logiikka ja pari jt-urbaanilegendaa

mlkvst

JT-urbaanilegendoista kehkeytyi mieleeni taas varsin lapsellinen ajatus/ihmetys;

Rock-konsertissa demonit häiriintyivät yleisön joukossa olleiden jehovantodistajien läsnäolosta, mutta jehovantodistajien konventissa ollut demoni viihtyi tilaisuudessa oikein hyvin ja laittoi aikansa kuluksi vieläpä pehmolelun puremaan lasta jonka jälkeen kyseinen smurffilelu vielä kipitti konventtipaikalta omatoimisesti ulos saatanallisesti käkättäen...

Väännetään nyt sitten vielä oikein rautalangasta:

Eli, demonit kyllä viihtyvät jehovantodistajien konventeissa, mutta maailmallisessa rock-konsertissa ne mokomat vetävät herneet nenään jos yleisössä notkuu pari Ainoan Tosi Uskonnon edustajaa.

4

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielikuvituksen hiekkaiselle perustalle rakennetut totuudet kääntyvät usein lopulta itseään vastaan, niin tässäkin tapauksessa.

• fger.

Eikös tuollaiset UBL-jutut ole sellaisia läppiä, jotka käytännössä jokaisen olisi joskus pitänyt kuulla? Sinänsä kumma, että täällä ensi kertaa smurffin puremista luen. Ei minua niistä kukaan varoittanut vaikka ilmeisesti kaikki smurffikirjat tuli luettua.

Niistä taisi toiset versiot olla Strumffeja?

Joten, voiko edes mistään legendoista puhua, jos ei näin pienehköissä piireissä niistä vuosikymmenten aikana ole kuullut?

Aihe liittyy yleensä alla oleviin jakeisiin. Jokainen tietysti itse yrittää päätellä mitkä asiat liittyvät mahdollisesti spiritismiin ja välttää niitä. Ongelmia saattaa esiintyä, jos omia näkemyksiä yrittää soveltaa toisen omaksumiin mittapuihin. Näin esimerkiksi joku, joka on saattanut ajatella kirpparilla mahdollisesti olevan spiritistin omistamia tavaroita, on saattanut nähdä parhaaksi olla ostamatta kirppikseltä yhtään mitään. Toiselle sillä ei mahdollisesti ole suurtakaan merkitystä, jos ei kerran ole ostamassakaan mitään tavaroita joita nyt yleensä spiritismissä käytetään.

3Mo 19:26
      "Ette saa tähyillä enteitä ettekä harjoittaa taikuutta."

5Mo 18:9–14
      10 Keskuudestasi ei saa löytyä ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei ketään ennustelijaa eikä taikuuden harjoittajaa eikä enteiden tähyilijää, ei noitaa 11 eikä sellaista, joka kietoo toisia loitsulla, eikä ketään, joka kysyy neuvoa meediolta tai ammattimaiselta ennustajalta tai tiedustelee kuolleilta. 12 Sillä jokainen näitä harjoittava on Jehovasta inhottava, ja näiden inhottavuuksien tähden Jehova, sinun Jumalasi, ajaa heidät pois edestäsi. 13 Sinun tulee osoittautua moitteettomaksi Jehovan, sinun Jumalasi, edessä.

Ap 19:18, 19
      18 Ja monet niistä, joista oli tullut uskovia, tulivat tunnustamaan harjoittamansa teot ja kertomaan niistä avoimesti. 19 Toivatpa useat taikuutta harjoittaneista kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien edessä. Ja niiden hinnat laskettiin yhteen, ja niiden arvoksi todettiin viisikymmentätuhatta hopearahaa.

Ga 5:19–21
      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat haureus, epäpuhtaus, irstaus, 20 epäjumalanpalvelus, spiritismin harjoittaminen

Ilm.21
      8 Mutta pelkureiden ja epäuskoisten ja iljettävän saastaisten ja murhaajien ja haureellisten ja spiritismiä harjoittavien ja epäjumalanpalvelijoiden ja kaikkien valehtelijoiden osa tulee olemaan siinä järvessä, joka palaa tulesta ja rikistä. Tämä tarkoittaa toista kuolemaa.”

• ollaan, niin

Itse asiassa minäkin olen kuullut smurffeihin liittyvää legendaa.

En tosin mistään puremista, taitaa olla Lapin lisää tullut matkan varrella.

Kuitenkin jotain outoa juttua muistan kuulleeni parisenkymmentä vuotta sitten.

Suhtauduin siihen silloin samoin kuin jokseenkin kaikki tuntemani todistajat: höpö höpö.

Aina liikkuu urbaaneja tarinoita ja aina joku uskoo. "There's a sucker born every minute" eli joka minuutti syntyy yksi höynäytettävä, väitetään sirkusmies P. T. Barnumin sanoneen. Sekin itse asiassa lienee legendaa...

Vaikka uskon vakaasti demoneiden olemassaoloon ja myös siihen, että jotkut ovat kokeneet asioita, joille ei löydy ns. rationaalista selitystä, suhtaudun erittäin skeptisesti kaikenlaisiin smurffijuttuihin. Uskon ja toivon että suuri enemmistä Jehovan todistajista ajattelee samoin. Jos ei ajattele, ei se minun vakaumustani silti kaada...

Uskokoon ken tahtoo, myös smurffeihin. Tai strumffeihin.

>Smurfette: "Is it still a long way, Papa Smurf?"
        >Papa Smurf: "No..."
        >Papa Smurf: "YES!!!"

• P.T. Barnum
        ollaan, niin kirjoitti:

Itse asiassa minäkin olen kuullut smurffeihin liittyvää legendaa.

En tosin mistään puremista, taitaa olla Lapin lisää tullut matkan varrella.

Kuitenkin jotain outoa juttua muistan kuulleeni parisenkymmentä vuotta sitten.

Suhtauduin siihen silloin samoin kuin jokseenkin kaikki tuntemani todistajat: höpö höpö.

Aina liikkuu urbaaneja tarinoita ja aina joku uskoo. "There's a sucker born every minute" eli joka minuutti syntyy yksi höynäytettävä, väitetään sirkusmies P. T. Barnumin sanoneen. Sekin itse asiassa lienee legendaa...

Vaikka uskon vakaasti demoneiden olemassaoloon ja myös siihen, että jotkut ovat kokeneet asioita, joille ei löydy ns. rationaalista selitystä, suhtaudun erittäin skeptisesti kaikenlaisiin smurffijuttuihin. Uskon ja toivon että suuri enemmistä Jehovan todistajista ajattelee samoin. Jos ei ajattele, ei se minun vakaumustani silti kaada...

Uskokoon ken tahtoo, myös smurffeihin. Tai strumffeihin.

>Papa Smurf: "YES!!!"

...vaikka historia niin väittääkin. Ainakin jos uskomme mitä sanoo tämän linkin takana oleva sivu. Ja miksi emme uskoisi.

Näin sen näin.

http://www.historybuff.com/library/refbarnum.html

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      103
      1339
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1219
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      133
      965
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      887
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      807
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      803
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      71
      747
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      59
      744
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      741
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      734
    Aihe