Nuoret miehet esittävät meille taistelunäytöksen

toinen mooses

14 Abner sanoi Joabille: "Nyt saavat nuoret miehet esittää meille taistelunäytöksen." Joab suostui tähän. Nuoret miehet astuivat esiin, ja heistä valittiin kaksitoista Benjaminin ja Saulin pojan Isbosetin puolelta ja kaksitoista Daavidin puolelta. Jokainen tarttui vastustajaansa päähän ja työnsi miekan hänen kylkeensä, ja miehet kaatuivat kaikki yhdessä. Paikasta alettiin käyttää nimeä Helkat- Surim; se sijaitsee Gibeonissa.Toinen Samuelin kirja 2 14-17.

15

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • djfalösd

Ihminen osoittautuu brutaaliksi - myös Raamatussa. Raamattu kertoo totuuden.

• toinen mooses

Olet oikeilla jäljillä.Raamattua lukemalla oppii tuntemaan jumalan.

• Eija_Moilanen
        toinen mooses kirjoitti:

Niin oppii siis tuntemaan Jumalan. On se ihana asia pikkumooses, että kerrankin ollaan samaa mieltä.
        Mutta kun vielä oppisit lukemaan kokonaisuuksia asiayhteydestään otettujen raamatun jakeiden sijaan niin saattaisit oppia kirjoittamaan Jumalan äidinkielemme mukaisesti.

Mutta minkä minä sille voin, jotkut uskovathan sinulle tuota pätkimistä opettaa ja saavat taas kohta melkoisen sodan aikaan. Hm. missähän Mirka viipyy?

• Eija_Moilanen
        Eija_Moilanen kirjoitti:

Niin oppii siis tuntemaan Jumalan. On se ihana asia pikkumooses, että kerrankin ollaan samaa mieltä.
        Mutta kun vielä oppisit lukemaan kokonaisuuksia asiayhteydestään otettujen raamatun jakeiden sijaan niin saattaisit oppia kirjoittamaan Jumalan äidinkielemme mukaisesti.

Mutta minkä minä sille voin, jotkut uskovathan sinulle tuota pätkimistä opettaa ja saavat taas kohta melkoisen sodan aikaan. Hm. missähän Mirka viipyy?

Juttu jatkui vielä

Lainaus
        --------------------------------------------------
        26 Abner huusi Joabille: "Pitääkö miekan riehua ikuisesti? Etkö käsitä, että se tietää katkeraa loppua? Eikö sinun olisi jo aika sanoa miehillesi, että he lakkaavat ajamasta takaa veljiään?"
        27 Joab vastasi: "Niin totta kuin Jumala elää: ellet nyt olisi puhunut, mieheni olisivat jatkaneet takaa-ajoa aamuun saakka."
        28 Joab puhalsi torveen, ja hänen miehensä pysähtyivät. He lopettivat israelilaisten takaa-ajon ja keskeyttivät taistelun.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1150536091122&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=2. Sam. 2:14&ctx=-1&mod1=FinRaam&mod2=&mod3=

• näin.
        toinen mooses kirjoitti:

Olet juuri tyyppiesimerkki Raamatun käyttäjästä, joka voi päätyä mielettömyyteen.
        Kun kaltaisiasi on tarpeeksi, veri virtaa polviin asti.

• http://www.jeesusonherra.net/raamatun_vt_ut.htm

Sama tässä alla, mutta tuo linkkin on selkeämpi!

Tuomioita sisältävät lainauksesi olivat paljolti vanhasta testamentista. Jeesus täytti Mooseksen lain ristillä, kun hän sanoi "SE ON TÄYTETTY". Niinpä Jumalassa, Jeesuksesssa, Pyhässä Raamatussa ei ole mitään ristiriitaa, kun se ymmärretään oikein.

Että ihminen voisi julistaa Jumalan sanaa, ja ymmärtää sitä syvällisesti hän tarvitsee seuraavat asiat.

1. Uskoontulo Jeesukseen Kristuksen, jolloin Pyhän Hengen sinetti jo tulee ihmiseen.
      http://www.jeesusonherra.net/uskoontulo.htm

2. Täytyy ensiksi osata Pyhän Raamatun Uuden testamentin sana ja katsoa sieltä millainen Jeesuson. Sellainen Jumala on mitä Jeesus on. Eli mitä Uusi Testamentti on.

3. Olisi hyvä olla Pyhän Hengen armolahjoja 1 kor 12 luettelosta.

http://www.jeesusonherra.net/armolahjat.htm

4. Ja että ihminen olisi julistaja, siihen tarvitaan vielä monta asiaa ja varsinainen elämän koulu, jopa kärsimyksiä! Että ihminen voisi olla Sanan julistaja, siihen tarvitaan seuraavat asiat.

- Että on uskossa Jeesukseen

- Että on 1 kor 12 armolahjoja.

- Sitten eräänä kertana, kun sinä etsit Jumalaa, hän puhuu sinulle henkilökohtaisesti armolahjojen kautta kutsun sanan julistajan virkaan. Jumala antaa kutsunsa hyvissä ajoin ja yleensä valmistuminen kestää vuosia. Kutsuun tulee yleensä kaksi tai kolme vahvistusprofetiaa.

- Eli kun saat kutsun, ja otat sen vakavasti, saat janon lukea Pyhän Raamatun sanaa, Uutta Testamenttia.

- Koulutukseen kuuluu yleensä se että toimii jo jonkun virassa toimivan sanan julistajan alaisena ja on tälle alaminen kaikessa. Täytyy oppia tottelemaan toista ihmistä, että voi sitten totella Jumalaa, kun sen aika on.

- Jeesus oppi kuuliaisuuden siitä mitä hän kärsi.

- Jumalan Sana täytyy osata, erityisesti sen Uusi Testamentti. Jumala kouluttaa joko raamattukoulussa tai oikeassa elämässä sanan julistajaksi.

- Sitten kun Jumalan aika on, hän antaa Pyhän Hegnen palveluvoitelun sanan julistajan virkaan. Se on ihmeellistä. Se on voimassa 24 tuntia vuorokaudessa.

Sain kutsun julistajaksi 1997, ja sain sanan julistajan palveluvoitelun 2002, vuosien 2004, 2005, 2006 aikana on tullut uskoon noin 400 ihmistä. Tämä on Jumalan armoa ja olen hyvin kiitollinen Jumalalle. Olen lukenut Uuden Testamentin noin 22 kertaa. Sain profetian ulkomaiselta julistajalta, ja yksi osa oli siinä suomeksi kääneettynä ”sinä tunnet Jumalan Sanan”. Minä tunnen sen ja minulla on valtuutus julistaa sitä! Annan kaikesta kiitoksen ja kunnian Jumalalle.

Sitten vielä jatkoa Vanha vastaan Uusi Testamentti aiheesta.
      Lyhyesti sanottuna voimassa oleva Jumalan sana on PYhän Raamatun Uusi Testamentti, ja sitä voi täydentää vanhalla testamentilla vain sellainen ihminen, joka osaa Uuden Testamentin sanan ja lukiesaan vanhaa testamenttia tunnistaa heti, että onko tuo kohta voimassa vai ei?

Eli Uusi Testamentti, Uusi Liitto Jeesuksessa on korvannut Vanhan Liiton, sen rituaalit, kostot, tuomiot eivät ole voimassa enää meillä, jotka elämme Uuden Liiton aikakaudella, Jeesuksesta siis alkoi tämä uusi liitto.

16.Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima jokaiselle uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

17.Siinä näet Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, kuten on kirjoitettu: "Vanhurskas on elävä uskosta*."

[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 1:16-17]

Eli kun tutkitaan miten kunkin olisi itse hyvä elää, se täytyy tehdä Pyhän Raamatun Uuden Testamentin valossa. Uuden Testamentin sana on se joka kaitsee uskovia, jalkain lamppu.

Kun luet läpi tämän pääkohdan, ymmärrät, että sinun ei enää tarvitse heitellä Mooseksen lain tuomioita toisten päälle, kuten osoittaaksesi, että Jumala on paha. Nyt kun tiedät asian, ymmärrät sen! Katso siis Jeesukseen, mitä hän on! Se löytyy Pyhän Raamatun Uudesta Testamentista!

1.Sanotun pääkohta on tämä: Meillä on Ylimmäinen Pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa.

2.Hän toimittaa pappispalvelusta oikean pyhäkön kaikkeinpyhimmässä, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.

3.Jokainen ylimmäinen pappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja. Tämän vuoksi Hänelläkin on oltava

jotakin uhrattavaa.

4.Jos hän olisi maan päällä, hän ei olisi edes pappi, koska jo ovat olemassa ne, jotka lain mukaan tuovat uhrilahjoja

5.ja palvelevat siinä, mikä on taivaallisen kuva ja varjo. Kun Mooseksen oli valmistettava liitonmaja, hänelle ilmoitettiin tämä ohje: "Katso, että teet kaiken sen mallin mukaan, mikä sinulle näytettiin vuorella."

6.Kristus on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on paremmille lupauksille perustetun liiton Välimies.

7.Jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, eihän toista liittoa olisi tarvittu.

8.Moittien heitä hän sanoo: "Päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,

9.en sellaista liittoa kuin se, minkä tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja niin minäkin hylkäsin heidät, sanoo Herra.

10.Tämä on se liitto, minkä minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieliinsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä. Niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

11.Silloin ei enää kukaan opeta kansaansa kuuluvaa eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra', sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

12.Minä näet annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejään."

13.Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi. Sillä vanheneva ja aikansa eläneeksi käyvä on lähellä häviämistään*.

[Jumalan Kansan Raamattu: Hepr. 8:1-13]

Alaviitteet:

[Hepr. 8:13] Jumalan suunnitelman mukaan Kristuksen uhri, ylösnousemus ja Pyhän Hengen vuodatus v. 30 jKr. lopetti vanhan liiton ajan. Sen näkyvä vahvistus oli Jerusalemin ja sen temppelin hävitys v. 70 jKr. Tätä kirjettä laadittaessa se oli lähellä, mutta ei vielä toteutunut.

• toinen mooses

""1 Sitten henki vei jeesuksen autiomaahan paholaisen kiusattavaksi.""Evankeliumi Matteuksen mukaan 4 1.Miten tuo on mahdollista? jumala 1 vie jumalan 2 paholaisen kiusattavaksi?Miksi jumala 1 tai 2 haluaa olla kiusattavana?Entä paholainen? miltä hän tunsi kun näki luojansa 1, tai vanhan tuttunsa 2, uudestaan? Oletan tässä nyt että jumala 1, on jahve ja jumala 2, jeesus. Kuka loi paholaisen? jumala 1 jahve. Vanha tuttu jumala 2 jeesus. Eikö paholainen ollutkin taivaassa jeesuksen kanssa kunnes paholainen lankesi?

• huono vaihtokauppa
        toinen mooses kirjoitti:

""1 Sitten henki vei jeesuksen autiomaahan paholaisen kiusattavaksi.""Evankeliumi Matteuksen mukaan 4 1.Miten tuo on mahdollista? jumala 1 vie jumalan 2 paholaisen kiusattavaksi?Miksi jumala 1 tai 2 haluaa olla kiusattavana?Entä paholainen? miltä hän tunsi kun näki luojansa 1, tai vanhan tuttunsa 2, uudestaan? Oletan tässä nyt että jumala 1, on jahve ja jumala 2, jeesus. Kuka loi paholaisen? jumala 1 jahve. Vanha tuttu jumala 2 jeesus. Eikö paholainen ollutkin taivaassa jeesuksen kanssa kunnes paholainen lankesi?

tarjota jollekin jota uskoo kaiken luojaksi pientä maaplänttiä? Mennäänkö tarjoamaan Bill Gatesille pari vanhaa tietokonetta jos se antaa meille koko yhtiönsä?
        VT:ssä ei muuten ole "paholaista" siinä muodossa kuten UT:ssa, ero on suuri.

• Eija_Moilanen
        huono vaihtokauppa kirjoitti:

tarjota jollekin jota uskoo kaiken luojaksi pientä maaplänttiä? Mennäänkö tarjoamaan Bill Gatesille pari vanhaa tietokonetta jos se antaa meille koko yhtiönsä?
        VT:ssä ei muuten ole "paholaista" siinä muodossa kuten UT:ssa, ero on suuri.

mielestäni tämä tilanne näkyy uuden testamentin kirjoituksissa. Vertaa tuo pikkumooseksen esittämään asiaan Jeesus saatanan kiusattavana. Siis kirjoitettu on....

Ja muutenkin tämä viittaa mielestäni Uuden liiton aikaan. Raamatun kohta alimpana.

Heitän vain pohdittavaksi tämän asian. Lisäksi Tulenkantajalle heitä pohdittavaksi Paavalin.

Lainaus
        ------------------------------------------------
        Minä Paavali, apostoli, joka en ole saanut virkaani ihmisiltä enkä kenenkään ihmisen välityksellä vaan jonka ovat apostoliksi asettaneet Jeesus Kristus ja Isä Jumala, joka herätti hänet kuolleista, [Room. 1:1; Ap. t. 2:24; Ef. 1:20; Kol. 2:12; 1. Tess. 1:10; Hepr. 13:20]

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Gal. 1:12&rnd=1150619488355

Lainaus
        ---------------------------------------------------
        1 Sitten Herra antoi minun nähdä ylipappi Joosuan, joka seisoi Herran enkelin edessä. Saatana seisoi Joosuan oikealla puolella ja syytti häntä.
        2 Mutta Herran enkeli sanoi Saatanalle: "Herra nuhtelee sinua, Saatana! Herra, joka on valinnut Jerusalemin, käskee sinun vaieta! Eikö tämä mies ole tulesta temmattu kekäle?" [Sak. 1:17, 2:12 | Aam. 4:11]
        3 Joosua seisoi enkelin edessä, likaiset vaatteet päällään.
        4 Enkeli sanoi palvelijoilleen: "Ottakaa likaiset vaatteet pois hänen päältään." Sitten enkeli sanoi Joosualle: "Katso, minä olen ottanut pois sinun syntisi ja minä puetan sinut juhlavaatteisiin." [Jes. 61:10; Miika 7:18; Luuk. 15:22]
        5 Hän sanoi palvelijoille: "Pankaa puhdas päähine hänen päähänsä." Palvelijat panivat puhtaan päähineen Joosuan päähän ja pukivat hänet juhlavaatteisiin enkelin seisoessa heidän luonaan.
        6 Herran enkeli vakuutti Joosualle:
        7 "Näin sanoo Herra Sebaot: -- Jos kuljet minun teitäni ja noudatat säädöksiä, jotka olen sinulle antanut, saat hallita temppelissäni ja valvoa esipihojani. Minä korotan sinut näiden palvelijoitteni joukkoon

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1150618863200&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=Sak. 3:3&ctx=-1&mod1=FinRaam&mod2=KJV&mod3=

• huono vaihtoehto
        Eija_Moilanen kirjoitti:

mielestäni tämä tilanne näkyy uuden testamentin kirjoituksissa. Vertaa tuo pikkumooseksen esittämään asiaan Jeesus saatanan kiusattavana. Siis kirjoitettu on....

Ja muutenkin tämä viittaa mielestäni Uuden liiton aikaan. Raamatun kohta alimpana.

Heitän vain pohdittavaksi tämän asian. Lisäksi Tulenkantajalle heitä pohdittavaksi Paavalin.

Lainaus
        ------------------------------------------------
        Minä Paavali, apostoli, joka en ole saanut virkaani ihmisiltä enkä kenenkään ihmisen välityksellä vaan jonka ovat apostoliksi asettaneet Jeesus Kristus ja Isä Jumala, joka herätti hänet kuolleista, [Room. 1:1; Ap. t. 2:24; Ef. 1:20; Kol. 2:12; 1. Tess. 1:10; Hepr. 13:20]

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Gal. 1:12&rnd=1150619488355

Lainaus
        ---------------------------------------------------
        1 Sitten Herra antoi minun nähdä ylipappi Joosuan, joka seisoi Herran enkelin edessä. Saatana seisoi Joosuan oikealla puolella ja syytti häntä.
        2 Mutta Herran enkeli sanoi Saatanalle: "Herra nuhtelee sinua, Saatana! Herra, joka on valinnut Jerusalemin, käskee sinun vaieta! Eikö tämä mies ole tulesta temmattu kekäle?" [Sak. 1:17, 2:12 | Aam. 4:11]
        3 Joosua seisoi enkelin edessä, likaiset vaatteet päällään.
        4 Enkeli sanoi palvelijoilleen: "Ottakaa likaiset vaatteet pois hänen päältään." Sitten enkeli sanoi Joosualle: "Katso, minä olen ottanut pois sinun syntisi ja minä puetan sinut juhlavaatteisiin." [Jes. 61:10; Miika 7:18; Luuk. 15:22]
        5 Hän sanoi palvelijoille: "Pankaa puhdas päähine hänen päähänsä." Palvelijat panivat puhtaan päähineen Joosuan päähän ja pukivat hänet juhlavaatteisiin enkelin seisoessa heidän luonaan.
        6 Herran enkeli vakuutti Joosualle:
        7 "Näin sanoo Herra Sebaot: -- Jos kuljet minun teitäni ja noudatat säädöksiä, jotka olen sinulle antanut, saat hallita temppelissäni ja valvoa esipihojani. Minä korotan sinut näiden palvelijoitteni joukkoon

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1150618863200&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=Sak. 3:3&ctx=-1&mod1=FinRaam&mod2=KJV&mod3=

kai on UT:sta,sen sisältöä ihmettelin:Luuk.4:5- Paholainen vei Jeesuksen korkealle paikalle, näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki maailman valtakunnat
        6 ja sanoi: "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon. 7 Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun ."
        On perin kummallista tarjota jumalaksi uskomalleen kaikkeuden luojalle "maailman valtakuntia" vastineeksi yhtään mistään. Muutenkin paholaisen argumentaatiossa näkyy jo valmis kristillinen teologia: tämä maailma kuuluu paholaisella ja myös näkemys maan litteydestä: korkealta näkee joka paikkaan, pallomaisten esineiden ominaisuus on ettei näe.

• Eija_Moilanen
        huono vaihtoehto kirjoitti:

kai on UT:sta,sen sisältöä ihmettelin:Luuk.4:5- Paholainen vei Jeesuksen korkealle paikalle, näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki maailman valtakunnat
        6 ja sanoi: "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon. 7 Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun ."
        On perin kummallista tarjota jumalaksi uskomalleen kaikkeuden luojalle "maailman valtakuntia" vastineeksi yhtään mistään. Muutenkin paholaisen argumentaatiossa näkyy jo valmis kristillinen teologia: tämä maailma kuuluu paholaisella ja myös näkemys maan litteydestä: korkealta näkee joka paikkaan, pallomaisten esineiden ominaisuus on ettei näe.

Nyt sinä pätkit tätä paikka, niin että olennainen ei tullut näkyviin. Ensinnäkin Paholainen kutsuu häntä tässä Jumalan Pojaksi. En lähtis väittämään paholaisen ymmärtäneen mitä oli tapahtumassa.

Toisaalta oma tulkintani Jeesuksen Jumaluudesta tulee Jesajasta Vanhasta testamentista ja Johanneksen evankeliumista. Minun kanssani saa olla rauhassa erimieltä. Ja tuskin kukaan edes siihen aikaa ajatteli että, vuoren päältä näkee koko maailman. Ajattelisin että tässä on toisenlaisesta näyttämisestä kysymys.

Raamatussa ei kerrota maapallon muotoa, mutta toki littana tulkintaankin on voinut joutua ihan ymmärrettävistä syistä.

lainaus
        ----------------------------------------------------
        3 Niin perkele sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin sano tälle kivelle, että se muuttuu leiväksi".
        4 Jeesus vastasi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä'."
        5 Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat
        6 ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä minun haltuuni se on annettu, ja minä annan sen, kenelle tahdon.
        7 Jos sinä siis kumarrut minun eteeni, niin tämä kaikki on oleva sinun."
        8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."
        9 Niin hän vei hänet Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas;
        10 sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta, että he varjelevat sinua',
        11 ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        12 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
        13 Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut, poistui perkele hänen luotaan ajaksi.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1150659997443&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=Luuk. 4&ctx=-1&mod1=FinPR&mod2=&mod3=

• toinen mooses kirjoitti:

Sanotaan:'Kysyvä ei tieltä eksy'.

Siksikö sinäkin kyselet, että löytäisit Tien.

• toinen mooses
        SofiaDaan kirjoitti:

Sanotaan:'Kysyvä ei tieltä eksy'.

Siksikö sinäkin kyselet, että löytäisit Tien.

1 Sitten Henki vei jeesuksen autiomaahan Paholaisen kiusattavaksi.Evankeliumi Matteuksen mukaan 4 1. Mikä on tämä henki? Oliko jeesuksessa pyhä henki? Ja jos oli, oliko se sama henki joka vei kiusattavaksi? Kiinnostaa,etkö Sinä koskaan kysy?

• toinen mooses kirjoitti:

1 Sitten Henki vei jeesuksen autiomaahan Paholaisen kiusattavaksi.Evankeliumi Matteuksen mukaan 4 1. Mikä on tämä henki? Oliko jeesuksessa pyhä henki? Ja jos oli, oliko se sama henki joka vei kiusattavaksi? Kiinnostaa,etkö Sinä koskaan kysy?

paljon ja siksi halusinkin tietää, miksi sinä kysyt.

Jumalan Henki vei Jeesuksen kiusattavaksi eli koeteltavaksi.

Näin käy myös meille, jos ensin saamme kasvaa Elävän Jumalan tuntemiseen. Jumala ei vaadi meiltä mitään, ennenkuin Hän on ensin saanut meille antaa. Sitten Hän tahtoo nähdä, kumman valitsemme - sen hyvän, minkä jo saimme, vai paholaisen tarjouksen.

Vain koeteltu usko kestää perille asti. Jumalan tahto on, että kestämme - ja Hänen Voimallaan kestää heikoinkin.

Koetus ja kiusaus vahvistaa uskoa, jos sen haluamme Jumalan voimassa kestää, emmekä suostu siihen, mitä paholainen meille yrittää.

• Jessuss

Lopeta toi arkipäivänelämän sekoittaminen johonkin Raamattuun. Perkele, aina miehet on taistellut TUSSUSTA, HOMO!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      172
      3280
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2580
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2446
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2321
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1976
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      282
      1842
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1411
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1339
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      36
      1299
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1235
    Aihe