Olen seurannut mm. lestadiolaisten palstaa. He puhuvat avainten vallasta. Eli Jeesus antoi Pyhän Hengen opetuslapsilleen, ennen kuin meni itse Taivaaseen. Jeesus sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Keiden synnit te anteeksi annatte, ne ovat anteeksi annetut. Keiden synnit te pidätätte, ne ovat pidätetyt."
Miten tuohon tulisi suhtautua? Eikö ihminen voi saada armoa ilman toista uskovaista, jolla on nämä "avaimet"?
Haluan nyt tietää totuuden Raamatusta!
Avainten valta
105
3354
Vastaukset
- ajankohta
Jeesus sanoi, että Pyhä Henki lähetetään vasta sen jälkeen, kun Hän itse on noussut taivaaseen.
Joh. 3:27
Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta."
12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Ihminen voi julistaa toiselle tiedoksi, että synnit on annettu anteeksi. Daavid sai synnin anteeksi, mutta syntiä seurasi rangaistus.
13 Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
14 Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."
15 Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti. - ole..........
Ei totuus ole varmuudella raamatussa joka valitettavasti on väärennetty moneen kertaan ja alkuperäisen Jumalan sanan menetimme kun nykyiset kristityt murhasivat ja muutenkin eliminoivat pois Jeesusta seuranneiden tiedot. Nykyisen raamatun sisältöön ovat sotia voittaneet ja eri hallitsijat vaikuttanet mutta raamatussa on osittain Jumalan sanaakin.
on se luulo, että ihminen ei ilman toista ihmistä voi saada syntejänsä anteeksi - samoin kuin sekin, että hän ne saisi anteeksi siten, että joku ne hänelle latelee anteeksiannetuiksi.
Täysin väärinymmärrettyä tulkintaa kaikki, ihmistouhua, petosta!
Tietenkin kutsu ensin tulee kuulla joltakin tai lukea, ennenkuin sen voi vastaanottaa, mutta tämä Jumalan välikappale on vain kuin äänitorvi, jonka kautta Jumala huutaa - ei sen enempää.
Siitä eteenpäin kuuluu tämä Jeesuksen sana:'minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku avaa oven, minä käyn hänen luoksensa sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani'.
Toisessa kohdassa sanotaan:'Me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen tykönsä asumaan.'
Ei tässä puhuta yhdestäkään ylimääräisestä välimiehestä Jeesuksen lisäksi. Ei sellaista ole, eikä saa olla!
Avainten valta Raamatussa tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että Jeesus, jolla avaimet todellisuudessa ovat (Ilm.1), puhuu palvelijansa suun kautta.
Kuka on hänen palvelijansa? Se, jonka sydämessä asuu Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Tällainen henkilö ainoastaan voi toimia Jumalan puhetorvena.
Kun Jumala puhuu, se sama puhe vaikuttaa eri tavoin eri tiloissa olevien kuulijoitten sydämissä. Katuvan ja murheellisen se päästää - jos nimittäin on Jumalan aika se tehdä.
Katumattoman se sitoo - ja tekee sen niin lujasti, että on aivan samantekevää, kuinka moni käy hänelle vapautta vakuuttelemassa. Se ei auta, jos Jumala on hänet sitonut.
Jumala sitoo, saadakseen vielä vapauttaa. Jumala yksin vapauttaa. Hän tekee sen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Ihminen vapauttaa valheeseen. Jeesus vapauttaa Totuuteen. Jonka Poika tekee vapaaksi, hän on todellisesti vapaa.- Jeesus ainoa välimies
Jumalan ja ihmisen välillä ei tarvita muita välimiehiä kuin Jeesus, ei ihmistä. Rukoile syntisi anteeksi, Jumala kuulee kaikki rukoukset.
Totta kai toinen ihminen voi vakuutella sinulle, että saat synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, mutta se ei ole ainoa keino.
Jeesus on se, joka antaa ne synnit anteeksi. Ei ihminen voi antaa syntiä kenellekään anteeksi. Olen täällä toistellut jo monta kuukautta, mutta
tekopyhitetyt vain yhä edelleen haluavat työntää
päänsä ja tunnustaa syntinsä tekopyhien
antikristusten käsien alla, ja hankkivat
päälleen vain lisää Jumalan kirousta:
"Näin sanoo Herra: - Kirottu on se mies (nainenkin),
joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan,
mies (nainenkin), jonka sydän luopuu Herrasta!
Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla,
kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla,
missä kukaan ei asu."
Kokonaan toisenlainen on sellaisen ihmisen osa,
joka kaikessa turvaa ja luottaa Herraan:
"Siunattu on se mies (nainenkin), joka luottaa
Herraan ja panee turvansa häneen!
Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka
kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää helteen
tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka
tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää,
silloinkin se kantaa hedelmää."- alkup.raimo
uskonut...Raamattu sanoo selvästi : Tunnustakaa toisillenne syntonne...jeesushan on aina siellä missä kaksi tai kolme on koolla hänen nimessään...valeudessa vaeltaminen on yhteyttä Hengessä ja toiselle uskovaiselle syntien tunnustaminen on juuri oikea rippi...jeesus ei ole missään ihketaivaassa kun ihminen katuu ja pyytää anteeksi, vaan kahden tai kolmen uskovan keskellä...Kyllä Pyhä Henki antaa snat ja varmuuden uskovalle silloin kun synnti voidaan julistaa anteeksi Jeesuksen veressä ja milloin taas pidättää!
alkup.raimo kirjoitti:
uskonut...Raamattu sanoo selvästi : Tunnustakaa toisillenne syntonne...jeesushan on aina siellä missä kaksi tai kolme on koolla hänen nimessään...valeudessa vaeltaminen on yhteyttä Hengessä ja toiselle uskovaiselle syntien tunnustaminen on juuri oikea rippi...jeesus ei ole missään ihketaivaassa kun ihminen katuu ja pyytää anteeksi, vaan kahden tai kolmen uskovan keskellä...Kyllä Pyhä Henki antaa snat ja varmuuden uskovalle silloin kun synnti voidaan julistaa anteeksi Jeesuksen veressä ja milloin taas pidättää!
miksi minut herätettiin tänään yhdessä nousevan auringon kanssa... Kun olin aikani miettinyt, miten suuri on se armo, että Jumalan aurinko Kristus saa säteillänsä paistaa sydämeen ja lämmittää, piti jo tulla tänne koneelle.Ikinä en ole tähän aikaan koneella ollut.
Mitä et olisi minusta uskonut?
Minä uskon sen kaiken, mitä Raamattu sanoo.
Synnit saa - ja on hyväkin - tunnustaa toinen toiselleen Jumalan omien kesken. Paljon apua ja lohdutusta saa ja taakka kevenee, kun on toinen Jumalan tunteva, jonka kanssa voi puhua kaikesta ja jolla on kokemusta Jumalan yhteydessä elämisestä, eikä vain sanoja.
Mutta oma, elävä yhteys Vapahtajaan on löydettävä, eikä alettava elää jonkun toisen kautta. Jeesus tulee jokaisen luokse henkilökohtaisesti - antaa kuulla äänensä ja löytää armon ja rauhan - kun on hänen aikansa.
Meille aika on aina sovelias, mutta hänellä on omat aikansa, milloin hän tulee ja ottaa kaiken kuorman pois. Jos armo olisi aina otettavissa, niinkuin useimmat uskovan nimiset tuntuvat kuvittelevan, ei meillä olisikaan Elävää Jumalaa.
Se ei ole otettavissa aina kuin apteekin hyllyltä. Jumala kasvattaa meitä kuin isä poikaansa, joka on hänelle rakas. Kasvatuksen päämäärä on se, että oppisimme pitämään Jumalan suurta Armoa siinä arvossa, joka sille kuuluu ja käsittäisimme mitä meiltä todella puuttuu, jos armo puuttuu. Näin hän kiinnittää meitä itseensä ja tekee siteet lujiksi ja kestäviksi.
Mikään kasvatus tai kuritus - tuntui se sillä hetkellä miten kovalta hyvänsä - ei ikinä nouse Jumalan vihasta, vaan äärettömästä rakkaudesta ja kärsivällisyydestä meitä kohtaan. Hän tietää minkälaista tekoa me olemme ja tahtoo uudestisynnyttää meidät elämään uutta elämää hänen yhteydessään Vapahtajan kautta.- tulee yksinäinen
ihminen ja synnintunnossaan tunnustaa vaikkapa
langenneensa pilkkaamaan ja kiroamaan ohikulkevaa
ihmistä, jota ei tunne eikä tiedä missä kyseinen henkilö asuu ja hän rukoilee Sofia Daanin kuullen:
Jeesus armahda, mitäpä Sofian suusta kuuluisi?
Onko Sofialla Jeesuksen antama avainten valta ja
miten se toimii? tulee yksinäinen kirjoitti:
ihmistä, jota ei tunne eikä tiedä missä kyseinen henkilö asuu ja hän rukoilee Sofia Daanin kuullen:
miten se toimii?hän elävälle Herralle Jeesukselle rukouksensa lähettää, niin miksi ei Herra itse hänelle myös vastausta antaisi? Oletteko tekemisissä kuolleen, voimattoman Vapahtajan kanssa?
- muukalainen 4
tulee yksinäinen kirjoitti:
miten se toimii?oletko, oletteko ajatelleet tosissanne Sofia Daanin
vastausta tähän esitettyyn kysymykseen??? - alkup.raimo
SofiaDaan kirjoitti:
hän elävälle Herralle Jeesukselle rukouksensa lähettää, niin miksi ei Herra itse hänelle myös vastausta antaisi? Oletteko tekemisissä kuolleen, voimattoman Vapahtajan kanssa?
Jeesus ole koskaan sanonut kenellekään: Jeesuksen nimessä ja veressä sinun syntisi ovat anteeksiannetut...etkö ole koskaan itse käyttänyt Jeesuksen antamia oikeuksia päästää letään synneistä...joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut?
- huomioi!
alkup.raimo kirjoitti:
Jeesus ole koskaan sanonut kenellekään: Jeesuksen nimessä ja veressä sinun syntisi ovat anteeksiannetut...etkö ole koskaan itse käyttänyt Jeesuksen antamia oikeuksia päästää letään synneistä...joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut?
Jeesus lupasi antaa tuollaisen aseman vain apostoleille.
Apostolit tekivät tehtävänsä opettaen meille kuinka asiat toimivat.
Meille muille ei annettu tuota valtaa.
Tuo oppi on ollut vallankäytön peruste kristinuskossa.
Se on juuri harhaoppia ja eräs laittomuuden muoto. alkup.raimo kirjoitti:
ettei minun suuni kautta koskaan todellisissa tilanteissa tulisi sellaista, mitä Jumala itse ei ole vaikuttamassa. Jumala antakoon Henkensä viisautta ja hiljaisuutta kuunnella Hengen ääntä. 'Kiirehtivän jalka astuu harhaan.'
Tuossa kuvitteellisessa tilanteessa - niinkuin yleensä kaikissa muissakin - uskon, että olisin
pyrkinyt keskustellen selvittämään, mikä on tilanteen taakse kätkeytyvä todellinen ongelma. Jos Jumala itse saa olla läsnä, niinkuin hänen tahtonsa olisi, tulee kyllä tapahtumaan jompi kumpi: joko yhä lujemmin sidotuksi tuleminen, tai vapautuminen. Ja henkilölle, joka jo saa tuntea Jeesuksen vapauttavaa voimaa, ei tarvitse sitä enää vakuutella, vaan hänen kanssaan saa riemuita ja kiittää hyvää Jumalaa.
Avainten valta toimii monin tavoin käytännössä. Miksi joku hurskas todellinen Jumalan oma ja paatunut maailman oma eivät voi kovin kauaa olla tyytyväisinä toistensa seurassa? Siksi, että heissä on vastakkaiset henget ja voimakkaampi sitoo heikompaa, eikä tämä henkilö tunne itseänsä ollenkaan vapautuneeksi.
Ei missään Raamatussa anneta tällaista kaavamaista ohjetta, että heti kun kuulet jonkun rukoilevan syntejänsä anteeksi, niin riennä siihen häntä päästämään. Kyllä nämä ovat paljon hienosyisempiä asioita, joissa todella joutuu rukoilemaan Jumalaa avuksi kun oma ymmärrys ei riitä.- muukalainen 4
SofiaDaan kirjoitti:
ettei minun suuni kautta koskaan todellisissa tilanteissa tulisi sellaista, mitä Jumala itse ei ole vaikuttamassa. Jumala antakoon Henkensä viisautta ja hiljaisuutta kuunnella Hengen ääntä. 'Kiirehtivän jalka astuu harhaan.'
Tuossa kuvitteellisessa tilanteessa - niinkuin yleensä kaikissa muissakin - uskon, että olisin
pyrkinyt keskustellen selvittämään, mikä on tilanteen taakse kätkeytyvä todellinen ongelma. Jos Jumala itse saa olla läsnä, niinkuin hänen tahtonsa olisi, tulee kyllä tapahtumaan jompi kumpi: joko yhä lujemmin sidotuksi tuleminen, tai vapautuminen. Ja henkilölle, joka jo saa tuntea Jeesuksen vapauttavaa voimaa, ei tarvitse sitä enää vakuutella, vaan hänen kanssaan saa riemuita ja kiittää hyvää Jumalaa.
Avainten valta toimii monin tavoin käytännössä. Miksi joku hurskas todellinen Jumalan oma ja paatunut maailman oma eivät voi kovin kauaa olla tyytyväisinä toistensa seurassa? Siksi, että heissä on vastakkaiset henget ja voimakkaampi sitoo heikompaa, eikä tämä henkilö tunne itseänsä ollenkaan vapautuneeksi.
Ei missään Raamatussa anneta tällaista kaavamaista ohjetta, että heti kun kuulet jonkun rukoilevan syntejänsä anteeksi, niin riennä siihen häntä päästämään. Kyllä nämä ovat paljon hienosyisempiä asioita, joissa todella joutuu rukoilemaan Jumalaa avuksi kun oma ymmärrys ei riitä.näin on
huomioi! kirjoitti:
Se on juuri harhaoppia ja eräs laittomuuden muoto.siirtyy uskobaiselta toiselle (Room.1:17).
Eli: Matt.18:18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.opeta, että latelemalla saa syntejä anteeksi, vaan tarvitaan myös vastaanottajalta usko. Sinulla on paljon väärää luuloa, mutta en nyt ehdi enempää.
Jumalan vanhurskaus siirtyy uskovaiselta toiselle (Room.1:17).
Epäuskoisen julistus ei synnytä uskoa:
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 23:33
Ja voi käydä kuin Skevan
pojille
jos lähtee kiusa- ja ilkkumismielellä matkimaan Jumalan valtakunnan evankeliumin saarnaa.
Ap.t. 19
13. Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.
14. Ja muutamat niiden seassa, jotka tätä tekivät, olivat Skevan, Juudalaisten ylimmäisen papin, seitsemän poikaa.
15. Mutta paha henki vastasi ja sanoi: Jesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta mitkä te olette?
16. Ja ihminen, jossa paha henki oli, karkasi heidän päällensä, ja voitti heidät ja paiskasi heidät allensa, niin, että he alasti ja haavoitettuna pääsivät siitä huoneesta ulos pakenemaan.weha kirjoitti:
opeta, että latelemalla saa syntejä anteeksi, vaan tarvitaan myös vastaanottajalta usko. Sinulla on paljon väärää luuloa, mutta en nyt ehdi enempää.
Jumalan vanhurskaus siirtyy uskovaiselta toiselle (Room.1:17).
Epäuskoisen julistus ei synnytä uskoa:
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 23:33
Ja voi käydä kuin Skevan
pojille
jos lähtee kiusa- ja ilkkumismielellä matkimaan Jumalan valtakunnan evankeliumin saarnaa.
Ap.t. 19
13. Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.
14. Ja muutamat niiden seassa, jotka tätä tekivät, olivat Skevan, Juudalaisten ylimmäisen papin, seitsemän poikaa.
15. Mutta paha henki vastasi ja sanoi: Jesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta mitkä te olette?
16. Ja ihminen, jossa paha henki oli, karkasi heidän päällensä, ja voitti heidät ja paiskasi heidät allensa, niin, että he alasti ja haavoitettuna pääsivät siitä huoneesta ulos pakenemaan.latelemista ja kauhea valhe ja eksytys, kun kättä nostetaan tai noustaan seisomaan ja sitten muka anteeksisaaminen järjestyy.
weha kirjoitti:
siirtyy uskobaiselta toiselle (Room.1:17).
Eli: Matt.18:18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.annetaan katuvalle yksin Jeesuksen Kristuksen uhrin kautta, eikä yhtään muuta välimiestä ole, eikä saa olla. Joka Hänen kauttaan Jumalan tykö menee, häntä ei pois heitetä.
Miten tuo kohta on siinä teidän vuosikerrassanne, kun minun Raamattuni sanoo näin:
"Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on:'Vanhurskas on elävä uskosta'."
Vanhurskaus ei siirry uskovalta toiselle, ei myös Pyhä Henki, vaan Jumala antaa ne sille, joka niitä Häneltä anoo. Näin kuuluu sanan lupaus varmasti sinunkin Raamatussasi.SofiaDaan kirjoitti:
annetaan katuvalle yksin Jeesuksen Kristuksen uhrin kautta, eikä yhtään muuta välimiestä ole, eikä saa olla. Joka Hänen kauttaan Jumalan tykö menee, häntä ei pois heitetä.
Miten tuo kohta on siinä teidän vuosikerrassanne, kun minun Raamattuni sanoo näin:
"Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on:'Vanhurskas on elävä uskosta'."
Vanhurskaus ei siirry uskovalta toiselle, ei myös Pyhä Henki, vaan Jumala antaa ne sille, joka niitä Häneltä anoo. Näin kuuluu sanan lupaus varmasti sinunkin Raamatussasi."Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on:'Vanhurskas on elävä uskosta'."
Eli siirtyy uskosta uskoon.
Yksi esimerkki: Etiopian kuningattaren Kandasen voimallinen kamaripalvelia, joka oli pantu kaiken hänen tavaransa päälle, se oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan, ...kohdassa sanottiin: apt.8:31. Mutta hän sanoi: kuinka minä taidan ymmärtää, ellei joku minua johdata?
35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
Siis huomaa tarkoin, että kamarinpalveliakin rukoili, luki Raamattua ja oli tehnyt pitkän matkan sitä varten...mutta oli etsivällä mielelä ja sai parannuksen armon ja tunnusti uskonsa ja sai kasteen.
36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.SofiaDaan kirjoitti:
latelemista ja kauhea valhe ja eksytys, kun kättä nostetaan tai noustaan seisomaan ja sitten muka anteeksisaaminen järjestyy.
vaan esim. kättä nostamalla halutaan uskoa henkilökohtaisesti synnit anteeksi. Joskus jopa joku tunnustaa seurakunnan edessä syntinsö sitä vastaan.
Ei tekona, vaan katumuksessa ja uskossa.
Jaak.5:16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo, koska se totinen on.weha kirjoitti:
vaan esim. kättä nostamalla halutaan uskoa henkilökohtaisesti synnit anteeksi. Joskus jopa joku tunnustaa seurakunnan edessä syntinsö sitä vastaan.
Ei tekona, vaan katumuksessa ja uskossa.
Jaak.5:16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo, koska se totinen on.se minusta on melko liukuhihnamaiselta touhulta vaikuttanut, kun olen sitä seurannut. En näe siinä Jumalan hengen aitoa ja syvällistä työtä.
SofiaDaan kirjoitti:
se minusta on melko liukuhihnamaiselta touhulta vaikuttanut, kun olen sitä seurannut. En näe siinä Jumalan hengen aitoa ja syvällistä työtä.
tämä joukko taitaa taitaa olla erimieltä kanssasi. He ovat saaneet rauhan tunnolleen; Moni väärístä hengellisyyksistä.
Yksi Lauma
JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.
Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys. Tässä viitataan myös juutalaisiin ja pakanoihin, jotka ovat myös yksi lauma.- vai kuis on?
weha kirjoitti:
siirtyy uskobaiselta toiselle (Room.1:17).
Eli: Matt.18:18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.Ei kukaan muu ,kuin Jeesus ja apostolit määrittele anteeksiantamuksen rajoja.
Apostolit tekivät jo rajat opetuksensa sisälle.
Jeesus tunnustaa vain sen määrän mukaan, kuin Raamatun Sana tukee omissa opetuksissaan.
Sanoihan Jeesuskin minkä mukaan tuomio tulee.
Joh.12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
koko ajatuksesi
Millään muulla perusteella meitä ei sinun puheestasi huolimatta tuomita.
Teillä on toisenlanen oppi kuin mitä apostolit julistivat.
Kuinka noin tärkeä asia olisi jätetty erehtyvien ihmisten varaan?
Koko ajatuksesi on mahdoton jo teorianakin !
Ja käytännössä vielä mahdottomampi. - Eija_Moilanen
weha kirjoitti:
tämä joukko taitaa taitaa olla erimieltä kanssasi. He ovat saaneet rauhan tunnolleen; Moni väärístä hengellisyyksistä.
Yksi Lauma
JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.
Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys. Tässä viitataan myös juutalaisiin ja pakanoihin, jotka ovat myös yksi lauma.Taisit olla niitä Lesdaatiolaisia.
Kaikea hyvää sulle. Eija_Moilanen kirjoitti:
Taisit olla niitä Lesdaatiolaisia.
Kaikea hyvää sulle.Jumalan siunausta toivotan sinulle.
vai kuis on? kirjoitti:
Ei kukaan muu ,kuin Jeesus ja apostolit määrittele anteeksiantamuksen rajoja.
Jeesus tunnustaa vain sen määrän mukaan, kuin Raamatun Sana tukee omissa opetuksissaan.
Joh.12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
koko ajatuksesi
Ja käytännössä vielä mahdottomampi.seurakunta on totuuden pylväs.
15. Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus.
Se et siis ole sinä.
Ja sanotaan näinkin: 1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.- alkup.raimo
huomioi! kirjoitti:
Se on juuri harhaoppia ja eräs laittomuuden muoto.Jaakob käski pyytämään kotiinsa...jos joku sairastaa...kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat...tunnustakaa toisillenne syntinne--
Apostoleilleko Johannes kirjoitti: Jos me valkeudessa vaellamme, meillä on yhteys keskenämme...jos me tunnustamme syntimme...Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä...
olet suppea-alaiseen oppiin sullottu ja eksytetty! weha kirjoitti:
Eli siirtyy uskosta uskoon.
Yksi esimerkki: Etiopian kuningattaren Kandasen voimallinen kamaripalvelia, joka oli pantu kaiken hänen tavaransa päälle, se oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan, ...kohdassa sanottiin: apt.8:31. Mutta hän sanoi: kuinka minä taidan ymmärtää, ellei joku minua johdata?
35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
Siis huomaa tarkoin, että kamarinpalveliakin rukoili, luki Raamattua ja oli tehnyt pitkän matkan sitä varten...mutta oli etsivällä mielelä ja sai parannuksen armon ja tunnusti uskonsa ja sai kasteen.
36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.vaan ilmestyy. Elävä Herra kuljettaa meitä päivittäin uskosta uskoon, kasvattaa ja pitää elävässä uskossa, niin että saamme häneltä joka päivä uuden alun, voiman ja uskon. Vanhurskas on elävä uskosta.
- alkup.raimo
SofiaDaan kirjoitti:
annetaan katuvalle yksin Jeesuksen Kristuksen uhrin kautta, eikä yhtään muuta välimiestä ole, eikä saa olla. Joka Hänen kauttaan Jumalan tykö menee, häntä ei pois heitetä.
Vanhurskaus ei siirry uskovalta toiselle, ei myös Pyhä Henki, vaan Jumala antaa ne sille, joka niitä Häneltä anoo. Näin kuuluu sanan lupaus varmasti sinunkin Raamatussasi.yleensä kasteen kautta ja siihen liittyen kättenpäällepanemisen kautta...niin jo alkukristillisissä kasteissa..,
"Vanhurskaus ei siirry uskovalta toiselle, ei myös Pyhä Henki, vaan Jumala antaa ne sille, joka niitä Häneltä anoo. Näin kuuluu sanan lupaus varmasti sinunkin Raamatussasi"
Kyllä Pyhä henki siirtyy kättenpäällepanemisen kautta ja sitä toimitusta varsinkin helluntailaiset matkivat, koska ovat niin innokkaasti tulemassa monilla tavoin esim, kouluille koskettelemaan oppilaita,,,aina heidän vierailuissaan kosketellaan oppilaita...viimeksi viime kussa Kari Korhonen tunnusti ottaneensa fyysisen kosketuksen n. 10 yläasteelaiseen OP-Suomen yhdessä koulussa...naamioitua työtä huumevalistuksen yhteyteen...helluntailaiskuoro pisti koko koulun "junaan"...katalaa koskettelua...
kyllä saatanakin osaa! - alkup.raimo
vai kuis on? kirjoitti:
Ei kukaan muu ,kuin Jeesus ja apostolit määrittele anteeksiantamuksen rajoja.
koko ajatuksesi
Ja käytännössä vielä mahdottomampi.irrallisena vaan seurakunnassaan,,,seurakuntaruumiissaan ja ruumiistaan käsin...Jeesus on hengessä siellä missä kaksi tai kolme on koolla hänen nimessään...tunnustakaa toisillenne syntinne...jos me valkeudessa vaellamme, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä,,,
nämä lupaukset eivät iole apostoleille ainoastaan, vaan apotolit kirjoittivat ne seurakunnalle...kaikille uskoville! alkup.raimo kirjoitti:
yleensä kasteen kautta ja siihen liittyen kättenpäällepanemisen kautta...niin jo alkukristillisissä kasteissa..,
"Vanhurskaus ei siirry uskovalta toiselle, ei myös Pyhä Henki, vaan Jumala antaa ne sille, joka niitä Häneltä anoo. Näin kuuluu sanan lupaus varmasti sinunkin Raamatussasi"
Kyllä Pyhä henki siirtyy kättenpäällepanemisen kautta ja sitä toimitusta varsinkin helluntailaiset matkivat, koska ovat niin innokkaasti tulemassa monilla tavoin esim, kouluille koskettelemaan oppilaita,,,aina heidän vierailuissaan kosketellaan oppilaita...viimeksi viime kussa Kari Korhonen tunnusti ottaneensa fyysisen kosketuksen n. 10 yläasteelaiseen OP-Suomen yhdessä koulussa...naamioitua työtä huumevalistuksen yhteyteen...helluntailaiskuoro pisti koko koulun "junaan"...katalaa koskettelua...
kyllä saatanakin osaa!Jumalan Sanan lupauksessa, että 'kuinka paljoa ennemmin Taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat' ja Sanan varoituksessa: 'älkää menkö, älkää seuratko...'
alkup.raimo kirjoitti:
irrallisena vaan seurakunnassaan,,,seurakuntaruumiissaan ja ruumiistaan käsin...Jeesus on hengessä siellä missä kaksi tai kolme on koolla hänen nimessään...tunnustakaa toisillenne syntinne...jos me valkeudessa vaellamme, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä,,,
nämä lupaukset eivät iole apostoleille ainoastaan, vaan apotolit kirjoittivat ne seurakunnalle...kaikille uskoville!lainaamasi kohta kuuluu: 'Jos me Valkeudessa vaellamme, niinkuin Jumala on Valkeudessa, on meillä yhteys keskenämme ja hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä'.
Kun rauhassa tutkii tätä kohtaa, niin huomaa, että siinä puhutaan siitä yhteydestä, mikä meillä on Jumalaan, jos me siinä samassa Valkeudessa vaellamme, jossa Hän itsekin asuu. Ja Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa tällaisen ihmisen, joka haluaa Valkeudessa pysyä.
Ne, jotka haluavat synnissä pysyä, vihaavat valoa, eivätkä tule valkeuteen, jottei heidän tekojansa nuhdeltaisi.
Tietysti myös valkeuden lapsilla on yhteys keskenänsä.- apahoijaa!!!!
SofiaDaan kirjoitti:
vaan ilmestyy. Elävä Herra kuljettaa meitä päivittäin uskosta uskoon, kasvattaa ja pitää elävässä uskossa, niin että saamme häneltä joka päivä uuden alun, voiman ja uskon. Vanhurskas on elävä uskosta.
JUMALAN VANHURSKAUS ilmestyy uskosta uskoon...
Hoh, hoijaa...aiheetta enempään sananvaihtoon. apahoijaa!!!! kirjoitti:
JUMALAN VANHURSKAUS ilmestyy uskosta uskoon...
Hoh, hoijaa...aiheetta enempään sananvaihtoon.Jumalan vanhurskaus ilmestyy meille uskosta uskoon, päivästä päivään. Ei siirry mistään muualta meihin, vaan saamme se itseltään Jeesukselta Kristukselta, joka sen on meille hankkinutkin.
Mene vain nukkumaan.SofiaDaan kirjoitti:
Jumalan Sanan lupauksessa, että 'kuinka paljoa ennemmin Taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat' ja Sanan varoituksessa: 'älkää menkö, älkää seuratko...'
sekin, että vaikka Raamatunmukaista kättenpäällepanemista käytettäisiinkin aivan puhtaasti, Jumalan tahdon mukaan, niin ei se Pyhä Henki siitä käsien päällelaittajasta siirry kellekkään.
Itse Jumalalta taivaasta Pyhä Henki aina annetaan vain sen sydämeen, kenen sydämen Hän on siihen saanut valmistaa ja puhdistaa.
Synninsaastan keskelle Hän ei sitä koskaan anna, vaan Jeesuksen Kristuksen verellä puhdistettuun sydämeen.
Valheen henki, Pyhää Henkeä matkiva henki leviää kuin kulkutauti ihmisestä toiseen.- vai kuis on?
weha kirjoitti:
seurakunta on totuuden pylväs.
15. Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus.
Se et siis ole sinä.
Ja sanotaan näinkin: 1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.Apostolit olivatkin Jumalasta.
Eihän siinä ole epäselvää.
Itse et ole sitä samassa merkityksessä eikä useimmat muutkaan.
Tuollaisteko varaan meidän pelastuksemme olisi jätetty?
Mielivallan alaisuuteen!
Sinun esittämäsi periaate ei toimi edes periaatteellisella tasolla. - se osoittaa, ettei
SofiaDaan kirjoitti:
lainaamasi kohta kuuluu: 'Jos me Valkeudessa vaellamme, niinkuin Jumala on Valkeudessa, on meillä yhteys keskenämme ja hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä'.
Kun rauhassa tutkii tätä kohtaa, niin huomaa, että siinä puhutaan siitä yhteydestä, mikä meillä on Jumalaan, jos me siinä samassa Valkeudessa vaellamme, jossa Hän itsekin asuu. Ja Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa tällaisen ihmisen, joka haluaa Valkeudessa pysyä.
Ne, jotka haluavat synnissä pysyä, vihaavat valoa, eivätkä tule valkeuteen, jottei heidän tekojansa nuhdeltaisi.
Tietysti myös valkeuden lapsilla on yhteys keskenänsä.syntien tunnustaminen/ anteeksi julistaminen kuulunut vain apostoleille, vaan kaikille seurakunnassa, Pyhän Hengen kautta...valkeudessa vaeltaminen on totuudessa vaeltamista!
- tuttan
Jumala on ylin auktoriteetti maan päällä. Kaikki tehtävät, jotka Jumala antaa meidän tehtäviksemme, ovat Jumala-johtoisia. Jumala tahtoo, että jokainen ihminen tulisi pelastetuksi eikä yksikään hukkuisi pois hänen rakkaudestaan.
Kun ihminen lähestyy Jumalaa, Jumala ottaa myös askeleen ja lähestyy ihmistä. Siis kuule Johanneksen evankeliumissa Jeesus sano sinulle:" Jokainen, jonka Isä antaa minulle, tulee minun luokseni, ja sitä, joka tulee minun luokseni, minä en ikinä heitä ulos."
Voit rauhassa pyytää syntisi anteeksi puhdistautua Jeesuksen veren alla. Hän on sinun ja sinä olet Hänen. Uskoon tuloon ja parannuksen tekoon ei tarvita ihmistä välimieheksi.
Jeesuksen on kaikki valta, Hän on elämän ja kuoleman Herra, Hän on ristille noustessaan katkaissut käärmeeltä pään.- ropo.
Ihminen joka tarvitsee lääkäriä erityisvaivoihinsa menee lääkäriin ja ihminen joka tarvitsee jotain muuta palvelua hän menee asiantuntian luo. Ei kaikki luota ja usko puoskareihin ja henkiin vaan toiseen ihmiseen, ja siitä ei ehdottomasti voi häntä syyttää.
Maailmassa on monta asiaa joka voi mennä vikaan ja monta asiaa jotka toinen ihminen voi korjata, kuten toista vastaan tehty vika. Oikeastaan kaikki asiat ovat sellaisia.
Jos jollekin henget puhuvat niin hyvä on, vaikka suurin osa onkin virhehenkiä jotka tekeytyvät vaikka miksi. Kuitenkin on 95% ihmisistä sellaisia joiden on luotettava kirjoitettuun sanaan ja toisiin ihmisiin, ja se ei voi olla täysin väärin.
On sanottu että missä kaksi tahi kolme kokoontuu hänen nimissään niin siellä on totuus kuulolla, ja siihen on luotettava. - tuttan
ropo. kirjoitti:
Ihminen joka tarvitsee lääkäriä erityisvaivoihinsa menee lääkäriin ja ihminen joka tarvitsee jotain muuta palvelua hän menee asiantuntian luo. Ei kaikki luota ja usko puoskareihin ja henkiin vaan toiseen ihmiseen, ja siitä ei ehdottomasti voi häntä syyttää.
Maailmassa on monta asiaa joka voi mennä vikaan ja monta asiaa jotka toinen ihminen voi korjata, kuten toista vastaan tehty vika. Oikeastaan kaikki asiat ovat sellaisia.
Jos jollekin henget puhuvat niin hyvä on, vaikka suurin osa onkin virhehenkiä jotka tekeytyvät vaikka miksi. Kuitenkin on 95% ihmisistä sellaisia joiden on luotettava kirjoitettuun sanaan ja toisiin ihmisiin, ja se ei voi olla täysin väärin.
On sanottu että missä kaksi tahi kolme kokoontuu hänen nimissään niin siellä on totuus kuulolla, ja siihen on luotettava.Kiitos ajatuksestasi. Rupesin oikeastaan vastaamaan tuohon sanaan erityistapauksia. Tiedätkö minusta jokainen, joka on kokenut armon ja Jeesuksen Pyhyyden karisman on erityistapaus. Jokainen joka on selvinnyt synnintunnosta, tajunnut parannuksenteon ja kokenut sen tuoman tuskan, karkaamatta Jeesuksen tulisilmien alta on erityistapaus. Erityistapaus on vielä se lähestyminen, jonka Jumala Jeesuksessa antaa synnissään lähmivälle ihmiselle.
Armoituksia on monia ja Henki on sama. Sukujen rasitteet ja henkilökohtaiset ominaisuudet tai haavat voivat kuitenkin joissakin henkilöissä (hyväpappi saarnaa itsestään) avata tien yksinäisyydessä Jumalan palvelemiseen. Meillä on lupa kaikkeen mihin Jeesus meitä kehoittaa. Tämä ei missään nimessä poissulje yhdessä etsimistä, ja kaikenaikaahan me sitä teemmekin, jossa vallanhalusta vapaana olevat kristityt aidosti etsivät Jumalan kasvoja. Samoin on olemassa armoitettuja opettajia joiden opetusten kuulemisesta "Sanan kuulosta" saamme upeasti rakentua ja oppia uusia asioita, tämäkin edellyttää että opettaja on Jumalan Neuvonpidossa ja käyttää paljon aikaa Sanan tutkimiseen ja rukoukseen. Vain Jumalan Tulella puhdistettu astia voi olla kelvollinen toista ohjaamaan.
Henkien erottamisen armoitus on eräs niitä, joita olisi uskovan ihmisen lakkaamatta janottava itselleen mikäli sitä ei vielä omaa. Sillä tämä aika on kauhistuttava ja hurjemmaksi vielä menee kunhan yleinen arvojen hämmentäminen pääsee tosimittoihinsa.
Meillä on tänäkinpäivänä mahdollisuus päästä lähemmäksi Jumalaa ehdot vaan eivät ole meidän puolellamme. Meidän puolellamme on oltava vain nöyryys ja tahto sanoa:"Ei niinkuin minä haluan, vaan niinkuin Sinä haluat."
Pyhä Henki, Jumalan Henki, ei omin ihmisvoimin vaan Hengellä Jumalan.
Rakkaalle ropo. sisarukselleni paljon siunauksia ja Jumalan Tulen suudelmia. - muukalainen 4
ropo. kirjoitti:
On sanottu että missä kaksi tahi kolme kokoontuu hänen nimissään niin siellä on totuus kuulolla, ja siihen on luotettava.uskot??? Mihin sinä luotat???
- Miina I
tästä niin kuin monesta muustakin asiasta.
Alkukristityt uskoivat, että avainten valta oli apostoleilla, ja että se periytyi heidän seuraajilleen, piispoille ja presbyteereille (papeille). Ortodoksisessa ja katolisessa kirkossa, jotka seuraavat alkukirkon perinnettä, saadaan synnit anteeksi katumuksen sakramentissa, jota edeltää ripittäyminen papille, koska vain papeilla ja piispoilla, apostolien seuraajina, on tuo avainten valta.
Reformaattorit kuitenkin selittivät, että avainten valta kuuluu ns yleiseen pappeuteen eli se on kaikilla uskovaisilla. Protestanttisissa kirkoissa ei ole enää katumuksen sakramenttia. Jos synnintunnustus on edelleen käytössä, se tehdään monissa lahkoissa koko seurakunnan edessä tai kuten luterilaisessa kirkossa opetetaan kuka uskovainen hyvänsä voi julistaa surakunnan nimissä synninpäästön katuvalle.
Lestadiolaisten oma oppi on siinä, että he uskovat, että vain heidän liikkeensä jäsenet ovat uskovaisia, ja sen tähden vain heillä on tuo avainten valta eli valta julistaa synninpäästö. Lisäksi ainakin jotkut lestadiolaisryhmät uskovat, että vain he pelastuvat.
Ei pidä kaikkea uskoa. Lestadiolaisten uskomukset voimme jättää omaan arvoonsa. Ne ovat tyypillisiä lahko-oppeja, joilla ei ole katetta.sen Nasaretilaisen lahkon?
Jälleen annetaan väärää tietoa. Raamatun ja Uskomme mukaan, missä tahansa on samalaista usko, nimestä riippumatta, on oikeata uskoa. Ei ole monenlaisia oikeita uskoja.
" Jumala antaa synnit anteeksi kaikille halukkaille ihmisille toisen uskovaisen ihmisen kautta, pyhän hengen välityksellä." Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt."
Pyhän hengen mukaan aito usko herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan. Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan.
Uskomme mukaan, meillä ei ole mitään omaa ansiota taivas osuudemme kanssa.
Lisäksi Jumala mm.herättää ihmisessä synnin tunnon, johdattaa oikeaan uskoon ja antaa ihmisen armosta kuulla evankeliumia eli syntien anteeksi antamusta.
Jokainen meistä on kutsuttu karitsan häihin, mutta jokainen meistä on myös kieltäytynyt kutsusta. Silti Jumala on armossaan valinnut jotkut karitsan häihin, hän on antanut valituilleen voiman ottaa kutsun vastaan, he eivät siis pelastu omilla voimillaan. Tämä on järjelle vastaista, mutta silti totta ja raamatun mukaista.- Muukalainen.
weha kirjoitti:
sen Nasaretilaisen lahkon?
Jälleen annetaan väärää tietoa. Raamatun ja Uskomme mukaan, missä tahansa on samalaista usko, nimestä riippumatta, on oikeata uskoa. Ei ole monenlaisia oikeita uskoja.
" Jumala antaa synnit anteeksi kaikille halukkaille ihmisille toisen uskovaisen ihmisen kautta, pyhän hengen välityksellä." Tämä perustuu tähän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu ja joilta ne pidätätte, niiltä ne ovat pidätetyt."
Pyhän hengen mukaan aito usko herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan. Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan.
Lisäksi Jumala mm.herättää ihmisessä synnin tunnon, johdattaa oikeaan uskoon ja antaa ihmisen armosta kuulla evankeliumia eli syntien anteeksi antamusta.
Jokainen meistä on kutsuttu karitsan häihin, mutta jokainen meistä on myös kieltäytynyt kutsusta. Silti Jumala on armossaan valinnut jotkut karitsan häihin, hän on antanut valituilleen voiman ottaa kutsun vastaan, he eivät siis pelastu omilla voimillaan. Tämä on järjelle vastaista, mutta silti totta ja raamatun mukaista.Toinen toisenne huulilta...
Eiköhän miinaI kertonut, niinkuin asia on...
- Eija_Moilanen
Lainaus
------------------------------------------------
"Ottakaa Pyhä Henki. Keiden synnit te anteeksi annatte, ne ovat anteeksi annetut. Keiden synnit te pidätätte, ne ovat pidätetyt."
Voisiko Jeesus puhua itseään ristiin? Mielestäni ei. Itse ymmärrän tuon asian aivan toisin päin.
Pyytäisin kiinnittämään huomiota jakeeseen 15. voisiko olla näin, että tässäkin Jeesus varoittaa anteeksi antamattomuudesta, sillä juuri sillä me estämme läheisiämme ja itseämme ymmärtämästä, että kääntyessään Jumalan puoleen he ja me ovat/olemme saaneet jo anteeksi Jumlalalta hänen poikansa Jeesuksen sovitustyön tähden.
Ja anteeksi anto ei ole sitä, että mahdollistetaan väärin tekeminen vaan sitä, että annetaan anteeksi ja näin me vapaudumme myös itse.
Lainaus
9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.tietenkään puhu itseänsä vastaan, mutta hän sanoo
ensin:'Ottakaa Pyhä Henki.' Vasta sen jälkeen 'joiden...'.
Usko ei ole joka miehen. Niin ei Pyhä Henkikään ole jokaisessa, joka niin luulee.
Ne, joissa Isä, Poika ja Pyhä Henki todella saa hallita viisautena, valona ja voimana, niissä toimii Jeesus itse, jolla on avaimet hallussaan (Ilm.1)
Jeesus ei koskaan toimi itseään vastaan - niinpä tällainen ihminen ei koskaan mene sotkemaan ja keskeyttämään Jumalan työtä toisen ihmisen kohdalla, vaan Jumalan Hengen ohjaamana vain vahvistaa sen, minkä Jumala itse jo on tälle etsivälle Henkensä kautta antanut - ja jos ei ole vielä saanut antaa, vaan tämän sydän on ahdistunut ja levoton, niin parhaansa mukaan ja rukoillen pyrkii saattamaan häntä perille Elävän Jumalan yhteyteen Jeesuksen Kristuksen Vapahtajan kautta.
Jos lähdetään synnyttämään Jumalan lapsia ihmisvoimin, niin se ei ole kestävää, eikä rauha ole Jumalan Rauha.
Isämeidän rukouksessa sanottu anteeksiantaminen tarkoittaa sitä minun ja sinun lihassa asuvaa anteeksiantamatonta mieltä - että sen on kuoltava pois, niinkuin kaikkien lihan tekojen, jotta se ei olisi esteenä omalle anteeksisaamasellemme.
Jumalan Hengen Rakkaus ei muistele kärsimäänsä
pahaa, vaan kärsii kaiken ja peittää kaiken, jotta minä kaikki muut voisimme pelastua.- Eija_Moilanen
SofiaDaan kirjoitti:
tietenkään puhu itseänsä vastaan, mutta hän sanoo
ensin:'Ottakaa Pyhä Henki.' Vasta sen jälkeen 'joiden...'.
Usko ei ole joka miehen. Niin ei Pyhä Henkikään ole jokaisessa, joka niin luulee.
Ne, joissa Isä, Poika ja Pyhä Henki todella saa hallita viisautena, valona ja voimana, niissä toimii Jeesus itse, jolla on avaimet hallussaan (Ilm.1)
Jeesus ei koskaan toimi itseään vastaan - niinpä tällainen ihminen ei koskaan mene sotkemaan ja keskeyttämään Jumalan työtä toisen ihmisen kohdalla, vaan Jumalan Hengen ohjaamana vain vahvistaa sen, minkä Jumala itse jo on tälle etsivälle Henkensä kautta antanut - ja jos ei ole vielä saanut antaa, vaan tämän sydän on ahdistunut ja levoton, niin parhaansa mukaan ja rukoillen pyrkii saattamaan häntä perille Elävän Jumalan yhteyteen Jeesuksen Kristuksen Vapahtajan kautta.
Jos lähdetään synnyttämään Jumalan lapsia ihmisvoimin, niin se ei ole kestävää, eikä rauha ole Jumalan Rauha.
Isämeidän rukouksessa sanottu anteeksiantaminen tarkoittaa sitä minun ja sinun lihassa asuvaa anteeksiantamatonta mieltä - että sen on kuoltava pois, niinkuin kaikkien lihan tekojen, jotta se ei olisi esteenä omalle anteeksisaamasellemme.
Jumalan Hengen Rakkaus ei muistele kärsimäänsä
pahaa, vaan kärsii kaiken ja peittää kaiken, jotta minä kaikki muut voisimme pelastua.Ajattelen Isä meidän rukouksen olevan yksinkertaisesti sitä mitä me jokapäiväisessä arjessamme tarvitsemme.
Siis anna meidän erheemme anteeksi niinkuin mekin anteeksi annamme muiden erheet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen vaan päästä meidät pahasta.
Mielenkiintoinen kulma pyytää Jumalalta, että hän ei saata meitä kiusaukseen. Toisaalta kiusauksessa langenneena ja anteeksi saaneena oppii parhaiten anteeksi antamista, joka ei nouse toisen yläpuolelle. Eija_Moilanen kirjoitti:
Ajattelen Isä meidän rukouksen olevan yksinkertaisesti sitä mitä me jokapäiväisessä arjessamme tarvitsemme.
Siis anna meidän erheemme anteeksi niinkuin mekin anteeksi annamme muiden erheet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen vaan päästä meidät pahasta.
Mielenkiintoinen kulma pyytää Jumalalta, että hän ei saata meitä kiusaukseen. Toisaalta kiusauksessa langenneena ja anteeksi saaneena oppii parhaiten anteeksi antamista, joka ei nouse toisen yläpuolelle.On totta että ei ole mitään muuta tapaa päästä sovintoveren osallisuuteen kun uskomalla Kristuksen evankeliumin syntein anteeksisaamiseksi. On myös totta että ei voi pysyä uskossa mitenkään muuten kuin yhä uudelleen turvata syntein päästöön.(Käärmeen pää on rikkipoljettu mutta Aadamin myrkky pysyy meissä ja on viemässä syntiin ja epäuskoon)
Kaikille luoduille tulee saarnata evankeliumia. Ei vaan kerran, mutta se on matkasauvana halki koko ajallisen elämän. Uudestisyntyminen tarkoittaa että ihminen saa epäuskon (ja kaikki sen hedelmät) anteeksi. Perisynnin suhteen siinä ei kuitenkaan tapahdu yhtään mitään muutosta, vaan se asuu edelleen lihassa (mika lihasta syntynyt on...) ja ihminen luonnostaan pysyy yhtä turmeltuneena ja kyvyttömänä todelliseen Jumalan pelkoon jne,
MUTTA, kun oot saanut epäuskon ja tekosyntisi anteeksi oot saanut armon palata pienen lapsen puhtaan omantunnon omistajaksi. Ne synnit joita lihassasi tehnyt olet (joista sinä myös tuomitaan) pyyhitään pois ja niitä ei enää ole olemassa.
Kansanomaisesti voisi sanoa että emme tarvitse murehtia Aadamin lankeamuksesta, mutta valvoa siinä että omat syntimme vaihdamme Jumalan armoon. Tähän on yksi armoväline tarjolla: elävä, korvin kuultava ja sydämellä uskottava evankeliumi.
Isä meitä:
" Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:23)
Kohta menee Raamatussa: "Lähestyköön sinun valtakuntasi….Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin kaikille meidän velvollisillemme anteeksi annamme." (Luuk. 11:4): Siis samalla tavoin.
Rukoillaan pyytämään syntiä anteeksi, mutta Raamattu ei kerro kenenkään saaneen rukouksella syntiä anteeksi. Rukous on kiitosta, pyytämistä... Näyttäisitkö kohdan, jossa rukoilija on saanut synnit anteeksi rukouksella?
"Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."
Tässä tarkoitetaan juuri sitä, että anteeksi antamuksen VOIMA tulee Jumalasta, eikä meistä ihmisistä. Me ihmiset olemme ainoastaan tämän anteeksi antamuksen "välittäjiä".
Tässä rukoillaan myös sitä, että me itsekkin antaisimme toinen toisillemme anteeksi.
On lohdullista, kun toinen uskovainen, veli tai sisar pyytää evankeliumia uskoa ja saa itsekkin pyytää. Ihan puhelimessa ja elämässä, yö kylässä tms. Aina on Jumalan armo lähellä. Tästähän opetetaan ihan Raamatussa: : "Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo, koska se totinen on." (Jaak. 5:16)
Maassamme, kuten minullakin oli ns. "helppo usko", eli jos ja kun tein syntiä, menin vaan kotia ja pyysin niitä suoraan Jumalta anteeksi. Tässä uskoin sitten omiin luuloihini, vaikkei vapauttavaa synninpäästön evankeliumia kuulunut. Tällöin tehdään seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Autetaan itse itseä, itsekkäästi... Vaan näin saa kuulla vapauttavan evankeliumin: " Saat uskoa, Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi, aina rauhaan ja vapauteen asti". Kun tämän uskoo, saa vapautua huonosta omastunnosta.
Ennen ehtoollista pyydän uskon siskolta tai veljeltä syntejäni anteeksi tai voi myös pyytää uskovaiselta papilta, siunauksen ehtoollispöydässä. Ei sinänsä haittaa, vaikka pyytää uudestaakin, kunhan siitä ei tule tekoa...mutta veljen tai siskon synninpäästö on yhtä pätevä kuin uskovaisen papinkin. Jos en seuroistakaan muista mitään (jos esim. väsymys painaa), niin ainakin sen, kun siellä annetaan syntejä anteeksi. Tulee hyvä olla.weha kirjoitti:
On totta että ei ole mitään muuta tapaa päästä sovintoveren osallisuuteen kun uskomalla Kristuksen evankeliumin syntein anteeksisaamiseksi. On myös totta että ei voi pysyä uskossa mitenkään muuten kuin yhä uudelleen turvata syntein päästöön.(Käärmeen pää on rikkipoljettu mutta Aadamin myrkky pysyy meissä ja on viemässä syntiin ja epäuskoon)
Kaikille luoduille tulee saarnata evankeliumia. Ei vaan kerran, mutta se on matkasauvana halki koko ajallisen elämän. Uudestisyntyminen tarkoittaa että ihminen saa epäuskon (ja kaikki sen hedelmät) anteeksi. Perisynnin suhteen siinä ei kuitenkaan tapahdu yhtään mitään muutosta, vaan se asuu edelleen lihassa (mika lihasta syntynyt on...) ja ihminen luonnostaan pysyy yhtä turmeltuneena ja kyvyttömänä todelliseen Jumalan pelkoon jne,
MUTTA, kun oot saanut epäuskon ja tekosyntisi anteeksi oot saanut armon palata pienen lapsen puhtaan omantunnon omistajaksi. Ne synnit joita lihassasi tehnyt olet (joista sinä myös tuomitaan) pyyhitään pois ja niitä ei enää ole olemassa.
Kansanomaisesti voisi sanoa että emme tarvitse murehtia Aadamin lankeamuksesta, mutta valvoa siinä että omat syntimme vaihdamme Jumalan armoon. Tähän on yksi armoväline tarjolla: elävä, korvin kuultava ja sydämellä uskottava evankeliumi.
Isä meitä:
" Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." (Joh 20:23)
Kohta menee Raamatussa: "Lähestyköön sinun valtakuntasi….Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin kaikille meidän velvollisillemme anteeksi annamme." (Luuk. 11:4): Siis samalla tavoin.
Rukoillaan pyytämään syntiä anteeksi, mutta Raamattu ei kerro kenenkään saaneen rukouksella syntiä anteeksi. Rukous on kiitosta, pyytämistä... Näyttäisitkö kohdan, jossa rukoilija on saanut synnit anteeksi rukouksella?
"Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."
Tässä tarkoitetaan juuri sitä, että anteeksi antamuksen VOIMA tulee Jumalasta, eikä meistä ihmisistä. Me ihmiset olemme ainoastaan tämän anteeksi antamuksen "välittäjiä".
Tässä rukoillaan myös sitä, että me itsekkin antaisimme toinen toisillemme anteeksi.
On lohdullista, kun toinen uskovainen, veli tai sisar pyytää evankeliumia uskoa ja saa itsekkin pyytää. Ihan puhelimessa ja elämässä, yö kylässä tms. Aina on Jumalan armo lähellä. Tästähän opetetaan ihan Raamatussa: : "Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo, koska se totinen on." (Jaak. 5:16)
Maassamme, kuten minullakin oli ns. "helppo usko", eli jos ja kun tein syntiä, menin vaan kotia ja pyysin niitä suoraan Jumalta anteeksi. Tässä uskoin sitten omiin luuloihini, vaikkei vapauttavaa synninpäästön evankeliumia kuulunut. Tällöin tehdään seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Autetaan itse itseä, itsekkäästi... Vaan näin saa kuulla vapauttavan evankeliumin: " Saat uskoa, Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi, aina rauhaan ja vapauteen asti". Kun tämän uskoo, saa vapautua huonosta omastunnosta.
Ennen ehtoollista pyydän uskon siskolta tai veljeltä syntejäni anteeksi tai voi myös pyytää uskovaiselta papilta, siunauksen ehtoollispöydässä. Ei sinänsä haittaa, vaikka pyytää uudestaakin, kunhan siitä ei tule tekoa...mutta veljen tai siskon synninpäästö on yhtä pätevä kuin uskovaisen papinkin. Jos en seuroistakaan muista mitään (jos esim. väsymys painaa), niin ainakin sen, kun siellä annetaan syntejä anteeksi. Tulee hyvä olla.Raamatussa ei ole sellaista kohtaa, että ihminen saisi syntinsä suodaan anteeksi. Aina tarvittiin myös toinen uskovainen, kun ihminen sai parannuksen armon. Jos ihminen luulee, että hän saa yksin syntinsä anteeksi, se on mielestäni uskomista omiin luuloihinsa. Tällöin tehdään seurakunta ja toiset Jumalan lapset tarpeettomiksi.
Nämä asiat, eikä oikea seurakunta löydy Raamattua lukemalla, niinkuin yleisesti väitetään, vaan parannuksen armon kautta Jumala johtaa valtakuntaansa, jossa hän hoitaa armolla ja totuudella. Jumalan valtakunnan asiat/oppi avautuu sitten Jumalan valtakunnasta sisältäpäin.
Jokainen meistä on kutsuttu karitsan häihin, mutta jokainen meistä on myös kieltäytynyt kutsusta. Silti Jumala on armossaan valinnut jotkut karitsan häihin, hän on antanut valituilleen voiman ottaa kutsun vastaan, he eivät siis pelastu omilla voimillaan. Tämä on järjelle vastaista, mutta silti totta ja raamatun mukaista.
Mä kyllä olen itse ollut ns. tunnustukselinen luterilainen, (enkä ole ainut ex.), mutta tiedän kyllä mitä ja millaista opetusta veljeltäni Lutherilta löytyy, mm.
...Koska se (päästösana) lausutaan ihmisten kautta, niin luullaan sitä pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana sanasta, joka on maanpäällä, ja niin töllistetään ylös taivasta kohti...juuri ne samat avaimet, jotka ovat Kristuksella eikä kellään muulla, juuri ne hän antaa Pietarille, ikäänkuin hän sanoisi: Mitä töllistelet taivaalle ja sieltä etsit avaimiani? etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet, se on totta, mutta ne eivät ole taivaassa. Minä olen jättänyt ne alas maanpäälle. Sinun ei pidä etsiä niitä taivaasta, eikä mistään muualta, vaan löydät ne Pietarin suusta, jonne ne olen pannut. Pietarin suu on minun suuni, ja hänen kielensä on minun avainkoteloni, hänen virkansa on minun virkani, hänen sitomisensa, on minun sitomiseni, hänen päästämisensä on minun päästämiseni...Minä katson vain sitä mitä Pietari sitoo ja päästää, sihen minä pitäydyn. Älä anna johtaa itseäsi harhaan tuon Farisealaisen lörpötyksen, jolla muutamat pettävät itseänsä, nimittäin kuinka muka ihminen voisi antaa syntejä anteeksi. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tapaa anna syntejä anteeksi, kuin suullisen sanan kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta tässä sanassa, niin turhaan töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niinkuin he sanovat, sisäistä anteeksiantamusta. (Luther kirjasta "Avaimista" v.1530).- Eija_Moilanen
weha kirjoitti:
Raamatussa ei ole sellaista kohtaa, että ihminen saisi syntinsä suodaan anteeksi. Aina tarvittiin myös toinen uskovainen, kun ihminen sai parannuksen armon. Jos ihminen luulee, että hän saa yksin syntinsä anteeksi, se on mielestäni uskomista omiin luuloihinsa. Tällöin tehdään seurakunta ja toiset Jumalan lapset tarpeettomiksi.
Nämä asiat, eikä oikea seurakunta löydy Raamattua lukemalla, niinkuin yleisesti väitetään, vaan parannuksen armon kautta Jumala johtaa valtakuntaansa, jossa hän hoitaa armolla ja totuudella. Jumalan valtakunnan asiat/oppi avautuu sitten Jumalan valtakunnasta sisältäpäin.
Jokainen meistä on kutsuttu karitsan häihin, mutta jokainen meistä on myös kieltäytynyt kutsusta. Silti Jumala on armossaan valinnut jotkut karitsan häihin, hän on antanut valituilleen voiman ottaa kutsun vastaan, he eivät siis pelastu omilla voimillaan. Tämä on järjelle vastaista, mutta silti totta ja raamatun mukaista.
Mä kyllä olen itse ollut ns. tunnustukselinen luterilainen, (enkä ole ainut ex.), mutta tiedän kyllä mitä ja millaista opetusta veljeltäni Lutherilta löytyy, mm.
...Koska se (päästösana) lausutaan ihmisten kautta, niin luullaan sitä pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana sanasta, joka on maanpäällä, ja niin töllistetään ylös taivasta kohti...juuri ne samat avaimet, jotka ovat Kristuksella eikä kellään muulla, juuri ne hän antaa Pietarille, ikäänkuin hän sanoisi: Mitä töllistelet taivaalle ja sieltä etsit avaimiani? etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet, se on totta, mutta ne eivät ole taivaassa. Minä olen jättänyt ne alas maanpäälle. Sinun ei pidä etsiä niitä taivaasta, eikä mistään muualta, vaan löydät ne Pietarin suusta, jonne ne olen pannut. Pietarin suu on minun suuni, ja hänen kielensä on minun avainkoteloni, hänen virkansa on minun virkani, hänen sitomisensa, on minun sitomiseni, hänen päästämisensä on minun päästämiseni...Minä katson vain sitä mitä Pietari sitoo ja päästää, sihen minä pitäydyn. Älä anna johtaa itseäsi harhaan tuon Farisealaisen lörpötyksen, jolla muutamat pettävät itseänsä, nimittäin kuinka muka ihminen voisi antaa syntejä anteeksi. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tapaa anna syntejä anteeksi, kuin suullisen sanan kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta tässä sanassa, niin turhaan töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niinkuin he sanovat, sisäistä anteeksiantamusta. (Luther kirjasta "Avaimista" v.1530).Lainaus
------------------------
Raamatussa ei ole sellaista kohtaa, että ihminen saisi syntinsä suodaan anteeksi. Aina tarvittiin myös toinen uskovainen, kun ihminen sai parannuksen armon.
----------------------------------------------
kun minä tulin uskoon oli vain Jumala ja minä. Siinä ei muita tarvittu se oikeudenkäynti oli meijän kahden välinen. Ja siitä hetkestä en ois pois halunnut. Suo anteeksi viestis ovat niin pitkiä etten minä ainakaan jaksa sellaisia kokonaan lukea.
Lainaus
------------------------------------------
33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Eija_Moilanen kirjoitti:
Lainaus
------------------------
Raamatussa ei ole sellaista kohtaa, että ihminen saisi syntinsä suodaan anteeksi. Aina tarvittiin myös toinen uskovainen, kun ihminen sai parannuksen armon.
----------------------------------------------
kun minä tulin uskoon oli vain Jumala ja minä. Siinä ei muita tarvittu se oikeudenkäynti oli meijän kahden välinen. Ja siitä hetkestä en ois pois halunnut. Suo anteeksi viestis ovat niin pitkiä etten minä ainakaan jaksa sellaisia kokonaan lukea.
Lainaus
33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.että maamme on täynnä lahkoja, jota etsivät porukan omiin luuloihinsa...vai tulit yksin uskoon...niin minäkin luulin, kunnes sain parannuksen armon. Minua siunattiin ja sain saman ymmärryksen, mikä uskovaisilla on. Nimittäin Jumala ei ole sekaseuraisuuden Jumala. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.
Seurakunta on se, joka synnyttää lapsia Jumalalle.
Asianyhteyksiä Raamatun kohtiisi:
13. Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
14. Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.- muukalainen 4
weha kirjoitti:
että maamme on täynnä lahkoja, jota etsivät porukan omiin luuloihinsa...vai tulit yksin uskoon...niin minäkin luulin, kunnes sain parannuksen armon. Minua siunattiin ja sain saman ymmärryksen, mikä uskovaisilla on. Nimittäin Jumala ei ole sekaseuraisuuden Jumala. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.
14. Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.se on; "joka Herran nimeä avuksi huutaa, tulee
autuaaksi"
Ei siis tarvita muita Jumalan ja ihmisen välille.
Järkyttävää harhaa; että ihminen toiselle ihmiselle
Jumalan anteeksi annon julistaa.
Siksi että on näitä ihmisten synnyttämiä uskovia,
niin kaikkinainen eripura vallitsee.
Kun ollaan tultu ihmisten antamaan uskoon silloin
ei totisesti siis Jumalan Pyhä Henki ole tällaisen
tällaisten uskovien oppaana, ohjaajana kaikkeen
totuuteen.
Todella miettikää Jeesuksen omia sanoja;
"Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule
Isän tykö kuin minun kauttani."
Ei siis sanota että toisen ihmisen kautta tullaan
Jumalan tykö Jumalan lapseksi. - nyt se jatkokin:
muukalainen 4 kirjoitti:
se on; "joka Herran nimeä avuksi huutaa, tulee
autuaaksi"
Ei siis tarvita muita Jumalan ja ihmisen välille.
Järkyttävää harhaa; että ihminen toiselle ihmiselle
Jumalan anteeksi annon julistaa.
Siksi että on näitä ihmisten synnyttämiä uskovia,
niin kaikkinainen eripura vallitsee.
Kun ollaan tultu ihmisten antamaan uskoon silloin
ei totisesti siis Jumalan Pyhä Henki ole tällaisen
tällaisten uskovien oppaana, ohjaajana kaikkeen
totuuteen.
Todella miettikää Jeesuksen omia sanoja;
"Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule
Isän tykö kuin minun kauttani."
Ei siis sanota että toisen ihmisen kautta tullaan
Jumalan tykö Jumalan lapseksi.14. Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat. - Eija_Moilanen
nyt se jatkokin: kirjoitti:
15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.Siis rauhaa julistavat. Löytyy viellä nämäkin ja en näihin lopu. Jotenkin sitä toivos, et ihmiset ymmärtäs tuomiot on Jumalan.
Ja kun kyseessä on Jumlan sana vois sitä kunnioitta sen verran, että laittaa myös linkin kopsatessaan. Tuskin on kohtuuton pyyntö.
Ja tiesi sen Daavitkin
8 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Ps. 145:18&rnd=1150894558122
Lainaus apotolien teoista
6 Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:
17 -- Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. [2:17-21: Joel 3:1-5 : Jes. 44:3; Hes. 36:26,27]
18 Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.
19 Minä näytän ihmeitä ylhäällä taivaalla, merkkejä alhaalla maan päällä: verta, tulta ja suitsevaa savua.
20 Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä. [Matt. 24:29 ]
21 Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1150894868767&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=Ap. t. 2:21&ctx=-1&mod1=FinPR&mod2=KJV&mod3=
Ja sama Vanhan testamentin puolelta.
8 (3:1) -- Tämän jälkeen on tapahtuva, että minä vuodatan henkeni kaikkiin ihmisiin. Ja niin teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä, vanhuksenne ennusunia.
29 (3:2) Myös orjiin ja orjattariin minä vuodatan henkeni noina päivinä.
30 (3:3) Minä annan teidän nähdä merkkejä taivaalla ja maan päällä: verta, tulta ja savupatsaita.
31 (3:4) Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja pelottava.
32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat. [Ob. 17]
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Joel. 2:32&rnd=1150894558128 - muukalainen 4
weha kirjoitti:
että maamme on täynnä lahkoja, jota etsivät porukan omiin luuloihinsa...vai tulit yksin uskoon...niin minäkin luulin, kunnes sain parannuksen armon. Minua siunattiin ja sain saman ymmärryksen, mikä uskovaisilla on. Nimittäin Jumala ei ole sekaseuraisuuden Jumala. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.
15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.että samanlaisen "siunauksen" olet saanut kuin
kaikki muutkin jotka ovat toiselta ihmiseltä
"uskon" saaneet.
Elämme todella kavalaa eksytysten aikaa.
Mutta tätä ei ihmisopin mukaiset "uskovat" voi
ymmärtää ei nähdä.
Ihmisopin sydämeensä imeneet eivät näe muuta
kuin rauhaa vain, rauhaa vain ei mitään hätää,
jumala on rakkaus jumalan armon saavat kaikki
omakseen omistaa.
Ei siis muuta kuin kiireesti toisen ihmisen
luo kuulemaan miten jumalan anteeksi annon
saa omistaa itselleen.
Hetkisen ihminen taas jaksaa kun on ihmiseltä
saanut kuulla anteeksi annon sanat.
Mutta miten on todellisen rauhan, vapauden kanssa?
Oletko kuitenkin ahdistunut, epävarma tilastasi?
Onko sinulla kaipaus toisen, toisten ihmisten
luo?
Onko sinulla ollenkaan kaipausta päästä tuntemaan
Herraa Jeesusta?
Kuka onkaan sinun rakkautesi kohde?
Kuka onkaan sinun uskon alkajasi ja täyttäjäsi?
Miksi sinä weha et pysty kertomaan mitä Jeesus
on sinulle tehnyt?
Miten sinä olet kohdannut Jeesuksen?
Sinä latelet raamatun lauseita, mutta ne eivät
sinulle elä.
Mieti todella kuka onkaan sinun herrasi??? - muukalainen 4
nyt se jatkokin: kirjoitti:
15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.ei muuta
- muukalainen 4
Eija_Moilanen kirjoitti:
Siis rauhaa julistavat. Löytyy viellä nämäkin ja en näihin lopu. Jotenkin sitä toivos, et ihmiset ymmärtäs tuomiot on Jumalan.
Ja kun kyseessä on Jumlan sana vois sitä kunnioitta sen verran, että laittaa myös linkin kopsatessaan. Tuskin on kohtuuton pyyntö.
Ja tiesi sen Daavitkin
8 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Ps. 145:18&rnd=1150894558122
Lainaus apotolien teoista
6 Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:
17 -- Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. [2:17-21: Joel 3:1-5 : Jes. 44:3; Hes. 36:26,27]
18 Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.
19 Minä näytän ihmeitä ylhäällä taivaalla, merkkejä alhaalla maan päällä: verta, tulta ja suitsevaa savua.
20 Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä. [Matt. 24:29 ]
21 Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1150894868767&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=Ap. t. 2:21&ctx=-1&mod1=FinPR&mod2=KJV&mod3=
Ja sama Vanhan testamentin puolelta.
8 (3:1) -- Tämän jälkeen on tapahtuva, että minä vuodatan henkeni kaikkiin ihmisiin. Ja niin teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä, vanhuksenne ennusunia.
29 (3:2) Myös orjiin ja orjattariin minä vuodatan henkeni noina päivinä.
30 (3:3) Minä annan teidän nähdä merkkejä taivaalla ja maan päällä: verta, tulta ja savupatsaita.
31 (3:4) Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja pelottava.
32 (3:5) Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat. [Ob. 17]
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Joel. 2:32&rnd=1150894558128joka kaikki ihmisopit hyväksyt.
Jolle ei myöskään ole mitään väliä sillä
mitä itse Herra Jeesus sanoo. - ja siitä asti taivaan portt...
weha kirjoitti:
Raamatussa ei ole sellaista kohtaa, että ihminen saisi syntinsä suodaan anteeksi. Aina tarvittiin myös toinen uskovainen, kun ihminen sai parannuksen armon. Jos ihminen luulee, että hän saa yksin syntinsä anteeksi, se on mielestäni uskomista omiin luuloihinsa. Tällöin tehdään seurakunta ja toiset Jumalan lapset tarpeettomiksi.
...Koska se (päästösana) lausutaan ihmisten kautta, niin luullaan sitä pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana sanasta, joka on maanpäällä, ja niin töllistetään ylös taivasta kohti...juuri ne samat avaimet, jotka ovat Kristuksella eikä kellään muulla, juuri ne hän antaa Pietarille, ikäänkuin hän sanoisi: Mitä töllistelet taivaalle ja sieltä etsit avaimiani? etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet, se on totta, mutta ne eivät ole taivaassa. Minä olen jättänyt ne alas maanpäälle. Sinun ei pidä etsiä niitä taivaasta, eikä mistään muualta, vaan löydät ne Pietarin suusta, jonne ne olen pannut. Pietarin suu on minun suuni, ja hänen kielensä on minun avainkoteloni, hänen virkansa on minun virkani, hänen sitomisensa, on minun sitomiseni, hänen päästämisensä on minun päästämiseni...Minä katson vain sitä mitä Pietari sitoo ja päästää, sihen minä pitäydyn. Älä anna johtaa itseäsi harhaan tuon Farisealaisen lörpötyksen, jolla muutamat pettävät itseänsä, nimittäin kuinka muka ihminen voisi antaa syntejä anteeksi. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tapaa anna syntejä anteeksi, kuin suullisen sanan kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta tässä sanassa, niin turhaan töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niinkuin he sanovat, sisäistä anteeksiantamusta. (Luther kirjasta "Avaimista" v.1530).Ei niitä avaimia ole Wehalle annettu. Vai missä kohtaa Raamattu väitää antaneensa ne sinulle, Weha?
- myös muille apostoleille
ja siitä asti taivaan portt... kirjoitti:
Ei niitä avaimia ole Wehalle annettu. Vai missä kohtaa Raamattu väitää antaneensa ne sinulle, Weha?
Jeesus kohteli Pietaria eriikseen monesti siksi, että hän koulutti Pietaria omakseen...Pietari oli kieltäjä ja jopa saatanan vallassa yhdessä vaiheessa...Pietari tarvitsi erikoiskohtelua...saada olla ensimmäisenä opetuslapsena haudalla,,,saada nähdä ylösnoussut ennen muita opetuslapsia...mutta vaikka avainten vallan Jeesus antoi Pietarille, se ei merkitse, kuten esim. katoliset opettavat, että kyseinen valta oli vain Pietarille, vaan Joh.20-luvussa sama valta annettii kaikille muillekin opetuslapsille!
- Eija_Moilanen
muukalainen 4 kirjoitti:
joka kaikki ihmisopit hyväksyt.
Jolle ei myöskään ole mitään väliä sillä
mitä itse Herra Jeesus sanoo.Lainaus
36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Matt. 22:37&rnd=1151165640069 - vai kuis on?
ja siitä asti taivaan portt... kirjoitti:
Ei niitä avaimia ole Wehalle annettu. Vai missä kohtaa Raamattu väitää antaneensa ne sinulle, Weha?
Nämä avaimet he kirjoittivat meiile Evankeliumin sanpmaksi Uuteen Testamenttiin.
Nyt nuo avaimet ovat siinä sanomassa, jonka pyhä Henki avaa totuuden etsijöille.
Sen voi löytää yksin ja yhdessä muiden uskovien kanssa siitä kirjoitetusta sanasta, joka on heidän kauttaan meille annettu tiedotukseksi Evankeliumin sisällöstä.
Kukaan ihminen ei voi tuota järjestystä muuttaa, jonka Pyhä Henki johti Jeesuksen opetuslasten kautta meille tiettäväksi.
Meitä ei jätetty ihmisten opintuulien varaan, joihin eri lahkot kuuluvat omine oppeinensa. - Muukalainen.
vai kuis on? kirjoitti:
Nämä avaimet he kirjoittivat meiile Evankeliumin sanpmaksi Uuteen Testamenttiin.
Nyt nuo avaimet ovat siinä sanomassa, jonka pyhä Henki avaa totuuden etsijöille.
Sen voi löytää yksin ja yhdessä muiden uskovien kanssa siitä kirjoitetusta sanasta, joka on heidän kauttaan meille annettu tiedotukseksi Evankeliumin sisällöstä.
Kukaan ihminen ei voi tuota järjestystä muuttaa, jonka Pyhä Henki johti Jeesuksen opetuslasten kautta meille tiettäväksi.
Meitä ei jätetty ihmisten opintuulien varaan, joihin eri lahkot kuuluvat omine oppeinensa.Saanen kai siteerata sanojasi muissa yhteyksissä?
Voi sanoa että nämä rivit olivat suoraan Pyhän Hengen opetuksesta tulleet. Muukalainen. kirjoitti:
Saanen kai siteerata sanojasi muissa yhteyksissä?
Voi sanoa että nämä rivit olivat suoraan Pyhän Hengen opetuksesta tulleet.oli minunkin eilen tarkoitus kommentoida tätä viestiä, mutta kiireessä jäi tekemättä.
Uskoon voi tulla aivan itse raamatun kanssa ja synnit voi tunnustaa aivan itse Jeesukselle ja hyljätä. Tässä on raamatullinen perusta uskoon tuloon. Yksi raamatun paikka niistä monista.
http://www.jeesusonherra.net/uskoontulo.htm
Lestadiolaiset luulevat, että he ovat ainut seurakunta ja joukko ja ainoat ihmiset, jotka pelastuvat taivaaseen. Mutta asia ei ole niin. Jokainen joka uskoo Jeesukseen, että Jeesus anta hänen syntinsä anteeksi ja pyytää niitä syntehä anteeksi hän pelastuu.
Niilä ihmisillä voi olla vaikeaa, jotka ovat VL uskovien perheistä tai suvuista. Jos on itsenäinen ihminen parasta on vain antaa anteeksi heidän tietämättömyytensä ja mennä itse johonkin toiseen seurakuntaan. Unohtaa VL:t ja antaa anteeksi.
Jos VL kiroaa jonkin henkilön, ettei hän pelastu siksi, koska ei ole VL tai on eronnut VL porukasta, se on aiheeton kirous, eikä Jumala, Jeesus ole mukana siinä kirouksessa. SE voi kyllä aiheuttaa hylkäämistä, ja siihen auttaa se, että antaa anteeksi niille, jotka ovat kironneet ja hylänneet.
2.Kuin liitävä lintu, kuin lentävä pääskynen on aiheeton kirous: se ei käy toteen.
[Jumalan Kansan Raamattu: Sananl. 26:2]
Kun VL sitten taitamattomasti tuomitsee helvettiin sellaisen ihmisen, joka ei ole VL, kysessä on aiheton kirous, eikä se käy toteen.
Jokaisella ihmisellä on oma oikeus uskoa Jeesukseen, eikä sinänsä mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan kuuluminen pelasta vain ainoastaan usko Jeesukseen. Tietenkin osa uskovista kuuluu seurakuntiin, ja jotkut niistä ovat näytelmiä, ja penkin painamisjuttuja ja jotkut taas sellaisia, että ne treenaavat jäseniään, ja varustavat heitä Pyhän Hengen armolahjoilla.
Eli sellainen seurakunta on hyvä, jossa Jumala toimii siten, että sairaat paranevat ja muut Jumalan ihmeet ja merkit seuraavat sanan julistajan Pyhän Hengen voitelun kautta.
Ihminen voi siis saada armon aivan yksin rukoilemalla Jeesusta. Sitten myöskin voi ehkä vähän helpommin käsitellä vaikka uskoontulon, jonkin evankelistan kanssa. Uskoon tulo on eri asia kuin seurakuntaan liittyminen. Ei ole pakko kuulua seurakuntaan, mutta seurakunta voi todella merkittävästi auttaa juuri uskoon tulleita ihmisiä. Ei VL seurakunta, mutta ne muut Jeesukseen uskovien seurakunnat. kuten Ev. Lut, jotkin pienpiirit siellä, Kansanlähetys, Helluntaiseurakunnat, Vapaaseurakunnat, Cityseurakunnat jne.
On todennäköistä että monilla lestadiolaisilla ei ole Pyhän Hengen arvovaltaa sanoisaan, kun he kieltävät toisilta asioita, tai hylkäävät ihmisiä, kuten "jos nainen meikkaa, niin on heti ulkopuolinen". Siinä vain paha tartuu heidän sanoihinsa, kun he puhuvat ja siksi on aina annettava anteeksi ja pyrittävä olemaan siten, ettei tule törmäyksiä. Jos lestadiolaisilla olisi todellinen Pyhän Hengen voima sanoissaan, silloin heillä täytyisi sairaita parantua kokouksissa ja muut Jumalan ihmeet ja merkit toimia. Mutta miten se voi olla, kun riviuskova ei edes saa lukea itse raamattua. Lestadiolaisten liikettä ei tunneta siitä, että valtavasti sairaita paranisi ja muut Jumalan ihmeet ja merkit seuraisivat.
Avaimista!
18.Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa*.
[Jumalan Kansan Raamattu: Matt. 18:18]
Tämä tarkoittaa sitä, että uskova ja varsinkin Pyhän Hengen autoriteetin omaava voi päästä synnistä, pahasta, sitoa sen pahan pois ihmisestä, jolla on paha olla, ja päästää hyviä asioita tapahtumaan. Meillä kenelläkään uskovalla ja julistajalla ei ole oikeutta julistaa kirousta toisen päälle. Ei minkään laista.
37.Älkääkä tuomitko, niin teitäkään ei tuomita. Älkää lausuko kadotustuomiota, niin teillekään ei lausuta kadotustuomiota. Antakaa anteeksi, niin teillekin annetaan anteeksi.
[Jumalan Kansan Raamattu: Luuk. 6:37]
Eli VL:t eivät saisi tuomita muita uskovia kadotukseen. Eikä me muutkaan heitä. Emme teekään niin. VL:t ja Adventistit ovat erikoisia lahkoja, mutta he kuitenkin pelastuvat taivaaseen. Suurin osa on aidosti sydämen uskolla Jeesukseen uskovia ja sen suullaan tunnustavia, vaikka sitten virren laulussa, jos ei muuten.
Sitten tiedän että on yksi hyvä piirre VL:ssä.
"Saanko uskoa anteeksi", käytäntö, jossa kokouksen aikana voi nousta seisomaan ja näin saada synnin päästön.
Tässä on sanojen voimasta.
http://www.jeesusonherra.net/sanat.htm
Hakemisto
http://www.jeesusonherra.net/
Eli kyllä Lestadiolaiset pelastuvat taivaaseen, mutta parasta on olla ottamatta yhteen heidän kanssaan. Minä kerran kirjoitin totuuden eräästä harhaopista täällä netissä ja saimme vaimoni kanssa seuraavan sanan.
http://www.jeesusonherra.net/musertava_saatanan.htmSillä ei Totuuden Hengellä enää tässä lopun ajassa
joka toinen päivä saada jotakin ihmistä johdettua
todellisen Kristuksen eteen, kuten sinä
ansioluettelossasi omia touhujasi mainostat.
Olen lukenut mainossivusi, joita jatkuvasti joka
kirjoituksessasi esille tuot, ja Totuuden Hengen
saanena saanon sinulle, että Saatanan antikristuksen
valheen hengellä sinä ihmisparkoja olet eksytykseen
johdattamassa. Toisenlaisen vastaanoton saa
tässäkin ajassa Kristukselta tehtävänsä saaneet ihmiset:
"Missään ei ole profeetta niin väheksytty kuin
kotikaupungissaan, sukulaistensa parissa ja omassa kodissaan."
"Jos te kuuluisitte tähän maailmaan se rakastaisi
teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska
minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi
maailma vihaa teitä."
Merkillinen on sinun uskonoppisi. Totuuden Hengen
saaneelle ihmiselle tyrkytät parannusta ja
kaikki vanhoillislestadiolaisetkin päästät
taivaaseen, joten vaihda nimimerkkisi, jotta
ihmiset tietäisivät, minkä hengen kanssa he
tekemisissä ovat:
"Miellyttävän tulen kantaja", siinä olisi ainakin
pohjana totuus.
Montako kertaa sinutkin on kastettu?ihmisten edessä seisomaan nouseskelu on kaikista hulluinta pelleilyä (toki moni sen tekee vilpittömästi petettynä).
Siinä ei Totuuden Henki toimi, sillä ei siinä pääse tuntemaan ihmisen tilaa Jumalan edessä. Jos hänellä on jokin armon este, josta Jumala tahtoisi auttaa vapauteen, niin silloin vain vahvistetaan vihollisen valtaa, jos siihen päälle julistetaan armoa.
Jumala ei koskaan tarkoita ihmiselle pahaa, vaan aina vain suurempaa armoa ja vapautta, mutta hän haluaa tehdä sen todellisesti ja syvältä ja parantaa aivan koko sydämen.
Myös silloin kun hän jättää ihmisen vielä sidotuksi, on hänen tarkoituksensa saada ihminen vedetyksi lähemmäs itseänsä - ja tätä ymmärtämättömät päästäjät ovat estämässä kaikin voimin. He tuhoavat ja estävät Jumalan työtä, kun hän olisi viemässä ihmistä suurempaan vapauteen, kirkkaampaan valoon!
Näin tehdessäänkö he todella pelastuisivat ja saisivat kiitoksen Taivaan Jumalalta?- varoituksen sanat
jo aikanaan Aaronin pojat heittivät vierasta tulta alttarille, kuten tämän ajan lahkotulille eksyttäjät konsanaan
Ja Aaronin pojat Naadab ja Abihu ottivat kumpikin hiilipannunsa ja virittivät niihin tulen ja panivat suitsuketta sen päälle ja toivat vierasta tulta Herran eteen, vastoin hänen käskyänsä.
- Ruhama
Tosin jokainen uskova Sanan uskossa kuultuaan eli juotuaan sitä Elävää Vettä mitä Kristus antaa, tulee Hänessä sen veden lähteeksi, joka pulppuaa iankaikkiseen elämään. Avainten valta on jokaisella Sanaa julistavalla Sanan itsensä kautta. Sana tarkoittaa Kristusta (esim. Ilm.19:13) . Jos kuka tahansa julistaa evankeliumia, kuka tahansa joka sen kuulemansa Sanan uskoo, pelastuu. Myös lukemalla voi "kuulla" ilosanoman aivan pätevästi! Jopa kuolemankin portit murtava Voima onkin siitä Sanasta lähtöisin, eikä siitä ihmisestä itsestään, joka Sanaa välittää.
- Ruhama
Uskova elää Sanasta, joka lähtee HERRAN suusta.
Raamattu on ehdottoman varmasti myös Jumalan Sanaa. Onhan sekin tietysti tavallaan ihmisten välittämää, ovathan ihmiset kirjanneet Herran Sanan muistiin! Jos joku lukemalla löytää Raamatusta ilosanoman ja sen uskoo, onhan hänen kohdallaan silloin lukot auki ja Tie Elämään avoinna edessä. Pyhän Hengn virka voi synnyttää uuden elämän:
2.kor.3:5. Ei niin, että me olemme itse meistämme soveliaat jotakin ajattelemaan, niinkuin itse meistämme, vaan jos me olemme johonkuhun soveliaat, niin on se Jumalalta,
6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.
- Ruhama
Joka uskoo Häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. (Joh.3:18)
kerro miten usko syntyy, Mutta asianyhteys sen kertoo:
"Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta". Niin myös tuossa ottamassasi kohdassa.
2.kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.
1. Mutta me niinkuin apulaiset neuvomme teitä, ettette Jumalan armoa hukkaan ottaisi.
- alkup.raimo
peruuta avainten valtaa, vaan minkä Jeesus sanoi, se pätee!
Jokaisella uskovaisella, kastetulla Jeesuksen ruumiin elävällä jäsenellä on Jeesuksen antama valta julistaa synnit anteeksi tai pidättää ne!
Seurakuntayhteys, joka on kastettujen uskovien yhteys on kuin ruumiinjäsenten yhteys, jossa veri kiertää ja muutkin nesteet..Raamattu kehottaa:
Tunnustakaa toisillenne syntinne.(Jaak.5:16)..jos me valkeudessa vaellamme, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä...jos me tunnustamme syntimme, hän on uskollinen ja antaa meille syntimme anteeksi ja puhdistaa kaikesta vääryydestä... ( 1. Joh. 1; 5-10)
Lestadiolaisille avainten valta menee kuitekin siinä lahkopieleen, ettei siinä kaduta syntejä, eikä tunnusteta niitä ja koko asiasta tuleekin hurmosta, jonka jälkeen rahanahne kauppias on entistä rahanahneenpi ja itseään tupakalla saastuttava imee savukkeita entistä himokkaammin jne...parannuksen hedelmiä ei ole eikä tule, vaan lakihenkinen tuomitsevaisuus,,,
Silti avainten valta on Raamatusta ja Jeesuksen asettama! Lue rukoillen Raamattua! Kyllä Pyhä Henki ohjaa kaikkeen totuuteen Jeesuksen nimessä!on Raamatusta. Se vain tulee käsittää oikein, Jumalan elävän hengen opastamana, eikä kaavamaisina ihmistekoina, joilla sotketaan Jumalan töitä, kun ei ehkä itsekään häntä tunneta totuudessa.
Meidän nuorimmainen, pieni poika, totesi tässä taannoin, kun istuimme saunan lauteilla ja hän oli siinä jonkin aikaa katsellut tutkivasti lauteita ja rappusia ja muuta, että 'minä kyllä osaisin tehdä tällaisen saunan, jos vaan annettais'.
Täällä suomenmaassakin näitä uskovaisia saunanrakentajia on paljon. Tuskin ollaan pieni aavistus saatu jostakin, niin jo tehdään muita uskoviksi!- totuus lapsen suusta
SofiaDaan kirjoitti:
on Raamatusta. Se vain tulee käsittää oikein, Jumalan elävän hengen opastamana, eikä kaavamaisina ihmistekoina, joilla sotketaan Jumalan töitä, kun ei ehkä itsekään häntä tunneta totuudessa.
Meidän nuorimmainen, pieni poika, totesi tässä taannoin, kun istuimme saunan lauteilla ja hän oli siinä jonkin aikaa katsellut tutkivasti lauteita ja rappusia ja muuta, että 'minä kyllä osaisin tehdä tällaisen saunan, jos vaan annettais'.
Täällä suomenmaassakin näitä uskovaisia saunanrakentajia on paljon. Tuskin ollaan pieni aavistus saatu jostakin, niin jo tehdään muita uskoviksi!luuletko, että ihminen voi tehdä toisen uskovaiseksi? kirjoitit ilmeisesti itsestäsi, poikasi antoi sinulle oivan opetuksen...
totuus lapsen suusta kirjoitti:
luuletko, että ihminen voi tehdä toisen uskovaiseksi? kirjoitit ilmeisesti itsestäsi, poikasi antoi sinulle oivan opetuksen...
nimimerkillä jumalan-tulenkantajan kirjoituksia
ja hänen omia sivujaan niin saat hyvän opetuksen
siitä, miten Saatanan valheen hengellä tehdään
ihmisiä muka uskoviksi vähintään joka toinen päivä.
Hän on sellainen ihmisten miellyttämisen mestari,
jollaista toista en ole täältä netissä vielä
tavannut.- alkup.raimo
TeuvoSuni kirjoitti:
nimimerkillä jumalan-tulenkantajan kirjoituksia
ja hänen omia sivujaan niin saat hyvän opetuksen
siitä, miten Saatanan valheen hengellä tehdään
ihmisiä muka uskoviksi vähintään joka toinen päivä.
Hän on sellainen ihmisten miellyttämisen mestari,
jollaista toista en ole täältä netissä vielä
tavannut.samaa mieltä kanssasi...Tulenkantajan linkki, jonka takaa löytyi puolihämärä juttu komerossa rukoilleesta papista sisälsi hyvin arveluttavia asioita ja paljon epöselviä asioita suhteessa armoon ja syntien anteeksisaamiseen,,,jopa Jeesuksen lihaantulemisesta puuttui selvä todistus!
Raamatussa lukee selvästi: Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Tässä ei mainita missään, että synninpäästö voitaisiin suorittaa itselle.
Jos syntien anteeksianto voidaan suorittaa omissa oloissa omassa kammiossa, tekisi se syntien pidättämisen virattomaksi.
Kuka tarvitsisi seurakuntaa mihinkään, varsinkin jos seurakuntalainen olisi tietoinen että seurakunnan vanhin saattaisi pidättää synninpäästön häneltä???
Tuskin maailmassa olisi ainoatakaan ihmistä, joka pidättäisi syntien anteeksiannon itseltään. Jos sellainen ihminen löytyisi, niin hänen onnekseen syntien pidättämistä ei voi tehdä itselleen, kuten ei synninpäästöäkään.
Monet väärässä hengellisyydessä olevat tuntuvat tulkitsevan, että rukouksessa oman syntisyyden tunnustaminen Jumalalle, tarkoittaa että se on sama kuin suorittaa myös synninpäästön itselleen Jeesuksen nimessä ja veressä.
Oman syntisyyden tunnustaminen ja synninpäästö ovat kuitenkin kaksi eri tapahtumaa, eikä niitä saa sekoittaa keskenään.
Miksi Jeesus antoi sitten omilleen vallan antaa syntejä anteeksi, jos sen voisi lukea ja tehdä kaikenmaailman helppoheikit? Jeesuksen omilleen antama valta antaa syntejä hänessä, olisi turha.asia todellisuudessa on. Turha on kyselläkään kokouksessa tai nousta seisomaan, kun tietää vastauksen, ei se koskaan kieltävä ole. Näin ihmisten edessä.
Jos menet asiasi kanssa Elävän Jumalan kasvojen eteen, saadaksesi puhdistuksen ja rauhan, joudut ehkä odottamaan, mutta kun vastaus sitten tulee, niin se on todellinen, Jumalalta saatu vastaus.
Silloin 'henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia'. Jeesus Kristus Vapahtaja on ainoa välimies - muita ei voi, eikä saa olla.
Hän Jeesus itse sanoo: 'Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku avaa oven, käyn minä hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani'.
Aitoon rakkaussuhteeseen ei kolmatta mahdu.- alkup.raimo
SofiaDaan kirjoitti:
asia todellisuudessa on. Turha on kyselläkään kokouksessa tai nousta seisomaan, kun tietää vastauksen, ei se koskaan kieltävä ole. Näin ihmisten edessä.
Jos menet asiasi kanssa Elävän Jumalan kasvojen eteen, saadaksesi puhdistuksen ja rauhan, joudut ehkä odottamaan, mutta kun vastaus sitten tulee, niin se on todellinen, Jumalalta saatu vastaus.
Silloin 'henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia'. Jeesus Kristus Vapahtaja on ainoa välimies - muita ei voi, eikä saa olla.
Hän Jeesus itse sanoo: 'Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku avaa oven, käyn minä hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani'.
Aitoon rakkaussuhteeseen ei kolmatta mahdu.ellet tunnust syntejäsi seurakunnan jäsenelle...siis en tarkoita porttokirkon jäsentä vaan aidossa uskossa elävälle jeesukseen kastetulle ja häneen uskovalle ihmiselle...avainten valta ei tule enää taivaasta silloin kun se on seurakunnalle annettu...ja nin on Jumala säätänyt...Sofiastakin on tullut korkeakristillinen filosofi ja niinkin tärkeässä asiassa kuin syntien tunnustamisessa..olet sunilainen paljossa määrin...varo viettelyksiä ja harhaoppia----Ei ylitse kirjoitusten...joka ei pysy Raamatun opissa, sillä ei ole Jumalaakaan!
alkup.raimo kirjoitti:
ellet tunnust syntejäsi seurakunnan jäsenelle...siis en tarkoita porttokirkon jäsentä vaan aidossa uskossa elävälle jeesukseen kastetulle ja häneen uskovalle ihmiselle...avainten valta ei tule enää taivaasta silloin kun se on seurakunnalle annettu...ja nin on Jumala säätänyt...Sofiastakin on tullut korkeakristillinen filosofi ja niinkin tärkeässä asiassa kuin syntien tunnustamisessa..olet sunilainen paljossa määrin...varo viettelyksiä ja harhaoppia----Ei ylitse kirjoitusten...joka ei pysy Raamatun opissa, sillä ei ole Jumalaakaan!
ettei syntejä tunnustettaisi toisillemme elävien uskovien kesken. Se on minunmielestäni sitä normaalia yhteyttä samassa kohdussa kasvaneitten kesken, että voidaan puhua aivan kaikesta ja rukoilla ja auttaa - itkeä yhdessä ja riemuita yhdessä.
Mutta synnit me kannamme - joko yhdessä tai erikseen - sinne, mistä todellinen apukin tulee. Ja sieltä se tulee.
Ei ole tullut filosoofia eikä sunilaista vieläkään.- Muukalainen.
Niinpä niin wehaseni...
Miksi Jeesus opetti meitä rukoilemaan;...ja anna meille syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet....? - valta antaa
Muukalainen. kirjoitti:
Niinpä niin wehaseni...
Miksi Jeesus opetti meitä rukoilemaan;...ja anna meille syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet....?"niinkuin MEKIN annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"....? tässähän me annamme anteeksi toisen tekemiä syntejä meitä vastaan?
ihmisen ei ole mahdollista tavoittaa kaikkia niitä, joita vastaan on rikkonut elämänsä aikana, jotta saisi heilta itse kultakin tehdyt vääryydet anteeksi, niin anteeksiantoa on pyydettävä Jumalalta ja palattava Jumalan jo kasteessa tekemään hyvän omantunnon liittoon. valta antaa kirjoitti:
"niinkuin MEKIN annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"....? tässähän me annamme anteeksi toisen tekemiä syntejä meitä vastaan?
ihmisen ei ole mahdollista tavoittaa kaikkia niitä, joita vastaan on rikkonut elämänsä aikana, jotta saisi heilta itse kultakin tehdyt vääryydet anteeksi, niin anteeksiantoa on pyydettävä Jumalalta ja palattava Jumalan jo kasteessa tekemään hyvän omantunnon liittoon.Isämeidänrukouksessa ei ole kyse vallasta, vaan ehdosta.
Joka ei anteeksi anna, se ei myöskään anteeksi saa. Ja kun itse emme pysty, turmeltuneen luontomme takia niin anteeksi antamaan kuin tulisi - niin että katkera mieli vaihtuu sydämelliseen Rakkauteen toista kohtaan - niin tätä saamme rukoilla Jumalalta, kuten ihan kaikkea, ja hän antaa.
Hän antaa kukkuraisen, puhdistetun ja sullotun mitan meidän helmaamme, ylitsevuotavasti hän antaa, kun häneltä vain pyydämme. Mutta jos emme pyydä, vaan luulemme itse pystyvämme siihen, on mittamme vajaa, eikä kelpaa Jumalalle.
Hän vaatii täydellistä. Vain hänen oma tekonsa on täydellinen.- muukalainen 4
SofiaDaan kirjoitti:
Isämeidänrukouksessa ei ole kyse vallasta, vaan ehdosta.
Joka ei anteeksi anna, se ei myöskään anteeksi saa. Ja kun itse emme pysty, turmeltuneen luontomme takia niin anteeksi antamaan kuin tulisi - niin että katkera mieli vaihtuu sydämelliseen Rakkauteen toista kohtaan - niin tätä saamme rukoilla Jumalalta, kuten ihan kaikkea, ja hän antaa.
Hän antaa kukkuraisen, puhdistetun ja sullotun mitan meidän helmaamme, ylitsevuotavasti hän antaa, kun häneltä vain pyydämme. Mutta jos emme pyydä, vaan luulemme itse pystyvämme siihen, on mittamme vajaa, eikä kelpaa Jumalalle.
Hän vaatii täydellistä. Vain hänen oma tekonsa on täydellinen.se Totisesti on
- kirjoitusisssasi
SofiaDaan kirjoitti:
ettei syntejä tunnustettaisi toisillemme elävien uskovien kesken. Se on minunmielestäni sitä normaalia yhteyttä samassa kohdussa kasvaneitten kesken, että voidaan puhua aivan kaikesta ja rukoilla ja auttaa - itkeä yhdessä ja riemuita yhdessä.
Mutta synnit me kannamme - joko yhdessä tai erikseen - sinne, mistä todellinen apukin tulee. Ja sieltä se tulee.
Ei ole tullut filosoofia eikä sunilaista vieläkään.on jotain sellaista, joka todistaa, ettet ymmärrä synninpäästön ja pidättämisen avaimia...Jeesus antoi ne omilleen,,,seurakunalleen...pyhien yhteyden eli yhteisen uskon vahvistamiseksi ja toisiemme palvelemiseksi...lestadiolaiset ovat oikeassa, mutta käyttävät väätin avainten valtaa...syntejä ei saa päästää eli julistaa anteeksi, ennenkuin laki on saanut tuomita omantunnon ja saanut aikaan hädän, synnintunnon ja katumuksen ja tunnustamisen...käöden nosto ei ole suun tunnustus...tunnustakaa toisillenne syntinne...
Se on Jeesuksen tahto! kirjoitusisssasi kirjoitti:
on jotain sellaista, joka todistaa, ettet ymmärrä synninpäästön ja pidättämisen avaimia...Jeesus antoi ne omilleen,,,seurakunalleen...pyhien yhteyden eli yhteisen uskon vahvistamiseksi ja toisiemme palvelemiseksi...lestadiolaiset ovat oikeassa, mutta käyttävät väätin avainten valtaa...syntejä ei saa päästää eli julistaa anteeksi, ennenkuin laki on saanut tuomita omantunnon ja saanut aikaan hädän, synnintunnon ja katumuksen ja tunnustamisen...käöden nosto ei ole suun tunnustus...tunnustakaa toisillenne syntinne...
Se on Jeesuksen tahto!on paljonkin, mikä todistaa, että ymmärrän synninpäästön ja pidättämisen avaimet eritavalla kuin sinä, mutta en silti väärin.
Jeesus itse on luvannut: 'Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku avaa oven, käyn minä hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani'.
Kun olen kerran itse saanut tämän kokea ja useaan kertaan päässyt painavien syntien alta Jeesuksen avulla, niin ei kukaan voi minua sellaiseen valheeseen ´vakuuttaa, että joku kolmas siinä olisi välttämätön ja jopa pelastuksen ehto!
Toistan yhä, että tämä on HUUTAVA VALHE!
KUULKAA KAIKKI, SE ON VALHE!- ajattehan
SofiaDaan kirjoitti:
Isämeidänrukouksessa ei ole kyse vallasta, vaan ehdosta.
Hän vaatii täydellistä. Vain hänen oma tekonsa on täydellinen.Jos joku rikkoo juuri sinua vastaan ja tulee ja pyytää tekoaan anteeksi sinulta, niin toki sinulla on valta antaa tuo teko katuvalle pyytäjälle anteeksi.
- Muukalainen.
ajattehan kirjoitti:
Jos joku rikkoo juuri sinua vastaan ja tulee ja pyytää tekoaan anteeksi sinulta, niin toki sinulla on valta antaa tuo teko katuvalle pyytäjälle anteeksi.
Ja sen jälkeen sinulla on oikeus rukoilla Jumalalta Jeesuksen nimeen omia syntejäsi anteeksi, sillä mitalla mitä olet muille mitannut,
(antanut anteeksi sille, joka on sinua vastaan rikkonut) - vai kuis on?
ajattehan kirjoitti:
Jos joku rikkoo juuri sinua vastaan ja tulee ja pyytää tekoaan anteeksi sinulta, niin toki sinulla on valta antaa tuo teko katuvalle pyytäjälle anteeksi.
Onhan anteeksianto pätevää pyytämättäkin!
Mitäpä sitä pyyntöjä pitäisi jäädä odottelemaan? Muukalainen. kirjoitti:
Niinpä niin wehaseni...
Miksi Jeesus opetti meitä rukoilemaan;...ja anna meille syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet....?sinun valtakuntasi, sanotaan ensin. "Anna meille meidän syntimme amteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme velallisillemme", siis samalla tavoin.
Ei tuossa luvata syntejä anteeksi, eikä ole evankeliumin päästösanaa. On olemassa omaa luuloa ja helppouskoa. Tällöin tehdään seurakunta ja toiset Juamaln lapset tarpeettomiksi.- Muukalainen.
weha kirjoitti:
sinun valtakuntasi, sanotaan ensin. "Anna meille meidän syntimme amteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme velallisillemme", siis samalla tavoin.
Ei tuossa luvata syntejä anteeksi, eikä ole evankeliumin päästösanaa. On olemassa omaa luuloa ja helppouskoa. Tällöin tehdään seurakunta ja toiset Juamaln lapset tarpeettomiksi.Olet tuttu väittelykumppani jo pitkältä ajalta, mutta nyt ylitit itsesi.
Muista mitä on Raamatun vääristelijöiden palkka.... - apt.
Muukalainen. kirjoitti:
Ja sen jälkeen sinulla on oikeus rukoilla Jumalalta Jeesuksen nimeen omia syntejäsi anteeksi, sillä mitalla mitä olet muille mitannut,
(antanut anteeksi sille, joka on sinua vastaan rikkonut)Jos mahdollista, pitää synti tunnustaa kohteelle ja pyytää vääryyden kärsineeltä anteeksi ja hyvittää väärä teko vääryyden kärsineelle.
Jos teon kohdetta ei ole, kuten Uuria oli kuollut sodassa, David pyysi tekoa anteeksi rukouksessa Jumalalta ja Naatan, joka oli profeetta välitti varman tiedon anteeksiannosta. Syntiä seuraa kuitenkin aina rangaistus, vaikka teko olisikin saatu anteeksi, niin Davidin 7 pv ikäinen poika kuoli tappavaan tautiin murhan ja aviorikoksen vuoksi. - ympärileikkaamatonta
apt. kirjoitti:
Jos mahdollista, pitää synti tunnustaa kohteelle ja pyytää vääryyden kärsineeltä anteeksi ja hyvittää väärä teko vääryyden kärsineelle.
Jos teon kohdetta ei ole, kuten Uuria oli kuollut sodassa, David pyysi tekoa anteeksi rukouksessa Jumalalta ja Naatan, joka oli profeetta välitti varman tiedon anteeksiannosta. Syntiä seuraa kuitenkin aina rangaistus, vaikka teko olisikin saatu anteeksi, niin Davidin 7 pv ikäinen poika kuoli tappavaan tautiin murhan ja aviorikoksen vuoksi.lasta, koska 8-päiväisenähän poika olisi ympärileikattu. Selvä viittaus lapsikasteen varjelevaan armoon Jeesuksen nimessä!
- "kahdella jalalla"
SofiaDaan kirjoitti:
on paljonkin, mikä todistaa, että ymmärrän synninpäästön ja pidättämisen avaimet eritavalla kuin sinä, mutta en silti väärin.
Jeesus itse on luvannut: 'Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku avaa oven, käyn minä hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani'.
Kun olen kerran itse saanut tämän kokea ja useaan kertaan päässyt painavien syntien alta Jeesuksen avulla, niin ei kukaan voi minua sellaiseen valheeseen ´vakuuttaa, että joku kolmas siinä olisi välttämätön ja jopa pelastuksen ehto!
KUULKAA KAIKKI, SE ON VALHE!olet vakavan vaarallisella tiellä, jos et ole saanut kuulla ihmisen suusta Jeesuksen asetuksen mukaisesti: Tyttäreni, sinun syntisi ovat anteeksiannetut Jeesuksen veressä!
Se ei ole valhe, kuulkaa kaikki, se on totuus, koska Jeesus ei huutele taivaasta tai pimeistä huoneista, vaan toimii pyhien kirjoitustensa kautta seurakunnassa, pyhien yhteydessä, kastettujen uskoviensa valkeudessa, vain Kristuksessa Jeesuksessa, eli seurakunnassa virtaa Jeesuksen veri, Hengen vaikuttaman uskon ja pyhän Sanan kautta, vakavalta näyttää Sofia...sinun henkesi vastustaa rippiä ja synninpäästöä pyhien yhteydessä!
Miten sait varmuuden syntiesi anteeksisaamisesta, jos et saanut kuulla päästösanoja uskovaisen ihmisen suusta Jeesuksen nimessä? Oliko se vain järjen päätelmä tai sielullinen tunne vai jokin hyvältä vaikuttava henki? Voi miten surullista lukea, että sinulla on vastenmielisyys ja vastustus Jeesuksen veren
ja nimen kautta, uskovien yhteyden kautta saatuun
synninpäästöön! Olet siis sittenkin sunilainen tietämättäsi!
Mihin Jeesus tuli, milloin tämä ateria oli? Mitä te söitte aterialla?
"käyn minä hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani'.
Kun olen kerran itse saanut tämän kokea.."
Ettet vain olisi uskonnollisfilosofisissa. sielullissa haaveissasi etkä kohdannutkaan Pyhän ja kiivaan Jumalan armoa, joka vaatii verta sovituksesi syntiesi tähden? - päivästä lähtien
SofiaDaan kirjoitti:
on paljonkin, mikä todistaa, että ymmärrän synninpäästön ja pidättämisen avaimet eritavalla kuin sinä, mutta en silti väärin.
KUULKAA KAIKKI, SE ON VALHE!että Jeesus on Henkensä kautta aina siellä missä kaksi tai kolme on koolla hänen nimessään.
Juudas jäi yksin ja vaikka tunnusti, Jumala ei kuullut, koska läsnä oli Hengestä osattomia!
Voi sinua Sofia! Suru tulee, jos et olekaan saanut tunnustaa syntejäsi toiselle uskovaiselle ja saanut kuulla Jeesuksen puhuvan seurakuntalaisen suun kautta, pyhien yhteydessä! - huiomaankin, ettet
SofiaDaan kirjoitti:
KUULKAA KAIKKI, SE ON VALHE!kirjoitakaan Jumalan kaksiteräisestä miekasta vaan lyyrittelet rakkaudesta:
"SofiaDaan sanoo:
"Pelkoa ei Rakkaudessa ole, sillä täydellinen rakkaus karkoittaa pelon."
"Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta."
'Täydellinen Rakkaus?' Hän on Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Vapahtajamme.
Rakkaus Häneen on se, että pidämme Hänen käskynsä. Ja ne eivät ole raskaat!
Lue, millaista on Taivaasta tuleva Rakkaus: 1.Kor.13
Kaikki muu häviää - profetoiminen, tieto - sillä se on vajavaista, kuten sana sanoo. Ainoastaan Jumalan Hengen Rakkaus ei häviä. Se ei ole vajavaista, vaan täydellistä. Niin paljon kuin meissä on Jumalan Hengen Rakkautta, niin paljon meissä on Taivaallista ja Katoamatonta.
...............
Tämä rakkaus, josta kirjoitat on saatavilla vain seurakunnassa, pyhien yhteydessä ja sellainen rakkaus on Jeesuksen veressä saadun syntien anteeksisaamisen kautta mahdollista saavuttaa!
Synnit tulee tunnustaa Jumalalle...ja Jumala on Jeesuksessa kristuksessa siellä missä kaksi tai kolme on koolla hänen nimessään. Jeesuksen ruumiin jäseninä, uskovia yhdistää Jeesuksen veri, aivan kuin luonnollisessakin ruumiissa veri kiertää jäsenestä toiseen, Siellä missä uskova tunnustaa syntinsä rehellisesti toiselle uskovalle, siellä toimii Jumalan Henki ja kirkastaa Jeesuksen veren armon. Et saa sitä yksin, koska niin Jeesus itse määräsi- Muista, ETTÄ JUUDAS JÄI YKSIN, JA JOUTUI SYNTEINEEN KADOTUKSEEN! huiomaankin, ettet kirjoitti:
kirjoitakaan Jumalan kaksiteräisestä miekasta vaan lyyrittelet rakkaudesta:
"SofiaDaan sanoo:
"Pelkoa ei Rakkaudessa ole, sillä täydellinen rakkaus karkoittaa pelon."
"Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta."
'Täydellinen Rakkaus?' Hän on Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Vapahtajamme.
Rakkaus Häneen on se, että pidämme Hänen käskynsä. Ja ne eivät ole raskaat!
Lue, millaista on Taivaasta tuleva Rakkaus: 1.Kor.13
Kaikki muu häviää - profetoiminen, tieto - sillä se on vajavaista, kuten sana sanoo. Ainoastaan Jumalan Hengen Rakkaus ei häviä. Se ei ole vajavaista, vaan täydellistä. Niin paljon kuin meissä on Jumalan Hengen Rakkautta, niin paljon meissä on Taivaallista ja Katoamatonta.
...............
Tämä rakkaus, josta kirjoitat on saatavilla vain seurakunnassa, pyhien yhteydessä ja sellainen rakkaus on Jeesuksen veressä saadun syntien anteeksisaamisen kautta mahdollista saavuttaa!
Synnit tulee tunnustaa Jumalalle...ja Jumala on Jeesuksessa kristuksessa siellä missä kaksi tai kolme on koolla hänen nimessään. Jeesuksen ruumiin jäseninä, uskovia yhdistää Jeesuksen veri, aivan kuin luonnollisessakin ruumiissa veri kiertää jäsenestä toiseen, Siellä missä uskova tunnustaa syntinsä rehellisesti toiselle uskovalle, siellä toimii Jumalan Henki ja kirkastaa Jeesuksen veren armon. Et saa sitä yksin, koska niin Jeesus itse määräsi- Muista, ETTÄ JUUDAS JÄI YKSIN, JA JOUTUI SYNTEINEEN KADOTUKSEEN!kirjoitan (Raamatun antamin sanoin) vain siksi, että jokainen ne luettuaan ymmärtäisi, että ei tämän kaltaista Rakkautta ihmissydämeen voi aikaansaada mikään muu, kuin itse Jumala.
Ja vain kaksiteräisen Totuuden miekan haavoittamaan ja Jeesuksen Kristuksen veren puhdistamaan ja parantamaan sydämeen se voidaan antaa.
Kysyit, mistä voin olla varma, kun ei kukaan ihminen ole sitä minulle sanonut. Onhan Jumalan todistus suurempi.
Jos hän on jo antanut Henkensä vakuudeksi sydämeeni, niin että henki itse todistaa henkeni kanssa, niin miksi epäilisin.
En ole todellakaan kuullut Jeesuksen huutavan taivaasta, enkä pimeästä huoneesta - ja missä Sanassa näin sanottaisiin tapahtuvaksi? Mutta Sana kyllä sanoo, että saamme Hengen todistuksen
sisimpäämme.
Kysyit vielä, missä ja miten aterioimme.
Se oli kotonani ollessani 17-vuotias. Olin saanut synnin tiestä täydellisesti tarpeekseni, kaipasin puhtautta ja löysin sen. Sain tulla lapseksi jälleen - Jumalan lapseksi.
Se tapahtui yksin ollessa ja Johanneksen evankeliumia lukiessa. Ahmin sen kannesta kanteen ja tunsin olleeni runsaalla, ihmeellisellä aterialla. Avoimesta ovesta oli käynyt sisälle Hän, joka sittemmin, vähä vähältä muutti elämässäni aivan kaiken uudeksi.
Nyt olen jo isoäiti, mutta en voi kyllin kiittää Jumalan viisautta ja kaikkivaltiasta voimaa, miten hän omiansa kasvattaa ja johdattaa. Ja antaa kaiken, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
'Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan, sydänpäivään saakka'.
Vielä Juudaksesta sen verran, että kunpa hän raukka olisi ymmärtänyt mennä Jeesuksen luo tuskissaan, mutta hän meni vihollisten luo.- määrätty
SofiaDaan kirjoitti:
kirjoitan (Raamatun antamin sanoin) vain siksi, että jokainen ne luettuaan ymmärtäisi, että ei tämän kaltaista Rakkautta ihmissydämeen voi aikaansaada mikään muu, kuin itse Jumala.
Ja vain kaksiteräisen Totuuden miekan haavoittamaan ja Jeesuksen Kristuksen veren puhdistamaan ja parantamaan sydämeen se voidaan antaa.
Kysyit, mistä voin olla varma, kun ei kukaan ihminen ole sitä minulle sanonut. Onhan Jumalan todistus suurempi.
Jos hän on jo antanut Henkensä vakuudeksi sydämeeni, niin että henki itse todistaa henkeni kanssa, niin miksi epäilisin.
En ole todellakaan kuullut Jeesuksen huutavan taivaasta, enkä pimeästä huoneesta - ja missä Sanassa näin sanottaisiin tapahtuvaksi? Mutta Sana kyllä sanoo, että saamme Hengen todistuksen
sisimpäämme.
Kysyit vielä, missä ja miten aterioimme.
Se oli kotonani ollessani 17-vuotias. Olin saanut synnin tiestä täydellisesti tarpeekseni, kaipasin puhtautta ja löysin sen. Sain tulla lapseksi jälleen - Jumalan lapseksi.
Se tapahtui yksin ollessa ja Johanneksen evankeliumia lukiessa. Ahmin sen kannesta kanteen ja tunsin olleeni runsaalla, ihmeellisellä aterialla. Avoimesta ovesta oli käynyt sisälle Hän, joka sittemmin, vähä vähältä muutti elämässäni aivan kaiken uudeksi.
Nyt olen jo isoäiti, mutta en voi kyllin kiittää Jumalan viisautta ja kaikkivaltiasta voimaa, miten hän omiansa kasvattaa ja johdattaa. Ja antaa kaiken, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
'Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan, sydänpäivään saakka'.
Vielä Juudaksesta sen verran, että kunpa hän raukka olisi ymmärtänyt mennä Jeesuksen luo tuskissaan, mutta hän meni vihollisten luo.Vielä Juudaksesta sen verran, että kunpa hän raukka olisi ymmärtänyt mennä Jeesuksen luo tuskissaan, mutta hän meni vihollisten luo.SofiaDaan 23.6.2006 klo 17.06
--------------------------------------------
Juudashan vain toteutti Jumalan tarkkaa pelastussuunnitelmaa, eikö sisälläsi oleva Totuuden Henki edes sitä muistanut tuoda esille?
Joh. 17:12
Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen. - vai kuis on?
SofiaDaan kirjoitti:
Ei ole tullut filosoofia eikä sunilaista vieläkään.Ymmärrän, että "toinen toisellenne" tarkoittaa asianosaisia tunnustettavassa asiassa.
Ellei tämä ole mahdollista, ei tarvita kolmatta ihmistä osapuoleksi.
Herra huolehtii käytännön järjestelyistä, mikäli ne ovat tarpeen.
Meillä riittää Herran edessä vilpittömyys ja tunnustus vääryyden kohteeksi joutuneelle osapuolelle.
Mitään uutta järjestelmää ei ole säädetty Mooseksen liiton säädösten lisäksi, ja nehän eivät ennenkään koskeneet pakanakansojen kansalaisia. - vai kuis on?
SofiaDaan kirjoitti:
KUULKAA KAIKKI, SE ON VALHE!Meille syötetään monissa asioissa pajunköyttä eri suuntien totuuksina.
Siunausta sinulle jatkossakin. vai kuis on? kirjoitti:
Meille syötetään monissa asioissa pajunköyttä eri suuntien totuuksina.
Siunausta sinulle jatkossakin.samoin sinulle ja kaikille.
- Muukalainen.
SofiaDaan kirjoitti:
samoin sinulle ja kaikille.
Olet todella ihminen, joka on ottanut vastaan Rakkauden Totuuteen.
Emme tunne toisiamme, mutta tunnemme Hengen, joka meitä opettaa ja johtaa. Muukalainen. kirjoitti:
Olet todella ihminen, joka on ottanut vastaan Rakkauden Totuuteen.
Emme tunne toisiamme, mutta tunnemme Hengen, joka meitä opettaa ja johtaa.tuo on totta. Jumalan Siunausta vieläkin.
ajattehan kirjoitti:
on tässä: 'Joka teistä tahtoo suureksi tulla, olkoon kaikkien palvelija ja joka tahtoo olla ensimmäinen olkoon kaikkien orja'. Siinä meillä valtaa kylliksi.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723280
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361299Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235