Kiitos MM

Pelastinut

Löysin itseäni koskevan jutun, jonka kirjoitti Markku Meilo:

"Aikaa sitten eräs henkilö kertoi, että ei ollut saada tarvittavaa lausuntoa seurakunnastaan, oman passiivisuutensa takia, oli ollut kaikenlaisia muita kiireitä. Sai lausunnon kuitenkin Tikkurilasta kysyttyjen ohjeiden vastaisesti, joten nimenomaan kaverisuhteet seurakuntaan ovat tällöin merkittävässä asemassa."

Ja vastasin tähän näin:

Se olin minä!

Kysyin seurakunnastani paperia, jota ei meinannut irrota, koska olin painanut ylityötä asunnon takia ja 3-4 kuukautta oli jäänyt raportoimatta. Seurakunta kysyi asiasta Betelistä herra Palmulta, joka antoi kieltävän vastauksen, mutta sihteeri oli inhimillinen ja kirjoitti paperin.
Sen jälkeen olen ollut säännöllinen julistaja!

Itkin asiaa H2O:lla ja onneksi panettelija Heppu haukkui minut lyttyy alias Markku Meilo!
Älysin läheteä luopiosontajoukoista aikaani kuluttamasta, sillä Markku Meilon hyökkäys henkilöön oli niin raju.

Sain elämäni kuntoo, menin naimisiin ja olen nykyään kahden pienen lapsen isä ja aktiivinen seurakuntalainen.
Toki luen palstoja, mutten ole vuosiin kommentoinut, mitä nyt luin itseäni koskevan jutun.
Markku Meilo valehtelee esiintyessään, vain järjestöön kiinni käyvänä ihmisenä, mutta minut Markku Meilo haukkui yksityishenkilönä ja haukkui rumasti, mutta se oli onni ja palasin järjestöön. Siitä onnesta on syntynyt avioliitto ja kaksi suloista lasta, joten KIITOS Markku Meilo ;-)))

71

2904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietävän

että nimimerkin takaa ei voi haukkua ihmisiä nimeltä valehtelijoiksi tai miksikään muuksi.

Laki kunnianloukkauksesta sanoo näin.

• Admin herää jo

8 §
        Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen
        Joka oikeudettomasti

1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

• Pelastunut
        Admin herää jo kirjoitti:

8 §
        Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen
        Joka oikeudettomasti

1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Mielestäni MM valehtelee kertoessaan, ettei hän panettele yksittäisiä todistajia.
        Minä koen, että Markku Meilo valehtelee!

Jos MM haluaa tuosta kokemastani tunnetilasta tehdä oikeusjutun, niin se on MM asia.

• viestissäsi
        Pelastunut kirjoitti:

Mielestäni MM valehtelee kertoessaan, ettei hän panettele yksittäisiä todistajia.
        Minä koen, että Markku Meilo valehtelee!

Jos MM haluaa tuosta kokemastani tunnetilasta tehdä oikeusjutun, niin se on MM asia.

sinun olisi pitänyt sanoa, että se on mielipiteesi.

Ensimmäinen viesti täyttää julkisen kunnianloukkauksen määritelmän. Ja saa kysyä lakimieheltä, jos tahtoo.

• Jerobeam
        viestissäsi kirjoitti:

Ensimmäinen viesti täyttää julkisen kunnianloukkauksen määritelmän. Ja saa kysyä lakimieheltä, jos tahtoo.

Vaikka olen itse nimellisesti JT, niin henkilöön nimeltä kohdistuvaa parjausta en hyväksy.

Assioiden pitää riidellä, ei ihmisten.

• Pelastunut
        viestissäsi kirjoitti:

Huh johan valahti ruskea pöksyyn, jään odottamaan oikeudenkäyntiä;-))))

• Pelastunut
        Jerobeam kirjoitti:

Vaikka olen itse nimellisesti JT, niin henkilöön nimeltä kohdistuvaa parjausta en hyväksy.

Assioiden pitää riidellä, ei ihmisten.

Oletko selvillä vuosien takaisesta sanailusta H2O:lla tämän jutun yhteydessä?

• Jerobeam
        Pelastunut kirjoitti:

Huh johan valahti ruskea pöksyyn, jään odottamaan oikeudenkäyntiä;-))))

on mielestäni ainakin joskus edellyttänyt lain pykälien noudattamista.

Kerrohan minulle, jos JT rikkoo lakia, tulisiko hänen saada siitä rangaistus? Kerrohan minulle, mikä on seuran kanta lain pykälien noudattamiselle? Kerrohan minulle, Pelastunut, kuinka pelastun rikkomalla lakia ja naurskelemalla sen päälle?

• Pelastunut
        Jerobeam kirjoitti:

on mielestäni ainakin joskus edellyttänyt lain pykälien noudattamista.

Kerrohan minulle, jos JT rikkoo lakia, tulisiko hänen saada siitä rangaistus? Kerrohan minulle, mikä on seuran kanta lain pykälien noudattamiselle? Kerrohan minulle, Pelastunut, kuinka pelastun rikkomalla lakia ja naurskelemalla sen päälle?

Varsin hyvin tiedät, että juttu ensin käsitellään oikudessa, ennenkuin syylliset julistetaan, joten malta nyt sinne asti.

• Jerobeam
        Pelastunut kirjoitti:

Oletko selvillä vuosien takaisesta sanailusta H2O:lla tämän jutun yhteydessä?

Niillä ei ole mitään merkitystä lain kannalta.

Jos sinä haukut julkisesti jotain ihmistä tai lausut "tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa", niin se on lain mukaan rangaistava teko.

• Jerobeam
        Pelastunut kirjoitti:

Varsin hyvin tiedät, että juttu ensin käsitellään oikudessa, ennenkuin syylliset julistetaan, joten malta nyt sinne asti.

Ihmettelenkin lähinnä asennettasi ja sitä tosiasiaa, että admin antaa tällaisten aloitusten olla.

• Pelastunut
        Jerobeam kirjoitti:

Niillä ei ole mitään merkitystä lain kannalta.

Jos sinä haukut julkisesti jotain ihmistä tai lausut "tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa", niin se on lain mukaan rangaistava teko.

Olen sitä mieltä, että otan ilomielillä vastaan mielipiteeni minulle aiheuttaman rangaistuksen vastaan ja maksan sakon tai olen vankilassa, jos yhteiskunta, niin asian parhaaksi katsoo.

Se siitä

• Jerobeam
        Pelastunut kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että otan ilomielillä vastaan mielipiteeni minulle aiheuttaman rangaistuksen vastaan ja maksan sakon tai olen vankilassa, jos yhteiskunta, niin asian parhaaksi katsoo.

Se siitä

Asenteesi on siis se, että voi mielestäsi nimitellä ihmisiä julkisesti?

Keskustelepa hieman vanhinten kanssa, josko he saisivat taottua päähäsi, että JTnkin pitää noudattaa lakia.

• Pelastunut
        Jerobeam kirjoitti:

Keskustelepa hieman vanhinten kanssa, josko he saisivat taottua päähäsi, että JTnkin pitää noudattaa lakia.

Mielestäni korjasin varsin nopeasti, että MIELESTÄNI MM valehtelee. Jos virheestäni, joku tuomio tulisi, niin olisin sen valmis kärsimään ilman mitään mutinoita.

Joten jään odottelemaan oikeudenkäyntejä hyvillä mielillä, mutta tuo sinun peloittelusi vetää vesiperän.

• fger.
        Jerobeam kirjoitti:

Kuulepa Jerobiimi. Meilo on useasti täällä kuuluttanut, että jos joku voi osoittaa hänen puhuneen muuneltua totuutta, on hyvä ja tekee niín.

Tässä on yksinkertaisesti vastattu hepun omaan huutoon. Tuskin se on kovinkaan suuri rike?

Tästä tulikin mieleeni, että muistakaa laittaa ylös Mielon ristiriitaisia juttuja. Hän on luvannut istua konvassa jokaisesta aina yhden päivän.

• Jerobeam
        Pelastunut kirjoitti:

Mielestäni korjasin varsin nopeasti, että MIELESTÄNI MM valehtelee. Jos virheestäni, joku tuomio tulisi, niin olisin sen valmis kärsimään ilman mitään mutinoita.

Joten jään odottelemaan oikeudenkäyntejä hyvillä mielillä, mutta tuo sinun peloittelusi vetää vesiperän.

Kristilliseen käyttäytymiseen kuuluu yhä lain noudattaminen. Kukaan ei pelottele, mutta ihmettelen yhä ylimielistä asennettasi yksilön oikeuksiin.

• Jerobeam
        fger. kirjoitti:

Kuulepa Jerobiimi. Meilo on useasti täällä kuuluttanut, että jos joku voi osoittaa hänen puhuneen muuneltua totuutta, on hyvä ja tekee niín.

Tässä on yksinkertaisesti vastattu hepun omaan huutoon. Tuskin se on kovinkaan suuri rike?

Tästä tulikin mieleeni, että muistakaa laittaa ylös Mielon ristiriitaisia juttuja. Hän on luvannut istua konvassa jokaisesta aina yhden päivän.

Eli mielestäsi on siis oikein rikkoa lain suojaa yksilöä kohtaan, koska olette olleet sanaharkassa keskenänne?

Kristillistä, kristillistä.

• fiipii
        fger. kirjoitti:

Mikä on tämä valehtelu juttu?
        Mitä on valehdeltu?

• fger.
        Jerobeam kirjoitti:

Eli mielestäsi on siis oikein rikkoa lain suojaa yksilöä kohtaan, koska olette olleet sanaharkassa keskenänne?

Kristillistä, kristillistä.

Mitä tarkoitat rikkomisella? Jos M pyytää nimenomaan osoittamaan tällä palstalla ko. käyttäytymisen. Eikö se ole vain vastaus hänen pyyntöönsä. Ymmärrän, että haluat mielistellä Mieloa, mutta koita nyt käsittää tämä asia.

• Jerobeam
        fger. kirjoitti:

Mitä tarkoitat rikkomisella? Jos M pyytää nimenomaan osoittamaan tällä palstalla ko. käyttäytymisen. Eikö se ole vain vastaus hänen pyyntöönsä. Ymmärrän, että haluat mielistellä Mieloa, mutta koita nyt käsittää tämä asia.

Ymmärrän, jos tarve päteä purkautuu siihen, että katsotaan haukkuminen oikeaksi keinoksi viestiä. Vielä silloinkin, vaikka sen voisi ajatella rikkovan lakia.

Mitä en ymmärrä on se, mistä moinen tekopyhyys tulee? Varmaan teokraattisessa koulussa voit soveltaa harjoituspuheessasi täällä harjoittamaasi tyyliä. Ettei mene kaksoiselämäksi.

Mielistelen Mieloa. Palvon pahista. Sehän on melkein runollista.

Kuitenkin, kehottaisin lukemaan ihan vaikka seurankin kirjallisuudesta toisten kunnioittamisesta ja vähäsen vaikkapa lain noudattamisesta.

• fger.
        Jerobeam kirjoitti:

Ymmärrän, jos tarve päteä purkautuu siihen, että katsotaan haukkuminen oikeaksi keinoksi viestiä. Vielä silloinkin, vaikka sen voisi ajatella rikkovan lakia.

Mitä en ymmärrä on se, mistä moinen tekopyhyys tulee? Varmaan teokraattisessa koulussa voit soveltaa harjoituspuheessasi täällä harjoittamaasi tyyliä. Ettei mene kaksoiselämäksi.

Mielistelen Mieloa. Palvon pahista. Sehän on melkein runollista.

Kuitenkin, kehottaisin lukemaan ihan vaikka seurankin kirjallisuudesta toisten kunnioittamisesta ja vähäsen vaikkapa lain noudattamisesta.

Juu, silloin vielä kun Mielon kanssa pystyimme joten kuten vaitamaan mielipitetä, hän äityi nimittelemään minua. Sitten huomasimme parhaaksi ettemme lue toistemme juttuja, kuin äärimmäisessä aineiston puutteessa. Mielo on ilahduttavasti pitäytynyt lijassa. Ei ole tiettävästi ainakaan puoleen vuoteen kommentoinut ainuttakaan kirjoitustani.

• Jerobeam
        fger. kirjoitti:

Juu, silloin vielä kun Mielon kanssa pystyimme joten kuten vaitamaan mielipitetä, hän äityi nimittelemään minua. Sitten huomasimme parhaaksi ettemme lue toistemme juttuja, kuin äärimmäisessä aineiston puutteessa. Mielo on ilahduttavasti pitäytynyt lijassa. Ei ole tiettävästi ainakaan puoleen vuoteen kommentoinut ainuttakaan kirjoitustani.

Joten koska ette ole puheväleissä, niin loanheitto on hyväksyttävää?

Aika hiljaista on logiikan puolella.

• fger.
        Jerobeam kirjoitti:

Joten koska ette ole puheväleissä, niin loanheitto on hyväksyttävää?

Aika hiljaista on logiikan puolella.

Logiikka on siinä, että hän nimitteli minua ja minä en pyri nimittelemään häntä. En tietäänkään jaa ammuksia vastapuolelle.

Muista olla yhtä herkkänahkainen jokaisen täällä esiintyvän kirjoituksen kohdalla.

Ettei tarvitse todeta: kahdet punnukset.

• Jerobeam
        fger. kirjoitti:

Logiikka on siinä, että hän nimitteli minua ja minä en pyri nimittelemään häntä. En tietäänkään jaa ammuksia vastapuolelle.

Muista olla yhtä herkkänahkainen jokaisen täällä esiintyvän kirjoituksen kohdalla.

Ettei tarvitse todeta: kahdet punnukset.

Muistutan varmasti, jos lakia rikotaan eikä mode puutu siihen.

Tuosta logiikasta vielä.
        Hän nimitteli sinua ja sinä et nimittele häntä.
        Ainoastaan puolustat sitä että joku tekee niin.

Aika hiljaista taas siellä logiikan puolella.
        Mutta punnuksia on ilmeisesti käytössä useampia.

• kristillistä?
        Jerobeam kirjoitti:

Kristilliseen käyttäytymiseen kuuluu yhä lain noudattaminen. Kukaan ei pelottele, mutta ihmettelen yhä ylimielistä asennettasi yksilön oikeuksiin.

Niin sitä vain, että en ole nähnyt sinun nousseen barrikadeille puolustamaan esimerkiksi Kankaanpäätä, Kuokkasta, Leinosta ja muutamaa muuta todistajaa, joita tällä palstalla on melkoisen selkeästi solvattu nimimerkin suojissa...

• Jerobeam
        kristillistä? kirjoitti:

Niin sitä vain, että en ole nähnyt sinun nousseen barrikadeille puolustamaan esimerkiksi Kankaanpäätä, Kuokkasta, Leinosta ja muutamaa muuta todistajaa, joita tällä palstalla on melkoisen selkeästi solvattu nimimerkin suojissa...

Mutta kritisoin sitä minkä koen vääräksi omiin arvoihini nojaten. Suomen Laki on minulle tällähetkellä tärkeämpää kuin seuran opetus.

• salaisuus?
        kristillistä? kirjoitti:

ei ole ryhtynyt puolustamaan mainittuja henkilöitä?---- Ei ilmeisistikään ole aihetta!!!

• löytyy...
        salaisuus? kirjoitti:

ei ole ryhtynyt puolustamaan mainittuja henkilöitä?---- Ei ilmeisistikään ole aihetta!!!

Ikuinen vellihousu "salaisuus?"

Tuikkasee aina paripäivää sitten kukistuneen keskustelun perään jotain nerokasta ja tuntee sanoneensa viimeisen sanan.

No, toivottavasti siitä saat tyytyväisyyttä!

• Mutta vastaa kysymykseen.
        Jerobeam kirjoitti:

Mutta kritisoin sitä minkä koen vääräksi omiin arvoihini nojaten. Suomen Laki on minulle tällähetkellä tärkeämpää kuin seuran opetus.

Eikö Suomen laki sitten suojele myös Jehovan todistajia? Ja jos suojelee, miksi et puolusta heitkin tähän samaan lakiin vedoten?

• fiipii

En tunne tätä tapausta, johon viittaat. M.Meilon kirjoituksia olen lueskellut jonkun aikaa ja niissä on kieltämättä aika epämiellyttäviä lainauksia. Miksiköhän muuten seuran oman kirjallisuuden lainaaminen tuntuu välillä niin epämiellyttävältä?

Mikä on saanut sinut palaamaan takaisin kaiken jälkeen? Tämä kiinnostaa minua kun itse olen paremminkin jäämässä pois herättyäni kaikkeen siihen valehteluun, jota seura on aktiivisesti harjoittanut vuosikymmenten ajan.

• Pelastunut

Minulle tuli pieni jakso, että olin pettynyt! Mutta kävin harvakseltaan kokouksissa ja yhdessä uk paikassa eli raportoin, joka kuukausi.

Löysin H2O ja kirjoitin sinne, varmasti liioittelevan ja osin valheellisen "surku" tarinan, joka oli siteeksi totta, kuten tuo episodi seurakunnassa.

Onneksi nimimerkki Heppu hurjistui jutustani ja haukkui minut pystyyn ja poistuin kirjoittelemasta.
        Huomasin, ettei sieltä (h2o)sympatiaa ja empatiaa heru, joten palasin nöyränä säännölliseen kokouselämään ja lähdin uudelle tielle, sisarten ja veljien puutteita tuijottamatta.

Olen toki näitä juttuja lukenut ja yllätyin, kun luin itsestäni ja päätin kommentoida.

• masa1
        Pelastunut kirjoitti:

Minulle tuli pieni jakso, että olin pettynyt! Mutta kävin harvakseltaan kokouksissa ja yhdessä uk paikassa eli raportoin, joka kuukausi.

Löysin H2O ja kirjoitin sinne, varmasti liioittelevan ja osin valheellisen "surku" tarinan, joka oli siteeksi totta, kuten tuo episodi seurakunnassa.

Onneksi nimimerkki Heppu hurjistui jutustani ja haukkui minut pystyyn ja poistuin kirjoittelemasta.
        Huomasin, ettei sieltä (h2o)sympatiaa ja empatiaa heru, joten palasin nöyränä säännölliseen kokouselämään ja lähdin uudelle tielle, sisarten ja veljien puutteita tuijottamatta.

Olen toki näitä juttuja lukenut ja yllätyin, kun luin itsestäni ja päätin kommentoida.

huippu alkaa kenenkään nimiä mainitsemaan,ilman asianomaisen suostumusta näillä palstoilla.

Itsekin pidin henkilöllisyyteni salassa ihan viime viikkoihin asti,mutta se on ollut minun oma valintani.
        Tiesin kuitenkin silloin mitä siitä seuraa,rapaa ja rapaa,mutta myös positiivisia kommentteja sähköposti osoitteeseeni.Ihmisiä ei kannata pelätä,mutta muiden ihmisten nimillä repostelu sais loppua.

• fiipii
        Pelastunut kirjoitti:

Sinä sanot kirjoittaneesi itsestäsi valheellisen tarinen ja M.M. oli haukkunut sinut sen johdosta; eli eikä valheellista tarinaasi olisi saanut haukkua?
        Mitä sinusta on nyt kirjoitettu?
        Miksi muuten raportoit joka kuukausi?
        Onko seurakunta sinulle pelkästään paikka, josta löydät henkilösi hyväksyviä ihmisiä ja saat ystävällisiä hymyjä?

Miksi muuten sinusta M.M.n lainaukset seuran kirjallisuudesta ovat epämiellyttäviä? Vai ovatko ne?

• Pelastunut
        fiipii kirjoitti:

Sinä sanot kirjoittaneesi itsestäsi valheellisen tarinen ja M.M. oli haukkunut sinut sen johdosta; eli eikä valheellista tarinaasi olisi saanut haukkua?
        Mitä sinusta on nyt kirjoitettu?
        Miksi muuten raportoit joka kuukausi?
        Onko seurakunta sinulle pelkästään paikka, josta löydät henkilösi hyväksyviä ihmisiä ja saat ystävällisiä hymyjä?

Miksi muuten sinusta M.M.n lainaukset seuran kirjallisuudesta ovat epämiellyttäviä? Vai ovatko ne?

Valheellinen tarina oli tunnistamnisen vaikeuttamiseksi!

MM haukkui minut tämän tosi episodin vuoksi, joka oli asian ydin.

"Onko seurakunta sinulle pelkästään paikka, josta löydät henkilösi hyväksyviä ihmisiä ja saat ystävällisiä hymyjä?"
        EI

"Miksi muuten sinusta M.M.n lainaukset seuran kirjallisuudesta ovat epämiellyttäviä? Vai ovatko ne?"

Kommentoin vain sen minkä tiedän, eli sen, että nimimerkki Heppu kävi H2O:lla kiinni ihmiseen.

• fiipii
        Pelastunut kirjoitti:

Valheellinen tarina oli tunnistamnisen vaikeuttamiseksi!

MM haukkui minut tämän tosi episodin vuoksi, joka oli asian ydin.

"Onko seurakunta sinulle pelkästään paikka, josta löydät henkilösi hyväksyviä ihmisiä ja saat ystävällisiä hymyjä?"
        EI

"Miksi muuten sinusta M.M.n lainaukset seuran kirjallisuudesta ovat epämiellyttäviä? Vai ovatko ne?"

Kommentoin vain sen minkä tiedän, eli sen, että nimimerkki Heppu kävi H2O:lla kiinni ihmiseen.

Sinua on loukannut se, että olet kirjoittanut itse potaskaa, jäänyt sitä kiinni ja saanut sapiskaa sen johdosta.

Se, että seurakin kirjoittaa potaskaa, ei sinua heilauta, koska itse harrastat samaa. Sovit ilmeisen hyvin J-todistajaksi.

Minä en tunnu enää oikein sopivan, koska itse pyrin olemaan rehellinen kaikessa ja odotan sitä myös seuran kaltaisilta opettajilta.

• Pelastunut
        fiipii kirjoitti:

Sinua on loukannut se, että olet kirjoittanut itse potaskaa, jäänyt sitä kiinni ja saanut sapiskaa sen johdosta.

Se, että seurakin kirjoittaa potaskaa, ei sinua heilauta, koska itse harrastat samaa. Sovit ilmeisen hyvin J-todistajaksi.

Minä en tunnu enää oikein sopivan, koska itse pyrin olemaan rehellinen kaikessa ja odotan sitä myös seuran kaltaisilta opettajilta.

Kirjoitin potaskaa siitä, ettei minua tunnistettaisi!

Minua loukkasi Markku Meilon kylmä ja säälimätön asenne! ONNEKSI ;-)))

• fiipii
        Pelastunut kirjoitti:

Kirjoitin potaskaa siitä, ettei minua tunnistettaisi!

Minua loukkasi Markku Meilon kylmä ja säälimätön asenne! ONNEKSI ;-)))

Teehän koe. Puhu salilla vaikka puheessasi julkisesti potaskaa ja katso, millaista palautetta saat. Älä ylläty, jos se ei ole kovin rakkaudellista.

Sen jälkeen voit kokeillakkin vaikka helluntailaisia.

• Eikös koko tilanne johtunut omasta passiivisuudestasi? Mitäs sitä sääliä hakemaan kun on itse virheen tehnyt. Aikuiset ihmiset joutuvat ottamaan teoistaan ja tekemättömyyksistään vastuun. Sitä kutsutaan usein elämäksi.

Ja jos oikein ymmärsin niin olit kirjoittanut vesipostiin varsin korkealentoisen tarinan verrattuna tositapahtumiin. Kutsut muita valehtelijaksi, vaikka se kuuluisa oma hirsi lepää omassa silmässä.

• Pelastunut

Kyllä näin oli, tarinani oli tasoa Iisebel!

Kuten kirjotin, olin hakemassa vertaistukea päätökselle lähteä pois järjestöstä ja kuten olen monta ketaa kirjoittanut Heppu tyrmäsi minut, joka aiheutti itsetutkistelun ja asioiden näkemisen oikeassa valossa.

H2O vaati silloin täydellistä rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä, olin ollut hetken heikko ja säälittävä (tämä episodi) onneksi sitä ei silloisessa h2o:ssa siedetty!

Tämä oli se minun pelastus.

• Pelastunut

Usein ihmiset H2O:ssa kirjoittavat ensin tarinoita, jottei ihmistä tunnistettaisi, siis siihen liittyy minun satuiluni.(naimisissa, lapsia, eronnut tai muuta sellaista)

Nykyinen H2O moderaattori Iisebel/Iise aloitti samalla tavalla muistaakseni ja sai myös Markku Meilon raivon niskaansa, jos oikein muistan.

Mutta perustarina tämä jutun ympärillä oli 100% totta.

• Pelastunut kirjoitti:

Kyllä näin oli, tarinani oli tasoa Iisebel!

Kuten kirjotin, olin hakemassa vertaistukea päätökselle lähteä pois järjestöstä ja kuten olen monta ketaa kirjoittanut Heppu tyrmäsi minut, joka aiheutti itsetutkistelun ja asioiden näkemisen oikeassa valossa.

H2O vaati silloin täydellistä rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä, olin ollut hetken heikko ja säälittävä (tämä episodi) onneksi sitä ei silloisessa h2o:ssa siedetty!

Tämä oli se minun pelastus.

>>Kuten kirjotin, olin hakemassa vertaistukea päätökselle lähteä pois järjestöstä ja kuten olen monta ketaa kirjoittanut Heppu tyrmäsi minut, joka aiheutti itsetutkistelun ja asioiden näkemisen oikeassa valossa.

Kun itse hain vertaistukea h20:sta sain ryöppyä itsekin. Syynä oli, että herkeämättä puolustin vt-seuran oppeja. Ei kritiikin saaminen silti lannistanut minua kun hain totuutta totuudesta enkä palannut sinne "missä mikään ei saa tuntua miltään" ja "missä kaikki on hyvin". Onnellisimman kansan kansan tauti oli minullekin onnettomuus, en nähnyt järkeä jokapäiväisessä näytelmässä, jota säestää valheellinen järjestö. En vaikka se merkitsi joidenkin ihmisten ystävyyden menettämistä.

Sekin kuuluu elämään, että ottaa asiat niinkuin ne ovat ja kritiikin vastaanottaminen on aina mitä opettavaisinta. Varsinkin julkisesti virheensä tunnustaminen. Mutta jos väkisin ja väen pakolla ajaa omaa totuuttaan väärässä ollessaankin oman etunsa tai kasvojensa tähden niin se ei opeta mitään muuta kuin uppiniskaisuutta.

• Pelastunut
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Kuten kirjotin, olin hakemassa vertaistukea päätökselle lähteä pois järjestöstä ja kuten olen monta ketaa kirjoittanut Heppu tyrmäsi minut, joka aiheutti itsetutkistelun ja asioiden näkemisen oikeassa valossa.

Kun itse hain vertaistukea h20:sta sain ryöppyä itsekin. Syynä oli, että herkeämättä puolustin vt-seuran oppeja. Ei kritiikin saaminen silti lannistanut minua kun hain totuutta totuudesta enkä palannut sinne "missä mikään ei saa tuntua miltään" ja "missä kaikki on hyvin". Onnellisimman kansan kansan tauti oli minullekin onnettomuus, en nähnyt järkeä jokapäiväisessä näytelmässä, jota säestää valheellinen järjestö. En vaikka se merkitsi joidenkin ihmisten ystävyyden menettämistä.

Sekin kuuluu elämään, että ottaa asiat niinkuin ne ovat ja kritiikin vastaanottaminen on aina mitä opettavaisinta. Varsinkin julkisesti virheensä tunnustaminen. Mutta jos väkisin ja väen pakolla ajaa omaa totuuttaan väärässä ollessaankin oman etunsa tai kasvojensa tähden niin se ei opeta mitään muuta kuin uppiniskaisuutta.

Minä olin juuri lähtemässä järjestöstä pois, sen kovuuden ja epäinhimillisyyden tähden! Jo ensimmäisessä kirjoituksessa tai sen vastauksissa törmäsin sellaiseen kovuuteen ja kylmyyteen toisten olosuhteille, että kokoukset olivat paratiisi verrattuna H2O ilmapiiriin!

Mutta kaikki päättyi onnellisesti ja kuten huomaat, olen antanut kiitosta Markku Meilolle, että ylipäätänsä olen vielä mukana ja vieläpä aivan onnellisesti perheen päänä ;-)

• Pelastunut
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Minä rääyn sitä, kuinka kauhea Palmu oli ollut ja Betel kova kun kivi, määrätessään minut vankilaan, siitä koska raportointi jäi 3-4 kuukaudeksi.

Onneksi Markku Meilo oli sitä mieltä, että minut olisi todella pitänyt heittää vankilaan! Selittelin, että tein ylitöitä, jotta saisin osakkeeni maksettua.

Tässä se tyrmäys! Markku Meilo on aivan oikeassa! Mutta empatiaa toisten olosuhteille, siltä herralta ei heru!
        Kova ja säälimätön mies, minun onnekseni!

• Ystävä
        Pelastunut kirjoitti:

Minä rääyn sitä, kuinka kauhea Palmu oli ollut ja Betel kova kun kivi, määrätessään minut vankilaan, siitä koska raportointi jäi 3-4 kuukaudeksi.

Onneksi Markku Meilo oli sitä mieltä, että minut olisi todella pitänyt heittää vankilaan! Selittelin, että tein ylitöitä, jotta saisin osakkeeni maksettua.

Tässä se tyrmäys! Markku Meilo on aivan oikeassa! Mutta empatiaa toisten olosuhteille, siltä herralta ei heru!

Viuhahti yli... Tuleeko todistajalle joku rangaistus jos ei raportoi säännöllisesti?

• Jerobeam
        Pelastunut kirjoitti:

Minä olin juuri lähtemässä järjestöstä pois, sen kovuuden ja epäinhimillisyyden tähden! Jo ensimmäisessä kirjoituksessa tai sen vastauksissa törmäsin sellaiseen kovuuteen ja kylmyyteen toisten olosuhteille, että kokoukset olivat paratiisi verrattuna H2O ilmapiiriin!

Mutta kaikki päättyi onnellisesti ja kuten huomaat, olen antanut kiitosta Markku Meilolle, että ylipäätänsä olen vielä mukana ja vieläpä aivan onnellisesti perheen päänä ;-)

"...perheen päänä..."

Etten sanoisi suuna ja päänä :D

• Pelastunut
        Pelastunut kirjoitti:

EI

Olin ollut julistamatta 3-6 kuukautta, en nyt muista tarkalleen ja minun piti viedä paperit esikuntaan, jotta vapautus asepalveluksesta tulisi.

Sihteeri kysyi Betelistä, että mitä tehdään? Betel sanoi (Palmu) että mies linnaan tai armeijaan, siis ei mitään papereita armeijalle. Sihteeri kirjoitti kuitenkin paperit, sillä olin muistaakseni 23 tai 24 ja sanoi, että jos en ole jatkossa 100% säännöllinen, niin papereita ei enään tipu!

Tuon tapauksen jälkeen olen ollut säännöllinen lähes 16-vuotta palveluksessa.

• Pelastunut
        Ystävä kirjoitti:

Viuhahti yli... Tuleeko todistajalle joku rangaistus jos ei raportoi säännöllisesti?

EI

Olin ollut julistamatta 3-6 kuukautta, en nyt muista tarkalleen ja minun piti viedä paperit esikuntaan, jotta vapautus asepalveluksesta tulisi.

Sihteeri kysyi Betelistä, että mitä tehdään? Betel sanoi (Palmu) että mies linnaan tai armeijaan, siis ei mitään papereita armeijalle. Sihteeri kirjoitti kuitenkin paperit, sillä olin muistaakseni 23 tai 24 ja sanoi, että jos en ole jatkossa 100% säännöllinen, niin papereita ei enään tipu!

• Ystävä
        Pelastunut kirjoitti:

EI

Melko kylmää!! ja nyt olet uskollinen palvelija. Olen iloinen puolestasi mutta motiivi jatkaa kuulostaa kiristyksen seuraukselta. Mutta mikäli onni hymyilee niin mikäs siinä. Hyvää jatkoa vaan elämääsi!

• Jerobeam
        Ystävä kirjoitti:

Melko kylmää!! ja nyt olet uskollinen palvelija. Olen iloinen puolestasi mutta motiivi jatkaa kuulostaa kiristyksen seuraukselta. Mutta mikäli onni hymyilee niin mikäs siinä. Hyvää jatkoa vaan elämääsi!

"mutta motiivi jatkaa kuulostaa kiristyksen seuraukselta"

Tuli heti sama mieleen. Ja vielä niinkin, että motiivilla ei ehkä siitenkään ollut kovin paljoa tekemistä vakaumuksen kanssa.

Ei ihme jos toisten julkien haukkuminenkin maistuu, kun pitää kikkailla päästäkseen armeijasta.

Ei hyvin mene.

• Pelastunut kirjoitti:

Tokihan itsekin kasteelle menin suurimpana motiivinani välttää asepalvelus, mutta ymmärsin myöhemmin (sivarin suoritettuani), ettei järjestössä olemiseni hyödytä ketään, vähiten minua.

Hakemiasi sympatiapisteitä saat seurakunnaltasi tasan niin kauan kuin teet kuten sanotaan, niinkuin tiedät. Mitä veljeyttä se on? Mitä aitoa välittämistä se on? Ei yhtään mitään. Jos et sulaudu muottiin niin sinut heivataan kuoriämpäriin ja siellähän pysyt, kunnes olet taas valmis asettumaan nöyristellen muottiin. Mitä sympatiaa se on? Mitä paratiisia se on? Ei niin yhtään mitään.

• Mielestäsi kirjoitit kokonaisuudessaan hyvän avauksen siitä, että ex-JT:n tyly suhtautuminen voi karkoittaa potentiaalisen tulevan ex-todistajan takaisin JT-järjestöön. Toivoisinkin että aihetta käsiteltäisiin jatkossa tältä kannalta, mikä avauksen varsinainen sisältö ymmärtääkseni on.

Markku Meilo käyttää omaa nimeään nimimerkkinä omasta tahdostaan. Mielestäni tämä ei saa estää kommentoimasta jos kokee että toinen on panetellut tai valehdellut kirjoituksissaan. Tosin tällöin olisi hyvä olla mukana myös linkki toisen kirjoitukseen, jotta muutkin voisivat tätä arvioida.

Aivan asia erikseen tietysti on, että mikä merkitys on korostaa tietyn kirjoittelijan vuosien takaista kirjoitusta ja haukkua tätä valehtelijaksi, jos seuraukset olivat kuitenkin avaajan mielestä vain hyvät?

Lukuunottamatta jehofiilinimittelyitä, on MM kirjoitellut tällä palstalla mielestäni varsin asiallisesti, vaikkakin JT-seuran kannalta terävästi ja kiusallisesti. Toisen foorumin vuosien takaisiin kirjoituksiin on minun mahdotonta ottaa kantaa ja toivoisinkin ettei sellaisia kaiveltaisi aseiksi ketään kirjoittelijaa vastaan vaan keskityttäisiin keskustelemaan palstan varsinaisesta aiheesta, eli Jehovantodistajuudesta, eikä toisista kirjoittelijoista.

Toisen kirjoittelijan nimittäminen valehtelijaksi, panettelijaksi, luopioksi tai jehofiiliksi ei tietenkään ole suotavaa, mutta niin yleistä etteivät nämä ole olleet poistoni perusteita.

Ylläpito on luonnollisesti ylin päättäjä kaikissa poistoissa, mutta minun puolestani keskustelu jatkukoon ja mielellään rakentavassa hengessä.

• Jerobeam

Admin olkoon ylimmän vallan käyttäjä foorumilla, mutta jos toista nimittää nimeltä valehtelijaksi, kyse ei ole enää mistään suotavuudesta.

Kyse on rike yksityissuojaa varten säädetystä laista ja silloin adminin olisi suotavaa olla hieman perillä asioista, varsinkin jos esittää neuvoja.

• Jerobeam kirjoitti:

Admin olkoon ylimmän vallan käyttäjä foorumilla, mutta jos toista nimittää nimeltä valehtelijaksi, kyse ei ole enää mistään suotavuudesta.

Kyse on rike yksityissuojaa varten säädetystä laista ja silloin adminin olisi suotavaa olla hieman perillä asioista, varsinkin jos esittää neuvoja.

>>
        jos toista nimittää nimeltä valehtelijaksi, kyse ei ole enää mistään suotavuudesta.
        >>

Pitäisikö minun siis poistaa mm. kaikki nämä?

http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=valehtelet valehtelija&exclude_words=&exact_words=&conference=Jehovan todistajat &poster=&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2006&ed=5&em=6&ey=2006&hpp=25

• Jerobeam
        admata kirjoitti:

>>
        jos toista nimittää nimeltä valehtelijaksi, kyse ei ole enää mistään suotavuudesta.
        >>

Pitäisikö minun siis poistaa mm. kaikki nämä?

http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=valehtelet valehtelija&exclude_words=&exact_words=&conference=Jehovan todistajat &poster=&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2006&ed=5&em=6&ey=2006&hpp=25

En tiedä minkälaiset opastukset sivujen ylläpitäjä on antanut valvojille, mutta eiköhän silloin mennä vähän väärällä puolella aitaa, jos admin antaa viestien, jotka voisi ymmärtää kunnianloukkauksiksi, mieluummin olla kuin että poistaa ne. On sillee vähän niinkuin väärään suuntaan kallellaan, noin lain kannalta.

Se että paskaa on paljon ei tee siitä kultaa.

• Jerobeam kirjoitti:

En tiedä minkälaiset opastukset sivujen ylläpitäjä on antanut valvojille, mutta eiköhän silloin mennä vähän väärällä puolella aitaa, jos admin antaa viestien, jotka voisi ymmärtää kunnianloukkauksiksi, mieluummin olla kuin että poistaa ne. On sillee vähän niinkuin väärään suuntaan kallellaan, noin lain kannalta.

Selkeän asiattomuuden ja mallikelpoisen kommentin välissä on suuri harmaa alue, jossa "aita" voisi kulkea monessa eri kohdassa. Tämäkin avaus kuuluu tälle harmaalle vyöhykkeelle.

>>
        eiköhän silloin mennä vähän väärällä puolella aitaa, jos admin antaa viestien, jotka voisi ymmärtää kunnianloukkauksiksi, mieluummin olla kuin että poistaa ne.
        >>

Sen ymmärryksen mukaan, mitä minulla on, niin tästä avauksesta ei kyllä saisi mitään kunnianloukkausjuttua tekemälläkään. Sen verran yleistä valehtelijaksi nimittely tällä palstalla on puolin ja toisin. Varsinkin kun kirjoittaja jota "valehtelusta syytetään", on itsekin syyttänyt toisia valehtelusta.

Ei siis olla turhan herkkähipiäisiä ja yritetään muistaa katsoa välillä myös peiliin;)

>>
        >>

Totta. Jos linjaa tiukennetaan, niin tämä täytyy tehdä myös tasapuolisesti välittämättä kirjoittelijan vakaumuksesta tai siitä käyttääkö joku kirjoittelija nimeään nimimerkkinä vai ei. Lisäksi "paskaa" riittää sen verran paljon että nollatoleranssilla saisin poistaa vähintään kolmasosan kaikista viesteistä, jolloin palsta näivettyisi eikä kukaan olisi tyytyväinen.

Olen pari kertaa aiemmin ehdottanutkin että voisin karsia nimittelyjä tiukemmallakin kädellä, mutta palstalaisten enemmistö (mm. Markku Meilo) on kuitenkin ollut tätä vastaan.

Jos nyt paneudutaan sitten tähän tässä avauksessa hiertävään kommenttiin, niin kysehän on siitä että voiko / saako palstalla esittää mielipiteen että toinen kirjoittelija valehtelee jostain asiasta?

Jos kieltäisin tämän, niin mielestäni kieltäisin samalla koko keskustelun. Keskustelupalstoilla ei kerta kaikkiaan voi kieltää sitä että aina jonkun mielestä joku toisen kommentti on valetta. Näitä kommentteja myös riittää lähes jokaisesta suunnasta riippumatta vakaumuksesta.

• Jerobeam
        admata kirjoitti:

Selkeän asiattomuuden ja mallikelpoisen kommentin välissä on suuri harmaa alue, jossa "aita" voisi kulkea monessa eri kohdassa. Tämäkin avaus kuuluu tälle harmaalle vyöhykkeelle.

>>
        eiköhän silloin mennä vähän väärällä puolella aitaa, jos admin antaa viestien, jotka voisi ymmärtää kunnianloukkauksiksi, mieluummin olla kuin että poistaa ne.
        >>

Sen ymmärryksen mukaan, mitä minulla on, niin tästä avauksesta ei kyllä saisi mitään kunnianloukkausjuttua tekemälläkään. Sen verran yleistä valehtelijaksi nimittely tällä palstalla on puolin ja toisin. Varsinkin kun kirjoittaja jota "valehtelusta syytetään", on itsekin syyttänyt toisia valehtelusta.

Ei siis olla turhan herkkähipiäisiä ja yritetään muistaa katsoa välillä myös peiliin;)

>>
        >>

Totta. Jos linjaa tiukennetaan, niin tämä täytyy tehdä myös tasapuolisesti välittämättä kirjoittelijan vakaumuksesta tai siitä käyttääkö joku kirjoittelija nimeään nimimerkkinä vai ei. Lisäksi "paskaa" riittää sen verran paljon että nollatoleranssilla saisin poistaa vähintään kolmasosan kaikista viesteistä, jolloin palsta näivettyisi eikä kukaan olisi tyytyväinen.

Olen pari kertaa aiemmin ehdottanutkin että voisin karsia nimittelyjä tiukemmallakin kädellä, mutta palstalaisten enemmistö (mm. Markku Meilo) on kuitenkin ollut tätä vastaan.

Jos nyt paneudutaan sitten tähän tässä avauksessa hiertävään kommenttiin, niin kysehän on siitä että voiko / saako palstalla esittää mielipiteen että toinen kirjoittelija valehtelee jostain asiasta?

Jos kieltäisin tämän, niin mielestäni kieltäisin samalla koko keskustelun. Keskustelupalstoilla ei kerta kaikkiaan voi kieltää sitä että aina jonkun mielestä joku toisen kommentti on valetta. Näitä kommentteja myös riittää lähes jokaisesta suunnasta riippumatta vakaumuksesta.

"...kysehän on siitä että voiko / saako palstalla esittää mielipiteen että toinen kirjoittelija valehtelee jostain asiasta..."

Niin, jos näin olisi, sitä voisi miettiä. Avauksen kirjoittaja esitti valehtelun TOTEAMUKSENA ja nimesi henkilön.
        Tässä lain pykälää rikotaan.

En henkilökohtaisesti tunne kumpaakaan osapuolta, mutta olettaisin, että palstan säännöt koskevat kaikkia ja kaikilla on mielestäni oikeus odottaa, että palstan adminit tarkastavat, että toiminta tapahtuu AINAKIN lain sallimissa rajoissa. Palstan säännöt eivät voi ylittää lain sallimia rajoja. Varsinkin kun siellä on aktiivmodet.

Esimerkki.

Jos joku alkaisi mainostaa sivuilla lapsipornoa, admin joko moraalikäsityksiin tai laillisiin asetusksiin perustuen sensuroisi tekstin, riippuen sen sisällöstä.

Jos joku rikkoo toisen yksilösuojaa tällä palstalla, niin mielestäni on oikeus odottaa, että admin puuttuu samalla tavoin myös siihen.

Kyse on periaatteesta. Ei mistään tietyistä yksilöistä.

• Roikkuja
        Jerobeam kirjoitti:

"...kysehän on siitä että voiko / saako palstalla esittää mielipiteen että toinen kirjoittelija valehtelee jostain asiasta..."

Niin, jos näin olisi, sitä voisi miettiä. Avauksen kirjoittaja esitti valehtelun TOTEAMUKSENA ja nimesi henkilön.

En henkilökohtaisesti tunne kumpaakaan osapuolta, mutta olettaisin, että palstan säännöt koskevat kaikkia ja kaikilla on mielestäni oikeus odottaa, että palstan adminit tarkastavat, että toiminta tapahtuu AINAKIN lain sallimissa rajoissa. Palstan säännöt eivät voi ylittää lain sallimia rajoja. Varsinkin kun siellä on aktiivmodet.

Esimerkki.

Jos joku alkaisi mainostaa sivuilla lapsipornoa, admin joko moraalikäsityksiin tai laillisiin asetusksiin perustuen sensuroisi tekstin, riippuen sen sisällöstä.

Jos joku rikkoo toisen yksilösuojaa tällä palstalla, niin mielestäni on oikeus odottaa, että admin puuttuu samalla tavoin myös siihen.

Kuule jos joku, Börje Kahelin rekisteröi nimimerkin Markku Meilo, niin se on silti nimimerkki Markku Meilo!

Jor Markku Meilo rekisteröi nimimerkin Markku Meilo, niin se on silti nimimerkki Markku Meilo.

Jumaliste nostetaanko täällä yksi nimimerkki joksikin jumalaksi vain siksi, että sälli on sen omalla nimellään rekisteröinyt?

Nimimerkki Markku Meilo on nimimerkki siinä missä Roikkuja! Mies on tuon nimmarin tänne vapaaehtoisesti lykännyt!

• Jerobeam kirjoitti:

Esimerkki.

1. Suomen laki on luonnollisesti peruste poistolle, MUTTA en näe että tässä olisi rikottu lakia.

>>
        Avauksen kirjoittaja esitti valehtelun TOTEAMUKSENA ja nimesi henkilön.
        >>

2. Jos kirjoittaja rekisteröi nimimerkikseen oman nimensä omasta tahdostaan, niin tällä ei voi olettaa saavansa mitään erityiskohtelua. Herjat ja loukkaukset tietysti poistuvat kyllä, riippumatta siitä minkälaiseen nimimerkkiin ne kohdistuvat.

Nämä palstat ovat mielipidepalstoja ja jokaisen tulee ymmärtää että kommentit täällä ovat vain mielipiteitä. Keskustelun luonteesta johtuen en yksinkertaisesti voi rajoittaa pois mielipidettä että toinen olisi valehdellut. Jos rajoittaisin, niin joutuisin tasapuolisuuden nimissä poistamaan kaikki kommentit, joissa väitetään toisen valehtelevan ja niitähän riittää kuten tuossa jo esimerkillä totesin.

3. Mitä tulee toisen kunnian loukkaukseen, niin siinä on vielä sellainen juttu että väitetyn asian todellisuus otetaan huomioon.

Avaaja kohdisti moitteensa ja valehteluväittämänsä siihen, että MM kertoo kohdistavan kritiikkinsä vain järjestöön, mutta hänellä itsellään oli toisenlaisia kokemuksia. Meilo ei ole itsekään kiistänyt etteikö olisi kritisoinut avaajaa henkilökohtaisesti. Näin ollen kritiikki vaikuttaa tosiasialliselta eikä siten ole toisen kunniaa loukkaavaa.

Tämä on linjani, mutta kuten tämän avauksen ensimmäisessä kommentissani jo totesin, niin en ole ylin päättäjä tällä palstalla. Suomi24:jän ylläpito on ylin päättäjä, joka varmasti poistaa viestit jos havaitsee niiden oikeasti rikkovan lakia tai suomi24:jän sääntöjä.

• Jerobeam
        Roikkuja kirjoitti:

Kuule jos joku, Börje Kahelin rekisteröi nimimerkin Markku Meilo, niin se on silti nimimerkki Markku Meilo!

Jor Markku Meilo rekisteröi nimimerkin Markku Meilo, niin se on silti nimimerkki Markku Meilo.

Jumaliste nostetaanko täällä yksi nimimerkki joksikin jumalaksi vain siksi, että sälli on sen omalla nimellään rekisteröinyt?

Nimimerkki Markku Meilo on nimimerkki siinä missä Roikkuja! Mies on tuon nimmarin tänne vapaaehtoisesti lykännyt!

Lainaus palstankin säännöistä:

---------------
        Keskusteluissa ei saa:

Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        ---------------

• Roikkuja
        Jerobeam kirjoitti:

Lainaus palstankin säännöistä:

---------------
        Keskusteluissa ei saa:

Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
        ---------------

Tuossa luin moden hyvän vastauksen ja ainakin sinä alat tehdä itsestäsi tuolla nimimerkillä aika sanoisko typerän oloisen!

• Jerobeam
        Roikkuja kirjoitti:

Tuossa luin moden hyvän vastauksen ja ainakin sinä alat tehdä itsestäsi tuolla nimimerkillä aika sanoisko typerän oloisen!

Sinulla on täysi oikeus mielipiteeseesi.
        Ainakin minua koskien. Seuran oppikysymyksissä
        onkin aivan eri tarina.

• Roikkuja
        Jerobeam kirjoitti:

Sinulla on täysi oikeus mielipiteeseesi.
        Ainakin minua koskien. Seuran oppikysymyksissä
        onkin aivan eri tarina.

Taidan olla hämärän rajamailla tai sitten et ole juttujani lukenut?

Valtakunnansalilla on aivan tarpeeksi "pamppuja" ja mitään "jumalia" en kyllä siedä tavallisella keskustelupalstalla.

Kaikki on täällä samalla viivalla, oli nimimerkki mikä tahansa.

Asia loppuun käsitelty!

• Jerobeam
        Roikkuja kirjoitti:

Taidan olla hämärän rajamailla tai sitten et ole juttujani lukenut?

Valtakunnansalilla on aivan tarpeeksi "pamppuja" ja mitään "jumalia" en kyllä siedä tavallisella keskustelupalstalla.

Kaikki on täällä samalla viivalla, oli nimimerkki mikä tahansa.

Asia loppuun käsitelty!

Viivat on jo annettu palstan säännöissä.
        Juuri ne panevat kaikki samalle viivalle.
        Laki antaa lisää viivoja.
        Ihan varmuuden vuoksi.

Mitäs jos funtsisit, voiko sinun avautumisesi
        voisi tulkita "pikkupampun" leikkimiseksi.
        Minä odotan sääntöjen koskevan kaikkia.

On näköjään vaikeeaa ymmärtää, on.

Jos hermot meinaa mennä, niin pussi päähän vaan.
        Ei leviä sotku niin laajalle räjähtäessään.

• fger.
        Jerobeam kirjoitti:

Viivat on jo annettu palstan säännöissä.
        Juuri ne panevat kaikki samalle viivalle.
        Laki antaa lisää viivoja.
        Ihan varmuuden vuoksi.

Mitäs jos funtsisit, voiko sinun avautumisesi
        voisi tulkita "pikkupampun" leikkimiseksi.
        Minä odotan sääntöjen koskevan kaikkia.

On näköjään vaikeeaa ymmärtää, on.

Jos hermot meinaa mennä, niin pussi päähän vaan.
        Ei leviä sotku niin laajalle räjähtäessään.

Epäjumalasi ilmestyi erääseen säikeeseen 19:37 ja ei ollut erityisen kiihtyneen oloinen asiasta. Jospa noudattaisit esimiehesi esimerkkiä.

• Jerobeam
        fger. kirjoitti:

Epäjumalasi ilmestyi erääseen säikeeseen 19:37 ja ei ollut erityisen kiihtyneen oloinen asiasta. Jospa noudattaisit esimiehesi esimerkkiä.

Ei oikein mene edes piikittelystä.
        Mutta ymmärrän kaipuusi, koska ette ole puheväleissä.

Haluaisitko kenties että välitän jonkun viestin puolestasi? Olen sellainen lampaankaltainen seuraaja-tyyppi ja uskon herkästi uskomattoman ristiriitaisetkin asiat, kunhan ne vain toistetaan minulle useita kertoja viikossa. Enkä kuuntele logiikkaa. Olen myös innokas kertomaan niistä toisille, jopa ketjusta-ketjuun. Varsinkin jos sanoma tulee korkeita kristillisiä periaatteita noudattavan veljen suusta.

• Markku_Meilo
        admata kirjoitti:

1. Suomen laki on luonnollisesti peruste poistolle, MUTTA en näe että tässä olisi rikottu lakia.

>>
        Avauksen kirjoittaja esitti valehtelun TOTEAMUKSENA ja nimesi henkilön.
        >>

2. Jos kirjoittaja rekisteröi nimimerkikseen oman nimensä omasta tahdostaan, niin tällä ei voi olettaa saavansa mitään erityiskohtelua. Herjat ja loukkaukset tietysti poistuvat kyllä, riippumatta siitä minkälaiseen nimimerkkiin ne kohdistuvat.

Nämä palstat ovat mielipidepalstoja ja jokaisen tulee ymmärtää että kommentit täällä ovat vain mielipiteitä. Keskustelun luonteesta johtuen en yksinkertaisesti voi rajoittaa pois mielipidettä että toinen olisi valehdellut. Jos rajoittaisin, niin joutuisin tasapuolisuuden nimissä poistamaan kaikki kommentit, joissa väitetään toisen valehtelevan ja niitähän riittää kuten tuossa jo esimerkillä totesin.

3. Mitä tulee toisen kunnian loukkaukseen, niin siinä on vielä sellainen juttu että väitetyn asian todellisuus otetaan huomioon.

Avaaja kohdisti moitteensa ja valehteluväittämänsä siihen, että MM kertoo kohdistavan kritiikkinsä vain järjestöön, mutta hänellä itsellään oli toisenlaisia kokemuksia. Meilo ei ole itsekään kiistänyt etteikö olisi kritisoinut avaajaa henkilökohtaisesti. Näin ollen kritiikki vaikuttaa tosiasialliselta eikä siten ole toisen kunniaa loukkaavaa.

Tämä on linjani, mutta kuten tämän avauksen ensimmäisessä kommentissani jo totesin, niin en ole ylin päättäjä tällä palstalla. Suomi24:jän ylläpito on ylin päättäjä, joka varmasti poistaa viestit jos havaitsee niiden oikeasti rikkovan lakia tai suomi24:jän sääntöjä.

>>että MM kertoo kohdistavan kritiikkinsä vain järjestöön,

Tällaista en muista esittäneeni, pääosin pyrin käyttämään sanontaa "kritiikin kärki" tai "pääosin" tmv.

• Roikkuja
        Markku_Meilo kirjoitti:

Tällaista en muista esittäneeni, pääosin pyrin käyttämään sanontaa "kritiikin kärki" tai "pääosin" tmv.

Näin se taitaa olla, sillä kerran yhden päivän kahlasin sinun juttuja ja huomasin, että sinä osaat vastauksissasi luoda mielikuvia, mitkä ei todellakaan ole sitä, mitä itse asiassa sanot.
        Sinnussa on sellainen tervehenkinen annos Vartiotorniseuraa jäljellä.

Tyyppinä luokittelen sinut sinne samaan karsinaan Veikko Leinosen kanssa, jolla on sama hämäämisen jalo taito kaikkessa sanomisessaan ja kirjoittamisessaan.

• Markku_Meilo kirjoitti:

>>
        että MM kertoo kohdistavan kritiikkinsä vain järjestöön,

>>

Juuri tällaisten inhimillisten väärinkäsitysten tai tekstin synnyttämien mielikuvien vuoksi olisikin hyvä että jos perustaa kritiikkinsä toisen kirjoittajan vanhaan / vanhoihin kirjoituksiin, niin laittaisi myös linkin kyseiseen tekstiin että muutkin voisivat tilannetta arvioida. Varsinkin vanhoja kirjoituksia kun muistaa helposti vain mielikuvina, joita on kirjoituksesta saanut.

Hyvä kun nyt sitten oikaisit, niin että kommentointisi tarkentui avauksen kritiikin väistävään muotoon;)

• Markku_Meilo

>>Sen jälkeen olen ollut säännöllinen julistaja!

Siinä se oleellinen, josta oli aikoinaan kyse. Kyseinen paperi ei ole etu- vaan jälkikäteistodistus.

Tämä oli asia johon kiinnitin huomiota kun tulit kertomaan kuinka viranomaisille valehdellaan.

• Pelastunut

>>Tämä oli asia johon kiinnitin huomiota kun tulit kertomaan kuinka viranomaisille valehdellaan.

• Roikkuja
        Pelastunut kirjoitti:

>>Tämä oli asia johon kiinnitin huomiota kun tulit kertomaan kuinka viranomaisille valehdellaan.

>>Sitäkö H2O:lle tullaankin kertoilemaan, kyllä pääpaino oli Betelin ja Palmun "kovuudessa" ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      103
      1329
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1219
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      132
      955
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      877
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      807
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      803
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      71
      747
    8. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      741
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      59
      734
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      724
    Aihe