Aiemmista lupauksistani juuri kiinni pitäen olen neljä minuuttia sitten luvannut vaimolleni, että tänä iltana lähdemme valtakunnansalille.
Palveluskouluun todella hyvin valmistauen, illalla aijon käynistää auton ja painaa oikealla jalalla kaasua.
Maantiellä saavutamme vähintään sadan kilometrin tuntinopeuden, josta olen hyvin ylpeä.
En syö sanojani
15
554
Vastaukset
- tiukasti roikkuen totuudessa
Tänä iltana kokoukseen ja lämmöllä siellä ajattelen kaikkia niitä jotka tekevät samoin,tänään,huomenna tai joskus muulloin. Salillamme kokoontuu kaksi seurakuntaa tänä iltana,toinen maan paikallisella kielellä ja toinen on latinalainen seurakunta,joten meitä on siellä paljon koolla monista eri kansallisuuksista,mutta kaikilla sama yhteinen päämäärä:tehdä Jehovan tahto ja palvella häntä loppuun asti.
Aijemmista lupauksistani visusti kiinni pitäen tulen tulevaisuudenkin tiistait, torstait sekä sunnuntait nauttimaan hyvin ansaitusta vapaa-ajastani enkä missään nimessä kurvaa valtakunnan salille kuuntelemaan sitä samaa mättöä, mitä sieltä on kuulunut jo aivan riittämiin.
Jännä juttu oli aikoinaan kun vielä tuli salilla käytyä niin paras fiilis oli aina kun sieltä pääsi kotia. Aivan mieletön piristysruiske! Kokouksiin lähtö olikin sitten aina yhtä tuskaa ja vaikerrusta.
Nykyään samantapaisen fiiliksen saa kun läheisen valtakunnansalin ohi ajelen joskus kokous aikoihin ja olen ikionnellinen, ettei minun tarvitse enää raahautua väkipakolla näyttämään itseäni ja hengellisyyttäni muille samaa harrastaville.- Roikkuja
Ilmeisesti hyvä sinulle, sillä jutustasi purskahtaa silmille aikamoista ahdistusta.
>>Nykyään samantapaisen fiiliksen saa kun läheisen valtakunnansalin ohi ajelen joskus kokous aikoihin ja olen ikionnellinen, ettei minun tarvitse enää raahautua väkipakolla näyttämään itseäni ja hengellisyyttäni muille samaa harrastaville. Roikkuja kirjoitti:
Ilmeisesti hyvä sinulle, sillä jutustasi purskahtaa silmille aikamoista ahdistusta.
>>Nykyään samantapaisen fiiliksen saa kun läheisen valtakunnansalin ohi ajelen joskus kokous aikoihin ja olen ikionnellinen, ettei minun tarvitse enää raahautua väkipakolla näyttämään itseäni ja hengellisyyttäni muille samaa harrastaville.>>Sinuna ajelisin valtakunnansalin ohi edestakaisin, sillä harvoilla on tuollaista onnellisuuslääkettä.
Hehheh, onko ylireagoiminen sinulle arkipäiväinen tapa toimia?
Saattaa olla, että tarkoitin silloin tällöin tapahtuvaa havahtumista yleiseen vapaaseen tilanteeseeni, ajaessani sattumalta juuri kokousaikaan salin ohitse...
>>Ilmeisesti hyvä sinulle, sillä jutustasi purskahtaa silmille aikamoista ahdistusta.
Kotipsykologin kootut diagnoosit?
Ahdistusta saattaa aiheuttaa elämääni tieto entisten ystävien ja nykyisten sukulaisieni elämän tuhlaaminen järjestössä, josta he eivät saa ottaa selville mitään siinä määrin, mikä olisi aikuiselle terveelle ihmiselle suotavaa. Tuohon orastavaan ahdistuksen tunteeseen auttaisi kummasti jos järjestö edes selittäisi miksi sitä ei tule tarkastella kriittisen linssin läpi, vaan hyväksyttävä kaikki, kokonaisena ja mukisematta.
Sen lisäksi olisi erittäin helpottavaa jos järjestö uskaltaustuisi vapauttamaan jäsenensä lasten kengistään ja antaisi heille luvan tarkastella elämäänsä sekä järjestöään kuten ihmisen on tarkoitettukin. Ja ehdottomasti sallisi jäsentensä seurustella erotettujen jäsentensä kanssa. Säästyttäisiin monilta suruilta ja ahdistuksilta.
Hetkittäinen ahdistukseni on siis surua ja huolta lähimmäisistäni, jotka eivät enää minua laske lähimmäisekseen järjestön ohjeiden mukaisesti. Kaikkien ihmisten parasta tässä toivotaan.- fger.
Muistapa nyt kuitenkin, että et ole Jt koskaan ollutkaan, joten kokemuksesi on pelkkää itsepetosta. Sanoit menneesi kasteelle armeijan takia. Tuosta huomaamme, ettei vapautuspaperi ole vakaumuksettomia varten. Eikö se sinullakin sivariin polku lopulta vienyt?
- Roikkuja
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Sinuna ajelisin valtakunnansalin ohi edestakaisin, sillä harvoilla on tuollaista onnellisuuslääkettä.
Hehheh, onko ylireagoiminen sinulle arkipäiväinen tapa toimia?
Saattaa olla, että tarkoitin silloin tällöin tapahtuvaa havahtumista yleiseen vapaaseen tilanteeseeni, ajaessani sattumalta juuri kokousaikaan salin ohitse...
>>Ilmeisesti hyvä sinulle, sillä jutustasi purskahtaa silmille aikamoista ahdistusta.
Kotipsykologin kootut diagnoosit?
Ahdistusta saattaa aiheuttaa elämääni tieto entisten ystävien ja nykyisten sukulaisieni elämän tuhlaaminen järjestössä, josta he eivät saa ottaa selville mitään siinä määrin, mikä olisi aikuiselle terveelle ihmiselle suotavaa. Tuohon orastavaan ahdistuksen tunteeseen auttaisi kummasti jos järjestö edes selittäisi miksi sitä ei tule tarkastella kriittisen linssin läpi, vaan hyväksyttävä kaikki, kokonaisena ja mukisematta.
Sen lisäksi olisi erittäin helpottavaa jos järjestö uskaltaustuisi vapauttamaan jäsenensä lasten kengistään ja antaisi heille luvan tarkastella elämäänsä sekä järjestöään kuten ihmisen on tarkoitettukin. Ja ehdottomasti sallisi jäsentensä seurustella erotettujen jäsentensä kanssa. Säästyttäisiin monilta suruilta ja ahdistuksilta.
Hetkittäinen ahdistukseni on siis surua ja huolta lähimmäisistäni, jotka eivät enää minua laske lähimmäisekseen järjestön ohjeiden mukaisesti. Kaikkien ihmisten parasta tässä toivotaan.>>Hehheh, onko ylireagoiminen sinulle arkipäiväinen tapa toimia?>Hetkittäinen ahdistukseni on siis surua ja huolta lähimmäisistäni, jotka eivät enää minua laske lähimmäisekseen järjestön ohjeiden mukaisesti. Kaikkien ihmisten parasta tässä toivotaan.
fger. kirjoitti:
Muistapa nyt kuitenkin, että et ole Jt koskaan ollutkaan, joten kokemuksesi on pelkkää itsepetosta. Sanoit menneesi kasteelle armeijan takia. Tuosta huomaamme, ettei vapautuspaperi ole vakaumuksettomia varten. Eikö se sinullakin sivariin polku lopulta vienyt?
>>Muistapa nyt kuitenkin, että et ole Jt koskaan ollutkaan, joten kokemuksesi on pelkkää itsepetosta.
Voin mielestäni laskea itseni entiseksi todistajaksi. Onhan minulla takanani kymmeniä harjoituspuheita, lukemattomia kenttäpalvelustunteja sekä muita "vähäpätöisempiä" toimia seurakunnassa.
Todennäköisesti tarkoitit kuitenkin "sydämeni tilaa" ollessani jt ja myönnettäköön, että kun samaa propagandaa oli kuullut 0 -vuotiaasta saakka niin tuli siinä mukana oltua ihan tosissaankin ja asiaan uskoen, tietenkin! Kasteelle oli aikomukseni siis mennä silloin, mutta en olisi niin "aikaisin" sitä tehnyt ellei nuo armeijan harmaat olisi potkinut ikäänkuin persiille siinä kohtaa. Aikaisin se oli mielestäni siksi (16vee, muistaakseni), että en ollut vielä mielestäni valmis kastetuksi todistajaksi koska en ollut todella tutkinut asioita. Ja tätä mieltä olin ihan todella.
En kokenut Tieto -kirjan tutkineena vielä omaavani tietoa sen varsinaisessa merkityksessä. Onhan nuo "kaste kirjat" kuitenkin suhteellisen velttoa velliä tiedonhaluiselle koko ikänsä mukana pyörineelle. Itselläni pyöri jo silloin Ilmestyksen huipentuma -kirjan kaltaiset oppikatkelmat mielessä ja niihin olisin halunnut ehkä perehtyä, mutta siinä iässä tulee oltua kiinnostunut monesta muustakin asiasta kuin ainoastaan uskon asioista...
>>Tuosta huomaamme, ettei vapautuspaperi ole vakaumuksettomia varten.
Noh, satun tietämään ihmisiä, jotka ovat kirjoilla nimenomaan tuon paperin takia. Tekevät vain sen, mikä on välttämätöntä. Se ei ole vakaumuksettomia varten, se on totta (en kai ole muuta väittänytkään?), mutta monet siitä hyötyvät omalla tavallaan.
>>Eikö se sinullakin sivariin polku lopulta vienyt?
Vei kyllä, mutta kuten olen todennut niin olisin saanut paperit halutessani. En vain nähnyt kenenkään hyötyvän siitä, että olisin ne hankkinut. Suoritin tosiaan sivarin todistajana ollessani, mutta vuosi sen suorittamisen jälkeen valitsin lähtemisen. En sen vuoksi, että olin jo suorittanut velvollisuuteni valtiota kohtaan, vaan ymmärtäessäni, etten elä järjestön oppien mukaan eikä minusta siihen olisikaan. Monet tuttavani harrastavat tuota itsepetosta nykyäänkin, mutta mitä mieltä olet, kumpi ompi parempi, jatkaa petosta seurakuntaa ja itseään kohtaan vai tunnustaa todellisen itsensä?Roikkuja kirjoitti:
>>Hehheh, onko ylireagoiminen sinulle arkipäiväinen tapa toimia?>Hetkittäinen ahdistukseni on siis surua ja huolta lähimmäisistäni, jotka eivät enää minua laske lähimmäisekseen järjestön ohjeiden mukaisesti. Kaikkien ihmisten parasta tässä toivotaan.
>>Otanm pulttia kaupassa kiilaajista, keskustelupalstalla yhdestä "johtajaksi" nostetusta kirjoittajasta, työpaikkakiusaamisesta yms......
Kaikenmoisista kiilailijoista saattaa ottaa kuka tahansa kierroksia, ihan normaalia =). Työpaikkakiusaaminen onkin aina vaikea pala koko työyhteisölle ja ansaitsee myöskin paheksuntansa.
Mitä tulee keskustelupalstan yhden johtajan asemaan niin tarkoittanet nyt hra M.M:a?
Itse en ole koskaan nähnyt kyseistä herraa sen kummemmin johtajan asemassa. Jokaisen kirjoitukset ovat kai samalla viivalla? On totta, että hän kirjoittaa varsin pisteliäästi eikä säästele sanojaan jos siihen aihetta näkee. Saattaa pukahtaa tästä minunkin kirjoituksesta jos epäkohtia huomaa omalta katsantakannaltaan katsottuna. Arvostan silti suuresti hänen antaumuksellista vartiotorniseuran tutkimista ja tietämystä.
Mutta mitäs sitten? Lähes kaikki muutkin ovat kärkkäitä kertomaan oman mielipiteensä jos näkevät jonkun kirjoittavan sellaista, mitä eivät allekirjoita. Keskustelupalstoilla sellainen toiminta on enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Vai kuinka itse asian näet?
Pitkää pinnaa ja elämää toivottaa Valion jugurtitkin? =)
- .........
6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Jos joskus haluat niin voisin pistää sähköpostilla muutaman lukemisen arvoisen kirjan, jos et niitä ole vielä ehtinyt kahlata.
- Roikkuja
Minkä nimisiä kirjoja?
Roikkuja kirjoitti:
Minkä nimisiä kirjoja?
Vanhoja tapauksiahan nämä, mutta erittäin virkistäviä. Pasi Turusen Vartiotorni-Valtakunta uudessa valossa sekä Herrick Åberg-Nykyajan Baabelin orjat.
Vasta sain itse lukaistua tuon jälkimmäisen. Olin metsästänyt tuota kirjaa jo jonkin aikaa kunnes sain sen sitten sähköisessä muodossa eräältä täälläkin kirjoittelevalta henkilöltä.
Kummastakin löytyy kirja-arviot:
www.veljesseura.org- fger.
t-i-u-k-u kirjoitti:
Vanhoja tapauksiahan nämä, mutta erittäin virkistäviä. Pasi Turusen Vartiotorni-Valtakunta uudessa valossa sekä Herrick Åberg-Nykyajan Baabelin orjat.
Vasta sain itse lukaistua tuon jälkimmäisen. Olin metsästänyt tuota kirjaa jo jonkin aikaa kunnes sain sen sitten sähköisessä muodossa eräältä täälläkin kirjoittelevalta henkilöltä.
www.veljesseura.orgMitä ihmeen uutta luulet Turuselta irtoavan, mitä ei ristisiitos sivuilta löydy. Sehän on pääosin koostettu niistä sivuista. Helppoa rahaa muuten.20e laaki.
fger. kirjoitti:
Mitä ihmeen uutta luulet Turuselta irtoavan, mitä ei ristisiitos sivuilta löydy. Sehän on pääosin koostettu niistä sivuista. Helppoa rahaa muuten.20e laaki.
En ole ihan viimeisimpien tuulien mukana näemmä kun en tiedä mitä tuo ristisiitos pitää sisällään...
Jos joku ei ole lukenut Turusen kirjaa niin on mielestäni erittäin tervettä lukaista se. Mitä siinä menettää?- Roikkuja
t-i-u-k-u kirjoitti:
www.veljesseura.orgVarmasti hyviä kirjoja, mutta ei tarvitse lähettää.
Kiitos vain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031339
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831219Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott133965- 67877
- 39807
- 71803
- 71747
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53741Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39734- 59734