Miks teitä parjataan?

vinopino

Miksi Jehovan todistajia vainotaan ja parjataan?

32

930

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käskyjen edelle

Jeesus sanoi: "Jos maailma vihaa teitä, niin te tiedätte, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos olisitte osa maailmasta, niin maailma olisi mieltynyt omaansa. Mutta koska ette ole osa maailmasta, vaan minä olen valinnut teidät maailmasta, tämän vuoksi maailma teitä vihaa." (Joh. 15:18, 19; ks. myös 1. Piet. 4:3, 4.)

Raamattu osoittaa, että koko maailma on Saatanan vallassa; hän on vainon päälietsoja (1. Joh. 5:19; Ilm. 12:17).

Lisäksi Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Te tulette olemaan kaikkien vihan kohteita minun nimeni vuoksi." (Mark. 13:13.)

Sana "nimi" viittaa tässä Jeesuksen viralliseen asemaan messiaanisena Kuninkaana.

Vaino johtuu siitä, että Jehovan todistajat asettavat hänen käskynsä minkä tahansa maallisen hallitsijan käskyjen edelle.

• Markku_Meilo

>>Vaino johtuu siitä, että Jehovan todistajat asettavat hänen käskynsä minkä tahansa maallisen hallitsijan käskyjen edelle.

Minä olen toistaiseksi havainnut lähinnä Vartiotorniseuran käskyjen asettamisen ensisijalle. Jos vainoista puhutaan, niin Malawi on hyvä esimerkki Vartiotorniseuran käskyjen ensisijaisuudesta. UN/DPI/NGO-liitännäisjäsen kyllä voidaan järjestötasolla olla, mutta jäsenistö ei saa lunastaa merkityksetöntä paperilappua. Meksikossa sai viranomaisia lahjoa oikein Vartiotorniseuran kirjallisella luvalla.

• Ohdake

>>Lisäksi Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Te tulette olemaan kaikkien vihan kohteita minun nimeni vuoksi." (Mark. 13:13.)>>

En ole huomannut ainuttakaan tekstiä, joissa jt:iä olisi pilkattu Jeesuksen nimen tähden ....

Valitettavasti moite on kohdistunut vuosilukuihin, alati muuttuneeseen oppiin, ihmisten eriarvoiseen kohteluun, pedofiilien suojeluun, lasten ruumiilliseen kurittamiseen, rokotuskieltoihin, pukupakkoon, ehtoollisesta kieltäytymiseen, muiden ihmisten tuomitsemiseen, erotettujen kohtelemiseen, omahyväisyyteen, hallintoelimen valtaan, voideltujen määrään ja laatuun, kirjallisuuden asemaan lahkossa, rahan keräämiseen ja sen sijoittamiseen ... jne

Mutta Jeesuksen takia en milloinkaan ja missään ole kuullut jt:iä pilkattavan.

Tosin olen kuullut jt:ien nimittelevän tiettyjä ihmisryhmiä "jeesustelijoiksi", koska Jeesus on heille liian tärkeä ja keskeinen heidän elämässään ...

• tuo..
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Vaino johtuu siitä, että Jehovan todistajat asettavat hänen käskynsä minkä tahansa maallisen hallitsijan käskyjen edelle.

Minä olen toistaiseksi havainnut lähinnä Vartiotorniseuran käskyjen asettamisen ensisijalle. Jos vainoista puhutaan, niin Malawi on hyvä esimerkki Vartiotorniseuran käskyjen ensisijaisuudesta. UN/DPI/NGO-liitännäisjäsen kyllä voidaan järjestötasolla olla, mutta jäsenistö ei saa lunastaa merkityksetöntä paperilappua. Meksikossa sai viranomaisia lahjoa oikein Vartiotorniseuran kirjallisella luvalla.

onkin olennaista tietää, eli Vartitornin asettamia käskyjä noudattava ihminen saa turhan takia tulla halveksituksi.( turhan ja turhan, syy on tietysti oma valinta) Oppi huijaa pahemman kerran! Oikea uskon vaino on aivan muuta! Raamatun ohjeen mukaan elävä ihminen on eri asia. Jos häntä vainotaan, niin vainooja kyllä tietää olevansa väärässä ja tietää pilkkaavansa Jumalan miestä! Jt.tä kohtaan osoitettu viha tai vastenmielisyys johtuu siitä, että he EIVÄT ole ollenkaan sisällä tuossa jutussa mistä yrittävät omin voimin häslätä ja sekoittaa ihanan raamatun muuhun humpuukiin muutamalla ja kääntelemällä jonkin vartioseuran mukaan, jo valmiiksi annettuja ohjeita! Noudattakaa valmiita ohjeita, niin ei teitä kukaan inhoa!!!!

• Jos ängetään samaan lauseeseen Suomi, Jehovantodistajat ja vaino, niin saa olla kyllä melkoista marttyyrin vikaa lauseenrakentajassa.

Tosin vt-seura on mielellään sitä mieltä, että todistajiaan vainotaan, mutta käytännössä vt-seura ei tiedä mitä sana vaino tarkoittaa. Yksittäisiä tapauksia on tietenkin jokaisessa lahkossa ja uskonnossa, mutta jotenkin tuntuu, että esim. Jeesus tarkoitti vainoilla jotain aivan muuta kuin mitä todistajat kokevat...

• Vainoa on monenlaista

LUE KAIKKI RAAMATUNKOHDAT
        http://www.evl.fi/raamattu/

"Ihmisten tahallinen ahdistaminen tai vahingoittaminen yhteiskunnallisen aseman, rodun tai uskonnon ja uskonnollisten käsitysten vuoksi;
        viimeksi mainitussa tapauksessa tarkoitus on tukahduttaa nuo käsitykset ja estää niiden leviäminen uusien käännynnäisten keskuuteen.

Heprealainen verbi ra·daf′ ja kreikkalainen verbi di·ō′kō, jotka merkitsevät 'vainota', voidaan kääntää myös vastineilla "ajaa takaa, sännätä perään" (2Mo 15:9; 5Mo 1:44; Lu 17:23).

Vainoa on monenlaista:

* Se voi olla herjaamista, pilkkaa ja loukkauksia (2Ai 36:16; Ap 19:9),
        * tai siihen voi liittyä taloudellista painostusta (Il 13:16, 17),
        * ruumiillista vahingoittamista (Mt 27:29, 30; Ap 5:40),
        * vankeutta (Lu 21:12; Ap 16:22–24),
        * vihaa ja jopa kuolema (Mt 24:9; Ap 12:2).

- Sitä voivat edistää uskonnolliset johtajat (Mr 3:6; Ap 24:1, 27),
        - tai sen aiheuttajia voivat olla sellaiset, jotka eivät ole perillä tosiasioista (1Mo 21:8, 9; Ga 4:29),
        - tietämättömät ihmiset (1Ti 1:13) tai - järjettömät, fanaattiset väkijoukot (Lu 4:28, 29; Ap 14:19; 17:5).

Mutta usein nämä kaikki ovat vain voimakkaampien ja pahanilkisempien yllyttäjien – näkymättömien pahojen henkivoimien – välikappaleita (Ef 6:11, 12)" it-2

• sama setä

niin jos sinäkin tietäisit minkälaista vainoa suomen ulkopuolelta jostakin löytyy niin olisit ehkä paremmin perillä asioista.

Suomessa olot on ainakin tällä hetkellä hyvät.

Eihän täällä Haukkumista pahempaa ole.. eikä haukku haavaa tee..

Joissain maissa koetaan kovia, eikä Jt:t ainoita ole jotka kovia kokevat uskonsa vuoksi.

Sielä kuitenkin on vainoa?

Ja tiuku vois kertoa mitä sana "vaino" tarkoittaa?

• Markku_Meilo
        sama setä kirjoitti:

niin jos sinäkin tietäisit minkälaista vainoa suomen ulkopuolelta jostakin löytyy niin olisit ehkä paremmin perillä asioista.

Joissain maissa koetaan kovia, eikä Jt:t ainoita ole jotka kovia kokevat uskonsa vuoksi.

>>niin jos sinäkin tietäisit minkälaista vainoa suomen ulkopuolelta jostakin löytyy niin olisit ehkä paremmin perillä asioista.

Mistähän silloin on kysymys kun esimerkiksi entisen Neuvostoliiton alueilla vainotaan useita eri uskontoja samalta taholta ja samanaikaisesti. Jos muut uskonnot ovat Saatanan vallassa, niin vainoaako Saatana omiaan ihan vaan hämäystarkoituksessa? Vai onko asiaan jokin parempi selitys?

• halveksivat hänen sanaansa
        Vainoa on monenlaista kirjoitti:

"Ihmisten tahallinen ahdistaminen tai vahingoittaminen yhteiskunnallisen aseman, rodun tai uskonnon ja uskonnollisten käsitysten vuoksi;
        viimeksi mainitussa tapauksessa tarkoitus on tukahduttaa nuo käsitykset ja estää niiden leviäminen uusien käännynnäisten keskuuteen.

Heprealainen verbi ra·daf′ ja kreikkalainen verbi di·ō′kō, jotka merkitsevät 'vainota', voidaan kääntää myös vastineilla "ajaa takaa, sännätä perään" (2Mo 15:9; 5Mo 1:44; Lu 17:23).

Vainoa on monenlaista:

- tai sen aiheuttajia voivat olla sellaiset, jotka eivät ole perillä tosiasioista (1Mo 21:8, 9; Ga 4:29),
        - tietämättömät ihmiset (1Ti 1:13) tai - järjettömät, fanaattiset väkijoukot (Lu 4:28, 29; Ap 14:19; 17:5).

Mutta usein nämä kaikki ovat vain voimakkaampien ja pahanilkisempien yllyttäjien – näkymättömien pahojen henkivoimien – välikappaleita (Ef 6:11, 12)" it-2

Vainoa on monenlaista:

* Se voi olla herjaamista, pilkkaa ja loukkauksia

2Ai 36:16
        16. Mutta he pilkkasivat Jumalan sanansaattajia ja halveksivat hänen sanaansa ja häpäisivät hänen profeettojansa, kunnes Herran viha hänen kansaansa kohtaan oli kasvanut niin, ettei apua enää ollut.

Ap 19:9
        9. Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa

• PoterO
        Vainoa on monenlaista kirjoitti:

Vainoa on monenlaista:

>>Ihmisten tahallinen ahdistaminen tai vahingoittaminen yhteiskunnallisen aseman, rodun tai uskonnon ja uskonnollisten käsitysten vuoksi;
        viimeksi mainitussa tapauksessa tarkoitus on tukahduttaa nuo käsitykset ja estää niiden leviäminen uusien käännynnäisten keskuuteen. >- Sitä voivat edistää uskonnolliset johtajat (Mr 3:6; Ap 24:1, 27),
        - tietämättömät ihmiset (1Ti 1:13) tai - järjettömät, fanaattiset väkijoukot (Lu 4:28, 29; Ap 14:19; 17:5)>Mutta usein nämä kaikki ovat vain voimakkaampien ja pahanilkisempien yllyttäjien – näkymättömien pahojen henkivoimien – välikappaleita (Ef 6:11, 12)

• muualla kyllä

Sitä otetaan aina ne natsijutut esiin kuinka jt:ia tapettiin (ikäänkuin ei ois muitakin tapettu ja enemmänkin), ja sitten tietysti ihana kertoa niistä maista joissa työ ollut / on kielletty. vuosikirjat pullistelee nyyhkykertomuksista. Suomessa saa olla melkosen rauhassa, muut ihmiset taas ei saa.. ei illasta eikä aamusta, oli pyhä eli arki.

• Lue myös..
        halveksivat hänen sanaansa kirjoitti:

Vainoa on monenlaista:

* Se voi olla herjaamista, pilkkaa ja loukkauksia

2Ai 36:16
        16. Mutta he pilkkasivat Jumalan sanansaattajia ja halveksivat hänen sanaansa ja häpäisivät hänen profeettojansa, kunnes Herran viha hänen kansaansa kohtaan oli kasvanut niin, ettei apua enää ollut.

Ap 19:9
        9. Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa

Samasta luvusta jae 11 ! Onko tuo sinun mielestäsi toteutunut kohdallasi? Vaikuttaako Jumala sinussa? Luulo ei auta, vain se että kadut syntejäsi ja tulet Jeesuksen tykö sellaisena kuin olet. - Tuossa mainitsemassasi luvussahan sanotaan, että parjasivat profeettoja! Toistan, Profeettoja. Mikä on mielestäsi profeetta---- tai mikä on sanansaattaja------------??????

• sama setä kirjoitti:

>>Ja tiuku vois kertoa mitä sana "vaino" tarkoittaa?

Koska lievää koulukiusaamista uskontoni tähden en laske vainoksi niin en voi minäkään tietää mitä se tarkoittaa. Kysy juutalaisilta, he ovat ainakin kokeneet aidot vainot.

• ootarin sunni

Ihan selvästi tämä on provo. Kuka vainoaa ja pilkkaa. Ottakaamme esimerkiksi mieleltään nyrjäytyneet. Hehän täyttävät nämä ehdot. heitä pilkkaavat ihan kaikki!!!!!!

• selvää

niin et kysele ja ihmettele!Jt:n lähimmäinen joka ,olen saanut kärsiä niin paljon tuosta aivopesemisestä ja manipuloinnista. Kuinka on sallittua että saa tuollai ihmisiä manipuloida johonkin josta aiheutuu niin paljon kärsimystä läheisille jotka eivät ole mukana samassa aivopesussa!!??

• Sinusta Jt

jos minä keksisin jonkun "paratiisi tarinan" ja tulisin väkisin sinun taloosi lauantai päivänä kesken siivouksen?????? Mieti vähän. Jos sinulla olisi oikeaa asiaa ja Hyvä Sanoma, jota raamattu opettaa, niin tietäisit toki Hengen ohjaamana mennä oikeeseen paikkaan, jossa on tarvetta aidolle oikealle asialle ja jossa on hätä. Sinä kuitenkin tulet turhia höpöttämään ja kiivastelemaan. Ei ihme jos saat vihamiehiä. Luulet, että se on Jumalan tahto. Ei niin! -Jos sinä kujet oikealla asialla, oikeassa paikassa, niin silloin tuo lähimmäinen saa rauhan sielulleen ja voitte yhdessä rukoilla Jumalaa ja ylistää siitä mitä Jumala tekee. Hän siis lähettää ja ohjaa, ei ihminen itse.!!!!!!!!!!

• mitäpä
        Sinusta Jt kirjoitti:

jos minä keksisin jonkun "paratiisi tarinan" ja tulisin väkisin sinun taloosi lauantai päivänä kesken siivouksen?????? Mieti vähän. Jos sinulla olisi oikeaa asiaa ja Hyvä Sanoma, jota raamattu opettaa, niin tietäisit toki Hengen ohjaamana mennä oikeeseen paikkaan, jossa on tarvetta aidolle oikealle asialle ja jossa on hätä. Sinä kuitenkin tulet turhia höpöttämään ja kiivastelemaan. Ei ihme jos saat vihamiehiä. Luulet, että se on Jumalan tahto. Ei niin! -Jos sinä kujet oikealla asialla, oikeassa paikassa, niin silloin tuo lähimmäinen saa rauhan sielulleen ja voitte yhdessä rukoilla Jumalaa ja ylistää siitä mitä Jumala tekee. Hän siis lähettää ja ohjaa, ei ihminen itse.!!!!!!!!!!

tuohon!! Jehovantodistajat ovat tuhonneet perheeni ja nyt olen yksin,en jaksaenää taistella,olen vanha ja sairas!! Mutta sieluni itkee ja kärsii, Jehovantodistajalapseni hyljännyt minut!!

• Breido

Tälläkin palstalla on havaittavissa tietynlaista vainoa Jehovan todistajia kohtaan. Agressiivisia hyökkäyksiä, henkilökohtaisuuksiin alentuvia solvauksia ja välillä jopa suoranaisia valheita joidenkin vastustajien taholta.

Mutta näinhän sen toisaalta pitää mennäkin, sillä muuten Raamatun ennustukset jäisivät toteutumatta. Tietyllä tavalla tuota vastustajien katkeraa tilitystä on jopa hauskakin lukea.;)

• pena_palstalainen

Tämä maininta täyttyy tällä palstalla riehuvien, teitä Jtia vastustavien, luoppareiden toimesta:
        "Ihmisten tahallinen ahdistaminen tai vahingoittaminen - - uskonnollisten käsitysten vuoksi;
        viimeksi mainitussa tapauksessa tarkoitus on tukahduttaa nuo käsitykset ja estää niiden leviäminen uusien käännynnäisten keskuuteen."

• vainojako

Käsittäisin kristittyjen vainoamisen vähän eri tavalla, kuin netin bittiavaruuten heitettyinä sinänsä tyhminä solvauksina. Galigula ja Nero syöttivät kristittyjä areenalla leijonille heidän kristillisyytensä tähden. Ainakin aikaisemmin useissa muhametilaisissa maissa Allahista luopumisen (uskoon tulon) tuomiona oli kuolema. Heitä on syötetty pedoille, kivitetty, poltettu elävänä (esim. Huss keskiajalla) heidän kristillisyytensä tähden. Tätä voisi sanoa vainoamiseksi. Jos minä kirjoittaisin (ikinä en ole kirjoittanut, enkä varmaan kirjoita)jehiksistä niin törkeästi kuin ikinä osaan ja keksin, en pitäisi sitä vainoamisena. Se olisi vain sivistymättömän ihmisen vittuilua.
        Netin keskustelupalsta ei täytä Raamatun ennustusta vainoamisesta.

• Ohdake

>>Tälläkin palstalla on havaittavissa tietynlaista vainoa Jehovan todistajia kohtaan. Agressiivisia hyökkäyksiä, henkilökohtaisuuksiin alentuvia solvauksia ja välillä jopa suoranaisia valheita joidenkin vastustajien taholta.>>

Tämä nimittämäsi "tietynlainen vaino" ei nähdäkseni kohdistu henkilökohtaisesti yhteenkään jt-henkilöön, vaan lähes yksiselitteisesti kritisoidaan pieleen menneitä ennustuksia, muuttuneita opetuksia ja niitä "hedelmiä" joita kyseinen uskonto saa aikaan sairastuttamalla ihmiset järkeisopeilla, pelottelemalla tulevalla tuholla ja sitomalla ihmiset oppiin pelokkeiden ja uhkailujen kautta.

Agressiivisia hyökkäyksiä olen ja henkilöön kohdistuvaa pilkkaa olen havainnut yhtä tasapuolisesti myös jt:ksi itseään nimittävien nimimerkkien teksteistä.
        Varsinkin suhteessa lauman "entisiin lampaisiin" olen havainnut sellaista vihaa, että on hyvin vaikea uskoa kirjoittajien voivan pitää itseään kristittyinä.

Suoranaisia valheita jt:t esittävät esim. ev.lut. uskonnosta, tosin syy ei ole heidän vaan vt-seuran, joka tietoisesti ja tahallaan haluaa muokata jäsentensä mielikuvaa kirkosta.

>>Mutta näinhän sen toisaalta pitää mennäkin, sillä muuten Raamatun ennustukset jäisivät toteutumatta. Tietyllä tavalla tuota vastustajien katkeraa tilitystä on jopa hauskakin lukea.;)>>

En ole havainnut, että jt:iä pilkattaisiin missään päin maailmaa Jeesuksen nimen tähden.

"22. Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."
        Matt.10

Sitä vastoin jt:t kyllä pilkkaavat monia muita uskontoja ja uskovia Jeesustelijoiksi, koska Jeesus on niin keskeisessä asemassa muiden kristittyjen elämässä.

Mutta näinhän se pitää mennäkin ... uskovia vihataan Jeesuksen nimen tähden.

• Breido
        Ohdake kirjoitti:

>>Tälläkin palstalla on havaittavissa tietynlaista vainoa Jehovan todistajia kohtaan. Agressiivisia hyökkäyksiä, henkilökohtaisuuksiin alentuvia solvauksia ja välillä jopa suoranaisia valheita joidenkin vastustajien taholta.>>

Tämä nimittämäsi "tietynlainen vaino" ei nähdäkseni kohdistu henkilökohtaisesti yhteenkään jt-henkilöön, vaan lähes yksiselitteisesti kritisoidaan pieleen menneitä ennustuksia, muuttuneita opetuksia ja niitä "hedelmiä" joita kyseinen uskonto saa aikaan sairastuttamalla ihmiset järkeisopeilla, pelottelemalla tulevalla tuholla ja sitomalla ihmiset oppiin pelokkeiden ja uhkailujen kautta.

Agressiivisia hyökkäyksiä olen ja henkilöön kohdistuvaa pilkkaa olen havainnut yhtä tasapuolisesti myös jt:ksi itseään nimittävien nimimerkkien teksteistä.
        Varsinkin suhteessa lauman "entisiin lampaisiin" olen havainnut sellaista vihaa, että on hyvin vaikea uskoa kirjoittajien voivan pitää itseään kristittyinä.

Suoranaisia valheita jt:t esittävät esim. ev.lut. uskonnosta, tosin syy ei ole heidän vaan vt-seuran, joka tietoisesti ja tahallaan haluaa muokata jäsentensä mielikuvaa kirkosta.

>>Mutta näinhän sen toisaalta pitää mennäkin, sillä muuten Raamatun ennustukset jäisivät toteutumatta. Tietyllä tavalla tuota vastustajien katkeraa tilitystä on jopa hauskakin lukea.;)>>

En ole havainnut, että jt:iä pilkattaisiin missään päin maailmaa Jeesuksen nimen tähden.

"22. Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."
        Matt.10

Sitä vastoin jt:t kyllä pilkkaavat monia muita uskontoja ja uskovia Jeesustelijoiksi, koska Jeesus on niin keskeisessä asemassa muiden kristittyjen elämässä.

Mutta näinhän se pitää mennäkin ... uskovia vihataan Jeesuksen nimen tähden.

>Tämä nimittämäsi "tietynlainen vaino" ei nähdäkseni kohdistu henkilökohtaisesti yhteenkään jt-henkilöön

Siinä tapauksessa näemme asiat edelleen hieman eri tavalla. Eräskin henkilö täällä on viljellyt suht ahkerasti nimitystä "jehofiili", joka on erittäin halventava nimitys jokaisesta Jehovan todistajasta.

>Sitä vastoin jt:t kyllä pilkkaavat monia muita uskontoja ja uskovia Jeesustelijoiksi

Näin sinä sen asian varmaan haluat uskoa.

>Jeesus on niin keskeisessä asemassa muiden kristittyjen elämässä.

Jeesus on keskeisessä asemassa myös Jehovan todistajien elämässä, mutta ainoastaan siinä asemassa, jossa hänen Raamatun mukaan kuuluu ollakkin, eli Jumalan poikana ja ihmiskunnan pelastajana. Muut kristityt kun ovat Raamatun ja jopa Jeesuksen oman todistuksen vastaisesti korottaneet hänet Jumalaksi.

>Mutta näinhän se pitää mennäkin ... uskovia vihataan Jeesuksen nimen tähden.

Ketkä teitä muka vihaavat?

• Markku_Meilo
        Breido kirjoitti:

>Tämä nimittämäsi "tietynlainen vaino" ei nähdäkseni kohdistu henkilökohtaisesti yhteenkään jt-henkilöön

Siinä tapauksessa näemme asiat edelleen hieman eri tavalla. Eräskin henkilö täällä on viljellyt suht ahkerasti nimitystä "jehofiili", joka on erittäin halventava nimitys jokaisesta Jehovan todistajasta.

>Sitä vastoin jt:t kyllä pilkkaavat monia muita uskontoja ja uskovia Jeesustelijoiksi

Näin sinä sen asian varmaan haluat uskoa.

>Jeesus on niin keskeisessä asemassa muiden kristittyjen elämässä.

Jeesus on keskeisessä asemassa myös Jehovan todistajien elämässä, mutta ainoastaan siinä asemassa, jossa hänen Raamatun mukaan kuuluu ollakkin, eli Jumalan poikana ja ihmiskunnan pelastajana. Muut kristityt kun ovat Raamatun ja jopa Jeesuksen oman todistuksen vastaisesti korottaneet hänet Jumalaksi.

>Mutta näinhän se pitää mennäkin ... uskovia vihataan Jeesuksen nimen tähden.

Ketkä teitä muka vihaavat?

>>Eräskin henkilö täällä on viljellyt suht ahkerasti nimitystä "jehofiili", joka on erittäin halventava nimitys jokaisesta Jehovan todistajasta.

Hassua, minä en koe fennoskandiaa ihannoivista käytettyä fennofiili-nimitystä lainkaan halventavaksi.

Kokonaan toinen asia on, että eräs henkilö ei käytä jehofiili-nimitystä jehovantodistajista kollektiivisesti, vaan ainoastaan tilanteessa, jossa kohteen seurakuntauskottavuuskertoimen etumerkki on ilmeisen epäselvä. Se kun on käynyt vuosien varrella ilmi, että äitijärjestön katumusharjoituksiin ryömivä aika ajoin nimenomaan kiistää kaikenlaisen jehovantodistajuuskytköksen.

Jos ongelma on siinä, että jeho-prefiksi loukkaa, niin lopetan tällä istumalla jehofiili-muodon käytön ja käytän tätä seuraavasta viestistä eteenpäin Jahve-kirjoitusasusta lainattua prefiksiä. Vartiotorniseura itsekkin pitää Jahve-muotoa todennäköisemmin oikeampana kuin Jehova-muotoa.

• fiili
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Eräskin henkilö täällä on viljellyt suht ahkerasti nimitystä "jehofiili", joka on erittäin halventava nimitys jokaisesta Jehovan todistajasta.

Hassua, minä en koe fennoskandiaa ihannoivista käytettyä fennofiili-nimitystä lainkaan halventavaksi.

Kokonaan toinen asia on, että eräs henkilö ei käytä jehofiili-nimitystä jehovantodistajista kollektiivisesti, vaan ainoastaan tilanteessa, jossa kohteen seurakuntauskottavuuskertoimen etumerkki on ilmeisen epäselvä. Se kun on käynyt vuosien varrella ilmi, että äitijärjestön katumusharjoituksiin ryömivä aika ajoin nimenomaan kiistää kaikenlaisen jehovantodistajuuskytköksen.

Jos ongelma on siinä, että jeho-prefiksi loukkaa, niin lopetan tällä istumalla jehofiili-muodon käytön ja käytän tätä seuraavasta viestistä eteenpäin Jahve-kirjoitusasusta lainattua prefiksiä. Vartiotorniseura itsekkin pitää Jahve-muotoa todennäköisemmin oikeampana kuin Jehova-muotoa.

>Jos ongelma on siinä, että jeho-prefiksi loukkaa, niin lopetan tällä istumalla jehofiili-muodon käytön ja käytän tätä seuraavasta viestistä eteenpäin Jahve-kirjoitusasusta lainattua prefiksiä.

Tarkoitatko sanoa jahvefiili? Sen ei tulkittane viittaavaan uskontoon nimeltä jehovantodistajat vaan toisentyyppisiin perversioihin, vrt. nekrofiili jne.

• Breido
        Markku_Meilo kirjoitti:

>Hassua, minä en koe fennoskandiaa ihannoivista käytettyä fennofiili-nimitystä lainkaan halventavaksi.

Kävin oikein sanakirjasta tarkistamassa, löytyykö tuolla sanalle mitään merkitystä. Eipä löytynyt mitään "jehofiliaan" liittyvääkään.

Eli siis tarkoitit "jehofiilillä" Jehovan todistajuutta ihannoivaa henkilöä, joka kuitenkaan ei ole Jehovan todistaja. Hyvä tietää, sillä muuten tuon sanan helposti yhdistää pedofiliaan. Muistan jonkun jollain palstalla jopa käyttäneen Jehovan todistajasta, joka paljastui pedofiiliksi, juuri nimitystä "jehofiili". Luulin sinun tarkoittavan sitä samaa, joten pahoittelen väärinkäsitystä.

• Markku_Meilo
        fiili kirjoitti:

>Jos ongelma on siinä, että jeho-prefiksi loukkaa, niin lopetan tällä istumalla jehofiili-muodon käytön ja käytän tätä seuraavasta viestistä eteenpäin Jahve-kirjoitusasusta lainattua prefiksiä.

Tarkoitatko sanoa jahvefiili? Sen ei tulkittane viittaavaan uskontoon nimeltä jehovantodistajat vaan toisentyyppisiin perversioihin, vrt. nekrofiili jne.

>>Tarkoitatko sanoa jahvefiili?

En tarkalleen ottaen tarkoita.

>>Sen ei tulkittane viittaavaan uskontoon nimeltä jehovantodistajat vaan toisentyyppisiin perversioihin, vrt. nekrofiili jne.

Minä en pidä jehovantodistajuutta "toisentyyppisenä" perversiona, siis en pidä perversiona lainkaan. Tulkintoja saa kukin tehdä vaikka urakalla ja laskuun.

• Markku_Meilo
        Breido kirjoitti:

>Hassua, minä en koe fennoskandiaa ihannoivista käytettyä fennofiili-nimitystä lainkaan halventavaksi.

Kävin oikein sanakirjasta tarkistamassa, löytyykö tuolla sanalle mitään merkitystä. Eipä löytynyt mitään "jehofiliaan" liittyvääkään.

Eli siis tarkoitit "jehofiilillä" Jehovan todistajuutta ihannoivaa henkilöä, joka kuitenkaan ei ole Jehovan todistaja. Hyvä tietää, sillä muuten tuon sanan helposti yhdistää pedofiliaan. Muistan jonkun jollain palstalla jopa käyttäneen Jehovan todistajasta, joka paljastui pedofiiliksi, juuri nimitystä "jehofiili". Luulin sinun tarkoittavan sitä samaa, joten pahoittelen väärinkäsitystä.

>>Kävin oikein sanakirjasta tarkistamassa, löytyykö tuolla sanalle mitään merkitystä. Eipä löytynyt mitään "jehofiliaan" liittyvääkään.

Et löytänyt sanakirjastasi fennofiiliä? Onko sanakirjasi vanhempikin, nimittäin fennofiili on uudempi sana ja korvannut aiemmin käytetyn sanan fennomaani.

Missä muuten olettaisit uudissanojen olevan ensimmäiseksi esillä, sanakirjoissa vai vapaamuotoisemmassa käytössä?

>>Muistan jonkun jollain palstalla jopa käyttäneen Jehovan todistajasta, joka paljastui pedofiiliksi, juuri nimitystä "jehofiili". Luulin sinun tarkoittavan sitä samaa, joten pahoittelen väärinkäsitystä.

Kouluja juuri miltei ollenkaan käymättömänä minun on äärimmäisen vaikea ymmärtää miksi tässä yhteydessä jollekin voisi yleensäkään syntyä nimenomaan pedofilia-mielleyhtymä.

• noin!

Ei teitä kukaan vainoa, en usko! Olette varmaan tavan ihmisiä oikeesti. Tuo teidän omituinen oppi herättää meissä muissa todella vastenmielisen tunteen sitä OPPIA kohtaa, ei teitä!!! Jumala rakastaa myös teitä, kuten meitä kaikkia muitakin pakanoita, ei meillä ole eri arvoa hänen silmissään! Rakastakaamme toisamme!!! Ja millä rakkaudella, ..sillä jolla Hän rakasti meitä, antaen meidän syntimme anteeksi, että mekin antaisimme...jne...

• on se
        vainojako kirjoitti:

Käsittäisin kristittyjen vainoamisen vähän eri tavalla, kuin netin bittiavaruuten heitettyinä sinänsä tyhminä solvauksina. Galigula ja Nero syöttivät kristittyjä areenalla leijonille heidän kristillisyytensä tähden. Ainakin aikaisemmin useissa muhametilaisissa maissa Allahista luopumisen (uskoon tulon) tuomiona oli kuolema. Heitä on syötetty pedoille, kivitetty, poltettu elävänä (esim. Huss keskiajalla) heidän kristillisyytensä tähden. Tätä voisi sanoa vainoamiseksi. Jos minä kirjoittaisin (ikinä en ole kirjoittanut, enkä varmaan kirjoita)jehiksistä niin törkeästi kuin ikinä osaan ja keksin, en pitäisi sitä vainoamisena. Se olisi vain sivistymättömän ihmisen vittuilua.
        Netin keskustelupalsta ei täytä Raamatun ennustusta vainoamisesta.

Eli ihmisiä vainottiin raamatun aikoina ja varmaan vieläkin SYDÄMESTÄ lähtevän uskon takia, eli sen joka ei ole tästä maailmasta lähtöisin. Ihminen, joka luottaa oikeasti Jumalaan, ja hänen johdatukseensa, joutuu antamaan elämänsä Hänelle kokonaan, ja siten joutuu vainotuksi. Ei jt.llä ole sellasita pelkoa vainotuksi tulemiseksi... ei..ei. Ne ovat aivan eri asioita!!!!

• Breido
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Kävin oikein sanakirjasta tarkistamassa, löytyykö tuolla sanalle mitään merkitystä. Eipä löytynyt mitään "jehofiliaan" liittyvääkään.

Et löytänyt sanakirjastasi fennofiiliä? Onko sanakirjasi vanhempikin, nimittäin fennofiili on uudempi sana ja korvannut aiemmin käytetyn sanan fennomaani.

Missä muuten olettaisit uudissanojen olevan ensimmäiseksi esillä, sanakirjoissa vai vapaamuotoisemmassa käytössä?

>>Muistan jonkun jollain palstalla jopa käyttäneen Jehovan todistajasta, joka paljastui pedofiiliksi, juuri nimitystä "jehofiili". Luulin sinun tarkoittavan sitä samaa, joten pahoittelen väärinkäsitystä.

Kouluja juuri miltei ollenkaan käymättömänä minun on äärimmäisen vaikea ymmärtää miksi tässä yhteydessä jollekin voisi yleensäkään syntyä nimenomaan pedofilia-mielleyhtymä.

>Et löytänyt sanakirjastasi fennofiiliä? Onko sanakirjasi vanhempikin, nimittäin fennofiili on uudempi sana ja korvannut aiemmin käytetyn sanan fennomaani.

Ei, vaan en löytänyt sanaa "jehofilia" mistään. Enhän minä mikään sivistyssanojen asiantuntija ole, joten ajattelin tarkistaa että löytyykö sille oikeasti joku merkitys vai onko pelkästään joku hatusta vedetty "hellittelynimi".

>Kouluja juuri miltei ollenkaan käymättömänä minun on äärimmäisen vaikea ymmärtää miksi tässä yhteydessä jollekin voisi yleensäkään syntyä nimenomaan pedofilia-mielleyhtymä.

Minulla ainakin tuli mieleen juuri sen vuoksi, että joku sukkelakielinen neropatti käytti jostain pedofiilistä, joka sattui olemaan Jt, nimitystä "jehofiili".

• uskovat

Uskoo sitten vaikka mihinkä, niin ainahan sitä parjataan.. Kyllä vapaita suuntiakin parjataan jatkuvasti. Mutta niin parjataan kaikkia vieraitten uskontojen edustajiakin. Turha sitä on marttyyrin osaa vetää..

• Minuakin

parjataan ja katsotaan viistoon, kun en ravintolassa käydessä ota olutta tms. En ole hyväksytty joukkoon, sillä olen erilainen. En kuitenkaan siitä tietysti loukkaannu, sen on minun valinta. Arvostan ja kunnioitan siti toisten elämää, vaikka käyttävätkin kys. juomia, se on heidän asia. Olen saanut kuulla kyllä monesti loukkaaviksi tarkoitettuja lauseita, mutta mitä tuosta... Ei nämä asiat ole mitään VAINOA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      104
      1383
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1267
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      133
      995
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      934
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      857
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      833
    7. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      777
    8. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      75
      770
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      59
      764
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      754
    Aihe