Avoin keskustelu

SikurLiina

Tämän keskustelun tarkoituksena ei ole hakea syyllistä, eikä edes yleissyyllistä, tai ketään, jota sormella osoitettaisiin.

Tarkoitus on nyt avoimesti keskustella kaikesta tuosta, mikä nyt peittyy luulotteluun ja asioden peittelyyn.

On surullista ja harmillista, että tällä palstalla jo pitempään kirjoittaneet poistuvat kohta yks kerrallaan loppuun saakka uupuneina tähän mörköilmapiiriin.

On käsittämätön väite, etteikö uusia kirjoittajia olisi täällä vastaanotettu.On totta ,että kullekkin palstalle muodostuu omanlaisensa ilmapiiri kaikesta siitä, mitä kirjoitetaan ja kaikkien niiden ihmisten yhteisestä energiasta, jotka samalla palstalla kommunikoivat ja keskenään ajatuksia ja tunteita jakavat.

Mutta nyt ollaan, kuin veden jakajalla.Selvää viivaa on mahdotonta vetää. Kuitenkin jonkinlainen sietorajan ylitys on jo tapahtunut.

En kyllä parhaalla tahdollanikaan näkisi parhaimpana vaihtoehtona kaikkien muiden vakikirjoittajien poistumista takavasemalle ja tämän kaikkien kukkien rehotuksen jatkuvan yltiöpäisenä nokkospehkona.

Voimme toki verrata itseämme ihmisinä luontoon.Luonnollakin on kuitenkin oma puolustusjärjästelmänsä.Se, jopa saattaa toimia paljolti tarkoituksenmukaisemmin, kuin meillä ihmisillä.Mutta, koska olemme ajattelevia olentoja, niin tarkoitus ei nähdäkseni voi olla, että kuittaisimme selvästi näkemämme epäkohdat ja vääristymät kääntämällä niille vain selkämme.

Tämä kääntelehtiminen ei ainakaan minulle enää tunnu sopivan. Joten päätin aloittaa avoimen keskustelun tilanteesta, joka on mittasuhteissaan jo super mörkö.

Katsotaan nyt, kuinka sotku selvitetään!

34

7980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aliisa

tästä kaffee-palstasta on nyt saanut käsityksen,että tää on sisäpiirijuttu,tänne ei kaivata uusia!!!

• SikurLiina

..alkuperää,mutta perustelisitko sen jotenkin järkeen menevästi, ettei se jäisi ainostaan ilmaan huudetulta luulotteluna.

• aliisa
        SikurLiina kirjoitti:

..alkuperää,mutta perustelisitko sen jotenkin järkeen menevästi, ettei se jäisi ainostaan ilmaan huudetulta luulotteluna.

että jos ja kun tulee uusi keskustelija tänne,häntä kohdellaan kuin ilmaa,tai hänelle vastaillaan hyvin ilkeästi ja muutamat "ns"vakkarit täällä keskustelevat vain ja ainoastaan keskenään täällä huomoioimatta muita.en nyt mitenkään tarkoita itseäni,olen vain tälläinen palstalta palstalle kiertolaisen elämää viettävä.mutta juuri tässä kierrellessäni olen huomioinut tälläsii pikkujuttuja.täällähän on hyvin monet aloituksetkin kuin chattailuu parin(ehkä kolmenkin) keskustelijan kesken

• SikurLiina

..Taikis on ollut täällä eniten, kuin palstaemo*, joka on puhutellut tulokkaita hellästi ja pöyhinyt pesänkin valmiksi sanamunintaa* varten.

Mutta häntäkin jotkut puskaajat mollasivat yltiöystävällisyydestä.

Itse olen kuulunut maltillisiin uusien vastaanottajiin. Olen katsastanut ensin, millaista tekstiä syntyy ja vasta sitten lähtenyt puhuttelemaan.

• SikurLiina
        aliisa kirjoitti:

että jos ja kun tulee uusi keskustelija tänne,häntä kohdellaan kuin ilmaa,tai hänelle vastaillaan hyvin ilkeästi ja muutamat "ns"vakkarit täällä keskustelevat vain ja ainoastaan keskenään täällä huomoioimatta muita.en nyt mitenkään tarkoita itseäni,olen vain tälläinen palstalta palstalle kiertolaisen elämää viettävä.mutta juuri tässä kierrellessäni olen huomioinut tälläsii pikkujuttuja.täällähän on hyvin monet aloituksetkin kuin chattailuu parin(ehkä kolmenkin) keskustelijan kesken

..on esiintynyt tuota keskinäistä sättäilyä.
        Kaffeella on ollut yleisempää, että porukalla osallistutaan hauskanpitoon.

Toisekseen, en tiedä odottavatko tulokkaat muiden jo pitempään kirjoittaneiden heti ensimmäisestä komentista leväyttävän punaista mattoa?

Enkä ymmärrä sitäkään, mikseivät ne kirjoittajat, jotka enemmän tekstiä tuottavat saisi keskinäistäkin
        komentoimista harjoittaa.

Jos haluaa päästä yhteiselle aterialle*, niin mukaan on vain tultava, vaikka tuolinsa itse pöytään kantaen. Kiinostaviin aloituksiin otetaan kantaa, olipa ne sitten minkä ufon tahansa kirjoittamia.

Inhimillistä on myöskin tuntea sukulaissieluisuutta ja miksi se olisi täällä sen vieraampi ilmiö, kuin missään, missä ihmiset keskenään kommunikoivat.

• SikurLiina kirjoitti:

..Taikis on ollut täällä eniten, kuin palstaemo*, joka on puhutellut tulokkaita hellästi ja pöyhinyt pesänkin valmiksi sanamunintaa* varten.

Mutta häntäkin jotkut puskaajat mollasivat yltiöystävällisyydestä.

Itse olen kuulunut maltillisiin uusien vastaanottajiin. Olen katsastanut ensin, millaista tekstiä syntyy ja vasta sitten lähtenyt puhuttelemaan.

samaa mieltä...Taikis on kyllä huomaavainen...:)

• voi*

muodostaa taas oman sisäpiirin, vai eikö voi? Kuuluta kaikkia uusia ketjuusi keskustelemaan jne.

• Jermu

Tuli mieleen
      1. Kaikki mahtuu kirjoitteleen.
      2. Ei vois vähempää kiinnostaa, onko uusi vai vanha. Mä kirjoittelen sinne mihin huvittaa. (Tottakai tutun nikin juttua ekana selaa)
      3.Poistot ja sen sellaiset. Poistakoot niin paljon kun huvittaa. Mutta sitten kannattaa ajatella, kannattaako kirjailla, jos sen kuitenkin itse poistaa. (Toiset miettii varmasti kanssa, kannattaako vastata, kun "toi poistaa ne kuitenkin")
      4.Kaikki turhat avaukset pois. Sellaiset, missä joku esittelee kissankuviaan ja ei synny keskustelua..pois vaan. Ne on nähty ne kuvat ja se siitä. Siis, avauksen voi tehdä vaikka siitä kissankuvasta, mutta olis turha odottaa sen jäävän palstalle ikuisesti, jos siitä kissasta ei synny keskustelua. Se "mitäs sulle kuuluu" ei riitä tuolla silloin.
      5.Joka leikkiin lähtee, se leikin kestäköön. Tällä viittaan tuohon edestakaiseen souteluun ja huopaamiseen mm. "kuka poisti ja eniten"

• Maron

kirjoitat ihan asiaa!

• Jermu

Mikä ihme tässä palstassa on vikana, kun pyydellään anteeksi ja sanaillaan tuosta "syyllisyydestä" koko ajan...Vitsi vitsi, vaikka puolet tottakin.
        Tarkoitan, ettet sinä ketään syyllistä sanomalla mielipidettäsi jostain asiasta. Tää palsta on siitä kummallinen, että jos sanot jostain asiasta jotain, se muuttuukin monen lukijan mielessä arvosteluksi kirjoittajasta...Ja sen jälkeen homma on selvä. Kirjoitin oman vastukseni avaajalle, en ajatellut sinua sillä..Huomaatko eron vastuksessani.

• aliisa
        Maron kirjoitti:

kirjoitat ihan asiaa!

tossa jermun kirjoituksessa oli kaikki kohdallaan!!

• mirrin kuvat

kiinnosta Jermua. Oliskohan Jermussa sittenkin enemmän tyttöä kuin poikaa:DDDDDDDDDD

• Kaiva

se palstapippelisi esiin ja siemennä muutama uusi hyvä idea niin taas alkaa Lyytikin kirjoittelemaan :))

• hämärä tapaus

Jostain syystä muistikuviini historian havinasta on jäänyt sanaton vaatimus, että kirjoitusoikeus palstalle olisi pitänyt "ostaa, anella tai ruikuttaa"?

• Jermu

Voipi olla jotain juttuja ennen meitsin tänne tuloa. Multa ei ole kukaan tullut ainakaan vaatimaan mitään, edes sanattomasti.

• SikurLiina

...sanaton vaatimus!
        Jos tuollaista lakipykälää ei missään ole näkyvillä, niin luokittelisin luulotteluun kuuluvaksi.

Tuskimpa täällä kukaan muu, kuin ylläpidollinen puoli pystyy ketään kirjoittajaa estämään tekstiään esille tuomasta-----vai?

• hämärä tapaus
        SikurLiina kirjoitti:

...sanaton vaatimus!
        Jos tuollaista lakipykälää ei missään ole näkyvillä, niin luokittelisin luulotteluun kuuluvaksi.

Tuskimpa täällä kukaan muu, kuin ylläpidollinen puoli pystyy ketään kirjoittajaa estämään tekstiään esille tuomasta-----vai?

Sinä tiedät satavarmasti mistä tässä nyt puhutaan.

• SikurLiina
        hämärä tapaus kirjoitti:

Sinä tiedät satavarmasti mistä tässä nyt puhutaan.

..olen kyllä pitänyt itseäni täysin satavarmasti omista tietämisistäni, tunteistani ja ajatuksistani kyvyllisenä puhumaan ja täysin vastuullisesti myös vastaamaan.

Se mitä ilmoitat minun tietävän tuntuu kummalliselle väitteelle.

Mitäs jos nyt ilmaiset asiasi suoraan.Ihan teet sen tässä kaikkien lukevien silmien alla. Aivan satavarmasti vastaan suoraan, jos on mihin vastata.
        Tässä tapauksessa tuo komenttisi on ainoastaan erittäin kyseenalainen väittämä minun tietämisistäni.

• hämärä tapaus
        SikurLiina kirjoitti:

..olen kyllä pitänyt itseäni täysin satavarmasti omista tietämisistäni, tunteistani ja ajatuksistani kyvyllisenä puhumaan ja täysin vastuullisesti myös vastaamaan.

Se mitä ilmoitat minun tietävän tuntuu kummalliselle väitteelle.

Mitäs jos nyt ilmaiset asiasi suoraan.Ihan teet sen tässä kaikkien lukevien silmien alla. Aivan satavarmasti vastaan suoraan, jos on mihin vastata.
        Tässä tapauksessa tuo komenttisi on ainoastaan erittäin kyseenalainen väittämä minun tietämisistäni.

Saakin jäädä mielestäsi "kyseenalaiseksi".
        Kirjoitusintoista jatkoa Sinulle, edelleen!

• SikurLiina
        hämärä tapaus kirjoitti:

Saakin jäädä mielestäsi "kyseenalaiseksi".
        Kirjoitusintoista jatkoa Sinulle, edelleen!

Sovitaanko, että mielestäni on edelleenkin omani ja sinun mielestäsi taas sinun omasi.

Ellet sitten satu olemaan haamuminäni, tai kaksoisolentoni, joka on yhteiskytkennässä aivoihini ja ajatuksiini?

..."hämärään pehmeään ..sinun luoksesi nyt minä jään" *laulelee*

• naitu_naikkonen

kuinka ihmeessä aatellaan, että minä provoilen tai vittuilen tai väittelen tai ilkeilen???

Kyllähän minä ihan tosissanikin olen, välillä.

Olen kokeillut eri palstoja ja chattejakin, joten ei tämä kyssäri yksittäin tänne kuulu, mutta täältä kaikki alkoi ja tänne kaikki päättyi (toi loppu nyt vaa kuulosti hyvältä)

Veikkaanpa itse

a) ei kukaan vastaa
      b) ei kukaan ota tosissaan
      c) joku tulee tinttasee

• naitu_naikkonen

tänne tulin ja tänne jään ja täältä en poistu.

Nyt kyllä poistun ja enkä nyt kerinnyt saamaan, kuin oman avoimen vastaukseni, mutta toivossa on hyvä elää ja palaan katsomaan illalla vastaus jonoa.

• PIrre*
        naitu_naikkonen kirjoitti:

Nyt kyllä poistun ja enkä nyt kerinnyt saamaan, kuin oman avoimen vastaukseni, mutta toivossa on hyvä elää ja palaan katsomaan illalla vastaus jonoa.

*hekotusta*

• sinä kekisitkin...
        naitu_naikkonen kirjoitti:

..vastaamaan itse itsellesi. *nauraa*
        Mutta usko huviksesi, niin itsensäkkin kanssa pääsee hyvään väittelyyn, niin halutessaan.

• naitu_naikkonen kirjoitti:

hehheh sun profiililles, kiva ku keksit ihan ite, vai auttoko joku fiksumpi, kenties, sanojen valinnassa.
        Istu ja pala, ja pysy mukana.

• max-life

Jokunen nimimerkki kohtaa täällä päivittäin. Heillä saattaa olla takanaan jo pitkäkin keskusteluhistoria. Jo muutamasta sanasta tai lauseesta he ymmärtävät enemmän toisen sanomasta kuin joku, jolla ei tietoa nimimerkkien aiemmista keskusteluista.

Kauan kirjoittaneet nauttivat kirjoittamisesta ja saamastaan huomiosta, miksi he muuten kirjoittaisivatkaan? Toisaalta huomion saamisesta on tullut heille itsestään selvyys ja jotkut erehtyvät luulemaan, että jos joku muukin saa huomiota, niin se olisi häneltä itseltään pois.

Paikalle saapuu uusi nimimerkki. Vastaanotto (luonnollisesti) on ystävällishenkinen ainakin silloin, jos tulija siinä hengessä tullut. Kuherruskuukausi, mikä ei taida olla kuukauden mittainen, päättyy kuitenkin aikanaan. Tulija saa kenties hiukan nenäkkäämmän kommentin ja se, että ensimmäiset kommentit olivat kovin ystävällisiä vain lisää kontrastia ja saa nenäkkään kommentin tuntumaan ilkeydeltä. Joku tulija taas kokee jo pelkän kommentoimattomuuden ilkeytenä, saattaa provosoitua ja sanasota on valmis.

Ja niin on taas tullut aika uuden kommentoijan ottaa vastaan legendaarisen piirisyyttäjän virka.

Näitä punaniskoja piirisyyttäjiä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Piirisyyttäjän toimenkuvahan on miettiä ja tutkia, mitkä nimimerkit kuuluvat sisäpiiriin, mitkä taasen johonkin muuhun. Piirisyyttäjä vajoaa epäluuloisuuden suohon ja kokee, että häntä vainotaan, että häntä ei kelpuuteta.

Kirjoittaessani ensimmäisiä tarinoita, oli vastaanotto parin ensimmäisen kohdalla lämmin. Sitten honey moon oli edetty ja palstanneitsyt komiasti korkattu. Olikohan kolmas vai neljäs juttu, johon kommentteja tuli muistaakseni 5..6 ja jokainen kielteinen. "Ei noita sun juttujas jaksa kukaan lukea. Ala vetää" oli niiden henki. Jatkoin kirjoittelua ja hiljalleen kommenttien sävy tasottui. Ne olivat ja ovat sekä myönteisiä että kielteisiä.

Piirisyyttäjille tiedoksi, että kyse on jostain erikoisesta ja tiettyä kaavaa noudattavasta reaktiosta, se lienee ihmisyydessä? Ensin myönteisyyttä, sitten kielteistä ja lopuksi meno tasottuu. Varsinaisista sisäpiireistä tms ei ole kyse, ainakaan minun mielestäni. Jos nimimerkki vaan jaksaa jatkaa tyylillään eikä tieten tahtoen pyri vain rikkomaan, niin homma hoituu.

Särmää saa ja pitää olla, mutta eiköhän jokainen kykene melko hyvin arvioimaan, milloin mennään mauttomuuden puolelle. Ja ihmiset muistavat mauttomuudet yllättävän kauan eli jos tänään olet mauton, huomenna myönteinen niin se ei tarkoita, että ylihuomenna kaikki ajattelevat sinun olevan myönteinen. Ehkä juuri siksi nimimerkitkin vaihtuvat niin usein...?

Omalla kohdallani kirjoittaminen todellakin aaltoilee. Kuukausiin ei ole tullut juuri kirjoiteltua ja kirjoittelemattomuuteni syy ei ole palstanhengessä, henkilöissä tai missään muussakaan salaliitto-teoriassa. Tämä on kuitenkin vaan mukavaa ajankulua ja kuten asiat elämässä muutoinkin, joskus nappaa enemmän joskus vähemmän. Uskon asian olevan monella ns vakkarilla samankaltainen. Niin, kait vakkari sitten olen... aika kauanhan tänne on tullut naputeltua. =)

• Pirre*

seleväjärkinen immeinen siinä*

• SikurLiina

..hmm...punaniskaisesta piirisyyttäjästä neitsyyden korkkaamiseen ,itsestään selvänä huomion keskipisteenä ja muilta pois ---öh...siis eiku itseltään pois....luulottelusta särmäiseen hiertymiin saakka. Huh! 'henkäisee väliin*.

Ajan kuluttamisesta olen särmikkäästi eri mieltä, siis tarkoittaen tietty, vain itseäni koskien.
        Aika kuluu" rattoisasti vaikkapa vain kultasadetta aallokossa tuijotellen.Tai istuskellen katukahvilassa kuunnellen niitänäitä, tai katsellen kesäihmisten kansainvaellusta. Se vierii vaikka rentona loikoisin nurmikolla ja selaisin pilvien kertomuksia.

Miksi sitten olen täällä ja naputtelen näitä komentteja ja kiskaisen aloituksiakin?
        Kirjoittaminen on enimmäkseen nautinnollista. Ellei se olisi sitä, niin tuskin väkisinkään vaivautuisin.
        Itselleen voi kirjoittaa vaikkapa päiväkirjoja.Mutta salaa saattaisi toivoa , jonkun niitäkin salaisesti lukevan.
        Täällä kirjoitan myös siksi, että saan toisinaan erittäin kiinnostavia vastineita omille ajatuksilleni.
        Myöskin siksi, että työssäni olen ilman työtovereita, johtuen ammatistani. Tämän kirjoittamisen täällä koen yhtenä sosiaalisena kontaktina, vaikkakin kasvottomasti".
        Kirjoittaminen on minulle tärkeää.Se on ollut jo silloin, kun en edes näistä palstoista mitään tiennyt. Sen tärkeyttä ei ole mitkään vähättelyt, tai ajanvietteelliset näkemykset pystyneet vähemmäksi tekemään.

Tuohon neitsyyden korkkaukseen ---uh...(ei voi olla huvittumatta)...No, kun aikoinani ummikkona palstoille eksyin, tai oikeastaan pahimpaan myllytykseen:Hakkikselle, niin neitseellisyys lähti tukka tulessa. Pää kääreissä ja tuskin kynnelle kykenevänä hortoilin kainalosauvoineni sanaviidakossa saaden kokea elämysmatkailua nahka karrella.

En tokikaan halua tällä ilmaista, että uusiot" ois rökitettävä samalla mitalla.Mutta sisua se vaati jopa minulta, kun vuoroin päätäni koristettiin pyhimyskehällä ja toisaalla kaivettiin maakin jalkojen alta.Kunnes taas tönäistiin rovion roihuun. Sain luokittelussa ja Toppilistoilla aina viimeisimmät sijaukset , jos edes niitäkään.

Miksi sitten jäin ja kirkasotsaisena" naputtelin tekstiä kaikesta huolimatta? Voisi kait kysyä, miks ihminen yleensä haluaa valloittaa sen itselleen tuntemattoman ja saada vaikka lipun liehumaan kuuhunkin saakka? Tähän samaan ihmislajiin tunnen samaistuvani ja mitempäs siitä niin poikkeuksellinen olisinkaan.

Eikä minulla mitään salattavaa ole edes nikkihistoriikissani. Anonyyminä aloitin, NainenKirjoittaa rekistöröidyin ja yhden palsta pölläkän yhteydessä minulle kasteessa" annettiin Carmenitan nimi.
        Halusin kuitenkin oman näköiseni nikin.Niimpä sitten rekistöröin tämän SikurLiinan, jonka historiikkiin nyt eniten omanani koen. Tämä nimi liittyy satujen saareen ja tarinoiden hellästi avutuviin salaisuuksiin.

----tuli pitkästi , mutta en tiennyt ,mistä pätkäistäkkään-----

• SikurLiina
        SikurLiina kirjoitti:

..hmm...punaniskaisesta piirisyyttäjästä neitsyyden korkkaamiseen ,itsestään selvänä huomion keskipisteenä ja muilta pois ---öh...siis eiku itseltään pois....luulottelusta särmäiseen hiertymiin saakka. Huh! 'henkäisee väliin*.

Ajan kuluttamisesta olen särmikkäästi eri mieltä, siis tarkoittaen tietty, vain itseäni koskien.
        Aika kuluu" rattoisasti vaikkapa vain kultasadetta aallokossa tuijotellen.Tai istuskellen katukahvilassa kuunnellen niitänäitä, tai katsellen kesäihmisten kansainvaellusta. Se vierii vaikka rentona loikoisin nurmikolla ja selaisin pilvien kertomuksia.

Miksi sitten olen täällä ja naputtelen näitä komentteja ja kiskaisen aloituksiakin?
        Kirjoittaminen on enimmäkseen nautinnollista. Ellei se olisi sitä, niin tuskin väkisinkään vaivautuisin.
        Itselleen voi kirjoittaa vaikkapa päiväkirjoja.Mutta salaa saattaisi toivoa , jonkun niitäkin salaisesti lukevan.
        Täällä kirjoitan myös siksi, että saan toisinaan erittäin kiinnostavia vastineita omille ajatuksilleni.
        Myöskin siksi, että työssäni olen ilman työtovereita, johtuen ammatistani. Tämän kirjoittamisen täällä koen yhtenä sosiaalisena kontaktina, vaikkakin kasvottomasti".
        Kirjoittaminen on minulle tärkeää.Se on ollut jo silloin, kun en edes näistä palstoista mitään tiennyt. Sen tärkeyttä ei ole mitkään vähättelyt, tai ajanvietteelliset näkemykset pystyneet vähemmäksi tekemään.

Tuohon neitsyyden korkkaukseen ---uh...(ei voi olla huvittumatta)...No, kun aikoinani ummikkona palstoille eksyin, tai oikeastaan pahimpaan myllytykseen:Hakkikselle, niin neitseellisyys lähti tukka tulessa. Pää kääreissä ja tuskin kynnelle kykenevänä hortoilin kainalosauvoineni sanaviidakossa saaden kokea elämysmatkailua nahka karrella.

En tokikaan halua tällä ilmaista, että uusiot" ois rökitettävä samalla mitalla.Mutta sisua se vaati jopa minulta, kun vuoroin päätäni koristettiin pyhimyskehällä ja toisaalla kaivettiin maakin jalkojen alta.Kunnes taas tönäistiin rovion roihuun. Sain luokittelussa ja Toppilistoilla aina viimeisimmät sijaukset , jos edes niitäkään.

Miksi sitten jäin ja kirkasotsaisena" naputtelin tekstiä kaikesta huolimatta? Voisi kait kysyä, miks ihminen yleensä haluaa valloittaa sen itselleen tuntemattoman ja saada vaikka lipun liehumaan kuuhunkin saakka? Tähän samaan ihmislajiin tunnen samaistuvani ja mitempäs siitä niin poikkeuksellinen olisinkaan.

Eikä minulla mitään salattavaa ole edes nikkihistoriikissani. Anonyyminä aloitin, NainenKirjoittaa rekistöröidyin ja yhden palsta pölläkän yhteydessä minulle kasteessa" annettiin Carmenitan nimi.
        Halusin kuitenkin oman näköiseni nikin.Niimpä sitten rekistöröin tämän SikurLiinan, jonka historiikkiin nyt eniten omanani koen. Tämä nimi liittyy satujen saareen ja tarinoiden hellästi avutuviin salaisuuksiin.

----tuli pitkästi , mutta en tiennyt ,mistä pätkäistäkkään-----

..unohdin mainita, että eilen kävin iltasella nauramassa sydämeni kyllyydestä yhdellä mainitsemattomalla palstalla. Pään paketointi" tapahtui ihankin muista syistä, kuin tuo hakkis rytistyksen aiheuttama.

Se huumori, vain osui kohdilleen, niin kuin tuo täällä sinun eilinen aloituksesikin uudesta työntekijästä.

Joten lisäisin palstalla sinnitelyn listaani nauramisen hervottoman ihanuuden.

Tosin täällä kaffeella ei ole viimeaikoina paljoa naurattanutkaan.

• Judge

Näkemykseni on, ettei syytöntä osapuolta ole. Alatyylin taitajia löytyy niin vakiokirjoittelijoista kuin tuoreemmistakin palstatuttavuuksista. Totean lisäksi, että nyt on kyllä tehty kärpäsestä härkänen.

Jos rivien välistä lukeminen olisi vähäisempää ja "vakkari/ei vakkari"-termistön käyttö hiipuisi, voitaisiin saada aikaan välirauha. Pysyväänhän ei usko kukaan. Paitsi Miss Maailma. Mutta hänhän ei tänne kirjoittele.

• ihmettelix

viittaan lauseeseesi: "En kyllä parhaalla tahdollakaan näkisi parhaimpana vaihtoehtona kaikkien muiden vakikirjoittajien poistumista takavasemmalle ja tämän kaikkien kukkien rehotuksen jatkuvan yltiöpäisenä nokkospehkona."

No mikä sitten tilanteen korjaamiseksi olis paras vaihtoehto, sitä varmaankin pitäisi kysyä niiltä jotka ovat poistuneet palstalta. Sellainen mielikuva on että osa palstan vakkareista on poistunut palstalta uusien kirjoittajien vuoksi.
      Aivan oikeasti en voi käsittää tätä tilannetta, karpäsestä on tehty HÄRKÄNEN. Jokaisella on vapaus kirjoittaa missä haluaa ja kenelle haluaa, tai olla kirjoittamatta, niin halutessaan.

Aina tällaista syntyy silloin kun joku uusi tulee palstalle ja jo tuolla kirjoitinkin jossain ketjussa valtataistelusta ja siitä että lopulta käy niin että uusi poistuu palstalta. Mielestäni myös se osoittaa tiettyä heikkoutta olla jonkin porukan jäsen niin tiukasti että omaksuu yhteiset mielipiteet ja säännöt, se rajoittaa olemasta oma itsensä ja rajoittaa vapautta toimia oman tahtonsa mukaan.

Ja jos on jotain henkilökohtaista jotain tai joitakin kirjoittajia kohtaan niin miksi pitää poistua koko palstalta, aivan kuin kaikki muutkin olisivat syyllisiä. Vakkarit ovat usein neuvoneet puskiin että kun joku kirjoittaja ärsyttää niin jättää lukematta ja kommentoimatta. Nyt voisivat sitä samaa neuvoa noudattaa itsekkin.

• Katsellut samaa

jo muutaman vuoden. Kovaa on aina ollut kilpailu palstakuninkuudesta ja -kuningattaren asemasta. Pyöröovet ovat paukkuneet, nikkejä vaihdeltu ja puskat kahisseet. Mutta jos jos raskaan sarjan nyrkkimestareista sanottiin "they never come back", voidaan palstapieruista sanoa "they always come back". Naama pestynä, paita vaihdettuna, lippis käännettynä ja ihan pokkana mutta sieltä ne aina tulevat. Kyllä tämä addikti aina elämän voittaa.

• ihmettelix

tämä oli päivän paras...*nauraa*

• kuolemaan
        ihmettelix kirjoitti:

tämä oli päivän paras...*nauraa*

rupea, kyllä sinuakin täällä vielä tarvitaan.

Ketjusta on poistettu 170 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe