hänen kanssaa. Kohta varmaan kastetaan :( joskus asiat pääsevät tosi pitkälle ennenkuin niistä kuulee...olen sentään vähän päässyt "väliin" kertomalla oikeasta evankeliumista, joka ei ole sidoksissa maallisiin järjestöihin tai kirkkokuntiin..Ei voi kuin rukoilla tämän nuoren naisen puolesta ja toivoa että.!!
joutui nuoruudessaan (äitinsä "fiksuuden" takia) kärsimään näistä kaikista listassa luetelluista asioista, kyllä vaan, nimenomaan kärsimään... siitä ahdistuksesta näyttää olevan vaikea päästä, tekisi mieli sanoa tässä suoraan nimimerkin takaa mitä porukkaa olette mutta edes nimettömänä en kehtaa...
Hyvät jatkot vaan teille kaikille ja toivottavasti paratiisin portit ovat teille auki kun SE päivä joskus koittaa!
- written merge
en uskoa moista ees voi, on sanoma tosi sun mielest kai. Näin sano written merge.
Haluu hakee kukin omaa ei se usein ees oo osaa ajatusta omaa. Täytyy vaa jengissä hengata vaik ei ois ees mitää sanaa kehitettyy sanaa uutta. Kaikki vain lauottu on suista muiden,ah nyt on olo niin puinen.
Siis onnellinen kai oon kun en ymmärrä mitä sanot.
T: Written merge - kaiken uskova
Aina kaiken uskon minkä luen ja siksi olen ensimmäinen vaikka kirjoitettu sana sanoisi toisin. Siinä syy miks uskon vain nettiä. Täältä netistä löytyy totuus. Ai mikä? no sitä minäkin ihmettelen.
- Aikaa ylin ja kyllikin kanssa
Arvoisa viestittäjä.
Voisitko lähettää minulle liittymis lomakeen. olen valmis niin kuin sinäkin aikoinaan. Ajatella että sinullakin on karannut Heppa käsistä. Ei sitä setään niin elää saa.
siis sultako karannutta ?- Pahoittelen kovasti
joutuessani antamaan kieltävän vastauksen liittymislomakettanne koskien kahdesta syystä:
1) JTllä on liittymislomake, mutta sitä ei itse henkilö koskaan näe, vaan sen täyttävät seurakunnan vanhimmat ja 2) en toivoisi sinulle samaa hevosten karkailua, joka alkaa välittömästi kun kontakti JTn on luotu ja joka hiljalleen pahenee mitä syvemmälle organisaatioon joutuu.
Nimim. Osa hepoista on jo saatu takaisin
- elät viimeistä päivääs
Jos olet saattohoidos niin sama alkaa vaikka jt:ksi siinä vaiheessa. Tai jotenkin tylsämielinen jolla ei ole mitään sosiaalista elämää ja oot jollain loppuelämäs lääkityksellä pään takia tms.
Kyllä sen niille suo että joku käy tutkimas "raamattua" sitten että tapahtuupa ees jonain päivänä jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031339
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831219Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott133965- 67877
- 39807
- 71803
- 71747
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53741Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39734- 59734